Leuk mazzelmomentje vandaag.
Ik heb een lel van een SMEG fornuis van 120cm, zat bij de gratis 2e hands keuken die ik in m’n huis heb gebouwd een aantal jaar geleden. Net als de keuken, is die al wat ouder maar wel een mooi strak apparaat met 2 ovens. Een jaartje terug een van de laatste 2 nog beschikbare nieuwe stuurcomputers (met ronde digitale klok) weten te vinden maar toen ik hem kreeg, zat alles erbij behalve het draaispit en toebehoren.
Enfin voor nieuwere modellen is dat nog wel te koop voor 62,- maar dat model past niet, heeft een tandwielkastje aan het eind wat de aandrijving met 90 graden naar de achterwand leidt. Dit model heeft de aandrijving aan de zijkant.
Soms zit ik wel eens rond te neuzen in de buurtapp (Hoplr). Soms best leuke gratis spullen van af gehaald zoals gratis gereedschap enz en ook spullen waar ik snel vanaf wil ben je er zo kwijt.
Toen kwam ik deze tegen, op de foto leek het wellicht te passen maar de afbeelding van de onderdelensite, was weer het verkeerde model. Enfin, was gratis en om de hoek. Opgehaald. Zou het passen? Of course it did :-), zit alleen geen hittebestendig handvat bij maar die is dan wél weer los te krijgen en volgens mij mist er een spieshouderplaat maar dat maakt me niet uit.
Ik zou nooit onderdelen van keukenapparatuur los weggeven maargoed, mijn voordeel :-)
Zo kan het geheel weer lang mee. Evt andere dingen die stuk kunnen gaan, zijn nog wel te krijgen zoals pakkingen (al vervangen), verwarmingselementen, vonkers etc etc dus mocht dat ooit een issue worden, kan ik dat nog krijgen.
[
Voor 5% gewijzigd door
1nsane op 22-02-2026 18:52
]
Adjust non olet, plerumque...