avec_style schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:55:
Heeft er iemand ervaring met HiDrive?
Ik maak zelf nog geen gebruik van offsite backup maar deze aanbieder lijkt mij wel interessant.
Voordelen tot nu toe die ik gevonden heb:
- Officiele Synology package
- maakt gebruik van versioning (tot 3 maanden terug)
- eerste half jaar gratis (daarna 7 euro per maand voor 100gb)
- app voor je telefoon om je bestanden te bekijken
- makkelijk bestanden delen met vrienden/familie
Nadelen:
- Misschien de prijs van 7 euro p/m voor 100gb. Het is niet de goedkoopste oplossing maar ik vind de prijs zelf heel redelijk.
- ????
Ik gebruik het nu en ben er tot nu toe tevreden over.
Na alle ellende met Synolocker bedacht ik dat er nog wel een online back-up bij kon, ik wil mijn data echt niet kwijt.
Ik gebruik nu de 1511+ en heb er een 510 bay naast hangen.
Op de 1511+ staat de RAID set met data enz. op de 510 heb ik losse volumes gemaakt. (per disk)
Ik back-up elke nacht van de 1511 naar de 510 diverse data naar eigen disken.
(Geen bescherming tegen Synolocker, wel tegen dataverlies)
Daarnaast via de tweede esata poort maandelijks naar aparte back-up disken die ik in een brandkluis leg.
Dit is dus een echte back-up die het ook tegen brand moet uithouden en ellende zoals Synolocker.
nadeel arbeidsintensief en je loopt toch een maandje achter. Back-up via esata wel erg snel
Ik gebruik hiervoor een Fantec behuizing met esata werkt uitstekend.
De kluis is brandwerend gecertificeerd voor 2 uur bij 1600 graden (binnen dan onder de 30 graden) er zijn er diverse, google is je vriend

(ik heb een Phoenix) nadeel toch wel kostbaar en zwaar, heeeeel zwaar
Maar ok hij staat.
Toen kwam ik op Hidrive uit via Synology, ik wilde een officiële package, ik ga er vanuit dat het dan goed zal werken. (Alle servers in Duitsland vond ik ook een voordeel tov Amerika)
Ik schreef mij in op de aanbieding van Hidrive ( 6 maanden gratis daarna 7 eur p/m 100Gb ) maar tot mijn verassing kwam er tijdens het bestellen een extra aanbieding.
6 maanden gratis 250 Gb 3 users 10 eur p/m
Die is wel aardig
Hidrive geïnstalleerd op de Synology idd zonder een enkel probleem en ingesteld, werkt allemaal in één keer.
Voordeel van de 250Gb 3 users (staat niet gewoon op de site, vaag

) is dat je nu in Hidrive 3 schema's onder 3 aparte users kunt maken en die komen dan apart in Hidrive, je ziet onder de ene user ook niets van de andere users.
user 1: dagelijks de belangrijkste data enz.
user 2: wekelijks
user 3 : maandelijks
Ik haal ongeveer een uploadsnelheid van 3,5 Mb/s naar Hidrive, redelijk, iig niet te langzaam.
Kortom tevreden Hidrive gebruiker, interface enz is ook best duidelijk.
Alleen tijdens het bestellen kreeg ik geen activatie sms gebeld en dat was een bekend probleem er was een storing op dat moment, maar voor dat je het telefoonnummer hebt als niet klant, redelijk verstopt.
Wel snel en goed geholpen en het is een 0800 nummer.
Het is te vinden

Nog een nadeel, eerste contract is minimaal een jaar, je moet dus sowieso altijd 6 maanden betalen bij de huidige aanbiedingen, hou daar ook rekening mee.