Ervaring met huis kopen - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 366 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
ASR via independer, 2-onder-1 kapper uit 1992 van ongeveer 140 m2.

Volgens mij was 't een soort speciale aanbieding van independer want op de site zag ik destijds ook dat de premie hoger zou zijn geweest als ik 't rechtstreeks bij ASR had afgesloten.

Voor mij lag de meerwaarde vooral het afkopen van een potentiële discussie met de verzekeraar bij schade.

[ Voor 17% gewijzigd door nare man op 26-09-2017 12:14 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

nare man schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:13:
ASR via independer, 2-onder-1 kapper uit 1992 van ongeveer 140 m2.

Volgens mij was 't een soort speciale aanbieding van independer want op de site zag ik destijds ook dat de premie hoger zou zijn geweest als ik 't rechtstreeks bij ASR had afgesloten.

Voor mij lag de meerwaarde vooral het afkopen van een potentiële discussie met de verzekeraar bij schade.
Ik ga volgend jaar wel even een vergelijking doen om te zien of ergens goedkoper is.
Nu is het gewoon even snel geregeld met mijn huidige verzekaar (fbto).
Extra adresje erbij die ingaat op overdrachtsdatum. Inboedel wordt dan automatisch mee genomen zonder dat ik dubbel hoef te betalen en zo.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

icecreamfarmer schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:15:
Wat hebben jullie met je verzekeringen gedaan? Wel/geen volledige dekking (zeker in het eerste klusjaar).
Onlangs (2 weken geleden) langs geweest bij het assurantiekantoor waar ik bij zit. Heb nu een 'all-risk' verzekering, dus bij brand, stormschade, 'hamer laten vallen op je stenen vloer' situaties, compleet affikken etc.. Dit hebben we gecombineerd met wat andere verzekeringen (2x WA, 2 autoverzekeringen, rechtsbijstandverzekering). Uiteindelijk zijn we nu (ik en m'n vriendin) alles bij elkaar in vergelijking nog geen 2 tientjes per maand duurder uit als dat we nu hebben (nu hadden we enkel een inboedelverzekering, 2 losse autoverzekeringen en ik een WA verzekering). Zeker als je complete pakketten kan afsluiten scheelt dat een hoop. Voor ons was het iig een no-brainer om voor 'all-risk' te gaan, scheelde echt maar een paar euro per maand uiteindelijk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

* Griffin meld zich ook als huiszoeker

Momenteel wonen wij in ons 1e huis en op zoek naar een ander (groter) huis. Van de week 1 gevonden en zaterdag 1e bezichtiging (ze beginnen met bezichtigen op de open huizen dag). We denken dat het een semi klus huis is, dat betekend dat beneden in feite alles goed is (op basis schilderwerk en wellicht vloer vervangen). Maar boven moet een hoop gedaan worden. Momenteel kleine badkamer dus daar een stuk bij trekken (muur een stuk een slaapkamer in verplaatsen). Verder boven alle vloeren en muren goed onderhanden nemen. Zolder moet ook gedaan worden maar is geen top prio.

Zaterdagmiddag kijken en dan nog wel een tweede bezichtiging plannen dat ook onze verkoopmakelaar mee kan kijken (die had aangeboden om mee te gaan kijken).

Verder hebben ze wel huurketel en boiler, eens kijken hoe dat precies zit qua overname. Zit eigenlijk niet te wachten op maandelijkse kosten hiervoor... iemand hier ervaring / tips mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
-tom-562 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:31:
[...]

Onlangs (2 weken geleden) langs geweest bij het assurantiekantoor waar ik bij zit. Heb nu een 'all-risk' verzekering, dus bij brand, stormschade, 'hamer laten vallen op je stenen vloer' situaties, compleet affikken etc.. Dit hebben we gecombineerd met wat andere verzekeringen (2x WA, 2 autoverzekeringen, rechtsbijstandverzekering). Uiteindelijk zijn we nu (ik en m'n vriendin) alles bij elkaar in vergelijking nog geen 2 tientjes per maand duurder uit als dat we nu hebben (nu hadden we enkel een inboedelverzekering, 2 losse autoverzekeringen en ik een WA verzekering). Zeker als je complete pakketten kan afsluiten scheelt dat een hoop. Voor ons was het iig een no-brainer om voor 'all-risk' te gaan, scheelde echt maar een paar euro per maand uiteindelijk.
Ja, pakketverzekeringen zijn erg goedkoop. Overigens heb ik mijn keuze wel beperkt tot een 'woonpakket': ik rijd geen auto en rechtsbijstandsverzekering is voor mij niet echt nuttig, dat kan ik zelf beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

nare man schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:35:
[...]

Ja, pakketverzekeringen zijn erg goedkoop. Overigens heb ik mijn keuze wel beperkt tot een 'woonpakket': ik rijd geen auto en rechtsbijstandsverzekering is voor mij niet echt nuttig, dat kan ik zelf beter :P
Ik ben maar een simpele ingenieur, dus een rechtsbijstandverzekering leek mij wel handig O-) Maar pakketten scheelt idd een hoop. Uiteindelijk betaalt m'n vriendin voor haar autoverzekering nu minder, en is deze all-risk verzekerd i.p.v. beperkt casco ('ze' mochten o.a. mijn schadevrije jaren tellen i.p.v. die van haar).

Trouwens, iemand ervaring met het nog niet hebben van een energielabel? Onze sleuteloverdracht is aankomende maandag, en voor zover ik weet heeft ons huis nog steeds het voorlopige energielabel (F :'), wat puur gebaseerd is op het bouwjaar). Voor zover ik weet is de verkoper daar voor verantwoordelijk, en krijgt die boete mocht hij/zij nog nog geen nieuw energielabel hebben aangevraagd.
Is het slim/handig om daar nog over aan de bel te trekken bij iemand (onze aankoopmakelaar?). Of gewoon de boel de boel laten..

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:10
-tom-562 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:46:
[...]

Ik ben maar een simpele ingenieur, ...
Dat lijkt me een pleonasme.
Vwb het energielabel; het risico is idd voor de verkoper. Jij plakt er voor maximaal EUR10 zelf een definitief label op, mocht je die behoefte hebben. Zou ik dan in ieder geval doen voordat jullie hem weer gaan verkopen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

-tom-562 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:46:

Trouwens, iemand ervaring met het nog niet hebben van een energielabel? Onze sleuteloverdracht is aankomende maandag, en voor zover ik weet heeft ons huis nog steeds het voorlopige energielabel (F :'), wat puur gebaseerd is op het bouwjaar). Voor zover ik weet is de verkoper daar voor verantwoordelijk, en krijgt die boete mocht hij/zij nog nog geen nieuw energielabel hebben aangevraagd.
Is het slim/handig om daar nog over aan de bel te trekken bij iemand (onze aankoopmakelaar?). Of gewoon de boel de boel laten..
De verkoper is verantwoordelijk voor het hebben/regelen van het energielabel. Als de verkoop doorgaat kan de verkoper een boete krijgen van max 450EUR volgens mij. Echter jij als koper hebt er ook wat aan, die dingen zijn namelijk 10jaar geldig dus mocht je willen verkopen binnen die 10 jaar hoef jij er geen aan te vragen (veel kosten ze echter niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

peacelord schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:00:
[...]

Dat lijkt me een pleonasme.
Vwb het energielabel; het risico is idd voor de verkoper. Jij plakt er voor maximaal EUR10 zelf een definitief label op, mocht je die behoefte hebben. Zou ik dan in ieder geval doen voordat jullie hem weer gaan verkopen.
Oppassen hè :P
Plan is dat we hier voorlopig nog wel even blijven wonen. Verder geen belemmering dus, alleen eventueel leergeld voor de huidige bewoner!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
Ja, zoals gezegd het is verplicht behalve als het gaat om een rijksmonument. Risico is voor de verkoper.

Ik zou er ook niets over zeggen, straks krijg je nog het verhaal van de verkoper dat jij ook wel wist dat het zo niet mocht. Laat 't lekker zijn probleem blijven. Wat niet weet...

[ Voor 46% gewijzigd door nare man op 26-09-2017 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:37

orf

nare man schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:51:
Ja, zoals gezegd het is verplicht behalve als het gaat om een rijksmonument.
De verplichting bestaat niet voor rijksmonumenten, provinciale en gemeentelijke monumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Met het kopen van de huis komt nu het vele regelen van klusbedrijven, installateurs en inrichtingsgedoe....

Na maanden (ja, nog voordat de koopovereenkomst was getekend) offertes aanvragen en gesprekken doen heb ik nu pas alle partijen geregeld. Echter moet ik nu hun planning op elkaar aanpassen...

[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 26-09-2017 23:21 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
kmf schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 23:20:
Met het kopen van de huis komt nu het vele regelen van klusbedrijven, installateurs en inrichtingsgedoe....

Na maanden (ja, nog voordat de koopovereenkomst was getekend) offertes aanvragen en gesprekken doen heb ik nu pas alle partijen geregeld. Echter moet ik nu hun planning op elkaar aanpassen...
Hier een nieuwbouw project, dat is volgens mij nog meer een uitdaging, helemaal met de gekte die nu heerst. Moet 8 bedrijven in plannen in een periode van vier/vijf weken.

• kmf
  • Niet online

kmf

Wackmack schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:55:
[...]

Hier een nieuwbouw project, dat is volgens mij nog meer een uitdaging, helemaal met de gekte die nu heerst. Moet 8 bedrijven in plannen in een periode van vier/vijf weken.
Waarom in zo'n korter periode dan? Je hebt al 1-2 jaar gewacht voordat het klaar was, dan kan een maand of twee extra er toch ook wel bij?

Het "probleem" is dat de klusjes/bouwbedrijven ook goed varen met de huidige huizenmarkt. Komen om in het werk en kunnen moeilijk iets plannen. Of vragen de hoofdprijs x2.

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 17:00
Nou laat ik ook maa eens voor het eerst posten in dit topic.

Zojuist is het bod geaccepteerd, voor ons eerste huis. Ben echt heel blij. Nu wachten tot de makelaar de koop overeenkomst klaarheeft. Hoe lang zal dit ongeveer duren?

Ik betaal zoals het er nu uitziet 8 euro meer voor dit Koophuis in vergelijken miet mijn huidige huurhuis.
Terwijl ik van 42m² naar 125² woonoppervlak ga en ik heb er nog een tuin bij.

Heerlijk die lage rente.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Ruudox schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:00:
Nou laat ik ook maa eens voor het eerst posten in dit topic.

Zojuist is het bod geaccepteerd, voor ons eerste huis. Ben echt heel blij. Nu wachten tot de makelaar de koop overeenkomst klaarheeft. Hoe lang zal dit ongeveer duren?

Ik betaal zoals het er nu uitziet 8 euro meer voor dit Koophuis in vergelijken miet mijn huidige huurhuis.
Terwijl ik van 42m² naar 125² woonoppervlak ga en ik heb er nog een tuin bij.

Heerlijk die lage rente.
8 euro + reserveringen voor onderhoud :)

Betreffende koopovereenkomst, verschilt enorm van makelaar tot makelaar. Sommige hebben het de volgende dag en andere gaan paar dagen overheen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Ruudox
Osxy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:16:
[...]

Betreffende koopovereenkomst, verschilt enorm van makelaar tot makelaar. Sommige hebben het de volgende dag en andere gaan paar dagen overheen.
Dat is waar, maar wel een eigen huis. en ik gooi niet letterlijk al mijn geld weg.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
Osxy schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:16:
[...]

Inderdaad, en gemeentelijke belastingen, waterschapheffing enz enz...
Hier zo'n leuke voorbeeld : https://www.wegwijs.nl/ar...n-eigen-huis-nu-eigenlijk
Dan zijn de hypotheeklasten nog maar ongeveer 2/3 van het totaalbedrag per maand...
Een eigen woning kost inderdaad gerust zo'n 250/300 euro per maand bovenop de hypotheek...

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:56

Christiano007

Ich bin der champion

Riool en waterschap heb je ook voor een huurwoning.

Het zit hem volgens mij meer in de extra verzekeringen en reserveringen voor onderhoud

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 02-09 12:37
je vergeet de gemeentelijke belastingen.... die tikken aan....

• Ruudox
riool water en gemeente belasting betaal ik inderdaad al

en de verzekeringgen zullen wel wat meer en duurder worden + onderhoud

eventueel wordt het gas/elektra duurder omdat ik meer woonoppervlak heb

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:57

Jiffy

God, you're ugly!

Ruudox schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:55:
riool water en gemeente belasting betaal ik inderdaad al
Je betaalt op dit moment alleen het gebruikersgedeelte van de aanslagen van de gemeente en het waterschap. Bij een koopwoning komen daar de eigenaarslasten nog bij.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willy84
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Dat vind ik toch zo vreemd. De WOZ belasting wordt gebruikt voor de algemene middelen en daarmee voorzieningen waar alle inwoners van profiteren. Nogal gek dat alleen kopers dat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Willy84 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:39:
Dat vind ik toch zo vreemd. De WOZ belasting wordt gebruikt voor de algemene middelen en daarmee voorzieningen waar alle inwoners van profiteren. Nogal gek dat alleen kopers dat betalen.
Eigenaren betalen die, niet alleen kopers. Elk pand heeft een eigenaar, niet elke bewoner is een koper ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• keko12
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
In het kader van de verplichte opstalverzekering. Wat voor eigen risico is acceptabel? Ik zit nu te vergelijken en een ER van 500 euro ipv 100 scheelt bijna de helft aan premie.
Nu lijkt me dat je toch vooral verzekerd voor brand of grote schade. Of heb ik al die jaren iets over het hoofd gezien?

• RocketKoen
  • Laatst online: 13-09 08:02
keko12 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:18:
In het kader van de verplichte opstalverzekering. Wat voor eigen risico is acceptabel? Ik zit nu te vergelijken en een ER van 500 euro ipv 100 scheelt bijna de helft aan premie.
Nu lijkt me dat je toch vooral verzekerd voor brand of grote schade. Of heb ik al die jaren iets over het hoofd gezien?
Als je huis compleet afbrandt maakt die 100 of 500 euro niet echt uit.
Maar vaak zijn er nog veel meer dingen gedekt. Bijvoorbeeld ruitschade, vloeren en wandbekleding. Alles wat vast zit aan je huis kan onder je opstal verzekering vallen. En als bijvoorbeeld iemand je ruit ingooit en het kost €600 om te vervangen, dan maakt het wel ineens uit hoe hoog je eigen risico is.

TheS4ndm4n#1919

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:26

Quad

Doof

Spannend, vanochtend hadden we een 2e bezichtiging gepland, deze beviel zo goed, dat we nadien een optie hebben gevraagd op de woning. Dit vanwege andere bezichtigingen die we nog wilden doen vanwege de open huizen dag.

Afgesproken om einde vd dag weer contact te hebben en zonet daar een bod geplaatst op de woning, met overdracht in december, mocht 't mogelijk zijn.
Nu begint het spannende wachten. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

NVM open huizen dag bezocht, bij 5 woningen naar binnen geweest. Niks met een echte wow-factor, maar wel 2 interessante huizen.
1 was een kleiner huis maar in zeer goede staat. Wel (te) kleine garage.
Het andere huis was een hoekhuis met aanbouw en 1 garagebox er bij getrokken en een grote schuur / garage (9x4m). Maar wel alles verouderd. Vloer, keuken, badkamer, isolatie, kozijnen... Te veel voor de hoge prijs (425k).

Hmmm...

Ik zit zo eens te kijken op Funda wat een klus-loods zou kosten, en voor €100.000 koop je al een ruime loods. Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe werkt dat hypotheek-technisch?
Ik zou de loods wanneer ik hem zelf niet gebruik om te klussen ook in (dag)delen of langdurig kunnen onderverhuren.

[ Voor 25% gewijzigd door DropjesLover op 01-10-2017 10:38 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Griffin schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 14:02:
* Griffin meld zich ook als huiszoeker

Momenteel wonen wij in ons 1e huis en op zoek naar een ander (groter) huis. Van de week 1 gevonden en zaterdag 1e bezichtiging (ze beginnen met bezichtigen op de open huizen dag). We denken dat het een semi klus huis is, dat betekend dat beneden in feite alles goed is (op basis schilderwerk en wellicht vloer vervangen). Maar boven moet een hoop gedaan worden. Momenteel kleine badkamer dus daar een stuk bij trekken (muur een stuk een slaapkamer in verplaatsen). Verder boven alle vloeren en muren goed onderhanden nemen. Zolder moet ook gedaan worden maar is geen top prio.

Zaterdagmiddag kijken en dan nog wel een tweede bezichtiging plannen dat ook onze verkoopmakelaar mee kan kijken (die had aangeboden om mee te gaan kijken).
Zaterdag gaan kijken, beneden in feite alles goed alleen boven.... wat een ramp. Alle muren, vloeren, ramen, deuren moeten in feite gedaan worden. Conclusie, zou net teveel gaan kosten. En ookal zou het net kunnen was het gevoel er niet. * Griffin en vrouw gaan weer verder zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Griffin schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:06:
[...]

Zaterdag gaan kijken, beneden in feite alles goed alleen boven.... wat een ramp. Alle muren, vloeren, ramen, deuren moeten in feite gedaan worden. Conclusie, zou net teveel gaan kosten. En ookal zou het net kunnen was het gevoel er niet. * Griffin en vrouw gaan weer verder zoeken.
Wat bedoel je met 'moet gedaan worden'? Heb je het dan over een verbouwing (muren verplaatsen etc), of alleen de vloer en verven? Dat laatste lijkt mij toch niet zo'n ramp? Dat is ook iets (afgezien van de vloer) wat je in stappen kan doen (per kamer bijvoorbeeld), en niet alles hoeft per direct (dan kan je de kosten mooi spreiden).
Overigens, vandaag is onze sleuteloverdracht 8) 13:00 voorinspectie (of hoe dat heet :P) bij het huis, en om 14:00 bij de notaris. Daarna meteen an die Arbeit, boven de vloer er uit halen en vanavond een nieuwe vloer halen (lekker 750 kg sjouwen :X)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Succes! Wij hebben sinds 1 september de sleutel en de ellende (het verbouwen/opknappen) is bijna achter de rug. Twee weken terug dacht ik echt bij mezelf, ik ga nooit meer verhuizen. Achteraf gezien had ik de overbrugging met mijn huurhuis langer dan een maand moeten doen. In een maand compleet alles opknappen en overhuizen is een gekkenhuis en een aanslag op je gezin. Maargoed, al doende leert men!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

-tom-562 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:54:
[...]

Wat bedoel je met 'moet gedaan worden'? Heb je het dan over een verbouwing (muren verplaatsen etc), of alleen de vloer en verven? Dat laatste lijkt mij toch niet zo'n ramp? Dat is ook iets (afgezien van de vloer) wat je in stappen kan doen (per kamer bijvoorbeeld), en niet alles hoeft per direct (dan kan je de kosten mooi spreiden).
Werkzaamheden zouden zijn (ongeveer):
* Badkamer uitbouwen (dus muur verplaatsen)
* Alle muren strak maken (stuc / renovlies)
* Alle kozijnen en deuren
* Alle vloeren
* Raam vervangen (wat lek is, geen top prio)
* Trap opnieuw bekleden

En je idee van kamer voor kamer, zou kunnen maar ik heb 2 kleine kinderen dus;
* Kamers zijn 'bezet'
* Is niet optimaal om te klussen/verbouwen als er 2 kleine koters rond rennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Griffin schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:48:
[...]

Werkzaamheden zouden zijn (ongeveer):
* Badkamer uitbouwen (dus muur verplaatsen)
* Alle muren strak maken (stuc / renovlies)
* Alle kozijnen en deuren
* Alle vloeren
* Raam vervangen (wat lek is, geen top prio)
* Trap opnieuw bekleden

En je idee van kamer voor kamer, zou kunnen maar ik heb 2 kleine kinderen dus;
* Kamers zijn 'bezet'
* Is niet optimaal om te klussen/verbouwen als er 2 kleine koters rond rennen
Ah ok, dat laatste is een vrij belemmerende factor ja :+ Daar hebben wij geen last van :P
vinom schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:32:
Succes! Wij hebben sinds 1 september de sleutel en de ellende (het verbouwen/opknappen) is bijna achter de rug. Twee weken terug dacht ik echt bij mezelf, ik ga nooit meer verhuizen. Achteraf gezien had ik de overbrugging met mijn huurhuis langer dan een maand moeten doen. In een maand compleet alles opknappen en overhuizen is een gekkenhuis en een aanslag op je gezin. Maargoed, al doende leert men!
Tnx! Wij hebben een week 'overlap' met ons huidige/oude huurhuis. Scheelt dat we vrij weinig hoeven te doen aan het nieuwe huis, en dat we van 35m2 naar 185m2 gaan, en we alle woonkamermeubels nieuw gekocht hebben (en pas over een paar weken geleverd worden), dus ruimte genoeg om alles overal (en nergens) op te slaan.

[ Voor 39% gewijzigd door -tom-562 op 02-10-2017 11:58 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

-tom-562 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:56:
[...]

Tnx! Wij hebben een week 'overlap' met ons huidige/oude huurhuis. Scheelt dat we vrij weinig hoeven te doen aan het nieuwe huis, en dat we van 35m2 naar 185m2 gaan, en we alle woonkamermeubels nieuw gekocht hebben (en pas over een paar weken geleverd worden), dus ruimte genoeg om alles overal (en nergens) op te slaan.
LOL van 35m2 naar 185m2, meer dan 5 keer zo groot, dat zal wel enorm wennen zijn. Jullie zullen elkaar wel kwijtlopen op sommige momenten :)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emma1986
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-09 09:26
Ik ben nog wat zoekende mbt de hypotheek. Wij zouden een hypotheek nemen obv het loon van mijn partner, maar de kans is groot dat ik ook werk, en dat we dus extra kunnen aflossen. Ik zou dus een hypotheekverstrekker willen die op dat vlak flexibel is.

Ik las bij Munt hypotheken het volgende:
"U mag bij MUNT Hypotheken altijd en onbeperkt zonder kosten terugbetalen met uw eigen geld. Als u uw hypotheek terugbetaalt door bij een andere hypotheekaanbieder een hypotheek te nemen, kunt u per jaar 10% van de oorspronkelijke hypotheek zonder kosten terugbetalen.

U betaalt in dit geval over de resterende 90% van de oorspronkelijke hypotheek kosten als de rente voor een vergelijkbare lening bij MUNT Hypotheken lager is dan de rente die u betaalt. Wij nemen daarvoor het tarief van een lening met een looptijd die korter is dan - en zo dicht mogelijk ligt bij de resterende looptijd op moment van terugbetalen."

Lijkt me ergens te mooi om waar te zijn dat ze zo flexibel zijn... Als je extra aflost, is dat toch bijna altijd met eigen geld? De tweede alinea is me niet helemaal duidelijk, maar gaat denk ik over de situatie waarbij je met geld van een andere hypotheek aflost?
Als ik op het forum zoek, lees ik ook wat bedenkingen bij Munt, omwille van waar het geld vandaan komt als ik het goed heb en de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

vanmiddag sleuteloverdracht gehad. Enorme bos sleutels ontvangen. Vreemde gewaarwording om zelf met de sleutel het huis binnen te komen.

Morgen beginnen met klussen.

Zullen wij nieuwe kopers een "nieuwe huis, nu klussen"-topic aanmaken aangezien er vandaag blijkbaar veel nieuwe huizeneigenaren bij zijn gekomen? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door kmf op 02-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Emma1986 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:31:
Ik ben nog wat zoekende mbt de hypotheek. Wij zouden een hypotheek nemen obv het loon van mijn partner, maar de kans is groot dat ik ook werk, en dat we dus extra kunnen aflossen. Ik zou dus een hypotheekverstrekker willen die op dat vlak flexibel is.

Lijkt me ergens te mooi om waar te zijn dat ze zo flexibel zijn... Als je extra aflost, is dat toch bijna altijd met eigen geld? De tweede alinea is me niet helemaal duidelijk, maar gaat denk ik over de situatie waarbij je met geld van een andere hypotheek aflost?
Als ik op het forum zoek, lees ik ook wat bedenkingen bij Munt, omwille van waar het geld vandaan komt als ik het goed heb en de voorwaarden?
Extra aflossen kan met eigen geld, kan ook met een meevallertje (kadootje). Munt weet gewoon dat de kans dat iemand ineens heel veel kan aflossen vrij klein is. Iemand met die capaciteiten zal vast ook niet zo'n hoge hypotheek nemen. Een modaal gezin in nl kan volgens mij 500 euro extra sparen, dat is naast het sparen voor vakanties en zo.
Als een gemiddeld hypotheek van 200.000 per jaar 10% extra afgelost zal worden, dan is dat al 20.000euro. 10% is de standaard boetevrije aflossing per jaar voor nagenoeg alle banken.

Hoe groot acht je nou de kans dat een modaal gezin >20k per jaar kan aflossen? (dit was dan ook de reden dat we voor ING zijn gegaan en niet voor Munt. Meer dan 20k per jaar extra zullen we vast niet kunnen aflossen. En dan hebben we een hypotheek dat iets meer is dan 200k)

Oftewel, je kan beter naar andere voorwaarden kijken.

(dat tweede gedeelte is idd "aflossen met een andere hypotheek". Oftewel oversluiten)

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 02-10-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emma1986
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-09 09:26
kmf schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:44:
[...]

Extra aflossen kan met eigen geld, kan ook met een meevallertje (kadootje). Munt weet gewoon dat de kans dat iemand ineens heel veel kan aflossen vrij klein is. Iemand met die capaciteiten zal vast ook niet zo'n hoge hypotheek nemen. Een modaal gezin in nl kan volgens mij 500 euro extra sparen, dat is naast het sparen voor vakanties en zo.
Als een gemiddeld hypotheek van 200.000 per jaar 10% extra afgelost zal worden, dan is dat al 20.000euro. 10% is de standaard boetevrije aflossing per jaar voor nagenoeg alle banken.

Hoe groot acht je nou de kans dat een modaal gezin >20k per jaar kan aflossen? (dit was dan ook de reden dat we voor ING zijn gegaan en niet voor Munt. Meer dan 20k per jaar extra zullen we vast niet kunnen aflossen. En dan hebben we een hypotheek dat iets meer is dan 200k)

Oftewel, je kan beter naar andere voorwaarden kijken.

(dat tweede gedeelte is idd "aflossen met een andere hypotheek". Oftewel oversluiten)
Dat is ook wel waar :-) Ook los daarvan lijkt Munt mij wel oké (ik zou liefst execution only afsluiten, dus ben momenteel de leningen aan het bekijken waarbij dat gaat), termijn passeren rente moesten we iets anders kopen is eerder kort (3 maand), verder zie ik niet direct nadelen. Vandaar dat ik me afvraag waarom het op het forum soms afgeraden wordt?

Toevoeging: ook Argenta kan execution only en lijkt interessant, maar ook daar lees ik minder goede dingen over? Onder andere dat ze erg streng zijn, dus beetje schrik dat dat moeilijker gaat zijn om alleen te regelen...

En proficiat met de sleutels, lijkt me ook een gek gevoel dat het plots jouw woning is :-)

[ Voor 6% gewijzigd door Emma1986 op 03-10-2017 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

RomeoJ schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 12:42:
[...]

LOL van 35m2 naar 185m2, meer dan 5 keer zo groot, dat zal wel enorm wennen zijn. Jullie zullen elkaar wel kwijtlopen op sommige momenten :)
Haha. We hebben ook nog een kat, ik denk dat we die de eerste paar weken niet meer zien :P
kmf schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:36:
vanmiddag sleuteloverdracht gehad. Enorme bos sleutels ontvangen. Vreemde gewaarwording om zelf met de sleutel het huis binnen te komen.

Morgen beginnen met klussen.

Zullen wij nieuwe kopers een "nieuwe huis, nu klussen"-topic aanmaken aangezien er vandaag blijkbaar veel nieuwe huizeneigenaren bij zijn gekomen? ;)
Gefeliciteerd! Wij hebben gisteren de sleutels ontvangen en zijn meteen aan de slag gegaan. Moeders en schoonmoeder de boel alvast laten schoonmaken, wat een ranzigheid kwam er soms vanaf :X

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:19

Saffie_time

Why use this? 42!

Hmmm, huis gezien afgelopen zaterdag tijdens open dag dat eigenlijk aan de bovenkant van ons budget is. Maar omdat we er toch in de buurt waren maar langs gegaan en natuurlijk is dat huis in het echt heel veel leuker dan op de foto's (wat tegenwoordig ook knap is ;)).
Huis staat reeds 4 maanden te koop en is geen standaard woning qua woning en en locatie dus de vraag hiernaar is ook iets beperkter.

Maandag telefoontje ontvangen van de verkopende makelaar om te kijken hoe de bezichtiging is gegaan en wat we ervan vonden. Daarbij aangegeven dat het een leuk huis is maar dat we de vraagprijs in verhouding met het geboden toch wel erg ruim vinden.
Reactie was direct: Het is maar een vraagprijs hè.
Rare reactie in mijn ogen want je zet de deur op die manier toch wel meteen open voor de onderhandelingen. Bewoners hebben reeds iets nieuws gekocht in een duurder gebied (zaterdag van bewoner zelf vernomen) en mijn vermoeden is dat men een minimaal bedrag zal willen hebben en de makelaar ook niet denkt dat dit een realistisch bedrag is om te halen.

Nu maar eens 2de bezichtiging gepland met een bouwkundige erbij aangezien het huis uit 1919 is en ik wel al wat 'aandachtspunten' gezien heb.
Daarna zien we wel weer verder wat we gaan doen en of we überhaupt een bod gaan doen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:44
Wij hebben ons huis ook gekocht voor ruim € 40.000 (10%) onder de oorspronkelijke vraagprijs. Niet geschoten altijd mis is hier ook gewoon van toepassing.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Saffie_time schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:12:
Hmmm, huis gezien afgelopen zaterdag tijdens open dag dat eigenlijk aan de bovenkant van ons budget is. Maar omdat we er toch in de buurt waren maar langs gegaan en natuurlijk is dat huis in het echt heel veel leuker dan op de foto's (wat tegenwoordig ook knap is ;)).
Huis staat reeds 4 maanden te koop en is geen standaard woning qua woning en en locatie dus de vraag hiernaar is ook iets beperkter.

Maandag telefoontje ontvangen van de verkopende makelaar om te kijken hoe de bezichtiging is gegaan en wat we ervan vonden. Daarbij aangegeven dat het een leuk huis is maar dat we de vraagprijs in verhouding met het geboden toch wel erg ruim vinden.
Reactie was direct: Het is maar een vraagprijs hè.
Rare reactie in mijn ogen want je zet de deur op die manier toch wel meteen open voor de onderhandelingen. Bewoners hebben reeds iets nieuws gekocht in een duurder gebied (zaterdag van bewoner zelf vernomen) en mijn vermoeden is dat men een minimaal bedrag zal willen hebben en de makelaar ook niet denkt dat dit een realistisch bedrag is om te halen.

Nu maar eens 2de bezichtiging gepland met een bouwkundige erbij aangezien het huis uit 1919 is en ik wel al wat 'aandachtspunten' gezien heb.
Daarna zien we wel weer verder wat we gaan doen en of we überhaupt een bod gaan doen.
Ach, lees even het tegenovergestelde topic (Ervaringen met het verkopen van je woning)

Daar staat o.a. dit geplaatst:
Kju schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:03:
[...]

Het is aan de makelaar om daar de juiste balans in te vinden.Het is natuurlijk wel afhankelijk van locatie en object. Er zijn nog genoeg locaties waar de markt gewoon nog op slot zit.

Om maar twee recente voorbeelden te geven van vorige maand:
Woning A, verwachte transactieprijs € 215.000, vraagprijs € 250.000, opbrengst € 240.000
Woning B, verwachte transactieprijs € 235.000, vraagprijs € 250.000, opbrengst € 260.000
En dat is echt niet zo gekomen omdat ik te laag heb ingeschat. Er is schaarste in de buurt, de taxaties komen niet eens rond, kopers komen met eigen geld voor het verschil wat ze niet willen financieren, alleen maar omdat ze daar willen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:19

Saffie_time

Why use this? 42!

Markt zit in deze regio niet op slot en de overspannenheid die in de Randstad al een tijdje heerst begint hier ook.
Echter gezien de locatie en het huis zelf + het feit dat het al zo lang staat en de makelaar in het eerste telefoontje reeds aangeeft dat er ruimte is, zie ik wel dat (als we ermee doorgaan) het voor ruim lager dan de vraagprijs kopen of ervan af gaan zien.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Je moet ook net een beetje geluk hebben, wij zitten op 10 min rijden van de high tech campus eindhoven en hebben ca. 10% onder vraagprijs gekocht. Was lekker oud bruin van binnen en dat heeft veel mensen afgeschrikt. 2 weken schilders binnen gehad en nou is het gewoon lekker fris, modern en aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Markprinsen schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 10:50:
Je moet ook net een beetje geluk hebben, wij zitten op 10 min rijden van de high tech campus eindhoven en hebben ca. 10% onder vraagprijs gekocht. Was lekker oud bruin van binnen en dat heeft veel mensen afgeschrikt. 2 weken schilders binnen gehad en nou is het gewoon lekker fris, modern en aantrekkelijk.
Ja, zo zijn andere kijkers voor ons huis (wat wij dus gekocht hebben) ook afgehaakt: het was zo donker in de woonkamer. Wat wil je, er stond een enorme struik voor de hoek van het huis die twee ramen afdekte (boerderij uit 1900 met 4 ramen in de woonkamer verdeeld over 2 muren) en een boom van de gemeente die ondertussen helemaal over de dakgoot hing (voortuin is 4 meter diep) waardoor een derde raam ook bijna geen licht kreeg. Eerste wat wij gedaan hebben is een zaag gekocht, die struik gesnoeid tot de grond (later is hij zelfs helemaal verwijderd) en de gemeente gebeld dat ze die boom echt toch eens moesten snoeien anders deden wij dat wel...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 10:31
Arg, zaterdag bij open huizen route bij woning langs geweest. Was helemaal fantastisch en naar mijn mening erg realistische vraagprijs. Dus onze onderhandelaar opdracht gegeven om de vraagprijs te bieden (zijn al anderhalf jaar bezig en diverse keren achter het net gevist). Zaterdag is dat bod gedaan, maar naar nu blijkt heeft ze toch onder de vraagprijs geboden waardoor de verkoper andere biedingen heeft afgewacht. Hierdoor is er dus nog een bod gekomen welke naar ons vermoeden hoger ligt dan wij hebben geboden maar dat mogen ze officieel natuurlijk niet zeggen. Dus nu hebben we nog een bod laten doen net iets boven vraag prijs. Maar baal er wel van, heb wel het idee dat als we direct vraagprijs hadden geboden er verder niet afgewacht was en er een (mondeling) akkoord was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:10:
Arg, zaterdag bij open huizen route bij woning langs geweest. Was helemaal fantastisch en naar mijn mening erg realistische vraagprijs. Dus onze onderhandelaar opdracht gegeven om de vraagprijs te bieden (zijn al anderhalf jaar bezig en diverse keren achter het net gevist). Zaterdag is dat bod gedaan, maar naar nu blijkt heeft ze toch onder de vraagprijs geboden waardoor de verkoper andere biedingen heeft afgewacht. Hierdoor is er dus nog een bod gekomen welke naar ons vermoeden hoger ligt dan wij hebben geboden maar dat mogen ze officieel natuurlijk niet zeggen. Dus nu hebben we nog een bod laten doen net iets boven vraag prijs. Maar baal er wel van, heb wel het idee dat als we direct vraagprijs hadden geboden er verder niet afgewacht was en er een (mondeling) akkoord was geweest.
Heeft jullie onderhandelaar ook gezegd waarom ze onder de vraagprijs heeft geboden? Want als jij aangeeft wat jij wilt dat hoort ze dat toch gewoon uit te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Laatst online: 08:44
Als jij het huis nog kunt krijgen, dan zou ik het verschil tussen overbieden en huidige prijs declareren bij de tussenpersoon. Desnoods naar het tucht stappen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju
  • Laatst online: 11:53

Kju

Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:10:
Je gevoel is onterecht. Zo lang de verkoper geen tegenvoorstel doet en ook geen akkoord geeft is er nog geen sprake van een onderhandeling. Als er meerdere biedingen zijn zal dat bijna altijd leiden tot een inschrijving of zal de makelaar toch wel op de een of andere manier minimaal proberen om die biedingen tegen elkaar uit te spelen.
LPT: Vertrouw je makelaar :)

PSN: Kjujay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kju schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Je gevoel is onterecht. Zo lang de verkoper geen tegenvoorstel doet en ook geen akkoord geeft is er nog geen sprake van een onderhandeling. Als er meerdere biedingen zijn zal dat bijna altijd leiden tot een inschrijving of zal de makelaar toch wel op de een of andere manier minimaal proberen om die biedingen tegen elkaar uit te spelen.
LPT: Vertrouw je makelaar :)
Ik begrijp je punt, maar zelf zou ik dat bijvoorbeeld niet hebben. Ik zou denk ik zelf zoiets hebben, als iemand vraagprijs bied (en daar zit al een bepaalde onderhandelingsruimte in natuurlijk) dan zou ik gelijk akkoord hebben gegeven. Ik zie inderdaad dat makelaars dit dan toch niet altijd doen maar toch. Wellicht als het aan de verkoper had gelegen misschien wel.
CurlyMo schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:23:
[...]

Als jij het huis nog kunt krijgen, dan zou ik het verschil tussen overbieden en huidige prijs declareren bij de tussenpersoon. Desnoods naar het tucht stappen.
We hebben nog een bod gedaan nu, 286k (vraagprijs 285k). Aan de andere kant verpest je dan wel je relatie met je tussenpersoon, dus ik denk dat we het hier gewoon bij gaan laten hoor. Je kan het natuurlijk ook nooit zeker weten water was gebeurd als we direct 285k hadden geboden.

[ Voor 24% gewijzigd door Shinji op 03-10-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

In deze tijd zegt het bieden van de vraagprijs niets. Zie ook deze post hierboven waarin ik word gequote:
BastaRhymez in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"

Het is juist zaak om je vooral niet te laten leiden door een vraagprijs, laat je vooral niet naar een bedrag leiden door het gesprek met de verkoopmakelaar en zorg zeker voor een betrouwbare waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Kju schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:47:
In deze tijd zegt het bieden van de vraagprijs niets. Zie ook deze post hierboven waarin ik word gequote:
BastaRhymez in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"

Het is juist zaak om je vooral niet te laten leiden door een vraagprijs, laat je vooral niet naar een bedrag leiden door het gesprek met de verkoopmakelaar en zorg zeker voor een betrouwbare waardering.
We hebben zelf de makelaar helemaal niet gesproken in deze omdat het via de open huizen route ging. Alleen de eigenaren gesproken. En ik vond deze vraagprijs erg scherp juist, in de omgeving staan huizen te koop met iets grotere tuin en 10m2 meer maar qua binnenwerk zijn die huizen dan nog steeds jaren 70, oftewel je moet alles er uit strippen en opnieuw opbouwen. Daar vragen ze dan ongeveer hetzelfde bedrag voor als dit huis terwijl deze 10 jaar jonger is en al helemaal gestript en opnieuw opgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kju

Kju

Met een iets grotere tuin en 10m2 meer gebruiksoppervlakte kan je al voldoende hebben om het te compenseren hoor.
Even kort door de bocht:
Woning van 100 m2 € 300.000
Woning van 110 m2 is dan € 330.000
Als de woning van 100 m2 mooier is afgewerkt dan die van 110 m2 dan corrigeer je daarvoor in de prijs. Stel dat het 30.000 kost om op hetzelfde niveau te komen, dan zijn ze even veel waard hoor :)

Met alle respect maar als je je aankoopmakelaar gaat zitten second guessen kan je het dan niet liever zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
Als jullie de tussenpersoon uitdrukkelijk opdracht hebben gegeven om X te bieden en hij/zij biedt 0,9 * X, dan is dat wel vreemd. Een tussenpersoon hoort de opdrachtgever te waarschuwen voor domme instructies, maar hij hoort niet tegen uitdrukkelijke instructies in te gaan. Als blijkt dat de opdrachtgever iets heel anders wil, dan moet de tussenpersoon misschien zijn opdracht teruggeven, maar hij moet niet op eigen houtje andere dingen gaan doen in naam van de opdrachtgever.

Iets anders is dat je natuurlijk nooit met zekerheid kunt zeggen dat een bepaald bod zou hebben geleid tot 'de deal'. Dat is louter speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

* Quad gaat lekker. :)F
Vrijdag koopcontract ondertekenen.
Vanavond druk bezig geweest met schattingen qua verbouwingen voor een bouwdepot, hier gaan we vrijdagmiddag ook nog mee om de tafel, ben benieuwd!

We hebben de woning uiteindelijk voor 174k kunnen kopen, oorspronkelijke vp was 175k, maar dan wel eind dit jaar overnemen.
Zolder en 1e verdieping zijn vrijwel af en verdienen enkel een nieuwe vloer en behang, beneden moet wel een verbrede doorloop van kamer naar keuken, nieuwe keuken, vloer en stucwerk aangebracht worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Quad op 04-10-2017 00:01 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Wat betreft de leuke ervaringen tijdens het kopen: wat voor presentje hebben jullie van de notaris gekregen?
Mijn eerste woning kreeg ik een pen. Nu heb ik een paraplu gekregen. En bloemetjes van de bank en hypotheekadviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49

Reinier

\o/

kmf schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:11:
Wat betreft de leuke ervaringen tijdens het kopen: wat voor presentje hebben jullie van de notaris gekregen?
Mijn eerste woning kreeg ik een pen. Nu heb ik een paraplu gekregen. En bloemetjes van de bank en hypotheekadviseur.
Fles wijn van de makelaar en een kaartje na een paar maanden. Van mij hoeft het allemaal niet :)

Van de notaris alleen een factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Helemaal niets, nooit en ik heb toch al verschillende huizengekocht.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niets. Ik zou het persoonlijk erg ongepast vinden, ik wil liever een lager tarief dan zulke zogenaamde presentjes. Het is geen cadeau, het zit in de prijs verrekend. Je betaald gewoon je eigen pen en je eigen bloemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:03
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kju

Kju

nare man schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:43:
Als jullie de tussenpersoon uitdrukkelijk opdracht hebben gegeven om X te bieden en hij/zij biedt 0,9 * X, dan is dat wel vreemd. Een tussenpersoon hoort de opdrachtgever te waarschuwen voor domme instructies, maar hij hoort niet tegen uitdrukkelijke instructies in te gaan. Als blijkt dat de opdrachtgever iets heel anders wil, dan moet de tussenpersoon misschien zijn opdracht teruggeven, maar hij moet niet op eigen houtje andere dingen gaan doen in naam van de opdrachtgever.
Eens, voor mezelf sprekend zou ik zo iemand waarschijnlijk gelijk ontslaan, dat is mijn eerste impuls. Alleen (en dit is louter suggestie) weet ik uit ervaring dat kopers vaak te nerveus zijn om helder na te denken en probeer je als aankoopmakelaar toch daar tussendoor te schipperen onderweg naar de beste deal. Dat die aankoopmakelaar eigenlijk ook gewoon snel wat had kunnen verdienen door gewoon de vraagprijs te bieden in plaats van moeilijk te doen met een lager bod neem ik daar bij ook mee in m'n overweging. Ik wil het daarmee niet goed praten maar vermoed wel dat snel geld verdienen waarschijnlijk niet het doel is die deze makelaar dient. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Korte vraag: Als je gebruik wilt maken van de HRA moet je dan meteen opd e sleuteloverdracht jezelf ook inschrijven bij de gemeente op het juiste adres of kan ik wachten totdat ik daadwerkelijk verhuisd ben?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:08:
Korte vraag: Als je gebruik wilt maken van de HRA moet je dan meteen opd e sleuteloverdracht jezelf ook inschrijven bij de gemeente op het juiste adres of kan ik wachten totdat ik daadwerkelijk verhuisd ben?
Kan wachten (als de woning leeg staat, tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Tsurany schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:02:
[...]

Niets. Ik zou het persoonlijk erg ongepast vinden, ik wil liever een lager tarief dan zulke zogenaamde presentjes. Het is geen cadeau, het zit in de prijs verrekend. Je betaald gewoon je eigen pen en je eigen bloemen.
Nou hoeft niet alles met zo'n negatieve insteek opgevat te worden. Want als je geen presentje kreeg, zal je ook wel dezelfde tarief betalen.

Ik ben gewoon benieuwd wat er zoal omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 23:21
Zo hier inmiddels ook de hypotheek rond, heb de offerte van de Rabobank vandaag binnengekregen. 10 jaar vast tegen 1,95% rente, had 0,2% lager kunnen uitvallen, maar ik voldeed niet aan alle eisen voor die lagere rente. Helemaal happy, over ongeveer drie weken de overdracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Nostordici schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:07:
Zo hier inmiddels ook de hypotheek rond, heb de offerte van de Rabobank vandaag binnengekregen. 10 jaar vast tegen 1,95% rente, had 0,2% lager kunnen uitvallen, maar ik voldeed niet aan alle eisen voor die lagere rente. Helemaal happy, over ongeveer drie weken de overdracht :)
Is die eis niet gewoon dat je daar een rekening hebt waar je salaris op gestort word.
Meestal zo aan te voldoen en kost je vast veel minder dan 0.2% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Vorige week een prijs overeengekomen voor een gave 2 onder 1 kap. Rijksmonument uit 1929. Moet veel verbouwen maar dat komt met mijn ervaring wel goed.

Vandaag bij de ABN geweest 1.8% voor 10 jaar vast. Ff kijken of ik dat doe of wat langer vastzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 23:21
Shadowhawk00 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:42:
[...]

Is die eis niet gewoon dat je daar een rekening hebt waar je salaris op gestort word.
Daar heb ik al gebruik van gemaakt, ik moest gebruik maken van een plus hypotheek, maar hierdoor was meer mogelijk dan zonder. Heeft onder andere te maken met het niet hebben van een vast contract. Maar ondanks dit helemaal happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Shadowhawk00 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:42:
[...]

Bij ing staat inderdaad dat het salaris erop gestort wordt. Alleen niet hoeveel salaris. Dus heb ik door de werkgever een gedeelte op die rekening te storten. Gelijk goed verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
kmf schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:21:
[...]

Bij ing staat inderdaad dat het salaris erop gestort wordt. Alleen niet hoeveel salaris. Dus heb ik door de werkgever een gedeelte op die rekening te storten. Gelijk goed verdeeld.
Dat maakt de ING toch ook niet uit lijkt me? Zolang jij klant bent en dus maandelijks/jaarlijks voor je pasje betaalt vinden ze het al lang best heb ik het idee.

(neem overigens maar aan dat je ook nog een rekening hebt bij een andere bank?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Na aanleiding van de openhuizendag en wat andere afspraken... Morgen en maandag zijn behoorlijk vol :D

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wel een dingetje wat ik gisteren mee maakte...
We hadden een afspraak staan voor een bezichtiging. Ik werd gebeld, afspraak kan niet door gaan, woning al verkocht ( :/ ). Maar daarna de vraag of ik me bij hun eigen "zeer geavanceerde zoekmachine" in wilde schrijven, dan krijg je een mail met de woningen een halve dag voordat ze op Funda staan. An sich wel interesse in. Maar ik moest dan wel op kantoor langs komen, en ook "onafhankelijk" hypotheekadvies-gesprek aan gaan. Wij hebben al een hypotheekadviseur, dus dat hypohteekadvies hoefde ik niet. Bleef die muts daar echt op doorhameren dat ik gewoon wat lomp heb gezegd "mij staat hoe dit gesprek verloopt me niet aan, ik hoef uw hypotheekadvies niet en ook uw zoekmachine niet meer, fijne dag".

Pfffff, echt je hypotheekadvies op een dergelijke manier aansmeren/door de strot duwen, wat een :r praktijken...

Members only:

[ Voor 38% gewijzigd door DropjesLover op 05-10-2017 16:27 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Laatst online: 14-08 17:59
Van de hypotheekverstrekker een taart.
Of nouja, een papiertje in de deur van de bekende taartenwebshop, die mij vervolgens wist te vertellen dat de taart weg was gegooid omdat hij niet meer vers genoeg zou zijn na 2 leverpogingen(gek he, als je overdag doordeweeks probeert te bezorgen en de 1e keer niet eens een niet thuis papiertje in de bus doet |:( )
Dat was bijna 2 jaar geleden toen ik mijn eerste huis kocht, woon er met veel plezier.

Dat huis heb ik trouwens gekocht zonder aankoopmakelaar. Het onderhandelen en papierwerk viel mij best mee dus ik denk dat ik het bij een volgend huis net zo aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49

Reinier

\o/

DropjesLover schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:18:
Na aanleiding van de openhuizendag en wat andere afspraken... Morgen en maandag zijn behoorlijk vol :D

***members only***
Die teksten ook... wat hebben die makelaars gesnoven?

Members only:

Voor een niet-heel-bijzondere no offense twee onder een kapper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Reinier schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:33:
[...]

Die teksten ook... wat hebben die makelaars gesnoven?

***members only***

Voor een niet-heel-bijzondere no offense twee onder een kapper :)
Ach ja, je moet toch op een manier positief opvallen nietwaar? :P
Al moet ik zeggen, die huizen zijn echt heel mooi. Net die 2 meter dieper en een metertje breder waardoor alle kamers gewoon fijn ruim aanvoelen.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Shinji schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:44:
We hebben nog een bod gedaan nu, 286k (vraagprijs 285k). Aan de andere kant verpest je dan wel je relatie met je tussenpersoon, dus ik denk dat we het hier gewoon bij gaan laten hoor. Je kan het natuurlijk ook nooit zeker weten wat er was gebeurd als we direct 285k hadden geboden.
Helaas zijn we het niet geworden, inmiddels al de vierde keer dat we overtroeft worden terwijl we al (iets) boven vraagprijs zitten.

Wel frustrerend zo, en met een kleine op komst zou de extra ruimte erg welkom zijn. Nou ja, we gaan denk ik even weer een pauze in lassen met de bezichtigingen en dan zien we het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:03
[verwijderd]

[ Voor 98% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:40
Valt er bij Banken zoals de rabobank nog te onderhandelen tegenwoordig? Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Laatst online: 08:35
Die makelaar had zeker net een verkoop training gevolgd! Veel plezier bij de kijkdagen.

Zo te zien veel huizen in de Haagse beemden, daarbuiten stijgen de prijzen snel (Boeimeer is gewilde wijk, Terheijdenseweg zijn oudere huizen en drukkere straat). Benieuwd of het bestaand of nieuwbouw wordt voor jullie.
DropjesLover schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 16:18:

***members only***

Wel een dingetje wat ik gisteren mee maakte...
We hadden een afspraak staan voor een bezichtiging. Ik werd gebeld, afspraak kan niet door gaan, woning al verkocht ( :/ ). Maar daarna de vraag of ik me bij hun eigen "zeer geavanceerde zoekmachine" in wilde schrijven, dan krijg je een mail met de woningen een halve dag voordat ze op Funda staan. An sich wel interesse in. Maar ik moest dan wel op kantoor langs komen, en ook "onafhankelijk" hypotheekadvies-gesprek aan gaan. Wij hebben al een hypotheekadviseur, dus dat hypohteekadvies hoefde ik niet. Bleef die muts daar echt op doorhameren dat ik gewoon wat lomp heb gezegd "mij staat hoe dit gesprek verloopt me niet aan, ik hoef uw hypotheekadvies niet en ook uw zoekmachine niet meer, fijne dag".

Pfffff, echt je hypotheekadvies op een dergelijke manier aansmeren/door de strot duwen, wat een :r praktijken...

***members only***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
joppe113 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:55:
Valt er bij Banken zoals de rabobank nog te onderhandelen tegenwoordig? Iemand ervaringen?
Met de rente van de hypotheek?
Zover ik weet niet .... vroeger kon het nog wel eens, maar tegenwoordig niet meer.

En ik heb ook een vraag voor jullie:

Hier in de stad zit in een makelaar(1). (deze verkoopt ook woningen voor de bouwvereniging.. ex huur huizen)
Vorig jaar was ik opzoek naar een huis, en hun verkochten ook een exhuur huis in opdracht voor de bouwvereniging.

Ik er dus naar toe, ik kreeg wel de sleutel mee .. maar hij was al verkocht onder voorbehoud. (werd mij verteld... maar ik mocht wel even kijken)
Ik moest die week zelf terugbellen. En het huis was idd verkocht)

Na 3 weken stond dezelfde huis nog steeds op de website als te KOOP.. dus niet "verkocht onder voorbehoud" of "verkocht".

Iets later heb ik bij een andere makelaar(2) ook een leuk huis gekocht. (Nieuwer en mooiere buurt)
Dus ik heb er niet veel aandacht aan besteed.

En nu is mijn broertje ook opzoek naar een koophuis.
Bij dezelfde makelaar(1) staat weer een ex-huur huis .. mijn broertje heeft er begin deze week naar toe gebeld "is al verkocht" .... staat weer NIET aangegeven op de website .. en nu nog steeds niet.

Mag dit zomaar? zijn dit geen lokkertjes?
IK vind het zelf zwaar irritant ..... dan denk je... staat nog een leuk huis te koop .. en zijn ze allang verkocht

-edit-

Het huushuis was te koop staat hebben ze er nu afgehaald zie ik

[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 06-10-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Nou ja, bedoel ik met de advies kosten e.d.
Aggressor schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

Zover ik weet niet .... vroeger kon het nog wel eens, maar tegenwoordig niet meer.

Hier in de stad zit in een makelaar(1). (deze verkoopt ook woningen voor de bouwvereniging.. ex huur huizen)
Vorig jaar was ik opzoek naar een huis, en hun verkochten ook een exhuur huis in opdracht voor de bouwvereniging.

Ik er dus naar toe, ik kreeg wel de sleutel mee .. maar hij was al verkocht onder voorbehoud. (werd mij verteld... maar ik mocht wel even kijken)

Na 3 weken stond dezelfde huis nog steeds op de website als te KOOP.. dus niet "verkocht onder voorbehoud" of "verkocht".

Iets later heb ik bij een andere makelaar(2) ook een leuk huis gekocht. (Nieuwer en mooiere buurt)

Bij dezelfde makelaar(1) staat weer een ex-huur huis .. mijn broertje heeft er begin deze week naar toe gebeld "is al verkocht" .... staat weer NIET aangegeven op de website .. en nu nog steeds niet.

IK vind het zelf zwaar irritant ..... dan denk je... staat nog een leuk huis te koop .. en zijn ze allang verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

joppe113 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:09:
Nou ja, bedoel ik met de advies kosten e.d.
[...]
Dat hebben ze natuurlijk al een beetje afgedicht met "met eigen voorbereiding" vs. "zonder eigen voorbereiding"

Als je daar komt met een verzoek tot verlaging zeggen ze "moet je kiezen voor eigen voorbereiding".

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Richard schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:11:
[...]

Dat hebben ze natuurlijk al een beetje afgedicht met "met eigen voorbereiding" vs. "zonder eigen voorbereiding"

Als je daar komt met een verzoek tot verlaging zeggen ze "moet je kiezen voor eigen voorbereiding".
Ja,, het is wel veel geld.
Maar ik denk dat ze er niks afhalen hoor.. zijn gewoon vaste prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Aggressor schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:05:
[...]

-edit-

Het huushuis was te koop staat hebben ze er nu afgehaald zie ik
Ze wachten vaak de bedenktermijn van voorlopig koopcontract af. En zijn voor de rest inderdaad gewoon laks. Heb het ook al diverse keren meegemaakt al moet ik zeggen dat het in de regio waar ik zoek de laatste paar maanden wel beter lijkt te gaan. Er zit nog altijd wat vertraging in maar dat is opzich niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Nu online
Shinji schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:21:
[...]

Ze wachten vaak de bedenktermijn van voorlopig koopcontract af. En zijn voor de rest inderdaad gewoon laks. Heb het ook al diverse keren meegemaakt al moet ik zeggen dat het in de regio waar ik zoek de laatste paar maanden wel beter lijkt te gaan. Er zit nog altijd wat vertraging in maar dat is opzich niet heel gek.
Nou waar ik woon is maar een kleine stad.
En toen ik interesse in dat huis had, heb ik er 4x achteraan gebeld ... verkocht ... maar niks veranderen op de site.
Gelukkig heb ik nu een huisje.

Mijn broertje is nu ook opzoek.. niet een heel hoog budget. Maar het gaat echt rap hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hier in Malden, nabij Nijmegen, ging het ook echt rap vorig jaar al. Wij hebben 5x misgegrepen tot we eindelijk, een heel erg fijn, huisje hadden :) Onder de vraagprijs.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Wij gaan binnenkort hier in Friesland ons huis verkopen, mooie 2 onder 1 kap, heel benieuwd naar wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
joppe113 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:55:
Nee niet echt, ze moeten alle kosten tegenwoordig transparant op de site zetten.
Dat is om het eerlijker en duidelijker te maken naar de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

kmf schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:36:
Dat moment hadden wij bijna 3 jaar geleden. Heel raar was dat inderdaad.

Je hebt zo'n huis 4x gezien (2x bezichtiging, 1x bouwkundig rapport en 1x tekenen van het koopcontract), dan moet je een paar maanden wachten op hypotheek en overdracht. Ga je nog 1x naar het huis voor de eindspectie, naar de notaris en opeens heb je dan zo'n bos sleutels in handen en rij je terug naar het huis dat opeens jouw huis is.

Maar dan begint het pas. Inbouwkasten d'r uit, schilderen, etc. We zijn nu 3 jaar verder en bezig met de laatste onderhandelingen voor een nieuwe keuken, badkamer, toilet en wasruimte. Oh, en zonnepanelen plus wat electra werkzaamheden. :) Alles in 1x. Ook een fijn vooruitzicht. Ergens eind januari hopen we in bad te kunnen gaan en een 2e toilet te hebben. (Zonnepanelen willen we d'r voor 1 januari al op hebben liggen.)

Heerlijk!

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Wij (ik) zitten ineens met een situatie... Een geweldig mooie woning, in prima conditie, die nog niet officieel op de markt is. Qua formaat, mogelijkheden, tuin, alles een prima gezinswoning is. Even een nieuwe badkamer en toilet, schilderen en wat andere kleine dingen en er in. En te koop voordat hij via een makelaar op de markt komt.
Daar tegenover staat de mogelijkheid van een boeren schuur (met woonbestemming, vergunningen, alles), groot genoeg voor 2 woningen, met 1200m2 grond, enorme garage, beetje onhandig bereikbaar, dichter bij het stadscentrum. Kopen, 2,5ton en een half tot 1 jaar verbouwen er in, andere woning verkopen, royaal wonen.

Ik vind hem moeilijk.
Met oog op (toekomstige) kinderen is in een wijk wonen leuker, makkelijker. Maar alles zelf kunnen inrichten en een fors grotere tuin er bij en dichter bij het centrum, dat is ook zeker wat waard...

edit
Bod op het eerste huis uitgebracht, gisteren besproken prijs was 345k, vandaag was de prijs 360k ( :? ), tegenbod uitgebracht van 350k, afgesproken prijs 352k. *O*
Verhuizen in januari *O*

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 07-10-2017 11:36 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euro88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 20:12
Gefeliciteerd! Je hebt dus het huis met huisnummer 19 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Gefeliciteerd DL. :D
Wij hebben gisteren getekend, nu nog bedenktijd tot woensdag a.s.. :P
Het gevoel dat we ons eerste huisje hebben gekocht is nog niet echt te bevatten, dat zal 29 december wel anders zijn, denk ik.

Nu zitten we een beetje mee, huis gekocht, en nu? Wat moeten we regelen voor de sleuteloverdracht, enz.
Dat is wel ff andere koek. :+

Gelukkig genoeg ervaringsdeskundigen om ons heen volgens mij, dus even afkijken. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zorg vooral dat je internet op tijd regelt, daar zit een levertijd aan. Energie en water is handig maar niet noodzakelijk :)

En natuurlijk alles mbt de verbouwingen die je wilt doen zoals keuken en badkamer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Tsurany schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:19:
Zorg vooral dat je internet op tijd regelt, daar zit een levertijd aan. Energie en water is handig maar niet noodzakelijk :)

En natuurlijk alles mbt de verbouwingen die je wilt doen zoals keuken en badkamer.
Gaat puur even om wat op de dag van sleuteloverdracht actief moet zijn. Zelf zullen we er niet direct in gaan wonen, dat duurt wel een half jaar minimaal.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Quad schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:22:
[...]

Gaat puur even om wat op de dag van sleuteloverdracht actief moet zijn. Zelf zullen we er niet direct in gaan wonen, dat duurt wel een half jaar minimaal.
Dan is je verzekering denk ik het enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Laatst online: 08:35
Gefeliciteerd! Hier in de regio stonden een aantal van die oude boerenschuren te koop, ook naar gekeken. Denk dat je je vergist in investering en hoeveelheid werk dat erbij komt kijken nu en in de toekomst. Je gaat dan meer richting 6 ton plus.

Foto van je nieuwe huis?
DropjesLover schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 00:51:
Wij (ik) zitten ineens met een situatie... Een geweldig mooie woning, in prima conditie, die nog niet officieel op de markt is. Qua formaat, mogelijkheden, tuin, alles een prima gezinswoning is. Even een nieuwe badkamer en toilet, schilderen en wat andere kleine dingen en er in. En te koop voordat hij via een makelaar op de markt komt.
Daar tegenover staat de mogelijkheid van een boeren schuur (met woonbestemming, vergunningen, alles), groot genoeg voor 2 woningen, met 1200m2 grond, enorme garage, beetje onhandig bereikbaar, dichter bij het stadscentrum. Kopen, 2,5ton en een half tot 1 jaar verbouwen er in, andere woning verkopen, royaal wonen.

Ik vind hem moeilijk.
Met oog op (toekomstige) kinderen is in een wijk wonen leuker, makkelijker. Maar alles zelf kunnen inrichten en een fors grotere tuin er bij en dichter bij het centrum, dat is ook zeker wat waard...

edit
Bod op het eerste huis uitgebracht, gisteren besproken prijs was 345k, vandaag was de prijs 360k ( :? ), tegenbod uitgebracht van 350k, afgesproken prijs 352k. *O*
Verhuizen in januari *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
Vandaag op een buurtborrel geweest van mijn nieuwe huis (krijg over een maand de sleutel). Kende de buurt niet goed en op inlezen, navragen etc kun je nooit 100% vertrouwen. Maar al mijn aanstaande buren waren bijzonder vriendelijk. Dat geeft toch weer een fijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Fazer013 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:51:
Gefeliciteerd! Hier in de regio stonden een aantal van die oude boerenschuren te koop, ook naar gekeken. Denk dat je je vergist in investering en hoeveelheid werk dat erbij komt kijken nu en in de toekomst. Je gaat dan meer richting 6 ton plus.

Foto van je nieuwe huis?

[...]
Basically is het wat nu op funda staat,
Members only:

BThGvNeOA

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:19:
[...]

Daar hoop ik ook ten zeerste op, het zijn toch flinke bedragen. Toch hebben we wel bewust onder ons budget geleend en zelf ingelegd zodat mocht er een wijziging zijn we geen problemen zouden hebben.
Al met al wonen we nu alweer zo'n maand (jaja :')) en bevalt het echt prima! Binnen 3 dagen geslapen, geen kluswerk, ideaal! Het huis was ook enorm goed schoongemaakt door de vorige bewoners. Beste investering ooit geloof ik.

(Vrijstaand zonder inkijk van omwonenden, ruim perceel (700m2), 5 slaapkamers, inpandige garage, luxe keuken, volledige badkamer met bad en luxe douche, vloerverwarming, alles maximaal 4 jaar oud incl. het huis, en ruime aangelegde tuin incl. nieuw afdak en volledig in de schuttingen), eigen oprit. Heerlijk!
Meer dan een half jaar later alweer. Ik blijf erbij, beste investering ooit. We wonen echt super. Ben nog elke dag blij met het huis.

Ik weet niet waarom in dit hier post maar ik moest het even melden. Iedereen die nog in de koopfase zit, veel plezier en succes. Het geouwehoer is het zeker waard.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

keko12 schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:37:
Vandaag op een buurtborrel geweest van mijn nieuwe huis (krijg over een maand de sleutel). Kende de buurt niet goed en op inlezen, navragen etc kun je nooit 100% vertrouwen. Maar al mijn aanstaande buren waren bijzonder vriendelijk. Dat geeft toch weer een fijn gevoel.
Ik/wij hebben er de gewoonte van gemaakt om bij het kijken ook even door de wijk/blok te wandelen en voorbijgangers aan te spreken, die bijv. net thuis komen of met de hond wandelen. Klein vraagje van"wij zijn geinteresseerd in dat huis, kunt u ons wat vertellen over de buurt?" kan altijd prima.
Even vragen naar samenstelling (leeftijd, jonge gezinnen), buurtactiviteiten, algemene sfeer, etc.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keko12
DropjesLover schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:38:
[...]

Ik/wij hebben er de gewoonte van gemaakt om bij het kijken ook even door de wijk/blok te wandelen en voorbijgangers aan te spreken, die bijv. net thuis komen of met de hond wandelen. Klein vraagje van"wij zijn geinteresseerd in dat huis, kunt u ons wat vertellen over de buurt?" kan altijd prima.
Even vragen naar samenstelling (leeftijd, jonge gezinnen), buurtactiviteiten, algemene sfeer, etc.
Voordat ik het gekocht had, had ik ook bij de buren aangebeld. Bij de een was ik bijna een uur binnen, maar de andere buren waren toen met vakantie. En op straat een enkeling aangesproken die ik zag. Maar nu was het precies een borrel van een huis of 20 waar mijn nieuwe huis precies middenin zat. Dus kreeg nu toch een compleet beeld.
Maar zoals je zegt, als je benieuwd bent, altijd mensen aanspreken (ook op verschillende tijden van de dag).
Pagina: 1 ... 63 ... 366 Laatste

Let op:
Topic om je huis kwijt te raken: Ervaringen met het verkopen van je woning
Specifieke vragen over nieuwbouw-projecten: Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic. Probeer niet aan vaguebooking te doen en ook wat context te geven in reacties.

"Bod gedaan op leuk huis, nu afwachten"

Dit zegt eigenlijk niemand behalve de poster wat.

Ontwikkelingen op de huizenmarkt: Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7