Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 108 109 Laatste
Acties:
  • 513.415 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:40
route99 schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:52:

Het zal nog wel ff duren eer ik weer een wedstrijd loop, maar ik zie het wel. Het belangrijkste is dat ik gezond/heel blijf en de rest komt later...
En welke tijd ik loop op die 1e wedstrijd.. totaal onbelangrijk. Als ik maar dat kan doen en mijn plezier & drive weer er uit kan halen.
Herkenbaar. Blessures zetten altijd alles weer even in perspectief. Geeft een mooie reality check.

Ben je lekker aan het lopen dat kies je steeds nieuwe targets; harder, langer, etc. Dat lijkt dan het meest logische en enige belangrijke. Een "slechte dag" is dan die dag dat je je PR net niet haalt of verkeerd doseert en die duurloop uit moet wandelen omdat je je verkeken hebt op de lengte.

Loop je echter écht een keer tegen een muur op en kom je in de lappenmand dan begin je ineens op 0 en is je enige doel om überhaupt weer pijnvrij te kunnen genieten van het lopen. Je zit dan zo ver van waar je ooit was dat die tijden en afstanden je überhaupt gestolen kunnen worden.

Terugkomen kost veel energie en doorzettingskracht, maar geeft ook zo veel voldoening als je dan uiteindelijk wél weer op dat punt komt dat je gewoon weer lekker kan lopen. Toen ik zelf "thuis zat" moest ik echt even afkicken en merkte ik pas echt hoeveel het hardlopen (en de sociale activiteiten en contacten eromheen) een groot onderdeel van mijn leven zijn geworden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:01
Ik heb ook weer wat wedstrijdkilometers gemaakt, sinds mei/juni geen wedstrijd meer gelopen, ook dankzij een kleine blessure bewust rustig aangedaan. Nu weer lekker aan het opbouwen naar de dam-tot-dam loop, en om weer even het wedstrijdgevoel te krijgen meegedaan aan de Vlietloop in Voorschoten.

Vlak bij huis dus lekker op de fiets er naartoe. Ingeschreven voor de '10,4km'. Beetje rare afstand maar het parcours is gemaakt voor de 10EM volgensmij waar de 10km een groot stuk meeloopt. Mijn doel was vooral ontspannen onder de 5:00"/km te lopen en lekker naar de finish. Temperatuur liep ook al weer boven de 20 graden dus geen reden voor mij om mezelf stuk te lopen.

Start was goed en meteen een lekker tempo van ~4:45 te pakken. Door de race heen steeds achter wat mensen aangehaakt maar helaas niemand kunnen vinden die constant liep, dus ben er elke keer maar voorbij gegaan. Tempo zakte wat in bij de 6K, maar daar zaten ook flink wat bochten en kleine hobbeltjes (elke keer 2-3 meter stijgen), dus opzich wel logisch. Toen kwam daar de splitsing (10Km moest naar links,10EM naar rechts) en liep ik opeens praktisch alleen. Aangezien het ook niet bepaald druk was langs de kant voelde het net een trainingsloop (zeker omdat ik in dat gebied ook veel train). Gewoon maar tempo proberen te houden, er liep iemand ongeveer 50m voor me en ik ben die maar gaan volgen. Bij km 8-9 kreeg ik wat kleine steken maar niets om tempo te moeten laten zakken. Ik hield dus rekening met 10,4km, maar bij 9.6 oid draaide ik alweer de laatste straat in! Ik had nog genoeg over voor een dikke eindsprint en nog net even op de finish de loper voor me gepasseerd (gaat nergens over natuurlijk maar is toch leuk).

Volgens m'n horloge dus 9.9km gelopen, horloges zitten er wel vaker naast maar 0.5km op zo'n afstand heb ik nog nooit gezien. Eindtijd volgens de website 47:27 dus prima tevreden. Hopelijk kan ik ook op de 10EM straks onder de 5:00"/km lopen!

strava linkje: https://www.strava.com/activities/1813889460

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
Vanochtend een mooie +/- 23km duurloop bij vesting Naarden gelopen. Wat was het heerlijk (loop)weer in de vroege ochtend!

Ik was gisteren even bij de Decathlon en heb daar behalve een foam roller ook een setje sokken gehaald en daar vandaag op gelopen, die bevielen erg goed. Hoop dat ze het ook beetje uithouden na wat wasbeurten maar de eerste indruk is erg goed!
Linktip: https://www.decathlon.nl/...=8489209&c=BLAUW_TURKOOIS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Was idd superloop weer, zelfs om 11 uur nog, was ook super blij met mijn ca 10 km in 50 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 21:59
Gaargod schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:56:
Vanochtend een mooie +/- 23km duurloop bij vesting Naarden gelopen. Wat was het heerlijk (loop)weer in de vroege ochtend!

Ik was gisteren even bij de Decathlon en heb daar behalve een foam roller ook een setje sokken gehaald en daar vandaag op gelopen, die bevielen erg goed. Hoop dat ze het ook beetje uithouden na wat wasbeurten maar de eerste indruk is erg goed!
Linktip: https://www.decathlon.nl/...=8489209&c=BLAUW_TURKOOIS
Ik loop al iets van 2 jaar op de allergoedkoopste sokken van de Decathlon. Volgens de site zijn ze zelfs voor beginnende hardlopers :')

https://www.decathlon.nl/...-p-11690?mc=8296177&c=WIT

Bevallen me net zo goed als dure Nike of Asics sokken die ik ook wel heb gehad.

Had vandaag ook de wisent trial willen lopen, maar kwam kwa tijd niet uit. Wel 3 x 300m, 3 x 400m, 3 x 300m interval gelopen met het groepje en totaal 12.6km gelopen.

Vorige maand 106km gelopen. Zit alweer een paar maanden mooi boven de 100km sinds mijn achilles blessure :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 09:39
Het opbouwen na mijn griepje gaat gelukkig weer voorspoedig.
Zaterdag iets meer dan 7km gelopen (3x1500m met 200m wandelen en daarna 2000m zonder wandelpauze). Ging erg lekker (temperatuur hielp ook goed mee) en ik kwam ook lekker fit weer thuis.

Ik vind het een erg fijne manier van opbouwen. Doordeweeks doe ik nu korte loopjes die ik aan 1 stuk kan lopen en dan in het weekend toch al genieten van een groter rondje door hier en daar een walkbreak in te lassen.

Ik ben wel bang dat de pijntjes die ik had echt door mijn nieuwe schoenen kwamen. Ik heb nu 3x weer op de oude schoenen gelopen en ook zaterdag geen hint meer van de pijnlijke achillespees gevoeld.
Woensdag maar eens een kort loopje doen op de nieuwe schoenen als 'controle'.
Eigenlijk ook wel dom om na 5 paar hardloopschoenen op maat 44,5 ineens voor een 45 te gaan. :'(

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteren de Tilburg 10EM gelopen. Om 10.33 met de trein vanuit Venlo richting Tilburg vertrokken, lekker vroeg, maar we hadden extra marge ingebouwd. Vorig jaar hadden we de aansluiting in Eindhoven gemist waardoor we vrij krap in de tijd kwamen.

Nadat we onze startnummers hadden opgehaald en de eerste dame op de 10K hadden zien binnenkomen (eindtijd 31 minuten) zijn we begonnen aan onze warming up. Het was warm, heel warm! Normaal heb ik daar geen moeite mee. Alleen de laatste 2/3 trainingen liepen niet zo lekker. Vorige week dinsdag de training zelfs moeten afbreken omdat mijn maag het niets eens was met de intensiteit.

Maar goed, ik had bedacht om 1.10 te gaan lopen, dus het plan was vrij simpel; starten op 4.20 en dit tempo 16km aanhouden.
Dit plan is voor 14km goed gelukt, ben wel 2x van m'n sokken gelopen doordat een loper in 1x van het midden van de weg besloot om toch een bekertje water aan te nemen. Kijk dan even om ofzo.. Vooral in de Piushaven had ik het zwaar. Het tempo zat daar op 4.35, maar voor mijn gevoel liep ik 5.50. Het zal wel aan de vermoeidheid hebben gelegen, maar wat lopen die kinderkopjes & klinkers in de haven rot zeg!!!
De laatste 2km waren wel heel tof, veel studenten en feest. Eenmaal het centrum weer uit en onder de spoorbrug een versnelling naar 2.50 ingezet en eigenlijk alles wat me de laatste 800 meter voorbij is gegaan weer teruggepakt. Deze versnelling had ook geen 50 meter langer moeten duren; 20 meter voor de eindstreep voelde ik de eerste kramptrekjes aanzetten.

Eindtijd 1.10.59.. 59 langzamer dan gehoopt, maar die ene seconde is me heilig :P.

Nadelen;
- Startvak inkomen vrij chaotisch
- Alleen water (geen sportdrank) tijdens het lopen
- Geen prijsuitreiking voor de dames. Een meid van onze atletiekvereninging was 2e overall, maar niks. Beetje matig voor zo'n groot evenement.

Als afsluiter nog 2 pilsjes in de zon gepakt en met de trein terug naar Venlo. Uiteraard ging er weer iets fout waardoor we de aansluiting in Eindhoven niet hebben gehaald. Om 19.15 was ik uiteindelijk thuis. Lange dag, goed meetpunt voor de HM van eindhoven over 6 weken.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nou, ik weet niet hóe ik het voor elkaar heb gekregen, maar op de een of andere manier heb ik zaterdagavond (zeg maar gewoon nacht zo zonder licht) toch daadwerkelijk mijn langste duurloop tot nu toe weten te doen.
Na een dag klussen en kinderen sjouwen en boodschappen sjouwen en eigenlijk veel te weinig drinken en avondeten dat ook niet echt goed vulde... :X
En dan ook nog eens alles snelsnel, geen tijd om me echt voor te bereiden qua route, geen tijd om mijn lamp op te laden. Nee, dat was geen goede voorbereiding.

Érg blij dat ik nog even op het állerlaatste moment mijn telefoon achterin mijn vest had gegooid (want zo laat, zo donker, je weet maar nooit) want op een gegeven moment hield de straatverlichting gewoon op maar reden er wel auto's... Dus ik heb maar gewoon even een paar kilometer met mijn telefoonlamp als verlichting gelopen. Ging niet eens zo slecht :P

En gelukkig neem ik altijd een gelletje teveel mee, want ik merkte al binnen een half uur dat mijn energie niet voldoende was. Ipv na een ruim uur te beginnen met de gels ben ik maar gewoon vanaf een half uur begonnen.

Positief: langste afstand ooit (26,6km), langste tijd ooit (2:46), ik ben niet aangereden en ik heb op gevoel toch een redelijke inschatting kunnen maken van wat een goede route was. Ken de omgeving natuurlijk wel, maar enig besef van afstand te voet is er niet in de richting waar ik heen liep.

Minder positief: véél kleine pijntjes. In de loop van de dag gisteren voelde ik steeds meer verschillende plekken. Wél allemaal echte spierpijnen, geen blessurepijn. Mijn kuiten hebben het zwaar gehad.

Ik had er écht geen zin in om eerst een 20km rondje te doen en dan nog een klein lusje. Met alle gehaast en met hoe moeizaam het ging was ik dan geheid afgehaakt bij de 20, of met zeer weinig motivatie verder gelopen. Dus ik "moest" een andere kant op.
Wel begonnen zoals ik wel vaker begin, vanaf Vlaardingen noordwaarts richting Schipluiden langs de vaart. Blijft gewoon een prachtstuk om te lopen, van mij had dat nog veel langer mogen zijn :)
Vanaf Schipluiden wist ik ongeveer waar ik heen wilde en met behulp van de ANWB-fietsbordjes ben ik richting 't Woudt gelopen, ook nog semi langs de vaart (maar die zie je dan niet meer).
Het fietspad De Lier - Delft langs de Woudseweg heb ik 6 jaar lang intensief befietst naar school. Zo'n ruim 10 jaar later liggen de scheuren en hobbels nog op dezelfde plekken, dus ook in het donker kon ik daar goed mijn weg vinden.
Vervolgens langs de A4 weer een stukje richting zuid, en daar wist ik: rechtsaf is nog 8km, dan kom ik maar op 20 uit. Rechtdoor richting Schiedam dan maar, dat is 10km volgens de ANWB. Dan nog een klein stukje Schiedam-Vlaardingen, daarmee moet ik wel richting de 25 komen iig. Dan kijk ik daar nog wel of ik er tevreden mee ben of nog een klein lusje doe.
Nou, dat lusje zat er natuurlijk niet meer in :P Ik had al vanaf kilometer 1 wat last van mijn rechterkuit, wat ervoor zorgde dat ik na 1 of 2 keer de versnellingen meteen heb laten varen. Stevig aanzetten was geen realistische optie. Proberen zo pijnloos mogelijk door de loop heen te komen was het enige doel.

Tempo heb ik ook snel laten varen. Mijn horloge op tijd-scherm zetten helpt daarbij een hoop, dan heb je minimaal een druk op de knop nodig om data te zien en dat voorkomt dus het onbewust continu kijken.

Vanaf Schiedam waren de benen er echt wel klaar mee. Het ging bijzonder houterig. Al had ik wel het gevoel dat ik kon aanzetten, maar dan had ik wel iets stuk gelopen.

Tevreden? Mja... ja. Het was gewoon het maximale wat erin zat qua afstand, en dat was het doel. Dus doel eigenlijk gehaald.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gisteren voor het eerst in 2 jaar weer een loopje gedaan. Laatste paar werken weer getraind, maar niet op snelheid. Meer weer in de benen krijgen. De Haarlemmermeer Run gedaan, 10k.
Niet ontevreden, sterker nog, wel tevreden! 47 minuten en 18 seconden. Naar mijn smaak te warm, te zonnig en teveel wind. Parcours wel mooi, organisatie perfect en al met al erg leuk!

Over 6 weken een 15k ergens, dan 6 weken later 25k en dan hopelijk weer opstomen naar de marathon in 2019. Maar t fijnste is, weer zin om te lopen/sporten/trainen en een uitdaging te zoeken (na een tijdje van NUL motivatie..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 07:59

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Gister in Valkenburg Den Driesch Loop 5km gelopen in een tijd van 17:20, goed voor de 5e plek

Voor het eerst op wedstrijdschoenen gelopen, New Balance Fuelcell Impulse, moet zeggen dat ze heerlijk zitten en prima lopen.

Helaas bij binnenkomst stond er maar 4,85km op mijn horloge, dus geloof ik mijn PR van 17:43 op de 5km niet verbeterd als ik het zo omreken :(
Maar gezien de vele 90graden bochten in het parcours die de snelheid er wel uithalen niet helemaal ontevreden met deze tijd.

Wat me wel opviel op de foto's is dat ik een flinke haklanding heb, duidelijk een punt om aan te gaan werken.

https://www.strava.com/activities/1814060545

[ Voor 3% gewijzigd door Fanatic_FS op 03-09-2018 13:02 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Wow, na de zomerluwte is dit weekend echt het wedstrijd-seizoen weer begonnen. Fantastisch om te zien hoeveel mensen in dit topic dit weekend weer leuke events gevonden hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:36
Heb ook een leuke planning qua loopjes:

- Singelloop 10km
- Haarrijnse trailrun 15km
- Dam tot Damloop 16.1km

Wat mij wel opgevallen is, is dat mijn snelheid compleet verdwenen lijkt. Ik loop nu 5 en 10km met een pace van 5.20min/km terwijl ik vroeger wel op 4.40min/km liep. Echt geen idee hoe dat komt, het is geen bewuste keuze oid. Meer mensen die dat wel eens ervaren hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:05:Nou, ik weet niet hóe ik het voor elkaar heb gekregen, ............ Na een dag klussen en kinderen sjouwen en boodschappen sjouwen en eigenlijk veel te weinig drinken en avondeten dat ook niet echt goed vulde... :X
En dan ook nog eens alles snelsnel, geen tijd om me echt voor te bereiden qua route, geen tijd om mijn lamp op te laden. Nee, dat was geen goede voorbereiding..............Minder positief: véél kleine pijntjes. In de loop van de dag gisteren voelde ik steeds meer verschillende plekken. Wél allemaal echte spierpijnen, geen blessurepijn. Mijn kuiten hebben het zwaar gehad.
....Ik had er écht geen zin in om eerst een 20km rondje te doen en dan nog een klein lusje. Met alle gehaast en met hoe moeizaam het ging was ik dan geheid afgehaakt bij de 20, of met zeer weinig motivatie verder gelopen. Dus ik "moest" een andere kant op.....Tevreden? Mja... ja. Het was gewoon het maximale wat erin zat qua afstand, en dat was het doel. Dus doel eigenlijk gehaald.
Je hoeft niet meteen naar huis ... maar was het wellicht beter geweest na zo'n drukke dag ...?
Als je maar genoten hebt... maar jouw kuiten iig niet... :(
Zou het iig net te vaak doen, kan een aanslag zijn op je gestel....

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 03-09-2018 13:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Gisteren de 10km Vlietloop in Voorschoten gelopen. Leuk klein evenement met paar honderd lopers. Lekker weer en leuke route. Wel jammer dat een groot deel dezelfde route terug was. Beetje saai.

Na langzame start achteraan te snel goed willen maken en verkeerde sokken en oude schoen.... Resultaat: niet lekker gelopen, zat stuk op het einde en 3 blaren.

Pluspunt: PR
https://www.strava.com/activities/1813914850

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

route99 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:28:
[...]
Je hoeft niet meteen naar huis ... maar was het wellicht beter geweest na zo'n drukke dag ...?
Als je maar genoten hebt... maar jouw kuiten iig niet... :(
Zou het iig net te vaak doen, kan een aanslag zijn op je gestel....
Zeker. Ik heb vandaag ook puur gelopen om alles weer even lekker te voorzien van vers bloed. Deze week alléén donderdag nog een keer en dan zondag HM wedstrijd. Of ik dit echt op snelheid ga lopen weet ik nu nog niet.
Het was gewoon een stapje teveel, achteraf gezien.

Ik moet me ook nog even heel goed bedenken (tegen die tijd) wat ik het weekend van 15/16 doe. Dan staat mijn laatste echt lange duurloop op het program.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:28:

Wat mij wel opgevallen is, is dat mijn snelheid compleet verdwenen lijkt. Ik loop nu 5 en 10km met een pace van 5.20min/km terwijl ik vroeger wel op 4.40min/km liep. Echt geen idee hoe dat komt, het is geen bewuste keuze oid. Meer mensen die dat wel eens ervaren hebben?
Yep, same here. Ook niet echt bewust, maar bij mij wel met een duidelijke oorzaak: Doordat ik eigenlijk mezelf helemaal niet meer pushte (en doordat ik vaak in het bos ren met onze honden), zakte mijn snelheid ook redelijk in de laatste twee jaar (tot rond de 5:40 min/km op 10km).

Toevallig vanochtend mezelf gedwongen om een 5 kilometer op asfalt vol gas te gaan, en gelijk weer een stuk sneller (4:40 min/km). Best wel tevreden mee eigenlijk. Nu nog mezelf blijven motiveren omdat dit vaker te doen ipv op mijn gemak door het bos te hobbelen.

[ Voor 3% gewijzigd door dennisfr op 03-09-2018 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Na twee maanden zonder hardlopen vanochtend eindelijk weer de schoenen aangetrokken en 5km gaan rennen. Ben blij dat ik die afstand nog in de benen heb. Wel in een laag tempo en een voor dat tempo relatief hoge hartslag. Had in augustus de overstap naar het wielrennen gemaakt aangezien allerlei pijntjes het lekker kunnen hardlopen verhinderden. Alhoewel het fietsen goed bevalt komt dat ook weer met zn specifieke pijntjes, voornamelijk aan het achterwerk, en gaat er ook behoorlijk wat tijd in zitten. Komende tijd het fietsen met hardlopen combineren en eens zien hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
KaiseRRuby schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:28:
Tja, heb er ook last van. Heb in februari 10em met gemiddeld 5.10 min/km gelopen (mijn enige wedstrijd dit jaar), maar het kost me momenteel al genoeg moeite om een 5km op datzelfde tempo te lopen :X

Verder gaat het lopen best lekker. Loop 3 keer in de week zonder pijntjes, waarvan minimaal 1 keer interval en m'n gemiddelde per run dit jaar zit op 9km.

[ Voor 11% gewijzigd door InZane op 03-09-2018 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
dennisfr schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:51:
[...]

Yep, same here. Ook niet echt bewust, maar bij mij wel met een duidelijke oorzaak: Doordat ik eigenlijk mezelf helemaal niet meer pushte (en doordat ik vaak in het bos ren met onze honden), zakte mijn snelheid ook redelijk in de laatste twee jaar (tot rond de 5:40 min/km op 10km).

Toevallig vanochtend mezelf gedwongen om een 5 kilometer op asfalt vol gas te gaan, en gelijk weer een stuk sneller (4:40 min/km). Best wel tevreden mee eigenlijk. Nu nog mezelf blijven motiveren omdat dit vaker te doen ipv op mijn gemak door het bos te hobbelen.
Ik heb mezelf voorgenomen sowieso tijdens de wedstrijden op 4.45min/km te gaan lopen. Maar heb het gevoel dat het 'inkakken' is gekomen tijdens de hitte. Toen had ik geen moeite met dit 'trage' tempo. Maar nu wil ik weer sneller.
InZane schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:00:
[...]

Tja, heb er ook last van. Heb in februari 10em met gemiddeld 5.10 min/km gelopen (mijn enige wedstrijd dit jaar), maar het kost me momenteel al genoeg moeite om een 5km op datzelfde tempo te lopen :X
Inderdaad, ik liep de 10EM afgelopen februari 4.28min/km maar kan me nu niet voorstellen om dat nog eens te gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@KaiseRRuby hoe was de zomer? Regelmatig kunnen lopen of juist niet? Veel gezopen de laatste tijd? Brengt het nieuwe schooljaar stress met zich mee?

En daarnaast inderdaad: heb je de laatste tijd snelheidswerk kunnen doen? Met de warmte is daar bij velen waarschijnlijk niet veel van terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:06:
@KaiseRRuby hoe was de zomer? Regelmatig kunnen lopen of juist niet? Veel gezopen de laatste tijd? Brengt het nieuwe schooljaar stress met zich mee?

En daarnaast inderdaad: heb je de laatste tijd snelheidswerk kunnen doen? Met de warmte is daar bij velen waarschijnlijk niet veel van terecht gekomen.
Laatste tijd wel spanning rondom werk, nieuwe vriendin, allerlei andere nieuwe dingen. Maar heb wel het idee dat ik met crossfit steeds sterker en fitter word.

Snelheidswerk ga ik gewoon weer eens rustig inplannen inderdaad, goede tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 18:29
@KaiseRRuby Ik herken het inderdaad. Nu ben ik nooit een snelle loper geweest, maar ik merk dat ik behoorlijk stagneer of langzamer wordt.
Echter loop ik wel steeds gemakkelijker langere (voor mijn doen) afstanden met een lagere hartslag, ik denk dat het met elkaaar te maken heeft.

Een oplossing heb ik niet direct, maar heb me maar eens opgegeven bij een hardloopvereniging, misschien steek ik daar eens iets op, en variatie in training is misschien ook wel eens verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
KaiseRRuby schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:04:
[...]

Ik heb mezelf voorgenomen sowieso tijdens de wedstrijden op 4.45min/km te gaan lopen. Maar heb het gevoel dat het 'inkakken' is gekomen tijdens de hitte. Toen had ik geen moeite met dit 'trage' tempo. Maar nu wil ik weer sneller.
Warmte is bij mij ook zeker een ding: Ik ben super jaloers op mensen die gewoon bij warm weer gewoon normaal kunnen presteren. Als het boven de 20 graden is buiten, krijg ik het al snel zo warm dat mijn prestaties dramatisch onderuit gaan. Ik loop liever als het nog fris is (vanochtend was ik om 06:30 al onderweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik voel het effect van het loslopen vandaag wel gelukkig! Benen voelen véél minder houterig aan. Nu zaak om echt even goed te herstellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:52
Tweakarim schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:52:
en gaat er ook behoorlijk wat tijd in zitten.
Gisteren toevallig ook een discussie met iemand gehad waar ik de tijd vandaan haalde om zoveel te sporten. Het was net of ik me er voor moest verantwoorden

- Ik loop nu 3 keer in de week hard totaal ongeveer 20km. Tijd: 2 uur in de week.
- 1 keer per week op de racefiets, tochtjes van 40-70km, hoog zomer 2 keer. Tijd :2-4 uur in de week

Tegelijkertijd kijken we in NL gemiddeld 172 minuten TV, ~ 3 uur per dag. Social media gebruik komt er ook nog eens bij.

Zelfs de fanatieke lopers onder ons die 100km per week maken, lopen gemiddeld maar ruim 1 uur per dag.

Ik hoop het hardlopen de komende jaren lekker verder uit te bouwen, met belastbaarheid als de beperkende factor om rekening mee te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
bert74 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:44:
[...]

Gisteren toevallig ook een discussie met iemand gehad waar ik de tijd vandaan haalde om zoveel te sporten. Het was net of ik me er voor moest verantwoorden
Heb ik ook al eens gehad met een collega. Waar ik al die tijd toch vandaan haalde om 3 keer week te lopen.
Van diezelfde persoon kwam ook altijd de vraag of je serie X of Y al had gezien op Netflix :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

[...]

- Ik loop nu 3 keer in de week hard totaal ongeveer 20km. Tijd: 2 uur in de week.
- 1 keer per week op de racefiets, tochtjes van 40-70km, hoog zomer 2 keer. Tijd :2-4 uur in de week

Tegelijkertijd kijken we in NL gemiddeld 172 minuten TV, ~ 3 uur per dag. Social media gebruik komt er ook nog eens bij.

Zelfs de fanatieke lopers onder ons die 100km per week maken, lopen gemiddeld maar ruim 1 uur per dag.

Ik hoop het hardlopen de komende jaren lekker verder uit te bouwen, met belastbaarheid als de beperkende factor om rekening mee te houden.
Eens, maar dan moet je er wel bij rekenen dat je moet omkleden, uitdampen, douchen, omkleden... Van mijn uur pauze is maar de helft daadwerkelijk hardlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:52
Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:55:
[...]

Eens, maar dan moet je er wel bij rekenen dat je moet omkleden, uitdampen, douchen, omkleden... Van mijn uur pauze is maar de helft daadwerkelijk hardlopen.
Klopt natuurlijk wel, aan de andere kant als ik in het weekend loop/fiets dan ik ga ik "ongedocuched" op pad, en douche ik uiteraard na afloop. Douchen moet je toch.

Maar goed het gaat inderdaad om de mindset.

Wielrennen kost eerlijk gezegd iets meer tijd: bandjes oppompen, fietsschoenen aan , helm op, handschoentjes, bidons vullen etc. Het mooie van hardlopen is dat je binnen 10 minuten weg kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik merk wel dat vrouwlief en ik absoluut niet meer "bij" zijn qua series het afgelopen jaar. En lang niet alles daarvan is aan de kleinste van 10 maanden te danken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:35:
Ik merk wel dat vrouwlief en ik absoluut niet meer "bij" zijn qua series het afgelopen jaar. En lang niet alles daarvan is aan de kleinste van 10 maanden te danken :P
Oh, 2 van die dingen heb ik ook rondlopen ja :+
Daarnaast werk, beetje studie, andere hobby's (zoals motorrijden), vrouw die ook best veel werkt. En dan zit m'n "trainer" nog te mekkeren dat ik meer moet gaan lopen en eens een wedstrijdje op de baan mee moet pakken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn vrouw vindt in ieder geval niet dat ik maar moet stoppen met de duurlopen op zaterdagavond na de marathon :P
Zij gaat overigens dit weekend haar eerste 10k lopen, en de oudste van 4 haar eerste 600m :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
[...]

Ach ja dat ken ik wel. Ik gooi het meestal op ' mindset ' en dan krijg je vaak het ' kinderen' argument terug. Ja sorry maar dat iemand kinderen heeft is een keuze en dat is veel sporten naast je werk natuurlijk ook. Het is het een of het ander zeg ik meestal. Het is of 6 uur per week ( in mijn geval) sporten of het is die 6 uur als een luie z.. voor de buis hangen. Maar ja als je dat gaat zeggen dan mag je die vergelijking niet maken want dan heb je ineens een goede conditie. Mensen staan er niet bij stil dat je dat op moet bouwen en dat je als je het leuk vind vanzelf wel die tijd er voor gaat nemen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29

Tazzios

..

Valorian schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:21:
Wow, na de zomerluwte is dit weekend echt het wedstrijd-seizoen weer begonnen. Fantastisch om te zien hoeveel mensen in dit topic dit weekend weer leuke events gevonden hebben!
oeps, :o
2-jul 0,8 00:02:24
7-jul 7,2 00:27:00
15-jul 5,0 00:17:41
22-jul 5,0 00:18:11
5-aug 5,0 00:17:52
11-aug 14,0 01:32:04
12-aug 5,0 00:18:16
18-aug 10,0 00:39:58
21-aug 10,0 00:37:34
23-aug 3,0 00:10:29
24-aug 1,0 00:03:12
24-aug 3,0 00:10:47
26-aug 5,0 00:18:24
26-aug 10,0 00:44:03*
27-aug 15,0 00:56:36
29-aug 10,0 00:38:17

En nu zeg jij dat het wedstrijd-seizoen pas net is begonnen. -O-
Ik ga het juist even rustiger aan doen, trainen voor frankfurt marathon eind okt. :)

*Beetje langzaam maar zonder schoenen en bleek 1,5k gravelpad te hebben :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-05 18:29
@Pathogen Fantastisch dat je oudste van 4 haar eerste 600 meter gaat lopen. Mooie afstand hoor! Mijn dochter heeft deze zomer haar eerste 500 meter gelopen, echt super om die kleuters te zien.
Mijn dochter vond het overigens voor de start te druk en is achteraan gestart, heeft even gewacht voordat ze ging rennen (als allerlaatste), maar heeft de hele afstand gerend zonder te wandelen.
Supertrots dat ze een medaille heeft verdiend, "Ik heb zelfs kindjes ingehaald!", een ijsje gekregen en een flesje water (extra lekker, want zelf verdiend met hardlopen).

Al met al, ze wil graag volgend jaar nog een keer (maar dan de 1 km).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Jaaa, nou de 200m Run for Kika een paar maandjes terug was ook echt geweldig :) maar wel hartstikke kort. Dat flesje water is nog wekenlang in gebruik geweest :P en de medaille komt nog regelmatig tevoorschijn.
Extra leuk is dat ze daar ook meteen een écht hardloopshirt aan heeft overgehouden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tazzios schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:38:
[...]

oeps, :o
2-jul 0,8 00:02:24
7-jul 7,2 00:27:00
15-jul 5,0 00:17:41
22-jul 5,0 00:18:11
5-aug 5,0 00:17:52
11-aug 14,0 01:32:04
12-aug 5,0 00:18:16
18-aug 10,0 00:39:58
21-aug 10,0 00:37:34
23-aug 3,0 00:10:29
24-aug 1,0 00:03:12
24-aug 3,0 00:10:47
26-aug 5,0 00:18:24
26-aug 10,0 00:44:03*
27-aug 15,0 00:56:36
29-aug 10,0 00:38:17

En nu zeg jij dat het wedstrijd-seizoen pas net is begonnen. -O-
Ik ga het juist even rustiger aan doen, trainen voor frankfurt marathon eind okt. :)

*Beetje langzaam maar zonder schoenen en bleek 1,5k gravelpad te hebben :+
Mooie lijst! Goed om te zien dat ook de 30+ graden dagen je niet weerhouden hebben van keihard werken! Met dit soort tijden zal je denk ik net onder de 3 uur proberen te duiken in Frankfurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29

Tazzios

..

De vele wedstrijden waren vooral om het wedstrijdklassement te winnen. Eind augustus was wel weer goed te doen.
Inderdaad, nu 2:58:?? (2016) staan wil nu daar onder proberen te komen na de tegenvaller van april.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:02

vhal

ಠ_ಠ

Pathogen schreef op maandag 3 september 2018 @ 16:54:
Mijn vrouw vindt in ieder geval niet dat ik maar moet stoppen met de duurlopen op zaterdagavond na de marathon :P
Zij gaat overigens dit weekend haar eerste 10k lopen, en de oudste van 4 haar eerste 600m :Y
Leuk, Oostland HM/10KM neem ik aan? Die van mij (4,5jr) wilde niet meer nadat ze heeft gehoord dat ze mocht opdraven voor haar eerste zwemles as. vrijdag :+ :')

Nou ja, gelukkig hebben we de na-inschrijving nog, ze is nogal wispelturig :P

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Mijn startnr voor mijn eerste grote evenement is binnen, de Dam tot Damloop. Ik denk dat ik bij de inschrijving maanden geleden een foutje heb gemaakt met mijn verwachte eindtijd, want ik start in de allerlaatste groep, om 14:55. Hopelijk is het ook rond die tijd nog gezellig en blijf ik de bezemwagen voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:24
mrwolf schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:25:
Mijn startnr voor mijn eerste grote evenement is binnen, de Dam tot Damloop. Ik denk dat ik bij de inschrijving maanden geleden een foutje heb gemaakt met mijn verwachte eindtijd, want ik start in de allerlaatste groep, om 14:55. Hopelijk is het ook rond die tijd nog gezellig en blijf ik de bezemwagen voor :)
Succes! Ik wilde ooit eens de Dam tot Damloop gelopen hebben. Nu 5 jaar verder loop ik nog steeds... :*)
Wat had je als eindtijd in gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Mijn startnummer is ook binnen, startvak blauw (1:15 uur aangegeven, zal waarschijnlijk ergens tussen de 1:15 en 1:20 gaan worden). Volgensmij mooie tijd om te starten :). Ben benieuwd, eerste keer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 16:45
pff
Ik heb startvak geel, dus ik dacht helemaal achteraan.
Blijkt startvak 1 van de prestatieloop ook geel te zijn....
Alleen sta je daar dus in met business recreatieloop8
En ik heb echt geen zin om met elebogen werk helemaal vooraan te gaan staan.

Ik heb mijn tijd bewust langzamer aangegeven, zodat ik in vak2 terecht kon komen...
Zodat ik niet hoefde te slalommen...
Je hebt eerst last van je eigen startvak, daarna van business vak7(en wellicht zelfs vak6), die slechts 15min eerder starten.
Tussen prestieloop1&2 zit 30min, dat leek me wel voldoende.

Geen idee wat voor tijd ik heb aangeven, ik dacht eigenlijk 1:15. Maar dat kan niet als bartske in vak blauw zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Sinned123 op 04-09-2018 20:02 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vond het al vreemd dat de laatste businesslopers met de eerste recreanten starten. Die hele businessloop was voor mij een reden om de DtD voortaan te skippen maar nu mag ik gelukkig om 10.25 starten. Ook qua temperatuur waarschijnlijk erg prettig.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
kenneth schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:59:
Vond het vreemd dat de laatste businesslopers met de eerdte recreanten starten. Die hele businessloop was voor mij een reden om de DtD voortaan te skippen maar dit nu mag ik gelukkig om 10.25 starten. Ook qua temperatuur waarschijnlijk erg prettig.
Mag je meedoen met de grote jongens? :o

Ja dat is echt waardeloos, zie ze zo lopen.
8 man breed van de Albert Heijn, Etos, Dougles etc.

Bij de HM van Amsterdam werd ik helemaal gek van de TATA Steel lopers, die wandelen dan ook links of in het midden van het pad enzo...

[ Voor 16% gewijzigd door Sinned123 op 04-09-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Direct achter de prominenten 8) Toch handig, een wedstrijdlicentie :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Oppassen geblazen dus dat je niet word meegezogen en jezelf al heel vroeg opblaast.
Anders word het een hele hele lange loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
Sinned123 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 19:56:
pff
Ik heb startvak geel, dus ik dacht helemaal achteraan.
Blijkt startvak 1 van de prestatieloop ook geel te zijn....
Alleen sta je daar dus in met business recreatieloop8
En ik heb echt geen zin om met elebogen werk helemaal vooraan te gaan staan.

Ik heb mijn tijd bewust langzamer aangegeven, zodat ik in vak2 terecht kon komen...
Zodat ik niet hoefde te slalommen...
Je hebt eerst last van je eigen startvak, daarna van business vak7(en wellicht zelfs vak6), die slechts 15min eerder starten.
Tussen prestieloop1&2 zit 30min, dat leek me wel voldoende.

Geen idee wat voor tijd ik heb aangeven, ik dacht eigenlijk 1:15. Maar dat kan niet als bartske in vak blauw zit.
Ik zag op de site dat je ook een vak naar achter zonder problemen mag starten, alleen niet een vak naar voren!
Het is beslist niet toegestaan in een eerdere startgroep te starten. Later starten is wel mogelijk, mits dit niet later is dan de laatste starttijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartske op 04-09-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Je kunt bij de DtD loop ook beter achteraf een startnummer overnemen. Heb je ruime keuze in startvakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
kenneth schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:06:
Direct achter de prominenten 8) Toch handig, een wedstrijdlicentie :)
Ik heb vorige ook maar eens een wedstrijdlicentie laten toevoegen aan mijn AV-lidmaatschap. Weet nog net wanneer ik er ook echt gebruik van ga maken, maar bij de grote events is het in ieder geval prettig om de mogelijkheid te hebben wat verder naar voren te starten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
Heerlijk lopen in de regen O+
Zeker na die benauwdheid van gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:53
Roadman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:11:
Gisteravond was echt vreemd lopen. Vertrok in het donker met 20 graden. Al snel flink in het zweet vanwege de hoge luchtvochtigheid. Maar vervolgens door de weilanden kwam ik in mistbanken terecht. En dat was koud! Honderd meter verder weer uit de kleine wereld en het werd weer benauwd.
Echt, zo'n plotselinge temperatuurwisseling had ik nog niet meegemaakt. Zal vast wel goed voor je zijn, net als wisselbaden :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Meh, het wordt weer tijd om rondjes uit te gaan zoeken die in het donker ook nog lekker te lopen zijn. Normaal houd ik wel van afgelegen fietspaden en natuurgebieden maar als het echt herfst wordt breek ik daar mijn nek. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Ik heb maar eens een lamp besteld bij de Decathlon (volgens mij die hier al eens eerder langs is gekomen). Als ik serieus door wil rennen deze herfst en winter dan kan ik dat niet met alleen maar een paar knipperende ledjes om mijn arm doen. Ik wil nog wel eens een stukje door een park rennen en ik kwam er deze week voor het eerste 's avonds achter dat daar geen verlichting is. Gelukkig was het nog helder buiten en ben ik niet nachtblind. ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 17:45
redrohX schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:01:
Ik heb maar eens een lamp besteld bij de Decathlon (volgens mij die hier al eens eerder langs is gekomen). Als ik serieus door wil rennen deze herfst en winter dan kan ik dat niet met alleen maar een paar knipperende ledjes om mijn arm doen. Ik wil nog wel eens een stukje door een park rennen en ik kwam er deze week voor het eerste 's avonds achter dat daar geen verlichting is. Gelukkig was het nog helder buiten en ben ik niet nachtblind. ;-)
en reflecterende kleding en ja wit reflecteert niet.. 8)7

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gonadan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 11:38:
Meh, het wordt weer tijd om rondjes uit te gaan zoeken die in het donker ook nog lekker te lopen zijn. Normaal houd ik wel van afgelegen fietspaden en natuurgebieden maar als het echt herfst wordt breek ik daar mijn nek. :+
Inderdaad! De duisternis valt nu zo snel, als het ware overvalt deze je bijna. Gisteravond ook heel confronterend om te zien dat de hockeyvelden, gelegen naast de atletiekbaan, tegen het eind van onze training de veldverlichting alweer hadden ingeschakeld.

Zelf lopen wij ook graag over onverlichte fietspaden of over de heide, maar in de winter is dat idd een beetje tricky. Je moet dan toch al meer de bebouwde kom opzoeken, waar je weer meer in contact komt met het overige verkeer. Nu zal een hele colonno aan reflecterende hesjes nogal snel de aandacht trekken, maar in je uppie kan het nogal een voor niet zo'n fijne situaties zorgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Calitomnication op 05-09-2018 12:33 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Inderdaad. Daarnaast loop ik tegenwoordig juist op muziek om aan m'n tempo te kunnen werken maar hoe minder zichtbaar ik ben des te liever hoor ik zelf nog wat verkeer.
Gauw maar wat rondjes in elkaar klikken met goede verlichting en waar ik voornamelijk fietsers kan tegen komen. Kan ik tenminste gewoon als dove kerstboom rondjes rennen.

Ik ken mijzelf een beetje, als ik dit uitstel dan moet ik op het moment dat ik wil gaan lopen nog een rondje bedenken en dan komt er natuurlijk weer niets van terecht voor die avond. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Het wordt weer tijd om mijn runlight mk2 maar eens uit de kast te halen. Gisteren was weer zo'n avond dat het uit de tenen moest komen, alsof mijn benen van hout waren. Waarschijnlijk hield de vochtigheid en temperatuur ook niet mee.

Hopelijk is dit as. zondag beter maar voor nu ga ik even 'groot onderhoud' plegen met de foamroller want alles lijkt stroef te zijn :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Roadman schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:11:
Geen druppel regen te zien hier.

Ben gisteravond nog een korte interval wezen doen en het was echt vies plakkerig. Kwam echt drijf en drijfnat thuis :/

Ik liep trouwens op een stukje weg richting een viaduct, waar we met het groepje ook altijd intervallen in het weekend. We hebben daar elke 100m een streep op de weg gekalkt, want dat is handig voor intervallen :P
Dat stukje is nog net verlicht 's avonds, maar er zijn geen fietspaden oid (60km weg). Vond het toch een paar keer niet zo prettig omdat ik groot licht in m'n snufferd kreeg van een auto. Ik had wel lampjes en reflecterende kleding. Misschien ook maar eens zo'n running light halen.

[ Voor 43% gewijzigd door InZane op 05-09-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Vandaag de MRI scan gehad van mijn linker kuit. Ben benieuwd wat de doc er morgen over gaat zeggen, maar de voorlopige opmerking dat het wel eens vanuit mijn enkel zou kunnen komen is niet fijn. Want die enkel is al meerdere malen aangepakt (scope en schoonmaak-acties) en als dat weer mis is dan zou het wel eens einde hardlopen kunnen zijn...

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zwerver schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:51:
Vandaag de MRI scan gehad van mijn linker kuit. Ben benieuwd wat de doc er morgen over gaat zeggen, maar de voorlopige opmerking dat het wel eens vanuit mijn enkel zou kunnen komen is niet fijn. Want die enkel is al meerdere malen aangepakt (scope en schoonmaak-acties) en als dat weer mis is dan zou het wel eens einde hardlopen kunnen zijn...
Oei, dat zou echt heel naar zijn. Sterkte met het afwachten en hopelijk goed nieuws!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:54

Gotez

42

Gotez schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:58:
Mijn eerste doel voor dit jaar is gehaald. De 10km binnen de 50 minuten. Ben vorig jaar juni begonnen met rennen. Na een halve marathon in december was dit het doel voor het eerste half jaar. Heb in maart heel erg zitten tobben met mijn knieën. Nu gaat het goed. Donderdag de 10k gedaan in 48.57!!

https://www.strava.com/activities/1792822443

Volgende doel: marathon. Ik wil dus nu echt langs afstanden gaan trainen. Is het dan handig om een trail rugzak mee te nemen voor bananen enzo? Hoe doen jullie dat? Dus rond de 25-34km? Ik wil een garmin marathon schema gaan volgen, en daar zitten behoorlijk wat long runs in.
Ok, vanochtend 30km gedaan. Met alleen wat drinken mee. Ging prima. Wel 3 uur lang in de regen rennen, wat een rotweer. Maar wel motiverend om door te rennen naar de warme douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Zwerver schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:51:
Dan ben ik benieuwd wat er met jouw enkel is gebeurd.
Ik ben vorig jaar door mijn enkel gegaan en dit jaar kreeg ik last van mijn kuit.
De pijn in de enkel is eindelijk weg maar de kuit blijft gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

vhal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:41:
Het wordt weer tijd om mijn runlight mk2 maar eens uit de kast te halen.
En ik maar denken dat het een lampje was. Zat nog vast in de voorgaande discussie. _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:03:
[...]
En ik maar denken dat het een lampje was. Zat nog vast in de voorgaande discussie. _O-
Het is ook een lampje...nou ja...bouwlamp :+ Ik zeg even mk2 omdat het de nieuwere tweede versie is.
https://www.decathlon.nl/...un-light-250/_/R-p-121065

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

vhal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:10:
[...]

Het is ook een lampje...nou ja...bouwlamp :+ Ik zeg even mk2 omdat het de nieuwere tweede versie is.
https://www.decathlon.nl/...un-light-250/_/R-p-121065
Ik dacht dat je het hier over had. :D
https://www.diadora.com/en/nl/x_run_light_2/101.173413.html

Moet dat lampje op je hoofd ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 05-09-2018 15:22 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Gonadan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:21:
[...]

Moet dat lampje op je hoofd ofzo?
Nope, om je borst en over je schouder. Accupak(je) op je rug, lamp op de borst.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TheOmen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:25:
Nope, om je borst en over je schouder. Accupak(je) op je rug, lamp op de borst.
Dat valt dan mee. :P

"Met kapje om de loper tegen verblinding te beschermen."
Alle tegenliggers zijn dus wel de sjaak? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Gonadan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:30:
[...]

Dat valt dan mee. :P

"Met kapje om de loper tegen verblinding te beschermen."
Alle tegenliggers zijn dus wel de sjaak? :D
Lol, 't geen bouwlamp zoals @vhal het schreef. En ik doe altijd even mijn hand voor de lens als ik een tegenligger opmerk. Tenzij die pipo onverlicht in donkere kleding ineens uit de duisternis komt opdoemen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Gonadan Helaas krijg ik inderdaad wel commentaar van medeweggebruikers, ook met die nieuwe variant die je kan kantelen. Maar die zijn afkomstig van medeweggebruikers die compleet zonder lampen lopen, het liefst nog geheel gekleed in zwart. Maar automobilisten zijn je dankbaar omdat de lamp ook goed zichtbaar is vanaf de zijkant. En je hebt een knipperend achterlicht, wie wil dat nou niet :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9wDFFF1kn2Rj1A5OQ5WjMIFr/medium.jpg

Maar in jouw geval zou ik dit kopen :+

https://www.noxgear.com/tracer360

@TheOmen op zijn felste stand doet hij niet echt onder in vergelijking met een bouwlamp :P

[ Voor 18% gewijzigd door vhal op 05-09-2018 15:37 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klinkt op zich wel interessant. Nu heb ik zelf van die bandjes die veel licht geven (als ze het nog doen, al even niet gebruikt), maar die zorgen niet dat je zelf meer ziet.

Merk je er veel van? Ik ben namelijk al blij dat ik van m'n hartslagband af ben, heb meestal een hekel aan dingen die aan me hangen als ik moet rennen. Ik kan me al ergeren aan een trainingsjasje wat heen en weer schudt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
vhal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:34:
@Gonadan .net/ext/f/9wDFFF1kn2Rj1A5OQ5WjMIFr/full.jpg][afbeelding][/url]

@TheOmen op zijn felste stand doet hij niet echt onder in vergelijking met een bouwlamp :P
Eigenlijk gebruik ik die felste stand nooit, standje 'normaal' op mijn 'Runlight original' is prima voor de rondjes bij mij in de buurt. Alleen als ik wat verder de bebouwde kom uit ga wil ik 'm wel eens feller zetten, Dan zie ik het wild langs de kant van de weg wat eerder, en zij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Gonadan schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:37:

Merk je er veel van? Ik ben namelijk al blij dat ik van m'n hartslagband af ben, heb meestal een hekel aan dingen die aan me hangen als ik moet rennen. Ik kan me al ergeren aan een trainingsjasje wat heen en weer schudt. :P
ik loop met hartslagband en runlight, en heb daar eigenlijk geen probleem mee. 'T is niet zo dat die lamp alle kanten op schuift, en er zitten genoeg afstelbandjes aan om 'm goed vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

TheOmen schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:40:
ik loop met hartslagband en runlight, en heb daar eigenlijk geen probleem mee. 'T is niet zo dat die lamp alle kanten op schuift, en er zitten genoeg afstelbandjes aan om 'm goed vast te zetten.
Voordeel is dat hij niet zomaar af kan zakken ofzo. Bij de banden om m'n bovenarmen heb ik dat wel. Dan kan ik kiezen tussen geen bloed in m'n handen of af en toe ophijsen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:17

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Loop sinds eind vorig jaar met een Fenix hoofdlamp. Oplaadbaar via usb, meerdere standen.
De 1min overdrive is ook wel handig, 450 lumen. Vinden de automobilisten niet leuk. :+
Neem hem vanavond als extra lamp mee tijdens het wielrennen.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
We zitten inmiddels trouwens ruim over de 10k posts heen. Als iemand een nieuw deel wil starten dan kan deze dicht :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
tlpeter schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:35:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat er met jouw enkel is gebeurd.
Ik ben vorig jaar door mijn enkel gegaan en dit jaar kreeg ik last van mijn kuit.
De pijn in de enkel is eindelijk weg maar de kuit blijft gevoelig.
Uhh... twee kijkoperaties en een stukje bot verwijdert vijftien jaar geleden. En sindsdien altijd hele stijve enkels. Zit een heel verhaal achter, maar moraal van het verhaal is dat als je een enkel naar de knoppen helpt en te snel weer 12x per week gaat trainen, je daar uiteindelijk de zure vruchten van plukt. Zelfs vijftien jaar later.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Roadman
12 keer per week? :o
Wat deed je dan allemaal als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
vhal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:34:
@Gonadan Helaas krijg ik inderdaad wel commentaar van medeweggebruikers, ook met die nieuwe variant die je kan kantelen. Maar die zijn afkomstig van medeweggebruikers die compleet zonder lampen lopen, het liefst nog geheel gekleed in zwart. Maar automobilisten zijn je dankbaar omdat de lamp ook goed zichtbaar is vanaf de zijkant. En je hebt een knipperend achterlicht, wie wil dat nou niet :P

[afbeelding]

Maar in jouw geval zou ik dit kopen :+

https://www.noxgear.com/tracer360

Ik heb die Noxgear, ik gebruik altijd de stand waarbij je een groene kleur hebt. Ding is puur om je zichtbaarheid te vergroten en dat doet ie geweldig! Soms in de wat donkere gebieden dusdanig felgroen dat het je een beetje kan verblinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Roadman schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:05:
12 keer per week? :o
Wat deed je dan allemaal als ik vragen mag?
(Semi-)professional runner :) Ik liep in de Nederlandse top en Europese subtop mee. Trainingen waren erg gevarieerd, maar denk aan combinaties van korte duurloop in de morgen en baantraining in de avond etc.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zwerver schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:40:
[...]

(Semi-)professional runner :) Ik liep in de Nederlandse top en Europese subtop mee. Trainingen waren erg gevarieerd, maar denk aan combinaties van korte duurloop in de morgen en baantraining in de avond etc.
14:22.70 op de 5000m...ik doe dat je niet na :+

Strava

• Zwerver
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:47:
[...]

14:22.70 op de 5000m...ik doe dat je niet na :+
En dat was de langzaamste van de tijden :)

1:50 op de 800
3:43 op de 1500
8.01 op de 3000

En toen raakte ik geblesseerd aan die enkel....

hmm, ik zie dat de IAAF site die 3km tijd verkeerd heeft staan. Dat is irritant want niet mogelijk om te corrigeren...

[ Voor 16% gewijzigd door Zwerver op 06-09-2018 10:07 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Pff ik zit al sinds gisteravond te dubben of ik vandaag, morgen, of helemaal niet ga lopen. Op zich voelt alles redelijk, zolang ik geen gekke dingen doe.

Vandaag: mocht het toch niet lekker gaan heb ik langer om te herstellen voor zondag. Als het prima gaat sta ik wat minder scherp op zondag dan als ik morgen zou gaan.

Morgen: één dagje herstel ertussen zet me meestal scherper op de wedstrijddag. Maar als de benen het er moeilijk mee hebben en er zaken pijn gaan doen heb ik maar één hersteldag en dus meer kans op alsnog niet lopen.

Helemaal niet: dan heb ik zondag echt nog wel een paar kilometers nodig voordat ik me uberhaupt zeker genoeg voel om door te zetten. Kans op PR is dan wel een stuk lager. Wel nog wat meer hersteltijd voor de benen, maar ik vraag me af of dat nog iets toevoegt ten opzichte van vandaag lopen.

• Trenchdog
  • Laatst online: 15:45
artharpe schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:12:
[...]

Ik heb die Noxgear, ik gebruik altijd de stand waarbij je een groene kleur hebt. Ding is puur om je zichtbaarheid te vergroten en dat doet ie geweldig! Soms in de wat donkere gebieden dusdanig felgroen dat het je een beetje kan verblinden.
De Noxgear kan ik idd ook van harte aanbevelen. Ik ga mijn 5e winterseizoen in met de mijne. De complimenten van voetgangers, fietsers en automobilisten blijven komen. Geel en groen, afhankelijk van de vraag of het schemerig of echt donker is, werken perfect.

Tegelijkertijd moet ik toegeven dat er nog steeds fietsers zijn die volkomen verdwaasd over je heen proberen te fietsen...

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Trenchdog schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:25:
[...]

De Noxgear kan ik idd ook van harte aanbevelen. Ik ga mijn 5e winterseizoen in met de mijne. De complimenten van voetgangers, fietsers en automobilisten blijven komen. Geel en groen, afhankelijk van de vraag of het schemerig of echt donker is, werken perfect.

Tegelijkertijd moet ik toegeven dat er nog steeds fietsers zijn die volkomen verdwaasd over je heen proberen te fietsen...
Mja, die heb je ook op klaarlichte dag :P

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01
Pathogen schreef op donderdag 6 september 2018 @ 10:27:
[...]

Mja, die heb je ook op klaarlichte dag :P
Jep, gistermiddag nog mogen ervaren. De scholen zijn weer begonnen, heerlijk... Ik had meerdere near misses :|

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
We kunnen verder hier:
Hardlopen - Deel 8 :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 108 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic