[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.038 views

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
martinusz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:47:
Ach Feyenoord heeft straks in de tweede helft een reeks uit wedstrijden, omdat ze nu wat meer thuiswedstrijden hebben gehad. Dus die hebben ook nog Heerenveen uit, Ajax uit etc.

Kortom het is allemaal nog steeds te vroeg, feit is dat Feyenoord nog niet verloren heeft, maar ook gelijk spelletjes kost je steeds 2 punten. En Ajax gaat zeker nog punten verspelen en PSV ook, maar wie het minst is de vraag :P
Het is ook vroeg, maar Feyenoord staat er nog steeds duidelijk het beste voor. Alsof iemand had gedacht dat Feyenoord met 102 punten kampioen zou worden. Feyenoord ligt nu op koers voor 90 punten en dat is meestal ook genoeg.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:59

Superkiwi

Hoi doei

Dan ga je er vanuit dat ze dit vol blijven houden. Riskante aanname >:)
Feyenoord is nu 11 wedstrijden ongeslagen, in Rotterdam is iedereen blij maar het is nu leuk geweest lijkt me.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Net zo riskant als dat Ajax en PSV wel punten blijven pakken. :+

[ Voor 25% gewijzigd door JST94 op 31-10-2016 09:14 ]

• ph4ge
dvdkiwi schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:09:
Dan ga je er vanuit dat ze dit vol blijven houden. Riskante aanname >:)
Feyenoord is nu 11 wedstrijden ongeslagen, in Rotterdam is iedereen blij maar het is nu leuk geweest lijkt me.
Wel meer dan 11 wedstrijden, de laatste verliespartij dateert uit februari. En het spel geeft aanleiding tot vertrouwen, in tegenstelling tot vorig seizoen rond deze tijd kan helemaal niemand over geluk spreken.

Sportuitslagen voorspellen is altijd riskant, ik zet mn geld er ook niet op in. Maar de resultaten en het spel geven wel vertrouwen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik vermoed dat Feyenoord een te smalle selectie heeft om dit het gehele seizoen vol te houden. Helemaal als ik zie hoeveel kansen ze nodig hebben om uiteindelijk te scoren. Wanneer er in de voorhoede spelers geblesseerd raken dan zie ik tussen de bankspelers geen volwaardige vervangers. Dat kan ze nog gaan opbreken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JST94
Is dat bij Ajax en PSV niet net zo? Wat als Dolberg geblesseerd raakt, of Luuk de Jong?

Ik word niet warm van een El Ghazi, Traore, Cerny, Narsingh, Lammers of een Jozefzoon hoor. Zo kan er ook gesteld worden dat de selectie bij Ajax en PSV niet breed genoeg is.

[ Voor 4% gewijzigd door JST94 op 31-10-2016 09:20 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-11 15:47
ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:00:
[...]

Het is ook vroeg, maar Feyenoord staat er nog steeds duidelijk het beste voor. Alsof iemand had gedacht dat Feyenoord met 102 punten kampioen zou worden. Feyenoord ligt nu op koers voor 90 punten en dat is meestal ook genoeg.
Maar ze spelen nog 23x gelijk en eindigen dus op 52 punten O-) :+ middenmoot :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• ph4ge
Han schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:16:
Ik vermoed dat Feyenoord een te smalle selectie heeft om dit het gehele seizoen vol te houden. Helemaal als ik zie hoeveel kansen ze nodig hebben om uiteindelijk te scoren. Wanneer er in de voorhoede spelers geblesseerd raken dan zie ik tussen de bankspelers geen volwaardige vervangers. Dat kan ze nog gaan opbreken.
Smalle selectie is juist helemaal geen probleem. Je ziet het al aan hoe moeiteloos Feyenoord de blessures van basisspelers en sterkhouders vorig seizoen als Van Beek, Elia en Vermeer heeft opgevangen. Feyenoord heeft denk ik tot nu toe de meeste spelers gemist en dat was in het spel en in de resultaten niet te merken.

De enige positie die geen volwaardige vervanger heeft is de rechtsback, de rest is allemaal meer dan dubbel bezet. Berghuis, Tapia, Woudenberg kan je er zonder problemen in zetten als er ergens een blessure of schorsing is, Elia, Van Beek en Vermeer komen er weer aan en Vejinovic, Gustavson en Kramer zijn ook prima reserves.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Han schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:16:
Daar ben ik ook wel een beetje bang voor. Maar voorin valt dat wel mee, achterin en vooral op het middenveld zijn een paar personen te belangrijk en moeilijk te vervangen. (De plek dus waar spelers niet opvallen door doelpunten te maken maar waar wel het spel gemaakt wordt)

alles kan off-topic

• Han
  • Niet online

Han

JST94 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:18:
Is dat bij Ajax en PSV niet net zo? Wat als Dolberg geblesseerd raakt, of Luuk de Jong?

Ik word niet warm van een El Ghazi, Traore, Cerny, Narsingh, Lammers of een Jozefzoon hoor. Zo kan er ook gesteld worden dat de selectie bij Ajax en PSV niet breed genoeg is.
Als jij niet warm wordt van een Cerny of een Nouri als voetballiefhebber dan is er volgens mij wat mis met jouw voetbalinzicht. Zonder enige kleuring in de bril kun je niet anders concluderen dat daar enorme potentie in zit er vrijwel op het zelfde niveau zit als de vaste waarden in het eerste (volgens mij zijn ze zelfs beter, maar dat is wel een gekleurde persoonlijke mening ;)). Qua aanvallers heeft Ajax wel degelijk meer kwaliteit op de bank dan bijvoorbeeld een Feyenoord. En wanneer PSV dat ook had dan zou de Jong al wat vaker zijn gewisseld want zijn prestaties zijn alles behalve geweldig op dit moment. Je kan mij niet wijs maken dat de Jong telkens 90 minuten was blijven staan wanneer ze een andere scorende spits op de bank hadden gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Han op 31-10-2016 09:27 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JST94
Han schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:26:
[...]

Als jij niet warm wordt van een Cerny of een Nouri als voetballiefhebber dan is er volgens mij wat mis met jouw voetbalinzicht. Zonder enige kleuring in de bril kun je niet anders concluderen dat daar enorme potentie in zit er vrijwel op het zelfde niveau zit als de vaste waarden in het eerste. Qua aanvallers heeft Ajax wel degelijk meer kwaliteit op de bank dan bijvoorbeeld een Feyenoord. En wanneer PSV dat ook had dan zou de Jong al wat vaker zijn gewisseld want zijn prestaties zijn alles behalve geweldig op dit moment. Je kan mij niet wijs maken dat de Jong telkens 90 minuten was blijven staan wanneer ze een andere scorende spits op de bank hadden gehad.
Waar noem ik Nouri? Verder leuk dat spelers enorme potentie bezitten, maar dat laten ze niet zien in het veld bij Ajax 1 ;) Ik vind niet dat Ajax veel meer kwaliteit op de bank heeft zitten dan Feyenoord, in potentie misschien, maar ik verkies ervaring boven potentie wanneer het er op aankomt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JST94 op 31-10-2016 09:31 ]

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-11 10:23
Ik denk dat het probleem bij Feyenoord al jaren is dat hun selectie niet breed genoeg is, daarom laten ze het altijd afweten rond de winterstop. Vorig jaar was natuurlijk extreem, maar ook in de seizoenen daarvoor hielden ze het vaak redelijk vol tot de kerst en zakte het vlak daarvoor of daarna in.

Dit jaar hebben ze kwalitatief een stuk bredere selectie, maar denk nog steeds wel een zwakkere bank dan Ajax en PSV, met name op het middenveld. Het is wel de vraag of dat het verschil gaat maken, de verschillen zijn wel wat kleiner geworden in ieder geval en ze zitten nu toch in een soort flow.

Maar ja, vorm van de dag zegt vaak ook veel. Ik vind PSV nog steeds de beste selectie hebben, op papier, maar het komt er nu even niet uit.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:41
Ankona schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:29:
[...]

Basacikoglu vind ik een speler in ontwikkeling. Geen idee hoelang die ontwikkeling nog mag duren maar er zit echt wel wat in. Vergeet ook niet dat het eerste doelpunt een direct gevolg was van zijn acties aan de lijn.

Bij Kuyt merk je dat de leeftijd gaat tellen. Ik denk dat hij voor het team nog best belangrijk is door zijn ervaring en persoonlijkheid maar fysiek krijgt hij het steeds lastiger. Gisteren zat hij duidelijk niet goed in de wedstrijd. Hij probeerde overal met variaties gaten te trekken maar dan bij de bal aannames was het niet niet zo perfekt dat hij het voordeel uit kon buiten. En dan die mispeer aan het begin van de eerste helft en de zwakke pingel.... tweede helft was hij vrijwel onzichtbaar. Zoals eigenlijk heel Feyenoord de tweede helft onzichtbaar was.
Ik zat in het stadion. Na de 0-1 was het balen maar je voelde dat het nog wel recht gezet kon worden. Met rust en de 2-1 voorsprong was er niets meer aan de hand. Simpel uitspelen en voorsprong vergroten. Feyenoord was constant sterker en er zouden er nog wel een paar in vliegen. Tweede helft lag iedereen eignelijk te slapen. Feyenoord creëerde niets meer, Heerenveen kon niets meer. En ineens was er de gelijkmaker uit het niets. Daarna ging Heerenveen echt met de handrem erop spelen en overal tijd rekken. Feyenoord bleef slap en slordig spelen en mag eigenlijk blij zijn dat er in de laatste 10 minuten geen doelpunt voor Heerenveen meer is gevallen want die kregen toen toch wel wat kansjes.
Basacikoglu kost je vier punten in twee weken. Als je vroeg tegen Ajax gescoord had, waren die rijp voor de slacht. Door kansen te missen liet je ze in de wedstrijd komen. Ze hadden nul antwoord op het spel van Feyenoord in de eerste helft. Dat Basacikoglu die kans zelf creëert doet er niet meer toe als je zo'n bal mist. Tegen Heerenveen had je op 3-1 moeten komen en was de wedstrijd klaar.

Het meest schrijnende vind ik misschien nog wel dat hij twee keer gewoon de compleet foute keuze maakt. Tegen Ajax alle tijd en ruimte om er langs te gaan, tegen Heerenveen lag Mulder al voordat hij "schoot" waardoor een hoger geplaatste bal of een beweging naar links en er langs ALTIJD in een doelpunt had geresulteerd.

Hij houdt leuk tegenstanders bezig en is echt af en toe wel dreigend, maar wordt nooit gevaarlijk omdat zijn voortzetting abonimabel is en hij kansen niet afmaakt. Ik zou het als tegenstander wel weten. Lekker inzakken, Bilal vrij laten om aan de bal laten komen, gegroepeerd spelen en wachten tot hij het zelf verkloot.

Bij Kuyt wordt inderdaad dit seizoen pijnlijk duidelijk dat de leeftijd gaat tellen. Hij zal inderdaad echt nog wel waarde hebben in de groep en soms met zijn ervaring en doorzettingsvermogen, maar in het veldspel is hij meer en meer dissonant. Gisteren één goede actie waarmee hij die kans aan Bilal gaf. Maar waar ik mij misschien het meest aan erger is dat hij dan in de media als het over zijn gemiste penalty gaat meteen gaat benadrukken dat hij er ook heel veel gescoord heeft. Voor Kuyt is niemand grote dan Dirk Kuyt. Jammer genoeg lijkt dit ook voor Gio te zijn.

• Han
  • Niet online

Han

Niet... maar we hebben het over spelers die op de bank zitten, dus daar hoort Nouri ook bij. Dat zelfde geldt voor spelers als Matthijs de Ligt, Riedewald, Tete, Donny van de Beek en Cassierra, Je kan zeggen wat je wil (en het wellicht door jouw bril niet willen toegeven) maar dat zijn stuk voor stuk spelers waar Ajax niet zwakker van wordt wanneer deze er in komen.En dan heb ik geeneens alle reservespelers benoemd.
Verder leuk dat spelers enorme potentie bezitten, maar dat laten ze niet zien in het veld bij Ajax 1
Ah, kijk, nu snap ik het, blijkbaar kijk je te weinig naar Ajax, geen man over boord, maar dan begrijp ik jouw opmerking in ieder geval beter.
Ik vind niet dat Ajax veel meer kwaliteit op de bank heeft zitten dan Feyenoord, in potentie misschien, maar ik verkies ervaring boven potentie wanneer het er op aankomt.
Over welke spelers heb je het dan? Tapia? Gustafson? Hansson? Hamer? Basacikoglu? El Hankouri? Over welke ervaring heb je het dan? Ervaring met bank zitten? Begrijp me niet verkeerd, ik heb al vaker gezegd er blij te zijn met de huidige prestaties van Feyenoord in de eredivisie, het is een stuk leuker zo, beter dan al de jaren er voor toen Feyenoord in de ellende zat. Maar qua mening over de kwaliteit van de bankzitters ben ik het absoluut niet met je eens, die vind ik vrij matig bij Feyenoord :)

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11 15:05
donleone83 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:54:
[...]

Basacikoglu kost je vier punten in twee weken. Als je vroeg tegen Ajax gescoord had, waren die rijp voor de slacht. Door kansen te missen liet je ze in de wedstrijd komen. Ze hadden nul antwoord op het spel van Feyenoord in de eerste helft. Dat Basacikoglu die kans zelf creëert doet er niet meer toe als je zo'n bal mist. Tegen Heerenveen had je op 3-1 moeten komen en was de wedstrijd klaar.

Het meest schrijnende vind ik misschien nog wel dat hij twee keer gewoon de compleet foute keuze maakt. Tegen Ajax alle tijd en ruimte om er langs te gaan, tegen Heerenveen lag Mulder al voordat hij "schoot" waardoor een hoger geplaatste bal of een beweging naar links en er langs ALTIJD in een doelpunt had geresulteerd.

Hij houdt leuk tegenstanders bezig en is echt af en toe wel dreigend, maar wordt nooit gevaarlijk omdat zijn voortzetting abonimabel is en hij kansen niet afmaakt. Ik zou het als tegenstander wel weten. Lekker inzakken, Bilal vrij laten om aan de bal laten komen, gegroepeerd spelen en wachten tot hij het zelf verkloot.

Bij Kuyt wordt inderdaad dit seizoen pijnlijk duidelijk dat de leeftijd gaat tellen. Hij zal inderdaad echt nog wel waarde hebben in de groep en soms met zijn ervaring en doorzettingsvermogen, maar in het veldspel is hij meer en meer dissonant. Gisteren één goede actie waarmee hij die kans aan Bilal gaf. Maar waar ik mij misschien het meest aan erger is dat hij dan in de media als het over zijn gemiste penalty gaat meteen gaat benadrukken dat hij er ook heel veel gescoord heeft. Voor Kuyt is niemand grote dan Dirk Kuyt. Jammer genoeg lijkt dit ook voor Gio te zijn.
Helemaal mee eens

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• ph4ge
Han schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:17:
[...]
Niet... maar we hebben het over spelers die op de bank zitten, dus daar hoort Nouri ook bij. Dat zelfde geldt voor spelers als Matthijs de Ligt, Riedewald, Tete, Donny van de Beek en Cassierra, Je kan zeggen wat je wil (en het wellicht door jouw bril niet willen toegeven) maar dat zijn stuk voor stuk spelers waar Ajax niet zwakker van wordt wanneer deze er in komen.En dan heb ik geeneens alle reservespelers benoemd.
[...]
Ah, kijk, nu snap ik het, blijkbaar kijk je te weinig naar Ajax, geen man over boord, maar dan begrijp ik jouw opmerking in ieder geval beter.
[...]
Over welke spelers heb je het dan? Tapia? Gustafson? Hansson? Hamer? Basacikoglu? El Hankouri? Over welke ervaring heb je het dan? Ervaring met bank zitten? Begrijp me niet verkeerd, ik heb al vaker gezegd er blij te zijn met de huidige prestaties van Feyenoord in de eredivisie, het is een stuk leuker zo, beter dan al de jaren er voor toen Feyenoord in de ellende zat. Maar qua mening over de kwaliteit van de bankzitters ben ik het absoluut niet met je eens, die vind ik vrij matig bij Feyenoord :)
Ajax (en Feyenoord, PSV etc) hebben altijd een paar supertalenten lopen, de nieuwe Cruijff etc. Zelden halen de spelers echt dat niveau. Ajax heeft net Fischer verkocht, dat was ook een nieuw wereldwonder, maar hij heeft dat nooit waargemaakt. Cabral speelt anoniem in de eredivisie ipv bij Arsenal.

Ja, Ajax heeft ongetwijfeld een paar leuke talenten, maar die hebben nog niets laten zien op het niveau van de (top) Eredivisie. Bij Feyenoord zitten haast alleen maar spelers op de bank die dat wel hebben. Feyenoord heeft Elia en Berghuis op de bank, (voormalig) Internationals, ik schat die op dit moment echt niet minder in als de talenten waar in dit topic naar verwezen wordt.

• donleone83
Han schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:17:
[...]
[...]
[...]
Zit je bril lekker? ;)

De Ligt is nog niets een gedebuteerd in de Eredivisie maar zou het team niet zwakker maken? Cassierra ook niet, na 1 optreden in de ED? En Van De Beek met 10 wedstrijden? Je maakt het wel echt heel erg bont nu.

Gustafsson heeft vorig jaar meer laten zien dan Van De Beek, Kramer heeft 15 keer gescoord vorig jaar, Tapia is A-international van Peru met een basisplaats op de Copa America, Vejinovic heeft zich ruimschoots bewezen bij Vitesse en dan hebben we ook nog Elia en Berghuis op de bank.

Ik ben echt geen fan van alle Feyenoord bankzitters, maar zeggen dat ze een zwakkere bank hebben... Ja bij Ajax zitten er nu grotere talenten op, maar die hebben allemaal nog alles te bewijzen. Gudelj, Tete en Riedewald zijn bewezen spelers die meekunnen op dit niveau. De rest die je noemt heeft nog niets laten zien. Leuk hoe Nouri en Cerny nu opgehemeld worden, maar denk jij dat als Nouri Zyiech vervangt en tegenover El Ahmadi met al zijn power en ervaring komt te staan hij nog maar iets in te brengen heeft? Ajax talenten worden opgehemeld, overschat en groot gemaakt (door heel Nederland) voordat ze ook maar iets gepresteerd hebben. Grappig genoeg zijn de enige twee talenten die nu alles spelen jongens die zonder ophef zich gewoon het elftal in speelden: Klaassen en Dolberg. Waarbij gezegd moet worden dat Klaassen pas twee jaar na zijn debuut een vaste waarde werd.

• JST94
ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:30:
[...]

Ajax (en Feyenoord, PSV etc) hebben altijd een paar supertalenten lopen, de nieuwe Cruijff etc. Zelden halen de spelers echt dat niveau. Ajax heeft net Fischer verkocht, dat was ook een nieuw wereldwonder, maar hij heeft dat nooit waargemaakt. Cabral speelt anoniem in de eredivisie ipv bij Arsenal.
Bij Ajax hebben ze nogal een handje van hun eigen talenten een bepaalde status aan te praten. Ze presteren de eerste 15 wedstrijden prima, vallen terug, maken een transfer.. Daarom ben ik tegenwoordig huiverig over de talenten bij Ajax. Voetballen kunnen ze allemaal, daar twijfel ik niet aan, anders loop je niet bij Ajax. Maar ben vooral benieuwd of ze ook echt de stap van jeugdspeler naar volwassen speler kunnen maken.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

JST94 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:42:
[...]

Bij Ajax hebben ze nogal een handje van hun eigen talenten een bepaalde status aan te praten. Ze presteren de eerste 15 wedstrijden prima, vallen terug, maken een transfer.. Daarom ben ik tegenwoordig huiverig over de talenten bij Ajax. Voetballen kunnen ze allemaal, daar twijfel ik niet aan, anders loop je niet bij Ajax. Maar ben vooral benieuwd of ze ook echt de stap van jeugdspeler naar volwassen speler kunnen maken.
Ja, daar stoor ik me zelf idd ook al jaren aan, dat opgehemel na 1 leuk potje. Ook mbt Dolberg, leuke spits hoor, maar de laatste weken toch niet erg trefzeker, maar 2 weken geleden was het nog de nieuwe bergkamp etc.

En dan idd een waslijst aan "wereldtoppers in wording" die nu bij Willem 2 gestald worden etc. Deels zijn ze ook gewoon echt niet zo goed, deels vinden ze voornamelijk zelf dat ze goed zijn en gaan dingen eisen, El Ghazi bijvoorbeeld. Die ben je liever kwijt dan rijk op dit moment.

Niet dat ik een fan van Bosz ben verder, die draait erger dan de PvdA elke week :').

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• KingKoning
HeatWave schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:49:
[...]

Ja, daar stoor ik me zelf idd ook al jaren aan, dat opgehemel na 1 leuk potje. Ook mbt Dolberg, leuke spits hoor, maar de laatste weken toch niet erg trefzeker, maar 2 weken geleden was het nog de nieuwe bergkamp etc.
Scoort een prachtige goal tegen Feyenoord vorige week..... Wat is dan precies "de laatste weken?" 1 wedstrijd niet scoren?

• donleone83
KingKoning schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:02:
[...]

Scoort een prachtige goal tegen Feyenoord vorige week..... Wat is dan precies "de laatste weken?" 1 wedstrijd niet scoren?
Rest van de wedstrijd volledig onzichtbaar. Tegen Excelsior ook. Groot talent, maar echt nog niet de spits die je elftal gaat dragen en je voetballend beter maakt.

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:00:
[...]

Toch heeft Feyenoord het wel aan zich zelf te danken dat ze niet van Ajax en Heerenveen gewonnen hebben. Zag gisteren alleen de samenvatting maar goedemorgen, Feyenoord had echt wel van Heerenveen mogen winnen hoor. Net als de week daarvoor tegen Ajax.

Begreep dat van Bronckhorst gisteren niet een beroep heeft gedaan op Berghuis en Kramer maar alleen Elia in liet vallen. Opmerkelijk. De reden daarvan?

• ph4ge
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:18:
Toch heeft Feyenoord het wel aan zich zelf te danken dat ze niet van Ajax en Heerenveen gewonnen hebben. Zag gisteren alleen de samenvatting maar goedemorgen, Feyenoord had echt wel van Heerenveen mogen winnen hoor. Net als de week daarvoor tegen Ajax.

Begreep dat van Bronckhorst gisteren niet een beroep heeft gedaan op Berghuis en Kramer maar alleen Elia in liet vallen. Opmerkelijk. De reden daarvan?
Dat was opvallend, omdat Gio op RR suggereerde wel tevreden te zijn met een punt en bang te zijn voor counters van Heerenveen en dus geen open huis wilde spelen zoals tegen NEC. Het klonk best wel laf, in eigen huis spelen voor het kampioenschap betekent vol voor de overwinning gaan als je het mij vraagt. Dat zat er ook zeker in.

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:23:
[...]

Dat was opvallend, omdat Gio op RR suggereerde wel tevreden te zijn met een punt en bang te zijn voor counters van Heerenveen en dus geen open huis wilde spelen zoals tegen NEC. Het klonk best wel laf, in eigen huis spelen voor het kampioenschap betekent vol voor de overwinning gaan als je het mij vraagt. Dat zat er ook zeker in.
Aha, vandaar dus. Zonde. Moet inderdaad toch wel een beetje lef hebben wanneer je het maximale resultaat aan punten wilt halen. Bovendien trek je daarmee het initiatief naar je toe.

• JST94
donleone83 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Rest van de wedstrijd volledig onzichtbaar. Tegen Excelsior ook. Groot talent, maar echt nog niet de spits die je elftal gaat dragen en je voetballend beter maakt.
Als dat zou zijn zou hij niet meer bij Ajax spelen naturlijk. ;)
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:18:
[...]Begreep dat van Bronckhorst gisteren niet een beroep heeft gedaan op Berghuis en Kramer maar alleen Elia in liet vallen. Opmerkelijk. De reden daarvan?
Gio zag geen noodzaak om te wisselen omdat hij van mening was dat Feyenoord genoeg creeërde, en dat er daarom geen noodzaak was voor een nieuwe aanvallende impuls.

[ Voor 37% gewijzigd door JST94 op 31-10-2016 13:45 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:18
Hij gaf toevallig wel de assist in de met 1-0 gewonnen wedstrijd, dus toch weer belangrijk. Tegen Feyenoord als enige Ajacied gescoord, hoezo niet bepalend de laatste weken...

• HeatWave

HeatWave

[...]

Ja, maar je moet wel realistisch blijven. Feyenoord doet het dit jaar buitengewoon goed, en dan is 2 keer gelijkspelen tegen je directe concurrenten gewoon prima. Ze moeten er ook weer niet gaan denken dat ze opeens buitencategorie zijn in NL natuurlijk.

Vol erop klappen tegen heerenveen en voornamelijk Ajax is de laatste jaren toch bijna elke keer fout gegaan. Natuurlijk was feyenoord sterker dan Ajax deze keer, maar ze hadden hem zo weer kunnen verliezen.

Dus ik denk dat ze het prima doen ondanks nu 2 keer gelijk eigenlijk.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

[...]

Vergeet ook niet dat de vorm van Heerenveen ook zeer goed is, dat soort hoogmoed resulteert meestal in een 3 verloren punten. ;)

Last.fm | Code Talks

• JST94
Leuk stuk van de CIES Football Observatory over de meest productieve 'opleidingsclubs'.
Daaruit blijkt dat Ajax de meest productieve 'opleidingsclub' van Europa is, Feyenoord staat op de 13e plek, PSV op de 20e plek, AZ op de 31e plek, Twente po de 36e plek.

Wanneer er wordt gekeken naar de meest productieve 'opleidingsclubs' waarvan spelers in de grootste 5 competities van Europa spelen ziet de lijst er wat anders uit.

Feyenoord op plek 37, Ajax op plek 50.

Hele stuk hier: klik

[ Voor 9% gewijzigd door JST94 op 31-10-2016 13:58 ]

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:46:
Hij gaf toevallig wel de assist in de met 1-0 gewonnen wedstrijd, dus toch weer belangrijk. Tegen Feyenoord als enige Ajacied gescoord, hoezo niet bepalend de laatste weken...
Jup, en wat dat betreft ook een kwaliteit. Onopvallend, weinig aan de bal, maar welk elke week doeltreffend danwel een assist. Kan me iemand herinneren die 'Das Phantom' als bijnaam had, hoor je ook niemand over klagen :+

• JST94
Wel elke week doeltreffend danwel een assist? Dolberg heeft in 4 van de 10 eredivisiewedstrijden pas bijgedragen met een doelpunt/assist. Net iets meer dan de eredivisiewedstrijden waarin Jörgensen géén doelpunt of assist heeft gemaakt (3 van de 11).

[ Voor 4% gewijzigd door JST94 op 31-10-2016 14:39 ]

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
donleone83 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Goede spelers zijn bepalend in de wedstrijd, en dat is deze kerel. Tegen Feyenoord en ook tegen Excelsior, beide keren op een andere manier. Scoren is niet altijd de held uithangen natuurlijk

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
laten we gewoon ophouden om spelers na een paar wedstrijden gelijk op een extreem top nivo te plaatsen en pas hierover oordelen na een heel seizoen presteren. Nu zie ik te vaak dat spelers (oa Nouri & Dolberg) op absoluut top nivo worden in geschat maar dat was een speler als El Ghazi ook.

Geef die gasten gewoon eens de tijd ipv de druk zo extreem op te voeren dat ze bijna alleen nog maar kunnen mislukken.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-11 10:28

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:42:
Ik denk dat het duidelijk is dat het veldspel van Feyenoord op dit moment gewoon het beste is van de Eredivisie.
Huh? Ik vind het juist duidelijk dat Feyenoord het slechtste veldspel heeft van de top 3...

Het spel van Feyenoord is vooral gebaseerd op een hecht team dat keihard werkt, waarbij Feyenoord erg afhankelijk is van de vaste basis. Maar dit werkvoetbal gaan ze nooit een heel seizoen volhouden en blessures gaan er ongetwijfeld ook nog komen, waardoor het spel gaat tegenvallen en de resultaten gaan achterblijven. Dit zorgt voor extra druk en daar heeft Feyenoord de laatste jaren ontzettend veel moeite mee. En dan heeft men nog de extra belasting van de Europese wedstrijden.

PSV en Ajax spelen beter voetbal, wat minder kracht kost en daardoor langer vol te houden is. Sowieso na de winterstop verwacht ik dat beide teams over Feyenoord heen gaan, zoals gebruikelijk de afgelopen jaren.

Bij Feyenoord zit alles mee, desondanks verspelen ze de laatste weken punten.
Ajax had de stijgende lijn te pakken, heeft het nu even wat zwaarder, maar wint wel.
PSV zit in een 'crisis', maar loopt in 1 week tijd 4 punten in.

• Ankona
En zo heeft iedereen zijn analyses en voorspellingen. Uiteindelijk gaat het over 34 wedstrijden om te beslissen wie er straks met de schaal op de Coolsingel staat.

alles kan off-topic

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-11 22:19
Baseman77 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:48:
[...]

Huh? Ik vind het juist duidelijk dat Feyenoord het slechtste veldspel heeft van de top 3...

Het spel van Feyenoord is vooral gebaseerd op een hecht team dat keihard werkt, waarbij Feyenoord erg afhankelijk is van de vaste basis. Maar dit werkvoetbal gaan ze nooit een heel seizoen volhouden en blessures gaan er ongetwijfeld ook nog komen, waardoor het spel gaat tegenvallen en de resultaten gaan achterblijven. Dit zorgt voor extra druk en daar heeft Feyenoord de laatste jaren ontzettend veel moeite mee. En dan heeft men nog de extra belasting van de Europese wedstrijden.

PSV en Ajax spelen beter voetbal, wat minder kracht kost en daardoor langer vol te houden is. Sowieso na de winterstop verwacht ik dat beide teams over Feyenoord heen gaan, zoals gebruikelijk de afgelopen jaren.

Ajax had de stijgende lijn te pakken, heeft het nu even wat zwaarder, maar wint wel.
Hier ben ik het niet geheel mee eens.

Veldspel van Feyenoord is inderdaad nog niet heel overtuigend, maar winnen wel wedstrijden en doen dit over het algemeen met behoorlijk overwicht. Ook de twee wedstrijden die met puntverlies werden afgesloten was Feyenoord de bovenliggende partij. Om dus te zeggen dat alles mee zit.. tja. Tegen PSV zat het inderdaad mee.

Daarnaast heeft Feyenoord juist een (voor hun doen) ongebruikelijk brede selectie. Nu op de bank: Woudenberg, Tapia, Elia, Berghuis, Vejinovic Vermeer gaat terugkeren, Van Beek gaat terugkeren.. Mits je geen enorme blessuregolf krijgt moet dat breed genoeg zijn. En moet zeggen dat iedereen vooralsnog behoorlijk fit oogt, waarbij wedstrijden als tegen Excelsior en Zorja thuis nu op 70% gewonnen kunnen worden.

Ik vind het voetbal van zowel Ajax als PSV evenmin overtuigend. Denk dat hun belangrijkste voordeel is dat ze de druk van voetballen om de titel de laatste jaren meer gewend zijn.

• donleone83
[...]

Gaan we weer.. Feyenoord speelt helemaal geen werkvoetbal. Feyenoord zet hoog druk vanuit een gesloten organisatie, dat is iets heel anders. We spelen met een verdedigend centrum waarvan er eentje onwijs veel voetballend vermogen heeft (Jan-Arie), twee backs die veelvuldig opkomen (waarvan er een altijd de combinatie zoekt en er overheen gaat), een middenveld wat excelleert zonder bal maar ook aan de bal menig tegenstander voorbijtikt (ik heb het middenveld van Ajax bijvoorbeed niet gezien), hebben vier (!) buitenspelers die in aanmerking komen voor de basis met allemaal verschillende kwaliteiten en hebben een spits die onwijs goed meevoetbalt, scoort en assists geeft en inmiddels bij de meeste goals betrokken is in de hele Eredivisie. We hebben nog geen enkele wedstrijd scheidsrechterlijke beslissingen mee gehad (alleen tegen Heerenveen een ietwat goedkope, maar zeker niet onterechte penalty), zijn nog door geen enkel team voetballend van de mat gespeeld in Nederland en hebben tot nu toe qua veldspel elk wedstrijd een overwicht. Oh ja, en we zijn sinds februari ongeslagen in de Eredivisie.

En toch spelen we simpel werkvoetbal en zit alles mee?

Ik zeg niet dat we dit tot het einde van het seizoen gaan volhouden, maar droog beweren dat Feyenoord minder goed voetbalt dan PSV of Ajax is absolute nonsens.

Verwijderd

We? Hebben we een Feyenoord speler hier rondlopen?

• donleone83
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:26:
We? Hebben we een Feyenoord speler hier rondlopen?
Goede manier om inhoudelijk betrokken te raken bij een discussie over voetbal.

Heb je nog iets zinnigs toe te voegen of verdwijn je net zo snel weer uit beeld als dat je hier terecht gekomen bent?

• JST94
Voordeel van Feyenoord is gewoon dat Feyenoord de fysieke kwaliteiten heeft om even 'de beuk er in te gooien' wanneer het even niet lukt. Dat wordt meteen bestempeld als 'werkvoetbal'.
[...]PSV en Ajax spelen beter voetbal, wat minder kracht kost en daardoor langer vol te houden is.
Vandaar dat Ziyech met kramp op het veld lag en Dolberg na de wedstrijd aangaf echt kapot te zijn. Dat voetbal van Ajax kost minder kracht, en is langer vol te houden.

• ph4ge

Sorry hoor, maar dan heb je gewoon de wedstrijden van Feyenoord niet gekeken. Feyenoord is in alle wedstrijden op PSV na duidelijk de bovenliggende partij en creëert de meeste kansen, vaak gewoon met prima voetbal (geen lange ballen ofzo).

Er is nog geen moment sprake geweest van geluk, of je moet het geluk vinden dat nadat je een hele wedstrijd in de aanval bent de winnende pas in de laatste minuut valt. Hoezo zit alles nou mee? Ik zie juist Ajax wat de afgelopen weken niet mag klagen over de niet-gegeven rode kaarten en het punt tegen Feyenoord. En ja, over een heel seizoen heb je weleens wat mee en wat tegen. Het is zeker niet zo dat alles bij Feyenoord mee zit.

Feyenoord speelt ook geen werkvoetbal, dat is gewoon een stereotype wat dit seizoen niet op gaat. Ja, ze spelen vanuit de organisatie en ja de spelers hebben ook fysiek, maar er staat enorm veel voetbal op het veld en dat komt er regelmatig uit.

PSV verliest vorige week nog kansloos van Sparta en zie ik geen stijgende lijn in ondanks een paar moeizame overwinningen, Ajax is vorige week nog overklast door Feyenoord, ik zou echt niet weten op basis waarvan je concludeert dat hun spel beter is. En een gelijkspel tegen de nr2 en nr3 is ook geen reden om dit soort conclusies te trekken, zeker omdat je in beide partijen gewoon verdient om te winnen.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:05:
En zo heeft iedereen zijn analyses en voorspellingen. Uiteindelijk gaat het over 34 wedstrijden om te beslissen wie er straks met de schaal op de Coolsingel staat.
LOL

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@ph4ge: Overklast? Misschien moet je iets vaker de zinsnede 'ik vind' gebruiken, dat is wel op zijn plaats als ik je laatste paar posts zie. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Gonadan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:25:
@ph4ge: Overklast? Misschien moet je iets vaker de zinsnede 'ik vind' gebruiken, dat is wel op zijn plaats als ik je laatste paar posts zie. :)
Kom op.. Hij heeft hier toch gewoon gelijk? Ajax had niets in te brengen maar kon een beetje in de wedstrijd komen omdat Feyenoord de kansen niet afmaakte. Ajax eerste schot op doel was de goal van Dolberg in de 55e (!) minuut. Feyenoord had alleen in de eerste helft al drie 10000% kansen laten liggen (zoals altijd tegen Ajax). Dan ben je toch gewoon overklast?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
El Ghazi de hele maand november terug gezet naar Jong Ajax

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:30:
Kom op.. Hij heeft hier toch gewoon gelijk?
Ik vind dus van niet. Net zoals ik vind dat Feyenoord niet met afstand het beste veldspel heeft, en net zoals ik vind dat ze echt ook wel eens geluk gehad hebben, en net zoals ik vind dat ze ook echt wel veel op inzet doen in plaats van techniek.

De Coolsingelkoorts begint te stijgen en de objectiviteit wordt met het weekend minder.

Nu zal je mij ook niet horen beweren dat Ajax overal beter in is, want dat is _ook_ bullshit. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Gynnad schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:30:
Achja ligt niemand wakker van denk ik, kan ie mooi Cerny lekker laten invallen steeds :)

• donleone83
Gonadan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:34:
[...]

Ik vind dus van niet. Net zoals ik vind dat Feyenoord niet met afstand het beste veldspel heeft, en net zoals ik vind dat ze echt ook wel eens geluk gehad hebben, en net zoals ik vind dat ze ook echt wel veel op inzet doen in plaats van techniek.

De Coolsingelkoorts begint te stijgen en de objectiviteit wordt met het weekend minder.

Nu zal je mij ook niet horen beweren dat Ajax overal beter in is, want dat is _ook_ bullshit. :)
Dan zijn we het meer eens dan jij denkt, denk ik. Coolsingelkoorts is zwaar overdreven en je hoort mij ook niet zeggen dat Feyenoord het beste veldspel heeft hoor, maar klakkeloos beweren dat ze slechter voetballen is gewoon onzin.

Maar waar heeft Feyenoord dan geluk gehad? Is in Nijmegen in de slotfase een achterstand ombuigen geluk? Of is een zondagsschot van Zeneli afgelopen zondag en tegen Ajax bij de eerste kans tegen 1-0 achter komen pech? Is zo'n bal van Ziyech tegen Excelsior dan ook niet gewoon geluk? Ik denk dat het uiteindelijk altijd ligt aan de bril waarmee je kijkt, maar ontkennen dat Ajax geen antwoord had op het voetbal van Feyenoord gaat wel heel ver. Als je leuk meevoetbalt in zo'n wedstrijd verlies je niet twee man met kramp in de slotfase.

Verwijderd

donleone83 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:53:
[...]

Goede manier om inhoudelijk betrokken te raken bij een discussie over voetbal.

Heb je nog iets zinnigs toe te voegen of verdwijn je net zo snel weer uit beeld als dat je hier terecht gekomen bent?
Wij bedanken je.

Dus je speelt niet voor Feyenoord? Dan is het gewoon ze. Alsof je deel uitmaakt van een team....wat een roze bril.
Los van wat ik van die flauwekul vind, gun ik het Feyenoord wel een kampioenschap binnen te slepen.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 00:29

ST10©DE

Dus.............

Coolsingelkoorts.....Typisch weer zo'n Ajax opmerking......

Feyenoorders: We denken dat we dit jaar serieus kans maken op de titel
Ajax: Die Feyenooorders denken dat ze wel even kampioen worden, ze krijgen al Coolsingelkoorts

Is toch niks aan gelogen van de Feyenoordfans? Dit jaar maken ze meer kans op het kampioenschap dan de afgelopen 15 jaar.

Alhoewel ik nog steeds hoop dat PSV haar vorm weer vindt....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:42:
Dan zijn we het meer eens dan jij denkt, denk ik. Coolsingelkoorts is zwaar overdreven en je hoort mij ook niet zeggen dat Feyenoord het beste veldspel heeft hoor, maar klakkeloos beweren dat ze slechter voetballen is gewoon onzin.
Dat zal ik ook niet beweren, je ziet in het topic echter veel tegenreactie komen omdat mensen klakkeloos dingen beweren die gewoon niet kloppen. Van beide kanten, maakt het er niet leuker op. Terwijl ik de competitie zo juist wel leuker vind. :)
Maar waar heeft Feyenoord dan geluk gehad? Is in Nijmegen in de slotfase een achterstand ombuigen geluk? Of is een zondagsschot van Zeneli afgelopen zondag en tegen Ajax bij de eerste kans tegen 1-0 achter komen pech? Is zo'n bal van Ziyech tegen Excelsior dan ook niet gewoon geluk? Ik denk dat het uiteindelijk altijd ligt aan de bril waarmee je kijkt, maar ontkennen dat Ajax geen antwoord had op het voetbal van Feyenoord gaat wel heel ver. Als je leuk meevoetbalt in zo'n wedstrijd verlies je niet twee man met kramp in de slotfase.
Strafschop was mazzel om wat te noemen, maar ik doel niet op specifieke situaties. Ik beweer namelijk niet dat Feyenoord méér geluk geeft gehad dan anderen, ik beweer alleen dat zij óók geluk gehad hebben. En pech uiteraard. :P

Tja, het heeft niet heel veel zin om de klassieker nogmaals te analyseren, maar ik zie sinds toch andere dingen. Schoten van twintig meter noem ik geen 1000% kans, een El Amhadi die met gestrekt been op alles af gaat wat beweegt noem ik geen technisch voetbal en een optisch overwicht op het middenveld maakt je niet meteen veel beter. Vraag dat maar aan Italianen. :P

Nu beweer ik niet dat Ajax catenaccio speelde een het onder controle had, mochten ze willen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Wij bedanken je.

Dus je speelt niet voor Feyenoord? Dan is het gewoon ze. Alsof je deel uitmaakt van een team....wat een roze bril.
Los van wat ik van die flauwekul vind, gun ik het Feyenoord wel een kampioenschap binnen te slepen.
Wederom een inhoudelijk goede post met een duidelijk onderbouwde mening. Ga zo door!

• Gonadan

Gonadan

P. Mekes schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:50:
Coolsingelkoorts.....Typisch weer zo'n Ajax opmerking......

Feyenoorders: We denken dat we dit jaar serieus kans maken op de titel
Nee schat, dat maak jij er van. Het is volkomen logisch als je nu optimistisch bent over de kansen van Feyenoord bent, dat ben ik zelf ook. Maar velen gaan onderhand veel verder dan dat. Feyenoord is met afstand de beste, gaat alleen nog maar winnen, etc. Dat moet jij ook zien. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• donleone83
Gonadan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:51:
[...]

Dat zal ik ook niet beweren, je ziet in het topic echter veel tegenreactie komen omdat mensen klakkeloos dingen beweren die gewoon niet kloppen. Van beide kanten, maakt het er niet leuker op. Terwijl ik de competitie zo juist wel leuker vind. :)

[...]

Strafschop was mazzel om wat te noemen, maar ik doel niet op specifieke situaties. Ik beweer namelijk niet dat Feyenoord méér geluk geeft gehad dan anderen, ik beweer alleen dat zij óók geluk gehad hebben. En pech uiteraard. :P

Tja, het heeft niet heel veel zin om de klassieker nogmaals te analyseren, maar ik zie sinds toch andere dingen. Schoten van twintig meter noem ik geen 1000% kans, een El Amhadi die met gestrekt been op alles af gaat wat beweegt noem ik geen technisch voetbal en een optisch overwicht op het middenveld maakt je niet meteen veel beter. Vraag dat maar aan Italianen. :P

Nu beweer ik niet dat Ajax catenaccio speelde een het onder controle had, mochten ze willen. :+
Hier komen we niet uit. We zien allebei echt wel een middenweg maar zijn het oneens over details. Die strafschop vond ik dik terecht. Was ook geen discussie over achteraf. Als je daar een tackle inzet moet je de bal raken. Raak je eerst de man en mis je de bal moet het altijd een strafschop zijn.

Die 1000% kansen tegen Ajax doel ik op de 1 op 1 van Bilal, de bal vanaf 7 meter van Botteghin en een vrije schietkans van Kuyt. Die laatste kan je ook een 100% kans noemen inderdaad :P

Hoe dan ook is de competitie leuk en zijn we waarschijnlijk allebei blij dat PSV zo matig presteert O-)
Gonadan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:54:
[...]

Nee schat, dat maak jij er van. Het is volkomen logisch als je nu optimistisch bent over de kansen van Feyenoord bent, dat ben ik zelf ook. Maar velen gaan onderhand veel verder dan dat. Feyenoord is met afstand de beste, gaat alleen nog maar winnen, etc. Dat moet jij ook zien. :)
Media blaast het op. Ik ken geen een realistische Feyenoord fan die denkt dat Feyenoord dit jaar zomaar even kampioen wordt. De hoop is er wel omdat het team beter presteert en stabieler lijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door donleone83 op 31-10-2016 22:01 ]

• Gonadan

Gonadan

donleone83 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:58:
Hier komen we niet uit. We zien allebei echt wel een middenweg maar zijn het oneens over details. Die strafschop vond ik dik terecht. Was ook geen discussie over achteraf. Als je daar een tackle inzet moet je de bal raken. Raak je eerst de man en mis je de bal moet het altijd een strafschop zijn.
Tja, dat staat wat los van de wedstrijd maar vind ik bullshit. Geen kans meer om wat nuttigs met die bal te doen, maar helaas schijnt dat nogal lastig te zijn meer de huidige regels. :P
Die 1000% kansen tegen Ajax doel ik op de 1 op 1 van Bilal, de bal vanaf 7 meter van Botteghin en een vrije schietkans van Kuyt. Die laatste kan je ook een 100% kans noemen inderdaad :P
Nou ja dat ligt misschien aan mij, maar met Bilal maak ik mij meer zorgen om kinderen in het publiek dan een tegendoelpunt. :+
Hoe dan ook is de competitie leuk en zijn we waarschijnlijk allebei blij dat PSV zo matig presteert O-)
Dat sowieso. :D
Media blaast het op. Ik ken geen een realistische Feyenoord fan die denkt dat Feyenoord dit jaar zomaar even kampioen wordt. De hoop is er wel omdat het team beter presteert en stabieler lijkt.
Niet media, gewoon in dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Gonadan op 31-10-2016 22:03 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Ehmm nee, dat zie ik niet. Noem even voorbeelden uit dit topic bijvoorbeeld. Ik bedoel, we discussiëren met deze mensen, dus moet je ook met voorbeelden uit deze groep komen.

• ph4ge
Wie zegt dat Feyenoord alles gaat winnen, of met afstand de beste? Ik zeg alleen dat het onzin is dat Ajax en PSV tot dusver veel beter zijn en onderbouw dat met voorbeelden waar dat uit blijkt. Je hebt echt geen wedstrijden van Feyenoord gezien als je de prestaties sinds februari weg zet als hard werken gecombineerd met geluk, en dat bijv. de selectie breed is blijkt uit het feit dat Feyenoord moeiteloos Vermeer, Elia en Van Beek heeft vervangen toen die geblesseerd raakten (zoveel blessures is ook niet bepaald gelukkig).

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 31-10-2016 22:05 ]

• Ankona
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Wij bedanken je.

Ik acht de kans reëel dat hij met rugnummer 12 deel uitmaakt van het team.

(net als ik)

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

P. Mekes schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:02:
Ehmm nee, dat zie ik niet. Noem even voorbeelden uit dit topic bijvoorbeeld. Ik bedoel, we discussiëren met deze mensen, dus moet je ook met voorbeelden uit deze groep komen.
Lees je alles wel mee dan, ik vind het eigenlijk wat flauw om namen te moeten gaan noemen. Recente voorbeelden zijn ph4ge waar ik net aan op reageerde maar de heer Zwiers kan er ook wat van zo uit mijn hoofd. :P
ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:03:
Wie zegt dat Feyenoord alles gaat winnen, of met afstand de beste? Ik zeg alleen dat het onzin is dat Ajax en PSV tot dusver veel beter zijn en onderbouw dat met voorbeelden waar dat uit blijkt.
Waarvan jij vindt dat het blijkt, lang niet al je voorbeelden zijn feiten.

Toevallig ben jij een van degenen die beweert dat Feyenoord het beste spel heeft.
Je hebt echt geen wedstrijden van Feyenoord gezien als je de prestaties sinds februari weg zet als hard werken gecombineerd met geluk, en dat bijv. de selectie breed is blijkt uit het feit dat Feyenoord moeiteloos Vermeer, Elia en Van Beek heeft vervangen toen die geblesseerd raakten (zoveel blessures is ook niet bepaald gelukkig).
Maar wie beweert dat dan? Volgens mij hebben der meeste vaste leden hier alleen maar respect voor de huidige prestaties en vinden het juist goed voor de competitie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:15:
[...]

Lees je alles wel mee dan, ik vind het eigenlijk wat flauw om namen te moeten gaan noemen. Recente voorbeelden zijn ph4ge waar ik net aan op reageerde maar de heer Zwiers kan er ook wat van zo uit mijn hoofd. :P

[...]

Toevallig ben jij een van degenen die beweert dat Feyenoord het beste spel heeft.

[...]

Maar wie beweert dat dan? Volgens mij hebben der meeste vaste leden hier alleen maar respect voor de huidige prestaties en vinden het juist goed voor de competitie. :)
Die zie ik beiden nergens zeggen dat ze wel even kampioen worden. En je hoeft niemand in bescherming te nemen, kom gewoon met quotes en namen.

Voorlopig zie ik alleen maar "Ajax-redeneringen" jouwerzijds. Zie ook je discussie met Ph4ge, waarbij je dingen die hij zegt sterk overdrijft en neerzet als een quote.

[ Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 31-10-2016 22:21 ]

• ph4ge
Feiten zijn dat Feyenoord dit seizoen de meeste kansen en goals creëert en het minste kansen en goals tegen krijgt. Er is geen enkele wedstrijd geweest waar geluk een grote factor was en op PSV uit na was Feyenoord elke wedstrijd simpelweg gewoon beter dan de tegenstander. In Europa en de beker komt Feyenoord ook goed voor de dag, en deze reeks is al in februari ingezet.

Ajax en PSV kunnen bovenstaande gewoon niet zeggen en dus zeg ik dat het nergens uit blijkt dat die 2 duidelijk beter spelen. Wat mij betreft gewoon een logische conclusie uit bovenstaande niet bestreden feiten.

Dat de smalle bank een probleem zou zijn blijkt ook niet uit de invallers die er in gekomen zijn en simpel werkvoetbal blijkt ook nergens uit.

Over het kampioenschap heb je mij nog nooit gehoord. Feyenoorders zeggen hooguit dat er een reële kans is.

[ Voor 14% gewijzigd door ph4ge op 31-10-2016 22:27 ]

• dutchgio
Gynnad schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:30:
Vrij rigoureuze beslissing, een maand is lang. Het is niet dat El Ghazi erg bepelend is en goed speelt, maar dit is best wat.
Je kunt hem nu wel omruilen met Cerny, kan die zijn kans pakken.

Hij zou iets hebben gezegd tegen Bosz over 'het opstellen van vriendjes' nadat Bosz al voor de training vertelde hem niet nodig te hebben dit weekend en dat liep nogal hoog op, spelers moesten ze Ghazi en Bosz uit elkaar halen...

• Gonadan

Gonadan

Toch weet ik het niet met El Ghazi, volgens mij doen ze dit niet zomaar. Het is geen De Boer.

@ph4ge: Ik heb die beweringen niet gedaan hè, dus die hoef je tegen mij niet nog eens te verdedigen. Bij jou reageerde ik slechts op het overklassen in de klassieker.

@P.mekes: Nee, ik heb geen behoefte om op die manier voor een mindere sfeer te zorgen. Je kunt het makkelijk terug lezen, als je het niet gezien hebt wil je het niet zien.

Ik hoop gewoon dat fans van alle clubs enigszins objectief kunnen blijven oordelen zodat de reacties niet in extremen gaan. Vaak wordt een tegenreactie sterker geschreven dan men eigenlijk van mening is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 31-10-2016 22:32 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:58:
PSV verliest vorige week nog kansloos van Sparta en zie ik geen stijgende lijn in ondanks een paar moeizame overwinningen, Ajax is vorige week nog overklast door Feyenoord
Dus als PSV op alle fronten beter is maar gelijkspeelt tegen Heracles is dat moeizaam, maar als Feyenoord precies hetzelfde doet tegen Ajax houdt dat in dat Feyenoord Ajax overklaste?
Dat heet nu met 2 maten meten...
Ik zie juist Ajax wat de afgelopen weken niet mag klagen over de niet-gegeven rode kaarten
Klopt, op dit gebied heeft Ajax de afgelopen 2 wedstrijden heel veel geluk gehad.
Al vergeet je nu wel even toevallig dat Kramer een rode kaart had moeten krijgen na zijn overtreding op Onana, meteen na de gelijkmaker.
Feiten zijn dat Feyenoord dit seizoen de meeste kansen en goals creëert en het minste kansen en goals tegen krijgt.
Euhm, nee hoor...jouw 'feiten' betreffen namelijk vooral PSV.
Feyenoord heeft de meeste goals gemaakt, maar PSV heeft de meeste kansen gecreëerd en heeft ook de minste goals tegen gekregen.
Er is geen enkele wedstrijd geweest waar geluk een grote factor was
De 2-0 van Jorgensen tegen ADO was geen buitenspel?
De winnende goal van Kramer tegen NEC in blessuretijd was geen geluk?
Evenals dat de overwinning op PSV geen geluk was?
Ajax en PSV kunnen bovenstaande gewoon niet zeggen en dus zeg ik dat het nergens uit blijkt dat die 2 duidelijk beter spelen.
Jawel hoor, onder andere de statistieken tonen dit aan.
Maar ook het veldspel laat dit zien, als je door de uitslagen heen kijkt.

PSV speelt het beste veldspel, maar krijgt het bijna iedere wedstrijd voor elkaar om ontstellend veel kansen nodig te hebben voor een goal. Hierdoor heeft men al veel punten volkomen onnodig verspeeld en dat was de laatste weken ineens terug te zien in het spel, dat veel minder werd. Maar tegen Vitesse speelde PSV een prima 1e helft en ondanks een mindere 2e helft behielden ze wel de controle en werd er nauwelijks iets weggegeven.

Ajax begon slecht, maar leek het daarna heel aardig op de rit te hebben. Achterin blijven ze kwetsbaar, maar het spel vertoonde een sterk stijgende lijn. Tegen Excelsior was het echter heel matig, al was de overwinning verdiend. Ook begint het nu te rommelen met de reserves, wat niet onverwacht is. Het team is vooral gemiddeld nogal jong, wat ups en downs oplevert en dus ten koste gaat van de stabiliteit.

Feyenoord heeft juist een stabiele groep en speelt weliswaar prima, maar het kost ze iedere wedstrijd ontzettend veel kracht en energie. Dat houden ze nu nog vol, maar mede door het dubbele programma gaan ze dit later in het seizoen voelen. Kuyt begint nu al problemen te krijgen, wat niet onverwacht is en mede komt door zijn rol als middenvelder. Ik verwacht dan ook dat Feyenoord met name na de winterstop weer een terugval gaat krijgen. Door het voetbal wat nu gespeeld gaat worden, en het missen van El Ahmadi door de Afrika Cup. Maar wie weet, Leicester City hield het vorig seizoen wonderbaarlijk lang vol (mede door een gebrek aan blessures). Als Feyenoord dit op een of andere manier ook voor elkaar krijgt, dan zijn ze eindelijk een echte titelkandidaat.
Dat de smalle bank een probleem zou zijn blijkt ook niet uit de invallers die er in gekomen zijn
Elia is wisselvallig, Berghuis laat al een tijd niets meer zien, Kramer valt vooral gefrustreerd in en Tapia, Gustafson en Vejinovic spelen nooit/zelden. Het is veelzeggend en geen toeval dat de spelers op de as van het veld zelden gewisseld worden (op Kuyt na). Als daar blessures gaan komen levert Feyenoord veel in.

• ph4ge
Baseman77 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:54:
Dus als PSV op alle fronten beter is maar gelijkspeelt tegen Heracles is dat moeizaam, maar als Feyenoord precies hetzelfde doet tegen Ajax houdt dat in dat Feyenoord Ajax overklaste?
Dat heet nu met 2 maten meten...
Ik heb heel die wedstrijd niet genoemd. Ik heb PSV wel tegen Sparta gezien van de week, Sparta was gewoon beter.
Klopt, op dit gebied heeft Ajax de afgelopen 2 wedstrijden heel veel geluk gehad.
Al vergeet je nu wel even toevallig dat Kramer een rode kaart had moeten krijgen na zijn overtreding op Onana, meteen na de gelijkmaker.
Goede grap, zelfs de aanklager vond van niet.
Euhm, nee hoor...jouw 'feiten' betreffen namelijk vooral PSV.
Feyenoord heeft de meeste goals gemaakt, maar PSV heeft de meeste kansen gecreëerd en heeft ook de minste goals tegen gekregen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de update van dit weekend nog niet heb gezien, dus dat zou kunnen. Dan ontloopt het elkaar nauwelijks.
De 2-0 van Jorgensen tegen ADO was geen buitenspel?
De winnende goal van Kramer tegen NEC in blessuretijd was geen geluk?
Evenals dat de overwinning op PSV geen geluk was?
Bij de overwinning tegen NEC en PSV kwam inderdaad geen geluk kijken. Doelpunten waren honderd procent reglementair en ook andersinds was er niks op de arbitrage of geluksfactoren aan te merken. Tegen NEC was het vooral pech dat het zo lang duurde en PSV creëerde geen kans. Goal tegen ADO was op het randje, maar de krachtsverhouding was zo enorm dat het wachten was op de goal en absoluut geen invloed op de eindstand had.
Jawel hoor, onder andere de statistieken tonen dit aan.
Maar ook het veldspel laat dit zien, als je door de uitslagen heen kijkt.

PSV speelt het beste veldspel, maar krijgt het bijna iedere wedstrijd voor elkaar om ontstellend veel kansen nodig te hebben voor een goal. Hierdoor heeft men al veel punten volkomen onnodig verspeeld en dat was de laatste weken ineens terug te zien in het spel, dat veel minder werd. Maar tegen Vitesse speelde PSV een prima 1e helft en ondanks een mindere 2e helft behielden ze wel de controle en werd er nauwelijks iets weggegeven.

Ajax begon slecht, maar leek het daarna heel aardig op de rit te hebben. Achterin blijven ze kwetsbaar, maar het spel vertoonde een sterk stijgende lijn. Tegen Excelsior was het echter heel matig, al was de overwinning verdiend. Ook begint het nu te rommelen met de reserves, wat niet onverwacht is. Het team is vooral gemiddeld nogal jong, wat ups en downs oplevert en dus ten koste gaat van de stabiliteit.

Feyenoord heeft juist een stabiele groep en speelt weliswaar prima, maar het kost ze iedere wedstrijd ontzettend veel kracht en energie. Dat houden ze nu nog vol, maar mede door het dubbele programma gaan ze dit later in het seizoen voelen. Kuyt begint nu al problemen te krijgen, wat niet onverwacht is en mede komt door zijn rol als middenvelder. Ik verwacht dan ook dat Feyenoord met name na de winterstop weer een terugval gaat krijgen. Door het voetbal wat nu gespeeld gaat worden, en het missen van El Ahmadi door de Afrika Cup. Maar wie weet, Leicester City hield het vorig seizoen wonderbaarlijk lang vol (mede door een gebrek aan blessures). Als Feyenoord dit op een of andere manier ook voor elkaar krijgt, dan zijn ze eindelijk een echte titelkandidaat.

[...]

Elia is wisselvallig, Berghuis laat al een tijd niets meer zien, Kramer valt vooral gefrustreerd in en Tapia, Gustafson en Vejinovic spelen nooit/zelden. Het is veelzeggend en geen toeval dat de spelers op de as van het veld zelden gewisseld worden (op Kuyt na). Als daar blessures gaan komen levert Feyenoord veel in.
PSV heeft net tegen Sparta volkomen terecht verloren, onderling heeft Feyenoord net laten zien dat het sterker speelt dan Ajax, een ploeg die fysiek ook veel meer problemen had die wedstrijd. Tegen Excelsior overtuigen ze ook niet, Feyenoord een paar dagen eerder wel. Daarmee concludeer ik dat het recente spel niet veel beter is van die 2 clubs. Die problemen met fitheid waren er juist bij Ajax.

En je hebt het weer over als er 'straks' blessures komen, maar Feyenoord mist in tegenstelling tot Ajax en PSV juist al een hele tijd 3 basisspelers. En in Europa en in de beker spaart men ook basisspelers zonder problemen dus dat weinig wisselen zie ik ook anders. Bovendien vergeet je ook nog dat veel spelers moeiteloos op meerdere posities kunnen spelen wat nog meer mogelijkheden brengt om nog meer blessures op te vangen.

Dat Kuyt een paar mindere wedstrijden heeft is zo, ondanks dat hij nog altijd belangrijk is. Dat maakt nog niet dat heel het team zwak speelt, moe is en geen bank heeft.

• Martinusz
Goh de nieuwe terugkerende discussie lijkt het wel :p

Lijkt mij toch duidelijk dat Feyenoord tot nu toe zeker het meest stabiel is van de drie.
Maar blijkbaar kun je dat niet zeggen als je bijvoorbeeld voor Ajax bent....nou ik doe het wel :)

Wie er in potentie de beste is, daar heb je niks aan, je moet het op het veld laten zien en tot nu toe lukt dat Feyenoord prima. Ajax al wat beter dan het begin, maar het is nog wat fragiel op het moment. PSV is het even kwijt momenteel.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:46
martinusz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:31:

Nieuwe discussie? Je bedoelt het traditionele, nutteloze heen-en-weer gekibbel als er weer een klassieker is geweest. Oh nee, wacht. We hebben natuurlijk 17 miljoen coaches in dit land.

• Gonadan

Gonadan

martinusz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:31:

Lijkt mij toch duidelijk dat Feyenoord tot nu toe zeker het meest stabiel is van de drie.
Maar blijkbaar kun je dat niet zeggen als je bijvoorbeeld voor Ajax bent....nou ik doe het wel :)

Wie er in potentie de beste is, daar heb je niks aan, je moet het op het veld laten zien en tot nu toe lukt dat Feyenoord prima. Ajax al wat beter dan het begin, maar het is nog wat fragiel op het moment. PSV is het even kwijt momenteel.
Het enige wat we met zekerheid kunnen zeggen is dat gezien de stand Feyenoord het tot nu toe gewoon het beste heeft gedaan. Ik houd mij dan ook liever bij de feiten die er toe doen.. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:15:
Ik heb PSV wel tegen Sparta gezien van de week, Sparta was gewoon beter.
Dat was een bekerwedstrijd, ik kijk alleen naar de competitie.
Goede grap, zelfs de aanklager vond van niet.
Wat ik echt onbegrijpelijk vind, het was een duidelijk knietje van Kramer. Incidenten die bij hem structureel zijn, hij heeft regelmatig kortsluiting in zijn hoofd.
Dan ontloopt het elkaar nauwelijks.
Klopt.
Tegen NEC was het vooral pech dat het zo lang duurde
Dus je hebt wel pech omdat het zo lang duurt, maar je hebt dan vervolgens geen geluk als de winnende goal pas in blessuretijd valt?
en PSV creëerde geen kans.
De 7 schoten op doel waren geen kansen voor PSV?
Dan was het enige (!) schot op doel van Feyenoord zeker ook geen kans?

Als je aangeeft dat Feyenoord Ajax overklaste, dan overklaste PSV Feyenoord volgens dezelfde logica.
Goal tegen ADO was op het randje, maar de krachtsverhouding was zo enorm dat het wachten was op de goal en absoluut geen invloed op de eindstand had.
Veel beter zijn wil niets zeggen, PSV staat 4 punten achter terwijl tegen Groningen, Feyenoord en Heracles PSV veel beter was. Je moet de kansen namelijk wel afmaken, daar weet Feyenoord sinds 2 weken ook alles van.
PSV heeft net tegen Sparta volkomen terecht verloren, onderling heeft Feyenoord net laten zien dat het sterker speelt dan Ajax, een ploeg die fysiek ook veel meer problemen had die wedstrijd.
Klopt en klopt.
Ik geef dan ook aan dat Feyenoord prima speelt, alleen ben ik van mening dat het ze meer kracht en energie kost. Feyenoord heeft minder individuele kwaliteit en minder voetballend vermogen dan PSV en Ajax, wat ze tot nu toe heel knap weten te compenseren.
En je hebt het weer over als er 'straks' blessures komen, maar Feyenoord mist in tegenstelling tot Ajax en PSV juist al een hele tijd 3 basisspelers.
Wie moet plaats gaan maken voor Van Beek dan? De wekelijkse uitblinker Botteghin?
Jones laat iedere wedstrijd zien een betere keeper te zijn dan Vermeer (op afgelopen wedstrijd na dan).
En ik denk dat Elia de 3e speler is, die is inderdaad een tijd afwezig geweest. Maar hij speelt niet in de as en juist die spelers zijn vitaal voor Feyenoord, waarbij de wisselspelers (nog?) niet van hetzelfde niveau zijn.

PSV mist al lange tijd Locadia, Hendrix ligt er een tijd uit, Siem de Jong is nog niet 100% fit geweest, Guardado, Isimat, Zinchenko en Ramselaar hebben korte blessures gehad en nu ligt Zoet er weer even uit.
Op Locadia na allemaal spelers uit de as, waarbij Locadia belangrijk had kunnen zijn als vervanger van de al lange tijd uit vorm zijnde Luuk de Jong (en dan dus wel in de as kwam te spelen).
Dat Kuyt een paar mindere wedstrijden heeft is zo, ondanks dat hij nog altijd belangrijk is. Dat maakt nog niet dat heel het team zwak speelt, moe is en geen bank heeft.
Nogmaals, ik zeg nergens dat Feyenoord zwak speelt. Integendeel juist.
Ik reageer op jouw woorden dat Feyenoord het beste voetbal speelt, daar ben ik het niet mee eens. Dat Feyenoord het beste presteert moge overduidelijk zijn.
Ik zeg ook niet dat Feyenoord moe is, ik geef aan dat het spel ervoor gaat zorgen dat vermoeidheid een rol gaat spelen gedurende het seizoen. Niet voor niets heeft Feyenoord vaak een 'traditionele' dip na de winterstop, dan slaat de vermoeidheid toe, worden de resultaten minder en komt er veel meer druk op het team te liggen.

PSV en Ajax eindigden vorig seizoen boven de 80 punten, dat komt weinig voor.
Dit seizoen verloopt de competitie voor beide teams redelijk gelijkwaardig aan vorig seizoen qua punten, Feyenoord presteert echter vele malen beter dan vorig seizoen. Ik zou het ontzettend knap vinden als ze dat vol blijven houden, ik zie het echter niet gebeuren.

• JST94
Baseman77 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:28:
Dit seizoen verloopt de competitie voor beide teams redelijk gelijkwaardig aan vorig seizoen qua punten, Feyenoord presteert echter vele malen beter dan vorig seizoen. Ik zou het ontzettend knap vinden als ze dat vol blijven houden, ik zie het echter niet gebeuren.
Dit vind ik een onzinnige vergelijking, aangezien je vorig seizoen de eerste 11 wedstrijden bijvoorbeeld makkelijkere/moeilijkere wedstrijden had kunnen hebben. Dan kan je eerder de resultaten in dezelfde wedstrijden gaan vergelijken.
Maar toch was het ExpG van PSV(0.82) niet veel hoger dan van Feyenoord(0.56) in die wedstrijd.

[ Voor 19% gewijzigd door JST94 op 01-11-2016 09:41 ]

• ph4ge
Dus je hebt wel pech omdat het zo lang duurt, maar je hebt dan vervolgens geen geluk als de winnende goal pas in blessuretijd valt?
Geen geluk, noch pech. Onder geluk of pech versta ik met name fouten van de scheidsrechter of ballen die echt per ongeluk goed vallen. Maar als je dan van geluk en pech moet spreken dan had Feyenoord in die wedstrijd al een heel aantal keer de paal en de lat geraakt en de keeper van NEC speelde de wedstrijd van zn leven terwijl NEC als een ware internationale topclub zn 2 kansen benutte.

Als je aangeeft dat Feyenoord Ajax overklaste, dan overklaste PSV Feyenoord volgens dezelfde logica.
Nee, als je beide wedstrijden hebt gezien dan zie je dat Feyenoord tegen Ajax gewoon de hele wedstrijd de bovenliggende partij was en heel wat enorme kansen creëerde. Bij PSV - Feyenoord was het een typische 0-0 wedstrijd, de schoten van PSV waren behoorlijk kansloos. De enige echte kans was de goal van Feyenoord, zo vrij zo dicht bij het goal is PSV geen een keer geweest. Het verschil is dat PSV inderdaad iets beter was dan Feyenoord, maar nauwelijks gevaarlijk werd, terwijl Feyenoord veel beter was en heel wat keren gevaarlijk werd tegen Ajax. Dat Ajax tegen Feyenoord en Feyenoord tegen PSV uit het niets 1 kans krijgt en die afmaakt is bovendien ook kwaliteit.
Veel beter zijn wil niets zeggen, PSV staat 4 punten achter terwijl tegen Groningen, Feyenoord en Heracles PSV veel beter was. Je moet de kansen namelijk wel afmaken, daar weet Feyenoord sinds 2 weken ook alles van.
Feyenoord was alle wedstrijden beter op PSV na, en die wedstrijd was PSV ook niet veel beter. Wat meer balbezit, ja, maar geen dreiging.
Klopt en klopt.
Ik geef dan ook aan dat Feyenoord prima speelt, alleen ben ik van mening dat het ze meer kracht en energie kost. Feyenoord heeft minder individuele kwaliteit en minder voetballend vermogen dan PSV en Ajax, wat ze tot nu toe heel knap weten te compenseren.
Met je laatste zin ben ik het helemaal niet eens. Kongolo, Vd Heijden en Karsdorp zijn voetballend bijv. gewoon op zn minst net zo goed als wat Ajax en PSV op die positie hebben. Tegen Ajax kwamen de kansen ook gewoon uit goed voetbal, eigenlijk is dat altijd het geval.

Ten tijde van Pelle speelde Feyenoord opportunistisch, veel lange ballen waar Pelle wat mee moest doen. Nu speelt Feyenoord gewoon heel verzorgd. De accenten liggen misschien net wat anders als bij Ajax en PSV maar dat maakt het niet minder verzorgd.
Wie moet plaats gaan maken voor Van Beek dan? De wekelijkse uitblinker Botteghin?
Jones laat iedere wedstrijd zien een betere keeper te zijn dan Vermeer (op afgelopen wedstrijd na dan).
En ik denk dat Elia de 3e speler is, die is inderdaad een tijd afwezig geweest. Maar hij speelt niet in de as en juist die spelers zijn vitaal voor Feyenoord, waarbij de wisselspelers (nog?) niet van hetzelfde niveau zijn.
Het feit dat de vervangers van basisspelers net zo goed zijn als de spelers die ze vervangen is toch gewoon het bewijs dat er een brede bank is? Jan Scharie van de Heijden heeft Van Beek inderdaad moeiteloos vervangen, maar dat doet niets af aan de kwaliteiten van Van Beek, en ja, als hij helemaal fit is is dat een moeilijke keuze voor Van Bronckhorst. Nogmaals, jij geeft hier de definitie van een goede bank, waar invallers er in gekomen zijn en het niet minder doen dan de basisspelers.
PSV mist al lange tijd Locadia, Hendrix ligt er een tijd uit, Siem de Jong is nog niet 100% fit geweest, Guardado, Isimat, Zinchenko en Ramselaar hebben korte blessures gehad en nu ligt Zoet er weer even uit.
Op Locadia na allemaal spelers uit de as, waarbij Locadia belangrijk had kunnen zijn als vervanger van de al lange tijd uit vorm zijnde Luuk de Jong (en dan dus wel in de as kwam te spelen).
Over korte blessures hebben we het niet, want die heeft Feyenoord ook voldoende, en niet fitte spelers halen vind ik ook een raar vergelijk.
Nogmaals, ik zeg nergens dat Feyenoord zwak speelt. Integendeel juist.
Ik reageer op jouw woorden dat Feyenoord het beste voetbal speelt, daar ben ik het niet mee eens. Dat Feyenoord het beste presteert moge overduidelijk zijn.
Ik zeg ook niet dat Feyenoord moe is, ik geef aan dat het spel ervoor gaat zorgen dat vermoeidheid een rol gaat spelen gedurende het seizoen. Niet voor niets heeft Feyenoord vaak een 'traditionele' dip na de winterstop, dan slaat de vermoeidheid toe, worden de resultaten minder en komt er veel meer druk op het team te liggen.
De traditionele dip volgt juist altijd direct na de winterstop, een periode van rust. Vermoeidheid speelt dan geen rol, dat verwacht je in december en in mei. De dip was de laatste jaren bovendien vooral mentaal, en juist dat lijkt nu erg sterk te zijn.
Feyenoord is inmiddels 21 Eredivisie duels ongeslagen, daar komen nog 5 beker wedstrijden tegen Eredivisieclubs bij. Wat moet je nog meer doen om stabiel te ogen?

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 10:33
ph4ge schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:12:
[...]
Nee, als je beide wedstrijden hebt gezien dan zie je dat Feyenoord tegen Ajax gewoon de hele wedstrijd de bovenliggende partij was en heel wat enorme kansen creëerde. Bij PSV - Feyenoord was het een typische 0-0 wedstrijd
Ajax was een gedeelte van de tweede helft beter hoor. Feyenoord verloor steeds in een vroeg stadium de bal en Ajax kwam er snel uit en had gewoon de 0-2 moeten maken.
ph4ge schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:12:
[...]
De enige echte kans was de goal van Feyenoord, zo vrij zo dicht bij het goal is PSV geen een keer geweest.
Dat vind ik niet. PSV heeft die wedstrijd gewoon kansen gehad waar het in de 16 vrij op goal kon schieten, zoals de goal van Feyenoord. Het was helemaal geen typische 0-0 wedstrijd. Het was wachten tot de bal een keer goed ging vallen.
Nu, 2,5 maand later, kun je misschien wel zeggen dat met de kennis van nu (PSV mist elke wedstrijd veel te veel kansen) dat het een 0-0 wedstrijd was. Maar dat zeg je niet.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Speelde Feyenoord niet beide keren thuis? Mijn inziens hoor je dan ook de bovenliggende partij te zijn. Zoveel verschil in kwaliteit is er niet tussen de top 3, dus thuis met het publiek erachter wil je ook laten zien wat je kunt en geef je de volledige 200%.

Echt knap is het dus pas als Feyenoord straks uit ook de bovenliggende partij is.

Tomorrow is not today!

• ph4ge
Fleximex schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:29:
[...]

Ajax was een gedeelte van de tweede helft beter hoor. Feyenoord verloor steeds in een vroeg stadium de bal en Ajax kwam er snel uit en had gewoon de 0-2 moeten maken.

[...]

Dat vind ik niet. PSV heeft die wedstrijd gewoon kansen gehad waar het in de 16 vrij op goal kon schieten, zoals de goal van Feyenoord. Het was helemaal geen typische 0-0 wedstrijd. Het was wachten tot de bal een keer goed ging vallen.
Nu, 2,5 maand later, kun je misschien wel zeggen dat met de kennis van nu (PSV mist elke wedstrijd veel te veel kansen) dat het een 0-0 wedstrijd was. Maar dat zeg je niet.
Volgens mij zijn we het grotendeels eens, we vinden allebei dat Feyenoord beter was tegen Ajax en PSV tegen Feyenoord, alleen ik vond de verschillen aanzienlijk groter bij Feyenoord Ajax dan bij PSV Feyenoord. Daar komen we toch niet uit.
Spacey23 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:18:
Speelde Feyenoord niet beide keren thuis? Mijn inziens hoor je dan ook de bovenliggende partij te zijn. Zoveel verschil in kwaliteit is er niet tussen de top 3, dus thuis met het publiek erachter wil je ook laten zien wat je kunt en geef je de volledige 200%.

Echt knap is het dus pas als Feyenoord straks uit ook de bovenliggende partij is.
PSV - Feyenoord was uit.

[ Voor 49% gewijzigd door ph4ge op 01-11-2016 11:40 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Spacey23 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:18:

Feyenoord heeft uit gewonnen bij PSV dit jaar met 0-1 dus nee. ;)

Last.fm | Code Talks

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik heb een Feyenoord seizoenkaart en was dus vanmorgen enigszins teleurgesteld dat ik las dat EZtrading zich terug getrokken heeft als sponsor van Feyenoord. Reden: De directeur van Eztrading (Israelisch) is geschrokken van de maar blijvende spreekkoren.

Terecht dat hij dat doet en laten we nu eindelijk eens inzien dat we gestoord bezig zijn op de Nederlandse velden. Kreten als Hamas Hamas Joden aan het Gas en Wie niet springt is (geen) jood etc etc waren te erg om nog langer als sponsor van de club Feyenoord te blijven.

Terecht vanuit het oogpunt van deze man en ik hoop dat mensen nu eens kapen met die onzin. Baal ervan dat een paar van die kneuzen dit weer voor elkaar krijgen.

Ik wil niet hypocriet zijn en ook ik weet dat de termen totaal niet op Joden haat slaan maar puur en alleen bedoelt zijn om Ajax proberen te kwetsen maar doe het nou gewoon niet en gedraag je volwassen. Teveel gekken bljiven het maar zingen en zie nu het resultaat. Maar ook bij Ajax zijn deze liederen meer gewoon dan abnormaal. Dus er is niets anti Semitisch aan echter komt dat niet zo over bij mensen van Joodse afkomst, zelfs in Israel is dit op TV geweest en diverse kranten melden die met als kop dat de Joden haat weer toeneemt in Europa en laten dan het leukste en meeste sfeervolle stadion uit de Benelux zien: De Kuip. Niet echt reclame voor de club !!!

Dus ik hoop dat alle clubs hier nu actie tegen gaan nemen en dat deze verschrikkelijke manier van supporteren zo snel mogelijk uit de stadions verdwijnt.

Dus kappen met die achterlijk opmerkingen !!!!!!!!!!!

[ Voor 9% gewijzigd door rikoos op 01-11-2016 11:39 ]

• KingKoning
Tja de fout ligt net zo goed bij Ajax die zichzelf Joden blijven noemen, als bij de andere clubs die daar op schelden.
Alles wat Feyenoorders voor -Joden zetten, dat zet Ajax net zo goed voor -kakkerlakken, en zo kan je nog wel even door gaan voor elke ED club.

Ik blijf erbij dat de sleutel heel simpel bij de KNVB ligt, elke wedstrijd affluiten stilleggen waar spreekkoren met een ziekte, geloof of vermeend beroep van iemands moeder klinkt.
Nu wordt dat vaak pas bij "aanhoudende" spreekkoren gedaan, en "joden" wordt sowieso vaak gedoogd, tenzij er echt "Hamas" liederen worden gezongen.

Gewoon bij de eerste zin onmiddellijk affluiten en afkoelen. Dat betekent een paar weken een hoop stilgelegde potjes, maar daarna zullen ze het wel leren.
KNVB is echter te laf om dat in te voeren.

• Martinusz
KingKoning schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:52:

Ik blijf erbij dat de sleutel heel simpel bij de KNVB ligt, elke wedstrijd affluiten waar spreekkoren met een ziekte, geloof of vermeend beroep van iemands moeder klinkt.
Ja echt heel handig :F sta je 1-0 voor, ga je gewoon liedjes zingen en de scheids fluit af? 8)7

Edit: Lol Frank de Boer alweer ontslagen :o

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 01-11-2016 12:22 ]

• Han
  • Niet online

Han

martinusz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:03:
Dat was te verwachten... meestal als de directie in het openbaar hun steun uitspreekt dan is het al één seconde voor twaalf. De Boer had nooit bij dit Inter moeten tekenen, mission impossible, Mancini kreeg de ploeg ook niet aan het voetballen, een slechter voorteken had de Boer niet kunnen krijgen.

Maar goed, de Boer is weer vrij, kan hij mooi Blind aflossen als bondscoach :)

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:59
[...]

Is hij dan al ooit vaker ontslagen? :+

Zal voorlopig niets gaan doen, misschien een goede vervanger van Danny Blind?
Inter op zoek naar 9e trainer sinds vertrek Mourinho in 2010. Bedrag aan afkoopsommen al die leden technische staf hoger dan omzet Ajax.
Bron: Michel Abbink

[ Voor 23% gewijzigd door Gynnad op 01-11-2016 12:23 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Tja de fout ligt net zo goed bij Ajax die zichzelf Joden blijven noemen, als bij de andere clubs die daar op schelden.
Alles wat Feyenoorders voor -Joden zetten, dat zet Ajax net zo goed voor -kakkerlakken, en zo kan je nog wel even door gaan voor elke ED club.

Ik blijf erbij dat de sleutel heel simpel bij de KNVB ligt, elke wedstrijd affluiten waar spreekkoren met een ziekte, geloof of vermeend beroep van iemands moeder klinkt.
Nu wordt dat vaak pas bij "aanhoudende" spreekkoren gedaan, en "joden" wordt sowieso vaak gedoogd, tenzij er echt "Hamas" liederen worden gezongen.

Gewoon bij de eerste zin onmiddellijk affluiten en afkoelen. Dat betekent een paar weken een hoop stilgelegde potjes, maar daarna zullen ze het wel leren.
Eens. En als de term Joden niet negatief gebruikt mag worden, dan ook niet positief imo.

• Martinusz
Gynnad schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:21:
[...]

Is hij dan al ooit vaker ontslagen? :+

Zal voorlopig niets gaan doen, misschien een goede vervanger van Danny Blind?
scherp ;)

Ik neem aan dat hij paar miljoen mee krijgt, die hoeft voorlopig niks te doen :P

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-11 10:33
Han schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:20:
[...]
Maar goed, de Boer is weer vrij, kan hij mooi Blind aflossen als bondscoach :)
Van tikkie breed naar tikkie breed :z

Maar serieus denk ik dat de Boer het wel beter zal doen dan Blind.

• ph4ge
Gewoon kappen met het schelden met ernstige ziektes en gaskamers. Op zich de term Jood, zeg ik als iemand van Joodse afkomst, is linksom of rechtsom niet beledigend. Als Ajax "Joden! Joden!" wil roepen en Feyenoord beperkt zich tot "wie niet springt is een Jood" kan het imo nog wel. Het probleem is dat er zoveel gekken zijn die het daar niet bij kunnen houden, dan is het inderdaad misschien maar beter om de term te verbannen uit de stadions.

De Boer zou een verademing zijn voor Oranje. Dat lijkt me wel iemand die boven partijen kan staan en buiten een bepaalde filosofie kan denken om zo het beste uit het materiaal te halen. Bovendien is hij gewend om in wespennesten te werken. Eigenlijk is iedereen natuurlijk beter dan Blind, maar De Boer is na Koeman gewoon een van onze beste coaches denk ik.

• Bossie
  • Laatst online: 00:05
ph4ge schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:41:
Gewoon kappen met het schelden met ernstige ziektes en gaskamers. Op zich de term Jood, zeg ik als iemand van Joodse afkomst, is linksom of rechtsom niet beledigend. Als Ajax "Joden! Joden!" wil roepen en Feyenoord beperkt zich tot "wie niet springt is een Jood" kan het imo nog wel. Het probleem is dat er zoveel gekken zijn die het daar niet bij kunnen houden, dan is het inderdaad misschien maar beter om de term te verbannen uit de stadions.
Hoe ga je die term dan verbannen uit de stadions?
Of gaat de ME supportersvakken binnenvallen waar de term geroepen word en vervolgens eerst met de stok en vervolgens met een stadiumverbod + meldplicht ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• KingKoning
[...]

Ja echt heel handig :F sta je 1-0 voor, ga je gewoon liedjes zingen en de scheids fluit af? 8)7
tja. Stilleggen + boete + volgende wedstrijd zonder publiek dan. Of je laat die pot overspelen cq. verder spelen zonder publiek.

Je kan alles meteen afschieten, maar vanuit de KNVB is met hard beleid hier echt wel iets tegen te doen.

• Bossie
  • Laatst online: 00:05
KingKoning schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:49:
[...]

tja. Stilleggen + boete + volgende wedstrijd zonder publiek dan. Of je laat die pot overspelen cq. verder spelen zonder publiek.

Je kan alles meteen afschieten, maar vanuit de KNVB is met hard beleid hier echt wel iets tegen te doen.
De KNVB kan de clubs straffen in de hoop dat de clubs gaan handhaven.
Tenzij er iets veranderd in de politiek, waardoor supporters individueel hiervoor gestraft kunnen worden, kan de KNVB doen wat ze willen zonder impact.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ph4ge
Bossie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:46:
Hoe ga je die term dan verbannen uit de stadions?
Of gaat de ME supportersvakken binnenvallen waar de term geroepen word en vervolgens eerst met de stok en vervolgens met een stadiumverbod + meldplicht ?
In principe is van iedereen met een club of seizoenskaart bekend hoe die er uit ziet en waar hij woont (zo niet, dan regelen) en is de technologie beschikbaar om gezichten te herkennen. Vervolgens gewoon boetes sturen of eventueel zwaarder straffen. Tijdens de wedstrijd kan je individuen er uit pikken en als iemand illegaal binnen komt op het kaartje van een ander die ander net zo hard straffen. Eventueel kan je een proef periode doen waar mensen thuis gewoon bericht krijgen dat ze herkend zijn, een link met het filmpje kunnen opzoeken en gewaarschuwd worden dat ze de volgende keer een boete krijgen.

Privacy geef je op op het moment dat je een kaartje koopt, lijkt mij geen probleem.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:19
[...]

[...]

[...]

Ik heb nooit gezegd dat wij wel even kampioen worden hoor ;). Had zelfs al enorme twijfels over de wedstrijd tegen Heerenveen, en dat kwam helaas uit ondanks dat we de betere waren. Ik vind alleen dat de Ajacieden hier ( en overal eigenlijk ) de prestaties van dit Feyenoord tot nu toe nogal bagitalliseren. Het "puur geluk en werkvoetbal, "We halen die kakkerlakken voor de winter wel in", "Feyenoord laat t altijd liggen na de winterstop" etc etc etc. Enige wedstrijd waar we goed wegkwamen met 3 punten was tegen PSV, maar dat kwam vooral ook door de dip van die club atm. Gelijkspel was daar meer op zijn plaats

Wat men ook enorm doet is eigen talenten ophemelen, wat hier al besproken is. Ik zeg t nog 1 keer: Laat eerst maar eens blijken of Dolberg, de Ligt, Nouri etc al die verwachtingen een heel seizoen vol kunnen houden. Mijn voorspelling? Dolberg raakt ergens een keer geblesseerd of in een dip en raakt geen pepernoot meer. Wordt volledig afgeserveerd door media en Ajax forums en keert na een moeilijk jaar pas weer terug in zijn vorm, al dan niet in Ajax Willem 2. Jonge spelers zijn nu eenmaal grimmig, daar hebben alle clubs last van ( v Beek gezien vorig seizoen bij Feyenoord? Man wat was die slecht ) en Ajax grossiert in zeer jonge spelers.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:04

Shabbaman

Got love?

Nou, de weg naar aanstelling van Frank de Boer als bondscoach is nu in ieder geval vrij.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• dutchgio
Lijkt me niks mis mee. Blind nog 1 of 2 keer verliezen dan is dat klaar, dan kan De Boer zo inschuiven...

• JST94
rikoos schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:35:
Ik heb een Feyenoord seizoenkaart en was dus vanmorgen enigszins teleurgesteld dat ik las dat EZtrading zich terug getrokken heeft als sponsor van Feyenoord. Reden: De directeur van Eztrading (Israelisch) is geschrokken van de maar blijvende spreekkoren.
Niet vergeten dat EZtrading een smerige organisatie is hè. Lichten 'investeerders' op door hun geld af te troggelen en staan zelf financieel op omvallen. Proberen via deze smoes onder het sponsoringscontact af te komen.

Dat antisemitische spreekkoren weg moeten blijven is duidelijk. Maar deze partij gebruikt het puur als smoes om hun eigen straatje schoon te vegen.
ph4ge schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:04:
[...]

In principe is van iedereen met een club of seizoenskaart bekend hoe die er uit ziet en waar hij woont (zo niet, dan regelen) en is de technologie beschikbaar om gezichten te herkennen. Vervolgens gewoon boetes sturen of eventueel zwaarder straffen. Tijdens de wedstrijd kan je individuen er uit pikken en als iemand illegaal binnen komt op het kaartje van een ander die ander net zo hard straffen. Eventueel kan je een proef periode doen waar mensen thuis gewoon bericht krijgen dat ze herkend zijn, een link met het filmpje kunnen opzoeken en gewaarschuwd worden dat ze de volgende keer een boete krijgen.

Privacy geef je op op het moment dat je een kaartje koopt, lijkt mij geen probleem.
Onmogelijk, je mag namelijk gewoon op een kaart van iemand anders binnen komen. ;) Verder vind ik je verhaal een grootste onzin. Ik ga graag naar het voetballen, dus moet ik mijn privacy maar opgeven? Hou op.
KingKoning schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:49:
[...]

Dus je wilt een complete achterban straffen als een select groepje iets roept? Oke. |:(

[ Voor 63% gewijzigd door JST94 op 01-11-2016 13:15 ]

• KingKoning
JST94 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:11:
[...]

Dus je wilt een complete achterban straffen als een select groepje iets roept? Oke. |:(
Ja. Want als je dat goed doet, is het na een paar speelronden klaar en uitgebannen.

Het "Wie niet springt die is (g)een Jood" is overigens ook geen "select groepje". "Hamas Hamas" misschien wel, maar ook bijvoorbeeld aan Ajax kant het "Wij zijn joden, superjoden", gaat ook gewoon dat halve stadion door.

Select groepje zijn de figuren die romeinse fonteinen verbouwen en die treinen een ander interieur geven omdat ze toevallig naar Rotterdam gaan.
Die joden spreekkoren zijn veel breder en soort van algemeen geaccepteerd.

Maar, gezien jij zowel je privacy niet op wilt geven, als niet de complete achterban wilt straffen, wat is jouw oplossing dan? Doorgaan op deze voet? Dat lijkt mij persoonlijk minder wenselijk dan deze 2 oplossingen.

• HeatWave

HeatWave

Even totaal losstaand van de discussie zelf, de sponsor zelf spreekt van dat het door zijn ziel ging etc nadat hij in de kuip was geweest. Heeft die vent onder een steen geleefd de afgelopen decennia dan? Had ie echt geen enkel idee hiervan voordat hij Feyenoord ging sponsoren? Het is echt niet alsof het pas sinds kort is die spreekkoren, ik kan me geen tijd heugen dat het niet gebeurde, waar dan ook mbt Ajax...

Maar nu opeens trekt ie zich terug, raar verhaal.

• JST94
Ik weet zo geen oplossing, maar je privacy opgeven of de complete achterban straffen voor iets wat een select groepje doet is gewoon not done. Verder hoor je in de Kuip die anti semitische spreekkoren vrijwel niet meer, hoogstens 'Wie niet spring is een jood', daar blijft het over het algemeen wel bij.
HeatWave schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:27:
Even totaal losstaand van de discussie zelf, de sponsor zelf spreekt van dat het door zijn ziel ging etc nadat hij in de kuip was geweest. Heeft die vent onder een steen geleefd de afgelopen decennia dan? Had ie echt geen enkel idee hiervan voordat hij Feyenoord ging sponsoren? Het is echt niet alsof het pas sinds kort is die spreekkoren, ik kan me geen tijd heugen dat het niet gebeurde, waar dan ook mbt Ajax...

Maar nu opeens trekt ie zich terug, raar verhaal.
De sponsor zelf verkeerd in financieel zware tijden en probeert op deze manier onder zijn contract uit te komen. De sponsor zelf is al een organisatie waarbij je je vraagtekens bij kan zetten.
Het leek zo mooi, dacht Cor van der Wal: investeer 200 euro bij EZTrader en je verdient, net als een alleenstaande moeder uit een filmpje op internet, duizenden euro's. Maar, zoals alles wat te mooi is om waar te zijn, bleek dit dat ook te zijn.Bron: http://www.rtlnieuws.nl/e...l-me-beetgenomen-en-naief

• ph4ge
JST94 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:11:
Onmogelijk, je mag namelijk gewoon op een kaart van iemand anders binnen komen. ;) Verder vind ik je verhaal een grootste onzin. Ik ga graag naar het voetballen, dus moet ik mijn privacy maar opgeven? Hou op.
Daar kies je voor op het moment dat je naar het voetbal gaat. Als de regels duidelijk zijn is er geen enkel probleem, tenzij je straffeloos je wilt misdragen. Kwestie van goed borgen. Die camera's hangen er nu ook al. Het alternatief is inderdaad om de haverklap met ME de tribunes op, vind je dat wel acceptabel? Je geeft niet je hele privacy op, en het is helemaal niet raar als je ergens te gast bent dat men weet wie je bent. Het is bovendien een keuze, wat de NSA doet is ongevraagd en kan je niet onderuit, maar mits je goede afspraken maakt kan je best informatie van jezelf overdragen of thuisblijven. Android kan je ook haast niet gebruiken zonder een deel privacy in te leveren, zolang je je daar bewust van bent en het goed geborgd is is dat redelijk.

Door de vaste bezoekers goed te controleren voorkom je al een groot deel van de problemen. Zorg er ondertussen voor dat als je je kaartjes overdraagt dat je verantwoordelijk blijft, net als dat je een auto overdraagt, dan denken mensen ook wel 3 keer na voordat ze een kaartje uitlenen.

Men blijft ook net zo lang op de trappen staan totdat de consequenties gevoeld worden, maar als je dat eenmaal voelt dan stoppen ze wel. Op het moment dat je de pakkans aanzienlijk verhoogt verandert de cultuur vanzelf.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 01-11-2016 13:34 ]

• HeatWave

HeatWave

JST94 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:29:
Ik weet zo geen oplossing, maar je privacy opgeven of de complete achterban straffen voor iets wat een select groepje doet is gewoon not done. Verder hoor je in de Kuip die anti semitische spreekkoren vrijwel niet meer, hoogstens 'Wie niet spring is een jood', daar blijft het over het algemeen wel bij.

[...]

De sponsor zelf verkeerd in financieel zware tijden en probeert op deze manier onder zijn contract uit te komen. De sponsor zelf is al een organisatie waarbij je je vraagtekens bij kan zetten.

[...]
Nou ja, ik vind het dus idd al een vaag verhaal. Alsof ze er van het weekend voor het eerst mee kwamen ofzo, deze hele discussie loopt al decennia.

• JST94
ph4ge schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:32:
[...]
Men blijft ook net zo lang op de trappen staan totdat de consequenties gevoeld worden, maar als je dat eenmaal voelt dan stoppen ze wel. Op het moment dat je de pakkans aanzienlijk verhoogt verandert de cultuur vanzelf.
Haha, de consequenties van het trappenprobleem is ondertussen dat de supporters en directie nóg verder uit elkaar staan. Bij PSV hadden ze hetzelfde probleem, hun bouwen een staantribune. Supporters blij, PSV blij.

Waarom kan dit bij Feyenoord niet? Kosten zijn 450.000. Is allang onderzocht door de club, maar club wil het niet met het oog op hun nieuwe luchtkasteel.
HeatWave schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:33:
[...]
Nou ja, ik vind het dus idd al een vaag verhaal. Alsof ze er van het weekend voor het eerst mee kwamen ofzo, deze hele discussie loopt al decennia.
Jep, EZTrader is door de rechter ook al verplicht minimaal de helft van het sponsorcontract te betalen.

[ Voor 21% gewijzigd door JST94 op 01-11-2016 13:36 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:35
Vind die spreekkoren ook niet nodig, maar om er zo'n ophef van te maken past wel een btje in de huidige tijd. Alles is gelijk discriminatie. Ze hebben het lied al ludiek veranderd naar Hamas, Hamas Koeien eten gras. Iedereen blij.

Verwijderd

Ik blijf erbij dat de sleutel heel simpel bij de KNVB ligt, elke wedstrijd affluiten stilleggen waar spreekkoren met een ziekte, geloof of vermeend beroep van iemands moeder klinkt.

Bij de KNVB worden alle normen en waarden subiet vloeibaar wanneer er geld mee is gemoeid. Idem ten aanzien van zo ongeveer alle BVO's. Want zo ongeveer elke speelronde is er wel weer een stadion waar 'Wie niet springt etc' wordt geroepen.

Wilders staat voor minder voor de rechter (moet overigens niets van hem hebben).
Pagina: 1 ... 88 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder