[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 101 Laatste
Acties:
  • 171.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:51

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

JeroenC schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Nou daar heb ik mijn twijfels over of dat nog altijd het doel is.
Volgens mij was dat vroeger de bedoeling, nou toch al een aantal jaartjes niet meer?
Verklaar je nader? Het spel is nauwelijks veranderd. Ik ben liefhebber van het spelletje dat de voetballers spelen, en als zij dan besluiten te stoppen veranderd het spelletje niet.

Waar helden vallen, staan anderen op. Messi zal vervangen worden.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zo boos word ik hier van :( http://www.telegraaf.nl/t...tml#voetbal/227/fixtures/
Een toeschouwer had een opblaasbare banaan op het veld gegooid, die in de buurt terechtkwam van de donkere speler Gervinho van AS Roma.
Die banaan lag er gewoon al. Er werd niks gegooid richting een speler. En dan toch nog straf krijgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
PWM schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:43:
Zo boos word ik hier van :( http://www.telegraaf.nl/t...tml#voetbal/227/fixtures/

[...]

Die banaan lag er gewoon al. Er werd niks gegooid richting een speler. En dan toch nog straf krijgen 8)7
Sowieso snap ik het hele "banaan" verhaal niet. Ik zie het racisme ding niet. Als er een aardbei naar zn hoofd had gehad was het ook racisme? Het is allemaal erg ver gezocht.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-06 21:23
PWM schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:43:

[...]

Bovendien is inmiddels aangetoond dat een zwarte man de banaan had meegenomen...

Moreel voelt dit helemaal fout natuurlijk, maar het belangrijkste is geen straf.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:41
ph4ge schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:07:
[...]

Bovendien is inmiddels aangetoond dat een zwarte man de banaan had meegenomen...

Moreel voelt dit helemaal fout natuurlijk, maar het belangrijkste is geen straf.
Nou ja, de boete van 50.000 is gehandhaafd en er is een voorwaardelijke straf van 3 jaar. Daarmee zijn ze in principe dus schuldig bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
KingKoning schreef op maandag 04 juli 2016 @ 12:11:
Nou ja, de boete van 50.000 is gehandhaafd en er is een voorwaardelijke straf van 3 jaar. Daarmee zijn ze in principe dus schuldig bevonden.
Ja, ze zijn schuldig bevonden, maar de straf is omgezet naar voorwaardelijk dus hopelijk kom je er ongeschonden vanaf. Die 50.000 euro is volgens mij voor het gooien van andere voorwerpen en het blokkeren van de trappen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:37
Dat voorwaardelijke blijft wel voor 3 jaar, dus grote kans dat die er nog wel daadwerkelijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:22
Ik vind het sowieso eng dat de UEFA dit als racisme kan bestempelen. Ieder weldenkend mens in Nederland had niet eens aan racisme gedacht. Dan is de UEFA zelf juist racistisch bezig. Want zij zijn degene die die link leggen.
Ik vind dit hetzelfde als de zwarte pieten discussie. Ik heb zelf nooit een racistische link gelegd met zwarte piet (zwart als roet; schoorsteen) en gekleurde mensen. Maar omdat een relatief klein deel van de donkere Nederlander (in de Randstad) opeens erg goed door onze media gevonden wordt is het ineens een issue.

In ander nieuws: Europese Commissie: geen ongeoorloofde staatssteun PSV

[ Voor 5% gewijzigd door Fleximex op 04-07-2016 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:33

Pubbert

random gestoord

Mooi nieuws, PSV had hiervoor al 5 Miljoen opzij gezet, die nu de komende 5 jaar vrij komt (1 miljoen per jaar)

[ Voor 17% gewijzigd door Pubbert op 04-07-2016 12:46 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gaan we nu serieus net doen alsof een link tussen bananen en de getinte medemens niet algemeen bekend is?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Die link kun je wel leggen misschien, maar dat houdt nie t in dat die banaan bij Feyenoord ook met racisme te maken heeft?
Het is gewoon zoeken naar iets, en dat gaat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo kan je ook gaan redeneren dat de oerwoudgeluiden ook helemaal niet racistisch zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 20:55
Gonadan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:24:
Zo kan je ook gaan redeneren dat de oerwoudgeluiden ook helemaal niet racistisch zijn.
Wil jij nu nog steeds beweren dat die banaan in DIT geval racistisch was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Veel zaken worden helemaal opgeblazen. Als een Hollander een stuk kaas of een doos met drop naar zn hoofd krijgt, kan hij zich ook gediscrimineerd voelen, maar dat betekend niet dat het ook discriminatie is.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:35:
[...]

Veel zaken worden helemaal opgeblazen. Als een Hollander een stuk kaas of een doos met drop naar zn hoofd krijgt, kan hij zich ook gediscrimineerd voelen, maar dat betekend niet dat het ook discriminatie is.
Volgens deze redenatie kan je alle interpetaties voor discriminatie wel wegbagataliseren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:26:
Wil jij nu nog steeds beweren dat die banaan in DIT geval racistisch was?
Hoezo nog steeds? Dit is de eerste keer dat ik er überhaupt wat over zeg. :?

Ik reageer slechts op het enorme bochten wringen van de fans wat ik zie gebeuren. Je kunt prima discussiëren of iets daadwerkelijk met een racistische insteek gedaan is, maar je kunt niet gaan ontkennen dat het een racistisch gebaar was.
Napo schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:37:
Volgens deze redenatie kan je alle interpetaties voor discriminatie wel wegbagataliseren...
qft

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Gonadan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Ik reageer slechts op het enorme bochten wringen van de fans wat ik zie gebeuren. Je kunt prima discussiëren of iets daadwerkelijk met een racistische insteek gedaan is, maar je kunt niet gaan ontkennen dat het een racistisch gebaar was.
Jahoor dat kan je gewoon ontkennen en dat zou ik ook blijven doen want dat was het niet. Jijkent duidelijk niet de traditie hiervan in de Kuip en bent op zoek naar iets om het toch zo te laten lijken. Jammer dat je ook zo'n media slachtoffer bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Het is ook een dunne lijn tussen boegeroep en oerwoudgeluiden. Het gaat om de context.

Uiteindelijk kan je overal racisme van maken, maar simpelweg een opblaasbanaan kan niet per definitie racistisch zijn. Het gaat om de context, en dat is duidelijk uit zn verband getrokken. Je lost echt racisme niet op door overal maar het labeltje racisme op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

rikoos schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:59:
Jahoor dat kan je gewoon ontkennen en dat zou ik ook blijven doen want dat was het niet. Jijkent duidelijk niet de traditie hiervan in de Kuip en bent op zoek naar iets om het toch zo te laten lijken. Jammer dat je ook zo'n media slachtoffer bent.
Die traditie interesseert mij ook niet, het gaat mij om de objectieve feiten. Er zijn genoeg tradities waar de lokalen geen kwaad in zien maar buitenstaanders wel, genoeg discussies de laatste tijd om daar voorbeelden van te hebben.

Het is jammer dat je gelijk weggezet wordt als mediaslachtoffer omdat je het niet eens bent met de Feyenoorders. Het is ook jammer dat er meteen gedacht wordt aan zoeken om Feyenoord dwars te zitten. :)
ph4ge schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:05:
Het is ook een dunne lijn tussen boegeroep en oerwoudgeluiden. Het gaat om de context.

Uiteindelijk kan je overal racisme van maken, maar simpelweg een opblaasbanaan kan niet per definitie racistisch zijn. Het gaat om de context, en dat is duidelijk uit zn verband getrokken. Je lost echt racisme niet op door overal maar het labeltje racisme op te plakken.
Helemaal mee eens. Maar je lost het al helemaal niet op door te gaan ontkennen dat bananen een racistisch symbool kunnen zijn. Dat was waar ik op reageerde. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:22
Gonadan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:09:
Gaan we nu serieus net doen alsof een link tussen bananen en de getinte medemens niet algemeen bekend is?
Natuurlijk leg je die link wel. Maar dat doe je één keer in je hoofd, uit je niet en je gaat verder met je leven. Dat is niet racistisch. Wat de UEFA doet wel. Zij hebben die gedachte blijkbaar ook, maar zij acteren op basis van die gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:16:
Helemaal mee eens. Maar je lost het al helemaal niet op door te gaan ontkennen dat bananen een racistisch symbool kunnen zijn. Dat was waar ik op reageerde. :)
Je gaat Boedisten ook niet veroordelen voor Nazisme omdat er hakenkruizen op hun tempels staan. Context, het gaat allemaal om context. Een fysieke banaan is al iets heel anders dan een vrolijke opblaasbanaan en gericht gooien is iets anders dan een banaan die in een hoekje waait en vervolgens door de scheidsrechter wordt gegeven aan een zwarte speler aan het andere kant van het veld, terwijl er ook een aantal zwarte spelers bij Feyenoord in het veld staan.

Bananas! Why Manchester City are feeling fruity again Bananen horen bij bepaalde voetbalculturen en meestal hoor je niemand (negatief) over. Degene die het verband met racisme knutselt is zelf racistisch bezig.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 04-07-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:44:
Je gaat Boedisten ook niet veroordelen voor Nazisme omdat er hakenkruizen op hun tempels staan. Context, het gaat allemaal om context. Een fysieke banaan is al iets heel anders dan een vrolijke opblaasbanaan en gericht gooien is iets anders dan een banaan die in een hoekje waait en vervolgens door de scheidsrechter wordt gegeven aan een zwarte speler aan het andere kant van het veld, terwijl er ook een aantal zwarte spelers bij Feyenoord in het veld staan.
Als je een tempel met hakenkruizen tegen komt dan denk je wel aan het naziregime. Uiteindelijk kan je de context achterhalen en tot de ontdekking komen dat het niet zo bedoeld is. Prima, maar je kunt niet ontkennen dat het symbool wel degelijk die lading heeft.

Nogmaals voor de overbodige duidelijkheid: dat ontkennen is het enige waar ik op reageerde.

Ik heb totaal niet de behoefte om meegesleurd te worden in een gekleurde discussie of dit specifieke voorval nu wel of geen racistische klank had.
Bananas! Why Manchester City are feeling fruity again Bananen horen bij bepaalde voetbalculturen en meestal hoor je niemand (negatief) over. *knip*
Die laatste zin typte je er later bij, ik zou hem weer weghalen. Het is een van de zwakste argumenten in een dergelijke discussie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Gonadan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:16:
[...]

Die traditie interesseert mij ook niet, het gaat mij om de objectieve feiten. Er zijn genoeg tradities waar de lokalen geen kwaad in zien maar buitenstaanders wel, genoeg discussies de laatste tijd om daar voorbeelden van te hebben.

Het is jammer dat je gelijk weggezet wordt als mediaslachtoffer omdat je het niet eens bent met de Feyenoorders. Het is ook jammer dat er meteen gedacht wordt aan zoeken om Feyenoord dwars te zitten. :)
Nu doe je dus wat ik precies bedoel, je zegt dat je objectief kijkt maar dat doe je dus niet want jij maakt de associatie dat een opblaas banaan een rascistische daad zou zijn en daar ga je dus scheef. Precies wat de media ook doet en dus op deze manier een beeld heeft neergezet wat alleen mensen zien die dat willen zien. Hoe hard mensen ook roepen dat het niet zo is, blijft het toch een kwalijke daad die bestraft moet worden en daarom doelde ik op media slachtoffer. Hoe rascistisch moet men Feyenoord 20 jaar geleden wel niet hebben gevonden toen deze bananen leverancier sponsor was van Feyenoord en deze bananen gratis voor de wedstrijd uitdeelde om rond te gooien in het stadion. Het is dus een taak van de scheids (of UEFA in dit gevaal) om dit te weten en niet gelijk op basis van zijn eigen (verkeerde) interpretatie een club zo ten schande te gooien in Europa.

PS ik zeg absoluut niet dat er niets gebeurt in de Nederlandse stadions wat niet correct is (sterker nog ik weet het zeker dat er teveel foute zaken gebeuren) alleen op dit punt zit men totaal mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

rikoos schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:13:
Nu doe je dus wat ik precies bedoel, je zegt dat je objectief kijkt maar dat doe je dus niet want jij maakt de associatie dat een opblaas banaan een rascistische daad zou zijn en daar ga je dus scheef. Precies wat de media ook doet en dus op deze manier een beeld heeft neergezet wat alleen mensen zien die dat willen zien. Hoe hard mensen ook roepen dat het niet zo is, blijft het toch een kwalijke daad die bestraft moet worden en daarom doelde ik op media slachtoffer. Hoe rascistisch moet men Feyenoord 20 jaar geleden wel niet hebben gevonden toen deze bananen leverancier sponsor was van Feyenoord en deze bananen gratis voor de wedstrijd uitdeelde om rond te gooien in het stadion. Het is dus een taak van de scheids (of UEFA in dit gevaal) om dit te weten en niet gelijk op basis van zijn eigen (verkeerde) interpretatie een club zo ten schande te gooien in Europa.

PS ik zeg absoluut niet dat er niets gebeurt in de Nederlandse stadions wat niet correct is (sterker nog ik weet het zeker dat er teveel foute zaken gebeuren) alleen op dit punt zit men totaal mis.
Nee, pertinent nee, absoluut niet. Daar staat werkelijk niets van wat ik geschreven heb.
Lees alsjeblieft mijn posts nauwkeurig of reageer er niet op, ik laat mij niet meeslepen in deze metadiscussie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Gonadan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:18:
[...]

Nee, pertinent nee, absoluut niet. Daar staat werkelijk niets van wat ik geschreven heb.
Lees alsjeblieft mijn posts nauwkeurig of reageer er niet op, ik laat mij niet meeslepen in deze metadiscussie. :)
Prima als je het anders bedoelde (excuses dan) echter lees ik echt dat je het over objectief kijken hebt maar wel de daad als rascistisch uit te leggen vindt en dat is niet objectief .... Vandaar mijn reactie .... Maar goed, ik hou er ook over op ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:44
Van der Wiel heeft getekend bij Fenerbahçe.
Dat is dus ook een duidelijk teken dat geen enkele leuke club echte interesse in hem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Gonadan schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:57:
[...]

Geheel eens. Ik vind het schrijnend, de wijze waarop men recht probeert te praten wat krom is. En geel.

Een banaan is in het heden een racistisch symbool (banaan -> aap -> donkere medemens, voor degenen die onnozelheid veinzen), veel gebruikt in voetbalstadions om donkere jongens te schofferen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:49
Vitesse heeft zich gemeld bij Ajax om van Rhijn over te nemen. Misschien niet verkeerd om een 'tussen' jaar te hebben om daarna naar het buitenland te verkassen.

Al zie ik hem liever direct naar het buitenland gaan..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voor Ajax zal het niet heel veel uit maken. Is meer of hij daar zelf op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ajax is er achter dat Veltman eigenlijk een back is dus hebben ze over. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:36
Galatasaray heeft Wesley Sneijder een boete van ruim twee miljoen euro opgelegd wegens het onjuist vertegenwoordigen van de club.
http://www.telegraaf.nl/t...oete_voor_Sneijder__.html

Voor 7 gele kaarten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 20:55
Anoniem: 654400 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Geheel eens. Ik vind het schrijnend, de wijze waarop men recht probeert te praten wat krom is.
Wat de UEFA ook mag denken : er valt NIETS recht te praten. Er is namelijk totaal geen racistische intentie geweest, zowel bij de gooier niet als de leverancier van de bananen niet. Het mag misschien dom zijn maar dat is wat anders.

Als ik Feyenoord was zou ik zelfs naar de burgerrechter stappen. Het is alsof je ten onrechte van verkrachting beschuldigd wordt. Die aanklacht moet van tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:41
Als het blijkbaar een soort van "toeval" is, wat Feyenoord probeert te betogen, dan is het wel echt oerstom. Er is een gegeven historie van bananen die op voetbalvelden gegooid worden naar donkere spelers, met een overduidelijke racistisch intentie. Dan kan je zeggen dat het dit keer een soort van toeval is, maar dat zo'n ding überhaupt in het stadion is, en vervolgens ook nog is op het veld terecht komt, is echt heel erg dom.

Dat gezegd hebbende: De UEFA heeft dit voorval natuurlijk ook gebruikt om Feyenoord nog even aan te pakken voor wat er rondom de uitwedstrijd destijds in Rome is gebeurd. Ze mogen officieel een club alleen aanpakken voor wat er in stadions gebeurt, maar je maakt mij niet wijs dat dat niet heeft meegespeeld bij de beslissing van de UEFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Anoniem: 654400 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 19:35:
[...]

Geheel eens. Ik vind het schrijnend, de wijze waarop men recht probeert te praten wat krom is. En geel.

Een banaan is in het heden een racistisch symbool (banaan -> aap -> donkere medemens, voor degenen die onnozelheid veinzen), veel gebruikt in voetbalstadions om donkere jongens te schofferen. Klaar.
Het gaat over Feyenoord dus deze reactie was te verwachten van jou als je jou eerdere reactie over Feyenoord leest ;w Gelukkig ziet iemand die objectief is en er wel verstand van heeft, namelijk een rechter, het wel correct en is dus niets aan de hand.

Oerwoud geluiden okay maar dit is echt onzin wat jij beweert. Je weet dat een ex sponsor deze bananen gewoon uitdeelde? Een bananen leverancier is dus fout bezig als hij promotie materiaal verspreid waar donkere mensen zijn? Helemaal raar dat jij die relatie legt en zal mijn vrouw heel blij mee zijn want die is namelijk behoorlijk donker en deze relatie niet legt maar ook aangeeft dat men wel heel ver aan het zoeken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

KingKoning schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:38:
maar dat zo'n ding überhaupt in het stadion is, en vervolgens ook nog is op het veld terecht komt, is echt heel erg dom.
Dus dit, wat al tientallen jaren gebeurt, mag niet meer:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B-zSoifXIAExhhH.jpg

Gewoon omdat er aanstoot aan genomen zou kunnen worden. Nee, zo komen we wel ergens.

En als er een gezellige strandbaldag is is het vak, zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.lunaticnews.nl/files/fotoverslagen/20002010/20092010/FCUtrecht-Feyenoord/utrfey2009-10012.jpg

moeten we dus gaan uitkijken welk opblaasding wel binnen mag en welke niet. Ik zie een banaan ertussen, dus sowieso zeer gevaarlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 05-07-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De geuzennaam in Amsterdam wordt ook al tientallen jaren gebruikt, wat is je punt?

Overigens ben ik geen voorstander van de straf die opgelegd wordt, maar de argumenten die gevoerd worden zijn wel erg vaak van bedenkelijk niveau.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
KingKoning schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:38:
Als het blijkbaar een soort van "toeval" is, wat Feyenoord probeert te betogen, dan is het wel echt oerstom. Er is een gegeven historie van bananen die op voetbalvelden gegooid worden naar donkere spelers, met een overduidelijke racistisch intentie. Dan kan je zeggen dat het dit keer een soort van toeval is, maar dat zo'n ding überhaupt in het stadion is, en vervolgens ook nog is op het veld terecht komt, is echt heel erg dom.

Dat gezegd hebbende: De UEFA heeft dit voorval natuurlijk ook gebruikt om Feyenoord nog even aan te pakken voor wat er rondom de uitwedstrijd destijds in Rome is gebeurd. Ze mogen officieel een club alleen aanpakken voor wat er in stadions gebeurt, maar je maakt mij niet wijs dat dat niet heeft meegespeeld bij de beslissing van de UEFA.
Ik heb een flinke Google search gedaan, maar nergens in de wereld kan ik een voorbeeld vinden van een wedstrijd waar een opblaasbanaan in verband werd gebracht met racisme. Wel in diverse landen bij diverse clubs dit soort acties, maar dan alleen maar positief commentaar.

In met name Rusland en Italië wordt wel een enkele keer iets met een echte bananen gegooid, maar dat maakt het nog niet een onderdeel van Nederlandse voetbalcultuur. Overigens is een van de weinige keren dat er een dader daadwerkelijk gepakt is hij vrijgesproken van racisme omdat hij zei dat hij toevallig een banaan bij zich had en die alleen uit frustratie het veld op gooide.

In Nederland is voor zover ik kon vinden maar 1 keer een incident in het voetbal geweest met echte bananen die als racisme is bestempeld, bij Quick Boys in 2005. Ik heb nog wat incidenten gevonden waar men wortelen gooide naar Ed de Goei (Het Konijn), maar verder geen incidenten met groente of fruit in Nederland en bij Feyenoord.

Het feit dat het nota bene een zwarte man was die de banaan bij zich had, dat het een veelvoorkomende actie is bij Feyenoord en andere clubs en dat zwarte (oud) spelers van Feyenoord het ook positief opvatten illustreert wel dat het niet per definitie racisme is. Bovendien is een ballon helemaal niet gericht te gooien en kwam hij ook helemaal niet bij een zwarte speler terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Flinke tegenvaller voor Vermeer:
Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/ecixeqka1pf5_wd640.jpg/vermeer-half-jaar-kant-met-gescheurde-achillespees.jpg

Vermeer half jaar aan de kant met gescheurde achillespees

Kenneth Vermeer heeft dinsdag op de training een zware blessure opgelopen. De doelman van Feyenoord heeft een achillespees gescheurd en komt pas na de winterstop weer in actie.
http://www.nu.nl/sport/42...cheurde-achillespees.html
Gelukkig voor Feyenoord hebben ze een prima keeper aan Hahn, hetgeen het voor Vermeer dubbel zuur maakt. Met een beetje pech keept Hahn in de eerste seizoenshelft de sterren van de hemel en wordt het voor Vermeer lastig om weer terug te komen als eerste keeper. Ondanks het persoonlijke leed voor Vermeer ben ik zeker benieuwd hoe Hahn zich gaat profileren onder de lat bij Feyenoord.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Is Hahn alweer wedstrijdfit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
In januari stond 6 tot 9 maanden revalidatie, dus zal er inderdaad om hangen. Zuur voor Vermeer, gun je natuurlijk niemand, net z'n contract verlengd bij Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Joster schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:11:
Is Hahn alweer wedstrijdfit dan?
Nee, Hahn wordt ook pas op zn vroegst vlak voor de winterstop verwacht (eind oktober of later). De ervaren Hansson en jonge Bijlow moeten het gaan doen. Van Geel kreeg vrij veel commentaar op de relatief dure reserve keeper als vervanger voor Hahn, maar achteraf een goede zet geweest.

Al 2 flinke tegenvallers en het seizoen is nog niet eens begonnen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:55
Hopelijk gaan ze Victor Valdes halen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 12:59:
Ik heb een flinke Google search gedaan, maar nergens in de wereld kan ik een voorbeeld vinden van een wedstrijd waar een opblaasbanaan in verband werd gebracht met racisme.
Dan zou ik aan je zoektalent gaan werken.

hint: Engels

Serieus, Feyenoord fans, ik ben absoluut niet van mening dat dit specifieke geval als racisme bestempeld moet worden. Maar het fanatiek ontkennen van de link, mogelijkheid of überhaupt gedachte gaat onderhand zo ver dat een Godwin onmogelijk kan uitblijven. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

ph4ge schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Nee, Hahn wordt ook pas op zn vroegst vlak voor de winterstop verwacht (eind oktober of later). De ervaren Hansson en jonge Bijlow moeten het gaan doen. Van Geel kreeg vrij veel commentaar op de relatief dure reserve keeper als vervanger voor Hahn, maar achteraf een goede zet geweest.

Al 2 flinke tegenvallers en het seizoen is nog niet eens begonnen. |:(
Miazek staat ook nog onder contract van Feyenoord toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mars18 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:18:
Hopelijk gaan ze Victor Valdes halen.
Tuurlijk joh, of doe dan meteen De Gea. :+

Klinkt leuk omdat hij ook even in België zat, maar daar was hij verhuurd en betaalde MU nog zijn zo goed als volledige salaris.
Nu is hij transfervrij en kan men alleen het tekengeld al niet betalen, laat staan zijn salaris. Dat is natuurlijk geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Lucas Andersson voor 1.5 miljoen naar Grasshoppers. Zonde dat het altijd bij een talent is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gynnad schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 19:51:
Lucas Andersson voor 1.5 miljoen naar Grasshoppers. Zonde dat het altijd bij een talent is gebleven.
Dat mag je zeggen ja. Ik heb mij altijd afgevraagd waarom hij niet door brak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie argumenten van "in de jaren 80 in Manchester waren opblaasbananen een leuke traditie" tot "er zijn weinig incidenten geweest met opblaasbare bananen". Er zijn ook weinig incidenten geweest met bananen van play-doh. Doet er niet toe.

Je moet racistische symbolen gewoon weren uit voetbalstadions. Dat is helaas nodig. Elke club die zich daar niet aan houdt moet je bestraffen, klaar.

Dat Feyenoord de schijn tegen heeft door de knap beroerde reputatie van zijn fans, dat is jammer maar begrijpelijk. Het kwartje zal dus heel snel de andere kant op vallen als Feyenoord wordt beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:15
Zou de UEFA ook achter Manchester City aan gaan? https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=manchester+city+banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Het is toch allemaal onzin? Als je een racistisch symbool wilt zien, kun je het overal in zien...

Bananen? Katoenen shirts? Wit vuurwerk? Overwegend witte voetbal? Witte kiksen?

Houd toch eens op met die onzin. :F

Woah! Dit is niet misselijk: http://www.volkskrant.nl/...4e746890a54f8bd234cf565ae

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 06-07-2016 12:56 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan niet Ramzz, voor een moderator. Als je vindt dat een banaan alleen een racistisch symbool is als je het er in WIL zien, zoals zo veel dingen, dan sla je de plank wel heel erg mis.

Bananen zijn apenvoer. Laten dat nu net zijn zoals we in Nederland een paar 100 jaar tegen onze donkere medemens hebben aangekeken. En het bekende "Oe oe oe" slaat op apengeluiden.

[ Voor 195% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 06-07-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Niet mis nee, maar zoals het bericht al aangeeft valt het qua strafmaat wel mee.
Ja, een fikse boete, al is dat maar relatief weinig natuurlijk, en er wordt een celstraf gemeld, maar hij hoeft de cel niet daadwerkelijk in, als het hierbij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:37:
Kan niet Ramzz, voor een moderator. Als je vindt dat een banaan alleen een racistisch symbool is als je het er in WIL zien, zoals zo veel dingen, dan sla je de plank wel heel erg mis.

Bananen zijn apenvoer. Laten dat nu net zijn zoals we in Nederland een paar 100 jaar tegen onze donkere medemens hebben aangekeken. En het bekende "Oe oe oe" slaat op apengeluiden.
Maar het gaat om de context. Bananen zijn niet verboden, het maken van ''Oe Oe Oe'' geluiden ook niet.
Dat zijn an sich geen racistische symbolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
The insult is in the eye of the beholder. Het is een compleet onschuldig iets wat gretig door de spelers van AS Roma uit het verband is getrokken en geresulteerd heeft in de boete/voorwaardelijke schorsing. Maar het heeft absoluut geen racistische ondertoon/bedoeling.

