FC Twente - hoe nu verder

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bekende Nederlanders betuigen steun aan Twente in paginagrote advertentie

Afbeeldingslocatie: http://www.tubantia.nl/polopoly_fs/1.6112112.1466026733!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-6112112.jpg

Ruim honderd prominenten hebben donderdag in een paginagrote advertentie in De Telegraaf hun steun uitgesproken voor FC Twente. De KNVB heeft de eredivisie-licentie van FC Twente ingetrokken als straf voor het financieel wanbeleid, waardoor de club komend seizoen in de Jupiler League moet uitkomen.

FC Twente is in beroep gegaan, omdat de noodlijdende Tukkers vrezen dat spelen in de Jupiler League een faillisement betekent. "FC Twente mag toch niet kapot? Nee, dat mag niet!", luidt de tekst van de advertentie waaronder 121 namen van prominenten prijken.

Onder anderen Willem van Hanegem, Patrick Kluivert, Leo Beenhakker, Piet Keizer, Peter Bosz, Sjaak Swart, Foppe de Haan, Jaap Stam, Aad de Mos en Martin van Geel betuigen hun steun aan FC Twente. Ook voormalige trainers en spelers van Twente, onder wie Steve McClaren, Co Adriaanse, Fred Rutten, Theo Janssen, Nacer Chadli en Ronald de Boer, en diverse politici staan op de lijst.
Genoeg financieel krachtige mensen op een rijtje... ik zeg; allemaal de knip trekken en gezamenlijk er voor zorgen dat de schulden door financieel wanbeleid en fraude worden afgelost. Dan kan Twente met een schone lei starten in de Jupiler League en blijft de club behoed van een faillissement.

Of zal deze steunbetuiging enkel bij woorden blijven? ;)

Overigens heb ik van diverse insiders bij Twente vernomen dat er al lang en breed een reddingsplan klaar ligt mocht Twente degraderen naar de Jupiler League. Miljardair Dik Wessels zal financieel te hulp schieten om Twente te behoeden van de ondergang. Echter wordt er gewacht tot het laatste moment en hopen ze op die manier dat schuldeisers (met name het oude bestuur) de schulden geheel of gedeeltelijk kwijt schelden. Ik vermoed ook dat de soep niet zo heet wordt gegeten en dat Twente door geldschieters wordt gered van de ondergang.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:10
Dat is het vermoeden ja, dat die miljardair een hart voor de club heeft en Twente niet failliet laat gaan. Als je door het nu zo te spelen nog wat schuld kan verlichten scheelt dat al weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:33
Als de emotionele oproep van Doutzen Kroes niet hielp om Veendam van de ondergang te redden, dan toch zeker dit helemaal niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 19:22
Han schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:27:
[...]

Genoeg financieel krachtige mensen op een rijtje... ik zeg; allemaal de knip trekken en gezamenlijk er voor zorgen dat de schulden door financieel wanbeleid en fraude worden afgelost. Dan kan Twente met een schone lei starten in de Jupiler League en blijft de club behoed van een faillissement.

Overigens heb ik van diverse insiders bij Twente vernomen dat er al lang en breed een reddingsplan klaar ligt mocht Twente degraderen naar de Jupiler League. Miljardair Dik Wessels zal financieel te hulp schieten om Twente te behoeden van de ondergang. Echter wordt er gewacht tot het laatste moment en hopen ze op die manier dat schuldeisers (met name het oude bestuur) de schulden geheel of gedeeltelijk kwijt schelden. Ik vermoed ook dat de soep niet zo heet wordt gegeten en dat Twente door geldschieters wordt gered van de ondergang.
Dit dus een beroepscommissie moet kijken of er terecht gehandeld is niet of een club daardoor failliet gaat. Overigens zie je hier hoe ziek de wereld is. Wel achter iemand blijven staan zolang het "goed" gaat, maar iemand failliet kunnen laten gaan zodra je meer risico ziet.

Jammer dat daar nooit een stokje voor wordt gestoken. Bv een rechter die zegt leuk en aardig, maar wat jullie nu doen dat mag niet. ( bv het geld wat die corrupte spelersmakelaarsbende nu opeist terwijl ze zelf het probleem zijn ).

Ik zou liever ziend at twente bij hun nog geld krijgt ipv andersom. Dat lijkt me ook eerlijker ( iig emotioneel ).

De degradatie is in mijn ogen terecht. En als je met zoveel miljonairs achter de club gaat staan dan moet je ook maar gewoon 1 miljoen pp schenken aan de club. Probleem opgelost.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:18

Player1S

Probably out in the dark

[...]

Als puntje bij paaltje komt zal Wessels waarschijnlijk de club wel redden maar 100% zeker ben ik er niet van.
Echter bij behoud Eredivisie treed het bestaande crediteuren akkoord in werking en daarmee verdwijnt een groot deel van de schuld en hoeft hij veel minder te investeren.

Volgens sommige insiders is Wessels behoorlijk boos over hoe de KNVB en LC het een en ander gedaan hebben. En hij zit een stuk dichter bij het vuur dan jij en ik. Het is te hopen dat hij niet TE boos is en zich als een soort Abramovich opwerpt. Hij is theoretisch in staat op het budget van Ajax te evenaren als hij dat perse wil.
Liever zie ik dat ze het beleid van 2007 tot 2010 hervatten. In 2010 zijn ze met een budget van 25 miljoen kampioen geworden. Nu zou het budget, zekers als tzt de meeste schulden weg zijn, richting de 40-45 miljoen moeten kunnen gaan. En daarmee speel je structureel rond p3-6 want IMHO een normale plek is voor Twente. Sporadisch heb je dan uitschieters naar boven of naar onder afhankelijk van de concurrentie.

Overigens was Wessels logischerwijze ook totaal niet te spreken over het beleid 2011-2015. Anders had hij al eerder de helpende hand willen bieden. In de situatie die ontstaan is tussen 15 december en nu is hij wel bereid om te helpen.

Verder is er eigenlijk geen touw meer aan vast te knopen wat er nu speelt. De KNVB, Twente en Wessels zijn in gesprek over behoud FC Twente. De andere clubs zijn in zekere zin ook betrokken. Er zou een scenario klaar liggen waarin Twente in de Eredivisie blijft maar een puntenstraf krijgt en wat tv-gelden inlevert. Echter de BC moet nog uitspraak doen.
Die kan dus zomaar zeggen dat de LC gelijk heeft maar vervolgens word die uitspraak weer overruled door de KNVB doordat die ondertussen alsnog een deal hebben gesloten met Twente en de andere clubs. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 16-06-2016 09:41 ]

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

"Ondertekent"
Telefoon gaat: Jack, mogen wij jouw naam erbij zetten? "Pff, doe maar"
Kijk eens hoeveel BN-ers mensen ons actief steunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 22:00
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:58:
Die kan dus zomaar zeggen dat de LC gelijk heeft maar vervolgens word die uitspraak weer overruled door de KNVB doordat die ondertussen alsnog een deal hebben gesloten met Twente en de andere clubs. 8)7
De licentie en beroepscommissie zijn onafhankelijk. Het is onmogelijk dat de KNVB dat overruled. Waarschijnlijk wordt er aan 2 scenarios gewerkt omdat beide nog mogelijk zijn, en pas als de beroepscommissie a of b gezegd heeft blijft er 1 scenario over. Ben benieuwd of FC Twente nu wel eerlijk is of dat een paar maanden na de afspraak weer blijkt dat ze de de boel misleid hebben en het circus weer opnieuw begint. Je zou zeggen dat ze een keer hun lesje moeten leren.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 16-06-2016 11:36 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:35:
[...]

De licentie en beroepscommissie zijn onafhankelijk. Het is onmogelijk dat de KNVB dat overruled. Waarschijnlijk wordt er aan 2 scenarios gewerkt omdat beide nog mogelijk zijn, en pas als de beroepscommissie a of b gezegd heeft blijft er 1 scenario over.
Vandaar dat er ook al overleg was tussen de clubs, KNVB en Twente tussen het LC besluit en KG waarbij allerlei "handreikingen" werden gedaan die niet in de uitspraak van de LC zaten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:37:
Vandaar dat er ook al overleg was tussen de clubs, KNVB en Twente tussen het LC besluit en KG waarbij allerlei "handreikingen" werden gedaan die niet in de uitspraak van de LC zaten. :')
Dat handreikingen hielden niet in dat het besluit van de LC van tafel werd geveegd.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:39:
[...]

Dat handreikingen hielden niet in dat het besluit van de LC van tafel werd geveegd.
De huidige gesprekken staan wel lijnrecht tegenover de opties die de BC kan geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 14:25
Onder anderen Willem van Hanegem, Patrick Kluivert, Leo Beenhakker, Piet Keizer, Peter Bosz, Sjaak Swart, Foppe de Haan, Jaap Stam, Aad de Mos en Martin van Geel betuigen hun steun aan FC Twente. Ook voormalige trainers en spelers van Twente, onder wie Steve McClaren, Co Adriaanse, Fred Rutten, Theo Janssen, Nacer Chadli en Ronald de Boer, en diverse politici staan op de lijst.
He daar hebben we Sjaak weer, die ziet het dus alsnog gebeuren dat de Graafschap weer terugkeert naar de Eredivisie :')

Verder vind ik die grote pagina in de Televaag ook triest. Twente is een mooie club met een fanatieke en trouwe aanhang, maar dit soort praktijken mogen echt niet onbestraft blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 09:11
Is er laatst geen modbreak gekomen over het 'nieuws' bij Twente. Kunnen we ons niet met wat anders bezighouden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Berichten uit het Voetbaltopic, hierheen gemerged.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 16-06-2016 12:23 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Vlassie1980 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:15:
maar dit soort praktijken mogen echt niet onbestraft blijven.
Het blijft ook niet onbestraft en voor de meeste punten hebben ze ook allang een straf ontvangen. Onder andere 3 jaar uitsluiting van Europees voetbal.

De daadwerkelijke aanstichters worden straks uiteindelijk nog het hards gepakt. De heren Munsterman, van der Laan, Trebbe en ten Hag hebben allen eigen geld in de club gestoken en laten straks totaal voor 21 miljoen aan vorderingen vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 12:46
Wanneer gaat de BC nu eigenlijk uitspraak doen? En wat zal de Graafschap doen als die nu ineens toch in het voordeel van Twente uitvalt?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die zullen dan ook wel een procedure starten, maar dat lijkt me redelijk kansloos mocht Twente 'winnen', wat waarschijnlijk toch al niet gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
frumper schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:39:
Wanneer gaat de BC nu eigenlijk uitspraak doen? En wat zal de Graafschap doen als die nu ineens toch in het voordeel van Twente uitvalt?
Ik meen te hebben gelezen/gehoord dat er volgende week maandag uitspraak wordt gedaan. Ik hoop zelf op handhaving van de oplegde sancties, de enige juiste straf voor jarenlang gesjoemel en bedrog. Dat Twente dan failliet gaat geloof ik niet, dat is het uiterste doom-scenario en wordt door Twente zelf met hartenlust te pas en te onpas de wereld in geslingerd. Het staat ook los van de ingetrokken licentie, welke geheel terecht is. Dat ze geen nieuwe licentie willen omdat ze dan in de JL uit moeten komen, tja, dan niet. Succes in de 5e klasse en tot over tien jaar dan maar weer.

Als er zoveel maatschappelijk belang moet afhangen van één specifieke voetbalclub dan klopt er weinig van het economisch/sociale/maatschappelijk stelsel in Enschede en omstreken. Dan is het niet te hopen dat bedrijven als TUI, Urenco en Thales ooit vertrekken of omvallen, dan is het einde regio Twente. Nogmaals, de soep wordt niet zo heet gegeten zoals Twente deze doet opdienen. Het plan Wessels ligt allang klaar en het zielig doen is enkel en alleen om crediteuren de angst aan te jagen en eieren voor hun geld te laten kiezen door met minder genoeg te nemen. Dan kan Twente straks van het extra beschikbare geld van ome Dick betere spelers aantrekken, let op mijn woorden.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-05 12:16
frumper schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:39:
De BC heeft tijd t/m maandag 20-6 om tot een uitspraak te komen.
Maar ze kunnen dit dus ook al eerder uitspreken, m.a.w. niemand weet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Han schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:57:
voor jarenlang gesjoemel en bedrog.
Dat is wat Bert van Oostveen via de media graag doet laten geloven maar in de praktijk gaat het momenteel om een paar vergrijpen

- Verborgen deal met Doyen (Welke tot op heden ontkent word door Doyen zelf btw)
- Tadic verkoop
- Engelaar contract

Het Ziyech verhaal staat hier helemaal los en is de club (veels te licht door slechte regels) voor gestraft.
Als de club 1 dag had gewacht, hadden ze hoogstwaarschijnlijk gewoon akkoord gekregen van de KNVB want Fer werd dag later verkocht en Ziyech kon betaald worden met de doorverkoopclausule. Men wou echter TE graag Feyenoord aftroeven.

Enige positieve aan dit alles is dat de dagen van Bert van Oostveen nu echt geteld lijken te hebben en dat de KNVB hopelijk inziet dat hun eigen regels en toezicht gruwelijk te kort schiet en dit tijdig aangepast word voordat een volgende club slachtoffer word van overmoedige voorzitters.

Modbreak:Kap nou eens met het expres verkeerd schrijven van namen. Het geduld is niet eindeloos.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 16-06-2016 14:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 16:31
waar waren die bekende Nederlanders toen Haarlem, Veendam en andere, vele oudere verenigingen failliet gingen? Persoonlijk zal ik FC Twente geen seconde missen, de boel belazeren, gepakt en gestraft worden is dan niet meer dan normaal. Er zal vast weer een nieuwe club in die regio opstaan.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:41:
De huidige gesprekken staan wel lijnrecht tegenover de opties die de BC kan geven.
Natuurlijk niet. De beroepscommissie zal zeggen of Twente wel of niet in de Eredivisie mag blijven en de gesprekken gaan over wat dat betekent en hoe Twente in beide gevallen weer eens tegemoet gekomen kan worden. De beroepscommissie gaat niet over bijv. de TV gelden.
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:36:
[...]

Dat is wat Bert van [mbr]Oostveen[/] via de media graag doet laten geloven maar in de praktijk gaat het momenteel om een paar vergrijpen

- Verborgen deal met Doyen (Welke tot op heden ontkent word door Doyen zelf btw)
- Tadic verkoop
- Engelaar contract

Het Ziyech verhaal staat hier helemaal los en is de club (veels te licht door slechte regels) voor gestraft.
Als de club 1 dag had gewacht, hadden ze hoogstwaarschijnlijk gewoon akkoord gekregen van de KNVB want Fer werd dag later verkocht en Ziyech kon betaald worden met de doorverkoopclausule. Men wou echter TE graag Feyenoord aftroeven.

Enige positieve aan dit alles is dat de dagen van Bert van [mbr]Oostveen[/] nu echt geteld lijken te hebben en dat de KNVB hopelijk inziet dat hun eigen regels en toezicht gruwelijk te kort schiet en dit tijdig aangepast word voordat een volgende club slachtoffer word van overmoedige voorzitters.

[modbreak]
Kap nou eens met het expres verkeerd schrijven van namen. Het geduld is niet eindeloos.
[/]
Ik vind het nogal wat om FC Twente slachtoffer te noemen. Ze zijn keer op keer dader, het enige wat je de KNVB kwalijk kan nemen is dat de regels er vanuit gaan dat een clubs alleen op legitieme manier in de problemen komen en er vanuit gaat dat die clubs vervolgens meewerken om uit die problemen te komen, ze hebben nooit voorzien dat er een club jarenlang zo de boel zou misleiden, zelfs nadat de licentie al voorwaardelijk is ingetrokken. Dat is naief, maar dat maakt Twente geen slachtoffer.

Verder is het pertinente onzin dat FC Twente een dag later wel Fer mocht kopen, want ze zaten gewoon in cat 3 en dat veranderde niet (en ze zijn daar nog steeds niet uit).
Han schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Ik meen te hebben gelezen/gehoord dat er volgende week maandag uitspraak wordt gedaan. Ik hoop zelf op handhaving van de oplegde sancties, de enige juiste straf voor jarenlang gesjoemel en bedrog. Dat Twente dan failliet gaat geloof ik niet, dat is het uiterste doom-scenario en wordt door Twente zelf met hartenlust te pas en te onpas de wereld in geslingerd. Het staat ook los van de ingetrokken licentie, welke geheel terecht is. Dat ze geen nieuwe licentie willen omdat ze dan in de JL uit moeten komen, tja, dan niet. Succes in de 5e klasse en tot over tien jaar dan maar weer.

Als er zoveel maatschappelijk belang moet afhangen van één specifieke voetbalclub dan klopt er weinig van het economisch/sociale/maatschappelijk stelsel in Enschede en omstreken. Dan is het niet te hopen dat bedrijven als TUI, Urenco en Thales ooit vertrekken of omvallen, dan is het einde regio Twente. Nogmaals, de soep wordt niet zo heet gegeten zoals Twente deze doet opdienen. Het plan Wessels ligt allang klaar en het zielig doen is enkel en alleen om crediteuren de angst aan te jagen en eieren voor hun geld te laten kiezen door met minder genoeg te nemen. Dan kan Twente straks van het extra beschikbare geld van ome Dick betere spelers aantrekken, let op mijn woorden.
Mee eens, aan de geldschieters werd juist voorgehouden dat een faillissement niet aan de orde is ook in de JL, dat ze dat 2 jaar konden overleven. Dat staat letterlijk in allerlei officiële verklaringen. Met de track record van FC Twente kan je dit soort uitspraken gewoon niet meer serieus nemen.

[ Voor 94% gewijzigd door ph4ge op 16-06-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Commentaar op moderaties kan je hier kwijt: Actualiteit, Sport & Politiek - Terugkoppelingtopic

[ Voor 77% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-06-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
We zullen het voortaan over T. hebben ipv FC Twente. ;) Hoewel het stadium verdachte natuurlijk al lang gepasseerd is.

Verder is Van Oostveen geen verdachte en is het geen regelgeving die achternamen verbied, maar een gebruik wat de media zelf zo doet en soms ook vanaf wijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-06-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:54:
[...]

We zullen het voortaan over T. hebben ipv FC Twente. ;) Hoewel het stadium verdachte natuurlijk al lang gepasseerd is.
Nee hoor, de FIOD is nog bezig met hun onderzoek toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:15
Bockelaar schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:44:
waar waren die bekende Nederlanders toen Haarlem, Veendam en andere, vele oudere verenigingen failliet gingen? Persoonlijk zal ik FC Twente geen seconde missen, de boel belazeren, gepakt en gestraft worden is dan niet meer dan normaal. Er zal vast weer een nieuwe club in die regio opstaan.
Bij Veendam hadden we Doutzen Kroes zoals eerder genoemd. En Henk de Haan die als een stuiterbal bij De Wereld Draait Door en Voetbal Inside rondhobbelde. Heeft niet veel geholpen achteraf maar goed. :(

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:57:
Wil je AUB ophouden met mij woorden in de mond te leggen?? Reeds meerdere malen DUIDELIJK aangegeven dat het gedrag afgekeurd word.

De rest ga ik maar helemaal niet op in. Vol fouten en zinloos.
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:36:
Enige positieve aan dit alles is dat de dagen van Bert van [mbr]Oostveen[/] nu echt geteld lijken te hebben en dat de KNVB hopelijk inziet dat hun eigen regels en toezicht gruwelijk te kort schiet en dit tijdig aangepast word voordat een volgende club slachtoffer word van overmoedige voorzitters.
Naar welke vorige clubs refereer je dan? Je zou haast zeggen dat je FC Twente bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:54:
[...]

Verder is Van Oostveen geen verdachte en is het geen regelgeving die achternamen verbied, maar een gebruik wat de media zelf zo doet en soms ook vanaf wijkt.
Dan is het nog altijd FC T. ;)

En van Oostveen is nog niet een verdachte. Met de reputatie van menig voetbal-bobo kan dat zomaar elk moment veranderen. :+

En het is jammer dat je hier geen premium berichten van de Telegraaf hier mag posten want die hadden goede analyse van de situatie. En daarin stonden ook de punten waar juist nu de Twente supporters over vallen richting de KNVB, LC en van Oostveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:00:
[...]

[...]

Naar welke vorige clubs refereer je dan? Je zou haast zeggen dat je FC Twente bent. :)
Volgende =/= vorige |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ja, je zegt een volgende club en daarmee zeg je dat er ook vorige clubs zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:03:
[...]

Ja, je zegt een volgende club en daarmee zeg je dat er ook vorige clubs zijn.
Nu is het FC Twente. Of ben je werkelijk zo naief om te denken dat Twente de enige is die de grenzen opzoekt en er nooit een volgend schandaal binnen het Nederlands voetbal komt?
Zeker clubs die het niet ruim hebben zullen altijd creatief blijven met het binnenhalen van geld.

3 tips die ik nu al aan de KNVB kan geven is

1: Boete voor uitgaves boven de €50.000 koppelen aan de uitgave en niet gewoon €45.000 opleggen. In geval Ziyech praat je om een transfersom van €4 miljoen. Is het goed te keuren dat men de boete lachend aftikt? Absoluut niet. Is het te begrijpen? Ja.
Ter illustratie. Ik ben bijvoorbeeld ook voor invoering van het Finse model voor verkeersboetes. Daar is de boete gekoppeld aan inkomen/vermogen zodat iemand met veel geld niet lachend €150 aftikt voor te hard rijden maar in verhouding net zo hard gestraft word als iemand met een modaal inkomen.

2: Niet automatisch uitgaven boven de €50.000 goedkeuren als er voldoende inkomsten tegenover staan.
Als Twente had gewacht dan had het de benodigde inkomsten ontvangen en dus toestemming gekregen. Was dat echter handig gezien de situatie? Niet echt.

3: Veel meer vinger aan de pols bij financien van de clubs. PSV ging in zeer korte tijd van gezond naar problemen naar vrijwel failliet. Die hebben het dus te lang kunnen verbloemen naar de buitenwereld. RKC hield 2 jaarrekeningen op na. 1 om de licentiecommissie te overhandigen en 1 werkelijke. En dan hebben we FC T. nog. Met betere controle was er mogelijk tijdig ingegrepen. Hoewel dat in het geval van PSV wel pagina's aan discussie en waarschuwingen had bespaart ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Player1S op 16-06-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik* vind het bijzonder dat iedereen er heilig van overtuigd lijkt dat Dik Wessels wel gaat bijspringen. Misschien dat jullie meer weten dan de gemiddelde persoon, maar ik heb altijd begrepen dat in tegenstelling tot z'n broer(s?), Dik eigenlijk weinig/niets met voetbal heeft. Dan mag je een bult knaken hebben, niemand gooit z'n geld in een bodemloze put, helemaal niet als het je hobby niet is. Ik zie het eerder gebeuren dat Twente failliet gaat en op een of andere manier een doorstart maakt.

Ik ben voor Twente en de huidige situatie is gewoon ruk. Mocht ik verder op nog een keer gepikeerd reageren in dit draadje, dan weet je vast hoe 't komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:12:
Nu is het FC Twente. Of ben je werkelijk zo naief om te denken dat Twente de enige is die de grenzen opzoekt en er nooit een volgend schandaal binnen het Nederlands voetbal komt?
Zeker clubs die het niet ruim hebben zullen altijd creatief blijven met het binnenhalen van geld.
Oke, dus wacht even. Wat is nu je standpunt? FC Twente is slachtoffer of FC Twente moet uit de slachtoffer rol stappen? Want je spreekt jezelf tegen.

Ik vind het kinderachtig om naar anderen te wijzen. Zo'n schandaal als bij FC Twente is uniek.
3 tips die ik nu al aan de KNVB kan geven is

1: Boete voor uitgaves boven de €50.000 koppelen aan de uitgave en niet gewoon €45.000 opleggen. In geval Ziyech praat je om een transfersom van €4 miljoen. Is het goed te keuren dat men de boete lachend aftikt? Absoluut niet. Is het te begrijpen? Ja.
Ter illustratie. Ik ben bijvoorbeeld ook voor invoering van het Finse model voor verkeersboetes. Daar is de boete gekoppeld aan inkomen/vermogen zodat iemand met veel geld niet lachend €150 aftikt voor te hard rijden maar in verhouding net zo hard gestraft word als iemand met een modaal inkomen.
Het probleem is dat het uitgangspunt van de KNVB is dat clubs fouten maken, maar niet bewust de regels breekt. Daarnaast kan je geen forse boetes opleggen aan clubs in financiele problemen, want dan duw je ze over de rand. Dat is precies het argument waar jij je constant op beroept. En 45.000 euro voor Twente is wisselgeld, voor Almere city een toptransfer. Gewoon een verboden transfer tegenhouden zal wel niet kunnen.
2: Niet automatisch uitgaven boven de €50.000 goedkeuren als er voldoende inkomsten tegenover staan.
Als Twente had gewacht dan had het de benodigde inkomsten ontvangen en dus toestemming gekregen. Was dat echter handig gezien de situatie? Niet echt.
Twente zat niet voor niets in cat. 1. Dat valt of staat niet met een dag of met 1 transfer, er was toen al sprake van een structureel probleem.
3: Veel meer vinger aan de pols bij financien van de clubs. PSV ging in zeer korte tijd van gezond naar problemen naar vrijwel failliet. Die hebben het dus te lang kunnen verbloemen naar de buitenwereld. RKC hield 2 jaarrekeningen op na. 1 om de licentiecommissie te overhandigen en 1 werkelijke. En dan hebben we FC T. nog. Met betere controle was er mogelijk tijdig ingegrepen. Hoewel dat in het geval van PSV wel pagina's aan discussie en waarschuwingen had bespaart ;)
Dit moet in eerste plaats de verantwoordelijkheid van de clubs blijven, en clubs als Twente (en Feyenoord, en PSV) moeten op de blaren zitten als het mis gaat.

Dit is echter geen financiele discussie. Dat Twente het financieel zwaar heeft is bijzaak. Dat Twente na meerdere laatste waarschuwingen nog steeds de KNVB misleidde is het probleem, dat ze vervolgens alle handreikingen naar de prullenbak verwezen is ook hun probleem.
Arie- schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:46:
Ik* vind het bijzonder dat iedereen er heilig van overtuigd lijkt dat Dik Wessels wel gaat bijspringen. Misschien dat jullie meer weten dan de gemiddelde persoon, maar ik heb altijd begrepen dat in tegenstelling tot z'n broer(s?), Dik eigenlijk weinig/niets met voetbal heeft. Dan mag je een bult knaken hebben, niemand gooit z'n geld in een bodemloze put, helemaal niet als het je hobby niet is. Ik zie het eerder gebeuren dat Twente failliet gaat en op een of andere manier een doorstart maakt.

Ik ben voor Twente en de huidige situatie is gewoon ruk. Mocht ik verder op nog een keer gepikeerd reageren in dit draadje, dan weet je vast hoe 't komt ;)
Hij is in ieder geval niet rijk geworden doordat hij van dit soort deals een gewoonte maakt. :) Bij de Vrienden van Feyenoord zit er ook gewoon een zakelijk belang aan vast.

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 16-06-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wederom lees je bepaalde stukken niet goed en wederom ga je de fout in met categorie indelingen.
Vind je het heel erg dat ik even geen tijd meer aan je ga spenderen tot je beter op de hoogte bent en geen woorden meer in de mond legt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:03:
Wederom lees je bepaalde stukken niet goed en wederom ga je de fout in met categorie indelingen.
Vind je het heel erg dat ik even geen tijd meer aan je ga spenderen tot je beter op de hoogte bent en geen woorden meer in de mond legt?
Je hebt dat nu al een aantal keer gezegd, ik quote je telkens gewoon letterlijk ik leg je niks in de mond. Beantwoord de vraag, in de ene post zeg je dat FC Twente slachtoffer is en in de andere post zeg je dat ze die rol niet moeten aannemen. Misschien bedoel je het anders, maar als dat zo is hoef je niet om de vraag te draaien en kan je gewoon antwoord geven.

En FC Twente stond gewoon onder toezicht van de KNVB op het moment van de Ziyech transfer, daarom was er toestemming nodig van de KNVB. Het is onzin dat ze daar een dag later uit zouden komen, het verhaal dat FC Twente simpelweg een dag te snel was klopt niet. Je hebt gelijk dat ik voor de edit categorie 3 schreef ipv 1, maar het was duidelijk dat ik verwees naar de slechtste categorie. Dat is de eerste keer dat ik die fout maakt en verandert helemaal niets aan het punt. Ik geef toe dat ik even in de war was omdat normaal gesproken een 3e plek slechter is dan een 1e plek, maar in dit geval is 1 het slechtste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik probeer het nog 1 keer dan.
Toon maar eens aan waar ik letterlijk zeg dat Twente een slachtoffer is. Ik wens je al vast succes.

Enige wat ik hoop, naast het voortbestaan van fc Twente, is dat de KNVB eindelijk lering trekt uit dit geval en gevallen uit het verleden zodat dit niet nogmaals kan gebeuren want dit gun ik supporters van andere clubs niet toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:03:
;( ;( ;( ;( ;(

Hij maakt een klein foutje, welke ik overigens niet zo vreemd vind, de categorieindeling vind ik ook wat vreemd en dan kom je hier mee. Je weet net zo goed als ik dat ph4ge de slechtste categorie bedoelde. FC Twente zat al structureel in de problemen en maakte er daarna willens en wetens een teringzooi van.
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:15:
Ik probeer het nog 1 keer dan.
Toon maar eens aan waar ik letterlijk zeg dat Twente een slachtoffer is. Ik wens je al vast succes.
Dat je het woord slachtoffer niet letterlijk gebruikt, betekent nog niet dat je FC Twente niet in een slachtofferrol probeert te manoeuvreren. Daar hoef je echt het woord slachtoffer niet letterlijk voor te gebruiken.

In dit hele verhaal is er maar één schuldige en dat is FC Twente. Slachtoffers zijn er velen, maar FC Twente op geen enkele wijze.
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:15:
Enige wat ik hoop, naast het voortbestaan van fc Twente, is dat de KNVB eindelijk lering trekt uit dit geval en gevallen uit het verleden zodat dit niet nogmaals kan gebeuren want dit gun ik supporters van andere clubs niet toe.
Het voortbestaan van FC Twente kan me inmiddels - door het aanhoudende gedrag van de club en ook (een groot deel van) haar supporters - aan mijn reet roesten. Ik hoop echter ook dat de KNVB lering uit dit geval trekt en in het vervolg clubs na dit soort gedrag definitief uit het betaald voetbal haalt en naar de grote jongens niet met allerlei handreikingen komt. Dat zijn ze blijkbaar niet waard, FC Twente in elk geval niet.

Overigens ben ik benieuwd op welke andere gevallen uit het verleden je doelt. Er is naar mijn weten geen club geweest die willens en wetens de boel zo keihard belazerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Ik ga nu dringend voorstellen dat er gestopt word met het op de man te spelen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lateef schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:30:
[...]

;( ;( ;( ;( ;(

Hij maakt een klein foutje, welke ik overigens niet zo vreemd vind, de categorieindeling vind ik ook wat vreemd en dan kom je hier mee. Je weet net zo goed als ik dat ph4ge de slechtste categorie bedoelde. FC Twente zat al structureel in de problemen en maakte er daarna willens en wetens een teringzooi van.
Nogmaals, er is door mij nooit ontkent dat er dingen gebeurd zijn die het daglicht niet mogen zien.
[...]

Dat je het woord slachtoffer niet letterlijk gebruikt, betekent nog niet dat je FC Twente niet in een slachtofferrol probeert te manoeuvreren. Daar hoef je echt het woord slachtoffer niet letterlijk voor te gebruiken.

In dit hele verhaal is er maar één schuldige en dat is FC Twente. Slachtoffers zijn er velen, maar FC Twente op geen enkele wijze.
Graag aantonen waar ik insinueer dat Twente het slachtoffer is? Twente is hooguit het slachtoffer (goed die geef ik je :+ ) van een paar overmoedige bestuurders die perse de aansluiting die met gezond beleid behaald is wouden vast houden en hiermee de grenzen opzochten en overschreden.
[...]

Het voortbestaan van FC Twente kan me inmiddels - door het aanhoudende gedrag van de club en ook (een groot deel van) haar supporters - aan mijn reet roesten. Ik hoop echter ook dat de KNVB lering uit dit geval trekt en in het vervolg clubs na dit soort gedrag definitief uit het betaald voetbal haalt en naar de grote jongens niet met allerlei handreikingen komt. Dat zijn ze blijkbaar niet waard, FC Twente in elk geval niet.
Helaas heeft het media-offensief van Bert van Oostveen geholpen. Hij roept heel leuk dat er jarenlang bedrogen is maar kan nooit met voorbeelden komen. Niet dat Twente geen fouten heeft gemaakt maar Bert van Oostveen laat zijn persoonlijke gevoelens te veel mee spelen.
Overigens ben ik benieuwd op welke andere gevallen uit het verleden je doelt. Er is naar mijn weten geen club geweest die willens en wetens de boel zo keihard belazerd heeft.
Even uit mijn hoofd hebben zowel Ajax, Feyenoord als Groningen behoorlijk lopen frauderen met transfergelden en belastingen. Paar jaar terug nog een en ander aan documenten terug gevonden bij Groningen toen daar een muurtje werd weg gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
nvm

[ Voor 129% gewijzigd door Tleilaxu op 16-06-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 23:33

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

[...]

FC Twente gaat failliet. Of Wessels moet zo genereus zijn en alle schulden op zich te nemen (zijn hart vs verstand)...

De KNVB is heel ver gegaan om FC Twente om tot een 'rechtvaardige sanctie' te komen. Aanvankelijk kon de licentiecommissie kiezen uit twee sancties: geldboete of intrekken proflicentie. Laatstgenoemde zou betekenen dat Twente weer bij de amateurs zou moeten beginnen (zoals Rangers).

Maar vanwege de enorme achterban en lange historie van FC Twente als BVO koos de KNVB om op het laatste moment nog de promotieregeling aan te passen en nog een derde sanctie toe te voegen.

Dat FC Twente die laatste sanctie wegwuifde, zegt genoeg. De afspraken die de Tukkers hebben gemaakt met de gemeente (garantstelling van 32 miljoen), sponsoren, hebben als voorwaarde dat de club uitkomt in de eredivisie. Met andere woorden: alle gemaakte afspraken konden de prullenbak in toen bekend werd dat Twente in de Jupiler League uit moest komen.

Twente had dus geen andere keuze dan naar de rechter te stappen. En ze wisten heus wel dat het op niets zou uitlopen. In de licentiecommissie van de KNVB zitten geen malloten. Advocaten, rechters en hoogleraren. Zij wisten precies hoe de rechter zou oordelen.

Wessels is de enige die Twente kan redden. Het gaat om zulke enorme bedragen, dat een reddingsactie bij voorbaat al kansloos is. En het grootste obstakel dat andere geldschieters en sponsoren huiverig maakt om in te stappen, is de lijkenkast van FC Twente. Schimmige deals en andere illegale afspraken uit het verleden kunnen zomaar voor enorme schuldenposten zorgen. Wie durf daar nog in te stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
De licentie commissie heeft wel de licentie ingetrokken van FC Twente. Maar daar direct een nieuwe licentie tegenover gesteld. Die nieuwe licentie betreft een.licentie voor de JL.

Twente beweert echter dat de KNVB heeft toegezegd dat wanneer werd voldaan aan alle eisen zoals gesteld in december 2015, Twente de licentie mocht behouden. De eisen betroffen financiële en organisatorische maatregelen, onder andere het aanleveren van een sluitend reddingsplan voor wat betreft de schulden. Deze eisen waren gebaseerd op de bevinden die op dat moment bekend waren. Ook werd met klem verzocht overige, nog niet bekende misstanden uit het verleden te melden. Iets wat overigens geldt voor alle clubs.

Twente kwam toen op de proppen met nog drie misstanden. Hadden deze misstanden in december al bekend waren geweest dan was het toen al over en uit geweest.

Twente was onterecht van mening dat de afspraken welke gemaakt zijn in december een vrijbrief waren voor alle misstanden. Deze aanname van Twente was onterecht, wat ook door de rechter bevestigd is. Het intrekken van de licentie was een optelsom van alle feiten. Alle inspanningen ten spijt voor Twente, die wel voldaan heeft aan de afspraken zoals gemaakt in december, maar door de 'nieuwe lijken in de kast' terecht hun licentie is kwijt geraakt.

Wat rest zijn behoorlijke onhandigheden van de KNVB, zoals het late ingrijpen. Ze hadden ballen moeten hebben en twente subiet hun licentie moeten afpakken bij het bekend worden van de nieuwe 'lijken'. Maar dan had de lopende competitie op z'n kop gestaan. Ook het 'geven' van een nieuwe licentie voor de JL is nergens op gestoeld, er was immers geen nieuwe licentie aangevraagd. Was de KNVB minder toegefelijk geweest en niet met die nieuwe licentie gekomen dan had de commotie zich beperkt tot de kern van de zaak; het wel of niet terecht intrekken van de licentie van Twente.

En daar heeft zelfs de rechter zich al over uitgesproken; op basis van alle misstanden zoals bekend per februari 2016 heeft de licentie commissie op basis van voldoende gronden de licentie ingetrokken.

Wat Twente het meest wordt aangerekend is dat zij in december al kennis droeg van de nieuwe 'lijken in de kast' maar deze toen niet heeft gemeld. Pas na het maken van de afspraken heeft men deze gemeld. Op zich slim van Twente omdat zij van mening waren dat zij op basis van die afspraken schoon schip mochten maken zonder daar verdere sancties voor te krijgen. Een behoorlijke gok en achteraf de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:50
Arie- schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:46:

Wijlen zijn broer was voorzitter en 'dus' fan. Heb geen idee of Dik wel of geen fan is, maar deze heren kunnen/konden emoties en zakelijke afwegingen uiteraard scheiden, anders hadden ze niet bij elkaar gesprokkeld wat ze nu hebben.

Het is mijn inschatting dat Dik Wessels echt geen miljoenen gaat investeren 'enkel' om de voetbalclub FC Twente te redden. Wat wel een overweging zou kunnen zijn is dat de voetbalclub de afgelopen 10-15 jaar het hart van ondernemend Twente is geworden. Als dit hart stopt met kloppen zal dat de regio onbeschrijflijk veel gaan kosten. Dat zou voor Dik Wessels, en velen die hem persoonlijk en zakelijk dierbaar zijn, een enorme schadepost zijn.

Het persoonlijke en zakelijke belang om Twente te redden is er dus wel degelijk. Maar ik kan me voorstellen dat het geen eenvoudige keuze zal zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjun
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-01 12:18
FC Twente afschrijven, het was mooi zo lang het duurde. Lekker naar Heracles jongens. Da's ook in de buurt, een lokale topclub met fatsoenlijk financieel beleid. Men doet daar conform de streekcultuur gewoon en daarmee al gek genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zag er vanmiddag al een aantal geprint liggen.

Zolang er maar niet nog meer publiek geld (gemeente) in die club wordt gestoken. Reeds tientallen miljoenen door Enschede, wat neerkomt op honderden euro's per capita. Nu is Enschede relatief arm, en velen betalen dus maar weinig belasting, kortom ik betaal misschien wel het dubbele van de gemiddelde schade, via gemeentelijke lasten :r Geen geld voor betere voorzieningen, scholen, parken, nee, het geld is voor riante salarissen van balletjestrappers en hoge piefjes.

Vreselijk. Gemeentes moeten zich niet mengen in die zaken, puur bij hun kerntaken houden. FC Twente is een privaat bedrijf als velen anderen, en dient zo behandelt te worden. Gewoon failliet laten gaan, en niet alweer garant staan met leningen en whatever. Publiek en privaat moet je zo min mogelijk mengen, en een duidelijke scheidslijn behouden, anders krijg je dit soort ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
L1nt schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 17:12:

Nogmaals, er is door mij nooit ontkent dat er dingen gebeurd zijn die het daglicht niet mogen zien.
Je moet me geen woorden in de mond leggen...
Graag aantonen waar ik insinueer dat Twente het slachtoffer is?
Overal waar je de schuld bij de KNVB legt, te veel om op te noemen dus.
[...]
Helaas heeft het media-offensief van Bert van Oostveen geholpen. Hij roept heel leuk dat er jarenlang bedrogen is maar kan nooit met voorbeelden komen. Niet dat Twente geen fouten heeft gemaakt maar Bert van Oostveen laat zijn persoonlijke gevoelens te veel mee spelen.
Ik begrijp niet zo goed wat dit met mijn reactie te maken heeft. Daarnaast spreken de feiten voor zich en van de persoonlijke gevoelens van Bert van Oostveen heb ik in elk geval nooit iets meegekregen.
Even uit mijn hoofd hebben zowel Ajax, Feyenoord als Groningen behoorlijk lopen frauderen met transfergelden en belastingen. Paar jaar terug nog een en ander aan documenten terug gevonden bij Groningen toen daar een muurtje werd weg gebroken.
Niet om dat te vergoelijken, maar naar mijn weten ging dat allemaal om belastingfraude, een zaak tussen de betreffende clubs en de FIOD, waar ze ook gewoon voor gestraft zijn. In het slechtste geval gaat een club dan failliet, maar de FIOD kan geen proflicenties intrekken.

In dit geval gaat het - onder andere - om een dispuut tussen Twente en de KNVB en daarbij is één van de mogelijke straffen dat de licentie is ingetrokken. Dat is in het geval van Twente terecht gebeurd. Daarna heeft de KNVB wellicht tegen de regels, maar in redelijkheid en billijkheid Twente een nieuwe licentie aangeboden. Het wordt een herhaling van zetten, maar het blijft ronduit schandalig hoe Twente met deze handreiking is omgegaan. Het staat ze gewoon vrij om in vijfde klasse amateurs te gaan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

lateef schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:36:

[...]

Overal waar je de schuld bij de KNVB legt, te veel om op te noemen dus.
Jullie denken dat ik Twente een slachtoffer vind omdat de KNVB haar boekje grof te buiten gaat. Ik zie het als 2 onderdelen van het verhaal.
Twente is fout en de KNVB doet net zo hard mee.
*snip* Godwin

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2016 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 16:31
Maak liever een TR i.p.v. erop te reageren.

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2016 09:00 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34
[...]

Graag aantonen waar ik insinueer dat Twente het slachtoffer is? Twente is hooguit het slachtoffer (goed die geef ik je :+ ) van een paar overmoedige bestuurders die perse de aansluiting die met gezond beleid behaald is wouden vast houden en hiermee de grenzen opzochten en overschreden.
Het is het constant wijzen naar de KNVB waardoor je insinueert dat Twente slachtoffer is van de acties van de KNVB in plaats van de schuld te leggen bij de bestuurders van Twente die het voor Twente helemaal hebben verkloot en naar nu blijkt de club de afgrond in hebben gejaagd. Kan je wel boos blijven wijzen naar de KNVB maar dan zit je imo niet naar de veroorzaker te kijken
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 10:26:
ga het stuk van de Telegraaf even lezen.

Welke helpende hand van de KNVB? Die de club richting de afgrond drukt?
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 11:48:
[...]

In het verleden zeer actief geweest in het voetbal topic. Alleen ten tijde van de grootste ellende niet willen tonen omdat ik dan teveel door een gekleurde bril zou reageren.

Nu word mijn club echter bewust om zeep geholpen door de KNVB omdat, vooral 1 persoon, ze in het verleden behoorlijk op de pik getrapt zijn.

Er zijn grove fouten gemaakt door de club. Echter elke straf is als een man geïncasseerd. Zonder enig reglementaire onderbouwing zijn de andere clubs ook nog eens tegemoet gekomen.
Er zijn duidelijke afspraken gemaakt in december. Echter nu besluit de LC tot een niet bestaande straf waarvan zij weten, ze hebben immers alle documenten kunnen inzien, dat de club deze straf niet overleeft.
En dan gaan mensen hier ook nog eens het vertikken om zich echt in de afspraken te verdiepen.
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Hier ook gewoon verlengt en dat zal ook blijven staan maar ik begrijp best dat menig supporter al elk dubbeltje moet omdraaien en juist de vrijdagen en maandagen niet red en daarom zo goed als gedwongen worden om niet te verlengen.

Laffe bende ook daar in Seist. Wel doodstraf opleggen maar niet de trekker durven over te halen. Gewoon laten doodbloeden.

Licentie intrekken vanwege de fouten is kut maar acceptabel. Deze wanoplossing omdat hun eigen regels niet voldoende toereikend zijn is misselijkmakend.
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:20:
[...]

Intrekken licentie was gezien het gebeuren begrijpelijk. Niet leuk want dat is direct einde verhaal.
Echter is de club en haar supporters voorgehouden dat ze de licentie terug krijgen als ze aan alle eisen voldoen. Ze gaan zelf rommelen met de regeltjes en trekken de licentie toch in en geven, tegen alle regels in, een nieuwe uit. Wetend dat de club dit financieel niet kan bolwerken en laat de club feitelijk doodbloeden ipv of aan eigen afspraak houden en de club laten verder leven of direct de genadeklap uit te delen.
En ze doen nog even zout in de wonden door te zeggen dat aan alle voorwaarden voldaan is.
L1nt schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:18:
[...]

En de KNVB gaat haar boekje niet te buiten. Anders had de rechter dat wel aangegeven. Dan kan je nog net zo hard roepen en het herhalen maar daardoor wordt de werkelijkheid niet anders. De KNVB heeft juist een handreiking aan Twente gedaan door ze gelijk weer te plaatsen in de Jupiler Leage. Blijft bijzonder om te lezen dat jij dat niet zo ziet...
Misschien ga je het gevoel begrijpen als jou club genaaid word door de bond.

[...]

Een handreiking van likmevestje. Ze hebben de papieren gezien en weten dat op dit moment de club de JL niet zal overleven en in notime failliet verklaard word.
L1nt schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Wat de KNVB nu doet is bewust een doodvonnis uitschrijven waarbij zij straks kunnen (durven te) claimen dat zij er alles aan gedaan hebben. Maar in werkelijkheid durven ze zelf niet de genadeklap uit te delen.

[ Voor 4% gewijzigd door TheJason op 17-06-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als FC Twente echt zo leeft waarom wordt er dan geen aandelenconstructie opgezet? Waarbij burgers aandelen Twente kunnen kopen die zijn ondergebracht in een stichting administratie kantoor. Eventueel nog met Wessels erachter die aangeeft het zelfde aantal aandelen te kopen als alle burgers oid.

Ik heb het idee dat er nu voornamelijk wordt gewezen naar andere partijen die iets moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

groggy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:31:
Als FC Twente echt zo leeft waarom wordt er dan geen aandelenconstructie opgezet? Waarbij burgers aandelen Twente kunnen kopen die zijn ondergebracht in een stichting administratie kantoor. Eventueel nog met Wessels erachter die aangeeft het zelfde aantal aandelen te kopen als alle burgers oid.
Hier word al over gebrainstormt. En andere oplossingen.
Ik heb het idee dat er nu voornamelijk wordt gewezen naar andere partijen die iets moeten doen
Er word enkel richting de KNVB gewezen en op de afspraken die gemaakt zijn. Men wil dat de KNVB haar woord houd.
Als de ene liegt en bedriegt is dat geen vrijbrief voor de ander.
Achteraf had Twente misschien beter een paar documenten in een muurtje kunnen metselen en alleen het bij de Doyen deal houden. Dan hadden we op dit moment de discussie niet.
Het is jammer dat er onder valse voorwendselen om eerlijkheid gevraagd word en dat die eerlijkheid uiteindelijk het laatste duwtje richting de afgrond is.
Lijkt me ook een uiterst slecht signaal naar de rest.

Keje Molenaar doet ook duid in het zakje. Al weet ik niet of hij uit gaat van zijn gevoel of van inside info. Denk het eerste

https://www.twenteinsite....al-vernietigd-worden.html
Op Radio 1 vandaag een interview met Keje Molenaar over FC Twente. De voormalig voetballer en bestuurslid van Ajax geeft aan dat de beroepscommissie van de KNVB vanmiddag met een uitspraak zal komen omtrent de Tukkers. Volgens hem zal deze positief uitpakken voor heel Twente-minnend Nederland.

Op de radio geeft Molenaar aan dat het besluit van de licentiecommissie vernietigd zal worden. “Omdat een faillissement mogelijk is wordt waarschijnlijk de straf ingetrokken. In het belang van het voetbal.”

Laten we met z’n allen hopen dat Molenaar het bij het rechte eind heeft.

[ Voor 26% gewijzigd door Player1S op 17-06-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 23:25
L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:12:

Er word enkel richting de KNVB gewezen en op de afspraken die gemaakt zijn. Men wil dat de KNVB haar woord houd.
De rechter heeft hierover gesproken en de afspraak waar jij op doelt ligt er gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Russel88 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:28:
[...]

De rechter heeft hierover gesproken en de afspraak waar jij op doelt ligt er gewoon niet.
Correctie. De rechter heeft geoordeeld dat de bewoordingen die de KNVB gebruikte inderdaad de indruk wekte dat wanneer alles op tafel kwam de licentie terug kwam. Echter vond hij ook dat Twente daar niet klakkeloos hier van uit mocht gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Dat heb ik nu al een paar keer mogen lezen van jouw kant, maar aan welke afspraken houdt de KNVB zich niet dan? Doel je op de afspraken die Twente en de KNVB in december 2015 hebben gemaakt? Deze zijn namelijk totaal niet meer aan de orde. Het enige schrijnende aan dit akkoord was dat Twente van mening was dat deze afspraken een vrijbrief waren om eerder geconstateerde 'lijken uit de kast' zonder consequenties te melden. En daar zit de crux, dat is onterecht en ook door de rechter bevestigd:
Advocaat Segaar van FC Twente stelde twee weken geleden dat de KNVB niet duidelijk genoeg is geweest over de afspraken die FC Twente en de licentiecommissie hebben gemaakt over dat zogenoemde Decemberbesluit.
Daar zou volgens FC Twente zijn afgesproken dat misstanden die na 15 december nog aan het licht zouden komen, niet mee zouden wegen in het besluit van de licentiecommissie over de straf voor FC Twente. Dat is wel gebeurd en had niet gemogen, vindt FC Twente. De KNVB is het daar niet mee eens.
De rechter stelt dat de licentiecommissie consequenties mocht verbinden aan de uitkomsten van het onderzoek.
Significant detail in deze is ook nog eens dat de misstanden die Twente meldde na de afspraken gemaakt in december in november al bekend waren bij het nieuwe bestuur. Alleen al om die reden moet Twente hun licentie inleveren. Hadden die misstanden aan het licht gekomen tijdens de gesprekken in december dan waren er geen afspraken meer gemaakt maar was de licentie per direct ingetrokken. Dan ben je dus gewoon klaar, over en uit. Moedwillig verzwijgen terwijl het al 1 over 12 was, basta, opbokken. Twente heeft gegokt en verloren.
Achteraf had Twente misschien beter een paar documenten in een muurtje kunnen metselen en alleen het bij de Doyen deal houden. Dan hadden we op dit moment de discussie niet.
Ja, lekkere instelling. Gewoon doorgaan met verzwijgen dus, een prima basis voor een eventueel vervolg als profclub; gebaseerd op bedrog wat bewust wordt verzwegen.
Het is jammer dat er onder valse voorwendselen om eerlijkheid gevraagd word en dat die eerlijkheid uiteindelijk het laatste duwtje richting de afgrond is.
Elke club, maar dan ook elke club, is verplicht om misstanden direct te melden bij de KNVB. Waarom Twente dacht dat later te mogen doen en ook nog eens van mening was dat dit ongestraft kon blijven door de december afspraken is mij een raadsel. De enige die hier fout zat is Twente zelf. De enige die hier nalatig is geweest is Twente zelf. De enige die hier gesjoemeld heeft is Twente zelf. Wijzen naar anderen is in deze gewoon ongepast, dit verdedigen ook. Er moet eens gekapt worden met het wijzen naar anderen en de hand keihard in eigen boezem steken. Wil je de extra handreiking van de JL niet? Prima! De proflicentie ben je al kwijt op basis van gegronde redenen. Twente is meerdere keren gewaarschuwd en heeft na die waarschuwing als nog zaken die bekend waren verzwegen. In november 2015 wist men al van de deals rondom Engelaar, Tadic en Corona en dat hebben ze verzwegen tot februari 2016.

Dus de enige die in dit verhaal aantoonbaar heeft gelogen en bedrogen is Twente.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 17-06-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34

En nog blijf je wijzen naar de KNVB :?
De rechter heeft toch duidelijk ook geoordeeld dat Twente onterecht en onjuist dingen in hun voordeel heeft willen interpreteren met betrekking tot de decemberafspraak.
Als het bestuur van Twente geen fraude had gepleegd en dingen had verborgen, dan hadden we deze discussie niet.
Als het bestuur van Twente in december gelijk openheid van alle zaken had gegeven, dan hadden we deze discussie niet.

Er is om eerlijkheid en openheid gevraagd om vervolgens een oordeel te kunnen vellen over de voorwaardelijke intrekking van de licentie. Dat je dat als vrijbrief interpreteert om nog zonder straf alle lijken uit te kast te halen is vind ik zeer bijzonder.

Ik vind het heel jammer voor Twente en haar supporters maar wijs wel naar de daders en veroorzakers van dit hele probleem en wijs ook naar die bestuurders die de club naar de afgrond hebben geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29

wontcachme

You catch me? No you wont

Keje Molenaar doet ook duid in het zakje. Al weet ik niet of hij uit gaat van zijn gevoel of van inside info. Denk het eerste

https://www.twenteinsite....al-vernietigd-worden.html

[...]
Als dit waar zou zijn is het voor elke club gewoon een vrijbrief om maar los te frauderen. Want zodra je in de problemen komt vervalt toch de straf

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Het meest schrijnende van alles in dit topic is dat er een gebruiker is die 'vingertje wijzen' doet richting de KNVB en Bert van Oosterveen en beiden beschuldigd van liegen en bedriegen terwijl de gehele kwestie juist is ontstaan door het liegen, bedriegen en verzwijgen door Twente zelf. De wereld op z'n kop en een schoolvoorbeeld van oogkleppen en een gekleurde bril. Het lijkt wel of een bepaalde gebruiker dermate verblind is door clubliefde dat de aanleiding en de kern van het verhaal ogenschijnlijk gebagatelliseerd wordt.

Nogmaals, met clubliefde is helemaal niks mis en ook ik vind het in en in triest wanneer Twente van het toneel verdwijnt, maar zoals Twente heeft gehandeld sinds afgelopen november heeft het al mijn krediet wat het had bij mij verspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In bovenstaand artikel staat letterlijk één zin van de bewuste man, met daarin de woorden: "mogelijk" en "waarschijnlijk"....

Compleet nietszeggend dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Question Mark op 17-06-2016 10:52 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Uitspraak om 14:00 is in ieder geval bevestigt door de KNVB. Dus 1 punt heeft dhr Molenaar al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat het verdomd stil is geweest afgelopen week, vanuit zowel de KNVB als FC Twente. Ik denk dat de KNVB niet had verwacht dat Twente failliet zou gaan en daar best van zijn geschrokken. Ik denk dat de partijen deze week veel om tafel hebben gezeten :).

Edit: Wat een hel moet dit traject ook zijn voor de bestuurders van De Graafschap...

[ Voor 13% gewijzigd door Arie- op 17-06-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Arie- schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:52:
Ik moet wel zeggen dat het verdomd stil is geweest afgelopen week, vanuit zowel de KNVB als FC Twente. Ik denk dat de KNVB niet had verwacht dat Twente failliet zou gaan en daar best van zijn geschrokken. Ik denk dat de partijen deze week veel om tafel hebben gezeten :).

Edit: Wat een hel moet dit traject ook zijn voor de bestuurders van De Graafschap...
Ze hebben wel degelijk om de tafel gezeten. Verschillende scenario's zijn de revu gepasseerd. Waaronder een variant waar Twente in de eredivisie blijft met strafpunten en wat inleveren van de tv-gelden.

En dat Bert van Oostveen recentelijk een stuk stiller is komt waarschijnlijk doordat FC Twente flink uithaalde in het KG dat hij het via de media probeerde te spelen. Toen is hem vast ingefluisterd dat het juridisch gezien verstandiger is om even stil te blijven ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Player1S op 17-06-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
Arie- schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:52:
Er is een kans (!!) dat Twente failliet gaat, een kans. Het is geen vast gegeven. De enige bron die dat roept is Twente zelf in deze. En Twente heeft alle belang bij het roepen van dit. Het geeft dramatiek aan het geheel, het leidt af van de kern van het verhaal en geeft extra lading aan hun 'slachtoffer rol'. Boehoe KNVB, je vermoord ons, we gaan hierdoor failliet. En 'hierdoor' is in de kern niet de uitspraak van de licentie commissie maar het frauduleus handelen door Twente zelf, moge dat niet vergeten worden.

Nogmaals, wanneer Twente de nieuwe licentie accepteert kan het op basis van de huidige schuldenlast en financiële huishouding niet voortbestaan. Maar wanneer geldschieter Wessels bijspringt en schuldeisers delen van de schuld kwijtschelden dan kan het prima voortbestaan. Natuurlijk vervallen alle afspraken die gemaakt zijn, deze waren immers op basis van het voetballen op het hoogste niveau. Maar met de nieuwe situatie, de JL, kunnen ook veel zaken opnieuw worden besproken. Het is niet dat er totaal geen geld meer binnenkomt, er komt minder geld binnen. Daar kun je ook een plan voor schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:58:
[...]
Verschillende scenario's zijn de revu gepasseerd. Waaronder een variant waar Twente in de eredivisie blijft met strafpunten en wat inleveren van de tv-gelden.
Strikt gezien bestaat die straf niet.. Het zou Twente sieren als ze tegen die straf in beroep gaan. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Question Mark schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:03:
[...]

Strikt gezien bestaat die straf niet.. Het zou Twente sieren als ze tegen die straf in beroep gaan. ;)
Had gister al gemeld dat het behoorlijk ironisch is omdat zo'n akkoord het LC en BC besluit zou overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vandaar de smiley al. :)

Ik hoop oprecht dat Twente behouden blijft, het zou zonde zijn als een club met zo'n grote en mooie achterban verloren zou gaan voor het Nederlands voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Question Mark schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:10:

Ik hoop oprecht dat Twente behouden blijft, het zou zonde zijn als een club met zo'n grote en mooie achterban verloren zou gaan voor het Nederlands voetbal.
Op Twente forum had ik nog wel mooie onderbouwing getypt waarom de BC het LC besluit zou vernietigen.
Ik wil zelf ook geen besluit omdat het anders zo zielig is.
"De straf zoekt de grenzen op onze eigen regels. Eigenlijk overtreed deze onze eigen regels. Ook al geeft de rechter ons gelijk dan nog moeten we afvragen of het wenselijk is. We moeten waken dat we niet te vrij omgaan met het oordeel van de rechter en vaker zelf de grens gaan opzoeken van onze eigen regels. Beter kunnen we onze eigen regels aanpassen naar wat we geleerd hebben van de casus FC Twente en voorgaande zaken zodat toekomstige zaken beter en volgens de regels afgehandeld kan worden zonder inmenging van rechters.
Daarnaast leid deze straf zeer waarschijnlijk tot het faillissement van FC Twente. Hoewel de club de laatste jaren keer op keer de fout in is gegaan moeten we niet aan het feit voorbij gaan dat het een grote club is, met grote achterban en grote potentie. het verlies van deze club zal niet alleen uiterst pijnlijk zijn voor, in de eerste plaats, de supporters en medewerkers en de regio maar zal ook een negatief effect op het Nederlands voetbal hebben. Dit zal gevolgen hebben voor toekomstige tv-deals wat vervolgens ook weer zal leiden tot verdere devaluatie van het Nederlands voetbal.
Hierdoor rest ons geen andere keuze dan het oordeel van de licentie commissie te vernietigen en FC Twente, conform afspraken van 15 december 2015, de licentie terug te geven."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
wontcachme schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:49:
Als dit waar zou zijn is het voor elke club gewoon een vrijbrief om maar los te frauderen. Want zodra je in de problemen komt vervalt toch de straf
Het lijkt mij een sterk verhaal dat een straf wordt ingetrokken omdat FC Twente, wat in december nog zei prima 2 jaar in de JL te kunnen overleven, dat ze failliet gaan. Dat zou een vrijbrief zijn voor alle andere clubs om vooral enorme risico's te nemen en er een zooitje van te maken, want je kan toch niet bestraft worden als het mis gaat.

Het is vooral naief geweest van FC Twente om afspraken afhankelijk te maken van Eredivisie voetbal (degradatie was lange tijd een reele mogelijkheid en is dat volgend seizoen nog meer), een fout die je de KNVB niet kwalijk kan nemen, en een fout die waarschijnlijk de afgelopen weken best hersteld had kunnen worden als FC Twente zn geld, tijd en energie had gestopt om de redders van FC Twente te overtuigen en tegemoet te komen ipv iedereen tegen zich in het harnas te jagen en alle handreikingen weg te wuiven. Het ondermijnt je eigen belangen, zo kan ik me heel goed voorstellen dat de Gemeente zich terugtrekt als je in december afspreekt dat je 2 jaar in de JL kan overleven en vervolgens roept dat een faillissement dreigt. Gelukkig handelt de Gemeente als fan en niet rationeel en zullen ze daar waarschijnlijk niet eens over vallen.

Roepen dat je failliet gaat is bovendien een typische self fulfilling prophecy, als een willekeurig ander bedrijf dat doet kunnen ze nog zo gezond zijn, ze zijn toch binnen no time failliet. Niemand wil zaken doen met een failliet bedrijf en iedereen komt zn geld halen.

Overigens ging vlak voor de uitspraak van de rechter ook het nadrukkelijke gerucht dat er in het voordeel van Twente beslist zou worden.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 17-06-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:24:
want je kan toch niet bestraft worden als het mis gaat.
Dat is nu de grootste misverstand aan alles.
Twente is en word wel degelijk gestraft. Het is misschien niet de straf die velen graag zouden willen zien maar het is absoluut niet zo dat ze volledig ongestraft blijven/zijn.

De keuze bestaat tussen een geldboete of intrekken licentie. Als het oordeel is dat intrekken licentie te zwaar is kom je uit bij de geldboete. En dat deze gewoon lachwekkend laag is kun je FC Twente natuurlijk niet aanrekenen.

Daarom is het ook te hopen, ongeacht de uitslag, dat de KNVB ook lering trekt uit deze casus.

Overigens is het hele boete verhaal iets wat in alle lagen van het voetbal niet fatsoenlijk is mee gegroeid met de omzet die het voetbal vandaag de dag draait. Mooi voorbeeld is de boete die Rusland heeft gekregen voor het rellen. En ondertussen ruim 300 miljoen verdelen over 24 landen. En als je ziet wat zij aan afkoopsom hebben betaald aan de vorige bondscoach.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:40:
Dat is nu de grootste misverstand aan alles.
Twente is en word wel degelijk gestraft. Het is misschien niet de straf die velen graag zouden willen zien maar het is absoluut niet zo dat ze volledig ongestraft blijven/zijn.

De keuze bestaat tussen een geldboete of intrekken licentie. Als het oordeel is dat intrekken licentie te zwaar is kom je uit bij de geldboete. En dat deze gewoon lachwekkend laag is kun je FC Twente natuurlijk niet aanrekenen.

Daarom is het ook te hopen, ongeacht de uitslag, dat de KNVB ook lering trekt uit deze casus.

Overigens is het hele boete verhaal iets wat in alle lagen van het voetbal niet fatsoenlijk is mee gegroeid met de omzet die het voetbal vandaag de dag draait. Mooi voorbeeld is de boete die Rusland heeft gekregen voor het rellen. En ondertussen ruim 300 miljoen verdelen over 24 landen. En als je ziet wat zij aan afkoopsom hebben betaald aan de vorige bondscoach.....
En wat zou er gebeuren als de KNVB een grote boete geeft? Een huilverhaal dat de KNVB de club kapot maakt en dat de boete van tafel moet omdat er faillissement dreigt. ;)

Het probleem is gewoon dat het voetbal is en er vanuit gaat dat er fouten worden gemaakt, maar dat dat allemaal enigszins sportief gebeurt. Wat FC Twente allemaal heeft gedaan is gewoon nooit voorzien en de situatie is dusdanig dat een symbolische straf van een lage boete niet past bij het enorme en herhaaldelijke misdragen terwijl een hoge straf in deze situatie altijd een probleem is. FC Twente gokte er gewoon op dat ze puntje bij paaltje gered zouden gespaard zouden worden en heeft daarom tot op het laatste zo gehandeld. De parallel met sommige banken is groot, die achten zichzelf ook too big to fail.

Daarom is de huidige gekozen oplossing ook zo netjes, alles afgewogen is het een straf waar iedereen mee kan leven. De keuze om de licentie in te trekken is passend voor het misdrijf, en vervolgens een nieuwe licentie te verstrekken zonder dat daar formeel aanvraag voor is doet eer aan de emotie en andere belangen.

Jij blijft er op hameren dat de ene straf iets te zwaar is en dat er dan dus een veel te lichte straf moet volgen, die logica kan niemand behalve jij volgen. Dat is gewoon niet zo, deze oplossing is veel beter. En die houding van FC Twente en zn supporters zorgt er voor dat alle goodwill verdwenen is en de problemen alleen maar groter zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:20:
deze oplossing is veel beter.
alleen bestaat "deze oplossing" niet. Ik begrijp dan weer niet waarom iedereen het zonder blikken of blozen accepteert dat ter plekke iets verzonnen word.
Omgekeerd waren er hier minstens zoveel woorden aan vuil gemaakt als de LC had gezegd "eigenlijk moeten ze degraderen maar we hebben iets bedacht zodat het niet hoeft.".
Alleen dan vond iedereen het belachelijk dat de KNVB ter plekke regels verzint en ik, zal mans genoeg zijn, zou het op dat moment best ok hebben gevonden want de club blijft dan zeker bestaan.
Dat is een ding wat steekt.
En ik hoop dat jij ook mans genoeg bent om die stap achteruit te zetten en te erkennen dat je in dat geval het er niet mee eens was geweest dat de regels verbogen worden

En in mijn ogen, als de ene straf te zwaar geacht word kom je uit bij de andere straf. En dan kun je het de dader niet kwalijk nemen dat de andere straf te licht is.

En we kunnen nu nog wel 10 of 20 pagina's vol schrijven maar eens worden doen we het waarschijnlijk niet.

Ik neem echter wel aan dat ook jij het er wel mee eens bent dat de hoop er is dat de KNVB er lering uit trekt.

Mijn beeld bij de KNVB op het moment is dat van een boer die naast een put staat, wacht tot het kalf verdronken is en dan roept "pas op put".

Het zou voor het Nederlands voetbal toch veel beter zijn als die boer dat kalf al veel eerder tegenhoud?
Want laten we eerlijk zijn, het Twente van tot 2010-2011, voordat ze de boel belazerden, was toch een geweldige aanvulling voor het voetbal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:32:
alleen bestaat "deze oplossing" niet. Ik begrijp dan weer niet waarom iedereen het zonder blikken of blozen accepteert dat ter plekke iets verzonnen word.
Deze oplossing bestaat wel degelijk ;)

Alleen wordt het aanbieden van de nieuwe licentie onterecht aan de sanctie gekoppeld terwijl je deze er los van moet zien. De KNVB heeft de sanctie opgelegd waar het meerdere malen voor gewaarschuwd heeft en wat ook de enige juiste resterende sanctie is na een rits van eerdere sancties: het intrekken van de verleende licentie. Vanwege het 'maatschappelijk belang' en de grote impact voor de aanhang en noem alles maar op, heeft de KNVB als handreiking een nieuwe licentie aangeboden. Dat deze niet naar de zin is van FC Twente doet niks af aan de handreiking.
Omgekeerd waren er hier minstens zoveel woorden aan vuil gemaakt als de LC had gezegd "eigenlijk moeten ze degraderen maar we hebben iets bedacht zodat het niet hoeft.".
Alleen dan vond iedereen het belachelijk dat de KNVB ter plekke regels verzint en ik, zal mans genoeg zijn, zou het op dat moment best ok hebben gevonden want de club blijft dan zeker bestaan.
Dat is een aanname eerste klas, immers, het is nooit aan de orde geweest en dus vul je dit zelf maar in. Je kan dat nooit zo stellen ;)
En alle eerlijkheid biedt te zeggen dat het intrekken van de licentie de enige juiste passende straf is in deze. FC Twente heeft genoeg kansen gehad en deze en proberen te misbruiken en veel te laat aangegrepen waardoor andere opties uiteindelijk vanwege het tijdbestek niet meer bespreekbaar zijn.
En in mijn ogen, als de ene straf te zwaar geacht word kom je uit bij de andere straf. En dan kun je het de dader niet kwalijk nemen dat de andere straf te licht is.
Klopt als een bus, daarom moet er ook worden gekozen voor de straf welke het meest passend is. Die geldboete is een lachertje en daar zal voor de toekomst absoluut naar moeten worden gekeken, maar het intrekken van de licentie na zoveel list en bedrog is absoluut niet overtrokken. Dat Twente vervolgens zo diep in de shit zit dat ze vanwege de torenhoge schulden niet eens meer in de JL kunnen voetballen zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-05 10:21
Question Mark schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:10:

Precies dit.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Zoals ik al eerder heb gezegd, mij maakt het niet uit. Krijgt Twente de (imho) terechte straf, ben ik blij. Krijgen ze hem niet en krijgt de KNVB een tik op de vingers, ben ik ook blij :)

Waar ik niet blij van zou worden:
“Omdat een faillissement mogelijk is wordt waarschijnlijk de straf ingetrokken. In het belang van het voetbal.”
Dat zou echt een gotspe zijn. Een vrijbrief voor laakbaar gedrag aan alle clubs in Nederland met een beetje aanhang. Too big to fail zijn, en dan de boel verkloten.

Maar laten we maar afwachten wat de onderbouwing word.

EDIT:

Precies wat ik denk:
Omdat, vanwege financieel wanbeleid, FCT bij een stapje terug al degradeert, is dat straks misschien de reden dat FCT in de eredivisie mag blijven.....wereld op zijn kop...
Hoe zit het dan als ze later dit jaar weer in de verkeerde catogorie zitten, weer de hand over het hart?

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 17-06-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Laten we maar eerst afwachten waar de BC mee komt, hier in Tukkerland hebben we al 2x eerder een deceptie gehad. Of zou de 3e keer scheepsrecht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Is er een persconferentie? Of moeten we Twitter in de gaten houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Dat is een ding wat steekt.
En ik hoop dat jij ook mans genoeg bent om die stap achteruit te zetten en te erkennen dat je in dat geval het er niet mee eens was geweest dat de regels verbogen worden
Ik ben zelf jurist, en ik word er dagelijks mee geconfronteerd dat de regels/afspraken geen redelijk resultaat hebben en dat er vervolgens naar een oplossing wordt gezocht. Het is helemaal niet bijzonder en dat is door de rechter ook bevestigd.

Verder is er niet zomaar wat verzonnen. De licentie is volledig volgens de regels afgepakt. Het enige wat verzonnen is is dat FC Twente niet formeel - strikt volgens de regeltjes - zelf een nieuwe aanvraag moest doen, maar dat er besloten is dat dit soort regeltjes een onredelijk resultaat zouden hebben en dat altijd duidelijk is geweest dat FC Twente een licentie wilde hebben, dus is de stap genomen om ze die toch te geven.

En we kunnen nu nog wel 10 of 20 pagina's vol schrijven maar eens worden doen we het waarschijnlijk niet.
Nee, we komen er niet uit, want wat jij zegt klopt gewoon niet. :) Er zal in het privaat recht altijd gezocht worden naar een redelijke oplossing als de procedures te kort schieten.
Ik neem echter wel aan dat ook jij het er wel mee eens bent dat de hoop er is dat de KNVB er lering uit trekt.

Mijn beeld bij de KNVB op het moment is dat van een boer die naast een put staat, wacht tot het kalf verdronken is en dan roept "pas op put".
De KNVB heeft weinig verkeerd gedaan, althans die werden door FC Twente geconfronteerd met een situatie waarin je het nooit goed kan doen, het gaat mij er vooral om dat FC Twente er van leert. En zelfs 45 minuten voor wat waarschijnlijk de definitieve uitspraak is heb ik die indruk nog niet. De KNVB is voor zover ik weet al meer dan 2 jaar aan FC Twente aan het trekken, zo lang staan ze al onder toezicht. Al die tijd zijn ze voorgelogen, misleid en zelfs ronduit beledigd. Bijv. de Ziyech transfer, de KNVB heeft er alles aan gedaan om te zorgen dat FC Twente geen geld zou uitgeven omdat zelfs met de kennis van toen de problemen al groot waren. Twente deed het toch. Leg de schuld nou eens bij je eigen club ipv alleen maar te wijzen. Feyenoord heeft menig goede speler misgelopen omdat ze geen toestemming kregen van de KNVB en mede daardoor zit Feyenoord nu weer in de veilige categorie.
Het zou voor het Nederlands voetbal toch veel beter zijn als die boer dat kalf al veel eerder tegenhoud?
Want laten we eerlijk zijn, het Twente van tot 2010-2011, voordat ze de boel belazerden, was toch een geweldige aanvulling voor het voetbal?
Glasgow Rangers was nog een veel geweldigere aanvulling voor de Schotse competitie, maar dat zet je niet boven de wet en regels. Ik heb gelaten geaccepteerd dat Feyenoord ook bijna compleet kapot gemaakt werd door de LC, en die hebben maar een fractie van de shit uitgehaald die FC Twente heeft uitgehaald en zijn veel groter dan FC Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

twitter, internet, rondom Zeist en grolsch veste (juichen en/of huilen). RTV Oost zend vanaf 13:45 live uit maar geen idee wat.
Om 15:30 geeft Onno Jacobs toelichting. Of er vanuit de KNVB nog toelichting komt niks van gehoord.

om 14:30 word personeel bij gepraat en vanmiddag zijn de sponsoren en Dik Wessels uitgenodigd.

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 17-06-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
“Omdat een faillissement mogelijk is wordt waarschijnlijk de straf ingetrokken. In het belang van het voetbal.”
Pijnlijk voor Haarlem, AGOVV of Veendam.. niet belangrijk genoeg om de licentie te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Prosac schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Pijnlijk voor Haarlem, AGOVV of Veendam.. niet belangrijk genoeg om de licentie te behouden.
Verkeerd vergelijk helaas. Haarlem, AGOVV en Veendam raakten de licentie kwijt omdat ze failliet verklaard werden. Twente raakt mogelijk failliet omdat het mogelijk moet degraderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online
L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:34:
Verkeerd vergelijk helaas. Haarlem, AGOVV en Veendam raakten de licentie kwijt omdat ze failliet verklaard werden. Twente raakt mogelijk failliet omdat het mogelijk moet degraderen.
Nee, Twente raakt mogelijk failliet omdat zij door jarenlange wanbeleid een schuld hebben van 90 miljoen (!!!) en vanwege deze torenhoge schulden niet kunnen overleven in de Jupiler League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Ik ben het niet met je oneens hoor Han, maar hoever je een causaalverband wilt doortrekken is een keuze ;). Wil je de verantwoordelijke bestuurders en/of commissarissen noemen, of juist alleen de club? Alles is beeldvorming en een keuze :).

Edit: Een liveblog op tubantia. Ad had tijdens de rechtszitting een paar weken terug ook een liveblog, geen zin om op die site te zoeken of zij dat weer aanbieden.

[ Voor 37% gewijzigd door Arie- op 17-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Haha, ze mogen blijven. Man man man.

Nou gefeliciteerd met de fopstraf (180.000,- boete)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 17-06-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

YES!!! En nu op weg weer gezond en een nette club worden en zorgen dat je ook daadwerkelijk toegevoegde waarde bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
BREAKING: Twente blijft in de Eredivisie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
Hopelijk bij het volgende meetpunt alsnog de licentie kwijt. Man man man. Wat een farce dit.

Sjaak Swart, gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
8)7
L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:54:
YES!!! En nu op weg weer gezond en een nette club worden en zorgen dat je ook daadwerkelijk toegevoegde waarde bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Nou, L1nt, JUICHEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Laatst online: 12:05

Niku

Alagaesii

Beroepscommissie gaat gewoon tegen alles in, ongelofelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Dat is dan het enige pluspunt, de kopschoppers van de Graafschap worden niet beloond :p

Erg benieuwd naar de onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29

wontcachme

You catch me? No you wont

Belachelijk. Ik zou zeggen tegen alle andere clubs, ga ook maar massaal fraude plegen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Klaar, Twente wint beroepszaak.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5NR3WAk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die gaan nu weer morren natuurlijk, met bijhorende juridische procedure.
Ben inderdaad ook wel benieuwd naar de verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Haha, wat is dit voor gekkigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Mooi dat vooraf constant in twijfel werd getrokken hoe onafhankelijk deze commissies zijn en dat ze nu een compleet tegengestelde uitspraak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 23:30

Japser

Jeej!

PWM schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:56:
Dat is dan het enige pluspunt, de kopschoppers van de Graafschap worden niet beloond :p

Domme opmerking. Wat een lachertje is dit zeg. Godverdomme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

WTF!? Wat een bizarre wending dit... FC Twente blijft in Eredivisie, De Graafschap degradeert.

FC Twente moet wel een boete aftikken van 180k maar ze kunnen 'gewoon' verder gaan waar ze gebleven zijn. Ik ben ernstig benieuwd naar de redenen hiervan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Haha wat een soap is dit toch. Kan de KNVB nu weer in beroep gaan of is dit definitief?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

PWM schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:56:

Inderdaad. Benieuwt wat de onderbouwing is. Blij dat we mogen blijven bestaan maar van enkel "anders is het zo zielig" word ik ook niet vrolijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmm, toch raar dat Veendam destijds net als Haarlem wel mochten omvallen....
Er wordt inderdaad met twee maten gemeten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:39

Barbas

Gallego!

Kan de Graafschap in beroep gaan?

Mejor así

Pagina: 1 2 3 4 Laatste