[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.046 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:34
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/9OoJZZiqXaP8eW8yNzRy2bOS/full.jpg
De laatste speeldag was een dag met een grote verrassing. Niet Ajax, dat af moest rekenen met de Graafschap en de voorsprong had op PSV, maar PSV, dat wel won van PEC Zwolle werd kampioen van Nederland. Het betekende het tweede kampioenschap op rij voor het team van Cocu.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/iDfkuH6EgIvyfqSz0QGhcibr/full.jpg
In de Jupiler League heeft Sparta eindelijk weer de promotie naar de Eredivisie afgedwongen door kampioen te worden. Te lang speelden de Rotterdammers op het laagste Nederlandse profniveau en nu zijn ze eindelijk weer in de Eredivisie te bewonderen.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/qbbCOqyGqyOCTVkdTnYUqRNx/full.jpg
Feyenoord kroonde zich ten kostte van cupfighter FC Utrecht tot winnaar van de KNVB Beker. Een 2-1 overwinning van de Rotterdammers was voldoende voor de eerste prijs sinds 2008.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/uUEum5evtyu4y2vjWyqU1vpR/full.jpg
De finale van de Champions League was een Madrileens onderonsje. In een wedstrijd die twee kanten op kon gaan was het uiteindelijk de Koninklijke die aan het langste eind trok, na strafschoppen. Atletico verliest wederom een Champions League finale van de stadgenoot.
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/dZ6tmxBem2pEDxf1sgVjS8ml/full.jpg
Sevilla, Sevilla, Sevilla. 2014, 2015 en nu ook weer in 2016 zijn ze de winnaar van de Europa League. Een spannende wedstrijd tegen Liverpool, maar in de tweede helft richtten de Spanjaarden zich op en lieten ze niets heel van de club uit Engeland. Eindstand 3-1.

[ Voor 10% gewijzigd door JanW op 23-06-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 16:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Daar is ie _/-\o_

Nu de transfermarkt nog wat op gang komen.

Ajax heeft in ieder geval al twee interessante Zuid-Amerikanen (Colombianen?) gecontracteerd. Bij PSV is het vooralsnog rustig, terwijl Feyenoord ook nog een nieuwe spits gehaald heeft en tegen alle verwachting in Tonny Trindade de Vilhena alsnog langer aan de club verbonden heeft. Reden genoeg voor discussie dus.

Het belooft weer een mooi jaar te worden!

Ajax:
- Mateo Cassierra (aankoop)
- Davinson Sanchez (aankoop)
- Bertrand Traoré (huur)
- Tim Krul

Feyenoord
- Nicolai Jorgensen (aankoop)
- Tonny Trindade de Vilhena (onverwacht verlengd)
- Brad Jones

PSV
- Daniel Schwaab
- Bart Ramselaar
- Siem de Jong (huur)

[ Voor 69% gewijzigd door Family Guy op 25-08-2016 23:26 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi, nieuw topic. Gelijk maar even wat van de admin gedaan met topicreeks e.d. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:01
Ah mooi kunnen we hier weer verder :)
Vind het nog steeds tof dat Sparta terug komt naar de Eredivisie, daar waar ze horen!

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 17:51
Ik mis wel een foto van de bekerwinnaar in de OP. ;)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De OP kom je één keer langs en dan is het wel weer klaar toch? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:02
Juventus schijnt een bod aan het voorbereiden zijn voor Milik, zou het echt zonde vinden als ie weg gaat. Al denk ik niet dat we er op achter uitgaan mocht Huntelaar komen, maar vind Milik wel een groot talent.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:55:
Beker is geen prijs :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:55:
U zei? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Family Guy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:50:
Ajax:
- Meteo Ca(s)sierra (aankoop)
Cassierra, dubbel s, dubbel r.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorizzz op 23-06-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Jorizzz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:56:
[...]

Cassierra, dubbel s, dubbel r.
Maar met de transferbevestiging.... Nja nevermind >:) :X

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
Family Guy schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:00:
[...]

Maar met de transferbevestiging.... Nja nevermind >:) :X
Verwarring over naam Cassierra, maar paspoort zeg dubbel s

Edit: En het is Mateo, niet Meteo >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Jorizzz op 23-06-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vooral benieuwd wat Twente komend seizoen gaat doen. Kans bestaat dat het elftal kwaliteit gaat inleveren bij het vertrek van bepalende spelers.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 09:11
Is het niet zo dat je altijd kwaliteit inlevert wanneer bepalende spelers vertrekken? Heb nog nooit gezien dat een bepalende speler vertrok en de kwaliteit niet achteruit ging. Hij is tenslotte niet voor niets een bepalende speler. :+

Maar ben het met je eens. Las net een bericht dat Real Betis interesse had in Uvini. Ziyech zal ook wel vertrekken. Verder hebben ze volgens mij geen rooie cent om te spenderen. Wellicht heeft Twente wat talentvolle jeugdspelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:30
MegaTronics schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:45:
Vooral benieuwd wat Twente komend seizoen gaat doen. Kans bestaat dat het elftal kwaliteit gaat inleveren bij het vertrek van bepalende spelers.
Dat lijkt me geen kans maar een zekerheidje, spelers gaan weg en er is weinig geld om iets nieuws te halen. Die moeten overleven en sportieve degradatie voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

Damn, ik moet echt minder zuipen...

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:26

Player1S

Probably out in the dark

MegaTronics schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:45:
Alles boven de streep is mooi mee genomen. Hopen op verder een rustig seizoen met financiële meevallers waarna er vanaf 2017/2018 weer voorzichtig omhoog gekeken kan worden.

Eerste meevaller lijkt morgen te komen. Nieuwe hoofdsponsor zou gepresenteerd worden samen met nieuwe kledingsponsor.
Kledingsponsor is nog onbekend maar hoofdsponsor zou Pure Energie worden.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:31

Qu3st

Gynnad schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:33:
Juventus schijnt een bod aan het voorbereiden zijn voor Milik, zou het echt zonde vinden als ie weg gaat. Al denk ik niet dat we er op achter uitgaan mocht Huntelaar komen, maar vind Milik wel een groot talent.
Ze zijn ook werk aan het maken van Bazoer las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ondertussen gaat de KNVB soap verder: De Graafschap spant ook een kort geding aan. Lijkt me redelijk kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

dutchgio schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:18:
Ondertussen gaat de KNVB soap verder: De Graafschap spant ook een kort geding aan. Lijkt me redelijk kansloos.
Gezien de uitslagen (zowel wedstrijden als LC en BC) hebben ze geen recht op een plek. Denk ook dat ze zelf wel realistisch genoeg zijn om in te zien dat ze niet opeens de 19e club in de ED worden. Die willen gewoon zak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46
dutchgio schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:18:
Als de KNVB dezelfde advocaat stuurt als bij Twente acht ik ze nog geeneens kansloos ook... :+
Maar serieus... wat heeft de Graafschap nog in de Eredivisie te zoeken...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Gynnad schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:33:
Juventus schijnt toch ook in de markt te zijn voor Pelle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Doet me deugd om wéér een PSV kampioensfoto te zien in de TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Niku schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:37:
:(

(deze post is stiekum om zo snel mogelijk een pagina 2 te hebben zodat de OP niet meer in mijn beeld komt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:52
P.O. Box schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:55:
[...]

:(

(deze post is stiekum om zo snel mogelijk een pagina 2 te hebben zodat de OP niet meer in mijn beeld komt >:)
Dat is echt heel kinderachtig van je

Ik doe gewoon mee want het deed erg pijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gelukt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Niku schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:37:
idd, alleen de verkeerde beker op de laatste foto :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
De Graafschap maakt zich (net als Twente eerder) ook compleet belachelijk. Ze hebben gewoon verloren in de nacompetitie, dus ze moeten niet denken dat ze nu ineens recht hebben op een ED plek. Natuurlijk heeft de KNVB niet goed gehandeld, waardoor ze lang niet wisten waar ze aan toe waren... maar hopelijk beseffen ze wel dat het nu erg kinderachtig wordt.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Weet je wat ik eigenlijk niet snap. Waarom doen clubs hun uitshirt niet in de kleuren van hun hoofdsponsor?
Bedoel, ik kan geen traditioneel uitshirt bedenken. Thuisshirts zijn heilig en daar blijf je van af. maar als je paar ton of meer kunt vangen door de kleuren van je sponsor in het uitshirt te verwerken dan ben je toch gek dat je dat niet doet?

Of is dat tegen de regels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ik snap dat hele gedoe met uit shirts niet. Iedere club heeft zijn kleuren. Vroeger sprak je over reserve shirts voor als de tegenstander toevallig een shirt had dat er teveel op leek.

enige wat ik me kan bedenken is de fanshop. Door ieder jaar een nieuw shirt te introduceren garandeer je omzet.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

MarvinG schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:22:
De Graafschap maakt zich (net als Twente eerder) ook compleet belachelijk. Ze hebben gewoon verloren in de nacompetitie, dus ze moeten niet denken dat ze nu ineens recht hebben op een ED plek. Natuurlijk heeft de KNVB niet goed gehandeld, waardoor ze lang niet wisten waar ze aan toe waren... maar hopelijk beseffen ze wel dat het nu erg kinderachtig wordt.
Je stapt in mijn ogen te makkelijk over het feit heen dat de Graafschap op basis van uitspraken van de KNVB, in de eredivisie mocht blijven. Immers, wanneer Twente uit de eredivisie gehaald zou worden dan zou de Graafschap als nog op het hoogste niveau blijven. En laat er nou een uitspraak liggen van de licentiecommissie dat de eredivisie licentie van Twente is ingetrokken. Op basis van die uitspraak was de Graafschap dus gehandhaafd. Dat heeft niks met de sportieve prestaties te maken, maar puur door de procedure zoals door de KNVB bepaald is.

Echter door het beroep van Twente tegen deze uitspraak werd de Graafschap in de wachtkamer gezet. En dat heeft best wel veel gevolgen. De Graafschap bungelde tussen twee budgetten, twee verschillende competities en kon op basis van deze onzekerheid nog geen start maken met het volgend seizoen. Wanneer de Graafschap daadwerkelijk in de eredivisie mocht blijven dan trek je andere spelers aan, heb je meer geld te besteden en blijven huidige spelers uit de selectie wellicht langer. Degradeer je als nog naar de JL dan moet de tering naar de nering; spelers gaan minder verdienen en willen misschien weg, sponsoren haken af, bezoekersaantallen lopen terug, etc. Kortom, beide scenario's hebben grote gevolgen en de Graafschap werd gegijzeld zolang het beroep van Twente liep. Alle concurrenten hebben een voorsprong en konden zich al voorbereiden op het volgend seizoen.

Wanneer je puur naar de feiten kijkt dan heeft de Graafschap absoluut gelijk om tegen deze gang van zaken in beroep te gaan. Helemaal omdat de handhaving van Twente niet is gebaseerd op goed gedrag maar op interpretatie van afspraken. Alle 'strafbare' feiten welke uiteindelijk leidde tot de aanvankelijke intrekking van de licentie van Twente zijn er gewoon.

Ik vermoed dat de Graafschap zich wel degelijk er van bewust is dat een terugkeer naar de eredivisie een onhaalbare zaak is. Echter waar ze een grote kans op maken is een vergoeding voor de geleden schade. En die kunnen ze best onderbouwen.

Naar mijn mening hoort de Graafschap op dit moment niet thuis in de eredivisie op basis van hun sportieve verrichtingen (en Twente niet op basis van hun fraudeloze handelen).

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:08:
[...]

Je stapt in mijn ogen te makkelijk over het feit heen dat de Graafschap op basis van uitspraken van de KNVB, in de eredivisie mocht blijven. Immers, wanneer Twente uit de eredivisie gehaald zou worden dan zou de Graafschap als nog op het hoogste niveau blijven. En laat er nou een uitspraak liggen van de licentiecommissie dat de eredivisie licentie van Twente is ingetrokken. Op basis van die uitspraak was de Graafschap dus gehandhaafd. Dat heeft niks met de sportieve prestaties te maken, maar puur door de procedure zoals door de KNVB bepaald is.

<knip>
Je stapt er even te makkelijk overheen dat de Graafsschap zich meteen rijk rekende op een nieuwe situatie die nooit onherroepelijk is geweest en direct ter discussie stond.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Er is gelijk gezegd dat men erin zou blijven als Twente zou verdwijnen maar dat Twente ook in beroep kon gaan. Dat is gebeurd en Twente heeft het beroep gewonnen. Dus vervalt de optie om erin te blijven.

De Graafschap moet zich richten op de situatie die de LC gecreëerd heeft. Als de LC op 15 december daadwerkelijk de afspraak "schoon schip" was aangegaan had deze op 9 mei gehonoreerd moeten worden en anders had de LC het op 15 december duidelijker moeten omschrijven zodat er geen interpretatie van "schoon schip = licentie" mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:52
Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:08:
Naar mijn mening hoort de Graafschap op dit moment niet thuis in de eredivisie op basis van hun sportieve verrichtingen (en Twente niet op basis van hun fraudeloze handelen).
En zonder dat fraudeloze handelen had FC Twente ook niet op sportieve gronden in de Eredivisie gespeeld.

