Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste
Acties:
  • 1.037.183 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:45
Wat is nou beter om gestucte muren te spuiten?

Eerst voorbehandelen met voorstrijk of eerst 1 verdunde laag op de muren spuiten en daarna 2de laag onverdund?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Hier zijn ook de muren van KZS. Voor het verwerken van leidingen e.d. is het een stuk werkzamer dan beton. Ook voor een simpel gaatje boren is een klopboormachine voldoende itt een boorhamer bij beton. De laatste heb ik eigenlijk alleen maar nodig voor het plafond.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het uberhaupt nog mogelijk om zonder spaargeld een nieuwbouw project in te gaan? Dus al het meerwerk wat waarde verhogend is meefinancieren?

Iemand hier die dit gedaan heeft?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:11:
Is het uberhaupt nog mogelijk om zonder spaargeld een nieuwbouw project in te gaan? Dus al het meerwerk wat waarde verhogend is meefinancieren?

Voor nieuwbouw zijn er wel speciale regelingen denk ik. Ik kon het wel doen vorig jaar. Ik moest alleen duidelijk aangeven en het meerwerklijstje aanleveren aan de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Wij moesten ook voor de offerte opgeven hoeveel bouwdepot we wilden voor het meerwerk en de keuken en badkamer. Daar hadden we toen geen idee nog van. Dus we hebben maar een ruwe schatting gegeven. Uiteindelijk toen voor 25K bouwdepot gekozen.

Uiteindelijk gaan we hier met meerwerk en een deel van de keuken van betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
bvbal79 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:13:
[...]

Voor nieuwbouw zijn er wel speciale regelingen denk ik. Ik kon het wel doen vorig jaar. Ik moest alleen duidelijk aangeven en het meerwerklijstje aanleveren aan de bank.
Voor ons hetzelfde.

Maak wel een helder en realistisch lijstje. Vergeet niet belangrijke kosten zoals plaatsen keuken/badkamer mee te nemen. Dat zijn flinke kosten die vaak vergeten worden of onderschat. En denk aan zaken buiten de standaard optielijst die je misschien wilt; dakkapel, carport etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52

Heb hier 15k badkamer/keuken/meerwerk in de hypotheek zitten. Qua kosten komt het er op neer dat het badkamer/keuken is geworden dus er moet wel meer spaargeld in, maar je kan zeker wel extra geld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
jip_86 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:20:
[...]

Heb hier 15k badkamer/keuken/meerwerk in de hypotheek zitten. Qua kosten komt het er op neer dat het badkamer/keuken is geworden dus er moet wel meer spaargeld in, maar je kan zeker wel extra geld krijgen.
Houd voor een beetje keuken, inclusief plaatsing tussen de 7500 en 11000 euro aan (beetje afhankelijk van hoe 'luxe' je bent en qua smaak apparatuur (pelgrim of siemens bijvoorbeeld).

Voor badkamer moet je toch al snel 9.000 tot 12.000 aanhouden.

Bedenk het zo.. het gaat beide lang mee, hypotheekrente is laag... je kan beter te hoog vragen aan je hypotheekverstrekker en iets moeten terug schalen dan dat je te laag inschat en dus achteraf zelf geld moet bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Arnold schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Houd voor een beetje keuken, inclusief plaatsing tussen de 7500 en 11000 euro aan (beetje afhankelijk van hoe 'luxe' je bent en qua smaak apparatuur (pelgrim of siemens bijvoorbeeld).

Bedenk het zo.. het gaat beide lang mee, hypotheekrente is laag... je kan beter te hoog vragen aan je hypotheekverstrekker en iets moeten terug schalen dan dat je te laag inschat en dus achteraf zelf geld moet bijleggen.
je kunt toch niet hoger dan je maximale hypotheek gaan :) Maar inderdaad, wat overblijft wordt weer afgelost op je hypotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
bvbal79 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:34:
[...]

je kunt toch niet hoger dan je maximale hypotheek gaan :) Maar inderdaad, wat overblijft wordt weer afgelost op je hypotheek.
In principe heb je liever geen maximale hypotheek, maar je hypotheekverstrekker wil wel goed onderbouwd zien waar je het 'extra' geld aan gaat besteden. Dat het ook echt onderdeel wordt van je woning.
Je kan dat beter te veel vragen en wat minder krijgen dan dat je het 'op safe speelt' en later zelf geld moet bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Arnold schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Had inderdaad realistischer geweest. Keuken zat ik redelijk goed, maar niet verwacht dat ze qua badkamer zo gierig zouden zijn vanuit de aannnemer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43

Omdat ons volledige spaargeld in een restschuld is gaan zitten, hebben wij in eerste instantie ook de gehele nieuwbouw en meerwerk gefinancierd.
Door wat financiële meevallers en een spaardrift kunnen we inmiddels weer een leuk deel van spaargeld betalen en zullen we dus bouw depot aan het eind van de rit over hebben.
Kortom: ja het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hier ook een prijzige aannemer (Aan de Stegge Roosendaal). :X Gisteren een gesprek gehad met de verkoopbegeleider van de aannemer over het meerwerk;
Uitbouw 1,8 meter kost 12550
Openslaande deuren achtergevel 1475
Vloerverwarming 50m2: 4850
Buitenkraanachter 350

Nu vind ik de prijs voor de uitbouw nog wel behapbaar maar die vloerverwarming komt niet eens in de buurt van offerteprijzen die ik heb gevraagd. Ook via internet zitten de prijzen rond de 1500 euro. Aannemer hier ook op aangesproken maar die schuilt zich achter garantie, voorbereidingen in tekenwerk en installateurs die ook moeten worden betaald. Ze gaan de prijs nog overleggen omdat meerdere kopers van het project dit hebben aangegeven maar ik denk dat ze zich gaan verschuilen achter de vaste prijzen.

Badkamerleverancier van de aannemer (Logus) kan ook goed rekenen. Standaard zijn er twee staande toiletten type duoblok opgenomen in het huis (toilet beneden en toilet in badkamer boven).
Upgrade naar een wandtoilet kost 1000 euro per toilet. Grote tegels ipv 20x25 cm wandtegels en 20x20 vloertegels kost 2800 extra voor badkamer en toilet beneden. We overwegen nu casco op laten leveren en via werkspot/marktplaats een tegelzetter/installateur te vinden.

Keuken is al wel rond met scherpe prijs (zonder afdingen) bij Heuvelrug keukens. Ik heb de offerte nog meegenomen naar de woonboulevard maar 3 verschillende keukenzaken konden mij geen lagere prijs geven en waren verbaasd over de scherpe prijs. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 11:20
Ik had het idee dat sky de limit was. Tuin, vloeren, meerwerk, het mocht allemaal. Nou hadden wij nog wel veel ruimte in het hypotheekbedrag. Gelukkig niet gedaan, enkel een vaste stelpost van 10k voor de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 10:02
willy1986 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:01:
Hier ook een gierige aannemer (Aan de Stegge Roosendaal). :X Gisteren een gesprek gehad met de verkoopbegeleider van de aannemer over het meerwerk;
Buitenkraanachter 350

Nu vind ik de prijs voor de uitbouw nog wel behapbaar maar die vloerverwarming komt niet eens in de buurt van offerteprijzen die ik heb gevraagd. Ook via internet zitten de prijzen rond de 1500 euro. Aannemer hier ook op aangesproken maar die schuilt zich achter garantie, voorbereidingen in tekenwerk en installateurs die ook moeten worden betaald. Ze gaan de prijs nog overleggen omdat meerdere kopers van het project dit hebben aangegeven maar ik denk dat ze zich gaan verschuilen achter de vaste prijzen.

Badkamerleverancier van de aannemer (Logus) kan ook goed rekenen. Standaard zijn er twee staande toiletten type duoblok opgenomen in het huis (toilet beneden en toilet in badkamer boven).
Upgrade naar een wandtoilet kost 1000 euro per toilet. Grote tegels ipv 20x25 cm wandtegels en 20x20 vloertegels kost 2800 extra voor badkamer en toilet beneden. We overwegen nu casco op laten leveren en via werkspot/marktplaats een tegelzetter/installateur te vinden.

Keuken is al wel rond met scherpe prijs (zonder afdingen) bij Heuvelrug keukens. Ik heb de offerte nog meegenomen naar de woonboulevard maar 3 verschillende keukenzaken konden mij geen lagere prijs geven en waren verbaasd over de scherpe prijs. _/-\o_
Ik zou niet eens meer informeren en direct casco gaan. Wat dacht je van € 600,00 voor een Easy drain.

Voor minder geld meer kwaliteit en luxe. Alleen wel even geduld hebben en zelf aan het werk gaan (lees: werkvolk uitzoeken en aansturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:39
Ik vind die prijs voor een uitbouw, openslaande deuren en buitenkraan niet echt bijzonder. De prijzen voor je vloerverwarming, toiletten en tegels daarentegen, wow :X

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
Inderdaad, openslaande deuren waren bij ons €1500 en buitenkraan ook €350. Maar hangend toilet was evenals vloerverwarming standaard... €1000 voor hangend toilet is echt afzetterij. Zou inderdaad zoals hiervoor wordt geopperd dan lekker alles casco en zelf (laten) afbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
AnthonyR schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:02:
Ik had het idee dat sky de limit was. Tuin, vloeren, meerwerk, het mocht allemaal. Nou hadden wij nog wel veel ruimte in het hypotheekbedrag. Gelukkig niet gedaan, enkel een vaste stelpost van 10k voor de keuken.
Houd er alleen wel rekening mee dat een aantal "administratieve kosten" niet meegefincacierd kunnen worden. Indien van toepassing de verkoopmakelaar, hypotheek(advies) kosten, in ons geval de nuts aansluitingen en de notaris. Dat zijn bedragen welke al aardig aantikken.

Wij hebben een kavel gekocht, dus ons hele hypotheek bedrag (op de grond na) is een bouwdepot.

Wij zitten bij NN, we mogen tot 100k extra opnemen zonder bijkomstigheid van een notaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
JaMaaT schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 18:54:
[...]
Wij zitten bij NN, we mogen tot 100k extra opnemen zonder bijkomstigheid van een notaris.
Ja leuk klinkt dat, maar eigenlijk is het bullshit. Ik heb bij mijn hypotheek ook tot 100k extra opnemen zonder notaris, maar toen ik erom kwam kreeg ik mooi nul op het rekest. Ik ben sinds het aanvragen van mijn hypotheek, 16 maanden geleden, tot de vraag voor uitbreiding van de hypotheek voor de keuken + vloer (kan ik prima met spaargeld betalen, maar hé de rente is laag en kan het spaargeld beter besteden) €500 euro bruto per maand meer gaan verdienen maar ik krijg het niet voor elkaar. Mijn hypotheek is gebaseerd op alleen het appartement dat gebouwd wordt, dus zonder ruimte voor keuken en vloeren, en ik dacht nu mooi €10k of €15k extra te kunnen krijgen van de hypotheekverstrekker maar nee dus :/. Ze kijken naar de loan-to-value (LTV) en die zit bij mij op 100% volgens de verstrekker, ondanks dat ik uit eigen zak een parkeergarage erbij gekocht heb (hoort bij het appartementencomplex, zit onder het gebouw) die de waarde toch echt zou moeten verhogen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Ahhh zou maar zo kunnen. Wij hebben nog wel behoorlijk wat rek in het bedrag. Dan is het wel makkelijk. Echter lopen we goed op schema qua kostenplaatje. Hopelijk blijft dat ook zo. Anders gaan onze eigen reserves eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 16:22
Ik lig een beetje in de clinch met de partij die de afwerking regelt voor de aannemer. De badkamer wordt sowieso betegeld opgeleverd met 30x30 tegels, maar het douchegedeelte wordt met 15x15 gedaan als je kiest voor het standaard doucheputje.
Ze weigeren om de grote tegel door te leggen onder het mom dat dit niet kan met een putje. Als we dat willen, moeten we een drain nemen à €650. Nou vind ik een drain persoonlijk mooier, maar ik vind dat bedrag veel te hoog.

Ik weet even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik wil 1 formaat tegel, bij voorkeur met een drain, maar niet voor dat bedrag.

De badkamer onbetegeld laten opleveren is geen optie. Iemand tips?

[ Voor 0% gewijzigd door Malfunctions op 11-01-2017 22:23 . Reden: Autocorrect herstellen ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Heeft te maken met afschot denk ik. Heb hier uiteindelijk afgezien van een hoekdouche met drain in de hoek toen de installateur me liet zien dat ongeveer alle 60x60 tegels dan in stukken gingen in die hoek om het water onder afschot in die drain te kunnen laten lopen. Zou toch die drain nemen denk ik want lijkt me geen gezicht twee soorten tegels :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:44
Malfunctions schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:14:
Ik lig een beetje in de clinch met de partij die de afwerking regelt voor de aannemer. De badkamer wordt sowieso betegeld opgeleverd met 30x30 tegels, maar het douchegedeelte wordt met 15x15 gedaan als je kiest voor het standaard doucheruimte.
Ze weigeren om de grote tegel door te leggen onder het mom dat dit niet kan met een putje. Als we dat willen, moeten we een drain nemen à €650. Nou vind ik een drain persoonlijk mooier, maar ik vind dat bedrag veel te hoog.

Ik weet even niet zo goed wat ik hiermee moet. Ik wil 1 formaat tegel, bij voorkeur met een drain, maar niet voor dat bedrag.

Een keer knipperen met de ogen en die 650 euro aftikken? Dan is het A) meteen geregeld en B) zit je achteraf niet te klooien met 2 verschillende partijen als eea toch anders blijkt te lopen en je alsnog niet krijgt wat je voor ogen had. Daarnaast, op basis waarvan heb je ingeschat dat die 650 euro veels te hoog is?

Ik heb inmiddels geleerd dat je het in de projectbouw niet altijd voor het zeggen hebt, maar als dit het enige is waar je tegenaan loopt qua kosten die jij te hoog vind, dan mag je denk ik in je handjes wrijven :)

Het riekt pas naar oplichting als ze 25K voor een uitbouw van 2,4M vragen, maar ik denk dat wij als leek zijnde de materiaal en montage kosten van een dergelijke drain niet kunnen bepalen op basis van de retail prijs van zo'n ding van een of andere webshop stunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Malfunctions schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:14:
Ik lig een beetje in de clinch met de partij die de afwerking regelt voor de aannemer. De badkamer wordt sowieso betegeld opgeleverd met 30x30 tegels, maar het douchegedeelte wordt met 15x15 gedaan als je kiest voor het standaard doucheruimte.

Omdat het lastig is i.v.m. het afschot richting de put.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
paul-s83 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:46:
[...]
Daarnaast, op basis waarvan heb je ingeschat dat die 650 euro veels te hoog is?
Ik schat dat €650 best veel is voor een gootje. Een gootje installeren kost echt niet ca €400 aan manuren. Zal ook wel de reden zijn waarom ik 'slechts' €350 hoef te betalen voor de optie douchegoot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
leecher schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 22:16:
[...]

Ik schat dat €650 best veel is voor een gootje. Een gootje installeren kost echt niet ca €400 aan manuren. Zal ook wel de reden zijn waarom ik 'slechts' €350 hoef te betalen voor de optie douchegoot :+
paul-s83 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:46:
[...]

Een keer knipperen met de ogen en die 650 euro aftikken? Dan is het A) meteen geregeld en B) zit je achteraf niet te klooien met 2 verschillende partijen als eea toch anders blijkt te lopen en je alsnog niet krijgt wat je voor ogen had. Daarnaast, op basis waarvan heb je ingeschat dat die 650 euro veels te hoog is?

Ik heb inmiddels geleerd dat je het in de projectbouw niet altijd voor het zeggen hebt, maar als dit het enige is waar je tegenaan loopt qua kosten die jij te hoog vind, dan mag je denk ik in je handjes wrijven :)

Het riekt pas naar oplichting als ze 25K voor een uitbouw van 2,4M vragen, maar ik denk dat wij als leek zijnde de materiaal en montage kosten van een dergelijke drain niet kunnen bepalen op basis van de retail prijs van zo'n ding van een of andere webshop stunter.
Wat Leecher zegt idd. Ik weet dat een standaard douchgoot niet veel meer dan €150 hoeft te kosten. Dan vind ik €500 voor de arbeid wat overdreven.

Zeker omdat ze me geen andere keuze geven. Het is of kleinere tegels met putje, of grote tegels met drain.

En het heeft idd met het afschot te maken. Bij het putje moet dat van 4 kanten naar het midden, en dat werkt schijnbaar niet met grotere tegels. Bij een goot hoeft te maar 1 kant op.

Het is ook meer dat ik me qua prijs redelijk genaaid voel, en helaas is dit niet het enige onderdeel waar dat zo is. Daarom zijn we op vrijwel geen van de afwerkopties ingegaan. De €350 die hierboven genoemd word, vind ik al een veel redelijkere prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Tja, ik heb de hele badkamer laten vervallen. Na twee uur meest ik min of meer weg. Grotere tegels hoefde ik het niet over te hebben want zeker €100 per m2 en totaalprijs kreeg ik volgende week wel gemaild.

Daarna naar een lokale zaak geweest, heb je met een uurtje babbelen een prijs en een tekening. Daarna een uurtje om alles uit te zoeken en klopte de prijs op 200-300 ongeveer. Prijs uiteindelijk was niet veel beter dan bij de aannemer en ook niet klaar bij oplevering dus, maar de hufterigheid waarmee het proces verloopt geeft bij mij dan toch echt de doorslag. Ik kom geen pond suiker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
jip_86 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:08:
Tja, ik heb de hele badkamer laten vervallen. Na twee uur meest ik min of meer weg. Grotere tegels hoefde ik het niet over te hebben want zeker €100 per m2 en totaalprijs kreeg ik volgende week wel gemaild.

Daarna naar een lokale zaak geweest, heb je met een uurtje babbelen een prijs en een tekening. Daarna een uurtje om alles uit te zoeken en klopte de prijs op 200-300 ongeveer. Prijs uiteindelijk was niet veel beter dan bij de aannemer en ook niet klaar bij oplevering dus, maar de hufterigheid waarmee het proces verloopt geeft bij mij dan toch echt de doorslag. Ik kom geen pond suiker kopen.
2 uur over je badkamer praten....hoe onvoorbereid ging je dan wel niet. Ik vind het nog redelijk dat die man je 2 uur te woord heeft gestaan, het is een aannemer geen verkoper van badkamers....

Maar goed na die 2 uurtjes ga je nu iemand zoeken die het voor je gaat plaatsen, en dat gaat je vast veel minder kopzorgen opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 11-01-2017 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
bvbal79 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:20:
[...]

2 uur over je badkamer praten....hoe onvoorbereid ging je dan wel niet. Ik vind het nog redelijk dat die man je 2 uur te woord heeft gestaan, het is een aannemer geen verkoper van badkamers....
Kan ook andersom zijn waarbij de badkamerboer/aannemer zich niet heeft voorbereid. Dat was bij ons het geval. Er zou een badkamer worden geplaatst en we zouden opties hebben zoals toevoegen het van een toilet. Alles zou via een website geregeld kunnen worden. Vervolgens zetten ze een wizard online waar niets van klopt. Ik informeren bij de badkamer mensen waarom bijv deze opties niet in de wizard zaten. Die vraag was te moeilijk dus of we even langs wilden komen.
Allereerst wilden ze even melden dat dit gesprek geld ging kosten want er moesten nu dingen worden gewijzigd en tekeningen worden gemaakt. LOL. Dat heb je in de eerste instantie zelf niet gedaan en je hebt ons naar aanleiding van die faal zelf uitgenodigd.

Daar waren we wel 2 uur bezig ja. Wij wisten precies wat wij wilden en dat dat geen extra geld ging kosten. Het duurde even tot zij ook tot die conclusie kwamen. Verder wist deze badkamerzaak niets van badkamers, van praktische zaken waar leidingen zijn etc. Als ik had gevraagd om een toiletpot aan het plafond hadden ze me wazig aangekeken en het er gewoon in gezet. Een paar weken later toch een factuurtje sturen voor 'bouwkundige kosten'. Leuk geprobeerd maar dat hadden we niet afgesproken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
Goedenacht mede-tweakers,

Ik denk eraan een nieuwbouwwoning te kopen maar vind het moeilijk een inschatting te maken van het totale kostenplaatje. Ik weet de koopsom van de woning, heb ook de meer/minder lijst met alle bedragen, maar hoe kan ik ongeveer inschatten wat ik aan extra kosten kan verwachten zoals wijzigingen aan de keuken/badkamer als ik kan pas gaan praten met de leverancier als ik de woning koop? wil toch graag ongeveer weten wat ik totaal kwijt ben. Hopelijk hebben jullie wat tips voor me.
Alvast bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
triple__vince schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 01:53:
Goedenacht mede-tweakers,

Ik denk eraan een nieuwbouwwoning te kopen maar vind het moeilijk een inschatting te maken van het totale kostenplaatje. Ik weet de koopsom van de woning, heb ook de meer/minder lijst met alle bedragen, maar hoe kan ik ongeveer inschatten wat ik aan extra kosten kan verwachten zoals wijzigingen aan de keuken/badkamer als ik kan pas gaan praten met de leverancier als ik de woning koop? wil toch graag ongeveer weten wat ik totaal kwijt ben. Hopelijk hebben jullie wat tips voor me.
Alvast bedankt!!
Als je even een paar pagina's teruggaat is eenzelfde vraag gesteld en hebben aantal mensen antwoord geven. Dat helpt je vast verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ook hier laten we de badkamer en toilet als standaard opleveren (helaas nul mogelijkheden tot casco opleveren) en slopen we hem eruit zodra we de sleutel hebben. Blijft toch achterlijk dat dit nodig is om een normale prijs te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:21

Ga dan tijdig opzoek naar een tegelzetter/installateur die je badkamer (volledig???) gaat plaatsen, en overleg dan zeer duidelijk met hem wie de afwerkvloer gaat storten e.d.
Dus gaat de installateur dit doen, dus eerst drain goed plaatsen en rest van het leidingwerk, dan vloer storten en dan tegelen en de hele meuk.
Want als je pech hebt en je aannemer doet het en bijv je vloer voor je douche ligt niet goed op afschot ofzo ben je grandioos de L*L.

Heb het gezien bij een kameraad van me en z'n medebouwer.
Moet eerlijk zeggen hoe het exact zat bij de medebouwer weet ik niet, maar weet alleen hij was de lul met de vloer in de badkamer, deze lag op één of andere manier niet goed op afschot voor de drain, waardoor hij een extra laag tegels moest gaan plakken over de vloer, anders liep al het water door de badkamer heen.

Terwijl mijn kameraad zoiets had van ik laat de badkamer door iemand plaatsen, en die heeft gelijk aangegeven geen afwerkvloer storten! zo kon de installateur eerst alles goed bepalen waar het spulletje kwam, vast zetten en dan storten.
(bijv. ook om netter met het snijwerk v/d tegels uit te komen voor een drain).

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Het kan ook anders,

Bij de sanitairgroothandel e.e.a. aan ander sanitair uitgezocht t.o.v. standaard.
Easy drain 80cm
2x Villeroy en boch hangtoilet (met "luxe" Aluminium spoelknoppen)
villeroy en boch bad
design radiator
Kosten:
Sanitair: €1687,18 ex btw
Boukundige voorzieningen(Radiator met wand aansluiting, diverse muurtjes en inloopdouche muur: € 691,- ex btw
Montage-Kosten: €677,- ex btw

Hier komen gaat nog een project korting van 20% af, komen nog wat coördinatiekosten van aannemer in installateur bij.

Totaal in de BTW moeten we hiervoor €3460,- betalen.

Wij hebben bij de tegelboer andere tegels uitgezocht, 60x60 voor de vloer en 30x60 op de wand ipv de standaard miniatuur tegels. Inclusief waterdichtmaken inloop douche , wandjes voor de inloop douche, stripjes inloopdouche. Betegelen bad ombouw moeten we daar €1900,- euro voor betalen.

Kraanen laten we overigens afdoppen omdat de groothandel zelf aangaf dat de "exotische" grohe kranen en douche combinatie die we wilden goedkoper op internet te koop waren.
Zelfde geld voor het door ons uitgezochte bruynzeel meubel.

Totaal moeten we de aannemer dus €5360,- euro betalen voor een badkamer die na oplevering op de kranen en badmeubel na af is bij oplevering. Denk niet dat dat heel duur betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
Iemand ervaring met een 2e thermostaat voor de bovenverdieping? De thermostaat zou volgens de aannemer in de badkamer geplaatst worden, maar wordt nu op aangeven van de badkamer leverancier (die aangesloten zit bij project) op de overloop geplaatst. Aangezien dit een onverwarmde ruimte betreft heb ik het idee dat hierdoor onnodig vaak de cv ketel aan zal slaan. Kan dit kloppen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Crash schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:48:
Iemand ervaring met een 2e thermostaat voor de bovenverdieping? De thermostaat zou volgens de aannemer in de badkamer geplaatst worden, maar wordt nu op aangeven van de badkamer leverancier (die aangesloten zit bij project) op de overloop geplaatst. Aangezien dit een onverwarmde ruimte betreft heb ik het idee dat hierdoor onnodig vaak de cv ketel aan zal slaan. Kan dit kloppen? :)
Bij ons project wordt hij ook op de overloop geplaatst vind het daarom wel een goede vraag.

Wij krijgen de 2e thermostaat vanwege de vloerverwarming beneden en dus aparte regeling mogelijkheden.

Ben ook stiekem op zoek naar een slimme oplossing die overweg kan met deze combinatie, enkel Tado zou dit kunnen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Rubman schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Bij ons project wordt hij ook op de overloop geplaatst vind het daarom wel een goede vraag.

Wij krijgen de 2e thermostaat vanwege de vloerverwarming beneden en dus aparte regeling mogelijkheden.

Ben ook stiekem op zoek naar een slimme oplossing die overweg kan met deze combinatie, enkel Tado zou dit kunnen.
Hier ook inderdaad vanwege vloerverwarming op de benedenverdieping :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Rubman schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:51:
[...]

Bij dat evohome systeem kan je toch ook kleine sub-thermostaten aan het systeem toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Heeft er iemand ervaringen met schuttingen laten plaatsen in Noord-Holland en aanbevelingen?

Willen met het hele blok tegelijk een schutting aanschaffen, maar heb geen idee wat we kunnen doen qua prijzen en laten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triple__vince
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-04-2023
jaguarxj16 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 07:42:
[...]

Als je even een paar pagina's teruggaat is eenzelfde vraag gesteld en hebben aantal mensen antwoord geven. Dat helpt je vast verder!
Ik ben dit topic al een tijde aan het volgen maar heb toch even wat pagina's terug gezocht. Veel nuttige tips en info maar nog niet helemaal wat ik zoek. Dus mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:10
triple__vince schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Ik ben dit topic al een tijde aan het volgen maar heb toch even wat pagina's terug gezocht. Veel nuttige tips en info maar nog niet helemaal wat ik zoek. Dus mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag :)
Ik heb het eerder in dit forum aangegeven maar ben in een goede bui en haal hier zelf ook veel info vandaan,,,, ;-)

Ik denk dat je met de indicatie prijs huis + 20% aardig uitkomt.
Uiteraard wordt er gezegd dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt, maar sommige dingen zijn gewoon handig om direct te regelen.
Dit gaat bij ons in ieder geval op. Wij hebben geen enorme luxe.
Wel een uitbouw, openslaande deuren, paar extra stopcontacten, wat loze leidingen, buitenkraan, keuken naar wens, andere tegels dan standaard en een meubeltje en glazen wandje in de badkamer, paar bovenlichten laten verwijderen, andere deurklinken, paar andere deuren, mooie vloer beneden, boven en zolder laminaat (zijn we nog mee bezig). Er moet nog iets op de muur, iets met de trap, er moet nog verlichting komen, er moet nog 'iets' met de tuin en ik wil ook boven de warmte kunnen regelen. Dan schiet het zomaar lekker op.
Afwerken zolder en evt. zolderraam is waarschijnlijk iets voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 22:43
Ik ben echt vreselijk ziek aan het worden van de installateur van ons plan. Hele tijd terug langsgeweest om de leidingen etc te kiezen. Wil ik iets wijzigen moet ik 6x mailen voor ik een antwoord krijg van: vul maar op de tekening in en mail het. Ik inmiddels weer 5x gemaild maar steeds geen antwoord. Ik ga morgen de aannemer bellen want ik ben er echt klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Magicw00b schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 10:33:

Kraanen laten we overigens afdoppen omdat de groothandel zelf aangaf dat de "exotische" grohe kranen en douche combinatie die we wilden goedkoper op internet te koop waren.
Zelfde geld voor het door ons uitgezochte bruynzeel meubel.
Let hierbij HEEL ERG GOED OP!
Grohe kranen kan je inderdaad zeer goedkoop via internet e.d. krijgen, maar dit zijn vermoedelijk heel andere kranen dan die je v/d groothandel koopt.

Het is niet per definitie zo dat je andere hebt/krijgt, maar ook Grohe heeft een DHZ-lijn en een Prof-lijn, de namen zijn hetzelfde, ze lijken van buiten hetzelfde maar het gehele binnenwerk is anders en van flink mindere kwaliteit in geval van de DHZ-lijn. wees hier dus goed verdacht op, anders kan je als je pech hebt met enkele jaren je kranen e.d. gaan vervangen omdat het spulletje geknapt is.

De Prof-lijn heeft een messing binnenwerk, en de DHZ-lijn heeft een (deels) kunststoffen binnenwerk, dit is mede de reden dat deze een stuk goedkoper zijn.

Grohe levert soms zelfs bij de prof bedrijven aanbiedingsfolders uit waar wat spul uit de DHZ-lijn in staat, deze worden door hun zelf op kwaliteit nooit hoog gewaardeerd, terwijl de prof lijn dit wel wordt ;)

Natuurlijk is dit niet alleen Grohe, maar ook o.a. Sfinx, Plieger, Makita en ga nog maar even door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Verhaal Is bekend ja, kwestie van EAN nummers vergelijken.
Al is het voor mijn gevoel echt een broodje aap verhaal. Wat in stand word gehouden door partijen die niet tegen internet handel op kunnen boxen.

Zie ook:
https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=16&t=157559

Zo heb ik net ons badmeubel van Bruynzeel besteld. Catalogus prijs €2595,- internet prijzen tussen de €1289,- en €1900,-.

Mag jij raden wie de order heeft gekregen ;-)

[ Voor 76% gewijzigd door Magicw00b op 13-01-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
Het zal inderdaad deels in stand worden gehouden door partijen die niet tegen internet handel op kunnen, maar ook o.a. persoonlijke ervaringen + datgene wat de eigen vertegenwoordigers van het merk zeggen ;)

Voor sommige dingen ben ik het er mee eens is het een broodje aap verhaal, maar absoluut niet van/voor alles ;)
Het is uiteindelijk inderdaad je moet er goed op letten zoals jij zegt al de EAN nummers checken.
Maar je ziet het verschil ook in de Knauf Rotband en geelband, het is maar een lullig verschilletje, want de nummers v/d streepjescode zijn hetzelfde, alleen de kleur v/d streepjescode niet ;) en daaraan kan je zien wat de "goede" knauf is en welke de "minder goede" knauf is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
robino007 schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:32:
Ik ben echt vreselijk ziek aan het worden van de installateur van ons plan. Hele tijd terug langsgeweest om de leidingen etc te kiezen. Wil ik iets wijzigen moet ik 6x mailen voor ik een antwoord krijg van: vul maar op de tekening in en mail het. Ik inmiddels weer 5x gemaild maar steeds geen antwoord. Ik ga morgen de aannemer bellen want ik ben er echt klaar mee.
Bij ons is het ons contactpersoon bij de aannemer die slechts 3 dagen per week sporadisch bereikbaar is. Heb ondertussen al het nummer van haar baas weten te ontfutselen maar dat heeft slechts marginale verbetering bewerkstelligd. Het lijkt erop dat dit soort bedrijven over het algemeen weinig van klantvriendelijkheid snappen, wat ook niet vreemd is omdat er meestal geen enkele reden voor is om hier in te investeren. Je hebt meestal in een project geen keuze voor aannemer of andere bedrijven zoals installateurs en het is sowieso zeer onwaarschijnlijk dat je een terugkerende klant bent, ongeacht de moeite die ze hierin stoppen. :F

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Hier ook een gierige aannemer (Aan de Stegge Roosendaal). :X Gisteren een gesprek gehad met de verkoopbegeleider van de aannemer over het meerwerk;
Buitenkraanachter 350

Wat een prijzen inderdaad. Wij hebben inmiddels 2 jaar onze nieuwbouwwoning en herkennen ons in de prijzen.

Net voor het einde van 2016 een nieuwe woning volgens het A La Carte (Bolton Bouw) recept gekocht waarvan wij gisteren de verkoopgesprekken hebben gehouden. Het toevoegen en aanpassen van kozijnen, gevels, indelingen, extra vloerverwarming (apart regelbaar per kamer) blijft binnen de standaard VON prijs. Tot nu toe erg te spreken over het concept en in samenwerking met een architect ons nieuwe huis op papier gezet.

Het is nu afwachten op de eerste gesprekken voor de badkamer en keuken. Hier zijn stelposten voor meegenomen in de VON prijs (5500,- voor de keuken en 5500,- voor het sanitair). We kunnen er voor kiezen om dit via de bouwer te doen of 70% van het bedrag terug te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robino007
Tassadar32 schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Bij ons is het ons contactpersoon bij de aannemer die slechts 3 dagen per week sporadisch bereikbaar is. Heb ondertussen al het nummer van haar baas weten te ontfutselen maar dat heeft slechts marginale verbetering bewerkstelligd. Het lijkt erop dat dit soort bedrijven over het algemeen weinig van klantvriendelijkheid snappen, wat ook niet vreemd is omdat er meestal geen enkele reden voor is om hier in te investeren. Je hebt meestal in een project geen keuze voor aannemer of andere bedrijven zoals installateurs en het is sowieso zeer onwaarschijnlijk dat je een terugkerende klant bent, ongeacht de moeite die ze hierin stoppen. :F
De aannemer van mij is fantastisch, neemt altijd op denkt goed mee. Net het verhaal van de installateur doorgegeven, hij heeft ze meteen erop aangesproken. Binnen 10 minuten had ik een nieuwe afspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Hier echt totaal geen issues met zowel de aannemer als installateurs, denk dat we mazzel hebben wat dat betreft.

Gesprekken met de installateur over extra leidingen etc. werd erg goed meegedacht en juist dingen afgeraden waarvan wij hadden dat is handig maar wel qua kosten wat vraagtekens hadden.
Gewoon letterlijk gezegd doe maar niet is nutteloos en dit is een betere en goedkopere optie, dat soort zaken.

Het gaat bij ons nu wel heel erg hard, vandaag zijn er in ieder geval in de eerste 3 woningen de laatste spullen zoals CV ketel en trapleuningen etc opgehangen. Dat doen ze voor zover ik weet echt op het laatste moment ivm diefstal gevoeligheid van dat soort zaken. (de cv ketels dan niet de trapleuningen)

Geplande levering was nog steeds week 8, maar we hebben volgende week vrijdag een kijkdag en verwacht dat als de gemeente een beetje snel is met het aansluiten van de voorzieningen het nog wel wat kan vervroegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
WidgetTWW schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:18:
[...]

Wat een prijzen inderdaad. Wij hebben inmiddels 2 jaar onze nieuwbouwwoning en herkennen ons in de prijzen.

Net voor het einde van 2016 een nieuwe woning volgens het A La Carte (Bolton Bouw) recept gekocht waarvan wij gisteren de verkoopgesprekken hebben gehouden. Het toevoegen en aanpassen van kozijnen, gevels, indelingen, extra vloerverwarming (apart regelbaar per kamer) blijft binnen de standaard VON prijs. Tot nu toe erg te spreken over het concept en in samenwerking met een architect ons nieuwe huis op papier gezet.

Het is nu afwachten op de eerste gesprekken voor de badkamer en keuken. Hier zijn stelposten voor meegenomen in de VON prijs (5500,- voor de keuken en 5500,- voor het sanitair). We kunnen er voor kiezen om dit via de bouwer te doen of 70% van het bedrag terug te krijgen.
Wauw, dat klinkt heel erg relaxed. Bij ons zit aan elke wijziging een prijskaartje. Tenzij bij jou die kosten natuurlijk al vooraf in de prijs zijn meegenomen natuurlijk .;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Annuk schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 00:15:
Het zal inderdaad deels in stand worden gehouden door partijen die niet tegen internet handel op kunnen, maar ook o.a. persoonlijke ervaringen + datgene wat de eigen vertegenwoordigers van het merk zeggen ;)

Voor sommige dingen ben ik het er mee eens is het een broodje aap verhaal, maar absoluut niet van/voor alles ;)
Het is uiteindelijk inderdaad je moet er goed op letten zoals jij zegt al de EAN nummers checken.
Maar je ziet het verschil ook in de Knauf Rotband en geelband, het is maar een lullig verschilletje, want de nummers v/d streepjescode zijn hetzelfde, alleen de kleur v/d streepjescode niet ;) en daaraan kan je zien wat de "goede" knauf is en welke de "minder goede" knauf is..
De kleur van de streepjescode? Haha, je maakt een grapje hoop ik? Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
BFmango schreef op zondag 15 januari 2017 @ 08:54:
[...]
De kleur van de streepjescode? Haha, je maakt een grapje hoop ik? Lol.
haha nee was het maar zo.. :+
Dat is serieus waar het verschil waar je op moet letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
even een kleine slightly off-topic vraag: wij willen de hypotheekrente aftrek regelen voor onze nieuwbouw woning... hiervoor hebben we de WOZ waarde nodig...iemand een idee hoe dit goed te schatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:33

joost_e

Aktief!

ThatsHollywood schreef op zondag 15 januari 2017 @ 09:45:
even een kleine slightly off-topic vraag: wij willen de hypotheekrente aftrek regelen voor onze nieuwbouw woning... hiervoor hebben we de WOZ waarde nodig...iemand een idee hoe dit goed te schatten?
Toevallig zat ik pas met dezelfde vraag en heb ik de belastingtelefoon even gebeld. De WOZ waarde is pas daadwerkelijk relevant zodra je er woont. Tot die tijd moet je een reële waarde invullen, bijvoorbeeld op basis van WOZ waardes van vergelijkbare woningen in de buurt. Ik heb de koopsom gebruikt. Tegen de tijd dat je er woont heb je van de gemeente al wel je eerste WOZ beschikking gehad, en kan je je voorlopige aanvraag even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
joost_e schreef op zondag 15 januari 2017 @ 11:55:
[...]

Toevallig zat ik pas met dezelfde vraag en heb ik de belastingtelefoon even gebeld. De WOZ waarde is pas daadwerkelijk relevant zodra je er woont. Tot die tijd moet je een reële waarde invullen, bijvoorbeeld op basis van WOZ waardes van vergelijkbare woningen in de buurt. Ik heb de koopsom gebruikt. Tegen de tijd dat je er woont heb je van de gemeente al wel je eerste WOZ beschikking gehad, en kan je je voorlopige aanvraag even aanpassen.
Ok, ik woon er nu al een week :9 moet ik de waarde opvragen bij de gemeente of gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost_e
  • Laatst online: 12-09 16:33

joost_e

Aktief!

ThatsHollywood schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Ok, ik woon er nu al een week :9 moet ik de waarde opvragen bij de gemeente of gaat dat automatisch?
Ah, ok. Check dan eens op https://www.wozwaardeloket.nl/, wellicht kan je daar voldoende vinden over vergelijkbare huizen in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Wanneer worden doorgaans kozijnen geplaatst? Men gaat hier binnenkort beginnen (tenminste, ligt aan het weer natuurlijk :P ) met het plaatsen van kalkzandsteen blokken op de begane grond vloer. Er staat echter ook al een pak met kozijnen en buitendeuren klaar.
Ik vroeg mij dat af omdat ik dacht dat kozijnen pas veel later geplaatst zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Laatst online: 12-09 10:43
leecher schreef op zondag 15 januari 2017 @ 20:16:
Wanneer worden doorgaans kozijnen geplaatst? Men gaat hier binnenkort beginnen (tenminste, ligt aan het weer natuurlijk :P ) met het plaatsen van kalkzandsteen blokken op de begane grond vloer. Er staat echter ook al een pak met kozijnen en buitendeuren klaar.
Ik vroeg mij dat af omdat ik dacht dat kozijnen pas veel later geplaatst zouden worden.
Bij ons werden de kozijnen (vrijwel) meteen na het plaatsen van de kalkzandsteenwanden ingezet, per verdieping. Kort daarna werd ook al gestart met het metselen van de gevels (dus terwijl kalkzandsteen van hogere verdiepingen nog geplaatst moet worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Rubman schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:18:
Heeft er iemand ervaringen met schuttingen laten plaatsen in Noord-Holland en aanbevelingen?

Willen met het hele blok tegelijk een schutting aanschaffen, maar heb geen idee wat we kunnen doen qua prijzen en laten plaatsen.
Wij wonen in het midden van Nederland dus je zal er waarschijnlijk niet zo veel aan hebben, maar ter referentie: wij gaan dit ook met het hele blok (8 woningen) doen en betalen 75 Euro per meter (en dat kan je met buren dus delen door 2).
Betreft dan een schutting met betonnen palen, betonnen onderplaten en de schuttingdelen zijn geïmpregneerd en rvs geschroefd. Had het project aan de overkant ook gedaan, en zag er strak en stevig uit.
De deur komt aanvullend op 200 Euro, inclusief slot. Optioneel kan er voor een meerprijs van 20 Euro een cilinderslot voorbereiding gedaan worden, zodat je een slot kan laten maken op de sleutel van je huis (gaan wij ook doen).

Verder gaan de werkzaamheden hier na een klein oponthoud volgens planning, waar ik stiekem wel een beetje blij mee en trots op ben :)
Vorige week dinsdag / woensdag is de haard geplaatst, super mooi geworden :D
Morgen beginnen ze met het leggen van de parketvloer, is woensdag als het goed is klaar. Hopelijk kan de stukadoor dan donderdag / vrijdag de haard af stucen.
Volgende week maandag en dinsdag wordt de keuken geplaatst, en woensdag staan de verhuizers voor de deur.

In de tussentijd hebben we alle wandjes voor gesmeerd en gesausd (met uitzondering van de wanden naast de haard), de laminaat vloeren op zolder en de 1e etage gelegd, de kamer van de kleine man helemaal afgerond (als eerste, verdiende dat ventje wel) en gister onze slaapkamer ingericht. Verder wat traphekjes in elkaar gezet en geplaatst, de kozijnen binnen geschilderd, trapleuningen terug geplaatst, etc.
Deze week hebben we nog voor de plinten op de eerste etage (zolder ligt al), opruimwerkzaamheden, het ophangen van wat prulletjes en lampen. En als het goed is hoeven we dan vanaf woensdag alleen nog maar wat verhuisdozen uit te pakken :P

Heeft iemand trouwens nog een tip voor het sauzen van een wand die niet lukt? Het betreft een gibo wand tussen de hal en de keuken. Alle muren van het huis krijg ik er retestrak in (nou ja, voor een niet professional dan :P) alleen die wand wil aan beide zijden niet lukken. Hij blijft strepen en vlekken geven, ondanks voor smeren en 2 keer latex. Ik denk enerzijds omdat ik bij de hal niet met de stok kan werken (want te smal) anderzijds omdat de muur misschien te veel zuigt ofzo? Misschien een andere roller proberen? Aan de keukenzijde kan ik overigens wel gewoon met de stok werken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Denman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Wij wonen in het midden van Nederland dus je zal er waarschijnlijk niet zo veel aan hebben, maar ter referentie: wij gaan dit ook met het hele blok (8 woningen) doen en betalen 75 Euro per meter (en dat kan je met buren dus delen door 2).
Betreft dan een schutting met betonnen palen, betonnen onderplaten en de schuttingdelen zijn geïmpregneerd en rvs geschroefd. Had het project aan de overkant ook gedaan, en zag er strak en stevig uit.
De deur komt aanvullend op 200 Euro, inclusief slot. Optioneel kan er voor een meerprijs van 20 Euro een cilinderslot voorbereiding gedaan worden, zodat je een slot kan laten maken op de sleutel van je huis (gaan wij ook doen).
Dat is prettige info :)
Komt redelijk overeen met wat wij willen, ook betonnen palen met schuttingdelen en 7 huizen in een blok O-)
Afbeeldingslocatie: https://www.houtbetonschutting.com/media/catalog/product/cache/15/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/o/hout-beton-schutting-in-friesland_1.jpg
Beetje zoiets? Want dat is wel waar wij met het blok redelijk samen komen qua smaak.
Achterzijde komt een stalen hekwerk met hedera inclusief poort, geplaatst door de aannemer dus daar hebben wij geen omkijken naar.
Heeft iemand trouwens nog een tip voor het sauzen van een wand die niet lukt? Het betreft een gibo wand tussen de hal en de keuken. Alle muren van het huis krijg ik er retestrak in (nou ja, voor een niet professional dan :P) alleen die wand wil aan beide zijden niet lukken. Hij blijft strepen en vlekken geven, ondanks voor smeren en 2 keer latex. Ik denk enerzijds omdat ik bij de hal niet met de stok kan werken (want te smal) anderzijds omdat de muur misschien te veel zuigt ofzo? Misschien een andere roller proberen? Aan de keukenzijde kan ik overigens wel gewoon met de stok werken.
Verfrollers en verschillen hierin kunnen heel veel uitmaken.
Evenals de primer/voorstrijk die erop gaat, kan je echt wel een aantal lagen van nodig hebben.
Wij gaan spul gebruiken wat je erop blijft rollen tot het gaat glanzen dan zit er genoeg op en kan je het laten drogen en dan verven. Even goed nakijken hoe het zat met je voorstrijk dus. Of gewoon blijven smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Rubman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:45:
[...]

Komt redelijk overeen met wat wij willen, ook betonnen palen met schuttingdelen en 7 huizen in een blok O-)
[afbeelding]
Beetje zoiets? Want dat is wel waar wij met het blok redelijk samen komen qua smaak.
Achterzijde komt een stalen hekwerk met hedera inclusief poort, geplaatst door de aannemer dus daar hebben wij geen omkijken naar.
Precies zoiets ja! Alleen kiezen wij voor de standaard betonkleur en niet voor antraciet, aangezien onze overburen ook de standaard kleur hebben en we dit zoveel mogelijk gelijk willen houden. Overigens ben ik via een overbuurman (feb vorig jaar opgeleverd) aan het adres van de hovenier gekomen. Wel zo prettig om het via dezelfde te doen :)

Op deze manier heb je naar mijn mening een keurige schutting die ook nog eens stevig is. En je kan ooit nog makkelijk de tussenpanelen vervangen als deze rot zijn ofzo. De betonnen delen blijven vast wel staan :P
Verfrollers en verschillen hierin kunnen heel veel uitmaken.
Evenals de primer/voorstrijk die erop gaat, kan je echt wel een aantal lagen van nodig hebben.
Wij gaan spul gebruiken wat je erop blijft rollen tot het gaat glanzen dan zit er genoeg op en kan je het laten drogen en dan verven. Even goed nakijken hoe het zat met je voorstrijk dus. Of gewoon blijven smeren.
Ja het vreemde is dat het bij de overige muren wel goed lukt, maar bij deze niet.
Toevallig heb ik gister een wand gesausd in de woonkamer, de enige met een kleur. Hiervoor heb ik een ander soort roller gebruikt en die wand zit er retestrak op. Denk dat ik nog maar eens zo'n roller aanschaf en het dan nog eens probeer. Thanks iig :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Plaatje was ook ter referentie hoor, wij weten nog niet welke kleur het wordt en of het überhaupt deze wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik heb nu 3,5 jaar zo'n schutting:
  • Antraciet is zinloos, dat slaat wit uit en na een paar jaar lijkt het gewoon op de grijze palen, alleen dan vlekkerig. vooral op plekken met veel zonlicht.
  • Vraag de poortbreedte na. Ik heb hier 1200 mm genomen. Dat is veel breder dan standaard. Een graver of motor met kofferset (of BMW boxer. :+) kan er dan makkelijk in. Nadeel is wel dat zo'n poort vrij zwaar is. Ik sta dus elk halfjaar de scharnieren te stellen. }:|
  • Kies wel voor extra verdichte palen (bv met diamantkop). Die zijn veel gladder en daardoor ook meer resistent tegen groene aanslag. Kost een paar euro meer, maar op het totaal is het peanuts.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Nu blijkt volgens Regefiber/eindelijkglasvezel dat onze woning niet standaard aangesloten wordt op glasvezel.

Ik heb de FTTH verdeelboxen voor onze woning in de grond zien liggen met best wat kabels erdoor, maar ze gaan niet standaard de woningen voorzien van een vezeltje, wat ik persoonlijk vreemd vind want zo staat het wel op de site.
Nu heb ik natuurlijk geen zin om een smak geld neer te leggen om mijn eigen kabel tot huis te krijgen, maar wat kan ik dan het beste doen?
Die aanvragen bij Regefiber krijg ik nooit antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Laatst online: 12-09 15:42
Bij ons huis werken ze met een centraal dozen systeem met flexibele voorbedrade leidingen. Heeft er iemand ervaring mee of het nog te doen is om hier zelf later elektra bedrading er bij door heen te trekken?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bijtrekken in een volle flexibele buis is meestal een exercitie in frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Rubman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:16:
Nu blijkt volgens Regefiber/eindelijkglasvezel dat onze woning niet standaard aangesloten wordt op glasvezel.

Ik heb de FTTH verdeelboxen voor onze woning in de grond zien liggen met best wat kabels erdoor, maar ze gaan niet standaard de woningen voorzien van een vezeltje, wat ik persoonlijk vreemd vind want zo staat het wel op de site.
Nu heb ik natuurlijk geen zin om een smak geld neer te leggen om mijn eigen kabel tot huis te krijgen, maar wat kan ik dan het beste doen?
Die aanvragen bij Regefiber krijg ik nooit antwoord op.
Mijn huis was ook niet aangesloten op het glasvezel hier in de straat en na een belletje met KPN hebben ze mij aangesloten. De enige eis die ze hadden was dat ik minimaal 1 jaar klant zou worden bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ernemmer schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:04:
[...]

Mijn huis was ook niet aangesloten op het glasvezel hier in de straat en na een belletje met KPN hebben ze mij aangesloten. De enige eis die ze hadden was dat ik minimaal 1 jaar klant zou worden bij hun.
Ja ik heb inmiddels via Mijnaansluiting maar een aanvraag gedaan.
Zowel KPN, Vodafone als Eindelijkglasvezel.nl verwijzen mij daar naartoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Rubman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:45:
[...]

[afbeelding]
Zou zo onze schutting wel kunnen zijn...:+
Alsof ze allemaal van dezelfde bouwer komen :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

vhal schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:23:
[...]

Zou zo onze schutting wel kunnen zijn...:+
Alsof ze allemaal van dezelfde bouwer komen :P
En mag ik vragen hoe jullie het in het project gedaan hebben? Ook samen met de rest van het blok? (of vrijstaand?) en wat gerichte kosten waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Rubman schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:34:
[...]

En mag ik vragen hoe jullie het in het project gedaan hebben? Ook samen met de rest van het blok? (of vrijstaand?) en wat gerichte kosten waren?
Een geheel blok van 12 woningen, groepsapp gemaakt en één iemand die het contact hield met de leverancier. Prijs ging per meter en was afhankelijk van het soort hout. Ons blok had gekozen voor geïmpregneerd grenen, voor een tuin van zo'n 8,5 meter diep waren wij 500€ kwijt incl. een fundering onder de grond van droge betonmortel (even aangieteren)

Douglas of hardhout kon ook maar dit was iets duurder. Grenen stond mi het mooist bij de gevel en het schuurtje

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 16-01-2017 20:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Laatst online: 09-09 08:15
Wij moeten binnenkort aangeven of we plafonds kaal laten of laten spuiten (spack).

Heeft een van jullie ervaring met aanbrengen van renovlies op het plafond?
Stuc vind ik toch wel een risico.

En moet ik dan qua prijs aan hetzelfde denken als voor wanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Behang op het plafond...? Dat doen we toch al een jaar of 50 niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:29:
Behang op het plafond...? Dat doen we toch al een jaar of 50 niet meer?
Er zijn genoeg renovlies aanbieders die plafond ook doen, vroeg me alleen af of mensen hier in het forum daar ervaring mee hadden. Mij lijkt het namelijk ook wat vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Laatst online: 20-08 15:50
eeweep schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:28:
Heeft een van jullie ervaring met aanbrengen van renovlies op het plafond?
Nee, waarom zou je dat überhaupt willen? :|

Welk risico denk je te lopen met stucwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrie98
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
De Rikster schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Enige reden om te behangen omdat je risico's ziet in nieuwbouw is vrees voor scheuren. Ik vind dat ook wel spannend. Aan de ene kant hoor je veel over scheuren en wordt behang op de muren aangeraden, echter aan de andere kant schijnt dat je stucwerk ook best kan 'repareren' in geval van scheuren en als er voorzorgsmaatregelen zijn genomen zoals naden insnijden enz.

Behang aan het plafond heb ik nog nooit gehoord, lijkt me ook helemaal niks. Ik neem aan dat die oetellelijke sleuven weggewerkt dienen te worden? (Naar het antwoord hoe deze netjes weg te werken als je bang bent voor scheuren ben ik ook wel nieuwsgierig. :) )

[ Voor 54% gewijzigd door Barrie98 op 17-01-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Scheuren treden voor 99,9% op waar verschillende materialen bij elkaar komen (dus een binnenwand op een onderzijde verdiepingsvloer, oftewel plafond, bijvoorbeeld) door krimp en zetting. Deze kan je gecontroleerd laten ontstaan door deze aansluitingen los te snijden bijvoorbeeld, dan kan je deze makkelijk afkitten en weer wegwerken.

Een scheur zal niet zomaar ontstaan in een geheel betonnen plafond (tenzij kanaalplaatvloer) als je het laat stucen na oplevering.

Meeste scheuren na het stucen ontstaan trouwens doordat mensen heel panisch de cv op standje sub-sahara zetten met 3 bouwdrogers op elke verdieping omdat alles in een week klaar moet. Als je gewoon de materialen op de juiste manieren verwerkt na een correcte voorbehandeling en rustig laat drogen zonder het te forceren zal het zo'n vaart niet lopen.

Er is trouwens geen behang/gaas wat scheuren voorkomt, je ziet ze alleen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
De Rikster schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:22:
[...]

Nee, waarom zou je dat überhaupt willen? :|

Onze huidige woning is ook nieuwbouw en daar is het plafond zich nog flink gaan zetten waarbij de spac is gaan scheuren, we waren achterblij dat er al vanaf het begin geen stucwerk op zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Laatst online: 03-09 15:22
Wat is dan de ideale manier van je nieuwbouw huis drogen na oplevering?
En hoe weet je wanneer je klaar bent?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jaar 1: verhuren aan je ergste vijand
Jaar 2: verhuren aan je beste vriend
Jaar 3: zelf gaan wonen.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
vincent44 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:04:
Wat is dan de ideale manier van je nieuwbouw huis drogen na oplevering?
En hoe weet je wanneer je klaar bent?
Verwarming op 22 graden, ramen altijd open en dat 2 a 3 jaar lang. Ventilatie is erg belangrijk in de droogperiode.

[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 17-01-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Cubic X schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:15:
[...]

Verwarming op 22 graden, ramen altijd open en dat 2 a 3 jaar lang. Ventilatie is erg belangrijk in de droogperiode.
2 a 3 jaar lang je ramen altijd open, ik zie het al voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Je kan ook prima eerst beginnen met 18 graden, zodra je de sleutels heb en dan langzaamaan hoger (per week?). Je zal ws een tijdje toch nog aan het klussen zijn. Ventilatie is idd belangrijk, als je bij afwezigheid de boel niet wilt/kan open laten, dan tijdens het klussen dus.

In elk geval niet met warmte kanonnen gaan lopen kutten, tenzij je er al met een week klaar wilt zijn, maar dan moet je de gevolgen voor lief nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als je van craquelé houdt is dat ideaal. Maar beter is het om de verwarming voorzichtig opstoken en de MV niet op de zuunige stand zetten. Eigenlijk eerst twee jaar wonen en dan de boel afmaken. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 17-01-2017 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

En weer reden genoeg voor ons om niet te gaan stucen, naast dat er ook nog gebouwd wordt naast ons huis geen zin in scheuren.

Ik kijk liever 2-3 jaar tegen een paar V-groeven aan in het plafond dan dat ik continu scheuren moet repareren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Bij ons nieuwbouw huis wordt het plafond gespact opgeleverd. Hoeven we niks aan te doen.

Maar als je echt niet wilt stucen is misschien een spanplafond een optie? Lijkt me in ieder geval een mooiere oplossing dan behang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Lol. Bij spanplafonds denk ik gelijk aan een opname die ik ooit eens deed in een boerderij. De muizenlijkjes prikten er nog net niet doorheen. :P

Je moet erg goed weten wat je wilt, want armaturen vervangen of verslepen is bijkans onmogelijk met een spanplafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Zo het loont toch om via via de tuinen met het gehele blok te laten uitgraven en opvullen met zand.
Waar je via goedkoper Werkspot aanbiedingen meestal toch wel op een €10 per m2 zit komen we nu uit op totaal iets van 2700 euro met 7 woningen door een bevriende tuinder van een van de buren.

Scheelt enorm met de woekerprijzen die ik af en toe heb gekregen van Werkspot. Minimaal 1000 ex btw per tuin als voorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Rubman op 19-01-2017 21:01 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Rubman schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:25:
En weer reden genoeg voor ons om niet te gaan stucen, naast dat er ook nog gebouwd wordt naast ons huis geen zin in scheuren.

Ik kijk liever 2-3 jaar tegen een paar V-groeven aan in het plafond dan dat ik continu scheuren moet repareren
Het hoeft niet te gaan scheuren hé, de kans is wel groot maar geen zekerheid dat je scheuren krijgt. Je hoeft natuurlijk ook niet meteen alle scheuren te repareren, je kan ook na 2 jaar de ontstane scheuren fixen eventueel aangevuld met de muren verven om kleurverschil te vermijden (al zal dat wel meevallen als er niet gerookt wordt in huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

ach, een scheurtje hier en daar moet men maar voor lief nemen bij een nieuwbouwwoning. Er zijn ergere zaken om je druk over te maken. Stucen of renovlies...beide hebben hun voor- en nadelen.

De V-groeven in het plafond; eigenlijk geen seconde dat ik er aan heb gedacht om deze dicht te smeren :?

Anders kan je altijd nog een systeemplafond er in knallen. Uitermate flexibel :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
vhal schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:59:
ach, een scheurtje hier en daar moet men maar voor lief nemen bij een nieuwbouwwoning. Er zijn ergere zaken om je druk over te maken. Stucen of renovlies...beide hebben hun voor- en nadelen.

De V-groeven in het plafond; eigenlijk geen seconde dat ik er aan heb gedacht om deze dicht te smeren :?

Anders kan je altijd nog een systeemplafond er in knallen. Uitermate flexibel :+
Ik stoor me ook totaal niet aan de V-groeven in ons plafond. Ok, een glad gestuct plafond had ik ook in mijn vorige woning (appartement) en dat zag er wel wat strakker uit, maar het heeft wat mij betreft absoluut geen prioriteit.
Ik zie bij ons project ook diverse bewoners het plafond enorm verlagen. Natuurlijk is dat handig voor het plaatsen van allerlei spotjes enzo, maar ik vind het zo zonde van de hoogte. Juist die hoogte van 2,65 meter doet de kamer zo lekker ruim ogen :)

Hier de laatste loodjes! Gister is het leggen van de parketvloer afgerond, dus inclusief alle plinten. Super blij mee, erg wijs geworden. Nu de vloerverwarming heel langzaam maar zeker opvoeren, zodat de temperatuur weer een beetje behaaglijk gaat worden (is nu 14 graden).
Van het weekend nog een paar wandjes sauzen, waarvan 1 wand opnieuw omdat deze nogal zuigt. Letterlijk en figuurlijk :+
Verder nog de plinten boven leggen en ik wil een poging wagen het netwerk aan te leggen, dus kabels trekken.

Dan maandag en dinsdag de keuken, super benieuwd hoe dat gaat worden. En dan woensdag de verhuizers zodat we eindelijk weer onze eigen spullen terug hebben. Zin in!
Dan donderdag / vrijdag uitpakken en opruimen, en we hebben besloten dat we zaterdag en zondag HE-LE-MAAL niks doen en gaan genieten van onze nieuwe woning en vooral woonkamer :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Mwoah, in sommige ruimtes is de kamer hoger dan breed. Dat ziet er wel suf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Denman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Dan donderdag / vrijdag uitpakken en opruimen, en we hebben besloten dat we zaterdag en zondag HE-LE-MAAL niks doen en gaan genieten van onze nieuwe woning en vooral woonkamer :)
Wij zijn 1,5 week over en de woonkamer is nu net een beetje leefbaar :+ Ik heb het iets onderschat namelijk... :+ In een appartement was het allemaal overzichtelijk maar in een eengezinswoning....man man man. :')

Tip: regel een rol stucloper voor je vloer als de verhuizers komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
vhal schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:10:
[...]

Wij zijn 1,5 week over en de woonkamer is nu net een beetje leefbaar :+ Ik heb het iets onderschat namelijk... :+ In een appartement was het allemaal overzichtelijk maar in een eengezinswoning....man man man. :')

Tip: regel een rol stucloper voor je vloer als de verhuizers komen.
Stucloop, goed dat je het zegt ja, nog even regelen d:)b

Verder hoop dat ik het mee valt, we zijn namelijk al sinds het eerste weekend na oplevering over, 1e kerstdag :+
Dus de kamer van de kleine is al volledig ingericht, van het weekend nog de kledingkasten op onze kamer in elkaar zetten zodat we onze kleding alvast kwijt kunnen, en onze slaapkamer is verder ook al klaar.
Het zijn voornamelijk grote dingen zoals de bank, TV-meubel, TV, Kast, bureau, eettafel/stoelen, bestek / servies / pannen en nog wat keukenzut wat nog aangeleverd wordt via de verhuizer. Ik heb goede hoop dat dat in 2 dagen buffelen gaat lukken, en anders gaat de zweep erover bij de vrouw })

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:38
Wij zijn bezig met de afwerking van onze woning en ben al flink aan het rond vragen naar offertes voor o.a. tegelwerk en wandafwerking.

We gaan qua wandafwerking voor spuitpleister (brander Crystal of Briljant). Nu hebben wij een offerte ontvangen met een prijs van 12,50 ex. btw per m2 voor Briljant en 8,50 ex btw per m2 voor Crystal. Hierbij komen nog wel de kosten bij voor afplakken etc. (175,- euro). Nu is de vraag wat een beetje reeele prijs is om vanuit te gaan?

Ik kom nu op een totaal van 100m2 beneden, en 215m2 voor de boven verdiepingen. Totaal dus 315m2 wat gespoten dient te worden.

Voor Briljant betekent het 4765,- incl. btw (ex die 175,- afplakken)
Voor Crystal betekent het 3230,- incl btw (ex 175,- afplakken)

Zijn dit normale bedragen of zeggen jullie kijk nog even verder? Misschien dat jullie nog ervaringen hebben met bedrijven die dit leveren/spuiten en schappelijk qua prijs zijn?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
Rubman schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:27:
Zo het loont toch om via via de tuinen met het gehele blok te laten uitgraven en opvullen met zand.
Waar je via Werkspot meestal toch wel op een €10 per m2 zit komen we nu uit op totaal iets van 2700 euro met 7 woningen.

Scheelt enorm met de woekerprijzen die ik af en toe heb gekregen van Werkspot.
Sorry maar mag ik even? 8)7 :X :'( :O

Zie hier de teloorgang van het Nederlands ondernemerschap. Ondernemers (als het al ondernemers zijn en geen beunhazen) aan het werk zetten voor een absolute bodemprijs.

Sorry man, voor dat geld kán het gewoon niet volgens de regels (wit, legale arbeiders) uitgevoerd worden of jullie moeten héél erg kleine tuintjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

De Rikster schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:44:
[...]

Sorry maar mag ik even? 8)7 :X :'( :O

Zie hier de teloorgang van het Nederlands ondernemerschap. Ondernemers (als het al ondernemers zijn en geen beunhazen) aan het werk zetten voor een absolute bodemprijs.

Sorry man, voor dat geld kán het gewoon niet volgens de regels (wit, legale arbeiders) uitgevoerd worden of jullie moeten héél erg kleine tuintjes hebben.
Sorry maar mag ik even terug 8)7 :X :'( :O.

Dat wij het door een bevriende tuinder laten doen die mede daarom een hele scherpe prijs (grijs) kan geven, naast dat er niet tussen schuttingen en andere onzin door gegraven hoeft te worden, maar ze het hele blok in 1 keer kunnen meenemen en weer opvullen.

En de woekerprijzen van werkspot waarbij ik toch echt expres geen bedragen heb genoemd komen per tuin toch echt boven de 1000 euro ex BTW uit. En daar is in meegenomen dat ze de aarde letterlijk om de hoek kunnen storten. Ja dat noem ik woekerprijzen.

Als je zelf via een vriend dit zou kunnen laten doen voor een hele mooie "vriendenprijs" zou je het ook niet laten en dat hebben we nu alleen maar kunnen doen omdat we het met het hele blok tegelijk doen.

Maar ik zal dit soort dingen niet posten gezien het je duidelijk stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Rubman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:17:
[...]

Sorry maar mag ik even terug 8)7 :X :'( :O.

Dat wij het door een bevriende tuinder laten doen die mede daarom een hele scherpe prijs (grijs) kan geven.

[...]
Maar ik zal dit soort dingen niet posten gezien het je duidelijk stoort.
Van beide is wat van te zeggen. Als je nu meteen gezegd had dat het via via en een vriendenprijs was geweest was er waarschijnlijk niet zo gereageerd en rekenen andere mensen zich niet rijk met die prijs als uitgangspunt.

Dat laatste is een beetje een dooddoener, het is een forum, dat is toch juist een discussieplatform. Als iemand kritisch reageert hoeft dat niet zo 'afgestraft' te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robino007
Wat houdt sausklaar afwerken precies in?
Ik wil gladde muren, nu geeft mijn aannemer mij een offerte, alle wanden begane grond sausklaar afwerken ipv behangklaar voor 525 euro. Dit lijkt me wel heel weinig als ik de prijzen op internet zie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ze met betoncasco's werken, dan hoeven ze ook niet veel te stucen.

Pagina: 1 ... 12 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in [Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2