Genoeg financieel krachtige mensen op een rijtje... ik zeg; allemaal de knip trekken en gezamenlijk er voor zorgen dat de schulden door financieel wanbeleid en fraude worden afgelost. Dan kan Twente met een schone lei starten in de Jupiler League en blijft de club behoed van een faillissement.Bekende Nederlanders betuigen steun aan Twente in paginagrote advertentie
Ruim honderd prominenten hebben donderdag in een paginagrote advertentie in De Telegraaf hun steun uitgesproken voor FC Twente. De KNVB heeft de eredivisie-licentie van FC Twente ingetrokken als straf voor het financieel wanbeleid, waardoor de club komend seizoen in de Jupiler League moet uitkomen.
FC Twente is in beroep gegaan, omdat de noodlijdende Tukkers vrezen dat spelen in de Jupiler League een faillisement betekent. "FC Twente mag toch niet kapot? Nee, dat mag niet!", luidt de tekst van de advertentie waaronder 121 namen van prominenten prijken.
Onder anderen Willem van Hanegem, Patrick Kluivert, Leo Beenhakker, Piet Keizer, Peter Bosz, Sjaak Swart, Foppe de Haan, Jaap Stam, Aad de Mos en Martin van Geel betuigen hun steun aan FC Twente. Ook voormalige trainers en spelers van Twente, onder wie Steve McClaren, Co Adriaanse, Fred Rutten, Theo Janssen, Nacer Chadli en Ronald de Boer, en diverse politici staan op de lijst.
Of zal deze steunbetuiging enkel bij woorden blijven?
Overigens heb ik van diverse insiders bij Twente vernomen dat er al lang en breed een reddingsplan klaar ligt mocht Twente degraderen naar de Jupiler League. Miljardair Dik Wessels zal financieel te hulp schieten om Twente te behoeden van de ondergang. Echter wordt er gewacht tot het laatste moment en hopen ze op die manier dat schuldeisers (met name het oude bestuur) de schulden geheel of gedeeltelijk kwijt schelden. Ik vermoed ook dat de soep niet zo heet wordt gegeten en dat Twente door geldschieters wordt gered van de ondergang.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.