Ik heb waterschade in mijn centrale domoticakast. De schade expert van de opstalverzekering zegt maar 25% van nieuwe hardware te vergoeden, omdat de oude hardware al 25 jaar oud is en niet meer te verkrijgen is. Dat betekent een afschrijving van 75% dus. Daarnaast is er, volgens de schade expert, sprake van een verbetering wanneer er nieuwe hardware aangeschaft wordt. De verzekeraar zal proberen de situatie te herstellen, maar betaalt niet voor verbeteringen. In de voorwaarden van de verzekeraar wordt domotica zeer globaal beschreven.
Waar kan ik een schade expert met kennis van domotica vinden voor een second opinion?
Mijn huis heeft een 25 jaar oud Nikobus systeem. Mijns inziens zou de oude hardware goed vervangen kunnen worden door KNX hardware en dan is er de verbetering van het systeem minimaal.
Verzekeringen is meer iets voor WON => verplaatst
Waar kan ik een schade expert met kennis van domotica vinden voor een second opinion?
Mijn huis heeft een 25 jaar oud Nikobus systeem. Mijns inziens zou de oude hardware goed vervangen kunnen worden door KNX hardware en dan is er de verbetering van het systeem minimaal.
Verzekeringen is meer iets voor WON => verplaatst
[Voor 3% gewijzigd door septillion op 14-02-2023 11:03]