Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Hardlopen - Deel 7 Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
@racoon Nu nog.... ben je niet al een beetje aan het taperen... ;)

route99 wijzigde deze reactie 28-01-2018 14:55 (7%)

• MrBerger
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-07 06:01
Nou, net terug van een klein rondje lopen. Teveel wind en te weinig zin. Ik ben blij als Januari voorbij is. Wat een waardeloze (hardloop) maand. Door omstandigheden weinig tot niet gelopen en ook mijn alternatieve trainingen thuis te weinig gedaan. Goed begin van het nieuwe jaar 8)7

Hopelijk is Februari mij beter gezind!

• kenneth
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

quote:
MrBerger schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:00:
Hopelijk is Februari mij beter gezind!
Ga je het van Februari's gezindheid af laten hangen? 8)

Dekkerloop, 5km. Pittig windje en niet helemaal topfit. Dus tevreden met 18'10. Is wel nog 40" van topvorm afgelopen voorjaar (pr 5k is 17'50 maar obv 10k zou 17'30 moeten kunnen) dus keihard werken de komende zes weken!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• racoon
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13-07 21:01

racoon

mooowwww

quote:
route99 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:54:
@racoon Nu nog.... ben je niet al een beetje aan het taperen... ;)
Nee is ook training voor mijn marathon

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:50
Vandaag stond weer eens 10mijls wedstrijd op het programma.
Uithoorn's mooiste als onderdeel van het zorg&zekerheid circuit.
Ik had begin januari 1:05:30 gelopen op 15km, dus ik dacht dat 1:10 er misschien wel in zou zitten.

De meeste afstanden op het zorg&zekerheid circuit hebben een aparte starttijd en dat gecombineerd met een vage 11:08 als starttijd, dacht ik wel dat het goed zat.
Ik ging dus zo laat mogelijk naar de start.
Maar ipv ~250personen, stonden er daar ineens een stuk of 1000, de start was dus wel gecombineerd met de 10km.
Na de 1e 2km van alles links,rechts en door de berm te hebben ingehaald dacht ik eindelijk te gaan knallen.
We nemen een bocht en ja hoor wind vol tegen.
En dan heb je dus een probleem, je loopt sneller dan de rest om je heen en vol in de wind geen groepje hebben is niet relaxed.
Na 7km was ik al leeg en heb ik geprobeerd mijn tempo dan maar te consolideren.
Uiteindelijk met 1:11:24 binnen gekomen.
Volgende keer maar 5min eerder naar de start en dan maar even blauwbekken.

strava or it didn't happen:
https://www.strava.com/activities/1379267383

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-08 12:48

SuperPoekie

Super Furry Animal

Ik heb een dikke verkoudheid opgelopen, hopelijk is ie weg voor volgende week (waarschijnlijk wel). Maar mijn laatste lange duurloop vóór de Asselronde heb ik maar even overgeslagen - al ging het lopen best aardig.
Ach, uitlopen is t doel, dat moet sowieso wel lukken.

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:07
Heren/Dames, sinds ongeveer een jaar heb ik de hardloophobby na een korte onderbreking weer opgepakt. Nu vrees ik dat mijn schoenen aan vervanging toe zijn; ze zijn inmiddels 3 jaar oud en ik heb het idee dat de demping (voorvoetlanding) behoorlijk verminderd is. Daarnaast zijn de zolen (binnenkant voorvoet, buitenkant hiel) versleten; ik heb in de wintergladheid soms geen grip op de weg meer.... Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar ik moet dus echt op zoek naar nieuwe schoenen; echter; waar?! Deze komen van de Decathlon vandaan, het is een paar mizuno wave alchemy 12 in maat US 16, UK 15, EU 51. Alleen Decathlon verkoopt geen schoenen groter dan maat 49 meer :/ . Daarnaast was dit het enige paar wat ze hadden, en heb ik geen idee of dit type schoenen (overpronerend) wel geschikt is voor mij. Waar kan de lange (2.05) hardloper met grote voeten ( :+ ) het beste terecht?

• BakkerM
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-08 13:34
Gistermiddag een halve wedstrijd gevoetbald, dus wilde vandaag nog een stukje hardlopen om toch voldoende beweging te krijgen. Op een rustig tempo vertrokken (6.15/KM) met als doel een 5-7 kilometer.

Helaas wist ik mezelf weer eens goed te overschatten; ditmaal mijn gekneusd richtingsgevoel en kennis van de lokale omgeving. Een afslag gemist en een verkeerde inschatting verder en ik liep met best mooi uitzicht over de uiterwaarden van de Lek (gaaf nu het water zo hoog staat). Gelukkig had ik een vage herinnering van een route die ik ooit terug gefietst had, maar t leek op sommige punten meer trail dan verhard. Uiteindelijk werd t 14.02km voor ik thuis was (na 1 uur en 28 mins).

Ondanks mijn onkunde liep ik eigenlijk de gehele tijd wel ontspannen, viel me lang niet tegen. Ik voel alleen wèl wat schrale plekken opkomen >:)

https://www.strava.com/activities/1379829259

Acties:
  • +12Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-08 22:04
Terug van de Houffatrail 25km. Al eventjes maar ik lag het voorbije uur in bad en ik wou jullie zich niet laten inbeelden dat ik dit tekstje zonder kleren aan zou schrijven. Gelukt, toch :-)

Eigenlijk zat het weer best mee, beetje miezerend voor de start maar daarna niets te klagen. Het parcours was op sommige plaatsen wel in een glijbaan ofte modderbad omgetoverd, en ik heb meermaals gevloekt dat ik mijn GoPro toch niet op mijn buik had gemonteerd. Had ik nu waarschijnlijk de mooiste verzameling hardloopuitschuivers en -valpartijen op de gevoelige plaat staan :+

Zelf bleef ik (niet in het minst dankzij mijn nieuwe Scott Supertracs) wonderwel overeind, zelfs tijdens de oversteek van de Ourthe waar we tot onze middel in het water gingen. De loper 5 plaatsen voor mij schoof uit en ging net niet kopje onder. Verbazingwekkend hoe snel je die koudeschock wel te boven bent (en hoeveel deugd het eigenlijk wel doet)!

Ik wou het "rustig" aandoen (training is nog in opbouw, hoewel er toch al 200+ km op de teller staan in januari heb ik nog niet veel duurlopen gedaan, laat staan hoogtemeters), en met 2u29 bijna exact mijn vooropgestelde 2u30 gehaald. Heel blij dat ik deze toch wel bijzonder mooie ook kan "afvinken" (en alweer superveel respect voor zij die 3 uur vroeger aan de 50km waren begonnen).

Nu nog 2 weekjes trainen en dan een weekje skieën. Hopelijk werpt dat geen roet in het eten (is mijn eerste keer, geen idee wat het met mijn lichaam gaat doen).

Edit: oeh, bijna het stravalinkje vergeten: https://www.strava.com/activities/1379379477

nokie wijzigde deze reactie 28-01-2018 16:43 (3%)

• Rudedadude
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:15

Rudedadude

Maybe we were born to run

quote:
MoiZie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:30:
Heren/Dames, sinds ongeveer een jaar heb ik de hardloophobby na een korte onderbreking weer opgepakt. Nu vrees ik dat mijn schoenen aan vervanging toe zijn; ze zijn inmiddels 3 jaar oud en ik heb het idee dat de demping (voorvoetlanding) behoorlijk verminderd is. Daarnaast zijn de zolen (binnenkant voorvoet, buitenkant hiel) versleten; ik heb in de wintergladheid soms geen grip op de weg meer.... Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld, maar ik moet dus echt op zoek naar nieuwe schoenen; echter; waar?! Deze komen van de Decathlon vandaan, het is een paar mizuno wave alchemy 12 in maat US 16, UK 15, EU 51. Alleen Decathlon verkoopt geen schoenen groter dan maat 49 meer :/ . Daarnaast was dit het enige paar wat ze hadden, en heb ik geen idee of dit type schoenen (overpronerend) wel geschikt is voor mij. Waar kan de lange (2.05) hardloper met grote voeten ( :+ ) het beste terecht?
zo: voor onder de 100 klaar:

https://www.sportsshoes.c...-gt~1000-4-running-shoes/

ze hebben er ook nog 2000's en mizuno kayano's in uk15, maar die zijn duurder.
Maar ik heb overigens geen idee of je met deze maat ook makkelijk in een reguliere winkel terecht kunt. Lijkt me dat je dan vaak moet laten bestellen en dat ze ze niet zomaar op voorraad hebben.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• MoiZie
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:07
quote:
Rudedadude schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:46:
[...]

zo: voor onder de 100 klaar:

https://www.sportsshoes.c...-gt~1000-4-running-shoes/

ze hebben er ook nog 2000's en mizuno kayano's in uk15, maar die zijn duurder.
Maar ik heb overigens geen idee of je met deze maat ook makkelijk in een reguliere winkel terecht kunt. Lijkt me dat je dan vaak moet laten bestellen en dat ze ze niet zomaar op voorraad hebben.
Hey, dank voor je antwoord. De prijs is niet zo heel relevant; goedkoop is vaak duurkoop; zeker met mijn lengte wil ik extreem voorzichtig zijn met het verkeerd / snel slijten van gewrichten door fout schoeisel. Het liefst zou ik dus iets willen testen voor ik het koop. Desalniettemin is het een site waar ze inderdaad keuze hebben! Daarvoor al dank, mocht iemand een offline winkel weten... :)

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:36
De afgelopen dagen een beginnende keelpijn/verkoudheid gehad en zowaar vanochtend druk op mijn linker oor. Maar gelukkig geen last dus een strepsil naar binnen en samen met mijn zoon naar Breda gereden voor de Mastboscross.

De afgelopen twee jaar met de bedrijvencross meegelopen en dit jaar voor het echte werk gekozen -> de prestatiecross. Eerst nog even naar de wedstrijdlopers gekeken met onder andere Michel Butter welke tweede is geworden.
Daarna naar de start gelopen en wachten op de laatste wedstrijdlopers.
Ik ben ergens in het midden gaan staan want ik had niet het idee dat ik snel kon gaan starten en het doel was minimaal twee rondes. Een paar weken terug tijdens een training ineens een stekende pijn in mijn linker achillespees dus deze had ik de afgelopen week regelmatig gekoeld en vandaag ingetaped.

Na de start ging het mij toch te langzaam dus in een keer een man/vrouw of dertig ingehaald. Meteen rechtsaf en daarna mijn eigen tempo van lopen.
Het eerste rondje ging goed dus lekker het tweede rondje ingegaan, ging ook prima dus besloten om een derde rondje te lopen en meteen dus ook de grootste ronde. Halverwege de derde ronde in een kuil gestapt en meteen laat van mijn achillespees dus het rondje rustig uitgelopen en op het einde nog effe versneld wat zelfs beter voelde.
Uiteindelijk toch bijna 5km gelopen.

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 08:05

Galois

1811 - 1832

Vandaag een loop van 18 km gedaan. Voor het eerst sinds de marathon van Amsterdam weer een langere loop gedaan. Dit terwijl ik voor de marathon meer dan een jaar 200+ km per maand gelopen heb.

Deze 18 km’s vielen mij erg zwaar! Bijzonder dat je dus kennelijk in 3 maanden zoveel duurvermogen voor de lange lopen kwijt raakt. Heb nl. wel gewoon gelopen sinds de marathon (100-150 km per maand) alleen max 10-12 per keer.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-08 08:12
quote:
MoiZie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Hey, dank voor je antwoord. De prijs is niet zo heel relevant; goedkoop is vaak duurkoop; zeker met mijn lengte wil ik extreem voorzichtig zijn met het verkeerd / snel slijten van gewrichten door fout schoeisel. Het liefst zou ik dus iets willen testen voor ik het koop. Desalniettemin is het een site waar ze inderdaad keuze hebben! Daarvoor al dank, mocht iemand een offline winkel weten... :)
Als je niet weet wat je nodig hebt, ga gewoon eens langs bij een Runnersworld. Of beter, bel ze even van te voren. Ze testen eerst wat voor type schoen je nodig hebt en kunnen dan eventueel wat opties in het maat bestellen.

Of nog beter, maak een afspraak met een sportpodo om je manier van lopen te laten bekijken, zodat je weet of je overpronatie of neutrale schoenen nodig hebt en wat voor type demping het beste bij je past. Bij mij was het advies van de podotherapeut in elk geval veel beter dan dat van de Runnersworld.

Ze zijn bij de Runnersworld of all4running echt niet te beroerd om een aantal schoenen voor je te bestellen als ze je maat niet standaard in huis hebben, maar dan moeten ze wel een beetje weten wat ze moeten laten komen.

• Sinned123
quote:
Galois schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:03:
Vandaag een loop van 18 km gedaan. Voor het eerst sinds de marathon van Amsterdam weer een langere loop gedaan. Dit terwijl ik voor de marathon meer dan een jaar 200+ km per maand gelopen heb.

Deze 18 km’s vielen mij erg zwaar! Bijzonder dat je dus kennelijk in 3 maanden zoveel duurvermogen voor de lange lopen kwijt raakt. Heb nl. wel gewoon gelopen sinds de marathon (100-150 km per maand) alleen max 10-12 per keer.
time on feet :)
Daarom geloof ik ook niet in sportrusten voor een echt goede prestatie.

Ik doe regelmatig 15 - 22km (ter voorbereiding van HM ofzo)
Maar nu moest ik 25/26km en inderdaad gaat gelijk een stuk zwaarder.

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18-08 20:26

thijsco19

Yamaha MT03 2008

Van de week weer 2 keer lekker gelopen.
Donderdag 3x 10 minuten met 2 minuten lopen er tussendoor voor een afstand van 5.4 km. Liep deze keer een rustiger tempo, gemiddeld zo rond de 6:30.
En gisteren 3.9 km en 23 minuten, hier een iets sneller tempo gelopen van minimaal 5:30.

Bij beide keren had ik een korte warming up gedaan door een klein stukje op langzaam tempo hard te lopen.
Deed ik voorheen niet echt. Ging nooit direct vol hardlopen maar een echte warming up was het niet.

Gisteren begon ik op een gegeven moment spierpijn te krijgen in me benen, wilde nog even door maar kon echt niet meer :9 .

Van de week nog een paar keer en dan vrijdags de 2.4km in 12 minuten voor de selectie test van de brandweer.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• MrBerger
quote:
kenneth schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Ga je het van Februari's gezindheid af laten hangen? 8)
Haha :) dat lukt automatisch. Langer licht helpt een boel voor mijn motivatie.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08:18

vhal

ಠ_ಠ

Vandaag heb ik de Dekkerloop 10KM in Zoetermeer gelopen. Een echte 10KM wedstrijd heb ik nog nooit gelopen dus het was even afwachten hoe ik het beste de loop in kon delen. Ik heb eigenlijk alleen maar 'ervaring' met 5KM runs. Ik was wat aan de late kant waardoor mijn warming-up een beetje in het water viel. Maakte niet zoveel uit, het was 'warm' genoeg vandaag, echter stond er toch wel een redelijke (Z)W'er wind waardoor de eerste 4 KM redelijk pittig waren.

Omdat ik zo laat was, stond ik dus helemaal achterin het startvak waar zowel 5KM als 10KM-lopers in stonden. Ik zag overigens nog een 'bekend gezicht' ( @kenneth ) nog helemaal vooraan staan in zijn hemd en korte broek (had jij het niet koud joh?). Na de run heb ik hem niet meer gezien maar ik zag dat hij de 5KM heeft gelopen. Ws. zat ie al thuis aan de chocolademelk :P Uiteindelijk maar besloten om mijzelf 10-20 meter naar voren te manoeuvreren zodat ik er wat beter bij stond in het middenveld. Mijn doel was in ieder geval rond 53 minuten te lopen met hopelijk een 52'er in het vooruitzicht.

De eerste kilometer was het even inhouden om niet te snel van start te gaan en her en der wat mensen inhalend om vervolgens na 1300meter getrakteerd te worden door die @#$-wind. Deze wind hield zo'n beetje aan tot kilometerpunt 2.2 waarna het parcours van richting veranderde. Helaas moesten de 10KM-lopers na een kort stukje de andere kant weer op. Dit was zo'n gaar stuk van ~2KM in de volle tegenwind, gelukkig liep ik een groepje waardoor het redelijk meeviel maar mijn pace werd wel een stuk trager al viel dit wel te overzien. Wel werd ik veel ingehaald door andere lopers maar ik liet mij niet verleiden om sneller te lopen .

Uiteindelijk ging het parcours weer richting finish met als geluk dat er redelijke rugwind weer was. Dit was wel te merken aan de laatste 5KM welke een stuk 'sneller' gingen dan de eerste vijf. Hier ook redelijk veel lopers weer ingehaald die mij eerder inhaalden. Halverwege was er nog een vervelend keerpunt op een fietspad van 2meter breed, dit vond ik niet echt heel handig gedaan. Het laatste stuk ging een beetje door de wijken van Zoetermeer om uiteindelijk weer bij de finish aan te komen.

Mijn streven was dus rond de 53:00 te lopen en wellicht een 52:xx'er maar het ging eigenlijk zo lekker dat mijn netto tijd 50:27 bleek te zijn 8)7 :D ( bruto 50:44) Soms onderschat ik mijzelf blijkbaar. De tussentijden van de laatste 5KM waren ook lekker constant met 5:00 - 4:59 - 5:02 - 5:03 en 4:58.

Al met al ben ik behoorlijk tevreden, ik denk dat <50:00 er wel in zit, iets wat ik een jaar geleden echt niet had durven dromen.

Overigens lof voor de organisatie, het was een leuke loop. Minpuntje was misschien wel dat er bij drinkpost rond de 5KM geen bekertjes meer gevuld waren en dat die medaille eigenlijk spuuglelijk is :+ Maar ach, het is mijn eerste medaille, bij de vorige loopjes kreeg ik o.a. een zak paprika's :P

Ook maar even een strava-linkje
https://www.strava.com/activities/1379451341/overview

Mijn V&A - - - ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• Gaargod
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-08 10:26
Was weer mooi loopweer vanochtend, gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuw persoonlijk afstandsrecord te zetten :) Rondje van 17.33km door de duinen gedaan, met een pace van 5:10. Mijn langste loop hiervoor was 14.50km, die heeft bijna een half jaar gestaan. Het doel is om rustig verder op te bouwen naar HM afstand!

@MoiZie, weet natuurlijk niet waar je woont maar ik heb goede ervaringen met Oosterbaan Orthopedics in Alkmaar. Al 2x goed geholpen aan nieuwe schoenen, en naar wat ik van anderen hoor ook goede after sales, mocht iets toch niet bevallen na aankoop. Ze maken ook filmpje van je manier van lopen etc.

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-08 12:01

Xaverius

Great Wall Marathon overlever!

Zo, gisteren heb ik met een rondje meegelopen, via Trail NL op facebook. Aangezien het bij mij om de hoe was kon ik meteen eens met wat vreemde lopers trainen. Het lopen was in het gebied van de duivelsberg bij Berg en Dal en er waren ons zo'n 600 hoogtemeters beloofd op de 18km route.

De eerste ronde van 10km ging niet snel, kwam door een dame die op de fiets was gekomen en die bij de laatste klim naar de parkeerplaats last van haar kuit had gekregen. Gevolg, ongeveer elke klim moest ze wandelen. En er waren veeeel klimmetjes (in totaal 210 hoogtemeters). Hier en daar hebben we nog een omgewaaide boom gezien. Na de 10km is die bij de parkeerplaats uitgestapt.

De tweede ronde ging ietsje sneller, maar toen was er een andere dame die kramp had gekregen. In ieder geval waren er nu betere klimmetjes en afdalingen. Uiteindelijk heb ik 610 hoogtemeters gepakt in die 18 kilometer, ik keur die in ieder geval goed. En duidelijk zichtbaar de twee keer dat we redelijk vlot omlaag konden gaan, de eerste keer door het oudste pad uit de regio (is me verteld) een soort geul. Daar lag alleen ineens een grote boom in de weg. De tweede keer begon wat technischer door omgevallen kleine bomen waar je vlot overheen kon en daarna alleen nog maar redelijk goed pad.
Nu hier deze ronde nog een keertje lopen op eigen tempo. 8)
Strava inclusief paar pics

Oh ja, en dit verhaal:
https://www.theguardian.c...n-of-secret-us-army-bases
quote:
nokie schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:42:
Terug van de Houffatrail 25km. Al eventjes maar ik lag het voorbije uur in bad en ik wou jullie zich niet laten inbeelden dat ik dit tekstje zonder kleren aan zou schrijven. Gelukt, toch :-)

Eigenlijk zat het weer best mee, beetje miezerend voor de start maar daarna niets te klagen. Het parcours was op sommige plaatsen wel in een glijbaan ofte modderbad omgetoverd, en ik heb meermaals gevloekt dat ik mijn GoPro toch niet op mijn buik had gemonteerd. Had ik nu waarschijnlijk de mooiste verzameling hardloopuitschuivers en -valpartijen op de gevoelige plaat staan :+

Zelf bleef ik (niet in het minst dankzij mijn nieuwe Scott Supertracs) wonderwel overeind, zelfs tijdens de oversteek van de Ourthe waar we tot onze middel in het water gingen. De loper 5 plaatsen voor mij schoof uit en ging net niet kopje onder. Verbazingwekkend hoe snel je die koudeschock wel te boven bent (en hoeveel deugd het eigenlijk wel doet)!

Ik wou het "rustig" aandoen (training is nog in opbouw, hoewel er toch al 200+ km op de teller staan in januari heb ik nog niet veel duurlopen gedaan, laat staan hoogtemeters), en met 2u29 bijna exact mijn vooropgestelde 2u30 gehaald. Heel blij dat ik deze toch wel bijzonder mooie ook kan "afvinken" (en alweer superveel respect voor zij die 3 uur vroeger aan de 50km waren begonnen).

Nu nog 2 weekjes trainen en dan een weekje skieën. Hopelijk werpt dat geen roet in het eten (is mijn eerste keer, geen idee wat het met mijn lichaam gaat doen).

Edit: oeh, bijna het stravalinkje vergeten: https://www.strava.com/activities/1379379477
Leuk, zo een als dit wil ik in het najaar/volgend jaar ook gaan proberen.

Mijn volgend loopjes: Trail des Fantômes 33 km & Freedom Trail 44km
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite

• Calitomnication
  • Laatst online: 18-08 13:07

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier in het zuiden des lands is de voorbereiding van de vastelaovend (carnaval voor den Hollanders) al in volle gang. Voor mij betekent dit, proberen om de 4x per week trainingen in een extra druk schema te proppen. We zijn soms hele dagen onderweg, dus het vergt plannen en vooral discipline :).

Afgelopen zaterdag een duurloop van 80' minuten afgewerkt, opdracht was simpel.. loop zo langzaam mogelijk in je zone en bij voorkeur op bosgrond. Training afgewerkt in de bossen aan de grens met onze oosterburen. Mede door de verschillen in ondergrond en heuvels een heerlijke training. Vraag me af waarom in dit niet vaker doe :). Maar eens vast onderdeel op de duurloop agenda maken.

's Avonds moesten wij ergens optreden en het zou laat gaan worden (+/- 2 uur 's nachts), de volgende dag een volle agenda én ik moest nog een 7x 850m heuveltraining erin proppen. Dus, consequentie was... geen alcohol voor mij, lag om half 3 in bed, stond om 9 uur weer naast mijn bed (zonder hoofdpijn dit keer) en om 10.00 uur precies aan het begin van de training. Heer-lijk! Je bent meteen wakker en kunt vol aan je (drukke) dag gaan beginnen.

's Middags weer onder laten dompelen in het vastelaovesgeweld, maar dat hoort er nu eenmaal bij in het Limburgse :P. Nog 2,5 week en dan is het weer voorbij. In deze periode zal ik misschien 1 of 2 trainingen niet volledig kunnen gaan doen, maar probeer de schade zoveel mogelijk te beperken.

Garmin Forerunner 235 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect
tips voor New York | FRIET

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-08 10:15
@Calitomnication vooral niet tever gaan in de alcoholconsumptie lijkt me al een hoop helpen :Y maar een druk schema is zeker moeilijk te combineren. Knap dat je het toch voor elkaar krijgt!

Ik voelde me vanochtend ontzettend lui, fuzzy en zo van waarom-zou-ik-de-verwarming-opgeven. Dus ik heb expres de Topo's gepakt (geen kussentjes vandaag, luilak!) en heb flink doorgelopen.
Dat was lekker! Nu weer half in slaap vallen :P

Loop ondertussen al boven 1000km-schema voor dit jaar :) dus ik ga ervoor.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

@Pathogen Ik zeg niet dat ik niet onder de trein ga komen, maar probeer het zoveel mogelijk te beperken. :P. De Venloop is hét evenement van Venlo en iedereen op de club werkt keihard om daar een mooi resultaat neer te kunnen zetten. Enige nadeel is dat de Venloop altijd 1 maand na de carnaval is, dus qua voorbereiding zit je dan net in het afrondende gedeelte van je schema. Ieder weekend meedrinken is wel leuk en aardig, maar dan mis ik in totaal 12 á 14 trainingen, dat is gewoon te veel :). Dus, dan maar iets vaker aan de cola en als afsluiter 1 of 2 glaasjes :).

Overigens heb ik de eerste maand 151 km op de teller staan, dus idem op koers naar 1000+ km :)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zit nu op 85KM voor deze maand, had het voornemen om morgen even een rustig loopje te doen maar mijn benen voelen als een blok beton na gisteren :/ Anders verplaats ik deze wel naar woensdag, ik weet ook niet of er een 'richtlijn' bestaat om je lichaam te laten herstellen na een race.

Maar zelfs met 85KM per maand zit op schema om >1000KM te lopen maar eigenlijk was mijn doel voor 2018 om 800KM te lopen :P Ik hou mij daar maar even aan. Jammer dat februari dan weer zo'n korte maand is...

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

quote:
vhal schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:29:
Ik zit nu op 85KM voor deze maand, had het voornemen om morgen even een rustig loopje te doen maar mijn benen voelen als een blok beton na gisteren :/ Anders verplaats ik deze wel naar woensdag, ik weet ook niet of er een 'richtlijn' bestaat om je lichaam te laten herstellen na een race.

Maar zelfs met 85KM per maand zit op schema om >1000KM te lopen maar eigenlijk was mijn doel voor 2018 om 800KM te lopen :P Ik hou mij daar maar even aan. Jammer dat februari dan weer zo'n korte maand is...
Die richtlijn bestaat er zeker! Ook hier zijn overigens weer heel veel theorieën over. Wij houden altijd 1 dag per gelopen wedstrijdkilometer aan.
Dag direct na de wedstrijd niks doen, wil je persé beweging, lekker fietsen. De eerste training na een wedstrijd gewoon een rustige duurloop (en ook echt rustig) van 45 tot max 60 minuten, geen gekke dingen. Training daarna even voelen hoe de benen zich gedragen, duurloop.. langzaam weer terug opbouwen. Beter een training te lang blijven duurlopen dan dat je de omvang en/of tempo te snel omhoog gooit met een langer herstel of, erger nog, een blessure tot gevolg.

Tijd om te herstellen na een wedstrijd | Runnersworld

quote:
Calitomnication schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Die richtlijn bestaat er zeker! Ook hier zijn overigens weer heel veel theorieën over. Wij houden altijd 1 dag per gelopen wedstrijdkilometer aan.
Dag direct na de wedstrijd niks doen, wil je persé beweging, lekker fietsen. De eerste training na een wedstrijd gewoon een rustige duurloop (en ook echt rustig) van 45 tot max 60 minuten, geen gekke dingen. Training daarna even voelen hoe de benen zich gedragen, duurloop.. langzaam weer terug opbouwen. Beter een training te lang blijven duurlopen dan dat je de omvang en/of tempo te snel omhoog gooit met een langer herstel of, erger nog, een blessure tot gevolg.

Tijd om te herstellen na een wedstrijd | Runnersworld
Als je dit herstelschema als gemiddelde recreant volgt (lees: absoluut niet maximaal in wedstrijden) dan ben je een maand na de (halve) marathon 5kg zwaarder en al je trainingsopbouw kwijt. :+

Gewoon op gevoel bepalen wanneer je weer (hard) kunt gaan trainen. Voor de één is dat een week na de marathon, voor de ander een maand (of nooit meer). Als je (weer) zin hebt om te gaan is het eigenlijk altijd een goed moment.

Twitter | Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

quote:
MrAcid schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Als je dit herstelschema als gemiddelde recreant volgt (lees: absoluut niet maximaal in wedstrijden) dan ben je een maand na de (halve) marathon 5kg zwaarder en al je trainingsopbouw kwijt. :+

Gewoon op gevoel bepalen wanneer je weer (hard) kunt gaan trainen. Voor de één is dat een week na de marathon, voor de ander een maand (of nooit meer). Als je (weer) zin hebt om te gaan is het eigenlijk altijd een goed moment.
Vandaar mijn disclaimer dat er veel theorieën over zijn :+ :P

quote:
Calitomnication schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:07:
[...]

Vandaar mijn disclaimer dat er veel theorieën over zijn :+ :P
Ja, zo kunnen we elke discussie natuurlijk wel sluiten. :+ ;)

Twitter | Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

quote:
MrAcid schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:21:
[...]

Ja, zo kunnen we elke discussie natuurlijk wel sluiten. :+ ;)
Na, zullen we het forum opheffen dan maar... maak jij effe een verzoek in Lieve Adjes, ik steun je wel :+ :P

• tlpeter
Ik heb gisteren een wedstrijd gelopen en het liefst ga ik nu weer. Mijn lichaam verwacht toch echt rust (blessure) dus doe ik minimaal anderhalve week niks.
Hier ga ik echt heel veel moeite mee hebben denk ik.

• Pathogen
Niks hoeft niet te betekenen dat je niet loopt (of niet sport!). Rustig lopen kan vaak best, maar een lekker rondje fietsen of een sessie crosstrainer oid moet ook prima werken.
Maar goed, de kern van alle verhalen hier: luister goed naar je lichaam wat kan en wat niet.

Ik heb vorig jaar genoeg wedstrijdjes niet voluit gelopen, die hadden weinig impact op het trainingsschema. De week erna geen snelheidswerk doen was dan genoeg.

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:06

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Januari goed begonnen -> 112 km gelopen en 190 km gefietst :). Ik probeer een runnerworld schema voor een halve marathon te volgen en voorloping gaat dit goed. Voetbal gaat binnenkort weer beginnen, dus ik hoop blessure vrij te blijven...

Battle.net || Strava

• Pathogen
Ik had eigenlijk het plan opgevat om de laatste training van elke maand als benchmark een snelle 5 kilometer te gaan rennen, maar dat ga ik vandaag echt niet doen...

Mijn lichaam stribbelt tegen, moeheid, stijfheid en een flinke pot stress erbij. Niet verstandig om dan ook bij het hardlopen nog eens de grens op te blijven zoeken.

Misschien de eerste training van de nieuwe maand.

• Tallguy
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

:D Gisteren voor het eerst weer mogen hardlopen van de fysio. Sinds 28-11 niet meer mogen lopen ipv een blessure in de aanhechting van de achillespees aan het hielbot. Veel dry-needling gehad en een aantal EPTE behandelingen. Ging gisteren iig weer goed (10x 1 min). Nu maar weer rustig opbouwen.

specs | 3360wP met SE3000

• Pathogen
quote:
Tallguy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:00:
:D Gisteren voor het eerst weer mogen hardlopen van de fysio. Sinds 28-11 niet meer mogen lopen ipv een blessure in de aanhechting van de achillespees aan het hielbot. Veel dry-needling gehad en een aantal EPTE behandelingen. Ging gisteren iig weer goed (10x 1 min). Nu maar weer rustig opbouwen.
EPTE... Erg Pijnlijk Trekwerk aan Enkel?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

EPTE (Percutane Electrolyse Therapie)...dan gaan ze met een naald naar de plek in de pees waar de irritatie/blessure zit en zetten die dan onder stroom.

• tlpeter
Hoe voelde dat? Dry needling heb ik wel eens gehad en hoe verder de genezing hoe vervelender ik het begon te vinden.

• Pnnnkk
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:24
Pfff. Had mezelf voorgenomen januari sporten goed op te pakken. Dat is gelukt. *O* Elke week drie keer gesport..

Had ik nu maar 1x meer hardgelopen in plaats van gefietst... |:( Teller voor januari hardlopen staat op 98,8 km |:(

Nieuw doel: in februari wél de 100 km halen ;)

• Pathogen
Neem je sprintje naar de trein vanmiddag even op ;)

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-08 16:46
quote:
Pnnnkk schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:48:
Pfff. Had mezelf voorgenomen januari sporten goed op te pakken. Dat is gelukt. *O* Elke week drie keer gesport..

Had ik nu maar 1x meer hardgelopen in plaats van gefietst... |:( Teller voor januari hardlopen staat op 98,8 km |:(

Nieuw doel: in februari wél de 100 km halen ;)
De dag is nog niet voorbij!

Running may be the only sport in which the less talented and accomplished athletes actually get more playing time.

• Pnnnkk
  • Laatst online: 23:24
quote:
TheOmen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:50:
[...]

De dag is nog niet voorbij!
Ik ben net terug van m'n rondje en moet nu écht aan het werk. :( ;)

Straks maar een paar keer rennend naar de printer? :+

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

quote:
tlpeter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:15:
Hoe voelde dat? Dry needling heb ik wel eens gehad en hoe verder de genezing hoe vervelender ik het begon te vinden.
Het gaat onder echo geleiding. Je moet even kuchen als de naald erin gaat (het bekende medische trucje om je af te leiden). Verder is het niet echt pijnlijk ofzo, maar dat kan per locatie mogelijk/vermoedelijk verschillen. Ding blijft er een aantal minuten in en blijkt ook veel van de pijnreceptoren die in zo'n gebied zijn 'gegroeid'(door de blessure), te laten verminderen.
Uit de echo, bij mij althans, bleek dat het gebied zelf al praktisch genezen was, maar dat de pijn bleef door die receptoren.

Maar wat het belangrijkste doel is, is dat het het lichaam een duwtje geeft om weer op die locatie te gaan regeneren...iets dat bij langdurige blessures in lichamen vaak tot een stilstand komt. Denk bijv aan een langdurige tenniselleboog. Een goede sportmasseur (die ik had) zei ook dat hij bewust weer micro fractuurtjes maakte in het peesweefsel, juist om dat herstel weer te activeren. Zo'n bandje om je onderarm, die een fysio vaak toepast, helpt veel minder, want je ontlast juist het gebied.

Ik had voor de EPTe ook elke week dry-needling, maar dit plekje wilde maar niet weg. Een combinatie van behandeling methodes is dus soms effectiever dan oeverloos blijven doorgaan met 1 type.

• tlpeter
Dat klinkt interesant.
Ik heb dry needling gehad voor mijn hamstring en die plek is de eerste die ik voel bij een zware training.
Het lijkt dus op zo'n plek die al genezen is maar toch last blijft geven.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Soms moet je een plek iets 'slopen' dan wel ‘belasten’ om het herstel in de goede richting te zetten. Bij een nieuwe heup/knie word je ook min of meer 2 uur na de OK naast het bed gezet om te revalideren waar je 'vroeger' een week lang plat lag.

https://www.rijnlandorthopedie.nl/joint-care-project/

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@tlpeter je kan altijd met je fysio het bespreken. De mijne was het vrij vlot met me eens dat alleen dry needling op een gegeven moment geen resultaat meer gaf.

• Pathogen
quote:
vhal schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:00:
Soms moet je een plek iets 'slopen' dan wel ‘belasten’ om het herstel in de goede richting te zetten. Bij een nieuwe heup/knie word je ook min of meer 2 uur na de OK naast het bed gezet om te revalideren waar je 'vroeger' een week lang plat lag.

https://www.rijnlandorthopedie.nl/joint-care-project/
Heeft er ook mee te maken dat ze zo snel mogelijk willen weten of er aanvullende ingrepen nodig zijn voor een goed eindresultaat :Y dan kun je namelijk meteen weer de OK in :)

Hier toch maar even het verplichte rondje gedraaid. Geen zin, poepweer, maar what the hell. Rustig aan, zone 2 en dan overleef ik het wel.

• tlpeter
quote:
Tallguy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:01:
@tlpeter je kan altijd met je fysio het bespreken. De mijne was het vrij vlot met me eens dat alleen dry needling op een gegeven moment geen resultaat meer gaf.
Nou zo ging het niet, ik moest er maar mee leren leven. Er was niks meer te behandelen was het antwoord.

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

@tlpeter Tijd voor een andere fysio dus ;w want zulke dooddoeners...daar heb je niks aan :X

Ik heb allang geleerd..zorg ervoor dat je iemand hebt met sport affiniteit, dus een sportmasseur, sportfysio etc.. Iemand die weet hoe het is als je door een blessure niet kan sporten. Het liefst dus iemand die zelf ook sport. Die weten wel dat je niet zomaar op wil geven en zullen (in mijn ervaring althans) niet met zo'n dom antwoord komen

Tallguy wijzigde deze reactie 31-01-2018 17:00 (64%)

• tlpeter
Inderdaad. Ik ga eens fijn rondkijken.
De laatste keer was ik nagenoeg pijnvrij van een andere blesure maar na de behandeling heb ik meer last dan de afgelopen maanden.
Er gaat veel te veel tijd overheen.

• Roozzz
quote:
tlpeter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:01:
Inderdaad. Ik ga eens fijn rondkijken.
De laatste keer was ik nagenoeg pijnvrij van een andere blesure maar na de behandeling heb ik meer last dan de afgelopen maanden.
Er gaat veel te veel tijd overheen.
Welke regio zoek je ongeveer? Ik weet wel een goed adres in omgeving Nijmegen (zelf meer dan serieuze ultraloper).

• tlpeter
Ik woon in het westen /zuid-westen.
Nijmegen is echt te ver weg :)

• Roozzz
quote:
tlpeter schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:12:
Ik woon in het westen /zuid-westen.
Nijmegen is echt te ver weg :)
Begrijpelijk :)

Mogelijk zijn er andere goede ervaringen in dit topic voor die regio :P

• minimaLL
  • Laatst online: 11-08 22:35
Vandaag januari afgesloten met 236,4km. Nooit haalde ik eerder meer kilometers in een maand. Door deze grotere omvang (training marathon) voel ik ook dat mijn conditie erop vooruitgaat terwijl ik daarvoor de indruk had een beetje op een plateau te blijven hangen. Of zou het komen door de core/krachtoefeningen die ik nu consequent wekelijk probeer uit te voeren...

Vandaag bv. 6x 1000m op 10K pace gedaan en ging nog behoorlijk vlot aan 4'/km... tot ik een ijskoude stortbui over me heen kreeg. Brrr wat was dat koud dus moest ik wel goed doorlopen..Dat maakt het euforisch gevoel alleen maar groter na de warme douche ;).
quote:
minimaLL schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:03:
Vandaag januari afgesloten met 236,4km. Nooit haalde ik eerder meer kilometers in een maand. Door deze grotere omvang (training marathon) voel ik ook dat mijn conditie erop vooruitgaat terwijl ik daarvoor de indruk had een beetje op een plateau te blijven hangen. Of zou het komen door de core/krachtoefeningen die ik nu consequent wekelijk probeer uit te voeren...

Vandaag bv. 6x 1000m op 10K pace gedaan en ging nog behoorlijk vlot aan 4'/km... tot ik een ijskoude stortbui over me heen kreeg. Brrr wat was dat koud dus moest ik wel goed doorlopen..Dat maakt het euforisch gevoel alleen maar groter na de warme douche ;).
Gaaf, mooi maandtotaal!

Bevestigt eens te meer één van de beste manieren om als “amateur” beter te worden: méér kilometers maken.

Twitter | Strava

Dit was mijn januari. Nog nooit zoveel uur gemaakt in één maand. Lekker aan de basis aan het werken voor de Ironman in juli!

Januari 2018 in afstanden:
Hardlopen: 213km
Fietsen: 781km (veel op Zwift = hogere gemiddeldes)
Zwemmen: 23,5km

MrAcid wijzigde deze reactie 31-01-2018 19:10 (6%)

Twitter | Strava

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Iedere x maanden nieuwe schoenen, je moet er wat voor over hebben :P

quote:
vhal schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:51:
:+

Daarover... :)

Vanmorgen voor het eerst gelopen op de Nike Zoom Elite 9 die door @Sinned123 werd gelinkt voor ¤54. Lekkere lichte schoen, vooral geschikt voor een middenvoetlander, maar ik kan er als haklander ook wel mee uit de voeten.

Stuk harder dan mijn Nike Zoom Pegasus 34 - die dan wel weer echt 1000km meegaan en me nog steeds prima bevallen. Verwacht dat de Elite 9 een stuk sneller 'op' is, dus die bewaar ik voor het tempo- en wedstrijdwerk.

Twitter | Strava

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik doe een stuk minder lang met schoenen, scheelt wel dat ik niet bepaald het ideale hardloopgewicht heb :+ Toevallig stond de pakketboer met een zending van sportsshoes.com voor de deur met een paar schoenen die ik weer kan rouleren.

Zojuist maar even een kort stukje gelopen op een langzaam tempo. Dit ging eigenlijk prima, de Dekkerloop van afgelopen zondag lijkt grotendeels wel verteerd te zijn door mijn lichaam :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En met een loodzware Billat 90/90 kom ik op 271km voor de eerste maand van het jaar. Ik loop al ruim 20km voor op vorig jaar :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• kwakke01
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-08 13:39

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Hulde hoor voor al die hoge km's en trainingsarbeid die is verzet! voor mij was januari juist een maand om even gas terug te nemen; had in december al de 200km aangetikt, en m'n lijf is daar nog niet echt op ingesteld zullen we maar zeggen. een blaar agv nieuwe schoenen zorgde vor een weekje extra rust. heb daar inmiddels geen last meer van, en probeer het ritme weer langzaam op te pakken. Vorige week 5 dagen achter elkaar een korte run (~7km), en deze week weer wat verder; maandag 9 en vandaag de 15 aangetikt. Zat wel vol in een hagelbui op de dijk langs het ijsselmeer, dus wist niet hoe hard ik van die dijk af moest komen; dat kwam mn gemiddelde zeker ten goede :P uiteindelijk een nieuwe snelste tijd op de 15 neergezet, terwijl ik juist rustig was begonnen om gewoon maar te kijken hoe het ging. De rust doet me blijkbaar meer dan blind te proberen maar zoveel mogelijk km te maken ;)

Anyways, volgende maand weer gewoon 100+km, want de 80km van januari voelen wel een beetje als een maandje vrij ;)

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Rudedadude

Rudedadude

quote:
vhal schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:51:
https://www.strava.com/ac...sed?hl=nl-NL&v=1517433277

:*)

Daarmee ben ik deze maand uitgekomen op 254km :) Ik weet me tot nu toe redelijk aan de minimaal 50km per week te houden met elke week 4 sessies. idealiter zou ik er ook nog een rondje op de Elliptigo aan toevoegen, maar daar is het nog niet helemaal het weer voor geweest.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Pathogen
@tlpeter ik heb goede ervaringen met een fysio in Maassluis, is ook nog wat uit de richting als ik op je V&A ad mag afgaan maar wie weet dichter bij je werk :Y

Mijn maand is afgesloten met 93 kilometer, mijn 4e maand ooit :P Ik heb de stille hoop nog aan mijn record te komen dit jaar, maar wil vooral regelmaat, consistentie en blessurevrijheid hebben. 35km extra erbij proppen zal niet zomaar lukken.
Het jaar is nog jong, maar met de resultaten van deze maand weet ik absoluut zeker dat ik voor de 1000+km wil gaan in plaats van de 900+. Ook met hoe prut ik me gisteren voelde heb ik toch gewoon de kilometers kunnen maken die daarvoor nodig zijn.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18-08 14:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mijn vriendin loopt hard, dus vorige week hardloopschoenen gekocht voor het eerst in mijn leven en met haar meegelopen.

4.3km gelopen (daarna nog tot 7km een beetje wandelen/lopen omdat het energiemetertje wat leeg was) met een snelheid van 5:53 per km. Dat vond ze helemaal niet verkeerd voor een eerste keer, dus ik helemaal blij :)

Kreeg er flink energie van eigenlijk! Wel twee dagen stijve bovenbenen :')

Dit dus.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

:( ;( :-( Ik ben al voor de 2e keer in korte tijd geveld door de griep! Snap er helemaal niks van. Lag ik eerst begin november 2017 plat op de bank, nog geen 2 maanden later ben ik weer aan de beurt :(. Snap er helemaal niks van. Dit zijn weer 4 a 5 trainingen die zo de prullenbak in kunnen :( :( :(

• Galois

Galois

1811 - 1832

De zoekfunctie geeft 0 hits op de zoekterm 'het geheim van hardlopen'. Dat verbaast mij.

Een maatje van mij heeft dit boek en ik was er laatst doorheen aan het bladeren. Best een leuk boek. Leuk de 'wetenschappelijke' manier van het kijken naar hardloopprestaties.

Kennen jullie het boek? Wat vinden jullie ervan?

Helaas is het niet meer leverbaar (weet iemand of er een nieuwe druk komt?)...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Sinned123
quote:
Galois schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:52:
De zoekfunctie geeft 0 hits op de zoekterm 'het geheim van hardlopen'. Dat verbaast mij.

Een maatje van mij heeft dit boek en ik was er laatst doorheen aan het bladeren. Best een leuk boek. Leuk de 'wetenschappelijke' manier van het kijken naar hardloopprestaties.

Kennen jullie het boek? Wat vinden jullie ervan?

Helaas is het niet meer leverbaar (weet iemand of er een nieuwe druk komt?)...
Ik dacht eigenlijk dat de auteur hem zelfs met korting aanbood.
Vorige week ofzo, ik meen ¤14, of ik vergis me met een ander boek.
Het lukt me niet meer om de advertentie te vinden ;(

Ik heb de opvolger trouwens, hardlopen met power (omdat ik een stryd had aangeschaft).
Het is allemaal wel een heel erg natuurkundige manier van benaderen.
Wel word met alle weersinvloeden rekening gehouden en dat Zevenheuvelen eigenlijk helemaal geen snel parcours zou moeten zijn.

Sinned123 wijzigde deze reactie 01-02-2018 21:19 (15%)

• Xaverius

Xaverius

Ik heb er een nieuwe hobby bij, segmenttijden "flaggen". Hoeveel ik er niet zie die onder de minuut per kilometer zitten... Dat Strava dat niet gewoon inbouwt, alle superman/supervrouw tijden laten controleren.

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
Wellicht dat iemand me van wat advies kan voorzien. Heb me ingeschreven voor de marathon van Rotterdam (mijn eerste) en begin oktober begonnen met mijn training.

Tot december alles goed gegaan en 3x per week kunnen trainen, helaas halverwege december geblesseerd geraakt aan mijn kuit waardoor ik tot vorige week niet heb kunnen lopen. Heb nu weer een aantal loopjes gedaan 5-6km en gisteren de 8km en heb gelukkig geen last meer. Wel iets wat teruggezakt in snelheid/conditie en loop nu een stuk achter op schema.

Mijn laatste duurloop is 16km geweest en had deze moeten uitbreiden naar de 20km volgens schema op het moment dat ik geblesseerd raakte.

Ik probeer nu mijn schema weer op te pakken maar inmiddels zit het schema op een duurloop van 24km. Ik heb dus de weken van 20 en 24km gemist. Wat is nou verstandig om te doen zodat ik weer terug op schema kan komen? Zo snel mogelijk de kilometers lopen, maar in aangepast, lager tempo? Of het schema oppakken waar ik vorige maand gebleven was (ik ben dan alleen bang dat ik dan de afstanden niet meer ga halen).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Xaverius schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:10:
Ik heb er een nieuwe hobby bij, segmenttijden "flaggen". Hoeveel ik er niet zie die onder de minuut per kilometer zitten... Dat Strava dat niet gewoon inbouwt, alle superman/supervrouw tijden laten controleren.
_O- Ben jij er ook zo'n één :D
Al kijk ik alleen maar naar de segmenten in de buurt.

• Rudedadude

Rudedadude

quote:
MazZz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:22:
Wellicht dat iemand me van wat advies kan voorzien. Heb me ingeschreven voor de marathon van Rotterdam (mijn eerste) en begin oktober begonnen met mijn training.

Tot december alles goed gegaan en 3x per week kunnen trainen, helaas halverwege december geblesseerd geraakt aan mijn kuit waardoor ik tot vorige week niet heb kunnen lopen. Heb nu weer een aantal loopjes gedaan 5-6km en gisteren de 8km en heb gelukkig geen last meer. Wel iets wat teruggezakt in snelheid/conditie en loop nu een stuk achter op schema.

Mijn laatste duurloop is 16km geweest en had deze moeten uitbreiden naar de 20km volgens schema op het moment dat ik geblesseerd raakte.

Ik probeer nu mijn schema weer op te pakken maar inmiddels zit het schema op een duurloop van 24km. Ik heb dus de weken van 20 en 24km gemist. Wat is nou verstandig om te doen zodat ik weer terug op schema kan komen? Zo snel mogelijk de kilometers lopen, maar in aangepast, lager tempo? Of het schema oppakken waar ik vorige maand gebleven was (ik ben dan alleen bang dat ik dan de afstanden niet meer ga halen).
Ik kan het niet laten, maar: je niet inschrijven voor zo'n afstand voordat je daar al aan toe bent en al in staat bent om afstanden te lopen die daarbij in de buurt komen. Dat klinkt misschien vervelend, maar er ontstaan veel blessures omdat mensen te ver te snel willen. En het lopen van een marathon wordt er meestal niet leuker door (terwijl het toch echt een leuke afstand is :) )

Maar goed, dat is al gebeurd. Beste advies is volgens mij om je bestaande schema weer op te pakken en niet te gaan forceren. Het belangrijker dat je fris en volledig blessurevrij aan de start staat dan dat je perse die 32 kilometer een keer (of 3) gelopen hebt in de voorbereiding. Als je forceert en het gaat mis dan ben je simpelweg klaar en kan je kaartje op marktplaats. Langzamer lopen van een lange afstand is an sich geen slecht idee (dat is het nooit want een belangrijk gedeelte van het een marathon lopen is het wennen aan de lange duur van de inspanning en de fysieke en mentale gevolgen daarvan), maar op het moment dat je dat goed doet en je loopt bijvoorbeeld trainingen van 3 - 4 uur dan wordt de kans om fris aan de start te komen weer kleiner.
quote:
Doe ik ook nog wel eens, met name als weer eens een segment van mij afgepakt wordt. Ik heb er een paar waar ik minimaal 1x per maand weer een melding krijg dat iemand die 1,5 kilometer toch echt 3 minuten sneller heeft gelopen dan ik :+

Rudedadude wijzigde deze reactie 02-02-2018 10:49 (14%)

• Pathogen
Ik kijk alleen naar segmenten waar ik zelf ook gelopen heb. Maar ik heb ook al het nodige geflagged hoor, van overduidelijke auto/motorritjes tot mensen die 99 vd 100 activiteiten op de fiets afleggen (en deze dus ook). En natuurlijk activiteiten met ongelofelijke lagspikes waardoor de GPS track ineens 100m verder schiet. Die zijn trouwens zonder uitzondering opgenomen met de telefoon-app :P

• MazZz
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 18-08 12:48
quote:
Rudedadude schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Ik kan het niet laten, maar: je niet inschrijven voor zo'n afstand voordat je daar al aan toe bent en al in staat bent om afstanden te lopen die daarbij in de buurt komen. Dat klinkt misschien vervelend, maar er ontstaan veel blessures omdat mensen te ver te snel willen. En het lopen van een marathon wordt er meestal niet leuker door (terwijl het toch echt een leuke afstand is :) )

Maar goed, dat is al gebeurd. Beste advies is volgens mij om je bestaande schema weer op te pakken en niet te gaan forceren. Het belangrijker dat je fris en volledig blessurevrij aan de start staat dan dat je perse die 32 kilometer een keer (of 3) gelopen hebt in de voorbereiding. Als je forceert en het gaat mis dan ben je simpelweg klaar en kan je kaartje op marktplaats. Langzamer lopen van een lange afstand is an sich geen slecht idee (dat is het nooit want een belangrijk gedeelte van het een marathon lopen is het wennen aan de lange duur van de inspanning en de fysieke en mentale gevolgen daarvan), maar op het moment dat je dat goed doet en je loopt bijvoorbeeld trainingen van 3 - 4 uur dan wordt de kans om fris aan de start te komen weer kleiner.

[...]
Ik weet het. :X Had begin 2017 al paar afstanden gelopen van 10 en 16km (voor mijn doen al ver) en werd gevraagd om mee te lopen met de 10km in Rotterdam. Uiteindelijk, na wat gesprekken met andere lopers, toch de uitdaging aangegaan en me ingeschreven voor de hele. Wellicht toch wat te snel, maar goed, zoals je ook al aangeeft, dit heb ik nu eenmaal gedaan en wil er dan ook vol voor gaan. Eindtijd boeit me niet zo veel, gaat me meer om het uitlopen en om het een keer mee te maken.

Blessure kwam, naar mijn idee, door tijdens een griepje toch te snel te willen lopen. Schoot toen de laatste km van de 16 in de kuit en daar heb ik weken last van gehad. Maandag a.s. heb ik een sport medisch onderzoek en zal dit dan ook nog wel voorleggen bij de sportarts. Wellicht kan hij ook nog e.e.a. aangeven. Thanx voor je reactie in ieder geval.

• Galois

Galois

1811 - 1832

quote:
MazZz schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:22:

Ik zou, zeker als je wat kwakkelt met blessure(s), niet zomaar een schema volgen. Ik zou het schema hoogstens gebruiken als 'leidraad', maar per training naar je lichaam luisteren. Bij pijn stoppen, langzamer lopen, minder lopen, enz.

Een standaard marathon schema heeft per week 3 basistrainingen: lange duurloop, tempoloop en interval. Bij mijn vorige marathontraining heb ik niet echt een schema gelopen (en zo ervaren ben ik niet, het was mijn 3de marathon), maar deze 3 basistrainingen elke week meegenomen en aangevuld met nog 1 of 2 herstellopen. Maar helaas lukte deze drie trainingen ook niet... ik herstelde gewoon niet op tijd voor de volgende training na een lange duurloop of interval. Heb dus vele intervaltrainingen die op het programma stonden, moeten wijzigen in een herstelloop.

Dat zou ik jou ook adviseren. De lange duurlopen zijn het belangrijkste, maar vooral de tijd. Dus kijk niet alleen naar een gelopen afstand, maar zeker voor zo'n eerste marathon meer naar de trainingstijd. Ga dus bv. 2 uur hardlopen ipv dat je jezelf vastpint op bv. 25 km.

Verder inderdaad met @Rudedadude eens, maar ja, we kennen het allemaal (Rudedadude vast ook) enthousiast raken en toch inschrijven... Dus ik begrijp je enthousiasme zeker wel en vind het ook wel goed van je dat je het probeert, maar zorg inderdaad dat je heel rustig opbouwt en continu naar je lichaam luistert... Naar elke pijn...
quote:
Ja! Daar verbaas ik mij ook over. Regelmatig kom ik ook WR's tegen. Strava zou dat toch uit moeten filteren?
Of andere meetfouten als een meetfout van bv. hartslagmeter. Als je hartslag van 150, zomaar opeens naar 200 gaat en dan weer terug... volgens mij zou dat softwarematig uitgefilterd moeten worden.

Of Garmin met zijn cadansmetingen. Dan heb ik opeens een maximale cadans van bv. 210. Dat kan niet anders dan een meetfout (of misschien een stoepje af oid). Zou toch ook gecorrigeerd moeten worden...

• Xaverius

Xaverius

Dit soort pareltjes kom ik dus tegen....
code:
1
2
3
Distance: 199.89km
Moving Time: 1:50:53
Pace: 33s/km

Ik ga gewoon bij elke flag in CAPS toeschreeuwen waarom dit niet gedetecteerd kan worden. Dat zal ze leren! |:( O-)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Strava vind ik erg beperkt met sommige functionaliteiten waarvan je je afvraagt waarom ze er niet in zitten. Waarom kan ik mijn top10 5KM tijden niet zien, of desnoods een andere afstand waar je soms emblems voor krijgt.

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-08 09:44

tuinïnen

Livestrong

quote:
vhal schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:58:
Strava vind ik erg beperkt met sommige functionaliteiten waarvan je je afvraagt waarom ze er niet in zitten. Waarom kan ik mijn top10 5KM tijden niet zien, of desnoods een andere afstand waar je soms emblems voor krijgt.
Inderdaad, onvindbaar maar lijkt ook gewoon niet te bestaan.

Verder wat betreft de segmenttijden lijkt me dat alles onder het wereldrecord voor de betreffende afstand wel kan worden geschrapt (na hoogtecorrectie) voor standaardusers. Mochten er toch superatleten zijn de WR's lopen kunnen die zich vast wel laten verifiëren.

Eventus stultorum magister

• Pathogen
Zo, vandaag alsnog mijn 5km testrun gedaan en de lat ligt :Y met 22:30 een minuut van mijn vorige officieuze PR af weten te rennen. Op een mooi vlak parcours zit er waarschijnlijk wel een 21'er in :)
Ik denk ook dat ik dit niet maandelijks ga doen als ik zo merk hoe hard knallen het is... Misschien maar elk kwartaal, 4x per jaar de stand opnemen klinkt wel als een mooi en nuttig aantal.

Mijn god, wat is het zwaar om die Erasmusbrug op volle snelheid op te lopen als je al 3,5 van de 5km hebt gehad... Die laatste 1,5km was echt dikke vette zuurstofschuld, maar met de kracht in de benen zit het wel goed. De buikspieren en onderrug voel ik wel behoorlijk, geeft wel weer aan hoeveel nut core training heeft :Y

• tlpeter
Zo vandaag de Saucony Stride Lab gehad bij Run2day in Breda.
Mijn vorige (en eerste paar) schoenen zijn Saucony en heb altijd met plezier op deze schoenen gelopen.
Een lichte antipronatie schoen welke ik nu niet meer op loop.

Ik heb nu de Brook Launch 4 maar ik merk dat ik deze te hard vind om altijd op te lopen en dit werd bevestigd.
Het is een vrij directe schoen welke een beetje neigt naar een wedstrjid schoen.
Zo lopen ze ook, lekker licht en dunne zolen.
Vandaar dat ik dit aan heb gepakt om ook eens op deze manier te lopen op andere schoenen.

Ik had om 11 uur een afspraak en het begon met een praatje over de huidige schoenen en waarom ik deze afspraak had gemaakt. Blessures besproken en daarna op de loopband.
Het lopen op de band werd gefilmd met 3 cameras van voren,zijkant en achterkant.
Uiteindelijk blijk ik nog best netjes te lopen op wat naar voren hangen na.
Mijn huidige schoenen met steunzolen zijn prima en daardoor mijn houding ook.

Ik had al aangegeven dat ik de schoen te hard vind om altijd op te lopen en ben ik gaan lopen met neutrale schoenen welke iets meer en een stuk meer demping geven.
Uiteindelijk de winkel uitgelopen met een paar Saucony Triump ISO4.

• Pathogen
Ah leuk om je ervaring te lezen! Ik ben pas eind van de maand aan de beurt... Ben heel benieuwd of ze vinden dat ik een schoen met meer body zou moeten gebruiken, want dat is precies wat ik niet lekker vind :P
Zou zo een nieuw paar Kinvaraatjes kopen, maar mijn huidige zijn nog lang niet door de kilometers heen.

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:06

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

quote:
tlpeter schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:16:
Zo vandaag de Saucony Stride Lab gehad bij Run2day in Breda.
Wat een leuk initiatief. Ik heb ook maar een afspraak gemaakt :). Ik zie nergens dat er kosten aan verbonden zijn dus een mooi gratis advies lijkt me. Alhoewel ik vorige week een email (!) ontving van Strava met de meededeling, dat het tijd wordt voor nieuwe schoenen. Kan ik wellicht gelijk op basis van het advies een keuze maken qua schoen. Ik loop nu op Asics Cumulus en Nike Lunar Glide. Een paar Saucony kan daar dan ook wel bij...

Battle.net || Strava

• tlpeter
Het is gratis ende vrijblijvend :)

• MrBerger
afgelopen dinsdag gelopen en plan is om vanavond weer te gaan. En ik heb er meer zin in dan verwacht! *O*

zo, dat moest ik even kwijt

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:50
Yay gisteren ingeschreven voor de Zandvoort circuit run. Ben wel benieuwd hoe dit zal gaan worden.

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• Galois

Galois

1811 - 1832

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

• Pathogen
quote:
Webgnome schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:44:
Yay gisteren ingeschreven voor de Zandvoort circuit run. Ben wel benieuwd hoe dit zal gaan worden.
Welke afstand? Ik ben wel benieuwd hoe je als wheeler over het strand komt namelijk, alleen de 5km blijft op het circuit :)
Blijft een gave run.

Die Sensoria socks... Dat filmpje is in ieder geval verschrikkelijk. Wie heeft er een cadence van 129 als ie hardloopt? :S En verschillende shots laten een ontzettende platvoets-klap-haklanding zien waar mijn rug pijn van doet...
Dan vind ik het Arion filmpje een stuk beter kloppen allemaal :)

Pathogen wijzigde deze reactie 02-02-2018 16:20 (29%)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 08:50
quote:
Pathogen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:15:
[...]

Welke afstand? Ik ben wel benieuwd hoe je als wheeler over het strand komt namelijk, alleen de 5km blijft op het circuit :)
Blijft een gave run.

Die Sensoria socks... Dat filmpje is in ieder geval verschrikkelijk. Wie heeft er een cadence van 129 als ie hardloopt? :S En verschillende shots laten een ontzettende platvoets-klap-haklanding zien waar mijn rug pijn van doet...
Dan vind ik het Arion filmpje een stuk beter kloppen allemaal :)
De 5 kilometer is enige afstand die beschikbaar is voor Wheelers. Maar dat lijkt mij wel tof om eens even lekker te raggen over het circuit. Zou toch aardig snel moeten gaan hoop ik.

The universe is made out of protons, neutrons, electrons and morons

• Roozzz
quote:
tuinïnen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:02:
[...]
Verder wat betreft de segmenttijden lijkt me dat alles onder het wereldrecord voor de betreffende afstand wel kan worden geschrapt (na hoogtecorrectie) voor standaardusers. Mochten er toch superatleten zijn de WR's lopen kunnen die zich vast wel laten verifiëren.
Ergens hebben ze toch wel iets denk ik. Ik heb (al jaren 8) ) een segment in handen langs een doorgaande 50km weg. Ik zie zeker wekelijks een melding op/van strava dat ik dit segment ben kwijtgeraakt aan een willekeurig persoon. Zodra ik daar op klik kom ik bij het klassement en sta ik alweer bovenaan :P Allemaal slimmeriken in de auto en af en toe een keer een fietser...

Ik check strava niet heel regelmatig; dus mogelijk hebben ze wel een soort van algoritme, maar kost het wat tijd om te detecteren? Ik kan eigenlijk niet geloven dat er iemand is die de moeite neemt om dit segment "schoon" te houden dmv flaggen. Zeker gezien degene die bovenaan staat en dus een melding krijgt, dat niet regulier doet :P

Roozzz wijzigde deze reactie 02-02-2018 17:55 (3%)

• Roadman
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-08 21:33
Vandaag 1,5 uur gelopen met als doel: asfalt vermijden.
Oude schoenen aan want blubber en gaan... Toch maar eens vaker doen. 16 km gelopen in het Amsterdamse Bos, zonnetje erbij. Lekker rustig. O+

Roadman wijzigde deze reactie 02-02-2018 19:21 (10%)

• tlpeter
quote:
Roadman schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 19:20:
Vandaag 1,5 uur gelopen met als doel: asfalt vermijden.
Oude schoenen aan want blubber en gaan... Toch maar eens vaker doen. 16 km gelopen in het Amsterdamse Bos, zonnetje erbij. Lekker rustig. O+
10/11 maart is daar de boscross (ook het NK cross)
Ik loop op 10 maart de recreantencross.
Altijd leuk om te doen.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik heb al een tijdje last van de peesplaat van mijn linker voet. Exact op deze plek op dit plaatje (iets meer aan de binnenkant).

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik er ook last van gehad, maar dan van mijn rechter voet. Het was toen in ieder geval erger. Dat is 'vanzelf' overgegaan mede omdat ik toen ook wat belangstelling in hardlopen aan het verliezen was.

Sinds afgelopen zomer heb ik weer wat last van mijn peesplaat, nu van mijn linker voet. Dit is ontstaan op vakantie omdat ik toen wat enthousiast in de bergen aan het hardlopen geslagen was. Elke dag (vrijwel) een rondje van een uurtje door de bergen, zonder dat mijn voeten dit gewend waren.

Toen ik last begon te krijgen ben ik gelijk gestopt en het aantal trainingen verminderd. Dat voelde goed, maar ik bleef last houden.

Terug in NL bleef ik een 'vervelend' gevoel houden op deze plek, maar zeker niet de stekende pijn wat de standaardsymptomen van deze blessure is. Het is niet pijnlijk, alleen dus zeurend.

Goed, we zijn inmiddels een half jaar verder en nog steeds dezelfde last: als ik erop druk, dan voelt het 'beurs', bij lang staan of veel wandelen voel ik ook wat overlast (maar dus geen pijn en zeker geen stekende pijn). Tijdens het hardlopen doet het geen pijn.

De fysio heeft destijds omdat ik dus geen echte pijn had, geadviseerd oefeningen te doen (voetboog strekken, kuiten, bal over pijnlijke plek, ...) en mijn hardloopactiviteiten te verminderen. Ik zat toen in een zware training voor een sub3 marathon, dus wel wat minder gedaan (ipv 250 km in een maand, 175), maar niet helemaal gestopt. Dit vond de fysio goed, maar als het pijn begon te doen, dan moest ik minderen/stoppen. Dat was niet het geval, dus heb ik mijn trainingen doorgezet. Wel een tijdje geen intervaltrainingen meer gedaan, omdat ik het gevoel had dat door het harde afzetten, het leek alsof het erger werd.

Het heeft dus nooit echt pijn gedaan. Het zeurend gevoel is al een half jaar 'stabiel'. De fysio zegt dan ook dat zolang het niet erger wordt, het op zich niet heel erg hoeft te doen. En dat is wat het is, het wordt dus niet erger.

Een bevriende orthopeed zegt hetzelfde. Als het niet erger wordt, dan prima. Maar inderdaad zou beter zijn om helemaal te stoppen met hardlopen (waar het waarschijnlijk van komt) om het echt voorbij te laten gaan. Maar aan de andere kant zegt hij ook dat het bij geen echte pijn (zoals bij mij dus) het soms beter is om in beweging te blijven om de doorbloeding (en genezing) van dit slecht doorbloed gebied te stimuleren.

Een volgende stap zou kunnen zijn om onderzoek te doen naar mijn looptechniek (overproneer ik bv. niet teveel, of staat mijn rug wel recht, beenlengteverschil, haklanding, ...) maar daar is volgens mij geen sprake van.

Maar goed, ik ben nu op een punt dat ik wel wil dat het voorbij gaat...

Iemand ervaring mee of kan mij van nuttige tips voorzien?

- een afspraak maken met een goede hardloopwinkel voor aanmeten nieuwe schoenen (heb ik in het verleden meerdere keren gedaan, tweemaal Asics Cumulus gel aangeraden gekregen, wat nog steeds mijn standaardschoen is, en éénmaal de Mizuno Wave Rider (die ik niet meer draag). Beide adviezen dus voor neutrale schoenen.
- (weer) naar de fysio toe met de vraag of hij meer kan doen dan oefeningen meegeven
- of toch huisarts?
- podoloog?
- of gewoon twee maanden stoppen met hardlopen en maar meer gaan fietsen? (eigenlijk geen optie :))

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wisselduurloop! Dat was lang geleden. 10km lang een halve kilometer boven de drempel om even wat lactaat in je systeem te jagen en dan een halve kilometer 'herstellen' onder de drempel om je lichaam te leren al dat lactaat ook te gebruiken. Resultaat: 10km in 39'42. Dat voelt extra lekker in een training aan het einde van een redelijk zware week.

Hopelijk met de CPC weer in vorm want de bedoeling is natuurlijk wel dat er sneller wordt gelopen dan vorig jaar!

Strava or it didn't happen.

• Tweakarim
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08:07

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Ben in november begonnen met rennen en na 8 weken kon ik eind december 5km aan een stuk rennen. Helaas begonnen toen ook de pijntjes, eerst in mijn voet, toen ik mijn bil en been. Toch kon ik het rennen niet laten dus ondanks de pijn toch door willen zetten, het werd er niet beter op. Nu na een kleine maand rust waarvan 2 weken op vakantie ben ik geheel vrij van pijn. Eergisteren weer begonnen met rennen en nu langzaam weer opbouwen naar 5km en van daaruit verder. Het voornemen is om naar mijn lichaam te luisteren en zolang er ergens pijn is niet te rennen. Maar wat voelt het heerlijk om weer bezig te zijn ! Zonder rennen zat ik minder lekker in mijn vel. Nu hopen dat pijntjes weg blijven. Zo dat wou ik ff kwijt.

• nokie
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18-08 22:04
quote:
vhal schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:58:
Daarvoor betaal ik 10£ per jaar aan veloviewer (en nog een pak andere functies).

Ik ben trouwens ook een fervente Strava-flagger, hier in de buurt woont ook een 50+ dame die bijna elke week alle wereldrecords door haar iPhone laat verpulveren. Ik heb al overwogen om haar mijn oude gps horloge cadeau te doen, wat heb je nu aan het loggen van volstrekt incorrecte data (*)?

(*) Decathlon-punten, neem ik aan, al werkt dat nu niet meer.

• tlpeter
quote:
Galois schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:25:
Ik heb al een tijdje last van de peesplaat van mijn linker voet. Exact op deze plek op dit plaatje (iets meer aan de binnenkant).

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik er ook last van gehad, maar dan van mijn rechter voet. Het was toen in ieder geval erger. Dat is 'vanzelf' overgegaan mede omdat ik toen ook wat belangstelling in hardlopen aan het verliezen was.

Sinds afgelopen zomer heb ik weer wat last van mijn peesplaat, nu van mijn linker voet. Dit is ontstaan op vakantie omdat ik toen wat enthousiast in de bergen aan het hardlopen geslagen was. Elke dag (vrijwel) een rondje van een uurtje door de bergen, zonder dat mijn voeten dit gewend waren.

Toen ik last begon te krijgen ben ik gelijk gestopt en het aantal trainingen verminderd. Dat voelde goed, maar ik bleef last houden.

Terug in NL bleef ik een 'vervelend' gevoel houden op deze plek, maar zeker niet de stekende pijn wat de standaardsymptomen van deze blessure is. Het is niet pijnlijk, alleen dus zeurend.

Goed, we zijn inmiddels een half jaar verder en nog steeds dezelfde last: als ik erop druk, dan voelt het 'beurs', bij lang staan of veel wandelen voel ik ook wat overlast (maar dus geen pijn en zeker geen stekende pijn). Tijdens het hardlopen doet het geen pijn.

De fysio heeft destijds omdat ik dus geen echte pijn had, geadviseerd oefeningen te doen (voetboog strekken, kuiten, bal over pijnlijke plek, ...) en mijn hardloopactiviteiten te verminderen. Ik zat toen in een zware training voor een sub3 marathon, dus wel wat minder gedaan (ipv 250 km in een maand, 175), maar niet helemaal gestopt. Dit vond de fysio goed, maar als het pijn begon te doen, dan moest ik minderen/stoppen. Dat was niet het geval, dus heb ik mijn trainingen doorgezet. Wel een tijdje geen intervaltrainingen meer gedaan, omdat ik het gevoel had dat door het harde afzetten, het leek alsof het erger werd.

Het heeft dus nooit echt pijn gedaan. Het zeurend gevoel is al een half jaar 'stabiel'. De fysio zegt dan ook dat zolang het niet erger wordt, het op zich niet heel erg hoeft te doen. En dat is wat het is, het wordt dus niet erger.

Een bevriende orthopeed zegt hetzelfde. Als het niet erger wordt, dan prima. Maar inderdaad zou beter zijn om helemaal te stoppen met hardlopen (waar het waarschijnlijk van komt) om het echt voorbij te laten gaan. Maar aan de andere kant zegt hij ook dat het bij geen echte pijn (zoals bij mij dus) het soms beter is om in beweging te blijven om de doorbloeding (en genezing) van dit slecht doorbloed gebied te stimuleren.

Een volgende stap zou kunnen zijn om onderzoek te doen naar mijn looptechniek (overproneer ik bv. niet teveel, of staat mijn rug wel recht, beenlengteverschil, haklanding, ...) maar daar is volgens mij geen sprake van.

Maar goed, ik ben nu op een punt dat ik wel wil dat het voorbij gaat...

Iemand ervaring mee of kan mij van nuttige tips voorzien?

- een afspraak maken met een goede hardloopwinkel voor aanmeten nieuwe schoenen (heb ik in het verleden meerdere keren gedaan, tweemaal Asics Cumulus gel aangeraden gekregen, wat nog steeds mijn standaardschoen is, en éénmaal de Mizuno Wave Rider (die ik niet meer draag). Beide adviezen dus voor neutrale schoenen.
- (weer) naar de fysio toe met de vraag of hij meer kan doen dan oefeningen meegeven
- of toch huisarts?
- podoloog?
- of gewoon twee maanden stoppen met hardlopen en maar meer gaan fietsen? (eigenlijk geen optie :))
Ik heb sinds april/mei vorig jaar beide voeten waar de peesplaat overbelast was. Nog steeds niet pijn vrij maar het is te doen. Ik heb veel baat gehad bij het rekken van mijn kuiten maar ook de pezen door de tenen 90 graden omhoog te duwen en tegelijk de voet proberen omhoog te trekken met het been boven op het andere been (horizontaal). Ook masseren met een harde bal gedaan maar dat hielp alleen bij de ergste pijn.
Uiteindelijk aan de steunzolen wat enorm heeft geholpen maar ik zit nog in de laatste 10% die maar niet weg gaat op het moment.
Wat je zou kunnen doen is een sessie shockwave op de zere plek. Niet fijn maar het helpt wel.
Ik heb toevallig gisteren nieuwe schoenen gekocht die veel demping hebben om mijn voeten wat meer te ontlasten.
Ik heb ook het idee dat juist wel lopen best kan helpen.

• MrBerger
quote:
MrBerger schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 14:43:
afgelopen dinsdag gelopen en plan is om vanavond weer te gaan. En ik heb er meer zin in dan verwacht! *O*

zo, dat moest ik even kwijt
Door omstandigheden pas vandaag gelopen. Ondanks de grauwe lucht en lichte regen had ik er zin in! En viel alles tegen... Hartslag zat veel te hoog ( 160+ bij tempo 5.50 per km, normaal loop ik met hartslag < 140 een hoger tempo) en ik kreeg last van mijn linkerknie. Het leek wel of ik bezig was met een marathon. Moest zelfs kleine stukjes wandelen. Uiteindelijk iets meer dan 10km afgelegd, maar wat een hel. Dag blijdschap van gisteren -O-

• frankwopereis
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-08 08:15

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Iedereen die morgen in Apeldoorn loopt; succes! Ik lijk wel een wijf, ben nog in dubio over kleding.. 2 tot 3 graden, droog, geen tot weinig wind.. thuis nooit een probleem, nu het in Apeldoorn is twijfel ik 8)7

 iPad gebruiker; Android telefoon ; luistert naar Sonos ; werkt met Windows op een Macbook ; geïnteresseerd in financiën en techniek ; spendeerd tijd aan nieuwbouw woning en hardopen + schopt ook tegen een bal

• Galois

Galois

1811 - 1832

Goede tip (@retlaw, @Pathogen, @tlpeter)!

Ik heb zojuist ook een afspraak gemaakt bij de Saucony Stride Lab...

Ik loop doorgaans op 3 verschillende schoenen. Momenteel op mijn all-time favorites de Asics Cumulus Gel, waar ik al vele series van gehad heb, momenteel de Nike Vomero's omdat ik vanwege een overbelaste peesplaat een schoen zocht met toch wat meer demping en mijn wedstrijdschoen de Nike Free Rn.

De Asics Cumulus zijn mij ook aangeraden bij een hardloopwinkel na (korte) analyse. Op een loopband en ik werd dan gefilmd. Filmpje werd teruggekeken en er volgende een advies uit. Ook mijn oude schoenen werden bekeken op slijtage.

Ook heb ik op Mizuno Wave Rider gelopen, deze ook na een analyse in een hardloopwinkel. Deze keer werd ik gefilmd op een korte baan dat ze in de winkel hadden. Ook met analyse van mijn oude schoenen. Ik had eigenlijk niet het idee dat deze meneer er nou meer vanaf wist dan ik (sorry... misschien wat arrogant van mij :) ). En wel de deur uit met deze Mizuno's voor de adviesprijs. Logisch, je moet natuurlijk ook betalen voor het advies van de werknemer, snap ik, maar als je het gevoel hebt dat het hardlopen op een klein baantje in de winkel, een filmpje waar iets over gezegd wordt... tsja...

Dus eigenlijk was dat voor mij wel voldoende meetanalyses in de winkel. En zo dus ook vele paren zelf in de winkel gekocht of bij bekende schoenen (zoals mijn Cumulus) via internet. Ik verslijt toch 3 paar per jaar... :)

Maar deze Stride Lab, ziet er wel mooi professioneel uit. Dus ik heb er wel weer zin in. En een extra paar schoenen (want het is wel vrijblijvend, maar dat wordt toch wel van je verwacht... :) ) komen altijd wel van pas. Bovendien heb ik nog nooit op Saucony's gelopen. Ben er wel benieuwd naar...

En aangezien het bij de toppers niet uitmaakt op welk merk schoenen ze lopen (nl op het merk van hun sponsor :) )...
(ik was net aan het googlen op welke schoenen welke atleten lopen, maar kon daar niets over vinden, wel jammer... was wel benieuwd of Saucony ook veel op gelopen wordt, na de grote jongens van Nike en Adidas).

Maar goed, ik zal hier mijn ervaringen (volgende maand pas) met Stride Lab met jullie delen...

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17-08 12:48

SuperPoekie

Super Furry Animal

quote:
frankwopereis schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 21:46:
Iedereen die morgen in Apeldoorn loopt; succes! Ik lijk wel een wijf, ben nog in dubio over kleding.. 2 tot 3 graden, droog, geen tot weinig wind.. thuis nooit een probleem, nu het in Apeldoorn is twijfel ik 8)7
Ik heb m'n halve kledingkast mee lange broek, korte broek, hemdje, longsleeve, shirt :') maar ik zag dat er nog windkracht 3 tot 4 zou zijn? Als dat niet zo is wordt t al veel makkelijker. Gewoon laagjes. Warm krijg je t wel en dan wat uit.
Maar idd, ik voel me nu op en top vrouw :D

Iedereen succes zometeen!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

edit:
buienradar zegt windkracht 5 - bij een temperatuur van zo'n 0 graden... _O-

SuperPoekie wijzigde deze reactie 04-02-2018 09:36 (8%)

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:05

Bartske

Valar Morghulis

quote:
Galois schreef op zondag 4 februari 2018 @ 09:02:
Goede tip (@retlaw, @Pathogen, @tlpeter)!

Ik heb zojuist ook een afspraak gemaakt bij de Saucony Stride Lab...

Ik loop doorgaans op 3 verschillende schoenen. Momenteel op mijn all-time favorites de Asics Cumulus Gel, waar ik al vele series van gehad heb, momenteel de Nike Vomero's omdat ik vanwege een overbelaste peesplaat een schoen zocht met toch wat meer demping en mijn wedstrijdschoen de Nike Free Rn.

De Asics Cumulus zijn mij ook aangeraden bij een hardloopwinkel na (korte) analyse. Op een loopband en ik werd dan gefilmd. Filmpje werd teruggekeken en er volgende een advies uit. Ook mijn oude schoenen werden bekeken op slijtage.

Ook heb ik op Mizuno Wave Rider gelopen, deze ook na een analyse in een hardloopwinkel. Deze keer werd ik gefilmd op een korte baan dat ze in de winkel hadden. Ook met analyse van mijn oude schoenen. Ik had eigenlijk niet het idee dat deze meneer er nou meer vanaf wist dan ik (sorry... misschien wat arrogant van mij :) ). En wel de deur uit met deze Mizuno's voor de adviesprijs. Logisch, je moet natuurlijk ook betalen voor het advies van de werknemer, snap ik, maar als je het gevoel hebt dat het hardlopen op een klein baantje in de winkel, een filmpje waar iets over gezegd wordt... tsja...

Dus eigenlijk was dat voor mij wel voldoende meetanalyses in de winkel. En zo dus ook vele paren zelf in de winkel gekocht of bij bekende schoenen (zoals mijn Cumulus) via internet. Ik verslijt toch 3 paar per jaar... :)

Maar deze Stride Lab, ziet er wel mooi professioneel uit. Dus ik heb er wel weer zin in. En een extra paar schoenen (want het is wel vrijblijvend, maar dat wordt toch wel van je verwacht... :) ) komen altijd wel van pas. Bovendien heb ik nog nooit op Saucony's gelopen. Ben er wel benieuwd naar...

En aangezien het bij de toppers niet uitmaakt op welk merk schoenen ze lopen (nl op het merk van hun sponsor :) )...
(ik was net aan het googlen op welke schoenen welke atleten lopen, maar kon daar niets over vinden, wel jammer... was wel benieuwd of Saucony ook veel op gelopen wordt, na de grote jongens van Nike en Adidas).

Maar goed, ik zal hier mijn ervaringen (volgende maand pas) met Stride Lab met jullie delen...
Ik heb vorig jaar een stride lab analyse gedaan en je hoeft absoluut geen sauconys te kopen. Aan de hand van de analyse ga je verschillende merken proberen (waaronder dan ook saucony natuurlijk). Ik vond het een goede professionele analyse en de man die hem gaf maakte het echt niet uit of ik nou wel of geen schoenen zou kopen en van welk merk.

Wel uiteindelijk met Saucony naar huis gegaan toen maar dat was wel mn eigen keuze.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

Pagina: 1 ... 77 ... 105 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True