Ah dat is interessant. Ik heb ook Jung schakelmateriaal. Er zijn dus eigenlijk twee opties als je schakelmateriaal dat er "gewoon" uit ziet wilt hebben:
1. KNX-tasters die eruit zien als "gewoon" schakelmateriaal
2. "Gewoon" schakelmateriaal dat op een binaire module is aangesloten.
Hoe gaat dimmen in zijn werk bij beide? Bij 1. moet ik dan volgens jouw voorbeeld de Jung-KNX-pulsdrukker nemen met middenstand. Maar hoe is dat dan anders van 2.? Is dat dat je in geval van 1. de schakelaar direct kunt verbinden met de KNX-bus (vieraderige draad?). Terwijl je met gewone Jung-pulsdrukkers dus eerst
twee draden vier draden (omhoog en omlaag dimmen) moet trekken naar
een twee binaire inputs. Klopt dit?
Wel jammer dat ze verder geen extra functionaliteit ingebouwd hebben zoals een temperatuursensor of een extra binaire input. Veel tasters hebben dat wel.
Inderdaad. Ik ben ook mijn verwarmingssysteem aan het opnieuw aanleggen, en in elke kamer zou ik ook een temperatuursensor willen hebben, en idealiter ook een schermpje met de temperatuurinstelling.
Mogelijk dat ik daarvoor wel een echte KNX-taster kan nemen. Die hang ik dan op 1,5 meter hoogte, met de schakelaars gewoon op handhoogte, bij elke deur.
Ah, mooi. Een snelle zoektocht levert wel op dat hij €138,50 kost, en dat is dan nog zonder de knop zelf. Weet iemand iets goedkopers?

Maar goed, dat kost een goede analoge dimmer ook (al heb je hier nog geen dimmer bij

want daar moet je weer een KNX-dimmermodule voor hebben waarschijnlijk?).
Of anders toch KNX-pulsdrukkers gebruiken...
[...]
Ja, dat doe ik ook, standaard Jung schakelaars met daarachter
deze binaire module in de inbouwdoos zodat ook meteen een deursensor kon worden aangesloten.
Die bedienen dan centraal de schakelaars/dimmers/dali aansturing in de meterkast.
En met een deursensor kun je dan ook je licht schakelen; dat is zeker handig om in één module te hebben.
Wat is de relatie van
DALI met KNX precies? Is DALI het verlichting-protocol/taal o.i.d. dat over KNX gaat?