Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2016/2017 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 172.086 views

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:18
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 08:21:
Arouca is slecht, en die tegenstander van AZ nog slechter, de nr. 6 van Griekenland met een negatief doelsaldo in de competitie. Wat Lateef zegt klopt, alles onder de top in Portugal (Sporting, Porto, Benfica en Braga is het AZ van Portugal) is knap belabberd. Al maakt de Portugese school (theater, harde overtredingen, zuigen) het wel vervelend om er tegen te spelen.

Als NL moeten eigenlijk alleen je beste 3 of 4 clubs Europa in, de rest moet er ver wegblijven, die kosten je alleen maar punten op de UEFA ranking.
Idd, alleen jammer dat ze eerst de CL plaatsing weghalen ipv UEFA plekken :(
In NL wil je de top 3 minimal in Europa, de 4de ploeg is sterk afhankelijk van wie dat is geworden. In dit geval vind ik het prettig dat AZ door is, die doen het meestal best aardig in Europa en Heracles niet. Het is hard, maar Heracles kost alleen maar punten en heeft er uiteindelijk niets te zoeken (ja het is leuk voor de supporters, maar dat is ook alles).
Hopen dat Feyenoord ook punten gaat binnenslepen, ik denk dat we wellicht eens een wat beter Europees jaar gaan hebben. :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 09:08:
[...]

Idd, alleen jammer dat ze eerst de CL plaatsing weghalen ipv UEFA plekken :(
In NL wil je de top 3 minimal in Europa, de 4de ploeg is sterk afhankelijk van wie dat is geworden. In dit geval vind ik het prettig dat AZ door is, die doen het meestal best aardig in Europa en Heracles niet. Het is hard, maar Heracles kost alleen maar punten en heeft er uiteindelijk niets te zoeken (ja het is leuk voor de supporters, maar dat is ook alles).
Hopen dat Feyenoord ook punten gaat binnenslepen, ik denk dat we wellicht eens een wat beter Europees jaar gaan hebben. :)
Laten we het hopen. Veel zal iig gaan afhangen van de loting. PSV heeft het vorig jaar goed gedaan, maar zaten toen wel in pot 2. Dit keer in pot 3 (waarbij ze nog geluk hebben dat panathinaikos is uitgeschakeld) Dit jaar zullen ze in principe dus 2 sterke tegenstanders erbij loten. Ik vermoed dat ze het wel wat lastiger gaan krijgen. Ook in de EL zitten sterke ploegen, en vermoed niet dat Feyenoord en AZ hoog in de pottenindeling gaan komen. Dus zal er om spannen. Hopelijk zit het een keer mee. Het moet dit jaar wel echt gebeuren.

Zal ook afhangen van of Ajax nog die voorronde overleeft. Beste voor NL voetbal is misschien nog wel als Ajax CL haalt, en dat zowel PSV als Ajax dan 3e worden en wat rondes verder komen in de EL.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 05-08-2016 09:39 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:02
Ajax komt wel in pot 2 toch dacht ik?(Mochten ze het halen natuurlijk)

• Martinusz
Terranova schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:00:
Ajax komt wel in pot 2 toch dacht ik?(Mochten ze het halen natuurlijk)
Jep :) die hadden een iets betere coëfficiënt over de afgelopen 5 jaar dan PSV. Ajax pot 2 (mocht het zover komen) en PSV in pot 3.

• Terranova
martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:06:
[...]

Jep :) die hadden een iets betere coëfficiënt over de afgelopen 5 jaar dan PSV. Ajax pot 2 (mocht het zover komen) en PSV in pot 3.
Alles behalve Roma loten dan maar vanmiddag

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:17

jeka

Support your local club.

Harde kern FC Twente: 'Bestuur FC Groningen mag ons stadion niet in!'

De harde supporterskern 'Vak P' van FC Twente wil tijdens de wedstrijd FC Twente - FC Groningen het Groningse bestuur niet in het stadion hebben. De reden: de club zou de Tukkers niet hebben gesteund toen FC Twente bijna teruggezet werd naar de Jupiler League.

Dat laat Vak P in een officieel statement op haar Facebookpagina weten. Komend weekend komt Excelsior op bezoek, maar ook dat bestuur is niet welkom: 'Niet alleen Excelsior zag ons liever verdwijnen, ook Feyenoord, Heracles, Groningen en de Eagles lieten duidelijk blijken klaar te zijn met ons.'

'Strooien met stadionverboden'
'Jullie moeten ons niet?', vervolgt Vak P. 'Wij jullie ook niet! Bij deze strooit Vak-P eens met stadionverboden, wij ontzeggen de bestuursleden van deze clubs de toegang tot ONS stadion! Vak P, wij tegen iedereen!'

Het bestuur van FC Twente gaat op korte termijn over het statement van Vak P in gesprek, laat voorzitter Jan Schutrups van FC Twente weten. FC Groningen wil niet reageren.
:+
Dat maakt de club vast nog populairder bij hun eigen sponsoren. :F

FCG

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:15
Nog interesse in een www.voetbalpoules.nl

Opzich wel leuk toch? :)

Ik heb al een Tweakers F.C. aangemaakt mocht er voldoende animo zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 05-08-2016 10:28 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ga vanavond voor het eerst sinds lange tijd een kijken naar VI. het zou nu beter zijn als afgelopen jaar door (oude) redactie. hier nog VI kijkers ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jeka schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:22:
[...]

Ignorance is bliss. Wat moet het leven mooi zijn als je zó dom bent. Soms ben ik wel 's jaloers op dat soort mensen. Geen verantwoordelijkheidsgevoel, geen schaamte, geen nuances zien, acties hebben geen consequenties en problemen komen altijd door anderen. Lijkt me een heerlijk simpel leven.

[ Voor 3% gewijzigd door Gaius op 05-08-2016 10:56 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Gaius schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:55:
[...]

Ignorance is bliss. Wat moet het leven mooi zijn als je zó dom bent. Soms ben ik wel 's jaloers op dat soort mensen. Geen verantwoordelijkheidsgevoel, geen schaamte, geen nuances zien, acties hebben geen consequenties en problemen komen altijd door anderen. Lijkt me een heerlijk simpel leven.
ik kan maar +1 doen, maar wil +10 doen :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verhelderend stukje over de werking van de UEFA-coëfficiëntenlijst:
Hoe werkt de puntentelling?

Teams kunnen in Europa punten pakken voor hun land. Tijdens de voorrondes van de Champions League (CL) en Europa League (EL) levert een overwinning een punt op en een gelijkspel een half punt. Vanaf de groepsfases worden de te winnen punten verdubbeld: twee punten bij een zege, één punt voor een remise. Ook kunnen landen bonuspunten pakken bij bepaald prestaties (plaatsing voor het hoofdtoernooi, bereiken van volgende rondes etc). De gewonnen punten deelt de UEFA vervolgens door het aantal teams van een land dat in dat seizoen actief is in Europa.

Bijvoorbeeld: in het seizoen 2015/16 waren namens Nederland PSV, Ajax, FC Groningen, AZ, Vitesse en Go Ahead Eagles - in totaal dus zes ploegen - actief in Europa. De behaalde punten in het restant van het seizoen werden continu door zes gedeeld, ongeacht hoeveel clubs er nog daadwerkelijk actief waren over de grens.

Play-offwinnaar Vitesse werd in de derde kwalificatieronde van de Europa League uitgeschakeld door Southampton en Go Ahead Eagles (geplaatst op basis van het Fair Play-klassement) was nóg eerder klaar. De formatie uit Deventer vloog er in de eerste voorronde uit tegen Ferencváros. Beide clubs bleven daarna dus wél meetellen. De punten die PSV (CL), Ajax, FC Groningen en AZ (groepsfase EL) behaalden, werden steeds door zes gedeeld.

Het uiteindelijke getal wordt naar beneden afgerond, met drie cijfers achter de komma. Afgelopen seizoen pakten de zes Nederlandse clubs samen 34,5 punten in Europa: PSV 18, Ajax 8, AZ 6, FC Groningen 2, Go Ahead 0,5 en Vitesse 0. 34,5 gedeeld door zes clubs = gemiddeld 5,75. Ter vergelijking: vijf Belgische clubs pakten gemiddeld 7,4 punten, zes Portugese teams 10,5 punten.

Hoe werkt de ranglijst?

De plaats van een land op de coëfficiëntenlijst wordt zoals gezegd gebaseerd op basis van het gemiddelde aantal behaalde punten in het huidige seizoen én de afgelopen vier seizoenen. Een hoop tellen, delen en rekenwerk dus, met één reden: hoe hoger een land op de UEFA-ranking gepositioneerd staat, hoe meer ploegen een ticket (kunnen) krijgen voor de lucratieve Champions League.
De ongenaakbare nummer één Spanje levert drie teams direct af en één club moet zich via de play-offs plaatsen. Eén Spaanse ploeg kwalificeert zich direct voor de Europa League, twee andere clubs mogen zich via een voorronde proberen te plaatsen. Exact hetzelfde geldt voor de nummer twee en drie op de UEFA-lijst. Op dit moment zijn dat Duitsland en Engeland. Italië ligt op de loer, het gat met onder meer Frankrijk en Portugal is groot.

Hoe staat Nederland er voor?

Nederland prijkt momenteel op de dertiende plaats op de UEFA-coëfficiëntenlijst, tussen Tsjechië (12) en Kroatië (14) in. Het is cruciaal dat Nederland dit seizoen bij de eerste twaalf landen eindigt. Alleen dán plaatst de kampioen van de Eredivisie zich in het seizoen 2017/18 namelijk rechtstreeks voor de Champions League. De achterstand op Tsjechië is echter groot en ondertussen hijgen Kroatië en Griekenland Nederland in de nek.
Nederlandse punten pakkers in Europa van de afgelopen vijf seizoenen (2011/12-2015/16):
1. Ajax (30) - 58,1 punten

Ajax heeft de afgelopen vijf jaar de meeste punten voor Nederland verzameld in Europa. 58,1 punten verzamelden de Amsterdammers voor de coëfficiëntenranking, met het seizoen 2014/15 als positieve uitschieter. In dat jaar werd Ajax in de Champions League derde in de groep achter Barcelona en Paris Saint-Germain en reikte het in de Europa League tot de achtste finales, waarin het werd uitgeschakeld door Dnipro Dnipropetrovsk.

Het jaar waarin Ajax de minste punten pakte was in het seizoen 12/13. De Amsterdammers verzamelden toen net iets minder dan tien punten in de Champions League-groepsfase tegen Borussia Dortmund, Real Madrid en Manchester City en tegen Steaua Boekarest in de Europa League. Met ruim 58 punten staat Ajax op de dertigste plek in het totaalklassement, tussen clubs als Lyon, Villarreal en Inter.

2. PSV (33) - 57,1 punten

PSV heeft in de afgelopen vijf jaar ruim 57 punten verzameld voor Nederland. Veruit het beste seizoen van de Eindhovenaren wat betreft Europese prestaties was 2011/12, toen via de play-offs het hoofdtoernooi van de Europa League werd bereikt, waarin het tot de achtste finales reikte. Valencia bleek daarin te sterk, maar PSV pakte wel 18,7 punten dat jaar.

Het jaar daarop pakten de Eindhovenaren de minste punten in de afgelopen vijf jaar, slechts 5,8. In dat seizoen overleefde PSV de Europa League-groepsfase niet na nederlagen tegen onder meer Napoli en Dnipro. PSV staat in het totaalklassement tussen Galatasaray, Fiorentina en Liverpool op de 33ste plek.

3. AZ (44) - 43,6 punten

Het in Europa altijd verrassende AZ doet het uitstekend voor Nederland op de ranking met de 44e plaats in het klassement en daarmee presteert de club beter dan AS Roma, Fenerbahçe en Celtic. AZ kende twee topjaren in Europa de afgelopen vijf jaar. In 2011/12 kwamen de Alkmaarders tot de kwartfinale (uitschakeling door Valencia) van de Europa League na Anderlecht en Udinese verslagen te hebben. In 13/14 reikte AZ weer tot de kwartfinale, waarin Benfica te sterk was.

AZ had ook een paar mindere jaren: in 2012/13 werd het in de play-offs al door Anzhi uitgeschakeld en in 2014/15 was de club er helemaal niet bij in Europa.

4. FC Twente (77) - 27,6 punten

FC Twente sprokkelde zijn punten (17,7 van de 27,6) vooral binnen in het seizoen 2011/12, toen na deelname aan de play-offs in de Champions League de achtste finale van de Europa League werd gehaald. Het jaar daarop werd door de uitschakeling in de groepsfase alweer een veel minder resultaat behaald voor de coëfficiëntenranglijst en verder was FC Twente alleen nog actief in de play-offs van de Europa League in 2014/15, toen Qarabag te sterk bleek.

FC Twente staat op de 77ste plek in het totaalklassement tussen clubs als Real Sociedad en Standard Luik.

