is allemaal obv 36 maanden en 10k kms p/j. Geen winterbanden meegerekend, wist niet dat daar kosten aan zaten maar lijkt me niet veel toch.smesjz schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:55:
[...]
En met welk aantal kms en looptijd reken je? En bijv. met of zonder winterbanden?
10k kms p/j daar moet je dan de kilometers naar werk èn je privé kilometers mee doen. Gebruikelijker is 4 jr/40k kms. Wij mogen dan 15k kms prive rijden per jaar en dat is al krap.cowichan schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:17:
[...]
is allemaal obv 36 maanden en 10k kms p/j. Geen winterbanden meegerekend, wist niet dat daar kosten aan zaten maar lijkt me niet veel toch.
Op de site van Athlon doorloop je toch aantal stappen bijv het samenstellen? Winterbanden / all-season is daar een optie. Natuurlijk kost dat geld, winterbanden zelfs 45 Euro per maand bij deze https://www.athlon.com/nl...4%20uur,Pechhulp%20Europacowichan schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:17:
[...]
is allemaal obv 36 maanden en 10k kms p/j. Geen winterbanden meegerekend, wist niet dat daar kosten aan zaten maar lijkt me niet veel toch.
Er zijn natuurlijk alternatieven maar op deze manier hoort je zoektocht eerder thuis in ander topic. Je bruto / netto verhaal klopt volgens mij niet omdat je uitgangspunt (bedrag bij Athlon) al onrealistisch laag is.
Wat een absurde prijzen ook, €45/mnd voor 30k kilometers in 3 jaar betekent ook gewoon nog niet eens één set aan slijtage. Dat is €1620 aan kosten en met consumentenprijzen voor (ook Vredestein) winterbanden en opslag zit zonder onderhandelen aan €85/band en €152 opslag en verwisselen per jaar. Dat maakt dat ze ex. btw zonder onderhandelen en schaalvoordeel zo'n €960 (!) marge maken op de winterbanden voor die ë-C3, dat is echt bizar voor die 3 jaar.smesjz schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:46:
[...]
Op de site van Athlon doorloop je toch aantal stappen bijv het samenstellen? Winterbanden / all-season is daar een optie. Natuurlijk kost dat geld, winterbanden zelfs 45 Euro per maand bij deze https://www.athlon.com/nl...4%20uur,Pechhulp%20Europa
Er zijn natuurlijk alternatieven maar op deze manier hoort je zoektocht eerder thuis in ander topic. Je bruto / netto verhaal klopt volgens mij niet omdat je uitgangspunt (bedrag bij Athlon) al onrealistisch laag is.
Compleet van de pot gerukt, een wagenparkbeheerder kan hier met onderhandelen en eventueel wat op andere manieren regelen/afspreken zijn kostprijs voor een dag terugverdienen in een halfuur.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Onderhandelen is zelfs een groot woord voor per mail een offerte opvragen. Dan krijg je veelal een betere prijs geboden dan je op de site in elkaar klikt.True schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:28:
[...]
Wat een absurde prijzen ook, €45/mnd voor 30k kilometers in 3 jaar betekent ook gewoon nog niet eens één set aan slijtage. Dat is €1620 aan kosten en met consumentenprijzen voor (ook Vredestein) winterbanden en opslag zit zonder onderhandelen aan €85/band en €152 opslag en verwisselen per jaar. Dat maakt dat ze ex. btw zonder onderhandelen en schaalvoordeel zo'n €960 (!) marge maken op de winterbanden voor die ë-C3, dat is echt bizar voor die 3 jaar.
Compleet van de pot gerukt, een wagenparkbeheerder kan hier met onderhandelen en eventueel wat op andere manieren regelen/afspreken zijn kostprijs voor een dag terugverdienen in een halfuur.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Topicreeks: Keuze leaseauto
Vragen specifiek over Private lease hebben hun eigen plek hier: Private Lease - Deel 1
Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Topicreeks: Keuze leaseauto
Vragen specifiek over Private lease hebben hun eigen plek hier: Private Lease - Deel 1