Sja, ik snap het idee wel een beetje. Nu speel je als "top 10" vaak tegen de kleintjes en je ziet gewoon dat ze zich minder willen inspannen, want ach, het is *vul club in* maar. Niet dat ze dan altijd winnen, maar ze spelen dus gewoon niet op hun beste niveau.
Moet je tegen Ajax, PSV, Feyenoord, AZ etc, dan zal je gewoon echt wel moeten. Ik denk dat je daar opzich wel sterker van zal worden.
En, dit is een beetje een nare opmerking hoor, wat heeft een Roda JC, Willem 2 etc. eigenlijk in de eredivisie te zoeken, je zal hem echt vrijwel nooit winnen, en als ze bijv europees voetbal weten te halen zijn ze echt totaal kansloos. Ik bedoel, ook de "topclubs" doen het meestal niet eens zo geweldig meer in europa.
Dus ja, als je het algemene niveau omhoog wil halen zijn de middenmoters en laagvliegers de sjaak, kan me voorstellen dat het heel veel haat op gaat leveren vanuit die clubs hoor, maar ja, we moeten toch iets voordat we straks echt niveau Luxemburg worden.
Maar qua geld zal het altijd ongelijk blijven, 100 miljoen TV geld per club in de premier league gaat hier nooit en te nimmer gehaald worden, daar zijn we te klein voor.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!