Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 21:57
Dinsdag heeft Tweakers.net de mogelijkheid om Neelie Kroes te interviewen. Zij is Eurocommissaris voor de Digitale Agenda. Dat betekent dat ze op verantwoordelijk is voor Europese wetgeving op technologiegebied, zoals de prijzen die telecomproviders mogen vragen voor sms'en en bellen in het buitenland en hoe we in Europa om moeten gaan met cloud-computing.

Nu hebben wij zelf uiteraard een vragenlijstje samengesteld, maar we zouden erg graag willen weten wat onze trouwe users van haar zouden willen weten :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kpRn2nYEpdS5Do3OvWuKJnTC/full.jpg

Dus schroom niet, en dump bij dezen de vraag die je altijd al aan mevrouw Kroes had willen stellen - zo lang het maar inhoudelijk is. We hebben tussen een halfuur en drie kwartier de tijd om vragen te stellen, dus ik zal proberen er zoveel mogelijk mee te nemen. Alle vragen die voor dinsdagmorgen 10:00 in dit topic staan, kan ik nog meenemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Joost op 15-10-2012 11:59 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Welke maatregelen gaat u treffen om een (minimale) bandbreedtevoorziening wbt de internetverbinding te kunnen garanderen voor de bevolking van Europa, speciefiek degenen die buiten de grote steden in een semi-landelijk omgeving wonen waar de internet bandbreedte onvoldoende voorhanden is.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hoe ervaart ze de overstap tussen de verschillende agenda's (haar vorige post ten opzichte van de huidige), van de grenzen aan de concurrentie naar de fundering voor innovatie en ontwikkeling, zogezegd. Lijkt me toch een behoorlijke verschuiving te vereisen in oriëntatie en insteek.

[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 15-10-2012 11:52 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Categorie - internetaansluitingen
Afgelopen jaar wordt er steeds vaker gesproken over glasvezel, de concurrentie hierin, de snelheid waarmee het in Nederland moet worden aangesloten, net zoals LTE/4G dekking.

Maar zijn er plannen/maatregelen om nu eerst normale dekking te garanderen voor de reeds bestaande verbindingen (kabel, ADSL2+ of zelfs 3G)? Nu kan er wel steeds harder gepushed worden op de 'next gen' verbindingen, maar voordat er uberhaubt een normale dekking zal zijn in Nederland zijn we al 4-5 jaar verder (al is het niet meer).

Er zijn Nederland in diverse grote steden (dus geen achterhoek oid) nog steeds locaties waar gewoon amper tot geen internet beschikbaar is, geen HSPDA dekking, geen ADSL2, afhankelijk van 1 kabelbedrijf waar de kwaliteit ronduit slecht is. Gouda is toevallig mijn perfect voorbeeld, noord-gouda heeft niet eens ADSL2 mogelijkheden, is de kabel-kwaliteit enorm achteruit gegaan en zijn er diverse gebieden die niet eens normale HSPDA dekking hebben, maar waar glasvezel op zijn vroegst nu richting 2015 staat.

Of blijft dit een zaak van de gemeentes zelf? (omliggende gemeentes lijken in iedergeval wel hard te timmeren aan hun netwerk, Alphen met ftth, zelfs Nieuw Lekkerland heeft nu al ftth).

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2012 11:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:51

beany

Meeheheheheh

Zijn er plannen om de Europese markt beter te voorzien van wet- en/of regelgeving omtrent de verkoop van software in Europa door partijen die buiten Europa zijn gevestigd?

Een voorbeeld is Steam, die zich niks aan trekt/hoeft te trekken van de Europese regels, terwijl ze zich wel duidelijk op de Europese markt richt(zelfs heel lokaal zoals met Ideal in Nederland). Zo is doorverkoop van software op Steam niet mogelijk, terwijl dit volgens de Europese regels wel mag.

Ook partijen zoals Onlive(of vergelijkbare diensten) zijn gevestigd in de US, maar leveren ook aan de Europese markt.

Als Europees consument sta je zwakker wanneer je software koopt van partijen die buiten Europa gevestigd zijn.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een belangrijk onderwerp op ICT gebied waar grenzenoverschrijdende samenwerking onontbeerlijk is, is de bestrijding van cybercrime en andere minder prettige activiteiten op het www.

Ik ben wel benieuwd wat haar visie op dit vlak is en wat ze als belangrijkste uitdagingen ziet op dit vlak.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 15-10-2012 12:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Categorie onderwijs:
Vergeleken met andere Europese landen kiezen meisjes/vrouwen in Nederland minder voor ICT/informatica-opleidingen
Wat is de stand van zaken om meer meisjes/vrouwen in NL te laten kiezen voor deze opleidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat vindt u van de huidige thuiskopiewetgeving in Nederland die het downloaden van films, muziek en boeken toe staat? Zou u voor een uitbreiding van deze wet zijn, dat er ook heffingen komen op smartphones en andere apparaten? Zou u voor een downloadverbod zijn en zou dit op Europees niveau geregeld moeten worden?

Hoe staat u tegenover OpenSource software en hoe zou u het gebruik hiervan willen bevorderen, om vendor-lockins te voorkomen? Zou u bedrijven verplichten drivers beschikbaar te maken?

[ Voor 23% gewijzigd door Soldaatje op 15-10-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waarom worden nationale tarieven uitgezonderd van de door de EU opgelegde maximumtarieven voor telefonie? In veel gevallen kost buiten de bundel SMSsen in Nederland meer dan het vanuit elk ander EU-land zou kosten. Een EU-wijd maximumtarief zonder uitzonderingen lijkt me dan ook logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
De digitale agenda en aangrenzende beleidsonderwerpen zijn onderwerp van diverse krachtige lobbygroepen die veelal bestaande belangen verdedigen. Wat doet u eraan om de belangen van burgers en consumenten zonder dergelijke lobby te borgen en bovenaan te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 15-10-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heeft de overheid belangstelling voor privacy en cloud-computing? Komen daar richtlijnen en maatregelen voor? Heeft de overheid oog voor de schade die burgers ondervinden indien bijv. cloud-bedrijven hun data onverhoopt toch verliezen?

Heeft de overheid oog voor de gevolgen van de onmondige (en vaak onkundige) burger die met 1 klik van de muis z'n privé-gegevens afstaat? De ULA's, het privacy-beleid etc. is geen onderhandelen in mogelijk: als je als burger gebruik wil maken van Windows, Android, Apple of een van de andere grote producten, kun je niet zeggen dat je het niet eens bent met de voorwaarden. Terwijl het toch vrijwel ondoenlijk is voor een enkele burger om hiertegen actie te ondernemen. Van Facebook, Steam, Blizzard en gmail kun je nog zeggen dat zij produkten leveren die niet noodzakelijk zijn: om te kunnen communiceren met de overheid is DigiD noodzakelijk en dus een platform als Windows, Android of Apple.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat is uw standpunt als het gaat om de verregaande toegang van Amerikaanse overheidsdiensten tot cloud-gegevens van Nederlandse/Europese consumenten en instellingen onder de Patriot Act? Onlangs was er ophef omdat uit recent onderzoek van het IViR bleek dat onder de Patriot Act Amerikaanse opsporingsdiensten ook mogen snuffelen in servers die buiten Amerika staan, als de instelling ook activiteiten ontplooid in de VS.

edit:
Met Ardana dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

We liepen in Nederland, maar ook in Europa voorop met de uitrol van (A)DSL en kabel.
Hoewel niet overal, zie de post van SinergyX eerder.

Qua glasvezel lopen we echter mijlenver achter. Wat gaat Europa doen om deze achterstand in te lopen?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

In de VS is alle informatie die verzameld wordt door de overheid in principe vrij toegankelijk. Dit maakt innovatieve toepassingen van deze data mogelijk. Ziet u voor de EU een rol weggelegd in het vrij beschikbaar en toegankelijk maken van door overheidsdiensten in Europa opgebouwde databestanden?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
Ziet de EU in het algemeen en mevrouw Kroes specifiek een rol voor zich weggelegd mbt. het beter toegankelijk maken van wetenschappelijk werk voor het publiek?

Momenteel wordt de wetenschappelijke informatievoorziening gemonopoliseerd door een aantal kolossen zoals Elsevier. Die geven tijdschriften uit, waarbij wetenschappers hun werk zonder er een vergoeding voor te krijgen submitten, waar peers zonder een vergoeding te krijgen reviewen en vak-editors over het algemeen ook zonder of voor een minieme vergoeding bladen redigeren. De uitgevers zelf rekenen echter hoge abonnementsprijzen. Voor individuen zijn die eigenlijk niet op te brengen. Een los artikel aanschaffen kost op Elsevier's http://www.sciencedirect.com/ in mijn vakgebied $19,95.

Door open access publicaties te stimuleren zou de macht van dit soort uitgevers ingeperkt kunnen worden. Ook zouden burgers hierdoor zelf de resultaten van met hun belastinggeld gefinancierd onderzoek in kunnen zien. Vooralsnog is de invloed van open access publicaties echter nog gering. De EU zou door bijvoorbeeld eisen te stellen over de toegankelijkheid van publicaties die uit via de EU gefinancierd onderzoek vloeien hier veel invloed op uit kunnen oefenen. Staat deze problematiek in Europees verband überhaupt op de agenda?

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 08:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ATS schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:21:
In de VS is alle informatie die verzameld wordt door de overheid in principe vrij toegankelijk. Dit maakt innovatieve toepassingen van deze data mogelijk. Ziet u voor de EU een rol weggelegd in het vrij beschikbaar en toegankelijk maken van door overheidsdiensten in Europa opgebouwde databestanden?
Misschien interessant om daar een of meer specifieke voorbeelden bij te noemen van een databestand dat in de VS beschikbaar is en waar een innovatieve toepassing uit voort gekomen is?

Ik begrijp dat onder andere OpenStreetMaps van dit principe geprofiteerd heeft (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/TIGER)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
Dank allemaal, keep 'em coming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Categorie e-books
Op e-books zit 21% BTW. Op papieren boeken is dat laag tarief.
Dat betekent als het onderwijs meer "digitaal lesmateriaal" wil aanschaffen, ze met een veel hogere kostenpost zit. Gaat u daar ook iets aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Consument:
komt er een garantieregeling voor software?

i.e. de discussie rondom rechten voor het gebruik van software (bijvoorbeeld via Steam of andere online kanalen) richt zich alleen op illegaal gebruik en de rechten van de auteurs. Als consument sta je vrijwel machteloos als je ondeugdelijke (buggy) software hebt aangeschaft. Het is onmogelijk om dan je ondeugdelijke (arbitrair wellicht) product terug te brengen. Ook hier is vrijwel niets geregeld en is het onduidelijk hoe dit met grensoverschrijdende diensten zit. Terwijl dit met via het web aangeschafte fysieke producten een stuk beter is geregeld.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat mij betreft mag je d'r vertellen dat ze uitstekend werk doet _O_

Enige nuttige politicus(politica?) in de EU wat mij betreft :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:41:
Categorie e-books
Op e-books zit 21% BTW. Op papieren boeken is dat laag tarief.
Dat betekent als het onderwijs meer "digitaal lesmateriaal" wil aanschaffen, ze met een veel hogere kostenpost zit. Gaat u daar ook iets aan doen!
De EU gaat niet over dit soort belastingzaken, is bij uitstek iets wat nationaal geregeld wordt. De richtlijn staat dat toe.

Ik ben wel benieuwd hoe ze naar (het afketsen van) ACTA kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 15-10-2012 21:48 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Categorie cookiewet.
Er heerst behoorlijk wat onvrede en onduidelijkheid over de uitvoer van de cookiewet, van technisch onmogelijk tot verlies van inkomsten, van privacy tot belachelijke boetes. Als u vooraf wist van deze 'stortvloed aan commentaar', had u de cookiewet uitgesteld en verder uitgewerkt of alsnog in huidige vorm door laten gaan?

Categorie privacy
Online scam/oplichting komt steeds vaker voor, veel oplichters kunnen zich 'scharen' achter de privacy-wetgeving die websites moeten hanteren. IP Adressen mogen niet worden gegeven (enkel op 'gerechtelijk bevel'), gevens achter domeinen zijn veelal niet toereikend, het lijkt er vaak op dat zo'n oplichter gewoon zijn gang kan blijven gaan. Met name de 'neppe websites' lijkt weinig tegen te doen, politie heeft weinig zin hier uberhaubt iets mee te doen, de diverse meldingsites zijn meer waarschuwingsites dan echt meldpunten waar ook actie wordt ondernomen. Ook hier op het forum komen deze zaken regelmatig langs, ondanks bepaalde zaken gevonden kunnen worden, stopt het vaak bij 'ga naar de Politie' en 'tip voor de volgende keer', terwijl de dader vaak gewoon rustig door kan gaan (al dan niet onder een andere naam).
Hoe kijkt u hier tegenaan en welke mogelijkheden ziet u? Een 'officieel' meldpunt die zich puur op zulke zaken richt, een verscherping van de wet?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
ph4ge schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 17:22:
[...]

De EU gaat niet over dit soort belastingzaken, dat is bij uitstek iets wat nationaal geregeld wordt.

Ik ben wel benieuwd hoe ze naar (het afketsen van) ACTA kijkt.
De EU gaat juist wel over belastingen; het is de EU die bepaalt welke belastingen in het lage btw-tarief mogen vallen. Dus uitstekende vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:06
Wat zijn volgens u de voordelen van "open data" voor burgers en ziet u voor open data ook mogelijkheden in de commerciële industrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

Joost schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 20:22:
[...]

De EU gaat juist wel over belastingen; het is de EU die bepaalt welke belastingen in het lage btw-tarief mogen vallen. Dus uitstekende vraag :)
Mee eens, maar eigenlijk heeft ze die vraag al beantwoord:
nieuws: Europarlement wil lagere btw op digitale content (laatste alinea)

Nu ik toch nieuwsberichten aan het linken ben: Een heel recent artikel over haar was het volgende:
nieuws: Kroes: huidig auteursrecht is slecht voor Europa

Ik ben het helemaal eens met haar standpunt dat verandering nodig is (en sneller moet), maar heb hier nog wel wat vragen over.
Als jullie de vragen interessant vinden moeten jullie ze denk ik zelf beter formuleren, ik omschrijf even mijn vragen wat uitgebreider.
  • Ze is voorstander van een open internet, maar hoe ziet zij de relatie op gebied van copyright-beheer, tussen overheid en bedrijfsleven voor zich? Want auteursrecht is een recht, maar het wordt vooral bewaakt door private of commerciële instanties. Die laatste zijn meer ingesteld op het verdienen van geld dan op het bevorderen van aanbod en openheid. De weg naar een beter copyright model ligt eigenlijk nog helemaal open, maar het zal ook voor de huidige copyright-bewakers een spel van geven en nemen worden. Hoe ziet ze haar eigen rol daar in? Wil ze bijvoorbeeld als EU een bemiddelende rol spelen of gaat ze zich meer richten op het beschermen van de rechten van burgers en laat ze het verdienmodel helemaal over aan de private sector?
  • En daarop aansluitend een bruggetje richting software-patenten: Hoe staat ze daar tegenover? Zijn die niet nog meer innovatie-beperkend dan het auteursrecht? Het is een goed streven om de maker van een idee te beschermen, maar zijn die ideeën in de software niet veel te abstract en globaal? Je vraagt daar bijna een patent aan op een idee, een manier van informatie geven, gaat dat niet te ver?
    Dat soort patenten worden vaak door grote multinationals aangevraagd en nageleefd, voor bijvoorbeeld een klein Nederlands IT bedrijf is zo'n patent niet haalbaar en zeker niet naleefbaar, omdat die het geld niet hebben voor lange juridische strijd. Leg je op die manier niet onevenredig veel voordeel bij grote bedrijven en werk je zo niet juist de innovatie tegen ipv het te beschermen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

(voel je vrij om mijn vraag korter te stellen, maar ik geef wat uitleg om eventueel door te kunnen vragen)

Recent hebben een aantal grote banken (Rabobank, ABN) besloten om niet langer in alle gevallen de schade te vergoeden wanneer mensen worden bestolen via internetbankieren door bijvoorbeeld virussen, nepsites of oplichters die opbellen en vragen om bijvoorbeeld TAN-codes. of heel geniepige malware zoals in nieuws: Fraude mogelijk bij internetbankieren ABN Amro - update 2

Banken stellen nu (vanaf januari 2013) bijvoorbeeld eisen als "al uw software moet up-to-date zijn" en "u moet een virusscanner draaien". Het lijkt de banken echter volstrekt vrij te staan om zelf te bepalen wat ze wel en niet vergoeden en aan welke regels de consument moet voldoen om voor vergoeding in aanmerking te komen. Zakelijke gebruikers worden op dit moment al sneller uitgesloten van enige vergoeding.

Waarom dit een probleem is: bijvoorbeeld Apple- en Linux-gebruikers hebben vaak geen virusscanner. Windows-gebruikers misschien vaker, maar dan mogelijk wel afkomstig van het handige neefje met een gecrackte virusscanner (die dus niet te vertrouwen is). Alle software moet up-to-date zijn: Internet Explorer 10 werkt niet eens op Vista. Dus Vista-IE-gebruikers: vergeet het maar. Of wil de regel zelfs zeggen dat je het OS zelf ook moet updaten? Ofwel, de nieuwste Windows of OSX kopen bij release, anders geen vergoeding?

Om nog maar over mijn smartphone te zwijgen: ik kàn de nieuwste Android helemaal niet krijgen zonder een nieuwe telefoon te kopen!

Buiten dat kan de bank de regels ook op ieder moment weer aanpassen, dus wat krijgen we in de toekomst? Volgens ENISA is het enige juiste uitgangspunt dat de computer van de gebruiker besmet en onbetrouwbaar is. De banken zijn het er overduidelijk niet mee eens.

Mijn vraag: is het geen tijd voor wetgeving op dit gebied? Duidelijkheid over wat banken wel en niet vergoeden, wat de consument daaraan moet doen en hoe ver de bank moet gaan met beveiligen? Moet de bank bijvoorbeeld verdachte transacties (een groot bedrag richting een land waar de klant nooit eerder zaken mee heeft gedaan bijvoorbeeld) automatisch tegenhouden en pas doorlaten na communicatie met de klant? Of hebben de banken vrij spel?

Bron/inspiratie: http://kassa.vara.nl/tv/a...geen-compensatie/speel/1/

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 16-10-2012 06:41 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Orion84 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:36:
[...]

Misschien interessant om daar een of meer specifieke voorbeelden bij te noemen van een databestand dat in de VS beschikbaar is en waar een innovatieve toepassing uit voort gekomen is?

Ik begrijp dat onder andere OpenStreetMaps van dit principe geprofiteerd heeft (http://wiki.openstreetmap.org/wiki/TIGER)?
Er stond gisteren in het NRC en vandaag in NRC next een artikel over, en ook daarin een korte quote van Neelie Kroes. Puur toeval overigens :)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost
Dank voor alle vragen. Het was een interessant gesprek, ik zal hier de link posten als het video-interview online gaat :) Dat zal in de loop van de avond zijn.

Video is online: video: Interview: Neelie Kroes

[ Voor 27% gewijzigd door Joost op 16-10-2012 20:43 ]

Pagina: 1