Toch een succes verhaal, die super goedkope Rgeek pico psu valt niet eens tegen.
Ik heb 'm netjes aan de kast vastgemaakt met een stukje deurkruk erachter om iets afstand te houden.
Via dit stuk metaal kan hij hoop ik ook zijn warmte een beetje kwijt aan de kast.
Toch valt die warmte van de PSU enorm mee. Bij 70 watt voelt het koelblokje amper warm aan.
En omdat ik toch geen garantie verwacht meteen wat extra molex connectors eraan gesoldeerd.
De eerste snelle meetresulaten zijn best mooi.
In idle 5 tot 6 wat minder dan mijn oude 80+. Dat is vergelijkbaar met PicoPSU 90
En onder volle load 2 watt meer dan die oude 80+. Dat is ook weer zoals de PicoPSU 90
Nu weet ik pas over een paar uur de meetwaardes voor volle load.
Maar raar dat zowel Pico PSU als de China kloon iets meer verbruiken onder load.
Alleen koste deze me 17 euro ipv 65 voor de PicoPSU en de Leicke
Edit
De full load is echt 100% full maar het verbruik is inmiddels 3 watt gezakt naar 66 watt
Die brick voeding wordt best heet.Dat is ok, had ie maar geen brick moeten worden.
Maar ik heb 'm nu heel creatief achter de PC in de airflow van m'n casefan gehangen.
Edit2
iets meer verbruik tijdens full load op mijn i5 gen 9
In de ochtend was met een oude 80+ seasonic en de middag met de PicoPSU van rGeek
De mini box PicoPSU met Leicke had exact het zelfde gedrag bij full load
Het is wel een dalende trend dus wellicht komt het doordat ik steeds via RDP kijk wat het verbruik is
[
Voor 29% gewijzigd door
Woodski op 13-09-2020 09:22
]