Hardlopen - Deel 7 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 109 Laatste
Acties:
  • 514.676 views

Onderwerpen

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 22:10
DonJunior schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:48:
Okee misschien een domme vraag.. maar zijn er hier mensen die tijdens het hardlopen muziek op hebben over in-ears de WEL blijven zitten? Heb er nu al verschillende geprobeerd maar word er niet goed van dat ze OF uit mijn oren vallen of ik enorm veel kabel gerommel heb (dat de kabel langs je shirt schuurt en je dat lekker versterkt hoort tijdens het rennen).
Ik merk dat ik serieus uit mijn ritme raak elke keer als mijn oordopjes los gaan zitten.. dat is wel echt irritant.
Ergo iemand nog tips voor goede in-ears voor tijdens het hardlopen. Gebruik nu Sennheiser Momentum In-Ears maar die blijven dus niet zitten (ongeacht welke maat oordop ik gebruik.
naar aanleiding van een tip eerder hier heb ik deze aangeschaft: http://www.gearbest.com/earbud-headphones/pp_432297.html

erg blij mee! blijven goed zitten, hebben een goede batterijduur en zijn echt waterdicht (wasmachine-proof)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Pathogen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:44:
Overigens: als je (in de winkel) iets koopt voor <€6 en je rekent af met je voucher, is je voucher opgebruikt.
Ach hoe vaak komt dit in de praktijk nou voor :+ er hangt altijd zoveel leuks :*)

@DonJunior
Zelf heb ik: https://www.sony.com/electronics/in-ear-headphones/mdr-as210
Blijven gewoon goed zitten! Ook te koop in leuke kleurtjes :+

Daarvoor heb ik al een aantal paar van de voorganger versleten (heb daar 10 jaar mee gelopen haha, dus wel een aantal setjes), lijkt meer op dit:
https://www.sony.com/elec...ear-headphones/mdr-xb80bs

Nadeel van het nieuwe ontwerp is dat je ze niet meer aan je shirt kunt 'hangen'. Aan het einde vd workout doe ik mn dopjes vaak uit, om even zonder muziek af te koelen. Dus nu 'hang' ik ze aan mn oor, zonder dat ze in mn oor zitten.

Zelf heb ik wat @Aghanim zegt ook heel erg, een flinke interval training voelt gewoon veel meer als sporten dan zo'n rustige duurloop :|
Dan kom je thuis en denk je echt van telt dit nog wel als sporten of moet ik vanmiddag nog even echt wat actiefs gaan doen?
Overigens merk ik dat ik meer last heb van een rustige duurloop van een uur, dan van een zware interval training van een uur. |:(
Dag na interval heb ik geen spierpijn of wat dan ook, na een uurtje rustig dan voel ik mn gewrichten en zijn spieren ook stram. Wat kan dit zijn?

• Aghanim
  • Niet online
route99 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:40:
[...]
Je stipt precies het lastigste probleem aan waar velen mee zitten...
Een aantal trainingen, ook al gaan ze heel erg soepel op de drempel (jouw 1km tempo bijvoorbeeld) voelen niet uitdagend...
Het is maar welk doel je stelt: wil je alleen maar elke training (bijna of helemaal) zo hard als je kunt omdat je anders geen kick krijgt... maar wel het risico op blessures sterk toe laat nemen... Of kies je voor een training met beleid omdat die variaties in tempo, dus niet altijd "uitdagend"..., noodzakelijk zijn om sneller te worden...
Je zou dat laatste juist als een uitdaging kunnen zien.. dus een hoger doel ivm van de aparte trainingen, te nemen. De kick zit hem dan daarin dat je dan die 10 km over een tijdje als je zo gevarieerd taint, wel eens een stuk sneller kunt lopen....
Ik denk dat voor mij de (onjuiste?) aanname zit in het feit dat je meer progressie boekt als je harder traint (en rust en gezond eet). De vraag is dan wat harder trainen is. Mijn gevoel is dat maximaal gaan over het algemeen harder trainen is dan soepel en gedoseerd trainen maar dat lijkt bij hardlopen niet het geval te zijn. Het voelt heel tegenstrijdig dat de kans groter is om mijn PR te verbeteren door de hoeveelheid uitdaging te beperken. Is niet erg, maar daar moet ik dan aan wennen.

Geeft me op zich wel meer ruimte om te doen wat ik me had voorgenomen. Dat is namelijk om vooral te genieten van het sporten en niet bezig te zijn met presteren en statistieken. Maar ja, ik ben nu eenmaal prestatiegericht.
Okee misschien een domme vraag.. maar zijn er hier mensen die tijdens het hardlopen muziek op hebben over in-ears de WEL blijven zitten?
Bij mij blijven Sennheisers, nu het derde paar, prima zitten. Misschien ligt het aan de vorm van je oor? Het nadeel wat ik ondervind van oordopjes met een kabel is dat na een jaar maximaal de draad en de connector niet meer goed contact maken waardoor ik nieuwe moet kopen. Zal wel komen doordat de kabel continu bungelt tijdens het lopen.

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 10:25
Okee misschien een domme vraag.. maar zijn er hier mensen die tijdens het hardlopen muziek op hebben over in-ears de WEL blijven zitten?
[...]
Heel herkenbaar! Ik heb een tijd deze sennheisers gebruikt, die zaten perfect alleen hadden wel een draadje. Na een paar jaar gebruik viel 1 kant uit, dus op zoek gegaan naar een alternatief. Alle losse oordopjes zijn wat dat betreft waardeloos, ze vallen na een tijdje uit je oor (vooral i.c.m. vocht, of dat nou zweet of regen is) en je krijgt idd bijgeluiden van een schurende kabel.
Bij mijn tomtom spark 3 werd een bluetooth setje geleverd die in eerste instantie redelijk zaten, maar het kabeltje in je nek/achter je oren was dermate flexibel dat ook deze bij vocht uit mijn oren gingen zakken. Dan loop je de eerste 2-3km lekker, maar daarna begint de irritatie :(
Ik heb toen heel veel modellen vergeleken en reviews gelezen, en omdat ik compatibiliteit met mijn tomtom ook op het lijstje had staan kwam ik bij de plantronics backbeat fit uit. Kost een paar centen maar ze zitten wat mij betreft prima, nooit meer irritaties gehad over uitzakkende oortjes en het geluid is ook nog eens uitstekend. Accuduur (7 uur) is ook prima. Ik zou zeggen: check de reviews!
En als de kleur je niet zoveel uitmaakt: de rode versie is voor 78 euro verkrijgbaar bij de Amazon.de

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-08 11:38

Pathogen

Shoop Da Whoop

JBplap schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:10:
[...]

Ach hoe vaak komt dit in de praktijk nou voor :+ er hangt altijd zoveel leuks :*)
Als je zo'n cheapass bent als ik en géén geld wil uitgeven komt dat één keer voor: de keer dat je het doorhebt :P

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Okee misschien een domme vraag.. maar zijn er hier mensen die tijdens het hardlopen muziek op hebben over in-ears de WEL blijven zitten? Heb er nu al verschillende geprobeerd maar word er niet goed van dat ze OF uit mijn oren vallen of ik enorm veel kabel gerommel heb (dat de kabel langs je shirt schuurt en je dat lekker versterkt hoort tijdens het rennen).
Ik merk dat ik serieus uit mijn ritme raak elke keer als mijn oordopjes los gaan zitten.. dat is wel echt irritant.
Ergo iemand nog tips voor goede in-ears voor tijdens het hardlopen. Gebruik nu Sennheiser Momentum In-Ears maar die blijven dus niet zitten (ongeacht welke maat oordop ik gebruik.
Hier wel, ik heb de jaybird x3. Enig nadeel is dat de comply oordopjes(memory foam) een beperkte levensduur hebben. De gewone silicone oordopjes zijn uiteraard wel prima en van goede kwaliteit.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

route99 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:40:
[...]
Je stipt precies het lastigste probleem aan waar velen mee zitten...
Een aantal trainingen, ook al gaan ze heel erg soepel op de drempel (jouw 1km tempo bijvoorbeeld) voelen niet uitdagend...
Het is maar welk doel je stelt: wil je alleen maar elke training (bijna of helemaal) zo hard als je kunt omdat je anders geen kick krijgt... maar wel het risico op blessures sterk toe laat nemen... Of kies je voor een training met beleid omdat die variaties in tempo, dus niet altijd "uitdagend"..., noodzakelijk zijn om sneller te worden...
Je zou dat laatste juist als een uitdaging kunnen zien.. dus een hoger doel ivm van de aparte trainingen, te nemen. De kick zit hem dan daarin dat je dan die 10 km over een tijdje als je zo gevarieerd taint, wel eens een stuk sneller kunt lopen....
Toen ik bijna 50 was maakt ik op de 10 km nog wel stappen van soms wel ca 30 sec winst op mijn PR (dat PR bleef uiteindelijk hangen op 35:44). op de 15 km werd het 55:49.
Nu ben ik 60+ dus die tijden ga ik nooit meer halen en moet ik me richten (na mijn mental breakdown..) :( op tijden in mijn klasse... andere uitdaging.
Mag ik vragen naar je achtergrond?

Het is me tot voor kort nog niet opgevallen dat je hier post, maar er komt een hoop nuttige informatie uit je :P Blijkbaar heb je in ieder geval ervaring met effectief trainen op niveau, gezien je reacties.

Op deze specifieke post reagerende: Stel dat je nou intervallen doet, zeg 1000/1000 voor de makkelijk, op 10km-tempo, neem ik dan correct aan dat je daarmee voornamelijk tempohardheid op dat specifieke tempo traint, zonder dat de belasting meteen 10km aan één stuk is?

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Ik heb deze Panasonic RP-BTS30's (ook wel Wings) gebruikt in de tijd voor mijn tomtom horloge en ik instructies kreeg van mijn App.
Op zich fijne dingen, de beugels om je oren, kun je naar eigen comfort buigen. Enige nadeel is dat het klipje om het snoer bij elkaar/kort te houden te makkelijk schuift.
Overigens wasmachine proof uit ervaring :X 7(8)7
Tinuz___ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Bij mijn tomtom spark 3 werd een bluetooth setje geleverd die in eerste instantie redelijk zaten, maar het kabeltje in je nek/achter je oren was dermate flexibel dat ook deze bij vocht uit mijn oren gingen zakken. Dan loop je de eerste 2-3km lekker, maar daarna begint de irritatie :(
Ik gebruik deze nog dagelijks op de fiets (woon-werk) in combinatie met mijn phone. De bluetooth verbinding met het horloge vind ik overigens crappy, ook als ik deze rechts draag. Ik ben ze pas gaan gebruiken nadat mijn Wings moesten drogen van het wasmachine incident, maar sindsdien draag ik alleen nog deze.

Bij het hardlopen draag ik overigens geen doppen om muziek te luisteren.

[ Voor 27% gewijzigd door TheZoo op 10-08-2017 13:26 . Reden: Toevoeging Tomtom ]

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:58
Tinuz___ schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:47:
[...]

Heel herkenbaar! [..] Kost een paar centen maar ze zitten wat mij betreft prima, nooit meer irritaties gehad over uitzakkende oortjes en het geluid is ook nog eens uitstekend. Accuduur (7 uur) is ook prima. Ik zou zeggen: check de reviews!
En als de kleur je niet zoveel uitmaakt: de rode versie is voor 78 euro verkrijgbaar bij de Amazon.de
Allereerst allen dank voor de reacties. Punt is dat ik ondertussen al wel flink wat geld heb uitgegeven aan nieuwe oordopjes, van hele simpele in-ears die bij een telefoon zaten tot on-ears van 200 euro (dat werkt overigens sowieso niet bij mij.. maar dat terzijde)..
Nu weer 80 euro uitgeven in de hoop dat dit wel gaat werken is ook weer zo wat.. :/ Lastig allemaal zeg.

*sowieso

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

DonJunior schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:47:
[...]

Allereerst allen dank voor de reacties. Punt is dat ik ondertussen al wel flink wat geld heb uitgegeven aan nieuwe oordopjes, van hele simpele in-ears die bij een telefoon zaten tot on-ears van 200 euro (dat werkt overigens sowieso niet bij mij.. maar dat terzijde)..
Nu weer 80 euro uitgeven in de hoop dat dit wel gaat werken is ook weer zo wat.. :/ Lastig allemaal zeg.
Mijn optie ligt voor 20,- bij de mediamarkt :P

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 23:29
Ik heb de sennheiser pmx680. Is opgevolgd blijkbaar door de pmx686. Is niet een in-ear, maar met beugel achterlangs, is wel met dopjes ipv"kussens". Dus gaat wel in je oor ipv op je oor.

https://www.amazon.de/Sennheiser-PMX-680-In-Ear-Kopfhörer-mehrfarbig/dp/B0034L3G8U

Bevalt mij prima, ik heb geen last van de beugel in mn nek en ze blijven altijd zitten.
In oordopjes had ik geen vertrouwen, dus die heb ik sowieso nooit geprobeerd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Mijn tip: tenzij je met een auditief trainingsprogramma loopt, ditch de oordopjes.
  • Het is niet veilig in het verkeer
  • Je schrikt je niet lam als iemand achterop komt lopen en je ineens inhaalt
  • Ik ervaar het als behoorlijk irritant als iemand tijdens een wedstrijd niet doorheeft dat ie in de weg loopt, maar helemaal als diegene niet reageert omdat de oren vol zitten
  • Geen muziek geeft meer feeling met wat je doet. Letten op je ademhaling, horen hoe je landt, focus leggen op verschillende delen van je lichaam is vele malen makkelijker zonder afleiding in je oren.
  • Het leven zit zo ook al vol met muziek! Kijk om je heen en geniet :Y
  • Oh ja, goeie oordopjes vinden die lekker zitten tijdens het rennen kost tijd en geld
Zelf net een laatste "taper" gelopen voor de laatste 10k die dit jaar op het program staat. Ik voel nog wel dat ik zondag zo'n long run heb gedaan en effectief sinds de 27e om de dag heb getraind, dus alweer een tijdje geen 2 dagen herstel heb gehad.

Toch voelen de benen an sich niet slecht. Wat kleine pijntjes die al verdwijnen als ik warm ben en mijn voetzolen voelen wel alsof er wat meer kilometers op zitten dan normaal, maar daar kom ik zaterdag wel mee weg.
Zit er een PR in? Geen idee. Maar meestal als ik geen idee heb, pakt het goed uit. Waarschijnlijk heb ik meestal geen idee, omdat ik niet voluit getest heb :P
Zou wel gaaf zijn, eerste 10km dit jaar een PR en de laatste 10km ook :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Pathogen schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:21:
Mijn tip: tenzij je met een auditief trainingsprogramma loopt, ditch de oordopjes.
  • Het is niet veilig in het verkeer
  • Je schrikt je niet lam als iemand achterop komt lopen en je ineens inhaalt
  • Ik ervaar het als behoorlijk irritant als iemand tijdens een wedstrijd niet doorheeft dat ie in de weg loopt, maar helemaal als diegene niet reageert omdat de oren vol zitten
Dit voorjaar nog een mevrouw die op een 60-weg, met oordoppen in, in de schemer midden op de weg liep ingehaald en ze schrok echt heel erg en viel bijna. Dan denk ik - wat nou als ik een auto was geweest....

Maar hier onder de Tweakers wordt er iig wel gelet op zichtbaarheid gelukkig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Poekie op 10-08-2017 14:42 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinuz___
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 10:25
Sommige mensen hebben de muziek op hun oordopjes idd zo belachelijk hard staan dat ik het op 2 meter afstand nog kan shazamen. Ik vind het echter prettig om, vooral bij langere afstanden, een "muzikaal behangetje" op de achtergrond te hebben. Dat is voor mij een belangrijke bijdrage aan het plezier die ik in het hardlopen heb. Op wat voor weg ik ook loop, het is altijd zo strak mogelijk langs de kant, en ik ben nog nooit door wat voor verkeersdeelnemer dan ook verrast. Of nee dat is niet helemaal waar; dit voorjaar schrok ik even toen ik op de stoep links naast een 2-baans fietspad rende, wilde oversteken, en toen ik daarbij over mijn schouder keek een groep wielrenners aan zag komen stuiven die het fietspad over de volle breedte gebruikten.
Maar verder hoor ik bijna alles, ook mijn ademhaling, en zelfs als er een klein kiezeltje in het profiel van mijn hardloopschoen is blijven steken.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik heb JBL Reflect Mini BT oordoppen. Qua vorm wel vergelijkbaar met de Jaybirds (vleugeltjes). Wat ik prettig vind is dat ze na het indoen ietsjes losser gaan zitten en dus niet meteen de gehooringang compleet blokkeren. Ik hoor dus nog steeds alles om me heen (tevens heb ik de muziek ook niet hard staan en heb ze alleen in bij >20km loopjes om de verveling wat tegen te gaan)

specs | 3360wP met SE3000

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-08 09:26
Ik loop altijd met 1 oordopje in, nog nooit een auto niet horen aankomen.

Zal ook wel eens te kijken naar die bone conduction headsets, ooit eentje geprobeerd en ben daardoor positief verrast. Maar die zijn wel redelijk duur (zeker voor de geluidskwaliteit die je er voor terugkrijgt).

En ja, ik loop ook wel eens zonder muziek maar vind het toch wel fijn. Zeker voor de langere (>1.5uur) lopen, dan werkt muziek ook zeker motiverend voor mij.

