Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 115 116 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:40
@Avalaxy De zwarte bestel ik mee met m'n spek uit Italie (carpaccio op olie).
Wit gaat via een bevriende groentehandelaar. Daar scoor ik ook o.a. saffraan en vanillebonen. :)

- knip -

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-10 22:04

Tomatoman

Fulltime prutser

Vanavond eet ik kwartelfilet. Zojuist heb ik alvast de voorbereiding gedaan: schijven pompoen marineren en gevulde uien maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gklx79NHH81-Tp4VTt3z8yRkzVE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AD31HoSLu15Z9ewoKETnuaph.jpg?f=user_large

Voor wie zelf uien wil vullen: pel een grote ui en snijd hem doormidden. Als je de ui rechtop zet, snijd je hem horizontaal door. Verwijder de binnenste lagen en houd nog een stuk of twee lagen aan de buitenkant over waar je straks de vulling in doet. De onderkant van iedere helft dicht je af met een stukje ui die je net uit de binnenkant hebt gehaald.

Kook of stoom de beide uienhelften een minuut of vijf, zodat ze niet meer rauw zijn.

Versnipper de binnenkant van de ui en fruit deze in een pan met spekjes. Doe er vervolgens slagroom, rozemarijn, geraspte Parmesan en gemalen peper bij. Geen zout, want dat zit al in de spekjes. Laat dit kort inkoken en schep daarna de vulling in de beide uienhelften.

Tot slot gaat de gevulde ui in de oven op een graad of 180. Als de bovenkant mooi begint te kleuren is hij klaar. Dat zal denk ik 20-30 minuten duren.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Naar recept van Lenna, het heeft erg goed gesmaakt. :9
Dit x ga ik jullie niet vervelen met wat er allemaal van onze boerderij komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hHPeoqgyZI8XIqj9puhdRoRJNQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNf36XrQVjXEuQL7jfxoRn7K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95zApUARA89nEgBvRsJ0LeOxFy8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lX5CV2ppxLjpsOZOEXQHZhB2.jpg?f=fotoalbum_tile
https://www.lennaomrani.c...e-pompoen-en-champignons/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:24

fub

Nu het weer iets kouder wordt, ook in huis, merk ik dat mijn brooddeeg minder goed rijst. Als experiment had ik mijn deeg in het blik op de vloer in de gang te rijzen gezet, waar de buizen van de vloerverwarming de leefruimte in komen -- daar is het dus best warm. En dat werkte eigenlijk best goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:50

aerofreak

Steve Jobs

Ik gebruik de oven vaak als rijskast.
2 methodes die ik gebruik
Voorverwarmen op 30-35 graden, dan oven uit en deeg er in.
Kopje kokend water in de oven, samen met deeg.

Voor brood hebben we trouwens een apart topic. Het Grote Broodbaktopic - Deel 2

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Hier is een warmhoudlade perfect voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:50
Tomatoman schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:22:
Hier is een warmhoudlade perfect voor.
Want die hebben we allemaal in onze keuken. ;)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

1nsane schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:17:
[...]

Want die hebben we allemaal in onze keuken. ;)
Mijn tip was bedoeld voor wie wél een warmhoudlade heeft of overweegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De meesten hier hebben vast wel een hele berg kruiden en specerijen op voorraad, maar hoe doen jullie het eigenlijk met mixen? Koop je die soms wel kant en klaar? Of maak je dat altijd ter plekke? Of heb je een voorraadje van iets wat je vaker gebruikt?

Voor een ras el hanout is het wellicht om alles op voorraad te hebben, dus die koop je wellicht gewoon. Maar dingen als kerrie's, vijfkruiden, za'atar of een bekendere italiaanse, mexicaanse of griekse mix kan je vaak al uit je eigen voorraad maken als je dat wilt. En vaak moeten er in gerechten toch nog wel meer dingen bij dan die mix dus kan je het recept net zo goed uit losse componenten doen soms.

Zelf heb ik veel losse potjes staan en maak veel ter plekke, maar ik heb ook dingen die ik gewoon op voorraad mix of als kant en klare mix bij de tropische supermarkt haal. Mexicaanse kruiden heb ik bijvoorbeeld regelmatig nodig dus daar heb ik gewoon een pot van voorgemixt (zonder zout) en die kan ik pakken wanneer ik wil, dat verschil met een kant en klaar supermarktzakje vind ik groot. Kerrie's koop ik gewoon, dat vind ik minder de moeite waard om zelf te doen ten opzichte van als ik gewoon een fijne bij de toko haal.
Ik heb dus eigenlijk een combinatie, hoe doen jullie dit? Ben wel benieuwd. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik maak meestal mixen v.d. mixen die ik al heb. ;)

En of het een specifieke mix met een [naampje] is, boeit me echt niet.
Het gaat me meer om de smaakrichting. En als je wat meer ervaring hebt met koken e.d. dan weet je vaak al welk kruid of specerij je kunt toevoegen om het specifieker te maken.

Voor de rest koop ik soms wat bij een toko/turkse slager(achtige) winkel of ik bestel bij https://nl.pit-pit.com/collections/keukenkruiden

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Het gros staat hier ongemixt. Vers in de groentelade, ingevroren of gedroogd.

Mja ik ben ook niet vies van een huismix suri-toko garam masala mixen met de ras el hanout van de slager en een schep TRS tandoori en een scheut Worcestershire saus als ik een paprika met gehakt moet vullen. :p

De regel die ik mijzelf opleg is dat als ik het zelf heb geleerd te maken/mixen ik de cheatcode heb vrijgespeeld om kant-en-klaar te gebruiken als het moet.

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond P op 13-10-2025 09:44 ]

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
1.5 jaar geleden kwam ik eindelijk Fiori di Finocchio (venkel bloemen) tegen op een kleine farmers markt in Firenze, was ik al een tijdje op zoek naar.

Van het weekend waren we in de buurt en ik had het laatste zakje. Score!

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54851441051_44202e85e6_z.jpg

Binnenkort weer lekker Porchetta maken op de kamado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jaspervl schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:05:
1.5 jaar geleden kwam ik eindelijk Fiori di Finocchio (venkel bloemen) t
Ehhh... die groeien bij ons gewoon in de tuin, de stelen/bloemen boven de venkelknollen... ;)

Heb ze jaren geleden wel eens online gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HY9PxYAITh7hUC9F0FwkNtQ433g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K6bmqrSoftQa9oTMakC049cG.jpg?f=fotoalbum_large

Maar die vond ik nogal prijzig (15€ voor een potje van 75 gram) Dan wacht ik wel op de bloemetjes in onze tuin.

[ Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 13-10-2025 11:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
ehtweak schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:09:
[...]

Ehhh... die groeien bij ons gewoon in de tuin, de stelen/bloemen boven de venkelknollen... ;)
Tja, bij mij niet...
Ik houd me aanbevolen ;)

Online vond ik het ook wat te gek worden

[ Voor 13% gewijzigd door Jaspervl op 13-10-2025 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Jaspervl Of je vraagt er eens naar bij lokale volkstuincomplex?
Bij ons hier in de buurt verkopen ze op een zaterdag ook hun overtollige producten. En zoiets specifieks als de bloemetjes van de venkel worden vaak weggegooid, omdat het om de knollen gaat.

Kun je niet gewoon venkelzaad gebruiken? Dat heeft ook die specifieke smaak.

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 13-10-2025 11:19 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspervl
ehtweak schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 11:19:
@Jaspervl Of je vraagt er eens naar bij lokale volkstuincomplex?
Bij ons hier in de buurt verkopen ze op een zaterdag ook hun overtollige producten. En zoiets specifieks als de bloemetjes van de venkel worden vaak weggegooid, omdat het om de knollen gaat.

Kun je niet gewoon venkelzaad gebruiken? Dat heeft ook die specifieke smaak.
Goed idee, dat doe ik eens.

Persoonlijk vind ik het een net wat andere smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Venkelzaad is minder sterk en minder zoet, maar combineert ook wel erg goed met varken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
Ik heb een nieuw speeltje :*) De bonenburgers die over waren van gisteren opgewarmd. Mogen we binnenkort niet meer zeggen hé bonenburger.
Het heeft goed gesmaakt. :9 Naar mijn weten is de eerste en enigste pfas vrije airfryer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YOtNzwyw82Q0-9Fy_m5418GH-xE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmjYC0NcB2kc1STs09nTD833.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9r6SAL1xriKDKwq6GRE_T4YLkA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNxJTI1TAeR68N1qarw7cnS1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cof2TvzKTYJI3B7Iw4yfv662quk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bkNvTNL71BUAyUUsZKYOiQz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eX1FZRzVJdBSi4lTkwEdvJtlIbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCtBLcTP3OK1KptcjTJNH0qs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5azckE6r6tC7EzRnOMtHI8IgeQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9TRFXcmBfkgGXUSiQTwqi8K.jpg?f=fotoalbum_tile
Op Reddit las ik dat je er een onderzetter bij dient te halen omdat de deksel erg warm is en brand plekken kan geven op het aanrecht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRnxqvym_gxmWooAdEslF1hUTFQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oPLrysJcOFKRkle8fFb4nyyf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq13SRhUUq60kNJTvTHaWndjb4w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SsrzMxGd5sarJtULidDRhnHP.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@walterworld Er zijn wel meer pfas vrije airfryers, al dan niet met keramische coatings. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Raymond P schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:33:
@walterworld Er zijn wel meer pfas vrije airfryers, al dan niet met keramische coatings. ;)
Nu je het zo zegt ja :)
Geen pfas, ik zie het j waar is de binnenlaag wel van gemaakt, bpa?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:00
walterworld schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:39:
Ik heb een nieuw speeltje :*) De bonenburgers die over waren van gisteren opgewarmd. Mogen we binnenkort niet meer zeggen hé bonenburger.
Het heeft goed gesmaakt. :9 Naar mijn weten is de eerste en enigste pfas vrije airfryer?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Op Reddit las ik dat je er een onderzetter bij dient te halen omdat de deksel erg warm is en brand plekken kan geven op het aanrecht.
[Afbeelding][Afbeelding]
Is het nou smaakvol wat jij eet? Ziet er vaak erg bleek en smaakloos uit. Heb het niet over vegetarisch wel of. Iet, maar alleen boontjes en aardappelen zonder enig kruid?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
KW25 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Is het nou smaakvol wat jij eet? Ziet er vaak erg bleek en smaakloos uit. Heb het niet over vegetarisch wel of. Iet, maar alleen boontjes en aardappelen zonder enig kruid?
Het is zeer smaakvol wat wij eten. :9 Heb je wel mijn vorige berichten gezien in dit topic?
Wij volgen een voornamelijk Whole Food Plant based eetpatroon, wat betekend lekker veel kruiden.

Boontjes vinden wij het lekkerst puur zonder kruiden uit de stoomoven.
De bonenburgers zijn wel goed gekruid, recept hiervoor komt uit een van de kookboeken van Lenna Omrani.
Voor bij de friet dit x mayo met een flinke dot kerrie.

[ Voor 4% gewijzigd door walterworld op 13-10-2025 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
walterworld schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

Nu je het zo zegt ja :)
Geen pfas, ik zie het j waar is de binnenlaag wel van gemaakt, bpa?
SiO2, solgel erop gebakken. Een keramisch laagje dus, net zoals de pannen.
Het is wel slijtagegevoelig.

- knip -

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:23
walterworld schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:39:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Bonen met het steeltje er nog aan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Avalaxy schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:36:
[...]

Bonen met het steeltje er nog aan? :X
Heerlijk :9

Maatgoed dit was de eerste x Crispi gebruik, Volgende keer ga ik denk ik mijn frieten eerst koken in water met rozemarijn, zoals de WK friet Bakker uit Utrecht. Nog genoeg uit te proberen met de Crispi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:46:
De meesten hier hebben vast wel een hele berg kruiden en specerijen op voorraad, maar hoe doen jullie het eigenlijk met mixen? Koop je die soms wel kant en klaar? Of maak je dat altijd ter plekke? Of heb je een voorraadje van iets wat je vaker gebruikt?

Voor een ras el hanout is het wellicht om alles op voorraad te hebben, dus die koop je wellicht gewoon. Maar dingen als kerrie's, vijfkruiden, za'atar of een bekendere italiaanse, mexicaanse of griekse mix kan je vaak al uit je eigen voorraad maken als je dat wilt. En vaak moeten er in gerechten toch nog wel meer dingen bij dan die mix dus kan je het recept net zo goed uit losse componenten doen soms.

Zelf heb ik veel losse potjes staan en maak veel ter plekke, maar ik heb ook dingen die ik gewoon op voorraad mix of als kant en klare mix bij de tropische supermarkt haal. Mexicaanse kruiden heb ik bijvoorbeeld regelmatig nodig dus daar heb ik gewoon een pot van voorgemixt (zonder zout) en die kan ik pakken wanneer ik wil, dat verschil met een kant en klaar supermarktzakje vind ik groot. Kerrie's koop ik gewoon, dat vind ik minder de moeite waard om zelf te doen ten opzichte van als ik gewoon een fijne bij de toko haal.
Situationeel.

Ik heb sommige zaken gewoon in huis pre-mixed zoals Garam Masala (ja oke dat is vooral kerriepoeder maar toch), soms kebabmix van de Turk, Ras el Hanout, dat soort dingen.

Ik heb ook nog wel e.e.a aan potjes van wijlen Jonnie Boer. Die zijn over het algemeen ook best prima en ja, ook een potje kipkruiden van de AH (veel minder zout dan Verstegen).

Ik maak echter wel tegenwoordig vooral veel zelf, ik heb 2 lades met basiskruiden/specerijen van verschillend pluimage.

Wat ik zelf bijvoorbeeld maak:

- Gyroskruiden (simpel receptje van internet wat goed bevalt)
- Mediterraanse kruidenmix (kruising Grieks/Italiaans, lekker voor kip met name voor beide keukens, ik stop er dan ook nog stiekem wat Sumak in)
- Van de week een traybake gemaakt omdat ik toevallig Catalaanse worstjes had liggen, had geen Al Andalus kruiden dus die zelf staan vijzelen, errug lekker!

Nu ik er zo over nadenk, ben ik eigenlijk wel afgestapt mostly van voorgemixte spullen, met name omdat ik dan weet wat erin zit en weinig zout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@1nsane ik doelde inderdaad puur op kruidenmixen die eigen naam hebben gekregen (kerrie masala, djawa, italliaanse kruiden, ras el hanout, etc.). Potjes mengels uit de supermarkt is weer een heel andere tak van sport, daar zit inderdaad zout en nog andere toevoegingen bij. Die gebruik ik sowieso praktisch nooit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
De traybake in kwestie voordat deze de oven in ging;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxbjn1m6J4AyfxrzEgRFLwv8qMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibMo0DgUqHMN2NSJzMsYJDYg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:08:
@1nsane ik doelde inderdaad puur op kruidenmixen die eigen naam hebben gekregen (kerrie masala, djawa, italliaanse kruiden, ras el hanout, etc.). Potjes mengels uit de supermarkt is weer een heel andere tak van sport, daar zit inderdaad zout en nog andere toevoegingen bij. Die gebruik ik sowieso praktisch nooit.
Nouja concreet dus, van wat je noemt, maak ik ongeveer de helft zelf.

Masala kruiden zit van de meeste toko's toch weinig onnodige zut in, Ras el Hanout van Euroma valt volgens mij ook wel mee. Italiaanse/Griekse/Mediterraanse kruiden maak ik zelf al moet ik zeggen, een maand of 9 geleden, hadden ze bij de Aldi glazen potjes met een kurk erin met dat soort mengsels en die waren o.b.v. de ingrediëntenlijst ook lang niet slecht!

Ik vind vooral dat als je bepaalde mengsels maakt niet van de voorgemalen variant maar vanaf zaadjes en dat vijzelt, je een veel rijkere smaak hebt. Dan wel weer oppassen met overdaad zoals met Venkelzaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een potje 'mix' uit de supermarkt is wat anders dan een mengsel in zo'n plastic bakje uit de toko, je begrijpt toch wat ik bedoel mag ik hopen? :?

En inderdaad, alles waar ik met een vijzel zelf poeder van kan maken heb ik niet als poedervariant in huis. Maar dat is inderdaad soms opletten qua verhoudingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:02

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Vooralsnog koop ik 't meeste kant en klaar, maar ik let altijd wel op mixes zonder zout. Ben wel fan van Jonnie Boer-potjes, die zijn behoorlijk van smaak en bevatten ook geen zout.

Op termijn, als er wat meer tijd en ruimte is (denk aan kleine kinderen) willen we een moes- en kruidentuin aanleggen en bijhouden. Dan gaat 't serieuzere werk beginnen, met ook telen van pepers etcetera. Maar nu het tussen 17:00 en 19:00 hier nog volstrekte chaos is ontdaan van alle charme en romantiek rondom het avondeten: KANT EN KLARE POTJES.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Komend weekend krijg ik eters en ik vind het wel leuk om dit keer eens een midden-oosters thema te hebben met verschillende hapjes op tafel.
Komende dagen maar even bepalen welke gerechten het worden en alvast spullen inslaan mocht ik het niet in huis hebben.
Ben voornemens om zo veel mogelijk zelf te maken dus hopelijk ook weer eens een interessante showpost van mijn kant, is al even terug. :+

(suggesties voor must haves altijd welkom)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Gonadan Hoe dan ook moet ik vooral denken aan heerlijk plat brood in vele varianten. Ben benieuwd wat je gaat bedenken en maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

franssie schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:33:
@Gonadan Hoe dan ook moet ik vooral denken aan heerlijk plat brood in vele varianten. Ben benieuwd wat je gaat bedenken en maken.
Absoluut. Brood en 'dips' sowieso. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld

Kruiden mixen die ik regelmatig gebruik heb ik wel kant en klaar en huis, bijvoorbeeld garam masala.

Kruiden mixen waar veel zout aan is toegevoegd of mixen die ik af en toe gebruik maak ik zelf, zoals shoarma of koek en speculaas kruiden daar maak ik dan een voorraadje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gonadan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:28:
Komend weekend krijg ik eters en ik vind het wel leuk om dit keer eens een midden-oosters thema te hebben met verschillende hapjes op tafel.
Komende dagen maar even bepalen welke gerechten het worden en alvast spullen inslaan mocht ik het niet in huis hebben.
Ben voornemens om zo veel mogelijk zelf te maken dus hopelijk ook weer eens een interessante showpost van mijn kant, is al even terug. :+

De Libanese keuken leent zich hier heel goed voor. Heb je de boeken van Ottolenghi niet staan? (ok ok, dat is een Israeliet, maar praktisch hetzelfde voer). Dingetjes als een Fattoush als salade, Kibbeh erbij, Kofta, zeflgemaakte hummus, zelfgemaakte baba ghanoush, zelfgemaakte muhammara, falafels, als dessert wat niet-zelfgemaakte baklava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25
Misschien leuk om hier de verschillende kruidenmixen recepten te delen? Dus welke "basis" kruiden in welke verhoudingen in een mix gedaan moeten worden. En dan misschien handig om de recepten zo op te stellen dat de uitkomst bijvoorbeeld altijd 100 gram aan eindmix oplevert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:10

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

duvekot schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:54:
Misschien leuk om hier de verschillende kruidenmixen recepten te delen? Dus welke "basis" kruiden in welke verhoudingen in een mix gedaan moeten worden. En dan misschien handig om de recepten zo op te stellen dat de uitkomst bijvoorbeeld altijd 100 gram aan eindmix oplevert?
Dat is best lastig denk ik. Neem bijvoorbeeld de al een paar keer genoemde Garam Masala. door sommigen "kerrie poeder" (wat is dat?) genoemd. Als ik dat zelf maak pak ik een recept uit bijvoorbeeld Benares of de Curry Guy die ik in boekvorm heb. En dat ga ik niet delen, want copy right en zo....

En dan nog, het recept uit Benares is voor 160 gram, het recept uit de Curry Guy maakt 170 gram. De ene heeft 10 ingrediënten, de andere 12, ga dat maar eens omrekenen naar 100 gram.

Zoek dus voor die ene melange/mix gewoon een online recept, koop een boek of experimenteer zelf. En dan heb je natuurlijk nog familie recepten die niet vaak gedeeld worden.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een vraag voor hen die regelmatig Dulce de Leche maken.
Ik merk dat als ik met mijn nagels/mesje de lijm van tevoren van het blik krab, er alsnog lijmresten in mijn pan belanden, en een soort lijmdamp-residu op de deksel.
Hoe voorkomen jullie lijmaanslag in je pan?

Is er een specifiek merk dat minder agressieve lijm gebruikt op de blikken gecondenseerde melk, of ga je van tevoren aan de slag met stickerremover of aceton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Stevie-P schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:34:
Ik heb een vraag voor hen die regelmatig Dulce de Leche maken.
Ik merk dat als ik met mijn nagels/mesje de lijm van tevoren van het blik krab, er alsnog lijmresten in mijn pan belanden, en een soort lijmdamp-residu op de deksel.
Hoe voorkomen jullie lijmaanslag in je pan?

Is er een specifiek merk dat minder agressieve lijm gebruikt op de blikken gecondenseerde melk, of ga je van tevoren aan de slag met stickerremover of aceton?
Ik gebruik altijd friese vlag en maak hem helemaal schoon onder de kraan. Nooi problemen met lijmaanslag.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Bokkie schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:49:
[...]

Ik gebruik altijd friese vlag en maak hem helemaal schoon onder de kraan. Nooi problemen met lijmaanslag.
Laat dat nou net het merk zijn waar ik gisteren problemen mee had! Maar ik probeerde de lijm er droog af te halen, dat was dan mijn fout. Ik zal de volgende keer met water erbij proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:34
1nsane schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:18:
De traybake in kwestie voordat deze de oven in ging;

[Afbeelding]
Dit doe ik ook wel eens. Wordt alleen al snel een zompige bende... tips? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bvk schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:50:
Dat is best lastig denk ik. Neem bijvoorbeeld de al een paar keer genoemde Garam Masala. door sommigen "kerrie poeder" (wat is dat?) genoemd.
Kerrie is het Nederlandse woord voor een mengsel van specerijen waarvan de samenstelling nogal kan verschillen, het is een verzamelnaam. Per land, regio of familie heb je daar varianten op en leven er verschillende lokale namen voor die de gemiddelde hollander niet kent. (behalve wellicht de madras van Knorr)
Masala is in feite ook een mengsel van specerijen en heeft vaak een net wat andere basis dan de meeste kerrie's, maar sommige masala's zijn in feite gewoon een kerrie, of andersom, zeg het maar. :D
Die Garam masala die je noemt als kerrie gebruiken voor je 'kipkerrie-achtige' maaltijd kon wel eens tegen vallen, want omdat de specerijen daarvan geroosterd zijn is het wel een flink andere smaak.
bvk schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:50:
En dan nog, het recept uit Benares is voor 160 gram, het recept uit de Curry Guy maakt 170 gram. De ene heeft 10 ingrediënten, de andere 12, ga dat maar eens omrekenen naar 100 gram.

Zoek dus voor die ene melange/mix gewoon een online recept, koop een boek of experimenteer zelf. En dan heb je natuurlijk nog familie recepten die niet vaak gedeeld worden.
En dan heb je ook nog de kwaliteit van de ingrediënten, dat kan ook nog verschillen in het eindresultaat. Een recept is wat dat betreft een mooie leidraad, maar je eigen smaak zal moeten bijsturen.

[ Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 15-10-2025 10:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:25

Dennis1812

Amateur prutser

douwe.nl schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:58:
[...]

(Veel) Langer of heter bakken zodat het vocht verdampt.
Verder uitkijken met te natte groenten als tomaten. Dan krijg je snel soep.

Hier lukt het meestal wel.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Avalaxy schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:47:
De Libanese keuken leent zich hier heel goed voor. Heb je de boeken van Ottolenghi niet staan? (ok ok, dat is een Israeliet, maar praktisch hetzelfde voer). Dingetjes als een Fattoush als salade, Kibbeh erbij, Kofta, zeflgemaakte hummus, zelfgemaakte baba ghanoush, zelfgemaakte muhammara, falafels, als dessert wat niet-zelfgemaakte baklava.
Klopt, mijn focus ligt ook primair in die hoek. Boeken heb ik wel, maar ook weer niet zoveel. Ik vind boeken leuk als inspiratie, maar merk dat ik vrij vaak maar een zeer beperkt deel eruit gebruik en vaak is het na één keer gebruik ook door mijzelf aangepast naar een eigen variant.
In dat licht gebruik ik vaak verschillende recepten als inspiratie en maak daar mijn eigen variant van. En als dat goed bevalt gaat hij in mijn eigen boekje voor hergebruik. :P

Kefta staat op planning (Libanezen doen niet aan kofta of köfte. :+), net als falafeltjes. Verder wat platbrood maken met hummus, labneh en muhammara als dipjes en dan tabouleh als salade. Dit is een beetje de koers waar ik nu op vaar. Sommige dingen heb ik al vaker gemaakt of iets soortgelijks, andere zijn weer helemaal nieuw. Gaat wel weer serieus voorbereiding kosten maar dat is het vast waard.
Mijn vriendin zegt dan: "Je kunt toch ook gewoon sateetjes maken met friet? Dat is ook lekker en niet zoveel werk.". Ja klopt, maar daar haal ik toch echt minder voldoening uit. Gasten vragen ook wel eens waarom ik zoveel moeite doe om dingen op tafel te zetten en voelen zich soms zelfs bezwaard.
Tja, dat is de hobby. Ik doe het liever vol gas en goed dan dat ik het mij zelf er gemakkelijk vanaf maak, dat vind ik gewoon niet leuk. Als ik het mij gemakkelijk wil maken bestel ik wel gewoon een paar bakken bij de chinees om de hoek. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Stevie-P schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Laat dat nou net het merk zijn waar ik gisteren problemen mee had! Maar ik probeerde de lijm er droog af te halen, dat was dan mijn fout. Ik zal de volgende keer met water erbij proberen.
Meeste haal ik droog af met de hand en de achterkant van een herder aardappelschilmesje
en de rest met warm water en borstel/sponsje

Maar inderdaad soms is het wat meer werk dan anders. Water en borstel/achterkant mesje is over algemeen genoeg. eventueel als je alleen op de deksel de aanslag hebt, gewoon een stuk alu folie eroveren doen ipv de deksel misschien?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het is al een tijd geleden dat ik zo'n blikje heb zitten verwarmen, maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit meer gedaan had dan het papier eraf trekken en zelfs daar twijfel ik over. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
[...]

Mise en place, was en snijd de groenten (een avondje) voordat je het gaat gebruiken en bewaar het, indien mogelijk onafgedekt, in de koelkast.

Edit: houd er dan wel rekening mee dat de temperatuur omlaag kan naar pakweg 150-160c.

[ Voor 11% gewijzigd door Raymond P op 15-10-2025 10:53 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gonadan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:24:
[...]

Sommige dingen heb ik al vaker gemaakt of iets soortgelijks, andere zijn weer helemaal nieuw. Gaat wel weer serieus voorbereiding kosten maar dat is het vast waard.
Mijn vriendin zegt dan: "Je kunt toch ook gewoon sateetjes maken met friet? Dat is ook lekker en niet zoveel werk.". Ja klopt, maar daar haal ik toch echt minder voldoening uit. Gasten vragen ook wel eens waarom ik zoveel moeite doe om dingen op tafel te zetten en voelen zich soms zelfs bezwaard.
Héél herkenbaar :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• walterworld
2e x airfryer gebruikt, nu voor tofu. Lekker knapperig. Volgend recept gevolgd.
https://www.eetspiratie.nl/tofu-bakken-in-de-airfryer/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRgufTYVr4Wfcr94vtxdRWUnM_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xW5tW87QEbhAlye3Llk3XKUi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kqJZ8oIqg6faWp6SdKa6uxJ1qLk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2FHDvrjn1LztV7eyJwyarld1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJNiEHOPVxDlMQJ3JARZFQ-JmaQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E27KaD56WWTxsvdgxVQkA3rX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:28:

Ken je Middle Eats https://www.youtube.com/channel/UCWj_rUMGYCP0DjffybE2nbg?

Daar kan je een hoop inspiratie uithalen. Vergeet de foul ook zeker niet :9 Ik heb een min of meer Palestijns kerstdiner (prachtige tegenstelling natuurlijk al ;) ) gemaakt vorig jaar. Veel dipjes en brood, falafel, shoarma uiteraard. Kan allemaal in platbrood. Wat olijven, rijst in wijnbladeren, zuurgoed erbij, al dan niet kant en klaar. Maar toch ook wel één substantieel gerecht gekozen: Maqluba. Goed deels voor te bereiden en je hebt net voor het opdienen ook je handen er niet aan vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:47:
Het is al een tijd geleden dat ik zo'n blikje heb zitten verwarmen, maar ik kan mij niet herinneren dat ik ooit meer gedaan had dan het papier eraf trekken en zelfs daar twijfel ik over. :D
Mocht je nog weten welk merk je daarvoor gebruikte, dan ben ik wel benieuwd. Ik moet dusdanig poetsen op m'n rvs pan dat ik dit niet snel zal vergeten -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stevie-P schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:56:
Mocht je nog weten welk merk je daarvoor gebruikte, dan ben ik wel benieuwd. Ik moet dusdanig poetsen op m'n rvs pan dat ik dit niet snel zal vergeten -O-
Friesche Vlag. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aikon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 12:44:
Ken je Middle Eats https://www.youtube.com/channel/UCWj_rUMGYCP0DjffybE2nbg?

Daar kan je een hoop inspiratie uithalen. Vergeet de foul ook zeker niet :9 Ik heb een min of meer Palestijns kerstdiner (prachtige tegenstelling natuurlijk al ;) ) gemaakt vorig jaar. Veel dipjes en brood, falafel, shoarma uiteraard. Kan allemaal in platbrood. Wat olijven, rijst in wijnbladeren, zuurgoed erbij, al dan niet kant en klaar. Maar toch ook wel één substantieel gerecht gekozen: Maqluba. Goed deels voor te bereiden en je hebt net voor het opdienen ook je handen er niet aan vol.
Nee die ken ik niet, zal ik eens bekijken. Ik heb wel overwogen één hoofdgerecht te doen, bijvoorbeeld een stoof uit de tajine of zo. Aangezien het op een vrijdag is na werk moet ik het een beetje tactisch aanpakken en is puur mezze handiger en ook wel zo relaxed. Gewoon ontspannen aan een tafel ouwehoeren en wat hapjes pakken.

Overigens moet ik nog egen kijken of ik wel blij ben met de za'atar die ik nu van de lokale Turk mee kreeg. Ik was eigenlijk op zoek naar een Libanese variant maar heb het gevoel dat deze even te veel andere dingen bevat die ik er helemaal niet in wil (er zit sesam, tarwe, tijm, zonneblomeolie, sumac en zout in). Maar ja, straks eerst maar eens proeven.

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 15-10-2025 13:53 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Findail
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:47
Gonadan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:24:
[...]

Tja, dat is de hobby. Ik doe het liever vol gas en goed dan dat ik het mij zelf er gemakkelijk vanaf maak, dat vind ik gewoon niet leuk. Als ik het mij gemakkelijk wil maken bestel ik wel gewoon een paar bakken bij de chinees om de hoek. :P
Zo herkenbaar, ik hou ook om veel zelf gemaakte hapjes te maken als er gasten komen. Soms merken we dan dat ze moeite hebben om ons uit te nodigen daarna, of zichzelf verontschuldigen dat het minder lekker/ uitgebreid is... ik denk/ zeg dan altijd maar dat ik blij ben met alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:46:
[...]

Nee die ken ik niet, zal ik eens bekijken. Ik heb wel overwogen één hoofdgerecht te doen, bijvoorbeeld een stoof uit de tajine of zo. Aangezien het op een vrijdag is na werk moet ik het een beetje tactisch aanpakken en is puur mezze handiger en ook wel zo relaxed. Gewoon ontspannen aan een tafel ouwehoeren en wat hapjes pakken.
Ja precies. Dat was ook mijn idee. Die Hummus/falafel (gewoon invriezen, frituurt veel makkelijker)/baba ganoush/dipjes kan je alltijd 1-2-3 dagen vantevoren doen. Ondanks dat ik heel erg vh brood bakken ben heb ik gewoon brood gekocht bij de Syriër, vers, en bijna net zo lekker als ik het zelf bak. Maar het is echt wel gedoe, zeker voor veel mensen.

En mijn favoriet trouwens, Koshari: YouTube: The BEST Koshari in the world - Egyptian Vegan Street Food
Maar is niet echt een gerecht om voor vrienden te serveren, tis meer een berg heerlijke teringzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Aikon het mengsel voor falafel, kefta en de muhammara maak ik inderdaad morgen al. Yoghurt vast in de koelkast in de doek. En dan vrijdag de rest ter plekke. Niet alles wil ik al een dag vooraf in de koelkast hebben staan. (omwille van ruimte maar ook smaak)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:46:
[...]
maar heb het gevoel dat deze even te veel andere dingen bevat die ik er helemaal niet in wil (er zit sesam, tarwe, tijm, zonneblomeolie, sumac en zout in). Maar ja, straks eerst maar eens proeven.
Tja, elk land/regio doet er in wat 'ie wil. Libanezen doen er veel sumac in, terwijl ik dat wat dieper in het Midden Oosten niet ben tegengekomen. Sesam hoort er volgens mij altijd wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aikon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 13:57:
[...]

Tja, elk land/regio doet er in wat 'ie wil. Libanezen doen er veel sumac in, terwijl ik dat wat dieper in het Midden Oosten niet ben tegengekomen. Sesam hoort er volgens mij altijd wel in.
Met name tarwe, zonnebloemolie en zout strijkt me tegen de haren in. Dat is geen kruidenmengsel, dat is vulling. En ik zou naast de sesam en sumak op zijn minst iets van oregano of marjolein verwachten, waar de naam za'atar vandaan komt zullen we maar zeggen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ja snap ik. Nah ja, die tarwe, olie en zout is wel ok, als het een klein beetje is. Ik nam aan dat je oregano had weggelaten want dát is de za'atar, althans een lokale variant van oregano. Niet de normale.

[ Voor 20% gewijzigd door Aikon op 15-10-2025 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aikon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 15:53:
Ja snap ik. Nah ja, die tarwe, olie en zout is wel ok, als het een klein beetje is. Ik nam aan dat je oregano had weggelaten want dát is de za'atar, althans een lokale variant van oregano. Niet de normale.
Precies, maar dit was dus de complete ingrediëntenlijst. Op volgorde van hoeveelheid dus een groot deel is tarwe. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Ik ging er vanuit dat jij de pakjes wel bestudeerde in de winkel :P Maar de turk eet niet zoveel za'atar toch? Al kreeg ik van de Syriër wel goede mee, was die wel over datum. Altijd opletten in de toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij de AH's waar ik regelmatig kom heb ik overigens ook geleerd om altijd de houdbaarheidsdatum te controleren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aikon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:05:
Ik ging er vanuit dat jij de pakjes wel bestudeerde in de winkel :P Maar de turk eet niet zoveel za'atar toch? Al kreeg ik van de Syriër wel goede mee, was die wel over datum. Altijd opletten in de toko.
Terecht hoor, dat doe ik normaal ook zeker. Ik was nu alleen van werk op weg naar huis om mijn dochter naar school te halen en bij mijn favoriete tropische supermarkt kon ik het niet vinden. Heb dus maar gauw wat meegenomen met het idee dat als het niet goed was ik nog wel wat anders zou halen, het knaagde namelijk ter plekke al. :P

De classificatie Turk was meer op basis van zijn voorkomen en het aanbod aan maaltijden, niet per se etnisch correct. De zaak presenteert zich als Perzische markt maar ze hebben best een redelijk breed aanbod.

@franssie kruiden over datum? Het betekent dat niet wellicht niet al te vers is, maar bederven zie ik niet snel gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 15-10-2025 16:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Ahja, ik heb ook nog wel een foto van een royaal groen 'gekruide' afbak focaccia. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
[...]

Opletten wat je erop gooit. Aubergine, Courgette, paprika, dat is allemaal prima. Wel belangrijk om het niet te dik op te leggen. Met name dat laatste, is een recept voor nattigheid. Ik doe altijd 200c voor een minuut of 40 a 45, dan is het niet droog, niet nat. Dan kan je het zelfs in een bakje steken en een dag later opwarmen en eten.

Ik heb het idee dat dit soort recepten vaak een te korte oventijd aanraden, ja, dan krijg je een natte zut.

Ohja, kip van de supermarkt, laat ook veel vocht los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
franssie schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:07:
[...]

Bij de AH's waar ik regelmatig kom heb ik overigens ook geleerd om altijd de houdbaarheidsdatum te controleren.
Inderdaad, moet je daar zelf doen, de gemiddelde AH medewerker tegenwoordig, heeft net een hartslag en een telefoon voor TIKTOK.

Ik heb vanaf m'n 15e tot afstuderen van het HBO, 10 jaar in dezelfde supermarkt gewerkt. Ik kan me oprecht opwinden over het niveau van brainwaves van wat er nu in een supermarkt rondloopt, ze halen nog net adem.

Ik kende de winkel van voor tot achter, had klantenservice hoog in het vaandel, ik kon ook nog volzinnen uitspreken.

De jeugd die tegenwoordig in een supermarkt werkt, heeft gewoon geen enkel idee anders dan: Ik doe wat werk, ik krijg geld, maarja, mijn ouders vinden dat ik moet werken, verder interesseert het me niks..

En ja die waren er toen ook maar wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Gonadan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 14:25:
[...]

Met name tarwe, zonnebloemolie en zout strijkt me tegen de haren in. Dat is geen kruidenmengsel, dat is vulling. En ik zou naast de sesam en sumak op zijn minst iets van oregano of marjolein verwachten, waar de naam za'atar vandaan komt zullen we maar zeggen. :P
Za'atar is op basis van Tijm, maar het is een andere wilde Tijm, die lokaal groeit. Dus traditioneel zit er geen oregano of marjolein in. Ik heb een Libanese ex en die liep altijd af te geven op de za'atar die je hier bij de Turk kan kopen en haar familie nam als er iemand ging dan een enorme zak mee vanuit het thuisland.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MrAngry schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 16:43:
[...]

Za'atar is op basis van Tijm, maar het is een andere wilde Tijm, die lokaal groeit. Dus traditioneel zit er geen oregano of marjolein in. Ik heb een Libanese ex en die liep altijd af te geven op de za'atar die je hier bij de Turk kan kopen en haar familie nam als er iemand ging dan een enorme zak mee vanuit het thuisland.
Nee. De term wordt wel gebruikt voor bepaalde planten uit de familie van tijm, maar het kruidenmengsel is op basis van (wilde) oreganovarianten. Tijm zit er nog wel eens in maar zou niet de basis moeten zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:46
Tja, ik heb het spul uit de levant zelf veel in mijn handen gehad en daar staat gewoon tijm op. Dus misschien noemen ze het daar tijm en hier anders. Zoals ik al zei, het is geen tijm zoals we die hier kennen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo te zien heb ik mij ingelezen en doe jij het op basis van anekdotisch bewijs. ;)

Ik geloof best dat jij dat op zakken hebt zien staan, maar voor mijn oordeel baseer ik mij liever op de vele informatie die hierover online te vinden is. :)

@franssie begin maar met wikipedia. Daar zie je het verhaal over beide families planten. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 15-10-2025 17:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@MrAngry @Gonadan dus kom maar op met jullie bronnen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Afaik is dat toch gewoon een plantje dat verwant is aan oregano?
Maar te benaderen is met een mengsel van oregano, marjolein en tijm?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Geweldig, ik twijfelde ook. Over de lokale variant zijn wel het iig eens. Ik dacht eigenlijk dat het een lokale tijm was en checkte wiki: Wikipedia: Za'atar die zegt oregano. Dus dat maar aangehouden, maar op mijn zak za'atar staat ook thyme.

Als ik verder klik is oregano overigens hetzelfde als marjolein.

Maar de Engelse wiki (Wikipedia: Origanum syriacum) zegt dan weer: The Arabic word zaʿatar (Arabic: زَعْتَر), may refer to one of several plants, as well as the spice mixture of the same name which the plants are associated with.

Dus toch oregano? Ik zie wel dat beide tot dezelfde familie Lamiaceae behoren.

Waarschijnlijk dus een gevalletje we bedoelen hetzelfde maar het heet anders afhankelijk waar je bent in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Za'atar wordt ook gebruikt als aanduiding voor verschillende planten van de Thymus of Thymbra familie, dus heel gek is die link niet hoor. Zie Engelse wiki voor Za'atar.
Het is ook allemaal niet zo zwart/wit in receptenland, maar als één scenario nogal stellig gebracht wordt ga ik de discussie wel aan (ja is een afwijking van mij :+ ).

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 15-10-2025 19:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:59:
Za'atar wordt ook gebruikt als aanduiding voor verschillende planten van de Thymus of Thymbra familie, dus heel gek is die link niet hoor. Zie Engelse wiki voor Za'atar.
Dat is exact wat ik quote... dus iedereen heeft gewoon gelijk... Niemand zegt dat 'die link' gek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Aikon schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:17:
Dat is exact wat ik quote... dus iedereen heeft gewoon gelijk... Niemand zegt dat 'die link' gek is?
Jij had het over een andere pagina, ik doelde op deze: Wikipedia: Za'atar

En ik zeg ook niet dat iemand het gek noemt of gek is, ik benadruk gewoon even dat er voor die link ook best wat te zeggen is. Noem het maar een poging tot vriendelijkheid. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• walterworld
Over kruiden mixen gesproken, dit is wat het VC vandaag op sociaal media deelt.
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/560828397_1324770603023077_4875739083921486562_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=OTqJezPeOWMQ7kNvwGzacKJ&_nc_oc=Adk77BiaUKEj1EngX-oYgN_J_Qvz1MkO99fmVWtPZyFwvpUcDUk-57YHsfuPcYvAoHM&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&_nc_gid=jyAAePzf0zU9UVc_6wsNKw&oh=00_AfecJ9wHBYYGBRTp64fMnUHgL4DZ9DSKtLcFidDM-8L_LA&oe=68F6B281
https://www.facebook.com/...qkrYGk75e7VLHpYMBdJrr8HDl

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou het was lekker, en bijna alles was op.

Muhammara, labneh, hummus, tabouleh, brood met peterselie en oregano, kefta en falafel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMx9ZtGFewvSCwixb9gawLOQ_Vc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x1bTxjbDGI6InceVz69msdKF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a0zqVw4JEI0Q8UovnXEyF_GjM2A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLpxBh8GGKcS3xoVIqerJzXK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrG-ZC3-k_ClZX0kwOwzaLKRjKQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WhyhqJAwOXBBBP8Sfu5rkF79.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_FTEWskKWXNGBW1A6Zle_Xbouo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFVyppNsl92rocSgdkqrxX34.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rRvd_99MSVP_MkZP2nQDggsU3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57DhoASU9b87AYYsEXjWnTsF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_69DGaf0sQjxVVN2HW3sZJNyT8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jbS4H52tffDfcFabOGplzEtI.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGUzcM_DV1biTREh1MZDffoONWk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PR1ZYU9MT32Td9DxI1StLPpj.jpg?f=fotoalbum_tile
Alleen dat platbrood is nog even oefenen, deze zien er niet uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Gonadan plat brood is lastig, maar zelf een rotiplaat maken is dat ook.
Ik vindt het er nog wel ok-ig uitzien overigens voor een eerste keer dus hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online
Ziet er keurig uit allemaal @Gonadan . Is die falafel gefrituurd?

Pro-tip: ik zet een lepel op het oppervlak van mijn choemoes, en draai daarna het bakje rond om hem strak te krijgen.
Daarna maak ik een kuil in het midden, daar gaat goede olijfolie in, en een handje hele gegaarde kikkererwten dat ik overhoud van de bereiding.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Boudewijn schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:34:
Ziet er keurig uit allemaal @Gonadan . Is die falafel gefrituurd?
Niet echt, beetje misschien. Gebakken in een koekenpan met een flinke laag olie.
Pro-tip: ik zet een lepel op het oppervlak van mijn choemoes, en draai daarna het bakje rond om hem strak te krijgen.
Daarna maak ik een kuil in het midden, daar gaat goede olijfolie in, en een handje hele gegaarde kikkererwten dat ik overhoud van de bereiding.
Haha opmaken heeft meestal niet mijn aandacht, als het maar smaakt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
Gisteren Vlaamse stoof gemaakt, ben dan toch wel blij met mn slowcooker ook al komt hij hooguit 3x per jaar uit de kast.

Vergeten foto’s van het eindresultaat te maken maar nog 2 zakken over in de koelkast :)

Ik gebruik tegenwoordig zakken eigen merk Sligro want die verkopen geen Solis zakken meer en eerlijk gezegd vind ik ze, met name met natte spullen, beter sealen dan Solis zakken.

Tomaat is een tip van grootmoeder die ik altijd toepas. Theezakje is zodat ik niet naar kruidnagels hoef te vissen. Tijm uit eigen tuin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTKAnSiN_FiIz6diwI13Qod0t6s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUlfABnl1Is49RGTUkN5j9tv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-bjj8SBe2dj3KgesYASW_PP3-tU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CE9GOy69uMLUmpY0dmEAbM9T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3xLpjC6GBKqgHFDaqval_1Q-Vg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMCCmCnHsakDwiHAUj9pYvGF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NrPPBMiBfAUWAeZLe750523X_fc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67gnuAPArHcFuRECRA3ajVNm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aNeEwscT3Z7lP1oYtU9Q3f64ic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1giCsFiFYa0q5kLZ5tnnPODr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
1nsane schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:02:
Gisteren Vlaamse stoof gemaakt, ben dan toch wel blij met mn slowcooker ook al komt hij hooguit 3x per jaar uit de kast.

Vergeten foto’s van het eindresultaat te maken maar nog 2 zakken over in de koelkast :)

Ik gebruik tegenwoordig zakken eigen merk Sligro want die verkopen geen Solis zakken meer en eerlijk gezegd vind ik ze, met name met natte spullen, beter sealen dan Solis zakken.

Tomaat is een tip van grootmoeder die ik altijd toepas. Theezakje is zodat ik niet naar kruidnagels hoef te vissen. Tijm uit eigen tuin.
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik gebruik een soort groot metalen thee-ei om kruiden in stoverij, soepen, ... te hangen. Ik heb schrik dat een theezakje toch eens open scheurt.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Arator schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 11:11:
[...]

Ik gebruik een soort groot metalen thee-ei om kruiden in stoverij, soepen, ... te hangen. Ik heb schrik dat een theezakje toch eens open scheurt.
Dat is idd ook een oplossing, heb ik ook wel eens gedaan maar wel meegemaakt dat het eitje dan open ging 8)7 maargoed hangt ook van de kwaliteit van het eitje af natuurlijk.

Die zakjes scheuren echt niet hoor, ik heb met dat slagerstouw aan de ene kant de tijm opgebonden en de andere kant het zakje mee dichtgeknoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kruidnagels steek je in het laurierblad, dan vind je ze zo terug. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Wat is dit lekker zeg! :9 Volgens mij mijn eerste x dat ik cannelloni opheb in mijn leven.
Welke pasta soorten zijn minder gangbaar in Nederland maar gebruiken jullie met regelmaat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgdNCeREuV_u4TSUAtzxpnQOsrg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfuCFBdi0d1yid8xwQ0T1GxX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nZTG3sLqSohwjqiz-U_dslHYO0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PzgaucD2KfM1sHjFNQfxTN7d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLKyhT5Vzv_TDxEjRlSeot0p-kM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AYz53kAEfVeapVl9QJvSuYDH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaSYMCXd6yY9-rw0F-h6Yt2q4y0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2fitI8kMVqmtUbpzFKUPaN7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YN_EUm2CFSTkdiRxkzfSQL3vsk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qxyy1Mnh9KSnVpHjeBFuKxhf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PedfDrLvUkDxLgtaKXM15iBO-D4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2rQ7oUTbtvseifJ0bPWQ2vng.jpg?f=fotoalbum_tile
Als bovenlaag plantaardige kaassaus dit recept gebruikt.
Heb de hoeveelheden zelf uit moeten zoeken want het recept is niet uitgeschreven, voor een volgende keer meer Italiaanse kruiden (een standaard kruidenmix ;) ) in de plantaardige tofu ricotta doen. Dit is naar aanleiding van deze video van Ami:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:10

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Welke pasta soorten zijn minder gangbaar in Nederland maar gebruiken jullie met regelmaat?
Ik gebruik doorgaans de pasta van Rummo, waarbij Casarecche voor mij favoriet is en denk ik minder gebruikt in Nederland. Prima geschikt voor een ragù vanwege het vermogen om de stevige saus goed op te nemen. Maar ook met bijvoorbeeld Conchiglioni kun je leuke dingen doen in de wat mooiere gerechten. Verder natuurlijk gewoon spaghetti, tagliatelle en rigatoni voor de diverse gerechten, het hangt er maar vanaf van wat je maakt en welke pasta daar het beste bij past.

Voor ieder gerecht is er immers een goede bijbehorende pasta ;)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
Gonadan schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:32:
Kruidnagels steek je in het laurierblad, dan vind je ze zo terug. :)
Mja, dat werkt ook wel maar ik heb meermaals meegemaakt dat ik door het af en toe doorroeren toch op speurtocht moest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
bvk schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:40:
[...]

Ik gebruik doorgaans de pasta van Rummo, waarbij Casarecche voor mij favoriet is en denk ik minder gebruikt in Nederland. Prima geschikt voor een ragù vanwege het vermogen om de stevige saus goed op te nemen. Maar ook met bijvoorbeeld Conchiglioni kun je leuke dingen doen in de wat mooiere gerechten. Verder natuurlijk gewoon spaghetti, tagliatelle en rigatoni voor de diverse gerechten, het hangt er maar vanaf van wat je maakt en welke pasta daar het beste bij past.

Ja Rummo is prima, De Cecco ook maar die lijkt ineens lastiger verkrijgbaar. In elk geval niet van die glimmende Aldi pasta. Daar blijft niks aan plakken. Als je lekkere pasta wilt, altijd goede pasta nemen en niet van die rommel, zelfs al pleur je er een pot simpele tomatensaus tegenaan, wereld van verschil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Qua pasta waar-wat-aan-moet-blijven-kleven:
Let er dan op dat het een enigszins ruw oppervlak heeft. Of, als het tenminste op de verpakking staat:
Pasta al bronzo.
D.w.z. dat het door een bronzen mal geperst is.

Of je maakt het zelf. Een goede, niet te oude semolina gebruiken en zelf vormen in het gewenste model.
Alleen dat is wel veel werk...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:52
1nsane schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:02:
Gisteren Vlaamse stoof gemaakt

Tomaat is een tip van grootmoeder die ik altijd toepas.
Oef...die tomaat doet pijn aan mijn vlaams hart...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:51
bvk schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:40:
[...]
Als ik in Italië ben, koop ik altijd random soorten pasta die ik nog niet ken. Dan thuis de pasta maken met de bijbehorende saus. :D

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1nsane
Vertor schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:42:
[...]

Oef...die tomaat doet pijn aan mijn vlaams hart...
Boeit me precies niks. Ik weet dat het niet hoort, ik weet dat het helpt met de malsheid, het is geen ananas op pizza, stel je niet aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vertor
1nsane schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:46:
[...]

Boeit me precies niks. Ik weet dat het niet hoort, ik weet dat het helpt met de malsheid, het is geen ananas op pizza, stel je niet aan..
Ik denk niet dat tomaten helpen aan de malsheid van het vlees. Maar wel bijdragen aan de diepte van de smaak, door de hoeveelheid aan umani in een tomaat.
Daarom wordt er vaak ook tomatenpuree toegevoegd aan sauzen. Niet om een tomatensmaak te krijgen maar om de smaak verder uit te diepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
Vertor schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:02:
[...]

Ik denk niet dat tomaten helpen aan de malsheid van het vlees. Maar wel bijdragen aan de diepte van de smaak, door de hoeveelheid aan umani in een tomaat.
Daarom wordt er vaak ook tomatenpuree toegevoegd aan sauzen. Niet om een tomatensmaak te krijgen maar om de smaak verder uit te diepen.
Maar dan ga je de tomatenpuree normaal eerst een beetje aanbakken.
Hier zijn het net de zuren in de tomaat die het bindweefsel in het vlees afbreken. Wijn of bier kan dit ook doen. Bij varkenswangen gebruik ik bijvoorbeeld heel graag een kriek, niet die zoete rommel, maar op basis van lambiek.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

`Kruidnagel gooi ik gewoon in de pan, los. Is relatief zwaar dus de kans dat ik het opschep is al klein. En anders - soit, het is niet vies maar hard.
Tijm gooi ik er ook los in, komt dan lekker los van de tak en die takjes zie je echt wel.
Rozemarijn is voor mij een grensgeval, gaat eerder in metalen kruidenkoker (die nog nooit is opengegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Houterige rozemarijn rits ik van de tak en snijd ik grof.
Is het een nieuw takje geloof ik het wel en gaat het er gewoon in.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
Arator schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 21:47:
[...]

Maar dan ga je de tomatenpuree normaal eerst een beetje aanbakken.
Hier zijn het net de zuren in de tomaat die het bindweefsel in het vlees afbreken. Wijn of bier kan dit ook doen. Bij varkenswangen gebruik ik bijvoorbeeld heel graag een kriek, niet die zoete rommel, maar op basis van lambiek.
De tomaten puree (concentraat) is al sterk gereduceerd en hoe je niet aan te bakken.

Die kleine hoeveelheid tomaat gaat geen impact hebben. Je bier is mogelijk zuurder dan de tomaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Wat is dit lekker zeg! 😋

Ik had nog vegan kaassaus staan die ik de vorige keer maakte, zie mijn vorige bericht in dit topic.
https://drveganblog.com/air-fryer-eggplant-parmesan/#recipe

Behalve de panko komt de rest van eigen herenboerderij. 🌱
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKcUqW2ZX9qEL3OzQyTN5fbNZCI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyUClaolE6X9aSeRGKc5uunW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjLImJxym3YYcDlJdDzh3tpA3X4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8iarh5Nrb8FGniIBA00fFmw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgWS9QERn_6tvex-uwUmUj_4-xo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rhMNklt3cvBL7mwJvrualM9u.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wuv-_GWvtS-0Ck51U8Y5nesnjlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/loRKOEpVWknMKMeiXiDVyf2l.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 115 116 Laatste