[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2013/2014 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 223 Laatste
Acties:
  • 406.468 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:30:
Weergaloze acties? Nee dat zeker niet, zijn snelheid is dat wel. Weet nog goed hij belachelijk snel hij Bouma eruit sprintte die enorm veel meters voorsprong had. In de kleine ruimte heb je vrij weinig tot niks aan Fernandez. Vandaar ook dat hij in de top moeilijk zal slagen. Grote clubs krijgen namelijk minder ruimte.
Kan me anders nog een wedstrijd in Eindhoven herinneren waarin Guidetti niet mee mocht doen vanwege zijn rode kaart in de wedstrijd voordien (2x geel; 2-de keer vanwege het shirt uitttrekken) waarin Fernandez Feyenoord van een 2-0 achterstand terugbracht tot 2-2 (waarna Feyenoord alsnog verloor door een slimme duw in de rug van een verdediger).

Fernandez is er op gebrand zich te bewijzen. Pikant dat de eerste wedstrijd van het seizoen Zwolle - Feyenoord is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-09 12:24

CR1691

Hero of Time

En een kopstoot uitdeelde waardoor hij weer een hoop wedstrijden geschorst werd :X . Fernandez is echt geen slechte spits maar hij is heel beperkt. Zijn snelheid is geweldig en daar moet hij het voornamelijk van hebben. Als hij die niet in kan zetten heb je niets aan hem... Hij heeft niet een handige actie waarmee hij een tegenstander kan passeren bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door CR1691 op 24-07-2013 10:47 ]

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gozer heeft blijkbaar veel karakter dat hij die dingen doet die niet op het voetbalveld thuishoren. Lijkt wat dat betreft wel een beetje op Suarez :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Inderdaad. Zoals bijvoorbeeld ook de keer dat hij tegen NEC Van der Eijden een kaakstoot gaf en daarna doodleuk zei dat Van der Eijden iets racistisch had gezegd 8)7. Rare vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:13
Al heeft Suarez net wel even een iets betere mentaliteit, drive om te winnen en (ook niet geheel onbelangrijk) een pak voetbalkwaliteiten waar Fernandez enkel van kan dromen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Zwolle > Liverpool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan die scout van Liverpool natuurlijk niet meer stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

http://www.ajaxlife.nl/up...y%20geen%20contract%20aan

Die kerel liet toch een sterke indruk achter blijkbaar? :S Zou wat zijn als hij opeens groot gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Chrosser schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:39:
Jongens wie wordt er topscoorder dit seizoen. (even de spitsen meerekenen die op dit moment rondlopen ook al zouden ze misschien nog weggekocht worden).

Zou Sigthorsson blessurevrij blijven en er veel inschoppen dit seizoen? Of klopt Hoesen al hard op de deur?
Kan Pellé vorig seizoen evenaren, of is het misschien toch een langedurigere opleving geweest?
Zou Matavz Eindelijk het vertrouwen krijgen? en er dan ook nog iets mee doen? of gaat locadia verrassen?
Misschien Johansson van AZ? Een jongeling die enorm zou kunnen verassen?
Bij Roda een zelfde scenario als met Malki maar nu met Demouge, de cultheld aldaar.
Gaat Finnbogason zijn naam weer waarmaken dit jaar?
Laat Castiagnos nog eens zien dat hij een echte spits is?

Wat denken jullie? Misschien vergeet ik nog kandidaten die jullie denken?

Ik denk dat sigthorsson het goed gaat doen als hij eindelijk eens blessure vrij blijft.
Op een of andere manier heb ik een gevoel dat Pellé dit seizoen zijn niveau niet kan evenaren. maar er wel nog een stuk of 15 inschopt of course.
Matavz zou het ook goed kunnen gaan doen ALS hij het vertrouwen krijgt. Het lijkt me dat hij daar een speler voor is die dat nodig heeft.
Als Sigthorsson het hele seizoen fit blijft, moet hij topscorer kunnen worden, anders geef ik Bojan een goede kans. Finnbogason is natuurlijk ook een goede kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Kracht van Ajax is wat mij betreft juist het kunnen winnen zonder topscoorder en veel assists geven, het maakt niet uit wie er scoort, als het maar gebeurd.

Daarom zoek ik de best scorende speler niet bij Ajax, Castagnois lijkt me sterk, die staat al jaren constant buitenspel. Bojan zou misschien een verandering kunnen zijn op de afgelopen jaren bij ajax, als hij echt zo goed wordt als sommige mensen hem zien worden moet hij makkelijk 80 goals scoren in de Eredivsie ;)

Ik zie Pelle er nog wel 15 / 20 inschieten, maar daarmee wordt je geen topscoorder.

De afgelopen jaren is het meestal iemand van wie je het niet verwacht had/ die het het jaar ervoor niet super deed.

Als Assaidi nog komt zie ik hem wel een kans maken. Maar goed, het is gewoon speculeren voor hetzelfde geldt wordt Castaignos topscoorder met 50 goals :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=192729

Spelen met vuur?

Ook zonder Assaidi kan Pelle ''makkelijk'' topscoorder worden. Merendeel van de assists kwamen van Schaken en verder heeft hij door goed zijn lichaam te gebruiken ook een hoop goals zelf gecreëerd.

[ Voor 61% gewijzigd door CR1691 op 24-07-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Of juist het vuur klein houden en dus het risico beperken. Mocht hij niet slagen dan voorkom je op deze manier een miskoop van 7 miljoen en beperk je het tot een miskoop van 3.5 miljoen. Wat een stuk minder impact heeft.

Enige wat ik onlogisch vind is de zin
"Pas als je een speler wiens rechten je gedeeltelijk hebt verkocht transfervrij de deur uit laat lopen, heb je een probleem. Dan moet je hen terugbetalen"
Dat is toch onderdeel van het risico van de investeerder

[ Voor 25% gewijzigd door Napo op 24-07-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:16:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=192729

Spelen met vuur?

Ook zonder Assaidi kan Pelle ''makkelijk'' topscoorder worden. Merendeel van de assists kwamen van Schaken en verder heeft hij door goed zijn lichaam te gebruiken ook een hoop goals zelf gecreëerd.
Dat doet Feyenoord wellicht ook al dan niet opzettelijk in die wedstrijd tegen Hellas Verona vanavond. Feyenoord speelt daarmee toch zo ongeveer in de etalage van menige Italiaanse scout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Napo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:38:

Nee, het risico van de investeerder is dat er geen winst wordt gemaakt op een investering, niet dat club of speler moedwillig kiezen om het contract uit te dienen. Dan wordt de investering een veredelde schenking.

Er spelen een tweetal factoren waar de investeerder geen invloed op heeft:
1) de investeerder heeft geen invloed op beleid en kan dus niet kiezen een speler te verkopen en is hierbij dus afhankelijk van de welwillendheid van de club.

2) de investeerder heeft geen invloed op de keuze die de speler maakt. Uiteindelijk heeft de speler het laatste woord en kan kiezen om een overstap wel of niet te maken en dus zijn contract wel of niet uit te dienen.

Met andere woorden; als ik investeerder was had ik ook een soort van boeteclausule willen zien indien een speler transfervrij wegloopt door de keuze van club (om bewust niet te verkopen) of speler (door een voorstel naast zich neer te leggen).

Bottom line vind ik het nog steeds twijfelachtige constructies, want ondanks de extra financiële speelruimte voor clubs is er een tweede partij waaraan verantwoording afgelegd zal moeten worden voor het te voeren beleid, want ondanks dat een investeringsmaatschappij geen inspraak krijgt, zal deze toch eisen dat ze op de hoogte worden gehouden van ontwikkelingen omtrent hun investering. Het blijven immers investeerders en die eisen rendement, liefst zo snel mogelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Jaap. op 24-07-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Al die Ajax supporters die Bojan nu op voorhand ophemelen: hoe vaak heb je hem zien spelen, of ken alleen zijn naam en het feit dat hij een barca-talent is?

Toen hij naar Roma kwam was ik aardig blij, maar die gast bewees het geen enkel moment.
Nou ik kan me 1 actie herinneren dat hij heel erg aardig dribbelde en iedereen passeerde om daarna over te schieten. En toen hij naar Milan ging: dat hij scoorde tegen Roma toen Milan 4-0 achter stond.

Maar de eredivisie is wel een aardig niveau lager, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Napo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Of juist het vuur klein houden en dus het risico beperken. Mocht hij niet slagen dan voorkom je op deze manier een miskoop van 7 miljoen en beperk je het tot een miskoop van 3.5 miljoen. Wat een stuk minder impact heeft.

Enige wat ik onlogisch vind is de zin

[...]

Ik dacht vlak na de transfer gelezen te hebben dat de helft door een investeringsbedrijf betaald was.
Maar ik zal wel aan iemand anders denken.

De enige reden voor PSV om dit te doen is dat ze dringen geld nodig hebben. Maar na al die dikke transfers die ze gemaakt hebben kan ik me dit eigenlijk niet voorstellen.
Of PSV moet financieel gezien grotere problemen hebben dan gedacht OF ze willen nog een transfer maken deze zomer maar ze hebben daar geen geld voor omdat het geld dat binnenkomt aan verkochte spelers word betaald in termijnen

Betreffende Moses Daddy vind ik het ook raar dat hij geen contract krijgt want ik dacht dat ze tevreden waren met zijn prestaties.
Maar misschien vinden ze het financiële risico te groot want deze gast zal een niet EU speler salaris krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Dat niet EU salaris is pas vanaf 21 jaar dacht ik, voor die tijd ontvangen ze veel minder. Kennelijk waren ze toch niet helemaal overtuigd anders hadden ze hem wel naar binnen gehengeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Deadsy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:17:
[...]

Ik dacht vlak na de transfer gelezen te hebben dat de helft door een investeringsbedrijf betaald was.
Maar ik zal wel aan iemand anders denken.

De enige reden voor PSV om dit te doen is dat ze dringen geld nodig hebben. Maar na al die dikke transfers die ze gemaakt hebben kan ik me dit eigenlijk niet voorstellen.
Of PSV moet financieel gezien grotere problemen hebben dan gedacht OF ze willen nog een transfer maken deze zomer maar ze hebben daar geen geld voor omdat het geld dat binnenkomt aan verkochte spelers word betaald in termijnen

Betreffende Moses Daddy vind ik het ook raar dat hij geen contract krijgt want ik dacht dat ze tevreden waren met zijn prestaties.
Maar misschien vinden ze het financiële risico te groot want deze gast zal een niet EU speler salaris krijgen.
Dit heb je wel goed; na de transfer van Maher is bekendgemaakt heeft Brands een interview gegeven waarin hij de optie om gebruik te maken van dergelijke investeringsmaatschappijen bij transfers zoals die van Maher, interessant noemt.

Je weet hoe het dan in de media gaat: "PSV heeft Maher gefinancierd middels investeringsmaatschappij!"

De reden waarom PSV (en eventuele andere clubs) dit zullen doen is een stuk risicovermindering (maar dus ook opbrengstvermindering) en dus meer financiële ruimte om aankopen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

JapieTalent schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:25:
[...]

Dit heb je wel goed; na de transfer van Maher is bekendgemaakt heeft Brands een interview gegeven waarin hij de optie om gebruik te maken van dergelijke investeringsmaatschappijen bij transfers zoals die van Maher, interessant noemt.

Je weet hoe het dan in de media gaat: "PSV heeft Maher gefinancierd middels investeringsmaatschappij!"

De reden waarom PSV (en eventuele andere clubs) dit zullen doen is een stuk risicovermindering (maar dus ook opbrengstvermindering) en dus meer financiële ruimte om aankopen te doen.
''De komst van Adam Maher betekent voor PSV veel meer dan een sportieve impuls. Het is een transfer die ook symbool staat voor een nieuwe tijd, die in Eindhoven haast ongemerkt is aangebroken. Hoewel daarvoor volgens directeur Tiny Sanders geen enkele financiële noodzaak bestaat, heeft hij bij de transfer van Maher een grote buitenlandse investeerder betrokken.''

http://www.vi.nl/nieuws/2...enlandse-investeerder.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Over investeerders gesproken :D :P

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=192743

Je zal als jeugdspeler van PSV zijnde maar net je contract verlengt hebben zeg. Geen wonder dat gasten als Bazoer hun heil ergens anders zoeken....

[ Voor 47% gewijzigd door CR1691 op 24-07-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:40:
Over investeerders gesproken :D :P

Je zal als jeugdspeler van PSV zijnde maar net je contract verlengt hebben zeg. Geen wonder dat gasten als Bazoer hun heil ergens anders zoeken....
Precaire manier van zaken doen lijkt mij. Brands kan wel met veel bravoure de wereld in helpen dat PSV baas in eigen huis blijft maar dat lijkt meer een soortement van zelflegitimatie voor iets wat hij niet echt je van het vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Marcel Brands roept wat de fans graag willen horen. Bij de transfers van Jozefzoon en Bruma werd geroepen dat dat het helemaal in hun nieuwe beleid past en nog meer van zulke teksten. Paar dagen verder gaan ze deals sluiten met investeringsgroepen. Moeten ze zelf weten natuurlijk maar volgens mij weet Brands zelf nu niet eens wat het exacte beleid bij PSV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En hoe werkt het dan met salarissen? Stel Maher verdient 1 miljoen per jaar en voetbalt 4 jaar bij PSV. Maher kost 7 miljoen (3,5 PSV en 3,5 investering) + 4 miljoen = 11 miljoen.

PSV betaalt daarvan 7,5 miljoen en moet Maher dus voor minimaal 15 miljoen verkopen om sowieso break even te spelen op de investering. In theorie kan dit natuurlijk wel maar als Maher flopt of opstandig wordt dan gaat PSV sowieso de boot in. Dat is in een normale situatie natuurlijk ook wel alleen doordat je 50% af moet dragen wordt er geen extra geld meer aan topspelers verdiend, en wordt PSV volledig afhankelijk van een investeringsmaatschappij om spelers te kunnen kopen.

En daar zit volgens mij het gevaar. Nu is het 50-50 maar als PSV straks afhankelijk is van deze maatschappij voor nieuwe aankopen dan wordt de verdeling natuurlijk in het voordeel van de maatschappij verdeeld. Zij zijn ook niet gek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Volgens mij denkt Brands dat beleid iets is wat je naast je andere werkzaamheden doet om de buitenwacht tevreden te stellen. Ongelooflijk. Op korte termijn is het misschien voordelig, dat handelen met de Doyen Group, maar als PSV nu weer (een aantal jaar) geen kampioen wordt en er geen structurele verhoging van de inkomsten wordt gevonden, zie ik het alleen maar bergaf gaan.

Mooi trouwens: de investeringsmaatschappijen die een deel van de transferrechten van een speler kopen, moeten door de club schadeloos worden gesteld op het moment dat die speler transfervrij vertrekt. Hoezo verdeling van de risico's? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Overigens is Doyen ook betrokken bij Sporting Portugal zelf. Die club die nu in financiële problemen verkeert.
Hoeft geen verband te hebben met elkaar maar zou op zijn minst alarmerend kunnen zijn.

Volgens mij heeft PSV grote problemen, waarom zou je een supertalent als Maher nu voor een appel en een ei gaan delen en op termijn mogelijk vele extra miljoenen mislopen? Dat Marcel Brands daar nog steeds mag komen vind ik opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:02:
En hoe werkt het dan met salarissen? Stel Maher verdient 1 miljoen per jaar en voetbalt 4 jaar bij PSV. Maher kost 7 miljoen (3,5 PSV en 3,5 investering) + 4 miljoen = 11 miljoen.
Salarissen en transferbedragen staan compleet los van elkaar, salarissen worden gewoon begroot en daar staat je operationele omzet tegenover. Als je daarmee je salarissen niet kan betalen en transfers nodig hebt om dat te kunnen dichten krijg je dus Griekse taferelen waar spelers maanden niet betaald worden. De winst die PSV maakt op het feit dat die jongen voor hun elftal speelt, de shirt (en andere merchandise) verkoop, TV rechten e.d. worden ook niet uitgekeerd aan de investeringsmaatschappij. Dus je kan het salaris van Maher niet betrekken bij je rekensommetje.
PSV betaalt daarvan 7,5 miljoen en moet Maher dus voor minimaal 15 miljoen verkopen om sowieso break even te spelen op de investering. In theorie kan dit natuurlijk wel maar als Maher flopt of opstandig wordt dan gaat PSV sowieso de boot in. Dat is in een normale situatie natuurlijk ook wel alleen doordat je 50% af moet dragen wordt er geen extra geld meer aan topspelers verdiend, en wordt PSV volledig afhankelijk van een investeringsmaatschappij om spelers te kunnen kopen.
Maher kostte in dit hypothetische geval PSV zelf dus maar 3.5 miljoen en elk bedrag boven de 7 miljoen levert PSV winst op. Die winst wordt dan gedeeld met de investeringsmaatschappij, maar je initiële investering en het risico dat je loopt is een stuk kleiner. Het is een doodnormale constructie in veel andere investeringstakken, dus ik snap best dat PSV daar serieus naar wil kijken. Dat het 'ons' een slecht onderbuikgevoel bezorgt vind ik ook wel weer logisch, je hebt toch weer met een derde partij te maken die niet als hoofdtaak "voetbal" heeft maar "geld verdienen".
En daar zit volgens mij het gevaar. Nu is het 50-50 maar als PSV straks afhankelijk is van deze maatschappij voor nieuwe aankopen dan wordt de verdeling natuurlijk in het voordeel van de maatschappij verdeeld. Zij zijn ook niet gek natuurlijk.
Ja, als PSV verstandig is gaan ze zulke constructies aan alleen omdat ze dan zelf geld op de bank houden om die verhouding altijd 50-50 te houden (minimaal). Zo niet dan is het heel gevaarlijk.
Mooi trouwens: de investeringsmaatschappijen die een deel van de transferrechten van een speler kopen, moeten door de club schadeloos worden gesteld op het moment dat die speler transfervrij vertrekt. Hoezo verdeling van de risico's? 8)7
Doodnormaal. Als ik een investeringsmaatschappij in mijn bedrijf laat investeren en vervolgens mijn bedrijf ophef moet ik ze ook terugbetalen. Maar ook daar zit gevaar in: de investeringsmaatschappij kan heel erg gaan drukken om een speler te verkopen tegen een minimale winst ook al is dat sportief gezien niet wenselijk. Daar ben ik banger voor dan enige financiële consequenties.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het doet dus een beetje denken aan de talentenpools van Feyenoord. Zij het dat daar het rendement 25% is (dacht ik zo uit het blote hoofd) voor de investeerders en dat die investeerders Feyenoorders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:09:
Overigens is Doyen ook betrokken bij Sporting Portugal zelf. Die club die nu in financiële problemen verkeert.
Hoeft geen verband te hebben met elkaar maar zou op zijn minst alarmerend kunnen zijn.

Volgens mij heeft PSV grote problemen, waarom zou je een supertalent als Maher nu voor een appel en een ei gaan delen en op termijn mogelijk vele extra miljoenen mislopen? Dat Marcel Brands daar nog steeds mag komen vind ik opmerkelijk.
Het probleem met deals met dat soort bedrijven is dat als je niet oppast je zwaar afhankelijk van ze gaat worden en dat het je financieel niet zo heel veel oplevert.
De spelers die je haalt met dat soort bedrijven worden deels of in zijn geheel gefinancierd door het investeringsbedrijf.
Mocht de speler doorbreken en voor veel geld weg gaan dan zie je daar (als club) niets van terug of slechts een percentage (zoals bij Maher bv maar 50% mocht de deal doorgaan).

Ja je hebt de beschikking over de speler welke hopelijk voor je presteert maar je transfer inkomsten maken een flinke duik omlaag.
Waardoor je groei eigenlijk ook beperkt word.

En als dit investeringsbedrijf teveel spelers bij jouw club heeft rondlopen dan zullen ze ook een woordje mee willen praten betreffende beleid.

Ik zou het zelf niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het probleem is dat Brands geen beleid kan maken en dat ook kan volgen. Eerst wordt de grond verkocht en worden er miljoenen geïnvesteerd zonder prijzen te pakken. Vervolgens wordt er voor ongeveer hetzelfde aantal miljoenen verkocht en is er (in theorie) geld beschikbaar voor grote aankopen. Desondanks zoekt Brands de samenwerking met dubieuze partijen terwijl ze het voor zover wij weten niet om het geld hoeven te doen. Waarom zou je dat willen? Wat is de volgende stap? De complete club verkopen aan een investeerder omdat je dan nog betere spelers kunt kopen?

Voor mijn gevoel wil PSV zo ontzettend graag een prijs pakken dat ze alle mogelijke opties aangrijpen die daar mogelijk toe leiden maar ondertussen zien ze niet in dat dit het beste werkt met een structureel beleid waarin alles wat je doet logisch te verklaren is. En dat is erg jammer want collega clubs Ajax en Feijenoord hebben laten zien dat je met goed beleid ver kunt komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 24-07-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:51:
Het probleem is dat Brands geen beleid kan maken en dat ook kan volgen. Eerst wordt de grond verkocht en worden er miljoenen geïnvesteerd zonder prijzen te pakken. Vervolgens wordt er voor ongeveer hetzelfde aantal miljoenen verkocht en is er (in theorie) geld beschikbaar voor grote aankopen. Desondanks zoekt Brands de samenwerking met dubieuze partijen terwijl ze het voor zover wij weten niet om het geld hoeven te doen. Waarom zou je dat willen? Wat is de volgende stap? De complete club verkopen aan een investeerder omdat je dan nog betere spelers kunt kopen?

Voor mijn gevoel wil PSV zo ontzettend graag een prijs pakken dat ze alle mogelijke opties aangrijpen die daar mogelijk toe leiden maar ondertussen zien ze niet in dat dit het beste werkt met een structureel beleid waarin alles wat je doet logisch te verklaren is. En dat is erg jammer want collega clubs Ajax en Feijenoord hebben laten zien dat je met goed beleid ver kunt komen.
Precies.
Of hij wil zo graag prijzen pakken dat het hem niet boeit dat hij met die beslissingen op de lange termijn de club juist beschadigd of er zijn dingen die wij niet weten en er is niet zoveel geld als dat we dachten.

Mja er zijn toch genoeg bestuurders die beslissingen nemen die goed zijn voor de korte termijn en slecht zijn voor de lange termijn en dan de opvolger met de ellende laten zitten.

Als ze blijven kopen dan vraag ik me af hoe de jeugd die dicht tegen het 1e aanzit zich zal voelen.
want als ze spelers blijven halen dan zal dit toch wel ten kosten gaan van de minuten die de jeugd zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Feijenoord" is een amateurclub. "Feyenoord" heeft mazzel gehad met een lading goede jeugd, dat was geen beleid, dat was noodzaak. Ajax doet het uitstekend, die hebben (niet zonder slag of stoot) een beleidsrichting gekozen en houden daar aan vast. Dat is prima. Bij PSV zijn ze duidelijk zoekende, maar als iemand ook maar denkt dat ze precies het beleid van Ajax gaan volgens dan zit je mis, PSV is een andere club dan Ajax.

Het is ook niet Brands' taak om het beleid te maken, dus dat kun je hem echt niet in zijn schoenen schuiven, het is zijn taak om zoveel mogelijk middelen te verzorgen om een bepaald beleid te kunen voeren, en deels het gekozen beleid zelf uit te voeren. Een samenwerking met een investeringsmaatschappij is een middel...en niet erg gewenst of populair middel bij de achterban, maar bedrijfstechnisch gezien een erg krachtig middel. De kritiek op Brands slaat nergens op, zeker nu niet want de man heeft uitstekend zaken gedaan.

Het voordeel - voor zover niet duidelijk - is ook wel te schetsen: stel PSV is geinteresseerd in een speler van Santos...nog net te jong/klein/onervaren/goed genoeg voor de echt grote jongens, maar duidelijk een potentiële aanwinst (zoals een zeker Ronaldo destijds). Santos vraagt 12 miljoen voor hem, een bedrag dat PSV normaliter nooit zal ophoesten voor één speler. Met een constructie zoals die nu besproken wordt heeft PSV maar 6 miljoen kapitaal nodig om die jongen toch te halen. En ja, dat is interessant, daar moet je naar kijken. Ik vind dat echt niet vreemd.
Deadsy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:58:

Als ze blijven kopen dan vraag ik me af hoe de jeugd die dicht tegen het 1e aanzit zich zal voelen.
want als ze spelers blijven halen dan zal dit toch wel ten kosten gaan van de minuten die de jeugd zal krijgen.
De jeugd die dicht tegen het eerste aanzit, Mephis Depay en Jurgen Locadia, gaan hun minuten wel maken los van wie er nog wel of niet wordt gekocht. Zij zijn de enigen die "tegen het eerste aanzitten". Als Bakalli zich zo goed blijft laten zien tijdens de voorbereiding verwacht ik dat die er nog wel bijkomt, die zal een "Aisatti" jaar gaan krijgen, met kleine wedstrijden en invalbeurten. Ik kan niet echt een goed beeld krijgen van Hendrix...wat ik van hem heb gezien tot nu toe vind ik heel erg veelbelovend, maar ik geloof dat er sprake van is dat hij samen met Koch in de JL gaat spelen dit seizoen. Ik verwacht dat Depay gewoon basisspeler wordt dit seizoen, hij laat zien gegroeid te zijn en de wisselwerking met Matavz in de voorbereiding was erg goed.

Alle anderen - Koch, Brenet, Van Ooijen, Ritzmaier en Rayhi - zijn er gewoon niet klaar voor, waarbij ik bij Koch en Ritzmaier uberhaupt vraagtekens zet of ze goed genoeg zijn. Denk dat deze spelers in de JL zullen spelen, en wellicht volgend seizoen aansluiten. Sowieso staan Toivonen en Marcelo nog in de belangstelling en als die twee nog vertrekken vind ik het niet vreemd dat PSV nog steeds kijkt naar potentiele aankopen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:58:
"Feijenoord" is een amateurclub. "Feyenoord" heeft mazzel gehad met een lading goede jeugd, dat was geen beleid, dat was noodzaak. Ajax doet het uitstekend, die hebben (niet zonder slag of stoot) een beleidsrichting gekozen en houden daar aan vast. Dat is prima. Bij PSV zijn ze duidelijk zoekende, maar als iemand ook maar denkt dat ze precies het beleid van Ajax gaan volgens dan zit je mis, PSV is een andere club dan Ajax.

Het is ook niet Brands' taak om het beleid te maken, dus dat kun je hem echt niet in zijn schoenen schuiven, het is zijn taak om zoveel mogelijk middelen te verzorgen om een bepaald beleid te kunen voeren, en deels het gekozen beleid zelf uit te voeren. Een samenwerking met een investeringsmaatschappij is een middel...en niet erg gewenst of populair middel bij de achterban, maar bedrijfstechnisch gezien een erg krachtig middel. De kritiek op Brands slaat nergens op, zeker nu niet want de man heeft uitstekend zaken gedaan.

Het voordeel - voor zover niet duidelijk - is ook wel te schetsen: stel PSV is geinteresseerd in een speler van Santos...nog net te jong/klein/onervaren/goed genoeg voor de echt grote jongens, maar duidelijk een potentiële aanwinst (zoals een zeker Ronaldo destijds). Santos vraagt 12 miljoen voor hem, een bedrag dat PSV normaliter nooit zal ophoesten voor één speler. Met een constructie zoals die nu besproken wordt heeft PSV maar 6 miljoen kapitaal nodig om die jongen toch te halen. En ja, dat is interessant, daar moet je naar kijken. Ik vind dat echt niet vreemd.
Feyenoord "geluk" gehad met de jeugd? Haha sorry maar zo'n statement is totaal niet serieus te nemen. Feyenoord heeft altijd een uitstekende jeugd gehad alleen werd in het verleden de fout gemaakt door gelijkwaardige of zelfs minder goede spelers van buitenaf aan te trekken. De jeugd die toen ook al goed was kreeg geen kansen, nu dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry? Feyenoord heeft mazzel met een lading goede jeugd? Blijkbaar ben je dan niet echt op de hoogte van de situatie bij Feyenoord. Dat is geen mazzel maar een uitvloeisel van bewust beleid waar onder Peter Bosz nog bewust voor is gekozen. Ajax kopieert wat dat betreft Feyenoord sinds Cruijff zich weer met Ajax ging bemoeien.

Betreffende PSV komt het op mij over als zijn er voorwaarden in de contracten inzake die renteloze leningen met de VDL-groep, ASML en Philips die niet naar buiten zijn gebracht, wellicht gekoppeld aan het sporieve presteren van PSV afgelopen seizoen. Dan wel zijn de transferopbrengsten van de verkopen niet dusdanig als wel naar buiten is gebracht. Blijkbaar moet er aan iets binnen PSV geld bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR1691 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:08:
[...]

Feyenoord "geluk" gehad met de jeugd? Haha sorry maar zo'n statement is totaal niet serieus te nemen. Feyenoord heeft altijd een uitstekende jeugd gehad alleen werd in het verleden de fout gemaakt door gelijkwaardige of zelfs minder goede spelers van buitenaf aan te trekken. De jeugd die toen ook al goed was kreeg geen kansen, nu dus wel.
Je begrijpt me verkeerd: Feyenoord heeft het "geluk" gehad dat ze op het moment dat ze geen andere keus hadden ze genoeg goede jeugdspelers hadden om nu zo goed te presteren. Ik bedoel daarmee zeker niet dat Feyenoord's beleid t.o.v. de jeugdopleiding niet deugt, excuses als dat zo overkwam. Volgens mij heeft Feyenoord jaren achtereen de prijs gewonnen voor beste jeugdopleiding.

Hoe goed je jeugdopleiding ook is, een lading talenten met een paar er tussen van potentiele buitencategorie heb je niet elk seizoen, daar komt toch een bepaalde vorm van 'geluk' bij kijken. Dat bedoelde ik te zeggen. Het "beleid" van jeugd opstellen ipv aankopen is geboren uit noodzaak, dat was - zover ik weet - geen bewuste ommeslag binnen de club...als je 40 miljoen op de bank hebt staan voor transfers en toch kiest voor eigen jeugd is het beleid, niet als je geen aankopen kan doen en dus geen keus hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:58:
Het is ook niet Brands' taak om het beleid te maken, dus dat kun je hem echt niet in zijn schoenen schuiven, het is zijn taak om zoveel mogelijk middelen te verzorgen om een bepaald beleid te kunen voeren, en deels het gekozen beleid zelf uit te voeren.
Brands is technisch directeur van PSV. Als het niet zijn taak is om het beleid te maken, wiens taak is het dan wel?
En het nadeel is weer dat je winsten ook gehalveerd worden, terwijl je wél zijn hele salaris betaalt. En mocht zo'n speler transfervrij de deur uit lopen, dan mag de club de investeringsmaatschappij schadeloos stellen.

Overigens schijnt het kamp Maher het betrekken van de investeringsmaatschappij te hebben geëist. Dat was dan ook de reden waarom Ajax zo plotseling is afgehaakt, die hadden daar geen trek in.

[ Voor 7% gewijzigd door Koppensneller op 24-07-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Koppensneller schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:28:
Brands is technisch directeur van PSV. Als het niet zijn taak is om het beleid te maken, wiens taak is het dan wel?
Van de club PSV; het is aan Brands om te handelen in lijn met het beleid dat de club PSV wil volgen. Brands is niet onaantastbaar en moet ook gewoon verantwoording af leggen..
En het nadeel is weer dat je winsten ook gehalveerd worden, terwijl je wél zijn hele salaris betaalt. En mocht zo'n speler transfervrij de deur uit lopen, dan mag de club de investeringsmaatschappij schadeloos stellen.
Ja, maar daar staat tegenover dat je met de (in dit geval) overige 3,5 miljoen euro nog ruimte hebt om een tweede transfer te doen van maximaal 7 miljoen (er vanuit gaande dat deze ook 50/50 wordt gefinancierd) op voorwaarde dat er salarisbudget beschikbaar is.

Ik blijf overigens van mening dat Maher niet is gekocht met een investeringsmaatschappij maar middels eigen vermogen. PSV is nog in dubio of het alsnog de transfer wil financieren middels een investeringsmaatschappij, maar dit betreft dan enkel het verwerken in de boeken.

Het staat notabene in het artikel dat CR1691 aanhaalt de post nadat hij quote dat Maher wel met investeerders zou zijn aangekocht.

1e regel: "PSV overweegt een deal te sluiten met investeringsmaatschappij Doyen Sports Group, dat voor 3,5 miljoen euro de helft van de transferrechten van Adam Maher wil kopen."

Daarnaast volgens Nu.nl, bericht van 3 juli 2013 4e alinea:
http://www.nu.nl/sport/35...buitenlands-kapitaal.html

"We moeten nog besluiten hoe we Maher financieren. Misschien maken we bij deze transfer al gebruik van het investeringsfonds, maar het kan ook zijn dat we dat pas in de toekomst doen.""

Terwijl diezelfde site op 1 juli melding maakt van een overeenkomst tussen PSV en Maher:
http://www.nu.nl/sport/35...rig-contract-bij-psv.html

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 24-07-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De directie gezamenlijk iov en na goedkeuring van de RvC. Brands is "een" directeur, niet eindverantwoordelijk voor het beleid van de club PSV.
Nogmaals, salarissen staan los van transferbedragen...
Overigens schijnt het kamp Maher het betrekken van de investeringsmaatschappij te hebben geëist. Dat was dan ook de reden waarom Ajax zo plotseling is afgehaakt, die hadden daar geen trek in.
Daar zit voor Maher en zaakwaarnemers echt 0,0 profijt aan, dus ik zou niet weten waarom het kamp Maher dat zou eisen, dat slaat nergens op. Ajax haakte af omdat ze niet aan de vraagprijs van AZ wilde voldoen, dat heeft Overmars zelf aangegeven.

[edit]
Na Fenerbahce - PSV gezien te hebben onderbouw ik zelf maar even mijn eerder genoemde opsomming van de PSV Jeugd: Depay basisplek, Bakalli zal aansluiten bij de selectie (speelde erg goed). Hendrix en Brenet zijn twijfelgevallen wat mij betreft, stond er wel van te kijken dat Hendrix inviel voor Willems en op links ging spelen.

Volgens mij heeft Cocu zijn team aardig staan, hij heeft alleen twee problemen:

1) Zoet of Tyton, of toch Zoet...of Tyton?

Zoet speelde een goede wedstrijd, straalt zoveel rust uit voor zo'n jonge keeper. Is eigen jeugd, deed het vorig seizoen goed op huurbasis...basisklant zou je zeggen, en heeft ook mijn persoonlijke voorkeur.

Tyton daarentegen oogt altijd wat onzeker en gespannen maar speelde een hele goede 2de helft waar ie toch maar even een paar erg goede reddingen maakt. Wie is er beter?

2) Locadia of Matavz in de basis?

Matavz maakte de 1-0 en speelt de hele voorbereiding al erg dreigend. Wordt volgens mij nog steeds door heel veel mensen onderschat, maar is echt een hele goede afmaker.

Locadia maakte de 2-0 (en wat voor een), en laat toch zien serieus te willen knokken voor een basisplaats...is ook eigen jeugd, liet vorig seizoen een paar keer leuke dingen zien en is met name "off the ball" zoveel sterker geworden in deze voorbereiding...verbaasde me wel als je er goed op let hoe hij over het veld beweegt, en hoe makkelijk hij ook ruimte voor zichzelf kan maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:41:
[...]

De directie gezamenlijk iov en na goedkeuring van de RvC. Brands is "een" directeur, niet eindverantwoordelijk voor het beleid van de club PSV.
Dat snap ik, maar als lid van de directie is Brands dus (mede) verantwoordelijk voor het beleid. Jij stelde dat hij slechts een uitvoerende taak heeft, maar dat klopt dus niet.
[...]

[...]

Daar zit voor Maher en zaakwaarnemers echt 0,0 profijt aan, dus ik zou niet weten waarom het kamp Maher dat zou eisen, dat slaat nergens op. Ajax haakte af omdat ze niet aan de vraagprijs van AZ wilde voldoen, dat heeft Overmars zelf aangegeven.
De investeringsmaatschappij kan Maher een toekomst hebben geschetst bij andere clubs waar ze vuistdiep in zitten. Als mede-eigenaar van transferrechten heb je gewoon directe invloed op de loopbaan van een speler. Verder vind ik het een vreemd verhaal dat Ajax bijna 4 miljoen betaalt voor Van der Hoorn, maar dat €7M voor Maher te veel zou zijn.
[edit]
Na Fenerbahce - PSV gezien te hebben onderbouw ik zelf maar even mijn eerder genoemde opsomming van de PSV Jeugd: Depay basisplek, Bakalli zal aansluiten bij de selectie (speelde erg goed). Hendrix en Brenet zijn twijfelgevallen wat mij betreft, stond er wel van te kijken dat Hendrix inviel voor Willems en op links ging spelen.

Zoet speelde een goede wedstrijd, straalt zoveel rust uit voor zo'n jonge keeper. Is eigen jeugd, deed het vorig seizoen goed op huurbasis...basisklant zou je zeggen, en heeft ook mijn persoonlijke voorkeur.

Tyton daarentegen oogt altijd wat onzeker en gespannen maar speelde een hele goede 2de helft waar ie toch maar even een paar erg goede reddingen maakt. Wie is er beter?

Matavz maakte de 1-0 en speelt de hele voorbereiding al erg dreigend. Wordt volgens mij nog steeds door heel veel mensen onderschat, maar is echt een hele goede afmaker.

Locadia maakte de 2-0 (en wat voor een), en laat toch zien serieus te willen knokken voor een basisplaats...is ook eigen jeugd, liet vorig seizoen een paar keer leuke dingen zien en is met name "off the ball" zoveel sterker geworden in deze voorbereiding...verbaasde me wel als je er goed op let hoe hij over het veld beweegt, en hoe makkelijk hij ook ruimte voor zichzelf kan maken.
Goede ontwikkelingen voor PSV, keuze is altijd een luxe. Met Depay en Locadia hebben ze echt supertalenten in de voorhoede. Ik ben alleen benieuwd wat er waar is van de geruchten dat Cocu graag Gomes zou terughalen naar Eindhoven. Die haal je m.i. niet voor de bank, dus dat zou slecht nieuws zijn voor Tyton en Zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

[...]

[...]

[...]

[edit]

Ik moet zeggen, was gisteren onder de indruk van PSV, ze leunden zowaar (nagenoeg probleemloos) op de defensie. Op basis van gisteren zou ik zeggen laat Zoet inderdaad spelen en Matavz als startende spits. Die zou wat mij betreft dit seizoen de kans moeten krijgen om m volgende seizoen voor wat miljoenen door te verkopen en dan Locadia erin :)
Koppensneller schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:05:
[...]

De investeringsmaatschappij kan Maher een toekomst hebben geschetst bij andere clubs waar ze vuistdiep in zitten. Als mede-eigenaar van transferrechten heb je gewoon directe invloed op de loopbaan van een speler. Verder vind ik het een vreemd verhaal dat Ajax bijna 4 miljoen betaalt voor Van der Hoorn, maar dat €7M voor Maher te veel zou zijn.

[...]
Echt pure speculatie dit. Aannemelijker lijkt mij dat Maher Ajax gewoon heeft laten weten liever naar PSV te willen. Er is dan geen makkelijkere manier voor Ajax om gezichtsverlies te voorkomen dan om te zeggen dat ie te duur was. (om vervolgens meer geld op Van Ginkel te bieden ;) )

[ Voor 60% gewijzigd door Tomba op 25-07-2013 08:33 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik kan me maar 2 redenen voorstellen waarom Maher liever naar PSV zou willen:
- Maher krijgt een basisplaats bij PSV.
- PSV betaalt meer salaris.

Want de andere variabelen spreken toch echt in het voordeel van Ajax:
- Ajax is een grotere club met meer historie
- Ajax heeft veel meer sfeer in het stadion
- Ajax is al 3 jaar op rij kampioen geworden
- Ajax speelt zeker CL
- Maher woont dicht bij de Arena
- Ajax heeft een trainer die jonge spelers bewezen beter maakt
- Ajax heeft een veel beter fair play imago dan PSV (nu zijn alle irritante personen vertrokken maar bij de keuze van Maher nog niet)
- De druk bij PSV is misschien nog wel hoger dan bij Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Wat een zooitje. Zal het goedkomen voor augustus? En wat een prijzen! Ik vond Eredivisie Live al duur.

http://www.ad.nl/ad/nl/56...e-zien-op-televisie.dhtml
Over 8 dagen begint de Eredivisie. Maar zoals het er nu voorstaat, zal geen tv-kijker de eerste duels live kunnen zien. Nog altijd is er geen akkoord tussen Fox Sports, de opvolger van Eredivisie Live, en de kabelmaatschappijen over de financiële vergoeding. Dat meldt het AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:05

Rhapsody

In Metal We Trust

- Ajax heeft een veel beter fair play imago dan PSV (nu zijn alle irritante personen vertrokken maar bij de keuze van Maher nog niet)
Ajax is een grotere club met meer historie
Hoewel ik het met die 5 punten eens ben, hoeft dat niet te gelden voor Maher natuurlijk. Vermoedelijk zijn alle Ajacieden het er mee eens en de meeste PSV'ers niet. :-)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Aghanim schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:45:

Want de andere variabelen spreken toch echt in het voordeel van Ajax:
- Ajax is een grotere club met meer historie
- Ajax is al 3 jaar op rij kampioen geworden
- Ajax speelt zeker CL
- Maher woont dicht bij de Arena
Ik kan er nog wel wat bedenken, het gevoel is beter of bv de medespelers die hem meer aanspreken. De gemoedelijkere sfeer tov de harde/arrogante sfeer bij Ajax. Of misschien is er bij PSV nu ook wel het meeste te winnen, PSV komt van ver terwijl Ajax na 3 jaar op rij kampioen het eigenlijk alleen maar slechter kan doen.
Je voordelen van Ajax kan ik eigenlijk alleen meegaan met punt 1 (het meer historie), 4 (CL spelen kan ie nu in principe overigens ook bij PSV als ze 2 ronden overleven), 5 (Damn de Boer je hebt me echt verrast. De rest klinkt mij wat onderbuikerig in de oren.
mickjuh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:03:
Wat een zooitje. Zal het goedkomen voor augustus? En wat een prijzen! Ik vond Eredivisie Live al duur.

[...]
Bij Digitenne kreeg ik een geweldige mail... Ze hebben een maand geleden EDLive verhoogtvan 12,50 naar 17,50 (das dus even een stijging van 40%!!!) en stuurden eergisteren een mail met de volgende tekst:
Geachte heer/mevrouw Tomba,

FOX wijzigt per 1 augustus Eredivisie Live naar FOX Sports Eredivisie. In deze e-mail leggen wij u uit wat dit betekent voor uw huidige pakket.

Wat is FOX Sports Eredivisie
FOX Sports Eredivisie is dé zender waar het beste van het Nederlandse voetbal centraal staat. Op drie kanalen kunt u alle Eredivisie wedstrijden live zien. Daarnaast kunt u nog meer live Jupiler League duels, het volledige KNVB beker toernooi en wedstrijden van Nederlandse clubs in de UEFA Europa League bekijken. De prijs voor FOX Sports Eredivisie blijft hetzelfde. U betaalt € 17,50 per maand. Het buitenlandse bekervoetbal wordt niet meer door FOX Sports Eredivisie uitgezonden.

Hebt u nog vragen?
Meer informatie over FOX Sports Eredivisie en vindt u op kpn.com/eredivisie. Wij wensen u weer een mooi voetbalseizoen.

Met vriendelijke groet,

Femke Kothuis
Directeur Klantenservice

[ Voor 35% gewijzigd door Tomba op 25-07-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Tja, dat vind ik dus echt flauwekul. Persoonlijk vind ik de 'sfeer' in de ArenA niks, met de 'oeh ah'-aapjes van Vak410 en de al jaren nauwelijks iets voorstellende F-side (kan ik fout hebben, maar 410 is eigenlijk het enige waar ik tegenwoordig nog wat van mee krijg bij wedstrijden bijvoorbeeld). Maar dat terzijde, ik vind de ArenA op de één of andere manier gewoon totaal geen fijn stadion. Een galmbak met enorme gracht om het veld. Maar ieder zo zijn mening...

Ik heb altijd wat 'klassiekere' stadions veel mooier gevonden. Wat rechthoekig, liefst zo dicht mogelijk op het veld. Als Barca-fan vind ik Camp Nou fantastisch, maar dan vooral vanwege de immensheid van het stadion. Santiago Bernabeu vind ik eigenlijk gewoon een stuk mooier. (Geef ik met pijn in het hart toe :9)

[ Voor 8% gewijzigd door Catorce op 25-07-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

TB1989 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:28:
[...]

Tja, dat vind ik dus echt flauwekul. Persoonlijk vind ik de 'sfeer' in de ArenA niks, met de 'oeh ah'-aapjes van Vak410 en de al jaren nauwelijks iets voorstellende F-side. Maar dat terzijde, ik vind de ArenA op de één of andere manier gewoon totaal geen fijn stadion. Een galmbak met enorme gracht om het veld.

Ik heb altijd wat 'klassiekere' stadions veel mooier gevonden. Wat rechthoekig, liefst zo dicht mogelijk op het veld. Als Barca-fan vind ik Camp Nou fantastisch, maar dan vooral vanwege de immensheid van het stadion. Santiago Bernabeu vind ik eigenlijk gewoon een stuk mooier. (Geef ik met pijn in het hart toe :9)
Ik ben vorig jaar naar Ajax-PSV geweest, maar mij viel vooral de agressieve sfeer op. (mensen die over borden heen willen klimmen omdat er iemand durfde te juigen voor het doelpunt van Lens) Dan zit ik liever in het Philips stadion ;) (of het Jan Louwers Stadion hahahah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

[...]
Laatst werd ik nog voor gek uitgemaakt toen ik zei dat een maandabonnement voor de TV wel eens €25 zou kunnen gaan kosten. Hopelijk blijft het bij die €25 :(

Vergeleken met het PSV publiek is de sfeer in de Arena wel degelijk erg goed. Iedere wedstrijd wordt er volop gezongen en zijn er sfeeracties terwijl het publiek bij PSV niet verder komt dan 'boeruh boeruh' nadat ze gescoord hebben. Het is daar echt muisstil. (ja ik kom bij beide clubs een x aantal wedstrijden per jaar).

En zo gemoedelijk is PSV de laatste jaren niet meer. De sfeer is daar ook veranderd omdat de prijzen uitblijven en de supporters al jaren opgezadeld worden met teleurstelling en slecht voetbal. Ik hoor alleen maar klagen en zeuren van de supporters dat ze het beleid van de club niet begrijpen en het voetbal niet om aan te zien vinden (ik woon in Eindhoven en heb voornamelijk PSV-aanhangers als vrienden).
Geen idee hoe de sfeer bij Ajax intern is maar je leest van veel (ex) spelers dat het er eveneens prettig is en de club een warme uitstraling heeft.

Zo onderbuikerig zijn de argumenten overigens niet:
- Ajax is een grotere club met meer historie = feit
- Ajax heeft veel meer sfeer in het stadion = subjectief
- Ajax is al 3 jaar op rij kampioen geworden = feit
- Ajax speelt zeker CL = feit
- Maher woont dicht bij de Arena = feit
- Ajax heeft een trainer die jonge spelers bewezen beter maakt = feit
- Ajax heeft een veel beter fair play imago dan PSV (nu zijn alle irritante personen vertrokken maar bij de keuze van Maher nog niet) = feit, gezien de uitslag het fair play klassement afgelopen jaar en de incidenten bij PSV
- De druk bij PSV is misschien nog wel hoger dan bij Ajax = subjectief

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 25-07-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Tomba schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:22:
[...]

Bij Digitenne kreeg ik een geweldige mail... Ze hebben een maand geleden EDLive verhoogtvan 12,50 naar 17,50 (das dus even een stijging van 40%!!!) en stuurden eergisteren een mail met de volgende tekst
Duidelijk, je betaalde 12,50 en het blijft ongewijzigd 17,50? Bij Ziggo betaalde je voor EDL al zo'n 16-17 euro en dat vond ik al vrij fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
11,95 voor een losse wedstrijd is wel echt bizar veel. Doen ze natuurlijk om je aan een abonnement te krijgen, maar bij Sport1 is het op je tv 5,95/6,00 en via de computer 3,99. Allemachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

mickjuh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:36:
[...]

Duidelijk, je betaalde 12,50 en het blijft ongewijzigd 17,50? Bij Ziggo betaalde je voor EDL al zo'n 16-17 euro en dat vond ik al vrij fors.
De prijsverhoging was dan ook voor de naams wijziging ;)
TB1989 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:39:
11,95 voor een losse wedstrijd is wel echt bizar veel. Doen ze natuurlijk om je aan een abonnement te krijgen, maar bij Sport1 is het op je tv 5,95/6,00 en via de computer 3,99. Allemachtig...
Inderdaad ja, ik verschoot er van!

[ Voor 34% gewijzigd door Tomba op 25-07-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Maher kon waarschijnlijk meer relevante feiten voorstellen...

- PSV was in hem geïnteresseerd, Ajax niet
- PSV heeft hem een contract aangeboden, Ajax niet
- PSV heeft hem vastgelegd, Ajax niet

Wellicht dat er voor hem ook nog wat onderbuikgevoelens meespeelden, waarom hij liever bij PSV dan bij Ajax speelt, maar dit zijn de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
lateef schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:44:
[...]

Maher kon waarschijnlijk meer relevante feiten voorstellen...

- PSV was in hem geïnteresseerd, Ajax niet
- PSV heeft hem een contract aangeboden, Ajax niet
- PSV heeft hem vastgelegd, Ajax niet

Wellicht dat er voor hem ook nog wat onderbuikgevoelens meespeelden, waarom hij liever bij PSV dan bij Ajax speelt, maar dit zijn de feiten.
Inderdaad, er was voor Maher geen keuze meer want er was maar 1 partij waar Maher naartoe kon. Ik reageerde daarom enkel op de implicatie dat Ajax aangegeven heeft geen interesse te hebben in Maher omdat hij te duur is zodat ze geen gezichtsverlies zouden lijden omdat Maher sowieso voor PSV gekozen zou hebben, wat ik dus sterk betwijfel als Ajax ook had gewild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:33:
Vergeleken met het PSV publiek is de sfeer in de Arena wel degelijk erg goed. Iedere wedstrijd wordt er volop gezongen en zijn er sfeeracties terwijl het publiek bij PSV niet verder komt dan 'boeruh boeruh' nadat ze gescoord hebben. Het is daar echt muisstil. (ja ik kom bij beide clubs een x aantal wedstrijden per jaar).
Geen idee welke wedstrijden jij er bent geweest maar zo ervaar ik het dus totaal niet. Maar goed, eenzelfde neem ik waar bij AJAX. Veel verder dan Oh-Ah en godenzonen komen ze niet :+.
- Ajax heeft een veel beter fair play imago dan PSV (nu zijn alle irritante personen vertrokken maar bij de keuze van Maher nog niet) = feit, gezien de uitslag het fair play klassement afgelopen jaar en de incidenten bij PSV
Veel beter? Kijkend naar de kaarten die zijn gegeven in het afgelopen seizoen valt dat reuze mee. Iets beter ja, veel beter.Nee daar ben ik het niet mee eens.
Uitgaande dat de wikipediapagina correct is.
PSV
39 gele kaarten
2x rood na 2 gele kaarten
1x direct rood
AJAX
30 gele kaarten
2x direct rood

Met Toivonen en van Bommel win je het fairplay klassement niet maar gelukkig/helaas (streep door welke je niet van toepassing vindt) draait voetbal om meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:02:
[...]

Geen idee welke wedstrijden jij er bent geweest maar zo ervaar ik het dus totaal niet. Maar goed, eenzelfde neem ik waar bij AJAX. Veel verder dan Oh-Ah en godenzonen komen ze niet :+.
Ik kan je zo meerdere verschillende 'liedjes' noemen die wekelijks de revue passeren maar ik heb niet het gevoel dat je daar op zit te wachten.
[...]

Veel beter? Kijkend naar de kaarten die zijn gegeven in het afgelopen seizoen valt dat reuze mee. Iets beter ja, veel beter.Nee daar ben ik het niet mee eens.
Uitgaande dat de wikipediapagina correct is.
PSV
39 gele kaarten
1x direct rood
AJAX
30 gele kaarten
2x direct rood

Met Toivonen en van Bommel win je het fairplay klassement niet maar gelukkig/helaas (streep door welke je niet van toepassing vindt) draait voetbal om meer dan dat.
Ik heb het niet over gele en rode kaarten maar over het fair play klassement. Ik quote hierbij nu.nl:

Ajax eindigt bovenaan in Fair Play klassement
Ajax was afgelopen seizoen de sportiefste club van Nederland. De landskampioen won het Fair Play klassement.
Eerstedivisionist MVV werd vlak voor Vitesse, PEC Zwolle en FC Den Bosch tweede.
Aan de winst van het klassement is een prijs van tienduizend euro verbonden. Die moet Ajax besteden aan een maatschappelijk project.
ADO Den Haag was van alle betaaldvoetbalclubs het minst sportief. De Hagenaars eindigden net onder FC Groningen op de laatste plaats. PSV (17e) en Feyenoord (23e) staan in de middenmoot.
Trainer Frank de Boer van Ajax was zeer verheugd over het binnenhalen van de prijs. ''Het past bij onze prestaties dit seizoen, maar ook bij onze manier van spelen."
"En we vinden het belangrijk dat spelers zich gedragen, respect tonen voor de tegenstander en voor de arbitrage. Uit deze prijs blijkt dat we ook op dat vlak goed bezig zijn.''
Op de Europese Fair Play-ranglijst eindigde Nederland dit seizoen als vierde. De nummers een tot en met drie krijgen een extra ticket voor de Europa Cup.

Daarnaast heeft PSV diverse incidenten gekend het afgelopen jaar waar we volgens mij niet nogmaals over hoeven te gaan praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

[...]
Inderdaad belachelijk, Fox probeert natuurlijk zoveel geld als mogelijk eruit te halen en de kijker is hier de dupe van. Kan de overheid hier niets tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

tweaker2010 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:00:
[...]

Inderdaad belachelijk, Fox probeert natuurlijk zoveel geld als mogelijk eruit te halen en de kijker is hier de dupe van. Kan de overheid hier niets tegen doen?
Ik neem aan dat Digitenne wel al rond is (hoe kunnen ze me anders dat mailtje sturen?) Ben wel benieuwd of ik er nu een derde kanaal bijkrijg. (letterlijk) alle andere zenders kijk ik toch niet dus kies er maar 1 uit :)
Overigens heeft Glashart (o.a. on.nl) wel al een overeenkomst:
Het huidige Eredivisie Live heeft een zenderaanbod van vier zenders. Het nieuwe FOX Sports krijgt vijf tv-kanalen. Om deze allemaal te bekijken dient men wel een combi-abonnement af te sluiten. De adviesprijs van dit abonnement bedraagt €24,95 per maand. Het afnemen van losse abonnementen is ook mogelijk. FOX Sports Eredivisie – dat uit drie kanalen bestaat – heeft een adviesprijs van €17,95. De uit twee kanalen bestaande betaalzender FOX Sports International kost €11,95. Voetballiefhebbers die alleen een abonnement op het eredivisievoetbal afnemen, krijgen voor dezelfde adviesprijs één voetbalkanaal minder. Ook het aanbod wordt minder. Voetbalwedstrijden uit buitenlandse competities worden vanaf 17 augustus op FOX Sports International uitgezonden. Uitzondering zijn de Europa League-wedstrijden waaraan Nederlandse voetbalclubs deelnemen. Deze blijven op FOX Sports Eredivisie te zien.
Pittige prijzen hoor... Al is de prijsverhoging voor EDLive hier dan wel lager. (was 15euro per maand voor 4 kanalen, nu 17,95 voor 3 kanalen)

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 25-07-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb vorige week mijn EDL Go abonnement opgezegd en een tv-abo bij Ziggo aangevraagd voor 17,95. Ben benieuwd wanneer en of ik aangesloten ga worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:34
http://www.nu.nl/sport/35...november-en-december.html
'WK 2022 in november en december'

Dat berichten verschillende media, waaronder Der Kicker. Aanvankelijk speelde de mondiale voetbalbond met de gedachte om het toernooi in januari 2022 te houden.
Het lijkt inmiddels uitgesloten dat het evenement plaatsheeft in de zomer, vanwege de hoge temperaturen in Qatar.

"Met een WK in de zomer kan het geen volksfeest worden. Je kunt misschien wel alle WK-stadions afkoelen, maar je kunt niet het hele land koel houden", zei FIFA-voorzitter Sepp Blatter onlangs.

De finale van de mondiale eindronde zou op 18 december 2022 worden afgewerkt.
Een WK in de winter heeft grote gevolgen voor de kalender van het Europese clubvoetbal. Bijna alle Europese competities, inclusief de Europese bekertoernooien, beginnen in augustus of september.
Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan plannen op de overvolle agenda's van veel clubs. Dit hadden ze vooraf ook al makkelijk aan kunnen zien komen :N

[ Voor 9% gewijzigd door JanW op 25-07-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Brands is technisch manager, geen TD.
Brands is geen directeur en dus ook niet eindverantwoordelijk.
Koppensneller schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 08:05:
Dat snap ik, maar als lid van de directie is Brands dus (mede) verantwoordelijk voor het beleid. Jij stelde dat hij slechts een uitvoerende taak heeft, maar dat klopt dus niet.
Brands is geen lid van de directie van PSV.

Zie ook Wikipedia: Marcel Brands.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Nu online

Tomba

Hmm ben eens in de facturen gedoken, KPN maakt het nog bonter. De totaalprijs komt nu op 30 euro, want ze hebben het 'basis' abonnement verhoogd naar 12,50.... Ik heb zo'n schurfthekel aan dat @()#*)(@* bedrijf he, stelletje uitzuigers!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:57

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Misschien gewoon tijd om voor de ajax supporters hier te accepteren dat Maher ondertussen bij PSV speelt.
Je kan nog 150.000 redenen verzinnen waarom Maher voor Ajax had moeten kiezen maar dat heeft geen zin.
Helemaal een reden als hij woont kort bij Amsterdam. Als dat een reden is dan kan geen enkele speler naar het buitenland. Feit blijft gewoon, en dat heeft overmars ook gezegd, we gaan dat bedrag niet betalen. Psv heeft het wel betaald en dus was het voor Maher duidelijk. Al zou Ajax 100 jaar kampioen achter elkaar zijn geworden en ook al 100 jaar de champions league hebben gewonnen had het geen verschil gemaakt als de clubs er niet uitkwamen.

Dat de Boer een goede trainer is staat buiten discussie. Maar talenten bewezen beter maakt gaat wel een beetje ver. Natuurlijk zijn de bekende namen zeer goede spelers geworden. Mede dankzij de Boer. Maar voor dat ze in het eerste zijn gekomen hebben ze al zoveel geleerd van hun jeugdtrainers dat dat makkelijk vergeten wordt ze kloppen namelijk op de deur vanuit de jeugdopleiding. Tenslotte zijn Lens, Strootman, Mertens en Toivonen ook veel betere spelers geworden bij psv . Ook al zijn het geen talenten uit eigen jeugd geeft het wel aan dat jonge spelers in de eredivisie (mits voldoende niveau en inzet) bij genoeg minuten beter worden. Natuurlijk zijn wel alle credits voor de Boer m.b.t. het inzetten van jeugdspeler op jonge leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
JanW schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:13:

[...]

Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan plannen op de overvolle agenda's van veel clubs. Dit hadden ze vooraf ook al makkelijk aan kunnen zien komen :N
Toch slecht hoe de FIFA gezwicht is voor het geld en dan achteraf toch teveel moeilijkheden ziet...

Ben wel benieuwd hoe dat gaat worden, zo'n WK in het midden van de competitie in plaats van in de vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Aghanim schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:02:
[...]
wat ik dus sterk betwijfel als Ajax ook had gewild.
as is verbrande turf... 8)7

overigens hangt er zeker wel een onderbuik gevoel aan je 'argumenten', ook aan de 'feiten', want het is maar de vraag hoe relevant die überhaupt of voor Maher specifiek zijn. Het zijn met name resultaten uit het verleden. Alleen deelname aan de Champions League zou je als relevant aan kunnen voeren, aan de andere kant, dat geldt slechts voor het komende jaar en Maher heeft niet voor één jaar getekend.
Napo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:02:
[...]
Ach, bij PSV is het geen kolkende menigte, maar bij het woord sfeeracties alleen al krijg ik kokhals neigingen. De sfeer in de Arena is wellicht verbeterd de afgelopen jaren, maar het blijft voor mij een hoog bioscoopbezoek gehalte hebben met een hoop geforceerde ambiance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:11
Coocoocachoo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:22:
Ben wel benieuwd hoe dat gaat worden, zo'n WK in het midden van de competitie in plaats van in de vakantie...
Het zou op zich geen verschil hoeven uitmaken. Je hebt nog steeds evenveel wedstrijden in het jaar, alleen is de volgorde anders. Er is een onderbreking van een week of 6, maar je kunt dat opvangen door iets eerder te beginnen en wat langer door te gaan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-08 17:11
Railgunner schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:25:
[...]

Het zou op zich geen verschil hoeven uitmaken. Je hebt nog steeds evenveel wedstrijden in het jaar, alleen is de volgorde anders. Er is een onderbreking van een week of 6, maar je kunt dat opvangen door iets eerder te beginnen en wat langer door te gaan.
Klopt, maar het spelverloop is natuurlijk wel anders. In plaats van een winterstop (alhoewel die al praktisch niet meer bestaat) heb je een groot toernooi. Dit gecombineerd met overwinteren in Europese competities kan het voor de top erg zwaar maken. En ook op de transfers zal het flinke invloed hebben. Een WK is toch altijd een goede manier om jezelf in de etalage te zetten en zal het een extra drukke wintertransfer periode kunnen maken.

Er zullen geen drastische verschillen door worden gevoerd (introductie playoffs was waarschijnlijk een groter verschil), maar het zal wel op een aantal manieren invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
competitie ligt waarschijnlijk gewoon stil in november/december/januari en in plaats van in begin mei het einde van de competitie gaan we door t/m eind juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Coocoocachoo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:35:
[...]
En ook op de transfers zal het flinke invloed hebben. Een WK is toch altijd een goede manier om jezelf in de etalage te zetten en zal het een extra drukke wintertransfer periode kunnen maken.
Klopt, daar heb je gelijk in. Ik denk dat er veel clubs hier last van gaan ondervinden. Veel spelers weg in winterstop, zie dat maar eens op te vangen. Kun je de 2e seizoenshelft een heel andere competitie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:18
rik86 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:45:
competitie ligt waarschijnlijk gewoon stil in november/december/januari en in plaats van in begin mei het einde van de competitie gaan we door t/m eind juni
En dan krijg je het probleem met spelers die dan als ze ook nog voorrondes voor de Europese competities moeten spelen geen vakantie hebben en dus 2 jaar achter elkaar spelen. Of te wel deze verplaatsing gaat zeker een jaar ervoor en een paar jaar erna invloed hebben op de Europese kalenders. Terwijl je dit had kunnen zien aankomen en hierdoor is het hek wel van de dam, want in andere landen kan je op bepaalde momenten ook niet spelen maar ga je het dan ook weer verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

[...]

Dit is gewoon complete waanzin.

De FIFA besluit eerst het WK aan Qatar te geven waarna ze vervolgens gaan billenknijpen omdat het gedurende de zomer te warm zou zijn? Dan ga je je toch wel even achter de oren krabben en concluderen dat er wel van corruptie sprake moet zijn. Want elk bid zou aan een hele reeks onderzoeken moeten worden blootgesteld om te kijken of de omstandigheden goed zijn. Qatar zegt dat ze de stadions kunnen koelen tot 25 graden wat opzich een aangename voetbaltemperatuur is. De fanzones zouden ook gekoeld kunnen worden. Maar dat is simpelweg niet voldoende, er zijn honderdduizenden mensen op de been in dat kleine landje en die moeten ook reizen tussen de stadions en de hotels. En daar worden ze dus blootgesteld aan de hitte. Mensen die daar niet mee om kunnen gaan worden onwel, dat hebben we laatst ook gezien in die gestrande trein waar de ramen niet van open konden.

Er is gewoon naar de enorme welvaart van Qatar gekeken door Mafifa leden met dollar tekens in de ogen. Maar nu wordt er ineens voor gekozen om het WK naar de winter te verplaatsen. Echt te ziek voor woorden. De andere landen voor 2022 hadden veel betere papieren en er hoeft veel minder aan de infrastructuur en stadions te worden gedaan. De VS had het zonder problemen net als in 1994 kunnen organiseren, dan had je ook nog eens een zeer hoog aantal toeschouwers want het record qua toeschouwersaantallen is nog steeds van 1994.

En anders had Australie het van mij mogen krijgen, die hebben ook al aardig wat stadions en dus al een basis om mee te beginnen. Qatar heeft nu 1 groot stadion en verder hebben ze helemaal niks.

Daarnaast zijn er nog veel andere zaken die voor controverse zullen zorgen:

- Alcohol
Qatar is een islamitisch land waar dus geen alcohol geschonken mag worden. Maar tijdens het WK mag je wel in de fanzones alcohol nuttigen

- Kleding
In die hitte is het aannemelijk dat een heleboel vrouwen luchtig gekleed willen --> mag niet

Wat mij betreft mag dit WK in duigen vallen en helemaal geboycot worden. Als alle grote voetbalbonden als Spanje, Duitsland, Brazilie, Engeland, Italië, Argentinië, Uruguay, Nederland en Frankrijk zeggen: "Bekijk het maar met jullie zandbak spelletje, wij gaan lekker kerst vieren" dan steek je mooi een mes in de rug van die verrotte FIFA. Maar dat zal natuurlijk niet gebeuren want dat lef hebben ze niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[...]

:F

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
Pompi schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:14:
[...]

En dan krijg je het probleem met spelers die dan als ze ook nog voorrondes voor de Europese competities moeten spelen geen vakantie hebben en dus 2 jaar achter elkaar spelen. Of te wel deze verplaatsing gaat zeker een jaar ervoor en een paar jaar erna invloed hebben op de Europese kalenders. Terwijl je dit had kunnen zien aankomen en hierdoor is het hek wel van de dam, want in andere landen kan je op bepaalde momenten ook niet spelen maar ga je het dan ook weer verplaatsen?
In hoeverre is dat anders dan nu als er een eindtoernooi is? De finale van het afgelopen EK was 1 juli, kwalificaties begonnen ook vlak daarna.

Neemt niet weg dat ik 't ook bizar vindt, maar qua speelkalender denk ik dat die invloed wel meevalt. Ze moeten transfers in de winterstop wel verbieden/maximeren tot 2 nieuwe spelers per team of zo

[ Voor 11% gewijzigd door rik86 op 25-07-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nog even inhakend op de Doyen Sports Group en PSV van gisteren. Milan wil Ola John van Benfica huren en blijkbaar moet dat via de Doyen groep:

Een deel van de transferrechten van John ligt in de handen van Doyen Sports Group, dezelfde investeerdermaatschappij als die met PSV praat over een mogelijke samenwerking. De Portugees Nelio Lucas is de oprichter van het investeringsfonds en hij had woensdag een ontmoeting met Adriano Galliani. De vicevoorzitter van AC Milan heeft bij Lucas aangegeven dat i Rossoneri John graag voor een seizoen willen huren. Doyen Sports Group heeft weliswaar geen zeggenschap over John, maar vindt het wel belangrijk dat de aanvaller straks met winst wordt doorverkocht. De 21-jarige John was in zijn eerste seizoen bij Benfica geen basisspeler en dus zou een verhuur aan Milan wellicht een mogelijkheid kunnen zijn. Lucas zal dit balletje gaan opgooien bij de Portugese topclub.

Ben er wel benieuwd naar wat dit dan in de praktijk betekent. In theorie mag Benfica verhuren wie en wat ze willen en is Doyen totaal geen partij. Echter is het dan vreemd dat Milan met Doyen contact zoekt en niet direct met Benfica deze huurconstructie opzet.

Betekent dit dat de invloed van Doyen toch groter is dan op het eerste gezicht lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Ik denk dat dat per speler afhankelijk is. Kennelijk zag Doyen in John een heel groot talent die veel geld op zou leveren. In dat geval zouden ze tijdens de onderhandelingen met Benfica bedongen kunnen hebben dat zij ook een stem hebben bij verkoop of zelfs verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En als Benfica nu niet wil verhuren omdat de spoeling op de flanken dun is en Doyen wil wel verhuren omdat John in hun meer op kan leveren door een jaar voor Milan uit te komen? Zou er dan gekeken worden naar het percentage in belang? En wat als Doyen geen nieuwe speler meer wil financieren als Benfica nu niet meewerkt?

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 25-07-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691

CR1691

Hero of Time

Als Doyen 51% van de belangen heeft en Benfica 49% zou dat best mogelijk kunnen zijn ja. Er zou dan een conflict kunnen ontstaan waardoor beide partijen niets meer met elkaar te maken willen hebben. Gezien de belangen van beiden (geld) denk ik niet dat het zo gaat lopen.

Ze zullen waarschijnlijk met elkaar kijken wat zij uit deze situatie kunnen halen en afwegen het of het het waard is. Kan mij niet voorstellen dat ze allebei moeite gaan steken in een ruzie waarvan beide alleen maar de verliezer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zo maak ik ze maar heel sporadisch.....

op de xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Sommigen zijn wel heel stellig in hun overtuiging dat Ajax wel even makkelijk kampioen wordt, ik zie dat niet zo. Het wordt, net als voorgaande jaren, gewoon weer een spannende race. Ik verwacht wel dat de traditionele top3 weer wat meer afstand gaat nemen van de rest, met Vitesse/Twente/AZ/misschien Utrecht in de suptop. Feyenoord heeft te weinig breedte in de selectie en zal m.i. daarom 3e worden. Kortom: het wordt een strijd tussen PSV en Ajax, waarbij het echt koffiedikkijken is wie het gaat worden. Ajax is nog niet verzwakt in ieder geval en PSV heeft zich duidelijk versterkt met Maher.

Ik heb er iig erg veel zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PSV heeft zich duidelijk versterkt met Maher, maar ook duidelijk verzwakt met de verkoop van Strootman, Mertens en Lens. Wat betreft de verdediging is het nog maar afwachten.
Ajax is met de huidige stand van zaken de absolute topfavoriet, wat overigens niet wil zeggen dat we zo 1-2-3 even kampioen worden. "De 2e plaats is ook mooi na 3 jaar kampioen" gaat in ieder geval niet op wat mij betreft.

@ WK in november-december; ik hoop dat alle grote landen in Europa ballen tonen en gewoon zegt "WK in de winter? Dan komen we niet."
Lekker spannend, zo'n WK zonder Duitsland, Engeland, Spanje, Italie, Nederland, Frankrijk, Belgie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:43:

@ WK in november-december; ik hoop dat alle grote landen in Europa ballen tonen en gewoon zegt "WK in de winter? Dan komen we niet."
Lekker spannend, zo'n WK zonder Duitsland, Engeland, Spanje, Italie, Frankrijk, Belgie etc
Misschien wel onze enige kans om toch één keer .......... :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Steeds meer geruchten over AZ en Bas Dost. Zijn salariseisen gaan alleen niet in het salarishuis van AZ passen (500k max). Misschien toch weer zo'n regeling als met Altidore en Villareal?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dost zou idd een goede speler zijn voor AZ, ze zullen toch zeker een goalgetter moeten halen voor Altidore, anders hebben ze een flink probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:47:
[...]

Misschien wel onze enige kans om toch één keer .......... :)F
Hahaha, alsof je dan nog trots kunt zijn dat je gewonnen hebt :')

Ik vind onderstaand filmpje nog steeds om van te :r

Als je het WK aan een Arabisch land wilt geven prima, maar doe het dan in een land dat betere omstandigheden heeft zoals Marokko. Die hadden ook een bid gedaan voor 2010 maar verloren dus van Zuid-Afrika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek de verschillen, de Doyen Sports Group en wat de MailOnline als topic over Feyenoord heeft vandaag: http://www.dailymail.co.u...an.html?ito=feeds-newsxml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:17:
Zoek de verschillen, de Doyen Sports Group en wat de MailOnline als topic over Feyenoord heeft vandaag: http://www.dailymail.co.u...an.html?ito=feeds-newsxml
Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TB1989 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:32:
[...]

Wat hebben die twee dingen met elkaar te maken? :?
Moet je David Endt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
David Endt?
Of ik mis hier iets of je berichten zijn dermate vaag dat er niets van te maken is :+

Ben blij dat zaterdag het voetbal weer begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Vlassie1980 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:08:
[...]
Als je het WK aan een Arabisch land wilt geven prima, maar doe het dan in een land dat betere omstandigheden heeft zoals Marokko. Die hadden ook een bid gedaan voor 2010 maar verloren dus van Zuid-Afrika.
Ach ja, Marokko zie ik nu ook niet snel eventjes een WK organiseren hoor. Dat land is qua infrastructuur en faciliteiten niet berekend voor een groot toernooi.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=d-z2jtUS9-Y]
Dit filmpje is wel grappig, in Qatar willen ze kennelijk alle supporters per watertaxi vervoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Marokko had bij de verkiezing voor het WK van 2010 10 stemmen gekregen tegen 15 stemmen voor Zuid-Afrika. Vergis je niet in Marokko als potentieel gastland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

mickjuh schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:36:
[...]

Maar dan kreeg je wel meer dan 2 kanalen (nu worden dat er op digitenne ook drie). Dus je kan zeggen dat je nu 40 procent meer betaald, maar je krijgt wel een kanaal extra (33,3% :P)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Lobotka naar Ajax op huurbasis, ben benieuwd wat hij gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 12:28
Nadat FC Utrecht vorige week al met 2-1 verloor van het nietige (Semi-prof) Differdange 03 uit Luxemburg

Staat het nu net 25 minuten spelen met 0-1 achter (1-3).. Waar zijn ze mee bezig..

---
Krukar schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 19:54:
Lobotka naar Ajax op huurbasis, ben benieuwd wat hij gaat brengen...
Deze jonge komt voor jong Ajax, dus zal in de Jupiler League gaan spelen. Er is wel een optie tot koop afgedwongen, dus als hij het goed doet zal ie wel een vast contract krijgen.

[ Voor 49% gewijzigd door Gynnad op 25-07-2013 19:58 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:27

Quad

Doof

:w FC Utrecht -O-

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Kan een mooie entree worden voor Go Ahead straks, eerste wedstrijd tegen Utrecht ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mooi afscheid van van Peperstraten bij de NOS. http://www.dumpert.nl/med...ine_van_peperstraten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
3-1 nu, dus dat komt wel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Napo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:40:
[...]

3-1 nu, dus dat komt wel goed :+

3-2 dus.. 8)7

3-3 (4-5) nu, FC Utrecht heeft nog 2 goals nodig met 20 minuten te spelen

[ Voor 19% gewijzigd door Gynnad op 25-07-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

St@m

@ Your Service

Utrecht focust zich volledig op de competitie.. 3-3
Snap ik wel, EL laten lopen, je verdient er verder niets mee..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Correctie 3-3
Doei Utrecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Napo schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:56:
[...]

Correctie 3-3
Doei Utrecht :+
Dit kan toch niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:01

St@m

@ Your Service

Nou, als ik Utrecht zo zie spelen kan het prima :D Dat wordt vechten tegen degragatie.. direct een degradatieduel met GAE dus :D
Mijn god wat slecht. Stuk voor stuk.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 2 ... 223 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor het WK en de Oranje oefenwedstrijden voor het WK, zie het speciale themaforum