• Miki
  • Laatst online: 16:40
Ik heb de gelegenheid om in een park te kunnen hardlopen dus ik heb weinig last dan wel dat ik zelf hinder veroorzaak door met muziek op te lopen. Ik vind het gewoon heerlijk en erg prettig om mijn running stats te horen terwijl ik loop.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-08 19:16
Ik loop ook altijd zonder muziek. De radio hoor ik in de auto, op mijn werk, in de supermarkt, als ik eten sta te maken etc. Heerlijk om gewoon de natuur of de omgeving te horen.

Vandaag een heerlijke stuk gelopen. Met de kinderwagen was het mijn plan om 15 kilometer te lopen.

Uiteindelijk een halve marathon gelopen in 2 uur en 10 minuten. Eigenlijk best tevreden zeker omdat ik een kinderwagen en kind (totaal 30+ kilo) op sleeptouw had! Daarna 4 uur in Blijdorp gewandeld en eigenlijk voelen de benen prima.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 10:58

racoon

mooowwww

Omdat ik zaterdag geen tijd heb,vanavond in de regen mijn Duurloop gedaan 55 minuten en 9,38 km

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Aghanim schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:42:
[...]Geeft me op zich wel meer ruimte om te doen wat ik me had voorgenomen. Dat is namelijk om vooral te genieten van het sporten en niet bezig te zijn met presteren en statistieken. Maar ja, ik ben nu eenmaal prestatiegericht.
Prima dat je het zo voor jezelf helder probeert te krijgen... 8)

Plaatjes zeggen vaak meer dan woorden...
De eerste 3 plaatjes hoe het NIET moet, het 4e en 5e plaatje met meer herstel zoals het wel moet.
Dus in het 4e en 5e plaatje zie je dat je op het juiste moment rust moet nemen en de volgende training moet doen... Rust kan ook een RDL zijn, iig iets dat veel rustiger is dan de tempo training die ervoor zit.
Zo train je jezelf omhoog ipv omlaag....

Afbeeldingslocatie: https://image.slidesharecdn.com/wp14overtraining-130919030832-phpapp01/95/overtraining-3-638.jpg?cb=1379560207

Afbeeldingslocatie: https://jvxf9ddtwv1ferij19jm7218-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2014/07/overtraining2.png

De uitdrukking: Je traint jezelf naar beneden...
Afbeeldingslocatie: http://www.skintrack.com/wp-content/uploads/2013/11/overtraining.jpg

Hoe moet het dan wel?
Meer rust...leidt tot supercompensatie!!!!

Afbeeldingslocatie: https://www.sportrusten.nl/wp-content/uploads/Supercompensatie-ademhaling.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thijsvanvalkengoed.nl/foto/overig/200807/trainings_effect_2_gr.jpg
http://trainerpaul.blogsp...ning-of-overreaching.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En dan vind je een vleermuis op het fietspad, tja... :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/20643583_1496102630488438_6994627068306746450_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=23401d3e94861af67e6d74c62aa3b6a0&oe=5A2A318D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
route99 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:55:
[...]

Prima dat je het zo voor jezelf helder probeert te krijgen... 8)

Plaatjes zeggen vaak meer dan woorden...
De eerste 3 plaatjes hoe het NIET moet, het 4e en 5e plaatje met meer herstel zoals het wel moet.
Dus in het 4e en 5e plaatje zie je dat je op het juiste moment rust moet nemen en de volgende training moet doen... Rust kan ook een RDL zijn, iig iets dat veel rustiger is dan de tempo training die ervoor zit.
Zo train je jezelf omhoog ipv omlaag....

[afbeelding]

[afbeelding]

De uitdrukking: Je traint jezelf naar beneden...
[afbeelding]

Hoe moet het dan wel?
Meer rust...leidt tot supercompensatie!!!!

[afbeelding]
[afbeelding]
http://trainerpaul.blogsp...ning-of-overreaching.html
Duidelijk inderdaad. Zo probeer ik het ook te doen door gebruik te maken van de herstel calculator in mijn Forerunner en Stravistix. Verder houd ik ook het schema netjes aan qua aantal trainingen per week, alleen ga ik soms wat harder qua intensiteit of afstand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 19:57:
En dan vind je een vleermuis op het fietspad, tja... :D

[afbeelding]
Just shoot me, maar wat moet ik hier nu zien?

• Aghanim
  • Niet online
Ik zie ook niks haha.

• route99

route99

Vast de verkeerde foto geupload... :+

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:28

Roozzz

Plus ultra

Overduidelijk toch? :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

omg... hoezo eigenwijs...
Ik loop al sinds mijn 6e hard (atletiek gedaan van 6e tot 15e, de jaren erna duurloopjes). Ben nu 38.

Nou heb ik een redelijk goede en neutrale looptechniek (erin geramd vroeger). Schoeisel was altijd belangrijk maar als je goed loopt kan je veel hebben. Enfin.. mijn laatste paar stamt uit, schrik niet 1999.... ASICS GEL nogwattes. Heb niet elk jaar veel gelopen maar je kan je voorstellen dat ze redelijk op waren. Immers: elke 2 jaar of nogwat km vervangen. Maar ja eigenwijs, liepen nog best lekker dacht ik en nooit blessures. Tot jaar of 3 geleden. Last van linker heup, etc. Paar keer nog gelopen, ook op bospaden maar boven 5km kreeg toch pijntjes. Dan maar andere sporten.

Vorig jaar al eens poging gedaan schoenen uit te zoeken maar bos/bomen. En ik ben opgevoed op atletiek dat je maar paar merken hebt die er toe doen (asics, reebok, etc. Nike was uit den boze haha).

Dus... ik stond van de week in Frankrijk in de decathlon en kocht in impuls deze:

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1071472/460x460/sq/chaussures_de_running_homme_kiprun_ld_jaune_noir_kalenji_8379739_1071472.jpg?k=62d47f59b8167abad5e54825cc5f9ee7
Kalenji Kiprun LD (long distance)

Had zeer goede reviews en holy shit wat lopen ze goed en lekker. Neutraal, demping maar niet sponzig, goede fitting, etc. Voor 7 tientjes zweeft deze vent weer over het asfalt in neon gele schoentjes. Worst case ben ik 7 tientjes lichter, maar slechter dan die afgeragde ASICS kan het niet worden.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Valorian
  • Laatst online: 16:27
Jazzper schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:08:

Had zeer goede reviews en holy shit wat lopen ze goed en lekker. Neutraal, demping maar niet sponzig, goede fitting, etc. Voor 7 tientjes zweeft deze vent weer over het asfalt in neon gele schoentjes. Worst case ben ik 7 tientjes lichter, maar slechter dan die afgeragde ASICS kan het niet worden.
18 jaar is wel wat oud voor schoenen ja :) .. Ik zie de nieuwe foto niet, maar de url lijkt weer te geven dat het om Kalenji Kiprun Jaune Noir gaat. Kalenji is een van de Decathlon huismerken toch? Kan me voorstellen dat in jouw geval, na schoenen uit 99, eigenlijk álles fijn loopt haha, maar in ieder geval gefeliciteerd met je aankoop! Hoop dat je blessure nu ook snel verdwijnt en dat het je enthousiasme voor lopen alleen maar aanwakkert.

Edit; zie nu wel de foto trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheZoo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:21:
[...]

Vleermuis in mijn schoen gedaan en op 1 schoen terug gelopen naar de dierenarts. Had niks anders om hem erin te doen.
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Morgen ga ik mijn bestelde Aftershokz trek titanium ophalen, bij deze koptelefoon blijf je het omgevings geluid horen, werkt via bone conduction, zondag gelijk testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:19
TheZoo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Zie:

[...]

Dus ik denk het laatste: 10 cadeaubonnen betekent iets kopen voor 60 euro zonder bijbetalen.
Manu (Verbinnen, die de decathlon challenge hier in België althans animeert/in gang heeft gezet) vroeg laatst op Facebook om wel de bonnen 1/4 te gebruiken, want dat ze de challenge anders niet kunnen aanhouden (ze hadden een evaluatie gedaan). Een beetje “naïef” vrees ik, maar ik geef het toch maar even mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:56
TheZoo schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 22:21:
[...]

Ik vermoed dat hij de vleermuis gevangen heeft in zijn schoen en deze dichthoudt met zijn telefoonsportarmband.. O-)

spuit 11..was nog niet op de laatste pagina aanbeland met lezen.. |:(

[ Voor 12% gewijzigd door bvsteyn op 11-08-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:42:
[...]

Vleermuis in mijn schoen gedaan en op 1 schoen terug gelopen naar de dierenarts. Had niks anders om hem erin te doen.
;(
Kijk wel uit met vleermuizen, hoorde laatst van iemand die er eentje probeerde op te rapen van de weg, gebeten werd, en mooi een paar weken aan de antibiotica mocht vanwege Rabiës.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 23:42:
;(
Ach so, ik verwachtte op z'n minst een vleermuis op de pheauteau te zien
nokie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 07:58:
Manu [..] vroeg laatst op Facebook om wel de bonnen 1/4 te gebruiken
Uhm, wat wordt daar precies mee bedoeld? Dat je de bonnen per €1,50 kan inzetten? Of dat je max 25% van het aankoopbedrag er mee kan betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
TheZoo schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 08:49:
[...]

Ach so, ik verwachtte op z'n minst een vleermuis op de pheauteau te zien

[...]

Uhm, wat wordt daar precies mee bedoeld? Dat je de bonnen per €1,50 kan inzetten? Of dat je max 25% van het aankoopbedrag er mee kan betalen?
Dat laatste, max 25%. En je kan 100% betalen, maar de vraag is om dat niet te doen (vandaar mijn bedenking dat het een beetje naief is van Manu). Ik kan het originele bericht niet vinden (sorry, ik ben een kluns als het op facebook aankomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ah ja, misschien moet ik dan wat minder cheapass doen. Heb alleen niks duurs nodig momenteel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

nokie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

Dat laatste, max 25%. En je kan 100% betalen, maar de vraag is om dat niet te doen (vandaar mijn bedenking dat het een beetje naief is van Manu). Ik kan het originele bericht niet vinden (sorry, ik ben een kluns als het op facebook aankomt).
Tja, als ik zie hoeveel mensen er mee doen (en ze doen ook 'bonuspunten' als er meer in de Facebookgroup komen enzo) dan snap ik dat ze wel eventjes achter de oren krabben of het nog nut heeft. Maar Manu spoort mensen ook aan om 'gewone' wandelingen te uploaden als rennen zodat je meer punten kan krijgen (want wandelen wordt niet in de distance challenge opgenomen).
Ik kom niet op 25% maar meestal wel zo rond de 40/60% die met bonnen wordt betaald. Dus ze verdienen nog wel wat aan me :P En moet eerlijk zeggen, ik koop een hoop zooi die ik anders niet had gekocht (heh, toch een vrouw :P)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Even over intensief vs extensief trainen en herstel. In mijn eigen ervaring (n=1) heb ik vele malen meer aan loopjes waar ik Z2 tot laag Z3 loop, dan aan de dagen waar ik het tempo opvoer, over de gehele afstand van de loop. Dan loop ik meestal hoog Z3 tot Z4.

Na zo'n intensieve sessie merk ik dat de benen de volgende training niet fris zijn. De coördinatie is minder, stabiliteit houden is moeilijker en het tempo ligt gewoon lager op hetzelfde inspanningsniveau. Logisch, want eigenlijk heb je net een soort wedstrijd gelopen en moet je daarvan herstellen.
Ik train geen grote volumes en heb daar over het algemeen dus niet echt lang last van. Twee dagen achter elkaar lopen is zeldzaam, dus enige vorm van herstel is altijd wel aanwezig in mijn week.

Echter, toen ik wél iedere dag liep (voor een challenge, juni vorig jaar) was het effect me snel duidelijk. Van tevoren wist ik in theorie dat ik niet te intensief van start moest gaan, maar door de dagelijkse korte afstandjes werd ik al snel verleid tot het toevoegen van snelheid.

De eerste week van juli heb ik geheel niet gelopen.

De tweede week van juli heb ik een korte en een lange run gedaan. De korte run ging, automatisch, veel te snel. De lange run bijzonder langzaam, het bleek niet te doen een normaal tempo vol te houden.

De derde week heb ik geprobeerd (tegen beter weten in) weer 3x te lopen. Long run was wederom dramatisch langzaam, niet vol te houden.
De vierde week heb ik twee trainingen geskipt, omdat ik doodop was. Long run wel gedaan, beviel iets beter.
De laatste week heb ik dinsdags een extensieve kortere run gedaan en zaterdag stond een wedstrijdje gepland.
In die wedstrijd heb ik bijna een PR gelopen. Niet omdat ik in juni zo geweldig goed elke dag had getraind, maar omdat ik in juli, geforceerd, veel rust heb genomen en uiteindelijk toch op een extensiever tempo ben gaan lopen.

(edit)
Dit is waarom ik de filosofie van bijvoorbeeld een Souplessemethode zo interessant vind. Het proberen te vinden van een goed vol te houden extensieve basis en het vervolgens daarbij toevoegen van tempoprikkels (wisselduurlopen en extensieve intervallen in dit geval) voor snelheidstraining.

Met een kanttekening: die afwisseling is pas belangrijk als je, met een goede basis al in de benen, nóg beter wil worden.
Ik ben nog steeds niet op het punt waar het maken van meer kilometers niet langer de meeste winst geeft om beter te worden. Hier heb ik regelmatig theoretische omslagpunten gehoord van rond de 1000km per jaar, dus ik ga er vanuit dat de waarheid daar vast wel ergens in de buurt ligt. Als ik daarbij de vuistregel in acht houd dat je niet tegelijk bezig moet zijn met volume verhogen én snelheidswerk ben ik dit jaar zeker nog wel zoet met gewoon extensief meters maken.
In mijn geval is dat ook prima. Ik loop voornamelijk op werkdagen, in lunchtijd, en dan is het heerlijk om gewoon het hoofd leeg te maken en een rondje te doen zonder al teveel na te denken.

My point being: ik loop, als het goed is, 900 kilometers dit jaar. Ik doe amper aan snelheidswerk, voornamelijk op impuls als ik onrustig ben. Het échte snelheidswerk zit vooral in de 10 wedstrijdjes die ik door het jaar heen heb gepland. Dáár leer je op snelheid lopen.

900 (op schema) vs net geen 600 kilometer en 10 wedstrijdjes vs 4 (vorig jaar) heeft geresulteerd in:
- twee 10km wedstrijden onder mijn PR uit 2015 (
- minder hard starten, vlakker races indelen en dus beter finishen
- een hoger basistempo bij dezelfde hartslag. 6:00 min/km met frisse benen was Z3, nu laag Z2
- 1(één!) lichte blessure na een kneiterharde strandrace, daar zou ik in 2016 ook gegarandeerd last van hebben gehad
- techniek en efficiëntie is duidelijk beter omdat ik daar bewuster bezig mee kan zijn als ik mezelf niet stukloop

Ik ben echt heel erg tevreden over mijn progressie en methodiek momenteel. Het feit dat ik, ondanks meer dan een verdubbeling in kilometers, niet aan een PR heb kunnen komen in 2016 zegt mij genoeg over de effectiviteit van wat ik vorig jaar deed.
Dat ik na een winter van rustig doorlopen in maart direct een dik PR eruit kon knallen op de 10 zegt me ook genoeg.

[ Voor 37% gewijzigd door Pathogen op 11-08-2017 12:03 . Reden: ik had nog wel meer te blaten eigenlijk ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@Kurkentrekker Daarom had ik hem opgeraapt met mijn sok. :X

@TheZoo alstublieft :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lGexZlk.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Pathogen schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:05:
Even over intensief vs extensief trainen en herstel. In mijn eigen ervaring (n=1) heb ik vele malen meer aan loopjes waar ik Z2 tot laag Z3 loop, dan aan de dagen waar ik het tempo opvoer, over de gehele afstand van de loop. Dan loop ik meestal hoog Z3 tot Z4.
Dit is ook mijn ervaring, althans het gedeelte waarin veel trainen niet gegarandeerd leidt tot een verbetering van de prestaties.

Momenteel zit ik in week 10 van mijn 10km schema en vanaf week 2 heb ik de intensiteit van het schema zelf opgehoogd omdat het me niet uitdagend genoeg was. Ik heb in de weken waarin het schema aangaf dat ik 1x minder moest lopen steeds 1x extra gelopen, ik heb de tijdsduren van de D2 en duurlopen flink uitgebreid en de intensiteit van de interval training ook verhoogd. Ik heb de afgelopen 10 weken veel meer hard gelopen dan ooit tevoren.

Ik heb ook resultaten geboekt. De maximale afstand van 11km naar 16km verlengd en ten opzichte van week 1 loop ik nu hier en daar wel sneller dan 10 weken geleden in een bepaalde hartslagzone.

Desondanks heb ik in deze weken geen enkel PR verbeterd die ik vorig jaar gelopen heb voordat ik geblesseerd raakte. Niet op de 10km, niet op de 5km en zelfs niet op de 1km waar ik in de interval trainingen maximaal ga. Vandaag heb ik de eerste training in het schema overgeslagen omdat ik na de interval training van woensdag last van mijn knie kreeg, rondom en boven mijn knieschijf.

