[Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Potverdikkeme, dat is inderdaad zeer fantastisch nieuws!!

Modbreak:Posts afgesplitst van: [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015

[ Voor 47% gewijzigd door Señor Sjon op 02-02-2015 13:28 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:12
Sepp Blatter kan er maar geen genoeg van krijgen. De 78-jarige Zwitser heeft aangekondigd dat hij zich in 2015 opnieuw verkiesbaar gaat stellen voor het voorzitterschap van de FIFA. Blatter is momenteel bezig met zijn vierde termijn als preses.

De Zwitserse bestuurder werd in 2011 voor de vierde keer gekozen als voorzitter. Mohamed bin Hammam uit Qatar, destijds de enige tegenkandidaat, trok zich toen terug nadat hij werd beschuldigd van corruptie. Blatter wordt zelf ook fel bekritiseerd, onder meer vanwege de toewijzingen van de WK's van 2018 (Rusland) en 2022 (Qatar). Blatter is sinds 1998 voorzitter.

De verkiezingen vinden plaats op 29 mei 2015.

Kandidaten

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/7uoa5i795/blatter.pngSepp Blatter
Sinds 8 juni 1998 is Sepp Blatter voorzitter van de FIFA, nadat hij UEFA-voorzitter Lennart Johansson in een rechtstreekse verkiezing versloeg. De verkiezing liep niet zonder problemen, aangezien er verhalen de ronde deden over fraude en omkoperij. Er was onder andere een directe beschuldiging tegen Farra Ado, een lid van de Somalische voetbalbond, die $100.000 zou hebben ontvangen door op Blatter te stemmen. Ondanks deze beschuldigingen en geruchten bleef Blatter aan als voorzitter.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/qcsmpqp15/prince.pngAli bin Al-Hussein
Prins Ali is vice-president van de FIFA en hoofd van het Jordaans en West-Aziatische voetbalfederaties. De Jordaniër zegt dat het tijd is "de aandacht te verleggen van de administratieve controverse naar de sport".
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/knce5fiux/van_Praag.pngMichael van Praag
Michael van Praag was veertieneneenhalf jaar lang voorzitter van Ajax (begin 1989-midden 2003). Michael van Praag was oorspronkelijk scheidsrechter in het amateurvoetbal en maakte zijn vermogen met de verkoop van zijn keten van 45 elektronicazaken op vele luchthavens. Op 27 augustus 2008 werd hij gekozen tot voorzitter van de KNVB.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/p6omqy0qh/jerome_Champagne.pngJérôme Champagne
Champagne vervulde tussen 1999 en 2010 verschillende functies bij de FIFA. Hij viel Blatter nooit af, maar is wel van mening dat de wereldvoetbalbond een transparanter beleid moet voeren.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/6ppmmdveh/david.pngDavid Ginola
De 47-jarige Ginola was vroeger een sierlijke voetballer die furore maakte bij Newcastle United en Tottenham Hotspur en in 1999 werd uitgeroepen tot beste speler van Engeland. Ginola heeft de steun van Paddy Power, een groot Iers gokkantoor.
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/etxqr4htl/minola.pngMino Raiola
De zaakwaarnemer, die in Italië werd geboren en op jonge leeftijd naar Nederland verhuisde. Als Raiola beslist zich kandidaat te stellen, moet hij zich voor 29 januari aanmelden. Bovendien dient hij de steun te hebben van vijf nationale bonden.

[ Voor 83% gewijzigd door Gynnad op 26-01-2015 19:52 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Van Praag staat in de rij als uitdager Blatter: "Niet alleen bij woorden laten"

Michael van Praag stelt zich kandidaat om Sepp Blatter op te volgen als voorzitter van de FIFA. De Nederlander bezit de noodzakelijke steun van minimaal vijf nationale bonden en stuurt die dinsdag per brief naar het hoofdkantoor van de wereldvoetbalbond.

"Het is algemeen bekend dat ik me grote zorgen maak om de FIFA", zegt de huidige voorzitter van de KNVB. "Het is hoog tijd dat de organisatie wordt genormaliseerd en weer volledig in het teken komt te staan van het voetbal. Ik heb tijden gehoopt dat er een geloofwaardige tegenkandidaat zou komen, maar dat is simpelweg niet gebeurd."

"Dan moet je het niet alleen bij woorden laten, maar ook daadkracht tonen en verantwoordelijkheid nemen. Daarom stel ik me nu kandidaat", aldus Van Praag. Gedurende het WK sprak de bestuurder al zijn verontrusting uit over de ontwikkelingen binnen de FIFA. Volgens hem heeft de wereldvoetbalbond serieuze imagoschade opgelopen en moet er iets gebeuren.

KNVB
Secretaris-generaal Bert van Oostveen van de KNVB steunt deze kandidatuur. "Het is duidelijk dat er wat moet veranderen bij FIFA om de geloofwaardigheid te herstellen. Michael is daarvoor de juiste man. De KNVB zal hem in zijn campagne volledig steunen", luidt zijn verklaring tegenover de NOS.

Van Praag is niet de enige kandidaat voor deze baan. Jérôme Champagne, David Ginola, de Jordaanse prins Ali bin Al-Hussein en Mino Raiola willen Blatter eveneens afhouden van herverkiezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:56:
Potverdikkeme, dat is inderdaad zeer fantastisch nieuws!!
Benieuwd of de rest ook daad bij woord zet en op hem stemt of dat men stiekem toch gewoon Blatter stemt.

Overigens verwacht ik dat ie allang voldoende stemmen gekocht heeft dus al zou men van Praag steunen is het helaas nog kansloos.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 23:56
Altijd leuk schijn verkiezingen. Blatter heeft de winst binnen en dus mag Van Praag ook een moment of fame.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:41

Vos

AFCA

Gynnad schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:48:
[...]

Zo dat is nog eens verrassend en goed nieuws. Van Praag stelt zich kandidaat! _/-\o_

--

Edit: Heb even een speciaal topic aangemaakt voor de FIFA verkiezingen om daar het laatste nieuws bij te houden: [Voetbal] FIFA-verkiezing
Eindelijk wat anders dan dat geneuzel omtrent de Klassieker. Vrij kansloos heen en weer gooien met modder.

Nu hopen dat Van Praag voldoende steun krijgt vanuit de UEFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:01:
Altijd leuk schijn verkiezingen. Blatter heeft de winst binnen en dus mag Van Praag ook een moment of fame.
Positieve vind ik dat er steeds meer landelijke bonden openlijk klagen over het reilen en zeilen bij de FIFA en er hopelijk een keer een goede revolutie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:01
L1nt schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:07:
[...]

Positieve vind ik dat er steeds meer landelijke bonden openlijk klagen over het reilen en zeilen bij de FIFA en er hopelijk een keer een goede revolutie komt.
Met het huidige systeem waar alle landen gelijk zijn, blijf je tegen dit soort corrupte zaken aanlopen. Die officials uit derde wereldlanden kunnen met hun hele familie leven van het geld wat een stem op de juiste persoon oplevert. Je moet gewoon naar een soort constructie zoals de veiligheidsraad bij de VN, waar de grote landen meer te vertellen hebben als de kleintjes. Niet democratisch, maar wel efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Sempy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Met het huidige systeem waar alle landen gelijk zijn, blijf je tegen dit soort corrupte zaken aanlopen. Die officials uit derde wereldlanden kunnen met hun hele familie leven van het geld wat een stem op de juiste persoon oplevert. Je moet gewoon naar een soort constructie zoals de veiligheidsraad bij de VN, waar de grote landen meer te vertellen hebben als de kleintjes. Niet democratisch, maar wel efficienter.
Inderdaad, dat geklaag komt vanuit een vrij klein aantal landen. Dat dit juist de grote voetbal landen zijn is dan bijzaak want iedere stem telt even zwaar.
Blatter zal waarschijnlijk genoeg landen uit Afrika en andere kleine bonden achter zich hebben zodat hem het zweet geen enkel moment zal uitbreken.

Vraag me af wat de Europese bonden gaan doen als Blatter weer wint.

Mocht het zover komen dan hoop ik dat ze het leuk gaan aanpakken en de FIFA gaan uitzwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:46:
Inderdaad, dat geklaag komt vanuit een vrij klein aantal landen. Dat dit juist de grote voetbal landen zijn is dan bijzaak want iedere stem telt even zwaar.
Blatter zal waarschijnlijk genoeg landen uit Afrika en andere kleine bonden achter zich hebben zodat hem het zweet geen enkel moment zal uitbreken.
Laat dat waarschijnlijk maar weg, hoorde vandaag toen het nieuws van Van Praag bekend werd dat Blatter Afrika, Azie, Oceanie en waarschijnlijk Zuid Amerika al achter zich heeft. Alleen Europa is deels tegen Blatter en dan ook nog eens onderling verdeeld. Mooi moment om je kandidaat te stellen als de race al lang en breed gelopen is, het is een formaliteit, zo kom je toch nog even met je toet op TV.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Deadsy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:46:
[...]

Het zijn een paar landen maar reken er maar op dat het WK extreem devalueert als deze landen besluiten zich af te splitsen van de FIFA.
Ga er niet van uit dat dit zomaar gebeurd maar vroeg of laat moeten ze hun woorden kracht bij zetten.
Of je houd je klep en stemt in met de corruptie of je doet alles in je macht om het te bestrijden door desnoods af te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
ph4ge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:51:
[...]

Laat dat waarschijnlijk maar weg, hoorde vandaag toen het nieuws van Van Praag bekend werd dat Blatter Afrika, Azie, Oceanie en waarschijnlijk Zuid Amerika al achter zich heeft. Alleen Europa is deels tegen Blatter en dan ook nog eens onderling verdeeld. Mooi moment om je kandidaat te stellen als de race al lang en breed gelopen is, het is een formaliteit, zo kom je toch nog even met je toet op TV.
Dan kan ik me goed voorstellen dat deze kandidatuur van v. Praag is om iets te forceren.
Dat er al lang plannen gemaakt zijn voor wanneer Blatter gaan winnen.

Maar dat ze toch een serieuze kandidaat naar voren wilden schuiven zodat het niet uitzag alsof ze het allemaal gewoon over zich heen lieten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ja, zoals elke andere dictator ook een paar intimi als tolereert als "tegen" kandidaat. Krijgt het volk toch het gevoel dat ze wat te kiezen hebben en dat ze kritiek mogen hebben terwijl het al lang en breed geregeld is.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 26-01-2015 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Ik mag echt hopen dat het sowieso niet Blatter gaat worden maar hij zal toch wel weer herkozen worden. Vind het wel mooi dat van Praag actie onderneemt maat het zal helaas vrij weinig effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 20:39

Wom

Teveel mensen hebben belang bij het aanblijven van Blatter. Die zal dus ook gewoon weer herkozen worden. Daar heb ik geen illusies over.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Wom schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:04:
Teveel mensen hebben belang bij het aanblijven van Blatter. Die zal dus ook gewoon weer herkozen worden. Daar heb ik geen illusies over.
Ik vrees er ook voor. Maar zeg nooit nooit. Er moet een keer een einde aan dat tijdperk komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 09:11
Ik denk dat de beste oplossing is dat de grotere voetballanden afstand nemen van de FIFA. Tegen een Blatter kan je denk ik vrij weinig doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gynnad schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:49:
Ik vrees er ook voor. Maar zeg nooit nooit. Er moet een keer een einde aan dat tijdperk komen.
Als hij dood is, dat kan niet lang meer duren. Zo moeten we dit soort verkiezingen ook zien, men sorteert zich alvast voor op de werkelijke strijd voor de opvolging van Blatter. Waarschijnlijk is zn opvolger van hetzelfde laken een pak; iemand die al decennia medeverantwoordelijk is voor de huidige stand van zaken en ook niks anders heeft gepresteerd dan zichzelf als FIFA bobo naar boven te werken. Blatter schuift achter de schermen al mensen naar voren, mensen die hem en zijn beleid niet te hard zullen afrekenen maar wel mooie woorden klaar hebben. Er is een buitenstaander nodig, bij voorkeur iemand met een voetbal achtergrond, die schoon schip maakt. Zolang dat niet gebeurt blijft het bij wat zogenaamd boze bobo's die vanuit hun 5 sterren suites roepen dat het zo echt niet langer kan en dat ze zelf dan maar hun verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

** verplaatst **

[ Voor 123% gewijzigd door Han op 27-01-2015 11:46 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:09

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Te veel kandidaten nu, waardoor eventuele niet-Blatter stemmen weer verspreid worden, waardoor de klans kleiner wordt dat een ander gekozen wordt.
Kans is dus steeds groter aan het worden dat Blatter blijft met al die nieuwe kandidaten. :N

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Even mijn reactie en mening vanuit het voetbaltopic hierheen trappen :P
JST94 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:55:
Ik denk dat de beste oplossing is dat de grotere voetballanden afstand nemen van de FIFA. Tegen een Blatter kan je denk ik vrij weinig doen..
Dat is ook de enige manier. De FIFA laten voor wat het is, in zijn geheel met al die omgekochte bananenlanden en een gedegen alternatief opzetten met daarin de echte voetballanden. Uiteraard zullen er enkele corrupte grootmachten niet mee gaan, maar laat die dan maar lekker in een wereldcompetitie voetballen tegen landen die er niet toe doen. Dan zal dat een snelle dood sterven, wat alleen al de media aandacht zal zich richten op een competitie met de sterkste landen.

Het enige wat Blater macht geeft is het feit dat hij een groot aantal bananenlanden heeft gekocht zodat hij genoeg stemmen zal behouden bij de verkiezingen. Al die extra landen hebben voetballend geen meerwaarde. De landen die zich tegen Blatter keren hebben dat wel. En juist die macht, het voetballen, daarin ligt de kracht om Blatter en de verziekte FIFA om ver te werpen.

En een nieuwe Wereldvoetbalbond is ook echt de enige manier om alle corruptie de kop in te drukken. Wie wil er nog deel uitmaken van de FIFA? Ook al zal je Blatter verslaan, je erft een zieke organisatie met toegevoegde landen die zo verrot zijn als de pest. Gewoon schoon schip, een nieuwe organisatie.
ph4ge schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:51:
Mooi moment om je kandidaat te stellen als de race al lang en breed gelopen is, het is een formaliteit, zo kom je toch nog even met je toet op TV.
Hier sla jij de plank toch behoorlijk mis. Sowieso komt van Praag al genoeg met zijn toet op TV, zoals jij dat omschrijft, maar ligt de reden iets dieper dan jij doet voorkomen. Juist nu er zoveel commentaar is, mede vanuit Nederland, moet je je wel kandidaat stellen. Anders ben je niks anders dan een schreeuwer vanaf de zijlijn. Ook al is het een gelopen race, je geeft wel een signaal af. En met dat signaal kun je verder. Je kan het geheel aan het wankelen brengen en wellicht is dat de bodem voor een nieuw platform. Net als met het darten, twee organisaties. En degene met de meest aantrekkelijke voetballanden wint. En dat zal de FIFA in dat geval niet zijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Modbreak:Aantal posts verplaatst uit: [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:40
Ik denk ook dat de enige oplossing een scheuring van de FIFA is waarbij bijv. de UEFA er in z'n geheel uitstapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Update vanuit de UEFA:
UEFA steunt Van Praag niet: "Er is geen kandidaat van ons"

9:07 – Michael van Praag heeft zich maandagavond officieel opgeworpen als kandidaat voor het voorzitterschap van de FIFA. Bijzonder genoeg spreekt de UEFA geen steun uit voor de voorzitter van de KNVB. De Europese voetbalbond schaart zich niet achter één kandidaat voor de presidentsverkiezing die op 29 mei plaatsvindt. Dat heeft secretaris-generaal Gianno Infantino van de Europese voetbalbond benadrukt.
[...]
In tegenstelling tot de UEFA spreken andere voetbalconfederaties wél hun voorkeur uit voor een kandidaat. De Afrikaanse, Aziatische en Oceanische federaties lieten al weten dat ze achter de huidige preses Sepp Blatter staan. De 78-jarige Zwitser gaat voor zijn vijfde ambtstermijn als president van de FIFA. "We steunen het feit dat Van Praag zich kandidaat stelt, maar dat doen we ook bij prins Ali", doelt Infantino op een andere kandidaat.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:47:
Hier sla jij de plank toch behoorlijk mis. Sowieso komt van Praag al genoeg met zijn toet op TV, zoals jij dat omschrijft, maar ligt de reden iets dieper dan jij doet voorkomen. Juist nu er zoveel commentaar is, mede vanuit Nederland, moet je je wel kandidaat stellen. Anders ben je niks anders dan een schreeuwer vanaf de zijlijn. Ook al is het een gelopen race, je geeft wel een signaal af. En met dat signaal kun je verder. Je kan het geheel aan het wankelen brengen en wellicht is dat de bodem voor een nieuw platform. Net als met het darten, twee organisaties. En degene met de meest aantrekkelijke voetballanden wint. En dat zal de FIFA in dat geval niet zijn.
Jarenlang Blatter steunen en je nu pas een keer kandidaat stellen nadat bekend is geworden dat het een gelopen race is inderdaad geen schreeuwen van de zijlijn, het is meelopen in de grote Blatter show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Dit is best slim van Blatter realiseer ik mij nu, zijn overwinning zal groter zijn op deze manier dan ooit.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:10:
Jarenlang Blatter steunen en je nu pas een keer kandidaat stellen nadat bekend is geworden dat het een gelopen race is inderdaad geen schreeuwen van de zijlijn, het is meelopen in de grote Blatter show.
Sorry, maar dit is ongefundeerd balken. Hoezo jaren lang meelopen? De weerstand is er al langere tijd en verwacht werd dat de gevestigde orde hier iets mee ging doen, zoals de UEFA dat had moeten doen. Toen dat uitbleef en de streken van Blatter erger en erger werden en ook nog eens publiekelijk aangetoond werden (omkoopschandaal) werd de roep vanuit Nederland alleen maar groter. Er werd publiekelijk verzocht aan Blatter om af te treden en nu bij de mogelijkheid om Blatter middels een verkiezing te verslaan wordt er een serieuze kandidaat naar voren geschoven. Ik snap niet dat publiekelijk om aftreden vragen en een tegenkandidaat brengen kan worden geschaard onder meelopen in de grote Blatter show.

Blijkbaar iets typisch Nederlands... niks doen is niet goed en wel iets doen is nooit voldoende en wordt zelfs als huichelen met de vijand bestempeld. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:15
Han schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:26:
[...]

Sorry, maar dit is ongefundeerd balken. Hoezo jaren lang meelopen? De weerstand is er al langere tijd en verwacht werd dat de gevestigde orde hier iets mee ging doen, zoals de UEFA dat had moeten doen. Toen dat uitbleef en de streken van Blatter erger en erger werden en ook nog eens publiekelijk aangetoond werden (omkoopschandaal) werd de roep vanuit Nederland alleen maar groter. Er werd publiekelijk verzocht aan Blatter om af te treden en nu bij de mogelijkheid om Blatter middels een verkiezing te verslaan wordt er een serieuze kandidaat naar voren geschoven. Ik snap niet dat publiekelijk om aftreden vragen en een tegenkandidaat brengen kan worden geschaard onder meelopen in de grote Blatter show.

Blijkbaar iets typisch Nederlands... niks doen is niet goed en wel iets doen is nooit voldoende en wordt zelfs als huichelen met de vijand bestempeld. Vreemd.
Zal met zelfs niets verbazen als het met ph4ge's clubkleur te maken heeft... zeker gezien zijn ogenschijnlijke ongefundeerde "haat" tegen van Praag.

[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 27-01-2015 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Het probleem is dat alle personen alleen uit zijn op macht, eerlijke tegenstanders die ook echt om het voetbal geven en niet puur om macht die zullen nooit gekozen worden en onderdrukt, of de personen die in het begin echt gaven om het voetbal zelf zullen zelf op ten duur veranderen. Eerlijk bestaat niet meer in zulke organisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Zonde dat de UEFA er niet achter gaat staan. Volgens mij is de meederheid van de Europese landen tegen Sepp Blatter. Echter zullen we nog steeds niet genoeg hebben aan deze landen, maar dat gaf wel iets meer kans..

als je al hoort welke voetbal federaties achter Sepp Blatter staan dan weet je dat je vrij kansloos bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

iPodKiller schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:32:
Het probleem is dat alle personen alleen uit zijn op macht, eerlijke tegenstanders die ook echt om het voetbal geven en niet puur om macht die zullen nooit gekozen worden, of de personen die in het begin echt gaven om het voetbal zelf zullen zelf op ten duur veranderen. Eerlijk bestaat niet meer in zulke organisaties.
Dat is puur speculatie en met een dergelijke gedachten zal er nooit wat veranderen. Overigens heb ik blijkbaar een hogere pet op van van Praag, die zie ik niet als iemand die zich in zal laten met corruptie of vatbaar is voor schandalen zoals zich nu rond Blatter hebben afgespeeld. De huidige vorm van de FIFA is te ziek om nog weer beter te maken. Daarom hoop ik ook van harte dat het kandidaat stellen van van Praag slecht een signaal is en er reeds gekeken wordt naar oplossingen buiten de FIFA om. En die mogelijkheden zijn er omdat grotere Europese voetballanden, die hoog aanzien hebben wereldwijd, het zat zijn en verandering willen. Maar roepen dat het bij voorbaat allemaal zinloos is, het een gelopen race is, elke ondernomen actie een farce is en zelfs meelopen is, slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Han schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:38:
[...]

Dat is puur speculatie en met een dergelijke gedachten zal er nooit wat veranderen. Overigens heb ik blijkbaar een hogere pet op van van Praag, die zie ik niet als iemand die zich in zal laten met corruptie of vatbaar is voor schandalen zoals zich nu rond Blatter hebben afgespeeld. De huidige vorm van de FIFA is te ziek om nog weer beter te maken. Daarom hoop ik ook van harte dat het kandidaat stellen van van Praag slecht een signaal is en er reeds gekeken wordt naar oplossingen buiten de FIFA om. En die mogelijkheden zijn er omdat grotere Europese voetballanden, die hoog aanzien hebben wereldwijd, het zat zijn en verandering willen. Maar roepen dat het bij voorbaat allemaal zinloos is, het een gelopen race is, elke ondernomen actie een farce is en zelfs meelopen is, slaat nergens op.
Uiteraard dat het maar een gedachte is, maar voor wat het nu is: De FIFA mag wel wat verandering krijgen ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gynnad schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:36:
Zonde dat de UEFA er niet achter gaat staan. Volgens mij is de meederheid van de Europese landen tegen Sepp Blatter. Echter zullen we nog steeds niet genoeg hebben aan deze landen, maar dat gaf wel iets meer kans..
Je zal de UEFA nooit anoniem achter je krijgen. Ook binnen de UEFA heeft Blatter een vinger in de pap als het gaat om stemmen van landen. Kijk alleen al welke landen er binnen de UEFA stemrecht hebben;

22 landen met een niet al te beste organisatorische reputatie:
Albanië
Armenië
Azerbeidzjan
Bosnië-Herzegovina
Bulgarije
Estland
Georgië
Wit-Rusland
Griekenland
Hongarije
Kazachstan
Kroatië
Letland
Litouwen
Moldavië
Montenegro
Oekraïne
Roemenië
Rusland
Servië
Slovenië
Slowakije

15 landen die vallen onder de categorie voetbaldwerg:
Andorra
Faeröer
Cyprus
Gibraltar
Ierland
IJsland
Israël
Liechtenstein
Luxemburg
Macedonië
Malta
Noord-Ierland
Noorwegen
San-Marino
Wales

18 goed georganiseerde voetballanden:
België
Duitsland
Denemarken
Engeland
Finland
Frankrijk
Italië
Nederland
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
Portugal
Spanje
Turkije
Schotland
Tsjechië
Zweden
Zwitserland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
HamburgerHenk schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:28:
Zal met zelfs niets verbazen als het met ph4ge's clubkleur te maken heeft... zeker gezien zijn ogenschijnlijke ongefundeerde "haat" tegen van Praag.
Uiteraard, dat ik eerder een figuur als Cruijff aanhaalde als beter alternatief wordt weer vergeten, elke discussie wordt doodgeslagen met clubkleur. Dat kan ik ook van de Van Praag aanhangers zeggen.

Het is gewoon simpel. Het is super naïef om te denken dat heel de FIFA corrupt is behalve onze eigen afvaardiging. Voor beiden zijn geen harde bewijzen, maar het een nemen we toch allemaal aan. Het is net zo naïef als dat er altijd werd geroepen dat hier geen match fixing was. Het is typisch Nederlands om te denken dat wij het beste jongetje van de klas zijn, terwijl keer op keer blijkt dat dat niet zo is. Bovendien zijn wij natuurlijk super chauvinistisch en zijn we dus sowieso niet kritisch op onze eigen afvaardiging.

Van Praag is zijn hele leven bobo. Zijn leven staat in het teken van niets anders dan in dit soort organisaties aan zijn eigen carrière bouwen. Je werkt in die kringen je weg niet omhoog door als enige heilige te opereren, dat bestaat gewoon niet. Hij heeft jarenlang in het circus meegelopen en herhaaldelijk Blatter en andere FIFA besluitvorming gesteund. Iemand die zelf helemaal schoon is en niks moet hebben van alle rottigheid houdt dat niet vol. Niks houdt Van Praag bijvoorbeeld tegen om het geheime rapport te lekken, maar afgezien van een beetje sputteren in de media dat het openbaar zou moeten zijn komt hij niet. Hij is gewoon onderdeel van het systeem. Bovendien is hij van dezelfde generatie en wordt het tijd dat er eens een frisse wind gaat waaien, niet de ene opperbobo voor een andere opperbobo.

Dictators moet je niet op laten volgen door mensen uit eigen kringen. Dergelijke systemen kan je alleen maar met een revolutie van buiten het systeem om ver gooien, dat kunnen en doen bobo's uit dat systeem per definitie niet. Kijk bijv. naar Egypte, Mubarak wordt weggejaagd en zijn opvolger komt ook weer uit het leger, er verandert dus niets. Zo gaat het met alle revoluties. Revoluties van buitenaf veranderen wat. De Bastille werd ook niet bestormd door naasten van Lodewijk XVI.

Als je Blatter echt weg wil hebben stel je je niet kandidaat op het moment dat de race al gelopen is. Het lijkt erop alsof Blatter heeft geconstateerd dat de buit binnen is en er nu een circusje wordt georganiseerd. Plots is iedereen kandidaat en vindt iedereen wat. Zoals je in vrijwel elke dictatuur verkiezingen hebt die al vooraf vast liggen, waar meestal ook tegenkandidaten zijn die wel een paar kleine kritische woorden mogen zeggen van de grote baas. Dit zodat het volk denkt dat ze vrij zijn en de dictator zelf gekozen heeft.

Van Praag is niet bezig met het verslaan van Blatter nu, maar met zijn positie voor als Blatter er niet meer is. Een ideale positie, aan de ene kant tientallen jaren in die kringen mee doen en aan de andere kant ook buitenstaanders naar de mond praten, slim is hij zeker.

Het heeft verder geen zin om hier een woord aan vuil te maken, want Blatter heeft al lang en breed gewonnen. Noord Korea had vorig jaar ook verkiezingen. In Syrie behaalde Assad 88,7% tijdens de laatste verkiezingen, ik ben benieuwd of Van Praag het beter doet als de tegenstander van Assad. In Noord Korea was men 100% voor de grote leider en dat was tot voor kort ook zo bij de FIFA, maar dat werd Blatter waarschijnlijk toch iets te gek dus gaat hij nu voor een Syrische variant.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 27-01-2015 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( 239457294

[ Voor 3% gewijzigd door Player1S op 27-01-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646537

Hopen dat Blatter weg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraay89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-05 11:00
Sempy schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Dat systeem werkt ook niet. Bij de VN zie je heel duidelijk dat er van allerlei kanten handen boven allerlei hoofden worden gehouden. Kijk naar de resoluties over bijvoorbeeld Libië 2 (3? 4?) jaar geleden. Of de kwestie in Syrië. Het gros van de landen wil actie, maar als het bijv. Rusland niet zint dan spreek die gewoon zijn Veto uit.

Ik denk dat een roulerend systeem, met vaste maximale termijnen en geen vaste leden nog het beste zou zijn. Maar dat is niet in het belang van welke huidige bobo dan ook, dus helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nou volgens CNN gaat Louis Figo ook gooi naar het presidentschap doen.
Hebben we juist nodig. Nog meer kandidaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Inderdaad. De enige mogelijkheid om iets te doen is om als Europa 1 sterke kandidaat te leveren. Nu zijn het een hoop eilandjes die niets gaan uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Blatter gaat zo op deze manier bijvoorbeeld 50% krijgen, de rest mag 50% verdelen, en dus krijgt Blatter alsnog de stemmen die hij nodig heeft.

Om Blatter weg te krijgen helpt maar 1 ding, namelijk een Blatter vs 1 persoon, niet Blatter vs 5 personen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
L1nt schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:46:
Nou volgens CNN gaat Louis Figo ook gooi naar het presidentschap doen.
Hebben we juist nodig. Nog meer kandidaten.
Idd dat gaat niet werken, staat ook nu op nu.nl:
Ook Luis Figo stelt zich kandidaat voor het voorzitterschap van de FIFA. De Portugees gaat onder meer de strijd aan met de huidige FIFA-preses Sepp Blatter en KNVB-voorzitter Michael van Praag.

"Dit is het moment voor verandering van leiderschap en meer transparantie en solidariteit", licht de oud-aanvaller van FC Barcelona en Real Madrid zijn keuze toe tegenover CNN.

"Ik houd van voetbal en wat ik zie gebeuren met het imago van de FIFA vind ik niet leuk. Als je nu op FIFA zoekt op internet is het eerste woord dat verschijnt 'schandaal'. Dat moet veranderen. Het voetbal verdient beter."

De kandidatuur van Figo komt een dag voor de deadline op donderdag. De 127-voudig Portugees international zegt de steun van vijf nationale bonden te hebben, hetgeen nodig is om zich te mogen mengen in de strijd om het voorzitterschap. In mei vinden de verkiezingen plaats.
Zo gaan ze inderdaad allemaal maar enkele stemmen halen, iets wat nooit gaat werken. Aan de andere kant geeft het wel aan dat veel mensen willen dat Blatter opstapt, maar daar zullen ze in de 'armere' landen vrij weinig om geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Wel positief dat er ook een relatieve buitenstaander en iemand die het nog 25 jaar zonder AOW moet doen mee doet. Het charisma heeft hij ook wel en oud top voetballer is ook een pre.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 28-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ik snap dit systeem ook niet, zo maak je de uitdagers van de gevestigde orde alleen maar zwakker. Het was beter om eerst een verkiezing te houden onder de tegenkandidaten, waardoor de winnaar van die verkiezingen het uiteindelijk opneemt tegen de huidige voorzitter. Dan wordt het een tweestrijd waarbij de stemmen worden verdeeld onder twee kandidaten.

Zoals het nu gaat bestaat de mogelijkheid dat alle tegenkandidaten bij elkaar meer stemmen vergaren dan de huidige voorzitter, maar deze gewoon kan aanblijven omdat deze meer stemmen haalt dan de nummer twee. En dat is vreemd als de totale meerderheid tegen de huidige voorzitter heeft gestemd. Krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Blatter zit in zijn opa handjes te wrijven, de overwinning is binnen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:36
Daar twijfel ik niet meer aan nee. Blatter komt eenvoudig aan de benodigde stemmen met Afrika, Azië en Oceanië.

Het is jammer dat er nu een beetje versplintering plaats vind in de kandidaten. Nu heb je als tegenkandidaten al vijf man met Figo er nu bij en het terugstappen van Raiola (al was dat nooit serieus geweest volgens mij).

Als er een beetje slim was gehandeld was er één persoon van die 5 geweest die was op gestaan en had de rest zich achter persoon x geschaard. Nu gaat dit never nooit niks uithalen en zit Blatter er zodirect nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06
Ben ik heel wantrouwend als ik denk aan een scenario waarin Blatter aan Figo gevraagd heeft zich kandidaat te stellen? Beloning? Over 4 jaar krijgt Figo alle landjes die nu achter Blatter staan cadeau.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Dat kan je je van alle kandidaten op zich wel af vragen. Hoe integer is zo'n Champagne of Van Praag?

Die laatste was twee jaar geleden nog Blatters grootste vriend en vlak voor het WK kwam hij destijds ineens met het bericht dat het tijd was voor Blatter om op te stappen. Dat kan net zo goed een groot toneelspel zijn.

Hoeveel stemmen moet iemand trouwens halen om uiteindelijk te winnen? Is dat gewoon meer dan 50%? Waar kan je dat terug lezen?

[ Voor 16% gewijzigd door JanW op 28-01-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
JanW schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:44:
Dat kan je je van alle kandidaten op zich wel af vragen. Hoe integer is zo'n Champagne of Van Praag?

Die laatste was twee jaar geleden nog Blatters grootste vriend en vlak voor het WK kwam hij destijds ineens met het bericht dat het tijd was voor Blatter om op te stappen. Dat kan net zo goed een groot toneelspel zijn.

Hoeveel stemmen moet iemand trouwens halen om uiteindelijk te winnen? Is dat gewoon meer dan 50%? Waar kan je dat terug lezen?
In Van Praag zijn programma staat niet dat het onafhankelijke onderzoek wat er is uit de doofpot verdwijnt, noch dat er nieuwe onafhankelijke onderzoeken komen. Blatter blijft bij de FIFA zn zakken vullen als het aan hem ligt. Hoe Van Praag überhaupt in zn huidige positie is gekomen weet niemand, erg transparant en democratisch was dat ook niet. Zn belangrijkstste punt is meer deelnemers aan het WK, duidelijk gericht op de kleine landen waar Blatter het ook van moet hebben en zo;n beetje het enige wat geen probleem is op dit moment. Daarnaast geeft hij in woorden aan dat er een nieuwe generatie moet komen, maar ondertussen gaat hij zelf als bijna 70er voor het baantje ipv een jonger persoon als Figo te steunen. Natuurlijk is het van het zelfde laken een pak, alleen omdat hij een Nederlander is willen we dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Champagne trekt zich ook terug.
http://www.nu.nl/sport/39...voorzitterschap-fifa.html

Overigens:
Het is nog niet zeker of zij op 29 mei deel kunnen nemen aan de verkiezingen. De FIFA bekijkt of de kandidaten voldoende bestuurlijke ervaring hebben en onderzoekt of ze ooit in aanraking zijn geweest met corruptie.

Wordt dit laatste bewezen, dan gaat er een streep door de kandidatuur. De ethische commissie van de FIFA hoopt het onderzoek naar de kandidaten binnen tien dagen af te ronden.
Figo zal wel afvallen ivm gebrek aan bestuurlijke ervaring.
Prins Ali was al eens verdacht van corruptie geloof ik dus zal ook wel afvallen. En als Blatter toch stiekem bang is voor van Praag vinden ze daar ook wel wat......
Maar diegene die echt corrupt is is zogenaamd zo clean als een pasgeboren baby :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het is gewoon hopen (tegen beter weten in waarschijnlijk) dat de FBI in de aankomende maanden nog met een rapportage naar buiten komt waarin Blatter schuldig wordt bewezen aan corruptie. Dat zal de enige manier zijn om Blatter te elimineren. Anders gaan de gekochte stemmen helaas zege vieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
In elk geval enig positief nieuws, van Praag heeft eerste schifting al overleefd (en aantal bonden achter zich) en heeft 2 tegenstanders minder.

Heb alleen wel het gevoel dat Blatter de concurrentie buiten de daadwerkelijke verkiezing al probeert uit te schakelen. Zal hij zelf ook gescreend worden?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Quad schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:44:
In elk geval enig positief nieuws, van Praag heeft eerste schifting al overleefd (en aantal bonden achter zich) en heeft 2 tegenstanders minder.

Heb alleen wel het gevoel dat Blatter de concurrentie buiten de daadwerkelijke verkiezing al probeert uit te schakelen. Zal hij zelf ook gescreend worden?
Het is positief nieuws dat er steeds meer mensen afvallen, want je kunt Blatter alleen verslaan als je de enige serieuze concurrent bent verwacht ik. Al wordt het dan nog steeds moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik denk dat als er een serieus alternatief is, en dat zou van Praag kunnen zijn m.i., dat er nog wel eens een verrassing in zou kunnen zitten.

Misschien is de wens de vader van de gedachte, maar ik merk wel dat er op deze aardkloot meer zijn die dezelfde wens hebben omdat het de laatste jaren toch we teveel rommelt bij de FIFA.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Michael van Praag krijgt donderdag geen spreektijd tijdens het congres van de Aziatische voetbalconfederatie (AFC) in Bahrein.

De uitdager van Sepp Blatter in de strijd om het FIFA-voorzitterschap heeft tot twee keer toe vergeefs een verzoek ingediend.

De AFC liet al eerder weten achter Blatter te staan. Sjeik Salman, voorzitter van AFC, vertelde Van Praag het daarom niet netjes te vinden uitdagers van de Zwitser veel aandacht te geven. Luis Figo en prins Ali bin Al-Hussein zagen een verzoek op spreektijd eveneens niet gehonoreerd.

Al-Hussein, afkomstig uit Jordanië, haalde vergeefs aan dat hij als Aziaat eerder wel het woord mocht nemen tijdens het congres van de Europese UEFA, net als Van Praag en Figo.

Vrede

Van Praag en de andere uitdagers kregen eerder ook geen spreektijd bij de congressen van de Conmebol, Concacaf en CAF, de federaties van Zuid-Amerika, Noord- en Midden-Amerika en het Caribisch gebied en Afrika.

De 79-jarige Blatter krijgt bij elk congres wel steeds de gelegenheid het woord te nemen. Hij zal donderdag ook spreken in Bahrein.

Voorafgaand aan het congres sprak Blatter woensdag al met de koning en minister-president van Bahrein. ''Ik ben zeer vereerd'', zei de Zwitser over die ontmoeting. ''Ze hebben me verteld dat ook voetbal vrede kan brengen in deze regio.''

Op 29 mei vindt de verkiezing om het FIFA-voorzitterschap plaats in het Zwitserse Zürich. Blatter is al sinds 1998 de preses. Hij volgde de Braziliaan Joao Havelange op en werd sindsdien drie keer herkozen.
Bizar eigenlijk dat zoiets kan, en zo blijkt eigenlijk maar weer dat er maar één manier is om van Blatter af te komen en dat is of een eigen voetbal federatie oprichten of wachten tot hij zal overlijden. Want als je jezelf nooit kunt promoten dan zul je dus ook nooit stemmen krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Whaha, je tegenstanders doodzwijgen. :')
Prachtig gewoon!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het beste voor het voetbal is inderdaad dat Blatter asap omvalt en nooit meer opstaat. Maar goed, onkruid vergaat niet zo snel dus die spelbederver zal ook wel niet zo snel vergaan. :/

UEFA moet gewoon een statement maken en morgen nog uit de FIFA stappen. Als dit het idee van eerlijke verkiezingen is (immers zijn er teveel overkoepelende organisaties ook niet transparant getuige het artikel), dan moet je wegwezen. En als de UEFA er de handen niet voor op elkaar krijgt, dan landen zelf. Maar goed, dat zal wel weer niet gebeuren.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
UEFA gaat niet uit de FIFA stappen, Platini gaat Blatter opvolgen en deze hele verkiezing een grote farce en formaliteit. Het zijn en blijven corrupte instituten.

En het is leuk en aardig dat Van Praag het probeert maar hij en de andere kandidaten hebben geen schijn van kans zolang Blatter lekker doorgaat met zieltjes winnen door geld door te sluizen naar de kleine bananenrepublieken.

Voetbal wordt steeds zieker en rotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW

Wat oud en wellicht dat sommigen 'm al hadden gezien, maar ik vond dit filmpje wel perfect verwoorden hoe iedere voetballiefhebber zich voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 05-06 15:44

Zeddicius

Conscience do cost

Ik weet nu niet of ik hier om moet lachen of huilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren was er ook een stukje in Studio Voetbal aan gewijd. Je zag ook fragmentje van een speech van Blatter :| Hij brabbelde wat met de nodige adempauzes van 30 seconden op dat congres van de AFC.
Hij is rijp voor het bejaardentehuis die vent.

Maar de realiteit is nog steeds dat alle stemmetjes al gekocht zijn en dat van Praag, Figo en die Arabische Prins volkomen kansloos zijn. Het is een formaliteit.

En na weer 4 jaar Blatter zal Platini het stokje overnemen. Of je daar nou blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gynnad schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:27:
[...]

Bizar eigenlijk dat zoiets kan, en zo blijkt eigenlijk maar weer dat er maar één manier is om van Blatter af te komen en dat is of een eigen voetbal federatie oprichten of wachten tot hij zal overlijden. Want als je jezelf nooit kunt promoten dan zul je dus ook nooit stemmen krijgen..
Volkomen verklaarbaar. Hier in het westen vergeten we nog wel eens dat 80-90% van de wereld zo corrupt als de neten is. Voor degenen in het westen met veel geld ook natuurlijk, maar in de rest van de wereld is het veel meer in your face dan hier. Je hoeft daar niet eens de schijn op te houden.
Bij zo'n FIFA, waar de hele wereld in vertegenwoordigd is, komt het dan extra pijnlijk naar voren.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zo, de eerste kandidaat is blijkbaar exit. Prins Ali schijnt het bijltje erbij neer te gooien: http://www.nu.nl/voetbal/...voorzitterschap-fifa.html

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Bastien schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:25:
Zo, de eerste kandidaat is blijkbaar exit. Prins Ali schijnt het bijltje erbij neer te gooien: http://www.nu.nl/voetbal/...voorzitterschap-fifa.html
Zoals hij zelf al aangeeft is dit wel een goede zaak om iets te proberen. Je kunt beter hebben dat de anti-Blatter landen op één kandidaat moeten stemmen dan dat ze hun stemmen verspreiden over 3 kandidaten. Maar dan nog zal het ontzettend moeilijk, al dan niet onhaalbaar worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nieuwe aantijgingen naar corruptie:
http://www.volkskrant.nl/...praken-maradona~a4000292/

Blatter verwijst naar het "Wij van WC-eend onderzoek"

De realiteit is helaas dat het voetbal net als ander sporten door geld en corruptie naar de klote gaat.

Wielrennen: Doping
Formule 1: Dwaas van een Ecclestone die alles om zeep helpt

[ Voor 31% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Van Praag trekt zich terug als kandidaat-voorzitter FIFA

Toch dapper dat hij aan deze kansloze missie is begonnen en geheel verzorgd op kosten van de KNVB de wereld over is gereisd. Wat moet de KNVB anders doen met die 400.000 euro?

Dan maar hopen op Prins Ali bin Al-Hussein... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Blatter wordt gewoon herkozen en daarna volgt Platini hem op, mark my words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 23:29
Pas wanneer grote landen gezamenlijk actie ondernemen gebeurt er niets, welke tegenkandidaat je ook tegenover Blatter/Platini zet. Boycot EK/WK met Spanje, Duitsland, Nederland, Engeland en Italië en je komt een heel eind. Of richt een eigen bond op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
ph4ge schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:04:
Van Praag trekt zich terug als kandidaat-voorzitter FIFA

Toch dapper dat hij aan deze kansloze missie is begonnen en geheel verzorgd op kosten van de KNVB de wereld over is gereisd. Wat moet de KNVB anders doen met die 400.000 euro?

Dan maar hopen op Prins Ali bin Al-Hussein... :)
Figo kapt er nu ook mee, dus blijft alleen Prins Ali over, het is hun enige kans om het zo te spelen. Maar toch zullen ze te kort komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
In Zwitserland zijn functionarissen van de wereldvoetbalbond FIFA opgepakt, meldt The New York Times. De Zwitserse autoriteiten zouden hen willen uitleveren aan de Verenigde Staten, waar ze worden verdacht van corruptie, onder meer bij de toewijzing van de WK's en bij de verkoop van televisierechten.

De Zwitserse politie deed een inval in het Baur au Lac-hotel in Zürich. FIFA-bestuurders zijn in Zürich bijeen voor een jaarlijkse vergadering.

De inval komt als een grote verrassing. In de VS is de FBI bezig met een onderzoek naar ongeoorloofde praktijken bij de FIFA.

FIFA-voorzitter Sepp Blatter geldt volgens The New York Times niet als verdachte en is niet opgepakt. Toch wordt het onderzoek wordt ook gezien als een ernstige bedreiging voor zijn positie.

Vrijdag wordt de nieuwe FIFA-voorzitter gekozen. Blatter wil een vijfde termijn en geldt als favoriet.
Het zal waarschijnlijk te weinig invloed hebben maar wel een goed moment om het te doen een paar dagen voor de verkiezingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:36

Rannasha

Does not compute.

Jammer dat ze Seniele Sepp niet ook opgepakt hebben, dat zou de verkiezing een stuk interessanter hebben gemaakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:46

JB

Cédric roelt!

Rannasha schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:04:
Jammer dat ze Seniele Sepp niet ook opgepakt hebben, dat zou de verkiezing een stuk interessanter hebben gemaakt.
Een maffia baas pakken ze ook niet op ;) Die maken hun handen niet vuil, dat doen anderen voor hun.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kijk eens aan, het balletje begint te rollen. En de FIFA maar zeggen in hun rapport dat er geen grote onjuiste dingen zijn gebeurd tijdens de toewijzing van de wk's :')

Nu maar hopen dat de beerput nog veel verder open gaat en dat al die corrupte proleten aangepakt worden. Ik moet nog zien dat het WK in Qatar gecancelled wordt, dat zal helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Nadeel is dat dit natuurlijk allemaal gespind gaat worden. "De EU & VS hebben uit onvrede dit gedaan om Blatter en de arme kleine Afrikaanse en Aziatische landen te treffen. Allemaal valse beschuldigingen."
Dit gaat ongetwijfeld voor flinke polarisatie zorgen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
FunkyTrip schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:39:
Nadeel is dat dit natuurlijk allemaal gespind gaat worden. "De EU & VS hebben uit onvrede dit gedaan om Blatter en de arme kleine Afrikaanse en Aziatische landen te treffen. Allemaal valse beschuldigingen."
Dit gaat ongetwijfeld voor flinke polarisatie zorgen.
Of de FIFA-maffia stort nu echt helemaal in. Net zoals Lance Armstrong er uiteindelijk aan moest geloven, na eerst wat kleine visjes te hebben laten spartelen.
Ik denk dat de FBI nog niet klaar is. Kan de FBI de mail- en fileservers van de FIFA vorderen? Of zouden ze al lang toegang hebben tot alle documenten?

[ Voor 9% gewijzigd door Witte op 27-05-2015 09:44 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het zal niet meevallen on verder te moeten zonder de Trinidad & Tobago voetbalfederatie.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Ik ben benieuwd of/hoe snel ze uitgeleverd gaan worden. Zelf zullen ze niet akkoord gaan met uitlevering neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 07-06 13:13
JB schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:13:
[...]

Een maffia baas pakken ze ook niet op ;) Die maken hun handen niet vuil, dat doen anderen voor hun.
Ik denk niet dat ze die als Zwitser wilden op pakken in Zwitserland. Die hadden ze waarschijnlijk niet uitgeleverd kunnen krijgen. Er is best een kans dat als deze 6 heren een beetje doorslaan dat Blatter straks nergens meer heen durft te reizen.
Dersan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:47:
Ik ben benieuwd of/hoe snel ze uitgeleverd gaan worden. Zelf zullen ze niet akkoord gaan met uitlevering neem ik aan.
Ik neem aan dat er al voldoende contact is geweest met de FBI en de Zwitserse justitie.

[ Voor 25% gewijzigd door SnowDude op 27-05-2015 09:51 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SnowDude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:50:
[...]
Ik denk niet dat ze die als Zwitser wilden op pakken in Zwitserland. Die hadden ze waarschijnlijk niet uitgeleverd kunnen krijgen. ER is best een kans dat als deze 6 heren een beetje doorslaan dat Blatter straks nergens meer heen durft te reizen.
Dat zou goed kunnen, maar ik denk niet dat ze hem krijgen. Die heeft zijn zaakjes wel geregeld :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 14:36

Rannasha

Does not compute.

Dersan schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:47:
Ze zijn door de Zwitsers opgepakt ondanks dat de Zwitsers zelf geen onderzoek hebben lopen. Dus de FBI / Amerikaanse DoJ hebben de Zwitserse autoriteiten al kunnen overtuigen om deze mensen uit te leveren, want anders waren ze niet eens opgepakt.

In hoeverre de FIFA-pipo's de boel nog kunnen vertragen door bezwaar te maken, weet ik niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 07-06 13:13
Ik lees ook dat er een aantal sport marketeers zijn opgepakt en een aantal tussen personen.

* SnowDude ziet nu op Eurosport een reclame van de Fifa: Football is for all. Goede timing :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
11 uur zal er een persconferentie van de FIFA komen, om 3 uur vanmiddag één van de FBI. Het zal me benieuwen. Ik denk dat Blatter er toch redelijk ongeschonden uit zal komen. Zoals JB al aangeeft zal die vast wel andere mensen het vuile werk hebben laten opknappen, maar ik hoop toch stiekem wel op meer. Al is het maar één van degenen die is opgepakt die uit de school klapt of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SnowDude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:57:
Ik lees ook dat er een aantal sport marketeers zijn opgepakt en een aantal tussen personen.

* SnowDude ziet nu op Eurosport een reclame van de Fifa: Football is for all. Goede timing :+
FBI - Football Bureau of Investigation :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Die persconferentie zal verspilde moeite zijn. Iemand die er staat om vragen te beantwoorden, geen statement van de FIFA of geen bericht verder. Gaat iemand staan die zegt van niks te weten en het onderzoek van de FBI af te wachten. Sepp Blatter is net zo geschokt als de complete voetbalwereld en had dit nooit verwacht natuurlijk. Men gaat een eigen onderzoek starten om de onderste steen boven te krijgen.

Ik gok dat dit de strekking zal zijn van die persconferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

FIFA: "Super dat ze zijn opgepakt" "We hadden nooit verwacht dat ze zo dicht bij de top zouden zitten" "Nu kunnen we eindelijk verder zonder corruptie" :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Samenvatting van de persconferentie:
FIFA is suffering
Nee, voetbal lijdt eronder, niet de FIFA, de FIFA is slechts een federatie, die helpt en ondersteunend moet zijn aan het voetbal.

Hopen dat er nog wat fatsoenlijke vragen komen, maar zover is het een nietszeggende praatje.

[ Voor 19% gewijzigd door JanW op 27-05-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Not a nice day and a good day.... :')

Er zit een mega lek in de FIFA boot en die is langzaam aan het zinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
gelooft hij het zelf??? Not a nice day but good for FIFA.
What a joke!

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
President not involved.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hij lult veel te lang... Dit maakt het alleen maar warriger voor de FIFA :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:31:
Not a nice day and a good day.... :')

Er zit een mega lek in de FIFA boot en die is langzaam aan het zinken.
Mega lek hoeft het niet te zijn. Hangt toch wel af hoe ze aan de namen gekomen zijn.
Als ze de namen te pakken hebben gekregen via de transacties dan moeten we hopen dat ze gaan praten anders schiet het niets op. Blatter zelf zal denk ik veilig zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

"De FIFA heeft juist om dit onderzoek gevraagd" 7(8)7 Tuurlijk..... :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Benieuwd wat de FBI vanmiddag te melden heeft, hier krijgen we geen antwoorden uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JanW schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:46:
Benieuwd wat de FBI vanmiddag te melden heeft, hier krijgen we geen antwoorden uit helaas.
Jup, dit is gewoon een hoop gelul. :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vooral lastige vragen afwimpelen, dit zijn vragen die heel de wereld heeft maar daar krijg je bij de FIFA toch geen antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 17:49
Vraag me af in hoeverre dit een gevolg is van het Garcia report, of dat de FBI zelf onderzoek verricht heeft en op basis daarvan tot deze arrestaties heeft doen overgaan.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
De FBI heeft in de gaten dat de FIFA totaal geen zelfreinigend vermogen heeft, en heeft het heft in eigen hand genomen. Uiteraard zullen ze het Garcia-report gebruiken voor het laaghangend fruit, maar gelukkig hoeft de FBI niemand binnen FIFA te beschermen.
Ik vermoed dat het Garcia-report slechts wat katvangers oplepelt.

Het zou pas helpen als Coca Cola, Adidas en VISA zich distantiëren van FIFA en stoppen met sponsoren. Gazprom zal wel blijven, in ieder geval zolang de WK in Rusland blijft. Maar dit is wishful thinking.

[ Voor 35% gewijzigd door Witte op 27-05-2015 11:58 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Witte schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:55:
De FBI heeft in de gaten dat de FIFA totaal geen zelfreinigend vermogen heeft, en heeft het heft in eigen hand genomen. Uiteraard zullen ze het Garcia-report gebruiken voor het laaghangend fruit, maar gelukkig hoeft de FBI niemand binnen FIFA te beschermen.
Ik vermoed dat het Garcia-report slechts wat katvangers oplepelt.

Het zou pas helpen als Coca Cola, Adidas en VISA zich distantiëren van FIFA en stoppen met sponsoren. Gazprom zal wel blijven, in ieder geval zolang de WK in Rusland blijft. Maar dit is wishful thinking.
Het enige wat zou helpen is als wij westerlingen niet meer naar het WK voetbal gaan kijken, daarvoor zitten de grote merken er als sponsors bij. Dat is iets wat helaas toch nooit zal gebeuren.

Een andere optie is dat de grote landen in elk geval de kwalificaties en dus het WK 2022 gaan boycotten, dat zou ook een flink statement zijn. Maar dat zie ik ook niet gebeuren, want geld is toch vaak te belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Gynnad schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:19:
[...]

Het enige wat zou helpen is als wij westerlingen niet meer naar het WK voetbal gaan kijken, daarvoor zitten de grote merken er als sponsors bij. Dat is iets wat helaas toch nooit zal gebeuren.

Een andere optie is dat de grote landen in elk geval de kwalificaties en dus het WK 2022 gaan boycotten, dat zou ook een flink statement zijn. Maar dat zie ik ook niet gebeuren, want geld is toch vaak te belangrijk.
Nou ja, dit soort uitingen meer voorbij laten komen zou ook wel eens kunnen werken.

Nee, merp!

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste