Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 108 Laatste
Acties:
  • 668.796 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:18
Dan zou ik eerder wat bijleggen en voor de grill guru Classic gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loenerd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-04-2024
ozzynator schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:46:
[...]

ahh, eindelijk weer iemand met gewone foto's ipv altijd maar die bewerkte plaatjes met compleet opgemaakte schalen met liflafjes naast het kippenvleugeltje.
Ik ben wel eens bij iemand langs geweest, die plaatjes zoals jij beschrijft postte, maar die was serieus een half uur tot 3 kwartier bezig om foto's van zijn gerechten te maken, waarna het niet meer te eten was. Ik heb er af en toe al moeite mee om een foto te maken voordat het op is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Net een picanha op, geleverd door aalvink, maar moet zeggen dat ik beter gehad heb. Sowieso weinig vet en de smaak was ook minder uitgesproken.
Helaas hetzelfde verhaal met de longhaas, ook van dezelfde levering. Ook niet slecht, maar kan (veel) beter.
Ik denk dat ik daar even een tijdje niets meer bestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-05 10:01
Loenerd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 17:14:
[...]

Ik ben wel eens bij iemand langs geweest, die plaatjes zoals jij beschrijft postte, maar die was serieus een half uur tot 3 kwartier bezig om foto's van zijn gerechten te maken, waarna het niet meer te eten was. Ik heb er af en toe al moeite mee om een foto te maken voordat het op is :9
Ik herken dat. Ik neem mezelf wel eens voor om eens een echte goeie foto te maken, maar de trek wint het al-tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 23:08
Fly-guy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:33:
Net een picanha op, geleverd door aalvink, maar moet zeggen dat ik beter gehad heb. Sowieso weinig vet en de smaak was ook minder uitgesproken.
Helaas hetzelfde verhaal met de longhaas, ook van dezelfde levering. Ook niet slecht, maar kan (veel) beter.
Dat had ik ook met de Bavette van Aalvink. Veel stugger vlees en minder smaakvol dan de makro Bavettes uit Namibië.

Picanha viel me ook tegen, maar dat was de eerste meer dat ik her at en maakte.
Vlees kwam dicht in de buurt van een stukje rosbief. Stevig vlees, gematigde smaak, moest her heel dun snijden. (Ja op de draad). Feedback van de vriendin was dat ze liever een biefstukje van de Hema eet.

Alleen de spareribs van Aalvink waren smaakvol en vlezig. Ik laat die toko ook maar links liggen en richt me op de makro.

Zie hier ook de rare vorm van de Aalvink Picanha
Aalvink picanha

[ Voor 10% gewijzigd door Stinger_Ventura op 04-07-2018 20:39 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:37:
[...]

[afbeelding]
Ik had (bijna) hetzelfde... Jammer, tot voor kort was ik redelijk tevreden, maar nu blijf ik er even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 17:49

CodeIT

Code IT

Voor varken en snippers bestel ik nog bij ze, voor rund Makro en Sligro inderdaad, voor kip en lam de Turk.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door CodeIT op 04-07-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 20:37:
[...]

[afbeelding]
Lijkt me ook een (te) groot stuk voor een picanha. Zit daar niet een stuk vlees van het dijbeen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:58

tha_crazy

Mafketel

Beetje vloeken in de kerk, maar een diepvriespizza op de bbq klaarmaken smaakt best lekker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:15
tha_crazy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:07:
Beetje vloeken in de kerk, maar een diepvriespizza op de bbq klaarmaken smaakt best lekker :9
schaam je :+ , zelf bakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:06
Doet ie toch :P zelf bakken

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Doen we normaal ook, maar was laat en heb geen oven _O-
Eerder (af)bakken ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:45
Geen Foto's?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenerd
Fly-guy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 18:33:
Met Aalvink heb ik ook al meerdere slechte ervaringen gehad. Oa een bavette die al in zo'n verre staat van ontbinding was, dat het niet anders kon dat die al in staat van ontbinding was toen ze 'm inpakten. Daar zal ik in ieder geval nooit meer bestellen, er zijn zoveel alternatieven met een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Millie-ano schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Lijkt me ook een (te) groot stuk voor een picanha. Zit daar niet een stuk vlees van het dijbeen aan?
Aalvink Picanha was 1,5kg. Dit was het kleinste stuk beschikbaar. Dat zou toch het ideale stuk moeten zijn?
Dikste punt heb ik een stuk van afgesneden, in de gietijzeren pan klaar gemaakt. Dat was heel taai.

2de stuk/steak op de Q nadat die in de diepvries lag: en die was wat minder taai maar nog steeds redelijk smaakloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:48:
[...]

Aalvink Picanha was 1,5kg. Dit was het kleinste stuk beschikbaar. Dat zou toch het ideale stuk moeten zijn?
Dikste punt heb ik een stuk van afgesneden, in de gietijzeren pan klaar gemaakt. Dat was heel taai.

2de stuk/steak op de Q nadat die in de diepvries lag: en die was wat minder taai maar nog steeds redelijk smaakloos.
... Door de populairiteit van de Picanha worden de stukken nog wel eens dikker gesneden dan gewenst is en dan krijg je ook wat delen van de dij mee naar huis dat een stuk stugger is. Dit mag dan ook geen Picanha meer heten. ... (bron: https://bbq-helden.nl/hoe-barbecue-picanha/)

Overal zie je die mooie driehoek als je zoekt op picanha. Die van Aalvink in jouw plaatje is verre van een driehoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Nee in dit geval niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Millie-ano schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:14:
[...]

... Door de populairiteit van de Picanha worden de stukken nog wel eens dikker gesneden dan gewenst is en dan krijg je ook wat delen van de dij mee naar huis dat een stuk stugger is. Dit mag dan ook geen Picanha meer heten. ... (bron: https://bbq-helden.nl/hoe-barbecue-picanha/)

Overal zie je die mooie driehoek als je zoekt op picanha. Die van Aalvink in jouw plaatje is verre van een driehoek?
Klopt, hele rare vorm over de hele lengte. Fat cap is soms dik en soms flinter dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
dat heb ik met de pulled pork en pulled chicken van de lidl. Deze is kant en klaar gemarineerd en vacuumverpakt. 30 a 45 minuten op de bbq lekker roken en smikkelen maar. Echt enorm lekker en je hebt niet al dat gedoe wat je normaal wel hebt als je het zelf wilt bereiden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:19
Prefab rommel is 100% sous vide of pressure cooked vlees. Dus niet low'n'slow. Vaak wordt het ook gemaakt van separatorvlees!

Maar ja als je daarmee gelukkig bent :) By all means leef je uit ;)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:43
Straks mini pulled pork gaan maken met een stuk van een gram of 600. Genoeg om vanavond lekker van te smullen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:57
Morgen de eerste grote test voor de Weber Smokey Mountain. Er gaat 3kg pulled pork gemaakt worden. Ik ga de WSM in de avond aansteken en hem in de nacht lekker laten roken. Ben erg benieuwd hoe het met de temperatuur gaat, maar met een eerdere test met ribbetjes overdag, was hij erg stabiel. Ik heb er wel vertrouwen in dat het nu ook gaat lukken. Gewoon genoeg brandstof erin, dan moet het goed komen. :)

Nog tips voor een mooie rub + injectie?

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk84 op 05-07-2018 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Luuk84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:35:
Heb voor het eerst de Pulled Pork rub van van Beekum, ruikt goed, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Deze al is geprobeerd, en was goed idd.
Met het inpakken vraag ik me wel af of het verstandig is dat ik nachts ga smoken. In 5 uur naar 74 graden was toen wel realistisch. En dat zou een kort nachtje betekenen.
Zou het een optie zijn om de WSM een paar graden lager te houden als 107C? Zodat het wat langer duurt totdat je op 74C zit? Of heeft dit andere nadelige gevolgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Luuk84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:22:
[...]

Deze al is geprobeerd, en was goed idd.
Met het inpakken vraag ik me wel af of het verstandig is dat ik nachts ga smoken. In 5 uur naar 74 graden was toen wel realistisch. En dat zou een kort nachtje betekenen.
Zou het een optie zijn om de WSM een paar graden lager te houden als 107C? Zodat het wat langer duurt totdat je op 74C zit? Of heeft dit andere nadelige gevolgen?
Naar mijn mening is hoe lager hoe beter. In hoeverre de langere bereidingstijd het vlees droger doet maken, weet ik niet, maar met een relatief vet stuk schouder zou dat niet heel erg moeten zijn.

Maar een manier om er achter te komen, gewoon doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:02
Paganstars schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:14:
Prefab rommel is 100% sous vide of pressure cooked vlees. Dus niet low'n'slow. Vaak wordt het ook gemaakt van separatorvlees!

Maar ja als je daarmee gelukkig bent :) By all means leef je uit ;)
Juist. Zoek de aflevering van de Keuringsdienst over pp maar eens terug, dan blief je het nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Fly-guy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:29:
[...]

Naar mijn mening is hoe lager hoe beter. In hoeverre de langere bereidingstijd het vlees droger doet maken, weet ik niet, maar met een relatief vet stuk schouder zou dat niet heel erg moeten zijn.

Maar een manier om er achter te komen, gewoon doen.
Valt relatief mee, ik gaar meestal rond de 105

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-05 17:30

jabberwock

XBL:Jabberwocks

harrybeuker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:12:
[...]

..... Echt enorm lekker en je hebt niet al dat gedoe wat je normaal wel hebt als je het zelf wilt bereiden.
Dat gedoe....is dan ook geen gedoe! Dat is een essentieel onderdeel van de beleving!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Luuk84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:35:

https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/

Leuk verteld, goede tips ...
Injectie is niet eens echt nodig.

Ik ben ooit begonnen ( zonder injecteren ) met die van Noskos, formidabel, maar tegenwoordig hangt de mijne meer richting die van BBQ helden.
jabberwock schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:04:
[...]Dat gedoe....is dan ook geen gedoe! Dat is een essentieel onderdeel van de beleving!
Inderdaad, niets gedoe, gewoon hobby ;)

Vorige week zelf zonder zelf iets er van meegekregen te hebben ( eten ) 4 kilo voor het eindfeest-bbq van de oudste gemaakt.
Komt beter over dan een bak worstjes van de Dirk :+

Gewoon de ketel aan, en wat in de tuin rommelen, lezen, netflix in de zon ....
Ik had een perfecte reden om me nergens druk over te maken dan in een gebied van 20m rond de tuin te blijven ...
Luuk84 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:22:
[...]
107C is de magische 225F die de VS aangeeft, welke dan weer gebruikt werd om aan te geven dat het 'meer' is dan "koken"
In principe kan je alle temperaturen gebruiken die boven de gewenste 74C liggen ... het duurt inderdaad wat langer :+

[ Voor 63% gewijzigd door FreshMaker op 05-07-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:47

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

FreshMaker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:09:
[...]

Ik ben ooit begonnen ( zonder injecteren ) met die van Noskos, formidabel, maar tegenwoordig hangt de mijne meer richting die van BBQ helden.

[...]

Inderdaad, niets gedoe, gewoon hobby ;)

Vorige week zelf zonder zelf iets er van meegekregen te hebben ( eten ) 4 kilo voor het eindfeest-bbq van de oudste gemaakt.
Komt beter over dan een bak worstjes van de Dirk :+

Gewoon de ketel aan, en wat in de tuin rommelen, lezen, netflix in de zon ....
Ik had een perfecte reden om me nergens druk over te maken dan in een gebied van 20m rond de tuin te blijven ...

[...]

107C is de magische 225F die de VS aangeeft, welke dan weer gebruikt werd om aan te geven dat het 'meer' is dan "koken"
In principe kan je alle temperaturen gebruiken die boven de gewenste 74C liggen ... het duurt inderdaad wat langer :+
Maar niet warmer dan 125C meen ik, want dan gaat suiker verbranden.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:45
Martinusz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:23:
Straks mini pulled pork gaan maken met een stuk van een gram of 600. Genoeg om vanavond lekker van te smullen :)
Hoe lang verwacht je daar over te gaan doen? als je er vanavond van wilt eten lijkt me dat nogal een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
spank_mojoo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Hoe lang verwacht je daar over te gaan doen? als je er vanavond van wilt eten lijkt me dat nogal een uitdaging.
Het is een gesneden stuk he :) geen homp van een kilo ;)
Verwacht tussen 2-4 uur, hij ligt er nu op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
FreshMaker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:09:
[...]

[...]

Uiteindelijk kom je er wel ;) Maar vroeg me meer af of dit andere nadelige gevolgen zou hebben. Bedankt voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tja, nadelig ....
Uiteindelijk zijn al die recepten een verslag van succesvolle pogingen uit het verleden natuurlijk
Dat iets bij 125C verbrand, zoals aangegeven, is ook geleerd uit eerdere 'mislukkingen'

( dus ga je je afvragen wie het briljante idee heeft gekregen om dat witte spul uit de koe te trekken :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
spank_mojoo schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Hij is net in de folie gegaan, zit op 68 graden kerntemperatuur nu :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paganstars
FreshMaker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:52:
Tja, nadelig ....
Uiteindelijk zijn al die recepten een verslag van succesvolle pogingen uit het verleden natuurlijk
Dat iets bij 125C verbrand, zoals aangegeven, is ook geleerd uit eerdere 'mislukkingen'

( dus ga je je afvragen wie het briljante idee heeft gekregen om dat witte spul uit de koe te trekken :+ )

[ Voor 12% gewijzigd door Paganstars op 05-07-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Flimovic schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Ow really? Denk dat het daar bij mij mis ging vorige keer :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paganstars
Flimovic schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:22:
[...]

De 125 klopt, maar is niet celsius maar Reamaur schaal (125 Ré = 156 C) Echter duurt het wel enige tijd voor het echt verbrand!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Hij is net in de folie gegaan, zit op 68 graden kerntemperatuur nu :)
En er daarnet afgegaan rond de 90 graden, uit de folie, terug op de mini met wat BBQ saus erover heen, nog half uurtje drie kwartier. Dus toch een goede 3,5 uur aan BBQ tijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:01
@Jozzle & @Wootlock ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de Joe Junior, ik sta op het punt om hem zaterdag ook te gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
The saga continues; net een stuk bavette van Aalvink gegeten.

In een woord: smakeloos.... structuur was redelijk, had er wat PeZo op gedaan, maar op een schaal van 1 - 10 qua smaak was dit een 2.

Heb zelfs geen zin meer om de andere 1,5kg bavette meer te eten die nog in de vriezer ligt. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

in reepjes snijden en shoarma kruiden erop en dan in een pita broodje met veel saus - zo krijg je alles wel weg (even op de BBQ in zo'n groentepan van RVS, dan gebruik je toch nog de BBQ).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:37

fxs81

Julianadorp

Stinger_Ventura schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:09:
The saga continues; net een stuk bavette van Aalvink gegeten.

In een woord: smakeloos.... structuur was redelijk, had er wat PeZo op gedaan, maar op een schaal van 1 - 10 qua smaak was dit een 2.

Heb zelfs geen zin meer om de andere 1,5kg bavette meer te eten die nog in de vriezer ligt. Iemand nog ideeën?
Je kan er ook een lekker stoofpotje van maken, het is er weer voor ;-)

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:54
Vorige week heb ik een Weber q 1400 (elektrische) GRILL (jaja, geen bbq). Ik heb 'm gekocht voor het gemak (snel elke avond wat grillen) en veiliger met onze kindjes (3+4 jaar oud).

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een smoketube i.c.m. een elektrische grill ? Of is dat bullshit met zo'n ding ?

En ik vraag me ook af of ik een messing borstel kan gebruiken op het gietijzeren rooster (eerst heet laten worden, afborstelen, dan plantaardige olie erop). Ik lees wat wisselende verhalen over gietijzeren roosters en messing borstel....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Misha
vortexnl1982 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:16:
Vorige week heb ik een Weber q 1400 (elektrische) GRILL (jaja, geen bbq). Ik heb 'm gekocht voor het gemak (snel elke avond wat grillen) en veiliger met onze kindjes (3+4 jaar oud).

Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft met een smoketube i.c.m. een elektrische grill ? Of is dat bullshit met zo'n ding ?

En ik vraag me ook af of ik een messing borstel kan gebruiken op het gietijzeren rooster (eerst heet laten worden, afborstelen, dan plantaardige olie erop). Ik lees wat wisselende verhalen over gietijzeren roosters en messing borstel....
Ik heb daar geen ervaring mee. Maar verontschuldig of downplay niet wat je gebruikt. Dat is nergens voor nodig. Ik vind het supertof dat je aan de veiligheid van je kids denkt. We willen allemaal gewoon met veel plezier lekker eten maken :)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loenerd
Stinger_Ventura schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 19:09:

Door de gehaktmolen ermee, en hamburgers van maken 8)

Een smoketube is juist ideaal voor een elektrische barbecue, al is het volgens mij heel lastig om een lage temperatuur aan te houden op een Q1400.

Naar mijn weten is een messing borstel juist geschikt voor gietijzer. Ik gebruik voor mijn gietijzeren rooster ook altijd een messing borstel.

[ Voor 57% gewijzigd door Loenerd op 06-07-2018 09:38 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Na jaren aan te kloten met vreselijke low-budget en matige, kleine prul-BBQs (nooit eigen aanschaf, altijd vrienden/familie) is het grote moment er dan eindelijk.

Ik heb eindelijk een Weber.
(Toen ik vorig jaar een huis kocht zei ik al dat ik eindelijk een fatsoenlijke BBQ wilde, maar het kwam er nooit van).

Uiteindelijk bleek hij iets groter dan verwacht, maar dat mag de pret niet drukken, ik = blij :D

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/vp/7d9741a9dfd2f47f100c6bea8f189102/5BC577F9/t51.2885-15/sh0.08/e35/s640x640/35999034_647369825614045_2815695570444746752_n.jpg

Aanstaande zondag voor het eerst in gebruik.

En uiteraard eens goed gaan kijken wat ik als eerste eigen BBQ experiement ga maken (Neig het meeste naar Pulled Pork of Ribs)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Darkfreak schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:27:

Uiteindelijk bleek hij iets groter dan verwacht, maar dat mag de pret niet drukken, ik = blij :D

En uiteraard eens goed gaan kijken wat ik als eerste eigen BBQ experiement ga maken (Neig het meeste naar Pulled Pork of Ribs)
Veel plezier ermee! Als je PP of Ribs wilt gaan bereiden gaat die grootte alleen maar in je voordeel werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

checkdiz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:21:
[...]

Veel plezier ermee! Als je PP of Ribs wilt gaan bereiden gaat die grootte alleen maar in je voordeel werken ;)
Dat bedacht ik mij ook inderdaad haha.Kunnen wel wat kilo's in kwijt (57cm doorsnee) :D
Volgende op de lijst is, uiteraard, een decent thermometer.
Heb momenteel een iGrill Mini op het oog.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
@Darkfreak koop dan een inkbird ibt-4x ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Darkfreak schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:39:
[...]

Dat bedacht ik mij ook inderdaad haha.Kunnen wel wat kilo's in kwijt (57cm doorsnee) :D
Volgende op de lijst is, uiteraard, een decent thermometer.
Heb momenteel een iGrill Mini op het oog.
57cm passen 2 flinke spareribs op bij indirect grillen :9 (let wel, zonder spareribs rack)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OA0gVzDl.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door tha_crazy op 06-07-2018 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
@Darkfreak budget oplossing; de EasyBBQ pro. Doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 15:00
The Fatal schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:41:
@Jozzle & @Wootlock ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met de Joe Junior, ik sta op het punt om hem zaterdag ook te gaan bestellen.
Ik ben er erg blij mee, maar ik kan er weinig objectiefs over zeggen want ik heb geen andere Kamado gehad. Wat ik wel kan zeggen er is in een paar maanden niets gebeurd of ervaren waarvan ik zou denken dat het bij een andere Kamado beter zou zijn. Bouwkwaliteit is gewoon goed en hij is groot genoeg voor 3Kg+ pulled pork en diep genoeg om een kip in overeind te zetten.

Twee praktische punten;
  • Als je de deflector, het rooster en je vlees erop hebt liggen, kun je moeilijk rookhout bij gooien, want dan moet je de 3 eerder genoemde elementen eerst van de bbq afhalen. (kolen heb ik nog nooit bij hoeven vullen bij 8uur+ slowcook sessies)
  • De standaard waarin hij komt is laag en zonder wielen. Ding is nog best zwaar, dus moeilijk te verplaatsen.
Eerste punt is misschien bij alle kleinere Kamado's het geval en tweede is voor mij geen issue, want ik heb 'm in een blad hangen.

Heel veel plezier vast van je aankoop :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:22
Ik heb een gasbbq (weber s320 gbs) uit Duitsland. Nu verhuis ik binnenkort naar NL en kan ik volgens mij niet een Nederlandse gasfles gebruiken omdat de aansluiting ander schijnt te zijn. Ik heb hierover contact opgenomen met Weber en een algemeen antwoord gekregen dat voor elk land er andere veiligheidseisen zijn en dat je een barbecue niet maar aanpassen. Betekent dit dat deze bbq niet met een andere slang bijv. geschikt kan worden gemaakt voor Nederlandse gasflessen? Of moet ik duitse gasflessen blijven gebruiken?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

tha_crazy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:48:
[...]

57cm passen 2 flinke spareribs op bij indirect grillen :9 (let wel, zonder spareribs rack)

[afbeelding]
Haha goed om te weten :D!
Ik kijk uit naar aanstaande zondag (Wordt beetje 'basic' grillen, maar alsnog kijk ik ernaar uit :D)
checkdiz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:06:
@Darkfreak budget oplossing; de EasyBBQ pro. Doet het prima.
Oooeeeh, die ziet er ook goed uit :O
Goede reviews ook!
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:29
Hoeveel dry rib gebruiken jullie voor spareribs?
Ik heb voor morgen 10 Kg gehaald denk dat het zo'n 10-11 ribs zijn. Maar ze zijn nog bevroren dus kan er nog niet veel aan beginnen.
Ik heb deze rub gemaakt
1 eetlepel parikapoeder
½ eetlepel bruine suiker
1 theelepel zout
1 eetlepel knoflookpoeder
1 eetlepel chilipoeder
2 theelepels vers gemalen zwarte peper
2 theelepels uienpoeder
2 theelepels gedroogde thijm
2 theelepels gedroogde oregano
2 theelepels mosterd poeder
½ theelepel cayennepeper

Excl de mosterdpoeder want die heb ik nergens kunnen vinden. Maar ik denk dat ik elke rib gewoon helemaal insmeer met mosterd en daar de dry rub tegenaan plak.

Dit is een koffiekopje vol, maar hoeveel heb ik nodig voor 10 ribs?
2 eetlepels per rib?

Marineren heb ik geen schaal voor (of emmer in dit geval), heb ook geen vacuumapparaat en een vuilnis zak is zo lek.
Tevens is een marinade een stuk duurder heb ik het idee, aangezien ik ze niet vacuum kan trekken.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

alaintje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:08:
Hoeveel dry rib gebruiken jullie voor spareribs?
Ik heb voor morgen 10 Kg gehaald denk dat het zo'n 10-11 ribs zijn. Maar ze zijn nog bevroren dus kan er nog niet veel aan beginnen.
Ik heb deze rub gemaakt
1 eetlepel parikapoeder
½ eetlepel bruine suiker
1 theelepel zout
1 eetlepel knoflookpoeder
1 eetlepel chilipoeder
2 theelepels vers gemalen zwarte peper
2 theelepels uienpoeder
2 theelepels gedroogde thijm
2 theelepels gedroogde oregano
2 theelepels mosterd poeder
½ theelepel cayennepeper

Excl de mosterdpoeder want die heb ik nergens kunnen vinden. Maar ik denk dat ik elke rib gewoon helemaal insmeer met mosterd en daar de dry rub tegenaan plak.

Dit is een koffiekopje vol, maar hoeveel heb ik nodig voor 10 ribs?
2 eetlepels per rib?

Marineren heb ik geen schaal voor (of emmer in dit geval), heb ook geen vacuumapparaat en een vuilnis zak is zo lek.
Tevens is een marinade een stuk duurder heb ik het idee, aangezien ik ze niet vacuum kan trekken.
Ik gebruik voor 4 grote ribs (zie bovenstaande foto) ongeveer 300 gram uit mijn hoofd gezegd.
De ribben moeten goed ingewreven zijn.

Tevens, mosterdpoeder hebben ze bij de Makro (mocht je een pas hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

alaintje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:08:

https://www.ah.nl/product...-superfine-mustard-powder. Volgens mij te krijgen bij de grote(re) AH's. (Verder geen ervaring met deze en/of andere mosterdpoeder.)

[ Voor 52% gewijzigd door Yorinn op 06-07-2018 16:27 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
drernie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:27:
Ik heb een gasbbq (weber s320 gbs) uit Duitsland. Nu verhuis ik binnenkort naar NL en kan ik volgens mij niet een Nederlandse gasfles gebruiken omdat de aansluiting ander schijnt te zijn. Ik heb hierover contact opgenomen met Weber en een algemeen antwoord gekregen dat voor elk land er andere veiligheidseisen zijn en dat je een barbecue niet maar aanpassen. Betekent dit dat deze bbq niet met een andere slang bijv. geschikt kan worden gemaakt voor Nederlandse gasflessen? Of moet ik duitse gasflessen blijven gebruiken?
Mocht het een probleem zijn (ik geloof dat de afdichting van de aansluiting wel is anders kan zijn bij NL & DE flessen), kwestie van een andere gasdrukregelaar op je slang zetten? Volgens mij zit er voor de rest weinig verschil in. Maar ik ben geen expert.

Volgens mij los je het hele probleem op door een NL Gasfles te halen + NL drukregelaar (en nieuwe slang als je toch bezig bent).

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk84 op 06-07-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:37

fxs81

Julianadorp

Prima ding toch, heb ze in centerparcs wel gebruikt, daar stond dan een electrische als je een huisje met balkon over het water had. Werkte beter dan ik had gedacht. Smoketube gaat daar prima op, zou niet weten waarom niet, op gassers zie je ze ook regelmatig. Ik gebruik zelf al een paar jaar messing borstels van de AC-Tion, Dat gaat prima hoor met gietijzer, geen probleem.
Veel grill plezier gewenst.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Darkfreak ik heb geen idee hoeveel ervaring je hebt met je vorige BBQ, als dit echt de eerste keer laag en lang is en je hebt eters misschien beter om even te wennen aan je BBQ en een beenham te roken - smaak is altijd goed en het vlees is zeer vergeeflijk, bij ribs en (in mindere mate nek) zijn rare uitschieters of dovers wat lastiger in te schatten op het effect van het eindresultaat.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
tha_crazy schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:22:
[...]

Ik gebruik voor 4 grote ribs (zie bovenstaande foto) ongeveer 300 gram uit mijn hoofd gezegd.
De ribben moeten goed ingewreven zijn.

Tevens, mosterdpoeder hebben ze bij de Makro (mocht je een pas hebben)
Bedankt, ik zal zo dadelijk eens wegen hoeveel kruiden ik heb, maar ik denk niet eens 50 gram bij elkaar. En een eetlepel oregano weegt denk ik nog geen gram :+ .
Je ribs zien er goed uit, die van mij zijn smaller maar veel dikker. Stond pork loin/schweine kotellete, dus zullen wel baby racks zijn.
Yorinn schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:26:
[...]

https://www.ah.nl/product...-superfine-mustard-powder. Volgens mij te krijgen bij de grote(re) AH's. (Verder geen ervaring met deze en/of andere mosterdpoeder.)
Agh shit. Heb dat hele rek doorgekeken en zag alleen een potje mosterdzaad staan.
Had eigenlijk ook naar de turk gemoeten ipv 2,5€ voor een paar eetlepels uienpoeder te betalen ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Haal je boodschappen bij zo'n ophaalpunt, krijg je gratis artikelen bijgeleverd. Promotie of zo.
Een zak huismerk briketten... -O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy

tha_crazy

Mafketel

Gonadan schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:53:
Haal je boodschappen bij zo'n ophaalpunt, krijg je gratis artikelen bijgeleverd. Promotie of zo.
Een zak huismerk briketten... -O-
Altijd handig om het kampvuur mee te laten branden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
To be honest, ik gebruik doorgaans alleen kwaliteit houtskool op het ei. Als ik high en fast wil met ruimte op de weber dan haal ik meestal een el cheapo zak briketten. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Zijn we weer! Bijna een jaar niet kunnen bbqen, thuis. Wel bij vrienden, op het werk enzo. Nu is gelukkig de tuin af en komt er morgen 20kg vlees :) Ribs, procureur, worstjes, picanha en meer. Heerlijk om in je eigen tuin te kunnen bbqen.

Volgende week gaan we echt los, met de verjaardag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Vandaag voor het eerst mijn nieuwe Kettle premium in gebruik. Ben voor een picanha gegaan van 1,8 kilo. Die ik bij de lokale slager heb weten te scoren. Vet randje had wat dikker gemogen, maar de smaak was er niet minder om. Langzaam indirect gegaard tot 48°C op een temperatuur van 110 naar 200° ( lette even niet op) Maar had zoiezo moeite om de temperatuur stabiel te houden. 15-20 minuten laten rusten in aluminium folie naar 53°C en afgefikt aan beide kanten en uiteindelijk met 60°C een heerlijk mals stuk vlees

[ Voor 36% gewijzigd door Millie-ano op 07-07-2018 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Wackmack schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:43:
Zijn we weer! Bijna een jaar niet kunnen bbqen, thuis. Wel bij vrienden, op het werk enzo. Nu is gelukkig de tuin af en komt er morgen 20kg vlees :) Ribs, procureur, worstjes, picanha en meer. Heerlijk om in je eigen tuin te kunnen bbqen.

Volgende week gaan we echt los, met de verjaardag.
Pics! Je snapt toch wel dat we een foto willen van zo’n bergje vlees? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
Jozzle schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:18:
[...]

Ik ben er erg blij mee, maar ik kan er weinig objectiefs over zeggen want ik heb geen andere Kamado gehad. Wat ik wel kan zeggen er is in een paar maanden niets gebeurd of ervaren waarvan ik zou denken dat het bij een andere Kamado beter zou zijn. Bouwkwaliteit is gewoon goed en hij is groot genoeg voor 3Kg+ pulled pork en diep genoeg om een kip in overeind te zetten.

Twee praktische punten;
  • Als je de deflector, het rooster en je vlees erop hebt liggen, kun je moeilijk rookhout bij gooien, want dan moet je de 3 eerder genoemde elementen eerst van de bbq afhalen. (kolen heb ik nog nooit bij hoeven vullen bij 8uur+ slowcook sessies)
  • De standaard waarin hij komt is laag en zonder wielen. Ding is nog best zwaar, dus moeilijk te verplaatsen.
Eerste punt is misschien bij alle kleinere Kamado's het geval en tweede is voor mij geen issue, want ik heb 'm in een blad hangen.

Heel veel plezier vast van je aankoop :*)
Ik ga zo kijken. Heb al een large bastard. Dus de bastard compact of de Joe junior staannon het programma om naast elkaar gezet te gaan worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:45
Gisteren begonnen met de langste sessie welke ik tot nu toe gedaan heb, 15,5 uur voor een pulled pork.
Is bijna klaar nu, daarna nog even rusten en eind resultaat foto komt natuurlijk nog.
Heb bewust de temperatuur in de nacht wat lager aangehouden omdat ik dan met een beter gevoel ging slapen.
15.5uur-sessie

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spais
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 21:31

Spais

The Spais Melange

Spais schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:42:
[...]

Die had ik ook gezien. Natures reserve van Makro komt uit Namibië. Desalniettemin ga ik hem dit weekend maar eens op de Q gooien en kijken of het wat is :)
Heb net de natures reserve picanha bij de Makro gehaald. Gaat er vandaag of morgen op. Ben benieuwd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fesSVqh99KbI59GddgKA9pmg/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uzHOkSH2XGzz8K28TmoK94Gm/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:09

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
The-Source schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:24:
Gisteren begonnen met de langste sessie welke ik tot nu toe gedaan heb, 15,5 uur voor een pulled pork.
Is bijna klaar nu, daarna nog even rusten en eind resultaat foto komt natuurlijk nog.
Heb bewust de temperatuur in de nacht wat lager aangehouden omdat ik dan met een beter gevoel ging slapen.
[afbeelding]
Ook in bezit van een heatermeter, heb je deze zelf gebouwd of via bbqgenootschap?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Hoe hebben jullie op de eenvoudigste manier de pootjes onder het ikea rib rack uitgehaald?
Ze zitten tamelijk goed gelijmd...

Zaten helemaal niet vast ;(

[ Voor 13% gewijzigd door alaintje op 07-07-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:37:
Hoe hebben jullie op de eenvoudigste manier de pootjes onder het ikea rib rack uitgehaald?
Krijg je deze ook met een tang niet los, anders in stukjes proberen te snijden?

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Hari-Bo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:46:
[...]

Ook in bezit van een heatermeter, heb je deze zelf gebouwd of via bbqgenootschap?
Zelf afbouw, heb hem via heatermeter besteld.

7-7-18 eind resultaat
Het eind resultaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 12:37:
Hebben ze die gelijmd? Het waren slechts losse rubberen dopjes die er zo vanaf vielen bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Fly-guy schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 14:22:
[...]

Hebben ze die gelijmd? Het waren slechts losse rubberen dopjes die er zo vanaf vielen bijna.
Ja nee dat klopt. Foutje van mij, was te gehaast.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/v5xqid.jpg
Rechter 3 in dry rub, andere 6 gemarineerd en nog 5 stuks in de koelkast liggen die ik vanavond wel rook en dan in vries.
De rest toch maar gemarineerd, details volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:32:
[...]

[afbeelding]
Rechter 3 in dry rub, andere 6 gemarineerd en nog 5 stuks in de koelkast liggen die ik vanavond wel rook en dan in vries.
Ik dacht al... Kom je ze brengen of moet ik ze halen, zoveel kun jij nooit op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Zie ik niet ontvliesde ribs daar @alaintje ?
Berg vlees hoor, hoeveel man? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 15:32:
[...]

[afbeelding]
Nice! Ziet er top uit!

Ik vraag me bij deze plaatsing wel af of alles wel dezelfde garing krijgt? Het vlees in het midden van het bergje lijkt mij het minste lucht te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
Ja het is allemaal verre van perfect helaas.
Had tussen 5-12 man gerekend. Maar beter teveel dan te weinig. Blijven er maar 4 over :+ .
En ja de gemarineerde zijn inderdaad niet ontvliesd, daar had ik geen tijd meer voor, tenzij ze nog later de gril op gingen. De dry rubs wel.
Slechte planning, van geleerd.
Smokebox ook van geleerd, zelfmaak knommel. Opgerold werkt een stuk beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Fatal
Het is de kamado Joe junior geworden vandaag :-)

Vond het frame bij de basterd ook erg goed. Maar de voet van de Joe is groter waardoor ik het gevoel heb dat hij steviger is. De vuur schaal van de basterd is wel wat groter dus zou je langer kunnen door stoken. Maar dat vond ik niet ren groot verschil.
De Joe werd wel lekker compleet geleverd met heat deflector en as pook en gril grijper. Dus dat maakte de doorslag samen met dat de Joe niet op de grond staat maar 10 cm er van af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo

Hari-Bo

Foutcodefluisteraar

Topicstarter
Stond niet op de planning, maar vandaag kip lollies gemaakt. Een perfecte snack :)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kO4KK8/7_B7_DFEF1_9_D93_4026_8770_F87_EE2_EE5690.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
alaintje schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 17:38:
Ja het is allemaal verre van perfect helaas.
Had tussen 5-12 man gerekend. Maar beter teveel dan te weinig. Blijven er maar 4 over :+ .
En ja de gemarineerde zijn inderdaad niet ontvliesd, daar had ik geen tijd meer voor, tenzij ze nog later de gril op gingen. De dry rubs wel.
Slechte planning, van geleerd.
Smokebox ook van geleerd, zelfmaak knommel. Opgerold werkt een stuk beter.
Tip 1 ontvlies de spareribs gelijk bij aanschaf. Mocht je ze gaan invriezen dan is het later lastiger is mijn ervaring
Tip 2: de dik bevleesde spareribs van aalvink is 1rib pp eigenlijk al teveel ( komt wel op maar als je echt zin heb)

En beter een kleine q erbij dan de kans dat alles mislukt omdat je teveel in 1 keer wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
The-Source schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:38:
[...]

Tip 1 ontvlies de spareribs gelijk bij aanschaf. Mocht je ze gaan invriezen dan is het later lastiger is mijn ervaring
Tip 2: de dik bevleesde spareribs van aalvink is 1rib pp eigenlijk al teveel ( komt wel op maar als je echt zin heb)

En beter een kleine q erbij dan de kans dat alles mislukt omdat je teveel in 1 keer wilt doen.
Ik heb ze gisteren bevroren gekocht. Het was al aardig wat werk om ze te ontdooien, dus ontvliezen was eigenlijk geen optie.
Volgende keer gewoon wat eerder beginnen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Bbq

Dit dus. Uiteindelijk niet meegenomen. Kan dinsdag naar de Sligro en kan dus steak house black ranch of dammers meenemen. Weet nog niet welke ik ga pakken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
Hari-Bo schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 18:14:
Stond niet op de planning, maar vandaag kip lollies gemaakt. Een perfecte snack :)

[afbeelding]
Nice. Ik had hetzelfde met kippenpoten. 2 uurtjes op 140 graden in een ketchupharissamarinade <3 lekker zoet en pittig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:25
R0y. schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 20:42:
[...]

[afbeelding]

Dit dus. Uiteindelijk niet meegenomen. Kan dinsdag naar de Sligro en kan dus steak house black ranch of dammers meenemen. Weet nog niet welke ik ga pakken..
Deze laatst bij de Ah gekocht.. ben er niet wild van. Veel rook en gruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Koepert schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:55:
[...]

Deze laatst bij de Ah gekocht.. ben er niet wild van. Veel rook en gruis.
Ze zijn al een aantal keer voor €7 a €8 per zak in de aanbieding geweest zag ik dus was er al bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Net bij Aalvink mooie bestelling geplaatst, 15kg vlees is onderweg. Van alles wat, vooral ook om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 13:35
Spais schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Heb net de natures reserve picanha bij de Makro gehaald. Gaat er vandaag of morgen op. Ben benieuwd :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Bedankt hiervoor, was het bijna vergeten 8)7 .
Erg goede prijs, ga ook maar wat inslaan.

Nog nooit Picanha van de Makro op iemand ervaringen hoe die zijn?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Sethro schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:31:
Net bij Aalvink mooie bestelling geplaatst, 15kg vlees is onderweg. Van alles wat, vooral ook om te proberen.
Moet zeggen dat mijn eerste ervaring met Aalvink wisselend was. Spareribs en bavette waren uitstekend. De ribeye daarentegen was reeds in stukken gesneden (terwijl ze hem aanbieden als stuk van een kilo) en zat zelfs voor ribeye echt heel veel vet aan. En voor de entrecote eigenlijk hetzelfde, al gesneden waardoor ik twee mooie stukken kreeg maar ook een dun lapje waar je niets mee kan.

Verder wel keurig ingepakt en geleverd maar ik geef zelf voorlopig de voorkeur aan de groothandel voor vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Misha schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 08:37:
[...]

Pics! Je snapt toch wel dat we een foto willen van zo’n bergje vlees? :9~
Vriezer ook weer aan gedaan. Vlees ziet er weer top uit. Net wat lekkere worstjes en dikke angus burger. Volgende week ribs, insideskirt, pulled pork.

Nu krijg ik zaterdag voor het eerst een Dutch oven voor mijn verjaardag. Wil een heerlijke chili maken. Iemand nog tips!? Zag net al een mooi recept in smokey goodness 1 staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Tiwazz schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 22:53:
Nog nooit Picanha van de Makro op iemand ervaringen hoe die zijn?
Nature reserve is wisselend. Soms is de fatcap goed, soms te dun. Over het algemeen is zelfs een slecht stuk goed.

Morgen een boze recensie schrijven op de Facebook en Google van HarlemBBQ. Na 3 maanden heb ik genoeg geduld gehad.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 07-07-2018 23:19 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-05 13:35
@Chevy454
Bedankt, ik haal er dan maar een paar. In het ergste geval maak ik er burgers van :).

Pff nog steeds niet opgelost, wat een gedoe zeg :(. Ik denk dat je hier een hoop Tweakers hebt gewaarschuwd hopelijk komen ze met een slechte recentie in actie..

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
ik222 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:02:
[...]

Moet zeggen dat mijn eerste ervaring met Aalvink wisselend was. Spareribs en bavette waren uitstekend. De ribeye daarentegen was reeds in stukken gesneden (terwijl ze hem aanbieden als stuk van een kilo) en zat zelfs voor ribeye echt heel veel vet aan. En voor de entrecote eigenlijk hetzelfde, al gesneden waardoor ik twee mooie stukken kreeg maar ook een dun lapje waar je niets mee kan.

Verder wel keurig ingepakt en geleverd maar ik geef zelf voorlopig de voorkeur aan de groothandel voor vlees.
Heb vooral inkopen gedaan voor de WSM; Boston butt, varkensnek, buikspek, short ribs, spareribs, picanha, ... dat werk. Een groot deel zal de vriezer ingaan zodat ik altijd wat bij de hand heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 08-07-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17

St@m

@ Your Service

Bah, afgelopen kerst een kalkoen gewonnen (die win ik ieder jaar :p ), en maar bedacht dat ik deze aan het spit zou klaarmaken. Spit met vaderdag gekregen en vandaag was dan de dag. Kalkoen eergisteren uit de vriezer in de koelkast gelegd om te ontdooien.. wil ik hem net gaan prepareren voor vanavond, zie ik een plekje op de huid.. nee he..

Hele ding al doorgerot, vanmiddag maar kip halen.

-O-

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 19:52

Mystikal

It never hurts to help!

Hierbij mijn pogingen van gisteren. Allemaal goed gelukt. Moinkballs volgens noskos methode.

Zalm en picanha volgens Jord Althuizen.

Gear was een wga en een weber 47cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kIt4Bs79GORs4p9IR0Eh8YD3/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OxtBOFmEx8I0GyVQ2sHxu2ME/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2EMoFKENcjsTrdlZm1exv652/medium.jpg

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Ik wil ook maar eens een kleine kamado gaan halen om dagelijks wat energiezuiniger de kip etc te maken. De Lidl was natuurlijk hier een goede kanshebber ervoor, maar die is inmiddels pleite. Weet iemand nog een goede? Budget is rond de 150 euro!

Ik ga er waarschijnlijk niet op roken. Daar heb ik mijn UDS al voor
Pagina: 1 ... 107 108 Laatste

Dit topic is gesloten.