Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Voor roken lijkt mij dit ook veel beterHari-Bo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:59:
[...]
Bovenop zit nog steeds een margriet schijf, alleen geen directe opening. Dit loopt via een kanaal in de deksel, net als een oven waardoor er minder hitte verlies is. Het verbruik schijnt ook 40% lager te zijn als een reguliere Kamado.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik zie een bekende kerntemperatuurmeterKapteynn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:56:
Zaterdag na een middag klussen een bierkip gemaakt op de Q. Viel goed in de smaak bij de gasten![]()
Voor de eerste keer wat rookhout gebruikt bij de kip, vond het wel een succes, mooie rookring op het vlees. +-15-20 minuten voordat de juiste temp bereikt was nog even ingesmeerd met een smokey hickory bbq saus en genieten maar.
[afbeelding]
Ziet er goed uit die kip, Kan het blikje alleen niet echt zien.
Welk bier heb je gebruikt en smaakte dat een beetje?
https://amazingribs.com/t...nferior-cooking-technique
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Blikje zat aardig ver in zijn achterstetha_crazy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:27:
[...]
Ziet er goed uit die kip, Kan het blikje alleen niet echt zien.
Welk bier heb je gebruikt en smaakte dat een beetje?
Geen idee, ik heb me er nog niet echt in verdiept.Tsurany schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:33:
@tha_crazy het is toch al meerdere malen debunked dat het bier daadwerkelijk smaak geeft aan de kip?
https://amazingribs.com/t...nferior-cooking-technique
In het boek wat ik gebruik staat er ook wel iets van, maar heb dat nog niet gelezen.
Plus dat ik het graag hoor van iemand die het eens heeft gedaan
Ah oke, dan ga ik er niet 1 of ander exclusief biertje voor gebruiken mocht ik het eens een keer proberenKapteynn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:37:
[...]
Blikje zat aardig ver in zijn achtersteHeb gewoon een blik brouwers bier gebruikt. Heb al meerdere soorten geprobeerd maar ik merk geen smaak verschil. Volgens mij kan het net zo goed met water maar een blikje bier vind ik leuker
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Als je het gaat proberen dan kan een goedkope houder net zo goed werken:tha_crazy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:41:
[...]
Geen idee, ik heb me er nog niet echt in verdiept.
In het boek wat ik gebruik staat er ook wel iets van, maar heb dat nog niet gelezen.
Plus dat ik het graag hoor van iemand die het eens heeft gedaan
[...]
Ah oke, dan ga ik er niet 1 of ander exclusief biertje voor gebruiken mocht ik het eens een keer proberen

Sterker nog, ze zullen waarschijnlijk beter werken omdat het blik er voor zorgt dat warmte minder goed in de kip komt waardoor de binnenkant minder snel verwarmd. Met zo'n houder kan de lucht er wel in komen.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tweakers-meat bij @Hari-Bo ?Paganstars schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:47:
@Hari-Bo Wanneer kan ik eens langs komen om te spelen?
-
Overigens afgelopen zaterdag Buikspek Burnt Ends gemaakt volgens het recept van bbq-nl.com
https://www.bbq-nl.com/20...-burnt-ends-buikspek.html
Wat een heerlijke smaakbommetjes zeg! Overigens moet je ze niet te vaak maken, calorie-technisch is het niet de verstandigste keuze die je kan maken.
[ Voor 44% gewijzigd door Flimovic op 02-07-2018 11:50 ]
Steam/Discord: Flimovic
Er is dan wel voldoende lucht flow om bv pizza’s op 300+ te kunnen maken?Hari-Bo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:51:
[...]
Klopt helemaal, het gaat indirect naar buiten, schijnt de temperatuur nog stabieler te houden.
Verhaal leverancier:
Het gepatenteerde Flue Vent-Way systeem stuurt de lucht in de grill indirect naar buiten, middels een smalle opening tussen de binnenste en buitenste wand. Door dit systeem kunt u de temperatuur tot de graad nauwkeurig regelen tijdens het grillen, bakken, roken, koken of garen.
Maar nette machine!
Ik wil graag een BBQ meubel maken en ik zag laatst een post van iemand (geen idee meer waar

Nu kan ik dus op Ikea nergens dat tafel/kruk ding vinden.
Weet iemand toevallig wat de naam is ?
FUMES et CARNES
BekvamIusedto schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:02:
Kan iemand mij misschien helpen ?
Ik wil graag een BBQ meubel maken en ik zag laatst een post van iemand (geen idee meer waar) en die had twee verrijdbare Ikea tafeltjes verbonden met een houten plaat en zo vrij simpel een meubel gemaakt.
Nu kan ik dus op Ikea nergens dat tafel/kruk ding vinden.
Weet iemand toevallig wat de naam is ?
[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 02-07-2018 12:04 ]
K to the KillaZ
en dan lekker tweedehands oppikken ergens, staan er vaak op marktplaats wel op.
Zal er eens naar uitkijken of ik er ergens 1 goedkoop kan scoren.Tsurany schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:47:
[...]
Als je het gaat proberen dan kan een goedkope houder net zo goed werken:
[afbeelding]
Sterker nog, ze zullen waarschijnlijk beter werken omdat het blik er voor zorgt dat warmte minder goed in de kip komt waardoor de binnenkant minder snel verwarmd. Met zo'n houder kan de lucht er wel in komen.
Toevallig van het weekend bij de Makro ook een brikettenstarter tegengekomen voor 16 euro
Tevens zit ik er over na te denken om deze week doordeweeks eens moink balls te maken. De avond ervoor even klaarmaken, de volgende dag op de bbq.
Dat zal dan wel op gewone briketten gebeuren, daarvoor hoeft die namelijk geen 8 uur aan te staan
[ Voor 15% gewijzigd door tha_crazy op 02-07-2018 12:37 ]
@Paganstars Je bent welkom hoor om met dit metalen beest te spelen
@Flimovic Ik woon wel in kop Noord-Holland qua ligging niet echt centraal.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Toen was het in Groningen. Ik help graag mee met eventuele voorbereidingen voor een meet, dus mocht iemand zijn huis beschikbaar willen stellen, dan kunnen we best eens inventariseren of we het van de grond kunnen krijgen.
*Het mag bij mij thuis, ik heb als bonus (naast 3 bbq's) goede koffie, maar ik woon in Groningen en dat is voor nagenoeg niemand centraal
Stuur mij rustig een DM als het eventueel bij jou thuis gehouden mag worden en het enigszins bereikbaar is voor iedereen.
Ik woon in de kop van NH, regio Alkmaar. Heb de beschikking over een redelijke auto en ben bereid om mensen in deze regio eventueel op te halen en thuis te brengen. Dit geheel kostenloos.Nomad schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:11:
Er is vanuit dit topic 2 jaar geleden eens een meet geweest en die was zeker geslaagd.
Toen was het in Groningen. Ik help graag mee met eventuele voorbereidingen voor een meet, dus mocht iemand zijn huis beschikbaar willen stellen, dan kunnen we best eens inventariseren of we het van de grond kunnen krijgen.
*Het mag bij mij thuis, ik heb als bonus (naast 3 bbq's) goede koffie, maar ik woon in Groningen en dat is voor nagenoeg niemand centraal.
Stuur mij rustig een DM als het eventueel bij jou thuis gehouden mag worden en het enigszins bereikbaar is voor iedereen.
Drinken we af en toe even een bakkie koffie want ik moet wel laden (elektrische auto)
Misschien maakt dit het wat makkelijker om het van de grond te krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 02-07-2018 13:38 ]
FUMES et CARNES
Plus heb nog maar 1 webertje
Tussendoor on-topic.
Heeft er hier iemand een tip voor handschoenen voor te gebruiken bij bijvoorbeeld vleesverwerking.
Zal namelijk niet de eerste keer zijn dat ik bezig ben met wat pittigs en me achteraf in m'n oog wrijf
Blauwe handschoentjes 100 stuks bij de Action voor weinig?tha_crazy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:10:
Ik ben nog nooit op een tweakers meet geweestkan wel bij mij, echter bij de moerdijk is ook niet echt centraal.
Plus heb nog maar 1 webertje
Tussendoor on-topic.
Heeft er hier iemand een tip voor handschoenen voor te gebruiken bij bijvoorbeeld vleesverwerking.
Zal namelijk niet de eerste keer zijn dat ik bezig ben met wat pittigs en me achteraf in m'n oog wrijf
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 02-07-2018 16:39 ]
Ik heb ooit wel eens een setje van die witte meegenomen bij de hornbach, maar die zijn gepoederd.Martinusz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:26:
[...]
Blauwe handschoentjes 100 stuks bij de Action voor weinig?
Lijken me niet bevorderlijk voor het vlees.
Weet niet of dat die van de action ook zijn?
Nee blauwe zit niks optha_crazy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:46:
[...]
Ik heb ooit wel eens een setje van die witte meegenomen bij de hornbach, maar die zijn gepoederd.
Lijken me niet bevorderlijk voor het vlees.
Weet niet of dat die van de action ook zijn?

Dan ga ik daar van de week eens even om.Martinusz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:48:
[...]
Nee blauwe zit niks opprima handschoentjes!
Thanks!
Centraal genoeg vanuit Drenthe.Nomad schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:11:
Er is vanuit dit topic 2 jaar geleden eens een meet geweest en die was zeker geslaagd.
*Het mag bij mij thuis, ik heb als bonus (naast 3 bbq's) goede koffie, maar ik woon in Groningen en dat is voor nagenoeg niemand centraal.
Leuk plan. Ik ga het in de gaten houden. Voor eventuele verdere plannen.
PSN - M4uSzi // -

Ik heb van Beef&Steak (zullen vast meerdere shops zijn) de zwarte versies.tha_crazy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:49:
[...]
Dan ga ik daar van de week eens even om.
Thanks!
Wellicht iets duurder dan de Action, maar ik heb een prettiger gevoel bij zwart dan van die blauwe handschoenen.
heb je daar toevallig een linkje van?NeutraleTeun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:47:
[...]
Ik heb van Beef&Steak (zullen vast meerdere shops zijn) de zwarte versies.
Wellicht iets duurder dan de Action, maar ik heb een prettiger gevoel bij zwart dan van die blauwe handschoenen.
Ik denk dat het deze zijn https://beefensteak.nl/nitril-handschoen-zwart/
Die moet je even uitleggen, de kleur zwart is .....??NeutraleTeun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:47:
[...]
Ik heb van Beef&Steak (zullen vast meerdere shops zijn) de zwarte versies.
Stelde niet veel voor, waren alleen hamburgers welke in 9 vd 10 gevallen door Jord zelf werd geflipt. Ik was met mijn maatje verantwoordelijk voor het opbouwen van de broodjes.
Relatief lange dag en lang op de been (ondanks dat de verkoop wat tegenviel).
Voor mij een mooie dag om eens in te stappen mee te draaien. Toen ik de vraag kreeg was ik namelijk wat huiverig; als het een zware/grote festival dag zou zijn waarbij je of ineens achter een smoker word gestopt (help! wat nu? uitleg graag?!) OF ergens achter de tent "ga jij maar heel de dag ribbetjes ontvliezen" dan zag ik het niet zo zitten.
Dit was een mooie middenmoot om eens mee te draaien voor de fun (en het was voor een goed doel).
Al met al heb ik me vermaakt
[edit]
Zaterdag nog met de eigen q gespeeld. Was de eerste keer dat ik mijn 57cm Jami Oliver in gebruik nam.
Voordeel : lekker groot oppervlak om je vlees kwijt te kunnen.
Nadeel : zo heel vol plempen met temperatuurbeheersing wat moeilijker, zeker als je de specifieke bbq eigenlijk nog niet kent.
Echt nadeel : het stukje van het rooster wat open kan om de kolen bij te vullen heeft teveel speling. Dit heeft als gevolg dat als het stukje mini-rooster naar achteren geschoven word, hij niet meer op de buitenste ring van het rooster leunt en dus naar beneden open klapt. Dat kan best kut zijn als daar net een mooi stukkie vlees ligt. Nu even beetje opletten met dicht doen, maar ik wil er nog iets aan gaan prutsen om te voorkomen dat het uberhaupt kan.
Zoals gezegd : 56cm is wel verdomd lekker veel oppervlak hoor. We kregen vrienden over de vloer die allemaal van ver kwamen. Moest dus lunch en avondeten regelen.
Voor de lunch had ik bierworsten en voor 's avonds spareribs. Dat kon allemaal mooi tegelijk op de bbq
[ Voor 37% gewijzigd door Koffie op 02-07-2018 20:35 ]
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Kunnen we meteen combineren met F&V.Nomad schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:11:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deeg zelf gemaakt, dat ging prima. Maar het probleem zat in het ontbreken van een fatsoenlijke pizzaschep (simpel op te lossen) en de temperatuur vd BBQ (Weber MT). Ik ben begonnen met een volle grote starter houtskool goed heet. Nu kreeg ik de temp. vrij snel - maar niet hoger - dan 240 graden. Vervolgens heb ik er nog een halve grote starter bijgedaan (heet), maar nu kwam die niet hoger dan 200 graden. (ja schuiven beide helemaal open)
Zelf denk ik dat ik beter briketten kan gebruiken. Ik weet dat weber briketten heeft, maar ben benieuwd welke alternatieven er zijn. Met welke briketten kan je de BBQ goed heet op stoken? En hebben jullie nog andere tips/ideëen?
Pizza was overigens prima te doen door ze wat langer (~15 min) op de BBQ te laten.
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Houtskool brandt heter dan brikettenBoschR schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:44:
Gisteren een eerste poging gewaagd om pizza op de BBQ te maken. Ik las al dat dit lang niet altijd goed gaat al lijkt het soms zo simpel.
Deeg zelf gemaakt, dat ging prima. Maar het probleem zat in het ontbreken van een fatsoenlijke pizzaschep (simpel op te lossen) en de temperatuur vd BBQ (Weber MT). Ik ben begonnen met een volle grote starter houtskool goed heet. Nu kreeg ik de temp. vrij snel - maar niet hoger - dan 240 graden. Vervolgens heb ik er nog een halve grote starter bijgedaan (heet), maar nu kwam die niet hoger dan 200 graden. (ja schuiven beide helemaal open)
Zelf denk ik dat ik beter briketten kan gebruiken. Ik weet dat weber briketten heeft, maar ben benieuwd welke alternatieven er zijn. Met welke briketten kan je de BBQ goed heet op stoken? En hebben jullie nog andere tips/ideëen?
Pizza was overigens prima te doen door ze wat langer (~15 min) op de BBQ te laten.
Met die gedacht stak ik de starter ook aan

OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge
Hout toevoegen, en NOOIT maar dan ook NOOIT naar de Weber briketten omkijken.BoschR schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:44:
Zelf denk ik dat ik beter briketten kan gebruiken. Ik weet dat weber briketten heeft, maar ben benieuwd welke alternatieven er zijn.
Zoek maar terug naar de ervaringen in het topic
Ook een set met kippengehakt gemaakt voor.... KOINK ballen? CHOINK ballen?
Eens kijken of het morgen wat wordt, zo ja dan mag ik ze zaterdag waarschijnlijk ook maken

Cluck + Oink = Cloink denk iktha_crazy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:35:
Zo, de MOINK ballen liggen in de koelkast voor morgen.
Ook een set met kippengehakt gemaakt voor.... KOINK ballen? CHOINK ballen?
Eens kijken of het morgen wat wordt, zo ja dan mag ik ze zaterdag waarschijnlijk ook maken
Nee was ook niet van plan. Die Weber briketten van mn kameraad zaten bij de starter.FreshMaker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:06:
[...]
Hout toevoegen, en NOOIT maar dan ook NOOIT naar de Weber briketten omkijken.
Maar waarom komt die temperatuur niet hoger dan 200-240 graden?
Wil je constante kwaliteit, zal je je moeten richten op de 'HQ merken' zoals Black Ranch en Dammers Restaurant
Black Ranch heb ik nog wel een zak van liggen. Dit was overigens geen supermarkt spul, maar PIT Master gekocht bij kolenboertje. Voorbeeld vd zak bij Beef en steakFreshMaker schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 07:55:
Niet elke houtskool is dezelfde, je hebt supermarkt-kooltjes die enorm hitte afgeven, en 2 weken later dezelfde zak die amper aan te steken is.
Wil je constante kwaliteit, zal je je moeten richten op de 'HQ merken' zoals Black Ranch en Dammers Restaurant
Iemand ervaring mee?
Prachtig ding... maar die prijs... ik had de vrouw net zo ver om een Joe II aan te schaffen.Hari-Bo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:18:
Vandaag kip aan het spit en even gespeeld met de Caliber. Qua temperatuur is deze rete stabiel, mede door het aangepaste deksel krijg je niet zomaar flinke temperatuur pieken die ik wel met een Broil King Keg heb als ik niet oplet.
[afbeelding]
there's no tweak without the tweaker
Dat ben ik dus vergeten

Kan de zak ook niet op de website van de AH vinden. Het was bij de ' BBQ afdeling ' van de AH XL.
Prima houtskool, knettert lekker en grote stukken (ja onderin altijd wat gruis), maar verder voor de prijs een heel stuk beter dan het standaard supermarkt zooi.R0y. schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:13:
Ik zag gisteren grote zakken houtskool bij de AH. Volgens mij niet van dat goedkope grut ( prijs niet bekeken ). De stukken op de verpakking zagen er groot uit.
Iemand ervaring mee?
Nou dat vind ik wel wat sterk aangezet. Ik ben het helemaal eens met het advies om naar de betere merken te kijken, daar ga je veel plezier aan hebben. Maar de meningen over Weber zijn wisselend. Ze zijn in ieder geval al een stuk beter dan de supermarktbriketten.FreshMaker schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:06:
Hout toevoegen, en NOOIT maar dan ook NOOIT naar de Weber briketten omkijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Binnenkort een uitgebreide review?Hari-Bo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:18:
Vandaag kip aan het spit en even gespeeld met de Caliber. Qua temperatuur is deze rete stabiel, mede door het aangepaste deksel krijg je niet zomaar flinke temperatuur pieken die ik wel met een Broil King Keg heb als ik niet oplet.
[afbeelding]
Prachtige bbq, maar die prijs

Ik heb er op zich geen slechte ervaringen mee, hoewel ik nu wel ben overgestapt naar Echt Briketten (?) van de formido. Net wat goedkoper.Gonadan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:26:
[...]
Nou dat vind ik wel wat sterk aangezet. Ik ben het helemaal eens met het advies om naar de betere merken te kijken, daar ga je veel plezier aan hebben. Maar de meningen over Weber zijn wisselend. Ze zijn in ieder geval al een stuk beter dan de supermarktbriketten.
En voor het gewone bbq werk (2-3 uurtjes) is het goed genoeg
Ziet er clean uit zoHari-Bo schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:18:
[afbeelding]
Zelf heb ik ze maar kort gebruikt. Deden het prima en sowieso minder gruis en troep dan bij goedkope zakken.tha_crazy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:28:
Ik heb er op zich geen slechte ervaringen mee, hoewel ik nu wel ben overgestapt naar Echt Briketten (?) van de formido. Net wat goedkoper.
En voor het gewone bbq werk (2-3 uurtjes) is het goed genoeg
Gebruik nu zelf ecobrasa maar zit te denken om eens naar houtskool te stappen voor de simpele grill sessies van één à twee uurtjes.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Enige grote probleem is dat ik hem nergens in NL kan vinden, dus als iemand een alternatief weet.
In een ketel ben je die zo kwijt. Ik zou daar gewoon meer briketten in mikken om meer warmte te hebben.Gonadan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:12:
Gebruik nu zelf ecobrasa maar zit te denken om eens naar houtskool te stappen voor de simpele grill sessies van één à twee uurtjes.
In een kamado is dat een ander verhaal. Daar is het grootste probleem het as verwijderen ipv het bijvullen

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Nee het spit, extra verdieping en kolenmandje moet je los aanschaffen.Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:35:
[...]
Ziet er clean uit zoalle accessoires waren zeker niet inbegrepen in de prijs van de BBQ?
De vakantie set is ook helemaal klaar.

De hitte is niet zo het probleem, het is meer dat ze gewoon veel langer mee gaan dan nodig. Wat ik nu vaak doe is als ik klaar ben alles dicht zetten en de boel laten doven. De volgende keer gaat er dan een kwart starter nieuwe briketten op waardoor de oude weer mee gaan branden.Chevy454 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:07:
In een ketel ben je die zo kwijt. Ik zou daar gewoon meer briketten in mikken om meer warmte te hebben.
In een kamado is dat een ander verhaal. Daar is het grootste probleem het as verwijderen ipv het bijvullen
Ik grill nu al half direct half indirect bij simpele spiezen en dergelijke. Als het nog veel heter wordt dan moet ik ze helemaal aan de andere kant gaan leggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB
houtskool heeft minder zuurstof nodig toch? Met een pizaasteen op je grill is de circulatie volgens mij niet optimaal en zouden briketten helemaal niet zo goed gaan denk ik.BoschR schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:44:
Gisteren een eerste poging gewaagd om pizza op de BBQ te maken. Ik las al dat dit lang niet altijd goed gaat al lijkt het soms zo simpel.
Ziet er goed uit, waarmee heb je ze ingesmeerd?
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB
Nee volgens uptimerobot.com is de site niet down geweest.
Apart, kwam er niet op, denk een seconde of 10-15 laten draaien. Andere sites werkten wel op hetzelfde moment. Hij doet het nu in ieder geval.Hari-Bo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:49:
[...]
Nee volgens uptimerobot.com is de site niet down geweest.
Heb jij toevallig nog tips voor flat top grills zoals de blackstone griddle?
Die scharnieren/plankhouders waar heb je die vandaan, want deze kun je "omslaan/naar beneden" laten gaan toch?Hari-Bo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:19:
[...]
Nee het spit, extra verdieping en kolenmandje moet je los aanschaffen.
De vakantie set is ook helemaal klaar.![]()
[afbeelding]
PSN - M4uSzi // -
Voor een eerste keer, niet verkeerd.
Had nu de bbq saus erop gelegd als ik ze op de bbq deed, volgende keer lijkt me insmeren een beter idee.
ook had ik er een paar in de kruiden gedaan die ik nog had liggen van de spareribs, maar daarmee kan ik beter het balletje insmeren voor ik ze inpak

Dat klopt, deze heb ik eronder gezet https://www.regalraum.com/de/multi-klappkonsolen.htmlM4uSzi schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:25:
[...]
Die scharnieren/plankhouders waar heb je die vandaan, want deze kun je "omslaan/naar beneden" laten gaan toch?
Wel zorgen dat je deze goed monteert, en bovenin heb ik wat hout weg moeten frezen voor ruimte van het scharnier.
En het 2e blad (rechts) is ook echt een 2e blad van een Bekvam? Of is dit de snijplank? Lijkt wel erg veel op een normaal blad namelijk.Hari-Bo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:16:
[...]
Dat klopt, deze heb ik eronder gezet https://www.regalraum.com/de/multi-klappkonsolen.html
Wel zorgen dat je deze goed monteert, en bovenin heb ik wat hout weg moeten frezen voor ruimte van het scharnier.
Die schanieren van regalraum zie je steeds weer terug, gebruiken veel mensen icm de Bekvam. Binnenkort ook maar is bestellen.
Dankje. Ga ik die ook bestellen. Alleen nog even goedkoop 2de hands tafeltje op de kop tikken. Maar dat moet wel lukken. Leuk project voor in mijn vakantie straks.Hari-Bo schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:16:
[...]
Dat klopt, deze heb ik eronder gezet https://www.regalraum.com/de/multi-klappkonsolen.html
PSN - M4uSzi // -
@BoschR Dat is inderdaad een bekvam tafelblad, een opknapper van marktplaats gehaald opnieuw geschuurd en in de owatrol olie gezet en je bent klaar.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Dat klopt maar die van de gamma is prul vergeleken met deze oplossing.NeutraleTeun schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 22:18:
Ik ga er vanuit dat als je op dat plankje 200kg zet, het karretje ook wel omkiepelt?
Stuk ca 1,4kg a 13,77/kg
geldig t/m 17 juli 2018
[ Voor 4% gewijzigd door nokiaan958GB op 03-07-2018 23:00 ]
Toevallig onlangs hier besteld: https://www.woodchipsforsmoking.comfeen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:46:
Ik ben op zoek naar rookhout (chunks). Ik had altijd die van weber, die zakken van 1.5kg maar die zie ik bijna nergens meer. Iemand nog tips voor een betaalbare prijs?
Verzending was niet heel snel, maar dat geeft op zich niet. Prijs is heel netjes volgens mij.
Laatst nog 8kg. via deze verkoper binnengekregen. Via WhatsApp aangeven wat je wilt hebben, je krijgt een betaalverzoek via WhatsApp en binnen 3 dagen had ik het ontvangen.feen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:46:
Ik ben op zoek naar rookhout (chunks). Ik had altijd die van weber, die zakken van 1.5kg maar die zie ik bijna nergens meer. Iemand nog tips voor een betaalbare prijs?
https://www.marktplaats.nl/verkopers/12120855.html
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=18995.15feen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:46:
21 inch patton
https://www.wehkamp.nl/tu...I=1&PrI=1&Nrpp=96&ms=true
[ Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 04-07-2018 10:20 ]
Heeft ook een website waar je kunt bestellen: https://www.living2go.nl/over-onsJL-IP(!) schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:50:
[...]
Laatst nog 8kg. via deze verkoper binnengekregen. Via WhatsApp aangeven wat je wilt hebben, je krijgt een betaalverzoek via WhatsApp en binnen 3 dagen had ik het ontvangen.
https://www.marktplaats.nl/verkopers/12120855.html
Onlangs ook gedaan.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Hebben jullie suggesties, zijn de rubs die ze daar hebben goed?
Om zelf wat rubs te maken, leek mij dit wel een handig lijstje:
- Zeezout fijn & grof
- Paprika poeder
- Peper
- Knoflookpoeder
- Uipoeder
- Cayennepeper
- Mosterdpoeder
- Komijn
- Chilipoeder
- Rietsuiker
- Bastardsuiker
- Korianderpoeder
- Koriander gedroogd
- Oregano
Voor bacon en hammen zou je nog colorozo zout kunnen bestellen (geen idee of ze dat verkopen)
[ Voor 26% gewijzigd door CodeIT op 04-07-2018 12:39 ]
Indien in de buut, Zeeland / Vlissingenfeen schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 08:46:
https://www.living2go.nl
edit : zie nu dat @JL-IP(!) dezelfde aanhaalt
Deze man heeft regelmatig voorraden van kwekers in de buurt.
Kun je zelf ( globaal ) de maat kiezen
2 dingenLuuk84 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:34:
Binnenkort ook maar eens een bestelling maken bij van http://vanbeekumspecerijen.nl.
Ten eerste de kortingscode van deze maand
En kijk eens naar de Lemonpepper, en de knoflookpepper ( mix-kruiden )
* FreshMaker klinkt als een herhalende langspeelplaat, maar dit zijn echt mijn favorieten bij ze
[ Voor 39% gewijzigd door FreshMaker op 04-07-2018 13:25 ]
Dit soort sites moeten in de TS, anders vind je ze nooit meer terug als we 20 pagina's verder zijn of in een nieuw deeltje...FreshMaker schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:51:
[...]
Indien in de buut, Zeeland / Vlissingen
https://www.living2go.nl
Deze man heeft regelmatig voorraden van kwekers in de buurt.
Kun je zelf ( globaal ) de maat kiezen
[...]
2 dingen
Ten eerste de kortingscode van deze maand
***members only***
En kijk eens naar de Lemonpepper, en de knoflookpepper ( mix-kruiden )
* FreshMaker klinkt als een herhalende langspeelplaat, maar dit zijn echt mijn favorieten bij ze
koffie en cacaoLuuk84 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:34:
Binnenkort ook maar eens een bestelling maken bij van http://vanbeekumspecerijen.nl.
Om zelf wat rubs te maken, leek mij dit wel een handig lijstje:Iemand die hier wat op aan te merken heeft?
- Zeezout fijn & grof
- Paprika poeder
- Peper
- Knoflookpoeder
- Uipoeder
- Cayennepeper
- Mosterdpoeder
- Komijn
- Chilipoeder
- Rietsuiker
- Bastardsuiker
- Korianderpoeder
- Koriander gedroogd
- Oregano
Eens!Martinusz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:24:
[...]
Dit soort sites moeten in de TS, anders vind je ze nooit meer terug als we 20 pagina's verder zijn of in een nieuw deeltje...
Die Kamado Joe jr heb ik toevallig afgelopen week ook besteld.Jozzle schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 15:31:
Ik meld me ook maar even. Deze week even tijd gemaakt voor wat plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Ons bruidskadoo; een Kamado Joe Jr
Nu wachten tot hij binnenkomt
"Don't let your dreams be memes"
Zelf ben ik sinds ong 2,5 jaar redelijk fanatiek met barbecueën, en hij staat sindsdien dan ook minimaal 1x per week aan, ook in de winter
Waar ik 2,5 jaar geleden begon op een Weber Compact 57, is de collectie inmiddels "een beetje" uitgebreid.
- 2X Weber mastertouch
- WSM 47 uit 1981
- Patton Tablechef kamado
- Weber Smokey Joe
- Weber Go Anywhere
Ik heb het geluk dat ik op het kantoor van oa een grote barbecuezaak werk, en dat ik regelmatig als testpersoon mag fungeren, dus ik kan m'n pret vaak niet op
Ook houd ik een instagramblogje bij waar ik m'n creaties op deel: BarbecueCulture
Ik zal met veel plezier meelezen, en regelmatig wat posten
Die had ik ook gezien. Natures reserve van Makro komt uit Namibië. Desalniettemin ga ik hem dit weekend maar eens op de Q gooien en kijken of het wat isnokiaan958GB schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 23:00:
Had al iemand gemeld dat "Natures Reserve runderpicanha" deze week bij de Makro in de folder staat?
Stuk ca 1,4kg a 13,77/kg
geldig t/m 17 juli 2018
ahh, eindelijk weer iemand met gewone foto's ipv altijd maar die bewerkte plaatjes met compleet opgemaakte schalen met liflafjes naast het kippenvleugeltje.Loenerd schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 16:25:
Ook houd ik een instagramblogje bij waar ik m'n creaties op deel: BarbecueCulture
Dit topic is gesloten.