Kan een paar dagen duren idd.Aggressor schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:41:
ik zou per 19-11-2021 overstappen naar greenchoice. (gister dus)
Ik heb ook nog geen bericht van mijn oude energieleverancier gehad. (united)
Kan dit meestal een paar dagen duren?
Dan nog even over bedenktijd. Is het dan rond 17 Dec bellen zodat het ingaat per 1-1 of is het 1-1 bellen en ingaan per 15-1?awwexl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:59:
Uitsluitsel over de Essent variabele tarieven. Overleg met de chef van de afdeling…
Beste heer….
Naar aanleiding van ons chatgesprek, ben ik meteen achter de vraag aangegaan, het zat me niet lekker.
Variable tarieven van nu
Als je nu een overeenkomst bij Essent afsluit, krijg je de nu geldende variabele tarieven tot 1 juli 2022.
Variabele tarieven per 1 januari 2022
Wanneer je per 1 januari een overeenkomst met de variabele tarieven afsluit, krijg je de lagere tarieven die per 1 januari gelden en deze behoud je dan tot 1 juli 2022.
Als je een variabele overeenkomst bij Essent af wilt sluiten, kun je dat beter per 1 januari doen, omdat dan de tarieven lager zijn dan de tarieven die we op dit moment kunnen bieden.
We gaan hier wel even op de details in svp!
voorheen werden essent en vattenval hier wel mee genomen. Nu niet lijkt 't..kasperl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 10:12:
[...]
Thanks, die laat al iets meer zien, maar weigert nog steeds om Essent mee te nemen. Op zich niet zo'n ramp, die kan ik ook wel los vergelijken, maar ik snap niet waarom zo'n superbrede prijsvergelijker gewoon leveranciers negeert. Moest ook even zoeken naar het vinkje "via ons aan te vragen", kennelijk laten die sites normaal alleen de leveranciers zien waar ze commissie van krijgen?
Wellicht door de huidige situatie.
Heel scherp! Ik ga het vragen.sixgirls schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:32:
[...]
Dan nog even over bedenktijd. Is het dan rond 17 Dec bellen zodat het ingaat per 1-1 of is het 1-1 bellen en ingaan per 15-1?
We gaan hier wel even op de details in svp!
Op zich niet gelijk een probleem. Vraag me dan alleen af hoe het zit met opzeggen bij andere leverancier, is er nog bedenktijd etc. Door het nu alvast aan te vragen, was dat allemaal geen issue. Nu moeten we dat weer navragen, uitzoeken, misschien zelf al eerder opzeggen bij je huidige leverancier, geen idee hoor. Misschien kan het ook wel gelijk ingaan als je belt op q januari.awwexl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:11:
[...]
Dan doen we dat toch dan? Zie het probleem niet.
Energieleveranciers zouden ook gewoon netjes de Modelcontracten + bijbehorende tarieven kunnen vermelden, zoals wettelijk verplicht.space-one schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:50:
[...]
Je zou als energieleverancier ook gewoon netjes de prijzen incl BTW kunnen vermelden.
https://www.samenom.nl/Tarieven/202111%20Tarieven%20Flex.pdf
De ACM zou ook gewoon netjes daarop kunnen handhaven, zoals hun wettelijke taak is.
Maar ja, poep zou ook naar viooltjes kunnen ruiken, en dat is óók niet het geval.
Beetje een trucje van Essent.Dania1981 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:02:
[...]
Ja klopt, inmiddels communiceert de klantenservice dit nu ook. Alleen afsluiten per 1 januari met de prijzen van 1 januari lukt nu dus niet helaas.
WE-ers die nu nog bij Eneco zitten en naar Essent willen zouden dus het beste een contract per 1/1 kunnen afsluiten.
Dan heb je denk ik ook weer 14 dagen bedenktijd? Dus op 1 jan. aanvragen betekent pas op zijn vroegst op 15 jan levering?awwexl schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:11:
[...]
Dan doen we dat toch dan? Zie het probleem niet.
Denk aan de 30 dagen opzegtermijnabalone schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:36:
[...]
Dan heb je denk ik ook weer 14 dagen bedenktijd? Dus op 1 jan. aanvragen betekent pas op zijn vroegst op 15 jan levering?
Volgens de klantenservice van Essent kun je een contract dezelfde dag als dat je het aanvraagt, laten ingaan en regelen hun die dag ook de overstap met de andere leverancier. Zou mooi zijn, dan kun je dus wel gewoon begin januari overstappen als je ze belt. Maar ik twijfel een beetje of het echt zo werkt, is toch ook iets van een opzegtermijn bij die vorige leverancier?abalone schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:36:
[...]
Dan heb je denk ik ook weer 14 dagen bedenktijd? Dus op 1 jan. aanvragen betekent pas op zijn vroegst op 15 jan levering?
Ik zat bij Greenchoice maar mijn contract is 1 november afgelopen, ook heb ik nog geen verlenging gekozen.
Mijn prijzen zijn nu:
Gas: 2,048 euro
Stroom: 0,536 euro
Ik zie hier allemaal betere tarieven bij Vattenval voorbij komen, is dit ook variabel aan te gaan? Volgens mij kan ik nu al makkelijk besparen door ergens anders heen te gaan.
Mijn prijzen zijn nu:
Ik zie hier allemaal betere tarieven bij Vattenval voorbij komen, is dit ook variabel aan te gaan? Volgens mij kan ik nu al makkelijk besparen door ergens anders heen te gaan.
😳 Wat een geld!Dirk0s schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:49:
Ik zat bij Greenchoice maar mijn contract is 1 november afgelopen, ook heb ik nog geen verlenging gekozen.
Mijn prijzen zijn nu:
Volgens mij is zo’n beetje al het andere goedkoper.
Ja! Ga maandag maar eens Vattenfall bellen voor een variabel contract, mochten ze dat nog willen afsluiten.Shynta schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:32:
[...]
😳 Wat een geld!
Volgens mij is zo’n beetje al het andere goedkoper.
Hier nog een artikel over de ex WE klanten en het opzegtermijn
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Volgens mij is Vattenfall als je alles op een rijtje zet zker niet de goedkoopste. In ieder geval beginnen ze al met veel mist te laten optrekken.Dirk0s schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:34:
[...]
Ja! Ga maandag maar eens Vattenfall bellen voor een variabel contract, mochten ze dat nog willen afsluiten.
Bieden alle energieleveranciers minimaal een jaar contract?
Overal waar ik kijk is het of 1 jaar of zelfs 3 bij Essent, raar dat dit wordt gepusht en mag dit ook....
Zit zelf tot januari bij Budget Energie en echt budget is hun aanbod niet echt.
Overal waar ik kijk is het of 1 jaar of zelfs 3 bij Essent, raar dat dit wordt gepusht en mag dit ook....
Energieleveranciers zijn volgens mij verplicht om ook een variabel, ook wel modelcontract aan te bieden. Ze zijn er niet echt happig op momenteel en veelal moet je ze bellen om die af te kunnen sluiten. Maar het kan dus wel.beezjeh schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:48:
Bieden alle energieleveranciers minimaal een jaar contract?
Hier in het forum worden geregeld prijzen genoemd, een echt overzichtelijke manier om variable prijzen te vergelijken op bijv. een vergelijkingssite is er momenteel niet volgens mij.
Haaa ok duidelijk, volgens mij is Essent de meest logische op dit moment, ik zal Essent volgende maand dan is bellen.Dania1981 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:12:
[...]
Energieleveranciers zijn volgens mij verplicht om ook een variabel, ook wel modelcontract aan te bieden. Ze zijn er niet echt happig op momenteel en veelal moet je ze bellen om die af te kunnen sluiten. Maar het kan dus wel.
Hier in het forum worden geregeld prijzen genoemd, een echt overzichtelijke manier om variable prijzen te vergelijken op bijv. een vergelijkingssite is er momenteel niet volgens mij.
Dit is overigens mijn aanbod van Budget Energie voor 1 jaar vast met aan eind nog 300 korting op eindnota.
StroomTarief (normaal)€ 0,43341 / kWh
Vaste leveringskosten€ 5,99 pm
GasTarief (normaal)€ 1,53084 / m³
[ Voor 12% gewijzigd door beezjeh op 20-11-2021 21:35 ]
Dit zijn de prijzen van Vattenfal, kun je op hun website vinden als je zoekt op modelcontract.beezjeh schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 21:35:
Dit is overigens mijn aanbod van Budget Energie voor 1 jaar vast met aan eind nog 300 korting op eindnota.
Essent weet ik alleen gas €1,56 uit m'n hoofd. Maar als je het in januari afsluit zou het €1,11 zijn, alleen nu dus nog niet af te sluiten.
:strip_exif()/f/image/AR8tQunlw9Rd4I1S7vSZA2zt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Dania1981 op 20-11-2021 23:32 ]
4dec loopt mijn EnergieDirect contract af (1jaar) en heb nu de variabele tarieven in mijn mail gehad:
Lijkt er dus op dat dat de nieuwe variabele prijzen zijn van ED:De leveringstarieven gelden tot 1 juli 2022.
Just ter info; doe er uw voordeel mee.Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh)
€ 0,40267 / kWh
Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Daltarief (1 t/m 10.000 kWh)
€ 0,35427 / kWh
Totaal gas incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (1 t/m 170.000 m³)
€ 1,56497 / m³
20*350ZO45°
Wat is het verband tussen verhuizen en het 'moeten van een nieuwe energieleverancier'?kasperl schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:40:
Wij moeten binnenkort een nieuwe energieleverancier vanwege een verhuizing.
Hoi!
Goed punt, laat het woord "nieuw" weg. Ik moet in elk geval iets aan actie ondernemen dat in het nieuwe huis ook prik uit het stopcontact komt. Misschien moet ik ook gewoon Essent maar bellen om te kijken of ze het huidige variabele contract door kunnen zetten naar het nieuwe huis ofzo.EWK schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:55:
[...]
Wat is het verband tussen verhuizen en het 'moeten van een nieuwe energieleverancier'?
Je kunt een verhuizing doorgeven, is een heel normaal proces. Dan einddatum X op adres 1 en begindatum Y op adres 2.kasperl schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:56:
[...]
Goed punt, laat het woord "nieuw" weg. Ik moet in elk geval iets aan actie ondernemen dat in het nieuwe huis ook prik uit het stopcontact komt. Misschien moet ik ook gewoon Essent maar bellen om te kijken of ze het huidige variabele contract door kunnen zetten naar het nieuwe huis ofzo.
Hoi!
Hi! Ik ben een van de gedupeerden van WE. Zit nu blijkbaar bij Eneco en ben op zoek naar een betere oplossing (lagere tarieven). Bij Eneco moet ik zo’n 600 euro per maand betalen.
Nu zit ik te kijken naar ANWB energie. Dat lijken me best interessante tarieven. Hebben jullie hier ervaring mee? Advies over?
Alle tips zijn welkom. Ik vind het een lastige en ondoorzichtige markt…
Dank voor jullie hulp!
Nu zit ik te kijken naar ANWB energie. Dat lijken me best interessante tarieven. Hebben jullie hier ervaring mee? Advies over?
Dank voor jullie hulp!
Da's een vervelend hoog bedrag. Als ik jou was dan zou ik een pagina of 20 teruggaan en beginnen met lezen. Tips in overvloed.Bassie1984 schreef op zondag 21 november 2021 @ 15:58:
Hi! Ik ben een van de gedupeerden van WE. Zit nu blijkbaar bij Eneco en ben op zoek naar een betere oplossing (lagere tarieven). Bij Eneco moet ik zo’n 600 euro per maand betalen.
Dank voor jullie hulp!
Mbt ANWB, gebruik de zoekfunctie bovenaan.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
@Bassie1984Boeryepes schreef op zondag 21 november 2021 @ 16:05:
[...]
Da's een vervelend hoog bedrag. Als ik jou was dan zou ik een pagina of 20 teruggaan en beginnen met lezen. Tips in overvloed.
Mbt ANWB, gebruik de zoekfunctie bovenaan.
Voor die constructie heb je in ieder geval een slimme meter nodig.
Hier ook een oud WE-klant. Nadat ik het nieuwsartikel gelezen heb dat ze ons bij Eneco niet kunnen verplichten een maand lang klant te zijn, ben ik actiever op zoek naar een nieuwe leverancier.
Ik zou graag een variabel contract afsluiten, omdat niks zeker is op dit moment en de prijzen behoorlijk fluctueren.
Nu kom ik er dus achter dat er meerdere grote leveranciers zijn die niet duidelijk aangeven dat ze een variabel contract hebben (wat verplicht wordt door de ACM). Dit maakt het vergelijken dus heel lastig en al helemaal, omdat die variabele contracten (bijna) allemaal weer wijzigen per 1 januari.
Bij mij maakt eigenlijk alleen de gasprijs uit en eventueel de prijs voor terug geleverde energie (al is dat minimaal vergelijken met wat ik aan gas zou moeten betalen), dus de gasprijs is maatgevend.
Is er ergens een overzicht te vinden met alle prijzen van de variabele contracten van alle energieleveranciers? De meeste vergelijkingssites laten ook niet eens de variabele contracten zien...
Ik zou graag een variabel contract afsluiten, omdat niks zeker is op dit moment en de prijzen behoorlijk fluctueren.
Nu kom ik er dus achter dat er meerdere grote leveranciers zijn die niet duidelijk aangeven dat ze een variabel contract hebben (wat verplicht wordt door de ACM). Dit maakt het vergelijken dus heel lastig en al helemaal, omdat die variabele contracten (bijna) allemaal weer wijzigen per 1 januari.
Bij mij maakt eigenlijk alleen de gasprijs uit en eventueel de prijs voor terug geleverde energie (al is dat minimaal vergelijken met wat ik aan gas zou moeten betalen), dus de gasprijs is maatgevend.
Is er ergens een overzicht te vinden met alle prijzen van de variabele contracten van alle energieleveranciers? De meeste vergelijkingssites laten ook niet eens de variabele contracten zien...
Ik wil graag een modelcontract afsluiten om weg te komen bij Eneco. Heeft iemand toevallig al een vergelijking gemaakt welk modelcontract nu de beste keuze is?
Ik zou op dit moment als ex-eneco'er alleen een contract afsluiten waarbij je elke maand je daadwerkelijke verbruik afrekent, gebaseerd op de gas/stroom prijs per uur. Dit heeft als voordeel dat je niet zoals met een variabel jaarcontract wanneer je over bijvoorbeeld 3-4 maandjes stopt, je niet nog een flinke naheffing moet betalen omdat je een gemiddeld bedrag betaald per maand en niet je daadwerkelijke verbruikskosten.sdop schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:29:
Hier ook een oud WE-klant. Nadat ik het nieuwsartikel gelezen heb dat ze ons bij Eneco niet kunnen verplichten een maand lang klant te zijn, ben ik actiever op zoek naar een nieuwe leverancier.
Het nadeel van zo'n contract is natuurlijk wel dat je verbruikskosten mee gaan met de uur prijzen. Maar aangezien de prijzen zoals bijvoorbeeld eneco hanteert letterlijk 3 dagen in oktober zo hoog zijn geweest, en niet snel erna weer omlaag ging naar rond de 1 euro, maak ik me daar niet zoveel zorgen over. Groot voordeel wat voor mij belangrijk is dat ik niet over een paar maanden nog moet bijbetalen over de hele periode dat ik een contract heb gehad, en ik kan elk moment opzeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door David_TTT op 21-11-2021 20:33 ]
Zoals je hier hebt kunnen lezen is er maar één modelcontract, vastgesteld door de ACM en wettelijk verplicht voor elke leverancier om aan te bieden incl. bijbehorende tarieven : https://www.acm.nl/nl/pub...aststelling-ModelcontractBassie1984 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:16:
Ik wil graag een modelcontract afsluiten om weg te komen bij Eneco. Heeft iemand toevallig al een vergelijking gemaakt welk modelcontract nu de beste keuze is?
Dat kan alleen met een slimme meter. Niet iedereen heeft die.David_TTT schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:28:
[...]
Ik zou op dit moment als ex-eneco'er alleen een contract afsluiten waarbij je elke maand je daadwerkelijke verbruik afrekent, gebaseerd op de gas/stroom prijs per uur. Dit heeft als voordeel dat je niet zoals met een variabel jaarcontract wanneer je over bijvoorbeeld 3-4 maandjes stopt, je niet nog een flinke naheffing moet betalen omdat je een gemiddeld bedrag betaald per maand en niet je daadwerkelijke verbruikskosten.
Het nadeel van zo'n contract is natuurlijk wel dat je verbruikskosten mee gaan met de uur prijzen. Maar aangezien de prijzen zoals bijvoorbeeld eneco hanteert letterlijk 3 dagen in oktober zo hoog zijn geweest, en niet snel erna weer omlaag ging naar rond de 1 euro, maak ik me daar niet zoveel zorgen over. Groot voordeel wat voor mij belangrijk is dat ik niet over een paar maanden nog moet bijbetalen over de hele periode dat ik een contract heb gehad, en ik kan elk moment opzeggen.
Per 1/12 zijn de nieuwe flexibele tarieven bekend voor 2022.
Hoho... Het contract is standaard en verplicht. De tarieven niet. Die dienen enkel "marktconform" te zijn maar zijn zeker niet opgelegd door de ACM.PJW9779 schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:48:
[...]
Zoals je hier hebt kunnen lezen is er maar één modelcontract, vastgesteld door de ACM en wettelijk verplicht voor elke leverancier om aan te bieden incl. bijbehorende tarieven : https://www.acm.nl/nl/pub...aststelling-Modelcontract
NB je gebruikte de link uit 2012. In 2016 is het contract aangepast:
https://www.acm.nl/nl/pub...levering-kleinverbruikers
[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 21-11-2021 21:15 ]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hoho ... dat zeg ik ook niet!Barre73 schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:14:
[...]
Hoho... Het contract is standaard en verplicht. De tarieven niet. Die dienen enkel "marktconform" te zijn maar zijn zeker niet opgelegd door de ACM.
Modelcontract + bijbehorende tarieven dienen gepubliceerd en aangeboden te worden. 'Duidelijk vindbaar' wordt zelfs gezegd.
Momenteel is het modelcontract zelden te vinden, en zijn tarieven op versluierde wijze verspreid over allerlei contractvormen.
Alles teneinde het streven van de ACM om middels heldere contracten en tarieven de leveranciers vergelijkbaar te maken zoveel mogelijk tegen te werken.
Dan zeggen we toch hetzelfde:-)PJW9779 schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:21:
[...]
Hoho ... dat zeg ik ook niet!
Modelcontract + bijbehorende tarieven dienen gepubliceerd en aangeboden te worden. 'Duidelijk vindbaar' wordt zelfs gezegd.
Momenteel is het modelcontract zelden te vinden, en zijn tarieven op versluierde wijze verspreid over allerlei contractvormen.
Alles teneinde het streven van de ACM om middels heldere contracten en tarieven de leveranciers vergelijkbaar te maken zoveel mogelijk tegen te werken.
Maar inderdaad schandalig dat het nu moeilijk wordt gemaakt, alleen omdat het momenteel meer gebruikt wordt dan de leveranciers hadden gewild en bedacht (en dus geld kan kosten...).
Mijn contract loopt per 1 januari 2022 af bij Energie direct en net zoals andere mede-tweakers.
Gas en electra kosten gaan variabel hard omhoog.
Net een vergelijking gedaan bij Budget energie en gas prijs scheelt ongeveer 35 cent per m3 dan met Energiedirect. Voor electra geen probleem omdat ik elk jaar rond 600 extra saldeer met zonnepanelen, dus negatief.
Daarnaast 250 euro cash back aan het einde vast het jaar. Scheelt mij +/- 720 euro per jaar tov Energiedirect.
Een vraag, ik zie nergens (behalve in 2018) dat budget energie een gezond solvabiliteit heeft.
Weten jullie dat?
Lijkt me een mooie deal...
Net een vergelijking gedaan bij Budget energie en gas prijs scheelt ongeveer 35 cent per m3 dan met Energiedirect. Voor electra geen probleem omdat ik elk jaar rond 600 extra saldeer met zonnepanelen, dus negatief.
Daarnaast 250 euro cash back aan het einde vast het jaar. Scheelt mij +/- 720 euro per jaar tov Energiedirect.
Een vraag, ik zie nergens (behalve in 2018) dat budget energie een gezond solvabiliteit heeft.
Weten jullie dat?
Jamesbond007uk
Budget Energie heeft het in ieder geval in het verleden niet echt best gedaan. Een paar hits op Google bewijzen dat:jamesbond007uk schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:34:
Mijn contract loopt per 1 januari 2022 af bij Energie direct en net zoals andere mede-tweakers.
Weten jullie dat?
https://www.google.nl/sea...-8&hl=nl-nl&client=safari
Maak zelf je eigen afweging maar ik trap er na het Welkom Energie debacle niet weer in.
Dank je wel awwexl. Helaas heb ik het in 2018 ook al mee gemaakt met Energieflex. Krijg ook nog zoals vele geld van hun....awwexl schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:05:
[...]
Budget Energie heeft het in ieder geval in het verleden niet echt best gedaan. Een paar hits op Google bewijzen dat:
Maak zelf je eigen afweging maar ik trap er na het Welkom Energie debacle niet weer in.
Daarom ook mijn vraag. Heb al gegoogled, alleen oude info.
Jamesbond007uk
De solvabiliteit van BE wordt matig genoemd in het 2019 onderzoek van de Consumentenbond.jamesbond007uk schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:34:
Weten jullie dat?
Elders geen nieuws.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat dit met de huidige markt is verbeterd. Wellicht is een vuistregel aan te nemen dat de solvabiliteit van alle leveranciers één stap gedaald is tav. van het Cb 2019-onderzoek?
Dan is het misschien maar goed dat ik naar Engie overstap, die staan er een stap lager dan nog uitstekend voor en kan Innova beter vermeden worden. https://www.vastelastenbo...-solvabiliteitsproblemen/PJW9779 schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:36:
[...]
Wellicht is een vuistregel aan te nemen dat de solvabiliteit van alle leveranciers één stap gedaald is tav. van het Cb 2019-onderzoek?
[ Voor 4% gewijzigd door R0181 op 22-11-2021 00:54 ]
@R0181 nu staat er gelukkig contract opgezegd, levering start 03-12-21! Doei Eneco

Ik hou mijn gebruik bij, dus ik weet precies wat ik eventueel te weinig betaal. Dus daar kan ik gewoon al rekening mee houden.David_TTT schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:28:
[...]
Ik zou op dit moment als ex-eneco'er alleen een contract afsluiten waarbij je elke maand je daadwerkelijke verbruik afrekent, gebaseerd op de gas/stroom prijs per uur. Dit heeft als voordeel dat je niet zoals met een variabel jaarcontract wanneer je over bijvoorbeeld 3-4 maandjes stopt, je niet nog een flinke naheffing moet betalen omdat je een gemiddeld bedrag betaald per maand en niet je daadwerkelijke verbruikskosten.
Maar er zijn dus ook contracten waarbij je je daadwerkelijke gebruik betaalt met de gas/stroom prijs per uur? Dat wist ik nog niet. Bieden alle leveranciers dat aan of niet?
Even teruglezen en/of zoek op b.v. Frank Energie.sdop schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:05:
[...]
Ik hou mijn gebruik bij, dus ik weet precies wat ik eventueel te weinig betaal. Dus daar kan ik gewoon al rekening mee houden.
Maar er zijn dus ook contracten waarbij je je daadwerkelijke gebruik betaalt met de gas/stroom prijs per uur? Dat wist ik nog niet. Bieden alle leveranciers dat aan of niet?
Ik heb een berichtje naar Vattenfall gestuurd voor een model contract.
Het antwoord wat ik kreeg: Die bieden wij momenteel niet aan, ik kan u wel een 1 jaar vast aanbieden. Wilt u dat?
Is dit echt zo??
Het antwoord wat ik kreeg: Die bieden wij momenteel niet aan, ik kan u wel een 1 jaar vast aanbieden. Wilt u dat?
Is dit echt zo??

Nee, maar ze proberen het wel.Dirk0s schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:16:
Is dit echt zo??
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/bestellen/Dirk0s schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:16:
Is dit echt zo??
the older I get, the better I was...
Vanaf 24/25ste ben ik klant bij Vattenfall, iemand een idee wat er gebeurt als je nu al je meterstanden doorgeeft? Heb een slimme energiemeter en een domme gasmeter.
Zal de incasso later deze maand van Eneco boeven deze maand storneren.

Whatever.
vreemd, ik kom op een "modelcontract" pagina uit...
misschien door cookies?!
Frank Energie, EasyEnergie, ANWB energie etc. Ikzelf ben vanaf de 19e bij easyenergiesdop schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:05:
[...]
Ik hou mijn gebruik bij, dus ik weet precies wat ik eventueel te weinig betaal. Dus daar kan ik gewoon al rekening mee houden.
Ik vroeg eerst naar de variabele prijzen, die hadden ze niet.
Toen zei ik dat ze verplicht zijn om een model contract te bieden aan klanten. Model contract hebben ze wel kreeg ik als antwoord.
Lijkt alsnog goed te komen dus. Weg van de 2,04 euro prijs voor gas bij Greenchoice
Toen zei ik dat ze verplicht zijn om een model contract te bieden aan klanten. Model contract hebben ze wel kreeg ik als antwoord.
Lijkt alsnog goed te komen dus. Weg van de 2,04 euro prijs voor gas bij Greenchoice
Als Vattenfall vraagt om je meterstanden dan kun je die meteen doorgeven. Deze wordt dan gebruikt als eindstand bij Eneco, ongeacht je precieze overstapdatum.Harmen schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:42:
Vanaf 24/25ste ben ik klant bij Vattenfall, iemand een idee wat er gebeurt als je nu al je meterstanden doorgeeft? Heb een slimme energiemeter en een domme gasmeter.
Groetjes, FaceDown.
Vraag:
Heeft iemand al rechtstreeks informatie gekregen van Essent of Vattenfall met betrekking tot de modelcontract-tarieven vanaf 1-1-22? En dan ook de teruglevertatieven?
Heeft iemand al rechtstreeks informatie gekregen van Essent of Vattenfall met betrekking tot de modelcontract-tarieven vanaf 1-1-22? En dan ook de teruglevertatieven?
[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 22-11-2021 10:24 ]
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Ik snap niet zo goed waarom mensen hier zo enthousiast over zijn.David_TTT schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:44:
[...]
Frank Energie, EasyEnergie, ANWB energie etc. Ikzelf ben vanaf de 19e bij easyenergie
Ik zie voor vandaag een gemiddelde elektraprijs van bijna 40ct all in en tijdens piekuur (17-18u) bijna 55ct?
en 1,66 euro voor m3 gas?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2021 10:39 ]
Dat is maar net de instelling van de klant.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:38:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom mensen hier zo enthousiast over zijn.
Ik zie voor vandaag een gemiddelde elektraprijs van bijna 40ct all in en tijdens piekuur (17-18u) bijna 55ct?
Wat voor de één handig is, is voor de ander mogelijk onwerkbaar...

Ik begrijp je punt. Het gaat mij persoonlijk niet perse om een lage prijs voor langere tijd vast te zetten (die zijn er simpelweg niet). Het gaat mij erom dat ik elk moment kan vertrekken en niet achteraf nog een flink bedrag moet betalen voor mijn verbruik. Ik gok erop dat ik in april kan overstappen naar een meerjarig vast contract met hopelijk gasprijzen onder de 1 euro.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:38:
[...]
Ik snap niet zo goed waarom mensen hier zo enthousiast over zijn.
Maandbedrag zo laag mogelijk zetten en liefst niet meer kiezen voor 2elkomstbonus achteraf, dan loop je minimaal risico.awwexl schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:05:
[...]
Budget Energie heeft het in ieder geval in het verleden niet echt best gedaan. Een paar hits op Google bewijzen dat:
Verwijderd
Dat snap ik, maar dat kan je met modelcontract toch ook. En die prijzen liggen iets lekkerder volgens mij dan de dagprijzen.David_TTT schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:49:
[...]
Ik begrijp je punt. Het gaat mij persoonlijk niet perse om een lage prijs voor langere tijd vast te zetten (die zijn er simpelweg niet). Het gaat mij erom dat ik elk moment kan vertrekken en niet achteraf nog een flink bedrag moet betalen voor mijn verbruik. Ik gok erop dat ik in april kan overstappen naar een meerjarig vast contract met hopelijk gasprijzen onder de 1 euro.
Niet helemaal. Als ik nu een modelcontract afsluit, bijvoorbeeld vanaf 1 december, en ik besluit om in april over te stappen, dan moet ik de verbruikskosten van de duurste periode (= de winter) nog betalen bij de afrekening. Grofweg zit ik s'winters aan verbruikskosten op ongeveer het dubbele, dus dan zou ik nog ongeveer 4 maandbedragen aan verbruikskosten moeten na-betalen. Met een maandafrekening moet dat natuurlijk ook, maar ik doe dat liever per maand dan in 1 x, mede omdat ik natuurlijk niet weet of ik in april weer overstap als de prijzen hopelijk zakken, dit kan ook pas in juli zijn.Verwijderd schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:22:
[...]
Dat snap ik, maar dat kan je met modelcontract toch ook. En die prijzen liggen iets lekkerder volgens mij dan de dagprijzen.
Ik heb hetzelfde voorstel gekregen, met dezelfde tarieven. Ik kom ook uit een jaarcontract. Vreemd genoeg heb ik voor een andere woning van familie een ander voorstel gekregen wat er imho vele malen beter uit ziet. Hier zat al een variabel contract op omdat ten tijde van aflopen het nieuwe jaarcontract minder interessant was dan op flexibel blijven zitten:Richard schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:38:
4dec loopt mijn EnergieDirect contract af (1jaar) en heb nu de variabele tarieven in mijn mail gehad:
Lijkt er dus op dat dat de nieuwe variabele prijzen zijn van ED:
code:
1 2 3 4 5 6 Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh) € 0,40267 / kWh Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Daltarief (1 t/m 10.000 kWh) € 0,35427 / kWh Totaal gas incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (1 t/m 170.000 m³) € 1,56497 / m³
code:
1
2
3
4
5
6
| Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Normaaltarief (1 t/m 10.000 kWh) € 0,35061 / kWh Totaal elektriciteit incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie Daltarief (1 t/m 10.000 kWh) € 0,30524 / kWh Totaal gas incl. energiebelasting en opslag duurzame energie- en klimaattransitie (1 t/m 170.000 m³) € 1,11751 / m³ |
Ik wil er nog wel een belletje aan wagen waarom een vergelijkbaar huis met vergelijkbaar verbruik zo'n groot verschil in tarief met zich mee brengt. Enige verschil is de "bron" vast of variabel contract.
Wat informatie voor de overstappers:
Heb je nu een modelcontract bij Vattenfall dan worden je tarieven volgend jaar:
Stroom: 0.243609 per Khw
Gas: 1.258787 per m3
Teruglevering stroom: 0,07 per Kwh
(bevestigd via Whatsapp)
Mocht je overwegen naar Essent te gaan:
Stroom: 0,37 per Kwh
Gas: 1,65 per m3
Teruglevering stroom: 0,055 per Kwh
(Bevestigd via telefonische klantenservice)
De Essent-tarieven die eerder in het nieuws waren (1,11 voor gas, 0,25 voor electra) zijn voor bestaande klanten.
Conclusie: Vattenfallers, blijf zitten waar je zit. Geldt zeker voor zonnepaneelbezitters.
(bevestigd via Whatsapp)
De Essent-tarieven die eerder in het nieuws waren (1,11 voor gas, 0,25 voor electra) zijn voor bestaande klanten.
Conclusie: Vattenfallers, blijf zitten waar je zit. Geldt zeker voor zonnepaneelbezitters.
Groetjes, FaceDown.
https://docs.google.com/s...4iNWZjP8/edit?usp=sharing
of Wetransfer
https://we.tl/t-FxJoff2QXB
ik had deze excel file ook een ander forum al gedeeld, hiermee kun je de rekening van Eneco checken voor ex WE klanten
of Wetransfer
https://we.tl/t-FxJoff2QXB
ik had deze excel file ook een ander forum al gedeeld, hiermee kun je de rekening van Eneco checken voor ex WE klanten
[ Voor 10% gewijzigd door BertEnergie op 22-11-2021 12:50 ]
Klopt, staat er bij mij nu ook.ArcticWolf schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:29:
@R0181 nu staat er gelukkig contract opgezegd, levering start 03-12-21! Doei Eneco
Vergeet ook niet de blijven loont korting te activeren bij Vattenfall zodra je contract is ingegaan. Je krijgt dan direct 10% extra korting op de variable leveringstarieven van electriciteit. Ieder jaar dat je bij Vattenfall blijft krijg je 5% extra korting tot een maximum van 25%.FaceDown schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:50:
(bevestigd via Whatsapp)
Thanks voor de tip. Waar kan ik dit doen?MaTrax schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:21:
[...]
Vergeet ook niet de blijven loont korting te activeren bij Vattenfall zodra je contract is ingegaan. Je krijgt dan direct 10% extra korting op de variable leveringstarieven van electriciteit. Ieder jaar dat je bij Vattenfall blijft krijg je 5% extra korting tot een maximum van 25%.
Dit kan je activeren in je vattenfall account. Ik kwam er gisteren pas achter en zat per 3-11 bij Vattenfall met een 3 jarig contract. De electriciteits prijzen gaan hierdoor van 0.35/0.29 cent naar 0.33/0.28 cent. In 2022 gaat hier nog een kleine 7 cent vanaf door de extra belastingkorting. De electra prijs wordt hierdoor 0.26/0.21 cent in 2022. Dit is bijna gelijk aan wat ik bij Welkom energie had (0.24/0.22).PrideoftheSouth schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:23:
[...]
Thanks voor de tip. Waar kan ik dit doen?
en wat zijn je/de gasprijzen?MaTrax schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:36:
[...]
Dit kan je activeren in je vattenfall account. Ik kwam er gisteren pas achter en zat per 3-11 bij Vattenfall met een 3 jarig contract. De electriciteits prijzen gaan hierdoor van 0.35/0.29 cent naar 0.33/0.28 cent. In 2022 gaat hier nog een kleine 7 cent vanaf door de extra belastingkorting. De electra prijs wordt hierdoor 0.26/0.21 cent in 2022. Dit is bijna gelijk aan wat ik bij Welkom energie had (0.24/0.22).
Ik ben geïnteresseerd in Vattenfall, maar qua stroom lijkt deze prijs exclusief heffingen. Is dit voor gas ook het geval? Want dan is de gasprijs wel fors.FaceDown schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:50:
(bevestigd via Whatsapp)
Gas 1.28/m3.
In 2022 wordt dit 1.30/m3 door de extra belasting op gas. Maar ieder jaar krijg je 100 euro bonus op je jaarrekening. Als je niet veel gas gebruikt zoals ik (± 600 kuub) zorgt die 100 euro bonus voor een extra korting van 16.7 cent op gas (100 euro / 600 m3 = 16.67 cent/kuub).
Daarbovenop komt nog een extra eenmalige overheidskorting in 2022 van 265 euro. Al met al vind ik het wel best zo voor komend jaar. Eind 2022 kijken we wel verder of overstappen loont of niet.
Nee de extra belasting korting voor electriciteit in 2022 is hierin verwerkt! Dit is 6.9 cent belastingskorting per Kwh in 2022.hgmaster schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:47:
[...]
Ik ben geïnteresseerd in Vattenfall, maar qua stroom lijkt deze prijs exclusief heffingen. Is dit voor gas ook het geval? Want dan is de gasprijs wel fors.
De gasprijs in inclusief!
Dit lijken gewoon de tarieven inclusief heffingen te zijn, gecorrigeerd voor de belastingverlaging op stroomverbruik per 1-1-2022.hgmaster schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:47:
[...]
Ik ben geïnteresseerd in Vattenfall, maar qua stroom lijkt deze prijs exclusief heffingen. Is dit voor gas ook het geval? Want dan is de gasprijs wel fors.
De redenen kloppen niet:MaTrax schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:21:
[...]
Vergeet ook niet de blijven loont korting te activeren bij Vattenfall zodra je contract is ingegaan. Je krijgt dan direct 10% extra korting op de variable leveringstarieven van electriciteit. Ieder jaar dat je bij Vattenfall blijft krijg je 5% extra korting tot een maximum van 25%.
Bedankt voor je interesse in een contract met Blijven Loont-korting
In sommige gevallen is het niet mogelijk om Blijven Loont-korting te ontvangen. Dit geldt ook voor jouw situatie. Hieronder lees je waarom je Blijven Loont-korting niet kunt ontvangen. Waarom kun je je niet aanmelden voor Blijven Loont-korting? Mogelijk ontvang je al korting op het leveringstarief van je stroom- of gasproduct. Of je hebt eerder gebruik gemaakt van een cadeau of geld terug actie. Blijven Loont-korting is namelijk niet mogelijk in combinatie met een kortingsactie. Een andere mogelijkheid is dat je contract niet op korte termijn afloopt.
Van dat gunstige tarief voor bestaande Essent-klanten heb ik nog steeds het idee dat die exclusief belastingen zijn. Want het verschil met de tarieven voor nieuwe klanten zou anders erg groot zijn. Dit terwijl Essent de variabele tarieven ook voor huidige klanten gewoon flink kan verhogen als ze dat zouden willen.FaceDown schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:50:
[ Voor 34% gewijzigd door TexMex op 22-11-2021 13:01 ]
Reactie Vattenfall: Nee, dit is de volledige prijs vanaf 2022. Inclusief alles dus!TexMex schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:57:
[...]
Van dat gunstige tarief voor bestaande Essent-klanten heb ik nog steeds het idee dat die exclusief belastingen zijn. Want het verschil met de tarieven voor nieuwe klanten zou anders erg groot zijn. Dit terwijl de variabele tarieven ook voor huidige klanten gewoon flink verhoogd mogen worden als Essent dat zou willen.
het ging over Essent tarieven, hè?hgmaster schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:00:
[...]
Reactie Vattenfall: Nee, dit is de volledige prijs vanaf 2022. Inclusief alles dus!
Met een 3 jarig contract kreeg ik deze melding niet. Na activering van de blijven loont korting kreeg ik binnen een paar uur het nieuwe aangepaste contract in mijn mailbox. Geen idee waarom het voor jou niet zou werken. Misschien omdat je een modelcontract hebt.awwexl schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:57:
[...]
De redenen kloppen niet:
Bedankt voor je interesse in een contract met Blijven Loont-korting
In sommige gevallen is het niet mogelijk om Blijven Loont-korting te ontvangen. Dit geldt ook voor jouw situatie. Hieronder lees je waarom je Blijven Loont-korting niet kunt ontvangen. Waarom kun je je niet aanmelden voor Blijven Loont-korting? Mogelijk ontvang je al korting op het leveringstarief van je stroom- of gasproduct. Of je hebt eerder gebruik gemaakt van een cadeau of geld terug actie. Blijven Loont-korting is namelijk niet mogelijk in combinatie met een kortingsactie. Een andere mogelijkheid is dat je contract niet op korte termijn afloopt.
Dat van Vattenfall is inderdaad inclusief alles. Maar bij de gunstige tarieven per 1 januari voor bestaande Essent-klanten betwijfel ik dat.hgmaster schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:00:
[...]
Reactie Vattenfall: Nee, dit is de volledige prijs vanaf 2022. Inclusief alles dus!
Essent heeft per e-mail mij bevestigd dat ik gewoon per 1/1/22 nieuw klant kan worden met de “gunstige” tarieven van o.a. 1,11 m3 gas.TexMex schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:03:
[...]
Dat van Vattenfall is inderdaad inclusief alles. Maar bij de gunstige tarieven per 1 januari voor bestaande Essent-klanten betwijfel ik dat.
Is dat inclusief alle heffingen? En heb je die tarieven al in een contract of bevestiging staan? Naar omstandigheden lijkt me dat dan inderdaad toch wel 'gunstig'.awwexl schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:08:
[...]
Essent heeft per e-mail mij bevestigd dat ik gewoon per 1/1/22 nieuw klant kan worden met de “gunstige” tarieven van o.a. 1,11 m3 gas.
[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 22-11-2021 13:12 ]
De €1,11 is volgens mij incl. alle heffingen, maar nog zonder de korting die op de energiebelasting komt.
op gas komt geen tegemoetkoming energiebelasting, die is alleen voor electriciteiteltweako schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:13:
De €1,11 is volgens mij incl. alle heffingen, maar nog zonder de korting die op de energiebelasting komt.
Dat zou mooi zijn! Zeker als iemand ze officieel op papier heeft.eltweako schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:13:
De €1,11 is volgens mij incl. alle heffingen.
[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 22-11-2021 13:16 ]
In contract krijg je ze nu niet. Kan pas per 1/1. Blijft dus nog wel even spannend.TexMex schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:15:
[...]
Dat zou mooi zijn! Zeker als iemand ze officieel op papier heeft.
Logisch ook. tarieven in het contract zijn geldig op het moment dat je een contract aangaat.awwexl schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:16:
[...]
In contract krijg je ze nu niet. Kan pas per 1/1. Blijft dus nog wel even spannend.
Wij zitten er nog ruim 2 maanden 'warmpjes' bij met ons huidige contract, maar die verloopt dus op 1 februari.
Heeft het zin om nu al eens rond te kijken of zou dat beter vanaf januari kunnen? Mochten de tarieven in april weer gaan dalen, zou het wellicht lonen om in februari/maart de variabele te houden?
Het verlengingsaanbod wat ik kreeg was sowieso een rare... verdubbeling van het aantal m3 gas in verbruik... een voorschot van tegen de 350€... dat gaan we dus niet doen.
Heeft het zin om nu al eens rond te kijken of zou dat beter vanaf januari kunnen? Mochten de tarieven in april weer gaan dalen, zou het wellicht lonen om in februari/maart de variabele te houden?
Het verlengingsaanbod wat ik kreeg was sowieso een rare... verdubbeling van het aantal m3 gas in verbruik... een voorschot van tegen de 350€... dat gaan we dus niet doen.
Life is what happens while you're busy making other plans
qua verbruik maakt het tarief toch niets uit?!frumper schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:20:
Wij zitten er nog ruim 2 maanden 'warmpjes' bij met ons huidige contract, maar die verloopt dus op 1 februari.
en je maandtermijn stel je zélf vast...

[ Voor 3% gewijzigd door Kees-Jan op 22-11-2021 13:23 ]
Verwijderd
Dat is mooi. Ik had hetzelfde al telefonisch gehoord.awwexl schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:08:
[...]
Essent heeft per e-mail mij bevestigd dat ik gewoon per 1/1/22 nieuw klant kan worden met de “gunstige” tarieven van o.a. 1,11 m3 gas.
Lastig bij ons is dat jaarcontract afloopt per 5/1. Dan moet ik dus begin december al opzeggen, en kan pas begin januari dan aanvragen?
Dat is waar, maar het maakt het lastig om te zien waar we bij hun bij hetzelfde verbruik op uit zouden komen...Kees-Jan schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:22:
[...]
qua verbruik maakt het tarief toch niets uit?!
en je maandtermijn stel je zélf vast...
Life is what happens while you're busy making other plans
da's toch gewoon een kwestie van "even rekenen"?frumper schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:32:
[...]
Dat is waar, maar het maakt het lastig om te zien waar we bij hun bij hetzelfde verbruik op uit zouden komen...
Voor mensen die veel terugleveren een goede aanbieding bij United Consumers via Independer:
Jouw aanvraag:
Leveringstarief Stroom:
€ 0,53192 per kWh (Normaal)
€ 0,42146 per kWh (Dal)
Teruglevertarief Stroom:
€ 0,38154 per kWh (Normaal)
€ 0,27108 per kWh (Dal)
Vaste leveringskosten Stroom:
€ 8,33 per maand
Welkomstkorting:
€ 50,00
Ik ben er voor je ingedoken. Ik zie dat je op dit moment een Modelcontract hebt. Deze actie is niet mogelijk met de contracten die je nu hebt.MaTrax schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:02:
[...]
Met een 3 jarig contract kreeg ik deze melding niet. Na activering van de blijven loont korting kreeg ik binnen een paar uur het nieuwe aangepaste contract in mijn mailbox. Geen idee waarom het voor jou niet zou werken. Misschien omdat je een modelcontract hebt.
Ik wil misschien overstappen naar Innova Energie?
Wie is hier bekend mee?
Wat zijn jullie ervaringen? Is deze leverancier betrouwbaar?
Wie is hier bekend mee?
Geen ervaring met Innova Energie maar de betrouwbaarheid is vergelijkbaar met Welkom Energie:GeeCeeNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:35:
Ik wil misschien overstappen naar Innova Energie?
Wie is hier bekend mee?
O.b.v. de 2020 jaarcijfers:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wsnxrb2R8s3kYvhdWVxyKuHc.jpg?f=user_large)
Dat ziet er niet zo betrouwbaar uit...MaTrax schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:54:
[...]
Geen ervaring met Innova Energie maar de betrouwbaarheid is vergelijkbaar met Welkom Energie:
O.b.v. de 2020 jaarcijfers:
[Afbeelding]
Bedankt voor je reactie
nogmaals: voor de ene wél maar voor de andere nietGeeCeeNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:09:
Onderstaande tarieven voor 3 jaar bij PowerPeers
Zou dit een interessante optie zijn of is het beter om niet voor 3 jaar vast te zitten...
[Afbeelding]
Je zit niet vast. Je kan altijd weg tegen een vergoeding die wettelijk is vastgelegd. En als je meer kan winnen door over te stappen is het toch een goede keuze.GeeCeeNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:09:
Zou dit een interessante optie zijn of is het beter om niet voor 3 jaar vast te zitten...
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/8NuDuludg2wi1nbzPUWW1SpN.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals al eerder vermeld in dit forum is dat de prijzen tot na de winter hoog blijven om vervolgens wat te dalen.GeeCeeNL schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:09:
[Afbeelding]
De prijzen komen volgens de gas futures niet meer terug op het oude niveau voor gas (± 0.80/m3) maar zullen waarschijnlijk rond of boven 1 euro/m3 komen te liggen.
Ik ben zelf bereid iets meer te betalen voor wat zekerheid na het gedoe met Welkom Energie. Bovendien kan je een 3 jarig contract altijd afkopen of de boete laten overnemen door een volgende leverancier.
Als je een jaar wacht is de opzegboete al een stuk lager: 150 euro ipv 250 euro voor gas/elektra.
Vattenfall 3 jaar is net wat scherper denk ik:
https://www.vattenfall.nl/energie-aanbiedingen/overstapdeal/
Je krijgt 300 euro bonus korting en 10% extra korting op de variabele electriciteit tarieven (kun je activeren na afsluiten contract in je vattenfall account)
Prijzen in 2021:
0.35/0.29 1.28/m3 zonder korting
0.33/0.28 1.28/m3 met korting
Prijzen in 2022:
0.26/0.21 1.30/m3 i.v.m. veranderende belasting tarieven
Bedankt Barre voor deze toelichting!Barre73 schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:22:
[...]
Je zit niet vast. Je kan altijd weg tegen een vergoeding die wettelijk is vastgelegd. En als je meer kan winnen door over te stappen is het toch een goede keuze.
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4
Sheet met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
Het vragen naar en aanbieden van referral links is niet toegestaan.
Tevens bespreken we hier geen gesjoemel met meterstanden
Ervaringen met terugleververgoedingen: Het grote terugleververgoeding topic en Saldering per kwartaal of jaar
Voor de hele korte contracten: het grote day ahead energie prijzen topic.
De hoge prijzen vanaf najaar 2021 kunnen hier besproken worden: Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Duurzame praat:
De Duurzame Kroeg deel 4