Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49

Oekol

waka waka hey hey

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 09:22:
[...]

Je kan het hierboven wel een "dooddoener" vinden. Maar je hebt Tesla dus echt niet gebeld met de vraag of er autopilot en/of FSD opzit?
Autopilot zit er niet op. Dat is al bevestigd in het Tesla topic en op de website. Dus weer zo'n vooroordeel.
FSD is of 7.500 euro of 99 euro per maand.

Het is ook jammer dat dit bericht verplaats naar de leaseauto topic terwijl het mijn inziens beter beantwoord kan worden in het Tesla topic omdat andere auto's gewoon niet (meer) werken met abonnementen.

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 14-04-2026 12:03 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:36

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jongetje schreef op maandag 13 april 2026 @ 22:26:
[...]
Maar met een maandelijks bedrag is dat gewoon het maandelijkse bedrag, zoals ik al uitlegde. Dan gaat er niet opeens 90 procent vanaf. En bijtelling hoeft je er niet over te betalen.
It all depends... Stel: leasebudget is 1100 euro en de kale auto kost 1000 euro per maand.

Als ik dan een abo van 100 euro per maand aanvink, dan valt dat complete abo gewoon bij de werkgever als onderdeel van het leasebedrag, en betaalt de berijder hooguit een stuk bijtelling.

Valt het maandabo niet te bekostigen uit het leasebudget, dan is het een ander verhaal...

Maar vandaar mijn stelling: it all depends... :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oekol schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:03:
[...]

Autopilot zit er niet op. Dat is al bevestigd in het Tesla topic en op de website. Dus weer zo'n vooroordeel.
FSD is of 7.500 euro of 99 euro per maand.

Het is ook jammer dat dit bericht verplaats naar de leaseauto topic terwijl het mijn inziens beter beantwoord kan worden in het Tesla topic omdat andere auto's gewoon niet (meer) werken met abonnementen.
Ahhh maar dat had je niet verteld in je berichtjes. En nee, ik lees niet in het tesla topic en op hun website ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Tylen schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:00:
[...]

Ahhh maar dat had je niet verteld in je berichtjes. En nee, ik lees niet in het tesla topic en op hun website ;)
Oekol schreef op maandag 13 april 2026 @ 06:56:

(....)
Nieuwe auto heeft blijkbaar geen Autopilot meer als je besteld sinds FSD live is. Super kut. Maaaar het wordt ook een abonnement vorm. Kan je dan FSD als abonnement toevoegen en bijv premium ook aan je calculatie?
(...)
Dat heb ik wel gezegd maar als je er overheen leest mis je het inderdaad...

Kijk, ik heb bewust het bericht in een Tesla topic geplaatst omdat daar meer kennis zit omtrent dit topic waarschijnlijk, maar dat is verplaatst naar dit topic door een moderator.

Verder vind ik je berichtjes een beetje dedain en laat dat nou net de reden zijn waarom ik 'm niet hier wilde plaatsen. Dit is ook mijn laatste reactie op jou, veel negatieve energie.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 19:39
Oekol schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:03:
[...]

Volgens mij werken vrijwel alle merken met abonnementen (voor verschillende diensten). Bij de meeste die ik ken werken navigatie updates en up-to-date verkeersinformatie niet meer na 3 of 4 jaar. Tenzij je een abonnement neemt (die je in feite de eerste jaren ook al had, want je hoeft slechts te verlengen).

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

R_Zwart schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 19:20:
[...]

Volgens mij werken vrijwel alle merken met abonnementen (voor verschillende diensten). Bij de meeste die ik ken werken navigatie updates en up-to-date verkeersinformatie niet meer na 3 of 4 jaar. Tenzij je een abonnement neemt (die je in feite de eerste jaren ook al had, want je hoeft slechts te verlengen).
Dat is ook een goeie inderdaad. Zat zelf op onderstaand pad: je had in 't verleden BMW bijvoorbeeld die stoel en stuurverwarming deed via abonnementen. Dat doen ze nu niet meer.

Maar premium connectivity komt zeker overeen met wat andere merken doen met hun connectiviteit. Wat betreft Full Self Driving is dat iets in het verlengde daarvan gok ik.

Ben sowieso nieuwsgierig hoe anderen dit soort abonnementen toegevoegd hebben in hun lease. Als accessoire opgevoerd in de offerte bijv?

Die 10 euro is om 't even en ik wilde FSD niet eens, maar als de basis autopilot van de auto af is praat je ineens ergens anders over.

Pagina: 1 ... 60 61 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor alle zaken aangaande leaseauto's - behalve de vraag "welke leaseauto zal ik kiezen?" en zaken als "kijk eens wat een mooie nieuwe leaseauto ik heb." Daarvoor is er dit andere topic: Topicreeks: Keuze leaseauto
Vragen specifiek over Private lease hebben hun eigen plek hier: Private Lease - Deel 1