180.000 euro boete is best acceptabel voor een paar jaar flinke lijken in de kast. Hans Nijland kan wat mij betreft nu direct beginnen met het formeren van een kampioenswaardig team. Beetje zwart geld her en der, vage constructies met Balkan-criminelen, Zuid-Amerikaanse kartels betrekken om toch dat Peruaanse toppertje binnen te halen en klaar.wontcachme schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:56:
Belachelijk. Ik zou zeggen tegen alle andere clubs, ga ook maar massaal fraude plegen.
Nu hopen dat er partijen in beroep gaan tegen deze uitspraak... dan is Twente als nog failliet voordat er überhaupt tegen de bal wordt getrapt aankomend seizoen 
Maar wat een farce dit, dit gaat nog een hoop gezeik opleveren in de toekomst wanneer andere clubs over de schreef gaan. Die gaan dan vervolgens wijzen naar Twente en deze uitspraak.
Maar wat een farce dit, dit gaat nog een hoop gezeik opleveren in de toekomst wanneer andere clubs over de schreef gaan. Die gaan dan vervolgens wijzen naar Twente en deze uitspraak.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
waar komt die 180k vandaan? Die boete bestaat niet... ik zeg in beroep aan en max 45k boete eisen.
Life is what happens while you're busy making other plans
Ja, hadden ze al aangekondigd te doen volgens mij, ook al zou dit volledig onverwacht binnenkomen.
Wat een farce, iedereen mag frauderen dus en zeggen dat je failiet gaat als je gestraft wordt. Ongelooflijk
knvb.nl is down, gaat een beetje hard denk ik.
Ik heb niks tegen Twente, vind het een mooie club. Maar allemachtig, dit kan toch niet? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit hele gedoe 1 groot toneelstuk is geweest.
Van Oostveen is (nu helemaal) niet meer serieus te nemen.
Van Oostveen is (nu helemaal) niet meer serieus te nemen.
Pff, FC Huilie komt er nog mee weg ook. Wat een vreemde uitspraak, de KNVB is zo niet meer serieus te nemen...
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Kansloos van zowel de KNVB als van Twente. De KNVB is kennelijk niet bij machte om grootschalige fraude bij de clubs te bestraffen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Hoezo met 2 maten gemeten?Bullet NL schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:58:
Hmm, toch raar dat Veendam destijds net als Haarlem wel mochten omvallen....
Er wordt inderdaad met twee maten gemeten.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Bron: http://www.knvb.nl/downlo...scommissie-zaak-fc-twenteSamenvatting vonnis beroepscommissie
De beroepscommissie licentiezaken heeft uitspraak gedaan in de zaak FC Twente en geoordeeld dat de licentie van FC Twente niet kan worden ingetrokken. FC Twente heeft wel boetes opgelegd gekregen van in totaal € 181.000,- vanwege ernstige misleiding van de licentiecommissie en financiële malversaties.
Daarnaast heeft de beroepscommissie FC Twente de verplichting opgelegd om binnen een week personele invulling te geven aan de nieuwe governance structuur.
Verhouding uitspraak beroepscommissie – uitspraak in kort geding
De beroepscommissie heeft benadrukt dat FC Twente door de KNVB in rechte te betrekken na het voorgenomen besluit van de licentiecommissie, de in de reglementen van de KNVB voorziene procesorde heeft verstoord. Het Licentiereglement van de KNVB voorziet namelijk in een inhoudelijke en volledige toetsing door de beroepscommissie. Bovendien is door het instellen van beroep, de uitspraak van de licentiecommissie opgeschort. Er was voor FC Twente dan ook geen belang om in die fase van de procedure een kort geding aan te spannen.
Ten aanzien van de uitspraak van de Voorzieningenrechter van 10 juni 2016 heeft de beroepscommissie overwogen dat het Licentiereglement van de KNVB voorziet in een inhoudelijke beoordeling waarin de beslissing van de licentiecommissie volledig wordt getoetst terwijl de uitspraak van de Voorzieningenrechter een beperkter toetsingskader kent. De uitspraak van de Voorzieningenrechter betreft een voorlopig oordeel en is niet (mede) gebaseerd op de uitkomsten van het nadere onderzoek van de beroepscommissie. De uitspraak van de Voorzieningenrechter ontheft de beroepscommissie niet van de haar krachtens de statuten en bij het Licentiereglement opgelegde taak om de beslissing van de licentiecommissie integraal te toetsen en daarover uitspraak te doen.
Verhouding uitspraak beroepscommissie – uitspraak licentiecommissie
De beroepscommissie heeft vastgesteld dat het besluit van de licentiecommissie van 15 december 2015 tot
voorwaardelijke intrekking van de licentie (Decemberbesluit) geen vrijbrief omvatte zoals door FC Twente is gesteld.
Vastgesteld is ook dat FC Twente de KNVB als lid van de KNVB zich stelselmatig schuldig heeft gemaakt aan ernstige misleiding van de licentiecommissie en financiële malversaties met als doel de eigen prestaties en inkomsten te bevorderen ten kosten van anderen. Daarmee heeft FC Twente in ernstige mate gehandeld in strijd met de beginselen van de sport, de doelstellingen van de KNVB en hetgeen van haar als lid van de KNVB mag worden verwacht.
Een licentiehouder kan en mag in die omstandigheden in redelijkheid niet verlangen dat de KNVB de licentie continueert. Intrekking van de licentie zou naar oordeel van de beroepscommissie dan ook een passende en proportionele sanctie zijn, ongeacht of dit tot het faillissement van de licentiehouder zou leiden. De verantwoordelijkheid voor de gevolgen hiervan rusten bij de licentiehouder en degenen die voor de malversaties verantwoordelijk zijn.
Uit het nadere onderzoek van de beroepscommissie komt evenwel naar voren dat het gerechtvaardigd vertrouwen bij FC Twente is gewekt dat de malversaties uit het verleden waarmee de licentiecommissie bekend is geworden na het Decemberbesluit, niet van invloed zouden zijn op het behoud van de licentie, mits zonder voorbehoud een ‘schoon- schipverklaring’ zou worden afgegeven. Aangezien deze verklaring is afgegeven en geen andere gronden voor intrekking van de licentie zijn gebleken dan die reeds bij de licentiecommissie bekend waren, stond het de licentiecommissie in het onderhavige geval niet langer vrij om de licentie van FC Twente in te trekken. Dit oordeel laat onverlet de mogelijkheid om andere sancties op te leggen.
Gezien de ernst en het repeterende karakter van de begane overtredingen heeft de beroepscommissie besloten om voor vier geconstateerde overtredingen, elk de hoogst mogelijke boete van € 45.250,- op te leggen. Dit resulteert in een boete van in totaal € 181.000,-.
Omdat FC Twente de zaak heeft voorgelegd aan de Voorzieningenrechter en daardoor een inhoudelijk en openbaar vonnis heeft gekregen, hecht de beroepscommissie eraan om de overwegingen uit haar vonnis openbaar te maken. Hiervoor dient FC Twente akkoord te geven.
Adem in, adem uit.
[ Voor 93% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2016 14:14 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jammer dit, had die boevenclub graag gedegradeerd gezien. Geeft andere clubs inderdaad ook een goede reden om financieel vals te spelen.
Die gaan wel juridische stappen ondernemen inderdaad. Worden 19 clubs in de eredivisie vrees ik. Triest.Barbas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:58:
Kan de Graafschap in beroep gaan?
Verschil beroepscommissie en licentiecommissie:
Alhoewel de beroepscommissie de licentiecommissie op een aantal aspecten in het gelijk stelt, is er een cruciaal verschil in de interpretatie van de zogenoemde ‘schoon-schipverklaring’, die FC Twente in mei op verzoek van de licentiecommissie afgaf. Daarmee verklaarde de club dat het alle misstanden uit het verleden bij de licentiecommissie bekend had gemaakt.
Volgens de beroepscommissie is met de schoon-schipverklaring bij FC Twente het vertrouwen gewekt dat de overtredingen die de club bekendmaakte in de periode tussen december 2015 en april 2016, niet zouden worden meegewogen in de beoordeling voor het behoud van de licentie. Terwijl de licentiecommissie dat wel deed.
Dit is bizar. Ik snap dat dit heel fijn is voor de Twenste supporters en voor de gehele regio. Twente heeft (ook) voor de misstanden een mooie rol gespeeld in het Nederlands voetbal. Maar dit besluit is een doodsteek voor de stabiliteit, continuïteit en eerlijkheid in het Nederlandse voetbal.
Dit is echt heel erg triest! Man diepe diepe schande dit. Ook nog eens 180k boete. Dat is helemaal niks
Nu kan lekker elke club Ziyechjes halen. Gebeurt toch niks.

Nu kan lekker elke club Ziyechjes halen. Gebeurt toch niks.
[ Voor 17% gewijzigd door Hupske op 17-06-2016 14:07 ]
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Dat heeft de KNVB aan zichzelf te wijten, ze hadden de licentie van twente halverwege het seizoen al in moeten trekken, maar dat durfden ze niet.Niku schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
[...]
Die gaan wel juridische stappen ondernemen inderdaad. Worden 19 clubs in de eredivisie vrees ik. Triest.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Overdrijven is ook een vak.. Mag toch verwachten dat ook de andere clubs hier lering uit trekken..groggy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
Dit is bizar. Ik snap dat dit heel fijn is voor de Twenste supporters en voor de gehele regio. Twente heeft (ook) voor de misstanden een mooie rol gespeeld in het Nederlands voetbal. Maar dit besluit is een doodsteek voor de stabiliteit, continuïteit en eerlijkheid in het Nederlandse voetbal.
Het blijft sowieso toch een Mickey Mouse competitie tov de grote landen met geld..
Lering als "als het ons meer opbrengt dan het kost, gaan wij ook frauderen"? Een miljoen euro is al snel verdient in de voetbalwereld; hou er ééntje achter de hand en je kunt aan 38 boetes van de KNVB voldoen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:07:
[...]
Overdrijven is ook een vak.. Mag toch verwachten dat ook de andere clubs hier lering uit trekken..
Het blijft sowieso toch een Mickey Mouse competitie tov de grote landen met geld..
[ Voor 14% gewijzigd door Family Guy op 17-06-2016 14:09 ]
Steam ID = Ackerfiets
En dat was ook de essentie van de rechtszaak, waar in de rechter heel duidelijk heeft gemaakt het niet met de uitleg van FC Twente eens te zijn. Dus na het laatste fluitsignaal 1-2 achter staan en toch winnen, dat past eigenlijk helemaal bij FC Twente.dutchgio schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
Verschil beroepscommissie en licentiecommissie:
De BC geeft ook duidelijk aan dat het terecht is dat de licentie is afgenomen, maar wat FC Twente redt is dat ze door middel van misleiding de LC een uitspraak hebben weten te ontlokken en daar vervolgens een draai aan hebben kunnen geven. Ben benieuwd of er nu iemand bij FC Twente er om maalt dat dit niet volgens de regels is verlopen.
Overigens nog eens 4 overtredingen van het licentie reglement zijn bestraft, op de 5 (?) die al bestraft waren, haha. De boete is vergelijkbaar met de banaan die op het veld waaide bij een wedstrijd van Feyenoord...
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 17-06-2016 14:10 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Misschien is dat wel een probleem; je kan dus geld achterover drukken en frauderen en toch blijven bestaan. Goed voor clubs, slecht voor investeerders.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:07:
Bedank Twente maar als Nederland het WK2030 mist.
Wat is nou eenmalig 181.000 euro als je jarenlang bovenin meedoet met topspelers.Family Guy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:09:
[...]
Lering als "als het ons meer opbrengt dan het kost, gaan wij ook frauderen"? Een miljoen euro is al snel verdient in de voetbalwereld; hou er ééntje achter de hand en je kunt aan 38 boetes van de KNVB voldoen.
Ach zo kan de Eredivisie wel eindelijk weer eens terug komen op top niveau. Je kan toch lekker kopen wie je wilt zonder dat het uitmaakt waar het geld vandaan komt.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik weet wel van welke club ik hoop dat ze dan volgend jaar degraderen. Zoveel lijken in de kast, wanbeleid waarvan Roemeense clubs nog geen brood lusten en dan een boete en volgend jaar gewoon weer op het hoogste niveau actief zijn. KNVB

Precies, dat bedoel ik. Die boetes zijn een schijntje ten opzichte van wat het ze gebracht heeft. Ze lachen zich kapot in Enschede.Prosac schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:11:
[...]
Wat is nou eenmalig 181.000 euro als je jarenlang bovenin meedoet met topspelers.
Steam ID = Ackerfiets
Leuk voor de fans van de club maar dit kan eigenlijk niet. Het signaal dat je nu uitzendt is dat als je maar groot genoeg bent als club je kan frauderen maar geen straf hoeft te verwachten. Dat gaat nog een staartje krijgen...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
maar dat is toch ook iets waar een andere rechter zomaar van had kunnen zeggen dat hij het wel met de uitleg van Twente eens was en de LC dit had moeten verduidelijken. Zoals de BC het nu ook vind.ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:09:
[...]
En dat was ook de essentie van de rechtszaak, waar in de rechter heel duidelijk heeft gemaakt het niet met de uitleg van FC Twente eens te zijn. Dus na het laatste fluitsignaal 1-2 achter staan en toch winnen, dat past eigenlijk helemaal bij FC Twente.
Dat was de UEFA hehaha. De boete is vergelijkbaar met de banaan die op het veld waaide bij een wedstrijd van Feyenoord...
En die was dan nog hoger dan de boete die Rusland van de week kreeg

Ik verwacht op z'n minst aanpassingen van het reglement. 1 is er al door. Vanaf komend seizoen moet je echt vrijwillig degraderen.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:14:
Leuk voor de fans van de club maar dit kan eigenlijk niet. Het signaal dat je nu uitzendt is dat als je maar groot genoeg bent als club je kan frauderen maar geen straf hoeft te verwachten. Dat gaat nog een staartje krijgen...
[ Voor 23% gewijzigd door Player1S op 17-06-2016 14:15 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dus eigenlijk gaat de beroepscomissie mee in de lezing van Twente dat "schoon schip maken" voldoende zijn om onder de voorwaardelijke intrekking uit te komen. Dat is helemaal niet zo'n vreemde redenering. De gevonden malversaties worden met een boete brestraft.
Waarom dit een slecht zou zijn voor de rest van het voetbal ontgaat me volledig. Wat heeft Twente er nou aan gehad om dit pad te bewandelen? Diep in de financiele shit, een hoop goodwill verloren... Alleen maar verlies als je het mij vraagt.
Regeren is vooruitschuiven
Ik heb me buiten de hele discussie gehouden, heb ook geen mening over goed of fout, heb me bewust niet ingelezen in de materie. Ik ben zelf een geboren tukker (Enschede) en ga regelmatig naar FC Twente (al dan niet supporterend voor de tegenstander) en ik ben blij dat Twente erin blijft. Ik vind het een mooie club en fijne mensen.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Waar tegen?Barbas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:58:
Kan de Graafschap in beroep gaan?
Tegen eigen verwachtingen is het lastig beroep aan te tekenen.
alles kan off-topic
Waarom dit slecht is voor de rest? Omdat Twente de andere clubs moedwillig een aantal jaar besodemietert heeft, en ze hier dus gewoon mee wegkomen.
Ik denk dat ze in bepaalde plaatsen in het land heel raar staan te kijken van deze uitspraak...
Ik denk dat ze in bepaalde plaatsen in het land heel raar staan te kijken van deze uitspraak...
Ik ben wel benieuwd naar de rest van het verloop...
Twente zit nog steeds in categorie 1 toch (ondanks een nieuw akkoord met crediteuren en dergelijke?). Als men het volgende meetpunt nog steeds in categorie 1 zit, is Twente alsnog de licentie kwijt. Het volgende meetpunt is al in september...
En linksom of rechtsom, veel spelers zullen waarschijnlijk Twente willen gaan verlaten. Sportief zal het hoe dan ook een mager jaar gaan worden. Er bestaat gewoon een kans dat als er maar genoeg spelers vertrekken, men volgend jaar op sportieve gronden degradeerd.
Twente zit nog steeds in categorie 1 toch (ondanks een nieuw akkoord met crediteuren en dergelijke?). Als men het volgende meetpunt nog steeds in categorie 1 zit, is Twente alsnog de licentie kwijt. Het volgende meetpunt is al in september...
En linksom of rechtsom, veel spelers zullen waarschijnlijk Twente willen gaan verlaten. Sportief zal het hoe dan ook een mager jaar gaan worden. Er bestaat gewoon een kans dat als er maar genoeg spelers vertrekken, men volgend jaar op sportieve gronden degradeerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 17-06-2016 14:20 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Vind die gasten van een gemiddeld Mexicaans drugskartel ook wel relaxte gasten, ze doen wat niet mag, maar wat maakt dat ook uit, ze zijn toch fijne mensenSt@m schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:17:
Ik heb me buiten de hele discussie gehouden, heb ook geen mening over goed of fout, heb me bewust niet ingelezen in de materie. Ik ben zelf een geboren tukker (Enschede) en ga regelmatig naar FC Twente (al dan niet supporterend voor de tegenstander) en ik ben blij dat Twente erin blijft. Ik vind het een mooie club en fijne mensen.
Nou FIOD, komt d'r maar in,
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ze komen er niet gewoon mee weg. Er is flink gestraft, puntenaftrek, boetes, geen Europees voetbal. Dat is zeker niet "gewoon mee weg komen". De strafmaat was klaarblijkelijk te zwaar en dat is nu teruggedraaid.frumper schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:18:
Waarom dit slecht is voor de rest? Omdat Twente de andere clubs moedwillig een aantal jaar besodemietert heeft, en ze hier dus gewoon mee wegkomen.
De supporters heMeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Vind die gasten van een gemiddeld Mexicaans drugskartel ook wel relaxte gasten, ze doen wat niet mag, maar wat maakt dat ook uit, ze zijn toch fijne mensen
Nou FIOD, komt d'r maar in,
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Absoluut niet! De BC laat ook heeeeel duidelijk weten dat het een terechte straf is en Twente geen licentie verdiend.voz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:20:
[...] De strafmaat was klaarblijkelijk te zwaar en dat is nu teruggedraaid.
Reden van het terugdraaien is een onhandige uitspraak eind december van de KNVB.
Nou, volgens mij was het oordeel niet zozeer dat de straf te zwaar was maar dat het aannemelijk was dat schoon schip voor 1 mei echt schoon schip voor 1 mei betekende en daar word nu de LC op afgerekend.voz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:20:
[...]
Ze komen er niet gewoon mee weg. Er is flink gestraft, puntenaftrek, boetes, geen Europees voetbal. Dat is zeker niet "gewoon mee weg komen". De strafmaat was klaarblijkelijk te zwaar en dat is nu teruggedraaid.
Nu is het aan de KNVB om te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren en als het toch gebeurd er wel gepaste straffen beschikbaar zijn. En dat de LC niet weer afspraken zo verwoord waardoor je het kunt interpreteren zoals Twente het nu heeft gedaan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
http://www.volkskrant.nl/...45a327767cb0ee97232f090a5
Dafuq?
Exit Van Oostveen c.s.?
Een club als De Graafschap kan zich nu ook beroepen op procedurele fouten...
Dafuq?

Exit Van Oostveen c.s.?
[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 17-06-2016 14:25 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Wat een haat weer. Lijkt Ronaldo wel die huilie huilie doet als een tegenstander naar zijn mening te blij is met een gelijkmaker.
alles kan off-topic
FC Twente komt uiteindelijk weg met de truc die ze geflikt hebben. De LC dacht dat FC Twente open kaart speelde en heeft op basis daarvan een dergelijke uitspraak gedaan, maar FC Twente hield op dat moment nog informatie achter. Het is een truc geweest om onder straf uit te komen en de LC voelt zich daardoor misleid. De BC zegt in feite dat de LC maar beter had moeten opletten, of een voorbehoud in die uitspraak moest opnemen. Dat is een logica die de rechter niet volgt, en ik ook niet. De 4 zaken waar ze nu voor bestraft zijn niet boven water gekomen als gevolg van het schoonschip maken, dus zouden ze daar ook niet onder moeten vallen, en dat die zaken op zichzelf genoeg zijn om de licentie af te nemen is 1 ding, maar dat ze die achter hielden is een tweede ding wat überhaupt niet bestraft wordt nu..T-MOB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:15:
Dus eigenlijk gaat de beroepscomissie mee in de lezing van Twente dat "schoon schip maken" voldoende zijn om onder de voorwaardelijke intrekking uit te komen. Dat is helemaal niet zo'n vreemde redenering. De gevonden malversaties worden met een boete brestraft.
Waarom dit een slecht zou zijn voor de rest van het voetbal ontgaat me volledig. Wat heeft Twente er nou aan gehad om dit pad te bewandelen? Diep in de financiele shit, een hoop goodwill verloren... Alleen maar verlies als je het mij vraagt.
Dat FC Twente naar de burgerrechter stapte wordt benoemd, maar niet bestraft of meegewogen. De argumentatie wordt niet gevolgd, waardoor wederom FC Twente risicoloos de reglementen heeft gebroken en de KNVB bewust gehinderd heeft in zn werk.
Daarnaast is het natuurlijk buitengewoon krom dat de LC een poging doet om een te zware straf te verlichten, en dat er nu niet eens wordt overwogen om een veel te lichte straf te verzwaren. De andere belangen lijken niet in de samenvatting niet meegewogen te worden, en daar is het voetbal niet bij gebaat. Je schept nu de precedent dat je het beste tot op het aller laatste moment je best kan doen om de LC te misleiden, want je komt er toch mee weg, en je schept het precedent dat grotere clubs anders behandeld worden dan kleintjes, plus dat zelfs de meest die-hard FC Twente fan niet kan beweren dat met deze boete er een rechtvaardige afronding is van deze zaak.
Van Oostveen is een lul die veel verkeerd heeft gedaan, maar hier heeft hij niks mee te maken. De LC en BC zijn onafhankelijk.Ramzzz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:24:
http://www.volkskrant.nl/...45a327767cb0ee97232f090a5
Dafuq?
Exit Van Oostveen c.s.?
[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 17-06-2016 14:32 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dus nu is het hopen dat er nog wat tegenvallers zijn en dan alsnog bye bye met Twente tijdens het volgende meetpunt.
* wontcachme is alle sympathie voor die club verloren
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Doesn't matter, we're still here and aint going nowhere yet.wontcachme schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:26:
Dus nu is het hopen dat er nog wat tegenvallers zijn en dan alsnog bye bye met Twente tijdens het volgende meetpunt.
Verwijderd
Jammer hewontcachme schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:26:
Ik ben nu wel benieuwd hoe het zit met die meetpunten. Beginnen ze weer opnieuw met tellen, dus heeft Twente 9 meetpunten de tijd om er bovenop te komen? Of mogen ze na het volgende meetpunt toch zich mooi melden in de hoofdklasse?
Verder ben ik zeer benieuwd of de Graafschap nog iets juridisch gaat aanvechten.
Verder ben ik zeer benieuwd of de Graafschap nog iets juridisch gaat aanvechten.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Oude licentie is niet ingetrokken dus hebben nog maar één meetpuntMoofnor schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:28:
Ik ben nu wel benieuwd hoe het zit met die meetpunten. Beginnen ze weer opnieuw met tellen, dus heeft Twente 9 meetpunten de tijd om er bovenop te komen? Of mogen ze na het volgende meetpunt toch zich mooi melden in de hoofdklasse?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
De licentie is gewoon behouden, dus de categorieindeling ook. Het volgende meetpunt is in september, zit men dan nog in categorie 1, dan kan de licentie ingenomen worden.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Wat zou de Graafschap dan aan moeten vechten? Ze hebben nergens recht op en er is ze ook niet ontnomen. Ze hebben zelf geanticipeerd op een situatie die zich niet voordoet.Moofnor schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:28:
alles kan off-topic
Als we alles mogen geloven treed nu het crediteuren akkoord in werking waardoor een groot deel van de schulden verdwijnt. Ik ga er gemakshalve van uit dat het intern inmiddels wel helder of ze wel of niet voldoende punten scoren op het laatste meetpunt. De schulden hoeven niet weg te zijn om uit Cat1 te komen.Moofnor schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:28:
Gezien de stappen van de laatste anderhalve maand kun je redelijk veilig concluderen dat dat wel het geval is anders grijp je natuurlijk het gegeven aanbod aan met beide handen zodat je 9 nieuwe meetpunten hebt.
Denk dat dit oordeel wel dusdanig dichtgetimmerd is dat de Graafschap weinig poten heeft om op te staan. En misschien hebben die onderwater al wel wat zwijggeld ontvangen.
Mensen zien het als haat, maar die moeten de oogkleppen eens af doen.
- Twente heeft enkele seizoenen lang boven hun stand geleefd door constructies die niet zijn toegestaan
- Heeft hierdoor meer prijzengeld mogen ontvangen dan andere clubs
- Heeft hierdoor weer spelers aan kunnen trekken die ze anders niet hadden kunnen halen
- En die spelers werden wederom met constructies aan de club gebonden die niet waren toegestaan.
Nu wordt dit jarenlangen wanbeleid en valsspelen van Twente "gestraft" met een schamele boete. Ik vind het compleet begrijpelijk dat er fans zijn van andere clubs die nu hopen dat Twente zo snel mogelijk uit de Eredivisie verdwijnt. Enige sypmathie die die club van mij nog genoot is ook weg door dat zielige gedoe in de media van de afgelopen maanden.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, behalve FC Twente, die krijgt een speciale behandeling van de KNVB.
- Twente heeft enkele seizoenen lang boven hun stand geleefd door constructies die niet zijn toegestaan
- Heeft hierdoor weer spelers aan kunnen trekken die ze anders niet hadden kunnen halen
- En die spelers werden wederom met constructies aan de club gebonden die niet waren toegestaan.
Nu wordt dit jarenlangen wanbeleid en valsspelen van Twente "gestraft" met een schamele boete. Ik vind het compleet begrijpelijk dat er fans zijn van andere clubs die nu hopen dat Twente zo snel mogelijk uit de Eredivisie verdwijnt. Enige sypmathie die die club van mij nog genoot is ook weg door dat zielige gedoe in de media van de afgelopen maanden.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, behalve FC Twente, die krijgt een speciale behandeling van de KNVB.
Het mooie is dat de jaren dat we de boel beduvelden er minder gepresteerd werd dan de jaren ervoor met normaal beleid.JanW schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:32:

De KNVB heeft de reglementen niet op orde. Ze konden kiezen: een te zware straf nl. intrekken licentie (eigen woorden van de KNVB) of een te lichte straf nl. een boete van 45000 euro. Dus hebben ze zelf maar een straf bedacht die niet bestaat.JanW schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:32:
Als een rode kaart te zwaar is, en een gele kaart te licht, wat is dan de oplossing? Ter plekke een oranje kaart bedenken? Of beter de reglementen zo aanpassen dat voor de toekomst een oranje kaart toegestaan wordt voor passende overtredingen, en voor nu een gele kaart geven? Volgens mij dat laatste. En dat zal de KNVB in dit geval ook vast wel doen zodat bij dergelijke overtredingen in de toekomst een passende straf gegeven kan worden.
Het oordeel van de BC is gebaseerd op 1 punt en dat is een uitspraak van de LC commissie (in december), en De Graafschap gaat zich ook beroepen op een uitspraak van de licentie commissie (in juni). Dus ze hebben op het eerste gezicht een net zo'n goede zaak als FC Twente. De vraag is alleen of en hoe ze dat gaan aanvechten. Volgens mij kan de KNVB zelf niet in beroep of iets anders, maar hebben alle andere clubs nu allerlei juridische mogelijkheden. Ongetwijfeld zijn er heel wat advocaten die deze week geen weekend hebben.L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:31:
Denk dat dit oordeel wel dusdanig dichtgetimmerd is dat de Graafschap weinig poten heeft om op te staan. En misschien hebben die onderwater al wel wat zwijggeld ontvangen.
Dit is een gepasseerd station. Zelfs de BC bevestigt dat dit in principe mocht en zelfs terecht was. De BC zegt alleen dat de 4 feiten die hiervoor gezorgd hebben niet mee gewogen hadden mogen worden.voz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:36:
De KNVB heeft de reglementen niet op orde. Ze konden kiezen: een te zware straf nl. intrekken licentie (eigen woorden van de KNVB) of een te lichte straf nl. een boete van 45000 euro. Dus hebben ze zelf maar een straf bedacht die niet bestaat.
Als een rode kaart te zwaar is, en een gele kaart te licht, wat is dan de oplossing? Ter plekke een oranje kaart bedenken? Of beter de reglementen zo aanpassen dat voor de toekomst een oranje kaart toegestaan wordt voor passende overtredingen, en voor nu een gele kaart geven? Volgens mij dat laatste. En dat zal de KNVB in dit geval ook vast wel doen zodat bij dergelijke overtredingen in de toekomst een passende straf gegeven kan worden.
Ik zal het nog een keer heel duidelijk zeggen: In het Nederlands privaat recht mag je inderdaad afwijken van regels als het echt een onrechtvaardig resultaat heeft. Om jouw voorbeeld door te voeren: die rode kaart mag gewoon gegeven worden en vervolgens na de wedstrijd weer geseponeerd worden of geen schorsing opleveren.
Verder is het gewoon niet waar dat de regels niet op orde waren. Er is gewoon nooit gedacht dat iemand het zo bont zou maken als FC Twente.
[ Voor 48% gewijzigd door ph4ge op 17-06-2016 14:41 ]
Hahaha, Trieste club in Enschede. Nog steeds een ( belachelijk lage ) boete, maar nu hoor je ze er niet meer over dat ze al genoeg zijn gestraft en dat de straf volgens de regelementen niet bestaat, lekker hypocriet.
Maar ach, Ajax blij, de meest gehate club van NL ligt nu in Enschede
Vrijbrief voor andere clubs om er een compleet zooitje van te maken en ermee weg te komen.
En dan ook nog die idiote technisch directeur bij de KNVB
Maar ach, Ajax blij, de meest gehate club van NL ligt nu in Enschede
Vrijbrief voor andere clubs om er een compleet zooitje van te maken en ermee weg te komen.
En dan ook nog die idiote technisch directeur bij de KNVB

Is 'anders is de schade te groot' ook acceptabel?L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:58:
[...]
Inderdaad. Benieuwt wat de onderbouwing is. Blij dat we mogen blijven bestaan maar van enkel "anders is het zo zielig" word ik ook niet vrolijker.
Laat ik vooropstellen; deze uitkomst druist tegen het rechtsgevoel in, maar toch weer niet.
Heb het altijd zeer onrechtvaardig gevonden dat een grote groep moet bloeden voor de malversaties van een klein aantal mensen. Maar zo hebben we het nu eenmaal 'met zijn allen' afgesproken, dus op grond daarvan zou Twente de straffen moeten ondergaan waarmee gedreigd is.
De schade voor de regio Twente zou echter enorm zijn, een veelvoud van de schade die enkel de val van de BVO FC Twente zou veroorzaken. En veel groter dan de val van andere clubs in het verleden veroorzaakt hebben.
En dus heeft het gezonde (maar niet perse rechtvaardige) verstand gezegevierd... de consequenties zouden simpelweg te groot zijn. En daarom is dat gebeurd.
Maar Twente is er nog lang niet...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Oooooh, dan. Tja, dan hebben we niks gezegdL1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:33:
Het mooie is dat de jaren dat we de boel beduvelden er minder gepresteerd werd dan de jaren ervoor met normaal beleid.

Klaarblijkelijk hebben ze dan met fraude een degradatie weten te ontlopen
En nu weer. Niet op basis dat Twente in het gelijk is gesteld dat de opgelegde straffen te zwaar waren of dat de gepleegde feiten niet strafbaar waren, maar omdat een open kaart uitspraak blijkbaar op meerdere manieren te interpreteren was. Hoe gek wil je het maken? Ik zou zeggen; de gehele procedures opnieuw, alle feiten op tafel en op een rijtje, opnieuw wegen, zonder beloftes of uitspraken. Kijken wat er dan over blijft van alles.
Dus dan is een straf van 180.000 wel goedvoz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:36:
[...]
De KNVB heeft de reglementen niet op orde. Ze konden kiezen: een te zware straf nl. intrekken licentie (eigen woorden van de KNVB) of een te lichte straf nl. een boete van 45000 euro. Dus hebben ze zelf maar een straf bedacht die niet bestaat.

Als leek zeg ik dat ze weinig kans hebben. De Graafschap zou in de eredivisie blijven als Twente degradeert maar dat Twente de kans had de uitspraak aan te vechten. Dit hebben ze met succes gedaan dus is de Graafschap ook terecht gedegradeerd.ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:36:
[...]
Het oordeel van de BC is gebaseerd op 1 punt en dat is een uitspraak van de LC commissie (in december), en De Graafschap gaat zich ook beroepen op een uitspraak van de licentie commissie (in juni). Dus ze hebben op het eerste gezicht een net zo'n goede zaak als FC Twente. De vraag is alleen of en hoe ze dat gaan aanvechten. Volgens mij kan de KNVB zelf niet in beroep of iets anders, maar hebben alle andere clubs nu allerlei juridische mogelijkheden. Ongetwijfeld zijn er heel wat advocaten die deze week geen weekend hebben.
Enige opening die ik nog voor ze, en misschien zelfs nog voor Twente in de vorm van een schadevergoeding, is dat de LC het op 15 december dusdanig verwoord heeft waardoor we dit gesteggel hebben gehad. De LC had dus ofwel beter haar woorden moeten kiezen en dus de ruimte voor de gekozen straf creëren ofwel vasthouden aan die woorden en begin mei de licentie terug moeten geven,
Nee hoor... 4 overtredingen, 4x € 45.000,- = ???kimiferrari schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:39:
Dus dan is een straf van 180.000 wel goed. Die is dan toch ook "bedacht"
.
.
.
.
.
.
.
.
Juist ja, € 180.000,-
[ Voor 3% gewijzigd door Han op 17-06-2016 14:41 ]
Als je het zo wilt lezen..... Bedoelde het meer als ironisch. Ze frauderen om te presteren maar presteren minder dan met normaal beleid.
4x de maximale straf van 45.000 voor 4 vergrijpen.kimiferrari schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:39:
[...]
Dus dan is een straf van 180.000 wel goed. Die is dan toch ook "bedacht"
Puur uit nieuwsgierigheid, kun je hier enkele voorbeelden van geven? Want ik kom zelf ook uit de regio en in mijn ogen is Twente niks meer als een voetbalclub.alexbl69 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:39:
[...]
De schade voor de regio Twente zou echter enorm zijn, een veelvoud van de schade die enkel de val van de BVO FC Twente zou veroorzaken. En veel groter dan de val van andere clubs in het verleden veroorzaakt hebben.
Als leek gaf ik Twente ook weinig kans, dus verbaast u niet, verwonderd u slechtsL1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:40:
Als leek zeg ik dat ze weinig kans hebben. De Graafschap zou in de eredivisie blijven als Twente degradeert maar dat Twente de kans had de uitspraak aan te vechten. Dit hebben ze met succes gedaan dus is de Graafschap ook terecht gedegradeerd.
Waar de Graafschap kansen heeft is dat de conclusie van het intrekken van de licentie terecht was. Alle randzaken er omheen zijn prima aan te vechten omdat deze, zoals ook aangegeven door de KNVB en Twente zelf, voor meerdere interpretaties vatbaar zijn.
Twente had al de laatste waarschuwing gekregen op basis van de reeds bekende voorvallen. Daarna kwamen ze nog op de proppen met die drie 'oude lijken'. Op basis van die 'oude lijken' had onmiddellijk de licentie ingetrokken moeten worden. Dat is niet gedaan en daar kan de Graafschap tegen in beroep gaan. Echter heeft dat ver strekkende gevolgen, namelijk Twente schrappen uit het seizoen 2015/2016. En dan heb je de poppen aan het dansen, dan vervallen namelijk de resultaten tegen Twente en moet de schaal vanuit Eindhoven richting Amsterdam.
Het was toch boete 45.000 of intrekken licentie. Volgens mij staat er nergens dat er vaker 45.000 mag worden geven.
Dus beetje hypocriet dat het nu in het voordeel van Twente is dat er niet gezeken wordt op de KNVB m.b.t. verzinnen van een straf.
Dus beetje hypocriet dat het nu in het voordeel van Twente is dat er niet gezeken wordt op de KNVB m.b.t. verzinnen van een straf.
Daar is een ander topic voor. Maar ik heb tenminste al keer op keer op keer gemeld dat de KNVB dringend moet kijken naar haar eigen regels en zorgen dat er meer smaakjes straffen zijn dan te licht of te zwaar.Leon Zwiers schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:38:
Hahaha, Trieste club in Enschede. Nog steeds een ( belachelijk lage ) boete, maar nu hoor je ze er niet meer over dat ze al genoeg zijn gestraft en dat de straf volgens de regelementen niet bestaat, lekker hypocriet.
En het grappige is, Twente wist al van de extra lijken toen ze de waarschuwing kregen. Alleen niet vermeld toen....Han schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:46:
[...]
Als leek gaf ik Twente ook weinig kans, dus verbaast u niet, verwonderd u slechts
Waar de Graafschap kansen heeft is dat de conclusie van het intrekken van de licentie terecht was. Alle randzaken er omheen zijn prima aan te vechten omdat deze, zoals ook aangegeven door de KNVB en Twente zelf, voor meerdere interpretaties vatbaar zijn.
Twente had al de laatste waarschuwing gekregen op basis van de reeds bekende voorvallen. Daarna kwamen ze nog op de proppen met die drie 'oude lijken'. Op basis van die 'oude lijken' had onmiddellijk de licentie ingetrokken moeten worden. Dat is niet gedaan en daar kan de Graafschap tegen in beroep gaan. Echter heeft dat ver strekkende gevolgen, namelijk Twente schrappen uit het seizoen 2015/2016. En dan heb je de poppen aan het dansen, dan vervallen namelijk de resultaten tegen Twente en moet de schaal vanuit Eindhoven richting Amsterdam.
Wat een grap....
Echt bizar dat de beroepscommissie dus bepaald heeft dat een club maar liefst 4 (!) keer de zwaarste overtreding mag maken en hiervoor dan ''gewoon'' 4 keer de hoogste boete (45.250 euro) geeft.
Haal dan die andere straf (licentie afnemen) gewoon weg uit het reglement en stuur een brief naar alle BVO's dat men mag frauderen zolang er maar boetes worden betaald...
Echt bizar dat de beroepscommissie dus bepaald heeft dat een club maar liefst 4 (!) keer de zwaarste overtreding mag maken en hiervoor dan ''gewoon'' 4 keer de hoogste boete (45.250 euro) geeft.
Haal dan die andere straf (licentie afnemen) gewoon weg uit het reglement en stuur een brief naar alle BVO's dat men mag frauderen zolang er maar boetes worden betaald...
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Zoals ik het begrepen heb was het 45000 boete per vergrijp.kimiferrari schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:47:
Het was toch boete 45.000 of intrekken licentie. Volgens mij staat er nergens dat er vaker 45.000 mag worden geven.
Ga even voor je zoeken. Tubantia heeft hier een artikel over.SYQ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:45:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid, kun je hier enkele voorbeelden van geven? Want ik kom zelf ook uit de regio en in mijn ogen is Twente niks meer als een voetbalclub.
hebbes: http://www.tubantia.nl/sp...-van-onze-regio-1.6110268
[ Voor 15% gewijzigd door Player1S op 17-06-2016 14:49 ]
Denk dat Twente bij elk bezoek aan een andere club terecht boe geroep naar zich toe krijgt. Ongelooflijk dat de club hiermee wegkomt.
Ik ben al tientallen jaren fan van een club die regelmatig op de afgrond staat/stond en altijd te veel geld heeft uitgegeven om het hoofd boven water te houden op sportief vlak maar die nooit dubieuze zaken heeft gedaan. Ik ben daar trots op. Denk niet dat als ik een Twente supporter zou zijn wel trots op de club zou zijn. Zou me meer schamen en hopen dat in de toekomst vergiffenis komt.
Bah. Clubs die alles op orde hebben zijn de pineut
Ik ben al tientallen jaren fan van een club die regelmatig op de afgrond staat/stond en altijd te veel geld heeft uitgegeven om het hoofd boven water te houden op sportief vlak maar die nooit dubieuze zaken heeft gedaan. Ik ben daar trots op. Denk niet dat als ik een Twente supporter zou zijn wel trots op de club zou zijn. Zou me meer schamen en hopen dat in de toekomst vergiffenis komt.
Bah. Clubs die alles op orde hebben zijn de pineut
[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 17-06-2016 14:50 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Zuur voor de Graafschap zeg... kunnen we Excelsior er niet uit knikkeren?
Dat Twente er in blijft, daar ben ik blij mee. Aanwinst voor de Eredivisie.
De grap is juist dat 3 van die 4 overtredingen pas werden gemeld toen de club al lang en breed de laatste waarschuwing had ontvangen. Eigenlijk had na het melden van deze 'lijken' drie keer de licentie moeten worden ingetrokken.On_E schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:48:
Wat een grap....
Dat soort artikelen zijn een farce... als of mensen in eens ophouden met leven wanneer Twente er niet meer zou zijn. Niet eens te vergelijken met een V&D, waar nog meer belangen en historie speelden. Nu, maanden na het faillissement, gaat het leven gewoon door en zijn de meeste klappen opgevangen. Mensen kunnen ook gewoon naar een andere club 'verhuizen'. Heracles was wellicht nog groter geworden door het verdwijnen van Twente. Iets wat ik ten zeerste had toegejuichd; een nette club die geen gekke dingen doetL1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:48:
Ga even voor je zoeken. Tubantia heeft hier een artikel over.
hebbes: http://www.tubantia.nl/sp...-van-onze-regio-1.6110268
[ Voor 42% gewijzigd door Han op 17-06-2016 14:54 ]
Pfff zelden zo'n opluchting gevoeld als vanmiddag. Wat een thriller zeg.... En wat een enorme soap. Hoe kut moet het zijn om nu Graafschap-fan te zijn. De KNVB heeft zichzelf echt enorm voor schut gezet. Ze hadden Twente in eerste instantie een boete moeten geven, dan was er een beetje ophef geweest, maar had iedereen verder kunnen gaan.
Steam/Discord: Flimovic
Je haalt dingen door elkaar.T-MOB schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:15:
[...]
Twente zit diep in de shit doordat ze hoge risico's hebben genomen.
Twente heeft nu ruzie met de KNVB omdat ze dingen gedaan hebben die niet mogen. (en die hebben toevallig te maken met de financiële risico's die ze hebben genomen)
Benieuwd of ze in september nog bestaan, er was toch sprake van dat als ze nog 1 keer in cat. 1 terecht komen de licentie definitief wordt afgenomen?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:49:
Of zou Dikkie Wessels nu met zijn miljoenen komen....
Maakt het nog erger inderdaad.Han schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:50:
[...]
De grap is juist dat 3 van die 4 overtredingen pas werden gemeld toen de club al lang en breed de laatste waarschuwing had ontvangen. Eigenlijk had na het melden van deze 'lijken' drie keer de licentie moeten worden ingetrokken.
[ Voor 32% gewijzigd door On_E op 17-06-2016 14:52 ]
dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door On_E op 17-06-2016 14:52 ]
Er is ook geen supporter, tenminste niet naar mijn weten, die er trots op is hoor. De periode ervoor wel en op de komende periode ook hopelijk.backupdevice schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:49:
Denk niet dat als ik een Twente supporter zou zijn wel trots op de club zou zijn.
Ik kan straks gelukkig nog met mijn zoon en dochter op de tribune staan. Hoop voor je dat jij dat ook tzt nog mag.
Verwijderd
backupdevice schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:49:
Denk dat Twente bij elk bezoek aan een andere club terecht boe geroep naar zich toe krijgt. Ongelooflijk dat de club hiermee wegkomt.

De KNVB moet nu gewoon met goede regels komen in plaats van ter plekke wat verzinnen. Niet na de tijd regels gaan toevoegen/verzinnen.
Als mijn club dit zou doen zou ik mijn seizoenskaart inleveren. Sterker nog, heb ik gedaan. MIjn club was FC Den Bosch maar naar herhaaldelijke activiteiten op Vak M die de club beschadigde in Nederland en het wegblijven van acties vanuit het bestuur heb ik na 30 mijn lidmaatschap opgezegd. Druppel was de bekerwedstrijd Den Bosch - AZ van een paar jaar terug.L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:52:
[...]
Er is ook geen supporter, tenminste niet naar mijn weten, die er trots op is hoor. De periode ervoor wel en op de komende periode ook hopelijk.
Ik kan straks gelukkig nog met mijn zoon en dochter op de tribune staan. Hoop voor je dat jij dat ook tzt nog mag.
" wij tegen iedereen" is nu zeker het geval ja. Wat een facade. Via de nuances winnen en clubs die de zaken wel op orde hebben verder in de zorgen drukken.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:52:
[...]
[afbeelding]
![]()
De KNVB moet nu gewoon met goede regels komen in plaats van ter plekke wat verzinnen. Niet na de tijd regels gaan toevoegen/verzinnen.

[ Voor 43% gewijzigd door backupdevice op 17-06-2016 14:59 ]
2e deel van de grap is dat de Licentie commissie zelf een vrijbrief er voor heeft gegeven.Han schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:50:
[...]
De grap is juist dat 3 van die 4 overtredingen pas werden gemeld toen de club al lang en breed de laatste waarschuwing had ontvangen. Eigenlijk had na het melden van deze 'lijken' drie keer de licentie moeten worden ingetrokken.
En daarom eigenlijk vind ik dat er toch een naar luchtje aan lijkt te zitten. Eerst word er gezegd dat er voor 1 mei alles op tafel moet.Vervolgens komen er 3 dingen waarvan jij terecht zegt "dat is einde oefening". Op dat moment doet de KNVB en LC echter nog helemaal niks. Begin april word er opeens nog een extra garantie van 12 miljoen geeist. Ook deze is rond gekomen. Tussen december en mei word meerdere malen nog eens herhaald dat voor 1 mei echt alles op tafel moet liggen anders.....
Vervolgens word de licentie ingetrokken op basis van 1 van die 3 nieuwe feiten.
Waarom niet gelijk licentie intrekken? Waarom niet op dat moment melden dat degradatie serieus overwogen werd en dat de club zich er maar vast op moest voorbereiden?
Is het al tijd voor een nieuw topic?
"De Graafschap - hoe nu verder"
http://www.tubantia.nl/sp...he-stappen-voor-1.6117178dutchgio schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:57:
Is het al tijd voor een nieuw topic?
Misschien is het beter dat je een biertje gaat drinken om het te vieren ipv hier te gaan verkondigen dat het allemaal de schuld van een ander is.
Het zou je sieren om te erkennen dat het allemaal de schuld van de club zelf is ipv te wijzen naar de KNVB en instanties. En daarna bij elke fan van de Graafschap vergiffenis vragen.
Het zou je sieren om te erkennen dat het allemaal de schuld van de club zelf is ipv te wijzen naar de KNVB en instanties. En daarna bij elke fan van de Graafschap vergiffenis vragen.
L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:57:
[...]
2e deel van de grap is dat de Licentie commissie zelf een vrijbrief er voor heeft gegeven.
En daarom eigenlijk vind ik dat er toch een naar luchtje aan lijkt te zitten. Eerst word er gezegd dat er voor 1 mei alles op tafel moet.Vervolgens komen er 3 dingen waarvan jij terecht zegt "dat is einde oefening". Op dat moment doet de KNVB en LC echter nog helemaal niks. Begin april word er opeens nog een extra garantie van 12 miljoen geeist. Ook deze is rond gekomen. Tussen december en mei word meerdere malen nog eens herhaald dat voor 1 mei echt alles op tafel moet liggen anders.....
Vervolgens word de licentie ingetrokken op basis van 1 van die 3 nieuwe feiten.
Waarom niet gelijk licentie intrekken? Waarom niet op dat moment melden dat degradatie serieus overwogen werd en dat de club zich er maar vast op moest voorbereiden?
En ik geef de Graafschap, als Twente-fan, nog groot gelijk ook nog, maar in dit geval moet de schuld bij de KNVB gezocht worden. Wat hebben ze het een soap laten worden zeg....
Is jou goed recht maar uiteindelijk betreft het een periode van ongeveer 4 jaar en de daders zijn inmiddels weg. Met nieuwe bestuurders kunnen we weer vooruit kijken op een gezonde manier.backupdevice schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:55:
[...]
Als mijn club dit zou doen zou ik mijn seizoenskaart inleveren. Sterker nog, heb ik gedaan. MIjn club was FC Den Bosch maar naar herhaaldelijke activiteiten op Vak M die de club beschadigde in Nederland en het wegblijven van acties vanuit het bestuur heb ik na 30 mijn lidmaatschap opgezegd. Druppel was de bekerwedstrijd Den Bosch - AZ van een paar jaar terug.
Het beleid van de KNVB is laatste paar maand omtrent deze kwestie alles behalve consistent geweest. Uiteraard is Fc Twente de veroorzaker van de hele kwestie, maar hoe de KNVB ermee is om gesprongen heeft HEEL VEEL onduidelijkheid veroorzaakt.backupdevice schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:01:
Misschien is het beter dat je een biertje gaat drinken om het te vieren ipv hier te gaan verkondigen dat het allemaal de schuld van een ander is.
[...]
Ik zeg: een dubbele ontmoeting tussen Twente en de Graafschap, 2 weken voordat de competitie begint, en de winnaar mag in de Eredivisie uitkomen
De regels zijn helder genoeg...Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:52:
[...]
[afbeelding]
![]()
Het heikele punt is alleen dat Twente een akkoord heeft bereikt met de KNVB, behoudt van licentie als men bepaalde maatregelen zou nemen. Later bleek dat Twente nog meer misstanden achtergehouden heeft.
Als die informatie destijds al bekend was geweest zou de licentie toen direct al ingenomen zijn.
Twente heeft zich echter keurig aan de afgesproken maatregelen gehouden en pas later nog eens de extra misstanden gemeld. Voor die misstanden is Twente nu maximaal beboet. Deze vier misstanden waren nl. niet voldoende voor het intrekken van de licentie en voor de voorgaande misstappen was al een afspraak gemaakt (waar Twente zich aan heeft gehouden).
Als Twente in december netjes volledig open kaart had gespeeld was men dus de licentie kwijt geweest...
Moreel verwerpelijk, maar men komt er kennelijk mee weg.
Dat is in de media in ieder geval wel gedaan, in het gewraakte interview met Van Oostveen waarvan de Twente fans zeggen dat hij voor zn beurt sprak en de onafhankelijkheid in het geding was.L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:57:
Het probleem is dat het geen nieuwe feiten waren. De feiten waren nieuw voor de LC, niet voor FC Twente. Op zich is het niet raar dat de LC zich niet gelijk realiseerde toen deze feite bij hun bekend waren dat FC Twente ze wel al langer wist, bovendien zijn er vaste beoordelingsmomenten en is het niet redelijk en niet in het belang van niemand om dit midden in het seizoen te doen. Linksom of rechtsom kon de LC het haast niet goed doen als je constant wordt misleid natuurlijk.
Die 4 misstanden waren, ook volgens de BC, wel genoeg om de licentie af te nemen, maar vielen volgens de BC, ondanks dat ze lang werden achtergehouden, toch onder de "schoon-schipverklaring". Daarom werden ze niet meegewogen door de BC bij het bepalen of de licentie moest worden ingetrokken, en daardoor kon de licentie behouden worden.Question Mark schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:03:
[...]
De regels zijn helder genoeg...
Het heikele punt is alleen dat Twente een akkoord heeft bereikt met de KNVB, behoudt van licentie als men bepaalde maatregelen zou nemen. Later bleek dat Twente nog meer misstanden achtergehouden heeft.
Als die informatie destijds al bekend was geweest zou de licentie toen direct al ingenomen zijn.
Twente heeft zich echter keurig aan de afgesproken maatregelen gehouden en pas later nog eens de extra misstanden gemeld. Voor die misstanden is Twente nu maximaal beboet. Deze vier misstanden waren nl. niet voldoende voor het intrekken van de licentie en voor de voorgaande misstappen was al een afspraak gemaakt (waar Twente zich aan heeft gehouden).
Als Twente in december netjes volledig open kaart had gespeeld was men dus de licentie kwijt geweest...
Moreel verwerpelijk, maar men komt er kennelijk mee weg.
Die uitspraken gingen over de financiën en dat ze houdini en klok nodig hadden om te overleven. Ook toen is er niet gerept over mogelijke degradatie als straf.ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:04:
[...]
Dat is in de media in ieder geval wel gedaan, in het gewraakte interview met Van Oostveen waarvan de Twente fans zeggen dat hij voor zn beurt sprak en de onafhankelijkheid in het geding was.
Er was dan ook geen sprake van degradatie. Hij zei nadrukkelijk dat de licentie in gevaar was, en die is ook afgenomen door de LC.L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:07:
Die uitspraken gingen over de financiën en dat ze houdini en klok nodig hadden om te overleven. Ook toen is er niet gerept over mogelijke degradatie als straf.
Whatever. Vuil spel is niet goed te praten. I'm out.L1nt schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:02:
[...]
Is jou goed recht maar uiteindelijk betreft het een periode van ongeveer 4 jaar en de daders zijn inmiddels weg. Met nieuwe bestuurders kunnen we weer vooruit kijken op een gezonde manier.
Verwijderd
En kunnen wij als supporters daar wat aan doen? Ga lekker huilen bij de KNVB.Misschien kun je net als die PSV supporter Blaak aangifte doen tegen de KVNB.backupdevice schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:55:
[...]
" wij tegen iedereen" is nu zeker het geval ja. Wat een facade. Via de nuances winnen en clubs die de zaken wel op orde hebben verder in de zorgen drukken.
En volgens mij klopt dit niet ...wontcachme schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:47:
[...]
En het grappige is, Twente wist al van de extra lijken toen ze de waarschuwing kregen. Alleen niet vermeld toen....
Ze (= het toenmalige bestuur) wisten dat er mogelijk meer zaken speelden, maar niet precies welke. Hiervoor hadden ze o.a. informatie nodig van inmiddels opgestapte bestuursleden en commissarissen.
Dit klopt ook met het antwoord van de LC destijds, nl. dat er nu echt "schoon schip" gemaakt moest worden.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Op zn zachtst gezegd hadden de supporters ook wel een beetje kritisch mogen zijn op hun eigen club de afgelopen weken en het boetekleed aan kunnen trekken, en de reacties nu ze gewonnen hebben door een juridische Houdini act zijn ook niet allemaal even chique.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:09:
En kunnen wij als supporters daar wat aan doen? Ga lekker huilen bij de KNVB.Misschien kun je net als die PSV supporter Blaak aangifte doen tegen de KVNB.
Mja ok maar met de "afspraak" van 15 december erbij pakkend is het op die manier natuurlijk niet duidelijk dat de LC met deze oplossing zou gaan komen.ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:08:
[...]
Er was dan ook geen sprake van degradatie. Hij zei nadrukkelijk dat de licentie in gevaar was, en die is ook afgenomen door de LC.
En dat is ook nooit duidelijk gecommuniceerd totdat de straf bekent werd.
In het gehele traject zitten gewoon dingen waar je vraagtekens bij kunt zetten.Of die terecht of onterecht zijn zullen we wellicht over tig jaar alsnog te horen krijgen.
Ditph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Op zn zachtst gezegd hadden de supporters ook wel een beetje kritisch mogen zijn op hun eigen club de afgelopen weken en het boetekleed aan kunnen trekken, en de reacties nu ze gewonnen hebben door een juridische Houdini act zijn ook niet allemaal even chique.
heeft de knvb de frauderende manager van fc twente al eens diegaand onderzocht? Misschien weer een goede aanleiding om heel de licentie daar maar eens af te nemen
Dit verhaal is nog niet afgelopen heren, we zijn pas halverwege
Dit verhaal is nog niet afgelopen heren, we zijn pas halverwege
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Waar haal jij vandaan dat de supporters niet kritisch zijn? De meeste supporters verafschuwen deze hele situatie en kunnen het bloed van Munsterman en Van der Laan wel drinken, omdat "onze" mooie club bijna helemaal hebben kapot gemaakt.ph4ge schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:10:
[...]
Op zn zachtst gezegd hadden de supporters ook wel een beetje kritisch mogen zijn op hun eigen club de afgelopen weken en het boetekleed aan kunnen trekken, en de reacties nu ze gewonnen hebben door een juridische Houdini act zijn ook niet allemaal even chique.
De grootste opluchting, en daarmee blijdschap, wat betreft deze uitspraak zit em wat mij betreft niet in het feit of Twente nu volgend seizoen Eredivisie of Eerste Divisie speelt. Het belangrijkste is wat mij betreft dat het dreigende faillissement (for the time being) is afgewend. Sportief gezien zou een seizoen Eerste Divisie natuurlijk jammer zijn, maar daar zouden we wel weer doorheen komen. Financieel gezien is het echter een heel ander verhaal. Sterker nog, ik snapte de uitspraak van de licentiecommissie best wel, maar was desalniettemin woest, omdat dit het einde van mijn club inluidde. Dat deed heel veel pijn. Ook omdat het gevoelsmatig "out of the blue" kwam, omdat de club aan alle schoon-schip voorwaarden voldeed.
En tevens een vrijbrief voor andere clubs met naam. Echt grove straffen komen er niet zolang je, wanneer het misgaat, maar schoon schip wilt maken.
Op basis van het huilie gedrag van de afgelopen anderhalve maand gun ik het de club ook absoluut niet.
Op basis van het huilie gedrag van de afgelopen anderhalve maand gun ik het de club ook absoluut niet.
[ Voor 26% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-06-2016 15:40 ]