[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 223 Laatste
Acties:
  • 405.263 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:10
Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2013/05/ANP-23229343-568x385.jpg
Voor de derde maal op rij mag Ajax zich kampioen van Nederland noemen. In een spannend seizoen zag de club uit Amsterdam de concurrenten afhaken en wonnen ze voor de 32ste maal de Eredivisie. De beker kwam in handen van AZ, tevens de eerste prijs voor Gert-Jan Verbeek als trainer. De Johan-Cruijff Schaal, de klassieke seizoensopener, werd gewonnen door PSV. In de Amsterdam Arena werd Ajax met 2-4 verslagen.
Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2013/05/ANP-23214834.jpg
In een vreemd seizoen is Cambuur op de laatste dag gepromoveerd naar de Eredivisie. Concurrent Volendam wist op de laatste speeldag niet te winnen en verspeelde hierdoor de eerste plaats.

Samen met Cambuur is ook Go Ahead Eagles gepromoveerd naar het hoogste niveau.
Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2013/05/juichenderobben-568x368.jpg
De Champions League was deze jaargang een prooi voor Bayern München. De finale werd met 2-1 gewonnen van landgenoot Borussia Dortmund.

Beide clubs bereikten op indrukwekkende wijze de finale. Bayern München schakelde in de halve finale Barcelona uit. Het won over twee wedstrijden met 7-0 van de Catalanen. Borussia schakelde een andere Spaanse club uit, zij wonnen over twee wedstrijden met 4-3 van Real Madrid.

Afbeeldingslocatie: http://www.nrc.nl/wp-content/uploads/2013/05/ANP-23398158-568x406.jpg
Chelsea heeft in Amsterdam de finale van de Europa League gewonnen.

De club uit Londen versloeg Benfica met 1-2 na een late goal van Branislav Ivanovic en nam voor het eerst de UEFA Cup in ontvangst.

Poll: Wie word er kampioen in het komende seizoen?
Ajax
AZ
Feyenoord
PSV
Vitesse
Anders, nl.
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387167&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 22-07-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb even een "l" toegevoegd aan de topictitel, de sport voetba kende ik nog niet :p

Mooi werk, de JC schaal is alweer aanstaande zaterdag, en de competite start alweer in Augustus met dank aan het WK :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 23:29
Heb er echt al enorm veel zin in! Ben echt benieuwd wat PSV kan gaan doen, zou zomaar 4e/5e kunnen worden maar ook goed meedoen om de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Beetje zuur dat de competitie al zo vroeg begint terwijl midden nu net deze week pas vakantie heeft. Moet de eerste wedstrijden missen.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Mooi, nieuw topic! *O*

Mag er trouwens een poll komen in de TS over wie er landskampioen gaat worden? ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Quad op 22-07-2013 16:02 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubske12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-10-2022
TB1989 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:23:
Heb er echt al enorm veel zin in! Ben echt benieuwd wat PSV kan gaan doen, zou zomaar 4e/5e kunnen worden maar ook goed meedoen om de titel.
Heb alle vertrouwen in de combinatie Maher - Depay. Wat een talenten. Als ze zo spelen als tijdens de afscheidswedstrijd van v. Bommel dan komt het wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:08

RBH

Ene kant lekker dat het seizoen zo vroeg begint, maar aan de andere kant baal ik ook enorm dat ik nu de eerste Klassieker moet missen. :(

Anyway; heb er weer zin in! Op naar #33. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ik heb een poll toegevoegd, alleen vermoed ik dat iedereen toch op zijn eigen clubje zal stemmen, een enkeling daargelaten. Op dit moment verwacht ik ook dat Ajax kampioen gaat worden. Dit hangt wel nog af van Eriksen, als die vertrekt leveren ze ontzettend veel kwaliteit in die je niet snel terug koopt, zeker niet in de Eredivisie.

offtopic:
@Gambieter, bedankt, typo gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat Ajax zonder Eriksen nog steeds een veel beter ingespeeld team heeft dan iedere andere club. PSV zou een grote verrassing kunnen zijn maar tot heden is de verdediging niet echt versterkt en is het ook maar de vraag wie nu de doelpunten gaan maken.

Feijenoord deed de afgelopen 2 jaren goed mee maar zodra het woord 'kampioen' in Rotterdam lijkt te klinken worden de prestaties ineens behoorlijk minder.

Vitesse heeft flink ingeleverd evenals Twente, al vind ik beide teams sowieso geen serieuze titelkandidaat.

Samengevat: of Ajax moet zowel de Jong als Eriksen kwijtraken of PSV moet enorm verrassen dit seizoen maar anders wordt titel #33 de meest eenvoudige vanaf de derde ster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ik zie Vitesse, AZ en Twente inderdaad niet zo erg een kampioenskandidaat. De traditionele top-3 lijken ook nu weer de favorieten met Ajax uiteraard als topfavoriet. Mijn club PSV heeft veel wijzigingen ondergaan, onervaren trainer, veel nieuwe spelers...het doet me wel deugd dat het imago probleem en de negativiteit van de afgelopen twee seizoenen in elk geval al lijkt omgeslagen in positivisme, we hebben d'r zin in met zijn allen. Als er een natuurlijke wisselwerking ontstaat tussen de spelers kan PSV verrassen, maar we moeten realistisch zijn en accepteren dat we niet de grote favoriet zullen zijn.

Velen zullen al zeggen dat PSV zich geen illusies moet maken, maar och...04/05 raakten we ook Kezman, Robben, Rommedahl, Waterreus en Hofland kwijt...en daar kregen we allemaal grote onbekenden voor terug, een zekere Heurelho da Silva Gomes, Alex Rodriga Dias da Costa, en DeMarcus Beasley. Denk dat we allemaal nog wel weten hoe dat is afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Aghanim schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:09:
Ik denk dat Ajax zonder Eriksen nog steeds een veel beter ingespeeld team heeft dan iedere andere club. PSV zou een grote verrassing kunnen zijn maar tot heden is de verdediging niet echt versterkt en is het ook maar de vraag wie nu de doelpunten gaan maken.

Feijenoord deed de afgelopen 2 jaren goed mee maar zodra het woord 'kampioen' in Rotterdam lijkt te klinken worden de prestaties ineens behoorlijk minder.

Vitesse heeft flink ingeleverd evenals Twente, al vind ik beide teams sowieso geen serieuze titelkandidaat.

Samengevat: of Ajax moet zowel de Jong als Eriksen kwijtraken of PSV moet enorm verrassen dit seizoen maar anders wordt titel #33 de meest eenvoudige vanaf de derde ster.
Verdediging niet versterkt? Derijck en Bouma weg, Bruma, Arias en Rekik erbij. Alledrie bevallen me tot nu toe goed, maar het vergelijkingsmateriaal is natuurlijk erg zwak. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verbaast me alleen dat Marcelo nog niet naar Barcelona is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 2557 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:56:
Verbaast me alleen dat Marcelo nog niet naar Barcelona is...
Verbaast me dat Eriksen nog niet naar Barcelona is.
Een speler noemt een keer dat zijn droom bij Barcelona spelen is en meteen wordt er geacht dat hij denkt dat aan te kunnen. Beetje kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napo schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:59:
[...]

Verbaast me dat Eriksen nog niet naar Barcelona is.
Een speler noemt een keer dat zijn droom bij Barcelona spelen is en meteen wordt er geacht dat hij denkt dat aan te kunnen. Beetje kort door de bocht.
Weet ik ook wel =) maar het blijft grappig. Ik heb Barry van Galen ook nooit horen zeggen dat het zijn droom was voor Real Madrid te spelen...

Wat Eriksen betreft, ik zou niet weten wat Barca met Eriksen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 2557 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:01:
[...]

Wat Eriksen betreft, ik zou niet weten wat Barca met Eriksen moet.
Eriksen heeft eenzelfde uitgesproken als Marcelo, vandaar de vergelijking ;)
Tijden veranderen en blijft altijd een verschil in persoonlijkheid en uitgesprokenheid. Natuurlijk haalt een Marcelo het niet bij Barcelona maar dat zie ik Eriksen op dit moment ook niet halen.
Blijft een beetje triest dat keer op keer eenzelfde speler belachelijk wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

JanW schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:56:
Ik heb een poll toegevoegd, alleen vermoed ik dat iedereen toch op zijn eigen clubje zal stemmen, een enkeling daargelaten.
Uhu, maar zo kan je ook beetje zien hoe de verhouding zit qua achterban van een club in dit topic :).
Op dit moment verwacht ik ook dat Ajax kampioen gaat worden. Dit hangt wel nog af van Eriksen, als die vertrekt leveren ze ontzettend veel kwaliteit in die je niet snel terug koopt, zeker niet in de Eredivisie.
Niet geheel mee eens, ik denk dat Eriksen wel het verschil kan maken met Ajax in de Champions League, maar in de Eredivisie is het enkel een goede speler die het verschil extra kan benadrukken.
Als hij weg zou gaan zou ik het erg jammer vinden, maar Ajax heeft de mogelijkheden om het op te vangen (intern of aankoop vervanger).

Voor de positie van Eriksen zou je Fisscher ook nog kunnen inzetten, en ik meende dat hij ooit had gezegd dat hij Eriksen graag wilde opvolgen op die positie. Bij zijn vorige club speelde hij ook achter de spits.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 22-07-2013 18:16 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:18
@TS je hebt de openingspost van het vorige topic er nog staan..

Ohnee.. we waren gewoon weer kampioen :o ..

--

Maar ff serieus, als de selecties zo blijven dan ben ik bang dat het niet heel spannend gaat worden om de titel. Maar voor plaats 2 kan het wel leuk worden met Feyenoord en PSV. En natuurlijk welke 'kleine club gaat er verrassen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 08:58
Mijn verwachting/prognose voor dit seizoen:

1. Ajax
2. Vitesse
3. Feyenoord
4. AZ
5. PSV

......

Directe degradatie: Roda JC

Zal wel weer veel reacties uitlokken dat ik met een Ajax-bril kijk maar op basis van de huidige selecties zie ik dit jaar een eenvoudig kampioenschap voor Ajax aankomen, kan natuurlijk nog veranderen zolang de transferperiode nog duurt.

Speelronde 1 :

Ajax	        Roda JC	        3	1
ADO Den Haag	PSV          	0	2
N.E.C.	        FC Groningen	2	2
FC Twente	RKC Waalwijk	1       1
sc Heerenveen	AZ	        2  	0
SC Cambuur	NAC Breda	0	2
FC Utrecht  	Go Ahead Eagles	2	2
Vitesse	        Heracles Almelo	3	1
PEC Zwolle	Feyenoord	1	3

[ Voor 5% gewijzigd door Krukar op 22-07-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Ik zie niet echt waarom Vitesse zo hoog staat bij je. Bony en Van Ginkel weg, lijkt me zeker geen klein punt in Arnhem. Peter Bosz is een goede trainer en denk ook wel dat hij het goed gaat doen, maar het opvangen van die twee spelers zal lastig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Rhapsody

In Metal We Trust

En of Ajax nu fluitend kampioen gaat worden valt ook nog te bezien. Ook als alle spelers nu blijven...

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Denk zelf dat Vitesse er beter op gaat worden met Bony weg, klinkt raar maar het hele elftal was afgestemd op Bony en als hij niet speelde was het meteen een stuk minder. Terwijl ik denk dat de rest van het elftal juist wel goed kan meedoen om de titel. Met Reis op de plek van Bony verwacht ik een sterker en vooral constanter Vitesse dan vorig seizoen.
Verlies van Van Ginkel gaat denk ik behoorlijk goed opgevangen, zo niet beter worden op die positie, met Vejinovic.

@Rhapsody: Ik zou zeggen, maak je eigen voorspelling, dan kunnen we aan het eind van het seizoen zien wie er dichter bij zat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Krukar op 22-07-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:43

Rhapsody

In Metal We Trust

Als Ajacied hoop ik natuurlijk ook dat Ajax kampioen wordt, alleen niet dat het eenvoudig zal gaan. Dat zou overigens wel een keer leuk zijn (voor Ajacieden natuurlijk)(=

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TB1989 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:49:
[...]

Verdediging niet versterkt? Derijck en Bouma weg, Bruma, Arias en Rekik erbij. Alledrie bevallen me tot nu toe goed, maar het vergelijkingsmateriaal is natuurlijk erg zwak. We gaan het zien.
Met alle respect, maar Bruma is nu niet bepaald vergelijkbaar met Alex of Danny Blind achterin, anders was hij niet via Europese top en subtop bij PSV terechtgekomen, en Arias en Rekik zijn net zo goed onbekende spelers als Marcelo en Manolev waren toen ze gekocht werden. Ik zeg niet dat deze spelers eveneens onvoldoende toevoegen maar om nu al te spreken van een per definitie verbeterde verdediging vind ik wat voorbarig.

Heeft Ajax eigenlijk al een nieuwe shirtsponsor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb nog niet gestemd, eerst maar even afwachten wat de transferleegloop opleverd :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Laat Ajax de Johan Cruijff schaal maar verliezen trouwens. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364257

Het allerbelangrijkst voor Feyenoord was dat de groep bij elkaar zou blijven. Tot nu toe lijkt dat te gebeuren. Als er geen rare dingen gebeuren kunnen we nu eindelijk een plaatsje op de Coolsingel reserveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 10:24

ronaldm3

Apple Watch :)

Anoniem: 364257 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:45:
Het allerbelangrijkst voor Feyenoord was dat de groep bij elkaar zou blijven. Tot nu toe lijkt dat te gebeuren. Als er geen rare dingen gebeuren kunnen we nu eindelijk een plaatsje op de Coolsingel reserveren ;)
En zo is dat maar net!

Overigens, Feyenoord moet de eerste wedstrijd van het seizoen tegen Pec zag ik net, ik denk dat dat best nog wel eens een lastige kan gaan worden.

En dan in september? tegen dordrecht voor de KNVB beker.... en dan ook nog ff europa in....

Ik hoop op een mooi seizoen in 010! ;)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 01:00

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Krukar schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:10:
Denk zelf dat Vitesse er beter op gaat worden met Bony weg, klinkt raar maar het hele elftal was afgestemd op Bony en als hij niet speelde was het meteen een stuk minder. Terwijl ik denk dat de rest van het elftal juist wel goed kan meedoen om de titel. Met Reis op de plek van Bony verwacht ik een sterker en vooral constanter Vitesse dan vorig seizoen.
Verlies van Van Ginkel gaat denk ik behoorlijk goed opgevangen, zo niet beter worden op die positie, met Vejinovic.
Veijnovic? Die ken ik niet, maar kan me niet voorstellen dat dat een betere speler is dan van Ginkel. En Bony is net zo belangrijk voor Vitesse als Pelle voor Feyenoord. Zonder Bony is Vitesse hooguit een middenmoter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlotterPower
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-05 23:59

FlotterPower

Boxy Brown

Hoewel Ajax en AZ zaterdag de officiële primeur hebben met een vijfde en zesde man tijdens de wedstrijd om de JC-schaal, heeft Cambuur morgen (of eigenlijk vandaag) de officieuze primeur.

Half 7 begint de oefenwedstrijd tegen Real Mallorca (op EL -of was het fox) live te volgen. Sowieso misschien leuk om te zien voor degenen die weinig van Cambuur hebben gezien de afgelopen jaren en wel benieuwd zijn naar de club en haar selectie. Ik ben er in ieder geval bij, heerlijk zomeravondvoetbal, al zal het niveau met dit weer (nog) niet bijzonder zijn. ;)

I don't want no cake, I want me some pie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Feyenoord zal wel de 'herbstmeister' worden gezien hun programma. Is het alleen nog de vraag of ze hun voorsprong tot het einde van de competitie kunnen behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:41
Anoniem: 343906 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 04:21:
Feyenoord zal wel de 'herbstmeister' worden gezien hun programma. Is het alleen nog de vraag of ze hun voorsprong tot het einde van de competitie kunnen behouden.
Hoogmoed komt voor de val :>

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
ephymerous schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:12:
[...]

'Ajax wordt met twee vingers in de neus kampioen'. Hoogmoed komt voor de val :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
tweaker2010 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:19:
[...]

Veijnovic? Die ken ik niet, maar kan me niet voorstellen dat dat een betere speler is dan van Ginkel. En Bony is net zo belangrijk voor Vitesse als Pelle voor Feyenoord. Zonder Bony is Vitesse hooguit een middenmoter.
Kan wel dat je die niet kent, was voor dit seizoen bekend onder de naam Matic, o.a. voor Ajax, AZ en Utrecht gespeeld en ik vond het altijd wel een heel goede speler. Denk zelf dat hij zeker wel op het niveau van van Ginkel zit, zo niet beter.
De Tijd zal het leren maar Vitesse een middenmoter noemen omdat Bony weg is is imho gewoon kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Quad schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:05:
Laat Ajax de Johan Cruijff schaal maar verliezen trouwens. :Y)
Tja, anders belandt die toch weer onder de bus. ;)

Ik heb nog niet gestemd op de poll. Ik verwacht dat we nog wel wat transfers gaan krijgen voor eind augustus. Feyenoord houdt zich ook nog rustig maar laat wel weten welke spelers hun aandacht hebben, het team van PSV is nog in aanbouw en bij Ajax is ook nog niet zeker of iedereen blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:19
tja, als ik lees dat Arsenal 25M euro over heeft voor de Vrij en Clasie (geen idee in hoeverre 't waar is), dan wordt me alleen maar duidelijk dat over de selecties nog niet zo veel te zeggen is en daardoor voorspellen ook lastig wordt.

Als Feyenoord bijvoorbeeld compleet blijft en z'n aanvallende versterking erbij krijgt, PSV gaat draaien en Ajax geen spelers verliest denk ik dat deze 3 ploegen de top3 uit gaan maken en het heel lang spannend blijft.

Zou ik nu 100 euro in moeten zetten, dan zou 't op Ajax ingezet worden, omdat die in mijn ogen op dit moment de beste papieren hebben, maar 't is nu gewoon lastig inschatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

Dit was de stand van vorig jaar en mijn opmerkingen mbt transfers tot nu toe)
1 Ajax (duidelijk versterkt)
2 PSV (Nieuwe coach + spelers moeten eerst aan elkaar wennen)
3 Feyenoord (alles heel gehouden dus sterker)
4 Vitesse (Vertrek Bony + van Ginkel is aderlating)
5 FC Utrecht (Denk niet dat ze dit kunstje 2x op rij kunnen)
6 FC Twente (opnieuw de krenten verkocht)

Dan wordt mijn voorspelling:
1 Ajax
2 Feyenoord
3 PSV
4 Vitesse
5 Twente
6 AZ

Maar ik probeer ook elke week in de toto 3 wedstrijden goed te voorspellen en daar ben ik ook rampzalig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:32
Krukar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:56:
[...]

Kan wel dat je die niet kent, was voor dit seizoen bekend onder de naam Matic, o.a. voor Ajax, AZ en Utrecht gespeeld en ik vond het altijd wel een heel goede speler. Denk zelf dat hij zeker wel op het niveau van van Ginkel zit, zo niet beter.
De Tijd zal het leren maar Vitesse een middenmoter noemen omdat Bony weg is is imho gewoon kortzichtig.
Bedoel je niet dat hij speelde met zijn voornaam (Marko) achterop zijn shirt? Absoluut een goede speler, maar ook wel iemand met een dikke gebruikershandleiding. Vind hem niet echt een constante speler. Kan bijvoorbeeld de ene week grandioze dingen laten zien en de week erop lukt niets. Meer een speler die een 4 of een 8 haalt dan constant een 6, als je dat zo kunt uitdrukken.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:40

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Anoniem: 387149 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:08:
Dit was de stand van vorig jaar en mijn opmerkingen mbt transfers tot nu toe)
1 Ajax (duidelijk versterkt)
2 PSV (Nieuwe coach + spelers moeten eerst aan elkaar wennen)
3 Feyenoord (alles heel gehouden dus sterker)
4 Vitesse (Vertrek Bony + van Ginkel is aderlating)
5 FC Utrecht (Denk niet dat ze dit kunstje 2x op rij kunnen)
6 FC Twente (opnieuw de krenten verkocht)

Dan wordt mijn voorspelling:
1 Ajax
2 Feyenoord
3 PSV
4 Vitesse
5 Twente
6 AZ

Maar ik probeer ook elke week in de toto 3 wedstrijden goed te voorspellen en daar ben ik ook rampzalig in.
Hoe is Ajax versterkt? Heb ik iets gemist? Van der Hoorn (geen slechte verdediger maar geen verbetering tov vorig jaar), Bojan (een speler die in potentie goed is, maar in de praktijk al jaren niks meer laat zien) en weer wat jonge mennekes zodat Ajax over 2 jaar kan zeggen dat ze 'eigen jeugd' inzetten ;)

Gezien de 'frisse wind' en de duidelijke verbetering in de verdediging (alsof dat moeilijk was ;) )in Eindhoven durf ik wel te stellen dat PSV kampioen kan worden, zeker als Alderweireld weggaat bij Ajax. Ik zou dan ook zeggen:
1 PSV
2 Ajax
3 Feyenoord

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 23-07-2013 10:21 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 23:23
Ik denk juist dat Roda wel eens leuk mee kan doen dit seizoen. Niet zozeer dat ik ze kampioen zie worden, maar ik zou niet verbaasd zijn als zij zich gaan melden voor het linkerrijtje; zij hebben zich met name defensief goed versterkt, hebben nog een lijntje uitstaan naar Cillessen, hebben voorin de altijd scorende Demouge en ik ben wel gecharmeerd van de trainer Brood. Ik zie hen wel voor plaats 8 of 9 meedoen dit jaar. Ook Heerenveen, dat eind vorig seizoen al steeds beter begon te draaien, heeft zich enkel versterkt en is ondanks het verlies van Djuricic over het geheel genomen sterker geworden naar mijn idee, verwacht dat zij ook weer mee gaan doen in de subtop.

Wat betreft het kampioenschap: Ajax heeft zich tot nu toe enkel versterkt en bij Feyenoord is ook de complete kern gebleven tot nu toe, terwijl PSV juist vele wijzigingen heeft ondergaan. Over het hele seizoen genomen denk ik dat, wanneer alles zo blijft zoals het nu is, Ajax kampioen zal worden omdat zij verreweg (kwalitatief) de breedste selectie hebben en Feyenoord en PSV gaan strijden voor de tweede plaats. Op dit moment schat ik Feyenoord daarin hoger in aangezien zij voortbouwen op vorig jaar en het bij PSV nog maar afwachten is of Cocu snel genoeg een geoliede machine kan bouwen van alle nieuwe spelers..
Tomba schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:19:
[...]

Hoe is Ajax versterkt? Heb ik iets gemist? Van der Hoorn (geen slechte verdediger maar geen verbetering tov vorig jaar), Bojan (een speler die in potentie goed is, maar in de praktijk al jaren niks meer laat zien) en weer wat jonge mennekes zodat Ajax over 2 jaar kan zeggen dat ze 'eigen jeugd' inzetten ;)
Van der Hoorn is voor Eredivisie niveau op dit moment gewoon een prima verdediger, ondanks zijn slippertjes bij Jong Oranje (en slechts 20 jaar). Europees is een ander verhaal, maar op dit moment is Alderweireld ook nog niet weg.

En wat betreft Bojan; de topscorer aller tijden van de jeugd van Barcelona, als je dan in de Eredivisie nog geen doelpunten kunt maken.. Nu is dat geen garantie, dat snap ik, maar als zelfs een Frank Demouge bij Roda en een Fred Benson bij Zwolle 10 - 15 doelpunten kunnen maken, dan moet dat Bojan ook lukken lijkt mij. Die jongen is het voetballen vast niet ineens verleerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Jaap. op 23-07-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:56:
[...]

Tja, anders belandt die toch weer onder de bus. ;)
Nee, sinds 2000 is het niet meer voorgekomen dat een JC schaal winnaar ook landskampioen werd :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

JapieTalent schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:24:
[...]

Van der Hoorn is voor Eredivisie niveau op dit moment gewoon een prima verdediger, ondanks zijn slippertjes bij Jong Oranje (en slechts 20 jaar). Europees is een ander verhaal, maar op dit moment is Alderweireld ook nog niet weg.

En wat betreft Bojan; de topscorer aller tijden van de jeugd van Barcelona, als je dan in de Eredivisie nog geen doelpunten kunt maken.. Nu is dat geen garantie, dat snap ik, maar als zelfs een Frank Demouge bij Roda en een Fred Benson bij Zwolle 10 - 15 doelpunten kunnen maken, dan moet dat Bojan ook lukken lijkt mij. Die jongen is het voetballen vast niet ineens verleerd.
Van der Hoorn is zeker een prima verdediger voor ED nivo, al blijft het afwachten of hij daadwerkelijk ook met ruimte in de rug kan spelen. Ik vind hem echter geen verbetering tov de CV's die Ajax al heeft (Alderweireld/Moisander) en als Alderweireld gaat gaat Ajax er dus op achteruit. En vwb Bojan, ik moet het nog zien. Resultaten uit het verleden.... Ik hoop dat hij het goed gaat doen, altijd gecharmeerd geweest van m, maar wat mij betreft zeker geen directe verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tomba schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:33:
En vwb Bojan, ik moet het nog zien. Resultaten uit het verleden.... Ik hoop dat hij het goed gaat doen, altijd gecharmeerd geweest van m, maar wat mij betreft zeker geen directe verbetering.
Er vanuitgaande dat ie met name voor de plek rechtsbuiten gehaald is, is hij echt wel een directe versterking t.o.v. vorig seizoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Inderdaad, Krkic gaat gewoon rechtsbuiten spelen en is wel 3 klassen beter dan een Boerrigter of een Lukoki. Gewoon een directe versterking dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 23-07-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Van der Hoorn is zeker een prima verdediger voor ED nivo, al blijft het afwachten of hij daadwerkelijk ook met ruimte in de rug kan spelen. Ik vind hem echter geen verbetering tov de CV's die Ajax al heeft (Alderweireld/Moisander) en als Alderweireld gaat gaat Ajax er dus op achteruit.
Als Alderweireld weggaat, gaan ze er zeker op achteruit, dat zonder twijfel (al vind ik het verschil kleiner dan vorig jaar toen Vertonghen wegging). Al moet je hem niet vergelijken met Moisander; Ajax gaat uit van een linksbenige verdediger op LCV en een rechtsbenige op RCV. Met andere woorden; Moisander is links en heeft voor die plek concurrentie van Denswil. v/d Hoorn is rechts en moet concurreren met Veltman en Alderweireld. Zeker afwachten, maar ik verwacht eigenlijk dat v/d Hoorn dit seizoen, ook al gaat Alderweireld weg, wissel gaat zijn aangezien Veltman verder is en een prima vervanger van Alderweireld is gebleken vorig jaar.
En vwb Bojan, ik moet het nog zien. Resultaten uit het verleden.... Ik hoop dat hij het goed gaat doen, altijd gecharmeerd geweest van m, maar wat mij betreft zeker geen directe verbetering.
Wat betreft je laatste zin; het is zeker een directe verbetering, want op rechtsbuiten was er niemand op het moment. Lukoki mag vertrekken, Sana en Boerrigter kunnen er ook spelen maar zijn van nature geen rechtsbuitens dus een verbetering is het wel in mijn optiek.

Hoe hij gaat renderen is afwachten inderdaad, maar die goals in de jeugd kreeg hij niet cadeau; hij heeft de kwaliteiten wel. De vraag is in hoeverre deze eruit komen en wat dat betreft ben ik wel optimistisch; gezien het feit dat aanvallers in Nederland relatief veel ruimte krijgen, maar ook door hetgeen ik van hem heb gezien tegen Werder Bremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
TB1989 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:35:
[...]

'Ajax wordt met twee vingers in de neus kampioen'. Hoogmoed komt voor de val :9
Dat heb ik nooit geroepen. Ik acht -mits er niet veel weggaat- Ajax wel kandidaat nummer 1. Ingespeeld team, in de breedte een stuk sterker dan Feyenoord en PSV.

Op welke zender is de JC zaterdag eigenlijk te zien? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

toolkist schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:41:
[...]

Er vanuitgaande dat ie met name voor de plek rechtsbuiten gehaald is, is hij echt wel een directe versterking t.o.v. vorig seizoen
Ik wacht nog even af voor ik dat roep... Ik heb hem al tijden niet meer zien spelen, je weet nooit hoe het in het koppie zit. In potentie was Bojan beter dan Messi (in de Barca jeugd), maar goed... Dat zegt op dit moment helemaal niets. Hoop dat ie t zaterdag direct laat zien!
Krukar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:42:
Inderdaad, Krkic gaat gewoon rechtsbuiten spelen en is wel 3 klassen beter dan een Boerrigter of een Lukoki. Gewoon een directe versterking dus.
Zoals ik al zei, in potentie is ie zeker beter (misschien wel in potentie de beste speler die dit seizoen op de NLse velden speelt), maar voetbal is een raar spelletje. Potentie zegt helemaal niets, zeker niet als het bijzonder kritische Ajax publiek zich tegen hem zou keren als het in het begin niet goed loopt...
JapieTalent schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:44:
[...]

Als Alderweireld weggaat, gaan ze er zeker op achteruit, dat zonder twijfel (al vind ik het verschil kleiner dan vorig jaar toen Vertonghen wegging). Al moet je hem niet vergelijken met Moisander; Ajax gaat uit van een linksbenige verdediger op LCV en een rechtsbenige op RCV. Met andere woorden; Moisander is links en heeft voor die plek concurrentie van Denswil. v/d Hoorn is rechts en moet concurreren met Veltman en Alderweireld. Zeker afwachten, maar ik verwacht eigenlijk dat v/d Hoorn dit seizoen, ook al gaat Alderweireld weg, wissel gaat zijn aangezien Veltman verder is en een prima vervanger van Alderweireld is gebleken vorig jaar.

[...]
Dan zijn we het er dus over eens dat Van der Hoorn (op dit moment) geen directe verbetering is :)
[...]
Wat betreft je laatste zin; het is zeker een directe verbetering, want op rechtsbuiten was er niemand op het moment. Lukoki mag vertrekken, Sana en Boerrigter kunnen er ook spelen maar zijn van nature geen rechtsbuitens dus een verbetering is het wel in mijn optiek.

Hoe hij gaat renderen is afwachten inderdaad, maar die goals in de jeugd kreeg hij niet cadeau; hij heeft de kwaliteiten wel. De vraag is in hoeverre deze eruit komen en wat dat betreft ben ik wel optimistisch; gezien het feit dat aanvallers in Nederland relatief veel ruimte krijgen, maar ook door hetgeen ik van hem heb gezien tegen Werder Bremen.
Daar heb je zeker een punt... Sana was drama (vond ik dan toch) en ondanks dat ik wel gecharmeerd ben van Boerrichter (die deed het in het begin toch écht heel goed!) is het niet lastig om op dit moment vooruitgang te boeken. Laten we het dan houden op; Ajax heeft zich in potentie verbeterd, maar tis nog afwachten. Mocht Alderweireld blijven gaan ze zeker meedoen voor het kampioenschap, maar ik zou er mijn geld niet op durven zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 12:05

Niku

Alagaesii

Rete knap van Ajax dat ze het team bij elkaar hebben weten te houden, gedoodverfde titelkandidaat, al vind ik ze in de breedte niet zo heel veel sterker dan de rest hoor. Vooral de basis 11 moeten het doen. Feyenoord en PSV zijn de belangrijkste concurrenten, Vitesse en Twente acht ik tot nu toe kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
ephymerous schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:50:
SBS 6: http://www.tvgids.tv/tv/johan-cruijff-schaal-az-ajax
Tomba schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:59:
Daar heb je zeker een punt... Sana was drama (vond ik dan toch) en ondanks dat ik wel gecharmeerd ben van Boerrichter (die deed het in het begin toch écht heel goed!) is het niet lastig om op dit moment vooruitgang te boeken. Laten we het dan houden op; Ajax heeft zich in potentie verbeterd, maar tis nog afwachten. Mocht Alderweireld blijven gaan ze zeker meedoen voor het kampioenschap, maar ik zou er mijn geld niet op durven zetten ;)
Ik ben ook zeker gecharmeerd van Boerrigter, alleen niet als rechtsbuiten. Ik vind hem een pure linksbuiten, waar hij zelfs tegen het Nederlands Elftal aanzat voordat hij geblesseerd raakte. Alleen heeft hij op links de pech dat Fisher 1) ontzettend getalenteerd is en 2) dit ook liet zien vorig seizoen. Hij is feitelijk dus gewoon voorbijgestreefd.

Wat je zegt over Sana; hij begon wervelend maar daarna kakte het ontzettend in (bij Ajax zeiden ze dat het kwam door oververmoeidheid). Waar het ook door kwam; hij haalde dat eerste niveau niet meer, maar heeft nu ruim de tijd gehad om topfit te worden. Ik geef hem dit seizoen nog voordeel van de twijfel; haakt hij weer niet aan dan is het jammer, gegokt en verloren..
Niku schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:04:
Rete knap van Ajax dat ze het team bij elkaar hebben weten te houden, gedoodverfde titelkandidaat, al vind ik ze in de breedte niet zo heel veel sterker dan de rest hoor. Vooral de basis 11 moeten het doen. Feyenoord en PSV zijn de belangrijkste concurrenten, Vitesse en Twente acht ik tot nu toe kansloos.
Ik vind Ajax (voor de eredivisie) juist ontzettend sterk in de breedte gezien dat ze jongens als Cillesen, van der Hoorn, Boilesen, Schöne, Boerrigter en Hoessen nog achter de hand hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Jaap. op 23-07-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 09:09

jeka

Support your local club.

Ik denk niet dat Ajax het elftal bij elkaar weet te houden. Ik denk dat de Jong, Eriksen en Alderwiereld nog weg gaan.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

jeka schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:08:
Ik denk niet dat Ajax het elftal bij elkaar weet te houden. Ik denk dat de Jong, Eriksen en Alderwiereld nog weg gaan.
Vooralsnog meldt er zich anders niemand voor De Jong en Eriksen en voor Alderweireld alleen een 'B-ploeg', dus het lijkt er vooralsnog niet op. Overigens denk ik zelf dat Alderweireld het meest gemist zal worden, De Jong ben ik nog nooit kapot van geweest en Eriksen vind ik een goede speler maar snap eigenlijk niet waarom die altijd zo omhoog geschreven wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De Jong heeft niet een uitstraling waar je u tegen zegt, maar wel een enorm belangrijke speler binnen de selectie..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
ephymerous schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:50:
[...]

Dat heb ik nooit geroepen. Ik acht -mits er niet veel weggaat- Ajax wel kandidaat nummer 1. Ingespeeld team, in de breedte een stuk sterker dan Feyenoord en PSV.

Jij niet, anderen wel ;) Ging me er meer om dat dat ook, ondanks dat het best reeel is, wat hoogmoedig overkomt. PSV zou dat ook worden de afgelopen jaren, en dat werden een paar derde plekken en een tweede plek. Wat ik ook al zei eerder; het is echt nog maar afwachten wat PSV gaat doen. Het zal lastig zijn om alles ingespeeld te krijgen en uberhaupt om de bovenste plekken mee te doen, of het kan zomaar bijzonder gemakkelijk gaan. Reuzebenieuwd naar komend jaar, denk zelf dat het echt enorm spannend gaat worden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Quad schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:16:
De Jong heeft niet een uitstraling waar je u tegen zegt, maar wel een enorm belangrijke speler binnen de selectie..
Dat zou zomaar kunnen, ik bekijk hem even naar zijn voetbal kwaliteiten en dan vind ik hem eigenlijk niet goed genoeg :P
TB1989 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:17:
[...]

Jij niet, anderen wel ;) Ging me er meer om dat dat ook, ondanks dat het best reeel is, wat hoogmoedig overkomt. PSV zou dat ook worden de afgelopen jaren, en dat werden een paar derde plekken en een tweede plek. Wat ik ook al zei eerder; het is echt nog maar afwachten wat PSV gaat doen. Het zal lastig zijn om alles ingespeeld te krijgen en uberhaupt om de bovenste plekken mee te doen, of het kan zomaar bijzonder gemakkelijk gaan. Reuzebenieuwd naar komend jaar, denk zelf dat het echt enorm spannend gaat worden _/-\o_
Als ik ga kijken is PSV sowieso er dik op vooruitgegaan qua verdediging, qua middenveld ingeleverd en qua aanval wat gebalanceerder (Matavz/Locadia zijn toch spitsen die aangespeeld moeten worden en Mertens/Lens gaan toch in principe voor eigen succes). Met Cocu/Faber ervoor ipv Advocaat lijkt me ook een big plus. Ik heb dus het gevoel dat PSV er gewoon goed voor staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Tomba schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:24:
[...]

Dat zou zomaar kunnen, ik bekijk hem even naar zijn voetbal kwaliteiten en dan vind ik hem eigenlijk niet goed genoeg :P
Ik ben dat eigenlijk wel met je eens, ondanks dat de persoon de Jong op mij altijd wel nuchter, normaal, verstandig en sympathiek overkomt. Hij werkt hard en heeft echt wel een neusje voor de goal, maar ik zie gewoon geen buitenlandse club waar hij diezelfde toegevoegde waarde gaat hebben..
Als ik ga kijken is PSV sowieso er dik op vooruitgegaan qua verdediging, qua middenveld ingeleverd en qua aanval wat gebalanceerder (Matavz/Locadia zijn toch spitsen die aangespeeld moeten worden en Mertens/Lens gaan toch in principe voor eigen succes). Met Cocu/Faber ervoor ipv Advocaat lijkt me ook een big plus. Ik heb dus het gevoel dat PSV er gewoon goed voor staat :)
PSV staat er naar mijn idee prima voor. De verdediging met Willems, Rekik, Bruma en Zanka (die ik vooralsnog weiger af te schrijven) is in potentie een topverdediging (Arias heb ik wel mijn twijfels over, maar die heb ik ook nog nooit zien spelen), qua middenveld ben ik wel gecharmeerd van Hiljemark en Wijnaldum en met Maher is er gewoon een topper bijgekomen. Schaars vind ik persoonlijk wat minder, maar kan zomaar de regiseur worden. Voorin komt Narsingh natuurlijk weer terug, vind ik Jozefzoon een bijzonder nuttige backup en is Depay natuurlijk een waanzinnig talent.

Wat mij betreft is er voor PSV maar een conditie waarop het mis kan gaan en dat is de vraag hoe snel Cocu en consorten er een geoliede machine van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
JapieTalent schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:35:
is in potentie een topverdediging
Zelfde discussie als over Bojan, alleen dan over een linie. Mijn inziens te jong en onervaren voor een continue hoog niveau. Feyenoord en Ajax (ook zonder Alderweireld) hebben een veel sterkere verdediging.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:50
Niku schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:04:
Ik vind juist dat de breedte van de bank in de belangrijke mate het verschil heeft gemaakt bij Ajax vorig seizoen. In ieder geval tov. Feyenoord en Vitesse. En voorlopig is de selectie alleen maar breder geworden, zo breed zelfs dat ze 2 volwaardige elftallen op kunnen stellen. Als ik de basis elftallen vergelijk denk ik dat bijv. Feyenoord en Ajax aan elkaar gewaagd zijn, maar er hoeft maar 1 speler een pijntje te hebben bij Feyenoord en het is een probleem, als Pelle zn dag niet heeft is het een probleem etc.

Voor mij is Ajax met de huidige selectie de grote favoriet. Ze kunnen een of 2 vertrekkende spelers ook nog makkelijk opvangen, pas als er echt een leegloop is zie ik een probleem maar dat zie ik niet gebeuren. En dan is er een gigantisch budget voor aankopen. PSV is de belangrijkste concurrent, het zal moeten blijken hoe alles op zn plaats valt. Het financiële gat met de rest is ook gewoon onoverbrugbaar op het moment, dat zie ik alleen Vitesse doen maar hoe dat team er straks uit ziet weet niemand. Echt een collectief zal het in ieder geval nooit worden. Ik hoop dat Feyenoord weer best of the rest kan worden, de zwakheden van vorig seizoen zijn niet opgelost (krappe selectie en weinig scorend vermogen). Van Manu verwacht ik veel. Ik zie AZ wel weer aansluiten bij de bovenste plekken, het is pijnlijk maar die hebben flink kunnen investeren waar Feyenoord dat niet kan en dat gat zal wel een stuk kleiner geworden zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Krukar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:56:
[...]

Matic? Dat is een middenvelder die voor Vitesse speelde op huurbasis en tegenwoordig bij Benfica actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
ephymerous schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:59:
[...]

Zelfde discussie als over Bojan, alleen dan over een linie. Mijn inziens te jong en onervaren voor een continue hoog niveau. Feyenoord en Ajax (ook zonder Alderweireld) hebben een veel sterkere verdediging.
Zeker waar. Maar wie weet krijgen Cocu en co de zaak aan het lopen en dan kan een ontwikkeling snel gaan (zie de selectie van Feyenoord die noodgedwongen veel jeugd moesten opstellen, wat niet onverdienstelijk uitpakt).

Ik denk ook dat, in tegensteling tot wat hierboven iemand zei, Alderweireld het minste gemist gaat worden. Het is een prima verdediger hoor, maar naar mijn idee toch een tandje lichter dan Vertonghen en daarnaast heeft Veltman vorig jaar al bewezen Alderweireld prima te kunnen vervangen. Eriksen, of je nu gecharmeerd van hem bent of niet, maar is toch wel de regisseur aangaande het spel van Ajax en heeft bovendien zijn doelpunten en assists meegepakt. Hij gaat denk ik harder worden gemist dan Alderweireld, mochten ze überhaupt vertrekken, wat ik van Eriksen niet denk. Ik bedoel; als je Leverkusen al afwijst blijven er maar een select aantal clubs over, waarvan maar de vraag is of deze uberhaupt op Eriksen zitten te wachten.
Ezequiel schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:25:
[...]

Matic? Dat is een middenvelder die voor Vitesse speelde op huurbasis en tegenwoordig bij Benfica actief is.
Erg goede voetballer, maar inderdaad een totaal andere speler dan Vejinovic (afkomstig van Heracles). Ben vooral benieuwd hoe Vitesse de spitspositie gaat oppaken. Had zelf verwacht dat Havenaar Bony ging opvolgen (gezien de prestaties van Reis vorig seizoen), maargoed nieuwe trainer dus nieuwe kansen..

[ Voor 17% gewijzigd door Jaap. op 23-07-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-06 00:58

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

De top 3 volgens mij voor volgend seizoen

Ajax als kampioen maar:
Dat Eriksen, de Jong en Alderweireld nog niet weg zijn, zegt misschien ook iets over hun niveau. Misschien toch niet de geweldige mensen waar de (sub)top in het buitenland op zitten te wachten. Vooral Eriksen vind ik veel te hoog ingeschat. Natuurlijk hoop ik wel dat als ze weg zouden gaan ajax er een leuke cent op verdient.
Veltman heeft het inderdaad goed gedaan in de paar wedstrijden die die gespeeld heeft. Maar om nu een heel seizoen op zo'n jongen te bouwen, ik weet het niet. Vooral talenten kennen behoorlijke ups en downs. Ik denk wel dat hij er uiteindelijk komt hoor en dat het een talent is wil ik ook zeker niet ontkennen. Ook het veelvuldig inbrengen van talent is zeker de beste manier. Desondanks denk ik gewoon dat ajax kampioen wordt met de huidige selectie op dit moment.

PSV nr 2:

Goed ingekocht denk ik. Alleen ook hier geldt weer hetzelfde, Depay een geweldig talent en zal er vast en zeker komen. Een heel seizoen op deze jongen rekenen is een risico. natuurlijk is weer de enige manier om erachter te komen om ze op te stellen. een fout van een aanvaller is meestal wel een stuk beter op te lossen dan een fout van een verdediger (een mindere wedstrijd kan je je dan wel eens permitteren). De renovatie van psv is misschien nieteens zo slecht. Met de vertrokken spelers lukte het steeds niet, een frisse wind, nieuwe gezichten en nieuwe coach zou tot iets moois kunnen leiden. Dit jaar wel nog te vroeg om kampioen te kunnen worden, al denk ik ook dat cocu het dit seizoen nog aan het draaien krijgt. Potentieel wel een team om de komende jaren kampioen mee te worden.

Feijenoord nr3.
Selectie blijft zoals het er nu naar uitziet compleet. Een leuk team dat ook leuk en aandoenlijk (positief bedoeld) speelt. De werklust straalt er in ieder geval vanaf. Met een of 2 mogelijke nieuwe spelers zal de selectie weer een stukje breder worden en in kracht toenemen. Indien Pelle verkocht wordt zal het echter moeilijk zijn om de doelpunten op te kunnen vangen. Ze gaan tot op het laatst meespelen met de titel denk ik, misschien zit een 2e plaats er ook nog wel in.

Vitesse geef ik even geen plaats. Bony en van Ginkel weg is 50% van de kracht van de selectie weg. Als Bony er niet bij was vielen ze terug tot 70% van Ginkel ook nog weg wordt het 50% minder. Dan kan je dus zomaar in de grijze middenmoot terug vallen. Het oppurtunistiche spel van Bosz zou nog wat kunnen verbloemen. Misschien toch aanhaken bij de substop. Het geldkraantje lijkt in ieder geval verstopt te zitten.

Twente zakt naar mijn gevoel steeds verder weg. Munsterman begint ook steeds meer onzin te verkopen. De selectie blijft min of meer hetzelfde waarbij alleen sterkhouders vertrekken en middelmaat terug komt. Subtop zal denk ik het maximaal haalbare zijn.

AZ heeft zich qua namen goed ingekocht. Prestaties zijn er echter nog niet naar. (ook n.a.v. de reacties van Verbeek) Als hij het weer draaiend krijgt, plekje in de subtop.

Heerenveen mag voor mij gaan verassen. Het loopt allemaal voor geen meter daar in het bestuur van Heerenveen, van Basten lijkt er zich echter weinig van aan te trekken. Aan het einde van vorig seizoen leken de grootste problemen bij het elftal dan ook over. Ik hoop dat ze weer aansluiting gaan vinden bij de subtop.

Onderin Cambuur en RKC, Denk dat roda hoger kan gaan eindigen dan vorig seizoen. Misschien zelfs onderaan het linkerrijtje. Aankopen zijn voor Roda in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Vitesse mag niemand kopen omdat er niet genoeg binnenkomt:

http://www.nusport.nl/voe...g-geen-spelers-kopen.html

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zou je mij uit kunnen leggen waarom je bij de 2 versterkingen van Ajax (Van der Hoorn en Bojan, die je beiden hebt kunnen zien spelen) wel je twijfels hebt maar wel zo stellig beweert dat de verdediging van PSV er dik op vooruit gegaan is? Want hoe ik het zie hebben we hier allemaal (te) weinig gezien van Rekik en Arias om een reëel inschatting te maken van hun kwaliteiten en ik ben erg benieuwd op basis waarvan jij Bruma een directe versterking vindt.

Voor mij heeft PSV nog geen enkele speler gekocht die direct meer waarde toevoegt dan de speler die hij vervangt. Enerzijds omdat Strootman beter is dan Maher en anderzijds omdat de andere spelers allemaal buitenlandse onbekende spelers zijn.

Waarom denk je dat Aldeweireld enorm gemist gaat worden bij een vertrek en de Jong of Eriksen slechts in mindere mate?

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 23-07-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Aghanim schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:50:
Voor mij heeft PSV nog geen enkele speler gekocht die direct meer waarde toevoegt dan de speler die hij vervangt. Enerzijds omdat Strootman beter is dan Maher en anderzijds omdat de andere spelers allemaal buitenlandse onbekende spelers zijn.
Ik denk dat dat het verschil is met de versterkingen van Ajax. PSV vervangt gewoon een aantal hele matige spelers, hun vervangers kunnen haast niet slechter zijn. Of Vd Hoorn tzt Alderwereld kan vervangen is maar de vraag, maar beter dan Bouma ben je al snel.

Vergeet trouwens Zoet vs Waterman niet, dat zal ook een slok op een borrel schelen.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 23-07-2013 14:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Daar ben ik het op zich wel mee eens maar als je praat over 75% vernieuwing in je linie waarvan geen enkele speler zich al bewezen heeft vind ik de conclusie dat het een verbetering is omdat het haast niet slechter kan, toch voorbarig :)

Om dan nog maar niet te spreken over een volledig nieuw basiselftal op het middenveld en de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Voor mij heeft ajax nog geen enkele speler gekocht die direct meerwaarde toevoegt. Bojan heeft de laatste 2 jaar ook maar matig en weinig gespeeld. Invallen bij een barcelona dat geweldig draait is ook even iets anders dan de grote meneer worden bij ajax (jaartje ac milan was ook niet veel anders was hij nog wel een jaar gebleven). Vd Hoorn voegt weinig toe zolang alderweireld er is.

Ik wil hier geen negatieve reacties mee uitlokken maar gearriveerde spelers waarvan je zeker weet dat ze het gaan maken komen niet naar de eredivisie (tenzij op late leeftijd terug komen, dan nog is het de vraag of ze van toegevoegde waarde zijn)

Voor een topclub is elke aangetrokken speler een in potentie zijnde topper. Anders zouden ze wel iemand anders op het oog hebben.

@hierboven, ik ben het uiteraard helemaal eens hoe een bijna geheel nieuw elftal gaat uitpakken voor PSV. Doet niet af dat ik de aankopen van psv gewoon goed vind voor nederlandse begrippen. Bruma heeft ook altijd in jong oranje gespeeld daar zit je ook niet voor niks. In de begin periode bij HSV was het ook niet verkeerd wat hij heeft laten zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Chrosser op 23-07-2013 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bruma heeft wel wat laten zien, al kun je dat van Van der Hoorn natuurlijk ook zeggen, maar Rekik en Arias? Overigens ben ik zelf ook niet per definitie overtuigd van Bojan of van der Hoorn, daarvan moeten we eveneens zien wat ze gaan brengen. Het gaat me er ook niet om wie de beste spelers heeft gekocht maar ik vind het bijzonder dat de aankopen van Ajax in twijfel worden getrokken waar de aankopen van PSV relatief eenvoudig als goed worden bestempeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
En PSG en AS Monaco dan? Ik snap niet veel meer van die FFP op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
Ik ben vaak meer voor Ajax maar denk dat PSV het boven verwachting goed gaat doen. Dat de talenten zich meer van hun beste kant laten zien. Lens en Mertens zijn weg, ok doelpunten maar daarmee ook een paar vervelende egootjes. Dus de teamspirit zal beter worden en de druk is er wat af denk ik.
Az gaat het ook goed doen is mijn idee.

Zelf ben ik aanhanger van Fc Groningen maar daar halen ze een hoop spelers met potentie maar ze hebben volgens mij nog steeds niet door dat er ook mensen moeten zijn die de doelpunten gaan maken, echte koude killers heeft Groningen nodig, voetbal techniek is er genoeg naar mijn mening (voor een club als Groningen).
Dat worden weer schaarse doelpunten vrees ik.
Klinkt mss raar maar in dat opzicht was ik blijer geweest als die slak van een Zeefuik een schop kreeg en Demouge werd gehaald.

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 23-07-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Chrosser schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:29:
Voor mij heeft ajax nog geen enkele speler gekocht die direct meerwaarde toevoegt.
Ik zal even een stukje quoten van een post van mij op de vorige pagina. Ik vind Bojan zeker een directe meerwaarde voor Ajax ten aanzien van vorig jaar, want:

Chrosser schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:29:
Vd Hoorn voegt weinig toe zolang alderweireld er is.
Ik verwacht dat v/d Hoorn ook als Alderweireld weg gaat geen basisplek krijgt, maar dat hij niets toevoegt slaat natuurlijk nergens op. Zijn aanwezigheid zorgt voor een breder scala aan verdedigers waaruit de Boer kan kiezen dus het minste wat hij toevoegt is een stuk concurrentie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

@hierboven. Dat laatste geldt uiteraard ook voor de nieuwe verdedigers t.o.v. de oude verdedigers van psv.

Het stukje wat je had geschreven over bojan had ik nog niet gelezen en klopt uiteraard ook. Of het een geweldenaar wordt en zich makkelijk aanpast aan de hollandse cultuur valt nog te bezien. We kunnen in ieder geval blij zijn dat deze speler naar de eredivisie komt ik ben dan ook benieuwd en hoop het voor hem dat hij wat laat zien dit jaar.

Strootman en Maher kun je niet vergelijken. Strootman is een breker die op het randje van toelaatbaarheid speelt (niets mis mee overigens) in ieder geval veel meer controlerend en leidinggevend. Maher speelt het best op 10 en heeft de fijnere balbehandeling en finesse. Ik zeg niet dat de een beter of slechter is, maar wel allebei totaal verschillend.

Edit: Ik wil er wel aan toevoegen dat psv in de persoon van wijnaldum al een soortgelijke speler heeft. Waar die terecht gaat komen ben ik dan ook benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrosser op 23-07-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-06 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

JanW schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:53:
[...]

Dat ik het niet weet, misschien zitten de stadions wel vol daar en dus meer omzet, bij Vitesse was het vaak nog zeer leeg (wat ik op tv zag iig).

Beckham shirtjes zullen vast heel veel verkocht worden sowieso en Zlatan zal het ook niet slecht doen.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Chrosser schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:04:
@hierboven. Dat laatste geldt uiteraard ook voor de nieuwe verdedigers t.o.v. de oude verdedigers van psv.
Ik heb dan ook een soortgelijk stuk geschreven over de verdedigers van PSV; in potentie zijn deze natuurlijk ook prima, het is alleen de vraag hoe snel Cocu er een geoliede machine van weet te krijgen. Dat dit met 1 nieuwe speler (Bojan) ten opzichte van een bijna compleet nieuw elftal waarschijnlijk sneller gaat is geen rocket science en is waarschijnlijk iedereen met mij eens..

Wat betreft Wijnaldum; ik heb altijd het idee dat hij onder gewaardeerd wordt bij PSV; vorig jaar had hij Toivonen voor zich > raakt geblesseerd waarbij Wijnaldum het meer dan goed opvangt. (Akkoord hij miste ook veel, maar alsnog zijn zijn statistieken goed te noemen) en dit jaar bij vertrek van het halve middenveld worden er doodleuk weer vervangers gehaald, waardoor hij waarschijnlijk weer op de bank plaats mag nemen..

Schiet mij maar lek, maar ik vind hem niet of nauwelijks onderdoen voor Maher (hoewel daar leeftijdsgewijs waarschijnlijk iets meer rek in zit)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:32

Player1S

Probably out in the dark

JanW schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:53:
[...]

Vitesse zal eerder als voorbeeld gepakt worden dan een PSG of AS Monaco. Aannemelijk dat zij dat ook beseffen en dus voorkomen dat ze als voorbeeld gepakt gaan worden.

Buiten dat vertrouw ik Jordania nog steeds niet. Persoonlijk heeft geen verleden bij Vitesse.

Daarnaast spreekt Nederland, buiten Ajax, Feyenoord en misschien PSV onvoldoende aan in het buitenland.
Wees eerlijk, heb je lading rijke Russen en oliesjeiks bij elkaar. De ene bezit Chelsea, de ander AS Monaco, de volgende PSG en een rijtje wat andere clubs uit Engeland bezit en dan kom je aan met Vitesse..... Ze lachen je minder hard uit als je een een standaard Ferrari met een Hello Kitty paintjob aan komt rijden.

Of hij is echt de stroman van Abramovich en gebruiken ze Vitesse als opleidingscentrum of het is een witwaspraktijk.

Binnen 10 jaar bestaat de club niet meer gok ik.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:12:
[...]

We zullen het merken :+

Zag zojuist een stuk van de 2-de helft van Oranje U19 tegen Portugal U19 met dat Oranje 1-0 achter stond uit de eerste helft. Zag er leuk uit tot de keeper van Oranje wel een beetje erg slecht de bal inspeelde waardoor er plots een overtal Protugezen voor het doel stond en de 2-0 een feit was. Nadien werd het erger en erger, bij 4-0 heb ik de tv maar uitgeschakeld.

Edit:

Was overigens op Europsport te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 343906 op 23-07-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik blijf de transferperiode altijd leuk vinden met al zijn geruchten. Nu schijnt Villareal 4,5 miljoen over te hebben voor Vermeer. Zou me wel een goede transfer lijken, prima bedrag en kan Cilessen mooi doorschuiven naar het eerste. :)

En Ajax vraagt 14 miljoen voor Eriksen aan Liverpool.. Ben benieuwd waar het allemaal op uit zal draaien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En of die transferperiode leuk en vooral spannend is. Jammer voor menige Feyenoord supporter dat Feyenoord vooralsnog weinig kan vanwege hun financiële situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 22:17

epo

JapieTalent schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:35:
[...]

PSV staat er naar mijn idee prima voor. De verdediging met Willems, Rekik, Bruma en Zanka (die ik vooralsnog weiger af te schrijven) is in potentie een topverdediging.
Sorry, maar met Willems heb je zeker geen topverdediging. Die rent maar wat, en is meer een verkapte linksbuiten zonder rendement. PSV zou er goed aan doen om een vervanger voor de plek te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
epo schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:04:
[...]

Sorry, maar met Willems heb je zeker geen topverdediging. Die rent maar wat, en is meer een verkapte linksbuiten zonder rendement. PSV zou er goed aan doen om een vervanger voor de plek te halen.
Ah, 1 mindere speler en de hele verdediging is ruk. Duidelijk.

Dat er nog een linksback de druk op Willems moet houden lijkt me duidelijk, daar zijn we het dan wel mee eens. Mocht die speler goed genoeg zijn om Willems op de bank te houden, helemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

Ik ben erg blij met hoe Ajax nu gaat. Maar als ik heel eerlijk ben kijk ik wel met argusogen naar (vooral) Feyenoord en PSV. Die zijn nu ook echt de goede weg ingeslagen en kunnen het Ajax echt behoorlijk lastig (gaan) maken.

Dat het elftal van PSV nog uit 11 losse spelers bestaat en geen team is, is ook alleen maar een kwestie van tijd. Ik denk dat het wel (wéér) erg spannend gaat worden dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 16:24
TB1989 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:10:
[...]

Ah, 1 mindere speler en de hele verdediging is ruk. Duidelijk.

Dat er nog een linksback de druk op Willems moet houden lijkt me duidelijk, daar zijn we het dan wel mee eens. Mocht die speler goed genoeg zijn om Willems op de bank te houden, helemaal mooi.
Nja niet de hele verdediging is ruk. Het is eigenlijk 1 ruk verdediger (Willems) en 3 vraagtekens.
Want niemand kan echt zeggen hoe goed Rekik en Arias het gaan doen en Bruma heeft bij HSV nooit echt weten te overtuigen.
Dus bij die 3 is het maar afwachten hoe ze het gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Pelle is ondertussen voor de tweede keer geblesseerd afgehaakt tijdens de voorbereiding van Feyenoord. Dat voorspelt in ieder geval weinig goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364257

Anoniem: 343906 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:55:
En of die transferperiode leuk en vooral spannend is. Jammer voor menige Feyenoord supporter dat Feyenoord vooralsnog weinig kan vanwege hun financiële situatie.
Helemaal niet jammer! Wanneer de groep -in ieder geval in grote lijnen- bij elkaar blijft, zit er echt heel veel muziek in de selectie dit jaar. Geen aderlating, en geen nieuwe spelers in moeten passen? Ik teken er voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Anoniem: 343906 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:55:
Scheelt dat Feyenoord ook niet wat moet en kan voortbouwen op hetgeen ze hebben. Wanneer er iemand verkocht wordt, gaat dit naar alle waarschijnlijkheid een aardige som geld opleveren en kunnen ze reageren. Van Geel heeft meermaals aangegeven dat ze een uitgewerkt schaduwelftal hebben en bij verkoop direct kunnen handelen..
epo schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:04:
[...]

Noem mij naïef, maar die jongen is 19 jaar en speelt reeds 1 a 2 seizoenen basis bij de hoofdmacht (door omstandigheden, maar dan nog). Natuurlijk maakt hij fouten en speelt hij geen perfecte wedstrijden, maar noem mij een 19 jarige speler die dat wel week in week uit doet. Ik vind Willems dan ook een prima back voor PSV en die jongen gaat zich echt nog wel ontwikkelen tot een meer constante factor.
Ik lees net dat Twente rond is met Koppers, geloof mij dat die voor dat geld die "ruk" verdediger van PSV graag hadden overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 16:24
Anoniem: 364257 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 19:55:
[...]

Helemaal niet jammer! Wanneer de groep -in ieder geval in grote lijnen- bij elkaar blijft, zit er echt heel veel muziek in de selectie dit jaar. Geen aderlating, en geen nieuwe spelers in moeten passen? Ik teken er voor!
Daar komt natuurlijk wel bij dat ze vorig seizoen niet in Europa speelden. Dit seizoen komt daar EL bij en dus is het maar afwachten wat voor invloed dit heeft op hun prestaties in de competitie.
Ja ik weet vorig jaar speelden ze voorrondes maar deze waren vroeg in het seizoen.

@Japietalent
Natuurlijk is Willems nog jong maar het probleem is dat hij zich de afgelopen anderhalf/twee jaar nauwelijks heeft ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Quad schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:26:
[...]

Nee, sinds 2000 is het niet meer voorgekomen dat een JC schaal winnaar ook landskampioen werd :Y)
Oh, bedoelde je het op die manier? I see your point. :+
ph4ge schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:59:
[...]

Ik vind juist dat de breedte van de bank in de belangrijke mate het verschil heeft gemaakt bij Ajax vorig seizoen. In ieder geval tov. Feyenoord en Vitesse. En voorlopig is de selectie alleen maar breder geworden, zo breed zelfs dat ze 2 volwaardige elftallen op kunnen stellen. Als ik de basis elftallen vergelijk denk ik dat bijv. Feyenoord en Ajax aan elkaar gewaagd zijn, maar er hoeft maar 1 speler een pijntje te hebben bij Feyenoord en het is een probleem, als Pelle zn dag niet heeft is het een probleem etc.

Voor mij is Ajax met de huidige selectie de grote favoriet. Ze kunnen een of 2 vertrekkende spelers ook nog makkelijk opvangen, pas als er echt een leegloop is zie ik een probleem maar dat zie ik niet gebeuren. En dan is er een gigantisch budget voor aankopen. PSV is de belangrijkste concurrent, het zal moeten blijken hoe alles op zn plaats valt. Het financiële gat met de rest is ook gewoon onoverbrugbaar op het moment, dat zie ik alleen Vitesse doen maar hoe dat team er straks uit ziet weet niemand. Echt een collectief zal het in ieder geval nooit worden. Ik hoop dat Feyenoord weer best of the rest kan worden, de zwakheden van vorig seizoen zijn niet opgelost (krappe selectie en weinig scorend vermogen). Van Manu verwacht ik veel. Ik zie AZ wel weer aansluiten bij de bovenste plekken, het is pijnlijk maar die hebben flink kunnen investeren waar Feyenoord dat niet kan en dat gat zal wel een stuk kleiner geworden zijn.
Ik denk dat je precies aanwijst waar de pijnpunten bij Feyenoord zitten. Ik had goede hoop op een jong talent, dat de kans grijpt bij en scoort wanneer Pelle dat niet doet, maar vooralsnog wordt Achahbar te licht bevonden en mag die eventueel verhuurd worden en Manu heeft nog een leuke herinnering aan het vorig seizoen overgehouden met 4 wedstrijden schorsing. Eventueel is daar nog Te Vrede, die er tijdens de voorbereiding al aardig wat ingeschoten heeft. Wellicht dat hij dat ook kan tegen Hellas Verona.

De blessure van Pelle (knie) lijkt overigens mee te vallen. Hij speelt morgenavond maximaal 45 minuten.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 406530 op 24-07-2013 08:16 . Reden: toevoeging ivm andere post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Deadsy schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:46:
@Japietalent
Natuurlijk is Willems nog jong maar het probleem is dat hij zich de afgelopen anderhalf/twee jaar nauwelijks heeft ontwikkelt.
Ik heb daar niet zoveel zicht op aangezien ik PSV wel volg qua nieuws en uitslagen en samenvattingen (en de incidentele Europese wedstrijd), maar niet dusdanig individueel dat ik hierover wat durf te zeggen..
Dus als jij dit zegt; akkoord, maar ik blijf bij mijn standpunt dat deze jongen nog jong is en dat ik vertrouwen heb in Cocu om hem (net als Rekik en Bruma) aan het voetballen te krijgen. En dan kan ontwikkeling snel gaan.

Beetje het Daley Blind verhaal; die was ook ruk en kon er niets van en nu speelt hij zelfs in het Nederlands Elftal en wordt zijn ontwikkeling geroemd onder de Ajax aanhang..

Iemand hier schreef gister dat Villareal een bod aan het voorbereiden was, maar dat verhaal kan de prullenmand in lijkt me: "Villarreal huurt goalie Asenjo met optie tot koop"
Bron: http://www.voetbalprimeur...asenjo-met-optie-tot-koop

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap. op 24-07-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Deadsy schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:33:
[...]

Nja niet de hele verdediging is ruk. Het is eigenlijk 1 ruk verdediger (Willems) en 3 vraagtekens.
Want niemand kan echt zeggen hoe goed Rekik en Arias het gaan doen en Bruma heeft bij HSV nooit echt weten te overtuigen.
Dus bij die 3 is het maar afwachten hoe ze het gaan doen.
Volgens mij werd hetzelfde gezegd over Daley Blind... Willems heeft het in het begin (na blessure Pieters) gewoon uitstekend gedaan, heeft toen terecht NLs elftal gehaald. De terugslag daarna is op zich normaal voor zo'n jonge speler denk ik...
JapieTalent schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:11:
[...]

Ik heb daar niet zoveel zicht op aangezien ik PSV wel volg qua nieuws en uitslagen en samenvattingen (en de incidentele Europese wedstrijd), maar niet dusdanig individueel dat ik hierover wat durf te zeggen..
Dus als jij dit zegt; akkoord, maar ik blijf bij mijn standpunt dat deze jongen nog jong is en dat ik vertrouwen heb in Cocu om hem (net als Rekik en Bruma) aan het voetballen te krijgen. En dan kan ontwikkeling snel gaan.

[...]
Sowieso is Advocaat niet een trainer denk ik die jonge spelers beter maakt maar het grootste probleem was dat Willems geen enkele concurrentie had door de blessure van Pieters en de verhuur van Tamata. Willems is dus inderdaad stil blijven staan het afgelopen jaar, maar met Cocu denk k dat dat snel aan kan trekken.

[ Voor 26% gewijzigd door Tomba op 24-07-2013 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH

RBH

JapieTalent schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:11:
Iemand hier schreef gister dat Villareal een bod aan het voorbereiden was, maar dat verhaal kan de prullenmand in lijkt me: "Villarreal huurt goalie Asenjo met optie tot koop"
Bron: http://www.voetbalprimeur...asenjo-met-optie-tot-koop
Klopt, las ook al dat het gerucht in eerste instantie was verzonnen. Maar leuk blijven die geruchten wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benieuwd hoe de wedstrijd tussen Hellas Verona en Feyenoord zal gaan in het Stadio Briamasco stadion in Trento. De Italiaanse politie heeft Feyenoord supporters opgeroepen niet meer te komen omdat het stadionnetje is uitverkocht. Als dat maar goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Jongens wie wordt er topscoorder dit seizoen. (even de spitsen meerekenen die op dit moment rondlopen ook al zouden ze misschien nog weggekocht worden).

Zou Sigthorsson blessurevrij blijven en er veel inschoppen dit seizoen? Of klopt Hoesen al hard op de deur?
Kan Pellé vorig seizoen evenaren, of is het misschien toch een langedurigere opleving geweest?
Zou Matavz Eindelijk het vertrouwen krijgen? en er dan ook nog iets mee doen? of gaat locadia verrassen?
Misschien Johansson van AZ? Een jongeling die enorm zou kunnen verassen?
Bij Roda een zelfde scenario als met Malki maar nu met Demouge, de cultheld aldaar.
Gaat Finnbogason zijn naam weer waarmaken dit jaar?
Laat Castiagnos nog eens zien dat hij een echte spits is?

Wat denken jullie? Misschien vergeet ik nog kandidaten die jullie denken?

Ik denk dat sigthorsson het goed gaat doen als hij eindelijk eens blessure vrij blijft.
Op een of andere manier heb ik een gevoel dat Pellé dit seizoen zijn niveau niet kan evenaren. maar er wel nog een stuk of 15 inschopt of course.
Matavz zou het ook goed kunnen gaan doen ALS hij het vertrouwen krijgt. Het lijkt me dat hij daar een speler voor is die dat nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik mis sowieso Bojan in dat lijstje... in de wedstrijd tegen Werder was hij aanvallend erg nadrukkelijk aanwezig en had hij met een assist en goal een belangrijke bijdrage. Dus ik verwacht eigenlijk veel van hem, hij is een prima afronder. Bojan zal wel eens hoog kunnen eindigen qua assists en goals dit seizoen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je bent Fernandez, nu bij het Zwolle onder Jans, nog vergeten. Zou mij niet verbazen wanneer die gozer er aardig wat in gaat leggen. Mits Zwolle blijft spelen zoals het speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Chrosser schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:39:
Jongens wie wordt er topscoorder dit seizoen. (even de spitsen meerekenen die op dit moment rondlopen ook al zouden ze misschien nog weggekocht worden).

Zou Sigthorsson blessurevrij blijven en er veel inschoppen dit seizoen? Of klopt Hoesen al hard op de deur?
Kan Pellé vorig seizoen evenaren, of is het misschien toch een langedurigere opleving geweest?
Zou Matavz Eindelijk het vertrouwen krijgen? en er dan ook nog iets mee doen? of gaat locadia verrassen?
Misschien Johansson van AZ? Een jongeling die enorm zou kunnen verassen?
Bij Roda een zelfde scenario als met Malki maar nu met Demouge, de cultheld aldaar.
Gaat Finnbogason zijn naam weer waarmaken dit jaar?
Laat Castiagnos nog eens zien dat hij een echte spits is?

Wat denken jullie? Misschien vergeet ik nog kandidaten die jullie denken?

Ik denk dat sigthorsson het goed gaat doen als hij eindelijk eens blessure vrij blijft.
Op een of andere manier heb ik een gevoel dat Pellé dit seizoen zijn niveau niet kan evenaren. maar er wel nog een stuk of 15 inschopt of course.
Matavz zou het ook goed kunnen gaan doen ALS hij het vertrouwen krijgt. Het lijkt me dat hij daar een speler voor is die dat nodig heeft.
Vind het een lastige, zie geen van deze spitsen ineens 30+ inschieten. Pelle was toch een incidentje vrees ik en PSV en Ajax stemmen zich volgens mij sowieso niet af op 1 speler (wat het er bovenuit springen qua doelpunten weer lastiger maakt) Ik zou op dit moment mijn geld toch op Finnbogason zetten denk ik.
Han schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:44:
Ik mis sowieso Bojan in dat lijstje... in de wedstrijd tegen Werder was hij aanvallend erg nadrukkelijk aanwezig en had hij met een assist en goal een belangrijke bijdrage. Dus ik verwacht eigenlijk veel van hem, hij is een prima afronder. Bojan zal wel eens hoog kunnen eindigen qua assists en goals dit seizoen :)
Bojan is toch gehaald als buitenspeler? Die worden niet snel de topscorer lijkt me

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 24-07-2013 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Bojan scoorde in het verleden makkelijk, dat moet gezegd worden. Als echte buitenspeler in nederland weet ik echter niet of hij in aanmerking komt voor topscoorder. Natuurlijk zal hij goalen meepikken. en ik geef hem dan ook wel tussen de 10 en 15 goals. En minstens evenveel Assists (al denk ik zelf meer).

Van Fernandez kunnen we denk ik inderdaad wat verwachten en ben hem dan ook vergeten te noemen. Ondanks dat hij een paar keer negatief in het nieuws kwam bij Feijenoord snap ik niet goed dat ze hem niet als stand-in voor Pellé hebben gehouden. Het was zeker geen slechte spits en sowieso een heel ander type dan Pellé, zou in sommige wedstrijden zelfs nog voor verassingen kunnen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:26

CR1691

Hero of Time

Chrosser schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:09:

Van Fernandez kunnen we denk ik inderdaad wat verwachten en ben hem dan ook vergeten te noemen. Ondanks dat hij een paar keer negatief in het nieuws kwam bij Feijenoord snap ik niet goed dat ze hem niet als stand-in voor Pellé hebben gehouden. Het was zeker geen slechte spits en sowieso een heel ander type dan Pellé, zou in sommige wedstrijden zelfs nog voor verassingen kunnen zorgen.
Vorig jaar heeft Fernandez is he-le-maal niets van gebakken. Kan geen enkele bal vasthouden laat staan aannemen. Laat zijn vent iedere keer lopen en gaat voor eigen succes. Deze jongen is goed voor clubs als Zwolle (met alle respect) maar voor top, subtop komt hij tekort. Het is niet voor niets dat niet een club als Heerenveen of Utrecht aan de bel getrokken heeft. Bovendien staat mij nog een actie op het netvlies, Cissé en Fernandez alleen op de goal af van de Kiev goalie, I rest my case :+ .

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:59
Toch was Fernandez destijds bij Excelsior weergaloos met zijn acties. Ook tegen de grote clubs.
Snap niet wat er met die jongen is gebeurd . Laten we hopen dat het de druk is, mss dat die bij de Zwolle weer wat beter gaat doen want bij Feyenoord was ie bagger slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Weergaloze acties? Nee dat zeker niet, zijn snelheid is dat wel. Weet nog goed hij belachelijk snel hij Bouma eruit sprintte die enorm veel meters voorsprong had. In de kleine ruimte heb je vrij weinig tot niks aan Fernandez. Vandaar ook dat hij in de top moeilijk zal slagen. Grote clubs krijgen namelijk minder ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat Zwolle dit jaar nog best leuk kan meedoen in de middenmoot, ze hebben weinig spelers verkocht die er echt toe deden. Misschien dat Avdic gemist gaat worden, maar persoonlijk vond ik het alleen maar een kaatsmannetje die er weinig van kon. Pluim gaat wel gemist worden vanwege zijn aanspeelmogelijkheid in het veld en het verdelen, alleen zat zijn topsnelheid behoorlijk onder niveau. Ik hoop dat ze wel Mohktar kunnen behouden, dat is mijn inziens met Boer de beste speler van het elftal.

Verder hoop ik dat Ajax kampioen wordt, maar ik zie PSV dit jaar als favoriet voor de titel.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik denk eerlijk gezegd dat Fernandez gewoon backup wordt. In Zwolle spelen ze voor zover ik weet een 433 waarbij Benson op basis van voorgaande jaar toch de voorkeur zal krijgen in de punt. Dan heb je op links Mokthar en op rechts Narsingh.
CR1691 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:30:
Weergaloze acties? Nee dat zeker niet, zijn snelheid is dat wel. Weet nog goed hij belachelijk snel hij Bouma eruit sprintte die enorm veel meters voorsprong had. In de kleine ruimte heb je vrij weinig tot niks aan Fernandez. Vandaar ook dat hij in de top moeilijk zal slagen. Grote clubs krijgen namelijk minder ruimte.
Vind Fernandez toch maar een naar mannetje die qua mentaliteit absoluut niet goed zit. Las gister nog een stuk waarin hij zichzelf te goed vond voor Cambuur: "Cambuur is de laatste club waar ik wil spelen" (of iets in die zin). En dat na een seizoen waarin hij letterlijk niets heeft gepresteerd..

Wat betreft doelpunten: Benson/Demouge en ook Higdon van NEC schat ik op 10-20 goals.

Ik zou mijn geld in ieder geval niet op Sigthorsson zetten als topscorer. Hoewel hij wel zijn doelpunten mee zal pakken speelt Ajax toch veel dynamischer waarbij positiewisselingen veel voorkomen en ook veel mensen in scoringspositie komen. Daarnaast verwacht ik ook dat er gerouleerd zal worden en dat Hoessen zijn kans zal krijgen.

Pellé en Finbogasson zijn voor mij de grote kanshebbers; pure afmakers die ook bediend en gezocht zullen worden op deze wijze.. De vraagtekens heb ik bij Johansson waarvan ik zelf te weinig heb gezien om echt te oordelen, maar wellicht verrast hij. Het tweede vraagteken heb ik bij Matavz; een spits pur sang die bediend moet worden. De vraag is in hoeverre de flanken van PSV dit gaan doen en niet voor eigen succes willen gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Jaap. op 24-07-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Als Feyenoordsupporter doet het pijn om het te zeggen ;) maar ik zie Ajax veruit als favoriet voor de titel. Iedereen heeft het erover dat Eriksen en Alderweireld nog wel zullen vertrekken maar ik zie dat echt niet gebeuren. Die gasten zijn slim zat en willen gewoon met België en Denemarken mee naar het WK. Bovendien spelen ze CL met Ajax dus waarom zou je dan naar Liverpool gaan? Lijkt mij geen straf om een contract van nog 2 jaar te tekenen en nog een jaar bij Ajax te blijven...

Feyenoord en PSV zijn de grootste uitdagers. We gaan zien hoe het loopt. Ik heb wel vertrouwen in een top 3 klassering maar dan moet er nog wel 1 buitenspeler bijkomen. Assaidi heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
CR1691 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:37:
Als Feyenoordsupporter doet het pijn om het te zeggen ;)
Nou ja, realisme valt altijd te waarderen naar mijn idee..

Ik onderschrijf jou mening ook volledig met het verschil dat ik Feyenoord als grootste uitdager zie doordat zij met dezelfde kern als voorgaande jaar werken. PSV heeft ook zeker kwaliteit/potentie ingekocht, maar de twijfel daar is of het wel vanaf de start een team is.
Pagina: 1 2 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum