Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.154.134 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

nMad schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:50:
Hallo, mijn vaste jaarcontract bij Greenchoice is gisteren helaas afgelopen. Vanaf vandaag dus variabele tarieven en die zijn echt bizar hoog bij Greenchoice.

Stroomverbruik bruto: 5.000 normaal + 3.500 dal = totaal 8.500 kWh
Teruglevering: circa 3.357 normaal + 1.343 dal = totaal 4.700 kWh
Stroomverbruik netto: 1.643 normaal + 2.157 dal = totaal 3.800 kWh
Gas: 1100 m3

Ik kan nu twee dingen doen:
1) Blijven zitten bij Greenchoice tot 1-1-2022 en dan over naar een variabel contract bij Greenchoice of bij een andere aanbieder. Maar dan betaal ik 500 euro voor de maand december i.v.m. zonnepanelen die nu niks doen.
2) Nu overstappen naar een 1-jaar contract (bij greenchoice of andere aanbieder)

Optie 2 lijkt me interessanter. Boete bij tussentijds beëindigen is "slechts" 50 euro per product. Dus mochten de prijzen nog wel aanzienlijk gaan dalen kan ik volgend jaar contract beëindigen en overstappen.

Vattenfall lijkt in mijn geval het beste (voordeligste) aanbod te hebben. Kom ik uit op een voorschot van 212 euro per maand.

Wat is wijsheid? :)
Heeft GreenChoice geen verlengaanbod gestuurd? Wellicht kun je ze alsnog bellen om dat aanbod te accepteren?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 10:21
vatermater schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:57:
Net de nieuwe variabele tarieven van Powerpeers door gekregen. Het totaaltarief worden nu per 1 januari: €0,829 > €1,366 en €0,241 > €0,262. Daar kan ik deze winter wel mee leven.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een variabel contract en het modelcontract (gereguleerd door de ACM)? De tarieven van het modelcontract liggen ineens een stuk hoger dan het variabele contract: https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf

Ik dacht als ex Welkom Energie klant per nov een modelcontract bij Powerpeers te hebben afgesloten, maar volgens het contract is het een variabel contract voor onbepaald tijd, 30 dagen opzegtermijn en prijzen wijzigen 2x per jaar.
Ik heb zojuist gechat met een medewerker en de tarieven voor een variabel contract zijn alleen voor bestaande klanten. Nieuwe klanten kunnen alleen een modelcontract krijgen. Ik was geïnteresseerd maar het modelcontract wat ze aanbieden is niet het meest voordelige dus ik ga waarschijnlijk voor Vattenfal

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 00:10
wat is er aan de hand met de vattenfall huidige variabel tarieven? zie zomaar opeens verhoogd van 82 cent naar 1,25 euro voor gas? was dat niet vanaf januari?

[ Voor 64% gewijzigd door Figo112 op 02-12-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Figo112 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:25:
wat is er aan de hand met de vattenfall huidige variabel tarieven? zie zomaar opeens verhoogd van 82 cent naar 1,25 euro voor gas? was dat niet vanaf januari?
Jawel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40
Dit is het resultaat van een ochtendje bellen\appen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH8HVsvvP0zjjHvhIDZFayfksUc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y1VnIynL92BiDR2xoEQydpjG.png?f=fotoalbum_large

Er zijn nog wat blanco veldjes maar wilde het toch even delen.

Nergens al klant. Wil als ex -WE klant en dus nu Eneco snel overstappen. Zit ik nu trouwens nog aan de 30 dagen vast? Of ben ik nu vrij om te gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Tranzy op 02-12-2021 15:44 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:52
SidewalkSuper schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:04:
[...]

Ah ik dacht dat het uit dezelfde paraplu kwam. De onderstaande leveranciers vallen namelijk nu ook om.

Gezinsenergie, Green Dutch Energy, AGEM, Hilverstroom, Nedergy , BLIQ en Ampeer
Citaat van persbericht:
Anode Energie zal bij rechtbank Rotterdam haar faillissement aanvragen. Het betreft de groepsmaatschappijen Holding 3274 B.V., EnergiePlaza B.V., Energie I&V B.V. en Kleinverbruik Energie der Nederlanden B.V.

De leveranciers die jij nu noemt vallen niet onder de groep van Anode maar werken nauw samen. Anode verzorgde de inkoop voor hen (als ik het verhaal goed heb begrepen)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinoto88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-03 22:46
Tranzy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:43:

[Afbeelding]

Nergens al klant. Wil als ex -WE klant en dus nu Eneco snel overstappen. Zit ik nu trouwens nog aan de 30 dagen vast? Of ben ik nu vrij om te gaan?
Wijzelf zitten sinds 20 nov bij PowerPeers en op het moment van aanmelden was enkel de 14 dagen bedenktermijn van toepassing. In mijn ervaring had je dus niet hoeven wachten tot 1 december zoals Eneco zelf communiceerde.

Verder blijkt uit je overzicht dat Innova erg scherpte tarieven heeft per 1/1/2022. Dat lijkt dus een financieel gezien verstandige keuze. Iemand ervaring met Innova en de levensvatbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Chinoto88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:50:
[...]

Wijzelf zitten sinds 20 nov bij PowerPeers en op het moment van aanmelden was enkel de 14 dagen bedenktermijn van toepassing. In mijn ervaring had je dus niet hoeven wachten tot 1 december zoals Eneco zelf communiceerde.

Verder blijkt uit je overzicht dat Innova erg scherpte tarieven heeft per 1/1/2022. Dat lijkt dus een financieel gezien verstandige keuze. Iemand ervaring met Innova en de levensvatbaarheid?
Hoe kom je aan de tarieven van Innova, ik heb andere tarieven gezien echter weet ik niet of dit excl kortingen zijn. Tevens heb je een modelcontract dus maandelijks opzegbaar, levensvatbaarheid is dus minder relevant.

Zie comment:
geishin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:10:
Nieuwe tarieven modelcontract Innova per 1-1-2022 zijn bekend (tariefblad via email gehad)
enkel: 0.37687 kWh
normaal: 0.40205 kWh
dal: 0.36806 kWh
gas: 1.42867 m3

leveringskosten zijn 71.39 voor elektriciteit en 71.39 voor gas.

prijzen zijn inc. btw. Wordt er niet wijs uit of de belastingkorting er al af is gehaald.

edit: de energiebelasting op tariefblad van 1-1-2022 is hoger dan op tariefblad van 1-11-2021. Ik vermoed dat de korting er dus nog af moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
zag dat de 3 jaars tarieven onder mijn vattenfall verlaagd zijn. nu 20 cent per kwh en 1.18 euro voor kuub gas?
Iemand die daarvoor is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
indoow schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:52:
[...]

Hoe kom je aan de tarieven van Innova, ik heb andere tarieven gezien echter weet ik niet of dit excl kortingen zijn. Tevens heb je een modelcontract dus maandelijks opzegbaar, levensvatbaarheid is dus minder relevant.

Zie comment:

[...]
Mijn tarieven komen uit een voorstel. Heb 2 voorstellen via email ontvangen. Variabel en vast.
Het betreft all-in prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Chinoto88 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:50:
[...]

Ik heb niet gezegd dat dit prijzen zijn per 1/1/2022. Dit is op basis van de prijzen die telefonisch dan wel middels een voorstel zijn binnen gekomen.

Bij alle medewerkers die ik heb gesproken is niks bekend voor 2022

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 02-12-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05 21:51
pdukers schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:57:
[...]

Nee, dat mogen ze niet. Maar ik denk dat wat telefonisch te horen kreeg niet klopt. Lees even wat ik en anderen als antwoord kregen via whatsapp:

pdukers in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik verwacht dat dit ook voor jou van toepassing is. Dwz je afgesproken tarieven zijn nog geldig t/m 1/1/2022 en wat je nu ziet op mijnvattenfall zijn de tarieven per 1/1/2022.

In iedergeval erg knullig hoe ze dit nu al publiceren en communiceren.
Vreemd genoeg kreeg ik vanochtend via WhatsApp een vergelijkbaar antwoord als Psyveira: “Je hebt een modelcontract afgesloten en in de voorwaarden van dit contract staat dat er tussentijds tariefwijzigingen kunnen worden doorgevoerd.” Ik ben hierover ook niet geïnformeerd. Maar ik vermoed ook dat dit niet klopt en dat dit de tarieven zijn per 1/1/2022 aangezien de overheidsheffingen van 2022 worden gehanteerd in de tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Pythoon1977 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:21:
[...]

Dit verlengingsvoorstel gaat hem ook zeker niet worden.

Net zoals iedereen hier, ben ik ook erg aan het twijfelen wat ik moet gaan doen. Mijn Oxxio-contract loopt per half januari af.

Het 3-jarig Vattenfall cadeauXL contract ziet erg volgens mij nog het meest gunstig uit en anders wellicht het 3-jarig Delta Energie contract. Daarnaast heeft Essent me eergisteren gebeld met het 3-jaar SuperDalen voorstel. Maar mijn voorstel heeft een variabele gasprijs van 1,78 tot april terwijl online dit nu op 1,64 staat... Ik moet nog effe doorrekenen waar de break-even periode met VF en/of DE ligt.

Een andere mogelijkheid is een variabel contract totdat er zich betere tijden aandienen.
Ik neig een beetje naar een 3-jarig contract voor wat rust. Overstappen met boete kan altijd nog.
Maar wanneer het 3-jarig contract af te gaan sluiten? Nu, over een paar weken of zelfs in de eerste week van het nieuwe jaar. Wat denken jullie dat het beste is?
Ik zou kiezen voor 'even rust' en wachten tot het nieuwe jaar als alles - naar iedereen hoopt - een beetje tot bedaren gekomen is.
Ikzelf zit even op een modelcontract en kijk in januari verder.

NB : vergeet even niet dat bonussen berekend wordt op het halen van targets tot 31/12!
Dat zal mede de gekte bij leveranciers verklaren. Laat je er niet in tillen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
pdukers schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:57:
[...]

Nee, dat mogen ze niet. Maar ik denk dat wat telefonisch te horen kreeg niet klopt. Lees even wat ik en anderen als antwoord kregen via whatsapp:

pdukers in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik verwacht dat dit ook voor jou van toepassing is. Dwz je afgesproken tarieven zijn nog geldig t/m 1/1/2022 en wat je nu ziet op mijnvattenfall zijn de tarieven per 1/1/2022.

In iedergeval erg knullig hoe ze dit nu al publiceren en communiceren.
knullig Eerder hebben we dat 'schimmig' genoemd.
Dat was voor mij reden V te mijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:32
OswaldDeformed schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:15:
[...]

Vreemd genoeg kreeg ik vanochtend via WhatsApp een vergelijkbaar antwoord als Psyveira: “Je hebt een modelcontract afgesloten en in de voorwaarden van dit contract staat dat er tussentijds tariefwijzigingen kunnen worden doorgevoerd.” Ik ben hierover ook niet geïnformeerd. Maar ik vermoed ook dat dit niet klopt en dat dit de tarieven zijn per 1/1/2022 aangezien de overheidsheffingen van 2022 worden gehanteerd in de tarieven.
Exact.

Mijn prijs bij het afsluiten halverwege november was 1,239355. De overheidsheffingen op gas stijgen met 0,0194326 ((0,01466 EB+0,00140 ODE)*1,21). De nieuwe prijs is dan exact 1,2587876 -- het tarief waar hierover wordt gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
PJW9779 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:15:
[...]

Ik zou kiezen voor 'even rust' en wachten tot het nieuwe jaar als alles - naar iedereen hoopt - een beetje tot bedaren gekomen is.
Ikzelf zit even op een modelcontract en kijk in januari verder.

NB : vergeet even niet dat bonussen berekend wordt op het halen van targets tot 31/12!
Dat zal mede de gekte bij leveranciers verklaren. Laat je er niet in tillen!
Dit was ook mijn gedachte. Ik wil eigenlijk gewoon afwachten. Ik wil me tot niks laten "dwingen" en overhaaste beslissingen moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
PJW9779 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:20:
[...]
knullig Eerder hebben we dat 'schimmig' genoemd.
Dat was voor mij reden V te mijden.
Mee eens, maar ik blijf beleefd en deel niet mijn gevloek mbt Vattenfall. Ik ging daarom al weg bij Vattenfall en dit bevestigt mijn keuze alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
pdukers schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:42:
[...]

Mee eens, maar ik blijf beleefd en deel niet mijn gevloek mbt Vattenfall. Ik ging daarom al weg bij Vattenfall en dit bevestigt mijn keuze alleen maar.
opzich staat er onder mijn vattenfall onder de prijzen dat het pas vanaf 1 januari geldig is. De manier waarop ze dat doen is inderdaad vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Tranzy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:43:

[Afbeelding]

Daar kan ik aan toevoegen:
Power peers variabel: €0,26 enkeltarief, €1,37 per m³;
Delta variabel: €0,47 enkeltarief, €1,78 per m³;
Eneco variabel: €0,46 enkeltarief, €1,80 per m³;

Voor welke periode gelden jouw Innova tarieven?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
icecreamfarmer schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:57:
[...]

Hou er rekening mee dat powerpeers variabel alleen geldt voor bestaande klanten.
Nieuwe klanten kunnen alleen het modelcontract afsluiten voor 0,32 enkel en 1,58 per m3

[ Voor 8% gewijzigd door Diepie op 02-12-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Diepie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:58:
[...]

Hou er rekening mee dat powerpeers variabel alleen geldt voor bestaande klanten.
Nieuwe klanten kunnen alleen het modelcontract afsluiten voor 0,32 enkel en 1,58 per m3
Weet je dat zeker? Ik heb de tarieven uit een mail maar zag ze ook op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
icecreamfarmer schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:01:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb de tarieven uit een mail maar zag ze ook op de website.
Ja. Ik heb die tarieven ook gezien en naar aanleiding daarvan contact met ze gehad. Daarbij hebben ze aangegeven dat de tarieven voor een variabel contract alleen voor bestaande variabele contracten gelden. Nieuwe klanten kunnen alleen het modelcontract als variabel contract afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 12:31
Figo112 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:53:
zag dat de 3 jaars tarieven onder mijn vattenfall verlaagd zijn. nu 20 cent per kwh en 1.18 euro voor kuub gas?
Iemand die daarvoor is gegaan?
Waar zie je dat precies onder Mijn Vattenfall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:45
[…]
[…]
Zijn dit de modelcontract tarieven per 1-1-2022? Waar heb je die vandaan? Tegen mij zeiden ze aan de telefoon dat die pas op 13 december bekend worden gemaakt.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
cyberdyne schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:21:
[...]

Waar zie je dat precies onder Mijn Vattenfall?
Contractadvies doen en dan 3 jaar kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:08
Tranzy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:08:
[...]

Heb Innova aan de telefoon en die persoon vindt het maar wat vreemd dat dit mogelijk is. Ze heeft zelf geen weet hiervan.
Wat bedoel je precies met "wat vreemd dat dit mogelijk is" ? Ik heb gewoon een email gehad vanuit hun klanten service. Als ik weer een pc heb zal ik wat screenshots delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
geishin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:32:
[...]

Wat bedoel je precies met "wat vreemd dat dit mogelijk is" ? Ik heb gewoon een email gehad vanuit hun klanten service. Als ik weer een pc heb zal ik wat screenshots delen
Tis niet vreemd van jou maar vreemd dat jij dat hebt gehad en de medewerker van niets weet. Dus zelfde bedrijf maar blijkbaar is er geen goede interne communicatie dan.

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 02-12-2021 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
[...]

Dat zijn voornamelijk enkel tarieven. Ik heb een slimme meter. Dus dubbel. Heb je die ook?

Variabel is huidig (wat nu de prijs is) maar is uiteraard onderheving aan een evt. aanpassing per 1-1-22. En geen van allen konden deze prijzen al delen.
Jaar contract is per 1-1 maar wel voor de huidige tarieven. Je legt het contract immers vast per die datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Nog een reactie van Vattenfall op mijn vraag of de variabele contract prijzen nog per 1-1 aangepast zullen worden en tegen welk tarief.

De tarieven zoals vermeld zijn al de tarieven inclusief de overheidsheffingen. Dus dit wordt niet meer aangepast.

Het enige wat nog niet bekend is ( dit geldt voor alle energieleveranciers) zijn de kosten voor het netbeheer. Dit hebben ze nog niet bekend gemaakt.

De tarieven voor vaste prijs contracten worden op dagbasis vastgesteld. Hier kan wel een variatie inzitten. Eenmaal afgesloten zal dit natuurlijk niet meer wijzigen.

De disclaimer van INNOVA vermeldt:
Het all-in tarief geldt voor het kalenderjaar waarin het contract is gesloten en is per kWh of m3 en inclusief regiotoeslag gas, G1-profiel (alleen voor gas), btw, energiebelasting en opslag duurzame energie (ODE).

[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 02-12-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Tranzy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:50:
[...]

Dat zijn voornamelijk enkel tarieven. Ik heb een slimme meter. Dus dubbel. Heb je die ook?
Moet je eigenlijk met een slimme meter kiezen voor normaal/dal-tarieven dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Anoniem: 512943 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:06:
[...]

Nee hoor. Doe ik ook niet. Ik verbruik in de daluren heel weinig dus dan is enkeltarief net iets voordeliger.
En ik heb dus wel een slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
[...]

Moet niet. Maar dan moet je dat wel aangeven bij je leverancier dat je enkelstroom wilt.

Ik heb amper verschil in gebruik tussen de twee dus ik geniet graag de helft van een lager tarief.

Feestdagen\weekenden en in de avond na 21u wordt er aardig wat gegamed, netflix gekeken en gaat de vaatwasser aan of wasje.

Heb zelf ook redelijk wat smartdevices dus veel sluimerverbruik.

Ik ben er nog niet goed uit wat ik ga doen. Ik heb zonnepanelen en verbruik in de maanden oktober t\m februari meer vanwege het verwarmen van mijn woning in de koude maanden. En douchen uiteraard.
Koken doe ik elektrisch en warm water via boiler. In de zomer heb ik amper gas verbruik.

[ Voor 40% gewijzigd door Tranzy op 02-12-2021 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdyne
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 12:31
Figo112 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:30:
[...]

Contractadvies doen en dan 3 jaar kiezen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUDDdLqYG5SIjMl9tFnqKBTt1Cs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tNkcwQDurDmF8nDl996ArPAG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Vaag hoor bij mij wel, 3 jaar vast vattenfall:

Variabele leveringskosten per m3: € 0,644204
Overheidsheffingen per m3: € 0,544161
Totaal variabele kosten per m3: € 1,188365

Variabele leveringskosten Enkeltarief per kWh: € 0,122059
Overheidsheffingen per kWh: € 0,081421
Totaal variabele kosten per kWh: € 0,203480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05
[...]

De enige energiemaatschappij waarbij je normaal en dal moest nemen met een dubbele meter is failliet (welkom). Soms moet je dit online/telefonisch even aanpassen. Ik heb het eens uitgerekend en met wassen en vaatwasser zoveel mogelijk in dal tarief bespaarde ik 8euro op jaar basis. Ben toen ook overgegaan op normaal tarief, hoef je er ook geen rekening meer mee te houden. Is in mijn ogen iets van vroeger. Zeker in de zomer overdag met veel zon en wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ocdaan schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:55:
Ik ben al jaren (variabel) een tevreden klant bij Budget Energie ;)

Het was me alleen onduidelijk wat de variabele tarieven zouden worden voor 2022. Ik lees nu op de website dat ze iedere maand de tarieven gaan aanpassen. Echt variabel dus... Je kan dus niet een maand van te voren overstappen als de tarieven te hoog dreigen te worden, omdat je van te voren niet weet wat de tarieven gaan doen. Beetje gekke situatie niet, of mis ik iets hierin?
Wat de heck! Ik krijg nu een mail, had je berichtje hier nog niet gelezen.
Op zulk soort ongein valt toch niet voor te sorteren!? Gelukkig ben ik net op tijd weg :)

Lees deze mail goed door: vanaf 1 januari 2022 worden uw variabele tarieven elke maand aangepast.

U heeft er vast al veel over gehoord en gelezen: de inkoopprijzen voor stroom en gas zijn de afgelopen maanden hard gestegen. Dit is niet eerder voorgekomen en als energieleverancier hebben wij hier helaas ook geen invloed op. Om de energieprijzen voor u als klant duidelijk en eerlijk te houden, gaan we onze variabele tarieven maandelijks aanpassen. De tarieven gaan meebewegen met de inkoopprijzen, als ze stijgen én als ze dalen. Wilt u liever zekerheid? Dan kunt u uw tarieven vastzetten voor een jaar. In deze mail leest u meer.

Variabele tarieven per 1 januari 2022 maandelijks aangepast
Momenteel heeft u bij ons een contract met variabele tarieven. Omdat het variabele tarieven zijn, kunnen deze veranderen. Vaak gebeurt dit twee keer per jaar, op 1 januari en op 1 juli. Vanaf 1 januari 2022 gaan wij de tarieven maandelijks aanpassen. Op deze manier betaalt u altijd actuele tarieven. Ook wanneer de inkoopprijzen weer dalen. In de video op deze pagina leggen we uit wat er precies voor u verandert.

Vóór 11 december nieuwe tarieven en termijnbedrag
Omdat de nieuwe tarieven invloed hebben op uw jaarlijkse kosten, berekenen we uw termijnbedrag opnieuw. Zo proberen we een bijbetaling op uw jaarnota te voorkomen. We verwachten dat voor huishoudens met een gemiddeld jaarverbruik (1250 m³ gas en 2750 kWh stroom) het termijnbedrag 30 tot 50 euro per maand omhoog gaat. Dit bedrag is een inschatting en gebaseerd op de huidige inkooptarieven. Hoeveel het termijnbedrag voor u wordt, hangt af van uw verwachte energieverbruik tot aan de jaarnota. Vóór 11 december ontvangt u een e-mail met uw nieuwe variabele tarieven en nieuwe termijnbedrag per 1 januari 2022. Daarna ontvangt u elke maand tijdig een e-mail met de nieuwe tarieven voor de volgende maand.

Uw termijnbedrag wijzigt niet maandelijks
We berekenen uw termijnbedrag op basis van uw verwachte verbruik tot aan de jaarnota. Hierin nemen we de verschillende seizoenen mee (in de winter is het verbruik hoger dan in de zomer). Daarnaast maken we een inschatting van de tarieven voor de komende periode en nemen we de compensatie van de overheid mee in deze berekening. De totale kosten verdelen we over het aantal maanden tot uw jaarnota, zodat uw termijnbedrag in deze periode hetzelfde blijft. Mocht het nodig zijn om uw termijnbedrag tussentijds aan te passen om een bijbetaling op de jaarnota te voorkomen, dan laten we u dat weten via e-mail.

Liever meer zekerheid? Zet dan uw tarieven vast voor een jaar
We kunnen ons voorstellen dat deze wijziging voor u meer onzekerheid geeft over uw energiekosten. Wilt u liever meer zekerheid? Dan kunt u uw tarieven met een korting vastzetten voor een jaar. Vóór 11 december ontvangt u een persoonlijk aanbod per e-mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
Cheesy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:52:
[...]
Op zulk soort ongein valt toch niet voor te sorteren!? Gelukkig ben ik net op tijd weg :)

Lees deze mail goed door: vanaf 1 januari 2022 worden uw variabele tarieven elke maand aangepast.

U heeft er vast al veel over gehoord en gelezen: de inkoopprijzen voor stroom en gas zijn de afgelopen maanden hard gestegen. Dit is niet eerder voorgekomen en als energieleverancier hebben wij hier helaas ook geen invloed op. Om de energieprijzen voor u als klant duidelijk en eerlijk te houden, gaan we onze variabele tarieven maandelijks aanpassen. De tarieven gaan meebewegen met de inkoopprijzen, als ze stijgen én als ze dalen. Wilt u liever zekerheid? Dan kunt u uw tarieven vastzetten voor een jaar. In deze mail leest u meer.

Variabele tarieven per 1 januari 2022 maandelijks aangepast
Momenteel heeft u bij ons een contract met variabele tarieven. Omdat het variabele tarieven zijn, kunnen deze veranderen. Vaak gebeurt dit twee keer per jaar, op 1 januari en op 1 juli. Vanaf 1 januari 2022 gaan wij de tarieven maandelijks aanpassen. Op deze manier betaalt u altijd actuele tarieven. Ook wanneer de inkoopprijzen weer dalen. In de video op deze pagina leggen we uit wat er precies voor u verandert.

Vóór 11 december nieuwe tarieven en termijnbedrag
Omdat de nieuwe tarieven invloed hebben op uw jaarlijkse kosten, berekenen we uw termijnbedrag opnieuw. Zo proberen we een bijbetaling op uw jaarnota te voorkomen. We verwachten dat voor huishoudens met een gemiddeld jaarverbruik (1250 m³ gas en 2750 kWh stroom) het termijnbedrag 30 tot 50 euro per maand omhoog gaat. Dit bedrag is een inschatting en gebaseerd op de huidige inkooptarieven. Hoeveel het termijnbedrag voor u wordt, hangt af van uw verwachte energieverbruik tot aan de jaarnota. Vóór 11 december ontvangt u een e-mail met uw nieuwe variabele tarieven en nieuwe termijnbedrag per 1 januari 2022. Daarna ontvangt u elke maand tijdig een e-mail met de nieuwe tarieven voor de volgende maand.

Uw termijnbedrag wijzigt niet maandelijks
We berekenen uw termijnbedrag op basis van uw verwachte verbruik tot aan de jaarnota. Hierin nemen we de verschillende seizoenen mee (in de winter is het verbruik hoger dan in de zomer). Daarnaast maken we een inschatting van de tarieven voor de komende periode en nemen we de compensatie van de overheid mee in deze berekening. De totale kosten verdelen we over het aantal maanden tot uw jaarnota, zodat uw termijnbedrag in deze periode hetzelfde blijft. Mocht het nodig zijn om uw termijnbedrag tussentijds aan te passen om een bijbetaling op de jaarnota te voorkomen, dan laten we u dat weten via e-mail.

Liever meer zekerheid? Zet dan uw tarieven vast voor een jaar
We kunnen ons voorstellen dat deze wijziging voor u meer onzekerheid geeft over uw energiekosten. Wilt u liever meer zekerheid? Dan kunt u uw tarieven met een korting vastzetten voor een jaar. Vóór 11 december ontvangt u een persoonlijk aanbod per e-mail.
Ik zou hier stante pede bloednerveus van worden.
Vanuit BE wel te begrijpen, maar het klinkt mij teveel als een signaal van wat komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 16:13

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Cheesy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:52:
[...]
Ja ik las het net. Ik weet niet of het echt zo slecht is. Bij een andere heb je ook geen zekerheid, als de prijzen flink omhoog gaan worden de tarieven tussentijds wel verhoogd, ondanks wat er in het modelcontract stond toen je het hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:10

mb1

Gisteren voor m'n buurman overstap geregeld naar Budget Energie.
Via hun eigen website kun je per direct voor variabele tarieven overstappen maar met een jaarcontract (met€250 cashback) kan deze pas per april 2021 ingaan...
Via Tweakers.net pricewatch/pricewice jaarcontract afgesloten ingangsdatum 6 januari en €500 cashback,
met een relatief laag verbruik was dit de voordeligste optie, zeker omdat hij nu niet de hele winter hoeft te blijven "hangen" bij Eneco tegen woeker tarieven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:52
mb1 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:41:
Via Tweakers.net pricewatch/pricewice jaarcontract afgesloten ingangsdatum 6 januari en €500 cashback,
met een relatief laag verbruik was dit de voordeligste optie, zeker omdat hij nu niet de hele winter hoeft te blijven "hangen" bij Eneco tegen woeker tarieven!
€500 cashback? Die zie ik niet staan? Bij welke provider was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09

Trackerfire

BTC HODLER

thunder68 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:13:
[...]

€500 cashback? Die zie ik niet staan? Bij welke provider was dat?
Tweakers Pricewatch (in samenwerking met Pricewise). De cashback is nu € 400 vandaag ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 03-12-2021 08:35 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:57
30-11 is mijn 1 jarig vast contract bij United Consumers afgelopen, vanaf nu € 0,38 per kWh en € 1,53 per m3.
Nu ik variabel heb, is de opzegtermijn volgens UC 30 dagen, klopt dat?
Is het dan niet zaak z.s.m. een ander contract aan te vragen gezien mijn hoge gas verbruik (circa 200 m3) in december? Als ik naar de aanbieding van Vattenfall 3 jaar vast voor € 1,18 ga, scheelt dit al € 70 aan gas alleen in december. Een eventuele opzegvergoeding heb je er dus zo weer uit of zie ik iets verkeerd?

Vraag is alleen even per wanneer dit in kan gaan natuurlijk. Weet iemand hoe het zit met opzegtermijnen en hoe lang het minimaal duurt om over te stappen vanaf variabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Racierox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:39:
30-11 is mijn 1 jarig vast contract bij United Consumers afgelopen, vanaf nu € 0,38 per kWh en € 1,53 per m3.
Is het dan niet zaak z.s.m. een ander contract aan te vragen gezien mijn hoge gas verbruik (circa 200 m3) in december? Als ik naar de aanbieding van Vattenfall 3 jaar vast voor € 1,18 ga, scheelt dit al € 70 aan gas alleen in december. Een eventuele opzegvergoeding heb je er dus zo weer uit of zie ik iets verkeerd?

Vraag is alleen even per wanneer dit in kan gaan natuurlijk. Weet iemand hoe het zit met opzegtermijnen en hoe lang het minimaal duurt om over te stappen vanaf variabel?
Dat zie je goed. Hier zit geen klantenservice van UC, dus stuur ze even een berichtje. Zij weten het vast ;).

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
EWK schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:45:
[...]

Dat zie je goed. Hier zit geen klantenservice van UC, dus stuur ze even een berichtje. Zij weten het vast ;).
Dankje! Zij zeggen 30 dagen opzegtermijn en dat zal kloppen volgens hun voorwaarden maar ik dacht dat variabel ook dagelijks opzegbaar was. Vandaar mijn vraag of dit wel klopt. Geld bij eventueel direct overstappen ook de opzegvergoeding van € 50,- per product voor opzeggen van 1,5 jaar en korter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:35:
[...]

Tweakers Pricewatch (in samenwerking met Pricewise). De cashback is nu € 400 vandaag ;)
op welke prijs kom je dan inclusief cashback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:09

Trackerfire

BTC HODLER

Figo112 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:49:
[...]

op welke prijs kom je dan inclusief cashback?
Geen idee, moet je even kijken/berekenen via de Pricewatch ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
[...]

Ik kom slechts op 30 euro cashback uit. Bij een groter verbruik komt er vandaag inderdaad €400 uit.
Dus de cashback is verbruik-afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrideoftheSouth
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09-2023
Hier wordt een aantal keer gesproken over een 3-jaars contract bij Vattenfall:
Figo112 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:43:
[...]

Vaag hoor bij mij wel, 3 jaar vast vattenfall:

Variabele leveringskosten per m3: € 0,644204
Overheidsheffingen per m3: € 0,544161
Totaal variabele kosten per m3: € 1,188365

Variabele leveringskosten Enkeltarief per kWh: € 0,122059
Overheidsheffingen per kWh: € 0,081421
Totaal variabele kosten per kWh: € 0,203480
Racierox schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:39:

Vraagje daarover: waar zien jullie die aanbieding?
- ik kom hem niet tegen op vergelijkingssites;
- ik zie hem niet op de website van VF zelf; en
- ik zie hem niet als ik een contractadvies aanvraag in mijn VF...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
PrideoftheSouth schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:52:

[...]

[...]

https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112
PrideoftheSouth schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:52:

[...]

[...]

Blijkbaar krijgt niet iedere vattenfaller dit onder zijn mijn vattenfall te zien, zie contract advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figo112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RichieB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:28:
[...]

Zijn dit de modelcontract tarieven per 1-1-2022? Waar heb je die vandaan? Tegen mij zeiden ze aan de telefoon dat die pas op 13 december bekend worden gemaakt.
Google search model contract delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:52
Cheesy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:51:
[...]

Ik kom slechts op 30 euro cashback uit. Bij een groter verbruik komt er vandaag inderdaad €400 uit.
Aha, ik lever wat terug op jaarbasis, vandaar dus de lagere cashback >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 08:36

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

Cheesy schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:51:
[...]

Dat was altijd al de truc. Leidde vaak wel tot een hoger voorschotbedrag.....

Wel even goed de voorwaarden lezen die aan de cashback hangen. Heb in het verleden wel eens gelezen dat onjuiste opgaaf bij aanvraag als reden aangevoerd kan worden om de cashback niet uit te keren (niet perse BE).

Edit: voorwaarden gevonden van BE

Budget korting
8. De hoogte van de ‘Budget korting’ staat vermeld in de aanmeldbevestiging die u per e-mail ontvangt.
9. Iedere aanspraak op de ‘Budget korting’ vervalt automatisch bij voortijdige beëindiging van de
leveringsovereenkomst.
10. De ‘Budget korting’ wordt aan het einde van de looptijd van de leveringsovereenkomst met u
verrekend. Blijkt dan bij het vaststellen van de jaarnota dat er sprake is van een openstaand
vervallen saldo, dan vervalt de aanspraak op de ‘Budget korting’ volledig.
11. De totale ‘Budget korting’ is alleen geldig voor kleinverbruikers die zowel gas als stroom
afnemen bij Budget Energie.

Kan gewoon dus.

Bij een verbruik van 1000 m3 gas en een opgave van 2000m3 kom je met 500 cashback netto op 1000 Euro. Ongeveer 1 euro per m3. Met als voordeel dat je bij zonnepanelen weer over een jaar kan salderen.

Kreeg vanmorgen de afrekening van een klein maandje Eneco:

106 m3 gas voor EUR 211,49 ;w

[ Voor 29% gewijzigd door klungeltweaker op 03-12-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:45
icecreamfarmer schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:48:
[...]

Dan kom ik uit op deze pagina met deze tarieven vanaf 9 november 2021. Daarin staat niets over de prijzen per 1-1-2022 en die zijn doorslaggevend als je nu wilt overstappen.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:51
jongetje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:47:
[...]

De enige energiemaatschappij waarbij je normaal en dal moest nemen met een dubbele meter is failliet (welkom). Soms moet je dit online/telefonisch even aanpassen. Ik heb het eens uitgerekend en met wassen en vaatwasser zoveel mogelijk in dal tarief bespaarde ik 8euro op jaar basis. Ben toen ook overgegaan op normaal tarief, hoef je er ook geen rekening meer mee te houden. Is in mijn ogen iets van vroeger. Zeker in de zomer overdag met veel zon en wind...
Dat is juist niet iets van vroeger. Als je een warmtepomp en/of een elektrische auto hebt zijn deze niet alleen verantwoordelijk voor het overgrote deel van het elektriciteitsverbruik, maar deze verbruiken ook nog eens het meeste binnen het tijdsvenster van het daltarief. Voor de (vaat-)was hoef je het inderdaad niet te doen.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:10

mb1

[...]

Verbruik iets hoger invullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 10:36
klungeltweaker schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:33:
[...]

Dat was altijd al de truc. Leidde vaak wel tot een hoger voorschotbedrag.....

Wel even goed de voorwaarden lezen die aan de cashback hangen. Heb in het verleden wel eens gelezen dat onjuiste opgaaf bij aanvraag als reden aangevoerd kan worden om de cashback niet uit te keren (niet perse BE).

Edit: voorwaarden gevonden van BE

Budget korting
8. De hoogte van de ‘Budget korting’ staat vermeld in de aanmeldbevestiging die u per e-mail ontvangt.
9. Iedere aanspraak op de ‘Budget korting’ vervalt automatisch bij voortijdige beëindiging van de
leveringsovereenkomst.
10. De ‘Budget korting’ wordt aan het einde van de looptijd van de leveringsovereenkomst met u
verrekend. Blijkt dan bij het vaststellen van de jaarnota dat er sprake is van een openstaand
11. De totale ‘Budget korting’ is alleen geldig voor kleinverbruikers die zowel gas als stroom
afnemen bij Budget Energie.

Kan gewoon dus.

Bij een verbruik van 1000 m3 gas en een opgave van 2000m3 kom je met 500 cashback netto op 1000 Euro. Ongeveer 1 euro per m3. Met als voordeel dat je bij zonnepanelen weer over een jaar kan salderen.

Kreeg vanmorgen de afrekening van een klein maandje Eneco:

106 m3 gas voor EUR 211,49 ;w

Wat bedoelen ze met een 'openstaand vervallen saldo'?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 16:14
louzy82 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:38:
[...]

Wat bedoelen ze met een 'openstaand vervallen saldo'?
Een onbetaalde of achterstallige betaling. Bijvoorbeeld een automatische incasso die niet geïnd kon worden vanwege een te weinig saldo op de rekening.
Kortom er wordt alleen uitbetaald als alle facturen op tijd betaald zijn (geweest).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik was klant bij Welkom Energie en heb nu de hoge tarieven van Eneco:
Stroom: €0,45 kWh
Gas: €1,80 m3

Ik verbruik ongeveer:
Stroom: 4000kWh
Gas: 1700m3

Ik heb met Vattenfall gebeld en zij vertelden mij de huidige variabele tarieven (modelcontract):
Stroom: €0,31 kWh
Gas: €1,55 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...en-modelcontract-2022.pdf

Ik heb zo juist het energiecadeuxl contract (3 jaar vast) bij Vattenfall afgesloten voor:
Stroom: €0,24 kWh
Gas: €1,18 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Mijn redenering was dat als ik een variabel contract (modelcontract) afsluit, dat ik deze winter uiteindelijk zoveel meer geld kwijt ben aan gas en stroom, dat het voordeliger is om ergens in mei een opzegvergoeding van €250 te betalen, als de tarieven waarschijnlijk weer gedaald zijn.

Klopt mijn redenatie of zijn er voordeligere modelcontracten te vinden dan diegene die ik hierboven schetste?

Tevens heb ik als ingangsdatum 16-12-2021 opgegeven, als ik namelijk niets invul gaat het contract pas over 60 dagen in. Moet ik nu nog stappen ondernemen om mijn Eneco contract (opzegtermijn 9 dagen) te beeindigen? Of gaat Vattenfall dat doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Paters op 03-12-2021 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Vanmorgen contact gehad met Vattenfall nav de Kwh tarieven die hier gepost werden voor een 3 jarig contract.
Zou mij ongeveer 30 euro per maand schelen tov 1 jarig contract.

Helaas kun je alleen een 3 jarig contract afsluiten als je ook gas afneemt. Dus geen lagere tarieven en ook geen welkomstcadeau helaas :(

@discussie over piek/dal tarief.
Wij hebben 2500kwh piektarief en 8000kwh daltarief. (Warmtepomp en elektrische auto)
Van die 2500 piektarief gaat nog eens 1700 kWh af ivm teruglevering en 200 van het daltarief.

Uiteindelijk komen we dan uit op:

7800 kWh daltarief (x 25 cent = 1950 euro)
800 kWh piektarief (x 33 cent = 266 euro)
Samen 2016 euro per jaar

Met enkeltarief zouden we echt een stuk duurder uit zijn geweest. Dat is bij VF 29 cent en ben je op bijna 2500 euro uit. Dat scheelt bijna 20% in zijn totaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Paters schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:52:
Ik was klant bij Welkom Energie en heb nu de hoge tarieven van Eneco:
Stroom: €0,45 kWh
Gas: €1,80 m3

Ik verbruik ongeveer:
Stroom: 4000kWh
Gas: 1700m3

Ik heb met Vattenfall gebeld en zij vertelden mij de huidige variabele tarieven (modelcontract):
Stroom: €0,31 kWh
Gas: €1,55 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...en-modelcontract-2022.pdf

Ik heb zo juist het energiecadeuxl contract (3 jaar vast) bij Vattenfall afgesloten voor:
Stroom: €0,24 kWh
Gas: €1,18 m3
bron: https://www.vattenfall.nl...gen/energiecadeauxl-pbhd/

Mijn redenering was dat als ik een variabel contract (modelcontract) afsluit, dat ik deze winter uiteindelijk zoveel meer geld kwijt ben aan gas en stroom, dat het voordeliger is om ergens in mei een opzegvergoeding van €250 te betalen, als de tarieven waarschijnlijk weer gedaald zijn.

Klopt mijn redenatie of zijn er voordeligere modelcontracten te vinden dan diegene die ik hierboven schetste?

Tevens heb ik als ingangsdatum 16-12-2021 opgegeven, als ik namelijk niets invul gaat het contract pas over 60 dagen in. Moet ik nu nog stappen ondernemen om mijn Eneco contract (opzegtermijn 9 dagen) te beeindigen? Of gaat Vattenfall dat doen?
Volgens mij klopt je redenering met de situatie van vandaag en je Eneco contract wordt door Vattenfall opgezegd. Je hoeft niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-05 10:36
klungeltweaker schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:33:
[...]

mbt de budget energie cashback van 500:

Ik kom niet op dezelfde netto kosten per m3 gas uit als jij:

variabele kosten (1,01640 + 0,52473) = 1,54113

1000 m3 gas * 1,54113 = 1.514,13
Vaste leveringskosten = 64,81
Netbeheerkosten = 181,54
Cashback = -500
Netto kosten = 1.287,48 euro
Netto kosten per m3 = 1,28748

[ Voor 5% gewijzigd door louzy82 op 03-12-2021 13:19 ]

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
Ik ben het spoor nu even kwijt.
Ik lees hier dat veel mensen binnen de 30 dagen termijn zijn overgestapt naar een andere leverancier. En dat Eneco daar aan meewerkt, officieel of officieus.

Ik heb per 5/11 een overstap-contract bij Engie, dat 5/12 gaat leveren.
Kan ik bij Engie nu wél of níet vragen om dat overstapcontract alsnog binnen de 30 dagen termijn te laten ingaan? Dat is toch puur administratief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:25
PJW9779 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:33:
Ik lees hier dat veel mensen binnen de 30 dagen termijn zijn overgestapt naar een andere leverancier. En dat Eneco daar aan meewerkt, officieel of officieus.

Kan ik bij Engie nu wél of níet vragen om dat overstapcontract alsnog binnen de 30 dagen termijn te laten ingaan? Dat is toch puur administratief?
Ik ben vanaf vandaag bij Engie, maar Engie houdt zich strikt aan de 30 dagen vast, ik had ook tevergeefs een paar keer gebeld of ik niet eerder over kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
R0181 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:36:
[...]

Ik ben vanaf vandaag bij Engie, maar Engie houdt zich strikt aan de 30 dagen vast, ik had ook tevergeefs een paar keer gebeld of ik niet eerder over kon.
OK, zeer bedankt, dat spaart weer de moeite van het bellen.
Ik herinner mij uit het gesprek van november dat Engie zich wil houden aan 'onderling tussen leveranciers gemaakte afspraken'. Dat klopt dus niet helemaal, maar wellicht heeft Engie gewoon geen trek in allerlei trammelant.

<+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
PJW9779 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:00:
[...]
OK, zeer bedankt, dat spaart weer de moeite van het bellen.
Ik herinner mij uit het gesprek van november dat Engie zich wil houden aan 'onderling tussen leveranciers gemaakte afspraken'. Dat klopt dus niet helemaal, maar wellicht heeft Engie gewoon geen trek in allerlei trammelant.
<+:)
Ik had in het begin al naar Engie gebeld, toen ik hier op het forum las dat oa Vattenfall per direct via een verhuistruc mensen van Eneco af hielp, of anders al na 14 dagen bedenktijd. Het antwoord van Engie was dat zij zich strikt aan die 30 dagen regel hield die de ACM van de van Welkom overgenomen klanten eiste en zei dat er grote boetes op staan om van de regels af te wijken, wat achteraf blijkbaar dus niet zo was bij het
Eneco verhaal.
Helaas heb ik ook die 30 dagen volgemaakt, had een hoop geld gescheeld als Engie het Vattenfallpad had bewandeld, want ik had op 3-11 nog net de goedkope variabele tarieven van afgelopen juli. Maar nu weer even lekker m'n huis opwarmen voor een normaal tarief, ipv dat je jezelf steeds armer zag worden via de Eneco verbruiksapp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0181
Bij Eneco zijn ze wel vlot om je geen inzage meer te geven in je verbruik van afgelopen periode, vandaag overgestapt en gelijk kan ik op de website niet meer inloggen, daar staat 'we hebben even wind tegen' en op de app zijn de gespecificeerde verbruiksgegevens weg.

[ Voor 25% gewijzigd door R0181 op 03-12-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHulst
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
icecreamfarmer schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:48:
[...]

En dan? Nergens nieuwe tarieven per 1-1-'21, hebben we weinig aan dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klungeltweaker
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 08:36

klungeltweaker

Maakt altijd alles kapot ...

louzy82 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:17:
[...]

Netbeheerkosten = 181,54
Cashback = -500
Dat klopt. Ik hield geen rekening met de vaste kosten (zijn voor de meeste leveranciers ongeveer 60 per jaar) en de onvermijdelijke netbeheerderskosten. Om het een beetje overzichtelijk te houden in de mistbanken die leveranciers optrekken.

Het wordt tijd dat de overheid een modelovereenkomst vast stelt. Niet alleen voor variabele contracten, maar verplicht voor alle contracten. Met als eindbedrag een all-in netto eindbedrag die je betaalt per kwh/m3.

Ondanks de hogere prijs, vind ik het nog een redelijk goede aanbieding voor 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
klungeltweaker schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:53:
[...]

Dat klopt. Ik hield geen rekening met de vaste kosten (zijn voor de meeste leveranciers ongeveer 60 per jaar) en de onvermijdelijke netbeheerderskosten. Om het een beetje overzichtelijk te houden in de mistbanken die leveranciers optrekken.

Het wordt tijd dat de overheid een modelovereenkomst vast stelt. Niet alleen voor variabele contracten, maar verplicht voor alle contracten. Met als eindbedrag een all-in netto eindbedrag die je betaalt per kwh/m3.

Ondanks de hogere prijs, vind ik het nog een redelijk goede aanbieding voor 1 jaar.
https://www.acm.nl/nl/pub...levering-kleinverbruikers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
R0181 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:14:
[...]

Ik had in het begin al naar Engie gebeld, toen ik hier op het forum las dat oa Vattenfall per direct via een verhuistruc mensen van Eneco af hielp, of anders al na 14 dagen bedenktijd. Het antwoord van Engie was dat zij zich strikt aan die 30 dagen regel hield die de ACM van de van Welkom overgenomen klanten eiste en zei dat er grote boetes op staan om van de regels af te wijken, wat achteraf blijkbaar dus niet zo was bij het
Eneco verhaal.
Helaas heb ik ook die 30 dagen volgemaakt, had een hoop geld gescheeld als Engie het Vattenfallpad had bewandeld, want ik had op 3-11 nog net de goedkope variabele tarieven van afgelopen juli. Maar nu weer even lekker m'n huis opwarmen voor een normaal tarief, ipv dat je jezelf steeds armer zag worden via de Eneco verbruiksapp. :)
Vreemd. Engie vertelde mij ( en anderen) dat ik best wel eerder over kon maar dan wordt het een spoedoverstap. En daar vragen ze 200 euro borg per item voor. Dus 400 euro voor gas en electra. Dat vond ik te gortig, ook al was het een borg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudesj
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
hier nog een Welkom Energie gedupeerde die naar Eneco moest. Vandaag een modelcontract bij Vattenfall afgesloten dat per aanstaande maandag ingaat. 1,55 euro/m3 voor gas en 0,31 euro per kwh voor elektra.

Geen gedoe over die 30 dagen overstaptermijn, en ook de 14 dagen bedenktijd was geen reden om niet al snel te gaan leveren. Ik heb ook nog gevraagd naar de prijs per 1 januari a.s.: die 1,55 euro zou ook per die datum de nieuwe prijs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:22
Loop zelf even tegen een hele nieuwe stap aan i.v.m. verhuizing:

- Komende van rotterdam centrum, eneco met stadsverwarming.
- Per 1 januari naar centrum dordrecht in een huurhuis met gas, duur minimaal een jaar. Zal sowieso tijdelijk zijn <2 jaar.

De nieuwe woning is volledig vernieuwd (komende uit 1800) en heeft beneden vloerverwarming.
Ik ga samenwonen met mijn vriendin, geen kinderen.

Qua inschatting zal ik op gemiddeld uitkomen schat ik in, maar ik ken het nieuwe verbruik natuurlijk niet. Mijn huidige woning was erg efficient.

Ik hoop wat advies van jullie in te winnen wat de beste stap is: onderhandelen met eneco voor een nieuw contract, of overstappen naar een tijdelijk contract van Engie of bijvoorbeeld Vattenfall

Uiteraard heb ik al wel het e.e.a. aan onderzoek gedaan, maar misschien heeft iemand recent een soortgelijke (verhuis)ervaring :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
keanu_ schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 20:05:

- Per 1 januari naar centrum dordrecht in een huurhuis met gas, duur minimaal een jaar. Zal sowieso tijdelijk zijn <2 jaar.

De nieuwe woning is volledig vernieuwd (komende uit 1800) en heeft beneden vloerverwarming.

Qua inschatting zal ik op gemiddeld uitkomen schat ik in, maar ik ken het nieuwe verbruik natuurlijk niet. Mijn huidige woning was erg efficient.

Ik hoop wat advies van jullie in te winnen wat de beste stap is: onderhandelen met eneco voor een nieuw contract, of overstappen naar een tijdelijk contract van Engie of bijvoorbeeld Vattenfall

Uiteraard heb ik al wel het e.e.a. aan onderzoek gedaan, maar misschien heeft iemand recent een soortgelijke (verhuis)ervaring :).
1e vraag is natuurlijk wat je huidige contract + tarief is. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Laatst online: 17:01

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Eneco die middelste vinger geven en iets anders zoeken.

Misschien wel even handig om na te gaan bij de vorige bewoners wat zij verbruikten. Heb ik destijds ook gedaan en heb het eerste jaar ongeveer dat verbruik aangehouden en later naar beneden bijgesteld.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Waarom denk je dat dit laatste relevant is?
Je hoeft met je contract geen rekening te houden met hoe lang je ergens woont. Een contract staat op naam van een persoon en verhuist dus gewoon mee, ook al zet je de tarieven voor 3 jaar vast en verhuis je na een jaar.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0181
Barre73 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:29:
[...]
Vreemd. Engie vertelde mij ( en anderen) dat ik best wel eerder over kon maar dan wordt het een spoedoverstap. En daar vragen ze 200 euro borg per item voor. Dus 400 euro voor gas en electra. Dat vond ik te gortig, ook al was het een borg
Klopt, dat kon, maar dan wel met €400,= borg, dat vond ik ook te gortig. Ik bedoelde dat Engie niet met anderen meeging door Vattenfal's verhuistruc toe te passen of met de 14 dagen bedenktijd, wat een aantal anderen wel deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Boudesj schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:32:
hier nog een Welkom Energie gedupeerde die naar Eneco moest. Vandaag een modelcontract bij Vattenfall afgesloten dat per aanstaande maandag ingaat. 1,55 euro/m3 voor gas en 0,31 euro per kwh voor elektra.

Geen gedoe over die 30 dagen overstaptermijn, en ook de 14 dagen bedenktijd was geen reden om niet al snel te gaan leveren. Ik heb ook nog gevraagd naar de prijs per 1 januari a.s.: die 1,55 euro zou ook per die datum de nieuwe prijs zijn.
Ik kreeg vandaag ook van Vattenfall te horen dat de tarieven voor het model contract van 2022 nu al zijn ingegaan, ook met dezelfde prijzen die jij hebt gekregen. Aangezien ik verwacht deze winter toch zo'n 1000 kuub gas te gaan stoken, was het voor mij voordeliger om het bij Vattenfall voor 3 jaar vast te zetten voor €1,18 per m3 en €0,24 per kWh. Dat scheelt mij t/m april zo'n 1000 x (€1,55 - €1,18 =) €0,37 = €370. Vervolgens kan ik dan kijken of ik bereid ben €125 euro te betalen om het gascontract voortijdig te beeindigen, omdat ik dan eventueel een beter tarief kan krijgen dan €1,18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
PJW9779 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:33:

Alle Welkom Energie klatnen zijn bij Eneco ondergebracht en die hebben per 1 december een opgzegtermijn van 9 dagen. Ik ben vandaag overgestapt naar Vattenfall en hoop dat ze het contract ook zo snel in laten gaan. Ik ga er in ieder geval maandag nog even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popular307
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09-2024
Hier ook zojuist overgestapt naar Vattenfall 3 jaar vast tegen € 1,20 per kuub gas en € 0,24 per kilowatt uur stroom.

Mijn Greenchoice contract liep per 2 december af. Met 2500 m2 gas en 5000 kWh stroom kreeg ik € 689,- per maand voorgeschoteld. Flink schrikken, na jaren € 250,- per maand te hebben betaald.

Strategie hier is ook; wachten tot prijsverlagingen. Tot die tijd zekerheid met € 330,- per maand vast tarief. En voor max € 250,- boetesom overstappen zodra het interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
Popular307 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:11:
Hier ook zojuist overgestapt naar Vattenfall 3 jaar vast tegen € 1,20 per kuub gas en € 0,19 per kilowatt uur stroom.

Mijn Greenchoice contract liep per 2 december af. Met 2500 m2 gas en 5000 kWh stroom kreeg ik € 689,- per maand voorgeschoteld. Flink schrikken, na jaren € 250,- per maand te hebben betaald.

Strategie hier is ook; wachten tot prijsverlagingen. Tot die tijd zekerheid met € 330,- per maand vast tarief. En voor max € 250,- boetesom overstappen zodra het interessant is.
Ik heb vandaag ook aanbod van Vattenfall geaccepteerd. In ben voor 1 jaar gegaan. Nu nog klant van greenchoice en viel bijna flauw toen ik nieuw voorgestelde voorschotbedrag zag.

Enige nadeel is dat contract pas per 1/1/2022 in gaat. Via WhatsApp hadden ze 19 december aangegeven. Hoe is dit bij jou gegaan?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Iemand die weet of Vattenval heeft benaderd of huidige klanten ook met deze actie mee kunnen doen? Of zijn deze keihard uitgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popular307
nMad schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:43:
[...]

Ik heb vandaag ook aanbod van Vattenfall geaccepteerd. In ben voor 1 jaar gegaan. Nu nog klant van greenchoice en viel bijna flauw toen ik nieuw voorgestelde voorschotbedrag zag.

Enige nadeel is dat contract pas per 1/1/2022 in gaat. Via WhatsApp hadden ze 19 december aangegeven. Hoe is dit bij jou gegaan?
Online had ik ingangsdatum van vandaag gekozen. In bevestiging wordt inderdaad gesproken over 1 januari.

Ik heb ze hier nog niet over gesproken. Iemand enig idee of het mogelijk is om versneld te laten oversluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Popular307 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:11:
Hier ook zojuist overgestapt naar Vattenfall 3 jaar vast tegen € 1,20 per kuub gas en € 0,19 per kilowatt uur stroom.

Wanneer ik kijk naar de 3 jaar vast bij Vattenfall zie ik nog steeds €0,24 per kWh staan, wel vreemd dat jij maar €0,19 hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Popular307 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:17:
[...]

Online had ik ingangsdatum van vandaag gekozen. In bevestiging wordt inderdaad gesproken over 1 januari.

Ik heb ze hier nog niet over gesproken. Iemand enig idee of het mogelijk is om versneld te laten oversluiten?
Ik had 16 december als ingangsdatum gekozen, mede vanwege dat ik bij Eneco 9 dagen opzegtermijn heb. Online zie ik ook dat het pas vanaf 1 januari start. Ik ga maandag contact opnemen met Vattenfall om aan te geven dat ik van de 14 dagen bedenktermijn afzie, en dat ze direct bij Eneno aan mogen geven dat ik overstap. Hoop dus zo snel mogelijk bij Eneco weg te zijn. Ik laat het in dit topic wel even weten wat het resultaat is.

[ Voor 3% gewijzigd door Paters op 03-12-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
EHA1337 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:11:
Iemand die weet of Vattenval heeft benaderd of huidige klanten ook met deze actie mee kunnen doen? Of zijn deze keihard uitgesloten?
Wat zijn de tarieven dan die je als bestaande klant gaat betalen vanaf 1 januari? Volgens mij zag ik ergens later in het bestelproces ergens staan het niet voor bestaande klanten is, weet het echter niet zeker. Je kan proberen het bestelproces te doorlopen en kijken of je het zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
Ik zie trouwens nergens iets staan over welk "Energiecadeau XL tot €350" je krijgt bij een 3 jarig Vattenfall contract. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Paters schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:33:
[...]

Wat zijn de tarieven dan die je als bestaande klant gaat betalen vanaf 1 januari? Volgens mij zag ik ergens later in het bestelproces ergens staan het niet voor bestaande klanten is, weet het echter niet zeker. Je kan proberen het bestelproces te doorlopen en kijken of je het zien krijgt.
Voor zover ik weet rond de 0,36 per kwh en 1,53 per m3 gas, gezien wij 3400kwh en 2000m3 gas afnemen, voor ons de moeite om tijdelijk dat 3 jarige contract aan te gaan, desnoods zeggen we deze op als de prijzen zijn gedaald.

Echter, wij zijn al klant bij Vattenval. Contract loopt af op 31-01-2022. Ik heb wel een aanbod gekregen via mijn account maar deze is vele malen duurder als deze aanbieding, zelfs met blijven loont actie ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paters
  • Niet online
EHA1337 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:46:
[...]

Voor zover ik weet rond de 0,36 per kwh en 1,53 per m3 gas, gezien wij 3400kwh en 2000m3 gas afnemen, voor ons de moeite om tijdelijk dat 3 jarige contract aan te gaan, desnoods zeggen we deze op als de prijzen zijn gedaald.
Met deze insteek doe ik het ook. Als je genoeg verbruikt wegen eventuele opzegkosten niet heel zwaar mee
Echter, wij zijn al klant bij Vattenval. Contract loopt af op 31-01-2022. Ik heb wel een aanbod gekregen via mijn account maar deze is vele malen duurder als deze aanbieding, zelfs met blijven loont actie ;(
Als je nu al tot 31-01-2022 €1,53 betaalt, en je aanbieding voor daarna nog hoger is, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar iets goedkopers. Voor zover ik kon vinden is de 3 jaar aanbieding van Vattenfall vandaag veruit het goedkoopst. Als je echter een paar dagen terug kijkt lees je nog reacties over een modelcontract voor €1,25. Daar zou ik ook voor tekenen, en dan afwachten tot de prijs omlaag gaat in het voorjaar. Las wel ergens dat energieleveranciers bij variabele contracten niet slechts 2x per jaar de tarieven willen gaan aanpassen, maar elke maand. Dat is natuurlijk wel risicovol.

[ Voor 27% gewijzigd door Paters op 04-12-2021 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512943

Paters schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:24:
[...]

Wanneer ik kijk naar de 3 jaar vast bij Vattenfall zie ik nog steeds €0,24 per kWh staan, wel vreemd dat jij maar €0,19 hoeft te betalen.
ex belastingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 23:04
Paters schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:36:
Ik zie trouwens nergens iets staan over welk "Energiecadeau XL tot €350" je krijgt bij een 3 jarig Vattenfall contract. Benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vBHneT3yOrB2uss76lcSW7w-cgg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JDFcYaYTDcDAnH3GHX99jjzd.png?f=fotoalbum_large

https://www.vattenfall.nl...xl-groen/#Cadeauoverzicht

Je krijgt een code om te bestellen nadat je je derde termijnbedrag hebt betaald. Zeg je je contract binnen de drie jaar op dan kunnen ze wel €100 (€50 stroom en €50 gas) in rekening brengen voor je cadeau, aldus de actievoorwaarden.

[ Voor 6% gewijzigd door dennistd op 04-12-2021 01:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:18
louzy82 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:17:
[...]

Netbeheerkosten = 181,54
Cashback = -500
Volgens mij rekent hier (logischerwijs) niemand de vaste kosten/netbeheer terug naar de prijs per m3. Vrij zinloos namelijk, die zijn net zo hoog bij 500 m3 als bij 1500 m3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:17

rik

Als ik de tarieven van EasyEnergy bekijk dan lijken me die beter dan die van Vattenfal. Vastrecht iets hoger, 5 euro per product, vind ik geen probleem. Betaal nu 3,75 meen ik. De prijzen pieken af en toe hoger dan de Vf prijs, maar zitten er over het algemeen onder. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 23:04
rik schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 02:30:
Als ik de tarieven van EasyEnergy bekijk dan lijken me die beter dan die van Vattenfal. Vastrecht iets hoger, 5 euro per product, vind ik geen probleem. Betaal nu 3,75 meen ik. De prijzen pieken af en toe hoger dan de Vf prijs, maar zitten er over het algemeen onder. Zie ik iets over het hoofd?
Je vergeet iets:
De genoemde energietarieven zijn inclusief BTW, maar exclusief opslag (0,968 ct/kWh incl. BTW voor stroom en 4,7 ct/m3 incl. BTW voor gas), regiotoeslag (enkel bij gas, 2,197 ct/m3 incl. BTW), Energiebelasting (11,408 ct/kWh incl. BTW voor stroom en 42,176 ct/m3 incl. BTW voor gas) en Opslag Duurzame Energie (3,630 ct/kWh incl. BTW voor stroom en 10,297 ct/m3 incl. BTW voor gas) en kosten voor de vergoening van de stroom (GvO, 0,064 ct/kWh incl. BTW).
Per kWh komt er dus €0,1607 bij en per m³ zelfs €0,5937. Daarmee kom je bij de prijzen van gisteren op €0,39701/kWh en €1,71879/m³. Niet bepaald heel goedkoop :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Popular307
Paters schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:24:
[...]

Je hebt gelijk; ik betaal ook € 0,24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Paters schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:51:
[...]

Met deze insteek doe ik het ook. Als je genoeg verbruikt wegen eventuele opzegkosten niet heel zwaar mee

[...]

Als je nu al tot 31-01-2022 €1,53 betaalt, en je aanbieding voor daarna nog hoger is, dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar iets goedkopers.
Mijn fout, ons huidige contract loopt tot 31-01-2022. Wij betalen nu 0,22 per kwh en 0,75 per m3 gas. Gas zou dus voor ons twee keer zo duur worden.

Ik zal maandag eens Vattenfal bellen of ze deze aanbieding ook aan mij kunnen doen. Of gewoon dom spelen en gewoon aanmelden voor de actie en kijken of ze het accepteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Zojuist mijn aanbod van Vattenfall in de mail gehad. Ben al jaren klant van ze.

Vast contact 1 jaar: Gas € 1,37 Stroom 0,22 Kwh

Variabel onbepaalde tijd Gas € 1,25 Stroom 0,21 Kwh

Volgens mij is het een no-brainer om voorlopig voor variabel te gaan, tot de prijzen weer wat dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:49
Deze verlenging via Vattenfal ontvangen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/w3s6B2WR/Screenshot-20211204-101320-com-microsoft-office-outlook.png

Alles inclusief. Btw, belasting en de korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornholio24
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07-2023
@NeutraleTeun met welke looptijd?

5.520Wp | OW(13°) + schaduw | Polestar 2 MY22 | LRSM | Snow | 20” | Pilot + Plus + trekhaak |

Pagina: 1 ... 97 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4