[Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mY_XhkjTXyY]
LOL

Ik hoop dat dit grote gevolgen gaat hebben voor de FIFA, waar ze nu mee bezig zijn kan gewoon niet.
Maar wel jammer dat Blatter buiten schot blijft, die is zowat onschendbaar. Wat mij betreft hadden ze die vent in zijn pyjama van zijn bed mogen lichten en afvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40
Vlassie1980 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:32:
Wat mij betreft hadden ze die vent in zijn pyjama van zijn bed mogen lichten en afvoeren.
Zeg maar zoiets?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:02

JB

Cédric roelt!

De echte bazen pakken ze niet helaas...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Achtergrond van de gepakten;

http://www.nu.nl/voetbal/...aanse-fifa-onderzoek.html

gemiddelde leeftijd 69 jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Dat zijn toch wel een aantal topfuncties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
rik86 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:11:
Dat zijn toch wel een aantal topfuncties...
Inderdaad. Normaal gesproken zou je als president toch daaruit je conclusies moeten trekken. Het lijkt me toch van de zotte dat hij nu nog blijft zitten. Ook als hij de halve wereld heeft omgekocht. Dit kan toch niet langer?

Las dat de UEFA wellicht om uitstel gaat vragen van de verkiezingen. Dat lijkt me wel het minste. Ik mag ook hopen dat de UEFA geen verdere medewerking gaat verlenen aan een bestuur dat door Blatter wordt voorgezeten.

Maar dit zal allemaal wel weer wishful thinking zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Meer nieuws, 4 hebben inmiddels bekend:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=246444

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
We mogen nu toch wel hopen dat Blatter of de "eer" aan zichzelf houdt, of niet meer herkozen gaat worden. Niet dat ik veel vetrouwen heb in zijn opvolger, maar het is in ieder geval een begin van de ontmanteling van die corrupte bende. Nu Qatar nog cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:37
Dat zijn 4 'anderen', mede dankzij hun konden die vandaag opgepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
Leon Zwiers schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:30:
We mogen nu toch wel hopen dat Blatter of de "eer" aan zichzelf houdt, of niet meer herkozen gaat worden. Niet dat ik veel vetrouwen heb in zijn opvolger, maar het is in ieder geval een begin van de ontmanteling van die corrupte bende. Nu Qatar nog cancellen.
tJa ik vind de timing curieus, en misschien nog curieuzer dat v Praag net heeft bedankt. Was die soms bang het karwei echt te moeten doen ook..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sjah schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:50:
[...]

tJa ik vind de timing curieus, en misschien nog curieuzer dat v Praag net heeft bedankt. Was die soms bang het karwei echt te moeten doen ook..?
Van Praag zal dit niet geweten hebben. De FBI gaat dit soort acties echt niet vantevoren aankondigen bij mensen die binnen de FIFA actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Als er daadwerkelijk gefraudeerd is rond het WK 2010 dan moet per direct de WK'S voor 2018 en 2022 afgeschaft worden en opnieuw toegewezen worden met uitsluiting van de landen die zich schuldig hebben gemaakt aan fraude. Deze WK's zijn dan niet meer betrouwbaar toegewezen vind ik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:57
Quad schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:10:
Als er daadwerkelijk gefraudeerd is rond het WK 2010 dan moet per direct de WK'S voor 2018 en 2022 afgeschaft worden en opnieuw toegewezen worden met uitsluiting van de landen die zich schuldig hebben gemaakt aan fraude. Deze WK's zijn dan niet meer betrouwbaar toegewezen vind ik.
En uitstel van de verkiezingen lijkt me dan ook niet verkeerd, met uitsluitsel van S. Blatter himself. Aangezien er bij de vorige verkiezingen ook steekpenningen zijn gegeven, al kan dat natuurlijk ook door de tegenkandidaat gedaan zijn.

Al is de KNVB er niet voor dat er uitstel van de verkiezingen komt..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Met uitstel schiet je niets op nu. Het proces dat de FBI nu heeft ingezet (althans de volgende stap) zal nog lang niet tot vervolging etc. leiden. Dat kan nog heel veel jaren duren. Het heeft al drie jaar geduurd om tot deze arrestaties te komen. Zolang kun en wil je de verkiezingen niet uitstellen, immers blijft Blatter dan gewoon zitten zonder herverkiezing.

Het woord moet nu aan de overkoepelende organisaties als UEFA zijn, die moeten afstand nemen van de FIFA van nu en Blatter vrijdag naar huis sturen. Ik betwijfel echter of dat gaat gebeuren, helaas zullen nog steeds een heleboel bobo's weinig tot geen (in)zicht hebben door al het boter op hun hoofd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa wmb gaat de Wk 18 door, bedoel er zijn zoveel ongeregeldheden geweest, geloof dat zelfs het Wk 1930 al vriendjespolitiek was (oftewel een investeerder met geld), het Wk 06 had ook vraagtekens, en wie weet het Wk 19.. (vul maar in) ook. Daarnaast is Wk al over 3 jaar, IMO te laat om nog even te corrigeren.

2022, echter, tja ik heb zoveel moeite met hoe Qatar omgaat met de bouw vd stadions, en dus de behandeling van (in hun ogen niks-waard) gastarbeiders, dat ik geen moeite heb hun wel aan te pakken. Komt bij dat je natuurlijk moe wordt van het gezeur over "de winter/ danwel de zomer" .

Maar goed, belangrijker is dat er schoon schip wordt gemaakt, want het laatste dat ik wil , is dat de Uefa (wie anders?) een 2e wereldvoetbalbond op zou richten.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 27-05-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Formeel kan de UEFA Blatter niet wegsturen. Elk land heeft dezelfde stem, daarom is Blatter altijd zo met die kleine landjes bezig. Waarschijnlijk is het ook geen toeval dat alle functionarissen die nu zijn opgepakt dat soort landen aanstuurden.

Maar de UEFA moet nu wel doorbijten. Eisen dat Blatter zich terugtrekt, op straffe van het verlaten (en dus de facto opblazen) van de FIFA. De bad guys zijn met dank aan de FBI nu ernstig verzwakt, en dit is hét moment om eindelijk schoon schip te maken. En dat kan helaas enkel "des Fifa's", dus met power play.
Sjah schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:46:
Daarnaast is Wk al over 3 jaar, IMO te laat om nog even te corrigeren.

2022, echter, tja ik heb zoveel moeite met hoe Qatar omgaat met de bouw vd stadions, en dus de behandeling van (in hun ogen niks-waard) gastarbeiders, dat ik geen moeite heb hun wel aan te pakken. Komt bij dat je natuurlijk moe wordt van het gezeur over "de winter/ danwel de zomer" .
"Al over 3 jaar"? Dat is toch geen enkel probleem? Er zijn landen zat die de organisatie in een paar maand over zouden kunnen nemen. Er zullen heel veel partijen in het Westen in hun maag zitten met het feit dat het WK in Rusland is, dit is dé perfecte aangelegenheid om het daar alsnog weg te halen.

Wat 2022 betreft, het was vanaf dag 1 belachelijk dat daar een WK zou worden gehouden. Lijkt me een no brainer om die waanzin zo snel mogelijk te stoppen.

[ Voor 45% gewijzigd door alexbl69 op 27-05-2015 22:09 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
De UEFA wil dat de verkiezing voor het voorzitterschap van de FIFA van aanstaande vrijdag wordt uitgesteld.

De Europese voetbalbond hoopt dat het congres waar de 209 landen van de wereldvoetbalbond een nieuwe voorzitter kiezen, wordt opgeschort.

Woensdag werden zeven FIFA-officials gearresteerd vanwege een omkoopschandaal.

Voorafgaand aan de finale van de Europa League in Warschau zaten de Europese landen met elkaar aan tafel om de ontstane situatie te bespreken. Secretaris-generaal Gianni Infantino riep na het beraad op om de voorzittersverkiezing uit te stellen. De UEFA-landen dreigen bovendien het congres te boycotten.
Veel 'stoere' praat nu van de UEFA landen, laat ze maar eens een echt hard statement maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
De KNVB heeft de ballen er in ieder geval niet voor:
'Verkiezing moet doorgaan'
Inmiddels heeft KNVB-directeur Bert van Oostveen laten weten dat de bond zich schaart achter het voornemen van de FIFA om de presidentverkiezingen gewoon doorgang te laten vinden. "Juist op dit moment, bij wereldwijde commotie over de arrestaties in Zürich", stelt hij in een verklaring op de officiële website van de KNVB. De KNVB laat daarbij wel weten een groot voorstander te zijn van het 'schoon' maken van de FIFA. "De beschuldigingen aan het adres van de betrokken officials, onder meer van omkoping en afpersing, doen wéér afbreuk aan het imago van FIFA en het voetbal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

Gynnad schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:01:
Veel 'stoere' praat nu van de UEFA landen, laat ze maar eens een echt hard statement maken!
offtopic:
Misschien een domme vraag, maar 209 landen die lid zijn van de FIFA? Da's best veel. Er zijn 196 landen (als je Taiwan meerekent). Ik weet dat Engeland, Schotland en Wales apart meedoen met de FIFA, maar dan kom ik op 198. Hoeveel andere landen splitsen ze op om aan 209 te komen?
Ze hebben meer leden dan de Verenigde Naties (193)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dido schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:28:
[...]

offtopic:
Misschien een domme vraag, maar 209 landen die lid zijn van de FIFA? Da's best veel. Er zijn 196 landen (als je Taiwan meerekent). Ik weet dat Engeland, Schotland en Wales apart meedoen met de FIFA, maar dan kom ik op 198. Hoeveel andere landen splitsen ze op om aan 209 te komen?
Ze hebben meer leden dan de Verenigde Naties (193)
wellicht dat dit het duidelijker maakt voor je:
Wikipedia: List of FIFA country codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26

Dido

heforshe

offtopic:
FIFA zelf heeft het over associations. "Land" is geen correcte vertaling, tenzij FIFA daadwerkelijk iets te zeggen heeft over de staatsrechtelijke onafhankelijkheid van een land. Zal de FIFA lijst eens naast een lijst met landen leggen :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ongelofelijk dat dit allemaal gewoon kan. Blatter doet alsof de FIFA maatregelen heeft genomen 8)7 Het is de FBI die de maatregelen neemt. Dat is ook wat Blatter het meest te verwijten is! Onder zijn neus wordt er voor honderden miljoenen gefraudeerd en het enige wat hij zegt "Ich habe es nicht gewust".

Zelfs al zou hij (zoals hij zelf beweerd) geen directe betrokkenheid hebben dan nog hoort hij op te tiefen. Hij is verantwoordelijk voor deze flauwekul!

De Aziaten zeggen alweer dat de stemming door moet gaan en dat ze achter Blatter blijven staan. 1 en 1 is 2 :/ :r Die mafkees wordt gewoon herkozen...

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 28-05-2015 09:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:01:
[...]

Wat ik niet snap is dat de voetbalfans geen statement maken.
Iedereen spreekt er schande van, maar niemand die iets doet.

Net als met de olympische spelen in Rusland.
Men heeft er de mond vol van, maar als puntje bij paaltje komt, dan kijkt iedereen gewoon.

Als de voetbalfans gewoon het WK zouden boycotten, niet bezoeken, niet kijken, etc., dan wordt de FIFA geraakt waar het pijn doet: De portemonnee.

Maar nee, het is makkelijker om gewoon schande te blijven roepen en dan klagen dat FIFA op oude voet verder gaat :P

Of een alternatief is de sponsors boycotten, zoals Coca-Cola, Adidas, Visa, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 28-05-2015 09:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Visa heeft ook een statement gemaakt. Zijn erg "teleurgesteld" in de FIFA, en gaan de sponsoring herevalueren. Als Visa de sponsoring opzegt kan Blatter niet anders dan wegwezen hopen we dan maar. Niet dat ik denk dat het zover gaat komen....

En inderdaad blijven die maffe aziatische bonden achter Blatter staan......

Wel wil de Aziatische bond 'zijn teleurstelling en droevigheid' uiten over de recente gebeurtenissen. 'De AFC is tegen elke vorm van corruptie in het voetbal en steunt de acties van de Ethische Commissie van de FIFA ten volle.'

Tja, als je tegen elke vorm van corruptie bent... hoe kan je dan in hemelsnaam Blatter steunen. Lekker geloofwaardig weer.

[ Voor 47% gewijzigd door LZ86 op 28-05-2015 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:57
anandus schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:14:
[...]
Als de voetbalfans gewoon het WK zouden boycotten, niet bezoeken, niet kijken, etc., dan wordt de FIFA geraakt waar het pijn doet: De portemonnee.

Maar nee, het is makkelijker om gewoon schande te blijven roepen en dan klagen dat FIFA op oude voet verder gaat :P

Of een alternatief is de sponsors boycotten, zoals Coca-Cola, Adidas, Visa, etc.
Ik denk niet dat je de FIFA raakt als supporters wegblijven, 80-90% van de inkomsten wordt gegenereerd door sponsors en omzet van de toernooien (tv-rechten etc).

Daarom zitten stadions tegenwoordig voor de helft vol met pakken ipv supporters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Indirect natuurlijk wel. Als mensen niet meer kijken zijn advertenties minder waard, zijn sponsorcontracten minder waard, etc.

Hoe dan ook, je kunt als supporter/voetbalfan wel een statement maken door niet te kijken, maar dit zijn criminelen die gewoon door justitie aangepakt moeten worden. Dat is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RoD schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:56:
Indirect natuurlijk wel. Als mensen niet meer kijken zijn advertenties minder waard, zijn sponsorcontracten minder waard, etc.

Hoe dan ook, je kunt als supporter/voetbalfan wel een statement maken door niet te kijken, maar dit zijn criminelen die gewoon door justitie aangepakt moeten worden. Dat is belangrijk.
Probleem is dat niet iedereen dat doet. Hetzelfde als eisen dat Blatter opstapt. De KNVB is ook ongeloofwaardig. De FIFA is verrot maar ze willen wel dat de verkiezingen doorgaan 8)7 |:( Alsof er een meerderheid zal zijn voor de Prins...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05

M0nkeymen

Monkeystyle!

Waarom zegt de UEFA voorzitter Platini niks? Zou die ook in het complot zitten,hij is verdacht stil. In zulke tijden moeten je een vooraan staan als voorzitter en niet afwachten.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

M0nkeymen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:05:
Waarom zegt de UEFA voorzitter Platini niks? Zou die ook in het complot zitten,hij is verdacht stil. In zulke tijden moeten je een vooraan staan als voorzitter en niet afwachten.
Natuurlijk zegt die niks. Die gaat vanzelf een keer op de stoel van Blatter zitten ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05

M0nkeymen

Monkeystyle!

JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:06:
[...]
Natuurlijk zegt die niks. Die gaat vanzelf een keer op de stoel van Blatter zitten ;)
Dan had hij zich wel kandidaat gesteld volgens mij.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

M0nkeymen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:09:
[...]

Platini weigerde zelf zich kandidaat te stellen als uitdager van Blatter, maar liet wel meerdere malen weten dat er een einde moet komen aan de jarenlange heerschappij van de 78-jarige Zwitser. Blatter is al sinds 1998 aan de macht en gaat op voor zijn vijfde termijn als FIFA-preses. In een eerder stadium meldde Jerôme Champagne zich al als kandidaat-opvolger van Blatter.
Precies hetzelfde als de KNVB. Grote bek, kleine lul...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
M0nkeymen schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:09:
[...]
Als Blatter het dan alsnog wordt (hetgeen hoogst waarschijnlijk is met de "gegarandeerde" steun van Azie en Afrika), dan is dat politieke zelfmoord.

Platini houdt z'n mond omdat hij er dan over vier jaar, als Blatter misschien optieft goed voorstaat.

Overigens zie ik nauwelijks mogelijkheden om de FIFA clean te krijgen. Eigenlijk zouden drie bonden het lef moeten hebben om de FIFA op te blazen, en opnieuw te starten. Het gaat dan om de UEFA, dat (afgezien van Platini) grotendeels contra-Blatter is. Daarnaast de Zuidamerikaanse CONMEBOL; met de voornoemde bonden heb je feitelijk het hart/bestaansrecht van het Wereldkampioenschap. De CONMEBOL is echter het moeilijkst om te turnen, want veel support voor Blatter. Als laatste de Noordamerikaanse CONCACAF, gezien het feit dat de huidige zaak ook door Amerika is aangezwengeld en de Amerikaanse zenders veel leverage hebben wat betreft uitzendrechten van WK's.

De kansen voor zo'n scenario schat ik echter op bijna nul.

[ Voor 46% gewijzigd door ProfPi op 28-05-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:13:
[...]

[...]

Precies hetzelfde als de KNVB. Grote bek, kleine lul...
Platini weet dat hij niet van Blatter kan winnen, dus die zal zich niet kandidaat stellen zolang Blatter dat ook doet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rannasha schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Platini weet dat hij niet van Blatter kan winnen, dus die zal zich niet kandidaat stellen zolang Blatter dat ook doet.
Ook dat, maar ik betwijfel of Platini zo zuiver is...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Ook dat, maar ik betwijfel of Platini zo zuiver is...
Ik ook. En ik vermoed dat dat een reden is dat Platini nooit van Blatter kan winnen. Blatter is "the devil you know" en heeft veel meer connecties. Een opponent maakt alleen kans als deze fundamenteel anders is dan Blatter of als Blatter er zelf mee kapt / gearresteerd wordt / omvalt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rannasha schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Ik ook. En ik vermoed dat dat een reden is dat Platini nooit van Blatter kan winnen. Blatter is "the devil you know" en heeft veel meer connecties. Een opponent maakt alleen kans als deze fundamenteel anders is dan Blatter of als Blatter er zelf mee kapt / gearresteerd wordt / omvalt.
Of Blatter zeker weet dat de beerput niet open gaat wanneer diegene hem opvolgt ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
RoD schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:16:
Inderdaad. Normaal gesproken zou je als president toch daaruit je conclusies moeten trekken. Het lijkt me toch van de zotte dat hij nu nog blijft zitten. Ook als hij de halve wereld heeft omgekocht. Dit kan toch niet langer?

Las dat de UEFA wellicht om uitstel gaat vragen van de verkiezingen. Dat lijkt me wel het minste. Ik mag ook hopen dat de UEFA geen verdere medewerking gaat verlenen aan een bestuur dat door Blatter wordt voorgezeten.

Maar dit zal allemaal wel weer wishful thinking zijn.
Dat doet die Blatter echt niet...
Leon Zwiers schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:30:
Dat kan niet, Quatar heeft veel geld betaald voor de toewijzing van dat evenement.
Als ze cancellen, gaat daar echt wel een boekje open... Dat risico kan en wil Blatter niet nemen.

De enige manier is gewoon de hele FIFA vervangen. De FIFA lijkt mij in en door rot en dit gaat allemaal niet veranderen. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon de Fifa links te laten liggen? Genoeg landen met ervaring om grote evenementen op te zetten. Zorg gewoon voor een gezamelijk collectief, waarbij we met meerdere landen EK's en WK's gaan organiseren. Zodra landen die FIFA EK's en WK's gaan boycotten is het toch direct een aflopende zaak? Het moet gewoon een collectief van verschillende landen worden.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Een FIFA-EK? Da's iets nieuws :)

Maar laat de FIFA een soort BDO van het voetbal worden. Een WK voor de mindere landen. Kijken hoeveel Coca-Cola daarvoor wil uitgeven.
Een nieuwe bond met de 64 grote landen uit Europa en (Zuid)Amerika lijkt me wel wat. Dan kan een WK terug naar 16 landen. Veel interessanter.

En Duitsland of de VS kan toch zo de WK van 2018 organiseren, die hebben stadions en infrastructuur. Geen probleem.

Blatter kan niet opstappen, nu is hij immuun. Als hij weggaat, komt er zoveel boven water dat hij de rest van zijn leven in een streepjespak mag doormaken.

[ Voor 31% gewijzigd door Witte op 28-05-2015 10:58 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Witte schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:53:
Een FIFA-EK? Da's iets nieuws :)

Maar laat de FIFA een soort BDO van het voetbal worden. Een WK voor de mindere landen. Kijken hoeveel Coca-Cola daarvoor wil uitgeven.
Een nieuwe bond met de 64 grote landen uit Europa en (Zuid)Amerika lijkt me wel wat. Dan kan een WK terug naar 16 landen. Veel interessanter.

En Duitsland of de VS kan toch zo de WK van 2018 organiseren, die hebben stadions en infrastructuur. Geen probleem.

Blatter kan niet opstappen, nu is hij immuun. Als hij weggaat, komt er zoveel boven water dat hij de rest van zijn leven in een streepjespak mag doormaken.
Sorry, lol

UEFA was EK natuurlijk.
Kun je nagaan hoe weinig het uitmaakt wie het organiseert.

Laten we die bedrijven maar direct boycotten dan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
ik ben vast begonnen: heb zojuist niet een coca-colaatje gedronken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:57
ProfPi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:22:
[...]

Als Blatter het dan alsnog wordt (hetgeen hoogst waarschijnlijk is met de "gegarandeerde" steun van Azie en Afrika), dan is dat politieke zelfmoord.

Platini houdt z'n mond omdat hij er dan over vier jaar, als Blatter misschien optieft goed voorstaat.

Overigens zie ik nauwelijks mogelijkheden om de FIFA clean te krijgen. Eigenlijk zouden drie bonden het lef moeten hebben om de FIFA op te blazen, en opnieuw te starten. Het gaat dan om de UEFA, dat (afgezien van Platini) grotendeels contra-Blatter is. Daarnaast de Zuidamerikaanse CONMEBOL; met de voornoemde bonden heb je feitelijk het hart/bestaansrecht van het Wereldkampioenschap. De CONMEBOL is echter het moeilijkst om te turnen, want veel support voor Blatter. Als laatste de Noordamerikaanse CONCACAF, gezien het feit dat de huidige zaak ook door Amerika is aangezwengeld en de Amerikaanse zenders veel leverage hebben wat betreft uitzendrechten van WK's.

De kansen voor zo'n scenario schat ik echter op bijna nul.
Het probleem met de 3 bonden is dat de FIFA verweven is met de UEFA-CONMEBOL-CONCACAF. Niet voor niets dat de mensen die nu zijn opgepakt allemaal afkomstig zijn uit de laatste 2.

Het probleem is ook in die zin niet FIFA, maar de verweven takken tussen de verschillende organisaties en bestuursleden die elkaar (en elkaar bedrijven) zaken toeschuiven.

Absoluut voor een WK met enkel deze landen, maar wie gaat het bestuur op zich nemen als de huidige bestuursleden allemaal een zweem van corruptie rond zich heen hebben? Zelfs onze van Praag wilde Blatter aanhouden als aanspreekpunt in de FIFA.

Ik zie alleen een toegevoegde waarde aan de FIFA als de bestuurders verkozen kunnen worden door de massa. In deze dus supporters en sporters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Het is een grote poppenkast. Iedereen roept maar wat, niemand durft iets. Iedereen weet het, maar er gebeurt niks nada noppes. Zelfs Poetin doet even een duit in het zakje :')

Verder lult Dyke ook weer de andere richting in 8)7
11.24 uur: POETIN WENST BLATTER SUCCES
Vladimir Poetin bemoeit zich er ook mee. 'We wensen de huidige president alle succes bij de verkiezingen', aldus de Russische president, die uitspreekt dat het de Amerikanen gaat om Blatter af te zetten. 'Het is een volgende poging door de VS om haar macht uit te oefenen op andere staten, om te voorkomen dat Blatter wordt herkozen.'

11.18 uur: 'PRINS ALI KAN NOG STEEDS WINNEN'
Greg Dyke, de voorzitter van de Engelse bond, wil dat de verkiezingen vrijdag gewoon doorgaan. 'Prins Ali kan nog steeds winnen.' Dyke zei eerder dat Blatter moet opstappen.
http://www.vi.nl/premium-...handalen-van-blatter-.htm

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 28-05-2015 13:19 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Witte schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:53:

Gelukkig is de man al oud en zal hij niet al te lang meer hebben dan })
Overigens zijn nu ook 2 andere sponsoren aan het morren geslagen. Hyundai en MCdonalds ( wat doet de Mac als sponsor van sport 8)7 )

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 28-05-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Conclusie: de UEFA gaat niet boycotten en wil geen uitstel. Verwachten ze dat die Jordaniër nu meer kansen heeft, of is dit gewoon een kwestie van geen ruggegraat tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx, al wordt de 1 Khz toon van mijn speakers nu even iets teveel getest... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Irritante piep inderdaad :P

Kennen ze bij de UEFA geen time management ofzo?

[ Voor 49% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-05-2015 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Even een quote van een artikel uit de Televaag.
http://www.telegraaf.nl/t...igt_met_eigen_bond__.html

Eindelijk iemand die het balletje op heeft gegooid! Applaus voor de Denen! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door LZ86 op 28-05-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hhmmm, shit dat die over die Berlijn vergadering wegviel..... daar gaan ze knopen doorhakken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfPi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-04 12:43
Wat kost het Nederlands Elftal eigenlijk aan de Staat? Of worden de kosten van trainingsfaciliteiten, reizen, overnachtingen en bonussen geheel betaald uit verkoop van fanartikelen?

Indien er geld vloeit richting Oranje, dan lijkt het mij redelijk dat de belastingbetaler kan beslissen of dit team mag uitkomen in een corrupte liga, of dat er een alternatief moet komen.

Lijken me redelijke kamervragen voor het Ministerie van VWS.

Schippers: Harde wake-upcall voor FIFA
Corruptie moet serieus worden aangepakt. Dat laat minister Edith Schippers (Sport) weten in reactie op het corruptieschandaal bij wereldvoetbalbond FIFA... Laat dit een hele harde wake-upcall voor de FIFA en haar leden zijn dat het echt en snel anders moet.
Of anders, gebeurt er wat???

[ Voor 33% gewijzigd door ProfPi op 28-05-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gvd man, als voorzitter van de UEFA kan je toch Engels lullen? Of je nou een Fransoos bent of niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 14:50:
Even een quote van een artikel uit de Televaag.
http://www.telegraaf.nl/t...igt_met_eigen_bond__.html

Eindelijk iemand die het balletje op heeft gegooid! Applaus voor de Denen! _/-\o_
Zo nieuw is het idee/dreigement niet. Afgelopen zondag was er nog een stuk in Studio Sport over de FIFA, en het grote geld (tv/sponsors) zit niet in Europa maar in Azie en Noord-Amerika waardoor het altijd bij een [loze] dreiging zal blijven (aldus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

ProfPi schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:18:
Wat kost het Nederlands Elftal eigenlijk aan de Staat? Of worden de kosten van trainingsfaciliteiten, reizen, overnachtingen en bonussen geheel betaald uit verkoop van fanartikelen?

Indien er geld vloeit richting Oranje, dan lijkt het mij redelijk dat de belastingbetaler kan beslissen of dit team mag uitkomen in een corrupte liga, of dat er een alternatief moet komen.

Lijken me redelijke kamervragen voor het Ministerie van VWS.
}) Vandaar die politie inzet rond voetbalwedstrijden.... het supporteren van een criminele organisatie, tja dan zitten ze er bovenop..... :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
apis29 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Zo nieuw is het idee/dreigement niet. Afgelopen zondag was er nog een stuk in Studio Sport over de FIFA, en het grote geld (tv/sponsors) zit niet in Europa maar in Azie en Noord-Amerika waardoor het altijd bij een [loze] dreiging zal blijven (aldus)
Thing is, alle grote belangerijke toernooien, de echte kijkcijferkanonnen zijn allemaal Europese wedstrijden die onder de UEFA vallen ( Champions league, Europa league, EK ). De kijkers volgen de grote ploegen wel, en waar de kijkers zijn zullen de sponsoren al snel volgen.

Wees eerlijk, je kijkt toch veel liever Engeland-Duitsland dan Qatar- Burkina Faso?

Edit: Hmmmm dit: Mocht Prins Ali worden gekozen tot FIFA-preses, dan blijft hij vier jaar zitten. Daarna wil hij het stokje overdragen aan Platini. #FIFA

Bevalt me dan weer helemaal niet. |:(

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 28-05-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Prins Ali is ook gewoon een stroman van Platini. De UEFA is ook rot van binnen, Platini zit bijvoorbeeld al een jaar of 15 hoog in de boom en hoorde je nooit over Blatter. Tot gisteren, toen het echt niet meer anders kon.

Ik vind Platini echt helemaal niks, te laf om zelf de strijd aan te gaan Blatter, maar wel via een ander op het pluche proberen te komen. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

Wauw. Wat een plot twitst met die Ali. Ik geloof dat ik mij over vier jaar maar eens aan ga melden als FIFA-voorzitter. Het loopt zo krom daar allemaal, dat het mij niks zal verbazen dat ik verkozen word! :D

Nog even over die 209 landen die zouden stemmen: kijk die lijst eens door, dat is te belachelijk voor woorden.

Antigua en Barbuda?;
Barbados?;
Britse Maagdeneilanden?;
Congo-Brazzaville?;
Congo-Kinshasa?;
Comoren?;
Djibouti?;
Mauritius ?;
Saint Kitts en Nevis?;
Saint Lucia?;
Saint Vincent en de Grenadines?;
Sao Tomé en Principe?;
Seychellen?;
Turks- en Caicoseilanden?;
Amerikaanse Maagdeneilanden?

Elk eilandje dat ook maar een voetbalteam(-PJE) bij elkaar kan sprokkelen heeft stemrecht.

What. The. Fuck.

Edit: /sarcasme
Naaaahhh, nu snap ik het niet meer hoor. Antartica en Groenland worden dan weer níet tot de leden gerekend! :+ En Vaticaanstad en de Westelijke Sahara ook niet. Nu breekt mijn klomp. Ik snap er niks meer van..

[ Voor 13% gewijzigd door Vickiieee op 28-05-2015 16:04 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Daarom hoeft Blatter ook niet te vrezen voor zijn positie mbt het stemmen :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

JB schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:03:
Daarom hoeft Blatter ook niet te vrezen voor zijn positie mbt het stemmen :X
Dat kan je wel stellen..

En als 'we' (the FIFA that is) het nu eens zo door voeren dat alleen de landen in de top 150-ranglijst van de FIFA mogen stemmen, wat dan? Of alleen de landen waarvan de voorzitter weet waar ze liggen? (Oké, dat is érg fraude gevoelig, maar ruimt wel héél erg op :+ :D :9)

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vickiieee schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 16:05:
[...]

Dat kan je wel stellen..

En als 'we' (the FIFA that is) het nu eens zo door voeren dat alleen de landen in de top 150-ranglijst van de FIFA mogen stemmen, wat dan? Of alleen de landen waarvan de voorzitter weet waar ze liggen? (Oké, dat is érg fraude gevoelig, maar ruimt wel héél erg op :+ :D :9)
Mooi systeempje hé :+ Ook al gaat Blatter weg, dan veranderd er vrij weinig. Corruptie bestaat over de hele wereld. In het westen merken we er niet zoveel van omdat het "iedereen" goed gaat.

Het moge duidelijk zijn dat hij op moet bokken maar dan komt de volgende bobo (Prins Ali) die over 4 jaar het stokje over moet geven aan Platini...

Stoor me meer aan het niet willen doorvoeren van bepaalde technieken zoals doellijntechnologie enz. Corruptie blijft toch wel maar we voetballen met prehistorische regels.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Laatst online: 10:49
Als ze nou die 209 landen eens zouden gaan waarderen aan de hand van de FIFA-ranglijst zou het interessant kunnen worden. dus de stem van de nummer 1 levert 209 punten op, die van de nummer 209 levert 1 punt op.
Kijken wie er dan bovenaan komt ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
interessant artikel... waarbij bij mij al redelijk borrelend bloed ontstond na het lezen van de eerste 5 punten...
ben nog niet eens uitgelezen, moet even bijkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
P.O. Box schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 18:04:
interessant artikel... waarbij bij mij al redelijk borrelend bloed ontstond na het lezen van de eerste 5 punten...
ben nog niet eens uitgelezen, moet even bijkomen ;)
Zeer interessant artikel zeg! Bijna elk punt heb je de kriebels bij wat voor een smiecht die Blatter wel niet is. Brr

Waarvan punt 5 misschien nog een van de meest beschamende gebeurtenissen was van afgelopen periode. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 28-05-2015 18:30 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/11295671_932690876752010_5422174021996634420_n.jpg?oh=f0b7e6a55fde6a8db326d94434572c79&oe=55F666A5

Blatter/FIFA past inmiddels ook wel in het rijtje met illegale organisaties die opgerold moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Hoe laat zijn de verkiezingen eigenlijk vandaag? En daarvan komt niets live op tv toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gynnad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:00:
Hoe laat zijn de verkiezingen eigenlijk vandaag? En daarvan komt niets live op tv toch?
Geen idee, kan het ook niet echt terug vinden. Collega van mij meende dat het rond 9:30 uur begint en ze na de middag ergens gaan stemmen, maar ik kan het nergens vinden :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nee, stel je voor dat ze die verkiezingen live op tv zouden doen. Dan zou het eerlijk moeten gaan :')

Ach, we weten de uitkomst toch al. Maar die uitslag gaat hoop ik grote gevolgen hebben want de voetbalwereld pikt het allemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 08:21:
Nee, stel je voor dat ze die verkiezingen live op tv zouden doen. Dan zou het eerlijk moeten gaan :')

Ach, we weten de uitkomst toch al. Maar die uitslag gaat hoop ik grote gevolgen hebben want de voetbalwereld pikt het allemaal niet meer.
Ik moet het allemaal nog zien. Onderhand een klein Hitlertje aan het worden... :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gezien de beerput die nog opengetrokken gaat worden over het WK 2018 en 2022 denk ik niet dat Blatter een nieuwe termijn overleeft, als hij wordt herkozen (misschien wel letterlijk, want de man is stokoud).

Vroeg of laat gaat het mis voor hem. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:57
De FIFA-verkiezingsdag begint om 09.30 uur. Vervolgens zal volgens een vast stramien van liefst negentien agendapunten de dag verlopen. Pas het zeventiende agendapunt is de daadwerkelijke verkiezing. Hoewel het koffiedik kijken blijft, is de verwachting dat rond 17.00 uur meer bekend gaat worden over de uitkomst van de verkiezing. Voor de liefhebber: hier vind je het hele programma. http://resources.fifa.com...agenda2015web_neutral.pdf

Bron: http://www.vi.nl/live/vi-...s-prins-ali-in-zurich.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hahaha, wat een lulkoek is Blatter aan het verkondigen :r
'Voetbal is een teamsport, dat geldt dus ook voor de FIFA. We zullen er met z'n allen voor moeten zorgen dat er dingen veranderen. Ik erken dat ik als voorzitter misschien eindverantwoordelijk ben, maar ik vind dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn. Daarmee doel ik op de hele organisatie van de FIFA. Ik herhaal daarom nog maar eens: we staan op een keerpunt.'
Misschien!? Oprotten!

Grappig ook op Twitter, geen enkel goed woord richting of over hem... Dan nog gaat het gebeuren dat meneer op zijn troon blijft zitten...

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 29-05-2015 10:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het al heel wat dat hij toe heeft moeten geven dat hij "misschien verantwoordelijk" is. Zelf had ik verwacht dat hij vooral de slachtofferrol zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch187
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:21
Wellicht interessant voor enkele hier:
FIFA TV livestream
YouTube: FRIDAY: FIFA 65th Congress 2015 - Part 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
En de druk wordt weer verhoogd:

FA dreigt met boycot WK 2018

Nu maar hopen dat het geen loze woorden blijken als die koekebakker toch herkozen zou worden. Het lijkt me wel wat, zo'n WK zonder Europese landen. Er gaat geen hond naar kijken, waarschijnlijk haken er dan nog wel meer grote landen af onder het mom van "zo is het toch geen WK" en de sponsors zullen dan ook wel afhaken omdat ze niet negatief in de publiciteit willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Suarez en Uruguay ruiken hun kans: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/32926042.. De ban voor Chiellini bijten zou ongeldig zijn omdat een van de gearresteerde officials in de commissie zat. Die ban is duidelijk te kort geweest.

Verder: in de Blatter haat (terecht), waarom denkt men dat Prince Ali opeens zoveel anders zal zijn? Ik moet aan de Who denken: "meet the new boss, same as the old boss" (Won't get fooled again).

[ Voor 30% gewijzigd door gambieter op 29-05-2015 10:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
gambieter schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:57:
Suarez en Uruguay ruiken hun kans: http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/32926042.. De ban voor Chiellini bijten zou ongeldig zijn omdat een van de gearresteerde officials in de commissie zat. Die ban is duidelijk te kort geweest.
Ik snap niet zo goed waarom je het iemand kwalijk kan nemen dat hij alle mogelijke (legale) middelen aangrijpt om een straf aan te vechten en/of te verlagen. Zou jij niet hetzelfde doen?
Verder: in de Blatter haat (terecht), waarom denkt men dat Prince Ali opeens zoveel anders zal zijn? Ik moet aan de Who denken: "meet the new boss, same as the old boss" (Won't get fooled again).
Die kans is zeker aanwezig, maar het is een kans. Bij Blatter weet je zeker dat hij niet goed bij zijn hoofd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Blatter is afgetreden! :+

Blijft heerlijk om naar te kijken :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorizzz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:03:
Ik snap niet zo goed waarom je het iemand kwalijk kan nemen dat hij alle mogelijke (legale) middelen aangrijpt om een straf aan te vechten en/of te verlagen. Zou jij niet hetzelfde doen?
Als er enige twijfel is of je het gedaan hebt, ja. Die is er bij Suarez niet, en alle "excuses" zijn gewoon PR-acties zoals dit duidelijk laat zien. Dit soort acties zijn wmb net zo'n schandvlek voor het voetbal als de figuren die zich laten omkopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:29

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Het schijnt dat Nieuw-Zeeland om is en voor Prince Ali gaat stemmen. Als dat zo is zou dat net zo goed met anderen oo kg

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
De discussie over individuele spelers is hier offtopic.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

JB schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:13:
Blatter is afgetreden! :+

[video]

Blijft heerlijk om naar te kijken :D
_O-
gambieter schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:19:
Dit soort acties zijn wmb net zo'n schandvlek voor het voetbal als de figuren die zich laten omkopen.
Je kunt de straf natuurlijk al die tijd al buitenproportioneel gevonden hebben en dan nu je kans zien om daar iets aan te doen. Begrijpelijk w.m.b..

On Topic (voordat ik van Señor Sjon straf krijg :)): Goede signalen vanuit Oceanië. Hopelijk gaat hier het spreekwoord: "Als er een schaap over de dam is...." op.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
gambieter schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:19:
[...]

Als er enige twijfel is of je het gedaan hebt, ja. Die is er bij Suarez niet, en alle "excuses" zijn gewoon PR-acties zoals dit duidelijk laat zien. Dit soort acties zijn wmb net zo'n schandvlek voor het voetbal als de figuren die zich laten omkopen.
Dus als jij iets gedaan hebt dat niet te ontkennen valt, dan ga jij in een rechtszaak niet proberen om de straf voor jou zo laag mogelijk uit te laten vallen? Als degene die jou de straf oplegt niet helemaal zuiver is in zijn handelen, dan grijp jij de mogelijkheid tot strafvermindering, kwijtschelding, of in ieder geval herziening niet aan?

Het is natuurlijk 100% duidelijk wat Suarez heeft gedaan. Ik ben met je eens dat dit écht niet kan op een voetbalveld en dat hij daarvoor gestraft moe(s)t worden, maar dat neemt niet weg dat ik snap dat hij alles aangrijpt om wat aan die straf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 14:03
Jorizzz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:03:
[...]

[...]

Die kans is zeker aanwezig, maar het is een kans. Bij Blatter weet je zeker dat hij niet goed bij zijn hoofd is.
Als ik zo de Wiki-pagina van Prins Ali bekijk, is het wel een man die vooruitgang wil boeken in het voetbal. Hij lijkt mij sowieso een verrijking t.o.v. Blater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
Belangen zijn veel te groot, gaat nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Dersan schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:35:
Belangen zijn veel te groot, gaat nooit gebeuren.
Wat voor belangen?

What if, Engeland, Nederland en bijvoorbeeld Duitsland als regerend wereldkampioen bij aanblijven van Blatter niet meer mee doen?

Blatter kan niet anders dan opstappen...

Op een gegeven moment moet je gewoon ballen tonen en doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De vraag is hoe lang de beste kerel het nog gaat volhouden aangezien hij al circa 80 is en wellicht niet zo heel lang meer vitaal is.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
dfrenner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Op een gegeven moment moet je gewoon ballen tonen
_O- _/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Dadelijk verder hier met de live stream (?) YouTube: FIFATV

Net een NOS melding op televisie:

Bommelding in #Zurich daar waar het #FIFA-congres plaatsvindt vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Gynnad schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:20:
Dadelijk verder hier met de live stream (?) YouTube: FIFATV

Net een NOS melding op televisie:

Bommelding in #Zurich daar waar het #FIFA-congres plaatsvindt vandaag.
Lijkt niet meer van toepassing als ik het bericht van VI lees:

http://www.vi.nl/nieuws/f...hrikt-door-bommelding.htm

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Het is in ieder geval geen kleine bond die hiermee dreigt. Engeland voelt zich natuurlijk ook nog steeds genaaid doordat ze achter het net hebben gevist en maar 1 stem kregen. Dat kan natuurlijk ook geen zuivere koffie zijn.

Het is wel leuk om al deze berichten te volgen, ik verwacht wel een overwinning van Blatter vandaag bij de verkiezing maar als dat gebeurt dan krijgt dat nog een staartje. De UEFA is helemaal klaar met Blatter en ze zullen als hij blijft zitten tijdens de Champions League finale overleggen wat voor andere stappen ze gaan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gaan ze nog stemmen vandaag?
Of blijft het over Israël/Palestijnen gaan...
Wow, die chat ernaast is ook echt erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
chat? Welke site kijkt U? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
YouTube: LIVE NOW: FIFA 65th Congress 2015 - Part 2
Aan de rechterkant is een chat.

[ Voor 53% gewijzigd door Soldaatje op 29-05-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

WTF...wat een verhaal...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Waar voten ze nu voor dan?

LOL It is them who have more to share more with them that have less????

Is dit Blatter die spreekt?

[ Voor 67% gewijzigd door BlakHawk op 29-05-2015 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
iets met Palestina en Israel... dus onze Blatter gebruikt deze "handshake" tussen de twee partijen alsof hij zo mooi politiek betrokken is... kots kots....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Wat amateuristisch is dit zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Iets met Isreal en Palestina.

Inmiddels is de uitkomst alweer een marketingpraatje voor Blatter geworden.
Solidariteit, those who have more, share with those who have less.
Bleeeegh, als FIFA iets niet doet is het dat.

Duurt wel lang dit geneuzel...
Kom op, wegstemmen die narcistische ouwe gek!

[ Voor 15% gewijzigd door albino71 op 29-05-2015 16:07 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

dfrenner schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:06:
Wat amateuristisch is dit zeg...
Ja, hallo, met zo weinig budget kun je natuurlijk niet teveel verwachten.
Oh wacht...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Bliksemafleider dit.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste