Ik geef de Graafschap weinig kans, maar ik snap ze wel. Zo lang het geen negatieve gevolgen heeft voor Twente, wens ik ze alle succes.Terranova schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:00:
Het is nog niet afgelopen dus
http://www.telegraaf.nl/t...tml#voetbal/227/fixtures/
Steam/Discord: Flimovic
http://www.vi.nl/nieuws/d...tspraken-van-oostveen.htm
Wacht dan tenminste even tot het gesprek heeft plaatsgevonden. Bijzonder hoe ze daar de laatste tijd bezig zijn in Zeist.
Het is in ieder geval mooi om te zien dat De Graafschap zegt wat heel voetbalminnend en juridisch Nederland zegt; dat de uitspraak van de BC een farce is. Aangezien de KNVB hier zelf niets meer mee kan doen en de andere clubs niet direct partij zijn is het goed dat De Graafschap hier werk van maakt. Het vonnis van de BC is op allerlei manieren kwetsbaar, het enige probleem is dat het in principe niet mogelijk is om het aan te vechten. Daar zullen ongetwijfeld allerlei juristen van de Graafschap zich over buigen en wellicht toch wat gevonden hebben. Een stap naar de burgerrechter of het CAS behoort tot de mogelijkheden.Flimovic schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:06:
Ik geef de Graafschap weinig kans, maar ik snap ze wel. Zo lang het geen negatieve gevolgen heeft voor Twente, wens ik ze alle succes.
Inderdaad zijn die uitspraken van Van Oostveen weer lekker slim. In principe heeft hij weinig tot niets met de hele zaak FC Twente te maken, daar gaan onafhankelijke commissies over, dus laat hem dan eens zn mond houden.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zou me eigenlijk terugtrekken uit dit topic maar vind het werkelijk stuitend wat die gast uit z'n mond durft te laten komen.PrinsPils schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:20:
Overigens, bij de KNVB laten ze zich weer eens uiterst onhandig uit..
http://www.vi.nl/nieuws/d...tspraken-van-oostveen.htm
Wacht dan tenminste even tot het gesprek heeft plaatsgevonden. Bijzonder hoe ze daar de laatste tijd bezig zijn in Zeist.
Doe gewoon geen uitspraak in het openbaar.
Echt onvoorstelbaar dat men nog niet collectief het vertrouwen in de vent hebben opgezegd. Of zou dat wel netjes binnenkamers gebeuren

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Zelfs als Twente-fan vind ik de uitspraak van de BC een farce. Ben er natuurlijk wel heel blij mee, maar had het nooit verwacht. Dus ik vind het niet onlogisch dat De Graafschap het er niet bij laat zitten. Ik hoop alleen dat het geen negatieve gevolgen voor Twente heeft.ph4ge schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:40:
[...]
Het is in ieder geval mooi om te zien dat De Graafschap zegt wat heel voetbalminnend en juridisch Nederland zegt; dat de uitspraak van de BC een farce is. Aangezien de KNVB hier zelf niets meer mee kan doen en de andere clubs niet direct partij zijn is het goed dat De Graafschap hier werk van maakt. Het vonnis van de BC is op allerlei manieren kwetsbaar, het enige probleem is dat het in principe niet mogelijk is om het aan te vechten. Daar zullen ongetwijfeld allerlei juristen van de Graafschap zich over buigen en wellicht toch wat gevonden hebben. Een stap naar de burgerrechter of het CAS behoort tot de mogelijkheden.
Inderdaad zijn die uitspraken van Van Oostveen weer lekker slim. In principe heeft hij weinig tot niets met de hele zaak FC Twente te maken, daar gaan onafhankelijke commissies over, dus laat hem dan eens zn mond houden.
Verder is Bert van Oostveen bijzonder onhandig met zijn uitspraken... Eerst bij Twente, nu weer bij De Graafschap.... Die man heeft de leercurve van een hartpatiënt wiens hart net gestopt is met kloppen... Flatline...
Steam/Discord: Flimovic
http://www.nu.nl/algemeen...ant-kort-geding-knvb.html
Voorlopig nog niet veel informatie, dus ben benieuwd wat hun argumentatie is.
/edit:
Ah al wat meer informatie:
"Gezien het falen van met name de licentiecommissie van de KNVB, vinden wij, samen met onze juristen, dat wij recht hebben op een plek in de Eredivisie", stelt Zuil.
"Het is gezien het licentiereglement normaal gesproken immers ondenkbaar dat er bij een dergelijk vals spel nog een plek bestaat in de Eredivisie. Dat vindt de beroepscommissie van de KNVB zelf ook. De KNVB denkt daar anders over", laat de commercieel directeur [van De Graafschap] weten.
"We gaan nu in een spoed kort geding vragen of de rechter opnieuw naar de gang van zaken wil kijken. We knokken voor onze eigen plek op het hoogste niveau, maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst. Daar is heel voetballend Nederland namelijk de dupe van, dit mag nooit meer gebeuren."
[ Voor 68% gewijzigd door Coocoocachoo op 23-06-2016 16:29 . Reden: nieuwbericht was uitgebreid, even gequote ]
IK had niet anders verwachtCoocoocachoo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:17:
En we gaan weer de rechtszaal in...
http://www.nu.nl/algemeen...ant-kort-geding-knvb.html
Voorlopig nog niet veel informatie, dus ben benieuwd wat hun argumentatie is.
Clubleiding FC Twente in conflict met financiers
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Logisch dat ze elkaar ook niet vertrouwen en misleiden. Je bent nogal een naïeve geldschieter als je denkt dat fc Twente zich alleen richting de KNVB en andere voetbalclubs misdraagt.Question Mark schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 12:32:
En de eerste onenigheid tussen geldschieters en FC Twente is een feit:
Clubleiding FC Twente in conflict met financiers
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dick is niet naïef, maar wil controle hebben. Hij heeft er flink wat geld in zitten en het ligt nogal in z'n aard. Aan de andere kant wil het huidige bestuur natuurlijk "schoon schip" houden en geen invloeden van buitenaf hebben. Vermakelijk dit.ph4ge schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:30:
[...]
Logisch dat ze elkaar ook niet vertrouwen en misleiden. Je bent nogal een naïeve geldschieter als je denkt dat fc Twente zich alleen richting de KNVB en andere voetbalclubs misdraagt.
Dit. En daarnaast zijn dit vaak geldschieters van het type "wie betaalt, bepaalt". Dit worden dus de mensen die het beleid bij Twente gaan bepalen of zich weer terugtrekken. De Twente soap is dus nog zeker niet afgelopenph4ge schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 13:30:
[...]
Logisch dat ze elkaar ook niet vertrouwen en misleiden. Je bent nogal een naïeve geldschieter als je denkt dat fc Twente zich alleen richting de KNVB en andere voetbalclubs misdraagt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
http://www.tubantia.nl/sp...n-onrust-blijft-1.6146004FC Twente kan op 1 juli bij de KNVB aantonen, dat het voldoende geld in kas heeft. Er zijn twee leningsovereenkomsten met Reggeborgh, het investeringsbedrijf van Dik Wessels, van elk vier miljoen euro, gespreid over twee jaar. Bovendien staat een vijftiental ondernemers samen voor 12 miljoen garant.
Dat bevestigt Alexander van der Lof, topman van TKH Holding in Haaksbergen, die de vergadering van sponsoren maandagavond voor zat.
Kritiek
Daarmee kan de club aan de competitie beginnen. Voorbij zijn de problemen echter nog niet, want er is vanuit de ondernemers die de club voorthelpen scherpe kritiek op de raad van commissarissen, die er pas een week zit, en ook op de directie. De raad van commissarissen van FC Twente was maandagavond laat nog in vergadering met de directie over hoe er gereageerd zou moeten worden op de kritiek, die zich toespitst op algemeen directeur Onno Jacobs en de commissarissen Jan Schutrups en Ton Heerts. Of zij in functie blijven, is nog onduidelijk.
FC Twente '65
Zeker is dat Huub Rakhorst, voorzitter van de Stichting FC Twente ’65 die de commissarissen benoemt, aftreedt. Hij vertrekt per 1 juli, maar dat zat volgens woordvoerder Marcel Wendrich al langer in de pen. „Zijn vertrek heeft niets te maken met de huidige situatie en de eventuele wens van de sponsoren die garant staan om een bestuurszetel in de stichting in te nemen.”
En de soap gaat dus verder. Intussen staat dus de gemeente voor €32 miljoen garant, bedrijven/ondernemers voor €12 miljoen en zijn er dus twee leningen afgesloten á €8 miljoen. Ze hadden al een schuld van dik €80 miljoen en die lening moet dus ook nog terugbetaald worden. De selectie zal uitgedund worden, aankopen kunnen niet gehaald worden, want nog steeds categorie 1 en alles moet worden overlegd met de KNVB boven de €30.000 of €50.000 (wat was het ook alweer?). En dan nog moet in september dus categorie 1 afgesloten worden. Gebed zonder einde dit.
Volgens mij valt dit alles mee. Wessels is echt niet gek en stopt niet zomaar alweer 8 miljoen in Fc Twente als ie daar geen heil in ziet. Die vent doet alles in 1e instantie voor z'n eigen portemonnee.me_mrtn schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:17:
Gebed zonder einde dit.
Dik vindt macht nu wat belangrijker. Die oude meuk eruit is wat hij wil, €8 miljoen aan leningen is voor hem wisselgeld. Aan de andere kant, Twente zit nu met bijna €90 miljoen aan kort-/langlopende schulden én moet voor 1 september uit die eerste categorie komen. Dat wordt nu zwaar onderschat, want als dat niet gebeurd, is de licentie alsnog de deur uit. Dus het schip kan dan volgens een paar personen schoon zijn, het ligt nog lang niet veilig in de haven. Geld dat via transfers binnenkomt? Gaat zo de deur weer uit dankzij die schimmige contracten.toolkist schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 21:52:
[...]
Volgens mij valt dit alles mee. Wessels is echt niet gek en stopt niet zomaar alweer 8 miljoen in Fc Twente als ie daar geen heil in ziet. Die vent doet alles in 1e instantie voor z'n eigen portemonnee.
Ik hoop zo dat iemand alsnog die contracten onderzoekt en het naar buiten brengt. Een boete aanvaarden omdat a) de boete verdomde laag is en b) je ook niet de malafide praktijken daarmee naar buiten wilt brengen.
Als al dat Twente-volk wat schreeuwt om banenverlies, dat ook tegen Dik had gezegd, dan hadden er heel wat meer bedrijven onder VolkerWessels nog bestaan.

Daarnaast wordt een vriendje van Wessels voorzitter, dit terwijl de knvb expliciet verboden heeft dat stromannen van financiers een functie bij fct mogen hebben.
Volgens mij willen ze die licentie helemaal niet
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Omdat Dik het gezichtsverlies niet wil lijden van die €1,7 miljoen aan andere BVO's. Dat staat er natuurlijk weer niet bij de Tubantia (blijft toch een beetje van Jopie). Belachelijk natuurlijk dat Dik z'n dikke vinger in de pap kan roeren.alexbl69 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 23:40:
Onno Jacobs weg als directeur: http://www.tubantia.nl/sp...r-bij-fc-twente-1.6149464
Daarnaast wordt een vriendje van Wessels voorzitter, dit terwijl de knvb expliciet verboden heeft dat stromannen van financiers een functie bij fct mogen hebben.
Volgens mij willen ze die licentie helemaal niet
[ Voor 6% gewijzigd door me_mrtn op 29-06-2016 07:22 ]
Ook valt het me toch beetje tegen dat de Graafschap zich toch focust op Twente. Had liever gezien dat ze de KNVB keihard aan zouden pakken.
http://www.omroepgelderla...fschap-kijk-hier-live-mee
Paar argumenten KNVB:
Omroep Gelderland
@OmroepGLD
advocaat KNVB: pot tv-gelden moet niet door 18 maar door 19 worden gedeeld. Dat verstoort begroting clubs
Omroep Gelderland
✔
@OmroepGLD
advocaat KNVB: advocaat #degraafschap heeft geen idee wat er bij komt kijken bij maken ander competitieschema. Dat duurt maanden
Omroep Gelderland
✔
@OmroepGLD
advocaat KNVB verwijst naar reglement: #degraafschap heeft geen recht op schadevergoeding
[ Voor 14% gewijzigd door Japser op 05-07-2016 15:30 ]
Bij ons geen fraude, geen schulden, geen misleiding en geen malversaties
Meest recente indeling. Meneer de advocaat liegt en bedriegt de rechter dus.Categorie 1: FC Den Bosch, De Graafschap, Fortuna Sittard, N.E.C., RKC Waalwijk*, Roda JC, FC Twente en VVV-Venlo.

jouw Twente is toch gered? waarom ga je nu ineens zitten zeiken op De Graafschap.. .terwijl het ook nog eens onzin is wat je zegt (zie persoon hierboven me)L1nt schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:35:
[...]
[...]
Meest recente indeling. Meneer de advocaat liegt en bedriegt de rechter dus.
Koppensneller schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:39:
"Liegt en bedriegt" nog welZou het niet gewoon mogelijk kunnen zijn dat je zonder malversaties, schulden en fraude in Cat. 1 terecht komt?
je komt in Cat 1 vanwege financiële problemen. Dus schuldenTien clubs moeten werken aan financieel herstel en zijn ingedeeld in categorie 1.
Of een operationeel verlies met beperkt kapitaal om dat op te vangen. Je gaat hier een beetje tekeer als een briesende stier, relax.L1nt schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:43:
[...]
[...]
je komt in Cat 1 vanwege financiële problemen. Dus schulden
Dat nu juist een Twente supporter dit gaat roepen is hilarisch...precies ook omdat die club in dat rijtje staat door exact datgene waar jij de Graafschap nu weer van beschuldigd.
Krijg bijna de neiging om alles wat de advocaten van de Graafschap zeggen te steunen, zo kunnen wij uit Cat.1 komen door FC Twente eruit te laten sodemieteren, want meer geld voor ons. Want dit soort belachelijke opmerkingen van Twente kant maken mij best boos.
Jammer...
[ Voor 28% gewijzigd door Japser op 05-07-2016 17:00 ]
jammer dat het punt volledig langs je heen gaat.Japser schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:58:
Was toch niet het punt of wij in Cat.1 zouden zitten? Ik gaf alleen een update over de stand v zaken met betrekking tot kort geding...
Dat nu juist een Twente supporter dit gaat roepen is hilarisch...precies ook omdat die club in dat rijtje staat door exact datgene waar jij de Graafschap nu weer van beschuldigd.
Jammer...
Je komt niet in Cat1 door gezonde financiële boekhouding en je strak aan de regeltjes te houden. Toch beweert de advocaat dat.
Ook weer erg jammer dat men dingen niet los van elkaar kan zien.
Graafchap gaat dit hoe dan ook niet winnen. KNVB was vanaf begin duidelijk. Ze zijn gedegradeerd tenzij.... En aan die tenzij hing geen voorwaarde dat iedereen het er mee eens moest zijn.
Graafschap had het over een andere boeg moeten gooien. Ofwel LC had die afspraak niet aan mogen gaan ofwel moeten honoreren zodat er direct duidelijkheid was. Enige wat de Graafschap deed was wijzen wijzen wijzen.
Dus niet door vage transfers, domme leningen, foute constructies en oplichting of wat dan ook.
Ken je feiten.
(en nee ik ben noch twente nog een de graafschap supporter).
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
I don't have dreams, I have goals!!