Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:58:
[...]

het probleem is niet Samsung, maar ongeduldige gebruikers :+
Een half jaar noem jij ongeduldig + ze zeggen nooit de datum en hun security updates komen nooit op tijd vaak 1 maand later pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 18:25
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Ze hebben het pas in een land uitgerold dus op jouw manier zijn we volgende maand pas aan de beurt
2, Tjechie en Engeland ;)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zelfs Tsjechie het eerder krijgt ok ik zeg niks ik wacht wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 12:53

pdavie2311

Live life to the fullest..

Mijn eerste Samsung dit, maar ben het wel deels eens met het update beleid, dat dit beter kan. Apple geeft een datum en klaar. Ja, als er dan een bug is, komt er ook snel een update. Maar je hebt wel duidelijkheid. Bij Samsung is het maar afwachten?

Ik wacht gewoon rustig af hoor, draait prima nu, mis ook niks...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
ik heb een csc met etl code wat tsjechie zou zijn maar nog geen update ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Ik heb de versie van Henk geflashed gisteren en ik kan gewoon bellen/gebeld worden, gisteren ook al. Provider is Vodafone en connectie staat op 2G/3G/4G automatisch.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:27
Arfman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:22:
Ik heb de versie van Henk geflashed gisteren en ik kan gewoon bellen/gebeld worden, gisteren ook al. Provider is Vodafone en connectie staat op 2G/3G/4G automatisch.
Dat is heel vaag. Ik heb hetzelfde, ik heb ook Vodafone maar zodra je deze op 2G/3G/4G automatisch kan ik niet bellen en gebeld worden.

Je hebt verder niks bijzonders gedaan?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:10
spridgets schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:21:
ik heb een csc met etl code wat tsjechie zou zijn maar nog geen update ;-(
De enige CSC's waarvoor de update officieel uit is zijn BTU (OXA) en O2C, dus dat ETL er nog niet is klopt. Je kan er voor kiezen een handmatige flash te doen met laatste MM HOME_CSC van ETL of af te wachten tot de OTA er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

Phntm

Tlingelingeling

[...]

Ze hebben het pas in een land uitgerold dus op jouw manier zijn we volgende maand pas aan de beurt
Had jij niet de update al binnen? Beetje nutteloos klagen dit. Gewoon afwachten het komt echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:52:
[...]

Had jij niet de update al binnen? Beetje nutteloos klagen dit. Gewoon afwachten het komt echt wel goed.
Nee en ze kunnen toch met een datum komen en ook hun security updates zijn altijd veeeeel te laat zelfs een maand te laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:57:
[...]

Nee en ze kunnen toch met een datum komen en ook hun security updates zijn altijd veeeeel te laat zelfs een maand te laat
Zou overstappen naar een ander merk. Misschien bevalt dat beter

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Mijn manier? Ik zeg gewoon dat Samsung het nu in stappen uitrolt. Ik vraag me ook af of er een officiële bron vanuit Samsung is waar gezegd wordt dat je de update al zou moeten hebben ontvangen. Er zijn manieren om al te updaten, en anders moet je gewoon even afwachten. Het heeft geen zin te klagen of te vragen wanneer de update hier komt omdat niemand dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Nee ik heb alles van Samsung hier thuis maar dit Is amateuristisch bij hen alsof het een klein bedrijfje Is ofzo die nooit iets bekend maakt en altijd laat Is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Zal niet veel uitmaken, de enige manier om op tijd updates te krijgen is door een Nexus toestel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb een S6 en de laatste security-update is van 1 oktober, is zeker niet leuk maar mij hoor je daar niet over.

Met hier klagen/zeuren bereik je helemaal niets, zelfs contact leggen met Samsung hierover gaat je ook niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmaNL schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:05:
[...]

Zal niet veel uitmaken, de enige manier om op tijd updates te krijgen is door een Nexus toestel te kopen.
Of apple mijn vader moeder en zusjes hebben het en krijgen alles op tijd altijd ik ben de enige die alles van Samsung heeft tv koelkast alles maar dit met de telefoon Is amateuristisch

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Precies, en dan krijg je zulke dingen; Update naar iOS 10 zorgt bij veel gebruikers voor problemen waarbij mensen zich gaan afvragen of het niet beter is in stappen te updaten. Nogmaals we moeten het hiermee doen en laten we niet verder offtopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Maar goed, ben er wel achter dat het bellen en gebeld worden waarschijnlijk niet werkt via 4G is vanwege deze niet officiële CSC. Maar even wachten totdat de officiële uit is en die flashen. Via 3G werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik zei ik wacht gewoon oké en dit gesprek Is nu klaar want dit gaat nergens over

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:13:
Zoals ik zei ik wacht gewoon oké en dit gesprek Is nu klaar want dit gaat nergens over
Blij dat je het zelf ook inziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:13:
Wel een goede nick name!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:23:
[...]

Dat is heel vaag. Ik heb hetzelfde, ik heb ook Vodafone maar zodra je deze op 2G/3G/4G automatisch kan ik niet bellen en gebeld worden.

Je hebt verder niks bijzonders gedaan?
Nope, gewoon geflashed vanuit Odin.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Arfman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Nope, gewoon geflashed vanuit Odin.
Hmm bijzonder. Heb ik ook gedaan maar bij werkt het echt niet. Alleen als ik mobiele netwerken op 3G zet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-09 20:18
Ik snap überhaupt niet waarom er hier bij een aantal mensen "blinde paniek" heerst om de 7.0 update. Ik mag toch hopen dat dit soort zaken niet "life changing" zaken zijn? ;)

Just relax, die update komt vanzelf een keer binnenrollen, nu werkt je toestel toch ook prima?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 16:46

Phntm

Tlingelingeling

renzo4000 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:54:
Ik snap überhaupt niet waarom er hier bij een aantal mensen "blinde paniek" heerst om de 7.0 update. Ik mag toch hopen dat dit soort zaken niet "life changing" zaken zijn? ;)

Just relax, die update komt vanzelf een keer binnenrollen, nu werkt je toestel toch ook prima?
Het is al duidelijk dat de update per land word uitgerold. Deze week nog kun je 7.0 verwachten als je gewoon PHN draait lijkt mij. Anders volgende week. 6.0.1 bevalt mij nog prima. Security patches zijn natuurlijk wel gewoon welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 20:12

Rio

Ik heb al een boek

Arfman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:22:
Dat is vaag 8)7
Good for you though. Ik durf het experiment echter niet nog een keer aan (lees: geen zin in), dus wacht bij nader inzien nog maar ff op de officiele versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:06:
[...]

Ik heb een S6 en de laatste security-update is van 1 oktober, is zeker niet leuk maar mij hoor je daar niet over.

Met hier klagen/zeuren bereik je helemaal niets, zelfs contact leggen met Samsung hierover gaat je ook niet verder helpen.
Dat is vreemd, want de S5 heeft volgens dit artikel wel al de December 2016 update gehad.

In ieder geval komt ook de Nougat voor de S6 eraan en dan zal er vast wel weer een nieuwe security patch zijn.

Ik vind overigens wel dat fabrikanten hier veel duidelijker en consistenter in moeten zijn. Europese garantieregels zijn dat je ten minste twee jaar recht hebt op een goed functionerend product. Bij een apparaat dat zoveel gevoelige informatie bevat kun je beargumenteren dat security patches daar dus bijhoren. Dat impliceert dat je als consument recht hebt op ten minste twee jaar security updates na aankoop (dus niet na introductie).

In mijn optiek maken fabrikanten het zichzelf ook ontzettend moeilijk met al die verschillende lokale builds. Samsung heeft nog net niet per provincie een aparte build. Dat het ook anders kan bewijst ZTE. Zij hebben voor de Axon 7 een Chinese, een Amerikaanse een een 'Global' versie (vooral gedreven door de verschillende netwerken). Niet dat zij het perfect doen, want ze hebben dan weer per regio verschillende functionaliteit, maar het is wel eenvoudiger en vergt veel minder ontwikkelaars. Je verwacht toch op zijn minst gewoon één EU-versie van Samsung (ipv 27 versies per lidstaat) en verder geen gezeik van nationale operators of lokale marketingkantoren.

Ik zit nu overigens met een Portugees toestel met dank aan sjoemelende winkels van Optie1. Zij zouden officieel meedoen aan Samsung acties, maar leveren toch grijze import. Ben benieuwd wat het verschil in levertijd van de update gaat zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-01-2017 12:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

Gefaseerd updaten komt vooral omdat het simpelweg een kostenkwestie is. Als je miljoenen toestellen tegelijk wilt updaten, kost je dat enorm veel dataverkeer. Zo'n piek veroorzaken is echt hartstikke duur. Daar rekent zo'n cloudprovider veel voor. Doe je het wat geleidelijker, dan is het al een stuk beter betaalbaar. Bovendien gaat de update dan met full-speed downloaden ipv iedereen een klein beetje. Zolang de termijn van de update pushen niet al te groot is, heb je er ook niet veel problemen mee (behalve mensen die dus klagen). Als ie in 2 weken op alle toestellen komt, is dat toch ook geen issue? Bovendien hoor je nu ook wat issues over 4g internet of bellen. Dus hou ik daardoor nog even de boot af. Beta-programma was er ook, mocht je echt het laatste willen hebben. Dus ik vind niet dat ze er slecht mee omgaan.

En denk ook even aan de helpdesk. Als je ineens een update pushed die niet werkt, krijg je een overvolle helpdesk en veel mensen die dus gaan klagen. Gefaseerd werkt met deze aantallen gewoon beter, want laten we wel wezen, we hebben het gewoon over 10+ miljoen toestellen

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 19-01-2017 12:55 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04-2021
Ik mag mijn abonnement vandaag verlengen en twijfel om een s6 edge te nemen dit omdat de s7 "om de hoek"staat wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:48
mrcosmo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:10:
Ik mag mijn abonnement vandaag verlengen en twijfel om een s6 edge te nemen dit omdat de s7 "om de hoek"staat wat vinden jullie?
bedoel je niet dat je de s7 wil nemen omdat de s8 eraan komt?

Je kan altijd wel wachten op het volgende model. Of dat de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de eerste half jaar zullen deze telefoons de Update krijgen https://www.sammobile.com...eive-android-7-0-updates/

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 19-01-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Niet helemaal on-topic maar ik hoop dat iemand hiervan verstand heeft:

Ik heb vorig jaar maar de galaxy s7 Edge gekocht (bij coolblue). Nu sinds een week ontstaat er een roze streep wanneer ik druk rond de front facing camera. Nu kan ik hem dus terugsturen onder garantie, maar dit kan 2/3 weken duren met in de tussentijd dus geen telefoon.

Nu vraag ik mij af moet je genoegen nemen met die reparatie periode? Want op zich heb je toch 700+ euro betaald voor een apparaat wat nu buiten mijn schuld om 'stuk' is in een mark waar elke maand veroudering significant is. Dus het lijkt mij redelijk dat er in ieder geval voor de reparatie periode een vervangend alternatief verstrekt wordt. Of zit ik hier helemaal verkeerd en heeft de verkoper volgens de wet een soort reparatietijd en moet ik dit gewoon accepteren?

edit: Bedankt voor de reacties! Het lijkt iets te zijn wat intern tegen de display driver drukt ofzo, dus succes al ze het op waterschade willen gooien, maar we zullen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door ThaBlueOne op 19-01-2017 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De S6 (edge) mag dan wel Nougat krijgen, maar daarna is het waarschijnlijk afgelopen. Zie ook: rens-br in "[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 01:10

Zorian

What the fox?

ThaBlueOne schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:29:

Ik heb vorig jaar maar de galaxy s7 Edge gekocht (bij coolblue). Nu sinds een week ontstaat er een roze streep wanneer ik druk rond de front facing camera. Nu kan ik hem dus terugsturen onder garantie, maar dit kan 2/3 weken duren met in de tussentijd dus geen telefoon.

Nu vraag ik mij af moet je genoegen nemen met die reparatie periode? Want op zich heb je toch 700+ euro betaald voor een apparaat wat nu buiten mijn schuld om 'stuk' is in een mark waar elke maand veroudering significant is. Dus het lijkt mij redelijk dat er in ieder geval voor de reparatie periode een vervangend alternatief verstrekt wordt. Of zit ik hier helemaal verkeerd en heeft de verkoper volgens de wet een soort reparatietijd en moet ik dit gewoon accepteren?
Dit is heel normaal. CB stuurt hem door naar Dynafix (welke zeer waarschijnlijk jou een dikke rekening gaat sturen wegens "waterschade", Dynafix kennende) en dat duurt inderdaad 2-3 weken. Zover ik weet is er geen verplichting tot een vervangend toestel. Heb ook wel eens wat opgestuurd en je doet maar lekker zonder in die periode was het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48

https://www.consuwijzer.n...uren-als-product-kapot-is

2-3 weken valt mee, is niet meer dan normaal voor dit soort apparaten. Ik denk dat je je erbij meer moet leggen.

Een vervangend toestel krijg je niet, tenzij je daar in de koopovereenkomst een afspraak over gemaakt hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door EnigmaNL op 19-01-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 15:36
Ik heb via belsimpel een toestel gekregen met de AUT csc (Oostenrijk). Ik heb gezocht op Duits/Oostenrijkse tech-sites, maar er is nog geen update datum bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent 300 Euro betalen aan dynafix zoals hij zegt ^^^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

-Ik ben nog niet zo oud maar even ouwe lullen modus-
Jongens stop nou is even met het vragen van 'wanneer komt hij voor -xxxx-landcode- toestel. Niemand die het weet en hij komt gewoon. Ik heb hem er al opstaan maar er gewoon zelf opgezet, zelf doen is of bij Henk kijken of XDA lezen en zelf een beetje moeite doen en je land samenstellen. Wil je lekker niks doen, moet je wachten en niet zeuren wanneer hij nu komt .
Dit is het ervarings- topic s7/edge niet het paragnosten draadje.
-ik ben nog niet zo oud maar even ouwe lullen modus uit-

Ik heb me toestel op nougat staan, prima upgrade trouwens, heb me toestel op FHD gezet zie nauwelijks verschil, met 720p zie je wel heel duidelijk het gebrek aan resolutie :) Maar blijft een toffe optie overgenomen van de note 7. Mijn toestel lijkt ook aanzienlijk sneller te reageren op vingerafdruk.
Eindelijk ook geen grijzebalk in beeld op energie saving modus +100 en kan je eindelijk ook kiezen welke savings features je aan of uit wilt hebben, in dit geval hou ik AOD aan.

En nog meer leuke features maar ik zoek nog naar de AOD waarbij berichten volledig in beeld komen in slaapstand. Is die optie er wel (zoals stock android 7?)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 24-09 19:56

Reneger

Wie? IK?

Bij mij was de gyro en accelerometer stuk. Via de website van Samsung een afspraak gemaakt bij een servicepoint. Toestel is ingenomen, paar dagen later terug, met een nieuw moederbord er in. Geen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bilgy_no1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:15:
[...]
Dat is vreemd, want de S5 heeft volgens dit artikel wel al de December 2016 update gehad.

In ieder geval komt ook de Nougat voor de S6 eraan en dan zal er vast wel weer een nieuwe security patch zijn.

Ik vind overigens wel dat fabrikanten hier veel duidelijker en consistenter in moeten zijn. Europese garantieregels zijn dat je ten minste twee jaar recht hebt op een goed functionerend product. Bij een apparaat dat zoveel gevoelige informatie bevat kun je beargumenteren dat security patches daar dus bijhoren. Dat impliceert dat je als consument recht hebt op ten minste twee jaar security updates na aankoop (dus niet na introductie).
Stel dat ik hem nu koop.
2 jaar na aankoop gaat nooit lukken, dat zou betekenen dat een toestel 4 jaar security-support heeft na introductie.
De EU kan wel zoveel willen maar dat gaat nooit lukken.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:56:
[...]

2 jaar na aankoop gaat nooit lukken, dat zou betekenen dat een toestel 4 jaar security-support heeft na introductie.
[/quote]
Volgens mij Is de regel op dit moment 18 maanden support min.
Maar ja er Is een half opgegeten appel die wel veel langer doet maar dat komt mijn huis niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 19:28
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Stel dat ik hem nu koop.
[/quote]
In de regel zal het op 3 jaar neerkomen, aangezien na een jaar een nieuw model wordt geïntroduceerd en het oude toestel niet meer officieel in de actuele line-up zit.

En waarom kan dat niet lukken? Het betekent natuurlijk dat fabrikanten een groter deel van de verkoopprijs moeten reserveren voor software updates, dus zal de prijs waarschijnlijk iets stijgen. Dat kunnen fabrikanten ondervangen door minder verschillende modellen te maken, of minder vaak op te volgen. Ook is een hogere prijs niet per se slecht, want dan gaan mensen de elektronica misschien ook iets langer gebruiken wat positief is voor het milieu.

Die snelle opvolging met nieuwe modellen en korte update periode is natuurlijk een vorm van planned obsolescence. Doel is dat we allemaal lekker vaak telefoontjes blijven kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 14:48
Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:10:
Maar goed, ben er wel achter dat het bellen en gebeld worden waarschijnlijk niet werkt via 4G is vanwege deze niet officiële CSC. Maar even wachten totdat de officiële uit is en die flashen. Via 3G werkt het prima.
Vandaag wel een e-mail gehad van Vodafone dat ze vanaf vandaag bellen over 4G en WiFi ondersteunen. Maar dat helpt helaas niet, doet nog steeds hetzelfde. Dat wordt dus inderdaad wachten op de officiële.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
NegativeFreak schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:30:
[...]

Vandaag wel een e-mail gehad van Vodafone dat ze vanaf vandaag bellen over 4G en WiFi ondersteunen. Maar dat helpt helaas niet, doet nog steeds hetzelfde. Dat wordt dus inderdaad wachten op de officiële.
Werkte prima met de officiële 6.01. Had daar geen problemen mee. Idd wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcosmo
  • Laatst online: 15-04-2021
L0we schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:11:
[...]

bedoel je niet dat je de s7 wil nemen omdat de s8 eraan komt?

Je kan altijd wel wachten op het volgende model. Of dat de moeite waard is zul je zelf moeten bepalen :)
Omdat de telefoon al over +- 3 maanden uitkomt en de s6 dan oud nieuws is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
mrcosmo schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Omdat de telefoon al over +- 3 maanden uitkomt en de s6 dan oud nieuws is
De s6 is al even oud nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L0we schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:40:
[...]
De s6 is al even oud nieuws...
En de S7 is het in feite over 3 maanden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xrubennft
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 12:06

edit: Bedankt voor de reacties! Het lijkt iets te zijn wat intern tegen de display driver drukt ofzo, dus succes al ze het op waterschade willen gooien, maar we zullen zien.
Via SAMSUNG zelf doen! Koerier komt 'm dan ophalen (1 dag later nadat je belt) en binnen enkele werkdagen wordt 'ie terug bezorgd. Was in mijn geval na een klein weekje bij elkaar. Via CB heb je weer een extra schakel in het logistieke proces waardoor het veeeeel langer duurt .

Bij mij was de koptelefoon uitgang kapot (niet verzekerd) , maar gewoon netjes gemaakt.

Ooh zie nu pas een later reactie, meer mensen tevreden dus met de service van Samsung zelf.
Reneger schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:54:
[...]

Bij mij was de gyro en accelerometer stuk. Via de website van Samsung een afspraak gemaakt bij een servicepoint. Toestel is ingenomen, paar dagen later terug, met een nieuw moederbord er in. Geen kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door 0xrubennft op 19-01-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Je mag je SIM kaart houden. Dus als je geen vervangend toestel abbo hebt kun je bellen als je zelf nog een oud toestel hebt (of koopt). Is ook wel vanzelfsprekend natuurlijk...Als je printer stuk is krijg je ook geen leenapparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:09

Wat versta je onder drukken eigenlijk? Gewoon echt hard drukken? Ik druk nooit op mijn frontcamera om eerlijk te zijn. Is het dus echt een probleem in de praktijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dus een maand te laat vind jij een probleem. Ik denk dat we blij moeten zijn als we iedere maand een update krijgen. Normaal krijgen Android toestellen amper updates.
Samsung is trouwens een van de beste op dit moment qua update beleid. Natuurlijk kan het beter maar we moeten het wel in perspectief zien.

Apple heeft het beste update beleid. Kost wel wat maar dan krijg je wel de datum van een eventuele update. Toch krijg je van Apple ook geen maandelijkse updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:56

Martinspire

Awesomeness

Ik lees zo her en der dat er met de nieuwe update toch nog wel wat problemen zijn qua 4G. Is dat bij meer mensen zo of alleen in specifieke gevallen? Merk dat er in het ROM-topic wel wat mensen mee zijn, maar lees hier nog niet echt veel mensen met dergelijke problemen. Dus als het bij de normale updates niet voor lijkt te komen, is er toch wat anders aan de hand lijkt me...

Dus mocht je problemen hebben, geef effe een gil ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:05:
[...]

Dus een maand te laat vind jij een probleem. Ik denk dat we blij moeten zijn als we iedere maand een update krijgen. Normaal krijgen Android toestellen amper updates.
Samsung is trouwens een van de beste op dit moment qua update beleid. Natuurlijk kan het beter maar we moeten het wel in perspectief zien.

Apple heeft het beste update beleid. Kost wel wat maar dan krijg je wel de datum van een eventuele update. Toch krijg je van Apple ook geen maandelijkse updates.
Dat krijg je wel elke maand iedereen in mijn familie heeft een iPhone ik ben de enige die altijd alleen van Samsung koop en zal dat blijven doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:08:
[...]

Dat krijg je wel elke maand iedereen in mijn familie heeft een iPhone ik ben de enige die altijd alleen van Samsung koop en zal dat blijven doen
Ik heb een iPhone en krijg echt niet elke maand een update.
Maar wat is je punt nou? Als jij blij bent met Samsung is dat prima toch :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:08:
[...]
ik ben de enige die altijd alleen van Samsung koop en zal dat blijven doen
Dat werd in 2008 ook gezegd door Nokia gebruikers :+

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:22

Ik heb vorig jaar maar de galaxy s7 Edge gekocht (bij coolblue). Nu sinds een week ontstaat er een roze streep wanneer ik druk rond de front facing camera. Nu kan ik hem dus terugsturen onder garantie, maar dit kan 2/3 weken duren

Ik had hetzelfde probleem, toestel ook gekocht bij Coolblue. De telefoon is onder garantie gemaakt had hem met 1,5 week weer terug. ALLEEN is het toestel beschadigd teruggekomen. Daardoor moest ik het toestel wederom terugsturen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tg1997
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-05 12:48
henklbr, hartelijk dank voor de link om de s7 te flashen. Werkte erg makkelijk. SOT ook gelijk van 1.5 uur naar 4.5 uur met Nougat. Geen last van battery drain meer met deze build.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zo het is gebeurd.
Ik heb na 10 jaar iPhone een Android toestel gekocht (ik had al eens een Nexus 5 maar dat was een tweede toestel)
Ik ben een absolute Apple Fanboy maar het jeukte al sinds de release van de S7 Egde, die jeuk kon ik niet meer wegkrabben toen de Note 7 kwam maar toen dat allemaal natuurlijk niet door ging heb ik uit frustratie toch maar weer een nieuwe iPhone gekocht, tot vandaag, als voorbode op de S8 Edge Pro heb ik voor mezelf een S7 Edge aangeschaft en de iPhone is inmiddels de deur uit.

Eerste indrukken zijn tot nu toe erg goed, het toestel lijkt fantastisch in elkaar te zitten en de materialen voelen als iets wat ik tot voor heen alleen van Apple kende. Prachtig om te zien hoe Samsung van de plastic bakjes naar dit product is geëvolueerd de afgelopen jaren.

Ook het scherm springt er echt uit, de kleuren zijn fantastisch en de resolutie ongekend. Al is de vertekening aan de edge randen wel even wennen maar dat komt vast goed.

De eerste ervaringen met de Samsung Apps leken prima, ik ben er gewoon vol ingedoken en heb nog niets geroot of geromd. "ik ga ervoor, al die Bloatware zal toch wel meevallen" dacht ik nog. Nou na de eerste software update was het hek van de dam, de hele bloatware trommel werd opengetrokken, het hele office pakket kwam erop, diverse social media apps werden geinstalleerd en ik kon ineens kiezen uit drie, drie email clients! Twee sms clients, drie muziek diensten en twee cloud services. Daar moet ik morgen echt iets aan gaan doen wat dat stoort me nu al wezenloos :)

Ook valt op dat de vingerprint sensor een stuk minder (of anders) werkt dan die op de iPhone 7, ik hoop er nu nog op dat dit gewenning is.

Al met al prima tevreden zo de eerste uurtjes na ingebruikstelling zeker wennen maar het valt me tot nu toe niet tegen.
Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:08:
[...]

(Off-topic)
Oké dan. Daar kan ik geen touw aan vast knopen .
Dat dacht ik nou ook precies.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 19-01-2017 19:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58

Deze roze streep duid meestal op druk of valschade (broekzak situaties veroorzaken dit veelal, maar goed met een beetje geluk is dat bij jou niet het geval. kans is groter van wel dan niet).

Een winkel krijgt circa 4 weken om het te regelen, Dynafix heeft ongeveer 2-3 dagen nodig, echter de winkel waar jij het toestel inlevert, zal niet persoonlijk naar Dynafix rijden maar de winkels laten veelal op zich wachten (vooral bij drukte).
Winkels maken veelal snel snel een notitie van belangrijke info en voeren het in zodra ze zin en/of tijd hebben. Vanaf dat moment gaat het proces bij Dynafix rollen.
Zo zijn er vaste dagen dat Dynalogic (transport dienst van Dynafix) bij winkel X komen. Stel dat is de dinsdag + woensdag, en jij levert het woensdag avond in. Dan zal jouw toestel dus tot minimaal de eerst volgende dinsdag in de winkel liggen.

Vraag dus aan de winkel waar je het toestel naartoe wilt sturen wanneer Dynafix de toestellen komen ophalen.

Ik zag net iemands reactie over een servicepunt van Samsung, de info is niet helemaal correct. Of ze hebben het toestel naar Dynafix toegestuurd, of ze hebben een andere oplossing gehad (stiekem heeft geen 1 servicepunt moederborden op voorraad liggen, dat is complete onzin. ALLEEN Dynafix heeft ze in Nuth op voorraad, niemand anders).

Vind je 2-3 weken te lang, dan zou ik je reparatie bij Dynafix aanmelden..
Toestellen blijven namelijk nooit langer dan 2-3 dagen daar, alle overige (extra) tijd komt 9 van de 10x dankzij de winkel/verkopende partij.
Tenzij jouw onderdeel net niet op voorraad is en vanaf het oosten overgevlogen dient te worden, dan zou die langer bij Dynafix kunnen liggen.
Een andere optie wat je hebt: je toestel naar een servicepunt brengen die reparaties binnen garantie kan uitvoeren. Een scherm (in jou situatie) zal waarschijnlijk los staan van het moederbord (moederborden die geen 1 winkel op voorraad heeft, ook geen 1 servicepunt), schermen hebben ze met een beetje geluk wél op voorraad (toevallig nu daargelaten daar waar de voorraden van Samsung schermen nog steeds erg schaars zijn dankzij Samsung zelf, niet dankzij een winkel of dynafix).

Voordat hier sommige mensen gaan schreeuwen, neuh ik neem het NIET op voor Dynafix, ik geef een eerlijk en correct antwoord aan de tweaker met deze vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door LopendeVogel op 19-01-2017 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dns_vbl
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-01 23:48
Donstil schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:48:
Zo het is gebeurd.
Ik heb na 10 jaar iPhone een Android toestel gekocht (ik had al eens een Nexus 5 maar dat was een tweede toestel)
Ik ben een absolute Apple Fanboy maar het jeukte al sinds de release van de S7 Egde, die jeuk kon ik niet meer wegkrabben toen de Note 7 kwam maar toen dat allemaal natuurlijk niet door ging heb ik uit frustratie toch maar weer een nieuwe iPhone gekocht, tot vandaag, als voorbode op de S8 Edge Pro heb ik voor mezelf een S7 Edge aangeschaft en de iPhone is inmiddels de deur uit.

Eerste indrukken zijn tot nu toe erg goed, het toestel lijkt fantastisch in elkaar te zitten en de materialen voelen als iets wat ik tot voor heen alleen van Apple kende. Prachtig om te zien hoe Samsung van de plastic bakjes naar dit product is geëvolueerd de afgelopen jaren.

Ook het scherm springt er echt uit, de kleuren zijn fantastisch en de resolutie ongekend. Al is de vertekening aan de edge randen wel even wennen maar dat komt vast goed.

De eerste ervaringen met de Samsung Apps leken prima, ik ben er gewoon vol ingedoken en heb nog niets geroot of geromd. "ik ga ervoor, al die Bloatware zal toch wel meevallen" dacht ik nog. Nou na de eerste software update was het hek van de dam, het hele office pakket kwam erop, diverse social media apps, drie email clients, twee sms clients noem het maar op. Daar moet ik morgen echt iets aan gaan doen wat dat stoort me nu al wezenloos :)

Ook valt op dat de vingerprint sensor een stuk minder (of anders) werkt dan die op de iPhone 7, ik hoop er nu nog op dat dit gewenning is.

Al met al prima tevreden zo de eerste uurtjes na ingebruikstelling zeker wennen maar het valt me tot nu toe niet tegen.

[...]

Voor wat betreft de vingerprintsensor kan je best je vinger in verschillende posities/houdingen inlezen.
Desnoods kan je (als je maar van plan bent 1 vinger gebruiken) die als 2 verschillende inscannen. Hier werkt dat voortreffelijk, behalve als ik weer eens heb zitten knagen aan mijn vingers of er in gesneden heb.
Als dit niet duidelijk is, even zoeken hier in het forum dan vind je zeker een "betere" uitleg.
Suc6 en welkom in de club :*)

Samsung Galaxy 10 Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Zo het is gebeurd.

De eerste ervaringen met de Samsung Apps leken prima, ik ben er gewoon vol ingedoken en heb nog niets geroot of geromd. "ik ga ervoor, al die Bloatware zal toch wel meevallen" dacht ik nog. Nou na de eerste software update was het hek van de dam, de hele bloatware trommel werd opengetrokken, het hele office pakket kwam erop, diverse social media apps werden geinstalleerd en ik kon ineens kiezen uit drie, drie email clients! Twee sms clients, drie muziek diensten en twee cloud services. Daar moet ik morgen echt iets aan gaan doen wat dat stoort me nu al wezenloos :)

[...]

Haha! Welkom! Grote stap voor jou hoor! Als echte Apple fanaat..De vingerprint sensor van Apple is gewoon beter, dat evenaart de S7 Edge nog niet! Hopelijk de S8 wel..Bij Apple is het gelijk " spot on " maar bij Samsung duurt het een fractie langer om te ontgrendelen.

Tip van mij is om gelijk Nova Launcher erop te zetten. Kun je mooie icon-packs etc installen en een minimalistisch homescreen creëren. Camera al geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LopendeVogel schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:56:
[...]
Ik zag net iemands reactie over een servicepunt van Samsung, de info is niet helemaal correct. Of ze hebben het toestel naar Dynafix toegestuurd, of ze hebben een andere oplossing gehad (stiekem heeft geen 1 servicepunt moederborden op voorraad liggen, dat is complete onzin. ALLEEN Dynafix heeft ze in Nuth op voorraad, niemand anders).
Wat jij hier schrijft is niet correct:

Een Premium Samsung Service Center heeft wel degelijk onderdelen op voorraad liggen! In Den Bosch kun je zelfs een afspraak maken voor een 1-uurs service (onder het genot van een bak koffie)...

Dus: NIET alleen Dynafix heeft onderdelen op voorraad!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
henklbr schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:06:
[...]

Wat jij hier schrijft is niet correct:

Een Premium Samsung Service Center heeft wel degelijk onderdelen op voorraad liggen! In Den Bosch kun je zelfs een afspraak maken voor een 1-uurs service (onder het genot van een bak koffie)...

Dus: NIET alleen Dynafix heeft onderdelen op voorraad!
Ik heb het over moederborden. Niet over alle andere onderdelen...
Wat ik zeg is helaas wél correct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Zo het is gebeurd.

[...]

Welkom bij de club :)

Bloatware kun je weghalen door de apps uit te schakelen. Of package Disabler pro aanschaffen. Werkt ook top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik twijfel nog wel een beetje om hem gelijk naar Samsung 7.0 te flashen trouwens. Ik heb alleen geen idee welke versie ik heb (ik denk een Italiaanse) en hoe makkelijk dat is.

Edit: Oke de keuze is makkelijk, er lijkt geen odin for Mac (Er is wel Jodin maar daarmee raden ze niet aan grote files te flashen)
pdavie2311 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:00:
[...]

Haha! Welkom! Grote stap voor jou hoor! Als echte Apple fanaat..De vingerprint sensor van Apple is gewoon beter, dat evenaart de S7 Edge nog niet! Hopelijk de S8 wel..Bij Apple is het gelijk " spot on " maar bij Samsung duurt het een fractie langer om te ontgrendelen.

Tip van mij is om gelijk Nova Launcher erop te zetten. Kun je mooie icon-packs etc installen en een minimalistisch homescreen creëren. Camera al geprobeerd?
Nova Launcher staat er al op ja :)
Dat wist ik nog uit mijn Nexus tijd, bevalt goed. Ben hem nu aan het in richten, heb er ook een Gear S3 bij dus genoeg te spelen de komende dagen.

Ja net even kort met de camera gespeeld, ben een groot gebruiker van de Smartphone camera dus kan best een oordeeltje vellen over de kwaliteit enz maar dat zit bij de S7 wel erg goed, de iPhone 7Plus camera uit ook erg goed maar deze is gewoon een stapje beter. Dat beloofd veel goed voor de S8 :P
dns_vbl schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Voor wat betreft de vingerprintsensor kan je best je vinger in verschillende posities/houdingen inlezen.
Desnoods kan je (als je maar van plan bent 1 vinger gebruiken) die als 2 verschillende inscannen. Hier werkt dat voortreffelijk, behalve als ik weer eens heb zitten knagen aan mijn vingers of er in gesneden heb.
Als dit niet duidelijk is, even zoeken hier in het forum dan vind je zeker een "betere" uitleg.
Suc6 en welkom in de club :*)
Thnx, ik ben gewend mijn duimen erin te hebben. Op de iPhone 5s (De eerste iPhone met vinger afdruk) had ik de duimen er ook dubbel in. Dat ga ik hier dus ook even proberen :)
Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:25:
[...]

Welkom bij de club :)

Bloatware kun je weghalen door de apps uit te schakelen. Of package Disabler pro aanschaffen. Werkt ook top
package Disabler pro Ziet er goed uit op Youtube, die ga ik even aanschaffen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 19-01-2017 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
Donstil schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:34:
package Disabler pro Ziet er goed uit op Youtube, die ga ik even aanschaffen :)
Google Play: EZ Package Disabler (Samsung)

Ik gebruik zelf deze, bevalt me erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:38:
[...]

Op XDA lees ik dat sommige mensen met een complete BTU-ROM ook niet 4G (VoLTE) kunnen bellen!

Precies hetzelfde probleem zoals hier vermeld: op 3G wel, of 4G niet...
Ik heb de Echoe rom deze is gebaseerd op BTU ROM en ik heb inderdaad geen Volte.
Maar kan wwel gewoon via 4G bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 19-01-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat dan nog je telefoon werkt nu toch goed?
Als je niet kunt wachten dan pak je een custom rom, maar dan naar het andere topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:35:
[...]

Ik heb de Echoe rom deze is gebaseerd op BTU ROM en ik heb inderdaad geen Volte.
Maar kan wwel gewoon via 4G bellen.
Bedankt. Ik kan helaas niet bellen via 4G, alleen maar via 3G. Op zich geen probleem. Wil nog niet rooten. Wacht wel op de NL versie.

Of toch echoe eens proberen 😉 Hoor daar veel goede dingen over. Helaas wel betaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1805 op 19-01-2017 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:46:
[...]

Bedankt. Ik kan helaas niet bellen via 4G, alleen maar via 3G. Op zich geen probleem. Wil nog niet rooten. Wacht wel op de NL versie.

Of toch echoe eens proberen 😉 Hoor daar veel goede dingen over. Helaas wel betaald.
Deze heb ik draaien inderdaad kost wat maar de rom plus feedback is uitstekend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Even rustig mensen, gewoon ontopic blijven en niet offtopic gaan reageren. Maak een tropicreport aan, dan kan een mod ingrijpen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:52

AvK

Ready Set Go

Dit soort dingen mag je melden in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile of via een topicreport

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 20-01-2017 09:23 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Mijn S7 plat is laatst helaas uit mijn zak gegleden en op de achterkant gevallen, waardoor deze gebarsten is. Ik zou deze nu graag willen laten repareren bij een 'certified' reparateur. Hoe ik het lees, zijn er 2 opties:

- De samsung experience shop/t-mobile (daar heb ik mijn abonnement/mobiel.nl sturen hem allemaal op naar Dynafix en dat heb ik, zoals hier gelezen, liever niet. Hoe het hier zit met de kosten heb ik geen idee.
- Bij de Tele2 shop, daar doen ze het ter plekke, voor 79 euro? (dat was het tenminste in augustus 2016) Maar ik kan niets over deze service vinden op het internet?

Dus zie ik een (goedkopere en ook officieel gecertificeerde) partij over het hoofd? Of zijn dit mijn enige opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51

Sabbi

je denkt aan mij.

Gisteren Nougat op m'n G930FD (S7 dual sim) geflashed met de BTU Nougat files en de Home CSC van m'n originele regio (OJV). Bellen/gebeld worden, dual sim functionaliteit, alles werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:34
moh.moh schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:27:
Mijn S7 plat is laatst helaas uit mijn zak gegleden en op de achterkant gevallen, waardoor deze gebarsten is. Ik zou deze nu graag willen laten repareren bij een 'certified' reparateur. Hoe ik het lees, zijn er 2 opties:

- De samsung experience shop/t-mobile (daar heb ik mijn abonnement/mobiel.nl sturen hem allemaal op naar Dynafix en dat heb ik, zoals hier gelezen, liever niet. Hoe het hier zit met de kosten heb ik geen idee.
- Bij de Tele2 shop, daar doen ze het ter plekke, voor 79 euro? (dat was het tenminste in augustus 2016) Maar ik kan niets over deze service vinden op het internet?

Dus zie ik een (goedkopere en ook officieel gecertificeerde) partij over het hoofd? Of zijn dit mijn enige opties?
Je kan gewoon naar een Samsung Service Center gaan (of bellen) en vragen of ze het onderdeel op voorraad hebben en wat het kost. Wie weet kan je er voor een kleine meerprijs ook een nieuwe accu in krijgen, mocht je dat iets waard zijn. Je kan het altijd vragen.

T-Mobile heeft hier weinig mee te maken en gaat je doorverwijzen naar mobiel.nl. Mobiel.nl stuurt hem inderdaad gewoon door naar Dynafix waardoor je het risico loopt dat ze het onderdeel niet op voorraad kunnen hebben en je kans maakt dat je 40 euro onderzoekskosten mag aftikken om uberhaupt je kapotte toestel terug te krijgen (die mobiel.nl soms wel uit service terugbetaald, kudo's voor hun!). Hoe dan ook, je moet lang wachten en je krijgt pas een prijsopgave als je toestel weg is, daar hou ik niet zo van.
Ik heb nog nooit een Tele2 shop gezien die het ook doet. Hell ik heb nog nooit een Tele2 shop gezien :P heeft 1 van die shops een Samsung Service Punt?

De lokale telefoonboer wil het ook wel doen waarschijnlijk, en wellicht voor minder. Echter zit je dan met garanties en waterdichtheid en dergelijke. Zou ik je afraden.
Mocht het in je eigen huis zijn gebeurd, bel dan eens met je inboedelverzekering. Wellicht vergoeden ze het.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
niet zo ongeduldig

[ Voor 150% gewijzigd door PaT op 20-01-2017 09:29 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
weg

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 20-01-2017 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 20-01-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 09:33
Voor de mensen die garantie vragen hebben: [Samsung] RMA & Support

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

henklbr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:10:
WARNING -> Voor het flashen, "Activeer PIN" in "Veilig opstarten" (Hier wordt naar gevraagd na het flashen!)

[afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is gebaseerd op de laatste ROM voor Verenigd Koninkrijk (BTU), gereleased 18 jan 17, en geschikt gemaakt voor de UN-Branded Nederlandse (PHN) S7Edge.
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Even een bedankje voor Henk :) Gisterenavond deze erop gegooid, werkt perfect. Tnx! d:)b

Nu nog wachten op root....

Nomen nescio

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Mooi, De S7 Edge een prachtig toestel is wat zeker niet onderdoet tov.de iPhone. Elk toestel heeft zn sterke en minder sterke punten en het is aan de gebruiker wat hij belangrijk vind. Persoonlijk vind ik Nougat echt een verbetering voor de S7 dus nog even geduld.

Alle bloatware kun je ook keuzevrijheid noemen. Wat je niet nodig hebt gooi je eraf. Ik vind bij de iPhone juist het grote nadeel dat je apps van derden niet als standaard kan instellen. Dus weinig keuze.

De vingerafdruk scanner werkt bij mij wel snel en goed maar ik draai Nougat en dat is best een verschil. Maar toegegeven de scanner van de iPhone is beter.

Een tip: Zet alle animatieschalen op 0,5. Lijkt het allemaal wat sneller te gaan.
Instellingen\toestel info\software info\buildnummer achter elkaar aantikken totdat de melding komt dat de ontwikkelaarsopties ingeschakeld zijn.
Nu ga je terug naar instellingen en kies je de Ontwikkelaarsopties. Scroll naar beneden en en daar zie je de animatieschalen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 23:12
Garret1410 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:37:
[...]

.

Een tip: Zet alle animatieschalen op 0,5. Lijkt het allemaal wat sneller te gaan.
Instellingen\toestel info\software info\buildnummer achter elkaar aantikken totdat de melding komt dat de ontwikkelaarsopties ingeschakeld zijn.
Nu ga je terug naar instellingen en kies je de Ontwikkelaarsopties. Scroll naar beneden en en daar zie je de animatieschalen staan.
Dat is altijd het eerste wat ik doe als ik hem weer geflasht heb al zet ik ze zelfs op 0.
Vind dat zelf echt een verbetering
Je scherm reageert echt fracties sneller bij scherm overgangen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik hem net ontvangen de nl versie Is er eindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:28:
Via OTA? Hier nog niet. Hopen dat ie wel vandaag komt dan :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dan heb jij een "niet voor de NL markt bestemd toestel", want de Nederlandse (Un-branded, Vodafone, T-Mobile) Android 7.0 is nog NIET beschikbaar!

Ontopic blijven en niet op de man spelen. Je weet de topic report knop goed te vinden, gebruik hem dan ook.

[ Voor 37% gewijzigd door janvanduschoten op 20-01-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
wat is jouw CSC? (typ *#1234# in de phone dailer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, dus weg.

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 20-01-2017 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:36

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Blijf nu gewoon eens ontopic zonder op de man te spelen/ offtopic te gaan. Dit is "probleem" topic nummer 1, en dat is niet de bedoeling.

Vandaag is er 0 tolerance in dit topic voor offtopic posten, het is wel weer goed voor vandaag.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je in de dialer *#1234# toetsen en dan een screenshot maken en deze hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Trouwens Henk, ik kwam er (net zoals een paar andere mensen hier) achter dat ik niet kon bellen met de Nougatupdate (provider Vodafone). Zodra ik probeer iemand te bellen zegt de Dialer app direct 'Oproep beëindigd'. Pas toen ik bij 'Instellingen -> Verbindingen -> Mobiele Netwerken -> Netwerkmodus' de optie op 'Alleen 3G' zette in plaats van '4G/3G/2G (automatisch verbinden)' werkte het bellen weer. Bellen via WiFi aan of uit maakte hierin ook geen verschil. Overigens werkt internetten via 4G wel gewoon goed.

Ik ben best benieuwd hoe dit nou komt. In de UK kennen ze ook 4G lijkt me. Los van die instelling omzetten of ROM veranderen, weet iemand hoe je dit probleem beter kan tackelen?

Edit: Denk dat er niks anders opzit dan of achten tot de NL versie, of nog een keer flashen maar dan met BTU CSC. Ook niet zo een issue :). Zo een reset eens in de zoveel tijd is ook niet het allerergste ;).

[ Voor 12% gewijzigd door rodie83 op 20-01-2017 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:33

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik ben van de S7 Edge naar de iPhone 7 plus gegaan, en nu weer terug.

Ik ben altijd fan geweest van iOS vanwege de snelheid van iOS en het gemak, maar ik was dit keer best teleurgesteld. Ik had veel last van crashes/batterydrains en de camera was ik niet echt van onder de indruk. Wanneer je eerst een s7E in je handen gehad heb, en dan overgaat naar de iPhone 7 plus, weet je niet wat je overkomt (niet heel positief bedoeld) wat een enorme mammoet van een telefoon je in je handen hebt, maar uiteindelijk wend dat wel.

Persoonlijk vind ik het heerlijk hoe iOS werkt, en wat ziet alles er toch gewoon beter uit dan op Android, vooral applicaties zijn gewoon (vind ik) 10x mooier dan de Android tegenhanger. Maar voor mij was dit niet genoeg om een telefoon van 1000E+ te rechtvaardigen. Uiteindelijk (wel met tegenzin) en door de mooie actie van Samsung met de Gear Fit 2 terug bij de S7E. Ene kant heerlijk de openheid van Android (dingen kunnen downloaden en verplaatsen op je telefoon bijvoorbeeld) maar andere kant toch de mindere kwaliteit van apps waar ik aan moet wennen weer (ook al ben ik maar 2 maandjes weg geweest van Android) Heerlijk dat ik nu mijn muziek collectie op mijn telefoon in alle formaten kan gooien en niet meer afhankelijk ben van iTunes!

Ook ben ik erg blij dat ik de camera van de S7E weer terug heb, daar kan je echt mooie plaatjes mee schieten. Al moet ik zeggen de iPhone 7 plus alles op manual kon er ook mooie plaatsjes uit krijgen Mijn vrouw zei al tegen mij: wat zag die foto er scherp uit die je via whatsapp stuurde, ik: Jup met de s7 gemaakt, toch een flink verschil uiteindelijk. En eindelijk weer die uber snelle AF weer terug, wat verschrikkelijk traag is de AF van een iPhone.

Voor mij blijf iOS toch altijd een streepje voor houden, maar met het lelijke standaard mammoet design van de huidige iPhone (en prijzen 8)7) kies ik toch dik voor de s7 Edge, :> (en heel benieuwd wat de S8 gaat brengen)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_Goozz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:25:

Ik ben altijd fan geweest van iOS vanwege de snelheid van iOS en het gemak, maar ik was dit keer best teleurgesteld. Ik had veel last van crashes/batterydrains en de camera was ik niet echt van onder de indruk. Wanneer je eerst een s7E in je handen gehad heb, en dan overgaat naar de iPhone 7 plus, weet je niet wat je overkomt (niet heel positief bedoeld) wat een enorme mammoet van een telefoon je in je handen hebt, maar uiteindelijk wend dat wel.

Persoonlijk vind ik het heerlijk hoe iOS werkt, en wat ziet alles er toch gewoon beter uit dan op Android, vooral applicaties zijn gewoon (vind ik) 10x mooier dan de Android tegenhanger. Maar voor mij was dit niet genoeg om een telefoon van 1000E+ te rechtvaardigen. Uiteindelijk (wel met tegenzin) en door de mooie actie van Samsung met de Gear Fit 2 terug bij de S7E. Ene kant heerlijk de openheid van Android (dingen kunnen downloaden en verplaatsen op je telefoon bijvoorbeeld) maar andere kant toch de mindere kwaliteit van apps waar ik aan moet wennen weer (ook al ben ik maar 2 maandjes weg geweest van Android) Heerlijk dat ik nu mijn muziek collectie op mijn telefoon in alle formaten kan gooien en niet meer afhankelijk ben van iTunes!

Ook ben ik erg blij dat ik de camera van de S7E weer terug heb, daar kan je echt mooie plaatjes mee schieten. Al moet ik zeggen de iPhone 7 plus alles op manual kon er ook mooie plaatsjes uit krijgen Mijn vrouw zei al tegen mij: wat zag die foto er scherp uit die je via whatsapp stuurde, ik: Jup met de s7 gemaakt, toch een flink verschil uiteindelijk. En eindelijk weer die uber snelle AF weer terug, wat verschrikkelijk traag is de AF van een iPhone.

Voor mij blijf iOS toch altijd een streepje voor houden, maar met het lelijke standaard mammoet design van de huidige iPhone (en prijzen 8)7) kies ik toch dik voor de s7 Edge, :> (en heel benieuwd wat de S8 gaat brengen)
Meschien dat ze nu het 10 jaar bestaat de design veranderen en alles verbeteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-10 09:33

Toffe foto's!!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:36
Kan me helemaal in je analyse vinden. Heb altijd een iPhone naast mijn Android gehad, maar onlangs toch maar mijn iPhone 7 verkocht. Ik gebruikte hem helemaal niet meer. Hij is geen partij meer in vergelijking met de s7 edge. Slechte scherm to bezel ratio. Veel minder scherm en camera zijn voor mij de belangrijkste redenen. Verder is de bediening van een iPhone erg omslachtig. Ik moet veel meer klikken om mijn doel te bereiken door het ontbreken van een terugknop. Ook de led notificaties mis ik. Draadloos betalen met mijn mobiel lukt op een iPhone ook al niet. Draadloos opladen is nog zo'n gemis. Nee ik mis de iPhone niet.

Iijzen 8)7) kies ik toch dik voor de s7 Edge, :> (en heel benieuwd wat de S8 gaat brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickx10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
Weet iemand al wanneer de nougat update beschikbaar is in Nederland? Zal ook wel liggen aan mijn provider. Ben wel benieuwd of iemand de update al heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rickx10 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:17:
Weet iemand al wanneer de nougat update beschikbaar is in Nederland? Zal ook wel liggen aan mijn provider. Ben wel benieuwd of iemand de update al heeft gekregen.
Nee nog niemand heeft hem maar gaat waarschijnlijk eerst naar de unlocked s7 en edge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickx10
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:20:
[...]

Nee nog niemand heeft hem maar gaat waarschijnlijk eerst naar de unlocked s7 en edge
Ah, had al zo'n vermoeden. Ik kan namelijk niet wachten op de update :P. Die van mij (S7 Edge) is via Vodafone gekocht, zonder abonnement. Ik ben dan benieuwd of hij werkelijk 'unlocked' is en gewoon direct met OTA gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij een restore van al mijn apps komen nooit de settings terug. Nu vond ik het niet erg bij de update naar Nougat (clean install) en ben ik schoon begonnen maar zou wel graag willen weten hoe ik gewoon echt alles kan backuppen.

Via Smart Switch, Google Play en Samsung Cloud backup krijg ik altijd alleen de apps zelf terug en moet alles opnieuw ingesteld worden. Toch wel handig als ik dit gewoon kan backuppen zoals bij iOS. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 10:56
knip*
laat dit ook maar achterwege, zeker vandaag, voor je het weet kan iemand zich niet inhouden en zijn we weer los.

[ Voor 91% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2017 14:34 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over de Nougat update mag in
[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update problemen
Prijs en Levertijden discussies horen in het daarvoor bestemde topic! Zie: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.
Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support