Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.672 views

Onderwerpen

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Roodey schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:54:
Het plaatje van @Calitomnication triggert mij om een vraag te stellen.
Momenteel loop ik Saucony Ride 9. Erg blij met deze schoen.
Zoals wel meer mensen hier ben ik gek op statistieken bijhouden. Ik weet dus het volgende over de schoenen:
- 1,5 jaar oud (3-8-2016 aanschaf)
- 690 KM op gelopen
- Gekocht voor €140,00
- Maat is bekend

De schoenen lopen nog steeds fijn, maar de demping is logischerwijs niet meer zo goed als in het begin.
Omdat ik wel weer oren heb naar Saucony heb ik even snel gezocht op Google naar Saucony Ride.
Daar zie ik 2 interessante dingen:
1) Saucony Ride 10 voor €104 bij Hardloopshop.nl
2) Saucony Ride 9 voor €60 bij Perrysport.nl

Ik ga ervan uit dat in de schoenenwereld de ontwikkelingen ook niet stil staan. Ik neig dus naar de Ride 10, maar voor €60 kan ik ook wel weer een jaartje vooruit op die Ride 9.
Zaken waar ik rekening mee moet houden?

N.B. Het gaat dus om het kopen via het winkel, dus niet fysiek aantrekken in de winkel. Ik weet de maat van mijn huidige Saucony schoen (zelfde model).
Ride 10 vs 9

Soms wil een schoen nog wel eens een ontzettende metamorfose doorgaan als de versie omhoog gaat, maar dat is bij deze schoen niet echt het geval lijkt mij.
Ligt eraan wat je zelf voor type schoenofiel bent. Zelf ga ik altijd voor het laatste & nieuwste, maar dat wil niet zeggen dat dit ook het beste is (voor de portemonnee zeker niet ;)).

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
Roodey schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:54:
Het plaatje van @Calitomnication triggert mij om een vraag te stellen.
Momenteel loop ik Saucony Ride 9. Erg blij met deze schoen.
Zoals wel meer mensen hier ben ik gek op statistieken bijhouden. Ik weet dus het volgende over de schoenen:
- 1,5 jaar oud (3-8-2016 aanschaf)
- 690 KM op gelopen
- Gekocht voor €140,00
- Maat is bekend

De schoenen lopen nog steeds fijn, maar de demping is logischerwijs niet meer zo goed als in het begin.
Omdat ik wel weer oren heb naar Saucony heb ik even snel gezocht op Google naar Saucony Ride.
Daar zie ik 2 interessante dingen:
1) Saucony Ride 10 voor €104 bij Hardloopshop.nl
2) Saucony Ride 9 voor €60 bij Perrysport.nl

Ik ga ervan uit dat in de schoenenwereld de ontwikkelingen ook niet stil staan. Ik neig dus naar de Ride 10, maar voor €60 kan ik ook wel weer een jaartje vooruit op die Ride 9.
Zaken waar ik rekening mee moet houden?

N.B. Het gaat dus om het kopen via het winkel, dus niet fysiek aantrekken in de winkel. Ik weet de maat van mijn huidige Saucony schoen (zelfde model).
https://www.solereview.com/saucony-ride-10-review/
Die vergelijken altijd zeer uitgebreid met de voorganger.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:55
@Calitomnication, @Sinned123 en @Tazzios

SoleReview is inderdaad uitgebreid. Die geeft aan dat er wat wijzigingen zijn.
Door die wijzigingen komen ze op 300 mileage uit, terwijl dat voor de Ride 9 450 mileage is.
Dat is nogal eens negatief verschil voor de Ride 10.

Reden:
The highlight of the Ride 10’s new midsole is the elimination of the SRC Crash pad.
Instead, the Ride 10 now uses a single piece and single density EVA midsole.
It is worth noting that the Ride 9 used a compression molded midsole (versus injection molding on the Ride 10), so the ride quality is affected by this update.
As a general rule, injection molded EVA foam tends to lose their cushioning properties sooner than compression molded ones. By that yardstick, we’ve assumed a lower mileage range for the Ride 10 than the 9 which used a compression molded midsole.

Ik ga er even rustig over nadenken.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 20:31

Rudedadude

Maybe we were born to run

Calitomnication schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:22:
[...]

Waar heb je die gekocht dan? Hier in Venlo doet de Run2Day er bijvoorbeeld echt niet moeilijk over als je schoenen terug komt brengen omdat je er niet mee weg komt. :)
Heb je ze in een "echte" winkel gekocht, ga er eens mee terug :)

Ow, enne... statistieken, statistieken... Let niet op de afstand.. ik zet al mijn schoenen standaard op 1250, maar lever ze eerder in :)

[afbeelding]
Kan ik ook :P Er zitten inmiddels wat afgedankte schoenen tussen...

Skechers Go Run 4 - 2016573,2 km
Mizuno Wave Hitogami 3290,8 km
Inov-8 Road-X-Lite 155246,7 km
Vibram fivefingers speed491,6 km
Skechers Go Run497,1 km
Inov-8 X-Talon 200281,3 km
Topo Tribute62,9 km
Skechers Go Bionic (B)600,3 km
Skechers Pro Speed263,8 km
Skechers Go Run Ride 4943,7 km
Topo ST123,3 km
Topo MT248,8 km
Topo Fli-Lyte451,0 km
Mizuno Wave Evo Cursoris 2429,7 km
La Sportiva Helios675,7 km
Skechers Go Bionic Prana380,5 km
Mizuno Evo Levitas II185,4 km
Mizuno Wave Evo Levitas518,3 km
Skechers Go run 5308,8 km
Inov-8 Road-X-Treme 198495,1 km
Mizuno Wave Evo Ferus230,5 km
Skechers Go Run 2 (Black/Grey)724,5 km
Topo Magnifly77,4 km
Skechers GoTrail215,3 km
Inov-8 Bare-X 180359,8 km
Inov-8 TerraClaw 220317,6 km
Mizuno Wave Universe 4 red761,7 km
Skechers Go BIONIC RIDE383,5 km

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

Handige site, helaas staan mijn huidige schoenen er niet tussen (Saucony Omni 15 en 16).

Eigenlijk zoek ik een schoen voor 'erbij' om het e.e.a. af te wisselen maar ik weet eigenlijk niet welke schoenen er het dichtst bij komen qua loopcomfort. De vorige schoen was de Brooks Ravenna 7 maar die fungeren nu even als 'fitnessschoen' gezien ze behoorlijk zijn afgesleten en de demping er wel uit is door mijn gewicht :P

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Rudedadude schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Kan ik ook :P Er zitten inmiddels wat afgedankte schoenen tussen...

1, 2, *knip & weg
Ok, baas boven baas _/-\o_ :P

Dit zijn mijn schoenen die ik eruit heb gemikt :)
  • Nike Lunarglide 4 - 870 km (eerste schoen ooit)
  • Nike Lunarglide 5 - 682.2 km (mijn loophouding is compleet verandert, kon hier niet meer op lopen
  • Nike Air Zoom Elite 7 - 1.269,7 km (ja, veel te veel... i know)
  • Nike Flyknit Racers Oreo - 358.8 km (met €160 is dat € 0.45 per kilometer, niet echt een zuinig verbruik)

tips voor New York

• Sinned123
Zoom elite 9 in de aanbieding met extra 25% korting met de code 25off

https://www.nike.com/nl/t...n-heren-r3Z3kJ/863769-405

Kom je op €54 uit ofzo.

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12 11:18
Mijn lijst van hardloopschoenen is nog niet zo indrukwekkend als die hierboven, maar ik ben er wel
een beetje trots op.

Afbeeldingslocatie: https://i50.photobucket.com/albums/f313/storm-fox/My_Shoe_Tracker_Manage_Shoes_zpsy7dawmnf.png

Bewaren jullie ook jullie alle oude hardloopschoenen nog? Na het hardlopen blijf ik ze gebruiken als
vrijetijdschoenen. Erg handig als je jonge kinderen hebt :)

Over nieuwe schoenen gesproken, ik ben zoals jullie kunnen zien bijna toe aan een nieuw paar
en ben aan het overwegen om de nieuwe Brooks GTS 18 te kopen.
Heeft hier iemand al ervaring met het nieuwe model?

[ Voor 3% gewijzigd door Storm-Fox op 23-01-2018 12:58 ]

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:34
Ik bewaar één afgeschreven paar voor mudruns / obstacle runs. Als mijn huidige paar loopschoenen afgeschreven is schuiven die door en gaat het huidige afgeschreven paar weg.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:55
Thy... schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:59:
Ik bewaar één afgeschreven paar voor mudruns / obstacle runs. Als mijn huidige paar loopschoenen afgeschreven is schuiven die door en gaat het huidige afgeschreven paar weg.
Dit doe ik ook.
De hardloopschoenen waar ik de 'gewone' rondjes op loop draag ik dan als ik een activiteit doe met de (jonge) kids.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
Thy... schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:59:
En mijn oude paar straatschoenen wordt gepromoveerd tot crosstrainer schoeisel. De trailschoenen gaan veelal naar het goede doel.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

Tazzios

..

Sinned123 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:30:
Zoom elite 9 in de aanbieding met extra 25% korting met de code 25off

https://www.nike.com/nl/t...n-heren-r3Z3kJ/863769-405

Kom je op €54 uit ofzo.
Bedankt zojuist besteld :)
Zijn mijn huidige wedstrijdschoenen en met de marathon in het vooruitzicht is het wel goed om dezelfde schoenen af en toe tijdens trainingen te dragen.

53,98 kwam ik op uit en misschien komt er ook nog wat geld terug via shopkorting(.nl)

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 14:29

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

@ hierboven, schoenen worden wel erg snel afgeschreven of niet? 1000km moet toch makkelijk kunnen?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
@frankwopereis Soms wel, niet altijd. De meeste van mijn schoenen voel ik toch echt dat ze op hun einde lopen na pakweg 750km. Mijn racing flats zullen het ongetwijfeld zelfs veel minder lang uithouden.

Ik vond mezelf al een hardloopschoenfetisjist (heb momenteel 6 paar in gebruik), maar ik wordt duidelijk overklast :) Ik probeer trouwens zoveel mogelijk af te wisselen (ik heb 2 Saucony's, 1 Nike, 1 Brooks, 1 Pearl Izumi en 1 Scott in gebruik nu). Ik kocht vroeger wel vaker 2x hetzelfde, maar daar ben ik nu volledig van afgestapt (en het lijkt op z'n minst alsof me dat minder pijntjes oplevert).

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Vanmiddag heerlijke Duurloop van 60 minuten gedaan op verschillende tempo’s totaal 10,59 km.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-12 10:38

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

na een weekje droog gestaan te hebben vanwege een fikse blaar op mn hak (nieuwe schoenen doen dat met me :( ) had mn lijf bij de eerste keer weer lopen nog zoiets van "The Fuck doe jij?!?" maar nu, na 4 dagen was het vandaag meer van "here we go again" :) met als resultaat een nieuwe snelste tijd op de 1/2 mijl, de 1km, de 1EM en de 2 EM *O* eerlijk, ik had wind mee, maar je moet het toch zelf lopen toch ;)

ging lekker!, maar om de boel niet te (veel te) forceren hou ik het voorlopig even bij korte rondjes van ~7-8km tot mn hak volledig is hersteld (het zit nu wel weer dicht, maar daar is ook alles mee gezegd..)
ps. het viel me op dat ik op mn oude telefoon (heb sinds een maandje een nieuwe) in de STRAVA-app kon kiezen tussen hartslag of pace (stppen per minuut), maar op mn nieuwe telefoon zie ik dit niet terug. ligt dit aan mij, mn telefoon, of is er in de strava-app iets veranderd dat ik over het hoofd zie?!? iemand?

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Sta helaas ook al ruim 1.5 week "droog", ontstoken voet door overbelasting (wrs agv een iets uitstekend botje op de wreef) bij een stevige steile wandeling Beek/Ubbergen, mooi gebied overigens....
Naproxen van de huisarts gekregen plus uiteraard ontzien tot het weer kan... :(

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Is er iemand bekend met de site sportsshoes.com ? Ik zag wat uitlopende modellen voor een leuk prijsje maar ik ken deze site eigenlijk niet.

Strava

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Ik ben denk ik een uitzondering als het gaat om schoenen. Ik loop gerust een aantal jaar op dezelfde set. Ik schaf ongeveer elke 3 jaar een nieuw paar aan. Dat bevalt me prima :-)

En verder heb ik wat last van de winter blues. Na de jaarwisseling heb ik wat moeite om mij zelf te motiveren. Heb gisteren wel weer wat kracht/core oefeningen gedaan, maar lopen lukt even niet. Doel is om aankomend weekend toch weer een te lopen

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Calitomnication schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:22:
[...]

Waar heb je die gekocht dan? Hier in Venlo doet de Run2Day er bijvoorbeeld echt niet moeilijk over als je schoenen terug komt brengen omdat je er niet mee weg komt. :)
Heb je ze in een "echte" winkel gekocht, ga er eens mee terug :)

Ow, enne... statistieken, statistieken... Let niet op de afstand.. ik zet al mijn schoenen standaard op 1250, maar lever ze eerder in :)

[afbeelding]
Zal toch eens informeren bij Run2Day hier. Denk alleen niet dat ik het bonnetje nog ergens heb, het is alweer mei vorig jaar dat ik ze kocht.

Ohja, ik heb mezelf ingeschreven voor een Saucony Stride Lab afspraak (bij diezelfde Run2Day). Kost niks, dus leuk om eens wat analyse los te laten op mijn loop :)
Heeft iemand dit eerder gedaan? Heb wel wat ervaringen gelezen, maar ik ben wel benieuwd.

Vandaag ga ik lopen als een pro :P Mijn gesponsorde tenue dat ik vorig jaar heb verdiend is aan de beurt om gebruikt te worden, dat ziet er vast super pro uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Pathogen op 24-01-2018 09:40 ]

• MrAcid
  • Niet online
Pathogen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Zal toch eens informeren bij Run2Day hier. Denk alleen niet dat ik het bonnetje nog ergens heb, het is alweer mei vorig jaar dat ik ze kocht.
8 maanden/200km - succes! :X

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ja, het voelt wel een beetje als dubbeltjes-eersterangwerk...

Ik zet ze hier wel in de kleedkamer met een post-itje erbij.

[ Voor 34% gewijzigd door Pathogen op 24-01-2018 09:52 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

MrAcid schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:46:
[...]

8 maanden/200km - succes! :X
Idd :D. 200km is al veel, maar 1 jaar in de kast is wel heel lang :D. 200km zou je nog kunnen onderbouwen met gemiddelde van 15km per duurloop, dat over 10 / 13 trainingen. Daar kom je nog mee weg.. Maar 1 jaar later.. denk dat een post-it idd de beste optie is!

tips voor New York

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

MrBerger schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:03:
Ik ben denk ik een uitzondering als het gaat om schoenen. Ik loop gerust een aantal jaar op dezelfde set. Ik schaf ongeveer elke 3 jaar een nieuw paar aan. Dat bevalt me prima :-)
Ik denk dat een en ander ook wel samenhangt met kilometrage... Indien je niet zoveel kilometers maakt kan je best lang met wegschoenen doen, maar 3 jaar lang >1000km per jaar lopen op dezelfde schoenen zie ik niet snel gebeuren.

Mijn schoenen zijn meestal behoorlijk op na een jaar: gaten in het bovenwerk, missende noppen, loskomende zool etc :P Allicht is traillopen (inclusief modder, waterdoorkruisingen, bergen en wat rotsklimmen) niet helemaal te vergelijken met lopen op asfalt ;)

If you can see, look. If you can look, observe

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Och ja, mijn eerste paar heb ik 4 jaar mee gedaan. Dat ik er nog geen 300km op heb gelopen is dan natuurljik niet belangrijk... :P

Ik denk niet dat er één universeel magisch nummertje is voor het vervangen van schoenen. De één heeft ze in een kamer staan waar de verwarming vol loeit, de ander ergens in de bijkeuken. Je schoen is versleten als-ie versleten is en het rubber is niet meer goed als je er last van krijgt.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dat dus.. Ik vervang mijn schoenen als ik merk dat ze niet meer lekker lopen of klachten opleveren. De ene schoen kan 1200 km mee, de andere 300. De Flyknit Racers die ik heb gaan 300km mee, dan zijn ze op. Dat is een schoen die gebruik ik dus alleen maar tijdens snelle wedstrijden. Met een duurlooptraining ga ik die niet dragen. Dan kan ik de schoen na 10 trainingen al weg mikken.

Mijn vriendin loopt al 4 jaar op een paar Mizuno's. Zijn aangemeten bij Run2Day, maar die loopt zo weinig, die schoenen hebben niks geleden. Staan droog, geen vocht, geen scheuren in rubber, voelen nog goed. Lekker door blijven hobbelen zou ik zeggen. :)

tips voor New York

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Heeft er iemand misschien een goede tip voor goede bluetooth oordopjes? Geschikt voor hardlopen en eventueel andere sporten.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:24
Hooiopdevork schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
Heeft er iemand misschien een goede tip voor goede bluetooth oordopjes? Geschikt voor hardlopen en eventueel andere sporten.
Ik gebruik zelf de Jaybird X3 oordopjes en ben daar erg tevreden over. Als je een iPhone hebt kun je ook eventueel AirPods kiezen en daarbij zelf airhoox bijkopen. Dit zijn van die haaievinnetjes die je in je oor haakt en daardoor beter blijven zitten.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Voor de Rotterdammerts: de Willemsbrug is weer steigervrij :) Eindelijk weer eens over een normaal voetpad lopen in plaats van een 1,5 persoon brede geul!
Heerlijk loopweer vandaag zeg, 12-13 graden, die wind kan me niet boeien.

De post-it leverde trouwens al direct 2-3 reacties op :Y dus die schoenen zijn vast wel binnenkort weg.

• Sinned123
plantronics backbeat fit

Gaat niet helemaal in de hoorgang, maar blijft toch goed zitten.
Batterij gaat voldoende lang mee en bluetooth connectie is goed.

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:49:
Voor de Rotterdammerts: de Willemsbrug is weer steigervrij :) Eindelijk weer eens over een normaal voetpad lopen in plaats van een 1,5 persoon brede geul!
Heerlijk loopweer vandaag zeg, 12-13 graden, die wind kan me niet boeien.

De post-it leverde trouwens al direct 2-3 reacties op :Y dus die schoenen zijn vast wel binnenkort weg.
Aaaah, de oude & vertrouwde post-it....
Maar wat voor reacties waren het? "ik heb interesse in je schoenen" of "zeg, zet die stinkschoenen eens ergens anders neer" ;)

tips voor New York

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Calitomnication schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Aaaah, de oude & vertrouwde post-it....
Maar wat voor reacties waren het? "ik heb interesse in je schoenen" of "zeg, zet die stinkschoenen eens ergens anders neer" ;)
"Hey, that's my size!", "Oh mine too!", "Shut up, they're mine" :P

• MrAcid
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Ik gebruik zelf de Jaybird X3 oordopjes en ben daar erg tevreden over. Als je een iPhone hebt kun je ook eventueel AirPods kiezen en daarbij zelf airhoox bijkopen. Dit zijn van die haaievinnetjes die je in je oor haakt en daardoor beter blijven zitten.
Deze heb ik ook - erg fijn! Waren laatst minder dan €90 bij Amazon.de, dus even in de gaten houden. In NL nog weinig aanbiedingen voor gezien.

Ze sluiten wel je oor helemaal af, dus voorzichtig met oversteken!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:22
Iemand nog interesse in een (of twee) Milestone pods?
Ik heb in V&A een advertentie staan maar dan moet je er wel bewust op zoeken dus vandaar effe een berichtje hier :)

De schoenen discussie, ik loop nu op een paar Brooks launch 4 maar ik merk dat ik deze te hard vind.
Ik vraag mij af of dit misschien meer naar een wedstrijdschoen is. Weet iemand dat? Ik kan er niet zo heel veel over vinden.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

tlpeter schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:52:
Ik heb in V&A een advertentie staan maar dan moet je er wel bewust op zoeken dus vandaar effe een berichtje hier :)

De schoenen discussie, ik loop nu op een paar Brooks launch 4 maar ik merk dat ik deze te hard vind.
Ik vraag mij af of dit misschien meer naar een wedstrijdschoen is. Weet iemand dat? Ik kan er niet zo heel veel over vinden.
Wat snel geGoogle leidt mij ertoe te zeggen dat dit gewoon een daily running shoe behoort te zijn. Wat ervaar je precies als "hard" en wat ben je hiervoor gewend?

Overigens, terwijl ik dit typ krijg ik een koffiemok voor mijn paar schoenen :P

• tlpeter
Ik loop op steunzolen en die zijn niet heel zacht maar verder heb ik het idee dat ik op blote voeten loop.
Ik kan mij niet voorstellen dat het dunne zooltje, wat er uitgehaald is, zoveel demping had.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

tlpeter schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:09:
Ik loop op steunzolen en die zijn niet heel zacht maar verder heb ik het idee dat ik op blote voeten loop.
Ik kan mij niet voorstellen dat het dunne zooltje, wat er uitgehaald is, zoveel demping had.
Kan puur aan het model/merk liggen. De ene schoen is heel plush (bijv. een Asics Nimbus) en de ander erg responsief, waar beiden wel veel demping zeggen te geven. Alleen bij de een is het een stevigere tussenzool dan de ander.
Ik bedoel te zeggen dat er een verschil is tussen dunne en dikke zool, en veel en weinig demping, het één sluit het ander niet uit :)

Het is, in theorie, zo dat responsievere schoenen minder energieverlies geven, maar tegelijk moet de rest van je lichaam natuurlijk wel de landing verwerken.
Wat beter is ligt geheel aan je eigen voorkeur. Ik ben tegenwoordig erg gecharmeerd van responsief.

Bij een wedstrijdschoen is de zool meestal ook nog eens dun en ontbreekt het soms aan duurzame slijtlaag, alles om gewicht te besparen. Ik heb bij de plaatselijke schoenenboer wel eens een setje mogen proberen, dat is echt bizar licht.

Waar liep je hiervoor op?

• Hooiopdevork
Miki schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:41:
[...]

Zien er goed uit, maar wel een hoge prijs!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

tlpeter schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:52:

Toevallig dat een collega zo'n ding afgelopen maandag liet zien. Had er wel eens van gehoord, maar nog nooit van dichtbij zeg maar. Als zo'n pod nu volledig was te integreren met Garmin Connect, dan zou ik zeggen ; ja. Maar aangezien dat niet kan heb ik straks mijn data op 2 locaties ;
- Garmin Connect voor tempo, GPS locatie, hartslag, etc, pasfrequentie en lengte
- Milestone pod voor pasfrequentie en lengte en iets meer data die weer niet door Gamin wordt gemeten.

Aangezien ik mijn data graag centraal wil hebben (en weet dat als ik 2 portals moet beheren dat toch niet ga doen). Nee, geen interesse :P Maar succes met de verkoop, zeker een mooi dingetje. d:)b

tips voor New York

• tlpeter
Pathogen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Kan puur aan het model/merk liggen. De ene schoen is heel plush (bijv. een Asics Nimbus) en de ander erg responsief, waar beiden wel veel demping zeggen te geven. Alleen bij de een is het een stevigere tussenzool dan de ander.
Ik bedoel te zeggen dat er een verschil is tussen dunne en dikke zool, en veel en weinig demping, het één sluit het ander niet uit :)

Het is, in theorie, zo dat responsievere schoenen minder energieverlies geven, maar tegelijk moet de rest van je lichaam natuurlijk wel de landing verwerken.
Wat beter is ligt geheel aan je eigen voorkeur. Ik ben tegenwoordig erg gecharmeerd van responsief.

Bij een wedstrijdschoen is de zool meestal ook nog eens dun en ontbreekt het soms aan duurzame slijtlaag, alles om gewicht te besparen. Ik heb bij de plaatselijke schoenenboer wel eens een setje mogen proberen, dat is echt bizar licht.

Waar liep je hiervoor op?
Vorige schoen was een antipronatie schoen -> Saucony Guide 7 of 8 (weet het niet zeker)
De Brooks zijn neutraal vanwege de zooltjes.
Ik zal eens een rondje doen met deze schoenen en kijken waar men mee komt.

• tlpeter
Pathogen schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Ohja, ik heb mezelf ingeschreven voor een Saucony Stride Lab afspraak (bij diezelfde Run2Day). Kost niks, dus leuk om eens wat analyse los te laten op mijn loop :)
Heeft iemand dit eerder gedaan? Heb wel wat ervaringen gelezen, maar ik ben wel benieuwd.

Vandaag ga ik lopen als een pro :P Mijn gesponsorde tenue dat ik vorig jaar heb verdiend is aan de beurt om gebruikt te worden, dat ziet er vast super pro uit.
Ik heb maar een afspraak gemaakt. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
Ik had nog een berg overuren die uitbetaald worden dus hopelijk loop ik dan met een mooi setje schoenen naar buiten :P

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

tlpeter schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:31:
[...]

Vorige schoen was een antipronatie schoen -> Saucony Guide 7 of 8 (weet het niet zeker)
De Brooks zijn neutraal vanwege de zooltjes.
Ik zal eens een rondje doen met deze schoenen en kijken waar men mee komt.
Hmm, de Guides worden ook als redelijk firm aangemerkt, maar dan nog kan er tussen verschillende merken een wereld van verschil zitten.

Wat ook nog kan, heb ik met mijn Topootjes gemerkt, is dat ze na een km of wat pas een beetje ingelopen zijn. Die voelen nu toch wel iets minder erg dan kneiterhard :P

• tlpeter
De Brooks zitten wel heel lekker en zelfs zo lekker dat ik er de hele dag wel op wil lopen.
Alleen tijdens het hardlopen met ik dat ik ze steeds harder begin te vinden. Er staat nog geen 150 km op.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Saucony is naar mijn mening wel redelijk hard door het type demping. Brooks is daarentegen een stuk zachter maar echt plushy vond ik ze niet (Ravenna/Adrenaline). TOPO heb ik ook liggen maar deze zijn min of meer gedegradeerd tot fitnessschoen, ik kan er niet fatsoenlijk op hardlopen zonder mijn enkels te vergallen :/

Overigens denk ik dat Hoka echt plushy is :P

Strava

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

vhal schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:59:
Saucony is naar mijn mening wel redelijk hard door het type demping. Brooks is daarentegen een stuk zachter maar echt plushy vond ik ze niet (Ravenna/Adrenaline). TOPO heb ik ook liggen maar deze zijn min of meer gedegradeerd tot fitnessschoen, ik kan er niet fatsoenlijk op hardlopen zonder mijn enkels te vergallen :/

Overigens denk ik dat Hoka echt plushy is :P
Toen ik overging van Asics (Cumulus) vond ik zowel de Skechers (GRR4) als Saucony (Kinvara) hard... Op dit moment is het aantrekken van de Kinvara alsof ik op wolkjes loop :P

Jammer dat die Topo's je niet bevallen. Niks vervelender dan schoenen hebben liggen die je niet bevallen (zie hierboven nog!)

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Roozzz schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:53:
[...]

Ik denk dat een en ander ook wel samenhangt met kilometrage... Indien je niet zoveel kilometers maakt kan je best lang met wegschoenen doen, maar 3 jaar lang >1000km per jaar lopen op dezelfde schoenen zie ik niet snel gebeuren.

Mijn schoenen zijn meestal behoorlijk op na een jaar: gaten in het bovenwerk, missende noppen, loskomende zool etc :P Allicht is traillopen (inclusief modder, waterdoorkruisingen, bergen en wat rotsklimmen) niet helemaal te vergelijken met lopen op asfalt ;)
Geen idee wat ik dan anders doe, maar ik heb ruim 4 jaar met mijn laatste paar gelopen. Na de marathon in Maart uiteindelijk vervangen. Ondertussen zit ik al weer ruim boven de 1000km op mijn huidige schoenen. Ze zijn niet meer zo nieuw als in het begin, maar ze lopen nog als een zonnetje :)

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

tlpeter schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:09:
Ik heb zelf confectie steunzolen in mijn Kayano's. Volgens de orthopeed geen probleem (klopt ook).
Echter moest ik wel heel raar kijken toen ik de zooltjes die er in zat even op de grond los legde en daar op ging staan. Daar zat dus echt wel een hele zooi demping alleen maar in het inleg zooltje. Dat red die andere zool bij lange na niet.

Dus ja, ik denk dat er inleg zooltjes in schoenen zitten die soms best veel demping kunnen hebben. Mijn GT-2000 4's hebben dit bijvoorbeeld weer niet. Het zooltje dat daar in zit is best "stug".

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik gebruik de Trekz Titanium headphones, gaan je oren niet in. Bevallen mij prima: goed genoeg geluid en je hoort veel omgevingsgeluid zonder dat het afbreuk doet aan de muziek.

https://www.triathlonacce...ocean-grijs-weekendactie/

Motor-forum.nl

• Rudedadude

Rudedadude

vhal schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:55:
Is er iemand bekend met de site sportsshoes.com ? Ik zag wat uitlopende modellen voor een leuk prijsje maar ik ken deze site eigenlijk niet.
Ik heb een hele zooi kleding en uiteraard schoenen (inov-8) die daar vandaan komen. Vroegah was het gratis verzending vanaf 40 euro, nu vanaf 100, helaas. Goede ervaringen mee en ook goede aftersales.

@Pathogen : ik lees op meerdere plekken dat je Topo's idd wat zou moeten inlopen om ze wat zachter te krijgen. Ik heb er nooit heel veel van gemerkt overigens. Ik vind eventueel een zachtere inlegzool meer verschil maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Rudedadude op 24-01-2018 18:37 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik gebruik de Anker Soundbuds bluetooths voor sporten. € 15,- en meer dan prima geluid voor dat geld. Het zijn echt pareltjes. Ik heb onder de 75 euro nog niets gezien wat beter is.

https://nl.aliexpress.com...2010608.0.0.6b36797HkShCb

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Vandaag brak mijn spreekwoordelijke klomp tijdens de training. Was lekker bezig met mijn woensdag avond rondje ( rustig tempo ) rijd denk ik een kilometertje of 18 ~ 20 wordt ik ineens ingehaald door een hardloper... Ja dat kan natuurlijk niet. Beste man heeft het volgehouden tot ik ongeveer 22 ~ 23 km/uur reed.. muhahaha ;)

Was wel een leuke twist aan de rustige training

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 24-01-2018 21:35 ]

Strava | AP | IP | AW

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:57
Vanavond gewoon in shirtje en korte broek wezen lopen. Rare Nederlandse winters :+

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Het leek wel zomer inderdaad

Strava | AP | IP | AW

• kwakke01

kwakke01

Bananeman schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:33:
[...]

Ik gebruik de Trekz Titanium headphones, gaan je oren niet in. Bevallen mij prima: goed genoeg geluid en je hoort veel omgevingsgeluid zonder dat het afbreuk doet aan de muziek.

https://www.triathlonacce...ocean-grijs-weekendactie/
ik heb sinds kort deze-->
https://www.flickr.com/ph...2019/in/datetaken-public/

gebruik ze alleen niet voor het hardlopen, maar voor tijdens het werk :P ideaal omdat ze met meerdere devices tegelijk verbinding maken, dus luister ik radio via de pc, en als mn telefoon overgaat, dan pakt ie automatisch over, om na het ophangen de muziek weer op te pakken. ze zitten behoorlijk goed, dus mijn verwachting is dat ze met het hardlopen ook goed blijven zitten. ik wil alleen tijdens het lopen alles om me heen kunnen horen, dus zal niet/nooit met oortjes gaan lopen..

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• kwakke01

kwakke01

InZane schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:38:
Vanavond gewoon in shirtje en korte broek wezen lopen. Rare Nederlandse winters :+
ik had nog een regenjas aangedaan tegen de regen; jezus wat was dat warm zeg... kwam natter thuis van het zweten dan van de regen ^^

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is er al een groot oordopjestopic? :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• kwakke01

kwakke01

kenneth schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 07:14:
Is er al een groot oordopjestopic? :P
nee, anders heb ik niets om over mee te praten; heb net een maandje nieuwe schoen dus als ik hiermee net zo lang doe als de vorige, dan hoor je me de komende 10 jaar niet 8)7

ow, btw, probleem met de pace/min in de strava-app is ook opgelost; in de app moet je alle sensoren, dus ook de stappenteller, handmatig activeren |:( dacht dat ie dat wel automatisch zou overpakken van de telefoon maar niet dusz..
Hoezo lopen jullie allemaal zo'n hoge pace? ik loop me een ongeluk om richting de 180 te gaan, sowieso gaat het tempo dan ook meteen omhoog, dus dát volhouden gedurende 20km?!? NO WAY... maar goed, het is wel leuk ter afwisseling van een anders vlak trainingsrondje en wellicht dat het voor mn conditie nog niet eens zo slecht is (los van de belasting van mn lijf tov een lage stap-frequentie)

[ Voor 25% gewijzigd door kwakke01 op 25-01-2018 08:31 ]

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Webgnome schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:28:
Vandaag brak mijn spreekwoordelijke klomp tijdens de training. Was lekker bezig met mijn woensdag avond rondje ( rustig tempo ) rijd denk ik een kilometertje of 18 ~ 20 wordt ik ineens ingehaald door een hardloper... Ja dat kan natuurlijk niet. Beste man heeft het volgehouden tot ik ongeveer 22 ~ 23 km/uur reed.. muhahaha ;)

Was wel een leuke twist aan de rustige training
Heb ook vaker dat mensen mij voorbij lopen, vooral helemaal in het begin toen we net begonnen met trainen in hartslagzones. Loop je daar met je flitsende outfit, hippe schoenen, horloge om je pols. Wordt je in 1x voorbij gelopen door iemand die zéker in het rood zit op z'n toerenteller. In het begin ging ik deze nog wel eens na.. maar nu denk ik van.. laat maar lopen :).

Heb overigens een keer een soortgelijke ervaring gehad als jij, alweer 4 jaar geleden ofzo.
Was ook bezig aan een duurloop van +/- 19 km, zie ik in een wandelende hardloper voor me. Je kent ze wel, Nike Air max, trainingspak van Inter Milaan en gewoon zonder plan rennen. Goed, het was bovenop een brug, dus hij was ws. moe van het naar boven lopen. Hij hoort mij aankomen en besluit om weer te gaan rennen, maar kijkt constant over zijn schouder om me voor te blijven. Op het laatst haal ik hem bijna in (ging overigens niet versnellen maar lekker door op duurloop 5.40), maar hij schiet snel een parkje in om de bocht af te korten, dus hij komt weer 3 meter voor me de weg op, weer steeds achterom kijkend. Dus ik dacht... prima... effe proberen, als je het wil kun je het krijgen.

Van 5.40 naar 5.30, hij ging mee... 5.20, 5.10. 5.00.. maar hij bleef steeds harder lopen, ik heb hem op 3.50 gekregen, maar toen was hij echt helemaal op, dus hij ging meteen (hijgend, puffend en steunend) over in wandelen. Toen ik hem voorbij liep keek hij wel geïrriteerd naar rechts. Ben daarna weer lekker afgezakt naar 5.40 en doorgelopen.

Eigenlijk moet je dat niet doen, maar soms is het gewoon grappig :P

tips voor New York

• Hooiopdevork
Hoppa! schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Ik gebruik de Anker Soundbuds bluetooths voor sporten. € 15,- en meer dan prima geluid voor dat geld. Het zijn echt pareltjes. Ik heb onder de 75 euro nog niets gezien wat beter is.

https://nl.aliexpress.com...2010608.0.0.6b36797HkShCb
En deze houden het ook goed vol tijdens het hardlopen, vallen niet uit?

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hooiopdevork schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:52:
[...]

En deze houden het ook goed vol tijdens het hardlopen, vallen niet uit?
Blijven bij mij erg goed zitten met de juiste combi van hooks en tips. Geen problemen mee. Maar dat is natuurlijk altijd heel erg afhankelijk van je oren.

Enige minpuntje van dit type is dat door de afstandsbediening aan één kant de kabel niet in balans is, waardoor die soms in je nek hangt als je de kabel achterlangs doet.

Accuduur is bij mij ongeveer 4 uur. Één keer last gehad van hapering tijdens het lopen, en ik gebruik ze nu toch al een maand 3x in de week (meestal sportschool).

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Rudedadude schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:34:
[...]

Ik heb een hele zooi kleding en uiteraard schoenen (inov-8) die daar vandaan komen. Vroegah was het gratis verzending vanaf 40 euro, nu vanaf 100, helaas. Goede ervaringen mee en ook goede aftersales.

@Pathogen : ik lees op meerdere plekken dat je Topo's idd wat zou moeten inlopen om ze wat zachter te krijgen. Ik heb er nooit heel veel van gemerkt overigens. Ik vind eventueel een zachtere inlegzool meer verschil maken.
Ik kan me voorstellen dat jij ook al meer gewend was aan het dempingsniveau toen je aan Topo's begon. Ik moet er nog wel aan wennen. Na de eerste twee keren lopen moest ik wel heel duidelijk even andere schoenen gebruiken en ook na het rondje gisteren denk ik nog steeds dat ik beter nog niet twee keer achter elkaar ermee moet lopen :)
Het zachter worden is heel subtiel, en na 2-3x lopen was het effect er al. Misschien bij jou wel in 1 trainingsloopje qua afstand ;)

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:59
InZane schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:38:
Ik ben dinsdag en gisteren ook gegaan. Puur genieten! perfect weertje om te lopen!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:58
Gisteren ook heerlijk gelopen, ondanks de regen :)

Had de metronoom weer mee, op mijn 'vaste rondje' van 9km.
2 km warmlopen, om daarna 5 km aan te zetten met de metronoom aan op 166. Resulterend in een PR van 22:22 op de 5km!
Vervolgens 2 km rustig uitgelopen zonder de metronoom.

Wat me daarna opviel bij het uploaden van m'n loopje in Garmin Connect was m'n veel constantere hartslag (en geleidelijke stijging ervan). Normaal is die grafiek veel meer een 'piekerig' gebeuren, nu ging het heel constant omhoog om vervolgens uit te vlakken. Voor m'n gevoel had ik ook nog wel 'n uur kunnen doorlopen! Normaal ben ik nogal wat 'zweverig' in m'n tempo wat minder efficient is lijkt me. De metronoom zorgt er natuurlijk wel voor dat je gemakkelijk(er) een constante kunt aanhouden.

Nu is de volgende stap dit hogere pastempo, maar vooral de tempovastheid aan te houden zonder de metronoom.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

I'm back!

Burn-out is geen lolletje :(
Had echt nergens meer puf voor. Gaat inmiddels weer een stukje beter en het hardlopen zit er weer in (want dat is goed!).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• tlpeter
Had je al tijdje niet meer hier gezien. Op Strava al weer effe actief :)

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Poekie schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:41:
I'm back!

Burn-out is geen lolletje :(
Had echt nergens meer puf voor. Gaat inmiddels weer een stukje beter en het hardlopen zit er weer in (want dat is goed!).
Burn-out zuigt. Beterschap!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
'k Probeer langzaam een beetje uit m'n winterdipje te komen, en dan helpen die rondjes zoals vandaag prima :) . Het begint langzaamaan weer langer licht te worden, en vandaag zowaar m'n eerste rondje na het werk weer door de duinen kunnen lopen (al was ik even vergeten hoe zwaar het strand ook al weer was :X ). Zwaar, maar het was het waard: Over een volledig verlaten strand met een donkeroranje horizon de laatste drie kilometer terug rennen strompelen. Totally worth it :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Sinned123
kwakke01 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:04:
[...]

nee, anders heb ik niets om over mee te praten; heb net een maandje nieuwe schoen dus als ik hiermee net zo lang doe als de vorige, dan hoor je me de komende 10 jaar niet 8)7

ow, btw, probleem met de pace/min in de strava-app is ook opgelost; in de app moet je alle sensoren, dus ook de stappenteller, handmatig activeren |:( dacht dat ie dat wel automatisch zou overpakken van de telefoon maar niet dusz..
Hoezo lopen jullie allemaal zo'n hoge pace? ik loop me een ongeluk om richting de 180 te gaan, sowieso gaat het tempo dan ook meteen omhoog, dus dát volhouden gedurende 20km?!? NO WAY... maar goed, het is wel leuk ter afwisseling van een anders vlak trainingsrondje en wellicht dat het voor mn conditie nog niet eens zo slecht is (los van de belasting van mn lijf tov een lage stap-frequentie)
Hoe lang ben je?
Het is geen exacte wetenschap, maar kleinere mensen lopen met een hogere stap frequentie dan langere mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sinned123 op 25-01-2018 19:45 ]

• Gotez
  • Laatst online: 13:08

Gotez

42

Waar ik bang voor was is gebeurd. Kniepijn. Kan net 4 km lopen en dan begint het te steken. Begin januari in de storm gelopen en toen kwam het opeens opzetten aan de buitenkant van mijn linkerknie. Ging weer een beetje weg maar vorige week in de duurloop ging alles pijn doen. Heel vervelend want 4 km is gewoon niets. Ik weer niet precies wat nu wijsheid is maar misschien gewoon telkens gaan hardlopen en stoppen zodra het pijn doet. Hopelijk gaat dit snel weer weg.

• Rudedadude

Rudedadude

Pathogen schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:16:
[...]

Ik kan me voorstellen dat jij ook al meer gewend was aan het dempingsniveau toen je aan Topo's begon. Ik moet er nog wel aan wennen. Na de eerste twee keren lopen moest ik wel heel duidelijk even andere schoenen gebruiken en ook na het rondje gisteren denk ik nog steeds dat ik beter nog niet twee keer achter elkaar ermee moet lopen :)
Het zachter worden is heel subtiel, en na 2-3x lopen was het effect er al. Misschien bij jou wel in 1 trainingsloopje qua afstand ;)
De Fli-lytes zijn voor mij inderdaad schoenen voor de 'makkelijke' dagen / langere afstanden, op het moment dat ik even wat demping kan gebruiken ja :) Ik moet wel zeggen dat ik ze meestal dus draag met andere inlegzolen die het scherpe randje er van afhalen. Ik heb dus ook nog de Magnifly's. Die zouden nog wat dikker en gedempter moeten zijn, maar dat valt helaas tot nu toe nog wat tegen.

Ik ben na het dipje van afgelopen weekend opeens in vorm, vandaag mijn derde run van deze week met een gemiddeld tempo sneller dan 4:30/km. Ik begin ook te merken dat het 'afvalprogramma' begint te werken, ik haal makkelijker meer 'zweefmoment' tegenwoordig in mijn loop, terwijl ik max 2 kilo kwijt ben sinds de zomer. Dat voelt gek genoeg een beetje als schaatsen waarbij je jezelf dan lang laat glijden. In combinatie met het kort houden van de contacttijd met de grond loopt het in elk geval erg prettig.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gotez schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:26:
Waar ik bang voor was is gebeurd. Kniepijn. Kan net 4 km lopen en dan begint het te steken. Begin januari in de storm gelopen en toen kwam het opeens opzetten aan de buitenkant van mijn linkerknie. Ging weer een beetje weg maar vorige week in de duurloop ging alles pijn doen. Heel vervelend want 4 km is gewoon niets. Ik weer niet precies wat nu wijsheid is maar misschien gewoon telkens gaan hardlopen en stoppen zodra het pijn doet. Hopelijk gaat dit snel weer weg.
Klote :( Ik heb een beetje hetzelfde. Pijn in buitenkant knie, plots op komen zetten .. Bij mij werkt:( lijkt te werken)

- Rust (!)
- Trainingsomvang verminderen ( van 12 gem per rondjes naar 5-7. nu opbouwend)
- Ibuprofen als er toch pijn is na het lopen (kon ik de trap weer mee op)

Maar het belangrijkste waar ik echt profijt van lijk te hebben is rekken van het been en in het bijzonder de tractus. 3-6x per dag.

Misschien heb je er iets aan en geeft het verlichting, de ibruprofen was bij mij puur de ergste steken weg te halen, dus die zou ik niet zo maar aanraden...

Succes man

• route99

route99

Klopt, vaak is het de tractus.
Uitstekend advies, geen pijnstiller gebruiken! Afbeeldingslocatie: http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/thumb-up.gif

Wat een van de oorzaken kan zijn is dat de tonus (spanning) op de spieren rondom de tractus, bijvoorbeeld de quadriceps v/h bovenbeen veel te hoog is.

Een voorbeeld uit eigen ervaring: ik kon bijna niet meer lopen agv de tractus en het leek toch echt geen chronische blessure te zijn, kwam vrij acuut op. Heb even contact gehad met de trainer gehad en die suggereerde mij een stevige sportmassage van het been om het mogelijk teveel aan spanning ervan af te halen. Met moeite ben ik bij de masseur gekomen, behandeld ... en ik stap vrijwel probleemloos van de tafel af. Compleet verbaasd van het effect.
Aanvullend advies van de trainer: neem 2 complete dagen looprust en de volgende dag een RDL van max 45 minuten en kijk hoe het aanvoelt en hoe het herstelt.
Als er geen enkele reactie/(pijn) na 2 dagen (meer) is kun je gewoon weer het schema oppakken.
Na 2 dagen extra rust heb ik probleemloos het schema weer op kunnen pakken en nooit meer last gehad.. 8)
Gotez schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:26:
..... toen kwam het opeens opzetten aan de buitenkant van mijn linkerknie. Ging weer een beetje weg maar vorige week in de duurloop ging alles pijn doen. Heel vervelend want 4 km is gewoon niets. Ik weer niet precies wat nu wijsheid is maar misschien gewoon telkens gaan hardlopen en stoppen zodra het pijn doet. .............
Dit kun je niet negeren, en zo door blijven "modderen". Voor de zekerheid zou ik wel om aanvullend advies vragen. Immers het kan iets anders zijn.

• tlpeter
Ik dat ook wel eens gehad. Conclusie fysio was instabiliteit. Ik moest vooral krachtoefeningen doen voor de benen maar ook core stability voor mijn rug en heupen.

• Gotez
  • Laatst online: 13:08

Gotez

42

route99 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 06:42:

[...]

Dit kun je niet negeren, en zo door blijven "modderen". Voor de zekerheid zou ik wel om aanvullend advies vragen. Immers het kan iets anders zijn.
Je hebt gelijk. Ik moet hier wel serieus mee aan de slag. Minderen en kortere rondjes zijn stap een. Mocht dat niet werken dan naar fysio. Ik ben alleen niet zo goed in minderen...

• kwakke01

kwakke01

Sinned123 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:45:
[...]

Hoe lang ben je?
Het is geen exacte wetenschap, maar kleinere mensen lopen met een hogere stap frequentie dan langere mensen.
ik ben 1.86, maar heb relatief korte benen. Echter, al ik het hier zo lees is een pasfrequentie van onder de 160 nog steeds laag te noemen. Scheelt overigens wel of ik gewoon relaxed loop, of metzelf aan het uitsloven ben. als ik richting max loop, gaan zowel m'n paslengte & frequentie omhoog, maar dan nog steeds zal mn pasfreq. niet snel boven de 165 uitkomen (of ik moet gaan sprinten)

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:23

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

kwakke01 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:39:
[...]

ik ben 1.86, maar heb relatief korte benen. Echter, al ik het hier zo lees is een pasfrequentie van onder de 160 nog steeds laag te noemen. Scheelt overigens wel of ik gewoon relaxed loop, of metzelf aan het uitsloven ben. als ik richting max loop, gaan zowel m'n paslengte & frequentie omhoog, maar dan nog steeds zal mn pasfreq. niet snel boven de 165 uitkomen (of ik moet gaan sprinten)
Ik ben maar 1.70 en mijn pasfrequentie ligt meestal ook rond de 160. Ik probeer op hartslag te trainen en dit gaat lastig samen met het opvoeren van de pasfrequentie. Zodra ik hoger ga, gaat de hartslag ook omhoog en dat is dan weer niet volgens schema.... Gisteren stond er een snelle duurloop op het programma (schema HM van runnersworld). hartslag ligt dan rond 25-35 slagen onder de maximale. In mijn geval dus tussen de 155 en 165. Deze geprobeerd met een spotify runners playlist. Hierbij kun je de pasfrequentie instellen. Deze ingesteld op 170 en dit klopte achteraf precies!
Ik ben normaal niet zo een fan van met muziek lopen. Ik hoor de omgeving dan niet meer, maar voor pasfrequentie werkt het prima :)

Battle.net || Strava

• MrAcid
  • Niet online
Je hebt qua snelheid eigenlijk 2 mogelijkheden om deze te verhogen middels je 'techniek':
1. Grotere stappen (meer zweven, krachtigere afzet);
2. Méér stappen (hogere frequentie).

Voor punt 1 heb je (veel) extra kracht nodig. Je moet bij élke pas jezelf (hele lichaam, dus 70-100kg) naar boven/voren duwen. De beweging naar boven is daarbij ook nog eens niet de optimale richting (spoiler: want dat is naar vóren).

Voor punt 2 heb je veel minder extra kracht nodig. Je moet je benen wel iets sneller bewegen, maar dan hoef je dus alleen het gewicht van één been te versnellen (één been is ongeveer 20% van je lichaamsgewicht). Verder kan je afzet hetzelfde blijven (of zelfs iets minder krachtig zijn) terwijl je toch meer snelheid ontwikkeld, puur doordat je vaker afzet. Je hoeft ook minder hoog op te veren, want je landt dichter bij je afzet, dus je moet vooral naar vóren (de goeie richting!).

Conclusie van mij als niet-fysio/-bewegingswetenschapper: cadans verhogen is een (veel) efficiëntere manier van harder te gaan lopen voor ons als duurlopers dan kracht/afzet.

Het is voornamelijk een kwestie van gewenning - gewoon proberen/doen dus. In het begin opletten dat je juist níet je snelheid verhoogd - zodat het ook op lage snelheden je natuurlijke cadans wordt. Volgens mij is 180 hier al eens vaker als goed richtpunt genoemd en wordt dat ook gestaafd door wetenschappelijk onderzoek. Iedereen is echter verschillend en het moet vooral goed/natuurlijk voelen voor jezelf. Maar wat mij betreft één van de weinige zaken in hardlopen die je echt kunt (aan)leren.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:39

ericplan

5180 Wp PV

@route99 Tractus is in de medische wereld een erg ruim begrip en kan van alles aanduiden, zo ongeveer in het hele lichaam.

A'dam PVOutput

• kwakke01

kwakke01

MrAcid schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:03:
Je hebt qua snelheid eigenlijk 2 mogelijkheden om deze te verhogen middels je 'techniek':
1. Grotere stappen (meer zweven, krachtigere afzet);
2. Méér stappen (hogere frequentie).

...
Iedereen is echter verschillend en het moet vooral goed/natuurlijk voelen voor jezelf. Maar wat mij betreft één van de weinige zaken in hardlopen die je echt kunt (aan)leren.
Het voelt na 1 (?!?) keer verrot dat tikkie-takkie lopen :P , maar ik ben wel benieuwd of het me weer een stapje verder kan helpen. Met name ben ik benieuwd of het ook blessures kan verminderen, omdat een hogere pasfrequentie immers minder kracht vraagt, en dus de belasting op je benen verminderd.

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
ericplan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:41:
@route99 Tractus is in de medische wereld een erg ruim begrip en kan van alles aanduiden, zo ongeveer in het hele lichaam.
Ging hier over de Tractus iliotibialis, gezien de klachten in de zijkant knie. (ook wel lopersknie / Tractus iliotibialis frictie syndroom genoemd)

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Thanks guys voor de steunbetuigingen :$ Mijn collega's zeiden ook al 'oh wat fijn, we vonden het zo zonde dat je dat niet meer kon, terwijl het zo helpt, sporten.' en dat is waar. Het is coping mechanism #1 nu voor me - bij opkomende klachten helpt t om in ieder geval even dat rondje buiten te rennen (of wandelen als t te ver is gegaan). Reden voor me om mijn mijl per dag weer in ere te herstellen (dag 26 vandaag :*) ). En zoals @naitsoezn zei, het weer en de korte dagen hielpen - zeker in december - helemaal niet mee en dat begint echt minder te worden nu.

Over tot de orde van de dag....

Mijn cadans is meestal rond de 175 spm, in een wedstrijd wordt dat meestal 180-190spm. Mijn paslengte is bij wedstrijden ook ergens tussen 1,05-1,10m en als ik 'gewoon' loop eerder rond de 85-90cm. Ik ben zelf vrij klein (1m62) en heb ook nog eens relatief korte benen (kan zonder moeite mijn tenen aanraken :P).

Gaan er hier nog mensen de Asselronde, de 10 mijl of de 8km op de Midwintermarathon Apeldoorn lopen (of de trailmarathon)? Met mijn huidige staat heb ik mijn doel al veranderd naar 'uitlopen voor de Loolaan dichtgaat voor de 8km-start' en ik denk dat het wel haalbaar moet zijn (~3u).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
Poekie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:56:
Gaan er hier nog mensen de Asselronde, de 10 mijl of de 8km op de Midwintermarathon Apeldoorn lopen (of de trailmarathon)? Met mijn huidige staat heb ik mijn doel al veranderd naar 'uitlopen voor de Loolaan dichtgaat voor de 8km-start' en ik denk dat het wel haalbaar moet zijn (~3u).
Yup, Asselronde voor de derde keer op rij. Eens zien of ik er een PR uit kan persen ;)
Ben één van de honderden die in het groen-witte shirt van één van de sponsors ronddraaft. (tenzij het weer me tot een andere kledingkeus dwingt).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• route99

route99

ericplan schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:41:
Het lijkt me toch wel betrokken op het probleem gebied.. Ook bij mij. Als het bij mijn elleboog was...had ik niet zo gereageerd dan wel het vermeld. Verder laat ik het toch graag over aan de vakmensen, fysio dan wel sportarts.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zo, dat was een rondje dat voor geen meter ging. Nou was ik sowieso wel toe aan een rustig Z2 loopje, dus misschien was dit mijn lichaam die zei dat ik dat moest doen :P
Wel mooi de week weer afgesloten met een loopje. Gaat prima zo.

• racoon

racoon

mooowwww

heerlijk 15,79 km gelopen in 1:30:00 alleen sinds ik op nieuwe schoenen loop krijg ik blaren, hoe kan dat, zijn exact dezelfde als de vorige en daar had ik nooit last van blaren.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

racoon schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:29:
heerlijk 15,79 km gelopen in 1:30:00 alleen sinds ik op nieuwe schoenen loop krijg ik blaren, hoe kan dat, zijn exact dezelfde als de vorige en daar had ik nooit last van blaren.
Geen enkele schoen is identiek, kan net een steekje/lusje/etc zijn wat anders is of dat de schoen een fractie wijder is.

Strava

• racoon

racoon

mooowwww

vhal schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Geen enkele schoen is identiek, kan net een steekje/lusje/etc zijn wat anders is of dat de schoen een fractie wijder is.
Heb wel hetzelfde merk en type

• tlpeter
Ik kom er net achter dat mijn steunzolen wel passen in mijn Salomon speedcros 4. Er zit dus toch een los zooltje in welke precies genoeg ruimte geeft.
De laatste keer na een cross toch aardig last gehad van mijn voeten en kuiten. Daardoor heb ik nu een licht geïrriteerde achillespees. Gelukkig heb ik bijna geen last meer door veel te koelen en te rekken.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

racoon schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Heb wel hetzelfde merk en type
Mja, maar dan nog zou het 'theoretisch' mogelijk zijn. Misschien toch je sokken? Ik had ooit blaren aan de binnenkant van mijn voet maar sinds ik ben overgestapt naar el-cheapo sokken van de Hema lijkt dit verholpen te zijn

Strava

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 14:29

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

TheOmen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Yup, Asselronde voor de derde keer op rij. Eens zien of ik er een PR uit kan persen ;)
Ben één van de honderden die in het groen-witte shirt van één van de sponsors ronddraaft. (tenzij het weer me tot een andere kledingkeus dwingt).
Ik denk dat ik ook zo’n shirt krijg.. Via het werk een uitnodiging gekregen..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• ElectricHead

ElectricHead

Helaas, ik ben net weer een beetje begonnen sinds de eerste week van januari en meteen deze week ook geveld door griep/verkoudheid. Ik zie mezelf dus nog niet echt 8 km lopen op wat voor snelheid dan ook. :)

Over de vraag over de pasfrequentie van een van de mensen verder naar boven:
Ben zelf 1.75 mtr en loop gemiddeld genomen rond de 166+ passen. Varieerd vaak wat meer naar boven en minder vaak naar beneden. Momenteel bezig om meer op een teenlanding voorvoetlanding (sorry) uit te komen dus dit is ook weer een beetje gezakt, maar niet bijster veel. Mogelijk dat ik uiteindelijk weer hoger uit ga komen en zelfs meer richting de 180. Heb ooit eens geprobeerd met een metronoom op 180 te lopen maar dat was vorig jaar net na het opnieuw opstarten. Wat was dat verschrikkelijk zeg..... Maar nu, zoals gezegd loop ik er toch wat makkelijker tegen aan.

• racoon

racoon

mooowwww

Ik loop de asselronde

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Eerlijk gezegd zou ik er niet zo gigantisch aan tillen om persé op 180spm uit te komen. Denk dat ~170 al een prima uitgangspunt is om mee te beginnen en dat vervolgens vol zien te houden.

Strava

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En een voorvoetlanding (absoluut geen teenlanding!) is het gevolg van een hoge pasfrequentie in combinatie met een goed postuur. Probeer het vooral niet andersom als je ook maar iets geeft om je kuiten en achillespezen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• illus!0n
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12 22:32
Ook even gekeken naar mijn cadans en die ligt altijd rond de 180. In wedstrijden een stuk in de 190 ;) .

Proof: https://www.dropbox.com/s/czixh9mn8xmaicg/Cadans.jpg?dl=0

Heb vroeger beginnen lopen op de loopband en mij daar redelijk gefocust op cadence, nu gaat dit van nature blijkbaar.
Kan misschien ook door mijn beperkte lengte komen :) .

• Rudedadude

Rudedadude

Ik zag pas veels te laat dat er ook een trailmarathon was, dus die was toen al volgeboekt. Ik heb me wel net ingeschreven voor de Gelre Jutberg trail op 10 februari over de Veluwezoom.

Ik ga morgen denk ik een rondje lopen in de buurt van de Asselronde, net aan de andere kant van de snelweg.

Gisteren overigens gemiddeld op een cadans van 175 uitgekomen. Pas bij bij sneller dan 4:00/km kom ik rond en boven de 180. En daarnaast heb ik altijd een licht oplopende cadans, wanneer ik vanwege vermoeidheid kleinere stappen begin te nemen, maar automatisch ook de frequentie verhoog.

[ Voor 17% gewijzigd door Rudedadude op 26-01-2018 17:31 ]

• ElectricHead

ElectricHead

kenneth schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:09:
En een voorvoetlanding (absoluut geen teenlanding!) is het gevolg van een hoge pasfrequentie in combinatie met een goed postuur. Probeer het vooral niet andersom als je ook maar iets geeft om je kuiten en achillespezen.
Dat ik het teenlanding noem komt door de Milestone app... Die heeft het steeds over toes. :) Maar ik bedoel uiteraard steeds de voorvoet. *grrr* moe, grieperig, beetje klaar met m'n gezondheid nu en druk op werk..... Ik wil weer gaan hardlopen!! Mag ik weer?!?!?! Voel me vandaag wel weer wat beter, maar denk dat ik niet eerder dan volgende week weer wat ga doen op schoenen en buiten. :S

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
ElectricHead schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:34:
[...]

Momenteel bezig om meer op een teenlanding voorvoetlanding (sorry) uit te komen [...]
Waarom als ik vragen mag?

• ElectricHead

ElectricHead

lateef schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 20:30:
[...]

Waarom als ik vragen mag?
Omdat ik een hak lander ben. En dat levert me vaak irritatie op in de hak na het lopen. De hak word gevoelig en irriteert me dan. Tijdens het lopen merk ik het niet, daarna des te meer. Gewoon vervelend.

De andere reden is dat ik merk/het gevoel heb dat ik met de hak landing het idee heb dat ik afrem in plaats van versnel. Ook lijk ik een hogere pasfrequentie te halen.

• racoon

racoon

mooowwww

Volgende week loop ik de asselronde, moet natuurlijk voor getraind worden, vandaag 20,55 km in 2 uur gelopen

Pagina: 1 ... 76 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic