Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Mede-auteurs:
  • Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

• Señor Sjon
  • Laatst online: 30-06 16:22

Señor Sjon

Welkom in het Actualiteit, Sport & Politiek (ASP) feedbacktopic.

Wat je hier kwijt kunt:Individuele slotjes staan niet ter discussie. In plaats daarvan kun je met de slotzettende moderator contact opnemen zoals in Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Waarom is [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2012/2013
gesloten en blijft [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 bestaan?

Zoiezo vreemd dat een topic dichtmoet ivm opsplitsing, dat heeft toch niets met de inhoud te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:32

Fiber

Beaches are for storming.

Ze gaan allemaal dicht en kunnen overnieuw starten in het nieuwe forum. Heeft met privacy te maken, het oude NSTM forum was min of meer besloten, het nieuwe ASP forum is open.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 blijft op dit moment nog open omdat er nog geen nieuw topic in ASP staat. Zodra iemand een nieuw topic aanmaakt in ASP kan [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013 ook dicht.

NSTM is een besloten forum dat niet doorzoekbaar is voor zoekmachine's. Omdat wij van mening zijn dat wij dit niet achteraf kunnen aanpassen is besloten dat NSTM over een tijdje op alleen-lezen gaat met een verse start in ASP en FTM.

Zie ook: NSTM wordt FTM en ASP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

- even deze post overgehengeld naar een ander forum -

[ Voor 84% gewijzigd door RaZ op 04-10-2012 14:24 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:04

DDX

Waarom zijn sommige topics dan wel verplaatst ?
edit: ah dat zijn allemaal verkieziengstopics.

[ Voor 33% gewijzigd door DDX op 04-10-2012 22:29 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ik blijf erbij dat de onderverdeling Film, Actualiteit en Politiek had moeten zijn :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Sticky kan wel weg denk ik...: Wat zou jij willen vragen aan Neelie Kroes?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 20:13

nXXt

Carpe omnia

Misschien merkwaardig dat ik hier een aantal maanden na dato pas aan denk, maar wat is eigenlijk de redenering achter het openbaar maken van ASP en FTM?

In principe zijn het extraatjes: waarschijnlijk gaat niemand specifiek op zoek naar Tweakers voor een politieke discussie. Het is mijns inziens meer een discussieplatform voor de users die al op andere wijze op Tweakers terecht zijn gekomen.

Een ander aspect dat mee kan spelen is dat men nu bewust moet zijn van het feit dat het forum publiek toegankelijk is, waar NSTM dat niet was. Afhankelijk van hoe je op het wereldwijde web omgaat met bijvoorbeeld je username, zijn de discussies die je op GoT voert, wellicht inclusief omstreden standpunten, openbaar toegankelijk en terug te voeren op je eigen persoon.

Op persoonlijk vlak zit ik er niet mee en deze post is ook zeker niet als klacht bedoeld, maar ik vraag het me gewoon af. :)

Overigens ook nog de beste wensen voor 2013 en zo :>

[ Voor 4% gewijzigd door nXXt op 01-01-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Het klopt dat de oorspronkelijke opzet was dat de niet technische fora extraatjes waren. Tijden veranderen echter en bezoekers en doelgroep ook. De insteek is daarom ook gewijzigd naar een "publiek, tenzij" reden.

Juist omdat men zich bewust moet zijn van de publieke toegang is er voor gekozen nieuwe fora te openen, met een flinke tijd de link naar de mededeling als alias in het forum waarin duidelijk staat dat de fora publiek zijn. Meer kunnen we denk ik niet doen. Overigens geldt de mogelijke gevoeligheid maar voor een hele kleine minderheid van topics (een klein deel van de politieke/nieuws topics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-06 20:13

nXXt

Carpe omnia

Oké, fair enough :)

Nieuwsgierigheid gestild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ik heb dit forum nu een poosje aangezien, maar ik vind het maar een rare mengelmoes van topics geworden. Ik weet niet of deze indeling nu zo geslaagd is. Topics over politiek zijn toch een ander genre dan topics over sport lijkt me. Even bij mezelf blijvend: het gros van de sport topics interessert me helemaal niets, maar ik politiek en actualiteit hen ik interrese.

Wat was de reden om deze topics op één hoop te gooien?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 13:04
ATS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:48:
Ik heb dit forum nu een poosje aangezien, maar ik vind het maar een rare mengelmoes van topics geworden. Ik weet niet of deze indeling nu zo geslaagd is. Topics over politiek zijn toch een ander genre dan topics over sport lijkt me. Even bij mezelf blijvend: het gros van de sport topics interessert me helemaal niets, maar ik politiek en actualiteit hen ik interrese.

Wat was de reden om deze topics op één hoop te gooien?
De topics zijn niet zozeer op één hoop gegooid met de nieuwe indeling. Met de nieuwe indeling is één hoop (politiek, TV-programma's, actualiteit, films, series, sport, muziek et cetera) gesplitst in twee hopen, zijnde ASP en FTM. Welke indeling die je ook maakt, er zullen voor een ieder altijd meer en minder interessante topics tussen zitten. Ons inziens is de verdeling echter nu beter dan dat deze ten tijde van NSTM was, met name ook in relatie tot de andere fora in SG.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 01:01
Ik vind het te kinderachtig voor woorden hoe er gemodereerd wordt in het voetbaltopic en ik weet zeker dat het ook persoonlijk is want ik schijn een "reputatie" te hebben. Triest! Maar goed, dat mods hun macht misbruiken is niets nieuws op Tweakers. Dat is al jaren zo. Je mag gewoon niks meer zeggen! Alsof we een stel kleuters zijn.

Maar het is gewoon puur persoonlijk, dat weet ik zeker, want alleen mijn reacties worden geknipt. De rest, wat soortgelijk is, wordt niet geknipt en dat is keer op keer zo want ik heb zogenaamd een "reputatie" in het voetbaltopic. Hey, als je niet tegen een beetje mannentaal kan, ga je toch lekker naar een meidenforum? Wat is dat nou voor onzin? En ik heb er tig keer over geklaagd, maar er wordt gewoon niets mee gedaan, wat duidt op vriendjespolitiek, wat ook al jaren niets nieuws is op Tweakers.

Wanneer stopt dit en mag je weer gewoon zeggen wat je wilt zeggen zoals vroeger zonder dat je reactie geknipt wordt? Ik vind het klakkeloos knippen van een reactie ronduit brutaal, onbeschoft en onfatsoenlijk. En ik heb sterk mijn vraagtekens bij de kwaliteiten van bepaalde mods. Wie kiest die gasten eigenlijk uit? Ik ben dit gezeik nu echt meer dan zat en als er niet snel iets gebeurt, onderneem ik zelf actie want ik ben dat kinderachtige gedoe echt spuug en spuugzat.

Ik ben al 13 jaar lid van Tweakers, maar Tweakers is allang Tweakers niet meer. Ik had jullie altijd hoog aangeschreven staan bij vrienden en kennissen, maar dit wordt met de dag minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
chim0 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:54:
Ik vind het te kinderachtig voor woorden hoe er gemodereerd wordt in het voetbaltopic en ik weet zeker dat het ook persoonlijk is want ik schijn een "reputatie" te hebben. Triest! Maar goed, dat mods hun macht misbruiken is niets nieuws op Tweakers. Dat is al jaren zo. Je mag gewoon niks meer zeggen! Alsof we een stel kleuters zijn.

Maar het is gewoon puur persoonlijk, dat weet ik zeker, want alleen mijn reacties worden geknipt. De rest, wat soortgelijk is, wordt niet geknipt en dat is keer op keer zo want ik heb zogenaamd een "reputatie" in het voetbaltopic. Hey, als je niet tegen een beetje mannentaal kan, ga je toch lekker naar een meidenforum? Wat is dat nou voor onzin? En ik heb er tig keer over geklaagd, maar er wordt gewoon niets mee gedaan, wat duidt op vriendjespolitiek, wat ook al jaren niets nieuws is op Tweakers.

Wanneer stopt dit en mag je weer gewoon zeggen wat je wilt zeggen zoals vroeger zonder dat je reactie geknipt wordt? Ik vind het klakkeloos knippen van een reactie ronduit brutaal, onbeschoft en onfatsoenlijk. En ik heb sterk mijn vraagtekens bij de kwaliteiten van bepaalde mods. Wie kiest die gasten eigenlijk uit? Ik ben dit gezeik nu echt meer dan zat en als er niet snel iets gebeurt, onderneem ik zelf actie want ik ben dat kinderachtige gedoe echt spuug en spuugzat.

Ik ben al 13 jaar lid van Tweakers, maar Tweakers is allang Tweakers niet meer. Ik had jullie altijd hoog aangeschreven staan bij vrienden en kennissen, maar dit wordt met de dag minder.
Het bericht chim0 in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013" is weggeknipt omdat het ten eerst niet over voetbal ging (en een verdere offtopic discussie uitlokte) en ten tweede totaal respectloos was. In het topic was het onderwerp van seksuele relaties tussen mensen met een verschillende leeftijd, waarvan één van de twee minderjarig, op gang gekomen via Fer. In het voornoemde bericht was die link echter niet langer aanwezig en was, zoals vermeld, sprake van een totaal gebrek aan respect jegens vrouwen in het algemeen. Voornoemde maat is geen maat waarlangs alleen chim0 wordt gemeten, maar een algemeen toegepaste maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
argro schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:03:
[...]
Het bericht chim0 in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013" is weggeknipt omdat het ten eerst niet over voetbal ging (en een verdere offtopic discussie uitlokte) en ten tweede totaal respectloos was.
Uitlokte??? Weet je wel wat je zegt? Ten eerste ben ik niet degene die erover begon en ten tweede heeft het niets met respect te maken want ik geef gewoon mijn mening. Bovendien hebben mensen hersens gekregen waarmee ze keuzes kunnen maken dus het woord "uitlokken" gaat er bij mij niet in. Je bent een weldenkend mens en je bent er zelf bij dus ga niet mij de schuld geven van dingen die er niet zijn. Jij bent respectloos want jij knipt brutaal en onbeschoft mijn mening weg. Maar we weten allebei dat het persoonlijk is, dus waarom geef je dat niet gewoon toe als je zo'n stoere jonge bent?
In het topic was het onderwerp van seksuele relaties tussen mensen met een verschillende leeftijd, waarvan één van de twee minderjarig, op gang gekomen via Fer. In het voornoemde bericht was die link echter niet langer aanwezig en was, zoals vermeld, sprake van een totaal gebrek aan respect jegens vrouwen in het algemeen. Voornoemde maat is geen maat waarlangs alleen chim0 wordt gemeten, maar een algemeen toegepaste maat.
Lachwekkend! Vrouwen in het algemeen??? Ik geeft mijn mening over de meisjes van tegenwoordig dat ze als ordinaire sletten bij lopen en mijn vriendin vindt dat ook en velen zullen het met me eens zijn. Ik wil je weleens horen als Fer straks met jouw dochter in bed ligt want je hebt totaal geen controle over je kinderen. Maar blijf maar lekker die plaat voor je kop houden. Ga het nieuws maar lezen, het gebeurt dagelijks. Die meisjes vragen er gewoon om, zoals ze erbij lopen jij hebt het over respect??? Als er iemand is die respect heeft voor vrouwen, ben ik het. Ik ben altijd belazerd omdat ik te goed was voor die hoeren door mijn naïviteit maar nu niet meer. Je denkt dat je goed doet bij iemand en ze belazeren je gewoon en dan heb jij het over respect??? En nog maar te zwijgen over de houding en taalgebruik van de meisjes van tegenwoordig. Als dat mijn dochter was, liet ik ze alle hoeken van de kamer zien. Respect.. laat me niet lachen man.

Gast, ik weet niet waar jij vandaan komt (volgens mij e.o.a. commune of zo) maar de meisjes van tegenwoordig hebben alles behalve respect voor ten eerste hun ouders en ten tweede zichzelf want ze lopen erbij als hoeren, hebben een houding van lik m'n reet en taalgebruik waar ik van walg. En ja, dat mag ik vinden. Toen ik 13 was, ben ik nooit met iemand naar bed geweest.

Maar wees eens gewoon een vent en geef gewoon toe dat het persoonlijk is en kom niet zielig moraalriddertje spelen want ik denk dat ik meer heb meegemaakt dan jij.

Maar goed, hoe gaan we dit oplossen? Want ik wil een oplossing. Ik wil gewoon kunnen zeggen wat ik te zeggen heb, zonder dat eoa broekie dat net komt kijken mij een beetje de les gaat lezen.

Ik wil een definitieve oplossing van Tweakers want het is keer op keer hetzelfde liedje.

Respect anno 2013 _O-

Dat je dat woord überhaupt nog durft te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

Sargan

Filmfreak...

Teksten als:
"waarom geef je dat niet gewoon toe als je zo'n stoere jonge bent"?

"Maar blijf maar lekker die plaat voor je kop houden"

"omdat ik te goed was voor die hoeren"

"Gast, ik weet niet waar jij vandaan komt"

"Maar wees eens gewoon een vent en geef gewoon toe dat het persoonlijk is en kom niet zielig moraalriddertje spelen want ik denk dat ik meer heb meegemaakt dan jij."

"maar goed, hoe gaan we dit oplossen? Want ik wil een oplossing. Ik wil gewoon kunnen zeggen wat ik te zeggen heb, zonder dat eoa broekie dat net komt kijken mij een beetje de les gaat lezen."

Geven mijn inziens aan dat jij juist de kleuter bent, op een forum als dit kun je nette bewoordingen gebruiken ipv bovenstaande taal.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sargan schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:43:

Geven mijn inziens aan dat jij juist de kleuter bent, op een forum als dit kun je nette bewoordingen gebruiken ipv bovenstaande taal.
"Een forum als dit"? Serieus? Wat voor forum is dat dan? Want zo super intelligent vind ik veel reacties niet, hoor.

Bovendien praat ik gewoon zoals ik praat en ga ik me niet anders voordoen, zoals velen hier. Ik ga niet praten als e.o.a. nerd om zogenaamd intelligent over te komen want dat heeft niks met elkaar te maken. Waarom denk je dat "bewoording" te maken heeft met kleutergedrag of intelligentie?

Denk je werkelijk dat ik me anders opstel of anders ga praten tegen de koningin dan tegen een vuilnisman? Sterker nog, ik ga netter praten met die vuilnisman en heb meer respect voor hem dan voor de koningin.

Nee, deze meneer weet heel goed wat ik bedoel, dus geef het maar gewoon lekker toe. He? Geef maar toe dat het persoonlijk is, door mijn reacties uit het verleden en mijn zogenaamde "reputatie". Stelletje zachtgekookte eitjes zijn het gewoon.

Respect.. Het gore lef om dat te zeggen tegen mij. Jij weet niks van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online

Sargan

Filmfreak...

Pfffff niks meer aan toe te voegen zeg, jij komt er wel in deze wereld :+ Ga zo door! d:)b

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:39
chim0 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:28:
[...]
Maar goed, hoe gaan we dit oplossen? Want ik wil een oplossing. Ik wil gewoon kunnen zeggen wat ik te zeggen heb, zonder dat eoa broekie dat net komt kijken mij een beetje de les gaat lezen.

Ik wil een definitieve oplossing van Tweakers want het is keer op keer hetzelfde liedje.
Klinkt alsof jij je eigen forum moet oprichten waar jij zelf de regels mag maken. Eén van de regels op Tweakers (waar jij mee akkoord bent gegaan toen je hier een account aanmaakte) is dat je aanwijzingen van de crew opvolgt. Blijkbaar wil je je niet aan die regel houden. Dan lijkt me dus dat je de consequentie daarvan moet aanvaarden en je account moet verwijderen. Of je moet de mensen achter GoT er van kunnen overtuigen dat de regels die voor iedereen gelden en waar je zelf akkoord mee bent gegaan desondanks toch niet op jou van toepassing zijn, maar dat lijkt me een vrij lastige weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Modbreak:Deze discussie kan verder gestaakt worden.

We gaan hier geen onderlinge flamewars starten over wie zich hoe gedraagt, of dient te gedragen, etc.

Graag weer verder met nieuwe zaken mochten die zich voordoen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Verplaatst uit [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2012/2013
Brons schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:39:
Ik heb een aantal posts naar de trashcan verplaatst. Let op de topicwaarschuwing aub.
kan die discussie wel elders plaats vinden? naar mijn idee is die actueel en relevant en daarom uitstekend op zijn plaats binnen dit deel van het forum.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 28-03-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ter verduidelijking: bovenstaande gaat over het nieuws dat de Europese Commissie het over ongeoorloofde staatssteun aan PSV heeft bij de verkoop van de grond van het trainingscomplex. Posts daarover werden verwijderd omdat het tegen de topicwaarschuwing inging.
lateef schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:43:
kan die discussie wel elders plaats vinden? naar mijn idee is die actueel en relevant en daarom uitstekend op zijn plaats binnen dit deel van het forum.
Sprekend als medediscussieerder (niet als mod): het lijkt het me moeilijk, aangezien de clubgevoelens en -haat ervoor zorgen dat de discussie snel ontspoort. Ik krijg het gevoel dat er nogal wat ressentiment ingezet wordt met teksten als "met miljoenen smijten" welke gelijk toegevoegd werd aan de "ongeoorloofde staatssteun" in een weggehaalde post. Je zou dan snel richting een ZT (zero tolerance) moeten gaan, en dat is ook niet ideaal :)

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 28-03-2013 12:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:29
Met Gambieter eens, voor de verandering ;) Zon discussie zal altijd een subjectief en concurrerend tintje hebben. Gaat niet werken tenzij er een mod constant opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 16:10
Toch is het een vrij actueel onderwerp, waarover prima discussie gevoerd zou moeten kunnen worden. Zero tolerance lijkt mij inderdaad wel handig, gezien de ervaringen uit het verleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:39
Die discussie wordt niets anders dan dat de psv-aanhangers 'nietes' roepen (in uitgebreidere bewoordingen) en de aanhangers van andere clubs 'welles' roepen (eveneens in andere bewoordingen). Die discussie is destijds al tot in den treure gevoerd en heeft niets opgeleverd. Er zijn nu geen nieuwe feiten boven tafel gekomen, alleen heeft de Europese Commissie zich in het 'welles'-kamp geschaard. Lijkt me geen reden om die oude koeien verder uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
lateef schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:43:

Die discussie kan absoluut elders plaatsvinden. Maak maar een topic aan zou ik zeggen. Zorg wel voor een goede topicstart en afbakening van de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zekers, ik denk ook dat een apart topic interessant kan zijn, als men zich over de wat kleinzielige clubhaat en -antipathie heen kan zetten. Ik vermoed echter dat het inderdaad een harde hand nodig zal hebben :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik stel ook voor om dat eventuele topic dan algemeen te trekken, en te voorzien van de feiten zoals deze bekend zijn, en niet te beperken tot deze casus, maar alle gevallen van koehandel tussen overheden en sportclubs erin te betrekken.

Er is namelijk veel meer aan de hand dan hier aan de orde komt.

Zoek maar eens naar de omstandigheden waaronder sportclubs moeten verhuizen voor allerlei infrastructurele of vastgoed-projecten, Vinex, etc.

Marktconform? Neen, veel clubs kregen zoveel geld toe, dat nu ten tijde van de vastgoed-, grond- en financiële crisis de overheden op zwart zaad zitten, en de clubs nu het vel over de neus willen halen.

Rondom de HSL-aanleg in Lansingerland en Rotterdam is daarover nogal wat te doen.

En in het betaald voetbal zijn al legio schimmige zaken gaande, en geweest. Eindhoven heeft in de kwestie rondom de grond volledige openheid van zaken gegeven.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
argro schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:12:
[...]
Die discussie kan absoluut elders plaatsvinden. Maak maar een topic aan zou ik zeggen. Zorg wel voor een goede topicstart en afbakening van de discussie.
ik begrijp dat de discussie gevoelig ligt en dat een goede afbakening belangrijk is. maar anderszijds denk ik wel dat zo'n discussie, zeker binnen bepaalde grenzen, hier mogelijk zou moeten zijn. ik zal even broeden over een goede topicstart, wanneer iemand mij voor wilt zijn, feel free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Een eigen topic lijkt mij zeker prima. Het is belangrijk dat het topic dan echt daar over gaat en niet over allemaal randzaken zoals spelerssalarissen. Een goede TS is dan ook noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben bezig met een topic: Staatssteun aan sportclubs en andere commerciele partners

Het staat nu nog op slot zodat ik kan editen (modtools :p ). Mede-auteurs en input welkom, doe maar even via DM of hier :)

Edit: topic is open.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 28-03-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:01
Goed idee :) Een eventuele discussie over de specifieke situatie van PSV is vooral nog interessant als 't inderdaad als definitieve staatssteun wordt bestempeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
gambieter schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:09:
Ik ben bezig met een topic: Staatssteun aan sportclubs en andere commerciele partners

Het staat nu nog op slot zodat ik kan editen (modtools :p ). Mede-auteurs en input welkom, doe maar even via DM of hier :)

Edit: topic is open.
Top d:)b kan ik stoppen met mijn topicstart :) mijn mening volgt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
In hoeverre zit hier momenteel dicussiewaarde in ten opzichte van de dicussies zoals die ten tijde van de deal hebben plaatsgevonden? Nieuwsfeit is dat de EC zich een mening heeft gevormd (een van de vele) en dat gemeente Eindhoven in beroep gaat. Lijkt me dat dit een herhaling van de bekende standpunten wordt. Dit onderwerp wordt pas weer interessant als de EC in hoger beroep gelijk krijgt en dit eventueel gevolgen voor de gemaakte deal gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sempy schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:37:
In hoeverre zit hier momenteel dicussiewaarde in ten opzichte van de dicussies zoals die ten tijde van de deal hebben plaatsgevonden? Nieuwsfeit is dat de EC zich een mening heeft gevormd (een van de vele) en dat gemeente Eindhoven in beroep gaat. Lijkt me dat dit een herhaling van de bekende standpunten wordt. Dit onderwerp wordt pas weer interessant als de EC in hoger beroep gelijk krijgt en dit eventueel gevolgen voor de gemaakte deal gaat krijgen.
De discussiewaarde is dat het juist niet alleen specifiek over PSV dient te gaan, maar meer om de verstrengeling van overheid en bedrijfsleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ik kan wel een steentje bijdragen denk ik, ik ken wel wat gevallen van dubieuze en geldverslindende koehandel waar nu de burger voor mag opdraaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En Ramzzz is nu mede-auteur. Klachten mogen naar hem, complimenten neem ik graag in ontvangst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dit bericht en de volgende 5 berichten zijn verplaatst vanuit Bomaanslag Marathon Boston :)
gambieter schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:23:
Dat moet men met de ASP mods overleggen, maar de twee die ik gisteren per DM heb gesproken waren niet enthousiast ;)
gambieter schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:32:
OK mensen, laten we de HK gebruiken voor dit soort ongein. Speciaal topic waar men zich uit kan leven, zodat ASP en dit topic niet het strijdtoneel worden voor aluhoedjes en aluhoedjesbestrijders:

Aluhoedjes opgelet: het grote Conspiracy Theory topic!
Ik vind die insteek echt heel slecht van die ASP-moderators!
In de HK wordt het een groot dom geouweblaat zonder 'serieus' te kunnen zijn vrees ik :s

[ Voor 84% gewijzigd door gambieter op 25-04-2013 16:11 . Reden: relevante quotes toegevoegd + mbr ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 14:11

Phehistyr

De Epische Lurker

Dit topic heeft anders al heel mooi laten zien dat al die complottheorieën niet veel anders zijn dan "dom geouweblaat". Lijkt me prima in de HK te passen. Jammer alleen dat ik daar nog steeds geen toegang tot heb. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Phehistyr op 25-04-2013 14:33 ]

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:02
CLB schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:28:
Ik vind die insteek echt heel slecht van die ASP-moderators!
In de HK wordt het een groot dom geouweblaat zonder 'serieus' te kunnen zijn vrees ik :s
En het verschil met het geneuzel in dit topic is? :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat een topic in ASP nog enige discussiewaarde kan hebben imho. Ik wil graag 'praten' en 'discussiëren' over 9/11 of over m'n ideeën over Boston. Dat dat niet in dit topic thuishoort begrijp ik, daarom graag een apart topic. Nu is er een topic, maar ASP-mods willen het niet, dus het staat in de HK. Daar vliegen de plaatjes van Boston met gefotoshopte astronauten in het rond met dom gezwets 'het waren de aliens' en hoe gekker, hoe beter.

Dat vind ik een kortzichtig beeld, wat ik jammer vind, want enige discussiewaarde in een HK-topic, uhm nee.

Voor de rest hoort dit hier natuurlijk ook niet echt, I'm out :)

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 25-04-2013 14:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

gambieter schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:32:
OK mensen, laten we de HK gebruiken voor dit soort ongein. Speciaal topic waar men zich uit kan leven, zodat ASP en dit topic niet het strijdtoneel worden voor aluhoedjes en aluhoedjesbestrijders:

Aluhoedjes opgelet: het grote Conspiracy Theory topic!
Je hebt geen toegang tot dit forum :P

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-06 13:33
Cthulhu schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:25:
[...]

Je hebt geen toegang tot dit forum :P
Inderdaad, vind ik dan ook geen gepast gedeelte om het naar te verplaatsen, grotendeels van de mensen heeft geen HK toegang en je sluit er direct ook alleen lezers mee uit ongeacht of het nou waarheid of gelul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Oftewel, topic in ASP of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik vind dat Alu hoedjes gedoe prima in de HK passen en zeker niet in ASP. Maar wellicht is SG een mooi compromis...? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

O dat is ook een hele goede optie ja, beter dan de HK en niet zo zwaar voor ASP... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Als d'r een even flauwe OP komt als ik de HK, mag dat hele aluhoedjes idee een stille dood sterven.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 26-04-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 11:19
OddesE
@Deadsy • 8 oktober 2013 20:10

Mooi dit. Ik geef het op.

kaya.md wordt naar -1 gezet terwijl hij/zij gewoon inhoudelijk reageert. Deadsy levert geen enkele inhoudelijke bijdrage en speelt op de man en krijgt +1 |:(

nieuws: Android-console van Mad Catz komt in november uit voor 250 dollar

check deze discussies waarvan ik de oorzaak ben... tweakers }:O kom en maak deze man groot svp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
johnkessels87 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:24:
OddesE
@Deadsy • 8 oktober 2013 20:10

Mooi dit. Ik geef het op.

kaya.md wordt naar -1 gezet terwijl hij/zij gewoon inhoudelijk reageert. Deadsy levert geen enkele inhoudelijke bijdrage en speelt op de man en krijgt +1 |:(

nieuws: Android-console van Mad Catz komt in november uit voor 250 dollar

check deze discussies waarvan ik de oorzaak ben... tweakers }:O kom en maak deze man groot svp
Waarvan akte, maar wat moeten wij daarmee in het terugkoppelingtopic van ASP? Wij als mods staan voor alle soorten van terugkoppeling open, maar deze variant is mij iets te vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII is daarvoor bedoeld, alhoewel de toonzetting daar niet zal helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528009

Man man man, de jaarlijkse pietendiscussie is weer op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 06:29
Ik zie dat een zeker persoon unbanned is. Worden weer rumoerige tijden in [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2013/2014 verwacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In het licht van (het op zich niet verrassende bericht http://www.who.int/mediac...eases/2014/amr-report/en/ is het terughalen van Resistentie bacteriën tegen antibiotica is zorgelijk voor verdere discussie op zich wel interessant zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294759

Verplaatst uit Malaysia Airlines vlucht MH17 neergestort in Oekraïne
gambieter schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:37:
Modbreak:Mensen, dit topic is niet bedoeld om de algemene situatie in Oekraine te bespreken, daar is Opstand in Oekraïne voor.
Gambieter: Gezien de situatie rondom de MH17 ramp afhankelijk is van de verdere ontwikkelingen in Okraine, ontkom je er niet aan om deze ook te bespreken. Sterker nog: De MH17 ramp is het gevolg van deze ontwikkelingen. Of je het nu wilt of niet.

Het is complexer dan men denkt, zelfs van het perspectief vanuit Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 27-07-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 294759 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:42:
Gambieter: Gezien de situatie rondom de MH17 ramp afhankelijk is van de verdere ontwikkelingen in Okraine, ontkom je er niet aan om deze ook te bespreken. Sterker nog: De MH17 ramp is het gevolg van deze ontwikkelingen. Of je het nu wilt of niet.

Het is complexer dan men denkt, zelfs van het perspectief vanuit Nederland.
Men mag het meenemen als het specifiek om MH17 gaat. Maar niet algemeen gaan zoals men wel aan het doen was :)

Ik heb het naar dit topic verplaatst omdat het niet de bedoeling is moderatie in het topic te bespreken.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 27-07-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wat is de reden dat [Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2014/2015 dicht zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Moet haast wel per ongeluk zijn gegaan? Ik heb het vinkje weer op open gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ben er niet aangeweest. :p

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:50
Zoals gevraagd om feedback, het motogp topic mag van mij per seizoen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jammer, Zwarte Piet infotopic ook op slot. Ik ben nieuw bij de discussie en ik zie:

- Oude topic was ontspoord en veel woede
- (Aanvankelijk dacht ik dat die van 2013 was)
- Ik probeer het opnieuw, minus de zwarte piet discussie zelf, maar meer over discussie over de discussie
- Gaat goed, informatief, lief
- "we hadden de hele Zwarte Piet discussie niet gehad als men zich tot de feiten had beperkt."

Toch wordt het ook gesloten vanwege een vermoeden. Vind ik jammer. (Ik ben verrast waarschijnlijk omdat ik het vorige topic niet actief heb meegemaakt, dus vergeef mijn naïeve houding.)

De sluitpost van Señor Sjon geeft een fantastische samenvatting van het vorige topic, en is wat mij betreft een goede bijdragende post die een ieder had kunnen maken. Maar dan zonder het topic te sluiten.

Dat een topic als dit niet kan bestaan in een forum met "actualteit" in de beschrijving, juist nu, is frustrerend. De discussie is hard en zeer actueel, maar de discussie de mond snoeren is niet de oplossing. Zouden ze eens met [insert iets met voor- en tegenstanders, zoals homosexualiteit] moeten doen.

Ik weet niet of dit technisch mogelijk is (en zo niet dan zou het geïmplementeerd moeten worden), maar je zou eigenlijk gewoon een waarschuwing moeten zetten: Zero tolerance wat betreft onaardigheid en een ieder die zich niet fatsoenlijk gedraagt simply blokkeren van dat topic. Niet meteen het hele topic sluiten. O+

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 17-11-2014 17:33 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het probleem is vaak dat dit soort topics zwaar op moderatie leunen om in rechte banen te blijven. Nu de zwarte pietendiscussie vanwege de intocht weer oplaait, ontkom je er niet aan dat de actualiteit ook in een nieuw topic uitgevochten gaat worden.

Ik zal ook even de rest van de GC-crew inseinen voor hun mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deels als user, deels als GC-moderator. Een insteek als:
Wel discussie over waarom alléén Nederland wordt getarget in de wereldwijde "Why the dutch love racism" campagne terwijl deze traditie soortgelijke vormen aanneemt in meerdere landen.
is kansloos. Het is een uitnodiging voor de personen die het eerdere topic verknalden om gewoon verder te gaan met dat gedrag (ph4ge in "Zwarte Piet referenties gezocht" is imo een goed voorbeeld van hoe het niet moet, niet informatief, niet lief, maar beschuldigend en eenzijdig). Uberhaupt is je insteek al niet echt neutraal, want je wilt bronnen die de visie in het buitenland weerleggen, maar wie weet zitten de Nederlanders toch fout.

Bronnen zoeken, moet geen probleem zijn, maar dit is niet het moment daar de zelfbeheersing in de maatschappij vergelijkbaar is met de zelfbeheersing bij teveel users. Dan wordt het zoals Senor Sjon hierboven al zegt een topic waar veel in gemodereerd moet worden, en het niet een "simpele" moderatie is zoals in sommige andere forums, omdat het om intentie en toon gaat.

Er staan in het oude ZP-topic trouwens meerdere bronnen, die kan je toch door Google Translate gooien? :)

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 17-11-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@gambieter die eerste paragraaf vind ik ook een goede post voor in dat topic. Het is ook niet zo dat ik mijn topicstart 100% juridisch correct verwoord heb, maar jouw mening hierover is mi wel discutabel.

Maargoed, ik ga hier ook niet teveel moeite in steken. Jullie hebben de ervaring. Niemand heeft zin om een stormlooptopic te babysitten, en het is jammer dat het nodig is.

Daarbij, en slechts rakelings relevant, ik loop ook al een tijdje mee en ik vind het jammer dat er eens per x relevante en populaire topics gesloten moeten worden omdat een aantal mensen het voor de rest verpest omdat hun toon verbittert. GoT wordt steeds groter en dit zal steeds vaker voorkomen. Het is een beetje ouderwets dat zo'n topic in zijn geheel op slot moet; dat niet gewoon de 'rotte appels', if you will, geblokt kunnen worden waardoor alléén zíj een read-only variant van het topic te zien krijgen.

Nog moderner zou het zijn als je gebruikers met een bepaalde hoeveelheid karma (en desnoods een verklaring van gedrag van een moderator) moderator van hun eigen topic laat worden. Natuurlijk zijn er mensen die die status niet aankunnen, maar er zijn nog veel meer die dat prima kunnen, waardoor moderators flink ontzien worden.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Over zelf modereren: dat wordt dan heel snel een meningmoderatie gebeuren, dat zie je ook op de FP; en dan moet je de zelfmoderator gaan controleren. Niet echt een verbetering ;) . En ja, wij vinden het ook jammer dat sommige topics niet lukken.

Ik vind het idee van een vinkje bij users kunnen zetten dat ze alleen in een specifiek topic op read-only worden gezet wel interessant, maar ook gevaarlijk. Ik weet niet of ik altijd de zelfbeheersing zou hebben bij bepaalde recidivisten ( :p ).

Momenteel hebben de meeste moderators geen banrechten, en is er een discussie nodig/mogelijk waar we dus uit moeten leggen waarom iemand geband moet worden. Dat zou dan hier ook moeten, maar goed, ik denk dat als iemand zich in 1 discussie niet kan gedragen, die persoon in de banperiode ook niet zo nodig elders wel moet kunnen posten. Maar goed, dat is meer iets voor een Mooie Features topic :)

Je zou even met de HK-mods kunnen overleggen of het in de HK kan. Lang niet alle slechte discussieerders hebben HK-XS, waarmee je een schifting krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 17-11-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-06 06:14
gambieter schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:30:
Deels als user, deels als GC-moderator. Een insteek als:

[...]

is kansloos. Het is een uitnodiging voor de personen die het eerdere topic verknalden om gewoon verder te gaan met dat gedrag (ph4ge in "Zwarte Piet referenties gezocht" is imo een goed voorbeeld van hoe het niet moet, niet informatief, niet lief, maar beschuldigend en eenzijdig). Uberhaupt is je insteek al niet echt neutraal, want je wilt bronnen die de visie in het buitenland weerleggen, maar wie weet zitten de Nederlanders toch fout.

Bronnen zoeken, moet geen probleem zijn, maar dit is niet het moment daar de zelfbeheersing in de maatschappij vergelijkbaar is met de zelfbeheersing bij teveel users. Dan wordt het zoals Senor Sjon hierboven al zegt een topic waar veel in gemodereerd moet worden, en het niet een "simpele" moderatie is zoals in sommige andere forums, omdat het om intentie en toon gaat.

Er staan in het oude ZP-topic trouwens meerdere bronnen, die kan je toch door Google Translate gooien? :)
Wat is er nou weer mis met mijn post? Ik link naar een onafhankelijk onderzoek en merk gewoon in nette bewoording op dat de buitenlandse media en organisaties in eerste instantie zijn benaderd door de tegenstanders. Dat is gewoon zo.

Het is ook gewoon zo dat de discussie gebaseerd is op emotie. We hebben tegenstanders die al dan niet terecht iets negatiefs ervaren en daar naar handelen. Vervolgens is het logisch dat als je provoceert, je niet aan de regels houdt, mensen uitscheldt, bedreigt en zelfs kinderen mishandeld dat er ook een emotionele tegenreactie komt. Zeker als de kleine geweldadige minderheid nog zijn zin krijgt ook, en dan nog niet tevreden is.

Als die emoties er niet zouden zijn zouden we geen of hele anderediscussie gehad hebben. Met die opmerking is niets mis, als dat al niet meer kan...

Ik vind het belangrijk dat dit besproken wordt op een forum wat niveau Geenstijl ontstijgt. Er zijn maar weinig plekken waar dat kan dus het zou jammer zijn als Tweakers voor de politiek correcte oplossing kiest en een van de belangrijkste maatschappelijke discussiepunten dood wil zwijgen. Juist als wij redelijke mensen geen dialoog meer voeren zal de luidruchtige geweldadige minderheid zijn zin krijgen.

Liever hier een discussie tussen redelijke mensen dan die idiote opmerkingen die we op FB voorbij zien komen. Waar ik bedreigt wordt omdat ik een foto van mezelf als Zwarte Piet plaats en waar het Nederlands elftal geen foto kan plaatsen zonder dat ze voor aap worden uitgemaakt. Het houdt echt niet op als jullie het negeren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoals Ramzzz al zegt in zijn sluitmessage:
Een aantal reageerders hier heeft een dusdanig agressieve toonzetting ontwikkeld, dat dit topic niet levensvatbaar meer lijkt.
Dat maakt een topic kansloos. De toonzetting zal gewoon anders moeten om een topic levensvatbaar te houden. Of dit een belangrijk maatschappelijk discussiepunt is, of meer een onbelangrijk iets waar aan beide kanten agressieve mensen over de rug van de kinderen proberen hun zin door te drijven, tja. Maar jezelf aan de redelijke kant zetten is niet te rijmen met de insteek die je in Zwarte Piet... en in de gelinkte post liet zien, omdat je gewoon de draad oppakte uit het oude topic. Ik vermoed echter dat het in ieder geval niet zal helpen om een nieuw topic voor elkaar te krijgen (een beslissing die bij de ASP mods ligt).

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 17-11-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Mijn waarschuwing voor het ontwrichtende effect wat de anti-Pieten oproepen werd dan wel geframed als zijnde agressief, maar was dat geen zins. Het is een valide argument gebleken gezien de meer dan 100 arrestaties die van het weekend gedaan zijn. Vandaag weer een meisje mishandeld omdat ze Zwarte Piet was. Dat is het gevolg van deze discussie en het feit dat de discussie wordt gedomineerd door een stel radicalen en werk je alleen maar in de hand door de redelijke mensen aan beide kanten geen kans te geven om met elkaar te discussiëren. De Quincy's van deze wereld krijgen hun podium wel.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 17-11-2014 22:20 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ph4ge schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:18:
Mijn waarschuwing voor het ontwrichtende effect wat de anti-Pieten oproepen
Daar ga je weer. Dat is dus nu juist het probleem, het is niet eenzijdig, maar je blijft dat wel verkondigen en dat verpest discussies. Met die insteek gaat het er gewoon niet komen. Zelfs op een plek waar het niet over Zwarte Piet gaat, ga je dat toch doen, veel beter kun je het probleem niet laten zien.

Maar goed, het laatste woord is aan de ASP-mods. Ik heb mijn zegje gedaan :) .

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 17-11-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het punt is, is dat zo'n topic hevig gemodereerd moet worden. Het is een verhitte maatschappelijke discussie die het slechtste in beide kampen omhoog doet borrelen. De discussie was in 2013 al in rondjes aan het gaan, daar kwam het 2014 gedeelte in dat topic nog eens bij, met wederom meer rondjes dan oval racen. Uiteindelijk werd naar gelang de tijd vorderde de sfeer steeds grimmiger, ook met toevoeging van juridische uitspraken etc.

Vooralsnog zie ik dus alleen een herhaling van zetten ontstaan met aangevuld wat nieuwssnippets waar weer hevige reacties op zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
gambieter schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:24:
[...]

Daar ga je weer. Dat is dus nu juist het probleem, het is niet eenzijdig, maar je blijft dat wel verkondigen en dat verpest discussies. Met die insteek gaat het er gewoon niet komen. Zelfs op een plek waar het niet over Zwarte Piet gaat, ga je dat toch doen, veel beter kun je het probleem niet laten zien.

Maar goed, het laatste woord is aan de ASP-mods. Ik heb mijn zegje gedaan :) .
Dus als ik het goed begrijp mag je geen argumenten tegen de anti-Pieten aandragen, want dan ben je eenzijdig bezig? Laat een ander maar aandragen waarom ik er naast zit ipv dat ik monddood wordt gemaakt, daar is een topic voor nodig. Jet is gewoon een feit dat we twee jaar terug geen arrestaties nodig hadden, vorig jaar een paar en nu meer dan 100. Tot vorig jaar werd er nooit iemand mishandeld die Sinterklaas vierde. Voel je vrij om uit te leggen hoe dat niet komt door wat de anti-Pieten hebben losgemaakt, want daar lijkt het wel op.

Het is gewoon een valide argument dat je mensen niet overtuigt met geweld, rechtszaken en bedreigingen. Waarom zou je dat niet mogen zeggen? Dat MOET juist gezegd. Met een geleidelijke low profile lobby waren ze veel verder gekomen. Op deze wijze creëer je juist een voedingsbodem voor racisme. Je kan niet claimen bang te zijn dat mensen een negatief beeld van zwarte mensen door Zwarte Piet krijgen en ondertussen met agressie de intocht verstoren.

Dat geldt net zo goed andersom. Je kan een figuur als Wilders geen beter podium geven dan een stel 'agressieve buitenlanders' en 'elitaire subsidietrekkers' die er gezamenlijk op uit zijn om een millennia oude traditie kapot te maken. En daar ben ik juist zo bang voor. Wie mij een beetje kent weet dat ik behoorlijk links en progressief ben, fel tegenstander van Wilders en co en een overtuigde voorstander van globalisatie en de multiculturele samenleving. Het effect wat door de anti-Pieten wordt bereikt vind ik verschrikkelijk, dat moet besproken worden. Anders zijn straks alleen nog maar Geert en Quincy aan het woord en hebben onze kinderen een trauma ipv een fijne herinnering.

Probeer het anders eens in april, want het lijkt er op dat geen andere media dit wil oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nieuwschierig: Kan zo'n topic in de HK wel? Ik bedoel, met een waarschuwing dat het niet gemoderate wordt en dat je belabberde kwaliteit kunt verwachten?

Ik bedoel, door de onaardigheid heen vind ik de discussie toch interessant, ookal gaan enkelen op de verbale vuist. Het is net als het grappige plaatjes topic. Als je van die Angry Chickens plaatjes tegenkomt scroll je er gewoon overheen, want je houdt het posten van ongrappige plaatjes toch niet tegen.

edit:
Disclaimer: In die laatste zin presenteerde ik bewust een mening in de vorm van een feit bij wijze van grapje.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sando schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:54:
Nieuwschierig: Kan zo'n topic in de HK wel? Ik bedoel, met een waarschuwing dat het niet gemoderate wordt en dat je belabberde kwaliteit kunt verwachten?
De HK is niet moderatievrij, hoor ;) . Maar het voordeel is dat er toch een andere sfeer en een minder uitgebreid publiek is, wat zijn voordelen kan hebben. De beste manier om daar achter te komen is contact opnemen met een HK moderator, of met Rukapul as General Chat-admin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
ph4ge schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:58:
[...]

Dus als ik het goed begrijp mag je geen argumenten tegen de anti-Pieten aandragen, want dan ben je eenzijdig bezig? Laat een ander maar aandragen waarom ik er naast zit ipv dat ik monddood wordt gemaakt, daar is een topic voor nodig. Jet is gewoon een feit dat we twee jaar terug geen arrestaties nodig hadden, vorig jaar een paar en nu meer dan 100. Tot vorig jaar werd er nooit iemand mishandeld die Sinterklaas vierde. Voel je vrij om uit te leggen hoe dat niet komt door wat de anti-Pieten hebben losgemaakt, want daar lijkt het wel op.

Het is gewoon een valide argument dat je mensen niet overtuigt met geweld, rechtszaken en bedreigingen. Waarom zou je dat niet mogen zeggen? Dat MOET juist gezegd. Met een geleidelijke low profile lobby waren ze veel verder gekomen. Op deze wijze creëer je juist een voedingsbodem voor racisme. Je kan niet claimen bang te zijn dat mensen een negatief beeld van zwarte mensen door Zwarte Piet krijgen en ondertussen met agressie de intocht verstoren.

Dat geldt net zo goed andersom. Je kan een figuur als Wilders geen beter podium geven dan een stel 'agressieve buitenlanders' en 'elitaire subsidietrekkers' die er gezamenlijk op uit zijn om een millennia oude traditie kapot te maken. En daar ben ik juist zo bang voor. Wie mij een beetje kent weet dat ik behoorlijk links en progressief ben, fel tegenstander van Wilders en co en een overtuigde voorstander van globalisatie en de multiculturele samenleving. Het effect wat door de anti-Pieten wordt bereikt vind ik verschrikkelijk, dat moet besproken worden. Anders zijn straks alleen nog maar Geert en Quincy aan het woord en hebben onze kinderen een trauma ipv een fijne herinnering.

Probeer het anders eens in april, want het lijkt er op dat geen andere media dit wil oppakken.
Je weet wel weer door alles zwaar, zeer zwaar te overdrijven, totaal geen sympathie voor je standpunt op te wekken. Keer op keer.

Mensen die achter Wilders aan marcheren zullen dat ook doen zonder wederom slechte argumenten.

Er is gewoon, net als voor mallotige IS-aanhangers, voor elk slecht standpunt een voedingsbodem.

De Zwarte Piet-topics halen het slechtste in veel discussieerders naar boven, zodanig dat geen zinnig argument ook nog over het voetlicht komt.

En daar ga ik niet 24/7 op zitten modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Omdat je het niet wil horen wil niet zeggen dat het overdreven is. De oorsprong van Zwart Piet ligt aantoonbaar meer dan duizend jaar in het verleden, misschien wel verder maar uit die tijd zijn geen geschreven bronnen.

Het is ook een feit dat al deze geweldsincidenten het feest grote schade aan doen. Een subtiele lobby was de logische weg geweest als je een kleine aanpassing zou willen. Rechtszaken, bedreiginge, beledigen en gewel, ook tegen kinderen, maken het feest kapot. Dat is ook gewoon waa, alalthans voel je vrij om uit te leggen dat het niet zo is. We kunnen zelfs op GoT blijkbaar niet meer over het feest praten, dat zegt op zichzelf al genoeg.

Jammer dat je zelfs in een discussie over een discussie zo emotioneel reageert. Zelfs als ik zou overdrijven is dat geen argument, dat hoort bij een debat. De racisme kaart waar de discussie om draait is op zichzelf al een gigantische overdrijving. Geeft eens te meer aan dat vooraal emoties een rol spelen.

Jammer. Doe het dan over een paar maanden als de emoties bekoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Ongeveer de meest emotioneel reaguurder in het topic verwijt de moderator, die emotie bijzonder goed van ratio kan scheiden, en op basis van ratio het topic heeft gesloten, emotioneel modereren?

Je maakt elke verdere reactie overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ramzzz schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 07:33:
Ongeveer de meest emotioneel reaguurder in het topic verwijt de moderator, die emotie bijzonder goed van ratio kan scheiden, en op basis van ratio het topic heeft gesloten, emotioneel modereren?

Je maakt elke verdere reactie overbodig.
Wat bedoel je met reaguurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

@Ramzzz
Emotie van ratio scheiden heeft zelfs de zeer wijze Dalai Lama moeite mee.
Als er een term gebruikt wordt als 'sympathie voor een standpunt' terwijl er bijvoorbeeld 'bijval' of 'onderkenning' bedoelt wordt is al een indicatie dat het lastig is om emotie van ratio te scheiden.

Dat er kibbelende mensen uit elkaar gehouden moeten worden is logisch. Alleen de manier waarop heeft elk zijn eigen implicatie.

Taalgebruik is zeer belangrijk en het verschil tussen neutraal en niet neutraal taalgebruik kan het verschil beteken tussen de gemoederen sussen of de tegenstelling vergroten.

Als je als moderator mee doet met een discussie en tijdens die discussie ook modereert heb je de mogelijkheid om zaken die niet aansluiten bij je mening dusdanig aan te passen. Dit kan ook onbewust gebeuren.

Tevens is er de mogelijkheid dat tegenstanders geïntimideerd worden en hun verhaal afzwakken om conflicten te vermijden waar ze bij voorbaat al weten dat ze het onderspit delven. Medestanders kunnen zich ook gesterkt voelen om een tandje verder te gaan omdat ze weten dat ze toch niet in de problemen komen.

Aangezien hier vaak discussies ontaarden in conflicten is het aan te raden om te kijken wat er te verbeteren valt zodat er meer rust in de tent komt en er ook minder een leidende hand nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En hoe had je dat in gedachte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Sando schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:54:

Ik bedoel, door de onaardigheid heen vind ik de discussie toch interessant, ookal gaan enkelen op de verbale vuist. Het is net als het grappige plaatjes topic. Als je van die Angry Chickens plaatjes tegenkomt scroll je er gewoon overheen, want je houdt het posten van ongrappige plaatjes toch niet tegen.

edit:
Disclaimer: In die laatste zin presenteerde ik bewust een mening in de vorm van een feit bij wijze van grapje.
Een topic in de HK kan zelfs onder veel zwaardere moderatie staan dan ergens anders op GoT. Juist omdat er meer vrijheid is, hak ik extra hard met mijn botte bijl als het uit de hand loopt. Mensen die zich niet kunnen gedragen horen imo niet thuis in de HK en worden naar het gat van de timmerman verwezen.

Maar ik ga nog even nadenken over een topic in de HK, maar moderatieloos zal het echt niet zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nou goed, nog even snel voor ik aan het werk moet.

Mijn collegae hebben al voldoende uitgelegd waarom er geen topic meer over zwarte piet in ASP gaat komen; in de HK zou er mogelijk ruimte voor die discussie zijn, maar ik sluit me wat dat betreft vooralsnog bij Standeman aan. Als er in de HK een topic van de grond komt gaat daar waarschijnlijk nog strenger gemodereerd worden dan in ASP het geval was, en inderdaad zijn mensen die zich niet kunnen gedragen zo de HK uit. En in de HK wordt meer dan in andere subfora gemodereerd op subjectieve waarden zoals wat de sfeer beïnvloedt, zeker gezien HK-XS een privilege is en geen recht.

Right, deze post is verre van compleet maar ik moet gaan. Ik kijk straks nog wel eens.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Standeman schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:33:
[...]

Maar ik ga nog even nadenken over een topic in de HK, maar moderatieloos zal het echt niet zijn.
Oh dat vind ik uiteraard geen probleem. Ik dacht ik noem de label even als mogelijkheid voor als er consensus is in het sentiment "ik heb geen zin om zo'n topic te moderaten". Want persoonlijk zie ik liever een open topic van lage kwaliteit dan een gesloten topic.

Maar inderdaad,
Mensen die zich niet kunnen gedragen horen imo niet thuis in de HK en worden naar het gat van de timmerman verwezen.
Het verwijderen van HK-toegang komt effectief neer op het sluiten van het topic voor mensen die zich niet kunnen gedragen, en daar kan ik prima mee leven. :)
McGryphon schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:07:
[...]

en inderdaad zijn mensen die zich niet kunnen gedragen zo de HK uit.
Wellicht kan je een dergelijk topic zien als een energiebron om rotte appels mee uit de HK te distilleren. <+:)

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 18-11-2014 23:49 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Sando schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:47:
[...]

Oh dat vind ik uiteraard geen probleem. Ik dacht ik noem de label even als mogelijkheid voor als er consensus is in het sentiment "ik heb geen zin om zo'n topic te moderaten". Want persoonlijk zie ik liever een open topic van lage kwaliteit dan een gesloten topic.

Maar inderdaad,
[...]
Het verwijderen van HK-toegang komt effectief neer op het sluiten van het topic voor mensen die zich niet kunnen gedragen, en daar kan ik prima mee leven. :)

[...]

Wellicht kan je een dergelijk topic zien als een energiebron om rotte appels mee uit de HK te distilleren. <+:)
'Entrapment'. It actually works. :+

Maar de mods zijn nog steeds niet voor, althans die indruk krijg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou in iedergeval niet meer zo'n zin hebben in een dergelijk topic, ook omdat ik zou verwachten dat het inderdaad wat lastig beheersbaar zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
De discussie over ZP is niet zo interessant aangezien die muurvast zat, het achterliggende probleem van de perceptie van tolerantie is dat imho wel, dat zou misschien wel een topic waard kunnen zijn op een later tijdstip.

Overigens over de invloed van moderatoren, ik denk dat die er wel degelijk is, maar het is wel minder dan vroeger. Als je kijkt naar het (verre) verleden van NSTM (het vroegere ASP) dan was er veel meer toegestaan en waren de meningen en discussies ook veel heftiger. In die tijd werden ook moderatoren met een zeer uitgesproken politieke en maatschappelijke mening gerecruiteerd, dus dat versterkte elkaar ook nog eens.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NSTM had dan ook dezelfde voorwaarden als SG en was niet indexeerbaar. Tegenwoordig is dat anders. Anderzijds is een deel van de discussie op internet verplaatst naar de commentsectie van de nieuwssite in kwestie. Ook zijn discussies vaak al eens gevoerd, terwijl ze vroeger relatief nieuw waren online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Dat ASP openbaar was wist ik niet, weer wat geleerd :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Al ruim 2 jaar zelfs. ;)
NSTM wordt FTM en ASP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:22:
Helaas is de oorlog nog niet voorbij, maar we naderen de 10.000 posts. Wie wil er een deel 2 maken met een bijbehorende topicstart? Vrijwilligers kunnen zich melden in het feedback topic.
Ik wil me hier best voor inzetten maar er spelen wat mij betreft wel twee issues.

De eerste is dat ik in deze openlijk anti-Russisch ben (niet anti de Rus als persoon, wel anti het regime en hun rol in dit conflict) en ik uit ervaring weet dat niet iedereen dat is en sommige die visie zelfs verwerpen. Dit met het gevaar dat de TS op zich voer voor discussie en escalatie wordt waarbij dit laatste jammer zou zijn omdat dit topic al zo'n lang leven beschoren is en ook de aandacht verdient die het krijgt. Er zijn nogal wat visies hoe dit conflict tot stand gekomen is en wie hierin wat veroorzaakt heeft. Ook ben ik in dit topic (en in het algemeen) in het verleden aardig uitgesproken met mijn mening geweest, iets wat in het kader van het brengen van actualiteit niet altijd gewenst is misschien.

Verder speelt het volgende waar ik me volledig bij aansluit en wat ik even toelicht door twee quotes van andere 'regulars' in dit topic.
Virtuozzo schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:52:
Misschien tijd voor een nieuwe topic titel. Ongeacht welke kant we uitgaan, het podium is al lang niet meer enkel de Ukraïne. Erger nog, dat land is al lang niet meer dat wat in de weegschaal ligt.

In de coulissen dreigt de naderende confrontatie van keuzes in Frankrijk omtrent de Mistrals, in Hongarije spreekt een president over het omarmen van het Putin-model, in Luxemburg en Montenegro spreken Russische diplomatieke missies ingevuld met vertegenwoordigers van bedrijven met delegaties van verschillende Europese banken, Bulgarije ziet een regering zowel boven als onder tafel zich kapot werken om South Stream te pushen, en ondertussen begint ook in Duitsland weer een volgende ronde van subversie en beïnvloeding: http://www.zeit.de/politi...magazin-verschwoerung-afd

Misschien is het tijd om een vraag te stellen, in het algemeen. Is het geheel van confrontaties en ontwikkelingen een conflict? Kunnen we het afdoen als "business from before" (zoals iemand bij RBS dat stelde)? Of zitten we meteen aan de hele andere kant van de medaille en is het oorlog? Het is hetzelfde, en toch anders. Realpolitik 2.0? Hoe benoem je deze situatie überhaupt - terminologie en definities van weleer blijken niet langer van toepassing.

Toch is het van wezenlijk belang, al klinkt dit misschien even vreemd, om de zaken te benoemen, te classificeren, te definiëren. Zonder dat - en dit is een van de fundamenten van Putin's strategie - zijn mensen door de bank genomen niet in staat om "het" een plaats te geven, en dus ook niet in staat om de situatie aan te pakken.
en
DaniëlWW2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:05:
Misschien kunnen we nu het topic het beste splitsen in de oorlog zelf en de gevolgen voor de relatie EU en Rusland.
Dit conflict is zich aan het verbreden en veel van de posts nu zijn strict genomen of-topic met betrekking tot het Oekraïne conflict al is het relevant in het groter geheel. Ik denk dus dat die uitbreiding van het conflict het gevaar oplevert steeds meer of-topic te gaan in het bespreken ervan onder een niet dekkende titel. Vraagt dat om een uitsplitsing of niet? Zo ja, waarin en hoe definieer je die splitsing? Zo nee, is er een nieuwe titel nodig?

Of zien jullie het liefst gewoon een korte bondige topcistart om op dezelfde voet door te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, de meeste zijn anti Poetin en hebben daar goede redenen voor dus dat lijkt mij geen probleem. Ik heb ook zo mijn eigen redenen om anti Poetin te zijn. Verder zou bij een splitsing van het topic het EU gedeelte vrij simpel van een neutrale TS voorzien kunnen worden. Een paar zinnen en een opsomming van de sancties en wat reacties van leiders voldoet denk ik wel.

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-12-2014 01:51 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb het idee dat opsplitsen niet enkel een versnippering van aandacht zou betekenen, er zou echter ook al snel weer overlapping optreden. Er is niet enkel sprake van het een met invloed op het ander, er is een complex amalgaam van afhankelijkheden, verbanden, ontwikkelingen en interacties. Waar het conflict ooit begon met Rusland's annexatie van de Krim, moeten we echter stellen dat het geen kwestie is van een beperkt conflict wat zich in een doosje laat vatten, maar van een breed conflict met verschillende kanten, zones van aandacht e.d. Dat is zelfs geen kwestie van puur demografie of geografie, of zelfs maar van volkerenrecht of organisatie supranationale instellingen - "an sich" zijn dat allemaal onderwerpen, echter wel telkens weer als onderdeel van het algemene conflict.

Probleem is dat dit conflict zich niet makkelijk laat vatten of benoemen zodat we het in een eigen vakje kunnen zetten. Waar de ontvoering van een grenswachter uit Estland een gebeurtenis buiten de oorspronkelijke crisis was, bleek het echter wel van essentiële waarde voor het grotere conflict. Waar de vlucht van een Nederlands minister naar een Europese functie niet van relevantie leek, bleek ook dat echter weer nauw verbonden met de ontwikkelingen. Zelfs nu het algemene publiek inzicht krijgt in de samenstelling van de nieuwe Navo "flitsmacht" is ook dat weer van relevantie binnen het onderwerp.

Vraag is dan of het verstandig is om de zaken op te splitsen, als de ontwikkelingen de situatie niet enkel verdiepen, maar ook verbreden. Mijn suggestie zou dan ook zijn om juist niet de zaken te splitsen, maar om een algemene insteek te nemen. Kwestie van eerlijkheid, we zitten als geheel van Europese lidstaten met het probleem van een meervoudig, complex en actief conflict met Rusland. Een kwestie als hervorming van - bijvoorbeeld - EEAS in het licht van onvermogen ten aanzien van dit soort nieuwe (oude) soort conflicten is daar net zo onderdeel van als de benoeming van een slimme Italiaanse dame in een positie van interesse, als het volgen van het spoor van lobby van MinBuZa in Minsk als beschietingen in Donetsk of verkiezingen in Moldavië en Bulgarije.

Praktisch probleem is dat we het geen noemer kunnen lijken te geven. Atypisch conflict, het laat zich niet vangen zoals we dat willen - dat blijkt ook wel in hoe moeilijk het is om er mee om te gaan. Als we een heel extern en simplistisch perspectief aannemen, dan zou je kunnen stellen dat het conflict er een van mentaliteit ten aanzien van ordening van samenleving en toepassing van macht is. Je zou ook met recht kunnen spreken van een conflict tussen Europa en Rusland vanuit een terugkeer naar ouder gedachtegoed uit tijden van voor het "Europa" zoals we dat nu kennen. Ook een perceptie van "autocratie" versus "democratie" is niet incorrect. Toch is dit geen atypisch conflict. Het is gewoon iets wat we niet meer kennen, we zijn vergeten dat voorafgaand aan de tijden van gebakkelei zonder continentale oorlog - tegen de prijs van koppelen van afhankelijkheden en een dosis organisatorische chaos - dit soort situaties tussen natie staten standaard waren.

Terug naar een ietwat meer praktische aanpak: ik zou zeggen dat een discussie aangaande opsplitsen of niet eigenlijk weinig tot geen nut heeft totdat we een algemene benoeming kunnen vinden voor het amalgaam van ontwikkelingen verbonden aan het grotere conflict. Doen we dat niet, dan krijg je op zijn minst juist hetzelfde doosje / archief gedrag waar we in deze crisis juist bij hebben gezien dat het ons vermogen tot omgang met dit soort uitdagingen op zijn minst doet vertragen - terwijl het voor de zelf verklaarde tegenstander, zoals dat heet, juist een voordeel is. Of we het nu leuk vinden of niet, we zullen met de situatie om moeten gaan. We kunnen wel proberen om het netjes in doosjes en vakjes te houden, maar laat die neiging nou net een van die zaken zijn welke systematisch contraproductief blijken te zijn.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Opsplitsen lijkt mij ook niet een goed idee. Dat hebben we eerder meegemaakt in het topic rond bijvoorbeeld MH17. Dan is men snel geneigd om crossposts te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Rest de vraag hoe je het wil benoemen. "Rusland versus X" omvat het wel, maar lijkt met nou niet echt passend - ook al komt de trend van expansief revisionisme daar op neer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
'Oorlog in Oekraïne en de Russisch-Westerse verhoudingen'

Dat past nog net :)

Verder zou een topicstart met een chronologische opsomming van de feitelijke gebeurtenissen (protesten Euromaidan, vertrek president, inval Krim, onrust in het oosten, sancties/ruzie tussen westen en Rusland) een goede aanzet zijn voor een neutrale topicstart. De discussie wordt toch voornamelijk gevormd door de (nog komende) gebeurtenissen, dus een echte aanzet voor de discussie is niet nodig (want die is er al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:45:
'Oorlog in Oekraïne en de Russisch-Westerse verhoudingen'

Dat past nog net :)

Verder zou een topicstart met een chronologische opsomming van de feitelijke gebeurtenissen (protesten Euromaidan, vertrek president, inval Krim, onrust in het oosten, sancties/ruzie tussen westen en Rusland) een goede aanzet zijn voor een neutrale topicstart. De discussie wordt toch voornamelijk gevormd door de (nog komende) gebeurtenissen, dus een echte aanzet voor de discussie is niet nodig (want die is er al).
Lijkt me een praktisch voorstel.

Qua topic start kan ik zo'n vorm volgen en het neutraal houden door een wikiaanse opzet (ik weet het ook Wiki is niet neutraal maar het zou genoeg 'common ground' moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar gaat het ook om. De TS hoeft geen opinie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ik zou het omdraaien: "Russisch-Westerse verhoudingen en de Oorlog in de Oekraïne".

Centraal aan het conflict staat immers het eerste, en daar zit ook het toneel - waar het tweede een stuk is wat daar op speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Virtuozzo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:15:
Ik zou het omdraaien: "Russisch-Westerse verhoudingen en de Oorlog in de Oekraïne".

Centraal aan het conflict staat immers het eerste, en daar zit ook het toneel - waar het tweede een stuk is wat daar op speelt.
Prima, als iedereen dat ook vindt kan ik daarmee aan de slag.
Geef me een dagje ofzo en dan kan ik dat wel uit mijn mouw schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Virtuozzo schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:15:

Je hebt gelijk, ik zat al in dubio :)
djengizz schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:21:
[...]

Prima, als iedereen dat ook vindt kan ik daarmee aan de slag.
Geef me een dagje ofzo en dan kan ik dat wel uit mijn mouw schudden.
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morgen, rond deze tijd, suggesties blijven melden aub dan kan ik ze meenemen.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.