Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste
Acties:
  • 649.037 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-05 18:34

fxs81

Julianadorp

Stinger_Ventura schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:09:
The saga continues; net een stuk bavette van Aalvink gegeten.

In een woord: smakeloos.... structuur was redelijk, had er wat PeZo op gedaan, maar op een schaal van 1 - 10 qua smaak was dit een 2.

Heb zelfs geen zin meer om de andere 1,5kg bavette meer te eten die nog in de vriezer ligt. Iemand nog ideeën?
Je kan er ook een lekker stoofpotje van maken, het is er weer voor ;-)

PV Output 3450 Wp | WGA | Weber MT 57 GBS SE | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr | JoyStove Large

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:19
Vorige week heb ik een Weber q 1400 (elektrische) GRILL (jaja, geen bbq). Ik heb 'm gekocht voor het gemak (snel elke avond wat grillen) en veiliger met onze kindjes (3+4 jaar oud).

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een smoketube i.c.m. een elektrische grill ? Of is dat bullshit met zo'n ding ?

En ik vraag me ook af of ik een messing borstel kan gebruiken op het gietijzeren rooster (eerst heet laten worden, afborstelen, dan plantaardige olie erop). Ik lees wat wisselende verhalen over gietijzeren roosters en messing borstel....

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:39
vortexnl1982 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:16:
Vorige week heb ik een Weber q 1400 (elektrische) GRILL (jaja, geen bbq). Ik heb 'm gekocht voor het gemak (snel elke avond wat grillen) en veiliger met onze kindjes (3+4 jaar oud).

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een smoketube i.c.m. een elektrische grill ? Of is dat bullshit met zo'n ding ?

En ik vraag me ook af of ik een messing borstel kan gebruiken op het gietijzeren rooster (eerst heet laten worden, afborstelen, dan plantaardige olie erop). Ik lees wat wisselende verhalen over gietijzeren roosters en messing borstel....
Ik heb daar geen ervaring mee. Maar verontschuldig of downplay niet wat je gebruikt. Dat is nergens voor nodig. Ik vind het supertof dat je aan de veiligheid van je kids denkt. We willen allemaal gewoon met veel plezier lekker eten maken :)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05 13:39
Stinger_Ventura schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:09:

Heb zelfs geen zin meer om de andere 1,5kg bavette meer te eten die nog in de vriezer ligt. Iemand nog ideeën?
Door de gehaktmolen ermee, en hamburgers van maken 8)

Een smoketube is juist ideaal voor een elektrische barbecue, al is het volgens mij heel lastig om een lage temperatuur aan te houden op een Q1400.

Naar mijn weten is een messing borstel juist geschikt voor gietijzer. Ik gebruik voor mijn gietijzeren rooster ook altijd een messing borstel.

[Voor 57% gewijzigd door Loenerd op 06-07-2018 09:38]

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 20:10

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Na jaren aan te kloten met vreselijke low-budget en matige, kleine prul-BBQs (nooit eigen aanschaf, altijd vrienden/familie) is het grote moment er dan eindelijk.

Ik heb eindelijk een Weber.
(Toen ik vorig jaar een huis kocht zei ik al dat ik eindelijk een fatsoenlijke BBQ wilde, maar het kwam er nooit van).

Uiteindelijk bleek hij iets groter dan verwacht, maar dat mag de pret niet drukken, ik = blij :D

Aanstaande zondag voor het eerst in gebruik.

En uiteraard eens goed gaan kijken wat ik als eerste eigen BBQ experiement ga maken (Neig het meeste naar Pulled Pork of Ribs)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Darkfreak schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:27:

Uiteindelijk bleek hij iets groter dan verwacht, maar dat mag de pret niet drukken, ik = blij :D

En uiteraard eens goed gaan kijken wat ik als eerste eigen BBQ experiement ga maken (Neig het meeste naar Pulled Pork of Ribs)
Veel plezier ermee! Als je PP of Ribs wilt gaan bereiden gaat die grootte alleen maar in je voordeel werken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

checkdiz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:21:
[...]

Veel plezier ermee! Als je PP of Ribs wilt gaan bereiden gaat die grootte alleen maar in je voordeel werken ;)
Dat bedacht ik mij ook inderdaad haha.Kunnen wel wat kilo's in kwijt (57cm doorsnee) :D
Volgende op de lijst is, uiteraard, een decent thermometer.
Heb momenteel een iGrill Mini op het oog.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:44
@Darkfreak koop dan een inkbird ibt-4x ;)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

tha_crazy

Mafketel

Darkfreak schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Dat bedacht ik mij ook inderdaad haha.Kunnen wel wat kilo's in kwijt (57cm doorsnee) :D
Volgende op de lijst is, uiteraard, een decent thermometer.
Heb momenteel een iGrill Mini op het oog.
57cm passen 2 flinke spareribs op bij indirect grillen :9 (let wel, zonder spareribs rack)

[Voor 3% gewijzigd door tha_crazy op 06-07-2018 14:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@Darkfreak budget oplossing; de EasyBBQ pro. Doet het prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 22:27
The Fatal schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:41:
@Jozzle & @Wootlock ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de Joe Junior, ik sta op het punt om hem zaterdag ook te gaan bestellen.
Ik ben er erg blij mee, maar ik kan er weinig objectiefs over zeggen want ik heb geen andere Kamado gehad. Wat ik wel kan zeggen er is in een paar maanden niets gebeurd of ervaren waarvan ik zou denken dat het bij een andere Kamado beter zou zijn. Bouwkwaliteit is gewoon goed en hij is groot genoeg voor 3Kg+ pulled pork en diep genoeg om een kip in overeind te zetten.

Twee praktische punten;
  • Als je de deflector, het rooster en je vlees erop hebt liggen, kun je moeilijk rookhout bij gooien, want dan moet je de 3 eerder genoemde elementen eerst van de bbq afhalen. (kolen heb ik nog nooit bij hoeven vullen bij 8uur+ slowcook sessies)
  • De standaard waarin hij komt is laag en zonder wielen. Ding is nog best zwaar, dus moeilijk te verplaatsen.
Eerste punt is misschien bij alle kleinere Kamado's het geval en tweede is voor mij geen issue, want ik heb 'm in een blad hangen.

Heel veel plezier vast van je aankoop :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:46
Ik heb een gasbbq (weber s320 gbs) uit Duitsland. Nu verhuis ik binnenkort naar NL en kan ik volgens mij niet een Nederlandse gasfles gebruiken omdat de aansluiting ander schijnt te zijn. Ik heb hierover contact opgenomen met Weber en een algemeen antwoord gekregen dat voor elk land er andere veiligheidseisen zijn en dat je een barbecue niet maar aanpassen. Betekent dit dat deze bbq niet met een andere slang bijv. geschikt kan worden gemaakt voor Nederlandse gasflessen? Of moet ik duitse gasflessen blijven gebruiken?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

tha_crazy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:
[...]

57cm passen 2 flinke spareribs op bij indirect grillen :9 (let wel, zonder spareribs rack)

[afbeelding]
Haha goed om te weten :D!
Ik kijk uit naar aanstaande zondag (Wordt beetje 'basic' grillen, maar alsnog kijk ik ernaar uit :D)
checkdiz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:06:
@Darkfreak budget oplossing; de EasyBBQ pro. Doet het prima.
Oooeeeh, die ziet er ook goed uit :O
Goede reviews ook!
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06:23
Hoeveel dry rib gebruiken jullie voor spareribs?
Ik heb voor morgen 10 Kg gehaald denk dat het zo'n 10-11 ribs zijn. Maar ze zijn nog bevroren dus kan er nog niet veel aan beginnen.
Ik heb deze rub gemaakt
1 eetlepel parikapoeder
½ eetlepel bruine suiker
1 theelepel zout
1 eetlepel knoflookpoeder
1 eetlepel chilipoeder
2 theelepels vers gemalen zwarte peper
2 theelepels uienpoeder
2 theelepels gedroogde thijm
2 theelepels gedroogde oregano
2 theelepels mosterd poeder
½ theelepel cayennepeper

Excl de mosterdpoeder want die heb ik nergens kunnen vinden. Maar ik denk dat ik elke rib gewoon helemaal insmeer met mosterd en daar de dry rub tegenaan plak.

Dit is een koffiekopje vol, maar hoeveel heb ik nodig voor 10 ribs?
2 eetlepels per rib?

Marineren heb ik geen schaal voor (of emmer in dit geval), heb ook geen vacuumapparaat en een vuilnis zak is zo lek.
Tevens is een marinade een stuk duurder heb ik het idee, aangezien ik ze niet vacuum kan trekken.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

alaintje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:08:
Hoeveel dry rib gebruiken jullie voor spareribs?
Ik heb voor morgen 10 Kg gehaald denk dat het zo'n 10-11 ribs zijn. Maar ze zijn nog bevroren dus kan er nog niet veel aan beginnen.
Ik heb deze rub gemaakt
1 eetlepel parikapoeder
½ eetlepel bruine suiker
1 theelepel zout
1 eetlepel knoflookpoeder
1 eetlepel chilipoeder
2 theelepels vers gemalen zwarte peper
2 theelepels uienpoeder
2 theelepels gedroogde thijm
2 theelepels gedroogde oregano
2 theelepels mosterd poeder
½ theelepel cayennepeper

Excl de mosterdpoeder want die heb ik nergens kunnen vinden. Maar ik denk dat ik elke rib gewoon helemaal insmeer met mosterd en daar de dry rub tegenaan plak.

Dit is een koffiekopje vol, maar hoeveel heb ik nodig voor 10 ribs?
2 eetlepels per rib?

Marineren heb ik geen schaal voor (of emmer in dit geval), heb ook geen vacuumapparaat en een vuilnis zak is zo lek.
Tevens is een marinade een stuk duurder heb ik het idee, aangezien ik ze niet vacuum kan trekken.
Ik gebruik voor 4 grote ribs (zie bovenstaande foto) ongeveer 300 gram uit mijn hoofd gezegd.
De ribben moeten goed ingewreven zijn.

Tevens, mosterdpoeder hebben ze bij de Makro (mocht je een pas hebben)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

alaintje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:08:

https://www.ah.nl/product...-superfine-mustard-powder. Volgens mij te krijgen bij de grote(re) AH's. (Verder geen ervaring met deze en/of andere mosterdpoeder.)

[Voor 52% gewijzigd door Yorinn op 06-07-2018 16:27]

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 00:06
drernie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:27:
Ik heb een gasbbq (weber s320 gbs) uit Duitsland. Nu verhuis ik binnenkort naar NL en kan ik volgens mij niet een Nederlandse gasfles gebruiken omdat de aansluiting ander schijnt te zijn. Ik heb hierover contact opgenomen met Weber en een algemeen antwoord gekregen dat voor elk land er andere veiligheidseisen zijn en dat je een barbecue niet maar aanpassen. Betekent dit dat deze bbq niet met een andere slang bijv. geschikt kan worden gemaakt voor Nederlandse gasflessen? Of moet ik duitse gasflessen blijven gebruiken?
Mocht het een probleem zijn (ik geloof dat de afdichting van de aansluiting wel is anders kan zijn bij NL & DE flessen), kwestie van een andere gasdrukregelaar op je slang zetten? Volgens mij zit er voor de rest weinig verschil in. Maar ik ben geen expert.

Volgens mij los je het hele probleem op door een NL Gasfles te halen + NL drukregelaar (en nieuwe slang als je toch bezig bent).

[Voor 7% gewijzigd door Luuk84 op 06-07-2018 16:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-05 18:34

fxs81

Julianadorp

Prima ding toch, heb ze in centerparcs wel gebruikt, daar stond dan een electrische als je een huisje met balkon over het water had. Werkte beter dan ik had gedacht. Smoketube gaat daar prima op, zou niet weten waarom niet, op gassers zie je ze ook regelmatig. Ik gebruik zelf al een paar jaar messing borstels van de AC-Tion, Dat gaat prima hoor met gietijzer, geen probleem.
Veel grill plezier gewenst.

PV Output 3450 Wp | WGA | Weber MT 57 GBS SE | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr | JoyStove Large

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Darkfreak ik heb geen idee hoeveel ervaring je hebt met je vorige BBQ, als dit echt de eerste keer laag en lang is en je hebt eters misschien beter om even te wennen aan je BBQ en een beenham te roken - smaak is altijd goed en het vlees is zeer vergeeflijk, bij ribs en (in mindere mate nek) zijn rare uitschieters of dovers wat lastiger in te schatten op het effect van het eindresultaat.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alaintje
tha_crazy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:22:
[...]

Ik gebruik voor 4 grote ribs (zie bovenstaande foto) ongeveer 300 gram uit mijn hoofd gezegd.
De ribben moeten goed ingewreven zijn.

Tevens, mosterdpoeder hebben ze bij de Makro (mocht je een pas hebben)
Bedankt, ik zal zo dadelijk eens wegen hoeveel kruiden ik heb, maar ik denk niet eens 50 gram bij elkaar. En een eetlepel oregano weegt denk ik nog geen gram :+ .
Je ribs zien er goed uit, die van mij zijn smaller maar veel dikker. Stond pork loin/schweine kotellete, dus zullen wel baby racks zijn.
Yorinn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:26:
[...]

https://www.ah.nl/product...-superfine-mustard-powder. Volgens mij te krijgen bij de grote(re) AH's. (Verder geen ervaring met deze en/of andere mosterdpoeder.)
Agh shit. Heb dat hele rek doorgekeken en zag alleen een potje mosterdzaad staan.
Had eigenlijk ook naar de turk gemoeten ipv 2,5€ voor een paar eetlepels uienpoeder te betalen ;( .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:13

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Haal je boodschappen bij zo'n ophaalpunt, krijg je gratis artikelen bijgeleverd. Promotie of zo.
Een zak huismerk briketten... -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Gonadan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:53:
Haal je boodschappen bij zo'n ophaalpunt, krijg je gratis artikelen bijgeleverd. Promotie of zo.
Een zak huismerk briketten... -O-
Altijd handig om het kampvuur mee te laten branden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 10:24
(jarig!)
To be honest, ik gebruik doorgaans alleen kwaliteit houtskool op het ei. Als ik high en fast wil met ruimte op de weber dan haal ik meestal een el cheapo zak briketten. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:48
Zijn we weer! Bijna een jaar niet kunnen bbqen, thuis. Wel bij vrienden, op het werk enzo. Nu is gelukkig de tuin af en komt er morgen 20kg vlees :) Ribs, procureur, worstjes, picanha en meer. Heerlijk om in je eigen tuin te kunnen bbqen.

Volgende week gaan we echt los, met de verjaardag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millie-ano
  • Laatst online: 21:33
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe Kettle premium in gebruik. Ben voor een picanha gegaan van 1,8 kilo. Die ik bij de lokale slager heb weten te scoren. Vet randje had wat dikker gemogen, maar de smaak was er niet minder om. Langzaam indirect gegaard tot 48°C op een temperatuur van 110 naar 200° ( lette even niet op) Maar had zoiezo moeite om de temperatuur stabiel te houden. 15-20 minuten laten rusten in aluminium folie naar 53°C en afgefikt aan beide kanten en uiteindelijk met 60°C een heerlijk mals stuk vlees

[Voor 36% gewijzigd door Millie-ano op 07-07-2018 11:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Misha
Wackmack schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:43:
Zijn we weer! Bijna een jaar niet kunnen bbqen, thuis. Wel bij vrienden, op het werk enzo. Nu is gelukkig de tuin af en komt er morgen 20kg vlees :) Ribs, procureur, worstjes, picanha en meer. Heerlijk om in je eigen tuin te kunnen bbqen.

Volgende week gaan we echt los, met de verjaardag.
Pics! Je snapt toch wel dat we een foto willen van zo’n bergje vlees? :9~

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 11:46
Jozzle schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:18:
[...]

Ik ben er erg blij mee, maar ik kan er weinig objectiefs over zeggen want ik heb geen andere Kamado gehad. Wat ik wel kan zeggen er is in een paar maanden niets gebeurd of ervaren waarvan ik zou denken dat het bij een andere Kamado beter zou zijn. Bouwkwaliteit is gewoon goed en hij is groot genoeg voor 3Kg+ pulled pork en diep genoeg om een kip in overeind te zetten.

Twee praktische punten;
  • Als je de deflector, het rooster en je vlees erop hebt liggen, kun je moeilijk rookhout bij gooien, want dan moet je de 3 eerder genoemde elementen eerst van de bbq afhalen. (kolen heb ik nog nooit bij hoeven vullen bij 8uur+ slowcook sessies)
  • De standaard waarin hij komt is laag en zonder wielen. Ding is nog best zwaar, dus moeilijk te verplaatsen.
Eerste punt is misschien bij alle kleinere Kamado's het geval en tweede is voor mij geen issue, want ik heb 'm in een blad hangen.

Heel veel plezier vast van je aankoop :*)
Ik ga zo kijken. Heb al een large bastard. Dus de bastard compact of de Joe junior staannon het programma om naast elkaar gezet te gaan worden

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 08:36
Gisteren begonnen met de langste sessie welke ik tot nu toe gedaan heb, 15,5 uur voor een pulled pork.
Is bijna klaar nu, daarna nog even rusten en eind resultaat foto komt natuurlijk nog.
Heb bewust de temperatuur in de nacht wat lager aangehouden omdat ik dan met een beter gevoel ging slapen.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 10:04

Spais

The Spais Melange

Spais schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:42:
[...]

Die had ik ook gezien. Natures reserve van Makro komt uit Namibië. Desalniettemin ga ik hem dit weekend maar eens op de Q gooien en kijken of het wat is :)
Heb net de natures reserve picanha bij de Makro gehaald. Gaat er vandaag of morgen op. Ben benieuwd :)

https://tweakers.net/ext/f/fesSVqh99KbI59GddgKA9pmg/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/uzHOkSH2XGzz8K28TmoK94Gm/thumb.jpg

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:54
The-Source schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:24:
Gisteren begonnen met de langste sessie welke ik tot nu toe gedaan heb, 15,5 uur voor een pulled pork.
Is bijna klaar nu, daarna nog even rusten en eind resultaat foto komt natuurlijk nog.
Heb bewust de temperatuur in de nacht wat lager aangehouden omdat ik dan met een beter gevoel ging slapen.
[afbeelding]
Ook in bezit van een heatermeter, heb je deze zelf gebouwd of via bbqgenootschap?

• alaintje
Hoe hebben jullie op de eenvoudigste manier de pootjes onder het ikea rib rack uitgehaald?
Ze zitten tamelijk goed gelijmd...

Zaten helemaal niet vast ;(

[Voor 13% gewijzigd door alaintje op 07-07-2018 15:28]

• Hari-Bo
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:37:
Hoe hebben jullie op de eenvoudigste manier de pootjes onder het ikea rib rack uitgehaald?
Krijg je deze ook met een tang niet los, anders in stukjes proberen te snijden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The-Source
Hari-Bo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Ook in bezit van een heatermeter, heb je deze zelf gebouwd of via bbqgenootschap?
Zelf afbouw, heb hem via heatermeter besteld.

Het eind resultaat

Mijn V&A adv.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:37:
Hebben ze die gelijmd? Het waren slechts losse rubberen dopjes die er zo vanaf vielen bijna.

• alaintje
Fly-guy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Hebben ze die gelijmd? Het waren slechts losse rubberen dopjes die er zo vanaf vielen bijna.
Ja nee dat klopt. Foutje van mij, was te gehaast.

http://i64.tinypic.com/v5xqid.jpg
Rechter 3 in dry rub, andere 6 gemarineerd en nog 5 stuks in de koelkast liggen die ik vanavond wel rook en dan in vries.
De rest toch maar gemarineerd, details volgen nog.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:32:
[...]

[afbeelding]
Rechter 3 in dry rub, andere 6 gemarineerd en nog 5 stuks in de koelkast liggen die ik vanavond wel rook en dan in vries.
Ik dacht al... Kom je ze brengen of moet ik ze halen, zoveel kun jij nooit op... ;)

• UltraSub
(jarig!)
Zie ik niet ontvliesde ribs daar @alaintje ?
Berg vlees hoor, hoeveel man? :)

• Misha
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:32:
[...]

[afbeelding]
Nice! Ziet er top uit!

Ik vraag me bij deze plaatsing wel af of alles wel dezelfde garing krijgt? Het vlees in het midden van het bergje lijkt mij het minste lucht te krijgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alaintje
Ja het is allemaal verre van perfect helaas.
Had tussen 5-12 man gerekend. Maar beter teveel dan te weinig. Blijven er maar 4 over :+ .
En ja de gemarineerde zijn inderdaad niet ontvliesd, daar had ik geen tijd meer voor, tenzij ze nog later de gril op gingen. De dry rubs wel.
Slechte planning, van geleerd.
Smokebox ook van geleerd, zelfmaak knommel. Opgerold werkt een stuk beter.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The Fatal
Het is de kamado Joe junior geworden vandaag :-)

Vond het frame bij de basterd ook erg goed. Maar de voet van de Joe is groter waardoor ik het gevoel heb dat hij steviger is. De vuur schaal van de basterd is wel wat groter dus zou je langer kunnen door stoken. Maar dat vond ik niet ren groot verschil.
De Joe werd wel lekker compleet geleverd met heat deflector en as pook en gril grijper. Dus dat maakte de doorslag samen met dat de Joe niet op de grond staat maar 10 cm er van af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hari-Bo
Stond niet op de planning, maar vandaag kip lollies gemaakt. Een perfecte snack :)

• The-Source
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:38:
Ja het is allemaal verre van perfect helaas.
Had tussen 5-12 man gerekend. Maar beter teveel dan te weinig. Blijven er maar 4 over :+ .
En ja de gemarineerde zijn inderdaad niet ontvliesd, daar had ik geen tijd meer voor, tenzij ze nog later de gril op gingen. De dry rubs wel.
Slechte planning, van geleerd.
Smokebox ook van geleerd, zelfmaak knommel. Opgerold werkt een stuk beter.
Tip 1 ontvlies de spareribs gelijk bij aanschaf. Mocht je ze gaan invriezen dan is het later lastiger is mijn ervaring
Tip 2: de dik bevleesde spareribs van aalvink is 1rib pp eigenlijk al teveel ( komt wel op maar als je echt zin heb)

En beter een kleine q erbij dan de kans dat alles mislukt omdat je teveel in 1 keer wilt doen.

Mijn V&A adv.

• alaintje
The-Source schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:38:
[...]

Tip 1 ontvlies de spareribs gelijk bij aanschaf. Mocht je ze gaan invriezen dan is het later lastiger is mijn ervaring
Tip 2: de dik bevleesde spareribs van aalvink is 1rib pp eigenlijk al teveel ( komt wel op maar als je echt zin heb)

En beter een kleine q erbij dan de kans dat alles mislukt omdat je teveel in 1 keer wilt doen.
Ik heb ze gisteren bevroren gekocht. Het was al aardig wat werk om ze te ontdooien, dus ontvliezen was eigenlijk geen optie.
Volgende keer gewoon wat eerder beginnen :p .

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 13:15
Bbq

Dit dus. Uiteindelijk niet meegenomen. Kan dinsdag naar de Sligro en kan dus steak house black ranch of dammers meenemen. Weet nog niet welke ik ga pakken..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Misha
Hari-Bo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:14:
Stond niet op de planning, maar vandaag kip lollies gemaakt. Een perfecte snack :)

[afbeelding]
Nice. Ik had hetzelfde met kippenpoten. 2 uurtjes op 140 graden in een ketchupharissamarinade <3 lekker zoet en pittig!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:52
R0y. schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:42:
[...]

[afbeelding]

Dit dus. Uiteindelijk niet meegenomen. Kan dinsdag naar de Sligro en kan dus steak house black ranch of dammers meenemen. Weet nog niet welke ik ga pakken..
Deze laatst bij de Ah gekocht.. ben er niet wild van. Veel rook en gruis.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 13:15
Koepert schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:55:
[...]

Deze laatst bij de Ah gekocht.. ben er niet wild van. Veel rook en gruis.
Ze zijn al een aantal keer voor €7 a €8 per zak in de aanbieding geweest zag ik dus was er al bang voor...

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
Net bij Aalvink mooie bestelling geplaatst, 15kg vlees is onderweg. Van alles wat, vooral ook om te proberen.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 16:23
Spais schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Heb net de natures reserve picanha bij de Makro gehaald. Gaat er vandaag of morgen op. Ben benieuwd :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt hiervoor, was het bijna vergeten 8)7 .
Erg goede prijs, ga ook maar wat inslaan.

Nog nooit Picanha van de Makro op iemand ervaringen hoe die zijn?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Sethro schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:31:
Net bij Aalvink mooie bestelling geplaatst, 15kg vlees is onderweg. Van alles wat, vooral ook om te proberen.
Moet zeggen dat mijn eerste ervaring met Aalvink wisselend was. Spareribs en bavette waren uitstekend. De ribeye daarentegen was reeds in stukken gesneden (terwijl ze hem aanbieden als stuk van een kilo) en zat zelfs voor ribeye echt heel veel vet aan. En voor de entrecote eigenlijk hetzelfde, al gesneden waardoor ik twee mooie stukken kreeg maar ook een dun lapje waar je niets mee kan.

Verder wel keurig ingepakt en geleverd maar ik geef zelf voorlopig de voorkeur aan de groothandel voor vlees.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:48
Misha schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:37:
[...]

Pics! Je snapt toch wel dat we een foto willen van zo’n bergje vlees? :9~
Vriezer ook weer aan gedaan. Vlees ziet er weer top uit. Net wat lekkere worstjes en dikke angus burger. Volgende week ribs, insideskirt, pulled pork.

Nu krijg ik zaterdag voor het eerst een Dutch oven voor mijn verjaardag. Wil een heerlijke chili maken. Iemand nog tips!? Zag net al een mooi recept in smokey goodness 1 staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Tiwazz schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:53:
Nog nooit Picanha van de Makro op iemand ervaringen hoe die zijn?
Nature reserve is wisselend. Soms is de fatcap goed, soms te dun. Over het algemeen is zelfs een slecht stuk goed.

Morgen een boze recensie schrijven op de Facebook en Google van HarlemBBQ. Na 3 maanden heb ik genoeg geduld gehad.

[Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 07-07-2018 23:19]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-05 16:23
@Chevy454
Bedankt, ik haal er dan maar een paar. In het ergste geval maak ik er burgers van :).

Pff nog steeds niet opgelost, wat een gedoe zeg :(. Ik denk dat je hier een hoop Tweakers hebt gewaarschuwd hopelijk komen ze met een slechte recentie in actie..

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
ik222 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:02:
[...]

Moet zeggen dat mijn eerste ervaring met Aalvink wisselend was. Spareribs en bavette waren uitstekend. De ribeye daarentegen was reeds in stukken gesneden (terwijl ze hem aanbieden als stuk van een kilo) en zat zelfs voor ribeye echt heel veel vet aan. En voor de entrecote eigenlijk hetzelfde, al gesneden waardoor ik twee mooie stukken kreeg maar ook een dun lapje waar je niets mee kan.

Verder wel keurig ingepakt en geleverd maar ik geef zelf voorlopig de voorkeur aan de groothandel voor vlees.
Heb vooral inkopen gedaan voor de WSM; Boston butt, varkensnek, buikspek, short ribs, spareribs, picanha, ... dat werk. Een groot deel zal de vriezer ingaan zodat ik altijd wat bij de hand heb.

[Voor 4% gewijzigd door Sethro op 08-07-2018 09:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:58

St@m

@ Your Service

Bah, afgelopen kerst een kalkoen gewonnen (die win ik ieder jaar :p ), en maar bedacht dat ik deze aan het spit zou klaarmaken. Spit met vaderdag gekregen en vandaag was dan de dag. Kalkoen eergisteren uit de vriezer in de koelkast gelegd om te ontdooien.. wil ik hem net gaan prepareren voor vanavond, zie ik een plekje op de huid.. nee he..

Hele ding al doorgerot, vanmiddag maar kip halen.

-O-

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 14:46

Mystikal

It never hurts to help

Hierbij mijn pogingen van gisteren. Allemaal goed gelukt. Moinkballs volgens noskos methode.

Zalm en picanha volgens Jord Althuizen.

Gear was een wga en een weber 47cm.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
Ik wil ook maar eens een kleine kamado gaan halen om dagelijks wat energiezuiniger de kip etc te maken. De Lidl was natuurlijk hier een goede kanshebber ervoor, maar die is inmiddels pleite. Weet iemand nog een goede? Budget is rond de 150 euro!

Ik ga er waarschijnlijk niet op roken. Daar heb ik mijn UDS al voor

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hari-Bo
@Misha Moet deze nieuw zijn? Er worden er ook genoeg aangeboden op marktplaats.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
Hari-Bo schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:54:
@Misha Moet deze nieuw zijn? Er worden er ook genoeg aangeboden op marktplaats.
Het liefst wel :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Zoek je dit? https://www.lidl-shop.nl/Buschbeck-Kamado-13/p100234370

Zoals het lijkt binnen 4 dagen leverbaar. :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Misha
Hij is er dus nog steeds?! Niet voor de vorige prijs, maar ach, sold!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Misha schreef op zondag 8 juli 2018 @ 12:36: Budget is rond de 150 euro!
Action misschien? Hier zijn er nog enkele

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
Chevy454 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Action misschien? Hier zijn er nog enkele
Ohja, het was bij de Action! Hmmm, dan moet ik er maar twee gaan kopen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• picosuma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-05 11:07
Chevy454 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:18:
[...]

Nature reserve is wisselend. Soms is de fatcap goed, soms te dun. Over het algemeen is zelfs een slecht stuk goed.

Morgen een boze recensie schrijven op de Facebook en Google van HarlemBBQ. Na 3 maanden heb ik genoeg geduld gehad.
Hier precies hetzelfde de producten zijn op zich zelf goed maar de service is knudde beter bij een andere zaak kopen .
Nodige berichten gestuurd gebeld helaas niks gehoord ben er klaar mee . |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M4uSzi
Misha schreef op zondag 8 juli 2018 @ 13:26:
[...]

Hij is er dus nog steeds?! Niet voor de vorige prijs, maar ach, sold!
Was de action. Maar was je al achter. Maar dit is ook mooie prijs dacht ik. Ik had helemaal pech. Toen ik hem kocht was er nergens een goedkoop. Heb voor mijn patton mini een stuk meer betaalt. Maar heb er gelukkig nog steeds plezier van. En zit er aan te denken om voor een grote kamado te gaan. Maar dat wordt volgend jaar pas of "naar het bbqseizoen" hopen op een leuke aanbieding . :)

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister voor eten met vrienden de proQ (in grillmode) aangegooid. Vriend van mij is ook enthousiaste bbq-er, op gas that is, en maakt ook low and slow stuff zoals ribben. Dus we zitten altijd over q stuff te blaten en tips te delen. Hij was geïnteresseerd in de grillgrates (gotta love them stripes :+ ) en heb hem de middelste strook van mijn set laten lenen. De V-Tong kreeg ook de nodige aandacht :P Ben benieuwd wat ie er van vindt.

Een van de simpelste en beste toetjes zijn schijven ananas op de q, en nee zonder suiker erover maar bolletje goed ijs erbij mag ;) Gewoon ff lekker bruine strepen erop en smikkelen maar. Nom!

Vandaag de overgebleven in char su-marinade gedompelde vroetvarken speklampjes (erg lekker) opmaken en coquilles voor de missus met knoflook. Lekkere lazy q-zondag :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
M4uSzi schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:41:
[...]
Was de action. Maar was je al achter. Maar dit is ook mooie prijs dacht ik. Ik had helemaal pech. Toen ik hem kocht was er nergens een goedkoop. Heb voor mijn patton mini een stuk meer betaalt. Maar heb er gelukkig nog steeds plezier van. En zit er aan te denken om voor een grote kamado te gaan. Maar dat wordt volgend jaar pas of "naar het bbqseizoen" hopen op een leuke aanbieding . :)
Is die Action kamado dan een patton?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M4uSzi
Misha schreef op zondag 8 juli 2018 @ 17:31:
[...]

Is die Action kamado dan een patton?
Nee. Maar ik wou een action ei. Maar was nergens meer verkrijgbaar. En toen kwam ik toevallig bij leenbakker een patton ei tegen. En die kon ik niet laten liggen.

PSN - M4uSzi // -

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Misha
Zo. Vanavond pulled pork (1kg) gemaakt. Vanochtend had ik hem om 09:30 er al op gedaan. De hele dag tussen de 110 en de 130 gezweeft. Het was lastig de temperatuur echt consistent te houden omdat hij vol in de zon stond. Na een aantal uur raakte hij de 70 aan, in de aluminiumfolie gestopt en langzaam laten gaan naar de 90. Half uurtje eraf, even laten afkoelen en dan met de handen pullen.

Godsnondeju wat was ik vergeten hoe lekker het is <3

Het enige dat ik er op heb gedaan was pork rub van LetzQ, yellow mustard als plakmiddel. Beetje appelhout erop voor de rook (heerlijke rookring <3). Ik heb nu nog 400 gram in de vriezer liggen. Smullen! :Y)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alaintje
ribs 1st
eerste keer (en tweede) baby ribs
https://tweakers.net/ext/f/M7nhtHeZJWr4kBrbo8J2cUhq/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/ujyFLzNSzI4TVpFER3g7F6U4/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/ohnQFrFRJmfzJmlMfOhoECq8/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/c0juWIMkJ9B8w7ezyF9WKHgL/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/isJm5c8Gvv5roxiLiVFWhsva/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/KQrpArjbFfoLeRSxwKmokR4X/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ZRPrBUFFu4Fo5Z62EjmnSaDP/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/9eZSfhdSe16gPKq9Tymft7rw/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/UgLfhE38DUUHIvAbBkAK7pH6/thumb.jpg

Zo, hierbij het complete verslag }) .

Eigenlijk de eerste keer ribs op de weber.
Had een hele doos van 10 Kg gehaald (60 euro is niet duur), waren helaas bevroren en best wat werk om te ontdooien/los te krijgen.
Dus een nacht in de koelkast gelaten en 's morgens op het fornuis gelegd, maar 4 uur later nog een blok beton, dan maar helemaal onder water gezet in de 'gootsteen', Uurtje later waren ze ontdooid en schoon. Want volgens mij is het wel nodig om spareribs te wassen aan de de hoeveelheid bloed en smerig water te zien.
Vervolgens wou ik ze allemaal droog deppen, maar dat werd me toch teveel werk/het was al middag.
Drie stuks ontvliesd en dry rub op gedaan (had net te weinig dry rub natuurlijk dus nieuwe maken).
Toen maar gedacht fuck it, pak wel een emmer en gooi ze er gewoon allemaal in en maak snel een marinade. In de emmer lekker gemengd en kwartiertje laten staan. Toen had ik er nog 4 over in de emmer en in een paar vuilniszakken maar in de koelkast gelegd (die heb ik vandaag gerookt met de kennis van gisteren, hele andere kleur hebben ze ook).

Ook bij de Sligro dus de black ranch kuba gehaald, eigenlijk nooit zo'n soort houtskool gehad. En mijn weber is nog nooit zo heet geweest denk ik, zelfs niet met 2 kilo brikketten, de hoeveelheid op de foto had ik om 2 uur aangestoken en om 6 uur had ik er nog 3-4 stukjes bij gelegd en deksel er even af gelaten en ik had ineens vlammen van wel 10cm boven de weber terwijl er niks op lag. Dus paar keer de deksel er op en af moeten doen.

Toen de eerste drie dry memphis rubbed ribs (recept van bbq-helden) toch even in de alu folie gewikkeld 30 minuten en toen gegrild paar minuten, de eerste was in het midden compleet zwart omdat de black ranch houtskool ZO heet is. Dus de volgende twee met de deksel er op 'afgegrild', werkt een stuk beter.
Lekkere ervaring eigenlijk zo'n 'droge' spareribs, maar ik ben toch meer fan van een marinade en mop. Alhoewel, beide op een avond is geen probleem :) . (de close-ups zijn beide memphis ribs, geen foto's van de gemarineerde, oeps).

De gemarineerde variant regelmatig dik gemopd.
Vervolgens de gemarineerde ribs allemaal in de aluminiumfolie gedraaid (allemaal samen) en gedurende de wedstrijd lekker gestoomd en als iemand zin had haalde je er even een uit en leg je hem 5 minuten boden kolen met de deksel er op en eten maar. Makkelijk om zo 6 man continu te voeren op hun eigen tempo :9~ .
Ze smaakte trouwens allemaal echt prima, het komt niet zo nauw met hoe ze geplaatst zijn blijkbaar.

Mijn DIY smokerbox werkte iig voor geen meter. De snippers waren te nat, volgens mij kan ik ze echt beter droog gebruiken. Ik had een heet kooltje in de doos gestopt maar denk dat die nat is geworden.
Toen ik geen rook zag heb ik maar wat hout in wat folie gerold en gaatjes in geprikt en op de houtskool gegooid. Maar wat ik dus irritant vind is dat hout pas gaat roken (in folie) als de deksel er af is en de kolen echt heet zijn. Maar zo heet wil ik mijn ketel weer niet met de deksel er op.
De tweede keer werkte de box wel maar deze stopte vrij snel met roken, ik denk omdat het deksel er weer op ging.
Anyways, zoals je kunt zien was er best wel een rookring op de spareribs. En de Sherry smaak was oko zeker wel te proeven.

Volgende is weer pizza op de weber denk ik. Nu met deze houtskool gaat dat een stuk beter gok ik

*/ lekker lang verhaal :X .

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 10:04

Spais

The Spais Melange

Verslag van de Nature's Reserve runder picanha van de Makro.

BBQ heeft netjes tussen de 116 en 119 gelopen. Eerst even de vetlaag een klein beetje aangegrild boven de kolen. Daarna een uur met de deksel dicht richting de kern 55. Toen nog even kort afgegrild en 10 minuten onder een aluminium folietje. Was lekker sappig en mals, maar een ribeye blijft toch de favoriet. :) Voor het geld a 13 euro per kilo zeker een aanrader!

Nature's Reserve picanha Makro
https://tweakers.net/ext/f/8hqQL56bDYR60clpJgBVvEub/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/uItBVAMf9QN89fR4LswAYk2T/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/XsoupocSEpLEXcV7IMjQ0GLV/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/5LeI3cH5z1TfdopWd9WYpmsl/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/8M2DYxeCThx7gmqTzNPjOqV9/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/M3JaEQ3cgGqlzhmYmgUyjLli/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/V4Eg42hOVroTNsSWv4h9w6qY/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/mBCsLT3CRjIRSwJMlkzmVTWr/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/mXfjB4kUpu1dGS5NmxLlmKPB/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/uChEht6NL5DUObw7uHgQqla9/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/fDmzujOemtvJQTLBfo8gFy1A/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/YGi9kwOuFSCrkvmhFDz4cE0k/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paganstars
@alaintje had je het botvlies verwijderd? Wat betreft je rookhout; smokerpots van Axtschlag icm rookmot werkt prima, anders chuncks gebruiken!

Ik gebruik eigenlijk nooit chips, tenzij ik ze retegoedkoop kan krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05 13:39
Chevy454 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:18:
[...]

Ik weet vanuit mijn werk dat ze bij HarlemBBQ dit jaar iets te veel hooi op hun vork hebben genomen, met het grote succes van Bastard dit jaar. Zelfs als ik een dikke order bij ze plaats, duurt het soms een week voor die in behandeling genomen word. 8)7

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Luuk84
Afgelopen weekend voor de eerste keer pulled pork op de WSM gedaan. Ook nieuw voor mij was het niet inpakken van de PP. Daarnaast heb ik de WSM lekker 's nachts zijn werk laten doen, terwijl ik lekker lag te tukken :z

Uiteindelijk allemaal goed gegaan. Ik wilde gewoon eens proberen of dit goed zou gaan. Blijkt dus prima te gaan met de WSM.
Echter was de temperatuur wat aan de hoge kant: 125C terwijl ik 2 van de luchtgaten dicht had en de laatste slecht 2mm open. Blijkbaar was dit nog voldoende om zoveel hitte te genereren.

Begonnen met in de middag de varkensnek (3kg) in de rub te zetten. En in de avond de WSM opgestookt de varkensnek erop gelegd en de WSM zijn ding laten doen. Uiteindelijk was hij in 12 uur klaar. Sneller als ik verwacht had, maar het is nou eenmaal geen exacte wetenschap.

BBQ
https://tweakers.net/ext/f/Igr9oE5VUz5fNzY6plu8mMt2/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/sVt3p40GedtnSl9aiW3sCL8C/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/Nc9wi3QhMqRJdrDfMdrpUJLl/thumb.jpg
https://tweakers.net/ext/f/ZRSQrtd5D7GzfibTOpzVLEWp/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/Gq9SgDQsE662iozKG6Mk3J7K/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/KuBEJbNsC055O3d2t8Ths0ok/thumb.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:50
goeie bark, lekker hoor!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 224360

@alaintje waar heb je die ribbenhouder vandaan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is de bekende Ikea dekselhouder.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/
Wel de plastic dopjes eraf halen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alaintje
Paganstars schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:43:
@alaintje had je het botvlies verwijderd? Wat betreft je rookhout; smokerpots van Axtschlag icm rookmot werkt prima, anders chuncks gebruiken!

Ik gebruik eigenlijk nooit chips, tenzij ik ze retegoedkoop kan krijgen.
Eerste keer roken, dus moest toch een fout maken met te dure chips :9 .

De drie in de dry rubs waren ontvliesd, als je dat bedoeld.
Voor de gemarineerde ging mij dat te lang duren, aangezien het er zo veel waren. En heb toen maar alles gewoon in een emmer in de marinade gezet :+ .

Vriezen jullie de marinade toevallig wel eens in?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paganstars
1; altijd vlies verwijderen tenzij je van perkament houdt, of Egyptenaartje vs romeintje wil spelen.
2; Ligt aan de marinade. Suikerhoudende nooit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Millie-ano
Dit was dus mijn creatie van het weekend een picanha van de lokale slager, met iets te dunne vetrand, maar was nog steeds super lekker en mals.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alaintje
Paganstars schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:31:
1; altijd vlies verwijderen tenzij je van perkament houdt, of Egyptenaartje vs romeintje wil spelen.
Ik snap wat je bedoelt, en ik heb mij er aan geërgerd in restaurants en bestel dus nooit meer spareribs behalve waar ik bekend ben.
Maar bij deze viel dat extreem mee. Ik bad het idee dat bij een enkele het membraan er al af was of deels kapot was. Ze waren namelijk diepgevroren.

En dan gaat de marinade maar de prullenbak in. Wel beetje zonde van zoveel ingrediënten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Paganstars schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:31:
Waarom suikerhoudende niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 27-05 21:18
Luuk84 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 10:01:
Afgelopen weekend voor de eerste keer pulled pork op de WSM gedaan. Ook nieuw voor mij was het niet inpakken van de PP. Daarnaast heb ik de WSM lekker 's nachts zijn werk laten doen, terwijl ik lekker lag te tukken :z

Uiteindelijk allemaal goed gegaan. Ik wilde gewoon eens proberen of dit goed zou gaan. Blijkt dus prima te gaan met de WSM.
Echter was de temperatuur wat aan de hoge kant: 125C terwijl ik 2 van de luchtgaten dicht had en de laatste slecht 2mm open. Blijkbaar was dit nog voldoende om zoveel hitte te genereren.

Begonnen met in de middag de varkensnek (3kg) in de rub te zetten. En in de avond de WSM opgestookt de varkensnek erop gelegd en de WSM zijn ding laten doen. Uiteindelijk was hij in 12 uur klaar. Sneller als ik verwacht had, maar het is nou eenmaal geen exacte wetenschap.

BBQ
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Vraagje, aangezien je eerder klaar was. Hoe heb je de pulled pork weer opgewarmd om te eten?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk84
@krizzziz Langzaam weer opgewarmd in mijn dutch oven (iets anders kan ook) met een beetje eindsaus en appelsap. Hierna nog steeds heerlijk mals en sappig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paganstars
JPS schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:48:
[...]

Waarom suikerhoudende niet?
Kristalvorming. Op een of andere vage manier worden suikerhoudende marinades iets fletser dan wanneer ze vers zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
koesie schreef op maandag 9 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Dat is de bekende Ikea dekselhouder.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70154800/
Wel de plastic dopjes eraf halen ;)
welke plastic dopjes :?

Oh... die dingen die nu verkoold zijn :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
Ik ben in de markt voor een buitenkeuken om de Weber en een action Kamado in kwijt te kunnen en het moet overdekt zijn. Ik zou alleen NIET weten hoe ik dit goed geintegreerd krijg in mijn huidige tuin. Ik zoek dus eigenlijk een partij die dit voor mij zou kunnen bedenken/ontwerpen. Heeft iemand een adresje? Bij voorkeur regio Noord Holland.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
(jarig!)
Heb ik eindelijk garneerflesjes om makkelijk olijfolie te doseren, lekken die krengen als je erin knijpt. Iemand met een tip? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Millie-ano
UltraSub schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:10:
Heb ik eindelijk garneerflesjes om makkelijk olijfolie te doseren, lekken die krengen als je erin knijpt. Iemand met een tip? :+
mijn schoonmoeder deed vershoudfolie over de opening en schroefdraad en draaide de dop erop om de saus erin langer houdbaar te houden. Misschien wel de opening erin houden, maar door de vershoudfolie wordt ie wel strakker/dichter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

krizzziz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:09:
Ik ben in de markt voor een buitenkeuken om de Weber en een action Kamado in kwijt te kunnen en het moet overdekt zijn. Ik zou alleen NIET weten hoe ik dit goed geintegreerd krijg in mijn huidige tuin. Ik zoek dus eigenlijk een partij die dit voor mij zou kunnen bedenken/ontwerpen. Heeft iemand een adresje? Bij voorkeur regio Noord Holland.
Er zijn geen hoveniers? :P Gewoon een paar laten komen..

Anyway, waar het natuurlijk echt om gaat.
Afgelopen zondag maar eens voor het eerst mijn nieuwe spit gebruikt.. damn, ga maar weg met je BCC of vlinderkip. Dit is pas echt kip eten :D

Kippetje aan de spies

BBQ Klaarmaken

Kippetje aan het draaien

Kippetje klaar

Ondertussen ook nog wat burgertjes op de andere Q

[Voor 55% gewijzigd door St@m op 09-07-2018 16:29]

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krizzziz
St@m schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:22:
[...]

Er zijn geen hoveniers? :P Gewoon een paar laten komen..
Degene die ik benaderd heb zeiden geen buitenkeukens te doen. Ja of ik moest kiezen uit standaard meuk en niet een op mijn situatie aangepast model.

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

krizzziz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:29:
[...]

Degene die ik benaderd heb zeiden geen buitenkeukens te doen. Ja of ik moest kiezen uit standaard meuk en niet een op mijn situatie aangepast model.
Gewoon een overkapping (laten) maken :? Het heeft toch niets met een buitenkeuken te maken, je zet er zelf een bbq onder?

Oh wacht, beter lezen. Je wil een buitenkeuken en daar bbq's in kwijt. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar hier hoe ik het heb.

https://tweakers.net/ext/f/ehM1KeHKCQX60Mzoq0DIiFhE/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/ezQQUlevOrOXp9az3cmNO1zu/thumb.jpg

[Voor 36% gewijzigd door St@m op 09-07-2018 16:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
krizzziz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:29:
[...]

Timmerman of toko zoeken die ook veranda's e.d. doen.
Of gewoon zelf klussen, zo moeilijk is het niet allemaal ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:15
Voor de mensen met een Bekvam en Kungsfors.
Hebben jullie die stang moeten inkorten, of was het een perfect fit.

Ik dacht dat ik de kleinste had meegenomen, maar is een stukkie langer dan mijn tafeltje.

• The Fatal
Bij de fintrop moest ik hem in korten.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
M4uSzi schreef op zondag 8 juli 2018 @ 16:41:
[...] zit er aan te denken om voor een grote kamado te gaan. Maar dat wordt volgend jaar pas of "naar het bbqseizoen" hopen op een leuke aanbieding . :)
Same here. De kleine kamado is leuk, maar voor iets meer mensen/gerechten zal een grotere toch handig zijn. De kleine kan altijd nog gebruikt worden om te grillen e.d.
krizzziz schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:09:
Ik heb wel een adresje, heeft mijn huisrenovatie gedaan en gaat binnenkort mijn tuin doen. Is ook meubelmaker, dus doet ook tuinmeubels. Maar die is vooral in zuid holland.
St@m schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:31:
[...]

Gewoon een overkapping (laten) maken :? Het heeft toch niets met een buitenkeuken te maken, je zet er zelf een bbq onder?

Oh wacht, beter lezen. Je wil een buitenkeuken en daar bbq's in kwijt. Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar hier hoe ik het heb.

[afbeelding]

[afbeelding]
Je hebt geen last van rook dat blijft hangen? Ik heb daar nu al vrij veel last van bij het aansteken van de action kamado. Ben zelfs van plan om een staand ventilator te nemen die het rook even naar de juiste plek verplaatst :+

[Voor 27% gewijzigd door kmf op 10-07-2018 07:56]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• St@m

St@m

@ Your Service

kmf schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:54:

Je hebt geen last van rook dat blijft hangen? Ik heb daar nu al vrij veel last van bij het aansteken van de action kamado. Ben zelfs van plan om een staand ventilator te nemen die het rook even naar de juiste plek verplaatst :+
Nee hoor, dat kleine afdakje, de rook gaat gewoon naar de zijkanten omhoog :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
En anders maak je er een pijpje in?

[Voor 73% gewijzigd door Martinusz op 10-07-2018 08:44]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Hari-Bo
Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 heb ik nu aangemaakt, de links zijn nu toegevoegd. De herziene tekst en informatie komt binnenkort. :)

[Voor 13% gewijzigd door Hari-Bo op 10-07-2018 08:53]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 19:13

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mooi dan kan deze dicht :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 ... 106 107 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee