SgtCaffran schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:55:
[...]
Of je nu alleen aan het gamen bent achter een beeldscherm of met PSVR, dat lijkt me weinig verschil uitmaken tenzij er anderen in de kamer zijn. Maar in dat geval is gamen sowieso al anti-sociaal ja

.
Je krijgt overigens bij de PSVR een game genaamd VR Playroom bijgeleverd welke vijf local multiplayer games bevat ala mario party. sony probeert dan ook met hun social screen absoluut rekening te houden met het afzonderende effect van de PSVR.
By the way, het enige wat je is bijgebleven is "wii graphics"?

Geen gevoel van schaal, 3D, immersie meegemaakt? Want dan heb ik het idee dat of de bril niet goed zat, je een slechte demo hebt gehad of je je er niet helemaal in durfde laten meegaan? Correct me if I'm wrong.
Heel persoonlijk natuurlijk, maar voor immersie heb ik goede graphics nodig. Ik kan niet door die pixels heen denken.
Ja, toen ik die berg af raasde op m'n rug voelde ik me wat wagenziek wat een goed teken is, maar op het moment dat ik om me heen begon te kijken om die VR to ervaren, bleek dat alles niet zo mooi was om naar te kijken zeg maar. Er was maar weinig te zien en de resolutie was zo slecht dat het niet echt uitnodigde dingen te ontdekken om je heen. Je hoopt op een soort WOW-effect... dat je je helemaal daarin voelt zitten. Ik verwachtte denk ik ook teveel. Waar ik op hoopte komt over een paar jaar pas als de early adopters het hopelijk wel lekker oppakken
En je noemt daar 1 spel voor de VR waar je wel gezellig mee op de bank kunt zitten. Maar stel je voor, je komt thuis en je ziet je partner stilletjes in de huiskamer zitten rondkijken met zo'n ding op d'r hoofd. Je kunt niet eens vragen wat ze aan het doen is, want ze heeft headphones op en ziet je niet binnen komen. Ze schrikt zich waarschijnlijk kapot als je d'r ineens op d'r schouder tikt.
Waar je nu nog af en toe wat tegen elkaar kunt zeggen of het spel kan meekijken als iemand anders op de bank Call of Duty speelt, moet je dan speciaal die headphones afdoen, die bril afzetten, etc... Ik denk dat het VR product wel wat sociale uitdagingen gaat meebrengen ja.