De Graafschap heeft een tweetrapsraket, eerst kunnen ze aanvoeren dat de uitspraak van de BC dat FC Twente niet gestraft wordt vanwege een multi-interpretabele uitspraak niet klopt, en als wordt vastgesteld dat dat wel klopt kunnen ze aanvoeren dat de LC nooit die uitspraak had moeten doen. De vraag is waar ze terecht kunnen om hun gelijk te halen, als een rechter of het CAS eenmaal heeft vastgesteld dat de Graafschap ontvankelijk is dan hebben ze een sterke zaak.

Als de KNVB weer dezelfde verdediging door dezelfde advocaat laat voeren dat De Graafschap niet ontvankelijk is zie ik dat ook wel goed komen, wat een kluns was die man en zn betoog sloeg nergens op (en daar ging de rechter dus niet in mee, maar kwam wel zelf tot de conclusie dat de straf terecht was).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En zonder die schoon-schip afspraak zou de situatie zijn dat de lijken er de komende jaren nog een voor een uit zouden druppelen en alles bij het oude zou zijn gebleven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
ph4ge schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:47:
[...]
(en daar ging de rechter dus niet in mee, maar kwam wel zelf tot de conclusie dat de straf terecht was).
De rechter heeft geen uitspraak gedaan over de zaak. De rechter heeft aangegeven dat de zaak niet ontvankelijk was omdat er nog een beroepsprocudere mogelijk was.
Zou Twente die verloren hebben, dan was nogmaals een stap naar de rechter mogelijk en zou de rechter er wel inhoudelijk naar moeten kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

L1nt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:23:
Er is gelijk gezegd dat men erin zou blijven als Twente zou verdwijnen maar dat Twente ook in beroep kon gaan. Dat is gebeurd en Twente heeft het beroep gewonnen. Dus vervalt de optie om erin te blijven.

De Graafschap moet zich richten op de situatie die de LC gecreëerd heeft. Als de LC op 15 december daadwerkelijk de afspraak "schoon schip" was aangegaan had deze op 9 mei gehonoreerd moeten worden en anders had de LC het op 15 december duidelijker moeten omschrijven zodat er geen interpretatie van "schoon schip = licentie" mogelijk was.
Maar dan blijft de situatie dat de Graafschap niet wist waar het aan toe was. Allereerst was het vanwege de sportieve prestaties gedegradeerd op 22 mei, vervolgens bleef het op basis van de uitspraak van de licentiecommissie op 26 mei in de eredivisie en moest het tot 17 juni in onzekerheid blijven vanwege de beroepsprocedure.

Dan sta je als club aan de zijlijn, je kan niks doen vanwege het grote verschil in de twee scenario's welke mogelijk waren. Maar jij weet als Twente aanhanger als geen ander hoe vervelend dat is ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Han op 24-06-2016 10:52 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:51:
[...]
Maar dan blijft de situatie dat de Graafschap niet wist waar het aan toe was. Allereerst was het vanwege de sportieve prestaties gedegradeerd op 22 mei, vervolgens bleef het op basis van de uitspraak van de licentiecommissie op 26 mei in de eredivisie en moest het tot 17 juni in onzekerheid blijven vanwege de beroepsprocedure.

Dan sta je als club aan de zijlijn, je kan niks doen vanwege het grote verschil in de twee scenario's welke mogelijk waren. Maar jij weet als Twente aanhanger als geen ander hoe vervelend dat is ;)
Niet helemaal. De Graafschap wist dat het gedegradeerd was. En het wist dat er een kans (ongeacht hoe groot die was of ingeschat werd) was om toch ED te mogen gaan spelen.
Waren ze realistisch geweest dan hadden ze eerst gekeken hoe ze als JL ploeg sportief de zaken op orde zouden kunnen maken en welke sportieve ambities passend zouden zijn. Van daaruit zouden ze kunnen beslissen of ze voor de eventueel vrijkomende ED plek in aanmerking zouden WILLEN komen. Gezien ze sportief gedegradeerd zijn is het maar de vraag of ze daar nu wel aan toe zouden zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 10:51:
[...]

Dat is ook het hele vervelende aan de situatie.

Je kunt je ook afvragen waarom men mei heeft gekozen als datum en niet een eerder moment zodat alle beroepsmogelijkheden uitgeput waren voordat er clubs in de knel zouden komen.

Ongeacht of je het wel of niet met de uitslag eens bent kun je op je klompen aanvoelen dat Twente er tegenin zou gaan als de uitslag, in hun ogen, negatief uit viel.
Ankona schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:
[...]

Niet helemaal. De Graafschap wist dat het gedegradeerd was. En het wist dat er een kans (ongeacht hoe groot die was of ingeschat werd) was om toch ED te mogen gaan spelen.
Waren ze realistisch geweest dan hadden ze eerst gekeken hoe ze als JL ploeg sportief de zaken op orde zouden kunnen maken en welke sportieve ambities passend zouden zijn. Van daaruit zouden ze kunnen beslissen of ze voor de eventueel vrijkomende ED plek in aanmerking zouden WILLEN komen. Gezien ze sportief gedegradeerd zijn is het maar de vraag of ze daar nu wel aan toe zouden zijn.
Maar als JL club gaan bepaalde clausules in werking en lopen spelers gratis de deur uit die anders gebleven waren of verkocht hadden kunnen worden.
Inmiddels was er al 1 of 2 gratis vertrokken dus ik sluit ook niet uit dat de Graafschap alsnog geld wou zien als ze vorige week te horen hadden gekregen dat ze wel in de Eredivisie waren gebleven.