Voorzichtige conclusie is na deze 10 weken denk ik wel dat te veel trainen niet altijd tot prestatieverbetering leidt maar wel de kans op blessures sterk verhoogt :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-08 11:24
Zo, lekker net even 13 km op een rustig tempo door het Twiske (deels) offroad kunnen struinen.
Benen voelen weer helemaal goed! Na ruim 4 weken nagenoeg niet lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Roadman op 11-08-2017 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:48

McMiGHtY

- burp -

Twiske is mooi

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:55

Cis

nokie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 09:46:
[...]

Decathlon zou dan gewoon Strava-waardebonnen moeten uitdelen. En daarop een restrictie zetten van max 25%. En dan de bonnen qua tijd onbeperkt geldig laten zijn.

Ik had laatst 2 waardebonnen. 2 microvezel handdoeken gekocht, incl verzendkosten: 0,93 euro 8)
De bonnen waren al bijna verlopen en zag geen mogelijkheid meer om langs te gaan in de winkel. Dus dan koop ik iets wat maatonafhankelijk is. :P

Als de bonnen onbeperkt geldig blijven, en stapelbaar tot 25% worden, overweeg ik misschien wel om een racefiets te kopen bij ze. Maar op dit moment verdien ik maar 1 bon per maand, dus dat schiet niet op :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Poekie schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:38:
[...]

Ik kom niet op 25% maar meestal wel zo rond de 40/60% die met bonnen wordt betaald. Dus ze verdienen nog wel wat aan me
mwoah... de meeste winkels hebben een marge van tussen de 20% en 30% op de inkoopprijs van een artikel volgens mij (en zo'n prijsvechter als Decathlon waarschijnlijk minder).. en dan moeten de personeelskosten, huisvestingskosten, transport, etc etc er nog af....
dus je kost ze geld :)
Denk dat de actie sneller en voorspoediger gaat dan ze hadden gedacht. Het is heel maatschappelijk verantwoord gedacht van ze, dat dient gezegd, maar ik verwacht wel zeer binnenkort een absoluut maximum en dat zal in het begin wellicht 25% zijn, maar daarna denk ik al snel drastisch dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Het Twiske is zeker mooi.
Zeker ook wanneer je niet het standaard rondje daar loopt maar van het asfalt af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Voor de mensen die ervaring hebben met de souplessemethode;
Tussen de intervallen is het idee dat je wandel-dribbel-wandel doet.
Op internet lees ik dat tussendoor wandelen minder belastend is.
Echter kan ik ook gewoon na de versnelling "uitrollen" en dan direct dribbelen.
Dat scheelt op de hele run gigantisch op het gemiddelde tempo.

Maar ik vraag me af of ik dan niet te zwaar train (al voelt het niet zo) of het principe van de methode voorbij ga. Wat is jullie mening/ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Cis schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:06:
[...]
Als de bonnen onbeperkt geldig blijven, en stapelbaar tot 25% worden, overweeg ik misschien wel om een racefiets te kopen bij ze. Maar op dit moment verdien ik maar 1 bon per maand, dus dat schiet niet op :)
Volgens mij kan je er ook waardebonnen/kadobonnen mee kopen die langer geldig zijn (wel niet online bestellen, moet je langs de winkel gaan).

Bij ons gaat het sparen heel snel (ook door de aankopen zelf & bij wedstrijden krijg je ook soms bonnen, we zitten sinds april aan 190 euro aan bonnen, toch best veel). Maar met een zoon van 5 en een dochter van 3 geven we een veelvoud uit aan voetballen en zwembrillen alleen al.
P.O. Box schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:34:
[...]
Denk dat de actie sneller en voorspoediger gaat dan ze hadden gedacht. Het is heel maatschappelijk verantwoord gedacht van ze, dat dient gezegd, maar ik verwacht wel zeer binnenkort een absoluut maximum en dat zal in het begin wellicht 25% zijn, maar daarna denk ik al snel drastisch dalen.
Het rare is dat ze het ondertussen wel blijven promoten. Nu ook weer, als we eind deze maand met meer dan 8000 zijn, doen ze er 100 punten bovenop. Dat is gewoon 12000 euro (100ptn = 1.5euro x 8000)! Ik verwacht inderdaad ook dat er binnenkort iets wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Predje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:22:
Voor de mensen die ervaring hebben met de souplessemethode;
Tussen de intervallen is het idee dat je wandel-dribbel-wandel doet.
Op internet lees ik dat tussendoor wandelen minder belastend is.
Echter kan ik ook gewoon na de versnelling "uitrollen" en dan direct dribbelen.
Dat scheelt op de hele run gigantisch op het gemiddelde tempo.

Maar ik vraag me af of ik dan niet te zwaar train (al voelt het niet zo) of het principe van de methode voorbij ga. Wat is jullie mening/ervaring?
Wat ik ervan begreep is dat de overgang naar wandelen ervoor zorgt dat je ontspanning forceert. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van echt gaan wandelen. Wat ik wel fijn vind is de laatste 10m voordat je weer gaat hardlopen weer even te wandelen om echt de rust gepakt te hebben.
Uit Amerikaans onderzoek is gebleken dat de wandelpauzes prestatieverhogend werken, onder andere omdat de spieren optimaal ontspannen aan het volgende interval kunnen beginnen zodat de coördinatie en dus economie van lopen verbetert. Zeer goed getrainde atleten kunnen eens per week spelen met de rustpauzes door het wandelen achterwege te laten.
Overigens, ja, ik kijk er ook naar, maar maakt je gemiddelde tempo over de hele run uit, voor een intervaltraining?

[ Voor 4% gewijzigd door Pathogen op 11-08-2017 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Predje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:22:
Mijn mening is dat het voorbij gaat aan het principe van de methode. In het boek wordt uitgelegd waarom je moet wandelen tussen de intervallen en het dribbelen, hoe het precies zat, weet ik niet meer (en ik heb het boek uitgeleend), maar het hoort dus bij de methode. Dat het gigantisch scheelt op het gemiddelde tempo, vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, het gaat mij om het trainingseffect. Alleen bij wedstrijden vind ik mijn gemiddelde tempo belangrijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
Zo even een update van mij. 2 maanden geleden begonnen met trainingsprogramma voor een 5 km. Dit na in november het hardlopen weer opgepakt te hebben voor een 19 km obstacle run in mei. Mijn pr op 5 km was 19:01 bij aanvang van het programma.

Vandaag tijdens training een simulatie wedstrijd gelopen om te kijken hoe het ervoor staat: 17:26 😀

Erg blij hiermee! Nu op naar sub 17

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:13
En ook maar even een update van hier en een klein beetje advies vraag. Ben op dit moment vooral op de lange afstanden ( >= 10km) aan het trainen en doe zo nu en dan een korte afstand er bij. Zoals vandaag de 800 meter bij de trackmeeting in Utrecht. Hoewel ik daar met gemak eerste werd (bij de Wheelers dus..) had ik toch moeite. Na ongeveer 600 meter _totale_ verzuring. Nu is dit volgens mij trainer normaal. Hij ging er over nadenken hoe we dit punt kunnen veranderen. MAar heeft iemand hier nog tips hoe je dit punt zo lang mogelijk uit kunt stellen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Webgnome schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 23:15:
En ook maar even een update van hier en een klein beetje advies vraag. Ben op dit moment vooral op de lange afstanden ( >= 10km) aan het trainen en doe zo nu en dan een korte afstand er bij. Zoals vandaag de 800 meter bij de trackmeeting in Utrecht. Hoewel ik daar met gemak eerste werd (bij de Wheelers dus..) had ik toch moeite. Na ongeveer 600 meter _totale_ verzuring. Nu is dit volgens mij trainer normaal. Hij ging er over nadenken hoe we dit punt kunnen veranderen. MAar heeft iemand hier nog tips hoe je dit punt zo lang mogelijk uit kunt stellen?
Gefeliciteerd met je 1e plek. Dat mag best wat pijn / verzuring kosten toch? Advies zou ik zo niet weten, in ieder geval niet iets wat ook maar in de buurt komt van wat een atletiektrainer je kan vertellen. Waar treed in jouw geval, als wheeler, de verzuring het meeste in? Lijkt me een lastige discipline om een training voor te optimaliseren, is het nu meer cardio of vooral ook heel veel kracht wat je nodig hebt? En in hoeverre zijn dingen als het belang van een optimale core-stability nog van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Proficiat!
Vaak zijn degenen die bij 600m verzuren net iets te hard gestart. ik heb ze (ook in Utrecht bij de TM's..) wel eens compleet geparkeerd zien staan... tja.. dan is het zoeken naar de balans, want je wilt ook niet te langzaam starten. Vaak wint toch degenen die de laatste 200m het minst aan snelheid verliest.. ook al lijkt het op het oog andersom (alsof ze harder zijn gaan lopen...)
Helaas zitten de TM's (3000/5000m) voor mij er niet in dit jaar. Wageningen is ook altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Thinking out loud.....
Vorige week zondag een rustige 45' duurloop gedaan, dinsdag 2x 20' vlot met 8' rust. Waarschijnlijk in die 8' rust een koudje opgelopen door te koud gekleed te zijn. Vanochtend weer voor het eerst wezen lopen, nog wat verkouden, 45' maar wel sneller dan een week eerder bij een lagere hartslag. Hebben die 1,5 dag extra rust mij zo'n goed gedaan, dat ik ondanks mijn verkoudheid beter loop?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
TheZoo schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 10:24:
Thinking out loud.....
Vorige week zondag een rustige 45' duurloop gedaan, dinsdag 2x 20' vlot met 8' rust. Waarschijnlijk in die 8' rust een koudje opgelopen door te koud gekleed te zijn. Vanochtend weer voor het eerst wezen lopen, nog wat verkouden, 45' maar wel sneller dan een week eerder bij een lagere hartslag. Hebben die 1,5 dag extra rust mij zo'n goed gedaan, dat ik ondanks mijn verkoudheid beter loop?
Te koud worden bij het lopen kan voor problemen zorgen maar letterlijk "een koudje oplopen" is een hardnekkig misverstand, want die komen van virussen. 😉

Theoretisch zou het nog wel kunnen zijn dat je immuunsysteem door het lopen in de kou iets zwakker is geworden en je toevallig net daarna een verkoudheidsvirus tegen bent gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Het kan aan veel meer factoren liggen zoals temperatuur en de rest van de week.
Ik zou er niet zo veel bij stil staan en het over een langere periode bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik ben van plan om eind deze maand nieuwe hardloopschoenen te kopen.

Ik heb echter weinig tot geen ervaring met soorten hardloopschoenen: ik loop nog maar frequent sinds oktober 2016 en bijgevolg nog maar ervaring met 1 paar loopschoenen: mijn huidige Asics Gel Cumulus 17 (gekocht mei 2016) (Voorheen liep ik al sporadisch, maar op oude, versleten sportschoenen uit het middelbaar onderwijs lol).
Ik zit ietsje over de 1000 KM dus het wordt tijd voor vervanging. :)

Als ik het goed begrijp zijn Cumulus schoenen, schoenen met zeer veel demping.

Ik vraag me af of ik terug schoenen met veel demping moet hebben?
Het feit is dat ik in de tussentijd zeer veel tijd heb gestoken in proper running form. Dus focus op hogere cadence, lichaam licht naar voren hellend, en ook focus op middenvoet- of tiplanding (ipv hiellanding).

Daarnaast zijn mijn looptijden drastisch veranderd. Screenshot van 10K times dat ik onlangs al is postte:
(Andere looptijden: zie Strava link in signature. Strava tijd voor HM klopt niet: dit moet 1:45 zijn. Strava zag het als iets te lage afstand om als HM te classificeren)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4coguDI.png

Ik vond zonet het concept van 'natural running'. Ik blijk al die kenmerken daarvan toe te passen.
Dit uitgebreid artikel is heel goed daaromtrent: https://www.runnersworld....ment/run-softly-naturally
Daar is een sectie 'midfoot shoes' over hardloopschoenen die focussen op midfoot landing. Deze hebben blijkbaar minder demping, dus misschien ga ik best nu voor zo'n type schoen?

Sowieso vraag ik ook advies in de winkel zelf. Maar een second opinion hier, lijkt me interessant :D

(Indien er vragen komen omtrent blessures: blessurevrij sinds oktober 2016 dus dat zit wel goed. Ook pas een maand daarvoor (sept 2016) frequent beginnen lopen: m'n lichaam was het nog niet gewoon en ik had toen nog niet de know-how om bv. rust als iets goed en nuttigs te zien.)

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 12-08-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
@Asgaro Als schoenfabrikanten een ding goed doen, is het wel de juiste schoenen maken voor de verschillende loopstijlen. Als je dus daadwerkelijk een middenvoet lander bent, lijkt het verstandig om ook zulke schoenen te kopen. De impact van die loopstijl is lager dan van de heelstroke dus je kan met minder demping toe.
Belangrijkste is natuurlijk: loop je daadwerkelijk zo? Dus een filmpje maken is wel belangrijk. Laat je filmen op je huidige schoenen, niet op een loopband en in verschillende loopsnelheden die overeenkomen met je eigen loopsnelheid.
Daarna gewoon schoenen passen en voelen hoe ze voelen.
bij eventuele zichtbare pronatie in principe toch neutrale schoenen aanschaffen en zooltjes overwegen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:49
Roodey schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:07:

Doelen voor 2017 ga ik nog over nadenken.
Zit nu te denken aan:
- Aantallen 25KM per maand / 300KM per jaar
- Meedoen aan minimaal 3 wedstrijden (waaronder StrongManRun)
- 5KM lopen binnen 0:21:30
Vandaag de 300KM gepasseerd voor 2017. Begin september doe ik mee aan mijn 3e wedstrijd.
En 5KM heb ik in 21:16 gelopen. Oftewel doelen behaald :)

Edit:
Toevoeging ik voetbal naast het recreatief hardlopen. Vandaar geen hoge doelstellingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Roodey op 12-08-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Tigertje schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:49:
@Asgaro Als schoenfabrikanten een ding goed doen, is het wel de juiste schoenen maken voor de verschillende loopstijlen. Als je dus daadwerkelijk een middenvoet lander bent, lijkt het verstandig om ook zulke schoenen te kopen. De impact van die loopstijl is lager dan van de heelstroke dus je kan met minder demping toe.
Belangrijkste is natuurlijk: loop je daadwerkelijk zo? Dus een filmpje maken is wel belangrijk. Laat je filmen op je huidige schoenen, niet op een loopband en in verschillende loopsnelheden die overeenkomen met je eigen loopsnelheid.
Daarna gewoon schoenen passen en voelen hoe ze voelen.
bij eventuele zichtbare pronatie in principe toch neutrale schoenen aanschaffen en zooltjes overwegen
Bedankt! Dat zal ik inderdaad is laten filmen voorafgaand dan!

(En hoe ik tot de conclusie kom dat ik op midfoot land: telkens wanneer ik hardloop in de stad en passeer langs een etalage/raam/... waarbij ik mijn gehele lichaam kan zien, kijk ik soms erin om mijn running form te checken. De laatste tijd lijk ik echt mooi op midfoot te landen :) )

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• nokie
Zozo... race verslagje van mijn Fantomes 27km gisteren.

Grootste uitdaging ooit voor mij (langste wedstrijdafstand ooit én meeste hoogtemeters), maar ik had er zin in. Voorbereiding was goed, conditie ook. Minpuntje: het weer en het toch wel technische parcours (waar ik niet echt op kan oefenen). Het zou een race worden met ups en downs. En dan heb ik het niet alleen over de hellingen.

De start was goed, tempo zeker ook. Misschien iets te snel, maar ik had alles goed onder controle. Wel pittige klimmetjes, maar dat had ik wel kunnen denken. Maar dan. Op een afdaling gaat de loper voor mij onderuit. Ik heb niet door dat het paadje eigenlijk zigzaggend loopt, verlies even mijn concentratie en daar lig ik ook. De andere loper staat al weer recht, maar ik niet. Door de val is er een stevige kramp in mijn linkerkuit geschoten, en die gaat maar niet weg. Ik sta recht, zet een paar stappen, maar lig dadelijk terug tegen de grond. Dit gaat mis! En de teller staat nog maar op 9km.

Dankzij wat instructies van een andere loper, slaag ik er toch in om de helling beneden te geraken. Ik probeer mijn kuit te masseren maar dat doet teveel pijn. Flink wandelen is nog het beste wat ik kan doen. Ik begin te rekenen. Zo haal ik nooit de finish.

Tot overmaat van ramp loop ik ook nog eens verkeerd, samen met een klein groepje dat mij blijkbaar volgt. Volgt? Ondanks mijn gesukkel, hou ik er blijkbaar in vergelijking met anderen nog steeds een stevige tred in. Meer nog, bergop ga ik stelselmatig mensen voorbij.

Rennen lukt ondertussen helemaal niet meer, maar ik bereik de eerste bevoorrading. Ik drink iets en zie dat de volgende bevoorrading over 8km is. Ik heb nog 3 uur, dat moet ik toch halen. Ik heb ondertussen een nieuwe kant van mezelf ontdekt. Ik had een sms’je gestuurd naar mijn vrouw om te zeggen dat ik zou stoppen wegens teveel pijn, maar ik wil niet opgeven. Kom, we proberen.

Even verder gaat het weer mis. Ik wordt iets te ambitieus, ga onderuit en rol 10m de helling af. Boven mij roepen ze bezorgd of het gaat, maar behalve wat schaafwonden aan mijn knie, heb ik niet meer pijn dan tevoren. Waar ben ik toch mee bezig?

Even verder gaat het weer fout. Op de rotsen met een ketting naar boven klimmend, weigert mijn linkerbeen alweer dienst, ik schuif weg. Ik schreeuw het uit, en zie het bloed langs mijn onderarm sijpelen. Zo, de hele linkerkant is nu gehavend. Maar ik moet gewoon door, hier is niets.

Bij de “river crossing” staat een EHBO post. Toch even laten verzorgen, denk ik. Maar dan zie ik dat één van de lopers net voor me met een bebloed hoofd om verzorging vraagt. Ik spoel mijn arm wat af met water en zie dat het bloeden gestopt is. Ik besluit om in het water te stappen. En plots...

Het koude water doet zoveel deugd aan mijn kuit, dat er ineens een glimlach afkan. Ik pak mijn go pro erbij om de crossing te filmen en op het einde gaat de duim zelfs omhoog. Ik ben een ander mens!

Ik zit nog fris, en begin steviger te wandelen. Ik haal een koppel Nederlanders in, die me bij de volgende afdaling terug voorbij rennen. Ze kijken een beetje verbaasd dat ik blijf wandelen, en ik denk, oh God, laat ik toch proberen. En wonderwel lukt het rennen zelfs een beetje. Heel voorzichtig, niet op de technische stukken of de klimmetjes uiteraard.

Ik bereik de 2e bevoorrading na 2u50 ongeveer. Van hier is het nog 5km tot de finish en ik hoor een dame zeggen dat het 1km klimmen is en 4km dalen. Ik reken verder: 1km klimmen is 15min, 1km naar beneden ook 10min. En dan nog 3 vlakke km’s aan misschien 6min/km. Misschien haal ik de 3u30 nog! (‘s Ochtends aan de ontbijttafel was dat mijn “verwachtte” tijd). Doorgaan!

Elke kilometer dichter bij de finish krijg ik meer vleugels. Ik geniet ook, de uitzichten zijn fenomenaal, ondanks de regen. Ik haal deelnemers terug in die mij kilometers geleden zijn voorbijgegaan. Vlak voor de afdaling naar de ourthe kom ik bij een pittige Nederlandse die me voorlaat. Normaal zou ik bedankt hebben, maar mijn klok brandt in mijn arm. Het gaat lukken.

We storten ons samen naar beneden en stappen samen het water in. 2 oranje deelnemers maken zich voor ons vrolijk in het water (voor de foto’s). Ik kijk naar haar, zij naar mij. Geen woorden nodig. We gaan ervoor sprinten. Ze komt als eerste uit het water, maar ik klamp aan.

Gewoonlijk moet ik bij zo’n sprints de duimen leggen, maar deze keer geef ik niet af. Ook geen zin in hoffelijkheid. Doorgaan! Ik finish net voor haar, we vliegen elkaar in de armen. Idioot :) 2u28min en een handvol seconden. Wow!

Ik prop zeven appelsienen in mijn mond. Bel mijn vrouw (waar ben je geraakt? Euh, aan de finish! Gaat het? Eigenlijk niet, ik ben doorweekt, mijn arm bonst, mijn kuit is...). In de 1,5 uur durende rit naar huis maar één vraag: hoe groot is de schade?

Ik heb wel wat geleerd ook vandaag: ik heb meer karakter dan ik dacht. En ook: deze trail was achteraf gezien te technisch, zeker bij dit weer, voor mij. Of ik dit ooit nog eens wil doen? Dat zal de komende dagen blijken.

De kuit is vandaag al beter, maar zeker nog niet ok. Rusten is de boodschap.

Strava linkje: https://www.strava.com/activities/1130140386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Misschien wat van dat helend water meenemen nokie. :9
Ik heb wel interesse in wat litertjes. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tigertje
  • Laatst online: 05-02 18:50
Asgaro schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 15:16:
[...]

Bedankt! Dat zal ik inderdaad is laten filmen voorafgaand dan!

(En hoe ik tot de conclusie kom dat ik op midfoot land: telkens wanneer ik hardloop in de stad en passeer langs een etalage/raam/... waarbij ik mijn gehele lichaam kan zien, kijk ik soms erin om mijn running form te checken. De laatste tijd lijk ik echt mooi op midfoot te landen :) )
Ik weet niet waar je schoenen gaat kopen maar hier in Utrecht is het bij de meeste hardloopwinkels eigenlijk standaard om een filmpje te maken in de winkel (soms op een loopband, vandaar mijn opmerking daarover).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Vandaag stond er 75 minuten op het schema, ik ben na 1:30:47 en 15,55 heerlijke kilometers maar gestopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-08 21:53

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

nokie schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:03:
Zozo... race verslagje van mijn Fantomes 27km gisteren.

Grootste uitdaging ooit voor mij (langste wedstrijdafstand ooit én meeste hoogtemeters), maar ik had er zin in. Voorbereiding was goed, conditie ook. Minpuntje: het weer en het toch wel technische parcours (waar ik niet echt op kan oefenen). Het zou een race worden met ups en downs. En dan heb ik het niet alleen over de hellingen.

De start was goed, tempo zeker ook. Misschien iets te snel, maar ik had alles goed onder controle. Wel pittige klimmetjes, maar dat had ik wel kunnen denken. Maar dan. Op een afdaling gaat de loper voor mij onderuit. Ik heb niet door dat het paadje eigenlijk zigzaggend loopt, verlies even mijn concentratie en daar lig ik ook. De andere loper staat al weer recht, maar ik niet. Door de val is er een stevige kramp in mijn linkerkuit geschoten, en die gaat maar niet weg. Ik sta recht, zet een paar stappen, maar lig dadelijk terug tegen de grond. Dit gaat mis! En de teller staat nog maar op 9km.

Dankzij wat instructies van een andere loper, slaag ik er toch in om de helling beneden te geraken. Ik probeer mijn kuit te masseren maar dat doet teveel pijn. Flink wandelen is nog het beste wat ik kan doen. Ik begin te rekenen. Zo haal ik nooit de finish.

Tot overmaat van ramp loop ik ook nog eens verkeerd, samen met een klein groepje dat mij blijkbaar volgt. Volgt? Ondanks mijn gesukkel, hou ik er blijkbaar in vergelijking met anderen nog steeds een stevige tred in. Meer nog, bergop ga ik stelselmatig mensen voorbij.

Rennen lukt ondertussen helemaal niet meer, maar ik bereik de eerste bevoorrading. Ik drink iets en zie dat de volgende bevoorrading over 8km is. Ik heb nog 3 uur, dat moet ik toch halen. Ik heb ondertussen een nieuwe kant van mezelf ontdekt. Ik had een sms’je gestuurd naar mijn vrouw om te zeggen dat ik zou stoppen wegens teveel pijn, maar ik wil niet opgeven. Kom, we proberen.

Even verder gaat het weer mis. Ik wordt iets te ambitieus, ga onderuit en rol 10m de helling af. Boven mij roepen ze bezorgd of het gaat, maar behalve wat schaafwonden aan mijn knie, heb ik niet meer pijn dan tevoren. Waar ben ik toch mee bezig?

Even verder gaat het weer fout. Op de rotsen met een ketting naar boven klimmend, weigert mijn linkerbeen alweer dienst, ik schuif weg. Ik schreeuw het uit, en zie het bloed langs mijn onderarm sijpelen. Zo, de hele linkerkant is nu gehavend. Maar ik moet gewoon door, hier is niets.

Bij de “river crossing” staat een EHBO post. Toch even laten verzorgen, denk ik. Maar dan zie ik dat één van de lopers net voor me met een bebloed hoofd om verzorging vraagt. Ik spoel mijn arm wat af met water en zie dat het bloeden gestopt is. Ik besluit om in het water te stappen. En plots...

Het koude water doet zoveel deugd aan mijn kuit, dat er ineens een glimlach afkan. Ik pak mijn go pro erbij om de crossing te filmen en op het einde gaat de duim zelfs omhoog. Ik ben een ander mens!

Ik zit nog fris, en begin steviger te wandelen. Ik haal een koppel Nederlanders in, die me bij de volgende afdaling terug voorbij rennen. Ze kijken een beetje verbaasd dat ik blijf wandelen, en ik denk, oh God, laat ik toch proberen. En wonderwel lukt het rennen zelfs een beetje. Heel voorzichtig, niet op de technische stukken of de klimmetjes uiteraard.

Ik bereik de 2e bevoorrading na 2u50 ongeveer. Van hier is het nog 5km tot de finish en ik hoor een dame zeggen dat het 1km klimmen is en 4km dalen. Ik reken verder: 1km klimmen is 15min, 1km naar beneden ook 10min. En dan nog 3 vlakke km’s aan misschien 6min/km. Misschien haal ik de 3u30 nog! (‘s Ochtends aan de ontbijttafel was dat mijn “verwachtte” tijd). Doorgaan!

