Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Hoe zit het met de microfoon geen problemen mee gehad?
Gewoon goed. Headset kan je zonder problemen blind aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:31:
[...]

Hoe zit het met de microfoon geen problemen mee gehad?
Werkt prima, heb deze ook en is gewoon een hele fijne koptelefoon.

Tevens heb ik de in-ears van Sony met active noise cancelling. Ook erg prettig, deze sluit je aan op de controller (of straks evt. ook op de PS VR headset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 00:53
VR zit nog in de beginfase en de PSVR is nog niet perfect, dat wisten we toch allang.

Aan de hand van de reviews lijkt de PSVR gewoon heel goed de concurrentie aan te kunnen met de Rift en Vive, ondanks dat de PSVR maar een fractie kost van de concurrenten. De hardware is goed genoeg voor dit stadium, het hangt nu af van de games die eraan gaan komen. Hopelijk komen Sony en andere ontwikkelaars snel met een aantal mooie grote titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 23:38
dutchgio schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Mooie conclusie wel, samenvattend wat gedeeltes daarvan:

[...]

Vooralsnog zie ik dus ook geen noodzaak om er vol voor te gaan, want die is er gewoonweg niet.
Er is inderdaad geen "noodzaak" om een PSVR te halen, maar persoonlijk haal ik hem voor de ervaringen die het kan bieden, ondanks dat er nu nog (?) geen "killer apps" voor zijn. Het is gamen (niet AAA, maar gewoon, kleinere games met diverse gameplay) op een totaal andere manier dan hoe we nu gamen (en hoe we ook gewoon zullen blijven gamen: op een tv). Daarnaast ben ik ook benieuwd naar de verbeteringen die de PS Pro kan bieden voor VR games.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:41

RawChild

PSN: Rawchild

thanks.
Net die van IGN, The Verge en Polygon gezien en die zijn allemaal positief/enhousiast over VR op de PS4.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Wow wat is die tracking slecht zeg van de PSVR.
Zitten jullie ook die livestream te kijken van Giantbomb?

YouTube: PlayStation VR Pre-Launch Special

https://www.reddit.com/r/...ant_bombs_psvr_live_show/

Het gaat nu al ietsjes beter bij de Batman demo.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
henkyyyyyyy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:58:
Wow wat is die tracking slecht zeg van de PSVR.
Zitten jullie ook die livestream te kijken van Giantbomb?

YouTube: PlayStation VR Pre-Launch Special

https://www.reddit.com/r/...ant_bombs_psvr_live_show/

Het gaat nu al ietsjes beter bij de Batman demo.
Heb ik in de vele (p)reviews niks over gelezen, zou dus wel heel vreemd zijn als de tracking opeens heel slecht blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over de bril zijn de reviewers aardig tevreden, maar vooral de move controllers en camera worden als minpunt gezien. Omdat de camera niet altijd de bril en moves kan trekken en de move cotrollers zijn niet zo precies als die van de htc vive. Ook de killer apps lijken er nog niet te zijn, het zijn nog voornamelijk halve tech demos. Het is dan eigenlijk wachten of resident evil 7 echt die killer game gaat worden, want daarna kan het ook nog wel eens lang wachten worden op de volgende triple A game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralph075 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:43:
[...]

Werkt prima, heb deze ook en is gewoon een hele fijne koptelefoon.

Tevens heb ik de in-ears van Sony met active noise cancelling. Ook erg prettig, deze sluit je aan op de controller (of straks evt. ook op de PS VR headset).
b.o.n.s schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Gewoon goed. Headset kan je zonder problemen blind aanschaffen.
Bedankt voor jullie reactie! Enig minpunt aan de headset vind ik de uitstraling :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
.GoO schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:59:
[...]

Heb ik in de vele (p)reviews niks over gelezen, zou dus wel heel vreemd zijn als de tracking opeens heel slecht blijkt.
Nou ik heb het net in de livestream gezien en soms teleport je hele scherm ineens.
Ze hebben toen ook het licht uitgedaan, maar dat nog was het beeld constant aan het bewegen.
Een soort bibber effect terwijl je helemaal stil staat.
Ze zeiden dat ze dat zelfs hadden als ze de VR Bril op een tafel hadden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel handig trouwens dat de psvr niet goed bij licht werkt, Terwijl waar bij mij de playstation staat de zon vol naar binnen schijnt overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:01:
[...]

[...]
Bedankt voor jullie reactie! Enig minpunt aan de headset vind ik de uitstraling :'(
So ? Niemand die je ziet toch ? Tenminste bij mij thuis niet, met alle luxaflex permanent omlaag en dicht ;-)

Meer reviews:

http://www.theverge.com/2...ality-headset-controllers
http://arstechnica.com/ga...our-virtual-reality-buck/

Deze zijn positiever. Ja de resolutie is niet geweldig, maar qua draag comfort, uitvoering en optiek is er niets mis mee. Het wachten is ook op killer games.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:27
Deze conclusie kan ik me goed in vinden:

As a VR fan, I want PSVR to succeed, but it trips up too many times to wholeheartedly recommend at this point. Many of the launch titles will make a large percentage of people sick, and it may lead to the false impression that VR has to make you nauseated. If you have a PS4 and are dying to get PSVR, then I’d recommend the $499.99 bundle which includes the PlayStation Camera, two Move controllers, and PlayStation VR Worlds. If you have a PS4 and are simply curious about VR, I’d hold out until more titles are released. While there are a handful of fun titles, there’s nothing that I’ve played at launch so far to indicate to me that the PSVR is a must-buy right now. For everyone else, I’d recommend saving up for a better reality.

Bron: http://www.gamespot.com/a...4197/?ftag=GSS-05-10aaa0b.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha die vent van de giant bomb stream is misselijk geworden.

Iemand trouwens een review gevonden waar gesproken wordt over de cinematic mode?

[ Voor 40% gewijzigd door Nieuwevolger op 05-10-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Nieuwevolger schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:16:
Haha die vent van de giant bomb stream is misselijk geworden.
Ja omdat die movement van die tafel telkens naar voren en naar achteren ging als hij rondkeek :'(

Het zou echt heel gaaf kunnen zijn, maar denk toch niet dat ik deze ga kopen.
De techniek van de move en de camera is best oud en niet echt accuraat.
Jammer want als die problemen er niet zouden zijn, ziet het er toch best goed uit.

[ Voor 29% gewijzigd door henkyyyyyyy op 05-10-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 22-09 18:48
henkyyyyyyy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Ja omdat die movement van die tafel telkens naar voren en naar achteren ging als hij rondkeek :'(

Het zou echt heel gaaf kunnen zijn, maar denk toch niet dat ik deze ga kopen.
De techniek van de move en de camera is best oud en niet echt accuraat.
Jammer want als die problemen er niet zouden zijn, ziet het er toch best goed uit.
Ik kan die stream van Giantbomb niet kijken, zitten daar een beetje lomp te wezen in mijn ogen. De achtergrond met licht die ook de move controllers gebruiken en een beetje achterlijk lomp geforceerd heen en weer te kijken. 8)7

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Alvanosa schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:32:
[...]

Ik kan die stream van Giantbomb niet kijken, zitten daar een beetje lomp te wezen in mijn ogen. De achtergrond met licht die ook de move controllers gebruiken en een beetje achterlijk lomp geforceerd heen en weer te kijken. 8)7
DIe ander zat voor een groen scherm en ze hebben het licht ook al uitgedaan. Geen verbetering.
Ik wil ook graag dat het werkt, heel graag, want stond op het punt om hem te bestellen.
Maar na deze livestream doe ik dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
henkyyyyyyy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:36:
[...]

DIe ander zat voor een groen scherm en ze hebben het licht ook al uitgedaan. Geen verbetering.
Ik wil ook graag dat het werkt, heel graag, want stond op het punt om hem te bestellen.
Maar na deze livestream doe ik dat zeker niet.
Ik ben het pas gaan kijken bij degeen die zat en daar was zeer zeker geen groen scherm aanwezig, of tenminste zo leek het toen hij zijn VR aan het calibreren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benieuwd wat voor review scores rez, RIGS, driveclub vr en battlezone gaan krijgen dan. Dat zijn toch de games die het moeten doen voor psvr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Alvanosa schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:39:
[...]

Ik ben het pas gaan kijken bij degeen die zat en daar was zeer zeker geen groen scherm aanwezig, of tenminste zo leek het toen hij zijn VR aan het calibreren was.
Klopt dat was daarvoor inderdaad, maar bij degene die daar zat werkte het nog het beste.
Maar zie het nu in veel reviews terugkomen over het jitter-effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Laatst online: 08:29
Kan je hier in NL nou de PS VR Bundle (incl move controllers en camera) ergens kopen? Iemand deze gepre-ordered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xecuter NL schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:43:
Kan je hier in NL nou de PS VR Bundle (incl move controllers en camera) ergens kopen? Iemand deze gepre-ordered?
nee, niet te krijgen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Game reviews vallen tot nu toe ook tegen:
http://www.metacritic.com...coming-soon/ps4/metascore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Launchgames krijgen zelden goede cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Batman, Until Dawn & Eve Valkyrie erbij besteld.
Die sharktank demo krijg je gratis toch?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:19
matthijst schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:53:
Batman, Until Dawn & Eve Valkyrie erbij besteld.
Die sharktank demo krijg je gratis toch?
Nou dat geloof ik niet.....
Die staat op de disc VR Worlds... Deze krijg je alleen bij de versie in de US (versie met camera en 2x move) in NL alleen een DEMO disc..
Daarom heb ik deze apart besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.ign.com/articl...vrs-launch-games-reviewed

thumper en superhybecube krijgen allebei een 9 van ign. Ook rez lijkt er goed te zijn, maar dit zijn wel allemaal van die niche games die 1 procent speelt als ze gratis bij ps plus zitten normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
De Digitalfoundry review:

[ Voor 94% gewijzigd door Alvanosa op 05-10-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klor
  • Niet online

Klor

Zeebaard

superericje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Die staat op de disc VR Worlds... Deze krijg je alleen bij de versie in de US (versie met camera en 2x move) in NL alleen een DEMO disc..
VR Worlds kon je met een US account gewoon gratis "kopen" in de store toch?

[ Voor 1% gewijzigd door Klor op 05-10-2016 16:17 . Reden: gratis kopen dan nog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41
me_mrtn schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:26:
[...]
Ben het helemaal met je eens, heb vooralsnog chapter 1 gespeeld, maar het is erg kaal. Het vechten zit goed in elkaar, daar niet van, maar het is een generieke game met een goed Transformers G1-sausje.
Ik heb de game gewoon gekocht (voor budget prijs in de USA store).....maar idd vond het ook een wat kale game, mogelijk ook zoals ook over ac black flag gezegd werd, is dit omdat de game er ook is op 'ps360'
De game is 'dacht ik' wel van de makers van bajonetta, dus het vechten zou heel erg gaaf moeten (kunnen?) zijn. Wil het nog wel een uitgebreidere kans geven.......maar Bajonetta bijvoorbeeld ook, die zou ik dan eerder willen spelen....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
Klor schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:17:
[...]
VR Worlds kon je met een US account gewoon gratis "kopen" in de store toch?
ohw eeuuh heb geen US account.. gedoe allemaal :)
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

uh???
En zitten met zo'n stokkie voor je gezicht vind je er wel tof uitzien?
gewoon schijt aan de wereld hebben en genieten van het mooie gamegeluid wat je oren insijpelt.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
superericje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Jawel, de demo:
https://blog.eu.playstati...playstation-vr-at-launch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

De Katana is er inmiddels voor € 159,-. Mijn advies is even doorsparen. Ik heb zowel de Gold, als de PS3 voorganger gehad. DM maar voor meer info (want de meeste mensen hier kennen mijn ervaringen inmiddels wel). :)

http://www.yourgamezone.n...less-Gaming-Headset-Black

Edit: verstandige beslissing zo te zien, om mijn PSVR pre-order te annuleren. Ik wacht rustig af tot de 2e of 3e revisie er is en er echte must-have games zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 05-10-2016 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
RawChild schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:54:
[...]

thanks.
Net die van IGN, The Verge en Polygon gezien en die zijn allemaal positief/enhousiast over VR op de PS4.
Volgens mij zijn de meeste reviews vrij positief/enthousiast. Dat een enkeling dat niet is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
bram1984 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:53:
[...]
Edit: verstandige beslissing zo te zien, om mijn PSVR pre-order te annuleren. Ik wacht rustig af tot de 2e of 3e revisie er is en er echte must-have games zijn.
Ik wacht wel af tot games fotorealistisch zijn. 8)7 Nee even serieus, ik zie in de reviews van vandaag geen enkele rechtvaardiging voor een conclusie dat PSVR slecht zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sovereign schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:34:
[...]
Ik wacht wel af tot games fotorealistisch zijn. 8)7 Nee even serieus, ik zie in de reviews van vandaag geen enkele rechtvaardiging voor een conclusie dat PSVR slecht zou zijn.
Het is voor mij voornamelijk het gebrek aan games en hier en daar lees je dat er op technisch vlak toch wel de nodige verbeteringen mogelijk zijn (wat ook niet echt vreemd is voor een "prototype", want zo zie ik de eerste revisie een beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe

Racing ahead as our Deal of the Week on PlayStation Store is F1 2016, with savings of up to 36%:

https://store.playstation...04509_00-F12016EMASTER000

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CuA7YDZXEAE8g0C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]
Geen reviews dat hij slecht is, maar er is genoeg op aan te merken dus dan is het vooral de vraag of je dat voor lief neemt of liever een volgende, verder ontwikkelde versie afwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superericje
niekvandermeer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:07:
[...]

Geen reviews dat hij slecht is, maar er is genoeg op aan te merken dus dan is het vooral de vraag of je dat voor lief neemt of liever een volgende, verder ontwikkelde versie afwacht.
Sja.... dat is altijd lastig (de PS pro is ook "beter" dan de ps4, maar wacht toch echt op de 5 dan te upgraden )... als de VR2 er is zijn we vast 2/ 3 jaar verder... heb ik er tenminste al van kunnen genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
niekvandermeer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:07:
[...]

Geldt dat niet voor alles. Als je had verwacht dat de PSVR (of welke andere VR bril dan ook) in deze fase al helemaal technisch perfect zou zijn dan heb je ook wel een beetje onder een steen geleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Het gaat om nieuwe techniek, dus dan gaat het er denk ik vooral om op welk punt je in wilt stappen. Zelfde met smartphones, tablets etc. Zat mensen die de eerste generatie niet goed/mooi/goedkoop genoeg vonden of standaard elke eerste generatie overslaan om zo niet met de kinderziektes te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekvandermeer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:18:
Het gaat om nieuwe techniek, dus dan gaat het er denk ik vooral om op welk punt je in wilt stappen. Zelfde met smartphones, tablets etc. Zat mensen die de eerste generatie niet goed/mooi/goedkoop genoeg vonden of standaard elke eerste generatie overslaan om zo niet met de kinderziektes te zitten.
Precies.

De PS4 Pro vind ik verder een slechte vergelijking. Je weet wat je krijgt omdat het technisch hetzelfde doet als wat er al een paar jaar is, maar dan met betere graphics. Niet heel ingewikkeld. Een verbeterde versie van iets dat al bestaat. Dat is de PSVR niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Schitterend die reacties hier :). " De reviews zijn niet slecht dus hoe haal je het in je hoofd om hem nog niet te kopen?"

Volgens mij zitten hier een paar mensen die de aankoop tegenover zichzelf nog moeten verantwoorden :+

Ben echt benieuwd hoe blij mensen over 2-3 maanden nog zijn met de PS VR als er een droogte van nieuwe content is.

Zelf ook vroeg ingestapt in VR dus ik snap het wel als je nu staat te popelen, maar er zijn echt heel veel goede redenen om een generatie (of 2) af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 06-10 09:41
Beakzz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:41:
Zelf ook vroeg ingestapt in VR dus ik snap het wel als je nu staat te popelen, maar er zijn echt heel veel goede redenen om een generatie (of 2) af te wachten.
Psies. VR is echt een tech waarbij het slim is niet een early adapter te zijn, tenzij je money to burn hebt. Maar voor de gemiddelde gamer gaat het iets zijn wat veel geld kost en zich niet in gameplay terug betaald ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19

On_E

Housemusic

Sagat schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:22:
[...]

Ik heb de game gewoon gekocht (voor budget prijs in de USA store).....maar idd vond het ook een wat kale game, mogelijk ook zoals ook over ac black flag gezegd werd, is dit omdat de game er ook is op 'ps360'
De game is 'dacht ik' wel van de makers van bajonetta, dus het vechten zou heel erg gaaf moeten (kunnen?) zijn. Wil het nog wel een uitgebreidere kans geven.......maar Bajonetta bijvoorbeeld ook, die zou ik dan eerder willen spelen....

Deel 1 van een 5-delige serie over het vechtsysteem van Transformers Devastation, de overige 4 vind je op dat kanaal.

Aanraders als je wil weten hoe diep het kan gaan, geweldig spel! Zeker als je bent opgegroeid met G1 Transformers zoals ik. :+

Vond 'm dubbel en dwars de 45 euro waard die ik ervoor heb betaald.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovereign
Schitterend die reacties hier :). " De reviews zijn niet slecht dus hoe haal je het in je hoofd om hem nog niet te kopen?"
Niemand heeft dat betoog gevoerd. Geen van de reviews adviseren de PSVR over te slaan (nou ja met uitzondering van die van Gamespot wellicht) en toch worden ze aangegrepen als rechtvaardiging voor het cancellen van een pre-order of het overslaan van de eerste iteratie. Dat is opmerkelijk, want je kunt natuurlijk prima de beperkingen van de PSVR een reden vinden om te skippen, maar dat is in ieder geval niet de conclusie die de reviews eraan verbinden.
Ik denk dat veel kopers zich overigens zeer bewust zijn van de beperkingen, ik in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sovereign schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:42:
[...]

Niemand heeft dat betoog gevoerd. Geen van de reviews adviseren de PSVR over te slaan (nou ja met uitzondering van die van Gamespot wellicht) en toch worden ze aangegrepen als rechtvaardiging voor het cancellen van een pre-order of het overslaan van de eerste iteratie. Dat is opmerkelijk, want je kunt natuurlijk prima de beperkingen van de PSVR een reden vinden om te skippen, maar dat is in ieder geval niet de conclusie die de reviews eraan verbinden.
Ik denk dat veel kopers zich overigens zeer bewust zijn van de beperkingen, ik in ieder geval wel.
Ik vind het op basis van de reviews een verstandige beslissing. Dat kan toch?

Ik kan ook echt helemaal niks met je reactie hieronder. Nergens heb ik het over graphics, noch zeg ik dat de PSVR een slecht product is.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:36
Sovereign schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:42:
[...]

Dus omdat ze adviseren de PS VR niet over te slaan dan moet je het maar niet overslaan? De reviewers die het adviseren hoeven geen €500 neer te leggen om het goed te testen en zoals Bram al zegt worden er zelfs in de positieve reviews genoeg punten genoemd om je pre-order te willen cancelen.

Jij doet net of een pre-order cancelen hetzelfde is als iets slecht vinden. Hoogstens vind je het dan niet meer goed genoeg of toch net even teveel geld voor wat het momenteel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Kijk er al een beste tijd naar uit, dus ga hem gewoon halen.
Ben me bewust dat er niet heel veel spellen voor zijn en het afwachten is wat er allemaal gaat komen, maar vind het gewoon een leuke ontwikkeling en geinig hebbeding :D
Twee keer getest en beide keren vond ik het mooi.

[ Voor 9% gewijzigd door matthijst op 05-10-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:42
Eindelijk maar eens de tweakers community op PSN gejoined, mijn PSN is Nameless_iD.

Kon het ook niet laten om Carmageddon Max Damage voor 15 euro op te pikken uit de store.
Niet de beste game, maar erg fijne flashbacks :)

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om de dag aftesluiten, de ultieme psvr review samenvatting. http://www.metacritic.com...tation-vr-headset-reviews

En nu dansen de muizen op tafel.
http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1289579

[ Voor 24% gewijzigd door Nieuwevolger op 05-10-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Toch mods voor Skyrim en Fallout 4!
You will not be able to upload external assets with your PlayStation 4 mods, but you will be able to use any assets that come with the game, as most mods do.
Zou me niet veel verbazen als hier eerst het probleem in zat.

[ Voor 77% gewijzigd door Homeland op 05-10-2016 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Lekkerrrrrr. De DLCs van Fallout 4 ga ik lekker met enhanced detail op de Pro spelen. Ik wacht wel op de patch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niekvandermeer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:21:
Toch mods voor Skyrim en Fallout 4!

[...]

Zou me niet veel verbazen als hier eerst het probleem in zat.
Maar dan kun je toch vrij weinig, als je het met doen met alles wat al in de game zit? In hoeverre kun je dan nog spreken van een 'mod'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
dutchgio schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:34:
[...]

Maar dan kun je toch vrij weinig, als je het met doen met alles wat al in de game zit? In hoeverre kun je dan nog spreken van een 'mod'?
Nieuwe missions, verhaal lijnen etc. Alleen extra content zoals betere textures, models, etc ... Dus wel wat beperkt idd ... :/

Persoonlijk vind ik het niet erg, speel liever vanilla ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovereign
Beakzz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:12:
[...]

Dus omdat ze adviseren de PS VR niet over te slaan dan moet je het maar niet overslaan? De reviewers die het adviseren hoeven geen €500 neer te leggen om het goed te testen en zoals Bram al zegt worden er zelfs in de positieve reviews genoeg punten genoemd om je pre-order te willen cancelen.

Jij doet net of een pre-order cancelen hetzelfde is als iets slecht vinden. Hoogstens vind je het dan niet meer goed genoeg of toch net even teveel geld voor wat het momenteel is.
Nee joh, ook dat zeg ik helemaal niet. Wat ik zeg is dat diegenen die er vanaf willen zien vrij selectief zijn bij het onderbouwen van hun beslissing met reviews, of delen daaruit. De reviews zijn namelijk bijna allemaal (zeer) positief, en nergens blijkt uit dat de PSVR een middelmatig product zou zijn ondanks de beperkingen waar een paar mensen niet mee kunnen leven. Beperkingen die overigens al een tijd bekend waren, daar hoef je geen review voor te lezen.
Dus nogmaals, prima als je vindt dat die beperkingen voor jezelf aan een goede VR game ervaring in de weg staan, maar ga niet zeggen dat je rechtvaardiging vindt in de reviews van vandaag. Want dat PSVR het aanschaffen niet waard zou zijn en dat je er beter vanaf kan zien om te wachten op de volgende iteratie, dat is niet de conclusie van die reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Mooie opsomming, de negativisten ;) zijn ferm in de minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sovereign schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:23:
[...]
Mooie opsomming, de negativisten ;) zijn ferm in de minderheid.
Er is een edit knopje hè.

Maar inderdaad: overwegend positieve reviews, waar ik blij mee ben. Ik hoop dat er genoeg mensen instappen en het een succes wordt, zodat er echte grote AAA games gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Ik heb de Turtle Beach Ear Force Stealth 400 en werkt perfect en zit lekker. Als je een actie afwacht kan je voor hetzelfde geld ook de 5.1 versie krijgen. Enige minpuntje is dat de andere mensen in de party af en toe een gezoem horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Here’s the PlayStation VR software launch line-up in full

https://blog.eu.playstati...e-launch-line-up-in-full/

Flinke lijst maar voor mij persoonlijk nog geen game(s) waar ik die 400 euro voor over heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Paulus07 op 06-10-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor de PS4 Pro gegaan.

Mij lijkt meesterlijk couch gamen op een TV veel relaxter,
dan gamen met een pixel VR Bril.

Ik zit zelf al af te tellen richting 10 november met de PS4 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:49

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Jumpman schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:11:
Deze conclusie kan ik me goed in vinden:

As a VR fan, I want PSVR to succeed, but it trips up too many times to wholeheartedly recommend at this point. Many of the launch titles will make a large percentage of people sick, and it may lead to the false impression that VR has to make you nauseated. If you have a PS4 and are dying to get PSVR, then I’d recommend the $499.99 bundle which includes the PlayStation Camera, two Move controllers, and PlayStation VR Worlds. If you have a PS4 and are simply curious about VR, I’d hold out until more titles are released. While there are a handful of fun titles, there’s nothing that I’ve played at launch so far to indicate to me that the PSVR is a must-buy right now. For everyone else, I’d recommend saving up for a better reality.

Bron: http://www.gamespot.com/a...4197/?ftag=GSS-05-10aaa0b.
Over misselijkheid lees ik al vanaf het begin en niet alleen bij de PSVR. De comfort rating van games voor de Vive/Oculus zou Sony ook moeten adopteren...
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:43:

Ik wil ook wel, maar zit nog te wachten tot duidelijk wordt of games op 1080p beter zijn. 4K zit ik niet op te wachten.

Geloof dat Bethesda nu wel gezegd heeft iets met "Enhanced lightning and graphics features" in Fallout 4, maar over Skyrim zeggen ze alleen "native 4K".
En of er patches van oude games komen moet je ook maar afwachten. Schijnbaar hebben devs daar ook geen zin in.
Ik wacht het daarom maar rustig af...

[ Voor 44% gewijzigd door SqueakyClean op 06-10-2016 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

Volgens mij zitten hier een paar mensen die de aankoop tegenover zichzelf nog moeten verantwoorden :+

Ben echt benieuwd hoe blij mensen over 2-3 maanden nog zijn met de PS VR als er een droogte van nieuwe content is.

Precies, maar volgens sommige mensen kan Sony niks fout doen, en is alles wat ze aanraken goud O+

Ik wacht gewoon lekker af. Als ik zie hoe weinig echte niet casual content er is voor de HTC, Oculus etc etc, dan verwacht ik voor de Sony ook niet veel

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

DarkSide

theres no place like ::1

Eens. VR kan echt heel mooi zijn.
Zelfs met de huidige first gen sets. Maar ik heb toch het idee dat er weinig games zijn die er echt gebruik van maken.

Het zou geweldig zijn als TLOU, Uncharted, The Witcher e.d ook in VR te spelen zijn.
Maar zie dit soort games nog niet echt verschijnen.
En alleen voor wat racegames en single story updates (Tomraider) hoef ik geen VR.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Vrij duidelijk wat je koop toch?
Een eerste VR-ervaring met voorlopig een aantal tech-demo's.
Je kan wachten op V2 of V3, die ongetwijfeld beter gaat worden, maar niemand weet wanneer dat zal zijn.

Mij lijkt het mooi voor "horrorspellen", en vliegspellen ala Eve en de X-Wing demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:13

Yucko

One clown to rule them all !

idem :)

huidige PS4 wordt doorgeschoven naar de kleine van de vriendin (wel eerst eens goed schoonmaken van binnen want dat ding stijgt zowat op zodra hij niet idle is :+) zodat we tegen elkaar kunnen spelen zonder splitscreen geneuzel.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:08

Welk type tv heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSide schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:14:
Eens. VR kan echt heel mooi zijn.
Zelfs met de huidige first gen sets. Maar ik heb toch het idee dat er weinig games zijn die er echt gebruik van maken.