Blijft mijn vraag staan, waarom wordt er dan niet opgetreden tegen Manchester City? Dan is het ineens niet meer racistisch?
https://uk.sports.yahoo.c...-city-fans-133250069.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Maar het gaat om de context. Bananen zijn niet verboden, het maken van ''Oe Oe Oe'' geluiden ook niet.
Dat zijn an sich geen racistische symbolen.
Volstrekt irrelevant, want in een voetbalstadion zijn het wel (zeer bekende) racistische symbolen en racisme is daar verboden.
JanW schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:52:
The insult is in the eye of the beholder. Het is een compleet onschuldig iets wat gretig door de spelers van AS Roma uit het verband is getrokken en geresulteerd heeft in de boete/voorwaardelijke schorsing. Maar het heeft absoluut geen racistische ondertoon/bedoeling.

Blijft mijn vraag staan, waarom wordt er dan niet opgetreden tegen Manchester City? Dan is het ineens niet meer racistisch?
https://uk.sports.yahoo.c...-city-fans-133250069.html
Dat is toch simpel? Omdat Manchester City nu net die ENE club is waar er ooit een echte opblaasbananentraditie is geweest rond 1980 ofzo. Als eerbetoon aan "the good old days" heeft de club nog een keer opblaasbananen uitgedeeld.

Maar als die naar donkere spelers van de tegenstander zouden zijn gegooid, zou er alsnog stront aan de knikker zijn geweest. En ja, dan is dat ook racistisch.

Vanwege die bekende traditie, die uniek is voor de club, en omdat de supporters van Man City LANG niet zo'n beroerde reputatie hebben als de Feyenoord-fans, wordt daar niet tegen opgetreden lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 06-07-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:44:
[...]

Niet mis nee, maar zoals het bericht al aangeeft valt het qua strafmaat wel mee.
Ja, een fikse boete, al is dat maar relatief weinig natuurlijk, en er wordt een celstraf gemeld, maar hij hoeft de cel niet daadwerkelijk in, als het hierbij blijft.
Het om had vrijspraak geëist, dan is 21 maanden cel voorwaardelijk wel fors.
Het heeft schijn van corruptie, de overheid die het geld nodig heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
En bij Feyenoord is het ook een traditie.

Maar deze discussie is in 2015 ook al een keer gevoerd en toen kwamen we op dezelfde herhaling van zetten uit. Schijnbaar zijn er spelers met lange tenen die denken dat je zo'n lichtgewicht opblaasbanaan gericht kan gooien en nemen er dan aanstoot aan. UEFA is er als de kippen bij en Feyenoord wordt gestraft, imo ten onrechte, maar niet iedereen is het daar mee eens.

Lijkt me verstandiger om deze discussie te stoppen, want ik voorspel dezelfde discussie als vorig jaar. Geen toevoeging aan dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Anoniem: 654400 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:37:

Maar jij slaat de plank evenzeer mis. Woorden kunnen verschillende lagen van betekenis hebben. De denotatie van een roos bijvoorbeeld is een bloem. Een roos heeft echter verschillende connotaties, zoals een symbool voor de liefde, maar ook voor de socialistische beweging. Maar een roos heeft ook negatieve connotaties. Hetzelfde gebeurt bij een banaan. De denotatie van een banaan is de vrucht van een bananenboom. Maar een banaan heeft verschillende - zowel positieve als negatieve - connotaties. In de voetballerij zijn ook die positieve als negatieve betekenissen voor de banaan. Het "let's go bananas" met de opblaasbananen, zoals we dat vanaf de jaren 80 bij verschillende Engelse clubs hebben gezien en die in mondjesmaat navolging kreeg in de rest van Europa, is enkel een positieve. Daarnaast heef de banaan ook in de voetballerij een negatieve betekenis, zoals de bananen die naar Stanley Menzo werden gegooid of zoals we die vooral in Italië of Rusland zien. Daar is de banaan een racistisch symbool. Ongeacht of je dat erin wilt zien of niet.

De discussie over de opblaasbanaan bij Feyenoord destijds is al uitvoerig gevoerd en ondanks de wellicht slechte reputatie van een deel van de aanhang van Feyenoord, geloof ik niet dat die banaan destijds enig vorm van racisme was.

Het weren van bananen uit een voetbalstadion lijkt me echter totaal geen goed idee, daarmee versterk je alleen maar de negatieve betekenis en het racistisch symbool van de banaan. Een banaan is niet slechts 'apenvoer' of een racistisch symbool. Er kan beter energie gestoken worden in de positieve connotatie van de banaan.

Kijk bijvoorbeeld naar Lonsdale, een boksmerk dat een hele negatieve betekenis had gekregen, doordat het veel door extreem-rechts gedragen werd. Een betekenis die het merk zelf - natuurlijk - dwars zat. Zij hebben het tij weten te keren door de "Lonsdale loves all colours" campagne en bijvoorbeeld de samenwerking met de boksafdeling van St. Pauli en een aantal linkse voetbalclubs in Duitsland. Die campagne is naar mijn idee succesvol geweest, er is geen rechtgeaarde extreem-rechts figuur meer dat Lonsdale draagt.

Nu is dat wellicht bij bananen wat lastiger, omdat over het algemeen achter fruit een wat minder goede reclame/marketing ondersteuning zit, maar in het geval van bananen - en dan met name Chiquita - is dat wellicht wat anders.

In de tussentijd, "Let's go bananas"

Afbeeldingslocatie: http://content.mcfc.co.uk/~/media/Images/Home/News/Club%20news/2015/NEW%202015-2016%20GALLERIES/Banana%20gallery%20v%20Everton/show%20me%20your%20bananas.ashx?h=281&w=500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Maak anders een apart topic aan over dit geneuzel, het heeft ondertussen 0,0 met voetbal te maken, waar dit topic over hoort te gaan. Sowieso is deze hele 'discussie' nu verzand in een welles/nietes fase, waar niemand op zit te wachten.

Wellicht kan een niet-bij-de-discussie-betrokken moderator deze discussie stoppen of verhuizen naar een apart topic... ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lateef schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:29:
[...]

Maar jij slaat de plank evenzeer mis. Woorden kunnen verschillende lagen van betekenis hebben. De denotatie van een roos bijvoorbeeld is een bloem. Een roos heeft echter verschillende connotaties, zoals een symbool voor de liefde, maar ook voor de socialistische beweging. Maar een roos heeft ook negatieve connotaties. Hetzelfde gebeurt bij een banaan. De denotatie van een banaan is de vrucht van een bananenboom. Maar een banaan heeft verschillende - zowel positieve als negatieve - connotaties. In de voetballerij zijn ook die positieve als negatieve betekenissen voor de banaan. Het "let's go bananas" met de opblaasbananen, zoals we dat vanaf de jaren 80 bij verschillende Engelse clubs hebben gezien en die in mondjesmaat navolging kreeg in de rest van Europa, is enkel een positieve. Daarnaast heef de banaan ook in de voetballerij een negatieve betekenis, zoals de bananen die naar Stanley Menzo werden gegooid of zoals we die vooral in Italië of Rusland zien. Daar is de banaan een racistisch symbool. Ongeacht of je dat erin wilt zien of niet.
Wat je zegt is dus: in de jaren 80 had de banaan op het voetbalveld een positieve connotatie, in het heden vooral een negatieve. Exact conform mijn mening.

Vroeger was "gay" een term die "aardig" betekende en veel meer niet, tegenwoordig wordt het gebruikt als scheldwoord en krijg je nogal eens ruzie als je hem naar iemand slingert.

Vroeger was voetbal sowieso nog veel onschuldiger, toen werd een scheidsrechter hooguit toegezongen met hi, ha, hondenlul. In het meer recente verleden cq het heden wordt er gezongen over de vrouw van de trainer van de tegenpartij, die net het gevecht tegen k*nker verloren heeft. Dat is het niveau waarop we zitten, alle smerigheid op tafel gooien om de tegenstander te ontregelen (ook bij PSV overigens, ik vergeef het die smeerlappen nooit @ Van Gaal). Racistische uitingen horen daar ook bij, de meest algemene zijn oerwoudgeluiden en daarna bananen op het veld.
De discussie over de opblaasbanaan bij Feyenoord destijds is al uitvoerig gevoerd en ondanks de wellicht slechte reputatie van een deel van de aanhang van Feyenoord, geloof ik niet dat die banaan destijds enig vorm van racisme was.
En waarom niet? En volgens wie? Alle verklaringen van Feyenoord zijn ongeloofwaardig, die preken alleen voor eigen parochie. Hij kwam er "toevallig" terecht. Waarde nul. Die speler voelt echt heel aardig aan of het racistisch was of niet, de scheidsrechter heeft daar ook een aardig idee bij. Gervinho keek ongetwijfeld even het publiek in. Volgens speler, teamgenoten en scheidsrechter was het racistisch.
Het weren van bananen uit een voetbalstadion lijkt me echter totaal geen goed idee, daarmee versterk je alleen maar de negatieve betekenis en het racistisch symbool van de banaan. Een banaan is niet slechts 'apenvoer' of een racistisch symbool. Er kan beter energie gestoken worden in de positieve connotatie van de banaan.
Dit meen je niet serieus toch?
Kijk bijvoorbeeld naar Lonsdale, een boksmerk dat een hele negatieve betekenis had gekregen, doordat het veel door extreem-rechts gedragen werd. Een betekenis die het merk zelf - natuurlijk - dwars zat. Zij hebben het tij weten te keren door de "Lonsdale loves all colours" campagne en bijvoorbeeld de samenwerking met de boksafdeling van St. Pauli en een aantal linkse voetbalclubs in Duitsland. Die campagne is naar mijn idee succesvol geweest, er is geen rechtgeaarde extreem-rechts figuur meer dat Lonsdale draagt.

Nu is dat wellicht bij bananen wat lastiger, omdat over het algemeen achter fruit een wat minder goede reclame/marketing ondersteuning zit, maar in het geval van bananen - en dan met name Chiquita - is dat wellicht wat anders.
Ik vind het een absurde suggestie, om het imago van de banaan te verbeteren zodat als een donkere speler een banaan naar zijn hoofd krijgt van schuimbekkende supporters, hij denkt: let's go bananas! Knettergek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Vanaf hier kan je lezen wat er destijds is gezegd: Quad in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2". Veel leesplezier. Verveel ons verder niet met je vervelende manier van discussiëren. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanW schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:00:
Vanaf hier kan je lezen wat er destijds is gezegd: Quad in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 deel 2". Veel leesplezier. Verveel ons verder niet met je vervelende manier van discussiëren. :w
Een vervelende manier van discussiëren? Ik denk dat deze posting voldoende zegt over ketels, potten en zwart zien. En hoezo "ons", koninklijk meervoud?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Han schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:56:
Wellicht kan een niet-bij-de-discussie-betrokken moderator deze discussie stoppen of verhuizen naar een apart topic... ;)
Je wens wordt vervuld :)

Modbreak:Deze moderator eet de banaan op. Einde van deze herhaling van zetten, en dat gaat voor iedereen op. Toch doorgaan is een enkele reis naar onze glanzende Trashcan.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 06-07-2016 19:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kunnen we niet een keer een wellesnietestopic openen? Kunnen een hoop discussies daar voortgezet worden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:51

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

(De aanvaller) Bruma lijkt toch in de interesse te liggen PSV, waar Turkse media meerdere malen gemeld hebben dat Galatasaray en PSV elkaar genaderd zijn in een transfersom. Galatasaray vraagt €6mln met doorverkooppercentage, PSV gaat (nog) niet akkoord.

Ook lijkt Lombaerts in de belangstelling van Schalke '04 gekomen te zijn.

Aantal ontwikkelingen omtrent de stilte rond PSV. Iemand een idee hoe het keepersprobleem bij Feyenoord opgelost gaat worden?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Family Guy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:09:

Iemand een idee hoe het keepersprobleem bij Feyenoord opgelost gaat worden?
Nou, zo: http://www.nu.nl/voetbal/...t-jaar-bij-feyenoord.html :+

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 07-07-2016 12:00 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Huntelaar geeft definitief aan dat hij nog een jaar bij Schalke 04 wil blijven. Overmars geeft aan dat Ajax al ver is met een andere aanvaller om binnen te halen. Traore wordt veel genoemd, maar heel eerlijk gezegd heb ik dan net zo lief dat ze Milik houden, aangezien daar niets mis mee is!

Huntelaar zou met zijn ervaring zeker wel wat toevoegen, bij Traore vind ik dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik ben alleen bang dat Milik zelf ook wel oren heeft naar de belangstelling in hem. Hij was de afgelopen jaren verre van zeker en stond er ook zomaar weer naast. Dus ik zou het begrijpen als hij vertrekt.

Daarnaast ben ik bang dat Ajax winst denkt te maken op het verkopen van Milik en het halen van een ander. Hopelijk wordt het wel een die presteert dan, want Milik was eindelijk op dreef.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Lijkt mij een prima zet van Van Geel, en snel geregeld ook. Bijlow is echt nog te jong. De vraag is alleen wat ze dan rond de winterstop doen. Misschien zijn Hahn en Vermeer dan ook weer fit. Jones heeft geen restwaarde dus die moet dan weer uit het doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Family Guy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:09:
(De aanvaller) Bruma lijkt toch in de interesse te liggen PSV, waar Turkse media meerdere malen gemeld hebben dat Galatasaray en PSV elkaar genaderd zijn in een transfersom. Galatasaray vraagt €6mln met doorverkooppercentage, PSV gaat (nog) niet akkoord.

Ook lijkt Lombaerts in de belangstelling van Schalke '04 gekomen te zijn.

Aantal ontwikkelingen omtrent de stilte rond PSV. Iemand een idee hoe het keepersprobleem bij Feyenoord opgelost gaat worden?
Als het doorverkoop percentage hoog is zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ze zijn al gezakt bij Galatasaray, dus gewoon afwachten. Dan kunnen ze nog wel lager gaan of die doorverkoop eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik lees zo juist dat PEC met Hachim Mastour bezig is. Een talent van AC Milan met een bijzondere techniek. Dat zou wel een leuke zijn als hij naar de Eredivisie komt! :D

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:40
Mosin schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:23:
Ik lees zo juist dat PEC met Hachim Mastour bezig is. Een talent van AC Milan met een bijzondere techniek. Dat zou wel een leuke zijn als hij naar de Eredivisie komt! :D
Vorig seizoen maar liefst 5 minuten gespeeld voor Malaga en het seizoen daarvoor 8 potjes in de Primavera B (jeugdcompetitie) voor Milan. Doet me een beetje denken aan Kerlon, het Brazilaanse wonderkind met de zeehondendribbel die Ajax ooit van Inter huurde als buitenkansje. Ik denk dat NEC PEC :P beter de centjes kan besteden aan een technisch minder begaafde speler met een beetje vechtlust. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
*PEC. :)
Niks mis mee, schijnt wel een erg groot talent te zijn. Hij zal dan wel gehuurd worden door de connecties van Raiola, zoals ze ook met Hebbling en Bouy hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Mosin schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:23:
Ik lees zo juist dat PEC met Hachim Mastour bezig is. Een talent van AC Milan met een bijzondere techniek.
De meeste talenten die komen van Barcelona, Arsenal, City, AC, etc. etc.

Blijken in de praktijk nogal tegen te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Sempy schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:57:
[...]

Vorig seizoen maar liefst 5 minuten gespeeld voor Malaga en het seizoen daarvoor 8 potjes in de Primavera B (jeugdcompetitie) voor Milan. Doet me een beetje denken aan Kerlon, het Brazilaanse wonderkind met de zeehondendribbel die Ajax ooit van Inter huurde als buitenkansje. Ik denk dat NEC PEC :P beter de centjes kan besteden aan een technisch minder begaafde speler met een beetje vechtlust. ;)
Ja, dat is ook wel weer waar. Aan de ene kant kan het wel een goede aankoop worden, dus ik hoop niet dat hij de mentaliteit van... ''zucht'' een Memphis heeft ofzo :9
PWM schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 21:01:
[...]

Bojan is de enigste die ik zelf op kan noemen, dus ik ben nog niet ervaren wat dat betreft :+

Edit:
Ik lees net een artikel over Anwar El Ghazi over Frank de Boer op FCUpdate, maar wat is dat een vervelend kereltje zeg. Dat 'ie zichzelf maar eens aankijkt voor zijn slappe lullen gedoe. Younes blijft en is beter dan hem _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 09-07-2016 12:25 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
[...]

Lijkt me nogal logisch, de scouting bij dat soort clubs is niet zo goed als mensen denken, als een club een handvol talentjes uit een generatie strikt dan zullen daar heus wel een paar tussen zitten die het redden, daar heb je geen goede scouting voor nodig. :+ clubs zoals Barcelona en Chelsea, die hebben een hele waslijst van jonge spelers die het niet redden, in ieder geval niet het niveau dat die clubs nastreven.

Maar voor clubs als PEC Zwolle is dit natuurlijk een mooie samenwerking, goedkope oplossing, weinig risico en misschien krijgen ze daadwerkelijk een goede jonge speler. :)

---

Over scouting gesproken, ik hoop dat Peter Bosz een beter oog voor talent heeft dan Frank de Boer, vooral de gevestigde spelers die hij wilde halen waren een doorn in the oog zoals John Heitinga. :+, dat is in ieder geval iets dat ik niet ga missen .

De transfers van Ajax moeten sowiezo op de schop, ik ben zelf niet tegen meer buitenlandse transfers en de focus op de jeugdopleiding is leuk en dat vind ik ook belangrijk maar de club hoeft zich er niet blind op te staren.

Mike van de Hoorn is een mooi voorbeeld waarom ik minder binnenlandse transfers wil zien, in ieder geval van gevestigde spelers, Ajax heeft ~4 miljoen voor hem betaald aan Utrecht en verkoopt hem dus nu voor meer dan de helft van dat bedrag aan Swansea, dus dat is 1.5 miljoen + salaris de sloot in, ik kan me niet voorstellen dat alle scouts die onder contract staan bij Ajax Mike van der hoorn hebben aanbevolen dus Ajax heeft gewoon te veel betaald voor een middelmatige voetballer uit de eredivisie.

Behalve dat worden de bedragen die Nederlandse clubs vragen steeds hoger, die bedragen rond Vincent Janssen, dat is echt bizar, alsof Janssen de nieuwe Lewandowski is, ik heb dat zelf nog niet gezien en ik denk dat de club die zo gek is om dat te betalen daar spijt van zal krijgen.

PSV heeft dat beter gedaan, zoals Hector Moreno, die zou bij Ajax en Feyenoord ook in de basis staan, ervaren en toch redelijk jong, gevestigde voetballer, goede speler, Ajax daarintegen zat weer te flirten met Klaas-Jan Huntelaar, een speler in de nadagen van zijn carriere, nu komt hij dus niet maar ik vroeg me wel af, als Arek Milik niet verkocht was, zou Klaas-Jan Huntelaar wel spelen? ik zou dat niet met zekerheid zeggen, Arek Milik is niet echt de typische Ajax spits maar ik vind hem best wel een goede speler.

Maar goed, nu maar hopen dat Ajax niet de verkeerde colombianen heeft gekocht, ik ben zeer benieuwd hoe zij het gaan doen, ik hunker toch wel een beetje naar een paar goede spelers, dit is in ieder geval wel wat anders dan Duarte, van der Hoorn of Heitinga. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Nu online
Tweaking Art schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 12:44:
[...]Behalve dat worden de bedragen die Nederlandse clubs vragen steeds hoger, die bedragen rond Vincent Janssen, dat is echt bizar, alsof Janssen de nieuwe Lewandowski is, ik heb dat zelf nog niet gezien en ik denk dat de club die zo gek is om dat te betalen daar spijt van zal krijgen.
PL be like :')

In de Bundesliga betalen de clubs ook niet hele bizarre bedragen, dat gebeurd alleen in Engeland en Spanje zover ik weet. Bayern en Dortmund kunnen zich het veroorloven, maar in Engeland smijt iedereen er mee en bij Real ook.

[ Voor 55% gewijzigd door Mosin op 09-07-2016 13:06 ]

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
PSV haalt Daniel Schwaab transfervrij op bij Stuttgart. Nice die presentatie op Twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 12:57
Joster schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:28:
PSV haalt Daniel Schwaab transfervrij op bij Stuttgart. Nice die presentatie op Twitter :)
Is het iets deze speler? Ik ken hem helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:09

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Ik zou Milik nog een jaar proberen te houden als ik Ajax was. Hij rendeerde gewoon niet bij Ajax door de speelstijl van Ajax (zoals de laatste jaren geen enkele spits de verwachtingen kon waarmaken, terwijl dat vaak niet alleen aan de spits lag). Ik verwacht dat Bosz veel meer rendement kan halen uit Milik als hij zich van de leiding niet aan de achterhaalde ''speelstijl'' van Ajax hoeft te houden.

Daniel Schwaab is best een goede verdediger en ''grote'' naam (iig voor de NL Competetie) al ben ik hem de laatste jaren wel uit het oog verloren. Hij komt transfervrij, dus je kunt de gok in principe nemen, door het vertrek van Bruma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Remmetje schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Is het iets deze speler? Ik ken hem helemaal niet.
Ik ook niet. Wel ben ik enthousiast, 188 wedstrijden Bundesliga is niet niks. Bovendien rechtsbenig en transfervrij, dus een grote buil kan je er niet aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wel jammer dat PEC gevestigde spelers verliest ieder seizoen. Dus ook eigen spelers die regelmatig gratis de deur uitlopen. Volgen mij nu Lam en van Hintum? En uiteraard zijn Becker en Veldwijk weg, wie nog meer?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:59
Weet iemand ook of oefenwedstrijden te bekijken zijn ergens op tv of stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Harribo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:50:
Fox Sports heeft er veel

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Harribo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:50:
Het open kanaal van Ziggo Sport heeft er zaterdag 2 van Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Mars18 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:52:
[...]

Fox Sports heeft er veel
Ook die pot van vanavond van Fc Groningen - Queens park rangers?
Volgens mij alleen Ajax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:43:
Ik zou Milik nog een jaar proberen te houden als ik Ajax was. Hij rendeerde gewoon niet bij Ajax door de speelstijl van Ajax (zoals de laatste jaren geen enkele spits de verwachtingen kon waarmaken, terwijl dat vaak niet alleen aan de spits lag). Ik verwacht dat Bosz veel meer rendement kan halen uit Milik als hij zich van de leiding niet aan de achterhaalde ''speelstijl'' van Ajax hoeft te houden.
Wut? 47 goals in 75 wedstrijden is niet renderen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Harribo schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:57:
[...]

Ook die pot van vanavond van Fc Groningen - Queens park rangers?
Volgens mij alleen Ajax...
hmm alleen de top
http://www.foxsports.nl/n...ns-voorseizoen-fox-sports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Gaius schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:07:
[...]

Wut? 47 goals in 75 wedstrijden is niet renderen tegenwoordig?
Ondanks de goals in de competitie afgelopen seizoen zit er echt nog wel meer rek in. Als de Boer hem niet op de bank had gezet en met Schöne ofzoiets raars in de spits had gespeeld, had hij er nog 10 in gelegd. Dan ben je onomstreden in mijn ogen. Daarbij denk ik dat hij er ook meer had gemaakt als de buitenspelers meer op hem afgestemd waren i.p.v. naar binnen trekken en voor eigen succes gaan.

De status van onomstreden eerste spits heeft hij voor mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Chrosser schreef op maandag 11 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Ondanks de goals in de competitie afgelopen seizoen zit er echt nog wel meer rek in. Als de Boer hem niet op de bank had gezet en met Schöne ofzoiets raars in de spits had gespeeld, had hij er nog 10 in gelegd. Dan ben je onomstreden in mijn ogen. Daarbij denk ik dat hij er ook meer had gemaakt als de buitenspelers meer op hem afgestemd waren i.p.v. naar binnen trekken en voor eigen succes gaan.

De status van onomstreden eerste spits heeft hij voor mij in ieder geval niet.
Dat ben ik met je eens. Ik heb ook het idee dat Frank de Boer niet echt vertrouwen in hem had. En hij heeft ook wel slechte wedstrijden gespeeld, maar alle spelers van zijn leeftijd hebben dat nog natuurlijk.

Ondanks het gebrekkige vertrouwen kan hij toch best goede cijfers overleggen. Het is volgens mij ook de makkelijkst scorende Ajacied sinds Suarez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Daarom zou ik hem nu niet verkopen omdat ik denk dat Bosz er nog meer uit kan halen.

De categorie Milik koop je dit jaar niet voor 6 miljoen. Ik zou daarom de gok nemen en hem volgend jaar voor meer geld verkopen dan hij nu al waard is. Al is dat best een gok na een redelijk EK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja jammer.
Gelukkig wel op onsball :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joster schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:50:
[...]

Ik ook niet. Wel ben ik enthousiast, 188 wedstrijden Bundesliga is niet niks. Bovendien rechtsbenig en transfervrij, dus een grote buil kan je er niet aan vallen.
De vervanger van Bruma is Isimat-Mirin, Schwaab zal komen als 3e CV. Isi is een uitstekende RCV, die mist alleen wedstrijdritme.

Ervaren 3e CV van pas 27, die is in de kracht van zijn leven. Schijnt ook een rappe speler te zijn, dat heb je nodig als CV van PSV in de Eredivisie. Daarbij kopsterk en een hardwerkende teamspeler, slimme kerel ook (bachelor aan de universiteit gehaald). Transfervrij = well done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Anoniem: 654400 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:46:
[...]

De vervanger van Bruma is Isimat-Mirin, Schwaab zal komen als 3e CV. Isi is een uitstekende RCV, die mist alleen wedstrijdritme.

Ervaren 3e CV van pas 27, die is in de kracht van zijn leven. Schijnt ook een rappe speler te zijn, dat heb je nodig als CV van PSV in de Eredivisie. Daarbij kopsterk en een hardwerkende teamspeler, slimme kerel ook (bachelor aan de universiteit gehaald). Transfervrij = well done!
Als hij zo goed is, waarom gaat hij dan als reserve naar PSV met die leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 20:07
Deadsy schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:12:
[...]

Als hij zo goed is, waarom gaat hij dan als reserve naar PSV met die leeftijd?
Omdat hij zo goed is, dat geen ploeg in de Bundesliga hem gratis wilde oppikken.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Inderdaad, prima breedte aankoop voor erbij maar geen wereldwonder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

[...]

FM15 god, kan nooit tegenvallen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bossie schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:20:
[...]

Omdat hij zo goed is, dat geen ploeg in de Bundesliga hem gratis wilde oppikken.
Jawel hoor.
Pagina: 1 2 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder