ehm, oeps, die dacht ik eerst nodig te hebben voor de 4 > 8 pin power supply maar dat is niet nodig bij deze cpu. Het bord doet het nu prima.mrmrmr schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 02:01:
@born2tweak
Bij ASRock moet je BIOS power settings wel zelf optimaliseren (Fujitsu doet dat automatisch). Ik zou met een default BIOS beginnen, en daarna alleen de wijzigingen uit de link uitvoeren, en opslaan, herstarten. Daarna verder in software onder Debian met powertop --auto-tune. Dat moet al flink schelen.
powertop --auto-tune moet je bij elke herstart draaien. Zoek op powertop service voor een uitleg hoe je dat kan regelen. Ik gebruik altijd standaard drivers. Het is wel mogelijk op diep systeem/driverniveau daar mee te spelen, maar dat is feitelijk wat powertop al automatisch voor je doet. Je zou wel de monitor snel in slaapstand kunnen zetten en de disks laten downspinnen.
De EPS voedingskabel die in je lijstje hebt, waar gebruik je die voor?
Ik heb inderdaad die bios zaken geregeld én daarbij enkele devices uitgeschakeld. Wellicht dat de savings uit de bios settings komen en niet zozeer uit het uitschakelen van bijvoorbeeld de wlan en bluetooth.
Kun je die WD drives gewoon intern gebruiken? Of is dat niet zoals bij de Seagates? Want het is een mooie aanbieding voor 10TB!pimlie schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:02:
De elements's en my book's. Die lage prijzen zijn black friday deals en dus niet altijd beschikbaar
[ Voor 16% gewijzigd door born2tweak op 22-11-2019 11:44 ]