Elke kilometer dichter bij de finish krijg ik meer vleugels. Ik geniet ook, de uitzichten zijn fenomenaal, ondanks de regen. Ik haal deelnemers terug in die mij kilometers geleden zijn voorbijgegaan. Vlak voor de afdaling naar de ourthe kom ik bij een pittige Nederlandse die me voorlaat. Normaal zou ik bedankt hebben, maar mijn klok brandt in mijn arm. Het gaat lukken.

We storten ons samen naar beneden en stappen samen het water in. 2 oranje deelnemers maken zich voor ons vrolijk in het water (voor de foto’s). Ik kijk naar haar, zij naar mij. Geen woorden nodig. We gaan ervoor sprinten. Ze komt als eerste uit het water, maar ik klamp aan.

Gewoonlijk moet ik bij zo’n sprints de duimen leggen, maar deze keer geef ik niet af. Ook geen zin in hoffelijkheid. Doorgaan! Ik finish net voor haar, we vliegen elkaar in de armen. Idioot :) 2u28min en een handvol seconden. Wow!

Ik prop zeven appelsienen in mijn mond. Bel mijn vrouw (waar ben je geraakt? Euh, aan de finish! Gaat het? Eigenlijk niet, ik ben doorweekt, mijn arm bonst, mijn kuit is...). In de 1,5 uur durende rit naar huis maar één vraag: hoe groot is de schade?

Ik heb wel wat geleerd ook vandaag: ik heb meer karakter dan ik dacht. En ook: deze trail was achteraf gezien te technisch, zeker bij dit weer, voor mij. Of ik dit ooit nog eens wil doen? Dat zal de komende dagen blijken.

De kuit is vandaag al beter, maar zeker nog niet ok. Rusten is de boodschap.

Strava linkje: https://www.strava.com/activities/1130140386
Heel leuk om te lezen! Ik had vandaag de 33 km gedaan, heerlijk gelopen! Maar ook veel gladde stukken inderdaad, al hadden wij wel het weer mee.

Ga je volgend jaar weer mee doen? Ik vindt het zo een leuk evenement, leuke mensen, leuke route, mooie natuur, uitzichten waar je u tegen zegt en relatief dichtbij!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Vandaag een afstandsPR gezet, omdat ik (voor de zoveelste keer..) verdwaald was in de lokale bloemkoolwijk. De persoon die dat heeft bedacht .....
25km in 2:35:13, erg tevreden mee :D En dat verkeerd lopen, ach, heb ik weer een stuk meer van mijn citystrides map af :) (Ook de enige reden dat ik me in de diepe krochten van de wijk begeef, anders zou ik de hoofdwegen wel wat meer aanhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
Aight! schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 21:22:
[...]

Heel leuk om te lezen! Ik had vandaag de 33 km gedaan, heerlijk gelopen! Maar ook veel gladde stukken inderdaad, al hadden wij wel het weer mee.

Ga je volgend jaar weer mee doen? Ik vindt het zo een leuk evenement, leuke mensen, leuke route, mooie natuur, uitzichten waar je u tegen zegt en relatief dichtbij!
Dankje. Jullie hadden inderdaad iets meer geluk :)

Ik twijfel op dit moment nog. Ik wil heel graag maar denk dat ik meer ervaring moet opdoen eerst. De stap was dit jaar waarschijnlijk iets te groot. Vooral mijn (enkel)stabiliteit moet veel beter, want naast de valpartijen is het ook veel te vaak maar net niet misgegaan. Ik heb nog een jaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ik zie regelmatig de tip langskomen online om zeker 1 uur op voorhand te eten.
Dit doe ik ook: grote maaltijden eet ik bewust ruim op voorhand.

Maar ik realiseer me net dat ik een banaan altijd net voor mijn loopje eet: dus circa kwartier vooraleer ik effectief begin te lopen. (Daarnaast ook nog 2 glazen water.)

Vraag die ik heb is: hoor ik die banaan ook best 1 uur op voorhand op te eten, of heeft dat geen voordeel, of is dit zelfs een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik eet goed brood met bijv appelstroop 3 uur van tevoren, drink daarna nog rustig wat dorstlesser (lage dosering fantomalt) en heel kort voor de wedstrijd ca 10 min drink ik nog ca 200-250 ml sportdrank (zelf gemaakt of powerbar, redelijk isotoon om geen darmproblemen te krijgen). Zo kort voor de wedstrijd anders heb je kans dat je last kunt krijgen van te grote insuline schommelingen, die aan kunnen voelen als zware benen. Als je eenmaal loopt is het ok, ik heb er iig nooit last van gehad.
Dit waren tips van mijn 1e trainer en in ruim 20 j is het nooit misgegaan (in mijn relatieve... eigen top liep ik 22 competitieve wedstrijden per jaar!).
Bananen vooraf heb ik nooit getest (want dat moet je doen..). Appels e.d werd mij altijd afgeraden.

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 13-08-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Asgaro schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:01:
Vraag die ik heb is: hoor ik die banaan ook best 1 uur op voorhand op te eten, of heeft dat geen voordeel, of is dit zelfs een nadeel?
Een banaan is volgens mij vooral snelle suikers, dus of je daar na een uur nog wat aan hebt, is maar de vraag. Heb je die banaan ook echt nodig of is het meer gewoonte?

Verder gaat het niet zo zeer om wedstrijden (alleen) toch, maar ook om trainingen? Dat is naar mijn idee toch heel persoonlijk. Ik heb er zelf geen problemen mee om kort (minder dan een half uur in elk geval) na een maaltijd (ook een warme maaltijd) te gaan lopen. Maar er zijn genoeg mensen die hier minder goed op reageren. Wat voor jou het beste werkt, moet je gewoon proefondervindelijk achter komen. En dan hoop ik niet voor je dat je dat een keer met flinke aandrang moet ondervinden :+ ;)

Bij wedstrijden let ik altijd wel wat beter op, dan eet ik wel langer van te voren. Waarna ik nog wel eens iets van een sinaasappel, banaan, reepje, etc. naar binnen werk. Ook een beetje afhankelijk van de tijd tussen de maaltijd en de loop en de afstand van de loop.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Valorian
Zo... Nog even na 21:00 uur een duurloopje doen vanuit Utrecht, na 12km bij Maarssen denken 'ik neem nog één brugje verder de Vecht over, en er achter komen dat de eerstvolgende brug 8km verderop zit ... Dat werd dus een duurloopje van 28km en een thuiskomst net voor middernacht. Maar was wel een mooie loop, bijna helemaal windstil dus mooi serene weerspiegelingen in de Vecht van de knetterdure woningen en kleine boten.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:28

Infinchible

Woef!

Asgaro schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:15:
Ik ben van plan om eind deze maand nieuwe hardloopschoenen te kopen.
Als ik het zo hoor zou ik als ik jou was eens kijken naar de Saucony Kinvara. Hebben 4mm drop, nog wel iets demping en ze zijn ontzettend licht. Vond het zelf altijd superschoentjes! d:)b

Nokie en Aight!, lekker bezig geweest! Fantomes was inderdaad weer een groot trailfeest! Zelf zaterdag de 100km gelopen samen met een vriend van me. Zijn goed aan elkaar gewaagd, dus dat was mooi om eens te kijken hoe dat samen ging over zo'n lange afstand. Inderdaad ontzettend veel glibberen en glijden, mooi veel technische stukken, hele steile afdalingen en klimmen en alles was nat! Maar super kunnen lopen, elkaar in het begin wat kunnen afremmen en later elkaar wat kunnen aansporen. Na de laatste verzorgingspost ging ik ineens helemaal los en kon ik bij de muur van Maboge omhoog knallen, vele 12 en 27km lopers achter me latend. Maar wat was hij glad! :D Daarna mijn maatje nog op sleeptouw genomen, hij zat erdoorheen, ik wou eigenlijk nog sprinten zo lekker voelde het. En toen samen gefinisht in 12.17 uur. Gedeelde 4e plek, 2 uur na de winnaar :+ _/-\o_. Maar erg lekker gelopen en super tevreden mee! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Asgaro +1 voor de Kinvara's. Loop er nu alweer 1,5 jaar op en wat mij betreft echt dé balans tussen licht en weinig drop, maar genoeg demping om voor zowel wedstrijden als als daily trainers te gebruiken. Ze zijn ook erg populair onder atleten. Bijkomend voordeel is dat model een bestseller is van Saucony en er jaarlijks een nieuwe versie op de markt komt. Daardoor zijn ze (de oude modellen) vaak in de aanbieding. Zo kun je ze als je maat 42 of kleiner hebt en niet om kleur geeft nu voor 51 euro oppikken bij Zalando (google shopping).

@nokie @Aight! @Infinchible
Goed bezig met de Fantomes. Lijkt me een erg gave trail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap