Ondertussen zit ik de wondere wereld van rijgklemmen te bestuderen. Met dank aan eerdere posts hier heb ik al veel kennis en tips opgedaan, maar ik zit wel nog met wat vragen. Ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen duwen.
- Ik zie met name de oosterburen flink gebruik maken van N-scheidingsklemmen (b.v https://www.wago.com/nl/r...cheidingsklem/p/2016-7714). Nu ik zo wat foto's van NL kasten heb bekeken valt het mij op dat vrijwel niemand deze toepast. Is daar een specifieke reden voor? Ik weet wel dat onze oosterburen de nul niet schakelen; dat verklaard wellicht waarom zij wel met een flinke nul (10mm2) rechtstreeks teruggaan naar de aardlek. Wat in NL wel zou kunnen is evengoed een N-scheidingsklem gebruiken, maar dan van formaatje 6mm2 terug naar de installatieautomaat. Of heb ik het totaal mis?
- Voor wat betreft aarding van de type-II kast ben ik nu een klein beetje verwaald door eerdere discussies. Wat is nu de 'best practice' om te aarden? Wel of niet via de DIN-rails met aardklemmen?
- Is het mogelijk om verschillende groepen over één KNX actor te laten lopen? Ik kan mij voorstellen dat deze dan wel op zijn minst tot dezelfde fase moeten behoren, maar dat het wel toegestaan is dat de groepen over meerdere aardlekken verdeeld zijn.
Woning in aanbouw, 11100wp JA Solar, SolarEdge SE16K, WKO (STES) 7500L, Daikin Altherma TBD, Daikin Altherma WP Boiler 260L, Daikin fan coils