Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 20:13
Donstil schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:24:
[...]

Is het niet zo dat Duitsland geen bloed (of groen bloed) heeft/had?
Ja klopt. Duitsland doet ook niet mee met de Europese PEGI rating maar hanteren een eigen strenger rating systeem. Sinds de 2e wereldoorlog houden ze niet meer zo van geweld in media.

Zo zijn er verschillende games waarbij in de duitse versie bloed wordt vervangen door een andere kleur, of dat mensen worden vervangen door zombies of robots (Carmageddon).

Ook in de Wolfenstein games is in de duitse versie geen hakenkruis te vinden.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Wolfenstein: The New Order - Censorship Comparison - Eurogamer

[ Voor 11% gewijzigd door ThaBEN op 28-12-2016 15:45 ]

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 00:14
Ja maar het is in de meeste gevallen goed dat het gedaan wordt. Bij de VS-versie van The Last of Us multiplayer heb je wanneer je een executie uitvoert een animatie die het hele gezicht van een tegenstander kapot kan schieten of anderszins iemand gemutileerd wordt. Dit is in de EU-versie vervangen door minder misselijkmakende/weerzinwekkende animaties waarin het hoofd en ledematen gewoon intact wordt gelaten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-04 12:03
nog meer mensen hier met een ps4/ps4 slim die steeds een ce-34878-0 foutcode geeft?

ik had eerst al 2 keer de standaard ps4 terug gebracht naar de winkel om te ruilen waarna de laatste keer mijn geld terug gekregen....

laatst een ps4 slim gekocht ( ik dacht ik geef het nog een kans ) GTA V gedownload en pats tijdens het eerste stukje single player weer gelijk deze foutcode....

ligt het nou aan de hardware of?? het is iig frustrerend :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
Lasmibalsingh schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:59:
Ja maar het is in de meeste gevallen goed dat het gedaan wordt. Bij de VS-versie van The Last of Us multiplayer heb je wanneer je een executie uitvoert een animatie die het hele gezicht van een tegenstander kapot kan schieten of anderszins iemand gemutileerd wordt. Dit is in de EU-versie vervangen door minder misselijkmakende animaties waarin het hoofd en ledematen gewoon intact wordt gelaten.
Tjah, misschien vind jij het beter. Misschien vind een ander het minder.
Ik vind het onzin dat de overheid moet bepalen wat wij wel of niet aankunnen. Geef mensen gewoon zelf de keus. Maak in het menu een optie waar je censuur aan of uit kunt zetten zoals meerdere games dat doen i.p.v. verplicht voor iedereen.
Ninja Gaiden is bijvoorbeeld een game waarbij gore hoort. Die game was toentertijd ongecensureerd in Azië en Amerika uitgegeven maar in heel Europa gecensureerd. Dit omdat de developers geen zin hadden om een aparte versie voor Duitsland te maken waardoor ze maar heel Europa een gecensureerde versie hebben gegeven.

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Ninja Gaiden Sigma 2 and Ninja Gaiden 2 comparison HD

[ Voor 6% gewijzigd door ThaBEN op 28-12-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja maar het is in de meeste gevallen goed dat het gedaan wordt. Bij de VS-versie van The Last of Us multiplayer heb je wanneer je een executie uitvoert een animatie die het hele gezicht van een tegenstander kapot kan schieten of anderszins iemand gemutileerd wordt. Dit is in de EU-versie vervangen door minder misselijkmakende/weerzinwekkende animaties waarin het hoofd en ledematen gewoon intact wordt gelaten.
Uiteindelijk de MP van TLoU niet aangeraakt, maar wel de reden dat ik de US versie heb gehaald.

Preutse Duitsers.
ThaBEN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:05:
[...]

Ik vind het onzin dat de overheid moet bepalen wat wij wel of niet aankunnen. Geef mensen gewoon zelf de keus. Maak in het menu een optie waar je censuur aan of uit kunt zetten zoals meerdere games dat doen i.p.v. verplicht voor iedereen.

Ninja Gaiden is bijvoorbeeld een game waarbij gore hoort. Die game was toentertijd ongecensureerd in Azië en Amerika uitgegeven maar in heel Europa gecensureerd. Dit omdat de developers geen zin hadden om een aparte versie voor Duitsland te maken waardoor ze maar heel Europa een gecensureerde versie hebben gegeven.
Ik denk eerder dat het een distributie cq. lokalisatie dingetje was dan. Of je nu voor 1 land een gecensureerde versie maakt, of voor een heel continent. Even veel werk toch?

[ Voor 41% gewijzigd door bram1984 op 28-12-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Ik heb 2 PS4's gehad en ik heb nu een PS4 Pro en allemaal hebben die soms die fout gehad.

Er zijn ook patches voor spellen uitgebracht om die error te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
joey82 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:01:
nog meer mensen hier met een ps4/ps4 slim die steeds een ce-34878-0 foutcode geeft?

ik had eerst al 2 keer de standaard ps4 terug gebracht naar de winkel om te ruilen waarna de laatste keer mijn geld terug gekregen....

laatst een ps4 slim gekocht ( ik dacht ik geef het nog een kans ) GTA V gedownload en pats tijdens het eerste stukje single player weer gelijk deze foutcode....

Volgens Sony:

1. sluit de applicatie, installeer de nieuwste systeemsoftware en game-updates, en start het systeem opnieuw op.
2. als je de harde schijf (HDD) van je systeem hebt geüpgraded, moet je de oorspronkelijke HDD opnieuw installeren.
3. als het probleem aanhoudt, maak je een back-up van je opgeslagen gegevens en ga je naar [Instellingen] > [Initialisatie] en kies je [PS4 initialiseren].
4. als het probleem bij elke applicatie optreedt of zodra de applicatie opstart, neem dan contact op met de PlayStation-helpdesk.

https://www.playstation.c...y/error-codes/ce-34878-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 23:38
joey82 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:01:

Deze tips al eens gevolgd? http://community.eu.plays...e-CE-34878-0/m-p/20287161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ThaBEN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:42:
[...]

Ja klopt. Duitsland doet ook niet mee met de Europese PEGI rating maar hanteren een eigen strenger rating systeem. Sinds de 2e wereldoorlog houden ze niet meer zo van geweld in media.

Zo zijn er verschillende games waarbij in de duitse versie bloed wordt vervangen door een andere kleur, of dat mensen worden vervangen door zombies of robots (Carmageddon).

Ook in de Wolfenstein games is in de duitse versie geen hakenkruis te vinden.

[video]
ThaBEN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:05:

[...]
Censuur is gewoon vreemd:

Hakenkruizen in films in Duitsland is toegestaan, maar niet in games.

Skate 2 had een eigen Duitse versie, omdat het skatemerk Mystery voor de letter S de rune gebruikt die de SS ook had.

In Europa censureren we geweld, in Amerika bloot, sex en grof taalgebruik.

Assassin's Creed is PEGI 18 en USK 16 (voor Duitsland)
Maar BBFC 15 (voor het Verenigd Koninkrijk), terwijl er kopstoten in voorkomen die in films daar weer niet mogen. Die Hard werd hier bijvoorbeeld vaak gecensureerd uitgezonden/uitgebracht omdat in de Britse versie was gesneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
ja ik heb alle tips al geprobeerd en contact gehad met sony maar helaas geen goed resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
bram1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:11:
[...]

Ik denk eerder dat het een distributie cq. lokalisatie dingetje was dan. Of je nu voor 1 land een gecensureerde versie maakt, of voor een heel continent. Even veel werk toch?
Ja precies. Maar daardoor worden anderen landen in Europa, die niet zo preuts zijn als Duitsland, steeds vaker opgezadeld met een aangepaste versie dan wat de developer origineel voor ogen had. Hetzelfde geldt overigens voor de multplayer van The Last of Us.

Het is makkelijker en goedkoper 1 gecensureerde versie uit te brengen voor heel Europa dan wanneer ze 2 versies moeten ontwikkelen, testen en laten keuren voor de Europese/Duitse keuringsinstanties.

[ Voor 8% gewijzigd door ThaBEN op 28-12-2016 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:43
ThaBEN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:21:
[...]

Het is makkelijker en goedkoper 1 gecensureerde versie uit te brengen voor heel Europa dan wanneer ze 2 versies moeten ontwikkelen, testen en laten keuren voor de Europese/Duitse keuringsinstanties.
Het testen/keuren is niet zo'n probleem. Dat moet sowieso wil je hem uitgeven. Het probleem is eerder distributie en kosten voor het maken van 2 versies an sich met dergelijke zaken erin.

Toch vind ik het niet verwonderlijk dat ze daar liever geen hakenkruizen hebben in media die vooral ter vermaak bedoelt zijn. Daar heb ik wel respect voor. Het veranderen van normaal rood bloed in groen bloed echter niet. Dat is gewoon bullshit.

Maar goed, iedere dev gaat er anders mee om. Al heb ik persoonlijk liever een goed verhaal en goede karakters dan dat iemand wel of niet zijn been verliest bij een animatie. En er zijn andere manieren om een bepaalde sfeer neer te zetten. Als een game dat nodig heeft om tof te zijn, dan denk ik niet dat het een inhoudelijke titel is.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:50:
[...]
Het testen/keuren is niet zo'n probleem. Dat moet sowieso wil je hem uitgeven. Het probleem is eerder distributie en kosten voor het maken van 2 versies an sich met dergelijke zaken erin.

Toch vind ik het niet verwonderlijk dat ze daar liever geen hakenkruizen hebben in media die vooral ter vermaak bedoelt zijn. Daar heb ik wel respect voor. Het veranderen van normaal rood bloed in groen bloed echter niet. Dat is gewoon bullshit.

Maar goed, iedere dev gaat er anders mee om. Al heb ik persoonlijk liever een goed verhaal en goede karakters dan dat iemand wel of niet zijn been verliest bij een animatie. En er zijn andere manieren om een bepaalde sfeer neer te zetten. Als een game dat nodig heeft om tof te zijn, dan denk ik niet dat het een inhoudelijke titel is.
Dat vind ik dan weer onzin. Een game als The Last of Us zou veel van zijn kracht verliezen als er minder gore in zou zitten. Dat draagt juist ontzettend bij aan de volwassenheid en het rauwe eraan.

Of een Wolfenstein zonder gore, ik moet er niet aan denken.

Een film vind ik ook meteen vetter als er enigszins realistische gore in zit. Dat helpt ontzettend met de geloofwaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 13:01
bram1984 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:59:
[...]

Dat vind ik dan weer onzin. Een game als The Last of Us zou veel van zijn kracht verliezen als er minder gore in zou zitten. Dat draagt juist ontzettend bij aan de volwassenheid en het rauwe eraan.

Of een Wolfenstein zonder gore, ik moet er niet aan denken.

Een film vind ik ook meteen vetter als er enigszins realistische gore in zit. Dat helpt ontzettend met de geloofwaardigheid.
Is het ook niet een kwestie van "Waarmee je wordt opgevoed?". Ik weet niet beter of ik keek al films met bloed, moord en doodslag. Maar als je in een land woont waar in de vroegere tijden gore gecensureerd wordt, is het gewoon zoals het is. Alleen is nu dan zo dat er meer en meer wordt gestreamd en dat het steeds duidelijker is wat je mist...

Ik kan me overigens ook geen games voorstellen waar geen bloed inzit.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cri0s schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:03:
[...]

Pong :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni76
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-04 00:35
Ik heb een PS4 Pro en sinds een week een Samsung Tv (KS9500), maar ik krijg sinds dag 1 iedere paar seconde een zwarte scherm te zien bij Ps4 Pro resolutie "2160 RGB".

Als ik Ps4 Pro resolutie op 2160Yuv zet, dan is er niks aan de hand. Ik heb op Youtube gezocht en op forums wordt gesproken over een "hdcp 2.2 issue"

Hebben meer mensen hier last van? Zo ja, kunnen we niet ergens iets opstarten om dit bij Sony Nederland aan te geven? Of moeten we het "gewoon" accepteren en wachten op een fix?

Ik voel alsof ik niet maximale uit mijn Ps4 Pro kan halen door dit issue.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PS Plus free games available to download from 3rd January:

■Day of the Tentacle Remastered (PS4, PS Vita)
■This War of Mine: The Little Ones (PS4)
■Blazerush (PS3)
■The Swindle (PS3, PS4, PS Vita)
■Azkend 2
■Titan Souls (PS Vita, PS4)

https://blog.eu.playstati...1&adbpl=tw&adbpr=36969785

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

DarkSide

theres no place like ::1

day of the tentacle. vet _/-\o_

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
This War of Mine is echt een juweeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zijn er genoeg hoor zonder bloed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een klassieke maand waar ik alles download, het 5 minuten probeerd en het er weer af mag. Heeft days of the tentacle net zulke vage puzzels als grim fandango?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nieuwevolger schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:52:
Weer een klassieke maand waar ik alles download, het 5 minuten probeerd en het er weer af mag. Heeft days of the tentacle net zulke vage puzzels als grim fandango?
:P
Grim Fandango is ook een super spel.
net als monkey island en Full Throttle.

(ik hou wel van deze games van vroeger)
Origins schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:41:
This War of Mine is echt een juweeltje.
Ziet er wel interessant uit.

[ Voor 18% gewijzigd door DarkSide op 28-12-2016 17:55 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:54:
[...]

:P
Grim Fandango is ook een super spel.
net als monkey island en Full Throttle.

(ik hou wel van deze games van vroeger)

[...]

Ziet er wel interessant uit.
Ja maar heeft het net zoals grim fandango van die lastige puzzels? Heb geen zin om steeds op youtube te kijken om de puzzels op te lossen. Jammer want het verhaal en personages waren bij grim fandango best geinig.

Sony mag trouwens ook wel een keertje een remaster in de plus gooien, zijn ze nog ergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja het heeft net als GF "lastige" puzzels. _/-\o_
Games waren vroeger wat moeilijker. Geen hints etc. En zeker van die humor games hadden soms eigenaardige oplossingen.
Dus was je vaak aan het pixelpeepen om te zoeken naar hotspots of alles in je inventory aan het klikken om te kijken of je iets kon samenvoegen zodat je een voorwerp kreeg waarmee je verder kon.

(echt heel lang moeten zoeken naar een zwembroek in Leisure Suit Larry 6. Wist ik veel dat je een zonnebrildoekje en flosdraad samen kon voegen om een zwembroek te maken :9 )

Ik kan me daar wel mee vermaken.
De huidige adventure games missen dat (uncharted en TR bv).
En wacht ook vol verwachting op Syberia III die op de PS4 komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
net even bij de game mania geweest voor de ce-34878-0 foutcode....hij zei we kunnen/willen hem wel ruilen maar de kans dat het dan weer gebeurd is vrij aanwezig,het schijnt iets te zijn waar sony maar niet achter kan komen hoe ze het kunnen oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 13:01

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joey82 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:10:
net even bij de game mania geweest voor de ce-34878-0 foutcode....hij zei we kunnen/willen hem wel ruilen maar de kans dat het dan weer gebeurd is vrij aanwezig,het schijnt iets te zijn waar sony maar niet achter kan komen hoe ze het kunnen oplossen :)
Onzin, de meesten hebben deze error niet, dus gewoon blijven ruilen totdat t goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
nou ja zo,n onzin is het ook weer niet want er zijn er genoeg met deze foutcode....maar laten we er geen welles nietes gedoe van maken het is geruild voor de 2e keer dus maar even afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:06
Pfff... Anderhalve week geleden een PS4 gekocht en ook een account aangemaakt. Maar ik krijg elke dag (ja elke dag) een e-mail: Welkom bij PlayStation.

Erg irritant. Al op afmelden geklikt en het wachtwoord veranderd, geen resultaat. Dacht laat ik PS eens bellen. Langer dan een half uur wachten, dat gaan we dus ook niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joey82
Trezzahn schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:16: ik krijg elke dag (ja elke dag) een e-mail: Welkom bij PlayStation.

Dacht laat ik PS eens bellen. Langer dan een half uur wachten, dat gaan we dus ook niet doen.
Welkom bij Playstation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel apart, de keren dat ik heb gebeld (Amsterdam nummer dacht ik) kreeg ik direct iemand aan de lijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaBEN
cri0s schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:03:
[...]

Is het ook niet een kwestie van "Waarmee je wordt opgevoed?". Ik weet niet beter of ik keek al films met bloed, moord en doodslag. Maar als je in een land woont waar in de vroegere tijden gore gecensureerd wordt, is het gewoon zoals het is. Alleen is nu dan zo dat er meer en meer wordt gestreamd en dat het steeds duidelijker is wat je mist...

Bij mij gaat het misschien niet eens zo per se om de gore, maar het feit dat de game in een andere vorm wordt uitgegeven als wat de maker origineel voor ogen had. Vind het bizar dat dat de overheid (of welke instantie dan ook) vind dat ik als volwassen persoon blijkbaar niet in staat ben om zelf te bepalen of ik bepaalde content gericht op volwassenen aankan of niet.

Zag je het al voor je dat we films zoals Saving Private Ryan, of Scarface gingen censureren? Die rauwe beelden zijn nu eenmaal een onderdeel van de ervaring. Censuur (indien niet optioneel) neemt een stukje identiteit weg van de game/film.

Als een game specifiek voor kinderen wordt uitgebracht kan ik me wel voorstellen dat er dingen gecensureerd worden.

Zoals bijvoorbeeld in de film E.T. dat ze de guns vervangen hebben met walky talky's. (Al vind ik dat persoonlijk ook overdreven)

Afbeeldingslocatie: http://www.schnittberichte.com//www/SBs/5229907/et245.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.schnittberichte.com//www/SBs/5229907/et135.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.schnittberichte.com//www/SBs/5229907/et246.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.schnittberichte.com//www/SBs/5229907/et136.jpg

Maar content gericht aan volwassenen moeten ze gewoon laten zoals het is en niet de volwassenen alsnog als kleine kinderen gaan behandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Trezzahn schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:16:
Pfff... Anderhalve week geleden een PS4 gekocht en ook een account aangemaakt. Maar ik krijg elke dag (ja elke dag) een e-mail: Welkom bij PlayStation.

