Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 109 Laatste
Acties:
  • 515.672 views

Onderwerpen

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Zondag ook Egmond meegepakt, mijn eerste georganiseerde halve marathon. Doel was om onder de 1:35 te blijven, dus vanaf het begin vlak 4:30 gelopen met het plan om tegen het einde wat gas bij te geven.

Dat lukte heel erg goed tot de eerste verzorgingspost, maar de kilometers daarna vielen wel even flink tegen. Tempo laten zakken en ploegen tot de strandafgang. Daar van plan het tempo weer op te pakken, maar het deelnemersveld was trager en de paden iets te smal om constant in te halen. Streeftijd dus maar opgegeven en lekker doorgelopen. Het is inderdaad geen wedstrijd om een PR op te halen. Volgende keer meer vooraan in het startvak gaan staan, dat zal een hoop schelen waarschijnlijk (zat nu helemaal achteraan in roze).

Vanaf de laatste verzorgingspost wat meer ruimte en heel veel gas bij gegeven voor de laatste kilometers. Met een lekker gangetje over de finish gegaan op 1:36:24. Best tevreden mee, voor herhaling vatbaar. Het is een hele mooie route!

Geen goed voorbeeld van vlak lopen overigens...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iSM9wva.png

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12 08:45

racoon

mooowwww

Net 1:15:16 gelopen en 13 km, laatste rondje voor zaterdag, dan hoop ik een hm te voltooien

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

JMaster schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:34:
Ik lurk al een tijdje mee, ik loop regelmatig, maar nog nooit echt serieus doorgegaan (als in de regelmaat vasthouden). Dit jaar wil ik dat wel gaan doen.
Echter heb ik de laaste tijd last van tintelende voeten na 5 a 6 km, komt iemand dat bekend voor? Ik heb meerdere malen geprobeerd mijn veters anders te strikken (strak - niet strak - etc).

Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn schoenen gewoon aan vervanging toe zijn? Ik heb er nu zo'n 600 km op gelopen (in een paar jaar tijd).
Ik had dit ook, altijd na zo'n 35 minuten. Nu ik wat fanatieker ben gaan lopen (zondag m'n eerst halve marathon, ook Egmond zoals velen), heb ik ook nieuwe schoenen gekocht. Bij de schoenenzaak bleek dat ik brede voeten heb en juist smalle schoenen had. Ik heb nu bredere schoenen (met extra ondersteuning die ik ook nodig bleek te hebben) en bijna nooit meer last van de gevoelloze voeten. En vaak is het zo dat ik er 'doorheen' loop, dus dat ik ze op een bepaald moment nauwelijks meer voel, maar dat het daarna verdwijnt. Misschien heeft het ook wel met een soort verkrampt lopen te maken.

Halve marathon ging goed trouwens! 2:03:52 voor een eerste halve marathon vind ik best netjes. En dat startend in het laatste startvak (ondanks mijn opgegeven tijd van 2uur :S) en heb dus continu mensen moeten passeren.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:50:
[...]

Ik had dit ook, altijd na zo'n 35 minuten. Nu ik wat fanatieker ben gaan lopen (zondag m'n eerst halve marathon, ook Egmond zoals velen), heb ik ook nieuwe schoenen gekocht. Bij de schoenenzaak bleek dat ik brede voeten heb en juist smalle schoenen had. Ik heb nu bredere schoenen (met extra ondersteuning die ik ook nodig bleek te hebben) en bijna nooit meer last van de gevoelloze voeten. En vaak is het zo dat ik er 'doorheen' loop, dus dat ik ze op een bepaald moment nauwelijks meer voel, maar dat het daarna verdwijnt. Misschien heeft het ook wel met een soort verkrampt lopen te maken.

Halve marathon ging goed trouwens! 2:03:52 voor een eerste halve marathon vind ik best netjes. En dat startend in het laatste startvak (ondanks mijn opgegeven tijd van 2uur :S) en heb dus continu mensen moeten passeren.
Dat laatste klopt wel. Wat lopers vaak doen is ze schrijven zich één startvak sneller in dan de tijd die ze eigenlijk willen lopen. Dus is je richttijd 2 uur, schrijf je de volgende keer dan in op 1.45 / 2.00. Eigenlijk is het een belachelijk systeem, ik weet het, maar zo werkt het nou eenmaal :)

Wael een mooie prestatie voor een eerste HM, zeker omdat je niet de meest makkelijke hebt gekozen :)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10
Na Egmond afgelopen zondag de smaak te pakken; net een startbewijs overgenomen voor de 30 km Groet uit Schoorl run. Zin in!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-12 14:29

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Leuk al die verhalen over Egmond! Lijkt me een gaaf evenement met veel variatie, wellicht volgend jaar ofzo..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:00
Pathogen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 09:20:
[...]
Ik kan nu toeleven naar haalbare doelen, in plaats van hopen dat onrealistische fantasiebeelden spontaan zouden gaan gebeuren.
Wat je hier schrijft is heel herkenbaar en motiverend. Ik vond vroeger ook dat ik pas de moeite waard was als ik ergens in uitblonk en was teleurgesteld in mezelf dat dat niet lukte. Ook dacht ik dat ik pas aan een marathon mocht beginnen als ik die in 2:40 kon lopen. Later dacht ik eigenlijk dat een marathon me überhaupt nooit zou lukken.
Ik liep een keer een officiële 10 KM, eindtijd 39:27. Mijn eerste 10 KM. Ik had totaal geen idee hoe goed dat was.
Ook heb ik veel blessures gekend. Een chronische knieblessure die me vooral bij fietsen belet, zweepslag in beide kuiten, beide hamstrings en achillespezen verrekt/gescheurd/weetikveel, spit. En dat natuurlijk terugkerend. Een paar jaar lang heb ik amper gelopen.
Een jaar of zes geleden was ik bij een podotherapeut of zo voor zooltjes tegen proneren. Ik moest onder andere voor hem gaan staan en mijn voeten naar buiten kantelen. En weer een beetje terug, tot hij zei 'ja, nu staan je knieën recht.' Dat heeft me wel de ogen geopend. Mijn voeten zijn extreem smal en maken daardoor van nature weinig contact met de ondergrond. Dat proneren deed ik dus onbewust, vooral om meer contact te hebben met de ondergrond. Toen wist ik waar ik op moest letten en zo ben ik beetje bij beetje steeds rechter gaan lopen, ook bij wandelen.

Daardoor kon ik ook steeds meer gaan hardlopen en had ik steeds minder last van blessures. En door de berichten in deze discussie te lezen over het lopen van marathons en hoe je daarvoor moet trainen groeide bij mij de gedachte van 'als zij het kunnen, waarom zou ik het dan niet kunnen?'
Dus toen in juli een testloop van 25KM goed verliep heb ik me ingeschreven voor Amsterdam en die ook met succes uitgelopen. Een echt succes natuurlijk, maar het mooiste was eigenlijk dat ik mijzelf toestond te geloven dat ik het kon.

Nu heb ik wel last van mijn lies, na een overenthousiaste intervaltraining in juli, maar die belemmert mij alleen in snelheid, niet echt in afstand. Van blessures die vroeger onoplosbaar leken weet ik nu niet meer of dat toen links of rechts zat. Moraal: geef niet op. neem misschien een heel lange rust, maar geef niet op.

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Zo liepen we van de zomer nog een omvang van 40/50 kilometer per week en nu is dat de laatste maanden niet meer dan 12 á 15 kilometer.

Ik herken me in @Pathogen zijn verhaal qua up en downs in het lopen. In het begin sta je er helemaal niet bij stil, je denkt dat hardlopen is toch easy te doen voor het lichaam. Velen - net als ik - komen van een sport zoals hockey en voetbal en denken "ein-de-lijk een sport waar ik geen blessures ga krijgen en waar je geen "gevaar" loopt". Helaas één grote leugen haha. Vroeger best hoog mogen sporten en nooit ergens last van gehad, met hardlopen leer je echt je lichaam kennen en dat er opbouw nodig is, dat er werkelijk grenzen zijn. Uiteraard wel grenzen die je kan verleggen mits je een goed portie geduld heb. Een klassieke fout die - in mijn ogen - de grondlegger is van elke blessure (ook bij mij), is dat mensen meer naar hun conditie luisteren dan naar hun lichaam. Je conditie ontwikkeld gewoon veel sneller waardoor het aantrekkelijk is om dat extra stukje te doen, helaas alleen vaak funest voor je lichaam.

Na al een tijdje te kampen met een peesplaatontsteking is er nu (ik durf het bijna niet te zeggen) volgens mij bijna licht aan het eind van de tunnel. Al een tijdje bezig met het lopen op de voorvoeten, met tot nu toe positief resultaat. Ook bleken mijn kuitspieren aardig kort te zijn, dit kan opgelost worden met veel rekken. Ik deed dit echt nooit voor of na het lopen, dit voelt nu ook al gelijk anders. Voor 2018 heb ik helaas geen extreme doelen qua lopen, ik hoop gewoon dat ik straks weer pijnloos, zonder angst en niet continu met de manier van lopen in mijn achterhoofd kan lopen. Het klinkt misschien raar, maar dit realiseren staat als heel hoog op mijn prioriteitenlijstje van het nieuwe jaar.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:33

Rudedadude

Maybe we were born to run

frankwopereis schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:48:
Leuk al die verhalen over Egmond! Lijkt me een gaaf evenement met veel variatie, wellicht volgend jaar ofzo..
ik vind het juist zo opvallend dat echt iedereen schrijft over de drukte en het op onderdelen van het parkoers niet kunnen inhalen.

Ik doe zelden mee voor de prijzen, maar ik probeer over het algemeen wel een voor mij zo optimaal mogelijke prestatie neer te zetten. Op het moment dat de massaliteit dat in de weg zit doe ik niet mee.

Dan blijft het leuk om onderdeel uit te maken van zo'n grootschalig evenement, maar ik ben er achter gekomen dat ik net zo veel geniet van iets kleinschaligs met persoonlijk contact met iedereen die dat op dat moment heeft mogelijk gemaakt :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Rudedadude schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:41:
[...]

ik vind het juist zo opvallend dat echt iedereen schrijft over de drukte en het op onderdelen van het parkoers niet kunnen inhalen.

Ik doe zelden mee voor de prijzen, maar ik probeer over het algemeen wel een voor mij zo optimaal mogelijke prestatie neer te zetten. Op het moment dat de massaliteit dat in de weg zit doe ik niet mee.

Dan blijft het leuk om onderdeel uit te maken van zo'n grootschalig evenement, maar ik ben er achter gekomen dat ik net zo veel geniet van iets kleinschaligs met persoonlijk contact met iedereen die dat op dat moment heeft mogelijk gemaakt :)
Ik zal nooit voor prijzen lopen.. Drukte is overal wel denk ik? (Gok ik) Ik heb pas 1 evenement gedaan, Singelloop Enschede, maar dat begon ik te ver naar achter waardoor de eerste kilometers veel te zwaar waren. Inhouden, versnellen, slalommen, door het gras, stoep op, stoep af.. Hoort het er niet gewoon “bij”?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Gisteren een intervaltraining gedaan. Ik had geen zin, maar ben blij dat ik toch ben gegaan. Begin langzaam weer in het loopritme te komen!

• Rudedadude

Rudedadude

frankwopereis schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 06:14:
[...]

Ik zal nooit voor prijzen lopen.. Drukte is overal wel denk ik? (Gok ik) Ik heb pas 1 evenement gedaan, Singelloop Enschede, maar dat begon ik te ver naar achter waardoor de eerste kilometers veel te zwaar waren. Inhouden, versnellen, slalommen, door het gras, stoep op, stoep af.. Hoort het er niet gewoon “bij”?
De singelloop is ook een relatief groot en dus druk evenement. Kijk bijvoorbeeld op hardloopkalender.nl: er zijn elke week een heel aantal evenementen en het merendeel ervan trekt niet meer dan een aantal honderd deelnemers. Er zijn er dus een hoop waarbij je dit soort situaties niet hebt, los van wat drukte bij de start :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:22
Raptar schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:09:
Zo liepen we van de zomer nog een omvang van 40/50 kilometer per week en nu is dat de laatste maanden niet meer dan 12 á 15 kilometer.

Ik herken me in @Pathogen zijn verhaal qua up en downs in het lopen. In het begin sta je er helemaal niet bij stil, je denkt dat hardlopen is toch easy te doen voor het lichaam. Velen - net als ik - komen van een sport zoals hockey en voetbal en denken "ein-de-lijk een sport waar ik geen blessures ga krijgen en waar je geen "gevaar" loopt". Helaas één grote leugen haha. Vroeger best hoog mogen sporten en nooit ergens last van gehad, met hardlopen leer je echt je lichaam kennen en dat er opbouw nodig is, dat er werkelijk grenzen zijn. Uiteraard wel grenzen die je kan verleggen mits je een goed portie geduld heb. Een klassieke fout die - in mijn ogen - de grondlegger is van elke blessure (ook bij mij), is dat mensen meer naar hun conditie luisteren dan naar hun lichaam. Je conditie ontwikkeld gewoon veel sneller waardoor het aantrekkelijk is om dat extra stukje te doen, helaas alleen vaak funest voor je lichaam.

Na al een tijdje te kampen met een peesplaatontsteking is er nu (ik durf het bijna niet te zeggen) volgens mij bijna licht aan het eind van de tunnel. Al een tijdje bezig met het lopen op de voorvoeten, met tot nu toe positief resultaat. Ook bleken mijn kuitspieren aardig kort te zijn, dit kan opgelost worden met veel rekken. Ik deed dit echt nooit voor of na het lopen, dit voelt nu ook al gelijk anders. Voor 2018 heb ik helaas geen extreme doelen qua lopen, ik hoop gewoon dat ik straks weer pijnloos, zonder angst en niet continu met de manier van lopen in mijn achterhoofd kan lopen. Het klinkt misschien raar, maar dit realiseren staat als heel hoog op mijn prioriteitenlijstje van het nieuwe jaar.
Hier ook herstellende van een dubbele peesplaat ontsteking. Na de steunzolen een hele grote verbetering en nagenoeg pijnvrij en dit heeft toch meer dan een half jaar geduurd.
Ook ik heb last van korte kuitspieren en elke dag een paar keer rekken helpt enorm.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:09

vhal

ಠ_ಠ

Bij wijze van uitzondering heb ik gisteren een 'rondje' van 10KM gelopen op de dread/boringmill in de sportschool. Dan mis ik wel de (loop)wind die je buiten wel hebt, de lullige ventilator op de loopband zat er meer voor de sier :/

Maar goed, iedere kilometer is er weer 1... :P

Strava

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Gisteravond baantraining, 5x1000 (lekker geestdodend :P), maar met iedere ronde werd de baan gladder & gladder. In ronde 3 was het gewoon niet meer verantwoord om op de baan te lopen en hebben we de training maar buiten het complex afgewerkt. Aangezien we al 1 ronde hadden afgerond, nog 4 te gaan.
het rondje buiten de baan is precies 1250 meter, 250 per ronde méér dan eigenlijk de bedoeling is. Het vreemde is dat wij het tempo búiten de baan veel makkelijker kunnen vasthouden dan op de baan. Het zal zeker een mentaal aspect zijn, maar wel interessant om te constateren. :)

Anyway, training afgewerkt, door de weersomstandigheden 4x 250 méér afgelegd dan eigenlijk de bedoeling was, het tempo lag 6 seconden per kilometer hoger dan wat we volgens schema moesten lopen, er zijn geen rare uitglijders met spierscheuringen tot gevolg geweest, #tevreden :)

Over 10 weken is de Venloop, dan moet het staan als een huis :)

tips voor New York

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Leuk, zoveel reacties op mijn haastig in elkaar gekledderde verhaaltjes :D Kan inderdaad goed begrijpen dat het soms goed is om te zien dat het echt niet allemaal aan komt waaien.
Ik denk ook dat het heel belangrijk is om hier net zo vaak je slechte dagen te delen als je goede dagen. Social media vertekent sowieso al snel, omdat men selectief is in het maken van posts, een forum is hier geen uitzondering op.
Heb een jaar of wat geleden een artikel gelezen over hoe jonge ouders zich onbekwaam voelen als ze al die blije gezinnetjes op Facebook zien... Maar wat je niet ziet zijn de momenten waar niemand trots op is: de huilbui midden in de supermarkt, om 7 uur naar bed omdat iedereen kapot is, een week vol afhaalmaaltijden omdat koken niet haalbaar blijkt...

Geldt net zo goed voor hardlopen. Die dag dat ik eigenlijk de deur niet uit wilde, het tempo niet kwam, de schoenen ineens kut zaten zonder reden, de hartslag niet naar beneden wilde? Is héél normaal, want die heeft iedereen wel een keer.
vhal schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:27:
Bij wijze van uitzondering heb ik gisteren een 'rondje' van 10KM gelopen op de dread/boringmill in de sportschool. Dan mis ik wel de (loop)wind die je buiten wel hebt, de lullige ventilator op de loopband zat er meer voor de sier :/

Dit soort dingen dus! Gewoon gaan, ook al heb je echt totaal geen zin. _O_

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:00:
Leuk, zoveel reacties op mijn haastig in elkaar gekledderde verhaaltjes :D Kan inderdaad goed begrijpen dat het soms goed is om te zien dat het echt niet allemaal aan komt waaien.
Ik denk ook dat het heel belangrijk is om hier net zo vaak je slechte dagen te delen als je goede dagen. Social media vertekent sowieso al snel, omdat men selectief is in het maken van posts, een forum is hier geen uitzondering op.
Heb een jaar of wat geleden een artikel gelezen over hoe jonge ouders zich onbekwaam voelen als ze al die blije gezinnetjes op Facebook zien... Maar wat je niet ziet zijn de momenten waar niemand trots op is: de huilbui midden in de supermarkt, om 7 uur naar bed omdat iedereen kapot is, een week vol afhaalmaaltijden omdat koken niet haalbaar blijkt...

Geldt net zo goed voor hardlopen. Die dag dat ik eigenlijk de deur niet uit wilde, het tempo niet kwam, de schoenen ineens kut zaten zonder reden, de hartslag niet naar beneden wilde? Is héél normaal, want die heeft iedereen wel een keer.

[...]

Dit soort dingen dus! Gewoon gaan, ook al heb je echt totaal geen zin. _O_
Het is een groot punt van herkenning, net zoals het verhaal met je happy de peppie facebookfamilie delen wij hier eigenlijk ook alleen de goede prestaties. Incidenteel komt er een bericht voobij van iemand die er totaal doorheen zit, maar die wordt dan weer overspoelt door posts met nieuwe PR's en geweldige trainingen.

Wat heel veel beginnende hardlopers niet beseffen is dat een halve marathon op 1.30 niet zomaar komt aanwaaien. Natuurlijk heb je er talenten tussen zitten die deze tijd met 2 vingers in de neus lopen, maar het gros van de lopers moet hier gewoon keihard voor trainen. Toen ik begon met hardlopen (2013 mijn eerste HM) tikte ik hem met moeite af op 2.00.07. Ik was kapót! Een kennis liep de HM in 1.45, dat was voor mij een wereldtijd, en die gasten die rond de 1.30 liepen? Niet normaal, voor mijn gevoel waren dat olympische tijden.

Nu, na jaren van hard trainen, behoor ik ook tot de atleten die helemaal vooraan in het startvak mogen staan, loop ik ook rond de 1.30 en heb ik ook een droom om ooit onder de 1.30 te kunnen duiken. Maar wat de mensen zien is een atleet die 1.30 loopt. Sterker nog, mensen verwachten van mij al dat ik rond de 1.30 loop. Loop ik 1.45 (een tijd waar ik in 2013 alleen maar van kon dromen) krijg je reacties als; "sow, ging het niet zo lekker, ik dacht dat jij sneller was". Maar al blessureleed, buikkrampen tijdens training, het niet meer zien zitten tijdens je 6e 800 meter in een serie van 12, overgeven tijdens een fartlek maar ook euforische momenten tijdens de training, krijgen die mensen maar ook de lopers in de startvakken achter mij of de duizenden toeschouwers langs de route totaal niets van mee.

Dus, als beginnend loper.. laat je niet gek maken voor de tijden die je hier voorbij ziet komen, iedereen heeft ooit het moment gehad om de veters van de hardloopschoenen voor het eerst te strikken om er vervolgens achter te komen dat 2 kilometer aan één stuk lopen toch wel tegenvalt :)

tips voor New York

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Rudedadude schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 23:41:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens :) Ik zal dus never nooit niet aan zoiets meedoen, die massaliteit trekt mij totaal niet. Ik twijfel bijvoorbeeld ook ernstig over of ik uberhaupt wil deelnemen aan de UTMB; voor ultratrail begrippen is dit het WK/New York, maar ook een van de meest massale lopen (2000 deelnemers :+ ). Kortom doe mij maar kleinschalig :P

Ik heb soms het gevoel dat veel hardlopers de grote evenementen aflopen omdat het "moet" en omdat iedereen in de omgeving het er over heeft. Hoe vaak het ik wel niet hoor dat ze hem nu kunnen afstrepen van het lijstje en "eens maar nooit weer", vind ik gewoon bizar. Waarom zou ik meedoen aan iets waar ik bij voorbaat weet dat het mijn smaak niet is...
Als ze toevallig een keer meedoen aan iets kleinschaligers dan is dat doorgaans niet de laatste keer :P

If you can see, look. If you can look, observe

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Roozzz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:36:
[...]

Dat ben ik helemaal met je eens :) Ik zal dus never nooit niet aan zoiets meedoen, die massaliteit trekt mij totaal niet. Ik twijfel bijvoorbeeld ook ernstig over of ik uberhaupt wil deelnemen aan de UTMB; voor ultratrail begrippen is dit het WK/New York, maar ook een van de meest massale lopen (2000 deelnemers :+ ). Kortom doe mij maar kleinschalig :P

Ik heb soms het gevoel dat veel hardlopers de grote evenementen aflopen omdat het "moet" en omdat iedereen in de omgeving het er over heeft. Hoe vaak het ik wel niet hoor dat ze hem nu kunnen afstrepen van het lijstje en "eens maar nooit weer", vind ik gewoon bizar. Waarom zou ik meedoen aan iets waar ik bij voorbaat weet dat het mijn smaak niet is...
Als ze toevallig een keer meedoen aan iets kleinschaligers dan is dat doorgaans niet de laatste keer :P
Ik heb de afgelopen anderhalf jaar een stuk of 8 grote runs gedaan (dam tot dam, dam tot dam by night, 7 heuvelen, almere city run, hilversum city run, zandvoort circuit run) en ondanks de drukte zet ik er wel tijden neer waar ik tevreden ben en vaak ook PRs. Meestal is het de eerste KM druk maar wordt daarna het parcours breder (of zoals bij de zandvoort circuit run, begin je al lekker breed op het circuit) en verspreiden de mensen zich een beetje, maar bij Egmond wordt het na 10 KM juist heel smal en dat viel mij wel even tegen.

Ik doe de runs met een aantal collega's de voornaamste reden is ook om er gezamenlijk naartoe te trainen en er op de dag zelf gezellig met z'n allen naar toe te gaan, maar als ik er dan ben wil ik wel een mooie tijd neer kunnen zetten (en het liefst sneller zijn dan mij collega's :P)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:57
Had gisteravond fijn een 10+ km willen lopen, maar rond de 5km kwam er een pijn/steek opzetten bij m'n achillespees :( Het rondje is daardoor maar 9.3km geworden.
Het rare was dat de pijn niet constant was. Soms leek het even bijna weg om vervolgens weer terug te komen. Het is nu nog gevoelig, dus ik denk dat het maar even rustig aan doen wordt.. Niet handig met die Midwinter Marathon in het vooruitzicht.

• tlpeter
InZane schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:49:
Had gisteravond fijn een 10+ km willen lopen, maar rond de 5km kwam er een pijn/steek opzetten bij m'n achillespees :( Het rondje is daardoor maar 9.3km geworden.
Het rare was dat de pijn niet constant was. Soms leek het even bijna weg om vervolgens weer terug te komen. Het is nu nog gevoelig, dus ik denk dat het maar even rustig aan doen wordt.. Niet handig met die Midwinter Marathon in het vooruitzicht.
Ik heb op het moment ook soms last van mijn achillespees, afgelopen maandag nog wat meer dan anders.
Nu dagelijk koelen en ik sla donderdag de training maar effe over.
Ik heb dit al eerder gehad en verdween uiteindelijk vanzelf weer gelukkig.
Ben ik net bijna van mijn voeten af komt dit weer om de hoek kijken :(

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:21
bvsteyn schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:23:
Na Egmond afgelopen zondag de smaak te pakken; net een startbewijs overgenomen voor de 30 km Groet uit Schoorl run. Zin in!
Lekker bezig! Ik loop daar zelf ook de 30 km. Wel rustig aan, als voorbereiding voor Rotterdam. Vorig jaar daar de 10 km gelopen, net niet onder de 50 minuten (maar toch een dik PR) Maar het had die avond daarvoor net gesneeuwd. O+ Dan is de omgeving van Schoorl echt op haar best.

[ Voor 21% gewijzigd door Roadman op 17-01-2018 11:28 ]

• Pnnnkk
  • Laatst online: 18:35
vhal schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:27:

Ik kon mezelf vanochtend maar niet motiveren om tussen de hagelbuien door buiten te gaan lopen. Toen las ik deze post en bedacht ik me dat ik ook nog een fitnesslidmaatschap heb...

Had de 10 kilometer graag gehaald, maar na 7 km (in 35 minuten) was ik er helemaal klaar mee haha.

Ik merk wel dat ik op de loopband gemakkelijker hogere tempo’s loop dan buiten en dat vooral langer volhoudt, hebben jullie dat ook?

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Pnnnkk schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:20:
[...]

Ik merk wel dat ik op de loopband gemakkelijker hogere tempo’s loop dan buiten en dat vooral langer volhoudt, hebben jullie dat ook?
Ik merk met name dat de manier van lopen totaal anders is dan ik gewend ben. Gisteren stond er iemand naast mij op de loopband met een ingestelde pace van 4:30/km maar hij had een cadans om van te huilen en liep met een behoorlijke overstride (gestrekt been vooruit).

Volgens mij heeft @kenneth ook een (eigen) loopband, ik ben benieuwd naar zijn ervaringen wat betreft loophouding/techniek.

Strava

• MrAcid
  • Niet online
Om te compenseren voor het gebrek aan luchtweerstand moet je hem op 1% helling instellen. Dan moet je vervolgens wel goed ventileren want anders ga je dood van de hitte (wat je in NL op dit moment buiten niet echt hebt).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8887211

Als je daarvoor compenseert is hardlopen gewoon hardlopen, daarin verschilt binnen/buiten/loopband niet (dus loophouding, techniek, prestaties).

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:07

ericplan

5180 Wp PV

[...]

Ik kon mezelf vanochtend maar niet motiveren om tussen de hagelbuien door buiten te gaan lopen. Toen las ik deze post en bedacht ik me dat ik ook nog een fitnesslidmaatschap heb...

Had de 10 kilometer graag gehaald, maar na 7 km (in 35 minuten) was ik er helemaal klaar mee haha.

Vanochtend gewoon naar buiten gegaan en m'n duurloopje (12,5 km) gelopen. Uiteindelijk maar een paar spetjes gehad. Meestal lijkt het weer erger dan het is.

https://www.relive.cc/view/1361404936

A'dam PVOutput

• InZane
Ik zag hier vanuit mijn kantoorraam tussen de middag 2 hardlopers langskomen in een hagelbui des doods. Ik had wel met ze te doen.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

MrAcid schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:53:
Om te compenseren voor het gebrek aan luchtweerstand moet je hem op 1% helling instellen. Dan moet je vervolgens wel goed ventileren want anders ga je dood van de hitte (wat je in NL op dit moment buiten niet echt hebt).

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8887211

Als je daarvoor compenseert is hardlopen gewoon hardlopen, daarin verschilt binnen/buiten/loopband niet (dus loophouding, techniek, prestaties).
Die tip heb ik inderdaad eerder gelezen, dank voor de link. Incline stond op 1,5...kan dus blijkbaar naar 1 :+

Maar goed ventileren is wel een dingetje, ik was drijfnat van het zweet terwijl ik eigenlijk tijdens de zomermaanden niet echt zweet. Ik snap wel dat al die Tacx'ers van die ventilatoren her en der neerzetten :P

Strava

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

vhal schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:25:
Volgens mij heeft @kenneth ook een (eigen) loopband, ik ben benieuwd naar zijn ervaringen wat betreft loophouding/techniek.
Eigenlijk niet veel, het enige wat ik merk is dat ik best veel van links naar rechts zwalk nu er een loopvlak is waar ik af kan vallen :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
[...]

Exact het tegenovergestelde, maar dat heeft niets met conditie of kracht te maken. Op de loopband vind ik het zo oneindig saai dat ik totaal niet in staat ben om mijn eigen grenzen op te zoeken.

Waar ik buiten 5km loop ruim binnen een half uur, lukt het me op de loopband niet eens om een kwartier hard te lopen met een snelheid van 10 km/u. Dodelijk saai, tenzij er voor me in de rij met crosstrainers iets heel interessants gebeurt. En dan kun je wel een filmpje op je telefoon kijken, maar dat is weer funest voor je houding.

Buiten heb je wat afleiding, kun je wat makkelijker variëren met snelheid, loop je naar dingen toe, kom je mensen tegen. Dat maakt dat de tijd wat sneller gaat. Misschien dat een loopband thuis voor de TV anders is, maar dat heb ik dan weer niet.

• Roadman
Iemand het nog aangedurfd om tijdens de storm te gaan lopen? >:)

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Roadman schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:13:
Iemand het nog aangedurfd om tijdens de storm te gaan lopen? >:)
Jazeker!

https://www.strava.com/activities/1362654861

spoiler:
alleen in Zweden, telt dat?

• tlpeter
Vroeg het mij net af, iemand nog een segmentje gepakt?

• Rudedadude

Rudedadude

tlpeter schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:43:
Vroeg het mij net af, iemand nog een segmentje gepakt?
Nee, ik dit keer niet. Ik was (ben :P ) thuis aan het werk en ik hoorde de dakpannen klepperen en er eentje naar beneden glijden.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Vanmorgen een 14km gepland, echter na een stuk tegen de storm in besloten een U bocht te maken, resultaat 5 magere kilometers.. dit weekend dus maar wat meer lopen..

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Vanavond wel een stukje interval gedaan. Totaal iets van 16 kilometer. Was goed te doen aangezien de wind alweer aardig was gaan liggen. Ook niet heel veel troep / takken tegen gekomen. Wel weer heel veel mensen met een doodswens..

Strava | AP | IP | AW

• juhet
  • Laatst online: 20:34
Met dit weer kijk ik altijd even in het grote wielrentopic!
Zou dit weer helpen om een hardloop-KOM (of CR) te kunnen pakken? Ik merk dat ik zelf niet ‘beter’ ga lopen met flinke wind in de rug. Dan gaan de bewegingen juist minder gecontroleerd.

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Volgens mij is de sync server van Strava met Garmin Connect gisteren ook omgewaaid... :+ Sinds gisteravond wil hij niet meer synchroniseren :P

Strava

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:32

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb een soortgelijk probleempje met Endomondo, daar zijn dit jaar al vier activiteiten niet gesynced. Nu doe ik daar alleen maar een tweetal challenges mee en voor de rest gebruik ik het niet. Maar toch...

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

juhet schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:15:
Met dit weer kijk ik altijd even in het grote wielrentopic!
Zou dit weer helpen om een hardloop-KOM (of CR) te kunnen pakken? Ik merk dat ik zelf niet ‘beter’ ga lopen met flinke wind in de rug. Dan gaan de bewegingen juist minder gecontroleerd.
Ja, aanzienlijk. Het is effect is lang niet zo groot als op de fiets maar het speelt wel degelijk.
Mogelijk loop je niet beter, maar je loopt wel eenvoudig harder. Dat verklaart waarschijnlijk ook jouw "mindere controle", je bent vermoedelijk niet gewoon om langere periodes op dat hogere tempo te lopen.

• Webgnome
vhal schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 07:59:
Volgens mij is de sync server van Strava met Garmin Connect gisteren ook omgewaaid... :+ Sinds gisteravond wil hij niet meer synchroniseren :P
Daar lijkt het inderdaad wel op. Het is zowiezo huilen met de pet op met Garmin. Mijn Edge deed er gisteren /vandaag een uur of 2 over om een enkele workout te syncen met mijn telefoon. Daarvoor nooit problemen gehad. En inderdaad.. na de sync moest ik die workout nog even in endomondo en strava zelf uploaden. Nu heb ik zelf Endomondo premium dus het was wel een beetje zuur.

Strava | AP | IP | AW

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Hier geen enkel probleem, stond binnen een minuut op mijn Strava vanmiddag..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nouhou, vorige week wou ik nog posten dat het goed ging met de knieblessure... Dat ik weer lekker 4x 10 km pijnvrij had gelopen... tot vandaag ik na 4 km maar een afslag nam voor een korte route. Bleek een goed idee want na een 6 km werd het toch wel gevoelig.. Nog wat vaartjes erbij (dan voel ik mijn knie niet :?) en zat op 9.2 toen ik thuis kwam... even boodschappen gedaan en voelde al dat het weer pijn ging doen. Nu op de bank wordt lopen toch wel echt pijnlijk... Vreemde is dat het lijkt of ik het eruit kan rekken door met gestrekt been mijn voet naar me toe te trekken... dan is vrijwel alle pijn weg, maar komt na 10 min terug... damn :/ iemand advies?

• Webgnome
ThatsHollywood schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:05:
Nouhou, vorige week wou ik nog posten dat het goed ging met de knieblessure... Dat ik weer lekker 4x 10 km pijnvrij had gelopen... tot vandaag ik na 4 km maar een afslag nam voor een korte route. Bleek een goed idee want na een 6 km werd het toch wel gevoelig.. Nog wat vaartjes erbij (dan voel ik mijn knie niet :?) en zat op 9.2 toen ik thuis kwam... even boodschappen gedaan en voelde al dat het weer pijn ging doen. Nu op de bank wordt lopen toch wel echt pijnlijk... Vreemde is dat het lijkt of ik het eruit kan rekken door met gestrekt been mijn voet naar me toe te trekken... dan is vrijwel alle pijn weg, maar komt na 10 min terug... damn :/ iemand advies?
Rust? en dan niet een weekje maar gewoon echt heel erg veel tijd.

Strava | AP | IP | AW

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Gisteren door een familielid gevraagd om vandaag mee te doen met de halve marathon Zwolse bos. Dus ik ga zo maar eens op weg!

Nog niet in wedstrijdverband een HM gelopen, dus ben benieuwd waar ik sta. De maand december niet gelopen door blessure, maar ondertussen al weer lekker aan het trainen.

De route is trouwens aangepast ivm omgevallen bomen op het pad. Het is nu een rondje van 5km die 4 keer afgelegd moet worden plus wat extra km op atletiekbaan geloof ik.

Vanavond zal ik een verslagje typen

• minimaLL
  • Laatst online: 25-11 12:56
Gisteren met hoofdpijn vroeg mijn bed in... dus deze ochtend kon ik vroeg op pad om mijn intervallen (6x5') af te leggen. Nadat ik eerder deze week mijn hartslag niet omhoog kreeg heb ik maar een extra rustdagje ingeschakeld en vandaag deed HR weer gewoon...

Als je marathonschema halverwege een 'Half Marathon Race' voorstelt. Aan welke intensiteit lopen jullie deze dan? Rustige duurloop/ HM Race Pace / Marathon Race Pace of nog iets anders?

• Raymond
  • Laatst online: 12:15
@Bigm1990 is dat een loopje van de gemzen? Cool! (Is 3km bij mij vandaan :) )

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

minimaLL schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:17:
Als je marathonschema halverwege een 'Half Marathon Race' voorstelt. Aan welke intensiteit lopen jullie deze dan? Rustige duurloop/ HM Race Pace / Marathon Race Pace of nog iets anders?
Als een wedstrijd, dus HM Race Pace. Anders had er wel een duurloop van 21 km gestaan ;)

• racoon

racoon

mooowwww

Vanmiddag de Zwolse bosloop in Heerde gedaan, 1 rondje van bijna 2 km en 4x rondje van 5 km,ik liep hem in 2:04:44

• Raymond
  • Laatst online: 12:15
Ah, dan heb ik jullie zien lopen!!
Ben nog speciaal omgereden, om niet tegen de stroom lopers in te hoeven rijden :P

• Bigm1990
racoon schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 16:16:
Vanmiddag de Zwolse bosloop in Heerde gedaan, 1 rondje van bijna 2 km en 4x rondje van 5 km,ik liep hem in 2:04:55
Deze HM heb ik dus ook gelopen vanmiddag,inderdaad georganiseerd door de gemzen.

Het was mijn eerste halve marathon en gisteren gevraagd door iemand of ik mee wilde lopen. Ik ben in december 4 weken geblesseerd geweest en niet gelopen,maar in januari al wel weer flink gelopen.

Ik vond het moeilijk inschatten hoe mijn conditie was en hoe hard ik kon lopen. Ik besloot te starten met einddoel onder de 1:20.

Dit is uiteindelijk net gelukt met 1:19 en 48 seconden. Het rondje was druk met andere lopers en er was een gemeen stuk vals plat omhoog dat pittig was.

Wel erg tevreden voor een eerste HM. Wel behoorlijk stijf nu...

Strava: https://www.strava.com/ac...sed?hl=nl-NL&v=1516462239

• racoon

racoon

mooowwww

Bigm1990 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 17:09:
[...]

Deze HM heb ik dus ook gelopen vanmiddag,inderdaad georganiseerd door de gemzen.

Het was mijn eerste halve marathon en gisteren gevraagd door iemand of ik mee wilde lopen. Ik ben in december 4 weken geblesseerd geweest en niet gelopen,maar in januari al wel weer flink gelopen.

Ik vond het moeilijk inschatten hoe mijn conditie was en hoe hard ik kon lopen. Ik besloot te starten met einddoel onder de 1:20.

Dit is uiteindelijk net gelukt met 1:19 en 48 seconden. Het rondje was druk met andere lopers en er was een gemeen stuk vals plat omhoog dat pittig was.

Wel erg tevreden voor een eerste HM. Wel behoorlijk stijf nu...

Strava: https://www.strava.com/ac...sed?hl=nl-NL&v=1516462239
Dat is hard

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
Haha echt he, met het verhaal er bij. Denk je onder de 2:00 word het niet :p

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zat ook al met een opgetrokken wenkbrauw toen ik de link bekeek. Eerste halve marathon, vier weken niet gelopen en nu even onder de 1:20 gelopen ...yolo :D

Strava

• Webgnome
Dit geeft toch aan hoe fit iemand is? Ik heb altijd begrepen dat je basis conditie ( die je dus langzaam aan ontwikkeld) pas gaat degraderen na een week of 2 en dan niet zakt als een baksteen maar geleidelijk. Kan het mis hebben natuurlijk ;)

Strava | AP | IP | AW

• Bigm1990
Webgnome schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:57:
Dit geeft toch aan hoe fit iemand is? Ik heb altijd begrepen dat je basis conditie ( die je dus langzaam aan ontwikkeld) pas gaat degraderen na een week of 2 en dan niet zakt als een baksteen maar geleidelijk. Kan het mis hebben natuurlijk ;)
De precieze weken weet ik niet met betrekking tot verval, maar ik had voor december wel 6 maanden goede training met veel kilometers en veel intervaltraining voor de 5km.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Nice Michel!

Ik had donderdag met de storm maar 5 ipv 14km.. vandaag enigsinds gecompenseerd met 16,5km (verste afstand ooit). Laatste 2 km versneld en uiteindelijk 5:50/km. Ging wel prima. Hopelijk krijg ik er nog iets af zodat ik 4 feb de 10EM in 1u30 kan lopen.

• tlpeter
frankwopereis schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:34:
Nice Michel!

Ik had donderdag met de storm maar 5 ipv 14km.. vandaag enigsinds gecompenseerd met 16,5km (verste afstand ooit). Laatste 2 km versneld en uiteindelijk 5:50/km. Ging wel prima. Hopelijk krijg ik er nog iets af zodat ik 4 feb de 10EM in 1u30 kan lopen.
Mijn zoon liep gisteren avond ook "effe" 16 kilometer rustig aan. Hij heeft er 1u20 over gedaan. Ik ben echt bang voor de potentie die hij heeft als hij echt serieus gaat trainen.

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:58

TheZoo

Animals Behind Bars

Mijn zondagse 14km zitten er al weer op. HIer en daar glad en een mooie zonsopkomst gezien.
Dat ga ik straks wel missen rond die tijd, als de zon eerder op komt.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

tlpeter schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:55:
[...]

Mijn zoon liep gisteren avond ook "effe" 16 kilometer rustig aan. Hij heeft er 1u20 over gedaan. Ik ben echt bang voor de potentie die hij heeft als hij echt serieus gaat trainen.
Netjes! Ik heb waarschijnlijk geen potentie haha, maar ook zeker geen ambitie O-)
Als voetbal weer begint dan is er op zaterdag en zondag geen hardlopen meer..

• tlpeter
frankwopereis schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Netjes! Ik heb waarschijnlijk geen potentie haha, maar ook zeker geen ambitie O-)
Als voetbal weer begint dan is er op zaterdag en zondag geen hardlopen meer..
Het zal ook de leeftijd zijn hoor ha ha.
Ik doe het je niet na dus niks van aan trekken :)

• Webgnome
Zo net terug van mijn duurtraining. Net geen 30 kilometer aangetikt. Het was lekker koud en rond een uurtje of 10 kwam de zon echt goed aan bod. Hier en daar inderdaad nog wel een beetje glad. Vooral bij fietspaden naar dijkjes etc was het uitkijken maar verder goed te doen.

Gisteren nog een klein snelheidsrecord voor mijzelf verbroken. Trainer had bedacht dat we wel op de openbare weg konden gaan trainen. Stukje rechte weg van 1.2 kilometer uitgezocht. Doel was interval dus heenweg zo snel mogelijk en terug weg rustig aan ( voor mij is dat +- 16km/u). De vaart er goed in zitten want op een bepaald moment net geen 25 kilometer/u aangetikt ( 24,99 om precies te zijn) in de wheeler. Moet toch zeggen dat dat best eng is ;)

Strava | AP | IP | AW

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren weer laten droppen en met een omweg huiswaarts over o.a. het Balloërveld. Schitterende omgeving om onverhard te lopen. Zat weinig gang in (gem. 6min/km) en was ook behoorlijk kapot, maar toch weer 14km in de benen. Nu ook al/nog niet helemaal fris, dus ik denk dat er een griepje sluimert.

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:43
Wat een goddelijk weer om hard te lopen vanochtend 8) De training was een pyramide van 1u30, even de zone 4 aangetikt en weer terug, al lopend langs het water. Ik had mij warm aangekleed, maar een korte broek had ook niet misstaan als je in de zon liep.

@Webgnome Je zit ook aardig laag bij de grond toch, beetje het kart-idee? Dan geloof ik graag dat 25 km p/u een mooie snelheidssensatie geeft :) Heb je al een goede opbouw kunnen vinden om naar Berlijn toe te trainen?

@pjlgt Balloërveld e.o. is inderdaad erg mooi om hard te lopen, zowel verhard als onverhard. Volgens mij wordt daar ook de Indian Summer Trail gehouden :)

• Webgnome
Trenchdog schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:57:
Wat een goddelijk weer om hard te lopen vanochtend 8) De training was een pyramide van 1u30, even de zone 4 aangetikt en weer terug, al lopend langs het water. Ik had mij warm aangekleed, maar een korte broek had ook niet misstaan als je in de zon liep.

@Webgnome Je zit ook aardig laag bij de grond toch, beetje het kart-idee? Dan geloof ik graag dat 25 km p/u een mooie snelheidssensatie geeft :) Heb je al een goede opbouw kunnen vinden om naar Berlijn toe te trainen?
Het was inderdaad erg goed weer om te sporten. De zon was soms wel een beetje verradelijk. Wat betreft de marathon plannen. We hebben ( mijn trainer en ik ) tijdens de kerstperiode eens even het een en ander naast elkaar gezet en daar is een leuk programma uit gekomen. Het doel is/was dus om de Marathon met 20 gemiddeld uit te rijden. Via facebook ook nog het een en ander bij mensen nagevraagd hoe men het doet en kreeg zowaar van de bondscoach hulp bij het opzetten van een schema. Het programma ziet er als volgt uit:

maandag: zwemmen wheelen 60 minuten interval HS<185
dinsdag: kracht
woensdag: wheelen 60 minuten HS<160
donderdag: wheelen 60 minuten all out 180<HS<190
vrijdag: rust
zaterdag: kracht op heuvels in wheeler 30 à 45 minuten, duurrit 160<HS<175
zondag: duurrit HS<160

Met daarnaast nog doelstellingen per maand ingesteld. Dat komt er op neer dat we beginnen met aan het eind van Januari een 20 kilometer uitrijden kunnen rijden op 16,5 gemiddeld, Februari 17, Maart 17,5 etc. Of we dat gaan halen.. dat moet de tijd uitwijzen.

Deze maand met dit schema begonnen en het is toch wel lastig om dit te combineren met een fulltime baan. Hopelijk gaat het komende weken/maanden beter.

[ Voor 7% gewijzigd door Webgnome op 21-01-2018 13:20 ]

Strava | AP | IP | AW

• racoon

racoon

mooowwww

Gisteren een hm gelopen, nu een blaar en de vraag is vandaag wel of niet lopen?

• MrAcid
  • Niet online
racoon schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:16:
Gisteren een hm gelopen, nu een blaar en de vraag is vandaag wel of niet lopen?
Niet. Lekker 2-3 dagen rust nemen en blaar laten drogen (ik prik ze door en loop binnenshuis zoveel mogelijk op blote voeten om dat te versnellen).

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Je kan ze altijd nog tapen maar ik zou zeggen na een HM, pak je rust :P

Strava

• racoon

racoon

mooowwww

Bedankt voor de reacties

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:10
Na de HM van Egmond vorige week nu weer lekker door met lopen en mezelf klaarstomen voor de Groet uit Schoorl run. Vandaag maar vast een voorschot genomen op de 30 km die ik op 11 februari moet lopen. Merk aan mij lichaam dat alles na 21 km een beetje meer pijn gaat doen en meer kracht kost. Aan de andere kant zou ik natuurlijk ook de snelheid wat omlaag kunnen doen.. ;)

Uiteindelijk 26,6 km aangetikt in 2:01:26..geeft weer een goed gevoel! :)

Strava;
https://www.strava.com/activities/1367593040

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:42
Als beginnend hardloper heb ik de laatste paar maanden een schema gevolgd. Eind december/begin januari een week of 3 niks gedaan, maar op dit moment heb ik mijn 3e keer hardlopen van het jaar achter de rug. Vorige week de 1e keer 5 KM aangetikt met een tijd van 35 minuten. Vandaag naar mijn schoonouders gelopen, een afstand van 4,3 KM in 28 minuten. Toch een paar minuten sneller, maar moet zeggen dat ze weersomstandigheden vandaag een stuk beter waren. Toch hoop ik dat ik minder moeite ga krijgen met de 1e KM. Ik weeg 94 (1,91 m lengte) en heb niet bepaald een hardlooplichaam. Ik had vandaag zo veel moeite met de 1e KM dat ik er aan dacht om te stoppen. Maar goed, ik wist dat ik er ff doorheen moest, maar het is verre van prettig :) Kan je hier op trainen? Dat de 1e KM makkelijker af gaat.. Of is dit iets wat geleidelijk aan makkelijker wordt naar mate ik meer train?

• Bartske
  • Laatst online: 21:10
technoaddict schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:06:
Als beginnend hardloper heb ik de laatste paar maanden een schema gevolgd. Eind december/begin januari een week of 3 niks gedaan, maar op dit moment heb ik mijn 3e keer hardlopen van het jaar achter de rug. Vorige week de 1e keer 5 KM aangetikt met een tijd van 35 minuten. Vandaag naar mijn schoonouders gelopen, een afstand van 4,3 KM in 28 minuten. Toch een paar minuten sneller, maar moet zeggen dat ze weersomstandigheden vandaag een stuk beter waren. Toch hoop ik dat ik minder moeite ga krijgen met de 1e KM. Ik weeg 94 (1,91 m lengte) en heb niet bepaald een hardlooplichaam. Ik had vandaag zo veel moeite met de 1e KM dat ik er aan dacht om te stoppen. Maar goed, ik wist dat ik er ff doorheen moest, maar het is verre van prettig :) Kan je hier op trainen? Dat de 1e KM makkelijker af gaat.. Of is dit iets wat geleidelijk aan makkelijker wordt naar mate ik meer train?
Eerste km langzamer lopen kan helpen. Ik doe zelf ongeveer 1.5 km langzaam lopen en dan mn warming up (neem aan dat je ook een warming up doet nu?). Maar het niet lekker lopen hoort er ook soms bij. Ik heb ook wel eens lange duurlopen gehad dat ik de eerste 7 km niet lekker liep en het daarna pas beter ging.

Over het algemeen zal het met de kilometers beter worden, maar het is ook een kwestie van je lichaam leren kennen. Wees dus ook niet bang om eens wat uit te proberen en te varieren qua tempo in het begin van je runs.

• MrAcid
  • Niet online
technoaddict schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:06:
Wordt vanzelf beter. Probeer jezelf een beetje in te houden te eerste km.

Ik heb dit momenteel met zwemmen (de eerste paar 100m) waar ik een beginner in ben. Je voelt je dan nog fris en hebt er zin in, waardoor je boven je kunnen start. Vervolgens loop/zwem je tegen een muur aan (figuurlijk, hopelijk) en wil je stoppen (“slechte dag, dit wordt ‘m niet”). Tempo aanpassen (laag houden) vanaf het begin helpt hier enorm bij. Als het vervolgens na een kilometer lopen lekker(der) aanvoelt kun je altijd nog langzaam gaan versnellen.

Zoek met je lijf het tempo dat je die dag kunt lopen - van onder af. Niet starten met een bepaald tempo in je hoofd en dat geforceerd opzoeken. Kilometers maken is in het begin het allerbelangrijkste.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:42
Op zich begin ik nooit heel hard. Wat dat betreft weet ik wel dat ik niet gelijk te veel van mijn lichaam moet vragen.
Ik merk het ook als ik na 3 of 4 KM even versnel, omdat een loopmaatje dat wilt. Dat houd ik een klein stukje vol.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet echt een warming up doe. Dat wil zeggen, ik doe niet aan rekken. Misschien moet ik dat maar eens doen en wordt het dan makkelijker.

• Bartske
technoaddict schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:21:
Op zich begin ik nooit heel hard. Wat dat betreft weet ik wel dat ik niet gelijk te veel van mijn lichaam moet vragen.
Ik merk het ook als ik na 3 of 4 KM even versnel, omdat een loopmaatje dat wilt. Dat houd ik een klein stukje vol.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet echt een warming up doe. Dat wil zeggen, ik doe niet aan rekken. Misschien moet ik dat maar eens doen en wordt het dan makkelijker.
Rekken is ook niet aan te raden (vind ik) als warming up. Ik doe zelf aan 'dynamisch rekken' wat inhoudt dat je de spanning er niet op laat zitten maar je spieren wel 'uitdaagt' en ze in volle lengte kunt gebruiken. Dat komt uiteindelijk ook je houding ten goede.

Genoeg info over warming up ook te vinden op het internet en dit is ook weer een kwestie van uitvinden wat voor jou goed werkt.

Geen warming up en cooling down doen is overigens vragen om blessures.

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

technoaddict schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:21:
Ook vooral niet gaan doen. Vooraf rekken levert helemaal niets op en heeft een negatief effect op prestaties. Eventueel kan je achteraf wat rekken (dynamisch zoals Bartske ook al aangeeft).
Bartske schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:27:
[...]
Geen warming up en cooling down doen is overigens vragen om blessures.
Moh, ik ben lui en doe nooit een specifieke warming up of cooling down. Ik loop uiteraard een stukje warm voordat ik aan een interval training begin oid, maar dat is het dan ook. Duurlopen loop ik op tempo x naar buiten en kom op tempo x terug naar binnen... Mijn blessures van de afgelopen jaren zijn op 1 hand te tellen en waren allemaal acuut :>

Dus warming up/cooling down is geen must in mijn optiek, maar met beleid beginnen wel. Eerst zorgen dat je warm bent voordat je gas geeft!

• Bartske
Roozzz schreef op zondag 21 januari 2018 @ 14:43:
Eerst zorgen dat je warm bent voordat je gas geeft!
Dat is toch precies wat een warming up inhoudt :>

Of je dat met (dynamisch) rekken doet of alleen maar een 5 minuten op laag tempo inloopt, dat is allebei een warming up.

Misschien voor jou (en mij) heel normaal en logisch, maar er zijn zat mensen die koud naar buiten lopen en meteen vol gas geven (het is koud buiten en zo warm je wel het snelst op).

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:43
Webgnome schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:15:
[...]
Via facebook ook nog het een en ander bij mensen nagevraagd hoe men het doet en kreeg zowaar van de bondscoach hulp bij het opzetten van een schema. Het programma ziet er als volgt uit:

[..]

Deze maand met dit schema begonnen en het is toch wel lastig om dit te combineren met een fulltime baan. Hopelijk gaat het komende weken/maanden beter.
Ha, te mooi dat iemand als de bondscoach ook de moeite neemt om mee te denken! Maar dat oogt inderdaad pittig, kan mij goed voorstellen dat dat wennen is in combinatie met een normale baan. Dat herken ik wel van afgelopen zomer, toen ik relatief veel trainde voor een bergtrail. Het was echt wennen, je lichaam moet wennen aan de extra belasting. Goed voor je lijf zorgen, en gewoon eens een training laten schieten als rust op dat moment beter voelt. Rust is soms een betere training dan slaafs weer een training uit je schema te doen. Uiteraard verschilt dat van mens tot mens, maar mijn coach vindt het altijd een goed signaal als ik naar mijn lichaam luister. Uiteindelijk is het toch vooral een mooie hobby, en niet ons prof-bestaan ;)

• Roozzz
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Bartske schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Dat is toch precies wat een warming up inhoudt :>

Of je dat met (dynamisch) rekken doet of alleen maar een 5 minuten op laag tempo inloopt, dat is allebei een warming up.

Misschien voor jou (en mij) heel normaal en logisch, maar er zijn zat mensen die koud naar buiten lopen en meteen vol gas geven (het is koud buiten en zo warm je wel het snelst op).
Als ik kijk naar de lokale hardloopgroepjes en op social media, is dit echt geen warming up _O-

Er zijn nogal wat mensen die zich hier héél druk om kunnen maken en uitgebreide routines volgen. Ik ben inderdaad meer van de gezond verstand benadering en loop hoogstens een stukje warm, maar hoe vaak ik niet voor gek verklaard ben door "echte" hardlopers... :')
tot ze iets vragen over ervaring, afstanden of tijden... :+

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mijn hardloop ervaringen
tl;dr; Vandaag in 10(.10)km gelopen in 40:10min, ik tel 'm als pr, maar durf 'm nog niet goed als m'n eerste 10km onder de 40 minuten te tellen.

Afgelopen vrijdag uit het werk onmiddellijk gaan rennen, ik voelde me lekker en ging daarom steeds harder lopen. Uiteindelijk ruim 19km in 4:40/km gedaan. Te hard voor een rustige duurloop, maar soms kan ik 't niet laten. Vandaag stond er een 10km cross op het programma, daarom zaterdag nog maar 4km rustig gelopen en een uurtje op de hometrainer gefietst. Vandaag had ik nog wel een paar pijntjes maar verder voelde ik me prima.
't Zou een vlak parcours zijn, 50% verhard, 50% onverharde paden tussen weilanden door. Iets te traag gestart wat een kleine vertraging opleverde bij 't eerste bruggetje, maar daardoor wel de hele wedstrijd mensen kunnen inhalen. Er stond een klein windje en heb hier en daar wel wat kunnen profiteren van anderen, soms ook niet. Vanaf kilometer 5 zat ik al best hoog in m'n ademhaling maar m'n eerste 10km onder de 40 minuten leek mogelijk. Bij de passages van van kilometers 7 en 8 las ik ~3:55 van m'n horloge af en de totale tijd zat ook rond de 28 en 32 minuten respectievelijk. Zou ik dan eindelijk m'n eerste 10 kilometer in 15km/h lopen? Met de finish in zicht draaide het parcours weg van de finish om via een bruggetje aan de andere kant van een kanaal daadwerkelijk terug te gaan. Hier was het jammer genoeg behoorlijk glad. Een hoger tempo in combinatie met de vermoeidheid en gladheid maakte een goede eindsprint onmogelijk.
Uiteindelijk gefinisht in 40:10. M'n horloge geeft 10.10km dus misschien heb ik de 15km/h wel gehaald, ik durf 'm alleen niet goed te tellen. Ik tel 'm wel als pr.

Verder gaat 't maken van kilometers in aanloop naar de Rome marathon redelijk goed. Ik heb de afgelopen drie weken meer dan 50km per week gelopen en afgelopen 8 weken gemiddeld meer dan 47km/week. De pijntjes zijn nog te overzien, en met een gebroken weekje ivm een paar dagen weg krijgen m'n beetjes even een klein beetje rust.

Warming up
Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt, maar wel gezond verstand gebruiken. Je gaat niet zonder verhoogde hartslag en doorbloedde spieren aan de start van een korte wedstrijd staan. Hoe minder explosief je inspanning, hoe minder relevant die warming up wordt. Als je een rustige duurloop gaat doen, moet je dan nog een warming up gaan doen waarbij je nog rustiger gaat lopen?

• MrBerger
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-12 14:52
Leuk, al die verhalen!

Ik heb zelf gisteren uurtje gelopen. Moest zone 1, maar mijn hartslagmeter deed een beetje gek. Uiteindelijk maar op gevoel gelopen! Vandaag binnen kracht/core oefeningen gedaan.

• Rudedadude

Rudedadude

@warmingup: Vaak loop ik onbewust de eerste kilometer wat rustiger, that's it. En op het moment dat ik wacht op GPS signaal schud ik mijn benen wat los.

Ik heb eens een vraagje: gisteren ging ik een rondje lopen en bij toeval stond ik er direct voor en direct erna op de weegschaal, waarbij ik na afloop al een shaker had leeggedronken ( ruim een halve liter dus). Ik was alsnog een kilo 'kwijt'. De run was net geen 24 kilometer en het was rond het vriespunt, dus ik heb wel gezweet, maar ook weer niet bovenmatig veel. Ik vroeg me af of dit herkenbaar is. vervolg is of het slim is om dit zo snel mogelijk als een grote plons weer aan te vullen, of dat daar beter wat meer tijd overheen kan.

Verder is de vermoeidheid van die 47km trail alsnog omhoog gekomen. dinsdag liep ik vrolijk 11km met gemiddeld 4:17, donderdag een rustige 14km, maar gisteren ging het toch zwaarder dan normaal op dit tempo (5:00/km). Of ik heb toch iets onder de leden wat er niet helemaal uitkomt.

• tlpeter
Ik, als leek, zou toch minstens een weekje rust nemen na een trail van 47km :)

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Rudedadude schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:49:
@warmingup: Vaak loop ik onbewust de eerste kilometer wat rustiger, that's it. En op het moment dat ik wacht op GPS signaal schud ik mijn benen wat los.

Ik heb eens een vraagje: gisteren ging ik een rondje lopen en bij toeval stond ik er direct voor en direct erna op de weegschaal, waarbij ik na afloop al een shaker had leeggedronken ( ruim een halve liter dus). Ik was alsnog een kilo 'kwijt'. De run was net geen 24 kilometer en het was rond het vriespunt, dus ik heb wel gezweet, maar ook weer niet bovenmatig veel. Ik vroeg me af of dit herkenbaar is. vervolg is of het slim is om dit zo snel mogelijk als een grote plons weer aan te vullen, of dat daar beter wat meer tijd overheen kan.

Verder is de vermoeidheid van die 47km trail alsnog omhoog gekomen. dinsdag liep ik vrolijk 11km met gemiddeld 4:17, donderdag een rustige 14km, maar gisteren ging het toch zwaarder dan normaal op dit tempo (5:00/km). Of ik heb toch iets onder de leden wat er niet helemaal uitkomt.
Herkenbaar. Ik ben na een goede duurloop ongeveer 2-2.5 liter kwijt ( iig: de weegschaal vind dat). Ik heb het advies gekregen rustig aanvullen en niet in een keer, dan gaat je maag over zeik :D

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Lopen met een halve kater is niet cool :F

Afgelopen zaterdag moesten we optreden in Duitsland, daar hadden ze een "Holländische abend"! Mijn idee bij aanvang van de avond was nog; "geen bier, morgen training". Maar later op de avond was het; "ach, ééntje kan geen kwaad". 2, 3,4 en nog veel flessen verder komt dan toch het schuldgevoel opzetten. Maar goed, de volgende morgen met een bonkend hoofd uit bed, schoenen aan en de weg op.

Om de droge smaak in mijn mond weg te spoelen heb ik wel water gedronken, maar dat was gezien de inspanning die ik moest leveren veel te weinig. 45' op 4.30/km is geen pretje als je én niet hebt ontbeten, te weinig hebt gedronken, bonkende kop bij iedere pas.. (op 180 pasfrequentie = thunderdome) en halve kater. Bij thuiskomst had ik nóg meer hoofdpijn dan bij aanvang van de training, waarschijnlijk omdat al het water aan mijn lichaam was onttrokken, dus hoofdpijn versterkend :|

Maar goed, van de positieve kant bekeken... ik ben gaan lopen, dus heb iig iets aan beweging gedaan, beter dan tot 13.00 in bed liggen stinken. Al denk ik niet dat de training van gisteren ook maar iets heeft bijgedragen aan ontwikkeling of opbouwen :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Calitomnication op 22-01-2018 08:11 ]

tips voor New York

• InZane
Gisterochtend de Midwinter Marathon testrun gedaan (10 em). Er waren pacers voor resp. 8, 9, 10 en 11 km/uur. Had voor mezelf al besloten dat ik met het 11 groepje mee zou gaan. Viel me onderweg toch nog een paar keer aardig tegen vanwege de klimmetjes en de gladheid. Op sommige stukken viel echt niet fatsoenlijk te lopen. Het laatste stuk kwam ik ook nog eens middenin de langzame lopers van de 8km. route terecht, dus het was soms lomp via de berm inhalen en dat soort rare fratsen :+
Uiteindelijk wel netjes een gemiddelde snelheid van 11,01 km/uur (5.27 min/km) gehaald, dus ik was achteraf toch wel tevreden.

Over 2 weken voor het echie :)

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
Even voor de liefhebbers: vanavond op Canvas (Belgische TV) "Wereldrecord" van Maarten Van Gramberen. Na Usain Bolt en Jürgen Schult wordt deze week de marathon van Dennis Kimetto geanalyseerd. Ik - als voormalig sprinter - vond die van Bolt al heel interessant (zelfs al kwam mijn niet-zo-goede vriend Rudy Diels er veel in voor :-) ), dus ik ben benieuwd.

Je kan ze ook achteraf online bekijken via vrtnu.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vanmiddag een heerlijk loopje gedaan zonder specifiek trainingsdoel. Leuk om eens twee aftakkingen qua route met elkaar te verbinden :)
Voor mijn gevoel begint het vaste 3x per week lopen nu echt te wennen. Ik ervaar het wel als veel en ga in ieder geval het eerste half jaar niet naar 4x toe. Mijn huidige kilometrage laat dat ook prima toe.

Helaas begint wel, waar ik al een beetje bang voor was, de wedstrijd-itch alweer te kriebelen :P Ik voel dat ik met mijn huidige programma verbetering kweek en dat wil je dan graag een keertje in de praktijk brengen he... Maar ook dat laten we nog maar een paar maandjes rusten.

Waar ik ook nog een beetje mee in mijn maag zit is mijn paar adidas Supernova M's.
200km op gelopen maar eigenlijk is het net niks voor mij. Geen kip die op MP reageert, moet ik ze dan maar wegmikken? Zelfs inleveren voor €20 korting maakt het nog de duurste schoen in €/km die ik ooit heb gehad :P
Ja ik houd dat soort dingen bij. Getalletjes en statistieken zijn ook redenen waarom ik blij word van hardlopen.
Mocht iemand hier interesse hebben: maat EU42,5/US9/UK8.5

• MrAcid
  • Niet online
Niet om je verkoop te verzieken - maar ik zou echt nooit tweedehands hardloopschoenen kopen en dat ook iedereen afraden. Te groot risico dat ze al naar iemand anders voet 'staan' waardoor je er blessures van gaat krijgen. Zeker als er al 200km op gelopen is.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

True dat, ik had ooit begrepen dat er toch wel vraag naar is, maar dat valt vies tegen :P
Vind het gewoon zonde om die €130 weg te gooien, maar misschien is dat de enige mogelijkheid.

• Roadman
Pathogen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:12:
True dat, ik had ooit begrepen dat er toch wel vraag naar is, maar dat valt vies tegen :P
Vind het gewoon zonde om die €130 weg te gooien, maar misschien is dat de enige mogelijkheid.
Gewoon gebruiken als vrije tijds schoen?
130 euro weggooien is ook zonde.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Roadman misschien in de zomer ja. Maar dan nog, ik kreeg elke keer hielspoor-klachten, ik vermoed dat ik dat met vrijetijdsgebruik ook krijg.

• Roadman
Pathogen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:34:
@Roadman misschien in de zomer ja. Maar dan nog, ik kreeg elke keer hielspoor-klachten, ik vermoed dat ik dat met vrijetijdsgebruik ook krijg.
Ahja, dat is ook niks.
Dan gewoon in een kledingbak ofzo. Wellicht heeft een ander er nog plezier van.

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:48
Vanavond weer eens gelopen in de avond. Voordat de kids op bed lagen alvast de hardloopkleding aangedaan zodat ik niet eerst op de warme bank zou ploffen om er vervolgens niet meer uit te komen.
Voor de tijd hadden we pizza* gegeten. Na vanavond weet ik wel 2 dingen:
- Lekker als het lopen er eenmaal op zit, dus blij dat ik ben gegaan.
- Voeding is super belangrijk. M'n maag was een blok aan m'n been.

* Ik was er op voorhand al bang voor, maar het is werkelijkheid geworden.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-12 09:09
Pathogen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:12:
Ik heb 8x op een Hoka Clifton 3 gelopen en daarvan 3x een blessure aan over gehouden.
Op een gegeven moment moest het er echt uit, om niet nog eens in de verleiding te komen er op te lopen.
Uiteindelijk wegegeven aan iemand die er prima op liep.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 11:35

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Damn... Had me weer bedacht na vorige week niet echt tijd te hebben gehad voor het lopen vanavond weer de interval training op te pakken. Blegh.. Nu echt verkouden, last van de keel, hoesten en proesten met slijm. :(

Balen. Vrijdag en zondag nog wel even gelopen om toch wat te doen, ging wel lekker. Geen super afstanden maar ach.
Ook sinds een paar trainingen meer aan het proberen om op mijn tenen te landen in plaats van op de hak. Vooral omdat ik toch af en toe wat last heb van een gevoelige hak na het hardlopen. Niet echt pijnlijk of zo. Wow, wat een verschil is dat dan ineens. Ik heb het idee dat ik wat sneller ben, dat het minder energie kost. Ook geen last van de hak meer omdat ik die ontlast. De eerste keer vonden mijn kuiten me echter niet zo lief, wat te verwachten was. :) Nu maar voorzichtig verder gaan op dezelfde wijze en langzaam uitbouwen.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Pathogen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:34:
Waar heb je die gekocht dan? Hier in Venlo doet de Run2Day er bijvoorbeeld echt niet moeilijk over als je schoenen terug komt brengen omdat je er niet mee weg komt. :)
Heb je ze in een "echte" winkel gekocht, ga er eens mee terug :)

Ow, enne... statistieken, statistieken... Let niet op de afstand.. ik zet al mijn schoenen standaard op 1250, maar lever ze eerder in :)

Samen-zijn-wij-blij

[ Voor 21% gewijzigd door Calitomnication op 23-01-2018 09:26 ]

tips voor New York

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:48
Het plaatje van @Calitomnication triggert mij om een vraag te stellen.
Momenteel loop ik Saucony Ride 9. Erg blij met deze schoen.
Zoals wel meer mensen hier ben ik gek op statistieken bijhouden. Ik weet dus het volgende over de schoenen:
- 1,5 jaar oud (3-8-2016 aanschaf)
- 690 KM op gelopen
- Gekocht voor €140,00
- Maat is bekend

De schoenen lopen nog steeds fijn, maar de demping is logischerwijs niet meer zo goed als in het begin.
Omdat ik wel weer oren heb naar Saucony heb ik even snel gezocht op Google naar Saucony Ride.
Daar zie ik 2 interessante dingen:
1) Saucony Ride 10 voor €104 bij Hardloopshop.nl
2) Saucony Ride 9 voor €60 bij Perrysport.nl

Ik ga ervan uit dat in de schoenenwereld de ontwikkelingen ook niet stil staan. Ik neig dus naar de Ride 10, maar voor €60 kan ik ook wel weer een jaartje vooruit op die Ride 9.
Zaken waar ik rekening mee moet houden?

N.B. Het gaat dus om het kopen via het winkel, dus niet fysiek aantrekken in de winkel. Ik weet de maat van mijn huidige Saucony schoen (zelfde model).

[ Voor 9% gewijzigd door Roodey op 23-01-2018 10:55 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

Tazzios

..

De ontwikkelingen bij schoenen is nihil en vooral nieuw seizoen, nieuwe mode(llen) gedreven. Ik zou dus voor de 9 gaan tenzij het een model is met bekende structurele problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 23-01-2018 11:13 ]

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:23

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Calitomnication schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:22:
[...]

Waar heb je die gekocht dan? Hier in Venlo doet de Run2Day er bijvoorbeeld echt niet moeilijk over als je schoenen terug komt brengen omdat je er niet mee weg komt. :)
Heb je ze in een "echte" winkel gekocht, ga er eens mee terug :)
Dat is ook mijn ervaring bij Runnersworld in Leiden. Ik had eerst Asics Cumulus en wilde eigenlijk weer deze schoenen. Op het moment waren deze echter niet op voorraad dus de verkoper stelde voor om Nike LunarGlide te proberen. Ik heb er toen drie keer op gelopen en het beviel toch niet. Ik kon de schoenen zonder problemen terugbrengen en de Asics waren ondertussen weer binnen gekomen. :)

Battle.net || Strava

Pagina: 1 ... 75 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vragen en discussie over sporthorloges kun je terecht in Het grote Sporthorloge met GPS topic