@hierboven: suggesties voor de topicstart kunnen we wellicht beter even per DM uitwisselen, of als je interesse hebt kan ik je promoveren tot mede-topicstarter zodat je er zelf wat teksten aan kan toevoegen 
TS trapt af:
Ik had al langer op de planning staan om mijn backup strategie wat beter te structureren.
Stap 1 was ik al gestart vlak voor synolocker los barstte en is nu bijna klaar: initiële backup naar Glacier is bijna compleet en daarna wordt dat een wekelijks schedule.
Glacier doet niet aan versioning. Dat is een van de redenen dat ik Glacier op een wekelijks schema ga draaien en dan ook nog verspreid over meerdere jobs. Op maandag de foto's, dinsdag video, woensdag RAW video, donderdag RAW foto. Wat de kans al wat meer beperkt dat alles in één klap onbruikbaar wordt.
* Orion84 heeft (met tussenpozen) ruim een week nodig gehad (bijna klaar) om alles van belang naar Glacier te uploaden. En dan hebben we het over zo'n 800GB (vooral foto en videomateriaal), maar in totaal staat er op mijn NAS zo'n 2TB aan data.

Stap 2 is het inzetten van een USB disk voor lokale backups. Bij voorkeur versioned en/of offline (als in: gewoon zo nu en dan eens die disk er aan hangen, backup trekken, disk weer los), maar in elk geval op zo'n manier dat er niet zomaar corruptie van de live data automatisch doorwerkt in de backup.
Dan heb ik een lokale, makkelijk toegankelijke backup voor kleine fuckups, falen van een disk in de NAS en issues als synolocker. En glacier voor het geval de boel afbrandt / gestolen wordt.
TS trapt af:
Ik had al langer op de planning staan om mijn backup strategie wat beter te structureren.
Stap 1 was ik al gestart vlak voor synolocker los barstte en is nu bijna klaar: initiële backup naar Glacier is bijna compleet en daarna wordt dat een wekelijks schedule.
Glacier doet niet aan versioning. Dat is een van de redenen dat ik Glacier op een wekelijks schema ga draaien en dan ook nog verspreid over meerdere jobs. Op maandag de foto's, dinsdag video, woensdag RAW video, donderdag RAW foto. Wat de kans al wat meer beperkt dat alles in één klap onbruikbaar wordt.
* Orion84 heeft (met tussenpozen) ruim een week nodig gehad (bijna klaar) om alles van belang naar Glacier te uploaden. En dan hebben we het over zo'n 800GB (vooral foto en videomateriaal), maar in totaal staat er op mijn NAS zo'n 2TB aan data.

Stap 2 is het inzetten van een USB disk voor lokale backups. Bij voorkeur versioned en/of offline (als in: gewoon zo nu en dan eens die disk er aan hangen, backup trekken, disk weer los), maar in elk geval op zo'n manier dat er niet zomaar corruptie van de live data automatisch doorwerkt in de backup.
Dan heb ik een lokale, makkelijk toegankelijke backup voor kleine fuckups, falen van een disk in de NAS en issues als synolocker. En glacier voor het geval de boel afbrandt / gestolen wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 12-08-2014 11:30 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

:strip_exif()/f/image/gsLi4fnjVDhIuhBUUVj6WFZH.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/1zpUfuz2Vj2YyVsxmh7474Xj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GN6VAfeNzu7vPUBuIW89YI9R.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/4VJbuEyn78b4GZsDMN6AEJ2v.png?f=user_large)
/f/image/QFn2J3AnlsWU2j9kIrS9cOBR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/waYYSByBOZzNrEFoFv9d7YO3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EsUihYTxJuZH9a7xSMVABQnS.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/avjrz4OG62BrO2kJl9C8UwuB.png?f=user_large)
/f/image/O9cTzgun77G56HBdm671aY8l.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/eoS295ZVkSBUfZNH6ZDMPUz6.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/jXd46Cv4dBV7OcAVWuEgZ2MN.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/HCU2hxXcKdVK9Dz0KtzR07zx.png?f=user_large)
/f/image/pC8kHYCYNfgAqXWUJirXEd7T.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X9Zg0uQfuw4VZLn9J6tBNPxE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KLyLf2ilofLeZGa6N5OgKmxo.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/aFPNfs2tPwG62FE0hHqIBHME.png?f=user_large)
/f/image/4yIxUq1OXfCYEpaWPZgZF20B.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SPXPGUfkS93ZgdSr0zTlELAN.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/bAjLVNSMEew3dmPVOWgBMdCL.png?f=fotoalbum_medium)
:fill(white):strip_exif()/f/image/85flpLptOrh3X6mPTMldoau9.png?f=user_large)