ph4ge schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:13:
[...]
Ik vind het echt onzinnig, dan kan elke sponsor dus per direct onder zn contract uit. Het CAS heeft Feyenoord al gelijk gegeven, het laatste wat je moet doen is nu toegeven aan afpersing. Laat die man het maar lekker in de media brengen als hij denkt daar beter van te worden, hij zegt niets nieuws en bevindt zich juridisch en financieel in het nauw.
Onzinnig? Met dat familieverleden van die kerel? Dat lijkt mij wel mee te vallen. Bij een burgerrechter kan die kerel zo maar gelijk krijgen. En dan is Feyenoord dat sponsorgeld ook kwijt.
Of hij zich financieel en juridisch in het nauw bevindt weet ik niet. Hij sponsort ook Tottenham Hotspur, dus dat financiële zal wel meevallen lijkt mij. En juridisch ben ik daar ook niet zo zeker van. Die veroordeling van de UEFA inzake die banaan is nog niet zo lang geleden.
Natuurlijk is Feyenoord niet racistisch. Dat is geen enkele BVO in Nederland (hoewel, die PSV-ers schijnen altijd maar 'Boeren! Boeren!' te roepen in hun stadion

) maar dat gaat het niet om. Het gaat om de beeldvorming die ontstaat in de media. En die beeldvorming kan Feyenoord allesbehalve goed gebruiken, helemaal in het licht van de aan te trekken investeerders inzake Feyenoord City.
Feyenoord moet als baas in eigen huis gaan optreden tegen die absurde spreekkoren in de Kuip. Gelijk de KNVB dat ook eens moet gaan doen, scheidsrechters instructies mee geven wedstrijden te staken wanneer die klinken. En ze klinken in tig stadions, bepaald niet alleen bij Feyenoord.
Ik zou als ik Feyenoord was dat verlies nemen en tegelijkertijd een persbericht zoals ze dat hebben uitgegeven de wereld in laten gaan, waarin Feyenoord duidelijk aan geeft niet racistisch te zijn in welk opzicht dan ook. En ik zou als Feyenoord zijnde contact opnemen met de KNVB om samen met de scheidsrechters baas in het eigen stadion te worden.