5. Feyenoord (102) - 19,1 punten

Feyenoord valt met 19,1 punten in vijf jaar net buiten de top-100 in het klassement en doet het minder dan clubs als Guingamp en Molde en beter als Southampton, Montpellier en West Ham United. Voor Feyenoord was topseizoen in Europa 2014/15 met ruim 10 punten. In dat jaar kwamen de Rotterdammers na uitschakeling in de voorronde van de Champions League tot de tweede ronde in de Europa League, waarin het werd uitgeschakeld door AS Roma.

Verder haalde Feyenoord alleen nog een paar puntjes tijdens de pogingen om het hoofdtoernooi van de Champions League en Europa League te bereiken in 2012 en 2013.
UEFA-coëfficiëntenranking 2017 (per 05 augustus 2016)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MpDPpnEk5xuIIxY3BVSD1Rtk/full.jpg

Door de winst op twee Griekse ploegen door Ajax en AZ (PAOK en PAS Giannina) is Griekenland een plaats gezakt en dus uit de nek van Nederland verdwenen. Kroatië is nu de directe belager en zit nog met drie teams in Europa, in tegenstelling tot Nederland met vier teams. Helaas kan Nederland voorlopig alleen nog maar omlaag kijken, het gat met de nummer 12 is er groot en niet in één seizoen in te halen. Wanneer Nederland dit jaar goed scoort in Europa dan ziet het er gunstiger uit aangezien voor volgend seizoen de resultaten van 2012/2013 wegvallen, waarin Tsjechië, Zwitserland en Turkije het beduidend beter deden dan Nederland. Alleen zal Oostenrijk ten opzichte van Nederland een grote sprong dichterbij maken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

jeka schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:22:
[Harde kern FC Twente: 'Bestuur FC Groningen mag ons stadion niet in!'

De harde supporterskern 'Vak P' van FC Twente wil tijdens de wedstrijd FC Twente - FC Groningen het Groningse bestuur niet in het stadion hebben. De reden: de club zou de Tukkers niet hebben gesteund toen FC Twente bijna teruggezet werd naar de Jupiler League.

Dat laat Vak P in een officieel statement op haar Facebookpagina weten. Komend weekend komt Excelsior op bezoek, maar ook dat bestuur is niet welkom: 'Niet alleen Excelsior zag ons liever verdwijnen, ook Feyenoord, Heracles, Groningen en de Eagles lieten duidelijk blijken klaar te zijn met ons.'

'Strooien met stadionverboden'
'Jullie moeten ons niet?', vervolgt Vak P. 'Wij jullie ook niet! Bij deze strooit Vak-P eens met stadionverboden, wij ontzeggen de bestuursleden van deze clubs de toegang tot ONS stadion! Vak P, wij tegen iedereen!'

Het bestuur van FC Twente gaat op korte termijn over het statement van Vak P in gesprek, laat voorzitter Jan Schutrups van FC Twente weten. FC Groningen wil niet reageren.]

Ze zijn alleen even vergeten dat toen Feyenoord in de problemen zat en tegen Faillisement aanhikte Twente vooraan stond om spelers maar zo goedkoop mogelijk op te pikken over de rug van een ander.
Ik kan me nog een uitspraak herinneren in de trant van "Feyenoord moet het aanbod maar aannemen want ze hebben het geld hard nodig" terwijl er een heel laag bedrag geboden werd op ik dacht Fer destijds.

Ik vind het nogal zielig deze reactie en van mij hadden ze persoonlijk met het hele beleid lekker de Jupiler league in gemogen. Lullig voor de supporters maar het bestuur, dat zo'n ontzettende plaat voor hun harses heeft, verdiend het eigenlijk wel.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gaius schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:55:
Is dat niet ook een beetje de strekking van de hele discussie rondom de schuldvraag geweest? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Geen AS Roma voor Ajax :)

• Terranova
Pfff iig geen Roma

• Martinusz
Ajax - Rostov.... hmm

• Terranova
Rostov :o

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:28
Steau Boekarest - Manchester City
FC Porto - AS Roma
AFC Ajax - FC Rostov (Eerste wedstrijd thuis)
BSC Young Boys - Gladbach
Villarreal - AS Monaco

Volledige loting:

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/ef8gn6jz9/2016_08_05_12_16_24_UEFA_Champions_League_Draw.png

[ Voor 52% gewijzigd door Gynnad op 05-08-2016 12:17 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Martinusz
Die dame die er namens Ajax zat....die zuchte wel heel diep haha...
Tja Russische clubs vinden we altijd lastig, Rostov heeft Anderlecht uitgeschakeld, wordt dus een pittige tegenstander. (ik vind Anderlecht wel goede graadmeter voor Ajax)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:32

Pubbert

random gestoord

Toch op papier de zwakste geloot...

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:13
Opsisch wel ja, de zwakste tegenstander.
Maarja, PAOK was nou ook niet een wereldploeg...

• Lekkerboeie86
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:27:

Niet allemaal tegelijk ;)

• Gonadan

Gonadan

Juist, dus de eerste valkuil gaan we alvast in trappen, onderschatting. Rostov is op een haar na geen kampioen geworden, die kunnen echt wel wat.

Overigens vind ik dat er überhaupt geen ploeg tussen zat met een speelstijl die Ajax ligt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Gonadan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:32:
Overigens vind ik dat er überhaupt geen ploeg tussen zat met een speelstijl die Ajax ligt.
Die weten zich niet voor de voorronde CL te plaatsen :+ :o

• Gonadan

Gonadan

lateef schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:34:
Die weten zich niet voor de voorronde CL te plaatsen :+ :o
Dat schoot inderdaad wel even door mijn hoofd. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lateef
Gonadan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:37:
[...]

Dat schoot inderdaad wel even door mijn hoofd. :')
Lijkt inderdaad helaas wel de realiteit te zijn, tegen alle clubs die ze konden loten, zouden ze het naar mijn idee op zijn minst erg lastig krijgen. Ik acht de kans dat Rostov doorgaat groter dan die van Ajax, maar hopelijk weet Ajax (mij) te verrassen

• dutchgio
Wel gewoon de nummer 2 van Rusland afgelopen seizoen schijnbaar, dus geen matig ploegje.

• Gonadan

Gonadan

Yup. Op papier had ik het liefst zo'n Young Boys gehad, maar je weet dat zij op inzet en werklust ten strijde gaan trekken. Als het daar op aan komt hebben die slappe Hollanders altijd een probleem. Tel dat de eeuwige gedachte bij op dat Nederland nog iets waard is en je staat weer met lege handen. En toch zijn we altijd weer landelijk verbaasd dat we steeds minder ver komen.

Heracles is er ook gewoon puur op mentaliteit uit gefietst. Niet gewend om met het mes tussen de tanden te spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-11 17:55

Niku

Alagaesii

Rostov. Ik vind het geen lekkere tegenstander. Had liever Young Boys gehad inderdaad.

Verwijderd

Aan de ene kant mooi dat sterke tegenstanders uit Frankrijk, Spanje, Portugal en Engeland worden vermeden, maar aan de andere kant kun je die tegenstanders tegenkomen in de poulefase. Oftewel, vroeg of laat kom je ze toch wel tegen. Als je vindt dat je wat hebt te zoeken in Europa, dan zou de tegenstander in de voorronde eigenlijk niet uit moeten maken.

Al zou het voor de UEFA ranking natuurlijk wel beter zijn wanneer je een makkelijkere tegenstander loot, omdat je dan bij plaatsing sowieso 6 wedstrijden hebt om punten te vergaren.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:27:

Of zijn er meer mensen die Scorito spelen? Wil ik ook wel een subpoule voor aanmaken :)

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:59:
Aan de ene kant mooi dat sterke tegenstanders uit Frankrijk, Spanje, Portugal en Engeland worden vermeden, maar aan de andere kant kun je die tegenstanders tegenkomen in de poulefase. Oftewel, vroeg of laat kom je ze toch wel tegen. Als je vindt dat je wat hebt te zoeken in Europa, dan zou de tegenstander in de voorronde eigenlijk niet uit moeten maken.
Dat klinkt leuk. Sportief gezien op zich ook wel waar, maar die poulefase is ~12 miljoen waard, dus je kan ze toch echt beter daar tegenkomen :+

[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 05-08-2016 13:16 ]

• Martinusz
AZ moet tegen Vojvodina....juist die ja ;)
Ik dacht dat AZ er ook al was, maar blijkbaar dus nog niet...

• Terranova
Joster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Of zijn er meer mensen die Scorito spelen? Wil ik ook wel een subpoule voor aanmaken :)
Yup, ik iig wel.

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
"Ajax zou Balotelli willen toevoegen aan de selectie als het hoofdtoernooi voor de Champions League wordt behaald."

Hopen we nu nog steeds, of juist nog harder dat Ajax Rostov aan de kant zet?

• Han
  • Niet online

Han

Pierre Sec schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:26:
"Ajax zou Balotelli willen toevoegen aan de selectie als het hoofdtoernooi voor de Champions League wordt behaald."

Nee, los van de CL, een Bolatelli hoort niet bij Ajax. Bij diverse topclubs had hij al last van ster-allures en is hij een schuinsmarcheerder gebleken. Dat zal bij Ajax niets anders zijn, sterker nog, vermoedelijk nog erger. De kans dat Bolatelli zichzelf belangrijker vindt dan de club is 99,99%. Ik zie in Bosz geen trainer die Bolatelli gaat beteugelen en de paparazzi zal overuren gaan draaien in Amsterdam op het moment dat Bolatelli naar Ajax gaat. Die brengt alleen maar onrust.

Ik vind dat Ajax sowieso verkeerd bezig is qua transfers. Ze moeten nog de CL halen door middel van de play-offs. Waarom is er op het moment van vertrek van Milik geen opvolger aangetrokken? Financieel kan Ajax het dragen, neem dan die gok. Nu wordt er waarschijnlijk gewacht tot na de eventuele plaatsing voor de CL omdat er dan wellicht een "gerenommeerde" spits wil komen. Maar er zijn spitsen genoeg die je met wat geld kunt lokken en deze had dan al mee kunnen voetballen in de beslissende fase voor de CL play-offs. Ik snap dit transferbeleid niet, tenenkrommend.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• lateef
Wie zegt dat waar?

Ik kan alleen echt niet begrijpen dat Ajax serieus met hem bezig zou zijn. Hij kan voor -zeker voor de eredivisie - een fantastische voetballer zijn, maar vermoed dat je vooral problemen met hem binnen haalt.

• Lekkerboeie86
Joster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:10:
[...]

Ik ken het niet, maar leuk om zoiets op te zetten. Zeker op Tweakers kan je met veel mensen zoiets doen.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11 12:42
Han schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

Nee, los van de CL, een Bolatelli hoort niet bij Ajax. Bij diverse topclubs had hij al last van ster-allures en is hij een schuinsmarcheerder gebleken. Dat zal bij Ajax niets anders zijn, sterker nog, vermoedelijk nog erger. De kans dat Bolatelli zichzelf belangrijker vindt dan de club is 99,99%. Ik zie in Bosz geen trainer die Bolatelli gaat beteugelen en de paparazzi zal overuren gaan draaien in Amsterdam op het moment dat Bolatelli naar Ajax gaat. Die brengt alleen maar onrust.

Ik vind dat Ajax sowieso verkeerd bezig is qua transfers. Ze moeten nog de CL halen door middel van de play-offs. Waarom is er op het moment van vertrek van Milik geen opvolger aangetrokken? Financieel kan Ajax het dragen, neem dan die gok. Nu wordt er waarschijnlijk gewacht tot na de eventuele plaatsing voor de CL omdat er dan wellicht een "gerenommeerde" spits wil komen. Maar er zijn spitsen genoeg die je met wat geld kunt lokken en deze had dan al mee kunnen voetballen in de beslissende fase voor de CL play-offs. Ik snap dit transferbeleid niet, tenenkrommend.
Hij is idd niet de ideale speler. Maar ik kan even geen andere speler opnoemen die haalbaar is en technisch net zo sterk is. Ik denk niet dat er nog veel spelers naar ajax willen komen, waarvan de speler ook daadwerkelijk kwaliteiten heeft. Geld is het probleem niet, sportieve mogelijkheden wel.

Ja balo is een bloedhond, lamzak, maar kan ajax wel net even die poulefase doorhelpen, of net even een penalty versieren.

Persoonlijk vind ik het de gok waard. Liever balo dan een haller.

• Martinusz
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:44:
[...]

Ik ken het niet, maar leuk om zoiets op te zetten. Zeker op Tweakers kan je met veel mensen zoiets doen.
Ik doe dat soort dingen eigenlijk nooit aan mee, maar ik wil het best eens proberen :) welke site of poule maakt mij niet uit. Moeten wel snel zijn, want het begint vanavond :o

• dutchgio
Pierre Sec schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:26:

Het is andersom, Ajax heeft hem misschien wel gepolst maar het was vooral vanaf de kant van Balottelli en Raiola die aangaven Ajax interessant te vinden, mochten ze de CL halen.

Lijkt me als Ajax zijnde geen verstandige keuze. Wel een leuke naam maar geen voetballer en een nogal 'dom' iemand, wat geheid problemen gaat opleveren als je zo iemand loslaat in Amsterdam. :+

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17
Rostov is op papier vooral zwak omdat ze pas afgelopen seizoen voor het eerst meespeelden om de prijzen in de Premjer Liga. Dus internationaal nog weinig laten zien, maar afgelopen seizoen waren ze wel indrukwekkend daar met die 2e plek. Thuis bijvoorbeeld met 3-0 gewonnen van Zenit (3e) en met 2-0 van CSKA Moskou (1e) en Spartak Moskou (5e). Uit waren ze minder indrukwekkend: met 3-0 verloren van Zenit, met 2-1 verloren van CSKA en met 1-0 verloren van Spartak.

Laten we hopen dat het een uitschieter was en ze dit jaar weer de kwaliteiten vertonen van een (lage) middenmoter, zoals vorige jaren. Hoewel de 0-2 in Brussel tegen Anderlecht geen goed teken is, wat dat betreft.

Vojvodina voor AZ zou te doen moeten zijn, hoop ik!

• Han
  • Niet online

Han

Rostov is vooral een ervaren ploeg en heeft de selectie redelijk bij elkaar weten te houden ten opzichte van vorig seizoen. Het is een fysiek sterke ploeg met snelle aanvallers. Gewoon een lastige tegenstander, helemaal voor een jong team als Ajax. Rostov is levensgevaarlijk tijdens dode spelmomenten vanwege de kopsterke spelers en kunnen behoorlijk counteren vanuit een solide verdediging. Het wordt een zware dobber waar alles afhangt van de thuiswedstrijd; weer een gelijkspel of kleine winst met een tegendoelpunt vrees ik een uitschakeling en een enkeltje richting de Europa League...

En wat Anaka zegt. thuis zijn ze ijzersterk is vorig seizoen gebleken:
FK Rostov 2 - 1 Lokomotiv Moscow
FK Rostov 3 - 0 Zenit Petersburg
FK Rostov 2 - 0 Spartak Moscow
FK Rostov 2 - 0 CSKA Moscow
FK Rostov 1 - 0 Rubin Kazan
FK Rostov 1 - 0 Dynamo Moscow
Het is geen veel scorende ploeg maar krijgt er ook zeer weinig tegen (41 voor, 20 tegen in 30 wedstrijden)

[ Voor 24% gewijzigd door Han op 05-08-2016 14:05 ]

• Joster
Is er nog geen Tweakers scorito poule? Ah, zo te zien niet: https://www.scorito.com/search

Gunstig is in ieder geval dat je je ook later aan kunt melden voor een poule die al bestaat, dus als ik (of iemand anders) een subpoule aan zou maken en je doet al mee bij scorito dan kan je ook later nog worden toegevoegd.

[ Voor 78% gewijzigd door Joster op 05-08-2016 14:09 ]

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:48:
[...]

Het is andersom, Ajax heeft hem misschien wel gepolst maar het was vooral vanaf de kant van Balottelli en Raiola die aangaven Ajax interessant te vinden, mochten ze de CL halen.

Lijkt me als Ajax zijnde geen verstandige keuze. Wel een leuke naam maar geen voetballer en een nogal 'dom' iemand, wat geheid problemen gaat opleveren als je zo iemand loslaat in Amsterdam. :+
Nog afgezien van het feit dat je een uitgerangeerde Balotelli los zou laten in Amsterdam haal je ook Raiola weer binnen. Toch ook iemand die je beter kunt mijden als voetbalclub.

Balotelli heeft bovendien nergens zijn belofte kunnen waarmaken, en presteert nu ook bij een subtopper cq gevallen topclub in een gedevalueerde Serie A niet. Waarom zou Balotelli het nog kunnen waarmaken? En hoevaak zie je dergelijke spelers überhaupt nog met succes hun carrière opnieuw leven in blazen?

Als je echt zo wanhopig bent om een spits te halen kun je m.i. nog beter Sigthorsson terughalen. Presteert ook niet, maar gooit iig geen dartpijlen naar jeugdspelers. Maar misschien is dat het hele idee wel, Balotelli die jeugdspelers het leven zuur maakt, waarna Raiola ze vervolgens kan transfereren naar een Italiaanse club. :+

• Martinusz
Joster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:05:
Is er nog geen Tweakers scorito poule? Ah, zo te zien niet: https://www.scorito.com/search

Gunstig is in ieder geval dat je je ook later aan kunt melden voor een poule die al bestaat, dus als ik (of iemand anders) een subpoule aan zou maken en je doet al mee bij scorito dan kan je ook later nog worden toegevoegd.
Heb account aangemaakt, maar welk "spel" spelen we? Match duel NL of Top coach?

• Joster
martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:15:
[...]

Heb account aangemaakt, maar welk "spel" spelen we? Match duel NL of Top coach?
Ik doe topcoach, en er is nog geen "we" ;)

• Martinusz
Joster schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:17:
[...]

Ik doe topcoach, en er is nog geen "we" ;)
Nou aanmelden voor de Tweakers poule dan maar heren 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 05-08-2016 14:48 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:21
Ok ik dacht Rostov...Ajax misschien door al maar als ik lees dat ze tweede van Rusland zijn geworden....oops
Dat moet gewoon een hele sterke tegenstander zijn. Geef Ajax weinig kans,zeker gezien het slechte spel wat ze speelden tegen een zeer matig team als Paok.

Balotelli....sorry maar als hij naar Ajax wil dan moet je nadenken.
De man is wrs overal te licht bevonden en uitgekotst. Je bent echt achterlijk als club dat je die wilt halen.

Heb het überhaupt nooit een topper gevonden. Heb hem slechts 1x zien schitteren met Italië. Hij is naar mijn weten vnl beroemd geworden met zijn zielige gedrag.
Maar wel veel geld vragen natuurlijk.

• Han
  • Niet online

Han

Gathering of TopCoaches

De mijne met een l33t Tweakers logo :P

Afbeeldingslocatie: https://c801713.ssl.cf3.rackcdn.com//pools/0_4a6c80ca-0f63-4d3e-a151-1720fb8551db_90_88.png

Grrrr.... :P

[ Voor 18% gewijzigd door Han op 05-08-2016 14:53 ]

• Martinusz
Kop of Munt? :+ zeg het maar, maakt mij niet uit.

edit: ik heb 1 nieuw lid. Als jij er meer hebt kunnen we overstappen. Als je nog geen hebt, wellicht gewoon die van mij aanhouden?

[ Voor 33% gewijzigd door Martinusz op 05-08-2016 15:54 ]

• Han
  • Niet online

Han

Ik heb munt gekozen....

en het is geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.faxion.nl/site/wp-content/uploads/2012/09/Schermafbeelding-2012-09-01-om-22.43.33.png

Kloten voor jou :+ :P

• Lekkerboeie86
Maakt mij niet uit welke, maar 25 deelnemers moet toch makkelijk haalbaar zijn? :)

• Martinusz
Han schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:56:
Ik heb munt gekozen....

en het is geworden:

[afbeelding]

Kloten voor jou :+ :P
You loose }) er zit al een mede-tweaker in mijn poule zo te zien, dus lijkt mij het handigst om 1 aan te houden.

Aanmelden kan hier :)F :)B

=============================================================================

Merkte bij het invullen wel dat ik heel veel spelers ook niet ken :P van Sparta ken ik er nauwelijks :+ ben niet zo'n JL-kijker.
Niku schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:14:
Ik wel ook wel mee doen, heb het alleen nog nooit gespeeld :+
Ik ook niet, maar ging allemaal vrij simpel, ook handige app voor op je smartphone beschikbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Martinusz op 05-08-2016 15:15 ]

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik wel ook wel mee doen, heb het alleen nog nooit gespeeld :+

Verwijderd

KingKoning schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Dat klinkt leuk. Sportief gezien op zich ook wel waar, maar die poulefase is ~12 miljoen waard, dus je kan ze toch echt beter daar tegenkomen :+
Uiteraard!

• Niku

Niku

Alagaesii

martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:13:
[...]

You loose }) er zit al een mede-tweaker in mijn poule zo te zien, dus lijkt mij het handigst om 1 aan te houden.

Merkte bij het invullen wel dat ik heel veel spelers ook niet ken :P van Sparta ken ik er nauwelijks :+ ben niet zo'n JL-kijker.

[...]

Ik ook niet, maar ging allemaal vrij simpel, ook handige app voor op je smartphone beschikbaar.
I'm in! Straks eens even goed naar kijken.

• Han
  • Niet online

Han

Klopt... :P

Ik heb hem getrashed, en ja, je mag de door mij gefabriceerde logo wel gebruiken :+

Ik heb mijzelf ook aangemeld, ben er bij :*)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:42
Pubbert schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:18:
Toch op papier de zwakste geloot...
Op papier ja. Zal je net zien dat je tegen die gasten de boot in gaat. Ik denk juist dat je beter een Roma of een Monaco kon loten, dan ben je juist meer gemotiveerd en kan je winnen. Net zoals met Barca toen in de Arena.

• Martinusz
Zo Cocu strooit ook met prachtige uitspraken:
De spelers moeten absolute scherpte hebben. Het wordt alleen maar moeilijker om weer kampioen te worden en zeker niet gemakkelijker", vertelde de 45-jarige trainer.
Briljante tekst Philip ;)
PSV is veruit de favoriet dit jaar, selectie is compleets van allemaal. (tenzij er komende weken nog vertrekken)
Han schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:25:
Ik heb hem getrashed, en ja, je mag de door mij gefabriceerde logo wel gebruiken :+
O-) :>

• Gonadan

Gonadan

chim0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:28:
Op papier ja. Zal je net zien dat je tegen die gasten de boot in gaat. Ik denk juist dat je beter een Roma of een Monaco kon loten, dan ben je juist meer gemotiveerd en kan je winnen. Net zoals met Barca toen in de Arena.
Maar dan word je wel weer genaaid door de UEFA, het is kiezen tussen kwaden.

Ze zullen er gewoon thuis meteen dik overheen moeten klappen, dan is het maar klaar. Al zie ik ze dan alsnog de uitwedstrijd overschatten. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Niet online

Han

chim0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:28:
Dat gevoel heb ik ook... en het soort voetbal ligt Ajax meer. Normaliter gaat het jonge team van Ajax ten onder tegen oost-Europese teams omdat deze vrij fysiek sterk zijn en vanuit de counter dodelijk zijn. Geheid dat Ajax tegen tegendoelpunten aan gaat lopen uit counters, helemaal als ze met die trage Westerman achterin spelen. Hopelijk staat tegen die tijd Sánchez naast Veltman, die heeft tenminste snelheid.

• chim0
Tja, hoe je het ook went of keert, ze winnen misschien met pijn en moeite een paar wedstrijdjes, maar daarna houdt het toch echt op. Dit Ajax heeft absoluut niks te zoeken in Europa. Zelfs v/d Gijp zei het afgelopen maandag: PSV is de laatste aantrekkelijker geworden in Europa dan Ajax. Dat kan echt niet, Ajax is altijd dé grote club met naam geweest uit Nederland. Maar goed, dan gaan we weer de discussie geld, kwaliteit, '95 etc etc.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Han schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:40:
[...]

offtopic:
Lees je nou echt 4x over dezelfde tikfout heen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

Ik vind hem wel lollig, zou zomaar bewust kunnen zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
chim0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:48:
Tja, hoe je het ook went of keert, ze winnen misschien met pijn en moeite een paar wedstrijdjes, maar daarna houdt het toch echt op. Dit Ajax heeft absoluut niks te zoeken in Europa. Zelfs v/d Gijp zei het afgelopen maandag: PSV is de laatste aantrekkelijker geworden in Europa dan Ajax. Dat kan echt niet, Ajax is altijd dé grote club met naam geweest uit Nederland. Maar goed, dan gaan we weer de discussie geld, kwaliteit, '95 etc etc.
Nou PSV heeft in deze eeuw toch wel een betere naam dan Ajax in Europa hoor :)
Ik denk dat we over 5 jaar niet eens meer over de CL praten, maar dat we dan de EL als hoogste doel hebben. Dan is het niet plaatsen voor CL, maar doelstelling EL (halve) finale hoogst haalbare.
Misschien is dat gewoon "onze" plek als Nl voetballand in Europa in het huidige systeem van geld voetbal.

• Spike-man
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 15:49
[...]

[...]

Ook aangemeld; ben benieuwd of ik de guru's op dit forum een beetje bij kan houden :P

Scorito: FC Bal op ons dak

• Gonadan

Gonadan

martinusz schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:53:
Nou PSV heeft in deze eeuw toch wel een betere naam dan Ajax in Europa hoor :)
Door een gekleurde bril misschien. De UEFA denkt dat in ieder geval over de laatste vijf jaar anders over.

Maar ik ben het wel met je eens dat ze niet meer kunnen teren op de successen van vorige eeuw. Zo bijzonder is het nu allemaal niet.
Ik denk dat we over 5 jaar niet eens meer over de CL praten, maar dat we dan de EL als hoogste doel hebben. Dan is het niet plaatsen voor CL, maar doelstelling EL (halve) finale hoogst haalbare.
Misschien is dat gewoon "onze" plek als Nl voetballand in Europa in het huidige systeem van geld voetbal.
In de huidige constructie zal dat wel mee vallen, maar als die hervormingen zo door blijven gaan dan doe je inderdaad gewoon niet meer mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Spike-man schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Ook aangemeld; ben benieuwd of ik de guru's op dit forum een beetje bij kan houden :P
Tja...het blijft toch ook een geluksspel, niemand heeft een glazenbol ;)

Overigens misschien wel handig als mensen meespelen met hun tweakers nickname? (voor nieuwe aanmeldingen sowieso makkelijk te realiseren lijkt mij)
Gonadan schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:56:
[...]
Door een gekleurde bril misschien. De UEFA denkt dat in ieder geval over de laatste vijf jaar anders over.

Maar ik ben het wel met je eens dat ze niet meer kunnen teren op de successen van vorige eeuw. Zo bijzonder is het nu allemaal niet.
Ik ben voor Ajax hoor :)
vanaf 2000 heeft PSV volgens mij meer laten zien dan Ajax, zeker in de CL.
Dat Ajax net iets meer punten heeft gehaald de laatste 5 jaar doet daar niet zoveel aan veranderen.

grafiekjes! _/-\o_

PSV scroll naar "Resultaten in Europese competities sinds 1956".

Ajax scroll naar "Resultaten in Europese competities sinds 1956".

[ Voor 51% gewijzigd door Martinusz op 05-08-2016 16:03 ]

• Gonadan

Gonadan

Dus? :P
vanaf 2000 heeft PSV volgens mij meer laten zien dan Ajax, zeker in de CL.
Dat Ajax net iets meer punten heeft gehaald de laatste 5 jaar doet daar niet zoveel aan veranderen.
Nou ja, PSV heeft ook heel vaak niets laten zien omdat ze niet eens mee deden. Om er daarna met de pet naar te gooien in de EL. Dat gaat één geweldig jaar in de CL niet zomaar veranderen.

Netto denk ik dat het elkaar allemaal niet zoveel ontloopt. De naam ben je allang kwijt, clubs zijn niet meer bang als ze een Ajax of PSV loten. Het Nederlands voetbal steekt Europees gewoon niet zoveel meer voor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz

=================================================
goed bezig, 11 aanmeldingen!!
Hebben in ieder geval 5 euro in de pot straks voor de winnaar :+ (door nieuwe aanmeldingen)

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
[...]
.
Laat ik ook meedoen, eens kijken of ik een leuk teampje kan bouwen

• Lekkerboeie86
Leuke dat Scorito, nooit gedaan! Heb best een leuk team en kwam exact uit met het budget :)

• LZ86
Ik heb wel een leuk teampje, maar heb wat troep uit lage teams moeten meenemen om uit te komen :p

Verwijderd

chim0 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 15:48:
Nou nou, zijn echt wel ploegen die Europees spelen die ik toch echt vele malen minder hoog aan sla dan Ajax anders.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:05

Qu3st

[...]

[...]

Ik doe ook mee met de Scorito! Leuk *O*

• Quad
  • Laatst online: 22:42

Quad

Doof

Leuk, ik ben ook in! (heb wel net ff m'n gebruikersnaam gewijzigd, kan denk ff duren voor die er tussen zit)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• dutchgio
Ik doe ook mee. ;)

In other news: KPN en FOX zijn definitief gebots m.b.t. nieuw contract, je kunt als KPN klant de wedstrijd van vanavond nog zien maar daarna is het (voorlopig) over.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:16

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Lees het ook net over KPN en FOX, benieuwd wat er verder gaat gebeurden want tot nu toe is volgens mij alleen Vodafone gewoon meegegaan met het spelletje van FOX.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 22:17
Rubman schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:12:
Lees het ook net over KPN en FOX, benieuwd wat er verder gaat gebeurden want tot nu toe is volgens mij alleen Vodafone gewoon meegegaan met het spelletje van FOX.
Dit hele gedoe met FOX is voor mij reden om alles van hun de deur uit te doen en me voetbal op andere manieren te volgen.

• Martinusz
Ik dacht dat bij ziggo 1 zender van fox gratis zou zijn, maar ik kan er geen 1 zien tot nu toe.

• dutchgio
Het contract van FOX met Ziggo loopt nog langer door, dus die hoefden niet te onderhandelen over de aanpassing en FOX 1 in het basispakket. Dus die zal er ook niet komen.

Ziggo heeft ook nog z'n eigen gratis sportzender, dus die zitten daar sowieso niet echt op te wachten lijkt me.

Vodafone is akkoord gegaan, daar heb je het wel.En met KPN heb je na de wedstrijd van vanavond niks meer. Van overige providers is het niet bekend.

Verwijderd

Qu3st schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 18:45:
[...]

Ik doe ook mee met de Scorito! Leuk *O*
Hier ook!

• LZ86
het seizoen is begonnen! Met een baggerwestrijd, maar toch!

• Quad
  • Laatst online: 22:42

Quad

Doof

Nou, de eerste goal is van Zwolle. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:26
dutchgio schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:53:
Het contract van FOX met Ziggo loopt nog langer door, dus die hoefden niet te onderhandelen over de aanpassing en FOX 1 in het basispakket. Dus die zal er ook niet komen.

Ziggo heeft ook nog z'n eigen gratis sportzender, dus die zitten daar sowieso niet echt op te wachten lijkt me.

Vodafone is akkoord gegaan, daar heb je het wel.En met KPN heb je na de wedstrijd van vanavond niks meer. Van overige providers is het niet bekend.
Dat contract zal ook ooit aflopen en dan zal FOX denk ik dezelfde eisen hebben.

Ik vind het idioot, FOX is een commercieel bedrijf. Ze hebben te veel betaald voor de voetbal rechten en nu mag heel Nederland met een TV abo ze uit de shit helpen.
Op het moment zal het slechts een deel van de aanbieders zijn, maar wanneer het contract van Ziggo afloopt zal FOX bij hun dezelfde eis neerleggen.

Betreffende Vodafone welke de deal aangenomen hebben.
Vodafone moet de Internet en vaste telefonie tak verkopen. Hoort de TV tak hier ook bij? Want dit zou wel eens een rol kunnen spelen bij het tekenen van het contract.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:25

Shabbaman

Got love?

Haha, dat zou wel een grap zijn: Fox z'n zin geven en dan je TV-activiteiten verkopen...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• dutchgio
Nou komt ie: dat is dus ook nog eens zo lijkt het! ;)

Eerst het bericht van het opnemen van Fox 1 in het basispakket, bij Vodafone is het vaste TV aanbod "Vodafone Thuis":
https://mediamagazine.nl/...redivisie-hd-basispakket/

En dan dit naar aanleiding van de Ziggo fusie:
http://www.totaaltv.nl/ni...e-van-vodafone-thuis.html

_O-

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 05-08-2016 21:50 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

dutchgio schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 19:07:
Ik doe ook mee. ;)

In other news: KPN en FOX zijn definitief gebots m.b.t. nieuw contract, je kunt als KPN klant de wedstrijd van vanavond nog zien maar daarna is het (voorlopig) over.
Dat gaat klanten kosten...

Als FOX voet bij stuk houdt, dan zeg ik EDL subiet op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil niet zeuren, maar doe het toch, er is toch een Foxsport topic?
Dit topic gaat altijd al zo snel en er lopen al vaak meerdere discussies door elkaar.

Fox Sports in Nederland - achteruitgang?

Only fools are enslaved by time and space.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:09

Superkiwi

Hoi doei

ED Live is weer actief, ik heb er weer zin in!
Mijn voorspelling voor wat betreft de klassieke top 3:

Het kampioenschap gaat (wéér) tussen Ajax en PSV, waarbij ik PSV in staat acht hun slechte westrijden zakelijker/professioneler te benaderen waardoor ze uiteindelijk meer punten overhouden dan Ajax.
PSV wordt kampioen. En dat vind ik als Ajacied, net als afgelopen seizoen, jammer :F

Feyenoord doet (wéér) leuk mee maar kan het (wéér) niet volhouden en haakt ergens na de winterstop (wéér) af. Wel acht ik ze in staat enkele toppers te winnen, wellicht een keer winst tegen Ajax? *hoopt van niet*
Of Feyenoord 3e wordt durf ik niet te zeggen, ik denk dat het onder Ajax en PSV veel stuivertje wisselen wordt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Han
  • Niet online

Han

Wellicht mazzel voor Ajax;

Trainer Berdyev vertrekt waarschijnlijk bij Rostov. Volgend de Russische pers stapt de succestrainer over naar Spartak. Gesuggereerd wordt dat hij dan ook aanvaller Sardar Azmoun en verdediger Bastos meeneemt. Een flinke aderlating.

• chim0
We gaan het zien! Wel in één week drie wedstrijden (Roda thuis, Rostov thuis, Willem II thuis) allemaal 's avonds. Kijken hoe dat zich gaat uitpakken.

Gaat iemand trouwens naar Rostov? Voor Seizoenkaarthouders zijn kaarten vanaf vanochtend verkrijgbaar, voor Clubcardhouders vanaf 9 augustus. Ik zal eens aan m'n pa vragen of ie zin heeft. Is alweer een tijdje geleden dat ik in de Arena ben geweest. :$

• Gonadan

Gonadan

Over clubkaarten gesproken.

http://www.ajaxlife.nl/up...izoen-verandert-nog-niets

Waar is dat stelletje padvinders in de RvC toch helemaal mee bezig? De ene na de andere supportersgroep wordt tegen zich in het harnas gejaagd. Willen ze alleen nog maar de dagjesmensen of zo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chim0
Of dat ook andere mensen de kans krijgen om naar Ajax te gaan?

96.000 leden, dat is twee keer de Arena. :o

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 06-08-2016 10:31 ]

Verwijderd

Als Rostov zijn coach & sleutelspelers binnenboord houdt, dan is die ploeg dik favoriet tegen Ajax. Onbekende en vreselijk lastig te bespelen ploeg. Bij uitstek een ploeg die jeugdige onervarenheid keihard afstraft.

• Gonadan

Gonadan

chim0 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:28:
Of dat ook andere mensen de kans krijgen om naar Ajax te gaan?

96.000 leden, dat is twee keer de Arena. :o
Iedereen is vrij om lid te worden, het type kaart hangt af van het bedrag wat je er jaarlijks voor over hebt. Het voordeel van de SVA werd al steeds minder, maar straks heeft het dus gewoon geen nut meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• chim0
Gonadan schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

Iedereen is vrij om lid te worden, het type kaart hangt af van het bedrag wat je er jaarlijks voor over hebt. Het voordeel van de SVA werd al steeds minder, maar straks heeft het dus gewoon geen nut meer.
Je bedoelt seizoenkaart? Ik heb het over een clubcard. Ik had er toen eentje gratis besteld via een Facebook actie, anders had ik het wss ook niet gedaan. Geen idee, heb geen ervaring met SVA, dus ze zoeken het maar lekker uit. Het is wel irritant als je kijkt voor kaarten dat de vrije plekken kris kras door elkaar liggen. Dat zie je ook terug in de wedstrijden. Als je dus met twee of drie mensen wilt gaan, kan je nooit naast elkaar zitten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 10:36:
Als Rostov zijn coach & sleutelspelers binnenboord houdt, dan is die ploeg dik favoriet tegen Ajax. Onbekende en vreselijk lastig te bespelen ploeg. Bij uitstek een ploeg die jeugdige onervarenheid keihard afstraft.
Idd, tegenstander onderschatten moet je nooit doen. 2-0 winnen in Anderlecht en 1e wedstrijd 2-2 thuis

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gonadan

Gonadan

SVA leden (supportersvereniging, niet seizoenskaart) betalen daadwerkelijk contributie en krijgen daarmee eerder toegang tot de kaartverkoop. Dat het dan lastiger is voor mensen die een gratis clubkaart krijgen, of er een voor een paar euro per jaar nemen dat is dan jammer. Het is niet meer dan terecht dat de mensen die daadwerkelijk bijdragen voorrang hebben, ik hoor ook niemand over de seizoenkaarthouders.

Overigens zijn er prima plekken naast elkaar te krijgen, maar vaak komen dit soort klachten alleen als mensen incidenteel de belangrijker wedstrijden willen bezoeken. Bestel kort na het openen van de verkoop en het is geen probleem.

Bekijk het eens vanuit het oogpunt van een fanatiek fan die regelmatig heen gaat en jaarlijks voor een lidmaatschap betaalt. Die zou dan bij een belangrijke wedstrijd ineens niet heen kunnen omdat van die dagjessupporters het niet eerlijk vinden dat zij anders niet naast elkaar kunnen zitten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
]Voor de FIFA-perikelen: [Voetbal] FIFA-perikelen en opvolging Blatter
Voor buitenlandse competities: [Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2016/2017
Voor FC-Twente: FC Twente - hoe nu verder