[ Voor 33% gewijzigd door Player1S op 24-06-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ankona schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:01:
Dat is een hoop onzin en irrealiteit in één alinea. Alleen al het verschil in startgeld, televisiegelden, sponsorcontracten en seizoenskaarten is dusdanig groot dat geen enkele club de kans zou laten schieten om in de eredivisie te spelen. Om maar eens met Twente-woorden te spreken; het maatschappelijk belang tussen het spelen in de JL en de eredivisie is dusdanig groot dat de Graafschap ten alle tijden voor de eredivisie zal kiezen.
L1nt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:07:
Je kunt je ook afvragen waarom men mei heeft gekozen als datum en niet een eerder moment zodat alle beroepsmogelijkheden uitgeput waren voordat er clubs in de knel zouden komen.
Die reden kun je gewoon uittekenen; de nieuwe feiten welke zouden leiden tot het intrekken van de licentie van Twente werden bekend in februari, middenin de competitie. Het intrekken toen had de hele competitie op z'n kop gezet. Nog meer dan dat Twente al had gedaan. Is het handig? Nee. Is het begrijpelijk? Ja.
Ongeacht of je het wel of niet met de uitslag eens bent kun je op je klompen aanvoelen dat Twente er tegenin zou gaan als de uitslag, in hun ogen, negatief uit viel.
Puur op de feiten zoals gepleegd door Twente had het gewoon de licentie moeten inleveren. Nu wordt Twente gehandhaafd op basis van een interpretatie van afspraken, een procedurefout. Als we dan toch zo principieel gaan doen dan had Twente het boetekleed moeten aantrekken en de gevolgen moeten accepteren. Ze hebben willens en wetens zaken verzwegen terwijl ze afspraken maakten met de KNVB, om zodoende pas de vuile was buiten te hangen op een moment dat het Twente zelf beter uit kwam. Ze wisten verdomd goed dat wanneer ze de wetenschap over de andere transfers, welke ze op dat moment al wisten, op tafel zouden leggen tijdens de gesprekken, de licentie onherroepelijk was ingetrokken. En dan was er niks meer aan te vechten.

[ Voor 40% gewijzigd door Han op 24-06-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Dat is een hoop onzin en irrealiteit in één alinea. Alleen al het verschil in startgeld, televisiegelden, sponsorcontracten en seizoenskaarten is dusdanig groot dat geen enkele club de kans zou laten schieten om in de eredivisie te spelen. Om maar eens met Twente-woorden te spreken; het maatschappelijk belang tussen het spelen in de JL en de eredivisie is dusdanig groot dat de Graafschap ten alle tijden voor de eredivisie zal kiezen.
Ik heb tijdje terug in het roddelcircuit gehoord dat de Graafschap eigenlijk de stekker eruit moest trekken maar dat de onverwachte promotie alsnog voldoende geld opleverde om verder te kunnen gaan.
Geen idee in hoeverre het waar is maar verklaard waarom men nu perse ED wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-06 14:53
Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:07:
[...]

Maar waarom dan nu pas, dus pas een maand nadat er een blijkbaar onduidelijke situatie is ontstaan, bij de KNVB aan de bel trekken?

Dat heeft m.i. maar 1 reden: er was ook bij De Graafschap ook belang bij de onzekerheid. Immers, sportief waren ze al gedegradeerd. En alleen via een besluit van de KNVB hadden ze de mogelijkheid om toch de miljoenen van de Eredivisie op te strijken ...

Kortom, voor spelen in de Eredivisie was/is De Graafschap gewoon afhankelijk van de KNVB.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

nocalimero schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:15:
Maar waarom dan nu pas, dus pas een maand nadat er een blijkbaar onduidelijke situatie is ontstaan, bij de KNVB aan de bel trekken?
Waar had de Graafschap tegen in beroep moeten gaan dan? Tegen het intrekken van de licentie van Twente? Het feit dat Twente in beroep ging? De Graafschap kon niks anders dan afwachten tot het hoger beroep is geweest. En dat hebben ze gedaan. Na de uitspraak van het hoger beroep hebben ze direct contact gezocht met de KNVB om de ontstane situatie te bespreken, alleen was Bert van Oosterveen in geen velden of wegen te bekennen, die was van de aardbodem verdwenen. Pas nadat de Graafschap het gesprek heeft gehad zijn ze overgegaan tot het in beroep gaan tegen de de uitspraak van de KNVB. Ik zie nergens iets waaruit blijkt dat de Graafschap nalatig is geweest of zaken op een beloop hebben gelaten.
Dat heeft m.i. maar 1 reden: er was ook bij De Graafschap ook belang bij de onzekerheid. Immers, sportief waren ze al gedegradeerd. En alleen via een besluit van de KNVB hadden ze de mogelijkheid om toch de miljoenen van de Eredivisie op te strijken ...
Dat is een goeie... een club die baat heeft bij onzekerheid 8)7
Kortom, voor spelen in de Eredivisie was/is De Graafschap gewoon afhankelijk van de KNVB.
Waarheid als een koe }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:21:
[...]

[...]
Dat is een goeie... een club die baat heeft bij onzekerheid 8)7
[...]
Waarheid als een koe }:O
De Graafschap had niet zozeer baat bij onzekerheid, maar wel bij het besluit van de Licentie Commissie om Twente niet in de Eredivisie te houden. En kon op zijn (boeren-) klompen aanvoelen dat FC Twente zich hier tegen ging verzetten.
Dus in die zin had De Graafschap baat bij het besluit. Immers zonder dat besluit hadden ze in ieder geval geen extra Eredivisie miljoenen gehad ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
L1nt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:07:

[...]

Maar als JL club gaan bepaalde clausules in werking en lopen spelers gratis de deur uit die anders gebleven waren of verkocht hadden kunnen worden.
Inmiddels was er al 1 of 2 gratis vertrokken dus ik sluit ook niet uit dat de Graafschap alsnog geld wou zien als ze vorige week te horen hadden gekregen dat ze wel in de Eredivisie waren gebleven.
Klopt (neem ik aan, ik ken die situatie niet in detail).
Maar laten we eerlijk wezen, dit gaat over het in stand houden van een selectie die het in de ED niet gered heeft.
Daarom stel ik dus ook dat De Graafschap voor zichzelf (en dus niet voor de penningmeester) de afweging moet maken of ze wel naar de ED terug willen. Hebben ze voldoende nieuw potentieel uit de jeugd?
En als ze dan besluiten om de kans te pakken dan is er altijd nog wel een mogelijkheid om met de extra centen in Augustus wat ervaring erbij te kopen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

nocalimero schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:26:
De Graafschap had niet zozeer baat bij onzekerheid, maar wel bij het besluit van de Licentie Commissie om Twente niet in de Eredivisie te houden. En kon op zijn (boeren-) klompen aanvoelen dat FC Twente zich hier tegen ging verzetten.
Dus in die zin had De Graafschap baat bij het besluit. Immers zonder dat besluit hadden ze in ieder geval geen extra Eredivisie miljoenen gehad ..
Maar daar gaat toch ook deze gehele discussie over? :?

De Graafschap heeft deze situatie niet gecreëerd, de KNVB heeft dat gedaan. En dat Twente hier tegen in beroep zou gaan is ook absoluut hun recht in deze procedure. Maar dat maakt het voor de Graafschap allemaal niet dragelijker. De periode van onzekerheid is gewoon te lang en maakt het onmogelijk voor de Graafschap om direct aan de slag te gaan met het volgend seizoen, zoals alle andere clubs, met uitzondering van Twente, wel konden doen. En dat is absoluut niet eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Klopt (neem ik aan, ik ken die situatie niet in detail).
Maar laten we eerlijk wezen, dit gaat over het in stand houden van een selectie die het in de ED niet gered heeft.
Daarom stel ik dus ook dat De Graafschap voor zichzelf (en dus niet voor de penningmeester) de afweging moet maken of ze wel naar de ED terug willen. Hebben ze voldoende nieuw potentieel uit de jeugd?
En als ze dan besluiten om de kans te pakken dan is er altijd nog wel een mogelijkheid om met de extra centen in Augustus wat ervaring erbij te kopen.
Dat de huidige selectie het niet gehaald heeft zegt bar weinig. Leicester is daar inmiddels het schoolvoorbeeld van.
En ze hebben het nipt niet gehaald. Je weet niet wie ze dan volgen jaar in de playoffs zouden ontmoeten en hoe dat gegaan was. Of misschien viel het kwartje bij hun paar keer goed en bij paar andere clubs net verkeerd en eindigen ze zomaar 15e

Maar ik vermoed persoonlijk dat het bericht wat ik in het roddelcircuit hoorde best dicht tegen de waarheid aan zit en ze de ED miljoenen ook gewoon keihard nodig hebben om niet zelf richting een faillissement te gaan.
Ik denk dat ze dondersgoed weten dat ze gedegradeerd zijn maar proberen er nu gewoon paar ton of (veel) meer uit te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Han schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Maar daar gaat toch ook deze gehele discussie over? :?

De Graafschap heeft deze situatie niet gecreëerd, de KNVB heeft dat gedaan. En dat Twente hier tegen in beroep zou gaan is ook absoluut hun recht in deze procedure. Maar dat maakt het voor de Graafschap allemaal niet dragelijker. De periode van onzekerheid is gewoon te lang en maakt het onmogelijk voor de Graafschap om direct aan de slag te gaan met het volgend seizoen, zoals alle andere clubs, met uitzondering van Twente, wel konden doen. En dat is absoluut niet eerlijk.
Daar ben ik het ook mee eens. Ook met de eis dat De Graafschap voor deze onzekerheid moet worden gecompenseerd. Dat kan met de boete die Twente moest betalen. Ik denk dat € 181.000 een mooie compensatie is ..
Ik ben het alleen niet eens dat De Graafschap een plek in de Eredivisie eist. Het was meteen duidelijk dat ze die plek alleen konden krijgen als Twente zou vertrekken. En de Beroepscommissie heeft blijkbaar geoordeeld dat Twente in de ED blijft. Dan dus ook geen recht op een plek in de ED voor De Graafschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Even een stapje afstand nemen.

Wat is nu de situatie voor de Graafschap? Hoeveel schade hebben ze geleden doordat ze in onzekerheid leefden?
Dat er spelers vertrokken zijn die anders zouden zijn gebleven? Dat is aftelbaar.
Dat ze geld mislopen? Ja, maar dat is een gevolg van de degradatie, niet van de onzekerheid.

Waar het om gaat is of ze in alle redelijkheid geld uitgegeven hebben die ze anders niet uitgegeven zouden hebben. Dat moet de boekhouder zo kunnen rapporteren.
Zomaar een zak geld sturen zou weer een ongelijk speelveld met de andere JL clubs creëren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat van spelers die vertrekken is geen sprake van, want er zijn enkel spelers transfervrij vertrokken, spelers die al geen nieuw contract hebben gekregen, los van ED of JL.
Heb je het punt van het halen van vervangers nog en het samenstellen van de selectie, op welk niveau dat nou moet. Maar daar hebben ze nog meer dan genoeg tijd nog hoor. Ze spelen niet over 4 weken al Europese voorrondes ofzo...

De mindere inkomsten waren ze in principe ook gewoon zeker van, ze zijn gewoon 'op tijd' gedegradeerd op sportief vlak.

Dat er daarna door de procedure bij Twente een keer als gevolg is aangegeven dat ALS Twente verplicht moet degraderen, dat De Graafschap dan alsnog in de ED mag uitkomen. Dat zou dan een meevaller zijn.
Ze hebben daar te snel de aanname gedaan dat dat wel even zou gebeuren, voordat de situatie helemaal behandeld en afgehandeld was.
Dat is hun fout, niet die van de KNVB.

Mochten ze echt compensatie krijgen, wat al nergens op slaat, hoop ik dat dat lager uitvalt dan de boete die ze krijgen(?) voor die veldbestorming na de degradatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Japser

Jeej!

Dr zijn een aantal spelers zoals Cas Peters, die nu transfervrij weg mogen door contract clausules. Dit soort clausules zijn logisch maar werken nu dus tegen de club, want afwachtend op een uitspraak mbt Twente treden die clausules gewoon in werking en mogen spelers tegen gereduceerde transfersommen of zelfs gratis weg. Je kan die spelers niks aanbieden op zulke momenten, zo ben je mss ook wel Ted vd Pavert en Robin Propper kwijtgeraakt en zit Jurjus nu ook richting een transfer, tenzij je een risico neemt en ED contracten/salarissen gaat uitdelen.

Aangezien wij wel een greintje boerenverstand hebben doen we dat dus niet ivm de risico's dus moet de club wachten op duidelijkheid.

(moet dit trouwens niet in dat aparte topic allemaal?)

[ Voor 16% gewijzigd door Japser op 24-06-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
Jongens er is toch een Fc Twente topic??
Scheelt mij scrollen

Bruma naar Wolfsburg maar er is nog geen uitsluitsel over de transfersom voor Psv?
Das toch raar? Eerst dat duidelijk hebben en dan pas laten gaan...en niet andersom?

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 24-06-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De Graafschap is ook wat anders dan Twente. :)

Iets onder de 15 miljoen wordt genoemd voor Bruma. Het was de bedoeling dat hij voor het weekend al zou tekenen maar dat wordt waarschijnlijk kort er na.

[ Voor 39% gewijzigd door dutchgio op 24-06-2016 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:04
Graafshap uit de ED... Grexit?

on topic::

Vind 15 miljoen voor Bruma echt bizar veel. Goed onderhandeld van PSV.

[ Voor 6% gewijzigd door KingKoning op 24-06-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
KingKoning schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:57:
Graafshap uit de ED... Grexit?

on topic::

Vind 15 miljoen voor Bruma echt bizar veel. Goed onderhandeld van PSV.
Ja maar krijgt Psv dat dan nu ook?? Ik lees nl op teletekst dat er nog onderhandeld moet worden terwijl Bruma al naar Wolfsburg gaat.
Blijf het raar vinden

Btw 15 miljoen ... prima bedrag maar Bruma heeft afgelopen seizoen aan kunnen tonen dat hij op CL niveau zijn mannetje staat. Dat mag ook wel wat kosten vind ik dan. Uiteraard zal er weer een mindere voor terug komen en zo blijven te achterlopen op Europees niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Brexit gaat nog wel gevolgen hebben voor (spelers in) de Premier League. Zonder vrij verkeer van arbeid moeten alle buitenlanders uit EU-landen straks werkvergunningen hebben. En aangezien het sentiment in de UK is dat er wat gedaan moet worden aan "al die buitenlanders die de banen in komen pikken" zal dat lang zo makkelijk niet gaan als nu. De Premier League kan daardoor nog wel eens minder aantrekkelijk worden.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
T-MOB schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Brexit gaat nog wel gevolgen hebben voor (spelers in) de Premier League. Zonder vrij verkeer van arbeid moeten alle buitenlanders uit EU-landen straks werkvergunningen hebben. En aangezien het sentiment in de UK is dat er wat gedaan moet worden aan "al die buitenlanders die de banen in komen pikken" zal dat lang zo makkelijk niet gaan als nu. De Premier League kan daardoor nog wel eens minder aantrekkelijk worden.
Ik vermoed dat dat sentiment voor het voetbal net even anders is, daar is het ongetwijfeld prima dat elftallen compleet uit buitenlanders bestaan. Wat dat betreft nogal hypocriet natuurlijk.

Ik denk dat die regels aangepast gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Harribo schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Ja maar krijgt Psv dat dan nu ook?? Ik lees nl op teletekst dat er nog onderhandeld moet worden terwijl Bruma al naar Wolfsburg gaat.
Blijf het raar vinden

Btw 15 miljoen ... prima bedrag maar Bruma heeft afgelopen seizoen aan kunnen tonen dat hij op CL niveau zijn mannetje staat. Dat mag ook wel wat kosten vind ik dan. Uiteraard zal er weer een mindere voor terug komen en zo blijven te achterlopen op Europees niveau
Van die 15 gaan er nog een paar miljoen naar Chelsea ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 09:50:
Weet je wat ik eigenlijk niet snap. Waarom doen clubs hun uitshirt niet in de kleuren van hun hoofdsponsor?
Bedoel, ik kan geen traditioneel uitshirt bedenken. Thuisshirts zijn heilig en daar blijf je van af. maar als je paar ton of meer kunt vangen door de kleuren van je sponsor in het uitshirt te verwerken dan ben je toch gek dat je dat niet doet?

Of is dat tegen de regels?
het is volgens mij niet tegen de regels en gebeurt af en toe ook wel. Bijv. Gouden Gids geel bij Feyenoord. En ik meen groen wit ten tijde van stad rotterdam verzekeringen. Maar vaak gebeurt het idd niet. Bij Ajax heb ik iig het gevoel dat niet de hoofdsponsor invloed heeft op het uitshirt maar dat voornamelijk Adidas (als sponsor) de kleurstelling bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

Shabbaman

Got love?

T-MOB schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 17:15:
[...]

Zodra GB uit de EU is, is het Bosman-arrest ook niet meer bindend voor Engelse clubs.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is allemaal wat voorbarig en nog helemaal niet zeker.
In theorie misschien wel, maar men laat echt niet ineens de eigen competitie in elkaar storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
dutchgio schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:30:
Het is allemaal wat voorbarig en nog helemaal niet zeker.
In theorie misschien wel, maar men laat echt niet ineens de eigen competitie in elkaar storten.
De bond heeft maar beperkt invloed. Als een Pool straks van de Engelse overheid niet zomaar in GB mag werken, dan geldt dat even goed voor Arek Milik als voor een willekeurige schilder.
Op dit moment is het zo dat in de meeste competities iets geregeld is om alleen spelers "van buiten" toe te laten die echt van meerwaarde zijn. In Nederland door een riant minimum salaris. In Engeland geldt een regeling dat alleen actieve internationals zijn toegestaan. Maar voor EU-spelers mogen dat soort beperkingen niet (van Europa). De Britse bond kan beslissen die beperking te laten vallen. Maar ze blijven hoe dan ook gebonden aan de kaders die de overheid gaat stellen.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
T-MOB schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 00:33:
[...]

De bond heeft maar beperkt invloed. Als een Pool straks van de Engelse overheid niet zomaar in GB mag werken, dan geldt dat even goed voor Arek Milik als voor een willekeurige schilder.
Op dit moment is het zo dat in de meeste competities iets geregeld is om alleen spelers "van buiten" toe te laten die echt van meerwaarde zijn. In Nederland door een riant minimum salaris. In Engeland geldt een regeling dat alleen actieve internationals zijn toegestaan. Maar voor EU-spelers mogen dat soort beperkingen niet (van Europa). De Britse bond kan beslissen die beperking te laten vallen. Maar ze blijven hoe dan ook gebonden aan de kaders die de overheid gaat stellen.
Allemaal dingen die nog helemaal niet zeker zijn, Engeland kan ook een soort Noorwegen worden. Sowieso duurt de Brexit nog wel even en dan is maar de vraag hoe de exit er echt gaat uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Genoeg regels die nog aangepast zullen worden. Het is voorlopig allemaal gissen en niet meer dan dat.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:52
martinusz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:49:
Allemaal dingen die nog helemaal niet zeker zijn, Engeland kan ook een soort Noorwegen worden. Sowieso duurt de Brexit nog wel even en dan is maar de vraag hoe de exit er echt gaat uitzien.
Engeland een soort Noorwegen maken doet geen recht aan het referendum. De problemen die men heeft met de EU omtrend contributie, migranten en bureaucratie blijven dan ongewijzigd, dat zou ordinair kiezersbedrog zijn dus dat zal wel gebeuren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 16:44
ph4ge schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Engeland een soort Noorwegen maken doet geen recht aan het referendum. De problemen die men heeft met de EU omtrend contributie, migranten en bureaucratie blijven dan ongewijzigd, dat zou ordinair kiezersbedrog zijn dus dat zal wel gebeuren.
Ik denk dat wat hij ermee bedoelt is dat het VK een bedrag per jaar gaat betalen om toegang te houden tot de EU op gebied van handel (zoals Noorwegen ook doet).
Maar dat ze geen overige contributie hoeven te betalen en zich niet aan de immigratie wet etc van de EU hoeven te houden.

Het is niet alles 1 ding. Het zijn nu voor de Britten aparte punten waarover ze met de EU kunnen onderhandelen. Mochten ze toch afspraken maken met de EU dan zijn ze echt niet verplicht alles te accepteren.
En dat een Brexit betekend dat buitenlandse voetballers opeens weg moeten is onzin. Dat is onzin die word aangewakkerd door zaakwaarnemers die elke onzin aangrijpen om hun cliënt te verlokken tot een transfer, zodat hij centjes kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Vd Hoorn zo goed als zeker op weg naar Swansea voor maar 2.5 miljoen, had volgens mij toch zeker rond de 5 mogen liggen, heeft het afgelopen seizoen toch zeer verdienstelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gynnad schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:55:
Vd Hoorn zo goed als zeker op weg naar Swansea voor maar 2.5 miljoen, had volgens mij toch zeker rond de 5 mogen liggen, heeft het afgelopen seizoen toch zeer verdienstelijk gedaan.
Gekocht voor 4 toch? ai ai... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

P.O. Box schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 22:08:
[...]

het is volgens mij niet tegen de regels en gebeurt af en toe ook wel. Bijv. Gouden Gids geel bij Feyenoord. En ik meen groen wit ten tijde van stad rotterdam verzekeringen. Maar vaak gebeurt het idd niet. Bij Ajax heb ik iig het gevoel dat niet de hoofdsponsor invloed heeft op het uitshirt maar dat voornamelijk Adidas (als sponsor) de kleurstelling bepaalt.
Ajax ten tijde van ABN had dit

Afbeeldingslocatie: http://www.ajaxmuseum.nl/wp-content/uploads/2012/02/ajax_1991_1993_A.jpg

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:55:
Denk dat hij het daar wel goed gaat doen.
Heeft het in de 2e seizoenshelft goed gedaan en zolang hij niet hoeft op te bouwen is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
martinusz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 17:33:
[...]

Gekocht voor 4 toch? ai ai... |:(
Inderdaad, daarom snap ik ook niet waarom ie voor dat bedrag weg gaat. Of ze moeten een flinke doorverkoop percentage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:56
Gynnad schreef op zondag 26 juni 2016 @ 04:13:
[...]

Inderdaad, daarom snap ik ook niet waarom ie voor dat bedrag weg gaat. Of ze moeten een flinke doorverkoop percentage hebben.
Waarom niet, gewoon je verlies nemen op een speler die in het algemeen werd bestempeld als miskoop.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Precies zoals wees bij dat je überhaupt nog geld krijgt. :D

Daarnaast hangt een prijs ook van het contract af natuurlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Maar als je uitgaat van hoeveel geld Swansea wel niet heeft en dat ze nu zo'n breedteversterking voor een appel en een ei kunnen doen, lijkt het toch wat slecht onderhandeld.
Nou is Van De Hoorn geen wereldspeler natuurlijk, maar op z'n minst de aanschaf er uit halen had best gekund lijkt me. Het is niet dat hij per se weg moest of een stap moest gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen idee of er meer rek in zat, als dat daadwerkelijk zo was dan is het slecht onderhandeld inderdaad. Maar dat een club geld heeft betekent niet automatisch dat ze het ook willen geven aan je. Kijk maar naar Ajax zelf. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Goed voor het Nederlands voetbal dat Bruma naar Wolfsburg gaat overigens. Als hij zich daar gaat doorontwikkelen, gaat hij heel belangrijk worden voor het NL elftal. Op naar het WK :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:28
Deadsy schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 14:15:
[...]

Ik denk dat wat hij ermee bedoelt is dat het VK een bedrag per jaar gaat betalen om toegang te houden tot de EU op gebied van handel (zoals Noorwegen ook doet).
Maar dat ze geen overige contributie hoeven te betalen en zich niet aan de immigratie wet etc van de EU hoeven te houden.

Het is niet alles 1 ding. Het zijn nu voor de Britten aparte punten waarover ze met de EU kunnen onderhandelen. Mochten ze toch afspraken maken met de EU dan zijn ze echt niet verplicht alles te accepteren.
En dat een Brexit betekend dat buitenlandse voetballers opeens weg moeten is onzin. Dat is onzin die word aangewakkerd door zaakwaarnemers die elke onzin aangrijpen om hun cliënt te verlokken tot een transfer, zodat hij centjes kunnen vangen.
Tja, Noorwegen/Zwitserland etc is ook een gevalletje alles of niets: Dus in Schengen, vrij verkeer van goederen én personen etc. En ik vermoed dat de EU als alles doorzet dat ook als inzet zal hebben met de onderhandelingen. Een soort EU-lidmaatschaplight (alle lusten en lasten, behalve het formele lidmaatschapssticker én geen stemrecht). Maar gezien de impact en het imago van de Premier League zal daar absoluut een uitzondering voor gemaakt gaan worden als GB daadwerkelijk uit de EU stapt. Zelfs in Nederland is er voor de BVO's een uitzondering gemaakt op de arbeidsmarktwetgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow, dat is wel nieuws: Messi stopt als international.

Geen Messi bij het WK2018, dat zal wennen worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

gambieter schreef op maandag 27 juni 2016 @ 11:02:

Tegen die tijd is hij vast alweer bijgedraaid, die jongen is gewoon teleurgesteld.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Blanc ontslagen bij PSG. In februari nog verlengd en in 3 jaar tijd 3x de titel, 3x de beker en 2x de supercup maar heeft dit jaar geen CL gewonnen en mag dus vertrekken.
Krijgt wel zijn volledig uitstaande salaris mee van 22mln.

Die eigenaar heeft er echt geen verstand van. PSG heeft een top selectie voor Frankrijk maar voor de CL is het echt wel minder dan Real, Barca, Bayern etc.
Kan me zelfs voorstellen dat ze er met het vertrek van Zlatan op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW

En Mascherano ook, en ook Aguero. En daarbij volgens de geruchten Higuain, Lavezzi en Biglia die op het punt staan om te stoppen als internationals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan gaat er even een hele generatie vandoor, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Lijkt het NL elftal wel :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:56
gambieter schreef op maandag 27 juni 2016 @ 17:26:
Dan gaat er even een hele generatie vandoor, zeg.
Higuain, Aguerro zijn ook 28, ze spelen daar toch om het jaar een continentaal toernooi ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ik vind het triest als je op die leeftijd je land al in de steek laat, het enige wat ik kan bedenken is dat ze het niet eens zijn met de bondscoach. Je zou namelijk trots moeten zijn dat je voor je land mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-05 16:49
Gynnad schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 16:42:
Ik vind het triest als je op die leeftijd je land al in de steek laat, het enige wat ik kan bedenken is dat ze het niet eens zijn met de bondscoach. Je zou namelijk trots moeten zijn dat je voor je land mag spelen.
Ik heb het inderdaad niet zo op bedanken voor de nationale ploeg. Als je nog goed genoeg bent om hem beter te laten zijn zou ik gewoon altijd beschikbaar zijn.
Eventuele individuele problemen met een bondscoach kunnen natuurlijk wel, maar ook dan zou je eigenlijk moeten bedanken om onder die bondscoach te spelen i.p.v. überhaubt ooit nog in het nationale team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
De AFA is één grote puinhoop. Al enkele jaren zitten ze daar zonder voorzitter nadat de oude voorzitter wegens corruptie is opgepakt/weg gegaan. Messi heeft het hele toernooi al duidelijk af zitten geven op de bende bij de AFA en is het nu dus ook echt zat. Hopelijk is het gewoon een statement en is hij in 2018 er gewoon bij. Zou eeuwig zonde zijn als dat niet het geval is. Net als Aguero trouwens. Higuain iets minder na al zijn missers in finales :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Mogen ze dat niet zelf bepalen? Niet iedereen loopt over van het nationalisme. Daarnaast krijgen zie hier geen (of minder) geld voor dan wanneer ze bij hun eigen ploeg spelen, is er een grotere kans op blessures (na een zwaar seizoen ben je hier toch sneller bevattelijk voor), is er minder tijd voor vakantie etc. Het is wel een opoffering en kan mij voorstellen dat zeker niet iedereen hier op zit te wachten. Zeker als je ook nog eens weet dat je een hele shitstorm over je heen gaat krijgen als je niet de man van het toernooi gaat worden omdat men niet meer tevreden is als iets anders dan de hoofdprijs.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Als je het mij vraagt is Messi er gewoon bij in Rusland. Ik denk dat hij uit teleurstelling na zijn 4e verloren finale geroepen heeft dat hij stopt, denk dat hij zich ergens volgend jaar wel weer aanmeldt.
Niet dat ik ze (zelfs niet met Messi) wereldkampioen zie worden in Rusland, maar goed.

Toch eeuwig zonde, zal altijd aan hem blijven plakken. Toch opvallend dat de grootste spelers van deze generatie in hun nationale teams er minder van bakken (wat imho meer door de medespelers komt). Messi, Ronaldo, Zlatan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
KingKoning schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:56:

Toch eeuwig zonde, zal altijd aan hem blijven plakken. Toch opvallend dat de grootste spelers van deze generatie in hun nationale teams er minder van bakken (wat imho meer door de medespelers komt). Messi, Ronaldo, Zlatan.
Zlatan en Ronaldo hebben bij hun nationale team dan ook mindere spelers dan bij hun club. Je hebt goede mede spelers nodig om te kunnen presteren. Zet Messi bij Excelsior en dan zal hij ook niet zo goed zijn als nu bij Barca ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:01
Wat was het een goede zet van Chong om naar United te gaan zeg.

De portemonnee is getrokken door Mourinho, haalt allemaal 25 plussers. De jeugd kan het daar gaan vergeten.

Blind, Fosu-Mensah en kornuiten doen er goed aan daar zsm weg te wezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Alsof hij gehaald is voor het eerste? Daar had hij bij Feyenoord al niet eens uitzicht op, laat staan bij MU.
Verder is het wel bekend dat Mourinho liever aankopen doet en minder focust op de jeugd, dus kan het wel een zet zijn voor spelers daar om een stap te maken.
Blind red het misschien nog wel door z'n multi-inzetbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
Zlatan, Mourinho en Mhikitaryan zijn al naar United. Die laatste is volgens mij nog niet 100%
Ik weet nu niet of ik hier warm van zal lopen. De club van Mourinho is voor mij al direct een no-go met zijn bullshit en aanvallend zal het wel allemaal weer niet worden a.k.a bus parking 280.000

Nee, maar die Mhikitaryan vind ik zo slecht. Heeft zich wat mij betreft niet bewezen bij Dortmund en gaat nu naar United. Hopelijk wordt het een puinzooi bij United, want dit verdient een grote club als hun niet. Ik word spontaan fan van City.. ;(

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mosin schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:47:
Zlatan, Mourinho en Mhikitaryan zijn al naar United. Die laatste is volgens mij nog niet 100%
Ik weet nu niet of ik hier warm van zal lopen. De club van Mourinho is voor mij al direct een no-go met zijn bullshit en aanvallend zal het wel allemaal weer niet worden a.k.a bus parking 280.000

Nee, maar die Mhikitaryan vind ik zo slecht. Heeft zich wat mij betreft niet bewezen bij Dortmund en gaat nu naar United. Hopelijk wordt het een puinzooi bij United, want dit verdient een grote club als hun niet. Ik word spontaan fan van City.. ;(
[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2015/2016 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Jansen alsnog naar Tottenham voor 19.5 miljoen lees ik. Wat een geld! Ben heel benieuwd of hij daar gaat slagen. Wel een mooi avontuur voor hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:33

.Vind je?

Meeste voetballers zorgen dat ze fast money maken en gaan vervolgens stoppen..
Was te verwachten toch, verdiend genoeg aan shampoo en chips reclame, voetbal als extraatje is dan te vermoeiend.

Sorry, maar voetbal is echt niet meer wat het 15-20 jaar geleden was, de lol is er nu toch wel vanaf mag ik hopen voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy

Family Guy

JeroenC schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:26:
[...]

Sorry, maar voetbal is echt niet meer wat het 15-20 jaar geleden was, de lol is er nu toch wel vanaf mag ik hopen voor iedereen?
Voetbal is nog steeds gewoon voetbal. Twee keer elf spelers die proberen het leer in elkaars doel te werken.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:33
Family Guy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:28:
[...]

Voetbal is nog steeds gewoon voetbal. Twee keer elf spelers die proberen het leer in elkaars doel te werken.
Nou daar heb ik mijn twijfels over of dat nog altijd het doel is.
Volgens mij was dat vroeger de bedoeling, nou toch al een aantal jaartjes niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Lekkerboeie86 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:22:
Jansen alsnog naar Tottenham voor 19.5 miljoen lees ik. Wat een geld! Ben heel benieuwd of hij daar gaat slagen. Wel een mooi avontuur voor hem :)
AZ was nog niet akkoord met Tottenham, vond 18 miljoen te weinig, tot de frustratie van Janssen.
Hij kon ook naar PSG, maar daar had Janssen vervolgens zelf geen trek aan, om AZ tegen te werken.
West Ham zou al boven de 20 miljoen geboden hebben.

Het s maar de vraag of het een leuk avontuur wordt, cashen zal hij -en AZ- in ieder geval wel. Je bent wel overal de tweede keus en wordt niet gehaald voor de basis.

@Messi
Komt waarschijnlijk al weer terug op zijn beslissing, na demonstraties(?) in zijn thuisland zou hij ineens toch wel weer uit willen komen voor Argentinië en zich willen richten op het WK2018. Als het waar is...
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder