Terryb47 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:01:
[...]
vanwaar die pessismisme? Je praat alsof Barcelona niet meer kan voetballen zonder hun of nieuwe versterkingen. het is echt niet het einde van de wereld dat je een mindere fase hebt, geen enkele (succes)ploeg blijft onaantastbaar. In la liga is zowat alleen Real Madrid een echte tegenstander, de meeste andere ploegen zal je nog steeds gewoon weg spelen.
Natuurlijk is het niet zo alsof ze niet meer kunnen voetballen. Echter zijn er nog steeds grote problemen die niet worden opgelost:
- Nieuwe CB is al ruim een jaar nodig, werd tijdelijk 'opgelost' door Alex Song te halen wat totaal niet lukte centraal achterin. Tevens zijn veel opties op het moment onhaalbaar. Thiago Silva gaat hem niet worden, immers weigert PSG de telefoon op te nemen als Barcelona belt (wat zij ook weer doen tegenover United voor Cesc), Marquinhos is gehaald door PSG, Hummels lijkt me een kopie van Pique dus niet complementair . Wat blijft er dan over? Agger, Rami? Nee bedankt. Ik heb dan nog de hoogste pet op van Inigo Martinez, maar er zijn veel mensen die over hem twijfelen. Ben benieuwd, maar er moet in ieder geval een nieuwe CB komen. Bartra mag van mij de plekken erachter innemen met Mascherano, zodat zij de eerste opties achter de CBs zijn.
- Twee ultra-offensieve backs werkt niet goed met alleen Busquets voor de CBs. Jordi Alba is wat mij betreft de #1, dus op rechts zal een ander moeten gaan staan ipv Dani Alves. Of een van de twee zal meer verdedigend werk moeten doen, dat lijkt me dan Alves. Echter is die verdedigend middelmatig, steekt er nu niet echt ver boven uit. Montoya heeft het goed gedaan vorig jaar, maar het is hoogst onzeker of hij het gaat redden.
- Xavi en Puyol zijn 33 en 35, beiden steeds meer last van blessures (Xavi last van achillespees en Puyol heeft sinds start carriere al 36(!!!) blessures gehad). Daar moeten op een goede wijze opvolgers voor komen. Dankzij dramatisch management van Tito Vilanova, Sandro Rosell en Zubizaretta is de ideale opvolger van Xavi weg: Thiago. En bedankt, daar investeer je dan jaren in. Fabregas is niet de speler die in de stijl van Xavi speelt, meer een ACM. En laat dat nu net de positie zijn die in het huidige systeem niet bestaat. oftewel Fabregas, nog steeds een wereldvoetballer imo, wordt niet gebruikt zoals hij gebruikt dient te worden en Thiago is weg. Hou je Sergi Roberto over, leuke speler bij Barca B maar ik heb er weinig vertrouwen in.
- Talentvolle jeugdspelers zijn er in overvloed, maar veel te jong allemaal. Dongou, Samper, Ie zijn nog een paar jaar te jong om iets te kunnen betekenen voor het eerste. Rafinha en Deulofeu zijn uitgeleend, dus achter de huidige basiself zit er qua talent dat lekker minuten kan maken bar weinig, op Tello en Bartra na.
- Nieuwe coach: Veel onzekerheid, maar kan uiteraard zomaar een succes worden. Wellicht ook niet, we gaan het zien.
Mijns inziens zijn Messi, Iniesta, Busquets ed. nog steeds het voetballen dus niet verleerd, maar er moet wel degelijk een heleboel gebeuren. het is mij evident dat Real Madrid dé titelkandidaat #1 is, met twee uitstekende aankopen en een selectie die een stuk meer in balans is.