Gomez12 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:28:
[...]
Hoezo is de club gestraft dan?
181.000 boete maar 15 miljoen extra bankgarantie van de gemeente, is het een straf dat ze maar 14,8 miljoen effectieve extra bankgarantie van de burgers krijgen?
Nee, ze hebben in totaal wel meer boetes gehad. Hier een overzicht;
- maart 2015: drie punten aftrek wegen niet aan de afspraken houden herstelplan(LC)
- april 2015: drie punten aftrek om dezelfde reden(LC)
- december 2015: boete €42.250,- en drie jaar geen Europees voetbal (LC)
- maart 2016: boete €170.000 voor Doyen (FIFA)
- april 2016: drie punten aftrek wegens niet aan de afspraken houden herstelplan (LC)
- juni 2016: €180.000 boete (BC)
Al met al komen dus uit op een boetebedrag van €392.250,-, drie jaar geen Europees voetbal en negen punten aftrek. Daarvoor mag je dus:
- andere partijen met je bedrijf laten bemoeien (Doyen)
- aantal keren verkeerde jaarrekeningen indienen
- dubieuze transfers verrichten
- alle bovenstaande zaken achterhouden en dus fraude plegen
- niet houden aan je eigen herstelplan
Nee, dit is totaal een terechte straf.

Veldje123 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:19:
Wat ik niet snap van al die 'voetbal' supporters is dat FC Twente blijkbaar dood moet. Voetbal staat tussen aanhalingstekens, omdat levensvatbare clubs liquideren niet goed is voor het voetbal in het algemeen, jouw clubje daarentegen zal er vast wel een of ander belang bij hebben. De straf kan nooit hoog genoeg zijn, erg vergelijkbaar met het strafrecht.
Niet vergelijkbaar met het strafrecht is het aantal keren dat een voetbalclub gestraft kan worden voor hetzelfde delict, door verschillende instanties en helemaal de cumulatie van straffen. De hele zaak hebben de oud bestuurders zelf over de club afgeroepen, maar inmiddels heeft het miljoenen gekost, is er puntenaftrek geweest, boetes, komende jaren geen Europees voetbal, alle bestuurders weg, stadion weg, minder zeggenschap, de FIOD komt nog langs, kapot gemaakt in de media, sponsoren weg, transfers brengen minder op en dan vergeet ik vast nog wel wat dingen en nog is het blijkbaar niet genoeg?
Twente hoeft niet "dood", maar wel gestraft worden. Dat heeft het als BVO over zich afgeroepen. Het is nu eenmaal geen levensvatbaar bedrijf als zij bijna drie jaar lang in categorie 1 zitten ondanks alle fraude en €80 miljoen aan schulden. "Mijn club" heeft er juist totaal geen belang bij als Twente omvalt om eerlijk te zijn, want die hebben verregaande samenwerking met Twente, waaronder de jeugdopleiding. Maar het heeft geen miljoenen gekost (zie hierboven), puntenaftrek is gewoon volgens de regels meerdere malen toegepast, Europees voetbal klopt, bestuurders die de boel belazeren moeten ook weg, stadion is er nog steeds, zeggenschap is er ook alleen mag Jopie niet zichzelf meer controleren, de FIOD heeft alle recht om de belastingen te controleren, de media staat pal achter Twente vreemdgenoeg, sponsoren zijn er ook nog steeds, behalve die Jopie zelf heeft weggejaagd, transfers zijn naar aanleiding van het eigen beleid.
[
Voor 45% gewijzigd door
me_mrtn op 21-06-2016 14:26
]