Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Hardlopen - Deel 7 Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 08:05

Galois

1811 - 1832

quote:
Bartske schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb vorig jaar een stride lab analyse gedaan en je hoeft absoluut geen sauconys te kopen. Aan de hand van de analyse ga je verschillende merken proberen (waaronder dan ook saucony natuurlijk). Ik vond het een goede professionele analyse en de man die hem gaf maakte het echt niet uit of ik nou wel of geen schoenen zou kopen en van welk merk.

Wel uiteindelijk met Saucony naar huis gegaan toen maar dat was wel mn eigen keuze.
Maar wat is hun verdienmodel dan? Ze bieden het gratis aan en hopen dan toch hun merk goed neer te zetten? Of krijgen ze betaald door Run2day (of de winkel waar ze staan) omdat de schoenen die je koopt toch daar zijn? Dat dus Run2day ze 'inhuurt'? Of komt dit allemaal uit het potje 'reclameuitgaven' :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:59

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Bartske schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:29:
[...]

Ik heb vorig jaar een stride lab analyse gedaan en je hoeft absoluut geen sauconys te kopen. Aan de hand van de analyse ga je verschillende merken proberen (waaronder dan ook saucony natuurlijk). Ik vond het een goede professionele analyse en de man die hem gaf maakte het echt niet uit of ik nou wel of geen schoenen zou kopen en van welk merk.

Wel uiteindelijk met Saucony naar huis gegaan toen maar dat was wel mn eigen keuze.
Hoe moet ik dit zien? Krijg je dan uiteindelijk een shortlist aan schoenen welke voldoen? Nou loop ik bijvoorbeeld al op Saucony maar ik vind het maar lastig om equivalenten te vinden van bijvoorbeeld de Saucony Omni. De website Solereview helpt wel maar het blijft lastig.

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

Acties:
  • +13Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-08 13:39

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

gister weer een hm gelopen; de eerste 8 km ging best aardig, al kon het iets makkelijker voor mn gevoel, echtr, na 8 km draaide ik de bocht door, en bleek dat ik het eerste stuk wind tegen had gehad, dus dat gaf de burger moed. na km 12 lag ik heel netjes op schema (was weggegaan op <5:40/km) maar het kostte wel steeds meer moeite om het tempo aan te houden. Af en toe het ritme wat doorbroken door de pas te verkorten en het ritme omhoog te gooien, maar na een km of 17 was dat effect ook wel uitgewerkt. daarna was het zwoegen tot de 21.1, en toen maar snel afgeklokt :P

uiteindelijk wel ruim een minuut van mn snelste tijd af, dus dik tevreden. Zelfs het weer viel alles mee :)

qua ritme zat het ook best heel aardig; tussen de langzaamste km (4e) en de snelste (18e) zat 13 seconde. gecorrigeerd voor alle heuveltjes en wind vond ik dat alleszins acceptabel :)

strava or it didnt happen --> https://www.strava.com/activities/1389555420/overview

kwakke01 wijzigde deze reactie 04-02-2018 11:21 (10%)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21:33
quote:
vhal schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:45:
[...]
Nou loop ik bijvoorbeeld al op Saucony maar ik vind het maar lastig om equivalenten te vinden van bijvoorbeeld de Saucony Omni.
Hier idem dito.
Heb toen ooit de Omni 14 laten aanmeten bij Runnersworld en toen de Omni 15 en Omni 16 zelf via internet gekocht. Wil nog wel een paar Omni 16 halen voor de Marathon van Rotterdam want ze bevallen goed maar daarna ben ik denk ik wel toe aan wat anders. Ook omdat ik wel geloof dat je schoenen moet afwisselen enzo.

Na vorige week 27 KM deze week een lange duurloop van 25 KM op het programma. Je moet langzaam afbouwen... Sneller gelopen dan ik eigenlijk wenste, en grotendeels op de weg terug, zo'n 10 KM lang, wind tegen gehad. Lekker tegen de wind inbeuken tot tranende ogen aan toe! Op naar de 30K volgende week zondag bij de Groet uit Schoorl run.

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:05

Bartske

Valar Morghulis

quote:
Galois schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:34:
[...]

Maar wat is hun verdienmodel dan? Ze bieden het gratis aan en hopen dan toch hun merk goed neer te zetten? Of krijgen ze betaald door Run2day (of de winkel waar ze staan) omdat de schoenen die je koopt toch daar zijn? Dat dus Run2day ze 'inhuurt'? Of komt dit allemaal uit het potje 'reclameuitgaven' :)
Ik denk marketing, die (super aardige) meneer die mij hielp heeft wel 3 keer gezegd dat hij me onafhankelijk advies wilde en ging geven. Wie wat betaald weet ik verder niet.
quote:
vhal schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Hoe moet ik dit zien? Krijg je dan uiteindelijk een shortlist aan schoenen welke voldoen? Nou loop ik bijvoorbeeld al op Saucony maar ik vind het maar lastig om equivalenten te vinden van bijvoorbeeld de Saucony Omni. De website Solereview helpt wel maar het blijft lastig.
Dat hangt er een beetje vanaf met welke vraag je daar naartoe gaat denk ik. Ik ging daar heen als beginner voor nieuwe schoenen dus ben na de analyse met 5 paar wat gaan lopen en heb toen zelf voor mij de beste (dat was toen de Ride 9) uitgekozen en toen gekocht.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Acties:
  • +23Henk 'm!

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-08 12:48

SuperPoekie

Super Furry Animal

Binnen de 2,5h gefinisht! *O* Hopelijk ging het de andere Apeldoornlopers ook goed af! Verslag komt later als ik hier weer weg kan lopen :')

Nou, vanmorgen dus de Asselronde gelopen. Mijn doel was uitlopen (binnen de tijdslimiet van 3h), een 2:45 was 'leuk' en 2:30 mijn 'stretch goal'. Ik ben redelijk rustig gestart want ik wist dat op ongeveer 5km een flinke klim zat met groots aangekondigde top en daarna nůg een klim en ik wilde niet dŠn al kapot zijn. Dus netjes 5:55/km aangehouden (en ja, dan zou ik die 3h ruim halen - maar je weet nooit op zo'n afstand).
De klim op 5km ging aardig. Niet perfect (flink afgezakt in tempo) maar ik heb meer mensen ingehaald dan andersom zeg maar. Dus tevreden de eerste waterpost achter me gelaten (yay ijskoud water :o maar beter dan niets) voor het tweede stuk van de klim. Een groot gedeelte van de eerste 7km kende ik al van de 10 mijl die ik vorig jaar liep dus ik was echt blij dat ik dit wist. Om me heen hoorde ik wel iemand zeggen 'ik dacht dat we de top al gehad hadden!'.
Hier kwam er een meneer dicht bij mij in de buurt lopen die zijn muziek op speaker had. Ik vind het juist fijn om zonder muziek te lopen (tja, die dweilorkesten en trommelgroepen daar loop je toch voorbij dus dat is niet zo'n ramp en die maken de sfeer, dit was house en daar ben ik echt niet van en t was net niet het tempo waarop we liepen :'( ). Op de vraag of zijn muziek misschien wat zachter kon kreeg ik alleen een 'ja, wel iets' maar doen ho maar. Ik dus versnellen om bij hem weg te gaan, want mijn hoofd kon dit echt even niet aan.Naja. Vanaf dat t weer goed naar beneden ging (9 km) haalde meneer me weer in met een veel hoger tempo dan dat ie eerst had en ik heb m gelukkig niet meer teruggezien. Hopelijk heb ik niet nu een van jullie voor de borst gestoten maar ik vond t echt wel een beetje aso tijdens een race.
Op t stuk naar beneden ook een flink aantal gummibeertjes weggetikt (want ik moet ooit een keer gels kopen en leren, maar vandaag was niet die dag) zonder me te verslikken.
De heide was echt prachtig, zonnetje er bij, ik begon het warm te krijgen en heb m'n sleeves afgedaan en achterin mijn vest gestoken. Vest wilde ik eerst ook uit doen, maar toen begon de wind weer en brrrrrr. De drankpost was gigadruk dus die had ik overgeslagen.
Vanaf 14km ging t weer gestaag omhoog (met af en toe een afdalinkje om t leuk te houden) en snapte ik waarom sommigen de Amersfoortseweg zo'n hel vonden. Je ziet een top, ver weg, maar dat is nog niet boven. Tempo ging weer omlaag maar ik was over de helft en het zag er naar uit dat ik de 2.5h wel ging halen als ik niet Šl te veel tijd verspeelde hier, wat wel een motivatieboost gaf.
Bovenop (~18km) heb ik mijn vest uitgedaan, oorwarmerband naar beneden geschoven. Zodra er weer wind was, was t toch nog fris, maar dit was toch fijner dan met al die kleren aan.
Het dweilorkest op 19km was Hallelujah aan het spelen. Prachtig nummer, maar jeetje wat een grafstemming is dat dan zeg. 7(8)7 -O- Niet heel handig.
Vanaf dat moment was t alleen nog naar beneden en plat. Ik zag op m'n horloge dat ik bijna 2 minuten voorliep op 2.5h. Dat kůn ik niet meer laten gaan. Een klok langs de weg gaf ruim 3h aan - eeh wat :F - die stond op de 10mijl tijd...
Ik kon niet meer versnellen vanaf de Naald. Het ging niet meer (of het voelde in ieder geval zo, want ik was wel sneller die laatste 500m). Wel juichend over de finish. Ik had t gedaan, en nog 3 minuten sneller dan mijn 'stretch goal' van 2.5h! *O* *O* *O*
Strava or it didn't happen

SuperPoekie wijzigde deze reactie 04-02-2018 19:00 (92%)
Reden: raceverslag toegevoegd

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 00:42
quote:
frankwopereis schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:46:
Iedereen die morgen in Apeldoorn loopt; succes! Ik lijk wel een wijf, ben nog in dubio over kleding.. 2 tot 3 graden, droog, geen tot weinig wind.. thuis nooit een probleem, nu het in Apeldoorn is twijfel ik 8)7
Vandaag een duurloop gedaan.
Maar van geen tot weinig wind, was geen sprake :'(

Wat is het uiteindelijk geworden met je kleding?
Voor mijn gevoel kon het vandaag met 1 laag (zelfs kort wel) bij een wedstrijd.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• BakkerM
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-08 13:34
Na mijn eerste 14km van vorige week zojuist weer een rondje gemaakt. Zonder goed trainingsplan maar met een aardige dosis enthousiasme weer vertrokken voor een rondje Nieuwegein met alleen als vaag idee om dit keer de andere kant op te lopen O-)

Dit keer volledig op karakter gelopen want vanaf kilometer 4 overal pijntjes. Voet, kuit, achillespees, weer voet, enkel, etc. Die pijntjes bleven maar doorgaan en weggaan. Precies halverwege ook even moeten stoppen om de enkels wat op te rekken. Pas na 10-11km helemaal lekker in het ritme gekomen en redelijk kunnen uitlopen. Ik lijk wel vaker last te hebben als het kouder is, herkennen jullie dat?

Kwam uiteindelijk uit op 15km rond in net iets meer dan 1.30 uur (6.02/km). Als je de kaartjes van beide keren langs elkaar legt heb ik Nieuwegein nu uitgespeeld ;)

https://www.strava.com/activities/1391414928

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

quote:
Sinned123 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:51:
[...]

Niet @frankwopereis maar ik heb uiteindelijk longsleeve, shirt en winddicht vestje aangehad, oorwarmerband en sleeves over de longsleeve. En een 3/4tight over m'n lange kousen en een short erover want die tight schijnt door. Die oorwarmers, sleevejes en het vestje allemaal ergens onderweg afgedaan. Maar zeker de wind was echt koud. En ik liep niet heul hard.

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Na vanmorgen m'n eerste zwemles te hebben gehad stond er vanmiddag nog een 24 km trail op t programma: de Sukerbiettrail over de Lemelerberg. Het parcours gaat vijf keer zo'n vijftig meter de lucht in, waarbij de heuvel van verschillende kanten wordt beklommen. Ik denk dat er deelnemers zijn die mooie foto's hebben gemaakt: er lag sneeuw en het weer was helder waardoor je ver kon kijken. Opnieuw is deze loop me positief opgevallen: veel linten en vrijwilligers om de weg te wijzen over een ontzettend nog parcours.

Mijn derde deelname, waarbij deze keer het parcours over een stuk van een paar honderd iets anders liep 'omdat 't te slecht was'. Ik vermoed dat Staatsbosbeheer enthousiast met de werkzaamheden bezig is geweest. De tijden met de vorige edities zijn niet helemaal te vergelijken maar m'n tijd zou in de buurt zijn gekomen van die van vorig jaar. Uiteindelijk iets minder dan 2 uur over 24 km gedaan.
Strava

Acties:
  • +11Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-07 21:01

racoon

mooowwww

Vandaag in Apeldoorn de asselronde 25 km gelopen, vooraf wist ik dat mijn tijd uit 2015 (2:19) er niet aan ging, ik klokte vandaag 2:33:56 zelfde tijd als de officiŽle netto tijd.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• frankwopereis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-08 08:15

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
Sinned123 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 15:51:
[...]

T-shirt, long sleeve er over en daarover weer T-shirt van sponsor // lange tight.

Ik droomde van < 1,5u (10EM), begin was best pittig, Veluwse heuvels.. eenmaal over de helft ging het prima. Zag een pacer van 1u35, heengelopen, kort mee liften en toen besloten dat het sneller kon. Uiteindelijk 1:28:50 netto. Zeeeer tevreden dus! O-) 8) had in het begin niet gedacht dat het zo zou eindigen :)

Edit:
quote:
Dat heb ik niet meer gelezen.. Ik was daar ook in.. na de loop in knal blauw trainingsjack

frankwopereis wijzigde deze reactie 04-02-2018 20:25 (14%)

 iPad gebruiker; Android telefoon ; luistert naar Sonos ; werkt met Windows op een Macbook ; geÔnteresseerd in financiŽn en techniek ; spendeerd tijd aan nieuwbouw woning en hardopen + schopt ook tegen een bal

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-08 10:15
@SuperPoekie "Hallelujah" omg... ik vind dat al zo'n verschrikkelijk zeiknummer, maar als je wil hardlopen wil je toch niet iets horen dat nog te langzaam gaat om een baby in slaap te wiegen! :X

Wel supervet, 25 kilometer :o Da's geen kattenpis. Zag overigens op mijn Strava lijn vanuit allerlei groepen mensen die 'm hadden gelopen, blijkbaar best een populair evenement :)

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 12:17
quote:
InZane schreef op maandag 22 januari 2018 @ 08:36:
Gisterochtend de Midwinter Marathon testrun gedaan (10 em). Er waren pacers voor resp. 8, 9, 10 en 11 km/uur. Had voor mezelf al besloten dat ik met het 11 groepje mee zou gaan. Viel me onderweg toch nog een paar keer aardig tegen vanwege de klimmetjes en de gladheid. Op sommige stukken viel echt niet fatsoenlijk te lopen. Het laatste stuk kwam ik ook nog eens middenin de langzame lopers van de 8km. route terecht, dus het was soms lomp via de berm inhalen en dat soort rare fratsen :+
Uiteindelijk wel netjes een gemiddelde snelheid van 11,01 km/uur (5.27 min/km) gehaald, dus ik was achteraf toch wel tevreden.

Over 2 weken voor het echie :)
Nou, ik mocht gisteren dus aan de bak :)

Gelukkig was het dit keer niet glad, maar er stond wel een lekker fris windje. Besloten om een shirtje met daarover long sleeve en verder lange tights aan te doen. Dat was toen ik richting start liep wel frisjes, maar tijdens de wedstrijd was het prima.
Mijn ultieme tijd had ik gesteld op 1:20, maar ik wist al dat dat waarschijnlijk niet zou gaan lukken en ik had voor mezelf besloten dat al zeer tevreden zou zijn met alles onder de 1:25.

Het was dit jaar een eenzame start. Degenen die ook de 10em zouden lopen en zouden starten in hetzelfde startvak kon ik helaas niet vinden. Wel wat gebabbeld met wat andere lopers voor het startschot ging.
Nou daar ging ik. Eerste kilometer voor mijn doen veel te snel begonnen natuurlijk, maar goed. Daarna kilometer 4 en 5 behoorlijk klimmen en daar ben ik niet zo heel goed in, maar wel op een acceptabel tempo gehaald. Toen Hoog Soeren door en weer klimmen.. pfff.
Gelukkig kwam ik daar een loopster van mijn clubje tegen die op ong. dezelfde tijd als ik mikte. Daar een tijdje samen mee gelopen en wat gekletst en geouwehoerd en er kwamen zelfs nog een paar anderen aanhaken. Dat heb ik zo vol gehouden tot we weer in Apeldoorn richting Loolaan/finish liepen. Toen is het me gelukt om nog wat te versnellen en vooruit te lopen.

Uiteindelijke tijd is 1.23.39 geworden en dat week maar 2 seconden af van mijn gemeten tijd.
Zowel een PR op de 10km, 15km als op de 10 mijl gelopen, dus dik tevreden! :)

Strava or it didn't happen: https://www.strava.com/activities/1390977970

• Calitomnication
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-08 13:07

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

quote:
Galois schreef op zondag 4 februari 2018 @ 10:34:
[...]

Pure marketing. Heb zelf ooit een keer een clinic van New Balance bijgewoond, ook bij de Run2Day overigens. Tot aan de clinic associeerde ik New Balance altijd met "mall-walkers"

Dit is in the States echt een ding. Door gebrek aan stoepen en dorpskernen gaan ze maar in 'the mall' wandelen. New Balance, witte sokken tot op de knieŽn en de hele dag rondjes :)

Tijdens de clinic - ook geen koopverplichting - hebben we een schoen (VaZee 2090) getest. Prima schoen, maar was al voorzien, dus niks gekocht. Geen probleem aldus de New Balance meneer, welke maat heb je in je shirt? S-je? Hier, een shirtje van New Balance als waardering dat je de schoen hebt getest.

Een half jaar later was ik toe aan nieuwe schoenen en de VaZee's stonden in de winkel, dus toch maar een paar aangeschaft. En dat shirtje, zit eigenlijk ook wel prima. vergelijkbaar met Nike, dus doe mij ook maar een New Balance longsleeve erbij, heb ik nog nodig..

Dus, ze planten gewoon een zaadje en weten / verwachten dat een X% binnen 1 jaar een of meer producten koopt :)

Garmin Forerunner 235 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect
tips voor New York | FRIET

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hmm..

Ws. kan ik die 800KM/jaar wel redelijk veilig verhogen naar 900KM :+

Al zijn die tellers en weekdoelen (a 18KM) wel iets dwangmatigs. Gisteren had ik nog een kleine 3KM nodig om tot de 18KM te komen dus ik dacht bij mijzelf ‘ik doe een klein rondje van >3KM’ want zaterdag had ik al 12KM gelopen. Kom ik vervolgens weer thuis na een rondje van 7KM :')

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-08 08:12
Dit weekend weer begonnen met voorzichtig hardlopen. Lesje 10 van 0 to 5km gevolgd, maar hier en daar wel wat langer doorgerend omdat ik voelde dat het goed ging. Achteraf wel wat last, maar stukken minder dan een paar weken geleden. Het lijkt er op dat de fysio het bij het juiste einde had en dat mijn knieproblemen echt worden veroorzaakt door een gebrek aan spierelasticiteit in mijn bovenbenen. Vermoedelijk door te snel opbouwen in combinatie met verkeerde schoenen.

Volgende week weer naar de fysio om te kijken of de oefeningen ook meetbaar resultaat hebben gehad. Maar het voelt wel beter. Niet dat ik nu 5km aan een stuk kan rennen, maar alleen al de wetenschap dat mijn knie(en) niet naar de klote zijn geeft zoveel moed dat de pijn ook wat beter te dragen is.

• Pathogen
quote:
Calitomnication schreef op maandag 5 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Pure marketing. Heb zelf ooit een keer een clinic van New Balance bijgewoond, ook bij de Run2Day overigens. Tot aan de clinic associeerde ik New Balance altijd met "mall-walkers"
[afbeelding]
Dit is in the States echt een ding. Door gebrek aan stoepen en dorpskernen gaan ze maar in 'the mall' wandelen. New Balance, witte sokken tot op de knieŽn en de hele dag rondjes :)

Tijdens de clinic - ook geen koopverplichting - hebben we een schoen (VaZee 2090) getest. Prima schoen, maar was al voorzien, dus niks gekocht. Geen probleem aldus de New Balance meneer, welke maat heb je in je shirt? S-je? Hier, een shirtje van New Balance als waardering dat je de schoen hebt getest.

Een half jaar later was ik toe aan nieuwe schoenen en de VaZee's stonden in de winkel, dus toch maar een paar aangeschaft. En dat shirtje, zit eigenlijk ook wel prima. vergelijkbaar met Nike, dus doe mij ook maar een New Balance longsleeve erbij, heb ik nog nodig..

Dus, ze planten gewoon een zaadje en weten / verwachten dat een X% binnen 1 jaar een of meer producten koopt :)
Absoluut. Het feit dat hier al 4-5 mensen posten met de merknaam Saucony is het alleen al waard. Dat de deelnemers vervolgens Saucony associŽren met die vriendelijke mensen die niks proberen op te dringen is puur imagoverbetering en naamsbekendheid :Y Als ze dan ůůk nog eens een paar Saucony's verkopen is dat alleen nog maar de kers op de taart.

• juhet
  • Laatst online: 17-08 22:26
Het werkt blijkbaar wel voor Saucony. Ik heb hier in de buurt ook maar een plekje gereserveerd :-D

Ik kon dat op de website niet vinden, maar zo te zien is het de bedoeling dat je in sportkleding verschijnt?

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-08 16:46
@SuperPoekie @frankwopereis Aha, nog meer CB-gasten/medewerkers.
Helaas niemand herkent. Pre-race tunnelvisie en post-race zombiemode denk ik :)
Oh en het feit dat de lounge vol zat met CB'ers, Thales- en politiesporters hielp vast ook niet mee. Kon nog net een directe collega vinden in de meute.

Mijn racereport van de Asselronde:
Vooraf goed het weer in de gaten gehouden. Het zou droog blijven, maar de gevoelstemperatuur zou een aantal graden onder nul zijn. Dus: Thermo-longsleeve, m'n 'convertible' Decathlon longsleeve erover. Lange tight, handschoenen en een buff op 't hoofd.
Natuuuuurlijk gaat het sneeuwen op het moment dat ik de deur uit stap richting de auto. Nou ja, m'n lichtgewicht windjack past makkelijk in m'n Raidlight rugzak (die ook isostar, telefoon, en wat energierepen bevat, naast m'n autosleutels en pasjes).
Aankomst in Apeldoorn en direct door naar de CB-lounge, even een collega die de 10EM gaat lopen begroeten. Zelf heb ik nog een uurtje om me om te kleden, wat wc-bezoekjes af te leggen en even buiten voelen hoe koud het is: Koud. Er waait een nare wind rondom Orpheus. Maar goed het is droog en als je in de kudde van het startvak staat is er genoeg beschutting.
Na het startschot duurt het even voor vak B over de streep is. De Loolaan is weer lekker gezellig en omdat het zo breed is geen slalommen nodig.
Het eerste deel richting Assel wind in de rug en lekker laten gaan op de afdalingen en aanhaken bij de volgende groep berg-op. Korte onderbreking voor een pitstop rond de 15kilometer. En rechtsaf de Hardwerwijkerweg op, dat verschrikkelijke stuk omhoog tot aan de Aardhuisweg. Nu begint mijn linkerkuit zich een beetje te roeren. 'F*ck, niet het zelfde als vorig jaar, toch?', denk ik bij mezelf. Toen schoot de kramp erin bij 24 kilometer. Toch maar iets kalmer aan. Ook mijn rechter knie laat zich niet onbetuigd en lijk soms vast te willen schieten. Dat euvel is gelukkig met wat 'hakken-billen' iedere keer weer een paar honderd meter te onderdrukken. Ik kijk nu zo af ene toe op m'n horloge. Een PR zit er niet meer in, vermoed ik op dat moment, versnellen lukt niet met een zeurende kuit.
Krijg nog een beuk van een Duitser die, ondanks dat de weg hier breed genoeg is, toch tussen twee man door wil schieten en me vol op de schouder raakt. Danke schŲn,
Mijn Waterloo van vorig jaar, het 24km bord, loop ik zonder problemen voorbij. Toch nog even aanzetten. Als ik nu kapot ga kan ik het kruipen....
En dan de finish: 2:13:07.
Vergeleken met eerdere edities:
2016 - 2:12:56
2017 - 2:14:48
Mooi ertussen dus. En volgens Strava in het laatste deel toch wat PR's gepakt op de segmenten. Ging ik toch harder dan het voelde.

Wat me opviel was het aantal mensen dat in een T-shirt en korte broek aan het lopen was. En dat waren zeker niet de toppers, bij wie ik het me nog enigszins kan voorstellen. Wat lijkt me dat koud, zeker de laatste 10km vol in de wind.....

Running may be the only sport in which the less talented and accomplished athletes actually get more playing time.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@TheOmen @SuperPoekie CB = Coolblue? Zo ja, lopen jullie dan ook met een kartonnen doos? :P

vhal wijzigde deze reactie 05-02-2018 10:29 (9%)

• InZane
quote:
vhal schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:28:
@TheOmen @SuperPoekie CB = Coolblue? Zo ja, lopen jullie dan ook met een kartonnen doos? :P
Centraal Beheer ;)

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-08 16:46
quote:
vhal schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:28:
:P Wel lekker warm

Running may be the only sport in which the less talented and accomplished athletes actually get more playing time.

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

quote:
TheOmen schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:25:
Oh en het feit dat de lounge vol zat met CB'ers, Thales- en politiesporters hielp vast ook niet mee. Kon nog net een directe collega vinden in de meute.

Mijn racereport van de Asselronde:
(...)
Wat me opviel was het aantal mensen dat in een T-shirt en korte broek aan het lopen was. En dat waren zeker niet de toppers, bij wie ik het me nog enigszins kan voorstellen. Wat lijkt me dat koud, zeker de laatste 10km vol in de wind.....
Ja, ik had mijn vestje echt hard nodig op sommige stukken ondanks de laagjes die ik aanhad. Het was in de wind echt heel koud.
Enne.... Thales-medewerkers ;w daar ben ik er een van :P Maar we waren met niet zo veel dacht ik, stuk of 10?

Maar goed gedaan man! Volgend jaar ga ik weer, het was echt een mooie loop en ik heb genoten.

• Thy...
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 17-08 23:59
pfff, ik loop al drie weken flink te hoesten en af en toe keelpijn, maar op zich had ik er tijdens het hardlopen weinig last van. Helaas vorige week zo'n harde hoestbui gehad dat ik een rib gekneusd heb. En daarmee hardlopen lukt helaas niet :(

• kwakke01

kwakke01

Gister-avond nog even een ommetje gemaakt om de benen los te lopen; omdat de afstand het toeliet (rondje van 5 km) maar eens gekeken of ik het vol kon houden met een iets hoger ritme. Das valt wel tegen als je wel je beentempo, maar niet je ademhaling aanpast ^^ kwam totaal niet in mn ritme, mn hartslag zat veels te hoog en ik had het WARM... pas in de laaste km kwam ik op het lumineuze idee om mn ademhaling aan te passen aan mn nieuw aangemeten ritme, en toen ging het meteen een stuk beter. kwam uiteindelijk uit op een ritme van 166 passen, bijna 10 meer dan dat ik normaal zou lopen op zon afstand in dit tempo (~158) maar was wel helemaal kapot... voor herhaling vatbaar dus :P

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• KaiseRRuby
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17-08 14:53
Nou ja, kort ook mijn verslagje dan van de 10EM in Apeldoorn.

Vorig jaar: erg op mijn voeding gelet, geen alcohol, goed geslapen, goed voorbereid dus en helemaal klaar voor een top tijd. Finish: 1.12:57.

Dit jaar: weinig gelopen, gewisseld van fitness, boksen en hardlopen naar crossfit en hardlopen. Niet helemaal fit aan de start, avond ervoor nog in de kroeg gezeten en erg veel stress gehad.

Finish: 1.13.02.

Stomverbaasd. Kon nog wel harder maar dat bedacht ik me de laatste kilometer pas.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
TheOmen schreef op maandag 5 februari 2018 @ 10:25:
Gast indd, iets met samenwerking ziekenhuis Enschede met CB denk ik. Wel Nice geregeld met die soep broodjes warme en koude dranken! Zo wil ik wel vaker een uitnodiging ;)

 iPad gebruiker; Android telefoon ; luistert naar Sonos ; werkt met Windows op een Macbook ; geÔnteresseerd in financiŽn en techniek ; spendeerd tijd aan nieuwbouw woning en hardopen + schopt ook tegen een bal

• wezep
  • Laatst online: 17-08 15:40
Gisteren ook de 10EM in Apeldoorn gelopen. Thuiswedstrijd ;-)
Door blessures wat minder kunnen trainen en zou ook niet verwachten de tijd van vorig jaar (1:02) te kunnen lopen.
Dat klopte ook wel. Niet helemasl kapot gegaan en uitgekomen op 1:04, 70e plek overall.
Aangezien ik vorig jaar mn dochter had beloofd om de 8 van Apeldoorn te gaan lopen, heb ik s middags dus nog de 8km gelopen.
Wat een drukte zeg, pffff. s Morgens nog gestart in het wedstrijdvak, s middags in vak c. We liepen goed 53min wat erg netjes is voor mn dochter. Ze loopt pas 3 maand.
Nu een beetje zere beentjes. ;-)

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
wezep schreef op maandag 5 februari 2018 @ 21:59:
Aangezien ik vorig jaar mn dochter had beloofd om de 8 van Apeldoorn te gaan lopen, heb ik s middags dus nog de 8km gelopen.
Netjes! Zag ook iemand na de 25 nog meedoen aan de 8.. net afgekoeld en weer opnieuw.. lijkt mij maar niks.

Vanmiddag ingeschreven voor de halve van Enschede, meer mensen?

• McMiGHtY
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 17-08 12:58
Enschede niet, Leiden wel voor ingeschreven vorige week.

Ander vraagje, hier toevallig mensen die lopen op Salming schoenen?

Ik dacht altijd dat het een wazig chinees merk was, maar het komt dus gewoon uit Europa en heeft zijn basis in zaalsport schoenen.
Reviews die ik zo lees zijn erg positief.

https://www.homeride.nl/nl/homerider/martijn-rouwen

• ElectricHead
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-08 08:18

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Ga mij denk ik dit jaar nog niet inschrijven voor een halve marathon in Enschede. Ik overweeg misschien een 10 km te doen. Hoewel ik nog ruim 10 weken op mijn interval schema heb. Anders ga ik dit jaar mooi de singelloop doen en ergens tussendoor nog wel iets anders. Nog geen idee. Eerst weer lekker opbouwen wat nu goed lijkt te gaan. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Enschede doe ik niet, wel Hengelo (maar dat is begin april). Vind het wel heel goed van Enschede dat ze nu eindelijk een hele 42km hebben uitgezet ipv 2x de halve laten lopen met 2x dat geestdodende stuk tussen Glanerbrug en Enschede.
Ik ga me ook weer inschrijven voor de Marikenloop, want een vriendin wil ook wel weer een wedstrijd lopen en dan is dat echt wel een leuke en voor haar erg in de buurt.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
ElectricHead schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:58:
Ga mij denk ik dit jaar nog niet inschrijven voor een halve marathon in Enschede. Ik overweeg misschien een 10 km te doen. Hoewel ik nog ruim 10 weken op mijn interval schema heb. Anders ga ik dit jaar mooi de singelloop doen en ergens tussendoor nog wel iets anders. Nog geen idee. Eerst weer lekker opbouwen wat nu goed lijkt te gaan. :)
Jij loopt meestal ~ 4km zie ik, halve zou ik dan zeker niet doen inderdaad. 10 kan een streven zijn? Ik zou zeggen go for it! Doel uitlopen is toch prima :)
quote:
SuperPoekie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:03:
Enschede doe ik niet, wel Hengelo (maar dat is begin april). Vind het wel heel goed van Enschede dat ze nu eindelijk een hele 42km hebben uitgezet ipv 2x de halve laten lopen met 2x dat geestdodende stuk tussen Glanerbrug en Enschede.
Ik ga me ook weer inschrijven voor de Marikenloop, want een vriendin wil ook wel weer een wedstrijd lopen en dan is dat echt wel een leuke en voor haar erg in de buurt.
Ik zit er over te denken om in Hengelo ook mee te doen. De 15km lijkt me mooi maar is het verstandig om daar volle bak 15 te gaan rennen en 3 weken later de halve in Enschede? Of is 10km beter? Of is het helemaal afgeraden om mee te doen? Let wel; als ik mee doe is het volle bak, rustig rondje trainen doe ik thuis wel O-)

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

quote:
frankwopereis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:57:
Ik zit er over te denken om in Hengelo ook mee te doen. De 15km lijkt me mooi maar is het verstandig om daar volle bak 15 te gaan rennen en 3 weken later de halve in Enschede? Of is 10km beter? Of is het helemaal afgeraden om mee te doen? Let wel; als ik mee doe is het volle bak, rustig rondje trainen doe ik thuis wel O-)
Volgens mij is dat wel te doen, maar ik ben geen trainer. Ik weet wel dat er meer mensen Hengelo gebruiken als laatste snelle wedstrijd voor de hele of halve in Enschede.
De route is best mooi, gaat door het gebied tussen de Twence en de Waarbeek en dan t laatste stuk recht langs t spoor en er stond nog opvallend veel volk op de kruisingen vorig jaar (toen was het ook echt *prachtig* weer dus dat kan hebben geholpen). Je moet wel van weilanden houden ;)

• ElectricHead

ElectricHead

quote:
frankwopereis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 14:57:
[...]

Jij loopt meestal ~ 4km zie ik, halve zou ik dan zeker niet doen inderdaad. 10 kan een streven zijn? Ik zou zeggen go for it! Doel uitlopen is toch prima :)
Ik ben juist dit jaar weer overnieuw begonnen. ;) Dus vandaar dat ik nu weer op rond de 4 km zit. Verste wat ik in september vorig jaar liep was 5 km. Maar terugkerende blessure en tijdgebrek hebben de rest van het jaar roet in het eten gegooid nu weer volle bak bezig. :D

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

quote:
ElectricHead schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:13:
[...]

Ik ben juist dit jaar weer overnieuw begonnen. ;) Dus vandaar dat ik nu weer op rond de 4 km zit. Verste wat ik in september vorig jaar liep was 5 km. Maar terugkerende blessure en tijdgebrek hebben de rest van het jaar roet in het eten gegooid nu weer volle bak bezig. :D
Je hebt een terugkerende blessure (gehad? of nog steeds mogelijk?) en om in 2.5 maand naar een halve te lopen (wat je nog niet eerder gedaan hebt?) is dan wellicht te veel van het goede en vragen om die blessure terug te krijgen. Probeer de 10 (en/of een 15km wat later in t voorjaar?) zou ik zeggen. Of maximaal 'uitlopen zonder wandelen' als doel hebben voor de HM ofzo.
Maja, ik ging ook doodleuk de Asselronde lopen terwijl ik november en december amper had gelopen, dus wellicht ben ik niet de persoon die advies moet geven :P

• ElectricHead

ElectricHead

quote:
SuperPoekie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:46:
[...]

Je hebt een terugkerende blessure (gehad? of nog steeds mogelijk?) en om in 2.5 maand naar een halve te lopen (wat je nog niet eerder gedaan hebt?) is dan wellicht te veel van het goede en vragen om die blessure terug te krijgen. Probeer de 10 (en/of een 15km wat later in t voorjaar?) zou ik zeggen. Of maximaal 'uitlopen zonder wandelen' als doel hebben voor de HM ofzo.
Maja, ik ging ook doodleuk de Asselronde lopen terwijl ik november en december amper had gelopen, dus wellicht ben ik niet de persoon die advies moet geven :P
De halve was ik sowieso niet echt van plan al hoor. Laat mij eerst maar eens de 10 km vol maken. :)

Mijn blessure was terugkerend. Nu niet meer vandaar dat ik blij ben en voorzichtig vooruit ga kijken... Al is de 10 op de Enschede Marathon misschien al wel een beetje vroeg inderdaad.

Ik ben begonnen met meer midden/voorvoet landing sinds januari omdat ik een haklander ben/was. Als gevolg daarvan waren de peesjes in mijn voeten na een loopje altijd erg blij met mij (not) terwijl ik tijdens het lopen er nooit een probleem mee had. De andere loopstijl lijkt nu bij te dragen aan de oplossing voor die blessure. Daarom ga ik rustig verder met de opbouw naar 10K en kijk ik ook nog niet naar iets op korte termijn. Al wil ik wel graag.....
Ben in ieder geval de zin en lol in het rennen nog niet kwijt geraakt al zit ik er wel tegenaan te hikken om straks de deur uit te gaan na 6 uur.... Kkkkkkoooouuuudddd!!! ;)

Ach.... Ik ben ook wel enkele keren tegen beter weten in ook wel door gegaan terwijl ik beter kon stoppen. Ik ben dan ook nogal vrij eigenwijs. Maar nu gaat het dus eigenlijk eindelijk weer lekker. En let ik iets beter op met wat ik doe.

In ieder geval: Als er een ding is wat ik inmiddels heb geleerd dan is het wel dat ik naar mijn lichaam moet luisteren.

ElectricHead wijzigde deze reactie 06-02-2018 16:17 (3%)

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
SuperPoekie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:04:
[...]

Volgens mij is dat wel te doen, maar ik ben geen trainer. Ik weet wel dat er meer mensen Hengelo gebruiken als laatste snelle wedstrijd voor de hele of halve in Enschede.
De route is best mooi, gaat door het gebied tussen de Twence en de Waarbeek en dan t laatste stuk recht langs t spoor en er stond nog opvallend veel volk op de kruisingen vorig jaar (toen was het ook echt *prachtig* weer dus dat kan hebben geholpen). Je moet wel van weilanden houden ;)
Weilanden zijn prima, liefst met koe =)
Denk dat ik die dan ook pak!
quote:
ElectricHead schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 15:13:
[...]

Zoiets zag ik, goed bezig! :)

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-08 08:01

Aight!

'A toy robot...'

Na alle tips hiero, body glide binnen.

Zaterdag nog even de 10km kruikenloop mee pakken en kijken of het helpt tegen schuurplekken!

Afgelopen zondag ook de 25 km duurloop gedaan voor de Marathon Rotterdam, wel weer even wennen zeg!

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 31-07 19:48
quote:
frankwopereis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:38:
[...]

Weilanden zijn prima, liefst met koe =)
Denk dat ik die dan ook pak!

[...]
say what? :? 8)7

• Bartske
  • Laatst online: 23:05

Bartske

Valar Morghulis

quote:
Aight! schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:52:
Na alle tips hiero, body glide binnen.

Zaterdag nog even de 10km kruikenloop mee pakken en kijken of het helpt tegen schuurplekken!

Afgelopen zondag ook de 25 km duurloop gedaan voor de Marathon Rotterdam, wel weer even wennen zeg!
Waarom niet gewoon vaseline? Als het voor je tepels is werkt een strak ondershirt bij mij ook goed (zeker ook wel lekker in dit weer).

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• bvsteyn
quote:
Bartske schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Waarom niet gewoon vaseline? Als het voor je tepels is werkt een strak ondershirt bij mij ook goed (zeker ook wel lekker in dit weer).
Eens! gebruik zelf vaak een strak ondershirt en dan heb ik er ook geen last van! Die keren dat ik er wel last van heb is als je een goedkoop shirt van het werkt krijgt en dan vergeet de tepels in te smeren.. auw.. ;w

• Sinned123
Wat betreft insmeren, ik had het nooit eerder gedaan.
Maar afgelopen zondag moest ik 30KM lopen en had wel eens last van schuurplekken mijn bovenbenen (zijn wat aan de forse kant) en bij mijn rug bij het labeltje.
Dus ik braaf labeltje eruit en me benen en rug netjes met vaseline ingesmeerd.

Nou kom ik thuis na mijn loopje, heeft de naad van de onderbroek de hele tijd tegen me edele delen aan zitten scheuren (met de douche erop doet dat echt pijn). En me teen zat onder het bloed.
De pegasus34 is smaller dan de pegasus33... Met korte afstanden had ik er geen last van.
Maar geen last van bovenbenen en rug 8)7

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

quote:
Zucht... die reactie zegt meer over jou dan over mij |:(

• bvsteyn
quote:
frankwopereis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:15:
[...]

Zucht... die reactie zegt meer over jou dan over mij |:(
Niet zo aangebrand.. ;)
Was lollig bedoeld. Flauwe grap..excuus.

• Aight!
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-08 08:01

Aight!

'A toy robot...'

quote:
Bartske schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:56:
[...]

Ja dat heb ik gebruikt, maar krijg alsnog schuurplekken tussen mijn benen bij lange afstanden, dus nu even iets anders proberen :)

• fjorden
  • Niet online
quote:
Galois schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:02:
Goede tip (@retlaw, @Pathogen, @tlpeter)!

Ik heb zojuist ook een afspraak gemaakt bij de Saucony Stride Lab...
Zonder dit topic had ik niet van het stride lab geweten. Ik ben benieuwd naar hoe het zich verhoudt met een 'gewone' test in de winkel. Sinds ik vorig jaar intensiever ben gaan trainen (voor mij betekent dat rond de 30K per week) heb ik bij de langere afstanden (25K+) last van blauwe teennagels (aan beide voeten de tweede teen).

Het lijkt alsof de voet wat opzwelt of ik loop met verkrampte tenen of de schoen is te smal. Voor dat laatste heb ik bij de hardloopwinkel brede Altra schoenen gekocht, maar die hebben net teveel demping voor mij. Het experimenteren met andere schoenen op langere afstand betekent pas na de koop erachter komen of de schoenen het probleem verhelpen. Dat wordt best prijzig zo. Hopelijk biedt het stride lab uitkomst.
quote:
kwakke01 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:19:
Gister-avond nog even een ommetje gemaakt om de benen los te lopen; omdat de afstand het toeliet (rondje van 5 km) maar eens gekeken of ik het vol kon houden met een iets hoger ritme. Das valt wel tegen als je wel je beentempo, maar niet je ademhaling aanpast ^^ kwam totaal niet in mn ritme, mn hartslag zat veels te hoog en ik had het WARM... pas in de laaste km kwam ik op het lumineuze idee om mn ademhaling aan te passen aan mn nieuw aangemeten ritme, en toen ging het meteen een stuk beter. kwam uiteindelijk uit op een ritme van 166 passen, bijna 10 meer dan dat ik normaal zou lopen op zon afstand in dit tempo (~158) maar was wel helemaal kapot... voor herhaling vatbaar dus :P
In je verhaal lees ik niet wat je hebt geprobeerd aan de warmte te doen. Mijn theorie is dat het lichaam extra veel energie verspilt om de warmte af te voeren, wat het tempo/ritme ernstig beperkt. Als ik om mij heen kijk, verbaas ik mij hoe dik anderen vaak gekleed zijn. Het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er veel personen te warm zijn gekleed en daardoor minder snel zijn, terwijl ze voor hun gevoel aan hun max zitten. Dat zit het lichaam ook, maar de energie wordt verspild.

Ik hou niet zo van laagjes uitdoen onderweg, dus ik begin meestal te koud (of ik ga even touwtje springen als het buiten echt koud is voordat ik de deur uit ga), maar na 10-15 minuten is het lichaam opgewarmd en dan is mijn kleding precies goed.

In het kort mijn tip: probeer eens (voor jouw gevoel) iets te koud gekleed te gaan en kijk wat dat met jouw prestaties doet op hetzelfde rondje. Ben benieuwd!

• InZane
quote:
fjorden schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:24:
[...]
In je verhaal lees ik niet wat je hebt geprobeerd aan de warmte te doen. Mijn theorie is dat het lichaam extra veel energie verspilt om de warmte af te voeren, wat het tempo/ritme ernstig beperkt. Als ik om mij heen kijk, verbaas ik mij hoe dik anderen vaak gekleed zijn. Het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er veel personen te warm zijn gekleed en daardoor minder snel zijn, terwijl ze voor hun gevoel aan hun max zitten. Dat zit het lichaam ook, maar de energie wordt verspild.

Ik hou niet zo van laagjes uitdoen onderweg, dus ik begin meestal te koud (of ik ga even touwtje springen als het buiten echt koud is voordat ik de deur uit ga), maar na 10-15 minuten is het lichaam opgewarmd en dan is mijn kleding precies goed.

In het kort mijn tip: probeer eens (voor jouw gevoel) iets te koud gekleed te gaan en kijk wat dat met jouw prestaties doet op hetzelfde rondje. Ben benieuwd!
Ik hanteer altijd de +10 graden regel, wat kleding betreft. Dus als het 10 graden is, ga ik met korte broek en shirtje de deur uit. Laagjes uitdoen onderweg hou ik ook niet van.
Gisteravond nog even een klein rondje lopen. Gewoon shirtje, long sleeve en lange tights aan. Niks geen gedoe met thermospul of 3 of meer lagen kleding. Wel voor het eerst deze winter maar eens handschoentjes aangedaan, maar kwam alsnog met zweethanden thuis.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gisteravond was het wel goed te doen met een tight, thermo, longsleeve, buff om het hoofd en dunne handschoenen. In het begin wat frisjes maar na een kilometer was het prima. Het scheelde wel dat er weinig wind stond.

• ElectricHead

ElectricHead

Gisteravond ook gelopen. Tight, thermoshirt met een kort shirt er over en een niet al te dik jack. Muts, buff om de nek en dunne handschoenen. Zoals hierboven inderdaad, eerste kilometer best fris daarna heerlijk.

• kwakke01

kwakke01

quote:
fjorden schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:24:
[...]
...
[...]

Dat te warm gekleed zou natuurlijk kunnen, maar ik denk dat dat nog wel meevalt; ik loop in de winter met een hardloopshirt van de decathlon (fleece body, wat ook meteen een beetje als wind-breaker fungeert) en dunne (winddoorlatende) mouwen. Zou voor temperaturen van ronde het vriespunt toch niet tť warm moeten zijn. zaterdag had ik hetzelfde shirt aan op de HM, en dat was prima (zelfs te koud toen ik de laatste 1/2 km uitliep). Onderkoeling ben ik niet zo bang voor met het hardlopen, oppakken van een verkoudheid weer wel omdat je natuurlijk behoorlijk zweet en met deze temperaturen snel afkoelt. Alternatief is dat ik alleen een dry-fit shirt aandoe, maar dat lijkt me wel erg koud (en dan met name dat je te snel afkoelt zodra je stopt met lopen) wat dragen jullie momenteel dan?

• Westbaas
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13-08 00:30
Heeft er iemand ervaring met het hardlopen icm een FitBit? Ik ben al een tijdje aan het lopen met alleen runkeeper, maar zoals vele van jullie, hou ik van gadgets en wil ik een activity tracker aanschaffen.

Waarom hier en niet in het grote ‘Sporthorloge met GPS topic’? Omdat ik geen sporthorloge met gps wil, puur en alleen een activity tracker met als hoofddoel hardlopen 😜

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren weer voor het eerst gelopen sinds mijn griep van vorige week. Ansich ging de training boven verwachting goed, maar je merkt gewoon dat je er 1 week uit hebt gelegen. Heb me maar in een lager groepje ingedeeld (24s ipv 23s per 100m). Maar na de 6e ronde begin je toch te merken dat je lichaam het zwaar begint te krijgen. Conditioneel zat het wel prima, maar m'n benen werden zwaar.

Enfin, heb weer een training achter de rug, over 45 dagen is de Venloop HM, dus ik heb nog tijd genoeg om goed te herstellen en terug te komen op schema :).

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-08 09:07
@Westbaas
Een hardlopen 'tracken'zonder GPS/Glonas lijkt mij vrij nutteloos. Het enige wat dan gemeten kan worden je met wat geluk je cadans en hartslag. maar hartslag meten op de pols tijdens hardlopen is niet betrouwbaar.
Dus wat wil je eigenlijk kunnen registreren?

Tazzios wijzigde deze reactie 07-02-2018 09:40 (9%)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Tazzios schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:39:
@Westbaas
Een hardlopen 'tracken'zonder GPS/Glonas lijkt mij vrij nutteloos. Het enige wat dan gemeten kan worden je met wat geluk je cadans en hartslag. maar hartslag meten op de pols tijdens hardlopen is niet betrouwbaar.
Dus wat wil je eigenlijk kunnen registreren?
Nou ja, er zit wel een verschil tussen de ene O-HS sensor en de andere. De scosche's e.d. zijn prima maar de gmiddelde sensor in een Fitbit/smartwatch raakt al van streek als je hardloopt. Ook de Garmins zitten er wel eens naast of hebben grote issues om je HS te meten als het wat kouder is. Gisteren heb ik maar even mijn HS-band uit een verhuisdoos gevist omdat de FR235 ronduit slecht werkt met deze temperaturen.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:39
quote:
Westbaas schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:31:
Heeft er iemand ervaring met het hardlopen icm een FitBit? Ik ben al een tijdje aan het lopen met alleen runkeeper, maar zoals vele van jullie, hou ik van gadgets en wil ik een activity tracker aanschaffen.

Waarom hier en niet in het grote ‘Sporthorloge met GPS topic’? Omdat ik geen sporthorloge met gps wil, puur en alleen een activity tracker met als hoofddoel hardlopen 😜
Dan moet je toch in Het grote Sporthorloge met GPS topic zijn

Zoals daar ook aangegeven:
quote:
MrAcid schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:08:
Zolang het maar wel over het gebruik specifiek voor (duur)sporten blijft gaan lijkt de discussie mij relevant (en boeiend!). Dat is ook nog steeds in de geest van het topic.

• Roadman
quote:
kwakke01 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:31:
[...]

Onderkoeling ben ik niet zo bang voor met het hardlopen, oppakken van een verkoudheid weer wel omdat je natuurlijk behoorlijk zweet en met deze temperaturen snel afkoelt.
Gelukkig wordt je niet verkouden van kou ;)

Net nog even een rustig rondje van 6,5 km gemaakt, lekker in het zonnetje O+
Veeeel beter dan gisteren, ook in de zon maar met nog een ijskoude wind.

• Pathogen
Nee, je wordt verkouden van het oplopen van een virusje en een te lage weerstand hebben. Dat tweede kun je prima met kou voor elkaar krijgen ;)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:52
Met z'n alle binnen bij de verwarming geeft meer risico op de griep hoor :)

• Pathogen
Tsja, ik loop dan ook niet de hele dag hard ;)

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-08 10:26
Zijn er nog tweakers met tips voor mooie wandel / hardloop routes in (de buurt van) Ermelo? Ben daar aankomend weekend en wil graag van de gelegenheid gebruik maken om daar een mooi rondje te lopen. Denk aan iets tussen de 10 en 15km. Tips zijn welkom :)

Net trouwens op een haar na mijn 2018 10km goal gemist... Klokte af op 45:13. Die 45- gaat er dus wel komen als het zo doorgaat :D. Wat een perfect loop weer is dit toch, love it!

Edit:
Loop met deze temperaturen in een t-shirt met daarover een long sleeve shirt, en een dunne trainingsbroek. Thermoshirt is nog niet de kast uit geweest dit jaar.

Gaargod wijzigde deze reactie 07-02-2018 21:23 (16%)

• fjorden
  • Niet online
quote:
kwakke01 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:31:
Dat te warm gekleed zou natuurlijk kunnen, maar ik denk dat dat nog wel meevalt; ik loop in de winter met een hardloopshirt van de decathlon (fleece body, wat ook meteen een beetje als wind-breaker fungeert) en dunne (winddoorlatende) mouwen. Zou voor temperaturen van ronde het vriespunt toch niet tť warm moeten zijn. zaterdag had ik hetzelfde shirt aan op de HM, en dat was prima (zelfs te koud toen ik de laatste 1/2 km uitliep). Onderkoeling ben ik niet zo bang voor met het hardlopen, oppakken van een verkoudheid weer wel omdat je natuurlijk behoorlijk zweet en met deze temperaturen snel afkoelt. Alternatief is dat ik alleen een dry-fit shirt aandoe, maar dat lijkt me wel erg koud (en dan met name dat je te snel afkoelt zodra je stopt met lopen) wat dragen jullie momenteel dan?
Ik ben reuze benieuwd naar je loopprestatie met een dry-fit shirt met lange mouwen. Waarom?

Je schrijft dat je met een shirt met fleece body loopt, maar met dunne mouwen ťn je behoorlijk aan het zweten bent. Als ik het zo lees, dan is jouw core body veel te warm. Je draagt kleding dat je warm houdt, maar door de inspanning maakt het lichaam voldoende warmte en de kleding zou juist de warmte zo moeten reguleren dat het je droog houdt door je zweet naar buiten te transporteren.
Idealiter is je kleding dus juist andersom.
Een dunne core body en eventueel dikkere mouwen met handschoenen. Het zijn juist de extremiteiten (handen/voeten) die vaak wat meer op temperatuur moeten worden gehouden. En anders heb je nog losse mouwtjes die je kan combineren.

Het laagjes systeem dat je op veel hardloopwebsites leest en in winkels als advies krijgt: het middelste laagje dat isoleert, en ook wel warmte afvoert, is alleen nodig als het echt koud is. Dat geldt ook voor het buitenste laagje dat je beschermt tegen de elementen, harde wind of regen. Voor de normaal vrij zachte winters hier in Nederland is dat niet nodig.

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, de een heeft het sneller koud dan de ander. Ik heb het de eerste minuten als ik buiten kom koud en na het hardlopen als ik ben gestopt en stil sta, dan krijg ik het ook snel koud, maar om je tijdens het hardlopen erop te kleden om die kou achteraf te voorkomen, verergert het juist. Ik heb soms wel een dun windjack mee in mijn broekzak.

Een nat lichaam van het zweet is veel lastiger om warm te houden dan een droog lichaam waarbij de kleding het zweet heeft afgevoerd, maar ook en belangrijker, dunner is gekleed, zodat er minder wordt gezweet.

Bijkomstigheid is dat je ook nog sneller/gemakkelijker loopt doordat je het minder warm hebt.

Het kan zijn dat je het niets vindt en de hele weg koud blijft, maar ik zou het zeker eens proberen.

• acidd91
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18-08 09:27
Ik heb een (hopelijk lichte) blessure opgelopen, waardoor ik zondag niet de halve marathon kan lopen (Groet uit Schoorl). Iemand interesse in overname van het startbewijs? Is voor het eerste startvak.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Koukleum in da house :w

Met dit weer heb ik standaard een thermo (lange mouwen) met daar overheen een shirt met lange mouwen + van die duimgaten. Dikke handschoenen aan, shirtje over de duimen zodat er absoluut geen wind naar binnen kan, muts op hoofd en klaar om te gaan lopen. De eerste meters heb ik het vrij fris, maar daarna lekker warm en kan ik het ook prima volhouden. Enige nadeel is dat ik, zodra ik stil sta, heel snel afkoel, dus moet zo rap mogelijk naar binnen als de activiteit er eenmaal opzit.

* Calitomnication kan niet wachten tot het weer warmer gaat worden

• kwakke01

kwakke01

quote:
fjorden schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:38:
[...]

Ik ben reuze benieuwd naar je loopprestatie met een dry-fit shirt met lange mouwen. Waarom?

Je schrijft dat je met een shirt met fleece body loopt, maar met dunne mouwen ťn je behoorlijk aan het zweten bent. Als ik het zo lees, dan is jouw core body veel te warm. Je draagt kleding dat je warm houdt, maar door de inspanning maakt het lichaam voldoende warmte en de kleding zou juist de warmte zo moeten reguleren dat het je droog houdt door je zweet naar buiten te transporteren.
Idealiter is je kleding dus juist andersom.
Een dunne core body en eventueel dikkere mouwen met handschoenen. Het zijn juist de extremiteiten (handen/voeten) die vaak wat meer op temperatuur moeten worden gehouden. En anders heb je nog losse mouwtjes die je kan combineren.

Het laagjes systeem dat je op veel hardloopwebsites leest en in winkels als advies krijgt: het middelste laagje dat isoleert, en ook wel warmte afvoert, is alleen nodig als het echt koud is. Dat geldt ook voor het buitenste laagje dat je beschermt tegen de elementen, harde wind of regen. Voor de normaal vrij zachte winters hier in Nederland is dat niet nodig.

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk, de een heeft het sneller koud dan de ander. Ik heb het de eerste minuten als ik buiten kom koud en na het hardlopen als ik ben gestopt en stil sta, dan krijg ik het ook snel koud, maar om je tijdens het hardlopen erop te kleden om die kou achteraf te voorkomen, verergert het juist. Ik heb soms wel een dun windjack mee in mijn broekzak.

Een nat lichaam van het zweet is veel lastiger om warm te houden dan een droog lichaam waarbij de kleding het zweet heeft afgevoerd, maar ook en belangrijker, dunner is gekleed, zodat er minder wordt gezweet.

Bijkomstigheid is dat je ook nog sneller/gemakkelijker loopt doordat je het minder warm hebt.

Het kan zijn dat je het niets vindt en de hele weg koud blijft, maar ik zou het zeker eens proberen.
ik ga het zeker proberen, thanks iig voor de tip en de uitgebreide onderbouwing! d:)b

morgen wss weer lopen; dus zal eens kijken wat ik in mn kast kan vinden :)

• Roadman
Ziezo, nog even voor de eventuele sneeuw een rondje gedaan en nu lekker uitrusten tot zondag.
Nog meer hardlopende tweakers die zondag in Schoorl gaan rennen? Ik zelf loop die 30 KM als voorbereiding op de Marathon van Rotterdam. Ben benieuwd of er weer sneeuw ligt zoals vorig jaar.

• Pathogen
Zit grmbl de grmbl nog steeds op een telefoontje van de dokter te wachten! Die lui snappen na 4 keer nog steeds niet dat als ik vraag of ze mij willen bellen ipv mijn vrouw, ze dan ook echt MIJ bellen! Toen was mijn pauze alweer voorbij waarin ik eigenlijk had willen lopen...

En ik zit nu natuurlijk te wachten tot de dokter terug is van zijn lunchpauze...

Pathogen wijzigde deze reactie 09-02-2018 13:31 (14%)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Pathogen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:31:
Toen was mijn pauze alweer voorbij waarin ik eigenlijk had willen lopen...
Dat wordt dan s'avonds lopen :P

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Vanavond barst hier het carnavalsgeweld los. Ik hoop dat ik er goed doorheen ga komen. Probeer de komende dagen nog zo veel mogelijk te lopen, maar aangezien onze agenda stampvol zit met allerlei activiteiten kan het zomaar zijn dat ik 1 of 2 trainingen ga missen.

Eigenlijk ben ik niet zo blij met de datum van de Venloop. Het is een mooie loop en qua tijd zeker lekker. Meestal een heerlijke lentedag met een zonnetje en 15 graden ofzo, maar qua carnaval niet heel handig.

Nu zullen de meeste van hier wel geen carnaval vieren dus denken; " gast, doe eens normaal en maak je niet zo druk" . :P. Anyway, het worden drukke dagen en ik hoop ze goed te doorstaan.

* Calitomnication zal zich waarschijnlijk eind volgende week weer melden :w :w

• Pathogen
quote:
vhal schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:59:
[...]

Dat wordt dan s'avonds lopen :P
Nope! Doktersafspraak gehad en toch nog om 14u mijn pauze genomen :)
Meteen bij de Slegte "Chi Running" opgepikt, die zag ik van de week al liggen, maar geen idee waarom ik hem toen niet heb gekocht.

• MrBerger
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 06:01
Helaas nog steeds een wat gevoelige knie, dus niet gelopen afgelopen weekend. Mijn coach maar gevraagd om mijn trainingsprogramma wat aan te passen: even een pas op de plaats (pun intended) lijkt gewenst.
Daarnaast ga ik een, via mijn werk, een opleiding volgen die nogal wat tijd gaat kosten. Ik hoop dat mijn lopen hier niet al te veel onder gaat lijden, al denk ik van wel...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Pathogen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:29:

Meteen bij de Slegte "Chi Running" opgepikt, die zag ik van de week al liggen, maar geen idee waarom ik hem toen niet heb gekocht.
Misschien omdat het een zweverig boek vol pseudowetenschap is? :P

Seriously though, er staan genoeg interessante dingen in maar van natuurkunde heeft meneer Dreyer weinig begrepen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• cverkooyen
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 00:33
quote:
Roadman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:24:
Ziezo, nog even voor de eventuele sneeuw een rondje gedaan en nu lekker uitrusten tot zondag.
Nog meer hardlopende tweakers die zondag in Schoorl gaan rennen? Ik zelf loop die 30 KM als voorbereiding op de Marathon van Rotterdam. Ben benieuwd of er weer sneeuw ligt zoals vorig jaar.
Ik ga de hm doen. Vorig jaar lag er nog sneeuw tijdens het lopen =)

• BakkerM
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-08 13:34
Zo, vandaag weer een rondje 'enthousiast en heerlijk naief' gelopen.

Direct vanaf de start liep ik zo'n 100 meter achter een jonge dame die om de hoek kwam zeilen. Ergens rond de 20 jaar en een BMI die niet veel hoger was, dus ik er achteraan. Nu ben ik iets ouder en piertsje hogere BMI, dus na 1,5km ging zij de verkeerde kant op (of ik) en was ik al redelijk kapot. Niet 'te pakken gekregen' overigens. :9

Uiteindelijk ben ik doorgerend en heb ik er een soort van coopertest van gemaakt (na 12 minuten was t licht uit). Na een beetje loswandelen vervolgens nog 4km op normaal tempo gelopen voor ik klaar mee was.

Morgen maar op normaal tempo stukje lopen 8)

• ThatsHollywood
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18-08 13:01
quote:
BakkerM schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:50:

Direct vanaf de start liep ik zo'n 100 meter achter een jonge dame die om de hoek kwam zeilen. Ergens rond de 20 jaar en een BMI die niet veel hoger was, dus ik er achteraan.
Beste motivatie om net dat beetje extra te geven :)

• bvsteyn
quote:
cverkooyen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:59:
[...]

Ik ga de hm doen. Vorig jaar lag er nog sneeuw tijdens het lopen =)
Ik loop morgen de 30km..ben benieuwd. Eerste keer Schoorl!

• cverkooyen
quote:
bvsteyn schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:05:
[...]

Ik loop morgen de 30km..ben benieuwd. Eerste keer Schoorl!
Ik vond het vorige keer (ook de hm) een top parcours!

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Schoorllopers success morgen! *O*

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:06
Lekker terug van de Hardloopwinkel Roadrunners 5 km in Leiden. Sinds dit jaar probeer ik wat wedstrijdjes mee te pakken, kijken of dat bevalt. Ben al meteen bij een nadeel gekomen; als je vooraan wil staan, sta je in de rij kou te kleumen, maar wachten tot de rest is gestart en warm blijven zorgt dat je iedereen moet inhalen... Bij deze temperatuur toch maar besloten om achteraan te starten, op een veels te smal fietspad dus via het gras mensen in moeten halen op een te hoog tempo van 4:11. Daarna rustig op mijn doel verder van 5:00 wat ik tot 3 km volhield. Toen kwam het, forse wind tegen en dat 1,5 km lang. Achter me liep iemand te schuilen (ik ben 2.05m lang haha) voor de wind; die gaf aan het dankzij mij vol te houden. Dat stuk ging helaas fors langzamer op 05:33. De laatste 500 meter dus alles op alles gezet om richting die 05;00 te komen, met eindsprint voor de laatste 50 meter. Toen was ik leeg; 5:09 gemiddeld. WŠt een wind tegen zeg...Zonder die wind was ik ruim onder de 5 gekomen vermoed ik! Mooi streven voor volgende keer.

25:38 officiŽle tijd.

En natuurlijk is dit liegen zonder strava --> https://www.strava.com/activities/1402168174

edit: oeps; de 4:27 bleek zelfs 4:11 te zijn! 8)7

MoiZie wijzigde deze reactie 11-02-2018 13:22 (3%)

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-08 19:14
Ik gebruik Runkeeper voor het loggen van mijn activities en heb regelmatig dat activities automatisch worden beŽindigd zonder notificatie of actie door mij.

Ik gebruik een Apple Watch (series 3) in combinatie met een iPhone 7. App draait op beide devices en ze zijn ook gesynchroniseerd, in de zin van: als ik een activity start op mijn iPhone zie ik dat ook terug op mijn watch, m.a.w. de activity wordt daar ook gestart en ik kan actuele stats bekijken.

Het is nu een aantal maal voorgekomen dat een activity al heel snel na de start werd beŽindigd (binnen 2 minuten), maar gisteren had ik voor het eerst dat deze na een goed half uur opeens stopte. Runkeeper heeft dan ook de gegevens al opgeslagen, dus ik ben niks kwijt ofzo, maar ik was nog volop bezig met een training en het schema stopt dan natuurlijk ook.

Wat ik nog wil proberen om te lopen zonder de watch, maar het is juist handig dat ik actuele stats kan bekijken tijdens het lopen. En ik wil ook muziek luisteren dus ik moet mijn iPhone sowieso ook meenemen.

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• ericplan
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

3335 Wp PV 4,8 GJ Zonneboiler

@Bananeman Bij mij hangt Runkeeper altijd wanneer ik tijdens een training via Spotify muziek luister. Via iTunes gaat wel goed. Muziekkeuze ingesteld via Runkeeper.

ZonPHP site PVOutput site

• Bananeman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 17-08 19:14
@ericplan Ik luister Spotify, maar in Runkeeper heb ik “None” ingesteld als muziek. Ik start de Spotify app dus handmatig en kies zelf een playlist voordat ik vertrek.

Motormedia.nl Motor-forum.nl Motorshopper.nl Motormeuk.nl Motorstek.nl

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag een lange Duurloop gedaan voor mijn eerste marathon,30,17 km in 3:00:00

• bvsteyn
Zo inmiddels weer thuis en fris gedoucht. Heb vandaag de Groet uit Schoorl run gelopen. Mooie loop in een prachtige omgeving. Wel stukken in de duinen waar ik compleet gezandstraald werd en grote stukken vol tegenwind! Maar goed dat mag de pret niet drukken! Officiele tijd 2:22:58! Zeer tevreden mee..want niet eerder dit parcours gelopen en ook nog nooit deze afstand!

Strava;
https://www.strava.com/activities/1402410028

• cverkooyen
Ik heb ook de groet uit Schoorl run gelopen maar dan de HM eindtijd 1:46:42. Erg blij mee aangezien ik dit jaar max 12,5 km heb gelopen!

Strava https://www.strava.com/activities/1402331455

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
quote:
racoon schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:06:
Vandaag een lange Duurloop gedaan voor mijn eerste marathon,30,17 km in 3:00:00
Ook ik heb vandaag voor het eerst in anderhalf jaar een 30+ km gelopen. Ik voelde me aan de start niet echt fris, en met iets meer dan een liter vocht (bleek veel te veel toen ik thuis kwam) op mijn rug kon ik niet echt lekker lopen. Ik ben niet niet echt in de problemen gelopen en heb redelijk vlak kunnen lopen. Hier en daar wat kleine hoogteverschillen meegepakt maar alles op asfalt gedaan en niet gaan crossen. Uiteindelijk iets minder dan 2:40 over iets meer dan 30km gedaan. Ik wil nog wel een paar van zulke trainingen proberen in te plannen voorafgaand aan Rome op 8 april.
Strava!

• racoon

racoon

mooowwww

quote:
Arie- schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:51:
[...]

Ook ik heb vandaag voor het eerst in anderhalf jaar een 30+ km gelopen. Ik voelde me aan de start niet echt fris, en met iets meer dan een liter vocht (bleek veel te veel toen ik thuis kwam) op mijn rug kon ik niet echt lekker lopen. Ik ben niet niet echt in de problemen gelopen en heb redelijk vlak kunnen lopen. Hier en daar wat kleine hoogteverschillen meegepakt maar alles op asfalt gedaan en niet gaan crossen. Uiteindelijk iets minder dan 2:40 over iets meer dan 30km gedaan. Ik wil nog wel een paar van zulke trainingen proberen in te plannen voorafgaand aan Rome op 8 april.
Strava!
Top gedaan, ik loop als alles goed gaat een 30 km wedstrijd en een 32 km training voor Rotterdam

• Roadman
Ook aanwezig in Schoorl vandaag, de 30 km als training voor Rotterdam.
Het idee was rustig aan te lopen, maar dat is natuurlijk hopeloos mislukt. Na 15 km had ik in de gaten dat er wel eens een nieuw PR voor de halve marathon in zou kunnen zitten. En zo geschiede, ruim 4 minuten van mijn vorige PR eraf gelopen. Even nog eraan gedacht bij de splitsing van de hm eraf te gaan in plaats van door te lopen voor de 30 km maar uiteindelijk niet gedaan. Hard doorgelopen tot de 21,1 km en de overige 9 km rustig uitgelopen. Uiteindelijk in 2 uur en 40 minuten binnen.

Prima loopje!! (op het gezandstraald worden na dan)

• Sinned123
Ik heb net als Moizie gelopen in Leiden vandaag maar dan de 15KM ipv 5KM.
Ik wilde een poging wagen voor een sub 1:05.
Ik wist dat er vandaag veel wind zou staan, dus ik had een beetje naar het parcours gekeken.
1e 5KM wind mee, daarna tot 9KM vol tegen, 10-14KM een rondje in een park dus van alles wat en laatste KM vol tegen.
Ik vol goede moed op de 1e 5KM 20sec op mijn schema gepakt, daarna draaide ik de polder in en stond de wind pal op mijn snufferd. Op de 1e KM heb ik alleen moeten lopen en dat was al voldoende om niet alleen die 20sec te verspelen maar zelfs achterstond op te lopen op mijn schema.
Daarna gelukkig met wat anderen kop over kop gelopen zodat het tempo niet naar 5:00+/km ging, maar ik verloor elke KM alsnog 20/25sec.
Het heilige vuur was toen reeds weg en heb plichtmatig mijn km's volgebracht.
Uiteindelijk op een iets te lange 15KM (bordje 15K stond 150meter voor de finish) op 1:07:52 afgetikt.

Strava linkje

• TheZoo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-08 09:02

TheZoo

Animals Behind Bars

Vorige week zondag nog een lekkere duurloop gedaan van bijna 15 km en afgelopen week nog 2 keer 6,5 km gelopen zonder problemen. Gisteren begon ik tijdens mijn rustige duurloop na een km of 6 een beetje pijn te voelen in de buitenkant van m'n knie. Werd langzaam erger. Route uiteindelijk ingekort en naar huis.
Lijkt op een lopersknie :| maar een afspraakje met een fysio gaan maken. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.
M'n eerste hardloop blessure :'(

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:52
Heb ik ook af en toe.
Gisteren echt maar 2,5km gelopen en toen ik thuis kwam een zeurende knie.
Afgelopen vrijdag nog oefeningen gedaan hiervoor en juist iets zwaarder (legpress voor exta spierkracht)
Het kan dus een reactie zijn op meer trainen of juist zwaarder trainen.
Maar uiteraard ben ik geen fysio dus zeker die afspraak maken!

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:30

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik heb zaterdag de Jutbergtrail gelopen, georganiseerd door av Gelre. Het begin was niet veelbelovend: 's ochtends viel ik op de trap, en met schaafwondjes op knie, elleboog en een flink pijnlijke plek op m'n bil kon ik vervolgens naar de start. 30km is maar een rotafstand, het is niet echt lang, maar ook wel weer zo lang dat je bij een trail niet helemaal aankunt op verzorgingsposten. Dus toch maar m'n waterrugzak gepakt en een flesje elixer gemaakt (citroensap-agavesiroop-rijstsiroop in gelijke verhoudingen). Het parkoers ging door het nationaal park Veluwezoom. Het was al weer een paar jaar geleden dat ik daar was geweest en ik was wel een beetje vergeten hoe geaccidenteerd het terrein daar is. De start was op een atletiekbaan en het publiek was ook iets meer hardloop georienteerd dan normaal bij een trail. De start voor de 21 en 'mijn' 30km was tegelijkertijd, wat er meteen voor zorgde at er vanaf het begin behoorlijk vaart werd gemaakt. Ik startte daardoor eigenlijk wat te snel, maar het was ook wel fijn om in een sliert elkaar wat op te jutten (jaja). Bij de eerste splitsing bleek dat de directe personen waarmee ik liep voor de 21 gingen, waardoor ik opeens in m'n eentje liep, met 50 meter voor me iemand en 50 meter achter me iemand. Dat zijn wel de momenten waarop voor mij het genieten begint: lekker door de bossen rennen op een mooi tempo (4:30-4:45) en over de paden de optimale route pakken. De ondergrond was bevroren, waardoor het juist op zand/modderstukken goed uitkijken was voor je enkels.

Ik kon bijna 10km fijn achter mijn voorligger aan. Bij een drankpost kwam ik even dichtbij, maar omdat hij meteen verderging en ik wat meer m'n rust nam bleef de afstand gelijk. Het parkoers bleef heuvelachtig: start was op 24m nap, maar we zijn boven de 100m geweest. Heel de route was erg duidelijk aangegeven, met zelfs op bepaalde plekken nog extra vrijwilligers om je de goede kant op te sturen.

En toen na 20km kwam er opeens een groepje voor mij van mensen die de route kwijt waren, met daarin alle voorste lopers (een stuk of 10). Ik had het probleem nog niet gehad en ze liepen volgens de aanwijzingen de goede kant op. Ik ben hen gevolgd en idd hielden op een bepaald punt de lintjes op. Toch liep de groep volle bak door en ik ben er achteraan gegaan. We hebben een blok van ruim 2 kilometer in het rond gelopen tot we weer terug waren op de plek waar ik hen voor het eerst zag. Toch weer dezelfde route genomen en toen stond er op een bepaald moment een fietser die ons naar links wees met de opmerking dat over een lengte van 0,5km alle linten waren weggehaald. Maar goed, doorgelopen en op een bepaald moment zaten we weer op de route. De spirit was wel gebroken: ik zat in een mooie flow en na zoiets wordt je onzeker over de nog te lopen afstand en of je energielevels daarop wel afgestemd zijn. Meer lopers hadden hier last van. Een kilometer of wat ging het weer goed, tot we op een bepaald moment wat te lang op een pad zonder aanduidingen zaten. Plotseling waren er linten van een pad dwars op onze route, maar die duidelijk niet voor ons bestemd waren. En om het helemaal af te maken kwam er een groepje ons recht tegemoet. Daar bleek iemand tussen te zitten die z'n telefoon erbij had gepakt en had besloten terug naar de start te gaan. Ik was inmiddels 26 km onderweg en het was nog 5km tot aan de start, dus ik vond het wel best. Met een redelijk grote groep zijn we, alsnog via allerlei bospaadjes, teruggegaan naar de start. We kwamen nog wat hertjes tegen en het tempo werd er nog flink ingehouden. Na ruim 30km zagen we het startterrein weer en ik heb er nog een leuke versnelling ingegooid, mede omdat ik in de buurt van de 1-2-3 dames liep die er ook wel voor wilden lopen. Na 2:33 en 30,9 km was ik weer binnen, maar zonder de laatste 5km van het parkoers te hebben gelopen.

5 minuten na mij kwam nog een snelle loper binnen die 4:00/km had gelopen en in totaal 38km had gelopen.

Vreemd hoe dit nu gelopen is. Ik weet zeker dat bij de eerste keer lopen ik linten heb gevolgd tot het moment dat ze wegwaren, maar volgens mij betekent dat, dat ze ook echt omgehangen zijn en niet alleen weggehaald. De tweede keer foutlopen weet ik niet, maar ook hier ging het wel bij heel veel mensen verkeerd. Per saldo heb ik 0,5km teveel gelopen, maar een 31 km over onverhard terrein, bijna 500 hoogtemeters en dan alsnog binnen de 5:00/km ben ik best tevreden over. Nadat ik me onderweg had neergelegd bij de situatie was het in elk geval een goede fysieke en mentale training zo :)

https://www.strava.com/ac...sed?hl=nl-NL&v=1518293128

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Pathogen
quote:
kenneth schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:52:
[...]

Misschien omdat het een zweverig boek vol pseudowetenschap is? :P

Seriously though, er staan genoeg interessante dingen in maar van natuurkunde heeft meneer Dreyer weinig begrepen.
Haha mooie eerlijke reactie! Ik ben nog niet zover in het boek, maar eigenlijk zou bij al dit soort boeken de disclaimer moeten staan dat je er zelf kritisch over moet zijn en de zaken eruit moet halen die voor jou nuttig zijn :Y
Vraag me wel af wat je precies bedoelt, dat maakt het voor mij misschien makkelijker om door de dingen heen te prikken die niet kloppen.

Wat wetenschappelijke zaken betreft zou ik ook graag nog eens een boek van Steve Magness lezen. Liefst niet vertaald. Zijn beschrijvingen van biomechanica vind ik ook uiterst boeiend.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
Pathogen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:58:
Vraag me wel af wat je precies bedoelt, dat maakt het voor mij misschien makkelijker om door de dingen heen te prikken die niet kloppen.
Biomechanische onzin over hoe zwaartekracht een energiebron is bij het lopen. Natuurlijk heeft zwaartekracht een functie bij beweging, dat erkent elke wetenschapper maar er wordt gesuggereerd dat je 'gratis' energie krijgt. Bij Pose Method hetzelfde. Het is wel een praktisch kader om om je postuur en techniek te verbeteren maar wetenschappelijk is het niet altijd even zuiver. De mentale kant van het hardlopen belicht Dreyer m.i. wel goed.
quote:
Wat wetenschappelijke zaken betreft zou ik ook graag nog eens een boek van Steve Magness lezen. Liefst niet vertaald. Zijn beschrijvingen van biomechanica vind ik ook uiterst boeiend.
Boordevol informatie, veel diepgang. Wel echt matige redactie dus het leest niet altijd even prettig. Maar zeker een aanrader.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

quote:
Rudedadude schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:49:
Ik heb zaterdag de Jutbergtrail gelopen, georganiseerd door av Gelre. Het begin was niet veelbelovend: 's ochtends viel ik op de trap, en met schaafwondjes op knie, elleboog en een flink pijnlijke plek op m'n bil kon ik vervolgens naar de start. 30km is maar een rotafstand, het is niet echt lang, maar ook wel weer zo lang dat je bij een trail niet helemaal aankunt op verzorgingsposten. Dus toch maar m'n waterrugzak gepakt en een flesje elixer gemaakt (citroensap-agavesiroop-rijstsiroop in gelijke verhoudingen). Het parkoers ging door het nationaal park Veluwezoom. Het was al weer een paar jaar geleden dat ik daar was geweest en ik was wel een beetje vergeten hoe geaccidenteerd het terrein daar is. De start was op een atletiekbaan en het publiek was ook iets meer hardloop georienteerd dan normaal bij een trail. De start voor de 21 en 'mijn' 30km was tegelijkertijd, wat er meteen voor zorgde at er vanaf het begin behoorlijk vaart werd gemaakt. Ik startte daardoor eigenlijk wat te snel, maar het was ook wel fijn om in een sliert elkaar wat op te jutten (jaja). Bij de eerste splitsing bleek dat de directe personen waarmee ik liep voor de 21 gingen, waardoor ik opeens in m'n eentje liep, met 50 meter voor me iemand en 50 meter achter me iemand. Dat zijn wel de momenten waarop voor mij het genieten begint: lekker door de bossen rennen op een mooi tempo (4:30-4:45) en over de paden de optimale route pakken. De ondergrond was bevroren, waardoor het juist op zand/modderstukken goed uitkijken was voor je enkels.

Ik kon bijna 10km fijn achter mijn voorligger aan. Bij een drankpost kwam ik even dichtbij, maar omdat hij meteen verderging en ik wat meer m'n rust nam bleef de afstand gelijk. Het parkoers bleef heuvelachtig: start was op 24m nap, maar we zijn boven de 100m geweest. Heel de route was erg duidelijk aangegeven, met zelfs op bepaalde plekken nog extra vrijwilligers om je de goede kant op te sturen.

En toen na 20km kwam er opeens een groepje voor mij van mensen die de route kwijt waren, met daarin alle voorste lopers (een stuk of 10). Ik had het probleem nog niet gehad en ze liepen volgens de aanwijzingen de goede kant op. Ik ben hen gevolgd en idd hielden op een bepaald punt de lintjes op. Toch liep de groep volle bak door en ik ben er achteraan gegaan. We hebben een blok van ruim 2 kilometer in het rond gelopen tot we weer terug waren op de plek waar ik hen voor het eerst zag. Toch weer dezelfde route genomen en toen stond er op een bepaald moment een fietser die ons naar links wees met de opmerking dat over een lengte van 0,5km alle linten waren weggehaald. Maar goed, doorgelopen en op een bepaald moment zaten we weer op de route. De spirit was wel gebroken: ik zat in een mooie flow en na zoiets wordt je onzeker over de nog te lopen afstand en of je energielevels daarop wel afgestemd zijn. Meer lopers hadden hier last van. Een kilometer of wat ging het weer goed, tot we op een bepaald moment wat te lang op een pad zonder aanduidingen zaten. Plotseling waren er linten van een pad dwars op onze route, maar die duidelijk niet voor ons bestemd waren. En om het helemaal af te maken kwam er een groepje ons recht tegemoet. Daar bleek iemand tussen te zitten die z'n telefoon erbij had gepakt en had besloten terug naar de start te gaan. Ik was inmiddels 26 km onderweg en het was nog 5km tot aan de start, dus ik vond het wel best. Met een redelijk grote groep zijn we, alsnog via allerlei bospaadjes, teruggegaan naar de start. We kwamen nog wat hertjes tegen en het tempo werd er nog flink ingehouden. Na ruim 30km zagen we het startterrein weer en ik heb er nog een leuke versnelling ingegooid, mede omdat ik in de buurt van de 1-2-3 dames liep die er ook wel voor wilden lopen. Na 2:33 en 30,9 km was ik weer binnen, maar zonder de laatste 5km van het parkoers te hebben gelopen.

5 minuten na mij kwam nog een snelle loper binnen die 4:00/km had gelopen en in totaal 38km had gelopen.

Vreemd hoe dit nu gelopen is. Ik weet zeker dat bij de eerste keer lopen ik linten heb gevolgd tot het moment dat ze wegwaren, maar volgens mij betekent dat, dat ze ook echt omgehangen zijn en niet alleen weggehaald. De tweede keer foutlopen weet ik niet, maar ook hier ging het wel bij heel veel mensen verkeerd. Per saldo heb ik 0,5km teveel gelopen, maar een 31 km over onverhard terrein, bijna 500 hoogtemeters en dan alsnog binnen de 5:00/km ben ik best tevreden over. Nadat ik me onderweg had neergelegd bij de situatie was het in elk geval een goede fysieke en mentale training zo :)

Klinkt als een mooie loop en die omgeving is prachtig! Uiteindelijk ook nog een nette tijd. :)

Verkeerd lopen/slechte aanduiding is echter wel een behoorlijke killer. Heb het zelf volgens mij nog nooit gehad maar ik vind het in trainingsrondjes als ik met een GPX-course loop al een enorme irritatie/motivatiedomper. Als het mis gaat gebeurt het ook bijna nooit ťťn keer - altijd een paar keer achter elkaar.

Twitter | Strava

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:39
quote:
Rudedadude schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:49:

Vreemd hoe dit nu gelopen is. Ik weet zeker dat bij de eerste keer lopen ik linten heb gevolgd tot het moment dat ze wegwaren, maar volgens mij betekent dat, dat ze ook echt omgehangen zijn en niet alleen weggehaald.

Uit ervaring kan ik melden dat dit soort sabotage helaas veel voorkomt rond de Veluwezoom. Er zijn daar kennelijk nogal wat mensen die er lol in hebben om het plezier van anderen te bederven.
Bij de veluwezoomtrail & posbanktrail is het bijna standaard dat er ergens hele stukken verhangen zijn. Oftewel een route gemaakt het niets in, of een shortcut richting finish, of via een grote lus weer terug op het parcours geslingerd zodat je in een rondje blijft lopen. Daarom zetten wij ook altijd veel vrijwilligers in voor parcourscontrole en vervolgens bewaking. Dat is daar gewoon bittere noodzaak. Op een bepaald stuk hebben we vorig jaar tot 7x toe de route opnieuw kunnen uitzetten. Alsof men in de struiken lag te wachten tot we weer weg waren... :X

Anyway, je hebt het tempo er toch behoorlijk ingehouden :) Fout lopen is erg vervelend voor het ritme...

Afgelopen weekend was ik actief op het parcours van de Petzl night trail in Bergschenhoek. Erg opvallend dat in dit zeer drukke gebied er nagenoeg geen problemen zijn. Kennelijk gunt men hier de ander wat meer dan bij de Veluwezoom.

Gisterochtend nog even een klein rondje door het bos gerend maar het was wel te merken dat de vermoeidheid van zaterdag nog wel in de beentjes zat... Om 10:30 starten met uitzetten en om middernacht weer alles opgeruimd hebben was toch wel een lange dag :P
Wat een droeftoeter ben je als je dat doet zeg. Daar snap ik echt niks van. :?

Twitter | Strava

• Pathogen
quote:
kenneth schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:23:
[...]
Biomechanische onzin over hoe zwaartekracht een energiebron is bij het lopen. Natuurlijk heeft zwaartekracht een functie bij beweging, dat erkent elke wetenschapper maar er wordt gesuggereerd dat je 'gratis' energie krijgt. Bij Pose Method hetzelfde. Het is wel een praktisch kader om om je postuur en techniek te verbeteren maar wetenschappelijk is het niet altijd even zuiver. De mentale kant van het hardlopen belicht Dreyer m.i. wel goed.
Ja, nu je het zegt, dat vond ik al wel wat overmatig positief klinken :) De zwaartekracht gebruiken voor een goede hardloopbeweging is ťťn ding, beweren dat de zwaartekracht je hťlpt is wat anders.

Maar goed, ik denk dat dat een kunstgreep is om Tai Chi te kunnen verenigen met hardlopen. Gebeurt idd wel vaker als iemand probeert twee thema's te verenigen tot iets "nieuws".

Globaal gezien vind ik de gedachtengang wel goed. Als je vooruit wil komen heeft afremmen geen zin en efficiŽnt lopen kan een wereld van verschil maken zowel qua snelheid als qua blessuregevoeligheid.
quote:
Boordevol informatie, veel diepgang. Wel echt matige redactie dus het leest niet altijd even prettig. Maar zeker een aanrader.
Eens. Sommige artikelen op zijn website zijn ook behoorlijke kluiven en het gaat niet altijd naar een duidelijk punt toe, maar de informatie vloeit rijkelijk.

@Rudedadude wat een naaistreek als iemand bewust routes is gaan verhangen... Verhang dan lekker wat anders :P

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
MrAcid schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:07:
Wat een droeftoeter ben je als je dat doet zeg. Daar snap ik echt niks van. :?
Droeftoeters heb je helaas overal. Gespannen (prikkel)draad op MTB-parcours, punaises bij een wielerronde of het omhangen/wegnemen van bordjes :/

Maar wie weet loopt er op de Veluwe een zeldzame veldmuis rond op het parcours die beschermd moet worden :+

Pagina: 1 ... 78 ... 105 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True