Lijkt me nogal logisch, de scouting bij dat soort clubs is niet zo goed als mensen denken, als een club een handvol talentjes uit een generatie strikt dan zullen daar heus wel een paar tussen zitten die het redden, daar heb je geen goede scouting voor nodig.

clubs zoals Barcelona en Chelsea, die hebben een hele waslijst van jonge spelers die het niet redden, in ieder geval niet het niveau dat die clubs nastreven.
Maar voor clubs als PEC Zwolle is dit natuurlijk een mooie samenwerking, goedkope oplossing, weinig risico en misschien krijgen ze daadwerkelijk een goede jonge speler.
---
Over scouting gesproken, ik hoop dat Peter Bosz een beter oog voor talent heeft dan Frank de Boer, vooral de gevestigde spelers die hij wilde halen waren een doorn in the oog zoals John Heitinga.

, dat is in ieder geval iets dat ik niet ga missen .
De transfers van Ajax moeten sowiezo op de schop, ik ben zelf niet tegen meer buitenlandse transfers en de focus op de jeugdopleiding is leuk en dat vind ik ook belangrijk maar de club hoeft zich er niet blind op te staren.
Mike van de Hoorn is een mooi voorbeeld waarom ik minder binnenlandse transfers wil zien, in ieder geval van gevestigde spelers, Ajax heeft ~4 miljoen voor hem betaald aan Utrecht en verkoopt hem dus nu voor meer dan de helft van dat bedrag aan Swansea, dus dat is 1.5 miljoen + salaris de sloot in, ik kan me niet voorstellen dat alle scouts die onder contract staan bij Ajax Mike van der hoorn hebben aanbevolen dus Ajax heeft gewoon te veel betaald voor een middelmatige voetballer uit de eredivisie.
Behalve dat worden de bedragen die Nederlandse clubs vragen steeds hoger, die bedragen rond Vincent Janssen, dat is echt bizar, alsof Janssen de nieuwe Lewandowski is, ik heb dat zelf nog niet gezien en ik denk dat de club die zo gek is om dat te betalen daar spijt van zal krijgen.
PSV heeft dat beter gedaan, zoals Hector Moreno, die zou bij Ajax en Feyenoord ook in de basis staan, ervaren en toch redelijk jong, gevestigde voetballer, goede speler, Ajax daarintegen zat weer te flirten met Klaas-Jan Huntelaar, een speler in de nadagen van zijn carriere, nu komt hij dus niet maar ik vroeg me wel af, als Arek Milik niet verkocht was, zou Klaas-Jan Huntelaar wel spelen? ik zou dat niet met zekerheid zeggen, Arek Milik is niet echt de typische Ajax spits maar ik vind hem best wel een goede speler.
Maar goed, nu maar hopen dat Ajax niet de verkeerde colombianen heeft gekocht, ik ben zeer benieuwd hoe zij het gaan doen, ik hunker toch wel een beetje naar een paar goede spelers, dit is in ieder geval wel wat anders dan Duarte, van der Hoorn of Heitinga.