Hoi allen,
Ik ben de 30 graden in mijn slaapkamer (hele dag de zon, rolluikendicht) en in mijn werkkamer beu en heb een aantal leveranciers benaderd via zo'n offerte site. Voordat ik wat word aangesmeerd wil ik wat research doen maar ik kom er niet echt uit. Verwarming is absoluut niet nodig, zowel de woonkamer als slaapkamer krijg je in de winter met gemak warm, in de slaapkamer heeft de cv nog nooit aangestaan.
Ik heb in principe 3 kamers die ik zou willen koelen, de woonkamer (75), de slaapkamer (44m3) en de werkkamer (27m3).
Ik heb een splitlevel woning waarbij de woonkamer op een niveau zit aan de voorkant (hele dag zon) en de keuken een nivo lager. Deze verbinding is open en niet af te sluiten. Aangezien koude lucht dus daalt, moet je dan de keuken beneden ook meerekenen in de benodigde m3/BTU's?
De slaapkamer kan wel afgesloten worden en heeft een balkon, ligt onder een licht hellend dak (6 graden).
Onder het balkon en de slaapkamer ligt de woonkamer. Ik las in de OP dat buiten-units waterpas moeten staan, dus op het dak zou niet kunnen tenzij je er een frame voor maakt ofzo?
De unit op het balkon plaatsen lijkt me niet wenselijk aangezien de buren er dan ws last van gaan hebben (die slapen beiden altijd met de ramen/deuren open)
Aan de andere zijde van de woning zit een kleine werkkamer van 27m3.
Die zou een aparte kleinere unit moeten krijgen aan de andere kant van het dak denk ik zo. Of ophangen aan de muur er buiten, geluid is hier minder van belang en deze staat sowieso alleen overdag aan.
Ik zat er aanvankelijk aan te denken om 1 krachtigere unit te nemen die zowel de slaapkamer als de woonkamer kan bedienen, maar ik lees hier dat sommigen de units (bijna) de hele dag hebben draaien.
Kan een enkele unit ook echt 2 kamers tegelijk bedienen of alleen om en om?
Ik kan geen leidingen laten lopen via de voorgevel (schuin, van glas) richting de woonkamer, kan zo'n leiding wel door de vloer van het balkon worden getrokken richting het plafond van de woonkamer er onder of is dat vragen om lekkages?
Hoe lang duurt het om een slaapkamer van 44m3 die 7 graden koeler te krijgen? Is dat in een uurtje of 2 gepiept of heb je een halve dag nodig?
Vwb de geluidsproductie, moet je kijken naar het geluid van de buitenunit zelf of ook die van de binnenunit? Hebben die eigenlijk een eigen fan of is het alleen maar een bak met roosters die open en dicht gaan?
En het allerbelangrijkste, zijn er al units die aan te sturen zijn via Google Assistent/Home?

Hoi, wat is precies het probleem met Panasonic?