Het zou geweldig zijn als TLOU, Uncharted, The Witcher e.d ook in VR te spelen zijn.
Maar zie dit soort games nog niet echt verschijnen.
En alleen voor wat racegames en single story updates (Tomraider) hoef ik geen VR.
Hoe dan? Kan me niet voorstellen dat third person lekker werkt in VR. Als je naar links kijkt, blijft je character dan gewoon staan ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een LG LED TV met 1080p maximaal.

4k heb ik nog niet, maar daar wacht ik ook nog een jaar of twee mee.

PS4 Pro haal ik nu alvast voor de kleine verbeteringen in 1080p zoals in Tomb Raider.
1080p video recording wat de Pro ook kan zit ik ook op te wachten.
De Pro zal ook wat stiller zijn met spellen die nog geen Pro support hebben omdat de Pro
dan minder hard hoeft te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:58

DarkSide

theres no place like ::1

bram1984 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:36:
[...]

Hoe dan? Kan me niet voorstellen dat third person lekker werkt in VR. Als je naar links kijkt, blijft je character dan gewoon staan ofzo?
Als je niet je character naar voren beweegt. En je kijkt naar links. Dan blijft ie staan en kijk je naar links.
Als je je character wel naar voren beweegt en je kijkt naar links dan loopt je naar links.

Anyway het lijkt mij wel cool als je zo met nathan draken kan klimmen en om hoekjes kunt kijken etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 23-09 12:25
Even Kwa wat voor headset je kan gebruiken voor de PSVR
Zover ik las is het beste wat je kan doen gewoon een stereo Headset te gebruiken want het 3D effect word geregeld door die losse Box waar je je PSVR op aansluit en je Headset sluit je bedraad aan op je PSVR.

Ik zelf heb de Sony Gold headset maar van wat ik begreep moet ik heb dus eigenlijk bedraad aansluiten en niet de ingebouwde 3D van de Headset gebruiken maar gewoon uit laten?.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal me niks verbazen als naughty dog met een vr missie voor uncharted 4 of the last of us van 2 uurtjes komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nog aan het twijfelen of ik wel/niet mafia3 ga halen. Deel 1 en 2 waren erg vet. Alleen nog een paar dagen en dan ligt ook weer BF1 op de mat die ik denk weer meer ga spelen.

Dus nog ff wachten en mafia3 later in een aanbieding halen voor de winter (verder nog niks op de radar wat ik moet hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:43:
[...]

Ik heb een LG LED TV met 1080p maximaal.

4k heb ik nog niet, maar daar wacht ik ook nog een jaar of twee mee.

PS4 Pro haal ik nu alvast voor de kleine verbeteringen in 1080p zoals in Tomb Raider.
1080p video recording wat de Pro ook kan zit ik ook op te wachten.
De Pro zal ook wat stiller zijn met spellen die nog geen Pro support hebben omdat de Pro
dan minder hard hoeft te werken.
Weet je dat laatste zeker? Ik meende gelezen te hebben dat de pro over het algemeen juist meer lawaai produceert.

Hier staat de OLED 4k tv inmiddels klaar. Het aantal games dat een patch gaat krijgen valt me alleen nog erg tegen. Hoop dat die lijst nog uitgebreid gaat worden voor de launch want dit is een lachertje.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rajackar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:01:
Weet je dat laatste zeker? Ik meende gelezen te hebben dat de pro over het algemeen juist meer lawaai produceert.
Met oude PS4 spellen zonder Pro patch zou de Pro in principe stiller moeten zijn
omdat de Pro dan maar op ongeveer halve kracht werkt en dus minder warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Playstation VR review bij IGN
Ze zijn er best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op dit moment toch serieus aan het kijken om mijn oude PS3 slim eruit te doen en een PS4 aan te schaffen.

Nu vraag ik me af, is het de moeite waard om te wachten op de release van de PS4 Pro?
Ik bezit op dit moment geen 4K tv dus dit voordeel heb ik al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Als je voorlopig je tv niet gaat upgraden, zou ik voor een slim gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steffex schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:15:
Nou ja de TV is op dit moment 3 jaar oud, dus die wordt voorlopig nog niet vervangen.
En het verschil in grafische en processor kracht is ook de moeite niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

Nou ja de TV is op dit moment 3 jaar oud, dus die wordt voorlopig nog niet vervangen.
En het verschil in grafische en processor kracht is ook de moeite niet waard?
Als je het niet erg vind om op 30 fps te spelen dan zou ik gewoon voor de slim gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steffex schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:15:
Ik zou altijd voor de Pro gaan. Stabielere framerates, Ultra 1080p modes zoals bij Tomb Raider, en dus gewoon meer toekomstbestendig. En mocht je er gebruik van maken: een optische aansluiting.
DarkSide schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:45:
[...]

Als je niet je character naar voren beweegt. En je kijkt naar links. Dan blijft ie staan en kijk je naar links.
Als je je character wel naar voren beweegt en je kijkt naar links dan loopt je naar links.

Anyway het lijkt mij wel cool als je zo met nathan draken kan klimmen en om hoekjes kunt kijken etc.
Om hoekjes kijken kun je sowieso wel in third person. Mij lijkt dit echt helemaal niets toevoegen. De immersie die door VR toegevoegd wordt, merk je in mijn optiek pas echt goed in first persoon zoals in racers en shooters. Maar goed, wellicht zit ik ernaast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:05:
[...]

Met oude PS4 spellen zonder Pro patch zou de Pro in principe stiller moeten zijn
omdat de Pro dan maar op ongeveer halve kracht werkt en dus minder warm wordt.
Ik hoop dat je gelijk hebt.
Heb hem in pre order staan voor launch maar als de lijst zo karig blijft wacht ik misschien toch iets langer.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:20:
[...]

Ik zou altijd voor de Pro gaan. Stabielere framerates, Ultra 1080p modes zoals bij Tomb Raider, en dus gewoon meer toekomstbestendig. En mocht je er gebruik van maken: een optische aansluiting.
Heb je wel een goed punt.
PS koop je toch voor langere tijd dus dan zou de Pro wel de beste optie zijn.
Meet toekomstbestendig zoals jij het mooi noemt :).

Thanks voor de tips/adviezen allen.
Ik laat nog wel weten wat het geworden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

rajackar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Hier staat de OLED 4k tv inmiddels klaar. Het aantal games dat een patch gaat krijgen valt me alleen nog erg tegen. Hoop dat die lijst nog uitgebreid gaat worden voor de launch want dit is een lachertje.
Is er ergens een lijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Die lijst past vooralsnog op de achterkant van een bierviltje ;)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Scrisissszzz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Die lijst past vooralsnog op de achterkant van een bierviltje ;)
Dacht ik ook al. Volgens mij is er amper wat bekend. De enige die ik weet zijn Tomb Raider en Fallout 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zojuist Mafia 3 opgepikt, kan helaas pas om 5 uur spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

http://lmgtfy.com/?q=ps4+pro+games+list

eerste hit ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rajackar op 06-10-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 09:41
On_E schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:21:
[...]

[video]

Deel 1 van een 5-delige serie over het vechtsysteem van Transformers Devastation, de overige 4 vind je op dat kanaal.

Aanraders als je wil weten hoe diep het kan gaan, geweldig spel! Zeker als je bent opgegroeid met G1 Transformers zoals ik. :+

Vond 'm dubbel en dwars de 45 euro waard die ik ervoor heb betaald.
Nice! Ga ik zeker is bekijken.

Ben zelf ook opgegroeid met g1, vond het destijds helemaal geweldig, heb de 4 seizoenen en film op dvd en heb zelfs nog bergen van de toys op zolder liggen (al hoewel dat binnekort wsl wel gedeeltelijk in de verkoop zal gaan, zolder moet van rommelhok naar extra slaapkamert :) )

Das ook de reden dat ik de game gekocht heb (het fan zijn, niet zolder kamer verbouwen :P ). De vibe klopt iig helemaal. De gameplay pakte me dus echter niet direct. Mogelijk/hopelijk komt de game na het checken iets hoger op mijn 'deze games ga ik nog verder spelen' lijst.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Naast dat lijstje zou het heel goed kunnen dat veel reeds uitgebrachte games een 60fps-'patch' gaan krijgen. Dat is voor de devs in principe enkel een kwestie van het getal 30 naar 60 te veranderen in een configje... Gewoon nog even een maandje wachten en de reviews afwachten wat betreft de performance / lawaai etc.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 11:55
Recentelijk heb ik de Playstation 4 slim 500GB editie gekocht nadat ik was uitgekeken op mijn Playstation 3.
De playstation is aangesloten op mijn Sony receiver die vervolgens weer is aangesloten op mijn televisie middels HDMI aansluiting.

Ik heb twee JBL Control One Speakers gekocht, en aangesloten op mijn receiver. Het geluid is prima, echter stuit ik op het volgende. Als tijdens Fallout 4 door de wereld loop, en iemand frontaal aanspreek, dan krijg ik zoals het hoort een conversatie die hoorbaar is. Echter als ik mij in game 180 graden van deze persoon omdraai, dan hoor ik niks. En zie ik alleen maar de bijbehorende ondertiteling die hoort bij het gesprek.

Na wat research schijnt dat ik in de opties van de Playstation 4 de output een andere prioriteit moest geven. Namelijk de default setting op Linear PCM zetten. Dit mocht tot mijn grote spijt niet baten. Er zijn nog andere opties om de setting op 7.1 of 5.1 te zetten. Ook dit maakt geen verschil.

Is het logisch dat ik niks hoor van alles wat achter mij gebeurt? Speakers die ik op mijn PC heb aangesloten kennen dit probleem niet. Daar hoor ik geluid wat achter mij gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Big Daddy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:09:
Recentelijk heb ik de Playstation 4 slim 500GB editie gekocht nadat ik was uitgekeken op mijn Playstation 3.
De playstation is aangesloten op mijn Sony receiver die vervolgens weer is aangesloten op mijn televisie middels HDMI aansluiting.

Ik heb twee JBL Control One Speakers gekocht, en aangesloten op mijn receiver. Het geluid is prima, echter stuit ik op het volgende. Als tijdens Fallout 4 door de wereld loop, en iemand frontaal aanspreek, dan krijg ik zoals het hoort een conversatie die hoorbaar is. Echter als ik mij in game 180 graden van deze persoon omdraai, dan hoor ik niks. En zie ik alleen maar de bijbehorende ondertiteling die hoort bij het gesprek.

Na wat research schijnt dat ik in de opties van de Playstation 4 de output een andere prioriteit moest geven. Namelijk de default setting op Linear PCM zetten. Dit mocht tot mijn grote spijt niet baten. Er zijn nog andere opties om de setting op 7.1 of 5.1 te zetten. Ook dit maakt geen verschil.

Is het logisch dat ik niks hoor van alles wat achter mij gebeurt? Speakers die ik op mijn PC heb aangesloten kennen dit probleem niet. Daar hoor ik geluid wat achter mij gebeurt.
Dan zou ik eerst testen door de ps4 normaal aan je tv aantesluiten. Dan weet je tenminste of het aan de game ligt of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Big Daddy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:09:

Lijkt me een instelling op je receiver... Als deze op surround staat en je hebt maar 2 speakers aangesloten dan mis je denk ik een hoop! Ik denk dat je dit probleem niet hebt als je de receiver op stereo zet.

Je maakt namelijk gebruik van een 2.0 opstelling, en niet van een 5.1 of 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-10 11:55
Nieuwevolger schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Dan zou ik eerst testen door de ps4 normaal aan je tv aantesluiten. Dan weet je tenminste of het aan de game ligt of niet.
Ga ik proberen.
EValentino schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Lijkt me een instelling op je receiver... Als deze op surround staat en je hebt maar 2 speakers aangesloten dan mis je denk ik een hoop! Ik denk dat je dit probleem niet hebt als je de receiver op stereo zet.

Je maakt namelijk gebruik van een 2.0 opstelling, en niet van een 5.1 of 7.1.
Wellicht zou het probleem hier kunnen liggen. Even kijken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DKAM24VPycSICJaLOiSpdfo1/full.jpg?nohitcount=1

Destiny Collection gekocht nadat ik 2 jaar geleden Destiny een uur of 12 heb gespeeld.

Het is meesterlijk knallen en ik ben nu ervarener dan 2 jaar geleden.

Een echte aanrader voor shooter liefhebbers die willen levelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Nieuwevolger schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:26:
[...]

Daar ging weer eens iets niet goed...

Van die download snelheden op het psn word je echt niet goed van, als ik de boel opstart heb ik z'n 5mb per seconde, maar als ik even wegloop valt hij meteen terug naar z'n 1mb per seconde... Dan doe je hem weer even op pauze en hervatten en er gebeurd weer hetzelfde.
Volgens een Reddit user:
"The PS4 is (at least in some cases) using an incredibly small Receive Window which causes the download servers to have to spend a lot of time waiting, rather than sending more data."
https://www.reddit.com/r/...iously_slow_i_might_have/

Daarin staat ook dat een lokale proxy draaien kan helpen. Ik heb dat 2 dagen geleden even geprobeerd en squid3 op mijn Linux servertje geïnstalleerd en WHOA! Download nu constant met 19MB/s, de max. snelheid van mijn verbinding! Daarvoor heel af en toe zo met 8 tot 10MB/s maar merendeel van de tijd was het eerder 100 tot 300KB/s.
Heb de proxy paar dagen aangehad en verder geen problemen gehad met andere dingen, op 1 ding na, kon gisteren geen SharePlay als client op zetten, na het uitschakelen van de proxy ging dat wel. Misschien nog ff uitzoeken wat voor exception je daarvoor moet instellen om dat goed te laten gaan ook.
Ook merkte ik wel dat als je een online game gaat spelen de PS4 automatisch langzamer gaat downloaden, na stoppen met het spel blijft dat zo en ff pauzeren zorgt er dan wel weer voor dat ie gelijk weer naar 19MB/s springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje4life
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:09
.GoO schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:43:
VR zit nog in de beginfase en de PSVR is nog niet perfect, dat wisten we toch allang.

Aan de hand van de reviews lijkt de PSVR gewoon heel goed de concurrentie aan te kunnen met de Rift en Vive, ondanks dat de PSVR maar een fractie kost van de concurrenten. De hardware is goed genoeg voor dit stadium, het hangt nu af van de games die eraan gaan komen. Hopelijk komen Sony en andere ontwikkelaars snel met een aantal mooie grote titels.
Ik vind fractie een groot woord als de PSVR experience 500 euro is en de Rift 600 euro. Dat is nog 83% van het totaal bedrag of een besparing van 16,6%

PSVR gaat in mijn optiek echt een giga gimmick a la PS Move / PS Vita / etc worden. Leuk voor enthousiasts maar Jan, Piet en Klaas gaan geen honderden euro's neertellen voor wat VR demo's. Zeker als je er geen Fifa of GTA mee kan spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Laatst online: 23-09 12:25
Lampje4life schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Ik vind fractie een groot woord als de PSVR experience 500 euro is en de Rift 600 euro. Dat is nog 83% van het totaal bedrag of een besparing van 16,6%

PSVR gaat in mijn optiek echt een giga gimmick a la PS Move / PS Vita / etc worden. Leuk voor enthousiasts maar Jan, Piet en Klaas gaan geen honderden euro's neertellen voor wat VR demo's. Zeker als je er geen Fifa of GTA mee kan spelen :+
Het is naartuurlijk 500 euro PSVR + 299 PS4 of 399 PS4 Pro = 800 of 900 euro maar meesten hebben de PS4 al
Tegen de 600 Rift zonder joysticks of 800 Vive met joystick + nog XXXX PC = toch al gauw 1500+ en meesten moeten hun PC nog wel upgraden.

Dus PS4 is opzich niet echt duur in vergelijk.

PSN: FreakGIB

Pagina: 1 ... 36 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De PS4 Pro biedt meer dan alleen 4K er zijn ook voordelen bij HD tv's, zie o.a. Dit artikel op T.net

Extra PlayStation-gerelateerde topics:
- [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen
- Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
- Lijst met PSN ID's van Tweakers [!] Externe site! Google Docs-link.