Erg irritant. Al op afmelden geklikt en het wachtwoord veranderd, geen resultaat. Dacht laat ik PS eens bellen. Langer dan een half uur wachten, dat gaan we dus ook niet doen.
Heb het zelfde probleem, heb maar mailtje gestuurd. Maar het slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-05 21:51
MartijnS72 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:28:
[...]

Online Games DatenBank
ogdb.eu

[...]

Tevens komt CUSA-00634 overeen met de versie in de Nederlandse PlayStation Store.

[...]

Helaas gaat dat nog steeds niet op voor alle titels. Zo is bij de Duitse versie van Dishonored 2 wel Engels aanwezig, maar bij Dishonored (1): Definitive Edition niet! En daar klagen (terecht) zelfs sommige Duitsers over!
toon volledige bericht
Yes! Thanks voor deze link, erg informatief en heeft precies de info die ik zoek :)

Wat betreft censuur va,nuit de overheid in games is het eigenlijk heel simpel. Het gaat allemaal om ratings zo willen de meeste uitgevers meestal niet een 18+ label op hun game geplakt krijgen omdat ze dat simpelweg omzet gaat kosten. Dus gaan ze hun game ontwerpen rondom het ratings systeem in een bepaald land/regio.

Vandaar dat sommige dingen anders zijn in bepaalde regio's aangezien de eisen voor een leeftijdsclassificatie gewoon anders zijn. Duitsland heeft daarnaast natuurlijk nog wat zaken met nazi's ect aangezien hun verleden.

Dus de overheid censureert niet direct games, maar heeft gewoon bepaalde zaken in een hogere leeftijdsclassificatie geplaatst, en dan is het aan de uitgever om te beslissen of ze dat label wel of niet willen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is de PlayStation 4 Universal Media Remote ergens voor een redelijk bedrag te koop in NL? Heb nog een PS4 werkeloos staan en die wil ik in de slaapkamer zetten om daar de PS3 te vervangen. Zal alleen worden gebruikt voor Spotify en Netflix, dus een remote is erg prettig. De AB van de PS3 kan niet gekoppeld worden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-05 15:20
Waarom dan niet een chrome cast? Is zowel in aanschaf en verbruik veel goedkoper.

En omdat je de ps4 al hebt.. als je die weg doet en een chromecast haalt hou je €150,- over ;)
Exorcist schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:23:
Is de PlayStation 4 Universal Media Remote ergens voor een redelijk bedrag te koop in NL? Heb nog een PS4 werkeloos staan en die wil ik in de slaapkamer zetten om daar de PS3 te vervangen. Zal alleen worden gebruikt voor Spotify en Netflix, dus een remote is erg prettig. De AB van de PS3 kan niet gekoppeld worden helaas.
Inderdaad, waarom geen Chromecast? Dit is nogal moeilijk doen, als het véél makkelijker kan.

• Exorcist
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:44:
[...]

Inderdaad, waarom geen Chromecast? Dit is nogal moeilijk doen, als het véél makkelijker kan.
Beide Chromecasts reeds in gebruik, kan er uiteraard nog één kopen, maar die PS4 staat toch niets te doen (en wegdoen doe ik ook niet). Plus, mocht ik er ooit zelf nog even een spel op spelen dan heb ik in ieder geval de optie :)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Mogelijk een heel eenvoudige vraag maar ik kom er niet uit.

Heb net een PS4 Pro, heb met de feestdagen dragon Age Inquisition van mijn dochter gehad, het doosje. 2 dagen later gaat hij op PSN in de aanbieding. Er staat daar oa ook bij Uitbreiding naar DeLuxe edition en de GOTY edition, resp 5 en 17 euro.
Kan ik die Deluxe edition aanschaffen, ziet deze mijn doosjes versie dan? Kan ik ook uitbreiden naar de GOTY versie? Of moet ik dan alles opnieuw aanschaffen?

• ralph075
  • Niet online
Als het een Sony TV is, dan kan je mogelijk de remote van de tv gebruiken. Mijn afstandbediening van de TV (ook Sony dus) werkt ook voor de bediening van het PS4 menu.

• Exorcist
  • Niet online
ralph075 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:25:
[...]

Als het een Sony TV is, dan kan je mogelijk de remote van de tv gebruiken. Mijn afstandbediening van de TV (ook Sony dus) werkt ook voor de bediening van het PS4 menu.
Hmm, het ís een Sony TV (wel een wat ouder model), KDL-55W5500). Zal daar 's mee stoeien vandaag, bedankt voor de tip :)
Exorcist schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:03:
[...]

Beide Chromecasts reeds in gebruik, kan er uiteraard nog één kopen, maar die PS4 staat toch niets te doen (en wegdoen doe ik ook niet). Plus, mocht ik er ooit zelf nog even een spel op spelen dan heb ik in ieder geval de optie :)
Ik snap het niet. Dus je hebt al een Chromecast op deze TV zitten? Dan gebruik je die toch gewoon voor Netflix en Spotify? Wat moet je dan met een PS4 remote?

• rajackar
  • Laatst online: 30-04 15:54

rajackar

Blood Minister

maartend schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:09:

Heb net een PS4 Pro, heb met de feestdagen dragon Age Inquisition van mijn dochter gehad, het doosje. 2 dagen later gaat hij op PSN in de aanbieding. Er staat daar oa ook bij Uitbreiding naar DeLuxe edition en de GOTY edition, resp 5 en 17 euro.
Kan ik die Deluxe edition aanschaffen, ziet deze mijn doosjes versie dan? Kan ik ook uitbreiden naar de GOTY versie? Of moet ik dan alles opnieuw aanschaffen?
Ik ben bang van niet. Dit zijn echt aparte edities en je zult de content dus los aan moeten schaffen. In de GOTY editie zit meestal alles ingebakken. Tenzij iemand hier anders weet.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Ik weet niet of dit kan, maar weet wel dat upgraden naar de deluxe version bijna niks waard is en geldweggooien is. De goty versie geeft je alle dlc pakketen, ik weet niet wat je dochter betaald heeft, maar de goty versie inclusief game komt best vaak in een actie voor 16 euro in de ps store.

• maartend
Nieuwevolger schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:10:
[...]

Ik weet niet of dit kan, maar weet wel dat upgraden naar de deluxe version bijna niks waard is en geldweggooien is. De goty versie geeft je alle dlc pakketen, ik weet niet wat je dochter betaald heeft, maar de goty versie inclusief game komt best vaak in een actie voor 16 euro in de ps store.
Ze heeft er volle bak voor betaald. Dus ik ga hem niet zomaar even weggooien en dan de GOTY aanschaffen.
Maar duidelijk, ik ga dus ook niet DLuxe aanschaffen.
Gevalletje, jammer dan, ik geniet er niet minder om. Heb nog Witcher Wild Hunt GOTY liggen.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:47
[...]

Hmm, dit moet ik ook eens uitzoeken dan inderdaad. Weet niet hoe recent jouw Sony TV is (die van mij is van 2014 geloof ik), maar dat zou best welkom zijn voor Media aangelegenheden inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcheese
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-05 21:26

Meestal niet, maar als je het ZEKER wil weten:
kijk op je DISK wat de spelcode is (bles-xxxxx nogiets ofzo)
kijk vervolgens in de store bij de DLC voor welke producten het is in de lange omschrijving, daar staan de compatibele spelcodes genoemd.

Staat je disc code er niet tussen, dan zou ik het risico niet nemen.

• maartend
remcheese schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:39:
[...]

Meestal niet, maar als je het ZEKER wil weten:
kijk op je DISK wat de spelcode is (bles-xxxxx nogiets ofzo)
kijk vervolgens in de store bij de DLC voor welke producten het is in de lange omschrijving, daar staan de compatibele spelcodes genoemd.

Staat je disc code er niet tussen, dan zou ik het risico niet nemen.
Thnx, ik ga aan de slag. Zal gevalletje jammer dan worden denk ik.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:54
maartend schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:41:
[...]

Disk anders op V&A zetten? Ik wil dit ook met mijn diablo 3 gaan doen, wanneer ik er klaar mee ben. Misschien nog uitlenen aan een vriend eerst, dat is wel een enorm voordeel van fysieke games, al hoewel je natuurlijk ook kan gamesharen via digital......

10 second ninja DONE

• maartend
Sagat schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:43:
[...]

Disk anders op V&A zetten? Ik wil dit ook met mijn diablo 3 gaan doen, wanneer ik er klaar mee ben. Misschien nog uitlenen aan een vriend eerst, dat is wel een enorm voordeel van fysieke games, al hoewel je natuurlijk ook kan gamesharen via digital......
Nope, kadootje van dochter. Doe ik dus absoluut niet weg. Ik hou me wel bij het basisspel.

• Sagat
Ah ok.....toevallig ook aangegeven laatst hier Pvz2 garden warfare voor sk aan kids gegeven, dat vond ik ook 'not done' om te zeggen, 'hey hij staat in de game lijst' uitpakken is leuker.

Voor mezelf echter.....als ik de fysieke game kon verkopen en dan voor hetzelfde geld of iets bijbetalen die goty digital kon halen (als ik het goed begrepen heb) dan zou ik dan zelf wel doen. Veel plezier gewenst iig :)

10 second ninja DONE

• Exorcist
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:36:
[...]

Ik snap het niet. Dus je hebt al een Chromecast op deze TV zitten? Dan gebruik je die toch gewoon voor Netflix en Spotify? Wat moet je dan met een PS4 remote?
Nee, ik heb een Chromecast op m'n andere twee TV's. En dan nog wil ik het geluid uit een versterker(tje) hebben, niet via de TV :)

• ralph075
  • Niet online
Joster schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:20:
[...]

Hmm, dit moet ik ook eens uitzoeken dan inderdaad. Weet niet hoe recent jouw Sony TV is (die van mij is van 2014 geloof ik), maar dat zou best welkom zijn voor Media aangelegenheden inderdaad :)
Mijn tv is aangeschaft begin 2014, model uit 2013. Zou met een tv uit 2014 dus ook wel moeten werken, verwacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBEN
[...]

Ik heb een LG tv en die remote werkt ook op de PS4. Ik moet nog eens uitzoeken hoe dat ook alweer precies ging. Instelling varieert per type TV.

De PS4 heeft geen infrarood sensor. Dus als je een PS4 universal remote koop moet je waarschijnlijk een USB poort opofferen voor een infrarood sensor. Op die andere manier stuur je via je TV remote een signaal naar je TV en dat signaal stuurt je TV weer door via de HDMI kabel naar je PS4 als ik het goed heb. Werkt bij bijna alle TV's maar is een feature die bij vele niet bekend is.

Bekijk op YouTube
How to use your TV Remote Control on Your PS4

Voornamelijk erg handig tijdens het kijken van Blu Ray films. Dan hoef je je DS4 controller niet constant aan te laten staan indien je wilt pauzeren etc. Ook kun je het Playstation dashboard en PSN store bedienen via je remote.

[ Voor 30% gewijzigd door ThaBEN op 29-12-2016 12:16 ]

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

ThaBEN schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:12:
[...]

[...]

Ik heb een LG tv en die remote werkt ook op de PS4. Ik moet nog eens uitzoeken hoe dat ook alweer precies ging. Instelling varieert per type TV.

De PS4 heeft geen infrarood sensor. Dus als je een PS4 universal remote koop moet je waarschijnlijk een USB poort opofferen voor een infrarood sensor. Op die andere manier stuur je via je TV remote een signaal naar je TV en dat signaal stuurt je TV weer door via de HDMI kabel naar je PS4 als ik het goed heb. Werkt bij bijna alle TV's maar is een feature die bij vele niet bekend is.

[video]

Voornamelijk erg handig tijdens het kijken van Blu Ray films. Dan hoef je je DS4 controller niet constant aan te laten staan indien je wilt pauzeren etc.
toon volledige bericht
Werkt dat niet via HDMI-CEC? Net zoals bij de Chromecast, daar kan ik de afstandbediening van mijn TV ook gebruiken om de youtube/plex/netflix/spotify etc te pauzeren.

Before me there were many, after me there will be none

• ThaBEN
Jay-K schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:18:
[...]

Werkt dat niet via HDMI-CEC? Net zoals bij de Chromecast, daar kan ik de afstandbediening van mijn TV ook gebruiken om de youtube/plex/netflix/spotify etc te pauzeren.
Correct :*)

• MartijnS72
  • Niet online
[...]
De PS4 heeft geen infrarood sensor. Dus als je een PS4 universal remote koop moet je waarschijnlijk een USB poort opofferen voor een infrarood sensor.
[...]
De PlayStation "universele" remotes maken op dezelfde manier verbinding als de controllers. (Bluetooth?).

Als je een echte universele remote - zoals de Logitech Harmony - wilde gebruiken, moest je voor de PS3 juist weer een apart kastje hebben wat signalen naar Bluetooth omzette. En het schijnt dat de Harmony de PS4 niet kan inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
maartend schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:41:
[...]

Je kan natuurlijk wel nog de losse DLC's erbij aanschaffen, zal ook niet veel meer kosten. En ze zijn wel allemaal zeer de moeite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:23

Lapras

Ice beam

bassGunner schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:54:
[...]

Je kan natuurlijk wel nog de losse DLC's erbij aanschaffen, zal ook niet veel meer kosten. En ze zijn wel allemaal zeer de moeite.
Minus the Descent (ofzo). In ieder geval diegene onder de grond viel tegen. De andere twee waren prima.

• Exorcist
  • Niet online
[...]

[...]

[video]

Voornamelijk erg handig tijdens het kijken van Blu Ray films. Dan hoef je je DS4 controller niet constant aan te laten staan indien je wilt pauzeren etc. Ook kun je het Playstation dashboard en PSN store bedienen via je remote.
toon volledige bericht
Net omgeruild. Ik kan met de AB van de televisie de basisfunctionaliteit gebruiken in Netflix (stop, start, pause, next/back) dus dat is mooi. Geluid is nu een dingetje. PS4 is met HDMI gekoppeld aan de de TV. Ik heb een 3,5mm jack naar 2x RCA op een Pioneer versterker aangesloten (dus van headphone out naar RCA in), maar krijg het geluid niet doorgelust en weet niet of dat überhaupt mogelijk is. De TV heeft ook optical in maar dat zal -gok ik- niet anders zijn. Even spitten of ik dat opgelost kan krijgen.

/werkt inmiddels, TV had nog een RCA out mogelijkheid en dat werkt direct. Voordeel dat geluid van de decoder ook gelijk naar de externe speakers kan/gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 29-12-2016 15:20 ]

Exorcist schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:10:
[...]

Net omgeruild. Ik kan met de AB van de televisie de basisfunctionaliteit gebruiken in Netflix (stop, start, pause, next/back) dus dat is mooi. Geluid is nu een dingetje. PS4 is met HDMI gekoppeld aan de de TV. Ik heb een 3,5mm jack naar 2x RCA op een Pioneer versterker aangesloten (dus van headphone out naar RCA in), maar krijg het geluid niet doorgelust en weet niet of dat überhaupt mogelijk is. De TV heeft ook optical in maar dat zal -gok ik- niet anders zijn. Even spitten of ik dat opgelost kan krijgen.
Optical in op de TV? Lijkt me eerder een uitgang? Je hebt geen HDMI op de versterker dus?

• Exorcist
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:19:
[...]

Optical in op de TV? Lijkt me eerder een uitgang? Je hebt geen HDMI op de versterker dus?
Out inderdaad, maar het is opgelost.

Nee, dit ding in de slaapkamer is simpel itt de woonkamer en gameroom waar fatsoenlijke HDMI versterkers staan. Zit er nooit en m'n vrouw hoort het verschil niet tussen mono of 7.2, maar wil het graag het best mogelijk aansluiten. Is nu gelukt gelukkig :), PS3 met pensioen in die ruimte.

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Lapras schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:35:
[...]

Minus the Descent (ofzo). In ieder geval diegene onder de grond viel tegen. De andere twee waren prima.
Oh ik vond The Descent ook wel gaaf hoor, wel beetje kort maar daardoor een fijne compacte verhaallijn, interessante nieuwe lore en ook een aantal pittige battles.

• Lasmibalsingh
Rise of the Tomb Raider nu ook bij mediamarkt voor 28 euro verkrijgbaar.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• joey82
ik geef het op,gister de ps4 slim geruild nu even 40 minuten de ps4 slim aan en weer die ce-34878-0 foutcode zucht....

• joey82

• Lasmibalsingh
joey82 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:59:
ik geef het op,gister de ps4 slim geruild nu even 40 minuten de ps4 slim aan en weer die ce-34878-0 foutcode zucht....
Ik kreeg deze foutcode ook geregeld bij het spelen van ac: syndicate. Ik vind het wel hinderlijk maar bij andere spellen heb ik het probleem niet echt gehad, een paar keer in F1 2016 volgens mij maar niet om het uur zoals in syndicate.

• joey82
ik vind het knap dat er mensen zijn die het irritant vinden maar zich er verder niet zo aan storen,zat ik ook maar zo in elkaar....

bij GTA V kom ik niet verder dan het eerste stuk waar Franklin achter iemand anders aan moet racen en dan op 1 of andere magische wijze krijg ik de ce-34878-0 foutcode,daarna wil de game helemaal niet meer laden....

frustrerend....en nee dit is niet om te trollen....
Lasmibalsingh schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:34:
[...]

Ik kreeg deze foutcode ook geregeld bij het spelen van ac: syndicate. Ik vind het wel hinderlijk maar bij andere spellen heb ik het probleem niet echt gehad, een paar keer in F1 2016 volgens mij maar niet om het uur zoals in syndicate.
Ik heb 'm inmiddels ook bij Syndicate een paar kaar gehad. Helemaal op het einde. Game gelukkig uitgespeeld inmiddels.

• joey82
bram1984 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:47:
[...]

