niet voor niets mijn opmerking dat ik hoop dat de lokale voetbalvereniging 'in opstand' komen. Voor zover ik weet zijn besturen in sportbonden in Nederland altijd nog gekozen door de leden - de lokale voetbalverenigingen.
Ik denk dat in het voetbal elke bestuurder wel iets heeft wat niet helemaal eerlijk is.ph4ge schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:57:
[...]
Dat zijn ze niet, Van Praag heeft Blatter altijd gesteund totdat het echt te heet onder zn voeten werd (en wilde hem toen nog steeds bij de FIFA houden en niet vervolgen) en is toen Platini gaan steunen en die blijkt net zo vies. Van Praag hoopte de baan van Platini over te nemen en je valt niet omhoog in dat wereldje zonder op zn minst een kilo boter op je hoofd. Daarnaast is EK2000 ook onder Blatter/Platini geregeld en deden we gewoon leuk mee voor 2018. Niet voor niets zien of horen we Van Praag ineens nergens meer, die is als de dood voor moeilijke vragen.
Er is eigenlijk maar één oplossing, en leiders pakken die niet miljarden als geld hebben gezien. De vraag is of ze met deze macht om kunnen gaan.
Ik bedoel, IK, ben zeker schoon wat dat betreft, en de meeste tweakers hier met mij. Of je de Fifa kan lijden dat is een ander verhaal. Maar je bent wel schoon.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Ik ben bang dat corruptie gewoon bij de FIFA ingebakken zit in de structuur en dat je zo ongeveer de hele FIFA moet ontmantelen om dat eruit te krijgen.
De manier hoe het werkt met kleine voetbaleilandjes die bakken geld krijgen werkt deels al corruptie in de hand (want die kleine voetbalstaatjes die gaan meestemmen met de hand die ze voert en tegenstemmen voor diegene die de hand wil afhakken om het recht te krijgen)
De manier hoe het werkt met kleine voetbaleilandjes die bakken geld krijgen werkt deels al corruptie in de hand (want die kleine voetbalstaatjes die gaan meestemmen met de hand die ze voert en tegenstemmen voor diegene die de hand wil afhakken om het recht te krijgen)
"Lets go FIFA, lets go FIFA, thank you, thank you."
Blatter had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Blatter had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Niet alleen bij de FIFA, de UEFA is net zo erg want die hebben bekend gemaakt dat ze achter Platini blijven staan. Dit lijkt me toch een grote fout van de UEFA want als iemand van corruptie beschuldigd wordt moeten ze toch wel twee keer nadenken om hier geen actie tegen te ondernemen en die persoon ook te schorsen voor de duur van het onderzoek. Het is me wel duidelijk dat het bestuur van de UEFA in de broekzak zit van Platini.Gomez12 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:43:
Ik ben bang dat corruptie gewoon bij de FIFA ingebakken zit in de structuur en dat je zo ongeveer de hele FIFA moet ontmantelen om dat eruit te krijgen.
De FIFA kan ik wel lijden. Of ik 'm kan leiden echter...Kevinp schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:43:
Of je de Fifa kan lijden dat is een ander verhaal. Maar je bent wel schoon.
Ik weet niet wie je met "beiden" bedoeld, maar Platini kan het presidentschap sowieso wel vergeten nu. Je moet als kandidaat namelijk een smetloos verleden hebben. Een schorsing past daar niet bij.Wognummer schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:24:
Technisch gezien zouden ze er beiden bij kunnen zijn in februari![]()
als ze er nog 45 dagen bij krijgen loopt hun schorsing af op 20 Februari...
Als je eenmaal president bent maakt het allemaal geen flikker meer uit blijkbaar, maar voor kandidatuur zijn strenge eisen

.edit: overigens:
Platini legt taken als UEFA-voorzitter toch tijdelijk neer
[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2015 21:49 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ach, klein amendementje van de regels moet voor Blatter toch wel in een dag te regelen zijn lijkt me, ik bedoel het is enkel het gelijktrekken van de regels voor en na president worden die nu ongelijk zijn.oisyn schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:45:
[...]
Ik weet niet wie je met "beiden" bedoeld, maar Platini kan het presidentschap sowieso wel vergeten nu. Je moet als kandidaat namelijk een smetloos verleden hebben. Een schorsing past daar niet bij.
Je kan zeggen wat je wilt over Platini wat je wilt naar waar Blatter stug volhoudt onschuldig te zijn en weigert op te stappen legt hij iig tijdelijk zn functies neer
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Het is één grote slangenkuil bij de FIFA én UEFA en niets is zoals het lijkt. Het lijkt zowaar de politiek wel
.
Wij weten simpelweg niet wat er speelt. De beschuldigingen aan het adres van Platini kunnen reëel zijn, maar kunnen ook zijn gekomen uit rancune omdat hij Blatter een paar maanden geleden is afgevallen.
Eén ding is wel zeker (vind ik): om in zowel de huidige FIFA als UEFA hogerop te komen moet je op zijn minst af en toe een oogje dichtknijpen, en misschien zelfs af en toe aan envelopje aannemen. Dat gedrag is bijna een toegangsexamen voor de hogere kringen aldaar.
Iemand die dit systeem op wil blazen zal zich dus eerst met fraude in moeten laten om het pas daarna te kunnen bestrijden. Dat deze persoon dan zelf meegaat in deze vernietiging van binnenuit is een zekerheid. Ik weet niet of Platini zo'n figuur is. En volgens mij kan niemand dat weten. Als het wel zo is zal enkel een zeer kleine groep vertrouwelingen om hem heen dat weten, en misschien zelfs dat wel niet.
Wij weten simpelweg niet wat er speelt. De beschuldigingen aan het adres van Platini kunnen reëel zijn, maar kunnen ook zijn gekomen uit rancune omdat hij Blatter een paar maanden geleden is afgevallen.
Eén ding is wel zeker (vind ik): om in zowel de huidige FIFA als UEFA hogerop te komen moet je op zijn minst af en toe een oogje dichtknijpen, en misschien zelfs af en toe aan envelopje aannemen. Dat gedrag is bijna een toegangsexamen voor de hogere kringen aldaar.
Iemand die dit systeem op wil blazen zal zich dus eerst met fraude in moeten laten om het pas daarna te kunnen bestrijden. Dat deze persoon dan zelf meegaat in deze vernietiging van binnenuit is een zekerheid. Ik weet niet of Platini zo'n figuur is. En volgens mij kan niemand dat weten. Als het wel zo is zal enkel een zeer kleine groep vertrouwelingen om hem heen dat weten, en misschien zelfs dat wel niet.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hoorde gisteren Theo van Seggelen op Radio 1 vertellen dat de FIFPro (spelersbond waar hij voorzitter van is) niet meer gelooft dat de FIFA nog schoon kan opereren. Feitelijk kwam het erop neer dat hij oppert voor een geheel nieuw systeem zonder de FIFA (en UEFA). Nu denk ik niet dat dit realistisch is, maar de gedachte is natuurlijk wel interessant. Want inderdaad, hoe kan de wereldvoetbalbond ooit nog zijn geloofwaardigheid terugwinnen? Of kunnen we wel naar een ander soort organisatie toe, wellicht meer in de lijn van de VN/EU en dus met gedeelde (verdeelde) macht?
Daar gaan landen die dan in een nieuw systeem minder macht krijgen natuurlijk nooit mee akkoord. Maargoed, als de grote landen wel allemaal in een nieuw systeem gaan zal de rest vanzelf ooit wel volgen.mefjoew schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:06:
Hoorde gisteren Theo van Seggelen op Radio 1 vertellen dat de FIFPro (spelersbond waar hij voorzitter van is) niet meer gelooft dat de FIFA nog schoon kan opereren. Feitelijk kwam het erop neer dat hij oppert voor een geheel nieuw systeem zonder de FIFA (en UEFA). Nu denk ik niet dat dit realistisch is, maar de gedachte is natuurlijk wel interessant. Want inderdaad, hoe kan de wereldvoetbalbond ooit nog zijn geloofwaardigheid terugwinnen? Of kunnen we wel naar een ander soort organisatie toe, wellicht meer in de lijn van de VN/EU en dus met gedeelde (verdeelde) macht?
Als de grote landen (Europa en Zuid-Amerika) samen weten te opereren zou het best kunnen lukken. Zij hebben er ook allen baat bij, want ze zijn nu allen ondervertegenwoordigd t.o.v. de populariteit van voetbal in hun land.Dersan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:09:
[...]
Daar gaan landen die dan in een nieuw systeem minder macht krijgen natuurlijk nooit mee akkoord. Maargoed, als de grote landen wel allemaal in een nieuw systeem gaan zal de rest vanzelf ooit wel volgen.
Als de Europese en Zuid-Amerikaanse bonden en masse de FIFA verlaten en zelf een WK op gaan zetten blijft er van de FIFA 'variant' natuurlijk niet veel over. Op Ghana in 2010 na waren de kwartfinalisten bij de laatste 3 WK's allen Europees en Zuid-Amerikaans.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=259125
Die blatter is toch ook echt van z'n padje af he..
Die blatter is toch ook echt van z'n padje af he..
'Ooit ziet men in wat ik heb betekend voor het voetbal'
“Allemaal tegen Sepp. Dat is niet eerlijk en ook niet sportief.”
Wat jij voor het voetbal hebt betekend is dat je de naam dusdanig besmet hebt dat het vertrouwen in het overkoepelende orgaan weg is.Blatter vindt dat hij niets fout heeft gedaan.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
En weer een kandidaat, Tokyo Sexwale ; o.a. bekend van het vlekkeloos georganiseerde WK van 2010 in Zuid-Afrika.
Ex-politicus en zakenman uit ZA, als dat geen succes wordt ...
Ex-politicus en zakenman uit ZA, als dat geen succes wordt ...
Infantino, de UEFA man die altijd lekker met zijn balletjes speelt doet ook mee:
http://www.vi.nl/nieuws/u...-kandidaat-naar-voren.htm

Dus Platini is bij deze afgeschreven. Maar wel een kandidaat met ballen
Deze blijft trouwens geweldig:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mY_XhkjTXyY]
http://www.vi.nl/nieuws/u...-kandidaat-naar-voren.htm

Dus Platini is bij deze afgeschreven. Maar wel een kandidaat met ballen
Deze blijft trouwens geweldig:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mY_XhkjTXyY]
[ Voor 17% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-10-2015 16:24 ]
Nog niks bekend geworden mbt poteniele match-fixing ?
Ik lees alleen maar klachten/scoops over illegaal hosten, vandaar.
How do you save a random generator ?
Ik juich in 2022 voor Israël.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
The opening ceremony could be a beheading
ISIS will play too
Dit is nog maar het topje van het topje van het topje van de ijsberg.enchion schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:55:
Nog niks bekend geworden mbt poteniele match-fixing ?
De wanpraktijken met de arbeiders in oa Qatar even weg gelaten denk ik dat er nog wel wat schandalen naar boven komen die letterlijk misselijkmakend zijn.
De bron is Tass dus met een enorme korrel zout nemen maar wat hoop ik dat dit klopt zeg.
http://nos.nl/artikel/206...l-vast-voor-stemming.html
http://nos.nl/artikel/206...l-vast-voor-stemming.html
Ik ga helemaal stuk:
http://www.ad.nl/ad/nl/10...witser-van-het-jaar.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/10...witser-van-het-jaar.dhtml
Het stond ook al op nu.nl. Waarom is het in hemelsnaam nieuws hoe een krant over een persoon denkt (serieus of niet)? Ze betitelen het ook beide als "Blatter is Zwitser van het jaar", alsof de krant ook maar enge autoriteit heeft wat dat betreft

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ach, Poetin vindt dat Blatter de Nobelprijs voor de vrede moet krijgen ... ook geen nieuws ??
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 17-12-2015 15:23 ]
Ik ga mijn naturalisatie-verzoek nog maar eens heroverwegen...

Overigens is de publieke opinie in CH een stuk minder negatief over Blatter dan dat men daarbuiten is. Heb tijdens de hoogtijdagen van het FIFA-schandaal eerder dit jaar vaak wel eens artikelen gelezen waar men relatief neutraal was over Blatter.
Het is toch moeilijker om je sterk negatief uit te laten over een landgenoot die in een internationale context actief is. Maar om hem dan tot Zwitser van het jaar te benoemen...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Niet echt. Vind jij dat wel dan? Het AD noemt dat stukje overigens niet eens, en daarnaast weten we niet of het wel echt waar is.Goner schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:14:
Ach, Poetin vindt dat Blatter de Nobelprijs voor de vrede moet krijgen ... ook geen nieuws ??
Hier wat meer info over de krant zelf btw: Wikipedia: Die Weltwoche
Dit is vooral een leuk stukje, om een idee te krijgen van hun werkwijze:
On 26 June 2012, Die Weltwoche published an article which lamented the spread of the Irish gene pool and falsely claimed that the Irish Government requires pre-marital DNA testing in an effort to halt supposed widespread incest amongst the Irish who, it was further claimed, have rat-like anatomic features. The article was translated into English and caused controversy in the Irish media
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2015 15:24 ]
Ja, droevig nieuws weliswaar, maar wel nieuws ...
Lees ook even mijn edit 
Dus nee, wat een krant met een track record van het publiceren van onzin allemaal te melden heeft vind ik geen nieuws.
Dus nee, wat een krant met een track record van het publiceren van onzin allemaal te melden heeft vind ik geen nieuws.
[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 17-12-2015 15:28 ]
Fifa schorst Blatter en Platini voor 8 jaar 
http://www.vi.nl/nieuws/f...latini-voor-acht-jaar.htm
http://www.vi.nl/nieuws/f...latini-voor-acht-jaar.htm
[ Voor 45% gewijzigd door Joster op 21-12-2015 09:43 ]
Goed nieuws! Nu nog hopen dat Qatar het WK verliest aan bijv NL+Belgie
Dat zijn geen karige strafjes als je het mij vraagt. Blatter is al 79, als 'ie het haalt loopt deze schorsing af op z'n 87e. Dan zal 'ie wel geen nieuwe termijn als voorzitter willen
[ Voor 5% gewijzigd door Carpento op 21-12-2015 09:50 ]
Die crimineel is er op gebrand om zijn zogenaamde onschuld te bewijzen(lees: genoeg steekpenningen verspreiden zodat men doet alsof ie onschuldig is). Zou niet uitsluiten dat ie dan nogmaals een gooi doet.Carpento schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:50:
Dat zijn geen karige strafjes als je het mij vraagt. Blatter is al 79, als 'ie het haalt loopt deze schorsing af op z'n 87e. Dan zal 'ie wel geen nieuwe termijn als voorzitter willen
Het is aan de FIFA om aan te tonen dat ze echt willen veranderen en deze man en zijn nakomelingen voor minstens 1.000 jaar te bannen uit het voetbal. Z'n achter-achter-achter-achterneefje mag nog niet eens waterdrager zijn bij F6 van FC baloptdak
De FIFA is meer dan west europa. Steekpenningen en de waarheid naar je hand zetten is in andere landen niet zo vreemd en laakbaar als wij dat vinden.
Best mogelijk dat een heel groot deel van de wereld deze straf juist ziet als een toonbeeld van onderdrukking door oude koloniale mogendheden.
Best mogelijk dat een heel groot deel van de wereld deze straf juist ziet als een toonbeeld van onderdrukking door oude koloniale mogendheden.
alles kan off-topic
L1nt schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:19:
[...]
Die crimineel is er op gebrand om zijn zogenaamde onschuld te bewijzen(lees: genoeg steekpenningen verspreiden zodat men doet alsof ie onschuldig is). Zou niet uitsluiten dat ie dan nogmaals een gooi doet.
Het is aan de FIFA om aan te tonen dat ze echt willen veranderen en deze man en zijn nakomelingen voor minstens 1.000 jaar te bannen uit het voetbal. Z'n achter-achter-achter-achterneefje mag nog niet eens waterdrager zijn bij F6 van FC baloptdak
offtopic:
Als jouw overgrootopa fout was in de oorlog, moet jij daar ook voor worden gestraft?
Als jouw overgrootopa fout was in de oorlog, moet jij daar ook voor worden gestraft?
Goede zaak dit. Die boeven zien we gelukkig niet meer terug als alles goed gaat.
Wat gaat er nu gebeuren eigenlijk met de opvolging van Blatter? Want naar mijn idee zijn degenen die zich nu kandidaat hebben gesteld ook niet de meest geschikte figuren. Dit is het lijstje met kandidaten als ik het goed heb: Gianno Infantino, Jérôme Champagne (Frankrijk), prins Ali bin Al-Hussein (Jordanië), sjeik Salman bin Ibrahim Al-Khalifa (Bahrein), Musa Bility (Liberië) en Tokyo Sexwale (Zuid-Afrika).
Ware het niet dat men pleit voor een maximum leeftijd en een maximum aantal termijnen. Beide limieten zullen op zichzelf al voorkomen dat hij ooit nog president kan worden.L1nt schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:19:
[...]
Die crimineel is er op gebrand om zijn zogenaamde onschuld te bewijzen(lees: genoeg steekpenningen verspreiden zodat men doet alsof ie onschuldig is). Zou niet uitsluiten dat ie dan nogmaals een gooi doet.
.edit: oh en dan vergeet ik nog het belangrijkste, ze moeten een onbesmet verleden hebben. Dus ook Platini kan het wel vergeten.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2015 10:56 ]
Maximum aantal termijnen? 1
Maximum leeftijd bij het in dienst treden als voorzitter Fifa? 65.
Dit houdt de bond scherp en fris.
Maximum leeftijd bij het in dienst treden als voorzitter Fifa? 65.
Dit houdt de bond scherp en fris.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Blatter is druk bezig om heel hard te roepen dat ie onschuldig is, maar 't is me een waardeloze persconferentie. Verhaaltje van Blatter hangt als los zand aan elkaar. In 't begin gaat ie 't nog even hebben over Mandela, bijna alsof ie zichzelf met Mandela wil vergelijken 
En bij iedere journalist gaat hij nu een verhaaltje houden over 't land waar de journalist vandaan komt. Stukje over China bij een Chinese journalist, nu een verhaaltje over Noorwegen bij een Noorse journalist. De journalisten leggen ook niet echt het vuur aan de schenen van Blatter. "Voel je je verraden door de Fifa?" Wat? Wat is dat voor een vraag?
Blatter voelt zich verraden door de ethische commissie...
En bij iedere journalist gaat hij nu een verhaaltje houden over 't land waar de journalist vandaan komt. Stukje over China bij een Chinese journalist, nu een verhaaltje over Noorwegen bij een Noorse journalist. De journalisten leggen ook niet echt het vuur aan de schenen van Blatter. "Voel je je verraden door de Fifa?" Wat? Wat is dat voor een vraag?
Blatter voelt zich verraden door de ethische commissie...
[ Voor 43% gewijzigd door JanW op 21-12-2015 11:35 ]
Natuurlijk, de beste man ziet zichzelf als groot weldoener in de wereld en aast al jaren op de Nobelprijs voor de VredeJanW schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:27:
In 't begin gaat ie 't nog even hebben over Mandela, bijna alsof ie zichzelf met Mandela wil vergelijken
Fifa in beroep tegen straf Blatter, Platini. Reden: straf te laag 
http://www.nrc.nl/nieuws/...raffen-blatter-en-platini
Wat een shitshow zeg. Einde Fifa wanneer?
http://www.nrc.nl/nieuws/...raffen-blatter-en-platini
Wat een shitshow zeg. Einde Fifa wanneer?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Tja, je kan ook overdrijven
. Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze beide oprotten, maar als je kijkt naar de aanklacht: een dubieuze betaling op een onhandig moment zonder verder enig bewijs van corruptie, dan is een levenslange schorsing toch ook absurd?

Zal wel gevalletje "we weten dat ze nog veel meer fout hebben gedaan maar kunnen het niet voldoende bewijzen (zonder onszelf mee te trekken) dus pakken we ze keihard op het ene punt waar we ze wel kunnen pakken (zonder onszelf mee te trekken).".oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:49:
Tja, je kan ook overdrijven. Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze beide oprotten, maar als je kijkt naar de aanklacht: een dubieuze betaling op een onhandig moment zonder verder enig bewijs van corruptie, dan is een levenslange schorsing toch ook absurd?
Even 1.8 miljoen overmaken zonder het te kunnen verantwoorden zal je in zo'n beetje elk bedrijf je ontslag opleveren. Ik zie niet in waarom dat bij de FIFA anders zou moeten zijn, zeker omdat er wel meer dubieuze zaken zijn geweest..oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:49:
Tja, je kan ook overdrijven. Begrijp me niet verkeerd, van mij mogen ze beide oprotten, maar als je kijkt naar de aanklacht: een dubieuze betaling op een onhandig moment zonder verder enig bewijs van corruptie, dan is een levenslange schorsing toch ook absurd?
Daarnaast, als hij echt zoveel om de FIFA gaf was hij al lang zelf opgestapt en had hij het een ander over laten nemen.
[removed]
Het is meer een gevalletje : Het is naar buiten gekomen hoe wij werken en sponsors vinden dat niet leuk, we moeten even wat wraak tonen en echt duidelijk maken dat hun de zwarte pieten zijn (die waar we wel bewijs van hebben)L1nt schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:56:
[...]
Zal wel gevalletje "we weten dat ze nog veel meer fout hebben gedaan maar kunnen het niet voldoende bewijzen (zonder onszelf mee te trekken) dus pakken we ze keihard op het ene punt waar we ze wel kunnen pakken (zonder onszelf mee te trekken)."
De realiteit is dat een Blatter of een Platini op zichzelf bijna niets had kunnen doen, zo ongeveer alles wat eronder zat/zit is gewoon ook corrupt. Alleen dat wil je niet toegeven dus geef je maar een zo hoog mogelijke symboolstraf aan degene die je wel kan opknopen.
Dat laatste is juist waarom FIFA anders is dan menig ander bedrijf. Er wordt met miljoenen gestrooid zonder dat iemand daar vragen over stelt. Als dat de bedrijfscultuur is, kun je het Blatter niet kwalijk nemen dat hij dat ook doet. Het zal de gemiddelde CEO ook niet lukken om zomaar miljoenen bedrijfsgeld uit te geven zonder dat dat langs de board of directors gaat.redwing schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:59:
[...]
Even 1.8 miljoen overmaken zonder het te kunnen verantwoorden zal je in zo'n beetje elk bedrijf je ontslag opleveren. Ik zie niet in waarom dat bij de FIFA anders zou moeten zijn, zeker omdat er wel meer dubieuze zaken zijn geweest.
Hoe waar dat punt ook is, het heeft totaal geen relevantie.Daarnaast, als hij echt zoveel om de FIFA gaf was hij al lang zelf opgestapt en had hij het een ander over laten nemen.
Ik vind de hele zaak een schertsvertoning, en het heeft alles weg van wat Gomez hierboven zegt idd.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 12-01-2016 14:11 ]
Ongeacht of het bedrijfscultuur is kan het gewoon niet en zal het moeten worden aangepakt. Het lijkt me een goed punt om dan met de top (voorzitter) te beginnen..oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:09:
[...]
Dat laatste is juist waarom FIFA anders is dan menig ander bedrijf. Er wordt met miljoenen gestrooid zonder dat iemand daar vragen over stelt. Als dat de bedrijfscultuur is, kun je het Blatter niet kwalijk nemen dat hij dat ook doet. Het zal de gemiddelde CEO ook niet lukken om zomaar miljoenen bedrijfsgeld uit te geven zonder dat dat langs de board of directors gaat.
Het heeft in zoverre relevantie dat het aangeeft dat hij geen bal om FIFA geeft. Dat punt alleen geeft al aan dat het hem dus ergens anders om gaat wat weer een gegronde reden kan zijn om hem daar weg te willen houden.[...]
Hoe waar dat punt ook is, het heeft totaal geen relevantie.
Ik vind de hele zaak een schertsvertoning, en het heeft alles weg van wat Gomez hierboven zegt idd.
En ja, het lijkt me ook wel duidelijk dat het een schertsvertoning is aangezien alles daar zo corrupt is als het maar zijn kan. Dat ligt echt niet alleen aan de voorzitter, maar als je het echt wil oplossen moet je wel beginnen met die te vervangen (al vraag ik me af of een andere voorzitter niet weer precies hetzelfde zal gaan doen)
[removed]
Wat ik bedoel is dat het irrelevant is in de zaak. Er is een formele aanklacht, daar moet naar gehandeld worden. Dan kun je niet andere dingen erbij betrekken die verder niet in de aanklacht genoemd worden.redwing schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:22:
Het heeft in zoverre relevantie dat het aangeeft dat hij geen bal om FIFA geeft. Dat punt alleen geeft al aan dat het hem dus ergens anders om gaat wat weer een gegronde reden kan zijn om hem daar weg te willen houden.
Klopt, alhoewel ik wat dat betreft er niet in geloof dat zo'n zaak ook echt onafhankelijk gedaan wordt. Naar mijn idee zal zoiets altijd meespelen..oisyn schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:31:
[...]
Wat ik bedoel is dat het irrelevant is in de zaak. Er is een formele aanklacht, daar moet naar gehandeld worden. Dan kun je niet andere dingen erbij betrekken die verder niet in de aanklacht genoemd worden.
[removed]
Van de regen in de drup dus... Doe mij die Infantino dan maar, dat is tenminste een man met ballen.
Ik wil absoluut niet op een racistische manier uit de hoek komen, alleen ga je geen vertrouwen winnen met mensen uit de zandbak. Je wint vertrouwen door iemand uit toplanden te selecteren waaronder (vanuit mijn perspectief): Duitsland, Nederland, Engeland of Spanje. Ze zullen niet allemaal kandidaten klaar hebben staan, maar het lijkt me gewoon niet verstandig met zulke mensen aan te komen

Ѫа$тёя чѳця аят
Die zijn ook door en door rot, belangrijker is dat er een buitenstaander aan het hoofd komt. Ik ken deze man niet, maar ik neem aan dat hij financieel helemaal onafhankelijk is en dat is nou eenmaal ook een pre tov de huidige top die vooral zn eigen zakken vult.Mosin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:03:
Ik wil absoluut niet op een ''racistische'' manier uit de hoek komen, alleen ga je geen vertrouwen winnen met mensen uit de zandbak. Je wint vertrouwen door iemand uit toplanden te selecteren waaronder (vanuit mijn perspectief): Duitsland, Nederland, Engeland of Spanje. Ze zullen niet allemaal kandidaten klaar hebben staan, maar het lijkt me gewoon niet verstandig met zulke mensen aan te komen![]()
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar ik zie zo'n kerel liever niet aan de top of je nou 10 euro hebt of een paar miljard. Natuurlijk zal dat een voordeel zijn, maar het is gewoon geen handig moment als je nu iemand uit de zand bak kiest en al helemaal niet als je die toelichting op mijn reactie boven leest.ph4ge schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:36:
[...]
Die zijn ook door en door rot, belangrijker is dat er een buitenstaander aan het hoofd komt. Ik ken deze man niet, maar ik neem aan dat hij financieel helemaal onafhankelijk is en dat is nou eenmaal ook een pre tov de huidige top die vooral zn eigen zakken vult.
Ѫа$тёя чѳця аят
Waarom niet gewoon opnieuw beginnen? Wat is er gebaat bij het 'hervormen' van de Fifa, als een andere (nieuwe) club even makkelijk wat stadions kan afhuren en poules kan samenstellen?
Misschien moet je dan eens wat werken aan je taalgebruikMosin schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 14:03:
Ik wil absoluut niet op een ''racistische'' manier uit de hoek komen

Ach, we maken allemaal wel eens foutjes.. niet? 
Waarschijnlijk, omdat FIFA een bekend merk is bij de mensen? Zullen nog genoeg andere redenen zijn, maar die zijn er ook om opnieuw te beginnen.Brent schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 17:09:
Waarom niet gewoon opnieuw beginnen? Wat is er gebaat bij het 'hervormen' van de Fifa, als een andere (nieuwe) club even makkelijk wat stadions kan afhuren en poules kan samenstellen?
Ѫа$тёя чѳця аят
Wat er met Blatter gebeurt is eigenlijk helemaal niet meer relevant. Die man zien we niet meer terug binnen de FIFA, zover is al duidelijk.
Wat ik belangrijker vind is:
- Worden beide toewijzingen van de WK's onderzocht?
- Wordt er eindelijk iets gedaan aan de mensenrechtensituatie in Qatar?
Dat eerste vast wel, dat laatste betwijfel ik en dat zou een gemiste kans zijn. De FIFA is de enige die daar echt wat aan kan doen. De organisatie in Qatar zelf ook, maar die zouden dan geld mislopen, en dat willen ze natuurlijk niet.
Wat ik belangrijker vind is:
- Worden beide toewijzingen van de WK's onderzocht?
- Wordt er eindelijk iets gedaan aan de mensenrechtensituatie in Qatar?
Dat eerste vast wel, dat laatste betwijfel ik en dat zou een gemiste kans zijn. De FIFA is de enige die daar echt wat aan kan doen. De organisatie in Qatar zelf ook, maar die zouden dan geld mislopen, en dat willen ze natuurlijk niet.
Gezien dat er pas laat 2016/begin 2017 wat meer duidelijkheid lijkt te komen over de toewijzingen verwacht ik dat 2018 door gaat (hopelijk met de nodige boycots) omdat het te kort dag is om nog opnieuw toe te wijzen maar dat 2022 opnieuw toegewezen gaat worden. Hierbij sta ik totaal niet raar te kijken dat de oude garde alsnog voor Qatar stemt.
[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 29-01-2016 13:37 ]
2022 kan niet anders dan naar Qatar gaan. Ik durf er bijna geld op te zetten dat er gewoon keiharde contracten bestaan dat het naar Qatar gaat voordat Qatar aan het bouwen etc begonnen is (niet voor het omkopenL1nt schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:36:
Gezien dat er pas laat 2016/begin 2017 wat meer duidelijkheid lijkt te komen over de toewijzingen verwacht ik dat 2018 door gaat (hopelijk met de nodige boycots) omdat het te kort dag is om nog opnieuw toe te wijzen maar dat 2022 opnieuw toegewezen gaat worden. Hierbij sta ik totaal niet raar te kijken dat de oude garde alsnog voor Qatar stemt.
Oftewel als je hem aan iemand anders gaat toewijzen (en ik vermoed ook als je hem opnieuw gaat toewijzen) dan pleeg je als FIFA contractbreuk en daar gaat Qatar dan de FIFA voor aanklagen.
En het gaat hier zeg maar niet om kattenpis. Dat zijn echt giga-kosten waarvan ik me afvraag of de FIFA die uberhaupt wel wil/kan dragen.
De droevigheid rondom de komende verkiezingen voor de opvolger van Blatter zeggen al meer dan voldoende over de (nabije) toekomst van de FIFA...alleen Jérôme Champagne wil het debat met de rest aangaan, staat voor openheid en heeft ook een duidelijk plan van aanpak (los van de inhoud, hulde daarvoor), verder heeft alleen prins Ali een plan van aanpak bekend gemaakt, van de overige 3 kandidaten is eigenlijk nauwelijks een plan bekend. Dat is echt ongekend en gaat nergens over, helemaal omdat die kandidaten al allerlei toezeggingen hebben gekregen van stemgerechtigde landen.
Oftewel, als Gianni Infantino of sjeik Salman de opvolger wordt (zij worden gezien als de grootste kanshebbers), dan verandert er helemaal niets en blijft het een ons kent ons inteeltclubje. Erg triest.
Oftewel, als Gianni Infantino of sjeik Salman de opvolger wordt (zij worden gezien als de grootste kanshebbers), dan verandert er helemaal niets en blijft het een ons kent ons inteeltclubje. Erg triest.
Als 2022 onrechtmatig verkregen is heeft Qatar al contractbreuk gepleegd en is het contract sowieso al nietig.Gomez12 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:42:
[...]
2022 kan niet anders dan naar Qatar gaan. Ik durf er bijna geld op te zetten dat er gewoon keiharde contracten bestaan dat het naar Qatar gaat voordat Qatar aan het bouwen etc begonnen is (niet voor het omkopen)
Oftewel als je hem aan iemand anders gaat toewijzen (en ik vermoed ook als je hem opnieuw gaat toewijzen) dan pleeg je als FIFA contractbreuk en daar gaat Qatar dan de FIFA voor aanklagen.
En het gaat hier zeg maar niet om kattenpis. Dat zijn echt giga-kosten waarvan ik me afvraag of de FIFA die uberhaupt wel wil/kan dragen.
Mocht het WK van 2018 in Rusland zijn gekocht dan is het toch al te laat om het in een ander land te organiseren?
2022 in Qatar kan je een heel stuk makkelijker overhevelen, maar het is dan wel handig als er bewijs is van corruptie en contractbreuk. Ik heb er nog een heel klein beetje hoop op, wat een poppenkast gaat dat anders worden daar.
2022 in Qatar kan je een heel stuk makkelijker overhevelen, maar het is dan wel handig als er bewijs is van corruptie en contractbreuk. Ik heb er nog een heel klein beetje hoop op, wat een poppenkast gaat dat anders worden daar.
Het wordt een vrij ongemakkelijke situatie als je beide WK's nog moet verplaatsen. Veel gedoe, veel boze mensen... ik kan me zo voorstellen dat veel mensen binnen de FIFA zich daar niet aan willen branden, ook al waren ze niet betrokken bij het gesjoemel. Ik kan me niet voorstellen dat er nog iets aan de toewijzing gaat veranderen.Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:57:
Mocht het WK van 2018 in Rusland zijn gekocht dan is het toch al te laat om het in een ander land te organiseren?
Misschien dat er nog een rapportje over verschijnt, waar vervolgens kortstondig boosheid over ontstaat, en waar we vervolgens niets meer van horen. Als er al iets officieels naar buiten komen. Wellicht van de Amerikanen, die lijken nog wel door te willen pakken.
Dat zijn geen zaken die je even in een maandje bepaalt.L1nt schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:54:
[...]
Als 2022 onrechtmatig verkregen is heeft Qatar al contractbreuk gepleegd en is het contract sowieso al nietig.
Dat zijn jarenlange procedures met daarbovenop nog eens protest-procedures die ook weer jaren voortduren.
De kans is ongeveer 0 dat je dat officieel uitgesproken krijgt in een rechtszaal waarop er geen beroep meer kan volgen voor 2022.
Oftewel het is niet zo relevant wat de mogelijke toekomstige legale status zou kunnen zijn, het gaat er meer om wat is die nu en zeer waarschijnlijk tot aan 2022.
Komende vrijdag het FIFA congres. Ik zet in op die Sjeik Salman want die heeft heel Azie en Afrika achter zich. Infantino heeft Amerika en Europa.
Gaat sowieso weer een farce worden. Nog meer invloed uit Bahrain en Qatar in het hedendaagse voetbal
Gaat sowieso weer een farce worden. Nog meer invloed uit Bahrain en Qatar in het hedendaagse voetbal

Is dat vrijdag alweer, wordt het ergens live uitgezonden?Vlassie1980 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:15:
Komende vrijdag het FIFA congres. Ik zet in op die Sjeik Salman want die heeft heel Azie en Afrika achter zich. Infantino heeft Amerika en Europa.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Denk dat het gewoon live te volgen is via FIFA.comGynnad schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:30:
[...]
Is dat vrijdag alweer, wordt het ergens live uitgezonden?
Aardig om te noemen, de uitzending op de ARD straks>>>> http://www.totaaltv.nl/in...&eid=aW1pLWdkbTcxNTQxMDc1
En het drama gaat verder: http://www.nrc.nl/nieuws/...ing-fifa-wordt-uitgesteld
wat een poppenkast is die stemming zeg. Heb de liveblog aanstaan van nu.nl maar echt elk land moet afzonderlijk naar voren komen. Zijn gewoon 1uur40 bezig voor 1 ronde.
Oud, achterhaald, corrupt, log instituut dat FIFA
Oud, achterhaald, corrupt, log instituut dat FIFA
En de eerste ronde afgelopen en nog geen duidelijk winnaar. Op naar ronde twee, wat dus weer 1 uur en 40 min gaat duren >.<
Toch nog een kleine voorsprong voor 'europa' 88 om 85
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Die Champagne is gezien, het is nu de vraag wat er gaat gebeuren met de stemmen die naar Prins Ali waren gegaan.
Maar het is en blijft wel 1 grote poppenkast hoor...
Maar het is en blijft wel 1 grote poppenkast hoor...
[ Voor 20% gewijzigd door Vlassie1980 op 26-02-2016 16:15 ]
Infantino dus. De UEFA blij.
Switzerland's Gianni Infantino has succeeded countryman Sepp Blatter as Fifa president. The Uefa secretary general polled 115 votes in round two, 27 more than closest rival Sheikh Salman bin Ebrahim al-Khalifa. Prince Ali bin al-Hussein was third with four, while Jerome Champagne failed to get any. Tokyo Sexwale withdrew before voting began in Zurich.
[ Voor 119% gewijzigd door gambieter op 26-02-2016 18:08 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De KNVB ook weer blij omdat ze van Praag nu naar voren kunnen schuiven voor de UEFA. Of er wat gaat veranderen, tja als de Zwitserse politie nu binnenvalt en de hele zaal arresteert.
Wederom een zwitser, lekker geloofwaardig met/na alle problematiek
Had je liever die martelsheik of die corrupte prins gehad dan?Kaap schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:27:
Van de 2 favorieten is dit de minst erge. Moraal van het verhaal: we doen een plas en alles blijft zoals het was
Dat kwam ik plaatsenVlassie1980 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:38:
Van de 2 favorieten is dit de minst erge. Moraal van het verhaal: we doen een plas en alles blijft zoals het was
Van Praag (1 van de meest foute mannen in het betaald voetbal in de wereld) en de KNVB hebben in ieder geval weer op de "juiste" gestemd.
Van de regen in de drup.
Zo corrupt was die toch niet?Leon Zwiers schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:29:
[...]
Had je liever die martelsheik of die corrupte prins gehad dan?
Ja, want als één Zwitser het verpest, dan zal elke andere Zwitser ook wel slecht zijn...Kaap schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:27:

Dat heb ik nergens gezegd. Maar vanuit dat beerput perspectief is het misschien niet zo handig.don_jorg schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:19:
[...]
Ja, want als één Zwitser het verpest, dan zal elke andere Zwitser ook wel slecht zijn...
Tja, de enige overeenkomst is hun nationaliteit. Als mensen daar niet doorheen kunnen kijken... Aan de andere kant, als ik nujij.nl lees, dan lijkt het er soms om dat mensen dat inderdaad niet kunnen.Kaap schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:21:
[...]
Dat heb ik nergens gezegd. Maar vanuit dat beerput perspectief is het misschien niet zo handig.
Maar goede baankansen nu voor Van Praag en daar gaat het om.PWM schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:16:
Dat kwam ik plaatsen
Van Praag (1 van de meest foute mannen in het betaald voetbal in de wereld) en de KNVB hebben in ieder geval weer op de "juiste" gestemd.
Van de regen in de drup.
Alleen iemand van buitenaf kan een verschil maken. Infantino komt uit hetzelfde systeem, heeft daar jaren succesvol in meegedraaid dus het kan haast niet anders als dat hij boter op zn hoofd heeft.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Iemand van buiten zou teveel botsen met de interne organisatie. De boel is door en door vervuild, maar als je te grondig de bezem erdoor wil halen hou je geen organisatie meer over.
Accepteren dat er dingen in de doofpot gaan en mensen hun eigen hachje redden lijkt mij niet verkeerd, mits er ook maar voldoen (zelf) reinigend effect zichtbaar is .
Accepteren dat er dingen in de doofpot gaan en mensen hun eigen hachje redden lijkt mij niet verkeerd, mits er ook maar voldoen (zelf) reinigend effect zichtbaar is .
alles kan off-topic
One step forward, ten steps back: Domenico Scala: Fifa's independent audit committee president resigns
De FIFA-delegates zijn er echt op gebrand om hun corruptie door te laten gaan. Nou, Infantino, laat maar zien uit wat voor hout je gesneden bent.Domenico Scala, Fifa's head of auditing and compliance, has resigned in protest at reforms at the governing body of world football. Scala is angry the new Fifa council will have the ability to appoint and sack those in charge of its committees, including auditing, ethics and finance.
The council replaced the Fifa executive committee in the aftermath of a corruption scandal at the organisation. Committees had been "deprived of their independence", said Scala. The Swiss added it would now be possible for the council to "impede" investigations by either dismissing committee members or "through the threat of a dismissal".
This, he added, "undermines a central pillar of the good governance of Fifa and destroys a substantial achievement of the reforms".
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Had iemand iets anders verwacht dan ?
Het feit dat de F1, ASO, UCI, Olympisch Comite, NBA, NFL enzzz niet zijn binnengevallen geeft mij alleen al aan dat deze hele zaak draait om politiek en niets om het waarborgen van sportiviteit/integriteit.
Nog steeds niks bekend over matchfixing bij verschillende WK`s toch na "al-dat-onderzoek".
Het feit dat de F1, ASO, UCI, Olympisch Comite, NBA, NFL enzzz niet zijn binnengevallen geeft mij alleen al aan dat deze hele zaak draait om politiek en niets om het waarborgen van sportiviteit/integriteit.
Nog steeds niks bekend over matchfixing bij verschillende WK`s toch na "al-dat-onderzoek".
How do you save a random generator ?
Duidelijk: http://www.nu.nl/sport/42...-opnames-vergadering.htmlgambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:55:
De FIFA-delegates zijn er echt op gebrand om hun corruptie door te laten gaan. Nou, Infantino, laat maar zien uit wat voor hout je gesneden bent.
Had iemand ook maar enige verbetering verwacht dan? Om in die omgeving ook maar enige kans te maken op welke functie dan ook moet je op voorhand al door-en-door corrupt zijn. Anders kom je er simpelweg niet.
En tegen de tijd dat je wellicht berouw krijgt is het al te laat. Dan lekt de rest even een paar sappige verhalen over je richting de pers en ligt je reputatie in duigen *).
Dit werkt niet alleen bij het voetbal zo, maar op alle gebieden.
En wat kunnen we er aan doen? Niets. Ja, één ding; zorgen dat instituties niet te groot worden. Helaas is de trend juist andersom.
*) Heb geen idee of het klopt, maar twee jaar geleden ging het verhaal dat Platini wellicht zo'n wolf in schaapskleren zou zijn. Het spelletje meespelen, om dan op een gegeven moment de doos van Pandora open te trekken. We hebben gezien wat er met hem gebeurd is de afgelopen 2 jaar.
http://www.nu.nl/voetbal/...-zich-met-71-miljoen.html
Die Sepp "I am not a crook" Blatter toch...
Olypisch Comite heeft haar schandaal al gehad. ASO en UCI hebben ook al wel wat commentaar gehad.
F1 heeft inmiddels ook iets lopen binnen de EU als ik me goed herinner.
de FIFA is gewoon, naast het Olypisch Comite by far de grootste vis in jou lijstje en dus iets waar men sneller achteraan gaat. En dat het nu eindelijk opblaast is iets wat zelfs Stevie Wonder kon zien aankomen de afgelopen ~10 jaar.
Die Sepp "I am not a crook" Blatter toch...
In het verleden is menig Amerikaanse sportbond onder de loep genomen dus denk dat de NBA en NFL wel van het lijstje kunnen.enchion schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:30:
Had iemand iets anders verwacht dan ?
Olypisch Comite heeft haar schandaal al gehad. ASO en UCI hebben ook al wel wat commentaar gehad.
F1 heeft inmiddels ook iets lopen binnen de EU als ik me goed herinner.
de FIFA is gewoon, naast het Olypisch Comite by far de grootste vis in jou lijstje en dus iets waar men sneller achteraan gaat. En dat het nu eindelijk opblaast is iets wat zelfs Stevie Wonder kon zien aankomen de afgelopen ~10 jaar.
[ Voor 75% gewijzigd door Player1S op 03-06-2016 16:36 ]
Op zich zie ik niet in wat er hier raar aan is? In wezen wil je maar 1 baas (of 1 top-commissie) hebben.gambieter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:55:
One step forward, ten steps back: Domenico Scala: Fifa's independent audit committee president resigns
[...]
De FIFA-delegates zijn er echt op gebrand om hun corruptie door te laten gaan. Nou, Infantino, laat maar zien uit wat voor hout je gesneden bent.
Je wilt niet een ethiek commissie hebben die wel boetes etc kan uitdelen, maar waar je niemand kan ontslaan of aannemen buiten die commissie zelf, want anders wordt het wel heel erg verleidelijk om juist als onafhankelijke commissie omkopingen te accepteren, want niemand kan je dan iets maken.
Het is een moeilijk iets bij een groot orgaan als de FIFA met een "bewezen" corrupte voorzitter.
Maar ik denk dat het nog veel en veel erger wordt als je een zooitje onafhankelijke commissies hebt die ook deel uitmaakten van het corrupte gedeelte alleen kan je daar niemand meer ontslaan.
Het probleem is gewoon dat je 1 baas moet hebben die simpelweg eerlijk is.
Sepp Blatter is 80 jaar en doet van alles om meer geld te krijgen. Dit is natuurlijk raar. Als je jong bent heb je nog tijd om van al dat geld te genieten, maar als je bejaard bent kun je niet lang meer van al die centen genieten. Beetje raar om op je ouwe dag nog de boel te gaan lopen flessen.
Blatters advocaat: http://www.nu.nl/voetbal/...-zich-met-71-miljoen.html
''Ze waren eerlijk, gepast en geheel in lijn met de vergoedingen die de leiders van andere grote professionele sportorganisaties in de wereld ontvangen'', aldus raadsman Richard Cullen in een persverklaring. ''We kijken ernaar uit om dat de FIFA duidelijk te maken.'''
OK, hij is zelf van mening dat het allemaal eerlijk was. Maar dan nog is het raar om op je ouwe dag zo achter geld aan te zitten, macht kan ik dan nog beter begrijpen, zeker als voetbal zijn hele leven is.
Blatters advocaat: http://www.nu.nl/voetbal/...-zich-met-71-miljoen.html
''Ze waren eerlijk, gepast en geheel in lijn met de vergoedingen die de leiders van andere grote professionele sportorganisaties in de wereld ontvangen'', aldus raadsman Richard Cullen in een persverklaring. ''We kijken ernaar uit om dat de FIFA duidelijk te maken.'''
OK, hij is zelf van mening dat het allemaal eerlijk was. Maar dan nog is het raar om op je ouwe dag zo achter geld aan te zitten, macht kan ik dan nog beter begrijpen, zeker als voetbal zijn hele leven is.
[ Voor 53% gewijzigd door Salvatron op 04-06-2016 06:55 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Tja. Ik snap Blatter wel. Dat ie vind dat het allemaal eerlijk ging.
Er zijn ook mensen die denken dat dat Amerikaanse worstelen 100% echt is, dat porno's als casting couch 100% onwetende meiden zijn en er zijn mensen die in Sinterklaas, de kerstman en/of jesus en god geloven.
Er zijn ook mensen die denken dat dat Amerikaanse worstelen 100% echt is, dat porno's als casting couch 100% onwetende meiden zijn en er zijn mensen die in Sinterklaas, de kerstman en/of jesus en god geloven.
Tja, ik ken natuurlijk niet alle ins & outs maar als ik dit leesSalvatron schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 06:50:
Sepp Blatter is 80 jaar en doet van alles om meer geld te krijgen. Dit is natuurlijk raar. Als je jong bent heb je nog tijd om van al dat geld te genieten, maar als je bejaard bent kun je niet lang meer van al die centen genieten. Beetje raar om op je ouwe dag nog de boel te gaan lopen flessen.
...
Dan kan ik salarisverhogingen en bonussen amper corruptie noemen."Het bewijs toont aan dat de drie zichzelf hebben verrijkt door zichzelf jaarlijks een salarisverhoging te geven en bonussen uit te keren", zegt Bil Burck die namens een Amerikaans advocatenkantoor corruptie bij de FIFA onderzoekt.
Daar zijn gewoon teveel mensen bij betrokken binnen de organisatie (boekhouding / loonadministratie etc etc etc) die allemaal hun mond dicht hebben gehouden.
Als dit als corruptie gezien wordt ben ik wel benieuwd hoeveel man er meegetrokken wordt. Want salaris etc staat gewoon in de boeken dus treft dit ook accountants en salarisadministratie en boekhouding en nog een heleboel afdelingen...
Hiervoor kan je niet 3 mensen verantwoordelijk houden. Dit is een heel circus wat hieraan meegewerkt heeft.
Infantino is hard richting Blatter 2.0 aan het gaan: Gianni Infantino: Fifa president cleared in ethics probe. Eerst de ethische commissie impotent maken, niet onafhankelijk meer laten zijn, en dan vinden ze niets vreemds in:
Op naar het volgende schandaal.- Left himself exposed to claims of a possible conflict of interest by using private jets laid on by a World Cup-bidding country;
-Filled senior posts without checking people's eligibility for the role;
- Billed Fifa for mattresses, flowers, a tuxedo, an exercise machine and personal laundry;
- And demanded Fifa hire an external driver, who then billed the governing body for driving Infantino's family and advisors around while he was abroad.