Uhh niet wakker, tijd geleden enzo. Je hebt helemaal gelijk8088 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 05:05:
[...]
Wat een vreemd recept. Moet het een parfait of gedraaid ijs worden? Het opslaan van de room doet een parfait vermoeden, maar wat de melk daarin te zoeken heeft... Hoe dan ook, in beide gevallen ontbreekt de garing.
Op basis van dit eenvoudige recept ben ik vorig jaar met ijs bezig geweest. Dat ging best goed, ondanks geen garing.
Gedraaid ijs it is. Voor het roomijs heb ik in het verleden de room ook opgeklopt met het idee de boel wat luchtiger te krijgen, maar dat is dus niet handig.Voor een parfait zou ik het eigeel met de suiker au bain-marie garen en als je vanille gebruikt deze mee verwarmen. Voor gedraaid ijs de room met de vanille opkoken op laag vuur, ondertussen het eigeel met de suiker wit slaan, en als de room opkomt op hoog vuur het eigeel er hard doorheen slaan met een grote garde en garen tot 84 graden celsius.
Tijd om eens goed opnieuw in te lezen concludeer ik, dank je.
Je kent het origineel?
Zeker, ik heb wat gelletjes ed gemaakt. Was een redelijk succes, maar wel best lastig. Je moet heel nauwkeurig werken en oppassen dat dingen niet chemisch gaan smaken. Leuk speelgoedBen ook erg benieuwd of je ooit al wat met die poeders hebt gedaan?!
[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 30-06-2017 11:08 ]