My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Als ik op het werk ben en onder de router sta, is er geen wifi beschikbaar lol.
Terwijl ik met mijn oude smartphone er 20 meter afsta nog steeds wifi heb.
Hoe kan dat? Is dat een instelling of een hardware matig defect?
Ik zie ook dat je sinds nougat een eigen icon pack kan gebruiken. Kan ik ook de standaard gebruiken ?
Eh waarom vergelijk je 20m afstand met er onder houdenAstratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:55:
Ik ondervind iets raars met mijn S7 edge.
Neem aan dat je als je ze op dezelfde posities houd je hetzelfde hebt?
Blijkbaar is die oude wifi chip beter dan een nieuwere?
Verwijderd
Lees de 2e zin van jip_86 eens goed.Astratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:02:
Lees mijn zin nog eens, dan zie je dat ik het daar over mijn andere, oude smartphone heb.
Lees mijn eerste post nog eens...
Verwijderd
Hoef ik niet opnieuw te lezen, want je snapt het niet.Astratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:08:
Nee, want op de ene heb ik wifi en op de andere niet.
Even voor de duidelijkheid, je schrijft dat als je eronder staat, dat je geen wifi beschikbaar hebt, maar heb je op andere momenten wel bereik? Of doet hij het helemaal niet?Astratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:55:
Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de WiFi, volgens mij zit het wel goed met de algemene kwaliteit
MAAR, als ik met mijn S7 edge daar sta niets. Zelfs niet als ik direct onder de router sta krijg ik geen wifi gevonden op mijn S7.
Daarom ik dus zeg van het verschil tussen oude en nieuwe ( S7 edge ) smartphone.
Ja hoor is ook gewoon mogelijk in combinatie met thema, gebruik zelf Black Onyx.tweakerjunior schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:56:
[...]
Ik zie ook dat je sinds nougat een eigen icon pack kan gebruiken. Kan ik ook de standaard gebruiken ?
Laat maar. In en uitloggen loste het op.
[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 22-01-2017 20:19 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Verwijderd
Maar dan in omgekeerde volgorde denk ikErik1805 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:16:
Hmm heel vaag, sinds nougat erop staat werkt Netflix streamen naar Chromecast niet meer. YouTube wertkt prima. Nog meer dit probleem?
Ik snap dus niet dat iedereen hier al 7.0 op zijn telefoon heeft staan
Verwijderd
Iedereendj_killjoy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:49:
Ik heb nog steeds geen OTA ontvangen voor de S7 edge.
Astratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:55:
jip_86 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:00:
[...]
Eh waarom vergelijk je 20m afstand met er onder houden
Neem aan dat je als je ze op dezelfde posities houd je hetzelfde hebt?
Astratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:02:
Lees mijn zin nog eens, dan zie je dat ik het daar over mijn andere, oude smartphone heb.
Astratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:08:
Nee, want op de ene heb ik wifi en op de andere niet.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:10:
[...]
Hoef ik niet opnieuw te lezen, want je snapt het niet.
zo... laten we een beetje aardig blijven voor elkaar en constructief..
zoals jip_86 terecht aangeeft zou je op zijn minst een een keer op exact dezelfde plek moeten meten, misschien zit er wel een dead zone recht onder je AP (of externe verstoring of whatever). Als je toestel de AP helemaal niet vind, moet je dat duidelijk aangeven, dat doe je nu niet.
Als je 1 AP niet vind, dan kan het een instelling / kanaal van dat AP zijn, als je geen enkele vind, dan is je telefoon stuk. Bij een AP die wel gezien wordt, is daar het bereik minder dan bij een ander toestel (op dezelfde plek!)?
kortom ik mats je nu door je op weg te helpen, maar begrijp goed dat niet iedereen zoveel geduld heeft
Die "iedereen" zijn mensen die zelf handmatig Nougat hebben geinstalleerd.dj_killjoy schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:49:
Ik heb nog steeds geen OTA ontvangen voor de S7 edge.
PSN: Maichel
Heb je al eens getest met een tool zoals "AndroiTS GPS test"?Xymox schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:52:
Weet iemand wanneer voor de S7 (edge) het Galileo systeem ondersteund gaat worden?
De hardware kan het, de vraag is of er een firmware update komt om deze satellieten te kunnen gebruiken.
Betreft dat de UK versie van Sammobile?Maichel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:02:
[...]
Die "iedereen" zijn mensen die zelf handmatig Nougat hebben geinstalleerd.
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Ja, met de CSC(NL) van MM. Draait goed bij mij. Behalve bellen via 4G, kan alleen bellen en gebeld worden op 3G
[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 23-01-2017 09:39 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Het maakt niet uit welke kaart je hebt, als zou hij het theoretische limiet halen van de sd standaard dan nog is hij veel langzamer dan je interne geheugen (ufs2.0), niet alleen kan hij veel sneller lezen en schrijven het is ook full duplex en kan deze gelijktijdig doen. (wat je systeem gewoon langzamer maakt).Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:46:
[...]
Ik gebruik de pro geheugenkaart maar ik heb niet alles erop staan zeg ik eerlijk ik gebruik niet heel veel apps dus binnenkort zal ik het weer weghalen
Eerst kijken of het op 7.0 ook werkt
Samsung heeft UFS geheugen (niet verwarren met UHS-ii dus) kaarten maar er zijn nog geen toestellen die deze accepteren (ze hebben een andere interface dan sd en de meeste high-end chipset ondersteunen nog geen UFS)
Voor de s6 hadden toestellen meestal nog eMMC intern geheugen, wat net iets sneller is dan sd (class 10 of UHS-II 1 tot 3) dan maakt het niet zo veel uit.
Yep same here, zelfde gedaan en ik kan weer bellen( en gebeld worden!!) Maar het kan mogelijk ook een provider issue zijn en de reden zijn waarom de update nog niet (volledig) uitgerold is in Nederland. Dus het moment dat je wel kan bellen via 4g zullen mensen waarschijnlijk wel de update krijgen. 4g in de UK is het zelfde als in NL natuurlijk anders hadden ze het geen 4g standaard genoemdrodie83 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:10:
Trouwens Henk, ik kwam er (net zoals een paar andere mensen hier) achter dat ik niet kon bellen met de Nougatupdate (provider Vodafone). Zodra ik probeer iemand te bellen zegt de Dialer app direct 'Oproep beëindigd'. Pas toen ik bij 'Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele Netwerken -> Netwerkmodus' de optie op 'Alleen 3G' zette in plaats van '4G/3G/2G (automatisch verbinden)' werkte het bellen weer. Bellen via WiFi aan of uit maakte hierin ook geen verschil. Overigens werkt internetten via 4G wel gewoon goed.
Ik ben best benieuwd hoe dit nou komt. In de UK kennen ze ook 4G lijkt me. Los van die instelling omzetten of ROM veranderen, weet iemand hoe je dit probleem beter kan tackelen?
Edit: Denk dat er niks anders opzit dan of achten tot de NL versie, of nog een keer flashen maar dan met BTU CSC. Ook niet zo een issue. Zo een reset eens in de zoveel tijd is ook niet het allerergste
.
[ Voor 41% gewijzigd door D0gtag op 23-01-2017 09:58 ]
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Had ik ook, verwijderen en opnieuw installeren heeft het bij mij opgelost.Erik1805 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 20:16:
Hmm heel vaag, sinds nougat erop staat werkt Netflix streamen naar Chromecast niet meer. YouTube wertkt prima. Nog meer dit probleem?
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
De eerste voor als je op dit moment Nougat (of MM) draait met PHN als CSC. Als je *#1234# staat er bij CSC: G935FPHN1BPK1. Dan kan je deze link gebruiken: klik.
De tweede situatie is als je bij de update naar Nougat bent overgestapt naar BTU als CSC. Hier zie je dan bij CSC staan (via *#1234#) G935OXA1DPLT. Dan kan je deze link gebruiken: klik
In beide gevallen blijft je data als het goed is behouden. Of er eventueel iets gewijzigd is met betrekking tot VoLTE durf ik niet te zeggen, aangezien ik bij de Magenta-brigade zit is het voor mij sowieso (nog) niet mogelijk deze optie te gebruiken. Ook zou het in een onvoorzien geval kunnen voorkomen dat je alsnog een reset uit moet voeren als er fouten ontstaan. Ik heb zelf de 2e optie gebruikt en dat werkt bij mij zonder problemen.

Oke, ik heb een PHN CSC code. Als ik deze update uitvoer, is het resultaat dan hetzelfde als dat ik wacht op de normale update OTA? Of wat zijn hiermee de verschillen met de normale wijze?JdJtA schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:06:
Er is vandaag een nieuwere Nougat-update online gekomen: G935FXXU1DQAS. Deze is uitgebracht voor Multi-CSC UAE. Nu heb ik voor 2 situaties een update-pakket gemaakt:
De eerste voor als je op dit moment Nougat (of MM) draait met PHN als CSC. Als je *#1234# staat er bij CSC: G935FPHN1BPK1. Dan kan je deze link gebruiken: klik.
De tweede situatie is als je bij de update naar Nougat bent overgestapt naar BTU als CSC. Hier zie je dan bij CSC staan (via *#1234#) G935OXA1DPLT. Dan kan je deze link gebruiken: klik
In beide gevallen blijft je data als het goed is behouden. Of er eventueel iets gewijzigd is met betrekking tot VoLTE durf ik niet te zeggen, aangezien ik bij de Magenta-brigade zit is het voor mij sowieso (nog) niet mogelijk deze optie te gebruiken. Ook zou het in een onvoorzien geval kunnen voorkomen dat je alsnog een reset uit moet voeren als er fouten ontstaan. Ik heb zelf de 2e optie gebruikt en dat werkt bij mij zonder problemen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Oost west, 127.0.0.1 best!
Het verschil tussen deze update en wachten op de OTA is dat het CSC-bestand (waar dus specifieke landinstellingen mee worden bepaald) bij deze update 'oud' is. Het betreft het laatst beschikbare CSC-bestand voor PHN, wat momenteel nog Marshmallow (6.0.1) is.geerttttt schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Oke, ik heb een PHN CSC code. Als ik deze update uitvoer, is het resultaat dan hetzelfde als dat ik wacht op de normale update OTA? Of wat zijn hiermee de verschillen met de normale wijze?
Als de officiële update voor PHN uitkomt en deze te downloaden is kan je die er overheen zetten zodat je weer een volledige NL-versie draait.
Je kan op deze manier dus eerder gebruik maken van Nougat zonder verlies van data, maar ik kan niet verzekeren dat het probleemloos werkt. Zelf gebruik ik namelijk BTU als CSC, waarvoor de update prima werkt voor zover ik nu kan beoordelen
[ Voor 3% gewijzigd door JdJtA op 23-01-2017 11:32 ]
Oke, moet ik dan uberhaupt die CSC flashen? of kan ik dat gewoon zo laten?JdJtA schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:23:
[...]
Het verschil tussen deze update en wachten op de OTA is dat het CSC-bestand (waar dus specifieke landinstellingen mee worden bepaald) bij deze update 'oud' is. Het betreft het laatst beschikbare CSC-bestand voor PHN, wat momenteel nog Marshmallow (6.0.1) is.
Als de officiële update voor PHN uitkomt en deze te downloaden is kan je die er overheen zetten zodat je weer een volledige NL-versie draait.
Je kan op deze manier dus eerder gebruik maken van Nougat zonder verlies van data, maar ik kan niet verzekeren dat het probleemloos werkt. Zelf gebruik ik namelijk BTU als CSC, waarvoor de update prima werkt voor zover ik nu kan beoordelen
Ja, het is altijd verstandig om alle 4 de bestanden te gebruiken. Zonder CSC flashen levert vaak problemen op.geerttttt schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:36:
[...]
Oke, moet ik dan uberhaupt die CSC flashen? of kan ik dat gewoon zo laten?
Ok, zojuist geflashed. Hij is nu weer aan het booten.. Zag wel de tekst "Erasing" net staan, dus hoop dat hij niet mijn data verwijderd heeftJdJtA schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:43:
[...]
Ja, het is altijd verstandig om alle 4 de bestanden te gebruiken. Zonder CSC flashen levert vaak problemen op.
Dat doet hij elke keer als je iets via Odin gaat flashengeerttttt schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:44:
[...]
Ok, zojuist geflashed. Hij is nu weer aan het booten.. Zag wel de tekst "Erasing" net staan, dus hoop dat hij niet mijn data verwijderd heeft

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigde Arabische Emiraten (XSG), gereleased 23 jan 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Noot: Ik heb deze firmware op mijn toestel (KPN) ZONDER problemen met bellen; Tele2 en/of Vodafone gebruikers kunnen problemen ondervinden met 4G (VoLTE) bellen. Dit wordt (waarschijnlijk) veroorzaakt, omdat bij deze firmware het CSC-bestand van de laatste Android 6.0.1 firmware wordt gebruikt.
Zodra Android 7.0 voor de UN-branded PHN verschijnt, zal het CSC worden geupdatet.
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* January security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10273029
Build date Mon, 16 Jan 2017 10:19:32 +0000
Security Patch Level 2017-01-01
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQAS
CSC G935FPHN1BPK1
Download for install with Odin 3.12.3: MegaNZ
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Ik heb niet alles gelezen maar mocht je een custom rom draaien dan kan het aan de kernel liggen. Had dit van het weekend ook.Astratuner schreef op zondag 22 januari 2017 @ 18:29:
Als ik met mijn oude GSM 20 meter van de router sta en door muren, dan heb ik nog wifi.
MAAR, als ik met mijn S7 edge daar sta niets. Zelfs niet als ik direct onder de router sta krijg ik geen wifi gevonden op mijn S7.
Daarom ik dus zeg van het verschil tussen oude en nieuwe ( S7 edge ) smartphone.
Ook moet je zeker zijn dat de bootloader en modem goed zijn.
Anders een factory reset als je zeker weet dat het bereik niet goed is. Je kunt dit meten met een app als WiFi analyzer.
Mijn ervaring met de S7 is dat de WiFi gewoon normaal is voor een smartphone. Heb diverse toestellen gehad en de S7 doet niet onder. Op dit moment een iPhone 7 ernaast en het is praktisch gelijk tenzij je gaat muggenziften.
Toch is de vraag hoeveel apps daar echt profijt van hebben. Ik heb het idee dat zelfs als ik alles via SD run, ik weinig in performance ga merken. Al twijfel ik momenteel nog wat ik ga doen. Nog geen Nougat erop, maar dat is een uitgelezen kans om opnieuw te beginnen. Hoewel die shared memory me wel handig lijkt, vraag ik me af of dit voor alle apps wel aan te raden is. Bovendien kan ik hem ook 50/50 instellen om te zorgen dat de meeste apps gewoon intern staan. Ik vraag me af wat hierin een goede compromis is.D0gtag schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:52:
[...]
Het maakt niet uit welke kaart je hebt, als zou hij het theoretische limiet halen van de sd standaard dan nog is hij veel langzamer dan je interne geheugen (ufs2.0), niet alleen kan hij veel sneller lezen en schrijven het is ook full duplex en kan deze gelijktijdig doen. (wat je systeem gewoon langzamer maakt).
Samsung heeft UFS geheugen (niet verwarren met UHS-ii dus) kaarten maar er zijn nog geen toestellen die deze accepteren (ze hebben een andere interface dan sd en de meeste high-end chipset ondersteunen nog geen UFS)
Voor de s6 hadden toestellen meestal nog eMMC intern geheugen, wat net iets sneller is dan sd (class 10 of UHS-II 1 tot 3) dan maakt het niet zo veel uit.
Maar hoe zat dat dan met de beta? Daar konden mensen toch nog gewoon bellen?[...]
Yep same here, zelfde gedaan en ik kan weer bellen( en gebeld worden!!) Maar het kan mogelijk ook een provider issue zijn en de reden zijn waarom de update nog niet (volledig) uitgerold is in Nederland. Dus het moment dat je wel kan bellen via 4g zullen mensen waarschijnlijk wel de update krijgen. 4g in de UK is het zelfde als in NL natuurlijk anders hadden ze het geen 4g standaard genoemd
Maar wat ik nu dus begrijp is er nog geen PHN versie van CSC waardoor bellen altijd een issue is tot NL-release?
Ik heb hem zojuist geinstalled. Werkt hier prima, geen dataverlies ook.henklbr schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:52:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)
[afbeelding][afbeelding]
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigde Arabische Emiraten (XSG), gereleased 23 jan 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Noot: Ik heb deze firmware op mijn toestel (KPN) ZONDER problemen met bellen; Tele2 en/of Vodafone gebruikers kunnen problemen ondervinden met 4G (VoLTE) bellen. Dit wordt (waarschijnlijk) veroorzaakt, omdat bij deze firmware het CSC-bestand van de laatste Android 6.0.1 firmware wordt gebruikt.
Zodra Android 7.0 voor de UN-branded PHN verschijnt, zal het CSC worden geupdatet.
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.phone has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10273029
Build date Mon, 16 Jan 2017 10:19:32 +0000
Product code PHN
PDA G935FXXU1DQAS
CSC G935FPHN1BPK1
UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Voor België/Luxemburg Un-branded LUX, vervang HOME_CSC met:
HOME_CSC_LUX
BTW, ik heb dat Activeer PIN en veilig opstarten stuk niet gedaan en daar werd bij mij na het opstarten ook niet naar gevraagd... Mis ik iets?
Dat klopt inderdaad, wat ik mij afvraag is of gebruikers van Vodafone met de BTU csc wel gewoon kunnen bellen.Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:08:
[...]
Toch is de vraag hoeveel apps daar echt profijt van hebben. Ik heb het idee dat zelfs als ik alles via SD run, ik weinig in performance ga merken. Al twijfel ik momenteel nog wat ik ga doen. Nog geen Nougat erop, maar dat is een uitgelezen kans om opnieuw te beginnen. Hoewel die shared memory me wel handig lijkt, vraag ik me af of dit voor alle apps wel aan te raden is. Bovendien kan ik hem ook 50/50 instellen om te zorgen dat de meeste apps gewoon intern staan. Ik vraag me af wat hierin een goede compromis is.
[...]
Maar hoe zat dat dan met de beta? Daar konden mensen toch nog gewoon bellen?
Maar wat ik nu dus begrijp is er nog geen PHN versie van CSC waardoor bellen altijd een issue is tot NL-release?
(Wanneer 4g uitstaat gaat bellen overigens prima)
Hoe kun je eigenlijk via zowel 4g als 3g verbonden zijn voor data en bellen?melvinnie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:21:
[...]
Dat klopt inderdaad, wat ik mij afvraag is of gebruikers van Vodafone met de BTU csc wel gewoon kunnen bellen.
(Wanneer 4g uitstaat gaat bellen overigens prima)
Denk dat jij dan al een pincode hebt? Sommige hebben geen pincode op hun telefoon. Denk ik dan.. Anders kan Henk daar wel ff antwoord op geven..geerttttt schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:20:
[...]
Ik heb hem zojuist geinstalled. Werkt hier prima, geen dataverlies ook.
BTW, ik heb dat Activeer PIN en veilig opstarten stuk niet gedaan en daar werd bij mij na het opstarten ook niet naar gevraagd... Mis ik iets?
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Ik doe het, voor de zekerheid, wel; ik had dit dus een keer "niet" gedaan, en kon toen opnieuw flashen met een "reset" tot gevolg...geerttttt schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:20:
[...]
Ik heb hem zojuist geinstalled. Werkt hier prima, geen dataverlies ook.

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Verwijderd
Er wordt dus niet altijd naar die PIN gevraagd?henklbr schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Ik doe het, voor de zekerheid, wel; ik had dit dus een keer "niet" gedaan, en kon toen opnieuw flashen met een "reset" tot gevolg...
Ik durf hier dus echt niet met 100% zekerheid antwoord op te geven, sorry...Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:42:
[...]
Er wordt dus niet altijd naar die PIN gevraagd?
1x heb ik gehad, dat ik het vergeten was (en "default_password") niet wist, kon ik gaan resetten
2 firmwares terug was ik het vergeten, en toen ging het wel goed (geen PIN vraag), maar durf (vanwege het 1e) het niet meer te riskeren...
Maar bedoel je hier de Simkaart pincode? Of de pincode voor het toestel te ontgrendelen? Ik gebruik vingerprint / code, in mijn geval zou ik dus niks hoeven te doen? Zit echt te twijfelen om jou rom erop te flashen want die OTA duurt mij nu ook wel beetje te lang haha..henklbr schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:18:
[...]
Ik durf hier dus echt niet met 100% zekerheid antwoord op te geven, sorry...
1x heb ik gehad, dat ik het vergeten was (en "default_password") niet wist, kon ik gaan resetten
2 firmwares terug was ik het vergeten, en toen ging het wel goed (geen PIN vraag), maar durf (vanwege het 1e) het niet meer te riskeren...
https://www.sammobile.com...uae-now-available-online/
Het komt heel dichtbij
Nee, bij "Veilig Opstarten"...rohit schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:22:
[...]
Maar bedoel je hier de Simkaart pincode? Of de pincode voor het toestel te ontgrendelen? Ik gebruik vingerprint / code, in mijn geval zou ik dus niks hoeven te doen? Zit echt te twijfelen om jou rom erop te flashen want die OTA duurt mij nu ook wel beetje te lang haha..
Instellingen en zoek dan op "Veilig opstarten"...
Hmm als dit uitstaat dan is het toch raar dat hij na een flash opeens aanstaat? En wat zou de standaard code dan moeten zijn?henklbr schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:25:
[...]
Nee, bij "Veilig Opstarten"...
Instellingen en zoek dan op "Veilig opstarten"...
JDL15 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:25:
UAE en (mogelijk) Rusland zijn aan de beurt:
Het komt heel dichtbij
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Dichtbij? De VAE en Rusland zijn nou niet echt om de hoek, toch?JDL15 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:25:
UAE en (mogelijk) Rusland zijn aan de beurt:
Het komt heel dichtbij
op mijn scherm 1,5 cmPatriot schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:37:
[...]
Dichtbij? De VAE en Rusland zijn nou niet echt om de hoek, toch?

Samsung Galaxy 10 Plus
Haha, ja, op die schaal is alles om de hoek!
Mja als er nog geen oplossing voor 4G bellen is (ook niet met oude CSC) dan lijkt me wachten inderdaad de enige nuttige oplossing.rodie83 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:26:
Ik vond het het niet kunnen bellen via 4g maar irritant (want internet via 3G is traaaaag), dus ik heb m'n telefoon maar teruggezet naar Android 6 (op PHN) en ik wacht de OTA gewoon af. Wel leuk om alvast te weten hoe het er straks uit komt te zien
Kennelijk hebben mensen met KPN geen problemen als ik het zo lees. Ik heb ook KPN en bij mij springt hij automatisch naar 3G als ik ga bellen. Volte werkt alleen nog niet.rodie83 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:26:
Ik vond het het niet kunnen bellen via 4g maar irritant (want internet via 3G is traaaaag), dus ik heb m'n telefoon maar teruggezet naar Android 6 (op PHN) en ik wacht de OTA gewoon af. Wel leuk om alvast te weten hoe het er straks uit komt te zien
Bij Vodafone ook geen issues, springt terug naar 3g als ik ga bellen. Ik kan alleen de setting voor VoLTE niet vinden.Garret1410 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:58:
[...]
Kennelijk hebben mensen met KPN geen problemen als ik het zo lees. Ik heb ook KPN en bij mij springt hij automatisch naar 3G als ik ga bellen. Volte werkt alleen nog niet.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Wacht, zijn er mensen die VoLTE op hun S7 Edge hebben!? (icm KPN)Garret1410 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:58:
[...]
Kennelijk hebben mensen met KPN geen problemen als ik het zo lees. Ik heb ook KPN en bij mij springt hij automatisch naar 3G als ik ga bellen. Volte werkt alleen nog niet.
Bij mij springt hij ook automatisch over, maar ik vind het verrekte irritant.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Bij mij sprint hij ook terug naar 3G tijdens bellen, maar dat deed hij bij mij ook al op Android 6...Richh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:16:
[...]
Wacht, zijn er mensen die VoLTE op hun S7 Edge hebben!? (icm KPN)
Hey,Prulleman schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:54:
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[...]
[mbr]
zoals jip_86 terecht aangeeft zou je op zijn minst een een keer op exact dezelfde plek moeten meten, misschien zit er wel een dead zone recht onder je AP (of externe verstoring of whatever). Als je toestel de AP helemaal niet vind, moet je dat duidelijk aangeven, dat doe je nu niet.
Als je 1 AP niet vind, dan kan het een instelling / kanaal van dat AP zijn, als je geen enkele vind, dan is je telefoon stuk. Bij een AP die wel gezien wordt, is daar het bereik minder dan bij een ander toestel (op dezelfde plek!)?
[/mbr]
Ik heb met beide telefoons op dezelfde plaatsen gestaan. Met de S7 geen ontvangst onder de router en met de LG ( oude ) wel 4 blokjes ontvangst. Als ik naar de studio ga dan wederom hetzelfde. S7 geen AP, en LG wel 2-3 blokjes. Als ik 20m van het AP ga idem dito.
Als ik thuis met mijn S7 kom heb ik direct wifi dus ik denk niet dat de wifi chip ofzo stuk is anders had ik ook thuis niets moeten hebben.
Mijn vermoeden lijkt dus er naar uit te gaan dat de nieuwe wifi chip in de S7 of in die van mij althans slechter is dan de oudere smartphone die ik heb.
De oude LG krijgt dus overal wifi, daar mijn S7 nergens een AP vindt. Slechts 1x is het AP er eventjes opgekomen onder de beschikbare netwerken maar toen ik de WEP key wou ingeven was het alweer weg en bleef het weg.
Zou mijn oude LG misschien meer wifi kanalen hebben dat het daaraan ligt?
Thuis werkt alles oké, enkel op het werk ( met dunne gyproc muren ) doet hij moeilijk precies.
Zou hopelijk nu meer info die mensen zochten, ik merk dat er toch een taalbarrière is tussen NL en BE, maar als we allebeide duidelijk zijn het normaal gezien wel zou moeten lukken nu
Hey,Garret1410 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:58:
[...]
Ik heb niet alles gelezen maar mocht je een custom rom draaien dan kan het aan de kernel liggen. Had dit van het weekend ook.
Ook moet je zeker zijn dat de bootloader en modem goed zijn.
Anders een factory reset als je zeker weet dat het bereik niet goed is. Je kunt dit meten met een app als WiFi analyzer.
Mijn ervaring met de S7 is dat de WiFi gewoon normaal is voor een smartphone. Heb diverse toestellen gehad en de S7 doet niet onder. Op dit moment een iPhone 7 ernaast en het is praktisch gelijk tenzij je gaat muggenziften.
Nee ik heb geen custom ROM, ik draai nog altijd stock samsung firmware.
Merci voor de tip, ik heb wifi analyzer erop staan maar nog niet mee getest. Ga ik zeker eens proberen!!!
Niemand heeft al VoLTE op hun S7(Edge) op het KPN-netwerk: alleen de S6(Edge) wordt op dit ogenblik ondersteunt voor VoLTE bij KPNRichh schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:16:
[...]
Wacht, zijn er mensen die VoLTE op hun S7 Edge hebben!? (icm KPN)
S7(Edge) wordt voor het eind van dit kwartaal verwacht, en wordt geactiveerd dmv een firmware-update!
Vaag, ik heb ook Vodafone maar bij mij doet ie het niet.Team-RiNo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:10:
[...]
Bij Vodafone ook geen issues, springt terug naar 3g als ik ga bellen. Ik kan alleen de setting voor VoLTE niet vinden.
Heb net deze uitgevoerd. Ik dacht ik ga mijnn cache legen door vol up + home + power maar ik kom niet in het menu.Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigde Arabische Emiraten (XSG), gereleased 23 jan 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Ben ik alleen? Of heeft nog niemand geprobeerd?
Iemand die eens wil proberen?
Opgelost!!! (onhandige gebruiker

[ Voor 5% gewijzigd door dns_vbl op 23-01-2017 20:21 ]
Samsung Galaxy 10 Plus
Zo ja, kunnen jullie alerts instellen?
Ik kwijt dan namelijk de melding dat ik 'niet geauthoriseerd ben voor deze functie'?
Herinstalleren en cache wipe doen niks trouwens...
[ Voor 12% gewijzigd door vaagisdenaam op 23-01-2017 20:29 ]
Werkt prima hier op de S7 met android 7vaagisdenaam schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:29:
Hebben meer mensen hier de Rabobank app op de s7?
Ik kwijt dan namelijk de melding dat ik 'niet geauthoriseerd ben voor deze functie'?
Werkt hier prima. Zit op Nougat.vaagisdenaam schreef op maandag 23 januari 2017 @ 20:29:
Hebben meer mensen hier de Rabobank app op de s7?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Kijkend naar de historie van de S6 die een update naar 6.0.1 kreeg was het een kwestie van dagen tot weken. PHN was erg laat en kwam toen pas 4 weken later terwijl Vodafone heel snel kwam binnen een week.P. vd Loo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:43:
wat zijn de ervaringen uit het verleden eigenlijk met uitrol van een nieuwe versie van Android? weken of dagen wachten in NL als de uitrol is begonnen?
Nee niet merkbaar meer last van .Donstil schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:52:
Meer mensen waar de onbedoelde aanrakingen van het touchscreen erger zijn geworden sinds 7.0? Ik heb daar wel het idee van namelijk.
Die setting ga je ook nog niet kunnen vinden.Team-RiNo schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:10:
[...]
Bij Vodafone ook geen issues, springt terug naar 3g als ik ga bellen. Ik kan alleen de setting voor VoLTE niet vinden.
Die ga je pas vinden als de phn csc is uitgebracht voor nougat.
Bij mij springt tie ook gewoon terug naar 3g als ik ga bellen. En als ik ophang gaat tie weer naar 4g. Maakt mij trouwens echt niet uit want ik hoor de gene die ik bel echt niet ineens 10 keer beter dan met 3g.
Het zal vast wel kwalitatief beter zijn maar ik merk er weinig van.
Met android 6.0.1 had ik wel 4g bellen en ook wifi bellen vandaar dat ik zeg dat ik weinig verschil er tussen hoor.
AP: G935FXXU1BPLB
CP: G935FXXu1BPJJ
CSC"G935FPHN1BPK1
Nu wil ik dit alleen doen indien mijn data behouden blijft. (ik weet dat er een kleine kans aanwezig is dat er alsnog een factory reset nodig is en dat neem ik voor lief.)
Heeft iemand eventueel tips of uitleg?
henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"Zionrage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:24:
Ik heb afgelopen dagen deze pagina in de gaten gehouden voor een eventueel eenvoudig linkje naar het juiste bestand om mijn S7 Edge te flashen naar Nougat, zonder data verlies. Echter ben ik er tot op heden nog niet veel wijzer op geworden.
CSC"G935FPHN1BPK1
Nu wil ik dit alleen doen indien mijn data behouden blijft. (ik weet dat er een kleine kans aanwezig is dat er alsnog een factory reset nodig is en dat neem ik voor lief.)
Die downloaden en alles uitpakken.
Pin instellen, Odin de bl,cp,ap en csc selecteren uit de map waar je alles hebt laten uitpakken. Elke onderdeel is ook vermeld in de bestandsnaam dus je kan bijna niet de verkeerde kiezen..
Nadat je dit gedaan hebt je telefoon uitzetten en met de home knop + volume omlaag aanzetten, telefoon vraagt nu om bevestiging dit doe je door volume omhoog. Aansluiten op je pc en als het hokje links in Odin blauw is op Start drukken. Hierna gaat als hij klaar is alles optimaliseren en dan moet je daarna ff de cache wissen door uit te zetten en dan volume omhoog + home knop en de power in te drukken. Daar kies je dan voor wipe cache. Gister ook gedaan met data behoud
Geduld is een schone zaak iedereen wacht op nougatZionrage schreef op maandag 23 januari 2017 @ 23:24:
Ik heb afgelopen dagen deze pagina in de gaten gehouden voor een eventueel eenvoudig linkje naar het juiste bestand om mijn S7 Edge te flashen naar Nougat, zonder data verlies. Echter ben ik er tot op heden nog niet veel wijzer op geworden.
CSC"G935FPHN1BPK1
Ik heb nu een tijdje geprobeerd om de do-not-disturb van Samsung te gebruiken, maar ik vind het schedulen toch maar niks: Daar is mijn schema simpelweg té afwisselend voor. Het is voor mij echter ook geen optie om het steeds handmatig aan en (vooral) uit te zetten. Ik vergeet het namelijk gewoon te vaak, en dan mis ik telefoontjes en berichtjes die mij eigenlijk allang mogen storen! Bij mijn S5 koos ik bij het op stil zetten direct een eindtijd. Op die manier wist ik zeker dat ik na die tijd in ieder geval weer bereikbaar zou zijn.
De vraag luidt dus: Is er een mogelijkheid om zoiets op mijn S7 te krijgen, zonder te rooten/het gebruiken van een custom rom?
EDIT: Overigens, 'als ik toch bezig ben', vond ik het kiezen van een eindtijd bij de stock-optie soms ook wat te beperkt
EDIT2: Zucht. Omdat het een in de rom ingebakken feature is besef je niet dat "there's an app for that", of liever gezegd, een paar duizend. Ik hou het er maar op dat het aan de tijd lag.
[ Voor 28% gewijzigd door Patriot op 24-01-2017 03:31 ]
Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigde Arabische Emiraten (XSG), gereleased 24 jan 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7.
What's new:
* Android 7.0
* Stability Improvements
Model SM-G930F
Model name Galaxy S7
Country Netherlands
Version Android 7.0
Changelist 10273029
Build date Mon, 16 Jan 2017 10:17:01 +0000
Product code PHN
PDA G930FXXU1DQAS
CSC G930FPHN1BPK1
UN-RAR the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3
Gelukt! bedankt! Ik wist niet zeker of het mogelijk was om de data te behouden wanneer er een andere CNC/BL/CP/AP geflashed wordt, maar het is dus zeker mogelijk! bedankt.rohit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:40:
[...]
henklbr in "[Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie"
Die downloaden en alles uitpakken.
Pin instellen, Odin de bl,cp,ap en csc selecteren uit de map waar je alles hebt laten uitpakken. Elke onderdeel is ook vermeld in de bestandsnaam dus je kan bijna niet de verkeerde kiezen..
Nadat je dit gedaan hebt je telefoon uitzetten en met de home knop + volume omlaag aanzetten, telefoon vraagt nu om bevestiging dit doe je door volume omhoog. Aansluiten op je pc en als het hokje links in Odin blauw is op Start drukken. Hierna gaat als hij klaar is alles optimaliseren en dan moet je daarna ff de cache wissen door uit te zetten en dan volume omhoog + home knop en de power in te drukken. Daar kies je dan voor wipe cache. Gister ook gedaan met data behoudwel altijd een backup maken!! Dit kan gewoon met Samsung cloud!
Ik zag dat het nodig is om de statusbalk twee keer naar beneden te swipen om de helderheid aan te passen. Door op het pijltje er naast te klikken, opent er een klein menu. Hier kun je instellen: "Control bovenop weergeven". Dan staat het balkje voor de helderheid bovenaan in de status balk, dus hoef je nog maar 1 x te swipen zoals dit bij MM was.
Jij bedankt voor de tip!!! ik irriteerde me al dat ik 2 keer moest swipen!!Zionrage schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:59:
[...]
Gelukt! bedankt! Ik wist niet zeker of het mogelijk was om de data te behouden wanneer er een andere CNC/BL/CP/AP geflashed wordt, maar het is dus zeker mogelijk! bedankt.
Ik zag dat het nodig is om de statusbalk twee keer naar beneden te swipen om de helderheid aan te passen. Door op het pijltje er naast te klikken, opent er een klein menu. Hier kun je instellen: "Control bovenop weergeven". Dan staat het balkje voor de helderheid bovenaan in de status balk, dus hoef je nog maar 1 x te swipen zoals dit bij MM was.
Geen dank!rohit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:23:
[...]
Jij bedankt voor de tip!!! ik irriteerde me al dat ik 2 keer moest swipen!!
Tot noch toe vind ik het jammer dat er geen nightmode zit op nougat. Blue light filter zit er wel op, maar specifiek nightmode niet.
https://www.androidplanet...-mode-enabler-nachtmodus/
Dit heb ik al gevonden, maar naar verder onderzoek blijkt dat Samsung de optie "System UI Tuner" er uit heeft gehaald, dus werkt deze optie niet. Iemand nog ideeën?
Zoals ik lees is dat gewoon hetzelfde?Zionrage schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:27:
[...]
Geen dank!
Tot noch toe vind ik het jammer dat er geen nightmode zit op nougat. Blue light filter zit er wel op, maar specifiek nightmode niet.
Dit heb ik al gevonden, maar naar verder onderzoek blijkt dat Samsung de optie "System UI Tuner" er uit heeft gehaald, dus werkt deze optie niet. Iemand nog ideeën?
Ik zie het inderdaad. Dit enabled ook Blue light filter. Ik zoek eigenlijk specifiek een night mode voor de telefoon. Achtergrond zwart, statusbalk zwart, instellingen zwart.
Uhmm: is "Blue light filter" niet de "nachtmodus"?Zionrage schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:27:
[...]
Geen dank!
Dat lijkt er wel op jahenklbr schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:34:
[...]
Uhmm: is "Blue light filter" niet de "nachtmodus"?
PSN: Maichel

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
alleen als je Vodafone hebt.. ik heb nergens last van.. en als de nl versie komt flash ik die eroverheen met de juiste csc en ik heb weer otaReaper.JA2 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:36:
Wil ene kant graag flashen maar als ik de berichten lees van flashen wat fout gaat, het bellen wat niet werkt en wel/geen OTA updates wacht ik toch liever nog maar even af. Kan vast niet lang meer duren
Dus jij hebt CSC BTU?rohit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:41:
[...]
alleen als je Vodafone hebt.. ik heb nergens last van.. en als de nl versie komt flash ik die eroverheen met de juiste csc en ik heb weer ota
Het gaat, denk ik, om mijn SD kaart. Ik had al een keer vage problemen met foto's waarop mijn telefoon half vast liep als ik erlangs bladerde in de Gallery app. Toen ik later in een andere app door mijn foto's bladerde was er echter geen probleem, dus ik ging van iets als corrupte thumbnails uit en inmiddels zijn de foto's wat ouder dus heb ik er geen last meer van.
Nu is vorige week mijn scherm vervangen, en vanaf dat moment zat er soms een enorme vertraging op het aanspringen van het beeld. Ik drukte een knop in, en soms duurde het dan wel 10-15 seconden voor het scherm aansprong. Wat soms ook gebeurde is dat het scherm eindelijk aansprong en de telefoon vervolgens direct resette. Ik dacht in eerste instantie aan een slechte connectie aan de binnenkant na het vervangen van mijn scherm, maar ik dacht ook wat andere vertragingen in het systeem te merken dus ik besloot in ieder geval alles even van mijn SD kaart te kopieren en die te formatteren. Het trage reageren van het scherm treedt inmiddels overigens niet meer op.
Als ik mijn telefoon nu met mijn laptop verbind en ga kopiëren, duurt het niet lang of ik krijg een Unspecified Error, waarna het kopiëren stopt. Kijk ik daarna in Explorer naar de SD card onder mijn telefoon, dan staat er niet dit:
Card
98,7 GB free of 119 GB
maar dit:
Storage 10001
2,75 PB free of 4,58 EB
Dat er iets fout gaat is duidelijk, maar is het de telefoon of de SD kaart? Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks?
SD kaartje eruit halen en met een cardreader kopieren? Daarna formatteren..TripleM schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:41:
Ik heb wat vage problemen, dus ik vraag het eerst even aan mijn mede-Tweakers voordat ik dingen ga factory-resetten of formatteren. Excuus voor het lange verhaal, ik probeer grondig te zijn
Het gaat, denk ik, om mijn SD kaart. Ik had al een keer vage problemen met foto's waarop mijn telefoon half vast liep als ik erlangs bladerde in de Gallery app. Toen ik later in een andere app door mijn foto's bladerde was er echter geen probleem, dus ik ging van iets als corrupte thumbnails uit en inmiddels zijn de foto's wat ouder dus heb ik er geen last meer van.
Nu is vorige week mijn scherm vervangen, en vanaf dat moment zat er soms een enorme vertraging op het aanspringen van het beeld. Ik drukte een knop in, en soms duurde het dan wel 10-15 seconden voor het scherm aansprong. Wat soms ook gebeurde is dat het scherm eindelijk aansprong en de telefoon vervolgens direct resette. Ik dacht in eerste instantie aan een slechte connectie aan de binnenkant na het vervangen van mijn scherm, maar ik dacht ook wat andere vertragingen in het systeem te merken dus ik besloot in ieder geval alles even van mijn SD kaart te kopieren en die te formatteren. Het trage reageren van het scherm treedt inmiddels overigens niet meer op.
Als ik mijn telefoon nu met mijn laptop verbind en ga kopiëren, duurt het niet lang of ik krijg een Unspecified Error, waarna het kopiëren stopt. Kijk ik daarna in Explorer naar de SD card onder mijn telefoon, dan staat er niet dit:
Card
98,7 GB free of 119 GB
maar dit:
Storage 10001
2,75 PB free of 4,58 EB
Dat er iets fout gaat is duidelijk, maar is het de telefoon of de SD kaart? Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks?
Het lastige is dus dat het probleem met het scherm inmiddels niet meer optreedt. De rare traagheid treedt maar af en toe op en heb ik de laatste dagen niet echt gemerkt geloof ik. Het belangrijkste dat ik probeer te doen is bestanden kopiëren, en dat lukt natuurlijk sowieso niet als de geheugenkaart er niet in zitKalua schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:45:
Heb je het probleem ook als de geheugenkaart er niet in zit? Zo ja, telefoon defect, zo nee geheugenkaart defect.
Ik heb helaas geen cardreader, maar ik denk dat er weinig op zit dan of even rond te vragen of iemand die heeft, of er eentje kopen. Dat, of gewoon maar gaan formatteren/factory resetten maar dat is toch altijd een beetje gedoe dus vermijd ik liefst zo lang mogelijk.rohit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:45:
SD kaartje eruit halen en met een cardreader kopieren? Daarna formatteren..
In ieder geval bedankt allebei!
Foto's anders ff backuppen met Google Foto'sTripleM schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:54:
[...]
Het lastige is dus dat het probleem met het scherm inmiddels niet meer optreedt. De rare traagheid treedt maar af en toe op en heb ik de laatste dagen niet echt gemerkt geloof ik. Het belangrijkste dat ik probeer te doen is bestanden kopiëren, en dat lukt natuurlijk sowieso niet als de geheugenkaart er niet in zit
[...]
Ik heb helaas geen cardreader, maar ik denk dat er weinig op zit dan of even rond te vragen of iemand die heeft, of er eentje kopen. Dat, of gewoon maar gaan formatteren/factory resetten maar dat is toch altijd een beetje gedoe dus vermijd ik liefst zo lang mogelijk.
In ieder geval bedankt allebei!
Ik heb alle foto's in OneDrive staan. Terugzetten is dan wel even gedoe (al zou ik ze ook gewoon in OneDrive kunnen laten staan, maar liefst heb ik in ieder geval de meest recente wel op m'n telefoon), maar ik heb ook nog al m'n Spotify playlists gedownload, en ik zie ook instellingen van een hele zooi apps op die kaart. Vandaar dus. Maar misschien ontkom ik er niet aan om het ding gewoon te formatteren.rohit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:58:
[...]
Foto's anders ff backuppen met Google Foto'sdaarna formatteren via de telefoon..
Worden eventuele fouten dan overigens ook gefikst of herkend?
Zoals hierboven staat gemeld, de telefoon heeft tijd nodig om te optimaliseren. Daarnaast zal ik toch even kijken waar het verbruik vandaan komt. Een App? Scherm cq helderheid? Gebruik je de telefoon toevallig iets vaker sinds de update?rohit schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:10:
Ik weet dat hij meestal na een major update wat tijd nodig heeft om de accu te optimaliseren, maar het is lang geleden dat hij om 16:00 al onder de 70% zat! (8.00 van de lader) Meestal heb ik rond 16:00 nog wel zeker 75 tot 80%
Theoretisch gezien zal het batterij verbruik zelfs beter moeten zijn, gezien software optimalisatie en omdat het scherm standaard op 1080p draait. Maarja dat is enkel theoretisch.
Maar ben toch best onder de indruk op dit moment van Nougat, verder heb ik natuurlijk wel tweaks en iedereen gebruikt zijn telefoon anders.
Bellen doe ik ook niet wat dat doe ik via een een andere telefoon.
Verder heb ik wat dingen uitstaan via EZ Disabler en gebruik Doze van YirgaLab.

Ik heb altijd begrepen dat 4G alleen voor internet is en je altijd belt via 3Grodie83 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:26:
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Dit topic is gesloten.
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support