Ik heb 'm inmiddels ook bij Syndicate een paar kaar gehad. Helemaal op het einde. Game gelukkig uitgespeeld inmiddels.
wat is nu het beste om te doen dan? net zo lang blijven omruilen tot ik er geen last meer van heb? of het gewoon voor lief nemen? ik denk niet dat een winkel eindeloos blijft ruilen of wel? :)
joey82 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 17:50:
[...]

wat is nu het beste om te doen dan? net zo lang blijven omruilen tot ik er geen last meer van heb? of het gewoon voor lief nemen? ik denk niet dat een winkel eindeloos blijft ruilen of wel? :)
Is het alleen bij gta 5 dan? misschien ligt het wel aan je disc of corrupte save files die op je account staan? want als je het op 4 verschillende ps4's het probleem hebt, gaat een 5e ook niet helpen.

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 22:50
Is er een manier om van account te wisselen in remote play?
We hebben geen spelen via remote play maar als we proberen te wisselen van user krijgen we een Sony error dat je niet van user kan wisselen met remote play.
Anders moeten we telkens de beamer aansluiten om van account te wisselen.
Thanks

• joey82
Nieuwevolger schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:16:
[...]

Is het alleen bij gta 5 dan? misschien ligt het wel aan je disc of corrupte save files die op je account staan? want als je het op 4 verschillende ps4's het probleem hebt, gaat een 5e ook niet helpen.
nee ook bij andere games maar gta 5 ( download ) speel ik het meest,ik maak van mijn save games eigenlijk nooit een backup dus een nieuwe ps4 betekend ook weer helemaal van voor af aan beginnen.

ik vind het zo jammer want gamen na een dag werken is normaal een soort van ontspanning....

• DarkSide

DarkSide

Als je geen ps+ hebt zou ik wel af en toe een backup maken. Er kan altijd iets met de HDD gebeuren. Opnieuw aan een game beginnen heb ik een hekel

• joey82
als ik een waarschuwing krijg dat het een corrupte save game is dan moet ik het zowiezo verwijderen....

wat ik mij dan wel af vraag is waarom sony dit na een paar jaar nog niet heeft kunnen fixen....

[ Voor 32% gewijzigd door joey82 op 29-12-2016 18:40 ]

joey82 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:34:
als ik een waarschuwing krijg dat het een corrupte save game is dan moet ik het zowiezo verwijderen....

wat ik mij dan wel af vraag is waarom sony dit na een paar jaar nog niet heeft kunnen fixen....
Heb je het probleem dan altijd als je spel opstart? Het enigste wat dan het zelfde blijft is je psn. Misschien dat daar het probleem ligt, hoe gek dat ook klinkt.

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 20:53
Woehoe! Day of the tentacle bij de ps plus games in januari

Nu hopen dat Full Throttle ook snel komt als ie uit is en mijn jeugdsentiment-needs zijn weer vervuld :-)

psn: jagermeistertim

• joey82
de ene keer als de game aan het laden is,de andere keer als ik net een halfuurtje aan het gamen ben....

ik heb ook al met een ander psn account van iemand anders de game op disc geprobeerd maar daar ging het mis als michael in single player stoned op aliens moet knallen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
Asprine schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:19:
Is er een manier om van account te wisselen in remote play?
We hebben geen spelen via remote play maar als we proberen te wisselen van user krijgen we een Sony error dat je niet van user kan wisselen met remote play.
Anders moeten we telkens de beamer aansluiten om van account te wisselen.
Thanks
Nee. Alleen de primaire ps4 gebruiker kan remote play gebruiken.
Voor een 2e remote player zou je och nog een ps4 moeten aanschaffen. Maar misschien komt het ooit nog in een toekomstige firmware update.

Etuuuuuh!

• Sagat
Exorcist schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:21:
[...]

Out inderdaad, maar het is opgelost.

Nee, dit ding in de slaapkamer is simpel itt de woonkamer en gameroom waar fatsoenlijke HDMI versterkers staan. Zit er nooit en m'n vrouw hoort het verschil niet tussen mono of 7.2, maar wil het graag het best mogelijk aansluiten. Is nu gelukt gelukkig :), PS3 met pensioen in die ruimte.
Gister nog mijn ps3 bewust verkozen boven mijn ps4 als BR speler, volgens mij is een ps3 slilm zuiniger dan een ps4 pro en ook stiller. Moet er wel bij zeggen dat ik niets met geluid doe, Er hangt wel een oude versterker aan, met tulp stekkertjes, maar die gebruik ik maar zelden. Mogelijk dat de ps4 beter met moderne geluidsformaten omgaat dan een ps3.

10 second ninja DONE

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Heeft het enig nut om +- een maand te wachten totdat de BTW vrij dagen er weer aankomen? Dit ivm met het aanschaffen van een PS4.

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij de MM BTW-actie waren de afgelopen jaren consoles expliciet uitgesloten.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 12:17
joey82 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:58:
de ene keer als de game aan het laden is,de andere keer als ik net een halfuurtje aan het gamen ben....

ik heb ook al met een ander psn account van iemand anders de game op disc geprobeerd maar daar ging het mis als michael in single player stoned op aliens moet knallen....
Wat mij zo te binnen schiet als iets wat bij alle PS4 die je hebt gehad waarschijnlijk hetzelfde was is je netwerk (internet) verbinding. Mss is die onstabiel wat tot deze errors leidt?
Hoe heb je je PS4 op internet aangesloten, kabel of wifi? Vast ip of DHCP? Wat is je NAT type ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:36
Crypter schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:14:
[...]

Nee. Alleen de primaire ps4 gebruiker kan remote play gebruiken.
Voor een 2e remote player zou je och nog een ps4 moeten aanschaffen. Maar misschien komt het ooit nog in een toekomstige firmware update.
Ik sta op mijn ps4 niet als primair ingesteld, maar remote play werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-05 20:37
Ughhh waarom is de interface van de ps4 zo traag als je in game zit en je even een bericht wilt sturen.

Dacht dat dat op de PS3 sneller was...tenminste PS3 was sneller dan Xbox.

Nu lijkt het net Xbox snelheid.. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ari Gold schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 01:35:
Ughhh waarom is de interface van de ps4 zo traag als je in game zit en je even een bericht wilt sturen.

Dacht dat dat op de PS3 sneller was...tenminste PS3 was sneller dan Xbox.

Nu lijkt het net Xbox snelheid.. :')
Voor berichten gebruik ik de app op de telefoon. Is iets sneller en makkelijker typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Voor mij is Steep onspeelbaar door de ce-34878-0 error. Die kreeg ik tijdens de beta al, ging er toen vanuit dat ze dat wel op zouden lossen, maar in de volledige versie heb ik hetzelfde, game crashed binnen enkele minuten, ook als ik hem opstart en verder niets doe. Vanuit Sony geen enkele hulp gekregen, die verwijzen gewoon door naar Ubisoft en Ubisoft reageert nergens op.

Heb verder bij geen enkele game ooit die error gehad en alle bekende oplossingen al geprobeerd (savegames verwijderen, game opnieuw installeren, ps4 initialiseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-03 15:25

DYX

Van de week eindelijk een PS4 Pro aan mijzelf cadeau gedaan. Vriend van mij liep al een jaar te klagen dat ik er 1 moest kopen om BF4 te spelen (en nu dus BF1). Gisteren al even FF15 gespeeld met mijn vriendin en ik zie nu al dat dat spel mij veel tijd gaat kosten :) Er gaaf ziet het er uit, controls zijn alleen even wennen en dat het geheel natuurlijk een stuk sneller is dan de vorige Final Fantasy delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Moet je nu de resolutie op automatisch laten bij een 4k tv of zet je het op 2160 om het altijd geupscaled te krijgen?

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bol.com games

Geselecteerde PS4 games nu voor maar 20 euro:

https://www.bol.com/nl/ra...filter_N/25098/index.html

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C06bQ2FWQAAQfh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 30-04 15:54

rajackar

Blood Minister

Diederik-Jan schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:10:
Moet je nu de resolutie op automatisch laten bij een 4k tv of zet je het op 2160 om het altijd geupscaled te krijgen?
Je kunt het op automatisch laten staan. Ook bij 1080p games stuurt de PS4 overigens een 2160p signaal uit. De interface blijft ook 4k als je het PS4 menu op roept.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 17:16
Diederik-Jan schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:10:
Heb de ps4 pro gewoon op automatisch staan qua video uitvoer en ik krijg als standaard resolutie 3840x2160 door. 4K dus. Ook met HDR geen geklooi met zwart beeld tot nu toe, zoals veel mensen melden in het Samsung 2016 TV topic. Had toevallig gelezen dat jij ook pas een 2016 TV model had aangeschaft. Heb zelf een UE55JS8000. Dat is nog een Samsung model van vorig jaar en heb nog nooit geen last gehad van weg vallend beeld of andere rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Persoonlijk vind ik alleen Trackmania Turbo de beste deal.

Die Uncharted spellen moet je niet meer los halen, die kun je het beste in de Nathan Drake Collection editie halen. 3 spelen op 1 schijfje voor gemiddeld 35 euro.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
-SaveMe- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 23:09:
[...]

Wat mij zo te binnen schiet als iets wat bij alle PS4 die je hebt gehad waarschijnlijk hetzelfde was is je netwerk (internet) verbinding. Mss is die onstabiel wat tot deze errors leidt?
Hoe heb je je PS4 op internet aangesloten, kabel of wifi? Vast ip of DHCP? Wat is je NAT type ?
ps4 via kabel,vast ip,nat type 2....op de ps3 en xbox one nooit problemen met internet dus lijkt me onwaarschijnlijk denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
niekvandermeer schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:00:
Voor mij is Steep onspeelbaar door de ce-34878-0 error.
die foutcode is echt super irritant idd,heb je de normale ps4 of de slim/pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Jasphur schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:15:
[...]

Persoonlijk vind ik alleen Trackmania Turbo de beste deal.

Die Uncharted spellen moet je niet meer los halen, die kun je het beste in de Nathan Drake Collection editie halen. 3 spelen op 1 schijfje voor gemiddeld 35 euro.
Dit is de eerste keer dat ik de uncharted games (1-3) los zie :o Dacht dat er stiekum ps3 versies in de lijst stonden.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Wordt het stilaan niet tijd voor deeltje 8? Inmiddels 10600 Posts ;)

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
joey82 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:41:
[...]

die foutcode is echt super irritant idd,heb je de normale ps4 of de slim/pro?
Ik heb de normale, vorig jaar gekocht (CUH1200 model)

Toevallig vandaag een mail van Ubisoft gekregen met het volgende stappenplan dus dat zo maar eens proberen.

1. Verwijder het spel.

- Op het Dynamic Menu, selecteer het spel dat u wilt verwijderen.
- Druk op de opties knop op de Playstation 4 controller, selecteer verwijderen, dan OK.

2. Database herbouwen.

- Schakel de Playstation 4 aan door de power knop in te blijven drukken op de voor zijde van uw PS4 totdat het tweemaal piept en dan kunt u het loslaten.
- Verbind de Playstation 4 controller met de USB kabel en druk de PS knop op de controller.
- Bij de safe mode optie zou u 'Rebuild Database' (optie 5) moeten selecteren.

3. Licenties Herstellen

Selecteer (Instellingen) > [PlayStation™Network/Accountbeheer] > [Licenties herstellen].

Als content die je hebt gedownload vanuit PlayStation®Store of toegevoegde content niet kan worden gestart, kun je het probleem mogelijk hiermee oplossen.

4. Herinstalleer het spel.

- Op het Dynamic Menu, ga naar uw Library en dan vervolgens naar spellen.
- Wanneer u bij deze locatie terecht bent gekomen, selecteer dan het spel dat u wilt downloaden.
- Druk X.
- Uw spel zou nu beginnen te downloaden.

Zodra de download voltooid is, kunt u het spel opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Mrjraider schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:47:
Wordt het stilaan niet tijd voor deeltje 8? Inmiddels 10600 Posts ;)
achja het heeft tegenwoordig geen technisch nut meer om een nieuw topic te starten, maar omdat het wel leuk staat:

[PS4] PlayStation 4 - deel 8

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Pagina: 1 ... 106 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.