Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
Lampje4life schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Ik vind fractie een groot woord als de PSVR experience 500 euro is en de Rift 600 euro. Dat is nog 83% van het totaal bedrag of een besparing van 16,6%

PSVR gaat in mijn optiek echt een giga gimmick a la PS Move / PS Vita / etc worden. Leuk voor enthousiasts maar Jan, Piet en Klaas gaan geen honderden euro's neertellen voor wat VR demo's. Zeker als je er geen Fifa of GTA mee kan spelen :+
Ik zie nergens de Rift voor 600 euro. Doe er maar 100 euro bovenop en meestal nog meer.

pricewatch: Oculus Rift

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik vind fractie een groot woord als de PSVR experience 500 euro is en de Rift 600 euro. Dat is nog 83% van het totaal bedrag of een besparing van 16,6%

PSVR gaat in mijn optiek echt een giga gimmick a la PS Move / PS Vita / etc worden. Leuk voor enthousiasts maar Jan, Piet en Klaas gaan geen honderden euro's neertellen voor wat VR demo's. Zeker als je er geen Fifa of GTA mee kan spelen :+
Bij de Oculus krijg je er dan geen setje move controllers bij en hij kost trouwens 700 euro. Dus het is eigenlijk 460 vs 700. Maar goed, Sony is eigenlijk ook afhankelijk van dat vr voor de pc en xbox een succes word (het zelfde geld andersom). Omdat dit er voor kan zorgen dat third party studios een vrij grote doelgroep kunnen aanspreken zodat er content komt. Ik zie Sony eigenlijk ook niet zo snel z'n eigen grote studio's tijd laten verspillen aan VR content, dat mogen de kleine jongens doen als Gurilla games cambridge en Londen studios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 10:28

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Aenea schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Volgens een Reddit user:
"The PS4 is (at least in some cases) using an incredibly small Receive Window which causes the download servers to have to spend a lot of time waiting, rather than sending more data."
https://www.reddit.com/r/...iously_slow_i_might_have/

Daarin staat ook dat een lokale proxy draaien kan helpen. Ik heb dat 2 dagen geleden even geprobeerd en squid3 op mijn Linux servertje geïnstalleerd en WHOA! Download nu constant met 19MB/s, de max. snelheid van mijn verbinding! Daarvoor heel af en toe zo met 8 tot 10MB/s maar merendeel van de tijd was het eerder 100 tot 300KB/s.
Ik heb daar in het verleden ook eens naar gekeken en zag toen geen lage receive window, mijn PSN downloads halen ook zo'n 30MB/s zonder proxies. Nu moet ik wel zeggen dat ik een gbit glasvezel verbinding heb en de ping richting PSN erg laag is (~3-4ms) dus dat zal vast helpen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Aaargh! schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:06:
[...]

Ik heb daar in het verleden ook eens naar gekeken en zag toen geen lage receive window, mijn PSN downloads halen ook zo'n 30MB/s zonder proxies. Nu moet ik wel zeggen dat ik een gbit glasvezel verbinding heb en de ping richting PSN erg laag is (~3-4ms) dus dat zal vast helpen.
Ping heeft echt niks te maken met download snelheid ... En ook ik ervaar weer trage downloads (heb een 200Mbit verbinding). Ben ook nog nooit boven de 12MB/s uitgekomen, maar daar ben ik al heel blij mee. Infrastructuur PSN is gewoon bagger ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 18:24

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
EValentino schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:00:
Zojuist Mafia 3 opgepikt, kan helaas pas om 5 uur spelen :(
Bij welke winkel?

En post je ervaringen even in het Maffia 3 topic

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:22

The_Worst

Unox

Aaargh! schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:06:
[...]

Het viel mij op dat de snelheid hoger lag na het wisselen van ISP. Ziggo is traag tot zeer traag van 400kb/s tot 3mb/s maar nu bij Tweak begint het bij 5mb/s en stijgt zelfs tot 25mb/s.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

-SaveMe- schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

Ping heeft echt niks te maken met download snelheid ...
Gefeliciteerd! Je bent een van de 10.000! :+

In deze discussie heeft het alles te maken met de download snelheid. Hoe hoger je ping, hoe meer bitjes er 'in de kabel' zitten tussen jou en PSN Op basis hiervan bepaal je de grootte van de ontvangst buffer (receive window). Als je receive window te klein is (wat dus blijkbaar in sommige gevallen bij de PS4 zo is) en je ping heel hoog dan drukt de versturende kant heel snel de receive-window vol en moet dan wachten op bevestiging van de ontvanger dat deze het ontvangen heeft voordat ie weer kan versturen. In die situatie zakt de download snelheid in elkaar.

Hoe lager je ping, hoe lager je receive window hoeft te zijn en hoe minder last je dus hebt van een te kleine receive window. (Of anders gezegd: bij een lage ping is je receive window minder snel te klein dan bij een hoge ping).

(mocht je een uitgebreidere uitleg willen, laat maar weten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

The_Worst schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:03:
[...]

Het viel mij op dat de snelheid hoger lag na het wisselen van ISP. Ziggo is traag tot zeer traag van 400kb/s tot 3mb/s maar nu bij Tweak begint het bij 5mb/s en stijgt zelfs tot 25mb/s.
Kan het verschil zijn tussen de ping tijden op kabel en glasvezel, maar dat is zonder metingen te verrichten een beetje koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd!
Je maakt nu deel uit van Gesloten Alpha van Steep. Je kunt nu:
de game alvast downloaden en meediscussiëren met andere spelers op het speciale forum.

Afbeeldingslocatie: http://static9.cdn.ubi.com/Newsletter_Common/locale/nlA_06_268870.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:40:
Gefeliciteerd!
Je maakt nu deel uit van Gesloten Alpha van Steep. Je kunt nu:
de game alvast downloaden en meediscussiëren met andere spelers op het speciale forum.
Krijg de mail ook net binnen! Zit net dit weekend in Lissabon dus helaas alleen dinsdag even de tijd om te spelen, ben wel erg benieuwd.

EDIT: Preload is al mogelijk download van 7,5GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Homeland op 06-10-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier ook de Steep mail binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
heb de mail ook gehad, maar nergens een downloadlink of activatiecode ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de 26GB beta van Steep nu ook aan het preloaden.

@hierboven:

De link in email klikken, email bevestigen en je krijgt meteen een email met psn code.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalError schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:51:
heb de mail ook gehad, maar nergens een downloadlink of activatiecode ofzo
'Doe mee aan de gesloten alpha'' in het oranje, is een link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
je mag hem in ieder geval niet live streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
code kwam in een aparte mail, bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:13
Waren hier nog mensen die shadow of the beast gekocht hadden? Voor 2 halen 1 betalen wil ik het misschien nog wel riskeren maar geloof dat hetniet echt overhield, toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 08:59
Net COD:MW gespeeld op de PS4, moet zeggen dat ze het aardig hebben weten op te poetsen, toch zie je aan de modellen en de bewegingen wel dat het een oudere game is.

Hier ook de e-mail van Steep, deze dus ook maar even downloaden.

Toch nog wat te doen tussen FIFA 17 en Battlefield 1 in. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
-SaveMe- schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:38:
[...]

Ping heeft echt niks te maken met download snelheid ... En ook ik ervaar weer trage downloads (heb een 200Mbit verbinding). Ben ook nog nooit boven de 12MB/s uitgekomen, maar daar ben ik al heel blij mee. Infrastructuur PSN is gewoon bagger ...
Volgens dat Reddit artikel ligt het dus niet aan de PSN servers...

Ik haal nu voor het eerst dus netjes 19MB/s (mijn max, heb 150/15 van Ziggo) behalve als ik 'n online game op start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zoals verwacht servers nog niet online dus kan je nog niets doen met Steep. Gameplay delen zit er ook niet in, 4x enorm groot username op het scherm en onderin nog een identificerende code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
niekvandermeer schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:36:
Zoals verwacht servers nog niet online dus kan je nog niets doen met Steep. Gameplay delen zit er ook niet in, 4x enorm groot username op het scherm en onderin nog een identificerende code.
Als je gewoon de mail had gelezen stond er dat het pas vanaf 7.00 uur kan tot dinsdag 11.00 uur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mafia III gespeeld en het is leuk, maar zeker geen GTA killer.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 06:35:
[video]

Mafia III gespeeld en het is leuk, maar zeker geen GTA killer.

_/-\o_
Wow ziet er gaaf uit zeg.
Kan niet wachten

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:28
Mars18 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:31:
[...]

Wow ziet er gaaf uit zeg.
Kan niet wachten
ziet er inderdaad prachtig uit , qua looks is het wel een GTA killer volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004

On_E

Housemusic

'GTA-killer' vind ik een leeg begrip.
Net als dat je jarenlang MMO's zag releasen waar dan bij gezegd werd 'WoW-killer'.

Games in hetzelfde genre kunnen ook gewoon naast elkaar bestaan imo. En van wat ik van Mafia III heb gezien is het verhaal en de manier waarop dat verteld wordt een stuk interessanter dan de laatste GTAs.

Ben benieuwd, als de winkels zo open gaan haal ik m op.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:28
On_E schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:30:
'GTA-killer' vind ik een leeg begrip.
Net als dat je jarenlang MMO's zag releasen waar dan bij gezegd werd 'WoW-killer'.

Games in hetzelfde genre kunnen ook gewoon naast elkaar bestaan imo. En van wat ik van Mafia III heb gezien is het verhaal en de manier waarop dat verteld wordt een stuk interessanter dan de laatste GTAs.

Ben benieuwd, als de winkels zo open gaan haal ik m op.
persoonlijk vind ik de GTA's ook maar niks , vallen altijd tegen ..... na Uncharted 4 heb ik geen leuke "verhaal" game meer gehad en is mijn PS4 bijna niet meer aan geweest , zit zelfs te denken om een XBO te kopen voor GoW nu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De AI schijnt erg matig te zijn in Mafia, lees ik. Verder zijn ze op NeoGAF best enthousiast. Nog steeds benieuwd waarom er geen review exemplaren verstuurd zijn.

Ik sla 'm denk ik gewoon over, tenzij de scores echt instant klassieker schreeuwen (maar aan de andere kant: dat deden ze bij GTA ook en daar vind ik ook weinig aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Van de week Prison Architect opgepikt uit de store en gisteren even gespeeld. Wat een tof spel! Zeer verslavend en ontzettend uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57

Perkouw

Moderator General Chat
Note vooraf: ja, ik gebruik de Playstation 4 niet zo vaak als ik eigenlijk zou willen.

Is er niet ergens een optie die automatisch al je applicaties/games naloopt om te kijken of er een update is? Ik doe dat nu steeds handmatig en vind dat best onhandig eigenlijk. Kennelijk harkt hij ze niet vanzelf binnen.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 07-10-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004

On_E

Housemusic

cardwizard schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:32:
[...]

persoonlijk vind ik de GTA's ook maar niks , vallen altijd tegen ..... na Uncharted 4 heb ik geen leuke "verhaal" game meer gehad en is mijn PS4 bijna niet meer aan geweest , zit zelfs te denken om een XBO te kopen voor GoW nu :X
Vind de GTA games tof maar heb net zoveel plezier gehad met de eerste Saint's Row games of een Sleeping Dogs bv.

Mafia haal ik vooral om t verhaal en de setting, ben echt benieuwd naar hoe ze racisme in de game hebben verwerkt!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perkouw schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:39:
Note vooraf: ja, ik gebruik de Playstation 4 niet zo vaak als ik eigenlijk zou willen.

Is er niet ergens een optie die automatisch al je applicaties/games naloopt om te kijken of er een update is? Ik doe dat nu steeds handmatig en vind dat best onhandig eigenlijk. Kennelijk harkt hij ze niet vanzelf binnen.
De ps4 download inderdaad geen updates van games die een tijdje niet hebt gespeeld, inderdaad erg irritant als je dan een game weer een keer wilt opstarten en er weer een update in het scherm staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Nu online
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:43:
[...]

De ps4 download inderdaad geen updates van games die een tijdje niet hebt gespeeld, inderdaad erg irritant als je dan een game weer een keer wilt opstarten en er weer een update in het scherm staat.
alleen de laatste 5 (10?) gespeelde games toch? Of ook die niet meer als je ze een bepaalde tijd niet speelt?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Laatst online: 08:57

Perkouw

Moderator General Chat
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:43:
[...]

Hm, oké. Dat is toch wel erg spijtig. Vind het wel fijn al standaard gewoon alles up-to-date wordt gehouden. Ongeacht of ik iets nu vaak gebruik of niet. Erg onhandig dit, maar goed. Thanks voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
Laatste 10 ja. Super irritant en echt een nadeel van ten opzichte van vroeger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dagaanbieding bij Bol.com:
Doom voor 24,99
https://www.bol.com/nl/p/...ion-ps4/9200000031209841/

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 11:55
EValentino schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Lijkt me een instelling op je receiver... Als deze op surround staat en je hebt maar 2 speakers aangesloten dan mis je denk ik een hoop! Ik denk dat je dit probleem niet hebt als je de receiver op stereo zet.

Je maakt namelijk gebruik van een 2.0 opstelling, en niet van een 5.1 of 7.1.
Dit heeft gewerkt! Dankjewel :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Big Daddy schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:54:
[...]

Dit heeft gewerkt! Dankjewel :D!
Top, geen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 02:21
Mafia moet je niet willen vergelijken met GTA lijkt me. Ook in Mafia II was de wereld veel kleiner en had je veel minder te doen in de roaming, maar de sfeer en het verhaal was gewoon subliem. Hoop dat ze dat weer voor elkaar hebben gebokst, wacht de reviews af. Denk dat ik sowieso wacht tot ergens in het nieuwe jaar; nu nog met Destiny bezig, straks met Battlefield. Uncharted 4 staat nog op mn lijstje, de collectie nog niet klaar, dus voor ik weer een backlog opbouw...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenimoes schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:21:
Mafia moet je niet willen vergelijken met GTA lijkt me. Ook in Mafia II was de wereld veel kleiner en had je veel minder te doen in de roaming, maar de sfeer en het verhaal was gewoon subliem. Hoop dat ze dat weer voor elkaar hebben gebokst, wacht de reviews af. Denk dat ik sowieso wacht tot ergens in het nieuwe jaar; nu nog met Destiny bezig, straks met Battlefield. Uncharted 4 staat nog op mn lijstje, de collectie nog niet klaar, dus voor ik weer een backlog opbouw...
Third person/crime/free roaming. Als er twee games zijn die je kunt vergelijken, zijn het wel Mafia en GTA.

Overigens is er in deel 3 veel meer te doen dan in 2, van wat ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Laatst online: 00:35
bram1984 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:20:
Om hoekjes kijken kun je sowieso wel in third person. Mij lijkt dit echt helemaal niets toevoegen. De immersie die door VR toegevoegd wordt, merk je in mijn optiek pas echt goed in first persoon zoals in racers en shooters. Maar goed, wellicht zit ik ernaast. :)
Het leuke van 3rd person in VR is dat je niet vast zit aan een camera standpunt. Je kan heel makkelijk dichterbij kijken en om je heen draaien. Dit gaat allemaal intuïtief in plaats van met een control stick. Daarbij zie je natuurlijk ook alles in 3D!
[...]
VR is geen gimmick, dit is de toekomst. Misschien nog niet in 2017 maar zeker in 2020 reken er maar op. PS Move en de Wii werkten nog niet helemaal lekker om er een combinatie gezocht werd met lichaamsinput en een traditioneel beeld. Die combinatie was vaak lastig goed werkend te krijgen.

Nu zijn we eindelijk zover dat we lichaamsinput kunnen combineren met een 3D perspectief zodat de input ook echt in deze wereld geplaatst kan worden. Je leest overal dat het toevoegen van je handen in VR zoveel extra oplevert qua beleving. Dit gaat zeker niet weg, Fifa en GTA komen vanzelf wel wees maar niet bang. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Nu online
SgtCaffran schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:29:
[...]

VR is geen gimmick, dit is de toekomst. Misschien nog niet in 2017 maar zeker in 2020 reken er maar op.
Dat werd toendertijd ook gezegd van 3D televisie. Ik hoop dat dit geen gimmick is, zeker niet als in de toekomst de resolutie omhoog gaat. Het lijkt me super om bv Uncharted te spelen met VR en dan met dezelfde kwaliteit als we nu op onze televisies hebben _/-\o_

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 06-10 09:41
Aenea schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 00:26:
[...]

Volgens dat Reddit artikel ligt het dus niet aan de PSN servers...

Ik haal nu voor het eerst dus netjes 19MB/s (mijn max, heb 150/15 van Ziggo) behalve als ik 'n online game op start.
Met mijn XOne haal ik makkelijk 22MB/s met dezelfde infrastructuur. Maar wat heb je gedaan om het beter te krijgen ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

VR, Smartwatches, Modulaire Smartphones, 3D, Vloggers, Twitter, allemaal gimmicks, allemaal zaken waar men enorm enthousiast over wordt of moet worden, volgens de producenten dan. Het zullen allemaal niches blijven of blijken. Is niks, wordt niks. Er wordt door producenten heel hard gezocht naar de nieuwste hype en cashcow, zeg maar de nieuwe Iphone, de nieuwe tablet, maar mensen zijn conservatief. Ik denk dat mensen best wel bereid zijn om mee te gaan in nieuwe trends maar dan alleen als het ECHT een toegevoegde waarde heeft. En dan niet voor 6 heel enthousiaste fanatiekelingen, maar voor miljoenen mensen.

Ik loop het lijstje even door:
VR: leuke gimmick, maar veel te veel gedoe. Bovendien, wie wil er nou een hele avond geïsoleerd in de woonkamer met een ding op zijn kop zitten? Ik niet
Smartwatches: te onhandig, te duur, te dik, slechte accuduur, voegt niets toe aan bijv. een smartphone.
Modulaire Smartphones: voegt niets wezenlijks toe, teveel gedoe en onderdelen die je moet meeslepen.
3D: ? Nog niet voldoende ontwikkeld.
Vloggers: hebben niet veel te melden, uitzonderingen daargelaten. Of je moet enthousiast worden van mensen als Ilgun etc. Niche.
Twitter: wat voegt Twitter toe? Gehoord willen worden. Net als Facebook. Ik ken niemand die Twitter veel gebruikt. Eerder voor nieuwsjunks.

Kortom: kunnen we het hier nu weer over de PS4 hebben en ophouden met dat gedoe over VR? Over 3 jaar is dit net als 3D helemaal weg of op de achtergrond. Het is wel "geinig" maar meer ook niet. Bovendien idioot duur.

Ik zou zelf veel meer zitten te wachten op nieuwe leuke games die kwalitatief ECHT goed en nieuw zijn. Dus niet Assassins Greed 36, maar iets als The Last Guardian, oid. Ik schrijf dit niet om een zinloze discussie uit te lokken, maar ik lees liever over de PS4 Slim, hoe die bevalt, of over de komende PS4 Pro.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2016 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:30
Goh, hoe zou de slim bevallen? Zelfde als de normale?
En de Pro? Tsja, vrijwel hetzelfde.
Als je het dan over weinig schokkende vernieuwingen hebt :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:32

RawChild

PSN: Rawchild

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:23:
VR, Smartwatches, Modulaire Smartphones, 3D, Vloggers, Twitter, allemaal gimmicks, allemaal zaken waar men enorm enthousiast over wordt of moet worden, volgens de producenten dan. Het zullen allemaal niches blijven of blijken. Is niks, wordt niks. Er wordt door producenten heel hard gezocht naar de nieuwste hype en cashcow, zeg maar de nieuwe Iphone, de nieuwe tablet, maar mensen zijn conservatief. Ik denk dat mensen best wel bereid zijn om mee te gaan in nieuwe trends maar dan alleen als het ECHT een toegevoegde waarde heeft. En dan niet voor 6 heel enthousiaste fanatiekelingen, maar voor miljoenen mensen.

VR: leuke gimmick, maar veel te veel gedoe. Bovendien, wie wil er nou een hele avond geïsoleerd in de woonkamer met een ding op zijn kop zitten? Ik niet
Smartwatches: te onhandig, te duur, te dik, slechte accuduur, voegt niets toe aan bijv. een smartphone.
Modulaire Smartphones: voegt niets wezenlijks toe, teveel gedoe en onderdelen die je moet meeslepen.
Vloggers: hebben niet veel te melden, uitzonderingen daargelaten. Of je moet enthousiast worden van mensen als Ilgun etc. Niche.
Twitter: wat voegt Twitter toe? Gehoord willen worden. Net als Facebook. Ik ken niemand die het veel gebruikt. Eerder voor nieuwsjunks.

Kortom: kunnen we het hier nu weer over de PS4 hebben en ophouden met dat gedoe over VR? Over 3 jaar is dit net als 3D helemaal weg of op de achtergrond. Het is wel "geinig" maar meer ook niet. Bovendien idioot duur.

Ik zou zelf veel meer zitten te wachten op nieuwe leuke games die kwalitatief ECHT goed en nieuw zijn. Dus niet op Assassins Greed 36, maar iets als The Last Guardian, oid. Ik schrijf dit niet om een zinloze discussie uit te lokken, maar ik lees liever over de PS4 Slim, hoe die bevalt, of over de komende PS4 Pro.
Wat VR betreft echt totaal niet met je eens. een game beleven alsog je er midden in zit is toch echt wel een toevoeging. Die headsets moeten alleen nog draadloos, minimaal 4k schermen. en er kan vast nog meer verbeterd worden.
Dat jij VR niet interessant vindt is jouw probleem. Ik wilw eer niks over de slim lezen, want dat ding interesseert mij weer niet, en dat is mijn "probleem" Hier lees je alles wat PS4 hardware betreft, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door RawChild op 07-10-2016 11:37 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Twitter: wat voegt Twitter toe? Gehoord willen worden. Net als Facebook. Ik ken niemand die het veel gebruikt. Eerder voor nieuwsjunks.

Ik zou zelf veel meer zitten te wachten op nieuwe leuke games die kwalitatief ECHT goed en nieuw zijn. Dus niet op Assassins Greed 36, maar iets als The Last Guardian, oid. Ik schrijf dit niet om een zinloze discussie uit te lokken, maar ik lees liever over de PS4 Slim, hoe die bevalt, of over de komende PS4 Pro.
Je haalt je hele betoog onderuit met je Facebook uitspraak. Dus omdat jij niemand kent die het veel gebruikt, is het een gimmick? Facebook heeft bijna 2 miljard actieve gebruikers.

VR: complete immersie en afsluiting van de buitenwereld, waarbij je dus volledig in een game zit in plaats van ernaar kijkt. Dat jij dat geen toegevoegde waarde vindt, ligt meer aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Je bepaalt ook voor je zelf of het een gimmick is.
Zelf vind ik mijn smartwatch wel handig bv.
Verder zie ik ook wel goede dingen in VR. De brillen kunnen ongetwijfeld kleiner worden bv.
En het is gewoon immersive.

Als ik echt in een game bezig ben (zonder VR) vind ik het ook niet fijn om gestoord te worden.
En het maakt wat dat betreft (voor mij dan) niet uit of ik achter de laptop zit te gamen en niet gestoord wil worden. Of in VR.
In beide gevallen zou je de game op pauze moeten zetten om sociaal te kletsen.

Ook denk ik niet dat je alles naar VR kunt brengen. Fifa speel je toch met een overzichtsveld.
Daar brengt VR weinig aan toe. Tenzij je de journey 2.0 alleen in FoV van Hunter speelt. :-D

Voor nu staat het nog in de kinderschoenen inderdaad. En dient de industrie te komen met content die VR waardig is. En dienen de early adopters dit te kopen zodat wij (mensen die nog even de kat uit de boom kijken) straks een mooi product hebben.
3D TV kan nog steeds wat worden, maar dan moet het anders geïmplementeerd worden zoals bv de 3DS.
Dus zonder brillen. Maar dan natuurlijk wel beter. Op dit moment kan dit nog niet.Maar kan best dat over een jaar of 10 we een herintroductie krijgen van 3D tv.

Als early adopter is het altijd afwachten. Ik had vroeger ook een hele collectie minidiscs. Maar scheen een van de weinige te zijn die dit formaat ondersteunde.
Voor nu steun ik VR wel. En hoop dat de Oculus, Vive en de PSVR slagen en ons mooie content gaat geven. Maar zelf behoor ik wel bij de category "ik wacht nog even".

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De Steep Beta is 26,223 GB, behoorlijk veel voor een Beta als je het mij vraagt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 23-09 12:25

Tsja meningen verschillen heel erg op Internet.
Wat ik heel erg merk als ik naar Vloggers kijk dat het heel makelijk is om negatief te zijn zeker heel vaak door mensen die iets niet goed kunnen onderbouwen of puur er zijn om reacties uit te lokken, het het dus lastig maken om de goede eerlijke reacties er uit te filteren.
Twitteren ja ik gebruik het soms maar meestal om Direct iets te vragen aan bv.. de makers van een spel

en VR ik heb de PSVR in bestelling staan en wil het echt proberen ik heb een aantal weken geleden een demo gehad en vond het wel erg leuk het gaf mij echt een goed 3D gevoel ondangs dat ik een lui ook heb.
Ik denk ook dat als de resolutie uiteindelijk omhoog gaat dat je er ook goed films op kan kijken maar dan alsof je er gedeeltelijk in zit, voorbeeld de Film Strange Days van ergens 1995 die begon met een first person view met iemand die een restaurant overviel en er vandoor rende.
Ik vond dat toen al gaaf als je thuis een goede surround set had dan hoorde je die gast in de achter speakers hijgen en praten en de andere geluiden kwamen van vooraan maar het zou nog zo veel toffer zijn als je ook zelf om je heen kon kijken, later in die film kijk je uit de ogen van een vrouw :) ook leuk om te zien.
Wat mij ook tof lijkt in films is dat je bv.. zelf kan bepalen wie je in een film wil volgen.
Voorbeeld vroeger in de Serie Star Trek the next generation had je afleveringen waarbij er meerdere dingen gebeurden en bv geordi la forge naar engeneering ging om zijn ding te doen en jij verder ging met Riker maar ik wilde eigenlijk ook wel zien wat Geordi La forge ging doen en het vanuit zijn oogpunt bekijken zo kan je een serie meerdere keren bekijken.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steep ff gespeeld, ondanks dat ik ubisoft haat is dit een insta-preorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53

Ach, dat soort dingen riepen mensen zoals jij eind jaren 90 ook over mobiele telefoons. Wie heeft dat nou nodig, waarom zou je altijd bereikbaar willen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 13:53
Als vader van jonge kinderen is VR niks voor mij. Ik moet mn omgeving in de gaten kunnen houden als ik game :) Daarnaast wil ik straks als ze groter zijn samen gamen! Lekker op de bank samen lol hebben, dat zie ik met zo'n bril op minder snel gebeuren.

VR voegt in bepaalde situatie bij bepaalde games iets toe aan de game ervaring. Maar de VR bril zal niet in het centrum van gaming in het algemeen staan, dat zie ik ook niet gebeuren. Het is daarom volgens mij niet te vergelijken met de mobiele telefoon of zoiets dergelijks, het wordt geen "onmisbaar" onderdeel van de game ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kun je ooit wel allebei een bril op doen en dan in dezelfde game, maar dat is vooralsnog nogal toekomstmuziek. :)
Voor co-op en couch games is VR inderdaad nog geen optie, want je bent compleet geisoleerd en afgesloten met zo'n VR bril op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:32:
Misschien kun je ooit wel allebei een bril op doen en dan in dezelfde game, maar dat is vooralsnog nogal toekomstmuziek. :)
Voor co-op en couch games is VR inderdaad nog geen optie, want je bent compleet geisoleerd en afgesloten met zo'n VR bril op.
Tuurlijk niet, iemand zou via de tv kunnen spelen. Alleen heb je dan natuurlijk veel power nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 10:53
Bedankt voor de melding, zojuist gekocht. Beter dan de 64 euro in de PS store.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik nou gek, of is het mafia 3 topic weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:34:
[...]

Tuurlijk niet, iemand zou via de tv kunnen spelen. Alleen heb je dan natuurlijk veel power nodig.
Zou kunnen mits genoeg kracht inderdaad, al is het dan nog 1 vs 1 bij wijze van en geen co-op of iets dergelijks. Ondanks wel dezelfde game en wellicht ook samen speel je dan alsnog met een andere ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:36:
Eerste hit op GoT zoeken:

Mafia III Topic

Schijnt dus inderdaad weg te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 18:06

muhda

Time & Space traveler

Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:36:
De mafia 3 topic word waarschijnlijk opgeruimd vanwege veel oftopic discussies/posts etc. Even geduld, straks is de topic weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Zou kunnen mits genoeg kracht inderdaad, al is het dan nog 1 vs 1 bij wijze van en geen co-op of iets dergelijks. Ondanks wel dezelfde game en wellicht ook samen speel je dan alsnog met een andere ervaring.
Opzich zou je best een leuke ervaring kunnen leveren, bijvoorbeeld dat de gene met een vr bril een mech bestuurd en de gene via de tv een voetsoldaat. Maar goed, dit soort ervaringen zijn dan alleen voor mensen met te veel geld en zal daarom niet zo snel groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
.GoO schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:17:
[...]
Ach, dat soort dingen riepen mensen zoals jij eind jaren 90 ook over mobiele telefoons. Wie heeft dat nou nodig, waarom zou je altijd bereikbaar willen zijn.
Ik denk dat VR er wel komt, maar wanneer en hoe? Het kan zijn dat (om maar weer naar de smartphone analogie te gaan) dat het in het begin niet heel erg hard omarmd wordt, en opeens/geleidelijk switcht naar massaal wel, gaat verzadigen en dat er dan weer een ontwikkeling is ala de eerste iphone die het echt een impuls geeft. Momenteel kies ik ervoor om de kat uit de boom te kijken. En te zien of het geen 3d tv, google glass, etc etc scenario wordt. En dan bij success inderdaad instappen bij versie 2 of 3.

En ja...wel of geen vr in het topic, tijdje terug al voorgesteld om een vr subtopic te maken, lijkt mij zinnig om hier gewoon een poll over te houden zodat de active users (een de meelezers) lekker kunnen stemmen. Ik zou het zelf fijner vinden om te splitsen en te lezen over vr in een apart topic, maar als de meerderheid daar anders over denkt vinnik het ook best.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een psvr topic lijkt me ook niet verkeerd, helemaal omdat strams iedereen hun ervaringen gaan posten die een psvr hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:08:
Een psvr topic lijkt me ook niet verkeerd, helemaal omdat strams iedereen hun ervaringen gaan posten die een psvr hebben.
Zolang er niemand zin heeft om een OP te maken voor een PSVR topic, blijft het slechts bij bij herhaling roepen in dit topic of een apart topic niet handig is.... :+

Edit: apart topic lijkt me ook handig... maar OP gaat ook niet bij mij vandaan komen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 07-10-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad een apart VR topic ja. We gaan het hier toch ook niet uren hebben over de Move controller ofzo? Dit zijn allemaal aardige toevoegingen, maar ook niet meer dan dat. Best leuk, maar dit topic gaat over de PS4. Er is net een nieuwe slim uit en de Pro4 komt eraan! Ik volg dit topic graag, maar dat VR geklets kan me gestolen worden. Ik denk dat als 5% vd gamers een VR bril koopt het veel is. Toch moet ik al dit VR gelul doorploegen. Ik gun iedereen zijn VR lol, en nee, ik sluit niet uit dat het in de toekomst best wel een dingetje kan worden, maar kom op hé. Google Glass was idd ook zoiets. Ook zo'n hype. Apart VR topic openen door een adept zou ik zeggen.

Trouwens, ik denk dat de meeste VR-fans hier idd geen kinderen hebben, of iig niet samenwonen. Ik zie mezelf al aankomen bij het vrouwtje met mijn VR bril op. "Ik weet niet wat jij gaat doen vanavond, maar ik ga de hele avond zitten gamen met mijn VR-bril". Yeah right. Mag meteen de sleutels inleveren. Komen nu al die commentaren over wat voor vriendin ik dan wel niet heb. Maar neem van mij aan, in je eentje boven op zolder met je VR bril: prima. Maar in een huiskamer in een sociale omgeving? Dach t niet.

En waar zitten de major sales? Juist. In de huiskamer. Waarom denk je dat er amper games zijn in VR? Te weinig markt voor, te duur om te implementeren. En laat staan met kinderen. Ik zou mijn kind niet een avond lang als een Remi met een VR bril willen zien zitten. Gamen is of kan ook iets sociaals zijn. Mijn vriendin kijkt graag mee als ik een leuk spel speel, en gamen met de kids is ook prima. Maar samen toch?.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
-SaveMe- schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Met mijn XOne haal ik makkelijk 22MB/s met dezelfde infrastructuur. Maar wat heb je gedaan om het beter te krijgen ?
Ik heb dus een proxy server (squid3) op mijn Linux servertje geinstalleerd die hier bij bij thuis gewoon staat en die als proxy ingesteld op de PS4. Werkt uitstekend. Ligt dus blijkbaar niet aan PSN servers maar aan een bugje in de PS4 software.
.GoO schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:17:
[...]

Halverwege jaren '90 zei men dat tegen mij "dan ben je altijd bereikbaar, wie wil dat nou?". Ook herinner ik mij goed begin jaren '80 dat klasgenootjes mij voor gek verklaarden dat ik een computer thuis wilde hebben "wat moet je daar nou mee?". Of in '95 dat men het nut van internet niet zag.

Dit soort dingen komen ontzettend vaak voor, soms hebben die mensen gelijk, soms dus ook niet. Gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren.

[ Voor 42% gewijzigd door Aenea op 07-10-2016 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
Ik zou ook graag een PSVR/VR Topic zien merk dat mensen die het niet interesseert over het algemeen ook een negatieve mening geven wat ik dus al aangaf in een eerdere post.
Maar goed zelf ga ik niet zo'n Topic starten en laat het liever doen door iemand die het goed kan verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:56:
[...]

Ik heb dus een proxy server (squid3) op mijn Linux servertje geinstalleerd die hier bij bij thuis gewoon staat en die als proxy ingesteld op de PS4. Werkt uitstekend. Ligt dus blijkbaar niet aan PSN servers maar aan een bugje in de PS4 software.
Is er ook een manier voor mensen zonder Linux server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:00:
[...]

Is er ook een manier voor mensen zonder Linux server?
Yup!

SquidMan voor OSX: http://squidman.net/squidman/
CCProxy voor Windows: https://www.reddit.com/r/...slow_i_might_have/d7gvuvh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:52:
Inderdaad een apart VR topic ja. We gaan het hier toch ook niet uren hebben over de Move controller ofzo? Dit zijn allemaal aardige toevoegingen, maar ook niet meer dan dat. Best leuk, maar dit topic gaat over de PS4. Er is net een nieuwe slim uit en de Pro4 komt eraan! Ik volg dit topic graag, maar dat VR geklets kan me gestolen worden. Ik denk dat als 5% vd gamers een VR bril koopt het veel is. Toch moet ik al dit VR gelul doorploegen. Ik gun iedereen zijn VR lol, en nee, ik sluit niet uit dat het in de toekomst best wel een dingetje kan worden, maar kom op hé. Google Glass was idd ook zoiets. Ook zo'n hype. Apart VR topic openen door een adept zou ik zeggen.

Trouwens, ik denk dat de meeste VR-fans hier idd geen kinderen hebben, of iig niet samenwonen. Ik zie mezelf al aankomen bij het vrouwtje met mijn VR bril op. "Ik weet niet wat jij gaat doen vanavond, maar ik ga de hele avond zitten gamen met mijn VR-bril". Yeah right. Mag meteen de sleutels inleveren. Komen nu al die commentaren over wat voor vriendin ik dan wel niet heb. Maar neem van mij aan, in je eentje boven op zolder met je VR bril: prima. Maar in een huiskamer in een sociale omgeving? Dach t niet.

En waar zitten de major sales? Juist. In de huiskamer. Waarom denk je dat er amper games zijn in VR? Te weinig markt voor, te duur om te implementeren. En laat staan met kinderen. Ik zou mijn kind niet een avond lang als een Remi met een VR bril willen zien zitten. Gamen is of kan ook iets sociaals zijn. Mijn vriendin kijkt graag mee als ik een leuk spel speel, en gamen met de kids is ook prima. Maar samen toch?.
Zoveel verschil zit er ook niet als je nou in je eentje achter een tv of monitor zit te gamen of met z'n bril op. Het is niet zo dat je gevangen bent met z'n bril op, je kan hem best even af doen als je vrouw wat tegen je zegt. Net als of je altijd met z'n 2en zit te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. Ik ga me er eens even in verdiepen. :)
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Zoveel verschil zit er ook niet als je nou in je eentje achter een tv of monitor zit te gamen of met z'n bril op. Het is niet zo dat je gevangen bent met z'n bril op, je kan hem best even af doen als je vrouw wat tegen je zegt. Net als of je altijd met z'n 2en zit te gamen.
Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als je de bril én een headset op hebt, ben je echt volkomen afgesloten. Als je naar de TV kijkt en je hebt een headset op, dan zie je het gewoon als er iemand wat tegen je zegt of naar je zwaait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

[...]

Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als je de bril én een headset op hebt, ben je echt volkomen afgesloten. Als je naar de TV kijkt en je hebt een headset op, dan zie je het gewoon als er iemand wat tegen je zegt of naar je zwaait.
Ik geef toe dat in sommige situaties niet ideaal is, maar als je speciaal op je kamer gaat ziiten om niet gestoord te worden is toch ook niet raar? Het hele ding van z'n bril is dat je je afsluit van de werkelijkheid. Maar z'n bril moet je inderdaad niet op doen als je op je kinderen moet letten haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakGIB
bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

[...]

Sony Zou natuurlijk iets kunnen verzinnen dat als iemand zit te zwaaien voor de TV dat hij een melding geeft in je PSVR
De Camera bij de PS4 kan volgens mij wel het een en ander herkennen in samenwerking met de PS4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
We hebben een catch 22, de mensen die de vr wel interresant vinden willen er hier ook over lezen, de mensen die het niet vinden willen die niet of minder en zullen voorstander zijn van een separaat topic.....alleen die willen er dan geen topic voor aanmaken lijkt me......Ik ben echter wel bereid een poll te maken of men een vr topic wil of nie :D

Poll: Moet er een apart PS VR topic komen?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=397669&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 34% gewijzigd door Sagat op 07-10-2016 14:26 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

Ik geef toe dat in sommige situaties niet ideaal is, maar als je speciaal op je kamer gaat ziiten om niet gestoord te worden is toch ook niet raar? Het hele ding van z'n bril is dat je je afsluit van de werkelijkheid. Maar z'n bril moet je inderdaad niet op doen als je op je kinderen moet letten haha.
Dat is ook zo. Het hang denk ik helemaal van de situatie af. Als ik mijn PS4 beneden zou hebben staan, zou ik echt niet snel zo een bril op zetten. Omdat iedereen daar gewoon is (kids, vrouw) en er continu mensen binnen kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02
Zijn er eigenlijk nog plekken waar je de PSVR kan uitproberen? Lijkt me ontzettend gaaf, maar zou het toch wel eens willen proberen voor ik het aanschaf.

(overigens lijkt een dedicated topic voor de PSVR me een prima idee, verbaasde me al dat dat er nog niet is. Zitten vast een hoop mensen niet te wachten op de ervaringen als ze het zelf niets vinden)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:24:
[...]

Dat is ook zo. Het hang denk ik helemaal van de situatie af. Als ik mijn PS4 beneden zou hebben staan, zou ik echt niet snel zo een bril op zetten. Omdat iedereen daar gewoon is (kids, vrouw) en er continu mensen binnen kunnen lopen.
Ik heb de ps4 en tv voor het raam in de woonkamer staan. Inderdaad een beetje een gek gezicht als iemand naar binnen kijkt, naar binnen komt, de telefoon gaat of m'n moeder die achter me zit. Het is voor mij ook een reden om niet zo snel de psvr te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_am_rambo1991
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-10 10:25
Hi mede-Tweakers,

heeft er iemand toevallig ervaring mee dat zijn PSN account tijdelijk is gebanned?

ja nu denken jullie eigen schuld dat weet ik, maar zo is het niet gegaan ik heb wat geld toegevoegd aan de portemonnee woensdag avond en mijn account bestond toen net een paar uur en heb mijn PS4 slim ook woensdag aangeschaft. nu heb ik al 3 x contact gehad met de support van playstation.

En toen brak mijn klomp! ja uw account is geblokkeerd omdat er verwacht wordt dat u een hacker bent. Er wordt nu onderzoek gepleegd en u zal binnen ongeveer 2 weken een mail krijgen.

Ongelooflijk sorry maar ronduit belachelijk. ik ben vriendelijk aan de telefoon gebleven maar dit was toch vrij lastig. maar 2 weken :O ik snap dat ze er goed controle op doen om de hackers tegen te houden maar als ik aangeef al 3 x dat ik het zelf geweest ben mag het wel open gemaakt worden. wach nu al 1 dag en ik zou graag willen gamen :P

hoop dat jullie hier meer ervaring mee hebben. en natuurlijk ook weer niet.

gr ward

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uncharted 4: A thief’s end – Digital Deluxe edition was €59,99, nu €29,99 in de Playstation Store oktober deals.
Wil je 'm nog hebben dan is dit een hele mooie prijs!
Voor de overige deals: https://www.budgetgaming....ps3-03467-vita-deals.html

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
i_am_rambo1991 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:42:
Hi mede-Tweakers,

heeft er iemand toevallig ervaring mee dat zijn PSN account tijdelijk is gebanned?

ja nu denken jullie eigen schuld dat weet ik, maar zo is het niet gegaan ik heb wat geld toegevoegd aan de portemonnee woensdag avond en mijn account bestond toen net een paar uur en heb mijn PS4 slim ook woensdag aangeschaft. nu heb ik al 3 x contact gehad met de support van playstation.

En toen brak mijn klomp! ja uw account is geblokkeerd omdat er verwacht wordt dat u een hacker bent. Er wordt nu onderzoek gepleegd en u zal binnen ongeveer 2 weken een mail krijgen.

Ongelooflijk sorry maar ronduit belachelijk. ik ben vriendelijk aan de telefoon gebleven maar dit was toch vrij lastig. maar 2 weken :O ik snap dat ze er goed controle op doen om de hackers tegen te houden maar als ik aangeef al 3 x dat ik het zelf geweest ben mag het wel open gemaakt worden. wach nu al 1 dag en ik zou graag willen gamen :P

gr ward
Zo dat is naar! Misschien een stomme vraag maar welke internetprovider heb je?
Ik had eerst Vodafone thuis en die kochten hun ip adressen in uit het buitenland. Ik had kwablijkelijk een ip die bekend stond als "verdacht". Ik heb daar een hoop problemen mee gehad met sommige sites.

DaveD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ga me ook melden in dit topic. Ik heb een ps4 gewonnen. Zal voornamelijk voor de kleine gaan zijn. Er zit PES bij, maar ben al jaren van de FIFA. :+

Wil wel graag op de hoogte gehouden worden.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i_am_rambo1991 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:42:
Hi mede-Tweakers,

gr ward
als ik het goed begrijp is je account gebanned omdat je geld om op je nieuwe account had gezet?dat is inderdaad raar van Sony of had je nog wat anders mee gedaan?
Mystikal schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:50:
Ik ga me ook melden in dit topic. Ik heb een ps4 gewonnen. Zal voornamelijk voor de kleine gaan zijn. Er zit PES bij, maar ben al jaren van de FIFA. :+

Wil wel graag op de hoogte gehouden worden.
Gefeliciteerd, ben nu ook benieuw waarmee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_am_rambo1991
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:55:
[...]

als ik het goed begrijp is je account gebanned omdat je geld om op je nieuwe account had gezet?dat is inderdaad raar van Sony of had je nog wat anders mee gedaan?
Nee heb hier echt niks anders mee gedaan xD het ging zo: geld via ideal toegevoegd en fifa punten gekocht that's it.

En ik heb idd vodafone thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

i_am_rambo1991 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Nee heb hier echt niks anders mee gedaan xD het ging zo: geld via ideal toegevoegd en fifa punten gekocht that's it.

Daar ga je al!

Vodafone en fifa punten..... Sjit! balen man!
Ik zou ze gewoon blijven stalken.. Een hacker haakt af, een legitiem persoon blijft zeuren (over het algemeen)

[ Voor 14% gewijzigd door RoRoo op 07-10-2016 15:19 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:52:

Sjongejonge, behoorlijk zure reactie :D
Misschien tijd dat je je vrouw vraagt je broek en ballen terug te geven :+

Persoonlijk interesseren mij die PS4 Slim en Pro weinig, ieder z'n ding, maar een los PSVR topic kan zeker in het begin wel handig zijn. Kan wel een opzetje maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Maverick schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:30:
Zijn er eigenlijk nog plekken waar je de PSVR kan uitproberen? Lijkt me ontzettend gaaf, maar zou het toch wel eens willen proberen voor ik het aanschaf.

(overigens lijkt een dedicated topic voor de PSVR me een prima idee, verbaasde me al dat dat er nog niet is. Zitten vast een hoop mensen niet te wachten op de ervaringen als ze het zelf niets vinden)
15 oktober bij alle Game Mania's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:32

RawChild

PSN: Rawchild

matthijst schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:10:
[...]

Persoonlijk interesseren mij die PS4 Slim en Pro weinig, ieder z'n ding, maar een los PSVR topic kan zeker in het begin wel handig zijn. Kan wel een opzetje maken.
Ik wilde het niet zeggen, meer inderdaad.

Ik heb vrouw en dochter van 9 maanden, maar ga ook echt niet zitten gamen als ik op mijn dochter pas, ook niet zonder bril, want ik ga helemaal op in gamen.
Game nu ook alleen als mijn dochter op bed ligt, of als vrou en kind weg zijn. Gewoon in de woonkamer, met bril op, boeit echt geen hol. Sterker nog, ik denk dat mijn vriendin ook wel eens zo''n bril wil checken.

Maar een PS VR gaming topic is geen verkeerd idee.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-10 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

RawChild schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Ik wilde het niet zeggen, meer inderdaad.

Ik heb vrouw en dochter van 9 maanden, maar ga ook echt niet zitten gamen als ik op mijn dochter pas, ook niet zonder bril, want ik ga helemaal op in gamen.
Game nu ook alleen als mijn dochter op bed ligt, of als vrou en kind weg zijn. Gewoon in de woonkamer, met bril op, boeit echt geen hol. Sterker nog, ik denk dat mijn vriendin ook wel eens zo''n bril wil checken.

Maar een PS VR gaming topic is geen verkeerd idee.
Wat vindt je vrouw van je vrindien >:)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
i_am_rambo1991 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:05:
[...]

Fifa punten gekocht via de PS Store of via andere websites?

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Topic gemaakt:
[PS4]Het grote PSVR topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_am_rambo1991
ASNNetworks schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:43:
[...]

Fifa punten gekocht via de PS Store of via andere websites?
Gewoon via de PS store ;) en ik begrijp de vraag maar normaliter wordt je dan door EA/Origin gebanned

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i_am_rambo1991 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

Gewoon via de PS store ;) en ik begrijp de vraag maar normaliter wordt je dan door EA/Origin gebanned
Dan zou ik Sony maar eens bellen en drijgen dat je je geld terug wilt voor de fifa packs. Want eigenlijk ben je nu gewoon genaaid. Benieuwd wat ze te zeggen hebben op je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i_am_rambo1991
Nieuwevolger schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

Dan zou ik Sony maar eens bellen en drijgen dat je je geld terug wilt voor de fifa packs. Want eigenlijk ben je nu gewoon genaaid. Benieuwd wat ze te zeggen hebben op je verhaal.
nou ja ik heb er nu niet zo'n problemen mee alleen vraag ik me af of ik nu wel met een ander account in mijn ps4 kan had gelukkig de 14 dagen gratis ps+ en mijn fifa pack al gekocht dus geld is toch al van het account af alleen nu is het dus de vraag kan ik met een ander account op mijn ps4 en mijn ultimate team bereiken met een ander account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i_am_rambo1991 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:15:
[...]

nou ja ik heb er nu niet zo'n problemen mee alleen vraag ik me af of ik nu wel met een ander account in mijn ps4 kan had gelukkig de 14 dagen gratis ps+ en mijn fifa pack al gekocht dus geld is toch al van het account af alleen nu is het dus de vraag kan ik met een ander account op mijn ps4 en mijn ultimate team bereiken met een ander account?
Daar zou ik maar zeker niet vanuit gaan, je ultimate team is aan je account gebonden. Dus een nieuw account betekend een nieuw team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i_am_rambo1991 schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 16:08:
[...]

De reden dat ik dat vraag is omdat een familielid precies om die reden een IP ban kreeg ;) geen account ban, maar IP. Na contact met Sony zeiden ze ja je hebt dingen gekocht voor Fifa etc. Even zn externe IP vernieuwd en kon er weer op.

En nieuw account betekent nieuw team, nieuw save file, nieuwe fifa points. Kortom; alles ben je kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door ASNNetworks op 07-10-2016 16:45 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
matthijst schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:10:
[...]

Kunnen we ook een apart sports games topic maken? Dat interesseert mij totaal niet zo bv.

Misschien ook een apart horror games topic? Zullen best mensen zijn die dat nix vinden ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:01:
[...]

Kunnen we ook een apart sports games topic maken? Dat interesseert mij totaal niet zo bv.

Misschien ook een apart horror games topic? Zullen best mensen zijn die dat nix vinden ook....
Die games hebben meestal een apart topic haha.

Z'n apart topic is natuurlijk veel overzichtiger dan alles door elkaar te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nieuwevolger op 07-10-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Laatst online: 09:22

The_Worst

Unox

Aenea schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:01:
[...]

:? Ik snap deze opmerking niet zo?

Sony zet flink in op PSVR en er komen aparte spellen voor. Logisch dat dit dan toch een eigen topic krijgt? Kan je in dit topic gewoon hebben over de PS4 (normaal, slim of pro) met de bijbehorende spellen omdat dit allemaal compatibel is.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
The_Worst schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:07:
[...]

:? Ik snap deze opmerking niet zo?

Sony zet flink in op PSVR en er komen aparte spellen voor. Logisch dat dit dan toch een eigen topic krijgt? Kan je in dit topic gewoon hebben over de PS4 (normaal, slim of pro) met de bijbehorende spellen omdat dit allemaal compatibel is.
De PSVR games zijn ook PS4 games heh, doen het ook op de normale PS4, de Slim en de Pro ;)

Ik snap je punt wel hoor, maar is het dan wel ok als we het ineens gaan hebben over hoe goed games er wel niet uit zien op de Pro op een 4k TV? Want dat is ook maar interessant voor een gedeelte van de lezers alhier...

Tot zover vind ik nou niet dat er een overdaad aan PSVR posts is geweest, ja soms een paar achter elkaar, maar dat gebeurd wel met meer onderwerpen ten slotte, dat is mijn punt.

Gaat het echt de spuitgaten uitlopen dat de helft van de posts hier over PSVR gaan (of ander hoog percentage) dan zou ik het snappen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kun je je nu al op maken voor de 'moet er een PS4 Pro topic komen' discussie in november. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aenea schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 18:17:
[...]

De PSVR games zijn ook PS4 games heh, doen het ook op de normale PS4, de Slim en de Pro ;)

Ik snap je punt wel hoor, maar is het dan wel ok als we het ineens gaan hebben over hoe goed games er wel niet uit zien op de Pro op een 4k TV? Want dat is ook maar interessant voor een gedeelte van de lezers alhier...

Tot zover vind ik nou niet dat er een overdaad aan PSVR posts is geweest, ja soms een paar achter elkaar, maar dat gebeurd wel met meer onderwerpen ten slotte, dat is mijn punt.

Gaat het echt de spuitgaten uitlopen dat de helft van de posts hier over PSVR gaan (of ander hoog percentage) dan zou ik het snappen!
De topics gaan niet enkel over games. Het zal zelfs voornamelijk over ervaringen en problemen gaan. Ik haal zelf de PSVR op release, maar ik kan me voorstellen dat mensen die geen interesse hebben in PSVR geen behoefte hebben om pagina's lang de ervaringen, meningen en eventuele problemen van PSVR te lezen. Een aparte topic is daar dus erg geschikt voor. Bovendien nodigt een aparte topic ook ervoor dat mensen hun ervaringen wíllen delen. Wanneer alles in 1 topic zit, ga je al snel krijgen dat mensen denken: laat ik maar niks over PSVR zeggen want gaat nu al pagina's lang erover.

De PSVR is een eigen platform (hoewel je er wel een PS4 bij nodig hebt) en genoeg mensen zullen daar vaak over willen lezen en praten. Een aparte topic lijkt me dus dan ook zeer logisch. Was het niet nu gemaakt, dan was het over een tijdje wel gedaan wanneer mensen het zat worden wanneer er steeds vragen over PSVR zijn ;)

Pagina: 1 ... 37 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.