Overstappen naar een nieuwe energieleverancier Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 238 Laatste
Acties:
  • 2.163.097 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:08
icecreamfarmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:20:
Oke dit is raar:
https://www.vattenfall.nl...en-modelcontract-2021.pdf

Kijk ik hier dan zouden de tarieven voor gas inc alle heffingen €1,53 moeten zijn per kuub.
Ga ik echter naar de tarieven van mijn modelcontract wat ik vorige week heb afgesloten dan zie ik €1,24 staan per kuub.

Zijn die tarieven per 25-11 opeens omhoog gevlogen?
Ik denk van wel mogelijk, voor nieuwe klanten? En eerder eind oktober wa shet nog 0,88.... bij modelcontract als je heel snel was geweest :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:09:
[...]

Scherpe tarieven, stijging leveringstarief is kleiner dan korting op belastingen dus per saldo wordt het stuk goedkoper met alleen elektra.

Wel alleen voor bestaande klanten? Want voor nieuw 3 jaars contract rekenen ze 20ct incl btw ex heffingen voor elektra ipv de 14ct in jouw aanbod.
Die tarieven zijn vanaf 1 januari. De tarieven die je nu ziet als je een 3 jaars contract zoekt zijn van vandaag. Voor een heldere vergelijking moet je dan op 1 januari een vast contract voor drie jaar aanvragen en de prijs checken.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Barre73 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:24:
[...]

Die tarieven zijn vanaf 1 januari. De tarieven die je nu ziet als je een 3 jaars contract zoekt zijn van vandaag. Voor een heldere vergelijking moet je dan op 1 januari een vast contract voor drie jaar aanvragen en de prijs checken.
Modelcontract engie nu: kwh 0,406 euro en m3 1,761 euro. Dus dat is nog stevig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
Oke dit is raar:

Kijk ik hier dan zouden de tarieven voor gas inc alle heffingen €1,53 moeten zijn per kuub.
Ga ik echter naar de tarieven van mijn modelcontract wat ik vorige week heb afgesloten dan zie ik €1,24 staan per kuub.

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-11-2024
Welke leverancier is nu een beetje gunstig. Heb nu eneco 8)7 € 1,80 m3/gas en € 0,48 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:39

icecreamfarmer

en het is

Oke en dan nu de vraag heeft dat op 1-1-2022 ook gevolgen voor mij?
Of houd ik mijn modelcontract tarieven van voor 25-11?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mnaada
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10-2023
icecreamfarmer schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:44:
[...]

Oke en dan nu de vraag heeft dat op 1-1-2022 ook gevolgen voor mij?
Of houd ik mijn modelcontract tarieven van voor 25-11?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HG6CQ0JKbzzTO6Mi_OcyeN3YEUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sbyfbUvXSbneFusDRLYnL5bM.png?f=user_large
Dit zeiden ze afgelopen donderdag tegen mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vatermater
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:11
Net de nieuwe variabele tarieven van Powerpeers door gekregen. Het totaaltarief worden nu per 1 januari: €0,829 > €1,366 en €0,241 > €0,262. Daar kan ik deze winter wel mee leven.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een variabel contract en het modelcontract (gereguleerd door de ACM)? De tarieven van het modelcontract liggen ineens een stuk hoger dan het variabele contract: https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf

Ik dacht als ex Welkom Energie klant per nov een modelcontract bij Powerpeers te hebben afgesloten, maar volgens het contract is het een variabel contract voor onbepaald tijd, 30 dagen opzegtermijn en prijzen wijzigen 2x per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Mnaada schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:47:
[...]

[Afbeelding]
Dit zeiden ze afgelopen donderdag tegen mij.
En die 1,25 hou je dan tot 1-7-22 is de verwachting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:38
vatermater schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:57:
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een variabel contract en het modelcontract (gereguleerd door de ACM)? De tarieven van het modelcontract liggen ineens een stuk hoger dan het variabele contract: https://www.powerpeers.nl...en-powerpeers_jan2022.pdf
[...]
Die vraag moet je aan PowerPeers stellen. "Variabel" is hoe andere leveranciers het modelcontract noemen. Behalve dan Frank/ANWB/EasyEnergy waar de variabele tarieven per uur/dag veranderen..

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Oke dit is raar:

Interessant, wanneer heb jij dan afgesloten? Ik heb op 30 oktober nog afgesloten tegen 0,824567 per kuub gas all in.

Vattenfall heeft mij verzekerd dat vandaag alles geregeld wordt, maar vooralsnog zit ik nog in dezelfde limbo als vanochtend. Ik hoop dat alles goed komt want het is me wel een puinhoop in energieland zo langzamerhand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:09:
[...]

Scherpe tarieven, stijging leveringstarief is kleiner dan korting op belastingen dus per saldo wordt het stuk goedkoper met alleen elektra.

Wel alleen voor bestaande klanten? Want voor nieuw 3 jaars contract rekenen ze 20ct incl btw ex heffingen voor elektra ipv de 14ct in jouw aanbod.
Dit zijn de nieuwe tarieven voor het modelcontract dus ik neem aan dat wanneer je ook zo'n modelcontract neemt, je dezelfde tarieven krijgt. Maar dat is maar een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
sixgirls schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:33:
[...]

Modelcontract engie nu: kwh 0,406 euro en m3 1,761 euro. Dus dat is nog stevig nu.
Waar zie je die tarieven? Ik betaal nu nog 82 cent voor gas onder het modelcontract bij Engie. En vanaf 1 januari dus 1,08 (grofweg).

Edit: voor nieuwe klanten die nu een modelcontract af willen sluiten dus, oef. Toch apart dat ze zeggen de tarieven tot 1 januari niet te verhogen. Ik heb op 21 oktober het modelcontract bij hun aangevraagd en de levering is op 21 november begonnen. In de tussentijd hebben ze dus de prijzen van het modelcontract verdubbeld.

En dan toch wel apart dat ik per 1 januari "slechts" naar 1,08 ga. Dan ga je je toch weer afvragen of nieuwe klanten dit ook gaan krijgen per 1 januari.

[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 01-12-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09-2022
Barre73 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:56:
[...]

Jij en ik volgen dezelfde tijdlijn. Ook hier vanaf drie december om naar Engie (vanuit Eneco) voro een gunstig tarief. Maar tot hoelang en wat wordt het nieuwe tarief..?
Ik kijk dagelijks even bij Engie maar het blijft nog even stil...
FYI : vandaag heb ik 15:35 uur het verzoek van Engie gekregen voor mijn meterstanden voor mijn overstap per 5/12.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04:34
Trackerfire schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Niks mis met Anode. Is een vrij onbekende speler, zit vooral in de zakelijke contracten. Leveren vooral door aan diverse andere labels ook. Ze zijn financieel ook gecheckt, prima gezond. Enige is dat 't grijze stroom is i.p.v. groen maar zelfs daar kun je voor kiezen volgens mij bij aanmelding tegen geringe meerprijs voor groen.
This didn't age well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:10
Mijn situatie is wat anders dan de meeste hier:
-sinds juli verbruiken we geen gas meer (ketel hangt nog als soort van back-up maar niet meer nodig, gaan we dus laten afsluiten/weghalen).
-we wekken veel stroom zelf op, veel meer dan eigen verbruik (ook als ik verbruik van de nieuwe warmtepomp meeneem):
---afname zal circa 2850 kWh zijn voor hoog en ook 2850 kWh voor laag, samen 5600 kWh
---Teruglevering zal circa 2750 kWh voor laag zijn en circa 6100 kWh voor hoog, samen 8850 kWh.
Per saldo leveren we dus circa 3250 kWh meer terug dan we afnemen.

Ons contract loopt nu over een paar weken af en ik wil dus overstappen. Ik zie echter dat veel vergelijkingssites maar beperkt aanbieden. Bij gaslicht lijkt innova het gunstige met bijna 1000 euro per jaar terug op basis van een terugleververgoeding van 19.50 cent per kWh.

Zijn er nog andere aanbieders die een hogere, betere terugleververgoeding hebben op dit moment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PJW9779
vatermater schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:57:
Net de nieuwe variabele tarieven van Powerpeers door gekregen. Het totaaltarief worden nu per 1 januari: €0,829 > €1,366 en €0,241 > €0,262. Daar kan ik deze winter wel mee leven.

Ik dacht als ex Welkom Energie klant per nov een modelcontract bij Powerpeers te hebben afgesloten, maar volgens het contract is het een variabel contract voor onbepaald tijd, 30 dagen opzegtermijn en prijzen wijzigen 2x per jaar.
Een 'Modelcontract' is een contract voor onbepaalde tijd met variabele tarieven.
No worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 16:26
Ze stonden gewoon op de lijst van potentiële probleemgevallen. Het wordt tijd dat dit nog een stuk transparanter wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Bravertal schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:20:
[...]
Ik heb een nieuwbouwwoning (gasloos) en wek 2.500 kWh - 3.000 kWh per jaar meer op dan mijn verbruik, daarom kijk ik naar de hoogte vd terugleververgoeding.
UC is dus inderdaad interessant, maar ze hanteren wel een minimaal tarief van 15 euro, dus je ziet de werkelijke kosten pas als je op de details klikt. En dan hopen dat ze niet failliet gaan in de tussentijd.
Ik zou op -1178 komen als ik het zo invul, dat is nog circa 180 euro beter dan bij Innova (zie post rube in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier")

[ Voor 7% gewijzigd door rube op 01-12-2021 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:36
rube schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:25:
Mijn situatie is wat anders dan de meeste hier:
-sinds juli verbruiken we geen gas meer (ketel hangt nog als soort van back-up maar niet meer nodig, gaan we dus laten afsluiten/weghalen).
-we wekken veel stroom zelf op, veel meer dan eigen verbruik (ook als ik verbruik van de nieuwe warmtepomp meeneem):
---afname zal circa 2850 kWh zijn voor hoog en ook 2850 kWh voor laag, samen 5600 kWh
---Teruglevering zal circa 2750 kWh voor laag zijn en circa 6100 kWh voor hoog, samen 8850 kWh.
Per saldo leveren we dus circa 3250 kWh meer terug dan we afnemen.

Ons contract loopt nu over een paar weken af en ik wil dus overstappen. Ik zie echter dat veel vergelijkingssites maar beperkt aanbieden. Bij gaslicht lijkt innova het gunstige met bijna 1000 euro per jaar terug op basis van een terugleververgoeding van 19.50 cent per kWh.

Zijn er nog andere aanbieders die een hogere, betere terugleververgoeding hebben op dit moment?
Via United Consumers krijg ik 38 cent en 27 cent (dal) terug.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Cybje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:29:
[...]

Ik vind zelf wel wat te zeggen om een gunstig 3 jarig contract af te sluiten (zoals die deal van Essent per 1 mei 2022), want je krijgt er wel zekerheid voor terug. En als blijkt dat de tarieven toch veel harder dalen dan verwacht, kun je altijd het contract nog opzeggen. Dus je enige risico is de opzegvergoeding van max 125 euro per product. Met hoe de tarieven nu fluctueren is dat risico best acceptabel mijn inziens, zeker voor de mensen die redelijk veel gas verbruiken.

Daarom is mijn tactiek:
* Tot 1 mei 2022 op Vattenfall modelcontract blijven
* Nu alvast een 3 jarig Essent contract afsluiten per 1 mei 2022
* Als blijkt dat de tarieven veel harder dalen (bijv. we gaan weer naar 30 ct/m3 gas) dan zeg ik het contract op en betaal de opzegvergoeding
Kan dat wel zo bij Essent? Ik denk dat ze over een maand of 2/3 die 50% op juni zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 19:16
Op 30 oktober een modelcontract afgesloten met ingang 17 november bij Vattenfall voor 0,82 euro per m3. Vanuit Vattenfall geen persoonlijk bericht gehad dat tarieven zouden gaan wijzigen. Sinds vandaag zie ik dat in Mijn Vattenfall onder contract de tarieven zijn aangepast. Gas gaat naar 1,25 euro per m3. Gelden deze tarieven vanaf 1 januari en heb ik nog t/m eind december het goedkopere tarief van 0,82 cent? Mij is het even onduidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:48
Zaken zijn veranderd:
Ook Anode Energie valt om door gestegen energieprijzen
https://www.telegraaf.nl/...r-gestegen-energieprijzen

[ Voor 12% gewijzigd door buiter op 01-12-2021 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Precies en wie denkt er nu nog aan overstappen via vergelijkingssites naar “stunters” als Innova, Gewoon Energie en OM energie. Ik skip ze lekker wil geen risico lopen voorschotten en bonussen mis te lopen. Voor nu maar ff naar een grotere met tijdelijk contract tot er meer rust in de markt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De reden die Anode noemt, is dat het Zwitserse Anode International Trading zijn verplichtingen niet nakwam, waardoor Anode gas en elektriciteit plotseling voor de torenhoge marktprijzen moest inkopen. Daarvoor had het bedrijf niet genoeg geld in kas, waardoor een bankroet onafwendbaar was. Ondanks dezelfde naam staat dit bedrijf los van het in Barendrecht gevestigde Anode Energie, zegt oprichter en eigenaar Eric van Teeffelen.

---

Lijkt erop dat de journalist bij de Telegraaf wat goedgelovig is.

Op de website van Anode Energie:

https://www.anode.nl/pdf_...International_Trading.pdf

Anode International Trading is part of the Anode Group,
which has been active in the liberalised energy markets in the
Netherlands, Belgium, Germany and Luxemburg, since 2001.

For questions or more information please call us at
+41 21 691 2405 or send an email to ch@anode.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
CyberMania schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:05:
Precies en wie denkt er nu nog aan overstappen via vergelijkingssites naar “stunters” als Innova, Gewoon Energie en OM energie. Ik skip ze lekker wil geen risico lopen voorschotten en bonussen mis te lopen. Voor nu maar ff naar een grotere met tijdelijk contract tot er meer rust in de markt is.
In de winter overstappen is juist vrij risicoloos. Dan bouw je immers eerst een "schuld" op bij het energiebedrijf door de dure wintermaanden. Als de termijnbedragen lekker laag zet zou je dan in principe goed moeten zitten.

Blijft over het risico dat je nog duurder komt te zitten bij een ander bedrijf mocht je leverancier wel omvallen. Maar met de huidige hoge prijzen valt dat risico ook nog wel mee denk ik.

Bonussen zou ik inderdaad niet naar kijken bij de vergelijking.

[ Voor 3% gewijzigd door henkebek op 01-12-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
br1980 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:57:
Op 30 oktober een modelcontract afgesloten met ingang 17 november bij Vattenfall voor 0,82 euro per m3. Vanuit Vattenfall geen persoonlijk bericht gehad dat tarieven zouden gaan wijzigen. Sinds vandaag zie ik dat in Mijn Vattenfall onder contract de tarieven zijn aangepast. Gas gaat naar 1,25 euro per m3. Gelden deze tarieven vanaf 1 januari en heb ik nog t/m eind december het goedkopere tarief van 0,82 cent? Mij is het even onduidelijk.
Misschien even bellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br1980
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-09 19:16
Ik wacht al een halve dag op antwoord via whatsapp en twitter. Hoopte dat iemand hier het antwoord al wist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rube
Bravertal schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:18:
[...]
Via United Consumers krijg ik 38 cent en 27 cent (dal) terug.
Ik heb nu 36 en 25 cent terugleververgoeding, komt op -145 euro / maand volgens mijn inchatting op verbruik/teruglevering en de kosten berekening op de website
Moeten ze alleen niet omvallen in de komende maanden! (veel afname, nauwelijks opbrengst de wintermaanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Morgen gaat mijn contract in bij (het inmiddels failliete) Anode Energie, heb ze nog niets betaald. Contract is meer dan 14 dagen geleden afgesloten.

Iemand die weet wat me nu staat te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Nou inderdaad zeg! Ik kende de club via een ander label. Niks mis mee. Is het ze toch teveel geworden. Deden zich ook wel iets groter voor richting de buitenwereld dan ze nu blijken te zijn met 14.000 klanten. Balen voor de gedupeerden wel weer!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adriaan71
Gingerbread schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:52:
Morgen gaat mijn contract in bij (het inmiddels failliete) Anode Energie, heb ze nog niets betaald. Contract is meer dan 14 dagen geleden afgesloten.

Kouden winter :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57

Als de wiedeweerga bij een andere leverancier aan gaan kloppen en aangeven dat je geen leverancier hebt. Liefst nu nog of morgenvroeg direct. Hopen dat je netwerkbeheerder nog geen blokkade ontvangen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gingerbread
awwexl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:07:
[...]

Als de wiedeweerga bij een andere leverancier aan gaan kloppen en aangeven dat je geen leverancier hebt. Liefst nu nog of morgenvroeg direct. Hopen dat je netwerkbeheerder nog geen blokkade ontvangen heeft.
Heb meteen iets bij Vattenfall afgesloten, hopen dat het lukt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
[...]

Nou nou, is ook weer niet nodig om zoveel paniek te zaaien. Hij zal inderdaad moeten overstappen naar een andere leverancier aangezien de overeenkomst met Anode niet tot stand kon komen. Maar in NL worden particulieren niet zomaar afgesloten, zeker niet in de winter. Dus geen paniek, gewoon rustig een andere leverancier zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:06:
[...]

De reden die Anode noemt, is dat het Zwitserse Anode International Trading zijn verplichtingen niet nakwam, waardoor Anode gas en elektriciteit plotseling voor de torenhoge marktprijzen moest inkopen. Daarvoor had het bedrijf niet genoeg geld in kas, waardoor een bankroet onafwendbaar was. Ondanks dezelfde naam staat dit bedrijf los van het in Barendrecht gevestigde Anode Energie, zegt oprichter en eigenaar Eric van Teeffelen.

---

Lijkt erop dat de journalist bij de Telegraaf wat goedgelovig is.

Op de website van Anode Energie:

https://www.anode.nl/pdf_...International_Trading.pdf

Anode International Trading is part of the Anode Group,
which has been active in the liberalised energy markets in the
Netherlands, Belgium, Germany and Luxemburg, since 2001.

For questions or more information please call us at
+41 21 691 2405 or send an email to ch@anode.eu
Het bedrijf levert niet alleen energie aan particulieren, maar ook aan andere energieleveranciers. Die komen nu mogelijk ook in de problemen, schat Van Teeffelen zo in.
Interessant... :X

ex-Anode klanten hebben misschien nog veel meer pech dan ex-WE klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Sdreeg schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:13:
[...]

Nou nou, is ook weer niet nodig om zoveel paniek te zaaien. Hij zal inderdaad moeten overstappen naar een andere leverancier aangezien de overeenkomst met Anode niet tot stand kon komen. Maar in NL worden particulieren niet zomaar afgesloten, zeker niet in de winter. Dus geen paniek, gewoon rustig een andere leverancier zoeken.
Ik zaai geen paniek. De kans is aannemelijk dat hij verplicht eerst nog 14 dagen over wordt gezet op Eneco achtige tarieven. Moet hij zelf weten maar dat was mijn tip om er snel bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
[...]

Ze sluiten echt niks af hoor. Alles wordt geleverd in een centrale netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Dat wil ik graag aannemen, maar wat bedoel je dan precies met onderstaande zin? :
[...]

Hopen dat je netwerkbeheerder nog geen blokkade ontvangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Adriaan71 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:21:
[...]

Het gaat hier dan ook niet om of ze je wel of niet afsluiten.

Het gaat er om dat als hij nu zelf actie onderneemt (wat ie dus reeds gedaan heeft) hij mogelijk een verhuis-blokkade voor is en niet 30 dagen vast zit aan een random-leverancier die Eneco-hoge prijzen gaat rekenen voor gas & stroom. Maar nu dus zelf nog enige keuze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
_Arthur schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:43:
[...]

Het gaat hier dan ook niet om of ze je wel of niet afsluiten.

Het gaat er om dat als hij nu zelf actie onderneemt (wat ie dus reeds gedaan heeft) hij mogelijk een verhuis-blokkade voor is en niet 30 dagen vast zit aan een random-leverancier die Eneco-hoge prijzen gaat rekenen voor gas & stroom. Maar nu dus zelf nog enige keuze heeft.
Die 30 dagen overleef je ook wel weer. Zal daar niet zo gestrest van worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomono
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-09 22:55

Hoogstwaarschijnlijk blijf je automatisch bij je huidige leverancier omdat Anode de afgelopen dagen geen switch bericht heeft verstuurd om in de administratie van netbeheerder en huidige leverancier te zetten dat zij nu jouw leverancier zijn.

Als ze dat wel gedaan hebben en het is ook doorgevoerd in de administratie van netbeheerders en je huidige leverancier (dat gaat altijd samen), dan ga je straks met de rest van de huidige klanten automatisch over naar een andere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
Gingerbread schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:10:
[...]

Heb meteen iets bij Vattenfall afgesloten, hopen dat het lukt :)
Ik zou je aanraden om een account aan te maken op de website van je netbeheerder. Daar heb je vaak enkel je meternummer voor nodig.

Met dat account kan je op de website van de netbeheerder zien wie jou huidige leverancier is. Met wat geluk staat daar morgen nog steeds je oude leveranicer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gingerbread
Tomono schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:51:
[...]

Ik zou je aanraden om een account aan te maken op de website van je netbeheerder. Daar heb je vaak enkel je meternummer voor nodig.

Met dat account kan je op de website van de netbeheerder zien wie jou huidige leverancier is. Met wat geluk staat daar morgen nog steeds je oude leveranicer.
Bedankt voor de tip. Ik zit bij Liander en heb het gelijk aangevraagd via Mijn Liander: Consumenten. Helaas moet ik wel een paar dagen wachten aangezien ze ter verificatie een activatiecode sturen naar het adres van de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Adriaan71 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:21:
[...]

Blokkade om niet over te mogen stappen naar een andere leverancier dan de leverancier waar ze verplicht naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaan71
awwexl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:09:
[...]

Blokkade om niet over te mogen stappen naar een andere leverancier dan de leverancier waar ze verplicht naar toe gaan.
Is voor max een maand volgens mij.Heb ik ook met een huis. Moest ook over naar Eneco met hoge prijzen.
Maar na een maand kan ik weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Sdreeg schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:41:
[...]

Dat wil ik graag aannemen, maar wat bedoel je dan precies met onderstaande zin? :
[...]
Blokkade om niet naar een andere leverancier over te kunnen stappen. Ik was zelf erg blij dat ik “ “maar”14 dagen bij Eneco zat. Ik was anders nog meer extra geld kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
awwexl schreef op woensdag 1 december 2021 @ 22:09:
[...]

Volgens mij bestaat die blokkade technisch gezien niet eens. Eerder alleen een afspraak die leverancier wel of niet hanteren.

Daarnaast, mocht er een echte technische blokkade komen, dan kan je nog altijd een levenacier bellen en aangeven dat gaat verhuizen. Dat proces kunnen ze echt niet blokkeren. Verhuizen of switchen van leverancier maakt voor jou als consument in dit geval niet veel uit. Aan de achterkant alleen technisch een iets ander proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik had hetzelfde bij Welkom energie. Eind augustus afgesloten om in augustus over te gaan.

Er gebeurde maar niks en contact gehad met WE. Uiteindelijk heeft Greenchoice mijn vast contract omgezet naar variabel waardoor de prijzen verdubbelde(53 ct per kWh).

Zit nu nog steeds bij Greenchoice, maar Vattenfal staat op de nominatie om een klant erbij te krijgen . :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• andru123
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:32
andru123 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 02:39:
gemiddelde prijzen van 1-jaar vast:
0,45 per kWh
1,90 per m3
(net op independer gecheckt, bij 500kwh 300m3)
1 dec - gemiddelde prijzen van 1-jaar vast zijn iets gedaald:
0,42 per kWh
1,70 per m3
(net op independer gecheckt, bij 500kwh 300m3. Er zijn maar 5 aanbieders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

Zo snel gaat dat toch niet. Iemand afsluiten doen ze niet zomaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• awwexl
Dacuuu schreef op donderdag 2 december 2021 @ 01:07:
[...]

Zo snel gaat dat toch niet. Iemand afsluiten doen ze niet zomaar...
Even teruglezen. Dit gaat niet over afsluiten maar over blokkades zoals die even hebben bestaan bij het Welkom Energie < > Eneco debacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
GENETX schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:24:
[...]

Interessant, wanneer heb jij dan afgesloten? Ik heb op 30 oktober nog afgesloten tegen 0,824567 per kuub gas all in.

Vattenfall heeft mij verzekerd dat vandaag alles geregeld wordt, maar vooralsnog zit ik nog in dezelfde limbo als vanochtend. Ik hoop dat alles goed komt want het is me wel een puinhoop in energieland zo langzamerhand 8)7
Hier op terugkomend, ik ben nu veilig over op Vattenfall.

Echter, waar ik al bang voor was, zit ik wel vast aan de nieuwe modelcontract tarieven van 25 november, ook al heb ik de aanvraag gedaan op 30 oktober. Volgens mij mag dit gewoon, staat in de voorwaarden. Dus aan iedereen die op Vattenfall modelcontract zit, check wel even je geldende tarieven in de klantenportal voor je ineens tegen onverwachte kosten aankijkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Cybje

First Post!

jaaoie17 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:56:
[...]

Kan dat wel zo bij Essent? Ik denk dat ze over een maand of 2/3 die 50% op juni zetten.
Ik heb mij aangemeld en er staat letterlijk in de mail dat mijn levering op 1 mei 2022 begint en dat de 50% korting op 1 mei 2022 begint. Het bijgevoegde tarievenblad klopt ook gewoon met wat er op de site staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYIrb2G1hnE7OKvbjXyCJp8GL2Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/HoFazBRwyEx8GQiQsyLLYjD2.png?f=fotoalbum_medium

Dus als ze mijn contract pas in juni goedkoper maken ineens, houden ze zich niet aan hun eigen contract.

Ik kan me wel voorstellen dat als je nu een maand wacht met een nieuw contract afsluiten, het pas per 1 juni goedkoper wordt. Maar wellicht zijn de tarieven dan ook weer net iets lager. Het blijft een beetje een gok.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 15-09 15:33
andru123 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 00:52:
[...]

1 dec - gemiddelde prijzen van 1-jaar vast zijn iets gedaald:
0,42 per kWh
1,70 per m3
(net op independer gecheckt, bij 500kwh 300m3. Er zijn maar 5 aanbieders)
Gasprijzen zijn op dit moment op t niveau van augustus zie ik op de wereld markt, tijd dat die boeven ons eens korting gaan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:58:
[...]

Gasprijzen zijn op dit moment op t niveau van augustus zie ik op de wereld markt, tijd dat die boeven ons eens korting gaan geven
Dan heb je het over Amerikaans gas denk ik. De Nederlandse gas marktprijs ligt op het dubbele van augustus. We hebben (helaas?) geen pijpleiding liggen vanuit Louisiana naar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
alki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:58:
[...]

Zo simpel werkt het niet. En maar goed ook.

Als je wil profiteren van spotprijzen dan kan je kijken naar East Energy, Frankenergie of ANWB Energie.

[ Voor 15% gewijzigd door Tomono op 02-12-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:48
GENETX schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:40:
[...]

Echter, waar ik al bang voor was, zit ik wel vast aan de nieuwe modelcontract tarieven van 25 november, ook al heb ik de aanvraag gedaan op 30 oktober. Volgens mij mag dit gewoon, staat in de voorwaarden. Dus aan iedereen die op Vattenfall modelcontract zit, check wel even je geldende tarieven in de klantenportal voor je ineens tegen onverwachte kosten aankijkt!
Op 12 November modelcontract aangevraagd welke op 28 november is ingegaan met de (oude) tarieven van voor 25 november hier :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 00:20
GENETX schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:40:
[...]

Bij mij staan de prijs inderdaad ook op € 1,258787. Is dit gewijzigd per 1 december dat jij weet? Ik heb nergens bericht van gekregen. Ik kan mij nog herinneren dat de prijs van € 0,824567 halverwege november gewoon zichtbaar was op de portal van Vattenfall. Zo maar eens even contact opnemen en vragen wat de reden is dat dit gewijzigd is. (hopelijk is het een fout)

[ Voor 3% gewijzigd door baio op 02-12-2021 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Tomono schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:10:
[...]

Zo simpel werkt het niet. En maar goed ook.
ach kom op, sinds de prijzen omhoog gaan voeren ze de prijs op.

[ Voor 16% gewijzigd door alki op 02-12-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomono
alki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:12:
[...]

ach kom op, sinds de prijzen omhoog gaan voeren ze de prijs op.
Niet gek toch dat de verkooprpijs omhoog gaat als de inkoopprijs omhoog is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
baio schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:11:
[...]

Bij mij staan de prijs inderdaad ook op € 1,258787. Is dit gewijzigd per 1 december dat jij weet? Ik heb nergens bericht van gekregen. Ik kan mij nog herinneren dat de prijs van € 0,824567 halverwege november gewoon zichtbaar was op de portal van Vattenfall. Zo maar eens even contact opnemen en vragen wat de reden is dat dit gewijzigd is. (hopelijk is het een fout)
Kun je het antwoord hier delen? Ik zie dat bij mij exact hetzelfde heeft plaatsgevonden en ik heb ook geen melding ontvangen conform de contractvoorwaarden:
3.2 Aankondiging wijzigingen variabele leveringskosten

•Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten.
•Ook bij onvoorziene tussentijdse stijgingen (anders dan op 1 januari en 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeren wij u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
[...]

Kwam hier gister ineens voorbij, vandaar dat ik er op gelet heb:
icecreamfarmer in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik heb ook geen bericht gehad van VF hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 00:20
Ik zal het antwoord delen, maar dat wordt wel pas einde middag / morgenvroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
[...]

Ook bij mij zijn de tarieven aangepast (start contract 17 november en aanvraag op 31 oktober). Ik heb zojuist een whatsapp gestuurd. Bij antwoord zal ik het hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 14:38
Mijn contract loop af op 1-1-2022, dus ben alweer aan het rondkijken voor de overstap. Gelukkig heb ik een relatief laag verbruik vanwege zonnepanelen. Over de laatste jaren heb ik vaak maar iets van 350 kwh in daluren verbruikt, dus geen grote paniek over energieprijzen. Grootste winst voor mij zit dus in de welkomstpremie die men geeft.

Aangezien de futures nu weer iets lijken te dalen, heeft het dan nog zin om nog iets te wachten de komende weken of zal dat allemaal wel meevallen? Anders pak ik nu de €100,- cashback (geen gas dus) van United Consumers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
Tomono schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:14:
[...]

Niet gek toch dat de verkooprpijs omhoog gaat als de inkoopprijs omhoog is gegaan?
zoals ik al zei de prijzen zitten nu op niveau eind aug. Dan wil ik ook een daling zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomono
alki schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:38:
[...]

zoals ik al zei de prijzen zitten nu op niveau eind aug. Dan wil ik ook een daling zien :P
Over welke prijzen heb jij het? Als ik naar de gasprijs kijk dan zie ik dat we nog steeds in een stijgende lijn zitten. Meer dan een verdubbleing ten opzichte van augustus.

https://www.theice.com/pr...a?marketId=5325990&span=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

GENETX schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:25:
[...]

Kwam hier gister ineens voorbij, vandaar dat ik er op gelet heb:
icecreamfarmer in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik heb ook geen bericht gehad van VF hierover.
Ik ook niet en wacht via de chat al bijna een dag op een antwoord.

Typisch: toen ik dit typte antwoord gehad van Vattenfall:
Jouw tarieven zijn als volgt:
Stroom €0,26 per KWH
Gas €1,25 per m3
*Tarieven zijn inclusief de nieuwe energiebelasting van 2022.

De tarieven die ik hiervoor noemde geldt alleen als je na de 25ste een modelcontract afsluit. Jij hebt hiervoor het contract afgesloten, dus jij hebt nog de lagere tarieven.
Er is dus een scheiding aangebracht tussen voor en na 25-11 aanmelden.

[ Voor 36% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-12-2021 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geishin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:32
Nieuwe tarieven modelcontract Innova per 1-1-2022 zijn bekend (tariefblad via email gehad)
enkel: 0.37687 kWh
normaal: 0.40205 kWh
dal: 0.36806 kWh
gas: 1.42867 m3

leveringskosten zijn 71.39 voor elektriciteit en 71.39 voor gas.

prijzen zijn inc. btw. Wordt er niet wijs uit of de belastingkorting er al af is gehaald.

edit: de energiebelasting op tariefblad van 1-1-2022 is hoger dan op tariefblad van 1-11-2021. Ik vermoed dat de korting er dus nog af moet.

[ Voor 18% gewijzigd door geishin op 02-12-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50
awwexl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:29:
[...]

Ook bij mij zijn de tarieven aangepast (start contract 17 november en aanvraag op 31 oktober). Ik heb zojuist een whatsapp gestuurd. Bij antwoord zal ik het hier delen.
Zelfde situatie. Zojuist antwoord via whatsapp van VF:
Goedemorgen, bedankt voor je geduld. Goed dat je hierover contact opneemt.

Je ziet de tarieven per Januari 2022 staan. Dit zijn de tarieven met de nieuwe belastingen.
Deze gaan wijzigen voor iedere leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Zelf ook op Whatsapp gevraagd:
Het klopt inderdaad dat de tarieven zijn aangepast. Dit is alvast ter voorbereiding op de wijzigingen per 1 januari 2022. De tarieven zoals ze in de bevestiging staan zijn geldig tot en met 31 december 2021. Per 1 januari gelden de tarieven zoals ze in Mijn Vattenfall staan.

Hier krijg je nog meer informatie over per e-mail later deze maand.
Merkwaardig. Hoe moeilijk is het om ook direct een email te versturen als de aangepaste tarieven in mijnvattenfall zichtbaar worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ebbie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:19:
[...]

Zelfde situatie. Zojuist antwoord via whatsapp van VF:

[...]
Handig hoor om dat nu al in het online portaal te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Zie bijlage voor de Vattenfall tarieven (mijn Vattenfall)Oude tarieven lopen inderdaad tot 31-12. Vanaf 1-1 gaan de verhoogde tarieven in.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejlIbYcih3uEryQAU1pQtIeFvrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qk4gjehuDQyLBzOWZTQC0vhc.jpg?f=fotoalbum_large

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

pdukers schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:24:
Zelf ook op Whatsapp gevraagd:

[...]

Merkwaardig. Hoe moeilijk is het om ook direct een email te versturen als de aangepaste tarieven in mijnvattenfall zichtbaar worden |:(
Apart al die conflicterende antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:47:
[...]
Apart al die conflicterende antwoorden.
Is dat zo? Volgens krijgt iedereen medegedeeld dat de tarieven die we nu zien per 1/1/2022 gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJW9779
shameblaster schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:40:
Zie bijlage voor de Vattenfall tarieven (mijn Vattenfall)Oude tarieven lopen inderdaad tot 31-12. Vanaf 1-1 gaan de verhoogde tarieven in.[Afbeelding]
Heeft iemand toevallig een idem overzicht van Eneco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 00:24
Cybje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:46:
[...]

Ik heb mij aangemeld en er staat letterlijk in de mail dat mijn levering op 1 mei 2022 begint en dat de 50% korting op 1 mei 2022 begint. Het bijgevoegde tarievenblad klopt ook gewoon met wat er op de site staat.

[Afbeelding]

Dus als ze mijn contract pas in juni goedkoper maken ineens, houden ze zich niet aan hun eigen contract.

Ik kan me wel voorstellen dat als je nu een maand wacht met een nieuw contract afsluiten, het pas per 1 juni goedkoper wordt. Maar wellicht zijn de tarieven dan ook weer net iets lager. Het blijft een beetje een gok.
Mijn moeder gaat binnenkort naar variabel bij Essent. Kun je dat ook zo regelen als je dus al bij Essent zit. Dat die 3-jaar dalen bij haar ook in gaat op 1 mei. Dus voor nu variabel en dan op 1 mei meteen die 50% of zou het alleen kunnen als je van een ander energiemaatschappij afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
geishin schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:10:
Nieuwe tarieven modelcontract Innova per 1-1-2022 zijn bekend (tariefblad via email gehad)
enkel: 0.37687 kWh
normaal: 0.40205 kWh
dal: 0.36806 kWh
gas: 1.42867 m3

leveringskosten zijn 71.39 voor elektriciteit en 71.39 voor gas.

prijzen zijn inc. btw. Wordt er niet wijs uit of de belastingkorting er al af is gehaald.

edit: de energiebelasting op tariefblad van 1-1-2022 is hoger dan op tariefblad van 1-11-2021. Ik vermoed dat de korting er dus nog af moet.
Heb Innova aan de telefoon en die persoon vindt het maar wat vreemd dat dit mogelijk is. Ze heeft zelf geen weet hiervan.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
shameblaster schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:40:
Zie bijlage voor de Vattenfall tarieven (mijn Vattenfall)Oude tarieven lopen inderdaad tot 31-12. Vanaf 1-1 gaan de verhoogde tarieven in.[Afbeelding]
Zijn dit nu de tarieven die nieuwe klanten krijgen bij een modelcontract? Gas is goedkoper dan de 3 jarige aanbieding met €300 cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SidewalkSuper
KEN, Kleinverbruik Energie der Nederlanden B.V., gaat ook failliet.

https://www.acm.nl/nl/pub...k-energie-der-nederlanden

https://www.acm.nl/sites/...energie-elektriciteit.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
KEN staat beter bekend als Anode. Dit faillissement is hier al eerder gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Cubic X schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:41:
[...]

Zijn dit nu de tarieven die nieuwe klanten krijgen bij een modelcontract? Gas is goedkoper dan de 3 jarige aanbieding met €300 cashback.
Het gastarrief van de cadeau actie is €1,188365 per m3. Wat @shameblaster post is €1,258787 per m3 gas. Dus de 3-jaar deal met cadeau is nog steeds goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Nu online

Cybje

First Post!

jaaoie17 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:05:
[...]

Mijn moeder gaat binnenkort naar variabel bij Essent. Kun je dat ook zo regelen als je dus al bij Essent zit. Dat die 3-jaar dalen bij haar ook in gaat op 1 mei. Dus voor nu variabel en dan op 1 mei meteen die 50% of zou het alleen kunnen als je van een ander energiemaatschappij afkomt.
Dat zou ik niet weten. Ik heb wel via WhatsApp contact gehad met Essent, dat leverde weinig nuttige informatie op. Het uiteindelijke advies was om gewoon bij m'n variabele contract te blijven. Daar was ik het niet mee eens, ik wilde liever dat SuperDalen tarief. Toen heb ik mij maar online aangemeld en dat lijkt goed te gaan (in elk geval klopt alles in de mail en het contract).

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
awwexl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:49:
[...]

KEN staat beter bekend als Anode. Dit faillissement is hier al eerder gedeeld.
Ah ik dacht dat het uit dezelfde paraplu kwam. De onderstaande leveranciers vallen namelijk nu ook om.

Gezinsenergie, Green Dutch Energy, AGEM, Hilverstroom, Nedergy , BLIQ en Ampeer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:32
Oxxio bestaande klant, ter info. Vandaag op de mail binnengekregen.

Heb nog niet gekeken of dit scherpe prijzen zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Stroom  Tarieven per 01-01-2022
Leveringstarief stroom per kWh - normaal      € 0,24242
Leveringstarief stroom per kWh - dal          € 0,18655
Vaste leveringskosten stroom per maand        € 7,75
Energiebelasting stroom per kWh               € 0,11408
Opslag duurzame energie stroom per kWh        € 0,03630

Gas Tarieven per 01-01-2022
Leveringstarief gas per m³                     € 0,91279
Vaste leveringskosten gas per maand           € 7,75
Energiebelasting gas per m³                € 0,42176
Opslag duurzame energie gas per m³             € 0,10297

[ Voor 10% gewijzigd door Devian op 02-12-2021 12:23 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:12
Devian schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:05:
Oxxio bestaande klant, ter info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Stroom  Tarieven per 01-01-2022
Leveringstarief stroom per kWh - normaal      € 0,24242
Leveringstarief stroom per kWh - dal          € 0,18655
Vaste leveringskosten stroom per maand        € 7,75
Energiebelasting stroom per kWh               € 0,11408
Opslag duurzame energie stroom per kWh        € 0,03630

Gas Tarieven per 01-01-2022
Leveringstarief gas per m³                     € 0,91279
Vaste leveringskosten gas per maand           € 7,75
Energiebelasting gas per m³                € 0,42176
Opslag duurzame energie gas per m³             € 0,10297
Waar komen deze tarieven vandaan?
Mijn contract loopt 16 januari af, maar het 1-jaar verlengingsaanbod lijkt hoger dan bovenstaande tarieven, toch? Want ik neem aan het incl. BTW is.

In het m3-tarief van het gas zijn onderstaande heffingen verwerkt:
Opslag duurzame energie: € 0,10297 per m3
Energiebelasting: € 0,42176 per m3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJhBV2z24TPAA3326MISE9e5gQA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OHIHF5RuDYIB3X3YCEsAoYT7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom lijkt het zo moeilijk te zijn bij bedrijven om een aanbod te doen gewoon per kwh-prijs bij een nieuw contract?

Eneco: 258 (doet enkel 1 jaar)
Oxxio: 246 (doet enkel 1 jaar)
Essent: 248 / maand (die bieden zelfs 3 jaar aan.. 8)7)

Maar werkelijk nergens de kwh prijs te vinden, alles blijft maar 'bedrag per maand'.

Alleen bij Oxxio zie ik dat ze per 1 mei 50% korting gaan toepassing, dus ik vermoed dat de prijzen verderop in het jaar dus blijkbaar gigantisch gaan zakken, dat ik eerder overweeg 6 maanden uit te zitten op variabel tarief en vervolgens met lagere prijzen weer 3 jaar vast ga.

@Pythoon1977 Jouw gasprijs is gigantisch.
Zelfs mijn variabel tarief bij Eneco is nog goedkoper.
Eneco Gas Variabel per m3 € 1,44612

Daar zitten ook de toeslagen in verwerkt.
Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen. Bij gas ook inclusief regiotoeslag gas.

[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 02-12-2021 12:28 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:49
Hallo, mijn vaste jaarcontract bij Greenchoice is gisteren helaas afgelopen. Vanaf vandaag dus variabele tarieven en die zijn echt bizar hoog bij Greenchoice.

Stroomverbruik bruto: 5.000 normaal + 3.500 dal = totaal 8.500 kWh
Teruglevering: circa 3.357 normaal + 1.343 dal = totaal 4.700 kWh
Stroomverbruik netto: 1.643 normaal + 2.157 dal = totaal 3.800 kWh
Gas: 1100 m3

Ik kan nu twee dingen doen:
1) Blijven zitten bij Greenchoice tot 1-1-2022 en dan over naar een variabel contract bij Greenchoice of bij een andere aanbieder. Maar dan betaal ik 500 euro voor de maand december i.v.m. zonnepanelen die nu niks doen.
2) Nu overstappen naar een 1-jaar contract (bij greenchoice of andere aanbieder)

Optie 2 lijkt me interessanter. Boete bij tussentijds beëindigen is "slechts" 50 euro per product. Dus mochten de prijzen nog wel aanzienlijk gaan dalen kan ik volgend jaar contract beëindigen en overstappen.

Vattenfall lijkt in mijn geval het beste (voordeligste) aanbod te hebben. Kom ik uit op een voorschot van 212 euro per maand.

Wat is wijsheid? :)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:50
RichieB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:09:
Ik vind het prijsverschil tussen de Vattenfall actielink en standaard link erg groot. Ik ben benieuwd of je dit product met deze prijzen inderdaad nu nog kan afsluiten.
Ik heb vannacht het 'Energiecadeau-contract' afgesloten. Vanmorgen een bevestiging hiervan in de mail, met ingangsdatum 1 januari 2022. Net even gebeld of dat niet eerder kon (zit nu bij Eneco - ex-WE- met woekerprijzen): dat was helaas niet mogelijk omdat het de prijzen van 2022 al waren.

Maar zit nu dus wel de komende drie jaar (of tot ik eerder opzeg natuurlijk) voor €0,244166/kWh en €1,188365/m³.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik H.
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Ook bij mij staan in mijn-Vattenfall onder contract/overzicht tarieven vanaf gisteren andere bedragen.
Hierover per app om opheldering gevraagd. Het antwoord was dat deze bedragen onjuist waren.
Ook gevraagd wat mijn tarieven per 1 januari worden. Gas 125.88 en stroom 0.24. Ik heb een modelcontract bij VF vanaf 4 november. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indoow
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-01 14:53
Hendrik H. schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:27:
Ook bij mij staan in mijn-Vattenfall onder contract/overzicht tarieven vanaf gisteren andere bedragen.
Hierover per app om opheldering gevraagd. Het antwoord was dat deze bedragen onjuist waren.
Ook gevraagd wat mijn tarieven per 1 januari worden. Gas 125.88 en stroom 0.24. Ik heb een modelcontract bij VF vanaf 4 november. <+:)
Ook in MijnVattenfall de volgende getallen:
Stroom: € 0,261953
Gas: € 1,258787

Toch duurder dan ik had verwacht moet ik eerlijk bekennen. 3 maandjes afzien en hopen dat de prijzen dalen om in april/mei een 1 of 3 jarig contract te kiezen.

Zijn er mensen die vanaf 1 januari een vast contract hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_TTT
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08-2024
dennistd schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb vannacht het 'Energiecadeau-contract' afgesloten. Vanmorgen een bevestiging hiervan in de mail, met ingangsdatum 1 januari 2022. Net even gebeld of dat niet eerder kon (zit nu bij Eneco - ex-WE- met woekerprijzen): dat was helaas niet mogelijk omdat het de prijzen van 2022 al waren.

Maar zit nu dus wel de komende drie jaar (of tot ik eerder opzeg natuurlijk) voor €0,244166/kWh en €1,188365/m³.
Hoewel ik nu nog bij easyenergie zit (tijdelijk), vind ik dit idd best een scherp bedrag! Heb hem zelf ook even ingevuld en kom op 153 euro uit met terug levering zonnepanelen. Twijfel nu toch om dit gewoon te nemen voor 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

net vandaag modelcontract afgesloten bij Vattenfall, gaat 08-01-2022 in. Jaarverbruik: 2250 kWh dal, 2250 kWh normaal en 1800 m3. Maandbedrag 266 euro, kan dat kloppen? mvg Hans

[ Voor 5% gewijzigd door Hansoverdiep op 02-12-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik ben al jaren (variabel) een tevreden klant bij Budget Energie ;)

Het was me alleen onduidelijk wat de variabele tarieven zouden worden voor 2022. Ik lees nu op de website dat ze iedere maand de tarieven gaan aanpassen. Echt variabel dus... Je kan dus niet een maand van te voren overstappen als de tarieven te hoog dreigen te worden, omdat je van te voren niet weet wat de tarieven gaan doen. Beetje gekke situatie niet, of mis ik iets hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:12
SinergyX schreef op donderdag 2 december 2021 @ 12:23:
@Pythoon1977 Jouw gasprijs is gigantisch.
Zelfs mijn variabel tarief bij Eneco is nog goedkoper.
Eneco Gas Variabel per m3 € 1,44612

Daar zitten ook de toeslagen in verwerkt.
Deze leveringstarieven zijn inclusief btw en overheidsheffingen. Bij gas ook inclusief regiotoeslag gas.
Dit verlengingsvoorstel gaat hem ook zeker niet worden.

Net zoals iedereen hier, ben ik ook erg aan het twijfelen wat ik moet gaan doen. Mijn Oxxio-contract loopt per half januari af.

Het 3-jarig Vattenfall cadeauXL contract ziet erg volgens mij nog het meest gunstig uit en anders wellicht het 3-jarig Delta Energie contract. Daarnaast heeft Essent me eergisteren gebeld met het 3-jaar SuperDalen voorstel. Maar mijn voorstel heeft een variabele gasprijs van 1,78 tot april terwijl online dit nu op 1,64 staat... Ik moet nog effe doorrekenen waar de break-even periode met VF en/of DE ligt.

Een andere mogelijkheid is een variabel contract totdat er zich betere tijden aandienen.
Ik neig een beetje naar een 3-jarig contract voor wat rust. Overstappen met boete kan altijd nog.
Maar wanneer het 3-jarig contract af te gaan sluiten? Nu, over een paar weken of zelfs in de eerste week van het nieuwe jaar. Wat denken jullie dat het beste is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:49
Ook bij mij viel het op dat ik andere tarieven in mijn Vattenfall omgeving had staan dan in mijn ModelContract.
Mijn Vattenfall
€ 0,261953 per kWh
€ 1,258787 per m³
ModelContract t/m 31 december 2021
€ 0,236047 per kWh
€ 0,824567 per m³
ModelContract vanaf 1 januari 2022
€ 0,243609 per kWh
€ 1,258787 per m³
Ik heb "even" gebeld, en eerst zei die persoon dat het onmogelijk was dat ik 0,824567 per m³ in mijn contract zou hebben staan. Toen ik aangaf het toch duidelijk voor mij te hebben, en dit bedrag tevens in de mail over de "nieuwe tarieven" heb staan werd ik even in de wacht gezet. Hij ging even overleggen met zijn afdelingshoofd.

Daarna kreeg ik een verklaring: Omdat de prijzen zo hoog zijn gestegen en ze (energieleverancier) wettelijk niet minder dan X procent lager mogen aanbieden dan de adviesprijzen hebben ze de tarieven alvast gewijzigd. Ik zou blij moeten zijn met deze tarieven wat ik had ook 1,55 kunne betalen wat nu de prijs is zei hij.

Volgens het contract mogen ze ook bij onvoorziene tussentijdse stijgingen de tarieven eerder wijzigen:
3.2 Aankondiging wijzigingen variabele leveringskosten
  • Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten.
  • Ook bij onvoorziene tussentijdse stijgingen (anders dan op 1 januari en 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeren wij u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging.
  • De meest recente tarieven zijn altijd te vinden op www.vattenfall.nl onder het kopje 'Modelcontract' en in Mijn Vattenfall.
Alleen heb ik nooit een brief/mail gehad over deze wijziging. Volgens de persoon aan de telefoon kwam dat omdat het druk is. Ze konden niet iedereen tijdig informeren. Maar ze kunnen blijkbaar wel iedereen tijdig meer laten betalen 8)7

Ik vind het nogal een vaag verhaal en vraag me af of het ook allemaal mag zonder de klant "persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging" te informeren.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
Saeverix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:36:
[...]
Ik vind het nogal een vaag verhaal en vraag me af of het ook allemaal mag zonder de klant "persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging" te informeren.
Dat lijkt me niet. Ze voldoen niet aan hun eigen voorwaarden dus is de tariefsverhoging tussentijds niet toegestaan. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? De kans is groot dat je het verschil gewoon terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Saeverix schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:36:
Ook bij mij viel het op dat ik andere tarieven in mijn Vattenfall omgeving had staan dan in mijn ModelContract.

[...]

[...]

[...]

Ik heb "even" gebeld, en eerst zei die persoon dat het onmogelijk was dat ik 0,824567 per m³ in mijn contract zou hebben staan. Toen ik aangaf het toch duidelijk voor mij te hebben, en dit bedrag tevens in de mail over de "nieuwe tarieven" heb staan werd ik even in de wacht gezet. Hij ging even overleggen met zijn afdelingshoofd.

Daarna kreeg ik een verklaring: Omdat de prijzen zo hoog zijn gestegen en ze (energieleverancier) wettelijk niet minder dan X procent lager mogen aanbieden dan de adviesprijzen hebben ze de tarieven alvast gewijzigd. Ik zou blij moeten zijn met deze tarieven wat ik had ook 1,55 kunne betalen wat nu de prijs is zei hij.

Volgens het contract mogen ze ook bij onvoorziene tussentijdse stijgingen de tarieven eerder wijzigen:

[...]

Alleen heb ik nooit een brief/mail gehad over deze wijziging. Volgens de persoon aan de telefoon kwam dat omdat het druk is. Ze konden niet iedereen tijdig informeren. Maar ze kunnen blijkbaar wel iedereen tijdig meer laten betalen 8)7

Nee, dat mogen ze niet. Maar ik denk dat wat telefonisch te horen kreeg niet klopt. Lees even wat ik en anderen als antwoord kregen via whatsapp:

pdukers in "Overstappen naar een nieuwe energieleverancier"

Ik verwacht dat dit ook voor jou van toepassing is. Dwz je afgesproken tarieven zijn nog geldig t/m 1/1/2022 en wat je nu ziet op mijnvattenfall zijn de tarieven per 1/1/2022.

In iedergeval erg knullig hoe ze dit nu al publiceren en communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pythoon1977 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:21:

Een andere mogelijkheid is een variabel contract totdat er zich betere tijden aandienen.
Ik neig een beetje naar een 3-jarig contract voor wat rust. Overstappen met boete kan altijd nog.
Maar wanneer het 3-jarig contract af te gaan sluiten? Nu, over een paar weken of zelfs in de eerste week van het nieuwe jaar. Wat denken jullie dat het beste is?
Dat is ook het probleem, 3 jaar geleden kreeg je ook een plotselinge stijging die ik puur toeval 3 maanden ervoor voor 3 jaar had verlengd, dus ik zat 3 jaar helemaal prima. Had ik nu achteraf maar gewacht met weer 3 jaar nemen, dan had ik nu nog in mijn 3 jaar contract gezeten en kon ik zelfs deze hele periode uitzingen tegen tarieven van amper 25ct.

Maar gezien de prijzen die ik nu zie bij vaste 3 jaar contracten (en die vage constructie van oxxio), zie ik weinig meerwaarde om nu direct 3 jaar vast te gaan, ik denk dat ik eerst even rustig de tijd afwacht naar volgend jaar, zeker ook gezien die tegemoetkoming voor 2022, om dan pas definitief besluiten te gaan maken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1 ... 96 ... 238 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing

Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden

Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.

De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog

Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4